Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 9.786 views sinds 30-01-2008

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 07:55
We gaan verder waar we gebleven waren. Dit topic is het vervolg van deel 3. Incompleet, onjuist of zelfs compleet fout, geef het dan even door. TS gewoon bot gekopieerd van deel 3 en vervolgens aangepast (dank dus aan ZieMaar! en Bjck.

Het grote Versatel 20 Mbit Topic Deel 4
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalzone.nl/images/news/eredivisie.jpg
Welkom bij deel 4 van het grote Versatel 20 Mbit topic. In dit topic vind je veel info over het nieuwe aanbod van Versatel. Let wel, het gaat hier specifiek over het 20 MB pakket, niet over andere abo's van Versatel.
  • [jump=01]Inleiding[/jump]
  • [jump=02]Het Aanbod[/jump]
  • [jump=03]De Specificaties[/jump]
  • [jump=04]De Hardware[/jump]
  • [jump=05]De Monteur[/jump]
  • [jump=06]De Snelheden[/jump]
  • [jump=07]De Toekomst[/jump]
  • [jump=09]Telefonie[/jump]
  • [jump=08]De Links[/jump]
[anchor=01]Inleiding
22 December 2004. Versatel Nederland maakt bekend dat zij voor het bedrag van € 30,5 miljoen euro de rechten van de live wedstrijden voor het Eredivisie voetbal van de komende drie seizoenen heeft gekocht. Hoe het een en ander er precies uit gaat zien, is nog onbekend, duidelijk is dat Versatel wel voor de tripleplay deal wil gaan (telefoon, televisie en internet).

15 April 2005. Versatel komt met een pakket wat nog nooit eerder gezien is in Nederland. Zij is de eerste aanbieder van ADSL2, en brengt dit gecombineerd met het voetbal. Klanten die zich voor 1 juni inschrijven, krijgen het voetbal het eerste jaar er gratis bij en betalen alleen het ADSL abo, a € 39,95 per maand.

Juli 2005 Versatel heeft de eerste verbindingen geleverd.

In dit topic kun je alles lezen over het abo dat Versatel aanbiedt en meepraten over de hardware en de kwaliteit van de geleverde diensten. Ook vind je hier tips die je niet zo snel op de Versatel site kunt vinden.

Deel 1 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 2 van het grote Versatel Topic vind je hier
Deel 3 van het grote Versatel Topic vind je hier
[anchor=02]Het aanbod
Het aanbod van Versatel behelst het volgende:
  • Een 20 Mbit ADSL verbinding, inclusief draadloos modem, in bruikleen.
  • Alle voetbalwedstrijden uit de Eredivise, live te bekijken, maar ook achteraf.
  • Alles geïnstalleerd door een monteur.
Dit alles kost je € 39,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige aansluitkosten, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert kostenloos het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.

Het aanvragen van dit pakket is echter alleen mogelijk op een analoge aansluiting. Mensen met een ISDN aansluiting kunnen het aanbod helaas nog niet aanvragen. Versatel streeft ernaar om alle klanten voor het begin van het voetbalseizoen aan te sluiten, maar het lijkt erop dat dit niet gaat lukken.

In eerste instantie zou dit aanbod tot 1 juni 2005 gelden. De actie is echter verlengd tot 1 juli, vervolgens 1 augustus en nu ook al tot 1 september. Het is dus nog steeds niet bekend wat het voetbal zal gaan kosten als de actie niet meer geldig is.

Voor de mensen waar het ADSL niet mogelijk is, doordat zij te ver van de centrale wonen, ISDN hebben of waarbij de centrale niet op tijd klaar is, biedt Versatel het voetbal via Canaldigitaal aan. Hiervoor moet je wel over een satelliet beschikken en je betaalt hier € 19,95 per maand voor. In tegenstelling tot de ADSL abonnees is het niet mogelijk om te kiezen welke wedstrijd je wilt zien. De bonus die je ten opzichte van de ADSL abonnees hebt, zijn de clubkanalen van Chelsea en Manchester United.

Meer informatie over het voetbal via Canaaldigitaal.

[anchor=03]De Specificaties
Hieronder vind je de specificaties van het abo met 20 mbit internet.

Snelheid: tot 20 Mbit/s downstream, tot 1 Mbit/s upstream
Bijzonderheden: Niet mogelijk met ISDN
Datalimiet per maand: Geen
Doe-het-zelf installatie: Nee
Installatie door monteur: ja, gratis
Modemtype: Wireless Multi PC (zie specs hieronder)
Ondersteunende interfaces: Ethernet (10/100Mbps) Wireless (802.11 b/g)
IP adressen: 1 statisch publiek IP-adres
Meerdere gebruikers toegestaan: Ja
Inclusief switch/hub: Ja
Servers toegestaan: Ja
Inlogprocedure: PPPoE
E-mail: standaars 1 mailadres, meerdere adressen zelf aan te maken
Grootte mailbox: 20 Mb
Grootte eigen homepage: 20 Mb
Spam/virusfilter: Ja

De specificaties van het modem etcetera vind je hieronder. De eisen die Versatel stelt aan je computer zullen voor geen enkele tweaker een probleem vormen. Ook dien je over een KPN abo te beschikken voor je telefoon en je tv moet een scart aansluiting hebben, voor de decoder.
[anchor=04]De Hardware

Versatel levert het volgende modem, dit modem blijft eigendom van Versatel en mag dan ook alleen door de monteur van Versatel geïnstalleerd worden.

Het modem
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg
Merk: Samsung
ADSL: ADSL/ ADSL2/ ADSL2+, Annex A
Interface's (uit)
Telefonie: 2 * Analoge interface (RJ11)
Ethernet: 4 * 10/100 base-T, RJ45
Wireless Lan: 802.11 b/g, incl. Antenne
USB: USB 1.1 slave

Het modem heeft 2 logins. De eerste is user/user, maar met deze login kun je slechts een beperkt aantal opties aanpassen. De andere login is niet bekend (officieel), en nadat ze in het vorige topic genoemd zijn, heeft Versatel ze gewijzigd. We zien ze dus liever niet meer hier.

De decoder
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/decoder.jpg
Merk: Samsung
Type: 6010E
Interfaces (In)
AC voor stroom
Ethernet (RJ45) voor aansluiting modem
USB poort voor aansluiten joystick voor spelen van games
Interfaces (Uit)
S/PDIF voor digitale audio systemen
S-Video voor aansluiten van TV
2 * Scart aansluiting voor aansluiten van Video en TV
Composite (RCA) voor aansluiten TV

Uiteraard zit er ook een afstandsbediening bij. Op dit moment is mogelijk om Nederland 1,2, 3, Talpa en een aantal live-cams van Big Brother via de decoder te bekijken, evenals een aantal testwedstrijden (van vorig seizoen), wat filmtrailers en nog wat andere dingen, zodat je een idee van de kwaliteit kan krijgen.

[anchor=05]De Monteur
Versatel levert geen DHZ pakket, het ADSL kan alleen door een monteur geïnstalleerd worden. De monteur installeert het modem, de decoder en trekt de nodige kabels (tot 20 meter). Wegwerken doet hij niet, fixeren op de plint wel. Bestaande kabelgoten gebruik hij alleen als hij ze daarvoor geschikt acht.

Ben je zelf niet thuis, dan moet je iemand machtigen. Is er niemand thuis, dan betaal je voorrijd kosten a € 40,-. Het zelfde geldt wanneer je de afspraak zeven dagen of korter van te voren annuleert.
Op verzoek installeert de monteur ook een draadloze ontvanger op je pc, maar wanneer je de mogelijkheid hebt om het bekabeld aan te laten sluiten, doe dit dan ook, aangezien de snelheid een stuk lager is bij draadloos. Meer daarover kun je lezen bij 'De Snelheden'.

In principe belt het installatiebureau jou op om een afspraak te maken, maar zodra de geplande leverdatum vast staat, in je orderstatus, dus met een groen vinkje, kun je ook zelf contact op nemen met het installatiebureau. Dit doe je door 020-8900589 te bellen. De installatie duurt gemiddeld twee uur.
[anchor=06]De Snelheden
Voor de niet voetballiefhebbers het belangrijkste, voor de voetballiefhebbers mooi meegenomen, een 20 Mbit verbinding. Maar hoe snel is de verbinding nou echt? Het spreekt voor zich dat je vooral niet te ver van de centrale moet wonen.

De afstand tot de centrale kun je hier meten. Let echter op, dit betekent niet de koperdraad ook precies deze lengte is, in de praktijk zal deze over het algemeen langer zijn. Wil je optimaal gebruik maken van de 20 Mbit, dan moet je het liefst maximaal 2000 meter koper hebben liggen tussen je ISRA en de wijkcentrale.

Voor het voetbal is een stream van 4 Mbit gereserveerd. Op het moment dat je de decoder aanzet en gaat streamen, gaat je internetsnelheid dus met 4 Mbit omlaag. Stopt de stream, dan heb je de snelheid dus weer terug*. Op het einde van het vorige topic kwamen er een aantal snelheden uit, gemiddeld dus de 1 MB en 2,2 MB ongeveer. Het lijkt er echter op dat de snelheden gecapped zijn, want na een bepaald moment kwam niemand meer boven de 1,55 MB.Dit geldt echter niet voor iedereen. Zelf merk ik ook, dat wanneer ik de bin bestanden van Versatel zelf of van de Universiteit Twente (link) gebruik, ik wel wat hoger uitkom. Draadloos blijft de snelheid op dit moment nog wat achter t.o.v. bedraad.

Mocht je je snelheid willen testen, gebruik dan niet speedtest.nl. Deze site is niet geschikt voor dit soort snelle verbindingen. Zoek liever naar goede 100 MB bin bestanden, bijvoorbeeld deze, deze of deze.

Veel mensen op GoT hebben gemeld dat hun wireless verbinding niet boven de 500 kilobyte/sec uitkwam. Dit kan je verhelpen door het programma TCP Optimizer te downloaden de optimized settings aan te zetten, PPPoE aanvinken en de scroller op de snelheid 20MB te zetten. Hierna even rebooten en wireless gaat op de juiste snelheid!

*Tnx to RogerXP
[anchor=09]Telefonie
Vanaf oktober 2005 mogelijk om via Versatel te telefoneren (VOIP). Hierbij krijg je de mogelijkheid om je bestaande KPN-nummer te porteren naar Versatel en krijg je gelijk een extra Versatel nummer erbij.

Dit aanbod wordt aangeboden in een tweetal pakketten:
Het Versatel Compleet Family pakket bevat internet met maximaal 4 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream. Met dit abonnement krijgt u het Eredivisiekanaal met een selectie van live wedstrijden. Tevens kunt u onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. Per maand betaalt u dan €39,95 en de éénmalige aansluitkosten van €49,95.

Het Versatel Compleet Voetbal pakket bevat Internet tot 20 Mbit/s downstream en 1 Mbit/s upstream. Met dit abonnement krijgt u het Eredivisikanaal met alle Live Eredivisiewedstrijden. Tevens kunt u onbeperkt bellen 's avonds en in het weekend. Per maand betaalt u dan €49,95 en de éénmalige aansluitkosten van €49,95.

De tarieven voor het bellen via Versatel zijn te vinden op: telefoontarieven
[anchor=07]De Toekomst
Op dit moment sluit u nog een contract af voor een snelle internetverbinding in combinatie met Live Eredivisievoetbal. Uw Multimedia Modem en Digitale Decoder zijn voorbereid om in de toekomst nog meer diensten te kunnen aanbieden. Op korte termijn zal Versatel ook internettelefonie (VoIP), Video on Demand en digitale televisie aanbieden. Hiermee bekijkt u dus ook normale tv-uitzendingen via uw internetverbinding. Dit zal dan uw huidige kabelabonnement / telefoonabonnement overbodig maken.

Allereerst wordt het mogelijk om speelfilms, documentaires of andere programma's op aanvraag te kijken. Net zo eenvoudig als het afspelen van een dvd én van een vergelijkbare kwaliteit. Ook hier geldt; kijken wat u wil, wanneer u wilt! Een film terugbrengen naar de videotheek behoort dan tot het verleden.

Met 20 Mbit ADSL bent u volledig voorbereid op digitale televisie en radio. Hiermee heeft u toegang tot de reguliere televisiekanalen en nog veel meer extra zenders. TV kijken wordt zo leuker, want u kiest zelf uw zenders uit. U kunt uw normale kabelaansluiting hierdoor opzeggen.

Deze informatie is ook gecopy-paste van de Versatel site. Dit is allemaal toekomst, dus daar valt nog niet zoveel over te zeggen.

[anchor=08]De Links

Deel 1 van het Grote Versatel Topic
Deel 2 van het grote Versatel Topic
Deel 3 van het grote Versatel Topic
Het topic met Tips&Tricks voor je Versatel modem
De site van Versatel
De actievoorwaarden Versatel Compleet Voetbal
De actievoorwaarden Versatel Compleet Family
GoT ADSL afstand / snelheid tabel
Afstandchecker wijkcentrale
De FAQ van Versatel
Orderstatus van je aanvraag
Actuele storingen

Wil je Versatel bestellen? Dat kan via de website of door 0900 0707(a 10 c/m) te bellen.

Voor problemen kun je de helpdesk bellen, 0900 0440440 de kosten hiervan zijn (ivm de huidigeproblemen) tijdelijk teruggebracht tot de lokale gesprekstarieven en zijn normaal gesproken 25 cent per minuut. Helaas is het over het algemeen wel erg druk op de helpdesk.
Afbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/back_live_ere_footer.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Frankster op 08-09-2005 11:45 ]

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-04 20:35
Je was me dus net voor ;)

Ideetje om het VOIP gedeelte er bij te zetten?

Een standaard GoTter ;)

• Frankster
_BladE2k_ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:59:
Je was me dus net voor ;)

Ideetje om het VOIP gedeelte er bij te zetten?
Ik ben zo snel op de vroege ochtend... ;)
Zal er even naar kijken...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb iets raars met m'n 20mbit verbinding...
Gisteravond een test gedaan naar een ftp server en dan kom ik niet boven de 600K uit..
Maar ik een tweede connectie naar die server dan haal ik tesamen 1Mb de sec...
Maar alleen wanneer ik die twee optel...

Heeft iemand anders hier ook last van??
Dat hij niet meteen de volle mep krijgt in een single connect maar wel met meerdere opgeteld??

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
In de startpost staat in de screenshot met de specs nog dat er een dynamisch ip adres is. Tegenwoordig is dat een vast ip adres (zei de helpdesk en staat ook sinds kort op de site)

Oh ja, nog even een klein detail: in de startpost staat in het eerste rode balkje nog "deel 2" en in de tekst eronder "deel 3". Dat is nu ondertussen deel 4.

[ Voor 27% gewijzigd door RoyPh op 08-09-2005 10:17 ]

• _BladE2k_
Je kan er nog wel meer onder gooien.. :)

- Huidige kanaalaanbod (Nieuw zijn Big Brother / Talpa)
- Kosten VoIP http://www.versatel.nl/st.../bellen/gesprekstarieven/
- Voorwaarden VoIP (welk kpn abo nodig etc) http://www.versatel.nl/st...rwaarden/compleetvoetbal/
- Huidige actieaanbod http://www.versatel.nl/klantenservice/1,,switch-2.html
- mogelijke oplossing voor wireless snelheidsprobleem (tcp optimizer)
- mogelijke oplossing voor wireless ontvangstprobleem

Misschien nog wel meer dingen... Oja helpdesk is op dit moment tegen lokaal tarief, tijdelijk that is ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _BladE2k_ op 08-09-2005 10:22 ]

Een standaard GoTter ;)

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03
Nog een aanvulling voor de startpost: Voorlopig kost een telefoontje naar de klantenservice geen 25 cent per minuut maar de lokale gesprekskosten.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:20
Ik heb ook vernomen dat er geen KPN abo meer nodig is...

DIT IS MIJN WEBSITE

• _BladE2k_
havana schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:19:
Je heb *wel* een KPN abo nodig om aan te vragen, zodra je VoIP besteld hebt, dan zal KPN van de lijn gaan. Je dient wel minimaal 1 jaar een abo te hebben van KPN.

Een standaard GoTter ;)

• Frankster
_BladE2k_ schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:17:
Je kan er nog wel meer onder gooien.. :)

- Huidige kanaalaanbod (Nieuw zijn Big Brother / Talpa)
- Kosten VoIP http://www.versatel.nl/st.../bellen/gesprekstarieven/
- Voorwaarden VoIP (welk kpn abo nodig etc) http://www.versatel.nl/st...rwaarden/compleetvoetbal/
- Huidige actieaanbod http://www.versatel.nl/klantenservice/1,,switch-2.html
- mogelijke oplossing voor wireless snelheidsprobleem (tcp optimizer)
- mogelijke oplossing voor wireless ontvangstprobleem

Misschien nog wel meer dingen... Oja helpdesk is op dit moment tegen lokaal tarief, tijdelijk that is ;)
Ben al aan het aanpassen... :*)

&Creative

• _BladE2k_
Oja, bijna vergeten:
Je kunt straks ook bellen over ADSL. Goedkoop en met meer mogelijkheden dan je nu gewend bent. Overigens kun je je bestaande telefoonnummer en -toestellen gewoon houden. Maar je huidige, vaste telefoonabonnement kun je wel opzeggen
Als je VoIP wilt, dien je absoluut NIET zelf KPN op te zeggen!!! Dit is ook aangepast op de site als het goed is.. :)

Verder:
Dit alles kost je € 39,95 per maand. Hierbij komen de eenmalige kosten voor een monteur, welke € 49,95 zijn. De monteur installeert het modem, trekt een kabel naar je pc en naar de decoder.
De €49,95 zijn aansluitkosten, geen monteurskosten.. :) de monteur is gratis ;)

Een standaard GoTter ;)

Anoniem: 148037

havana schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:19:
Stel: ik neem het VOIP-stuk bij mijn 20 Mb plus voetbal. KPN wordt opgezegd door Versatel. Die 10 eurie wordt dus gebruikt voor de 'local loop'-kosten aan KPN.
Wat gebeurt er met mijn lijn als ik bij Versatel wegga en weer een ADSL-abo neem over het KPN-netwerk?
Wat moet ik bij KPN gaan aanvragen?

Eeuwige roem voor diegene die het weet... :)

• thalantis
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

gaat lekker hier

1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 03 september 2005

Abonnementhistorie
1. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 03 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 03 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 23 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 03 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 31 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 30 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
10. 27 mei 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
11. 27 mei 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Jsunnyreports

Anoniem: 39478

Heel raar dit. Ik heb nu sinds eind juli 20 mb versatel, dus op eind juli is er een monteur geweest om alles te installeren. In de "Orderstatus" staat er nog altijd geen vinkje bij "Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant." Op zich niet gek dacht ik, zal wel aan het systeem liggen. Wat wel vreemd is, is dat er sinds eind juli nog geen enkele kosten in rekening zijn gebracht. De 1e maand had ik sowieso gratis ivm stoing e.d. (hier heb ik brief van gehad), maar er zijn ook nog geen aansluitkosten in rekening gebracht, terwijl ik dus al kan internetten en tv kijken via decoder vanaf eind juli.

Nu ontving ik vandaag ook nog een brief in de bus, dat ik zsm contact met Versatel moest opnemen voor het maken van een afspraak met een monteur 8)7 (ze konden mij niet bereiken op mijn huistelefoon, dus vandaar de brief).

Hebben meer mensen met dit te maken gehad en zijn er bij de mensen die ook rond eind juli zijn aangesloten al wel aansluitkosten in rekening gebracht? In mijn abbonementhistorie staat dat ze op 21 juli een incasso opdracht naar de bank hebben gestuurd...bijna 2 mnd geleden...

Zo te zien lijkt het erop dat ze bij Versatel denken dat ik nog aangesloten moet worden door een monteur. De abbo kosten, komen die pas in rekening na aansluiting door monteur of vanaf technische opleverdatum? Denk het tweede, maar vraag het toch voor de zekerheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 39478 op 08-09-2005 13:34 ]

threedrules schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:43:
gaat lekker hier

heb je al gebeld dan waarom ze het hebben geannuleerd??

Anoniem: 105098

threedrules schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:43:
gaat lekker hier

Abonnementhistorie
1. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 03 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 03 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 23 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 03 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 31 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 30 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
10. 27 mei 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
11. 27 mei 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Ey mede-sneker, het is mij allemaal niet zo duidelijk maar dit staat er bij mij in iedergeval misschien dat jij me wat uitleg kan geven over de punten.

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. vinkje
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. vinkje
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. in behandeling

1. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 01 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd

• thalantis

thalantis

12200 Wp

anix zo te zien gaat het goed bij jou, straks komt bij jou bij punt 5 de verwachte opleverdatum te staan

en nee heb nog niet gebeld, zal ik zo even doen (momenteel is erg druk, alle medewerkers zijn in gesprek, etc)

[ Voor 17% gewijzigd door thalantis op 08-09-2005 13:46 ]

Jsunnyreports

Lees net in de voorwaarden op versatel.nl dat er nu wél een FAIR USE POLICY is, hebben ze aangepast dus.....zal wel te maken met de telefoondiensten, om zo de lijnen niet onnodig te belasten. :(

Anoniem: 105098

threedrules schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:40:
anix zo te zien gaat het goed bij jou, straks komt bij jou bij punt 5 de verwachte opleverdatum te staan

en nee heb nog niet gebeld, zal ik zo even doen
er staat bij punt 5 dit:

5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 20 oktober 2005

maar die 20 oktober heb ik zelf aangevraagt omdat ik tot 5 november nog @home heb.
Maar wat betekend eigenlijk ''De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik''?

5183

TafkaP schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:40:
[...]

Ik snap em al, jij mocht de boel komen ophalen, en toen kwam er ook nog eens een monteur langs _/-\o_
Goedzo 8) Ik was idd de eerste die de rommel op mocht halen en toen kwamen ze nog een keertje langs 8)7

• Frankster
Anoniem: 39478 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:43:
Lees net in de voorwaarden op versatel.nl dat er nu wél een FAIR USE POLICY is, hebben ze aangepast dus.....zal wel te maken met de telefoondiensten, om zo de lijnen niet onnodig te belasten. :(
Als dat zo is hadden ze, volgens mij, alle abonnees hiervan op de hoogte moeten stellen... Ik heb niks gezien!

&Creative

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
5183 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:46:
[...]
Goedzo 8) Ik was idd de eerste die de rommel op mocht halen en toen kwamen ze nog een keertje langs 8)7
En die installatiekosten? Hebben ze al het lef gehad om die te incasseren? :)

• thalantis

thalantis

12200 Wp

5183 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:46:
[...]

om bjck te quoten uit deel 2 van het topic

Provisioning systemen zetten zegmaar de netwerk instellingen klaar voor jou aansluiting in 't versatel netwerk.

dit had het antwoord moeten zijn op anix :)

[ Voor 7% gewijzigd door thalantis op 08-09-2005 13:55 . Reden: verkeerd gequote ]

Jsunnyreports

• rjn27
  • Laatst online: 21:19
ik had dit al gepost maar post het nog een keertje weet iemand dit :

bij mij gaat het iets minder ik heb het 10 dagen geleden aangevraagt maar de opleverdatum verschuift bij mij telkens 1 dag nu .
hier mijn status :

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. ---
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 03 oktober 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.
Abonnementnummer: 623286

1. 26 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 26 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 26 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

die punt 2 snap ik niet helemaal de oplverdatum was eerst 30 september ??????
ik hoop dat alles goed gaat
me centrale is
leiden willem de zwijgerlaan

weet iemand dit
groeten
rob

• thalantis

thalantis

12200 Wp

Anoniem: 39478 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:33:
[...]

heb je al gebeld dan waarom ze het hebben geannuleerd??
heb ze net gebeld, de reden dat de order op geannuleerd stond was omdat mijn lijn in ophef staat, dit kan wel kloppen want ik ben aan het verhuizen, de lijn is per 12 sept beschikbaar op mijn nieuwe adres, maar ja dit had ik ze ook doorgegeven *grumble*

Jsunnyreports

threedrules schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:57:
[...]
heb ze net gebeld, de reden dat de order op geannuleerd stond was omdat mijn lijn in ophef staat, dit kan wel kloppen want ik ben aan het verhuizen, de lijn is per 12 sept beschikbaar op mijn nieuwe adres, maar ja dit had ik ze ook doorgegeven *grumble*
nu maar hopen dat het op je nieuwe adres wel snel werkt ;)

5183

scorpion303 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:50:
[...]

En die installatiekosten? Hebben ze al het lef gehad om die te incasseren? :)
Ja, maar daar heb ik maar niets over gezegd :) Ik gok dat een 2e decoder + modem duurder is dan aansluitkosten. En daarbij heb ik dan wel weer een maand gratis gehad las ik in een brief van de week. Dus ik maak me niet meer druk, kost me meer geld en tijd om het recht te breien, dus laat ik het lekker versloffen. :'(

Anoniem: 151042

Anoniem: 39478 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:33:
Heel raar dit. Ik heb nu sinds eind juli 20 mb versatel, dus op eind juli is er een monteur geweest om alles te installeren. In de "Orderstatus" staat er nog altijd geen vinkje bij "Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant." Op zich niet gek dacht ik, zal wel aan het systeem liggen. Wat wel vreemd is, is dat er sinds eind juli nog geen enkele kosten in rekening zijn gebracht. De 1e maand had ik sowieso gratis ivm stoing e.d. (hier heb ik brief van gehad), maar er zijn ook nog geen aansluitkosten in rekening gebracht, terwijl ik dus al kan internetten en tv kijken via decoder vanaf eind juli.

Nu ontving ik vandaag ook nog een brief in de bus, dat ik zsm contact met Versatel moest opnemen voor het maken van een afspraak met een monteur 8)7 (ze konden mij niet bereiken op mijn huistelefoon, dus vandaar de brief).

Hebben meer mensen met dit te maken gehad en zijn er bij de mensen die ook rond eind juli zijn aangesloten al wel aansluitkosten in rekening gebracht? In mijn abbonementhistorie staat dat ze op 21 juli een incasso opdracht naar de bank hebben gestuurd...bijna 2 mnd geleden...

Zo te zien lijkt het erop dat ze bij Versatel denken dat ik nog aangesloten moet worden door een monteur. De abbo kosten, komen die pas in rekening na aansluiting door monteur of vanaf technische opleverdatum? Denk het tweede, maar vraag het toch voor de zekerheid.
Exact hetzelfde, ze denken dat ik nog geen decoder heb.....laat ze er nog maar een sturen dan

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Jeej! zojuist versatel gebeld voor mijn aansluiting. Ondanks dat ik af en toe vervelende verhalen hier lees, heb ik er toch wel vertrouwen in.
Ik ben reuze benieuwd :)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• scorpion303
  • Niet online
rjn27 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:55:
bij mij gaat het iets minder ik heb het 10 dagen geleden aangevraagt maar de opleverdatum verschuift bij mij telkens 1 dag nu .
Pas tien dagen geleden aangevraagd? En je dan hier al zorgen maken over de opschuivende opleverdata? Joh... gewoon even rustig wachten.. die versatel-systemen berekenen de verwachte oplevertijden op basis van allerlei vage variabelen en geven slechts een indicatie van het moment dat ze contact met je op gaan nemen.. Het is vrij normaal dat ze steeds verschuiven.. dat is waarschijnlijk bij iedereen hier gebeurd...
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 03 oktober 2005
tuurlijk... 3 oktober is in Leiden een leuke dag om de boel op te gaan leveren... :)

[ Voor 8% gewijzigd door scorpion303 op 08-09-2005 15:50 ]

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

De problemen waar ik in het vorige topic over berichtte, namelijk:
  • Slechts 6mbit, terwijl ik op amper 1200m van de centrale zit.
  • Niet werkende telefoon.
Zijn opgelost. :)

Ik ben naar de Gamma geweest om een nieuwe telefoonstekker met kabel te halen, aangezien ik het vermoeden had dat de monteur de kabels niet goed geknepen had. Dit bleek echter niets uit te maken.

Nou ben ik niet zo technisch ingesteld, dus de meterkast is redelijk onbekend terrein voor mij. Ik wist echter wel dat de monteur daar had lopen rotzooien. Toevallig lag er nog een briefje van de vorige bewoners waarop stond welke draden van de telefoonlijn aangesloten moesten worden, namelijk een rode en een blauwe. Bleek dat de monteur gewoon een beetje kleurenblind was (of het kwam doordat hij hulp met de zaklamp weigerde). Hij had in plaats van de rode draad, de oranje draad aangesloten. Ik heb het zaakje omgedraaid en alles werkt weer. Ik kan weer gebeld worden! ;)

De nieuwe waardes van mijn modem (Eindhoven, 1200m) zijn:

SNR Margin (dB): 12.9 5.7
Attenuation (dB): 26.0 16.7
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 18732 1124
Rate (Kbps): 15323 1014

Zo te zien ook de bekende cap, maar dat geeft niet. Ik ben dik tevreden.

• scorpion303
  • Niet online
CookiePower schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:48:
..
Hij had in plaats van de rode draad, de oranje draad aangesloten. Ik heb het zaakje omgedraaid en alles werkt weer. Ik kan weer gebeld worden! ;)
..
Dit geeft 't niveau van de gemiddelde monteur weer vrij goed weer.. :). Ik begin steeds meer te twijfelen of die verplichte installatie Versatel nu echt zoveel vragen/klachten bespaard (in tegenstelling tot de 'normale' doe-het-zelf-installatie zoals die bij veel andere providers wel gewoon mogelijk is).

Wel grappig dat je, ondanks die idiote wisseltruc, toch nog een volle 6 mbit kon halen.. Met die snelheid was je enkele jaartjes geleden vast zeer blij geweest :)

scorpion303 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:55:
[...]

Dit geeft 't niveau van de gemiddelde monteur weer vrij goed weer.. :). Ik begin steeds meer te twijfelen of die verplichte installatie Versatel nu echt zoveel vragen/klachten bespaard (in tegenstelling tot de 'normale' doe-het-zelf-installatie zoals die bij veel andere providers wel gewoon mogelijk is).

Wel grappig dat je, ondanks die idiote wisseltruc, toch nog een volle 6 mbit kon halen.. Met die snelheid was je enkele jaartjes geleden vast zeer blij geweest :)
Zover ik begrepen heb gaan ze na de opstartfase waar we nog steeds in zitten wel dhz aanbieden. Ook heb ik gehoord dat er geen dhz mogelijk is ivm controle op openbare gelegenheid (cafe, sportkantine).

In de handleiding staat het dhz stuk al beschreven zelfs.

Ik was wel blij met de monteur, had nl. een kabeltrekker bij zich en zodoende kan ik boven nu ook bedraad internetten ipv wireless te zitten klooien.

Anoniem: 151042 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:40:
[...]

Exact hetzelfde, ze denken dat ik nog geen decoder heb.....laat ze er nog maar een sturen dan
maar jij hebt ook nog niks betaald???

Anoniem: 39478 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:01:
[...]

maar jij hebt ook nog niks betaald???
Uiteraard niet, maar dat komt mede door het feit dat ik 13 dagen storing gehad heb (net zoals de rest van Breda).

• _BladE2k_
threedrules schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:57:
[...]

Alles leuk en aardig dat je het doorgeeft, maar zodra ze gewoon bij KPN aankloppen van 'is die lijn geschikt om onze ADSL er op te zetten?' Dan krijgen ze dus antwoord: Nee, is in ophef!!

M.a.w. Ook al geef JIJ het door, de lijnleverancier heeft er geen boodschap aan :)
Oftewel, aanvragen wanneer de nieuwe lijn opgeleverd is ;)

Een standaard GoTter ;)

Anoniem: 152128

Is dit niet een beetje weinig?

SNR Margin (dB): 6.3 6.3
Attenuation (dB): 33.0 20.3
Output Power (dBm): 20.0 12.8
Attainable Rate (Kbps): 8844 1100
Rate (Kbps): 8684 968

Modem resetten biedt geen soulaas.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

ik heb een probleem met het aansluiten van de kabels de monteur had van de telefoon aansluiting de kabel erin gedaan naar de splitter en van me splitter naar telefoon en modem toen deed de telefoon het wel en met internet ook maar kon maar downloaden met 600 kb's en toen had ik gewoon rechtstreeks van telefoon aansluiting naar modem gedaan en toen kon ik met 1.7 mb downloaden.

en toen had ik het weer omgedraait met andere snoeren er tussen en steeds het zelfde probleem snelheid 600kb's en nu heb ik van telefoonaansluiting rechtstreeks naar de modem toe gedaan en nu kan ik weer met 600kb's maar downloaden. oja en elke keer als de telefoon gaat valt me internet weg
en ik heb ook in de meterkast gekeken maar daar zit helemaal geen aansluiting van de telefoon bij ons? weet iemand wat ik nog kan proberen ? of moet ik kpn of versatel laten langskomen ?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

senater schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:12:
ik heb een probleem met het aansluiten van de kabels de monteur had van de telefoon aansluiting de kabel erin gedaan naar de splitter en van me splitter naar telefoon en modem toen deed de telefoon het wel en met internet ook maar kon maar downloaden met 600 kb's en toen had ik gewoon rechtstreeks van telefoon aansluiting naar modem gedaan en toen kon ik met 1.7 mb downloaden.

en toen had ik het weer omgedraait met andere snoeren er tussen en steeds het zelfde probleem snelheid 600kb's en nu heb ik van telefoonaansluiting rechtstreeks naar de modem toe gedaan en nu kan ik weer met 600kb's maar downloaden. oja en elke keer als de telefoon gaat valt me internet weg
en ik heb ook in de meterkast gekeken maar daar zit helemaal geen aansluiting van de telefoon bij ons? weet iemand wat ik nog kan proberen ? of moet ik kpn of versatel laten langskomen ?
Klinkt als dat er een storingsbron nog voor je splitter zit. Zit je splitter direct op het ISRA punt. Dus voor alle telefoons en apparatuur? Als er namelijk nog een telefoon voor de splitter zit verstoord het signaal van de telefoon het adsl-signaal met als gevolg storingen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
senater schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:12:

KPN komt niet, omdat die alleen tot ISRA (hoofdaansluiting) leveren en dat is prima inorde.

Je hebt een ISRA in de muur gewoon als aansluitpunt voor een toestel. Waarschijnlijk zit er in de muur al een vertakking bij gezet naar een aansluiting boven of in andere ruimte waar een toestel op zit? (of alarmcentrale of ander telefonie apparaat dat dus achter je splitter moet zitten)

Wat er dan ook vaak nog zit is een zo genoemde "beldraad". Dat is een klein, vaak blauw, draadje wat in die contactdoos punt B met EB verbindt. Deze kan ook gewoon los net als aarde-draad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

zandpaddo schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:29:
[...]

Klinkt als dat er een storingsbron nog voor je splitter zit. Zit je splitter direct op het ISRA punt. Dus voor alle telefoons en apparatuur? Als er namelijk nog een telefoon voor de splitter zit verstoord het signaal van de telefoon het adsl-signaal met als gevolg storingen.
ja het gaat zeg maar vanuit de muur naar de splitter en van de splitter naar de telefoon en modem
en op de boven verdieping zit idd nog zo'n telefoon aansluiting maar dat zal toch niet de ISRA punt wezen ?

ik had er trouwens met me vorige adsl verbinding ook al last van dat internet uitviel wanneer de telefoon ging

[ Voor 10% gewijzigd door senater op 08-09-2005 22:43 ]

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-04 14:12
Ik moet omdat ik soulseek gebruik (p2p) een poort openzetten. Ik heb dit eerst geprobeerd met portforwarding, meer dit werkte niet. Na dit topic gelezen te hebben heb ik de poort bij 'server' opengezet. werkt perfect...totdat na een tijdje internet uitvalt (rode lampje gaat branden). Als ik het modem dan reset is alles weer ok. Hebben meer mensen dit probleem? Is er iets aan te doen?
Ik gebruik uiteraard een vast ip op mijn pc. Moet ik dit op een of andere manier (behalve bij de server-toewijzing) in het modem instellen?

Thanks!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
senater schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:43:
[...]

ja het gaat zeg maar vanuit de muur naar de splitter en van de splitter naar de telefoon en modem
en op de boven verdieping zit idd nog zo'n telefoon aansluiting maar dat zal toch niet de ISRA punt wezen ?

ik had er trouwens met me vorige adsl verbinding ook al last van dat internet uitviel wanneer de telefoon ging
En dat is dus vaak 't probleem. Die aansluiting zit 'bijgeschroeft' zegmaar bij aansluitpunt beneden in de muur al. En dan zit dat toestel en die kabel dus voor je splitter.

Trek toestel maar eens los en reset dan je modem even.

't Is heel simpel te testen ook, trek je splitter los. Bel je eigen nummer vanaf mobiel of pak alle telefoons even op om te kijken of er nog kiestoon is. Rinkelt er iets of heeft er iets een kiestoon nog is het niet goed.

Splitter los zou alles dus los moeten zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 08-09-2005 23:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59
Al een poosje ben ik opzoek naar een nieuwe provider voor breedband, mijn huidige planet internet comfort vind ik gewoon te duur voor de snelheid die je krijgt. Maandelijks ben ik nu ongeveer 54 eutjes kwijt voor een 3,2Mbps verbinding. Nu had ik om eerlijk te zijn helemaal niet aan versatel gedacht , maar zit zoals gewoonlijk weer wat info te zoeken op got en tada struikel ik op dit topic. Nu kan ik er gewoon niet bij dat als ik een versatel abbo compleet voetbal neem ik dus gewoon voor 55 eutjes (ja ja een hele euro meer dan mijn comfort abbo van planet) een 20Mbps verbinding heb waarmee ik op de koop toe gratis kan bellen en ook nog eens alle eredivisie wedstrijden kan zien. Nu is dus mijn vraag komen er echt geen extra kosten enzo bij voor bv het kijken van de wedstrijden? Want terwijl ik dit typ denk ik nog steeds het kan bijna niet voor dat geld zo'n snelle verbinding, gratis bellen en voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153539

Anoniem: 152128 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:09:

Hoever zit je van de centrale af???

Groeten Patrick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

richy t schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:05:
Al een poosje ben ik opzoek naar een nieuwe provider voor breedband, mijn huidige planet internet comfort vind ik gewoon te duur voor de snelheid die je krijgt. Maandelijks ben ik nu ongeveer 54 eutjes kwijt voor een 3,2Mbps verbinding. Nu had ik om eerlijk te zijn helemaal niet aan versatel gedacht , maar zit zoals gewoonlijk weer wat info te zoeken op got en tada struikel ik op dit topic. Nu kan ik er gewoon niet bij dat als ik een versatel abbo compleet voetbal neem ik dus gewoon voor 55 eutjes (ja ja een hele euro meer dan mijn comfort abbo van planet) een 20Mbps verbinding heb waarmee ik op de koop toe gratis kan bellen en ook nog eens alle eredivisie wedstrijden kan zien. Nu is dus mijn vraag komen er echt geen extra kosten enzo bij voor bv het kijken van de wedstrijden? Want terwijl ik dit typ denk ik nog steeds het kan bijna niet voor dat geld zo'n snelle verbinding, gratis bellen en voetbal.
Het kijken van wedstrijden is gratis. Het kijken van herhalingen van wedstijden kost 1 euro per wedstrijd en dan kan je die wedstrijd volgens mij binnen 24 uur bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
richy t schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:05:
Waarom denk je dat er zoveel mensen van bijv. Demon/Planet/Xs4all/Chello enz. zijn overgestapt?
Er is nog geen andere provider die je voor dat geld en abonnements mogelijkheden een ADSL2+ verbinding aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis

thalantis

12200 Wp

als ik hier www.versatel.nl/prive linksboven inlog bij mijn versatel kom 1 op de 20 keer op deze site terecht http://www.hostingdiscoun...count__password=*********

iemand anders hier ook wel eens "last" van?

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:39

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Even voor de duidelijkheid. Hoe loopt de bedrading precies als ik het pakket MET telefonie neem? Mijn vermoeden is alsvolgt: Van de splitter naar een modem en van daaruit een draad naar de decoder, een draad naar de computer en twee draden voor de telefoonlijnen ?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 16:48
Magma schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:06:
Even voor de duidelijkheid. Hoe loopt de bedrading precies als ik het pakket MET telefonie neem? Mijn vermoeden is alsvolgt: Van de splitter naar een modem en van daaruit een draad naar de decoder, een draad naar de computer en twee draden voor de telefoonlijnen ?
Klopt inderdaad.

[ Voor 23% gewijzigd door Upper op 09-09-2005 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ShellGhost schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:12:
Ik heb iets raars met m'n 20mbit verbinding...
Gisteravond een test gedaan naar een ftp server en dan kom ik niet boven de 600K uit..
Maar ik een tweede connectie naar die server dan haal ik tesamen 1Mb de sec...
Maar alleen wanneer ik die twee optel...

Heeft iemand anders hier ook last van??
Dat hij niet meteen de volle mep krijgt in een single connect maar wel met meerdere opgeteld??
Heb hier over een mailtje gestuurd naar de helpdesk...
Ben benieuwd wat hier uit komt...
Volgens mij zijn bij moi wel de aansluitkosten door berekend, maar daar neem ik nog wel even contact over op... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel: ik neem het VOIP-stuk bij mijn 20 Mb plus voetbal. KPN wordt opgezegd door Versatel. Die 10 eurie wordt dus gebruikt voor de 'local loop'-kosten aan KPN.

Wat gebeurt er met mijn lijn als ik bij Versatel wegga en weer een ADSL-abo neem over het KPN-netwerk?
Wat moet ik dan bij KPN gaan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 148037 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:49:

Volgens mij kun je dan alleen adsl-direct aanvragen van de kpn. Dat kan zonder telefoonlijn zag ik op www.kpn.com gister. Is wel iets duurder dan adsl-direct normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Anoniem: 148037 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:49:

Waarom zou je KPN opzeggen?, je moet je telefoonabonnement bij de KPN omzetten van BelBasis naar Belbudget.
Als je jou KPN lijn opzegt, berekend KPN de kosten door aan Versatel, en Versatel brengt deze belbudget kosten weer bij jou in rekening, omdat je gebruik blijft maken van de infrastructuur van de KPN.

En.. het is ook een stukje makkelijker als je weer wilt overstappen nadien, omdat je dan al een abonnee bent van de KPN, en het scheelt je weer "aansluitkosten" tegen die tijd. En wat als het telefoonsysteem bij Versatel uitvalt?

Ik pin me niet vast aan 1 provider, ik heb er in de loop der tijd al 5 gehad, en wil kunnen switchen, ivm met de concurrentie.

Hoe je het ook bekijkt, je blijft afhankelijk van de KPN, of je rechtstreeks aan de KPN deze kosten betaald of aan Versatel of een andere provider.
De centrales en het koper in de grond zijn nl. eigendom van de KPN en zal op een of andere manier toch betaald moeten worden, als je internet via ADSL

[ Voor 28% gewijzigd door gromit77 op 09-09-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:22:
[...]

Waarom zou je KPN opzeggen?, je moet je telefoonabonnement bij de KPN omzetten van BelBasis naar Belbudget.
Als je jou KPN lijn opzegt, berekend KPN de kosten door aan Versatel, en Versatel brengt deze belbudget kosten weer bij jou in rekening, omdat je gebruik blijft maken van de infrastructuur van de KPN.

En.. het is ook een stukje makkelijker als je weer wilt overstappen nadien, omdat je dan al een abonnee bent van de KPN, en het scheelt je weer "aansluitkosten" tegen die tijd

Ik pin me niet vast aan 1 provider, ik heb er in de loop der tijd al 5 gehad, en wil kunnen switchen, ivm met de concurrentie.

Hoe je het ook bekijkt, je blijft afhankelijk van de KPN, of je rechtstreeks aan de KPN deze kosten betaald of aan Versatel of een andere provider.
De centrales en het koper in de grond zijn nl. eigendom van de KPN en zal op een of andere manier toch betaald moeten worden, als je internet via ADSL
Wij als klant hoeven bij KPN niets op te zeggen als we VOIP nemen, dit wordt namelijk gedaan door Versatel. Feit blijft dus dat je dan geen KPN meer betaalt, en dus ook geen telefoonlijn van KPN meer hebt. Mocht je dus een andere ADSL provider willen hebben, die niet kunnen aansluiten zonder een KPN aansluiting, dan zal deze opnieuw aangevraagd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 15:48
Ik kwam enkele dagen geleden thuis en vond een knipperend rood/groen lampje op de decoder, ah fijn dacht ik...hij is aan het updaten.
Dat lampje bleef alleen 24 uur knipperen en toen het eindelijk weer rood werd had ik geen beeld meer op de zenders.
Heb ik gvd net die decoder na een maand aan de praat, krijg ik dit weer.

Nieuwe software update 02_02_05_08_25 die het dus niet doet bij mij.
Maar weer lekker bellen met de ks dus! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Upper schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:33:
[...]

Wij als klant hoeven bij KPN niets op te zeggen als we VOIP nemen, dit wordt namelijk gedaan door Versatel. Feit blijft dus dat je dan geen KPN meer betaalt, en dus ook geen telefoonlijn van KPN meer hebt. Mocht je dus een andere ADSL provider willen hebben, die niet kunnen aansluiten zonder een KPN aansluiting, dan zal deze opnieuw aangevraagd moeten worden.
Dat is dat een rede om niet over te stappen qua telefonie voor mij, ik vind dat Versatel niet het recht heeft om mijn KPN op te zeggen. Beetje vreemd, in mijn ogen, ik heb nl een overeenkomst gesloten met de KPN. Dus als ik weer een aansluiting nodig heb, omdat ik weer wil overstappen, moet ik verplicht aansluitkosten gaan betalen aan de KPN.

Ik mag toch zelf wel bepalen aan wie ik die 10 euro betaal?

Deze constructie is niet bij Tiscali zo geregeld, hier krijg je een keuze.

Stel: ik ben geabonneerd op de Voetbal Internationaal.
Als ik dan een abonnement op de leesmap neem, en in dit pakket zit toevallig ook de voetbal internationaal, dan zegt de leesmap mijn abonnement van de VI toch ook niet op.

Als je dus overstapt naar een andere provider en je hebt VIOP via Versatel, ben je verplicht om een een jaar abonnement bij de KPN af te sluiten. En mocht je dan bij de overstap ook nog via VIOP willen gaan bellen dan moet je goed uitkijken dat deze nieuwe provider je niet wederom af laat sluiten bij de KPN, anders mag je het resterende abonneegeld van de KPN ineens voldoen.

Misschien kan de opta of de consumentenbond is naar deze "vreemde Nummerportering" construcities kan kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door gromit77 op 09-09-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:50:
[...]

Dat is dat een rede om niet over te stappen qua telefonie voor mij, ik vind dat Versatel niet het recht heeft om mijn KPN op te zeggen. Beetje vreemd, in mijn ogen, ik heb nl een overeenkomst gesloten met de KPN. Dus als ik weer een aansluiting nodig heb, omdat ik weer wil overstappen, moet ik verplicht aansluitkosten gaan betalen aan de KPN.
Op het moment dat je dit aanvraagt met VOIP, ga je ermee akkoord dat Versatel de KPN opzegt voor jou. Ik zie hier niet in wat hier tegen is. Op het moment dat je dit niet wilt, dan zou je geen Voip moeten aanvragen bij Versatel, maar bij een andere provider. Je zet dus niet alleen je handtekening over het feit dat je Voip aanvraagt bij Versatel, maar ook dat je akkoord gaat met het feit dat Versatel KPN voor jou opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Upper schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:07:
[...]

Op het moment dat je dit aanvraagt met VOIP, ga je ermee akkoord dat Versatel de KPN opzegt voor jou. Ik zie hier niet in wat hier tegen is. Op het moment dat je dit niet wilt, dan zou je geen Voip moeten aanvragen bij Versatel, maar bij een andere provider. Je zet dus niet alleen je handtekening over het feit dat je Voip aanvraagt bij Versatel, maar ook dat je akkoord gaat met het feit dat Versatel KPN voor jou opzegt.
Kijk uit, dit is een gevaarlijke constructie, dat zijn nl.de klein lettertjes die de meeste van ons niet lezen, vaak pak je zo'n abonnement in een opwelling, om goedkoper uit te zijn met bellen.

Maar als je dus wil switchen van provider kan je de pineut zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 09:50:
[...]

Ik mag toch zelf wel bepalen aan wie ik die 10 euro betaal?

Deze constructie is niet bij Tiscali zo geregeld, hier krijg je een keuze.

Stel: ik ben geabonneerd op de Voetbal Internationaal.
Als ik dan een abonnement op de leesmap neem, en in dit pakket zit toevallig ook de voetbal internationaal, dan zegt de leesmap mijn abonnement van de VI toch ook niet op.

Als je dus overstapt naar een andere provider en je hebt VIOP via Versatel, ben je verplicht om een een jaar abonnement bij de KPN af te sluiten. En mocht je dan bij de overstap ook nog via VIOP willen gaan bellen dan moet je goed uitkijken dat deze nieuwe provider je niet wederom af laat sluiten bij de KPN, anders mag je het resterende abonneegeld van de KPN ineens voldoen.

Misschien kan de opta of de consumentenbond is naar deze "vreemde Nummerportering" construcities kan kijken.
Zoals Upper inderdaad al zegt kies je er zelf voor om versatel je kpn abo te laten opzeggen.
Bij mij ga ik juist naar versatel omdat ik dan van alle kostenvretende kpn dingetjes afben. Voor 55 euro bel ik de hele week gratis naar vaste nummers, heb ik 20 mb internet en kan ik ook nog eens voetbal kijken. Terwijl ik daarvoor normaal gesproken een telefoonabo had, betaalde mijn adsl bij xs4all en bij kpn, betaalde mijn digitale televisie abo bij kpn..
Dat laatste is dan het enige wat duurder is omdat we weer terug op de kabel moeten. Maar ik had alles netjes op een rijtje gezet.. Het scheelt 25 euro aan vaste lasten en ik ga er nog op vooruit met me internet ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Ook nog ff de moeite waard om te vermelden:

Het kan voorkomen dat bepaalde faxen en analoge telefooncentrales niet werken met Versatel Bellen.

http://www.versatel.nl/st...rwaarden/compleetvoetbal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:15:
[...]

Kijk uit, dit is een gevaarlijke constructie, dat zijn nl.de klein lettertjes die de meeste van ons niet lezen, vaak pak je zo'n abonnement in een opwelling, om goedkoper uit te zijn met bellen.

Precies! Ik was er al bang voor. En Belbudget behouden is dubbelop betalen, omdat daar al die 10 eu aan Versatel voor wordt gebruikt...
Versatel zegt KPN voor je op. Ga je weg bij Versatel, moet je weer een lijn aanvragen bij KPN.
Wat kost dat? En ben je dan je oude, vertrouwde telefoonnummer kwijt?
Hmmm, wacht nog ff af...bellen vanaf de laptop met Voipbuster werkt voorlopig nog prima! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
psychonikeo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:21:
[...]

Zoals Upper inderdaad al zegt kies je er zelf voor om versatel je kpn abo te laten opzeggen.
Bij mij ga ik juist naar versatel omdat ik dan van alle kostenvretende kpn dingetjes afben. Voor 55 euro bel ik de hele week gratis naar vaste nummers, heb ik 20 mb internet en kan ik ook nog eens voetbal kijken. Terwijl ik daarvoor normaal gesproken een telefoonabo had, betaalde mijn adsl bij xs4all en bij kpn, betaalde mijn digitale televisie abo bij kpn..
Dat laatste is dan het enige wat duurder is omdat we weer terug op de kabel moeten. Maar ik had alles netjes op een rijtje gezet.. Het scheelt 25 euro aan vaste lasten en ik ga er nog op vooruit met me internet ook :D
Prima toch !!!!
Daar doen we het tenslotte toch allemaal voor, om geld te besparen, maar...
maak nu eens een virtuele overstap naar een andere provider, omdat Versatel bijv. te duur gaat worden dan ten opzichte van de concurrentie. (Versatel is geen filantropische instelling, die willen omzet genereren)
Blijf jij tot je dood bij Versatel??, ik switch om de de paar jaar van provider.

[ Voor 11% gewijzigd door gromit77 op 09-09-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:15:
[...]

ga niet zo speculeren.. geef dan die harde feiten en laat ons die kleine lettertjes zien. Je doet nu net alsof we stom zijn en gewoon handtekeningen zetten bij de vleet en nix lezen..

Die virtuele overstap kan pas over 2 jaar. ik heb een 2-jarig contract afgesloten met versatel en versatel kan in die 2 jaar niet de kosten verhogen voor mij. Als ik dan nog zou willen overstappen kan dat best duurder uitvallen omdat ik me weer moet aansluiten bij kpn enzo, daar heb je helemaal gelijk in. Daar heb ik dan toch 2 jaar lang goedkoper voor kunnen sparen ;)
Als je op die manier blijft denken dan kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen zonder internet, telefonie, stroom en water.. Dan ben je in ieder geval safe..

[ Voor 33% gewijzigd door Nikooos op 09-09-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
psychonikeo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:26:
[...]

ga niet zo speculeren.. geef dan die harde feiten en laat ons die kleine lettertjes zien. Je doet nu net alsof we stom zijn en gewoon handtekeningen zetten bij de vleet en nix lezen..

Die virtuele overstap kan pas over 2 jaar. ik heb een 2-jarig contract afgesloten met versatel en versatel kan in die 2 jaar niet de kosten verhogen voor mij. Als ik dan nog zou willen overstappen kan dat best duurder uitvallen omdat ik me weer moet aansluiten bij kpn enzo, daar heb je helemaal gelijk in. Daar heb ik dan toch 2 jaar lang goedkoper voor kunnen sparen ;)
Als je op die manier blijft denken dan kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen zonder internet, telefonie, stroom en water.. Dan ben je in ieder geval safe..
Ik zeg niet dat jullie stom zijn, maar ik scheef al, dat veel mensen bepaalde abonnementsvormen vaak in een opwelling nemen. Hier maken providers/fabrikanten enz handig gebruik van.

Daar wil ik alleen voor waarschuwen... meer niet ;)

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 09-09-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
tiesum schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:08:
Ik moet omdat ik soulseek gebruik (p2p) een poort openzetten. Ik heb dit eerst geprobeerd met portforwarding, meer dit werkte niet. Na dit topic gelezen te hebben heb ik de poort bij 'server' opengezet. werkt perfect...totdat na een tijdje internet uitvalt (rode lampje gaat branden). Als ik het modem dan reset is alles weer ok. Hebben meer mensen dit probleem? Is er iets aan te doen?
Ik gebruik uiteraard een vast ip op mijn pc. Moet ik dit op een of andere manier (behalve bij de server-toewijzing) in het modem instellen?

Thanks!
Iemand een idee?? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149259

voor de startpost: ik heb adsl maar kan ook man united tv en chelsea tv kijken, dus dat moet aangepast worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb een klein vermoeden :z
Met tcpview kun je zien hoeveel netwerkverbindingen je pc tegelijk maakt.
Ik gebruik Atguard (firewall) en ook die laat zien dat ik 135(!) verbindingen tot stand breng als m'n pc opstart.
Mijn vermoeden is dat het modem dit niet aan kan als dit tegelijkertijd gebeurt.
Ook ik krijg dan een rood inet lampje en modem uit/aan lost dit op.
Als ik een minuutje wacht met inloggen dan blijft het modem goed werken.
Bij mij neemt Orb het grootste aantal verbindingen voor z'n rekening, dat programma laat ik voorlopig niet meer opstarten als windows start.
Wat bij mij ook een rood inet lampje oplevert is een uitgeschakeld analoog extern modem dat op een seriële poort zit.
Kennelijk zorgt de aangesloten telefoonlijn via via voor narigheid als het modem is uitgeschakeld, als ik hem aan zet dan krijg ik geen rood inet lampje :/
Al met al is het Davolink modem erg gevoelig voor dit soort zaken, m'n andere adslmodems hebben geen last van mislukte verbindingen in dezelfde situatie ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:35:
[...]

Ik heb een klein vermoeden :z
Met tcpview kun je zien hoeveel netwerkverbindingen je pc tegelijk maakt.
Ik gebruik Atguard (firewall) en ook die laat zien dat ik 135(!) verbindingen tot stand breng als m'n pc opstart.
Mijn vermoeden is dat het modem dit niet aan kan als dit tegelijkertijd gebeurt.
Ook ik krijg dan een rood inet lampje en modem uit/aan lost dit op.
Als ik een minuutje wacht met inloggen dan blijft het modem goed werken.
Bij mij neemt Orb het grootste aantal verbindingen voor z'n rekening, dat programma laat ik voorlopig niet meer opstarten als windows start.
Wat bij mij ook een rood inet lampje oplevert is een uitgeschakeld analoog extern modem dat op een seriële poort zit.
Kennelijk zorgt de aangesloten telefoonlijn via via voor narigheid als het modem is uitgeschakeld, als ik hem aan zet dan krijg ik geen rood inet lampje :/
Al met al is het Davolink modem erg gevoelig voor dit soort zaken, m'n andere adslmodems hebben geel last van mislukte verbindingen in dezelfde situatie ...
Ik heb ook nog een linksys router. Is het een idee deze direct achter het modem te hangen en het ip hiervan als DMZ aan te geven in het Versatel modem? Of gaat dan het rode lampje alsnog aan?
I het misschien nodig alle pc in het netwerk een statisch ip te geven of maakt dit geen verschil?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

tiesum schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:13:
[...]

Ik heb ook nog een linksys router. Is het een idee deze direct achter het modem te hangen en het ip hiervan als DMZ aan te geven in het Versatel modem? Of gaat dan het rode lampje alsnog aan?
I het misschien nodig alle pc in het netwerk een statisch ip te geven of maakt dit geen verschil?

alvast bedankt!
Je kunt het proberen, maar uiteindelijk moet het adslmodem dezelfde hoeveelheid verbindingen verwerken.
Een statisch of dynamisch IP heeft m.i. geen invloed op het gedrag van het modem, maar misschien werkt het verlichtend als de dhcpserver in het modem niet hoeft te werken.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04 00:11
Hmm.. een SIP -spoof gaat ook al niet werken, aangezien je geen routes aan het modem kan toevoegen / veranderen. :(

Helaas, ik denk dat de enige optie om een router achter de davolink te krijgen tot nu toe via DMZ is.
Ik heb m'n davolink nu op 192.168.0.1 en daarachter een m0n0wall router op 192.168.0.2 op DMZ die alles weer doorstuurt richting 192.168.1.x.

Wel een beetje een omweg maar het werkt wel aardig.

Kortom, als iemand weet hoe je dat versatel kreng in bridged modus kan krijgen, zou ik het graag willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben op zoek naar een alles in een pakket.. Is Versatel dan precies wat ik zoek?
Ik wil het volgende:

- ADSL (redelijk snel)
- Onbeperkt bellen
- Kabel aansluiting voor tv (ned1,2,3,rtl4,etc)

Levert versatel ook de verbinding voor de kabel televisie? Hier zie ik namelijk niks over staan???
Dat familypakket is dat 40 euro totaal? Betaal je dan niks aan KPN?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Erhnam schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:32:
Ik ben op zoek naar een alles in een pakket.. Is Versatel dan precies wat ik zoek?
Ik wil het volgende:

- ADSL (redelijk snel)
- Onbeperkt bellen
- Kabel aansluiting voor tv (ned1,2,3,rtl4,etc)

Levert versatel ook de verbinding voor de kabel televisie? Hier zie ik namelijk niks over staan???
Dat familypakket is dat 40 euro totaal? Betaal je dan niks aan KPN?
ADSL en onbeperkt bellen naar vaste aansluiting + ned 1,2,3,talpa, voetbal en big brother krijg je op dit moment, nog geen rtl 4,5,7 of sbs. De verwachting is echter wel dat ze het hele tv aanbod digitaal gaan aanleveren.

Dit alles kost je 55 euro per maand (voor 20 mb internet, onbeperkt bellen en alle voetbal) of 45 euro per maand (voor 4mb internet, onbeperkt bellen en minder voetbal), je betaalt niets meer aan KPN (je moet al wel een jaar KPN hebben dan). De kabeltelevisie blijft gewoon bij je kabelprovider, de digitale tvzenders komen namelijk via je telefoonlijn binnen. Zodra je kiest voor het volledige tv pakket van versatel over een tijdje ben je natuurlijk vrij je kabeltv op te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 92587 op 09-09-2005 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kunt meer dingen veranderen als je dat andere menu gebruikt :9
Sommige opties werken helaas niet, de belangrijkste (bridge instellen) mis ik nog ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Is er ook al bekent wat er betaald moet gaan worden naar de Actie periode?

Dit is allemaal zeer interresant, maar ben er wel erg benieuwd naar....
Als het veel meer is, dan weet ik nog niet of ik over ga stappen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloaded schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:04:
Is er ook al bekent wat er betaald moet gaan worden naar de Actie periode?

Dit is allemaal zeer interresant, maar ben er wel erg benieuwd naar....
Als het veel meer is, dan weet ik nog niet of ik over ga stappen.....
Nee nog niet, heb dan ook maar een nieuw contract incl telefonie genomen voor de komende 3 jaar, wordt het in ieder geval niet duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Speedy-Andre schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 12:53:
Je kunt meer dingen veranderen als je dat andere menu gebruikt :9
Sommige opties werken helaas niet, de belangrijkste (bridge instellen) mis ik nog ....
Heb je al geprobeerd de DHCP uit te zetten? Werkt dit? Ik heb nl. (jij zelf ook niet neem ik aan) zin om m'n modem te vermoorden... Ik heb er niet zo veel verstand van dat ik zelf aan het experimenteren ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:59
Anoniem: 92587 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 13:23:
[...]

Nee nog niet, heb dan ook maar een nieuw contract incl telefonie genomen voor de komende 3 jaar, wordt het in ieder geval niet duurder :)
3 jaar is dan ook een hele lange periode waarin veel kan gebeuren. En bevalt het nu helemaal niet dan bevalt het meteen 3 jaar niet.

Aan de andere kant zit ik nu ook al een aantal jaar bij planet.

[ Voor 8% gewijzigd door richy t op 09-09-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152163

tiesum schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:17:
[...]

Heb je al geprobeerd de DHCP uit te zetten? Werkt dit? Ik heb nl. (jij zelf ook niet neem ik aan) zin om m'n modem te vermoorden... Ik heb er niet zo veel verstand van dat ik zelf aan het experimenteren ga...
Ja ik heb de DHCP server uitgezet. Ik heb een Windows 2003 Domain Controller met DHCP in mijn netwerk. Na een herstart van de decoder bleef het rode lampje branden. De decoder lijkt geen IP adres te ontvangen van deze alternatieve DHCP server (zit decoder port op modem soms in een eigen netwerk). Nadat ik DCHP in het modem opnieuw had geactiveerd en gereset, werkte de decoder weer als vanouds ...

Vreemd vreemd vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik krijg 1 oktober de sleutels van mijn nieuwe woning, maar betrek het pas vanaf 1 november.
In die tijd wil ik wel een overlapping hebben zodat ik in mijn huidige woning tot eind oktober Speedlinq behoud, en vanaf half oktober (tijdens het klussen en dergelijke) mijn nieuwe Versatel verbinding.

Iets zegt mij dat dit niet echt tot de opties behoort..
Ik moet dan KPN mijn verhuizing doorgeven, met als gevolg dat de lijn op mijn huidig adres op non-actief komt te staan en daarmee ook geen Speedlinq heb.

Of gaat dat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Mensen met 20mbit versatel:

Hebben jullie ook nu zo'n enorm last van blokkerig en schokkerig beeld van de digitale zenders via de decoder???

Mijn internet doet het prima, dus daar ligt het probleem niet..

{EDIT:} mijn internet doet het bij nader inzien toch minder... rond de 500 kb/s ipv 1500 kb/s.. maar toch nog genoeg zou je zeggen om wél goed beeld te kunnen fabriceren (en nee, ik download nix op het moment met de computers).

Ik woon in Gouda en zit (uiteindelijk) op de centrale van Rotterdam.

Beeld is iig niet om aan te zien nu...

PS> Weet iemand waar de RADIO-optie is gebleven in het keuzemenu??.. (het deed het nog niet toen de optie int keuzemenu stond, maar nu bestaat de hele optie niet eens meer... )
Én: Hebben jullie lege velden in bijv. DOCU'S? Alleen als ik 'zoek films' doe en dan bijv. een 'a' intik en op zoeken druk, krijg ik een zooi zoekresultaten met daartussen (tussen al het voetbalgebeuren) ook documentaires die bij mij niet bij DOCU'S zelf staan.

[ Voor 58% gewijzigd door Robinter79 op 09-09-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 19:49

Speedmaster

Make my day...

[quote]Robinter79 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:03:

Hebben jullie ook nu zo'n enorm last van blokkerig en schokkerig beeld van de digitale zenders via de decoder???

Mijn internet doet het prima, dus daar ligt het probleem niet..

{EDIT:} mijn internet doet het bij nader inzien toch minder... rond de 500 kb/s ipv 1500 kb/s.. maar toch nog genoeg zou je zeggen om wél goed beeld te kunnen fabriceren (en nee, ik download nix op het moment met de computers).

Ik woon in Gouda en zit (uiteindelijk) op de centrale van Rotterdam.

Beeld is iig niet om aan te zien nu...
quote]

Zit zelf ook in Gouda op centrale Centrum Boelekade, maar geen enkle probleem met ontvangst. TV stream is perfect. Download en surfen is OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Hmm... ok, bedankt voor je reactie.

Hier is het beeld écht niet om aan te zien gewoon... zeg maar dag tegen je avondje voetbal... :(

Knakezooi...

Nou, ik wacht nog wel ff voordat ik ook telefonie van Versatel ga nemen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Robinter79 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:33:
Hmm... ok, bedankt voor je reactie.

Hier is het beeld écht niet om aan te zien gewoon... zeg maar dag tegen je avondje voetbal... :(

Knakezooi...

Nou, ik wacht nog wel ff voordat ik ook telefonie van Versatel ga nemen.. |:(
Vanavond kun je ook gewoon op RTL 5 kijken... Hier (omg. rotterdam) is het beeld ook gewoon goed, af en toe een blokje, maar verder gewoon aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:52
Zijn er die wonen in postcode gebied 2552 die Versatel hebben? Ik ben erg benieuwd hoe het presteerd in deze postcode omdat ik overweeg over te stappen van Wanadoo Power (8Mbit) naar Versatel 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Robinter79 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:03:

Had hier ook slecht beeld (Apeldoorn). In de rust harde reset gedaan (ook de modem). Nu geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
12 augustus aangevraagd
8 september installatie aan huis

maar... je mag verwachten dat iets werkend wordt geinstalleerd, nee dus... monteur kreeg de verbinding niet aan de praat, maar volgens hem zou het rode i-net lamp op het modem vanzelf groen moeten worden :{
't heeft even 1,5 dag geduurd, maar uiteindelijk werkt 't dan en gewoon op 15 Mb :) decoder is nu aan 't updaten, 't lampje knippert iig al een kwartier...

ik hoop op een goed voetbalweekend 8-)

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 10:11
Weet iemand ook of FTD nog goed werkt met Versatel
Heb gehoord dat FTD een vast IP adres nodig is Versatel heeft dit volgens mij niet

Ben ook benieuwd of die 49.95 na 1 jaar nog steeds 49.95 is

[ Voor 20% gewijzigd door DevaZ op 10-09-2005 11:38 ]

Anoniem: 151929

DevaZ schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:34:
Weet iemand ook of FTD nog goed werkt met Versatel
Heb gehoord dat FTD een vast IP adres nodig is Versatel heeft dit volgens mij niet
FTD werkt bij mij uitstekend. Volgens mij heb je voor FTD geen vast IP adres nodig. Ik gebruik het vanaf verschillende IP adressen en heb geen enkel probleem.
Daarnaast schijnt Versatel tegenwoordig een vast IP adres te geven

Anoniem: 152128

[/quote]
quote:
Wistoha schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:09:

Hoever zit je van de centrale af???
[quote]

2400 meter volgens Delft

Anoniem: 151893

vanaf gisteren om 19 uur heb ik geen internet via versatel....en geen tv signal..er stat nergens aangemeld dat er storing is in hoofddorp..na veel malen reseten is niks geholpen.

wat nu?

mvg

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 151893 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:27:
vanaf gisteren om 19 uur heb ik geen internet via versatel....en geen tv signal..er stat nergens aangemeld dat er storing is in hoofddorp..na veel malen reseten is niks geholpen.

wat nu?

mvg
Klantenservice bellen tegen lokaal tarief, suc6 :)

• Speedmaster
  • Laatst online: 19:49

Speedmaster

Make my day...

Anoniem: 151893 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:27:

wat nu?

mvg
Gezellig met vrouw en Kids een dagje uit ipv achter dat vierkante scherm te zitten :)

Anoniem: 151893

hhhhhhhhh ga ook de deur uit...
heb de ks gebeld probleem is bekend in hoofddorp..
ze zijn mee bezige.
schijnbaar moet ik ook mijn kabel internet houden tot dat alles goed loopt bij versatel.
mvg

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 20:55
Ik heb maar gewoon een 1-jarig afgesloten 2 maandjes geleden hoor. En blij van, concurrenten zitten niet stil (zie nu KPN), weet zeker dat er over een jaar minstens zulke goede deals zijn, bijvoorbeeld zonder voetbal. Ik denk zelfs dat je met een 3-jarig abo genaaid bent want over twee jaar zijn de concurrenten minstens zo goedkoop. Aan de andere kant; 20Mbit is wel al gelijk bijna max (24Mbit dacht ik) van ADSL2+, dus wat dat betreft zal het over 3 jaar nog niet zo zijn veranderd. Kabel kan echter wel veel hoger, officieel zelfs 300MBit hoorde ik.

En voor hogere upload via DSL.. tsja, ADSL en ADSL2+ kunnen beide niet hoger dan hun 1 MBit, dus voor mainstream abonnementen blijft het, voor hen die hoger willen, pruttelen met DSL. Kabel is alternatief, maarja die hebben geen concurrentie dus waarom zouden ze.

Overigens is Versatel niet altijd even slecht, nu 3 weken geleverd (duurde even) en eigenlijk geen problemen gehad. Decoder doet af en toe wat raar, maar modem/decoder uit/aan zetten en het is altijd opgelost. Ik moet niet te vroeg juichen, ik weet het, maar als het hele jaar zo gaat als de afgelopen 3 weken ben ik dikkie dik tevreden :*)

pepernooot

• Robinter79
#
Storing Diverse Regio's (08-09-2005) OPGELOST
Klanten met het Versatel 20Mbit abonnement in de regio's Raalte, Lelystad, Zwolle, Heerlen en Maastricht kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 17:15
Verwachtte eindtijd: onbekend
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Onze excuses voor het eventuele ongemak.
#

Haha..
Versatel gaat de storing maar voortaan gebundeld weergeven.. dan lijkt het minder :*)

Anoniem: 150397

twijfel nog wel erg om over te stappen. Vind dat er wel steeds ontzettend veel storingsmeldingen zijn. Heeft er toevallig iemand versatel in Soest en werkt het goed daar?

Verder vroeg ik mij af of de monteur ook de wpa beveiliging instelt voor het draadloze deel. Ben daar namelijk niet zo handig in, ben ik met mijn huidige netwerk ook 2 dagen mee bezig geweest voordat dat goed voor elkaar was.

Anoniem: 150362

Voor degenen die op een 2e televisie willen kijken (bv. slaapkamer, via video aangesloten via coax).
Extra scartkabel van decoder naar videorecorder aansluiten.
De video op AV (of A2) zetten.
Op 2e tv het videokanaal (bv. 36) instellen, en je kunt op 2e tv kijken.
Wel de video aan laten staan, anders werkt het niet.

Anoniem: 83099

Heb nog geen abb. wil eerst weten hoe ik zelf emailadressen kan "toevoegen".
Ze zeggen dat je een ongelimiteerd aantal emailadressen kan hebben.
Kan het op de site van Versatel maar niet vinden.
Kan je zelf POP3 boxen aanmaken?

• Upper
Anoniem: 83099 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:36:
Heb nog geen abb. wil eerst weten hoe ik zelf emailadressen kan "toevoegen".
Ze zeggen dat je een ongelimiteerd aantal emailadressen kan hebben.
Kan het op de site van Versatel maar niet vinden.
Kan je zelf POP3 boxen aanmaken?
Je kan extra emailadressen aanmaken dmv een Versatel Gratis inbelaccount aan te maken.

Misschien ook iets voor de openingspost, deze vraag heb ik al meerdere malen voorbij zien komen in vorige topics
Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.