Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 9.968 views sinds 30-01-2008

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 14:16
Hmmmm....
1. 10 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 10 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht NIET correct ontvangen
3. 31 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
4. 30 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
5. 30 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Gebeld met de ks, ik zou terug gebeld worden... hopelijk word ik ook echt terug gebeld, want ik heb chello al opgezegd :7

Anoniem: 153378

Zo dat was de volgende storing :(

Anoniem: 82206

Hier ook niets in Lisse, geen televisie en internet.
offtopic:
En het water staat dankzij de regen tot aan onze drempel

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Upper schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:53:
[...]

Je kan extra emailadressen aanmaken dmv een Versatel Gratis inbelaccount aan te maken.
En als je ff verder kijkt dan krijg je er ook een nieuwe homepage van 20MB bij :7
Ik stop met invullen zodra Versatel al je interesses wil weten, op dat moment is je account toch al actief :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Anoniem: 150694

Ik krijg mijn xbox niet op xbox live. Heeft iemand enige tips, waardoor het misschien wel gaat werken.
Heb mijn xbox direct op het modem aangesloten.

Alvast bedankt.

Patrick

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zal de VOIP van versatel geschikt zijn voor fax?

en weet er iemand ook hoe het zit met de goedkope doorverbind nummers als 1649 of tele2 1602 ?

ik bel nu altijd met 1649 naar het buitenland en het is echt rete goedkoop..

1649 wordt wel geblokkeerd bij upc telefonie.

en krijg je nou ook een vaste ip bij versatel?

[ Voor 9% gewijzigd door Eastman op 10-09-2005 22:59 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

Eastman schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:59:

en weet er iemand ook hoe het zit met de goedkope doorverbind nummers als 1649 of tele2 1602 ?

Op de site van versatel kan je iets vinden over het faxen enzo. Niet alle faxen willen daarmee werken in ieder geval. En op de site staat ook dat je tegenwoordig gewoon een vast ip krijgt bij versatel.

Over de doorvervind nummers kan ik je niet zoveel vertellen, maar volgens mij werken die gasten van tele2 1649 en 1602 niet via voip.. Tenminste dat lijkt me niet namelijk omdat die jongens van de kpn lijntjes gebruik maken en waarschijnlijk hebben ze niet die afspraken met upc of versatel.

Huizenlol.nl - Lol met huizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92587

Eastman schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:59:

De belcarriers werken inderdaad niet met voip. Als alternatief zou je via voipbuster.com (via je pc) kunnen bellen naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
oke thnx... nu jullie 't zeggen zie ik idd ook staan op hun site dat je kan faxen en dat je een vast ip krijgt...

Hoe zit het dan eigenlijk met 0900, 0800 nummers, kan je die wel bellen tegen het zelfde tarief als bij kpn.

En SMS-en, bij kpn is het sinds een tijdje mogelijk om sms te versturen en ontvangen over een vaste lijn. Niet dat ik er veel gebruik van maak nu omdat het duurder is dat met me mobiel. Maar bied versatel ook zoiets aan, maar dan goedkoper ofzo :)

ohja, en hoe zit het met de 2de lijn. Kan je beide lijnen tegelijk gebruiken of is het slechts een 2de nummer, en is beide lijnen bezet zodra 1tje in gebruik is.

[ Voor 16% gewijzigd door Eastman op 11-09-2005 12:08 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-01-2024
Is er eigenlijk een manier om je dataverbruik te checken op de site van versatel?

Ik had het in het vorige topic ook al gevraagd maar toen werd er niet gereageerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Eastman schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:06:
Hoe zit het dan eigenlijk met 0900, 0800 nummers, kan je die wel bellen tegen het zelfde tarief als bij kpn.
Ja, daar gelden natuurlijk dezelfde tarieven voor. Op de site staat trouwens ook dat carrier diensten niet werken.
En SMS-en, bij kpn is het sinds een tijdje mogelijk om sms te versturen en ontvangen over een vaste lijn. Niet dat ik er veel gebruik van maak nu omdat het duurder is dat met me mobiel. Maar bied versatel ook zoiets aan, maar dan goedkoper ofzo :)
SMS'en werkt niet bij Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 11:51
heeft versatel ook nieuwsgroepen, usenet dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151893

dat word gek
internet doet het prima..
tv s zenders via decoder zijn niet te ontvangen. de menu van de decoder is best zichtbaar....geen beeld en geluid....
wie heeft dat ooit meegemaakttttttttttt???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkyyyyyyy schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:59:
Iemand in omgeving Rotterdam ook geen beeld met decoder op de kanalen, heb wel het menu?
Ja heb ik ook sinds gisteren, enige hoe ik er kom is te kiezen voor voetbal en dan live voetbalkanaal. Daarna met de pijltjes eventueel zappen. Overigens kan dit beter in het grote versatel topic.

Wellicht ook hier handig (komt uit een ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130030

derooy schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:43:
Lees net in de voorwaarden op versatel.nl dat er nu wél een FAIR USE POLICY is, hebben ze aangepast dus.....zal wel te maken met de telefoondiensten, om zo de lijnen niet onnodig te belasten.

Als dat zo is hadden ze, volgens mij, alle abonnees hiervan op de hoogte moeten stellen... Ik heb niks gezien!

Als dat inderdaad zo is, is dit weeer een klantenmisleiding, oplichting etc van Versatel, de zoveelste in de rij.

Versatel dient van iedere verandering melding te maken aan haar klanten. Dit doen ze niet, sterker: als er wat (mis) is, melden klanten dit aan Versatel! Vervolgens komt dit niet p hun mededeling of storingen pagina.
Leuk item voor de consumentenbond.Wat een shitbedrijf is dit toch. Nou ja, nog even volhouden totdat er echte bedrijven zijn die ook 20Mb ADSL aanbieden en dan snel overstappen!
Trouwens, de speedcap zit er bij de meeste klanten nog op, van het 24Mb ADSL2+ lijntje blijft en nu nog maar 15Mb bruikbaar over als je geluk hebt.
Ook dit staat nergens op hun site. Ik vraag me af of dit allemaal wel mag van de reklamecodecommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gromit77 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 07:06:
[...]

Waarom denk je dat er zoveel mensen van bijv. Demon/Planet/Xs4all/Chello enz. zijn overgestapt?
Er is nog geen andere provider die je voor dat geld en abonnements mogelijkheden een ADSL2+ verbinding aanbiedt.
Alle waar is naar z'n geld. OOk is dit van toepassing op Versatel.

Als je geluk hebt werkt alles, zij het met een gecapte lijnsnelheid.

Als je geen geluk hebt, en je bent een beetje stress bestendig, dan hou je het ook nog wel vol.

Heb je geen geduld en wil je storingsvrij geleverd krijgen wat Versatel je in haar reklame belooft, kun je beter naar een ander bedrijf gaan.
Je kan dan beter wachten totdat TweakDSL het echte 24Mb pakket gaat leveren. Tot die tijd krijg je van hun een werkende 8 megabit lijn. Zodra 24Mb leverbaar is , zet TweakDSL je over op de 24Mb lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prima toch !!!!
Daar doen we het tenslotte toch allemaal voor, om geld te besparen, maar...
maak nu eens een virtuele overstap naar een andere provider, omdat Versatel bijv. te duur gaat worden dan ten opzichte van de concurrentie. (Versatel is geen filantropische instelling, die willen omzet genereren)
Blijf jij tot je dood bij Versatel??, ik switch om de de paar jaar van provider.[/quote]

Ik blijf zeker niet bij VersahelVersatel. Ik ben het gezeik meer dan zat.
Als andere (echte) bedrijven 24Mb ADSL2+ aanbieden stap ik over.
Vanaf 16 augustus wacht ik op antwoorden op vragen die ik per e-mail aan de helldesk heb gesteld. Ze hebben een niuwe decoder geloofd, nog steeds nix in huis. Vragen gesteld over de speedcap.
Wat is dit toch voor gezeik dat je gewoon geen antwoorden krijgt en ze gewoon niet doen wat ze beloven?
Wat kan je als klant hier tegen doen?

Graag hoor ik suggesties om VersahellVersatel te laten don wat ze bloven! Hellup!

O ja, trap niet in het door Versatel llaten overnemen van de KPN abonnement. Als je wil overstappen naar een andere provider, heb je je eigen telefoonlijn weer nodig. Als die op naam van Versatel staat, ben je de pineut en moet je een nieuwe aansluiting aanvragen bij KPN. :(
Dat geintje kost je dan rond de 200 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DevaZ schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:34:
Weet iemand ook of FTD nog goed werkt met Versatel
Heb gehoord dat FTD een vast IP adres nodig is Versatel heeft dit volgens mij niet

Ben ook benieuwd of die 49.95 na 1 jaar nog steeds 49.95 is
Geen probleem met FTD (mits de VersahelVersatel lijn het dot tenminste)
Samen met m'n Eweka abonnementje haal ik rond de 1,5 megabyte downloadsnelheid per minuut uit de nieuwsgroepn, met mij gecapte lijntje.

Prijs zal wel stijgen, maar dan neem je toch gewoon bij een andere provider een abonnement?
Tegen die tijd hebben alle grote echte providers wel 24Mb ADSL2+ internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wat een bullshit spui je weer Dorko :/
Als je een contract hebt zonder fup, dan blijft dat zo gedurende dit contract.
Bovendien is het nog niet voorgekomen dat een bestaande fup, zoals bij het oude family leidde tot ingrijpen door Versatel.
Dat Versatel met dit soort downloadsnelheden over gaat tot een fup kan ik me goed voorstellen, er zijn natuurlijk altijd leechers die speciaal overstappen naar een provider zonder fup en die hebben het nu dus verziekt voor de nieuwe abonnees.
Negatieve mensen zoals jij zijn er altijd, ik denk dat geen enkele provider het goed zal doen en dat is gelukkig alleen jouw probleem en jouw interpretatie, het zijn allemaal oplichters en bla bla bla, ga alsjeblieft naar de consumentenbond, span rechtszaken aan, vraag Kassa en co om publicatie en kijk dan eens of dit tot tevredenheid leidt.
Intussen heb ik geen problemen meer en krijg ik meer dan waar voor m'n geld ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warchaser schreef op zondag 11 september 2005 @ 14:00:
heeft versatel ook nieuwsgroepen, usenet dus ?
Ja, nieuws.VersahelVersatel.nl en nieuws.VersahelVersatel.net.

Maar deze servers zijn heel traag. Als je uit de alt.binaries nieuwsgroepen wil downloaden met maximale gecapte snelheid, hebt jee een goede usenet provider nodig, zoals Eweka (www.eweka.nl)
Kost 7,50 euro per maand, abonnement betaal je steeds per maand vooruit en je zit hier dus niet langer dan 1 maand aan vast.
Met Eweka kun je op maximale downloadsnelhied downloaden, het VersahelVersatel 20Mb abonnement is de bottleneck in downloadsnelheid.

[ Voor 10% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speedy-Andre schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:06:
Wat een bullshit spui je weer Dorko :/
Als je een contract hebt zonder fup, dan blijft dat zo gedurende dit contract.
Bovendien is het nog niet voorgekomen dat een bestaande fup, zoals bij het oude family leidde tot ingrijpen door Versatel.
Dat Versatel met dit soort downloadsnelheden over gaat tot een fup kan ik me goed voorstellen, er zijn natuurlijk altijd leechers die speciaal overstappen naar een provider zonder fup en die hebben het nu dus verziekt voor de nieuwe abonnees.
Negatieve mensen zoals jij zijn er altijd, ik denk dat geen enkele provider het goed zal doen en dat is gelukkig alleen jouw probleem en jouw interpretatie, het zijn allemaal oplichters en bla bla bla, ga alsjeblieft naar de consumentenbond, span rechtszaken aan, vraag Kassa en co om publicatie en kijk dan eens of dit tot tevredenheid leidt.
Intussen heb ik geen problemen meer en krijg ik meer dan waar voor m'n geld ;)
Ach, na eindeloze telefoontjes naar de helldesk en e-mails naar de helldeskhelpdesk denk ik dat er meer dan voldoende redenen zijn om, zoals jij dat noemt, negatief te zijn over VersahelVersatel.
Ik noem dit teleur gesteld. Heb nog steeds geen goede antwoorden of nagkomen beloftes van VersahelVersatel.
Nou, je kan het bullshit noemen, of wat dan ook, kennelijk ben jij een van de hele weinige klanten die hebben gekregen wat ze is aangeboden. Gefeliciteerd!
Kun je me vertellen hoe je dat alles voor elkaar hebt gekregen, dan heeft de rest van de klanten er ook wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 17:06
Anoniem: 130030 schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:12:
[...]

Ja, nieuws.versahel.nl en nieuws.versahel.net.

Maar deze servers zijn heel traag. Als je uit de alt.binaries nieuwsgroepen wil downloaden met maximale gecapte snelheid, hebt jee een goede usenet provider nodig, zoals Eweka (www.eweka.nl)
Kost 7,50 euro per maand, abonnement betaal je steeds per maand vooruit en je zit hier dus niet langer dan 1 maand aan vast.
Met Eweka kun je op maximale downloadsnelhied downloaden, het Versahel 20Mb abonnement is de bottleneck in downloadsnelheid.
VersaTel is bij mij nouwelijks een bottleneck. Ik haal met eweka bijna continue 1800 kbps. Eweka zou in principe maar tot de 1000 moeten kunnen. Dus onzin, als je het mij vraagt.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mastasidaz schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:20:
Is er eigenlijk een manier om je dataverbruik te checken op de site van versatel?

Ik had het in het vorige topic ook al gevraagd maar toen werd er niet gereageerd :'(
Nee, je kunt het wel zelf doen met DUmeter ofzo.
Mijn contract is zonder fup, ik maak me niet druk over m'n verbruik ;)
Overigens stelt Versatel dat fair use gebaseerd is op het gemiddelde verbruik van de klanten, als dat bijvoorbeeld op 500GB per maand ligt, dan mag iedereen dat, alleen als je er ver overheen gaat heeft Versatel het recht om er iets van te zeggen.
Dit gemiddelde is m.i. op dit moment lastig vast te stellen omdat het aantal aansluitingen nog groeit.
Bedenk ook dat veel klanten voetbal willen kijken en nauwelijks internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
500 maar!? Kudt :/

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verken de grens maar ff , dan weten wij ook hoever je kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
Ik heb wel eens gehoord van Versatel medewerkers, dat nog nooit iemand is aangesproken op de FUP.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 12:37
Speedy-Andre schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:05:
[...]

Nee, je kunt het wel zelf doen met DUmeter ofzo.
Mijn contract is zonder fup, ik maak me niet druk over m'n verbruik ;)
Overigens stelt Versatel dat fair use gebaseerd is op het gemiddelde verbruik van de klanten, als dat bijvoorbeeld op 500GB per maand ligt, dan mag iedereen dat, alleen als je er ver overheen gaat heeft Versatel het recht om er iets van te zeggen.
Dit gemiddelde is m.i. op dit moment lastig vast te stellen omdat het aantal aansluitingen nog groeit.
Bedenk ook dat veel klanten voetbal willen kijken en nauwelijks internetten.
Via DU-meter meet je alleen internetgedeelte. Maar wat verbruik je met je multimediabox? Neem aan dat dat er ook gewoon bijkomt dus dat kan best wel oplopen.
Maar ik maak me niet druk ofdat het FUP of geen limiet is. Laat ze maar komen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42753

ja als je hele servers gaat laten pompen en 1 a 2 TB per maand internet verkeer gaat trekken ! (3 a 6 mbit dus per seconden continue de hele maand lang) dan is dat logisch! Geen enkel netwerk voor consumenten is daar op dit moment voor gebouwd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

.KeN. schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:20:
Ik krijg 1 oktober de sleutels van mijn nieuwe woning, maar betrek het pas vanaf 1 november.
In die tijd wil ik wel een overlapping hebben zodat ik in mijn huidige woning tot eind oktober Speedlinq behoud, en vanaf half oktober (tijdens het klussen en dergelijke) mijn nieuwe Versatel verbinding.

Iets zegt mij dat dit niet echt tot de opties behoort..
Ik moet dan KPN mijn verhuizing doorgeven, met als gevolg dat de lijn op mijn huidig adres op non-actief komt te staan en daarmee ook geen Speedlinq heb.

Of gaat dat anders ?
Ik weet dat het heel erg moeilijk is, maar onmogelijk is een antwoord hierop echt niet.

Toevoeging.. Ik lees veel over storingen, maar zie telkens allerlei andere plaatsen genoemd worden dan Amsterdam. Kan ik dus aannemen dat het aardig stabiel is in Amsterdam, of posten er hier geen Amsterdammers met Versatel.. (maw, kan iemand uit Amsterdam e.o. even bevestigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141215

Zo.. sinds een week ook versatel.. alles op 1 ding na is prima.. 12 mbit verbinding alleen nieuwsgroepen gaat fout!

heb een account bij newshosting, alleen is de verbinding met hun heel erg wisselvallig..

met downloaden van gewone sites heb ik geen probleem, haal ik ongeveer 1,4 mb per seconde, bij newshosting varieert het van 100 kbps tot 1200 kbps. het meeste zit ik rond de 400 kpbs. dit is natuurlijk niet wat ik wil. heb er even de traceroute vanaf newshosting op nageslagen:

2 g5-8.core01.iad01.atlas.cogentco.com (38.112.21.77) 9.623 ms 9.681 ms 9.900 ms
3 p11-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.2.197) 9.911 ms 9.142 ms 10.853 ms
4 p6-0.core01.par01.atlas.cogentco.com (66.28.4.205) 80.981 ms 80.799 ms 80.916 ms
5 p13-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com (130.117.1.121) 88.213 ms 88.148 ms 88.226 ms
6 p15-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.1.226) 95.653 ms 95.587 ms 95.533 ms
7 sara.amsix-ge1.versatel.net (195.69.144.47) 1251.186 ms 958.902 ms 810.108 ms
8 217.16.47.81 (217.16.47.81) 695.917 ms 643.936 ms 693.006 ms
9 gi0-0-1128.bras01nm.versatel.net (217.16.36.2) 738.368 ms 800.720 ms 806.090 ms

een flinke vertraging dus van stap 6 naar 7. Wat kan ik hier aan doen?
is het verstandig om over te stappen op een andere newsserver? werkt dat beter? of verwachten jullie dat versatel hier wat aan gaat verbeteren?

wat me overigens opvalt is dat de verbinding met de newsserver 's nachts beter is dan overdag. gisterennacht heb ik 5 dvd's in 5 uur gedonwload. vandaag doe ik al de hele dag over 2 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 14:14

qless

...vraag maar...

Anoniem: 141215 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:16:
Zo.. sinds een week ook versatel.. alles op 1 ding na is prima.. 12 mbit verbinding alleen nieuwsgroepen gaat fout!

heb een account bij newshosting, alleen is de verbinding met hun heel erg wisselvallig..

met downloaden van gewone sites heb ik geen probleem, haal ik ongeveer 1,4 mb per seconde, bij newshosting varieert het van 100 kbps tot 1200 kbps. het meeste zit ik rond de 400 kpbs. dit is natuurlijk niet wat ik wil. heb er even de traceroute vanaf newshosting op nageslagen:

2 g5-8.core01.iad01.atlas.cogentco.com (38.112.21.77) 9.623 ms 9.681 ms 9.900 ms
3 p11-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com (154.54.2.197) 9.911 ms 9.142 ms 10.853 ms
4 p6-0.core01.par01.atlas.cogentco.com (66.28.4.205) 80.981 ms 80.799 ms 80.916 ms
5 p13-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com (130.117.1.121) 88.213 ms 88.148 ms 88.226 ms
6 p15-0.core01.ams03.atlas.cogentco.com (130.117.1.226) 95.653 ms 95.587 ms 95.533 ms
7 sara.amsix-ge1.versatel.net (195.69.144.47) 1251.186 ms 958.902 ms 810.108 ms
8 217.16.47.81 (217.16.47.81) 695.917 ms 643.936 ms 693.006 ms
9 gi0-0-1128.bras01nm.versatel.net (217.16.36.2) 738.368 ms 800.720 ms 806.090 ms

een flinke vertraging dus van stap 6 naar 7. Wat kan ik hier aan doen?
is het verstandig om over te stappen op een andere newsserver? werkt dat beter? of verwachten jullie dat versatel hier wat aan gaat verbeteren?

wat me overigens opvalt is dat de verbinding met de newsserver 's nachts beter is dan overdag. gisterennacht heb ik 5 dvd's in 5 uur gedonwload. vandaag doe ik al de hele dag over 2 :'(
Lijkt dus op overbelasting van de link cogento -> versatel...hoge pingtijden en snachts hogere snelheden...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 130030 schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:00:
[knip]

O ja, trap niet in het door Versatel llaten overnemen van de KPN abonnement. Als je wil overstappen naar een andere provider, heb je je eigen telefoonlijn weer nodig. Als die op naam van Versatel staat, ben je de pineut en moet je een nieuwe aansluiting aanvragen bij KPN. :(
Dat geintje kost je dan rond de 200 euro.
Klinkt toch raar dat het 200 euri moet kosten..

Aan wie moet je dan de 200 euro betalen?

Het is namelijk zo dat kpn is verplicht door de gemeentes om bij elk huisnummer 2 telefoon aansluiting te maken. Een nieuwe aansluiting aanleggen kost dus niet meer dan het aansluitbedrag wat kpn standaard rekend als nieuwe aansluiting aanvraagt.
Het maakt dus niks uit of de lijn er wel of niet ligt, het kost iets van 50 euro voor een nieuwe aansluiting. Je hebt dan gelijk een gratis nieuw telefoonnummer...

Maar ik kan me niet voorstellen dat het porten van een telefoonnummer 200 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-01-2024
Anoniem: 141215 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:16:

met downloaden van gewone sites heb ik geen probleem, haal ik ongeveer 1,4 mb per seconde, bij newshosting varieert het van 100 kbps tot 1200 kbps. het meeste zit ik rond de 400 kpbs. is het verstandig om over te stappen op een andere newsserver? werkt dat beter? of verwachten jullie dat versatel hier wat aan gaat verbeteren?

Ik heb exact hetzelfde. Probleem is bij Versatel bekend en speelt sinds vorig weekend. Als alternatief zou je Giganews kunnen gebruiken. Daar haal ik nog steeds de volle snelheid :P Een ander (goedkoper) alternatief is Tweaknews. Deze is wel gecapt op 10 mbit. Ze hebben momenteel (tot 22/9) een aanbieding voor € 69,95 een jaar lang downloaden. Dus om antwoord te geven op jouw vraag, ja ik zou voor nu overstappen op een andere newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Of eweka, dat gaat bij mij i.i.g errug goed!

En wat betreft die grens opzoeken, workin on it ;)

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Doctor Yes schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:28:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Probleem is bij Versatel bekend en speelt sinds vorig weekend. Als alternatief zou je Giganews kunnen gebruiken. Daar haal ik nog steeds de volle snelheid :P Een ander (goedkoper) alternatief is Tweaknews. Deze is wel gecapt op 10 mbit. Ze hebben momenteel (tot 22/9) een aanbieding voor € 69,95 een jaar lang downloaden. Dus om antwoord te geven op jouw vraag, ja ik zou voor nu overstappen op een andere newsserver.
Hetzelfde probleem bij tweak, deze snelheid zakt 's avonds ook in. Normaal overdag/'s nachts tot 10mbit, maar 's avonds wordt ie erg wisselvallig en zakt ie in naar 500kb/sec met zo nu en dan een piek(je) naarboven.

Dat is mijn ervaring, maar als ik dan ga testen met een 100mb bestand, dan haal ik wel de maximale speed. Misschien heeft tweaknews een probleem, ivm de grote toeloop omdat ze een mooie aanbieding hebben.
Zou dit kunnen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
gromit77 schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:06:
[...]

Hetzelfde probleem bij tweak, deze snelheid zakt 's avonds ook in. Normaal overdag/'s nachts tot 10mbit, maar 's avonds wordt ie erg wisselvallig en zakt ie in naar 500kb/sec met zo nu en dan een piek(je) naarboven.

Dat is mijn ervaring, maar als ik dan ga testen met een 100mb bestand, dan haal ik wel de maximale speed. Misschien heeft tweaknews een probleem, ivm de grote toeloop omdat ze een mooie aanbieding hebben.
Zou dit kunnen ??
Zou kunnen maar voorlopig lijkt het te maken hebben met de routering van het internetverkeer. De pingtijden worden gedurende de dag steeds hoger en nemen pakweg rond middernacht af. Overigens begreep ik uit een ander forum dat Versatel 20gb/s heeft bijgekocht op de Amsterdam internet Exchange. Dat zou dan een upgrade zijn van 23gb/s naar 43gb/s. Laten we het hopen :) De problemen behoren dan wellicht tot het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doctor Yes schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:25:
[...]

Zou kunnen maar voorlopig lijkt het te maken hebben met de routering van het internetverkeer. De pingtijden worden gedurende de dag steeds hoger en nemen pakweg rond middernacht af. Overigens begreep ik uit een ander forum dat Versatel 20gb/s heeft bijgekocht op de Amsterdam internet Exchange. Dat zou dan een upgrade zijn van 23gb/s naar 43gb/s. Laten we het hopen :) De problemen behoren dan wellicht tot het verleden.
http://www.ams-ix.net/con...fe0e9515b959027bb1231b35c

Inderdaad 3x 1000mbit (1gbit glas) en 4x 10000mbit (10gbit glas).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151281

kort vraagje tussen door: heeft iemand hier ervaring met usenetserver icm de 20 mbit verbinding van versatel? wat zijn je gemiddelde snelheiden dat je haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
Eastman schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:35:
[...]

Klinkt toch raar dat het 200 euri moet kosten..

Aan wie moet je dan de 200 euro betalen?

Het is namelijk zo dat kpn is verplicht door de gemeentes om bij elk huisnummer 2 telefoon aansluiting te maken. Een nieuwe aansluiting aanleggen kost dus niet meer dan het aansluitbedrag wat kpn standaard rekend als nieuwe aansluiting aanvraagt.
Het maakt dus niks uit of de lijn er wel of niet ligt, het kost iets van 50 euro voor een nieuwe aansluiting. Je hebt dan gelijk een gratis nieuw telefoonnummer...

Maar ik kan me niet voorstellen dat het porten van een telefoonnummer 200 euro kost.
Is ook gelul van Dorko, als je je lijn weer terug wilt hebben kost dit je 47,55 euro. Ook niet goedkoop, maar dus geen 200 euro

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
klinkt toch wel intresant. ik zit nu op 60 euro voor 2mbit
Ik zit maar 145 meter van de centrale af 8)

Ik maak gebruik van ISDN en het het voor mij niet mogelijk om deze over te zetten naar analoog.
Dus wat ik begrepen heb is dat ik voor 10 euro per maand + 60 euro aansluitkosten een 2de lijn erbij neem.
maar komt deze ook gewoon de meterkast in? ik woon namelijk in een heel oud pand, ik heb niet echt een meterkast meer een kastje van 30 bij 30 centimeter waar wat draaden lopen. ik kan dus ook niet zien welke voor de 2de (analoge) lijn is.
Je kan bij het afsluiten van een contract kiezen uit 1,2,3 jaar. waarom zou je meer dan 1 jaar afsluiten? ik zie daar geen voordeel mee. Waarom zie ik dan mensen uit dit topic die 2 of 3 jaar hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 09:52
Omdat je dan bv geen aansluitkosten betaald en een garantie hebt dat je geen prijsverhoging krijgt na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131885

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. --
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 01 augustus 2005

Haha ze zijn lekker snel bij versatel. Ik heb het 31 augustus aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Ben net naar primafoon geweest. deze vertelde dat er een apparte lijn gegraven moest worden en dat het erg duur zou zijn. vond het een heel vreemd verhaal. daarna maar kpn gebeld. er zit een extra ader bij mij dus ik kan het zo aanvragen.
wanneer het nieuwe nummer in bezit is kan je direct bij versatel aanvragen.
ze geven nu aan dat ongeveer een maand duurd.

Het is niet goedkoper als je 1,2 of 3 jarig contract neemt (ook niet met aansluitkosten) alleen je bent er verzekerd van dat het niet duurder gaat worden. Al heb ik het idee dat ze dat toch niet gaan doen.
Toen ik vroeg. stel ik neem een 3 jarig contract en het wordt goedkoper... Dan ga je wel minder betalen. maar er zat een beste twijfel in haar stem. ik heb eerder het idee dat ze hierdoor alleen een zo'n lang mogelijk contract aan willen bieden want dan kan je niet meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb ze net aan de lijn gehad. omdat ik nog wat vragen had.

De persoon aan de lijn zei dat de prijzen niet verhoogt gaan worden na de contract periode.
Hij gaf aan dat dan alleen het voetbal komt te vervallen.

Tevens komen ze rond de jaarwisseling met het aanbieden van digitale televisie. Dat vind ik ook wel interessant, dan kan UPC ook het huis verlaten.

Ik ben alleen vergeten te vragen of ik ook een VPN verbinding kan maken naar mijn werk... iemand een idee of dit problemen kan geven? Ik denk het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
Niet bedoeld als spam hoor, maar is er iemand die http://www.plato.nl (CD winkel) kan bereiken?
Sinds ik Versatel heb, kom ik niet meer op die site.
Onder XP en ook even met Knoppix-CD geprobeerd. Vanaf een andere locatie is de site wel bereikbaar.
Ik bel wel 'even', zal wel een DNS-probleem zijn, es zien wat ze gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

loenen schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:00:
Niet bedoeld als spam hoor, maar is er iemand die http://www.plato.nl (CD winkel) kan bereiken?
Onder XP en ook even met Knoppix-CD geprobeerd. Vanaf een andere locatie is de site wel bereikbaar.
Die kan ik met mijn voorlopig nog "simpele" xs4all verbinding ook niet bereiken.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33
Die site werkt hier gewoon, met TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:11
loenen schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:00:
Na lang wachten op en wat navraag van de helpdeskmedewerker:
'Er is geconstateerd dat de site niet bereikbaar is, er wordt aan gewerkt meneer...'
duss.. DNS niet helemaal up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 23:51
Vandaag de helpdesk ff gebeld met de vraag wat er met mijn telefoon nummer gebeurd als ik versatel 20mb na 1 jaar weer ga opzeggen.

Wordt mij mee gedeelt dat het nummer van mij blijft.

Ik vraag "Hoe kan ik nu een telefoon nummer hebben zonder ergens een abonnement te hebben" :?

Tja weet ik niet meneer maar we zoeken het voor u uit en we bellen u terug.
Ben bang dat je dus een nieuw nummer moet aanvragen bij KPN als je Versatel de deur uit doet.

Is dit al bekent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126989

Anoniem: 131885 schreef op maandag 12 september 2005 @ 13:58:
1. De bestelling is ontvangen door Versatel. V
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. V
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. --
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 01 augustus 2005

Haha ze zijn lekker snel bij versatel. Ik heb het 31 augustus aangevraagd.
heb precies hetzelfde, mailtje gestuurd naar klantenservice op vrijdagavond half 8, om half 11 zelfde avond (!!) mailtje terug dat in mijn geval eea half oktober (....:-(((() opgeleverd gaat worden. da's alweer strak 3 weken later dan aangegeven bij invullen van gegevens.... mijn bijna 2 maanden overlap van opzeggen bij huidige provider zijn geen overbodige luxe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Anoniem: 126989 schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:42:
[...]

heb precies hetzelfde, mailtje gestuurd naar klantenservice op vrijdagavond half 8, om half 11 zelfde avond (!!) mailtje terug dat in mijn geval eea half oktober (....:-(((() opgeleverd gaat worden. da's alweer strak 3 weken later dan aangegeven bij invullen van gegevens.... mijn bijna 2 maanden overlap van opzeggen bij huidige provider zijn geen overbodige luxe!
Overlap is zeker geen luxe ik had hem in Juli besteld.
Maar nu wordt hij w.s. de 20e sept geleverd.
Alleen doordat mijn telefoon niet goed aangesloten was in augustus (contract niet ondertekent dus alleen piep toon)

Nadat dit verholpen was en 50 e-mail en telefoontjes verder ga ik nu toch w.s. eind sept aangesloten worden.

Balen dat ik AZ-AJAX mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

DevaZ schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:37:
Tja weet ik niet meneer maar we zoeken het voor u uit en we bellen u terug.
Ben bang dat je dus een nieuw nummer moet aanvragen bij KPN als je Versatel de deur uit doet.

Is dit al bekent ?
Als het geport kan worden van bv. KPN naar Versatel of UPC dan lijkt het mij dat het andersom ook zal kunnen toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Anoniem: 72138 schreef op maandag 12 september 2005 @ 23:14:
[...]

Overlap is zeker geen luxe ik had hem in Juli besteld.
Maar nu wordt hij w.s. de 20e sept geleverd.
Alleen doordat mijn telefoon niet goed aangesloten was in augustus (contract niet ondertekent dus alleen piep toon)

Nadat dit verholpen was en 50 e-mail en telefoontjes verder ga ik nu toch w.s. eind sept aangesloten worden.

Balen dat ik AZ-AJAX mis.
Gelukkig is een goed aangesloten telefoonlijn niet belangrijk voor een adsl verbinding ;)
Die overlap had wel luxe (overbodige luxe) geweest als het contract wel netjes was ondertekent. Denk niet dat je in jouw geval mag zeggen dat Versatel gewoon niet vlot was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Doctor Yes schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:25:
[...]

Hieronder de reactie van Tweaknews op mijn vraag of er bij hun misschiein capiciteitsproblemen waren, ivm het inzakken van de leechspeed 's avonds. Maar ik heb al begrepen dat Versatel meer bandbreedte heeft ingekocht.

>Nee: capaciteitsproblemen hebben we zeker niet. Om echt zeker te zijn dat het niet Versatel is, die >loopt te knijpen, kunt U het volgende doen:
>Leech een flinke binary uit alt.binaries.boneless, die NIET OUDER IS dan 12 uur!
>Dan is het namelijk 100% zeker dat het artikel uit cache komt, zodat de storage
>geen belemmering kan vormen. U zult dan ca. 900 tot 1000Kb moeten kunnen halen.
>Haalt U dat niet, dan wordt het tijd om eens bij Versatel verhaal te gaan halen.
>
>Vriendelijke groet//TweakNews

[ Voor 11% gewijzigd door gromit77 op 13-09-2005 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

psychonikeo schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 01:03:
[...]

Gelukkig is een goed aangesloten telefoonlijn niet belangrijk voor een adsl verbinding ;)
Die overlap had wel luxe (overbodige luxe) geweest als het contract wel netjes was ondertekent. Denk niet dat je in jouw geval mag zeggen dat Versatel gewoon niet vlot was..
20 audustus tot 20 september is een maand wachten.
Dat vindt ik een lange zit om even te moeten wachten.
Als je jezelf aanmeld wordt het idee gewekt dat (mits alles goed aanwezig :9 )
Je binnen 2 weken over een werkende aansluiting te kunnen beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Anoniem: 72138 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:19:
[...]

Bij mij werkte de verbinding toch echt binnen twee weken, sterker nog binnen 10 dagen. Nieuwe telefoonlijn aangevraagd, Versatel aangevraagd, alles netjes op tijd invullen en terugsturen en alles verliep heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26
Hoe werkt dat als je het registratieformulier hebt gefaxt? Is dat niet gewoon een kwestie van: faxen, uurtje later status geupdate? Of laten ze die stapel faxen rustig een week liggen?
Wat is de truc om zsm aangesloten te worden :(

"Het registratieformulier is ontvangen door Versatel." - in behandeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[...]

Ik heb met in April (19e) aangemeld en ik had pas 10 Augustus beschikking over mijn lijn. Ze zijn hard bezig met iedereen aan te sluiten, ook de mensen die zich pas nu aanmelden. Heb geduld, het komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

matthijst schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:55:
Hoe werkt dat als je het registratieformulier hebt gefaxt? Is dat niet gewoon een kwestie van: faxen, uurtje later status geupdate? Of laten ze die stapel faxen rustig een week liggen?
Wat is de truc om zsm aangesloten te worden :(

"Het registratieformulier is ontvangen door Versatel." - in behandeling
Ik heb nooit 1 blaadje gefaxed of ondertekend en was toch na oplevering van de centrale binnen 11 dagen aangesloten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-06 19:54
he jongens ik game veel ( jointops en battlefield 2 ) wat voor ping kan ik verwachten bij versatel
en zijn er veel lags ???
nou ik hoop dat een van jullie dat weet
groeten rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
5183 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:44:
Ik heb nooit 1 blaadje gefaxed of ondertekend en was toch na oplevering van de centrale binnen 11 dagen aangesloten :?
Telefonisch aangevraag dan zeker?
Schijnt dat je dan niks hoeft te faxen.
Ah, 2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.

Heb de topics redelijk gevolgd, maar hoe zit het nu: ik heb als gewenste datum 16 oktober opgegeven. Kan deze datum nog stukken eerder worden? En zo ja: wanneer zeg ik mijn huidige provider op? Kan ik dat ook gewoon doen als de echte opleverdatum bekend is?

Of, als je heel gek wilt doen, gewoon pas opzeggen als Versatel is overgezet?

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 13-09-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

5183 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:44:
[...]

lucky you, ik heb t de 17e aangevraagd. Nog steeds niks. Vandaag een mail gekregen:
Geachte heer/mevrouw,

Helaas hebben wij de door u bestelde Versatel ADSL-verbinding nog niet kunnen opleveren.
Onze excuses daarvoor.

Naar verwachting kunnen wij u in week 41 aansluiten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.
Hopen dat xs4all het signaal op de lijn houdt anders heb ik een probleem, geen internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hmm, net maar efkes gebeld:
"er wordt na 4 weken contact met u opgenomen".
-- waarom na 4 weken?
"ja, waarom zijn de bananen krom"
-- duh, is dat standaard policy of is het zo druk
"ja, naja, het is ook wel druk ja"

Wat is dat voor vaag gelul, alsof Versatel voor heel Nederland weer hoe druk monteurs zijn?
Kan je ook gewoon zelf je monteur bellen ofzo :(
Zoals in de post hierboven al werd gezegd: Versatel raadt aan om meteen op te zeggen na aanvraag. Lekker dat het dan minimaal 5 weken duurt en je dus standaard zonder internet komt te zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

matthijst schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 10:51:
Kan je ook gewoon zelf je monteur bellen ofzo :(
Zie startpost bij monteur. Daar staat een nummer. 020-nogwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Iemand anders ook een rood lampje bij INET ? Sinds vanmorgen een uur of 11 begon het feest. Wellicht nadat het modem werd geupdate met de nog verder dichtgespijkerde firmware (die ik al had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

[...]

Ik vind in principe een maand best redelijk. Je hebt in principe een maand opzegtermijn bij de meeste andere providers enzo dus dan zou je precies uitkomen.
Natuurlijk is eerder altijd fijn :) maar dan heb je in ieder geval geen last van dubbele kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-06 12:37
redfoxert schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:04:
Iemand anders ook een rood lampje bij INET ? Sinds vanmorgen een uur of 11 begon het feest. Wellicht nadat het modem werd geupdate met de nog verder dichtgespijkerde firmware (die ik al had).
Al sinds gistermiddag 15:30 een rood lampje. Maar op de site staat dat er storing is tot 14:00 uur.
Dus wie weet komt het vandaag allemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb sinds zaterdagavond al problemen met een wegvallende verbinding. Zondagochtend gebeld, gelijk iemand aan de lijn, ticket aangemaakt, bleek toen ze het gingen checken dat hij het deed, geen verdere actie ondernomen. Tja, wegvallende verbinding, die doet het soms.

Gister weer gebeld, weer nieuw ticket, net rood ADSL lampje, nu doet hij weer, zie ik weer een andere storing staan, dus als ie zo weer wegvalt weet ik nog niet of mijn probleem opgelost is. Maar goed, we zullen wel zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
De verbinding heeft er hier van half 1 tot iets na 4en uitgelegen. Geen internet en geen decoder.
Nu werkt alles weer. Nou ja alles, ik heb nog steeds connectieproblemen met bepaalde websites/servers buiten nederland. En dat is knap irritant als je BF2 online wilt spelen met wat maten en ze kiezen een engelse server uit waarop ik een ping van +- 800 heb........

Hmm Ik kijk net op het forum van versatel en zie dat die connectie probs opgelost moeten zijn. Ikke ff checken en inderdaad vanochtend kon ik bepaalde gameservers amper of niet benaderen (in engeland) en nu na die storing van vanmiddag is het zo maar opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door Eindhoven657 op 13-09-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Hoe betrouwbaar is de telefoondienst van versatel eigenlijk?

Stel dat er storing is op Internet, kan er dan nog wel gebruik gemaakt worden van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 17-06 07:45

Willem2

Ω is futile

Eastman schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 19:45:
Hoe betrouwbaar is de telefoondienst van versatel eigenlijk?

Stel dat er storing is op Internet, kan er dan nog wel gebruik gemaakt worden van de telefoon?
Dit staat allemaal keurig in de FAQ bij Versatel...
Maar goed, zolang je linesync hebt schijn je te kunnen bellen. Praktijk zal het uitwijzen denk ik.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
nou jongens weet iemand wat over de pings of lags op het versatel netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:28:
nou jongens weet iemand wat over de pings of lags op het versatel netwerk
roep maar wat je gepingt wil zien, dan doe ik het voor je :) ter illustratie:

tweakers.net = 24 ms
nu.nl = 24ms
cocacola.com = 25 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
bedankt en het online gamen gaat dat wel ?????

zit zelf heel erg te twijfelen en heb mischien een manier gevonden om onder je aanvraag uit komen als je echt niet meer wilt

ik zit zelf in stap 3 dus de technische voorbereiding is nog niet begonnen als ik nu als de sodemieter mijn kpn lijn de deur uit doe + dus lijn slopen van adsl en alles opzeggen en ik ga bellen via casema en internetten
zou dit werken mislukt dan de voorbereiding waardoor versatel genoodzaakt is de aanvraag de prullebak in te gooien .
of zou je aan je contrackt worden gehouden ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rjn27 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:24:
bedankt en het online gamen gaat dat wel ?????
Geen idee, daar doe ik niet aan :)
zit zelf heel erg te twijfelen en heb mischien een manier gevonden om onder je aanvraag uit komen als je echt niet meer wilt

ik zit zelf in stap 3 dus de technische voorbereiding is nog niet begonnen als ik nu als de sodemieter mijn kpn lijn de deur uit doe + dus lijn slopen van adsl en alles opzeggen en ik ga bellen via casema en internetten
zou dit werken mislukt dan de voorbereiding waardoor versatel genoodzaakt is de aanvraag de prullebak in te gooien .
of zou je aan je contrackt worden gehouden ????
Hmm klinkt niet echt jofel, geen idee wat versatel daarvan gaat zeggen. Misschien kan je beter bellen en gewoon proberen de aanvraag te annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
ik heb al 2 keer gebeld om de order te annuleren maar ze hebben liever een ontreveden klant dan geen klant en werken niet mee
ik kan het me niet permiteren zonder intermet te komen te zitten ( werk ) en daar ziet het bij versatel wel naar uit ..
ik ben nog geen eens aangsloten maar heb helemaal het idee dat ik de fout van me leven heb begaan ben zo en zo al dolblij dat ik maar voor 1 jaar heb getekend dus ik heb hooguit dubbel abbokosten als het niks blijkt te zijn het is dan niet anders
is hier een jurist die er wat mee kan weet iemand hoe ik dit het best kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 09:46
Ik heb zelf ook besloten om Versatel te nemen, ik zie hier een hoop negatieve reacties over leverings-snelheden e.d. maar die vond ik prima!
1. 08 september 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
3. 07 september 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
4. 07 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
5. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
6. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Morgen wordt m'n lijn opgeleverd, en de 19e komt de monteur langs volgens afspraak via telefoon (dat telefoontje was btw ook prima op tijd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Laatst online: 04-06 23:40
Kan iemand meer vertellen over de speedcap? Ik lees er hier veel over maar als je versatel belt:

"Ja ik heb even overlegd met mijn collega's, en we weten dat dat inderdaad door tweakers.net wordt gesuggereerd, maar dit is echt niet waar"

Hmmm.. ik weet het, het is hier een complot tegen versatel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 06:21
SkyFlyer schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 22:03:
Kan iemand meer vertellen over de speedcap? Ik lees er hier veel over maar als je versatel belt:

"Ja ik heb even overlegd met mijn collega's, en we weten dat dat inderdaad door tweakers.net wordt gesuggereerd, maar dit is echt niet waar"

Hmmm.. ik weet het, het is hier een complot tegen versatel!
Die is er, kijk voor meer info nog even deel 2 en 3 van dit topic door...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

cls schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:40:
Ik heb zelf ook besloten om Versatel te nemen, ik zie hier een hoop negatieve reacties over leverings-snelheden e.d. maar die vond ik prima!

[...]

Morgen wordt m'n lijn opgeleverd, en de 19e komt de monteur langs volgens afspraak via telefoon (dat telefoontje was btw ook prima op tijd :P)
Ik heb nu zo'n 5 dagen geleden telefonisch aanvraag gedaan en heb nog nix binnen en dat verwacht ik ook eigenlijk nog niet. Maar mij lijkt het geweldig om zo snel al aangesloten te worden! Ik kan echt niet wachten om mijn versatel verbinding te kunnen gaan gebruiken! :D

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

rjn27 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:37:
ik heb al 2 keer gebeld om de order te annuleren maar ze hebben liever een ontreveden klant dan geen klant en werken niet mee
ik kan het me niet permiteren zonder intermet te komen te zitten ( werk ) en daar ziet het bij versatel wel naar uit ..
ik ben nog geen eens aangsloten maar heb helemaal het idee dat ik de fout van me leven heb begaan ben zo en zo al dolblij dat ik maar voor 1 jaar heb getekend dus ik heb hooguit dubbel abbokosten als het niks blijkt te zijn het is dan niet anders
is hier een jurist die er wat mee kan weet iemand hoe ik dit het best kan doen
Dat klinkt inderdaad niet echt netjes.. Op deze manier lijkt de kans dat je zonder internet komt te zitten groter dan dat je wel gewoon internet hebt. En als je dat zo broodnodig hebt lijkt me dat niet echt verstandig.
Als je echt zo broodnodig je internet nodig had, had je misschien beter niet je aanvraag kunnen doen. Of in ieder geval beter moeten nadenken om van een (erg) nieuwe dienst gebruik te gaan maken.

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 14:16
cls schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:40:

[...]

wtf,

bij mij is hij rond dezelfde tijd aangevraagd, en afgelopen zaterdag geannuleerd |:(

Nu zal er iemand contact met mij opnemen werd er toegezegd bij de klantenservice... al sinds zaterdag en nog nix gehoord, order status stond op 1 okt. nu op 13... huidige abbo loopt af op 1 okt. :'( met de pet op dus

5183

Ook lekker, modem net per ongeluk gereset en er kwam een onwijs grote update binnen.

Resultaat: alles zit weer dicht. statsadsl doet ut niet meer, de rest van de pages moet ik nog checken.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 00:10
yup, heb ik ook net gehad. :<

What's in the case?

• gromit77
same hier, we mogen geen informatie meer zien van Versatel :|

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04-2020

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Hier idem, erg jammer :(

• Doctor Yes
Yep, hier nu ook een blank scherm.

• redfoxert
  • Niet online
Blijkbaar wordt het tijd dat we Versatel eens om de oren gaan slaan met dit soort protectionisme. Dat we geen cruciale wijzigingen aan de modems mogen maken, ok. Maar ik wil ZELF mijn firewall aan of uit kunnen zetten. Ik wil ZELF beslissen hoe veilig mijn internet is. En ik wil vooral ZELF mijn lijn kwaliteit kunnen bekijken. Het is toch van de zotte dat Versatel beslist dat IK dat niet mag zien.

Wie is er in geslaagd om een verbinding te leggen met een alternatief modem, en zo ja, welk ??

Denk dat ik dan maar zo'n ding ga aanschaffen en die Versatel rommel in de kast zet. Decoder mag er dan naast staan.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Een aantal mensen (onder wie ikzelf) is het al gelukt met een ADSL1 modem. Nadeel is dat je dan wel op 8Mbit downstream blijft hangen. Zelf probeer ik nu aan een Zyxel 2602H(W) te komen op dit moment.
Volgens mij zou deze nagenoeg hetzelfde moeten kunnen als de Davolink modem van Versatel...

• redfoxert
  • Niet online
Ik zal vanavond eens gaan rommelen met mijn oude Draytek 2600 (ADSL1)

Als die werkt dan kan ik gaan kijken naar een andere ADSL2 ding.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb het gisteren nog geprobeerd met zowel een E-Tech adsl router als een Speedtouch 510(ff testen na elko`s vervangen..)

Geen enkel probleem, werkt prima
ff goed instellen en gaan.

Gelijk dus maar een ADSL2+ modem besteld(SpeedTouch 516..)
Kan dat Davolink modem en de decoder weer fijn de doos in.

Ik gebruik de decoder toch nooit, Big Brother en voetbal interesseert met niet

[ Voor 37% gewijzigd door fordrwd4ever op 14-09-2005 12:24 . Reden: aanvulling ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

hmmm komt nu wanadoo ineens met adsl2+ voor 25 euri :S

Ach, voetbal is ook wat waard :P

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Doctor Yes
ovhees schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:22:

Ik gebruik de decoder toch nooit, Big Brother en voetbal interesseert met niet
Ik wil wel even op je decoder passen hoor als ie bij jou in de weg staat >:)

Anoniem: 148037

Roeligan schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:14:
hmmm komt nu wanadoo ineens met adsl2+ voor 25 euri :S

Ach, voetbal is ook wat waard :P
En die prijs blijft echt niet op 25 eu steken, hoor.
Wanadon't verhoogt gegerandeerd de prijs... ;)

Maar goed, de ADSL-oorlog is in volle gang! En KPN hobbelt er nog steeds achteraan met die hoge prijzen van ze...

Toch moet ik 2 jaar pas op de plaats maken bij Versatel, ik heb laatst mijn contract voor 2 jaar vastgelegd...

5183

Anoniem: 148037 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:08:
[...]
Toch moet ik 2 jaar pas op de plaats maken bij Versatel, ik heb laatst mijn contract voor 2 jaar vastgelegd...
Dom dom dom...

Zowel in de telefonie als in de internet wereld geldt: max 1 jaar je binden.

Waar ben je bang voor?
1. Dat de prijzen stijgen? Geloof me, dat gebeurd niet. Prijzen dalen, snelheden stijgen.
2. Bang dat ze voetbal er na een jaar afgooien of dat je moet betalen? Doen ze niet, iedereen met jaarabo gaat dan opzeggen en een andere provider nemen die goedkoper is (zie punt 1).

IMHO nooit langer dan 1 jaar vastleggen, de markt veranderd te snel voor dit soort dingen :)

Anoniem: 154453

ovhees schreef op woensdag 14 september 2005 @ 12:22:
Gelijk dus maar een ADSL2+ modem besteld(SpeedTouch 516..)
Kan dat Davolink modem en de decoder weer fijn de doos in.
Werkt de decoder alleen met het Davolink modem, en niet met andere adsl2+ modems?

Anoniem: 148037

5183 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:17:
[...]

Dom dom dom...

Zowel in de telefonie als in de internet wereld geldt: max 1 jaar je binden.

Waar ben je bang voor?
1. Dat de prijzen stijgen? Geloof me, dat gebeurd niet. Prijzen dalen, snelheden stijgen.
2. Bang dat ze voetbal er na een jaar afgooien of dat je moet betalen? Doen ze niet, iedereen met jaarabo gaat dan opzeggen en een andere provider nemen die goedkoper is (zie punt 1).

IMHO nooit langer dan 1 jaar vastleggen, de markt veranderd te snel voor dit soort dingen :)
Ja, je hebt gelijk dat de markt daar teveel voor in beweging is.
Maar vergis je niet, veel mensen vergeten op tijd op te zeggen en zitten er weer een jaar aan vast. Ik heb in mijn agenda al genoteerd om over 1,5 jaar te bekijken of ik verder ga of niet. Achteraf had ik dat liever een jaartje eerder willen doen...
En met een eigen domein en mailserver heb ik eigenlijk alleen een signaal nodig.

Voor het voetbal moet je waarschijnlijk wel voor gaan betalen na een jaar...
We zullen zien... ;)

Hee, maar als je het VOIP-gedeelte erbij neemt, heb je toch weer de keuze hoe lang je het vast wil leggen?
-> dan zou ik het voor 1 jaar kunnen afsluiten, niet?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 154453 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:11:
[...]

Werkt de decoder alleen met het Davolink modem, en niet met andere adsl2+ modems?
Je hebt een paar speciale instellingen nodig en je moet je registreren :

VPI/VCICon. IDCategoryServiceInterfaceProtocolIgmpQoSStateStatusIP Address
1/341NRT_VBRVoDnas_1_34MERDisabledDisabledEnabledUp10.72.3.170
0/321UBRwPCRInternetppp_0_32_1PPPoEDisabledDisabledEnabledUp87.211.x.x
1/351NRT_VBRIP-TVnas_1_35MEREnabledDisabledEnabledUp10.62.3.170

Ik heb hier al iemand gezien die de tv-stream heeft afgetapt, dus onmogelijk is het niet :+
Je modem moet volgens de tabel meerdere verbindingen kunnen maken, je ziet 3 IP adressen en protocollen voor verschillende functies.

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Speedy-Andre schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:23:
[...]

Je hebt een paar speciale instellingen nodig en je moet je registreren :

VPI/VCICon. IDCategoryServiceInterfaceProtocolIgmpQoSStateStatusIP Address
1/341NRT_VBRVoDnas_1_34MERDisabledDisabledEnabledUp10.72.3.170
0/321UBRwPCRInternetppp_0_32_1PPPoEDisabledDisabledEnabledUp87.211.x.x
1/351NRT_VBRIP-TVnas_1_35MEREnabledDisabledEnabledUp10.62.3.170

Ik heb hier al iemand gezien die de tv-stream heeft afgetapt, dus onmogelijk is het niet :+
Je modem moet volgens de tabel meerdere verbindingen kunnen maken, je ziet 3 IP adressen en protocollen voor verschillende functies.
Die Davolink modem heeft poort 1 & 2 als TV/Media en poort 3 & 4 als LAN/Internet.
Het is dus maar de vraag of je een andere modem dat ook aan zijn verstand kan peuteren, want nergens in de Davolink modem heb ik tot nu toe iets terug gevonden wat daarop wijst....

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Doctor Yes schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:39:
[...]

Ik wil wel even op je decoder passen hoor als ie bij jou in de weg staat >:)
Gaat n iet lukken, m`n kat vindt de doos zo lekker liggen ;)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.