Ik zie nu dat er een nieuwe optie is bij versatel, Compleet Family (Slank en Snel, is hetzelfde neem ik aan)
Ik neem aan dat het allemaal hetzelfde werkt als het 20mbit abbo, en dat alleen de snelheid gecapt is op 4 mbit en je minder voetbal hebt (nog steeds teveel

) Extra is het bellen, vanaf oktober kun je gratis bellen in de avonden in het weekend en voor 5 euro meer, kun je altijd gratis bellen naar vaste nummers in Nederland.
Nu vraag ik me af hoe je dat moet aansluiten?
Ik neem aan dat het bellen via VoiP gaat.
Is dan een splitter nog nodig, lijkt me niet.
dus je hebt een telefoonlijn naar het modem en daarop sluit je in mijn geval gewoon de huiscentrale aan? (2x rj11 zie ik) (je krijgt trouwens 2 telefoonnummers je huidige en een nieuwe)
Er zitten 4 ethernet aansluitingen op, hoeveel gebruikt de decoder nu, ik dacht wel eens gelezen te hebben dat er 2 over blijven om pc's op aan te sluiten. Ik moet er 3 pc's op kwijt maar dat is op te lossen met een simpele switch lijkt me.
Mijn telefoonlijn komt links voor het huis in. Nu heb ik daar een splitter en via de kruipruimte een kabel naar de meterkast (rechtsvoor) waar het modem staat, en vandaar de bekabeling het huis door.
Lijkt me het beste om nu het modem op de plek te zetten waar de telefoon het huis inkomt (en de huiscentrale hangt) en dan een netwerkkabel naar de meterkast om daar een switch te zetten.
Ik heb nu al Versatel family incl gratis bellen voor 30 euro p/m.
Dit abbo kost dus incl bellen 45 euro p/m, ik ben dan goedkoper uit (die 18 euro voor de kpn vervalt) en dit abbo is 4mbit/1mbit dus internetten wordt sneller

De internet snelheid zal wel geen probleem zijn, ben alleen bang dat het bellen voor problemen gaat zorgen de eerste tijd.
De decoder hoef ik volgens mij nog niet aan te sluiten, weinig intressant wordt er uitgezonden.
Trouwens, ik heb een tv met 1 scart ingang en met die decoder 3 apparaten die via de scart op de tv willen worden aangesloten, zijn daar verdeelkastjes voor (minimaal 3 scart in, één uit) (nu loopt de dvd speler via de videorecorder)
Iemand een reaktie op dit verhaal?
oh nog een ding, is dat draadloze ding uit te zetten zodat ik me geen zorgen hoef maken over de beveiliging, andere die mijn signaal misbruiken en nog meer straling in huis.
[
Voor 6% gewijzigd door
hjs op 05-09-2005 09:38
]