Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste
Acties:
  • 10.057 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

[b]Speedy-Andre schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:23:
Je modem moet volgens de tabel meerdere verbindingen kunnen maken, je ziet 3 IP adressen en protocollen voor verschillende functies.
Super, bedankt!
Ik krijg de verbinding per 3-10, maar heb het al een beetje benauwd nu ik hier de ene na de andere instelmogelijkheid uit het geleverde modem verstopt zie worden door Versatel.
Zijn er al modems bekend die deze instellingen toelaten, of is dit algemeen in adsl2+ modems aanwezig? Wat ik zo in de pricewatch zie beperkt de keus zich tot Alcatel, Linksys en een E-tech die ook nog eens wireless is voor maar €55

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Hebben nog meer mensen last van die storing van nu?
Ik heb sinds een dag of 3 al geen internet meer (regio eindhoven).

Zonet dus eens een mooie aangetekende klachtenbrief verzonden.... ben beniewd

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op woensdag 14 september 2005 @ 15:23:
[...]

Je hebt een paar speciale instellingen nodig en je moet je registreren :

VPI/VCICon. IDCategoryServiceInterfaceProtocolIgmpQoSStateStatusIP Address
1/341NRT_VBRVoDnas_1_34MERDisabledDisabledEnabledUp10.72.3.170
0/321UBRwPCRInternetppp_0_32_1PPPoEDisabledDisabledEnabledUp87.211.x.x
1/351NRT_VBRIP-TVnas_1_35MEREnabledDisabledEnabledUp10.62.3.170

Ik heb hier al iemand gezien die de tv-stream heeft afgetapt, dus onmogelijk is het niet :+
Je modem moet volgens de tabel meerdere verbindingen kunnen maken, je ziet 3 IP adressen en protocollen voor verschillende functies.
offtopic:
Hee dat zijn mijn gegevens wat ik in het versatel modem tips en tricks topic had gepost :P

Verwijderd

@Mike _/-\o_ _/-\o_

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Hmmm... ik kan anders http://192.168.1.1/statsadsl.html nog steeds zien hoor....

Oversteken is an art ;-)

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
Mijn telco telco migratie is afgelopen vrijdag uitgevoerd (van XS4ALL naar Versatel). Maandag avond kwam de "monteur" het modem aansluiten. Het eerste modem was dood en het tweede modem werkte wel, maar gaf een rood ADSL lampje.

Nu twee dagen later brandt het ADSL lampje nog steeds voornamelijk rood. ADSL gaat eerst groen knipperen, dan groen branden, dan gaat inet heel even groen knipperen, vervolgens gaan ADSL en inet rood knipperen en tenslotte gaat ADSL rood knipperen.

Ik heb ook even mijn Zyxel Prestige 660HW ADSL 2+ aangesloten en deze krijgt wel gewoon linesync. Trainde eerst op 15343 Kbps en vervolgens toen ik het nog een paar keer controleerde steeds op 8123 Kbps. Ik krijg er echter geen verbinding mee omdat ik geen inloggegevens heb,(die haalt het Versatel Davolink modem toch pas op als het een keer succesvol verbinding heeft kunnen maken).

Gisteravond met de helpdesk gebeld en die zeggen dat het een generieke storing in de centrale is die alle Versatel abonnees treft. Ik zit hier op de centrale Bilthoven (Ut-Bhv).

Verwijderd

hier ook , dus ik snap jullie niet ech :*)

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 15:21
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:52:
[...]

hier ook , dus ik snap jullie niet ech :*)
>:)

reset je modem maar eens dan zie je het vanzelf

Verwijderd

hoe lijkt het met de mensen uit Sneek die dit hebben aangevraagt? bij mij is het 3 hokje nog steeds in behandeling dus ik ben benieuwd wat er bij jullie mede snekers gaande is

Verwijderd

Ik ben van plan om de compleet voetbal abbonoment te gaan nemen en heb daarover een paar vragen:

-Zijn er veel storingen en internet die het niet meer of nauwelijks doet? Ik heb momenteel chello en dat is de nummer 1 reden waarom ik ga switchen

-Is het makkelijk om een routertje te instaleren?

-Kan je de decoder op meerdere tv's aansluiten?? dus dat ik in me slaapkamer ok voetbal kan kijken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:04:
Ik ben van plan om de compleet voetbal abbonoment te gaan nemen en heb daarover een paar vragen:

-Zijn er veel storingen en internet die het niet meer of nauwelijks doet? Ik heb momenteel chello en dat is de nummer 1 reden waarom ik ga switchen
Ik had ook Chello, het is niet slechter, maar denk niet dat je voorgoed storingsvrij bent

-Is het makkelijk om een routertje te instaleren?
de modem is zelf een router, kunnen 2 pc's op. Je kunt je huidige router wel gebruiken als switch daar weer achter (als ik het goed heb).

-Kan je de decoder op meerdere tv's aansluiten?? dus dat ik in me slaapkamer ok voetbal kan kijken?
nee

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Je kan wel degelijk je decoder doorlussen naar andere TV’s..

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

.KeN. schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:35:
Je kan wel degelijk je decoder doorlussen naar andere TV’s..
Jep, zet bijv. een video op 1 van de 2 scarts en je kunt een coaxkabel op de video zetten om boven naar dezelfde zender te kijken.
De tv boven stem je dan op het videokanaal af.
Wil je 2 verschillende zenders tegelijk kunnen zien, dan heb je een extra decoder nodig.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Verwijderd

Ik lees heel veel negatieve berichten, dus hier komt er nog een ;)
Ben 10-08-2005 aangeloten door een jonge marokaan. Voordat hij ook maar een draadje had bevestigd begon hij al of hij mijn PDA kon kopen en voor hoeveel. hahahahaha lachen het enigste wat je kan krijgen is een bak koffie als alles werkt. Maar helaas niets werkt. Volgens KS was er een storing in Rotterdam.
Na een WEEK nog niets. Ben inmiddels al op vakantie geweest naar Turkijke en hadden er voor beloofd per brief dat als ik terug kom alles zeker werkt. Yeh right. Niet dus. als 5 weken verstreken.

Moet toegeven, ze bewaren echt al je emails en telefoongesprekken.
een tip: laat ze nooit jouw terugbellen, doen ze toch niet. Heb ik al 15 keer gehad. Ja meneer .... binnen 24 zal het installatiekantoor contact met u opnemen. Het installatiekantoor weet van NIETS. nooit een bericht van Versatel gekregen.

Gisteren eentje van KS aan de lijn gehad ( de zoveelste keer ), maar deze was echt brutaal. Met een streepje ervoor ben ik.

Met KS van Versatel u spreekt met ******** ( zal naam maar niet noemen )
- goedemiddag u spreekt met ****. Bel ivm het NIET werken van mijn vervinding, sinds 10-08-2005.
Wat is u postcode?
- 1234AZ kabel nummer 10.
O ik zie hier dat het niet de eerste keer dat u belt, bijna elke dag.
- Zolang ik nog geen verbinding heb blijf ik bellen.
Ja meneer blijven bellen naar ons heeft geen zin.
- Waar is anders dan KS voor. Jullie moeten een naar mijn problemen gaan kijken.
Weet het meneer. Staat hier in de computer vermeld.
- Je moet eens weten wat op mijn computer staat. Is toch lastig voor jullie om contact op te nemen met het installatiebedrijf.
020-***** dat is het nummer van het instal. bedrijf. Belt u zelf maar, ik doe het niet.
Zal even controleren of er verbinding is naar de modem dat is alles wat ik kan doen. ( even een minuut wachten !)
Ben er weer. De verbing komt niet door de modem heen, dus ligt het in u huis.
- Kom hier echt niet meer bij meneer. Waarom denk u dat ik u vraag om een afspraak te maken voor een monteur. mijn geduld raak echt op ( blijf nog vriendelijk ).
Weet u wat, bekijk het maar. U kunt het zelf ook even goed monteren die splitter. Belt u maar een ander keer. Heb er genoeg van.
- Heb nog een vra...... tuut tuut tuuut tuuuuuuuuut

Weg verbinding. Gelukkig heb ik alles via de computer opgenomen, dus met meneer ben ik nog niet klaar.
Al met al het werkt nog steeds niet. Hoe vriendelijk ik ook blijf heeft geen zin.

Morgen ga ik persoonlijk naar Versatel om het geluidsbandje te laten horen. Want dit kan echt niet zo. Is echt de laatste keer dat ik vriendelijk ben aan de telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 12:17 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53
Volgens mij advocaat is het 100% dat ik het geld terug krijg plus schadevergoeding.
Als leek zou ik toch zeggen dat Versatel wel ergens een of andere voorwaarde heeft staan: voor 40 euro per maand garanderen ze vast niet dat jij voor je zakelijk gebruik 100% van de tijd een verbinding hebt.

Haters everywhere but I don’t really care

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zien ze dit nu als een storig op een aansluiting of een vertraagde oplevering? Daar kan het ook nog wringen ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• ztupid371
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-01-2016
@wepnieuws

Erg vervelend allemaal, maar waarom neem je in godsnaam dit Versatel pakket als de verbinding belangrijk voor je werk is ? Ga dan gewoon naar XS4ALL. Daar kom ik net vandaan en ben wel bereid wat risico's te nemen dus voor mij is downtime hoogstens vervelend, maar wel een beetje ingecalculeerd.

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 15 september 2005 @ 00:05:
[...]

Jep, zet bijv. een video op 1 van de 2 scarts en je kunt een coaxkabel op de video zetten om boven naar dezelfde zender te kijken.
De tv boven stem je dan op het videokanaal af.
Wil je 2 verschillende zenders tegelijk kunnen zien, dan heb je een extra decoder nodig.
Hmm inderdaad, ik had niet helemaal begrepen dat het dezelfde zender moest zijn, maar zolang je nog niet afhankelijk bent van hun digitale tv en er niemand in de woonkamer perse iets anders wil kijken dan voetbal, kun je gewoon op de tv in woonkamer gebruik maken van je kabelaar en kijken wat je wilt en de versatelboel doorlussen naar je slaapkamer voor het voetbal.

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 23:40
Heeft iemand van jullie een idee wat de 'wekelijkse selectie van live Eredivisiewedstrijden' die nou bij Compleet Family wordt geleverd in zal houden? Zal dat wel gewoon de top3 zijn of zal je dan opgescheept zitten met NAC-RBC waarna je acteraf nog tegen betaling de wedstrijden van de top3 moet gaan kopen?

Verwijderd

CeeDeeS schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:04:
Heeft iemand van jullie een idee wat de 'wekelijkse selectie van live Eredivisiewedstrijden' die nou bij Compleet Family wordt geleverd in zal houden? Zal dat wel gewoon de top3 zijn of zal je dan opgescheept zitten met NAC-RBC waarna je acteraf nog tegen betaling de wedstrijden van de top3 moet gaan kopen?
Dat zal een beetje afhankelijk zijn van wanneer de clubs spelen. Je krijgt (lijkt mij) de wedstrijd van vrijdagavond (welke ook op rtl5 is), een van zaterdagavond en een van zondag (vaak 2, als er 1 om 13.00 begint en om 14.30, aanstaande zondag zelfs wedstrijden om 16.30).

Het lijkt me dat je redelijk vaak een topclub krijgt, maarja, dat is afwachten :) Misschien krijg je wel het live kanaal, dat is een ouwehoerprogramma waarbij ze steeds overschakelen tussen de wedstrijd als er wat gebeurt (doelpunt of iets anders spannends)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 10:12:
[...]

Dat zal een beetje afhankelijk zijn van wanneer de clubs spelen. Je krijgt (lijkt mij) de wedstrijd van vrijdagavond (welke ook op rtl5 is), een van zaterdagavond en een van zondag (vaak 2, als er 1 om 13.00 begint en om 14.30, aanstaande zondag zelfs wedstrijden om 16.30).

Het lijkt me dat je redelijk vaak een topclub krijgt, maarja, dat is afwachten :) Misschien krijg je wel het live kanaal, dat is een ouwehoerprogramma waarbij ze steeds overschakelen tussen de wedstrijd als er wat gebeurt (doelpunt of iets anders spannends)
Volgens mij komen die schema's in beeld af en toe. En ik denk dat het gewoon hetzelfde is als via de schotel die je kan krijgen. Daar krijg je ook een selectie van wedstrijden. Wat ik wel gezien heb is dat ze daar ook wedstrijden later uitzenden, dus na de wedstrijd zenden ze hem pas uit. Daardoor krijg je 2 wedstrijden ipv 1.

Maar voor het verschil in prijs kan je toch beter Compleet nemen??

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:55:
hoe lijkt het met de mensen uit Sneek die dit hebben aangevraagt? bij mij is het 3 hokje nog steeds in behandeling dus ik ben benieuwd wat er bij jullie mede snekers gaande is
geen idee of er nog meer sneekers hier zijn, kan mijn collega niet vragen wat zijn status is want die is nog op vakantie

bij mij staat de status na 2x bellen bij punt 5 nog steeds op 3 september en bij mijn abbonement historie staat nog steeds
Abonnementhistorie
1. 06 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd

ben verhuist en ondanks dat ik dit versatel heb doorgegeven, hebben ze geprobeert mijn lijn gereed te maken voor adsl, maar ja de kpn zei toen mag niet lijn is in ophef *duh*, ik weet dat blade2k zei dat ze daar geen boodschap aan hebben, maar ze noteren alles in je historie, mijn wensdatum van 30 september staat wel in het systeem bij hun (denk geef ze even de tijd nadat mijn telefoon is opgeleverd in het nieuwe huis)
sinds 12 september is de lijn gereed op mijn nieuwe adres, en dit heb ik dus al 2x keer gezegd, en steeds zal het doorgeven worden aan het hoofdkantoor, maar ja bij mijn status verandert er niks

dankzij een vriendelijke buurman heb ik via wifi tenminste internet

Jsunnyreports

Verwijderd

Ik heb eind mei versatel aangevraagd, alles werkt nu, maar het beeld van het voetbal wordt af en toe onderbroken door schokken, ongeveer 6 of 7 keer per wedstrijd denk ik. Dan valt het dus een paar seconden weg. Best irritant op dat moment. Maar heb tot nu toe nog geen cent betaald.
Maar kan het niemand echt aanraden, Versatel.

Wanadoo heeft nu ook een ADSL2 abbonement voor 24 euro per maand. Dat is veel aantrekkelijker. Dan kun je het voetbal wel via de satelliet bekijken. Of gewoon een seizoenskaart kopen :D En als het voetbal je niet interesseert, dan is de keuze snel gemaakt. Geen versatel!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:57:
Ik heb eind mei versatel aangevraagd, alles werkt nu, maar het beeld van het voetbal wordt af en toe onderbroken door schokken, ongeveer 6 of 7 keer per wedstrijd denk ik. Dan valt het dus een paar seconden weg. Best irritant op dat moment. Maar heb tot nu toe nog geen cent betaald.
Maar kan het niemand echt aanraden, Versatel.

Wanadoo heeft nu ook een ADSL2 abbonement voor 24 euro per maand. Dat is veel aantrekkelijker. Dan kun je het voetbal wel via de satelliet bekijken. Of gewoon een seizoenskaart kopen :D En als het voetbal je niet interesseert, dan is de keuze snel gemaakt. Geen versatel!
jij hebt dus al een conclusie tussen twee producten waarvan er 1 nog niet eens iets van bekend is 8)7
Het gras is altijd groener aan de overkant idd!

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 17:10

Nikooos

huizenlol.nl

er zijn vast mensen die hun abo via de telefoon hebben besteld. Hoe lang duurde het ongeveer tot je schriftelijk bericht kreeg? Ik heb het nu een week geleden aangevraagd en had eerlijk gezegd al wel een briefje verwacht, maar vooralsnog nog niets gehoord.

Ik wilde ff weten of ik me (nu) al zorgen moet gaan maken :P

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• j-a-s-p-e-r
Nou aangezien het versatel gras inmiddels aardig verdord is, zal ander gras makkelijk groener zijn...

@wepnieuws;
Ook zoiets hier, de verbinding werkt ongeveer 5% van de tijd (nu al een week helemaal niet meer). Modem lijkt gestoord te zijn, maar ze doen gewoon NIETS. Heb ook de KS al een keer of 20 gebeld, eigelijk alleen maar om te vragen wanneer het ooit zal werken. Ik blijf zelf altijd netjes, maar de laatste keer werd ik bijna uitgescholden door een medewerker, vrij vervelend zoiets. Dat getuigd ook niet echt van professionaliteit.
Gister was voor mij de maat vol, toen ik heb een aangetekende brief richting de directie van versatel gestuurd. Daarin stel ik ze in gebreke van het leveren van de gecontracteerde diensten. Als zij daar niets aan willen/gaan doen, dan heb ik de beloofd ook mijn kant van het contract snel te zullen verbreken (met een advocaat erbij...)
Ben reuze benieuwd wat ze van zich laten horen :)

Maargoed, voor alle nieuwe klanten, neem GEEN Versatel. Of wacht op z'n minste nog een paar maanden. En als internet belangrijk voor je is, dan moet je echt geen versatel nemen. Ze helpen je gewoon helemaal niet.

Verwijderd

psychonikeo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:32:
er zijn vast mensen die hun abo via de telefoon hebben besteld. Hoe lang duurde het ongeveer tot je schriftelijk bericht kreeg? Ik heb het nu een week geleden aangevraagd en had eerlijk gezegd al wel een briefje verwacht, maar vooralsnog nog niets gehoord.

Ik heb zelf nooit een brief ter bevestiging gekregen.
Je kan via http://www.versatel.nl/inloggen/ je orderstatus volgen, onder "versatel 20mb" vind je het een en ander en onderaan staat je "abonnementhistorie".

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 14:10 ]

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:09:
[...]

Ik heb zelf nooit een brief ter bevestiging gekregen.
Je kan via http://www.versatel.nl/inloggen/ je orderstatus volgen, onder "versatel 20mb" vind je het een en ander en onderaan staat je "abonnementhistorie".
Ja maar hoe moet je inloggen dan? Ik heb toch nog geen inloggegevens?

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Dat die KS onbeleefd is kan echt niet.
Het is wel te begrijpen, als je de hele dag lang dezelfde telefoontjes met klachten krijgt.
De mensen die hier posten weten dan nog aardig waar ze over praten, maar je krijgt natuurlijk ook complete digibeten aan de telefoon (ik ben de helpdesk van de familie, I feel their pain!).
Maar goed dat mensen hier weldegelijk stappen ondernemen. Aanloop problemen zijn te verwachten, maar Versatel heeft langzamerhand toch wel genoeg tijd gehad. Sneaky van Versatel om trouwens een deal te sluiten met Canal Digitaal, en daardoor toch nog hun dekkingsgraad te halen. Slim, maar wel sneaky ;)

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:41:
Nou aangezien het versatel gras inmiddels aardig verdord is, zal ander gras makkelijk groener zijn...

@wepnieuws;
Ook zoiets hier, de verbinding werkt ongeveer 5% van de tijd (nu al een week helemaal niet meer).
.. knip.. klachten... ..knip....
Even een kleine kanttekening... Ik heb dit abonnementje inmiddels ook al zo'n 3 maandjes en de hierboven beschreven klachten zijn niet helemaal representatief voor alle Versatel leden.. Zo wordt hierboven beschreven dat de verbinding maar 5% van de tijd WEL werkt.. Ik heb echter de afgelopen anderhalve maand -echt- zitten meten en ik kom op heel wat gunstiger cijfers uit (zie mijn post http://gathering.tweakers...message/24132389#24132389). Zo had ik in de maand augustus een uptime van 97,3% en heb ik inmiddels (met uitzondering van de grote routeringsstoring in het weekeinde van 2 tot 5 september) al 29 volledige dagen geen wegvallende internetverbinding meer gehad (rood INET-lampje)... dat komt (met inbegrip van deze 60 uur durende storing) op een uptime van ((29*24-60)*100)/(29*24)= 91,4 procent... en tijdens deze storing was eigenlijk alleen het http-verkeer zogoed als onmogelijk.. ssh, ftp, p2p, usenet en mail liepen prima door

Begrijp me goed.. Ik had in de eerste weken net zo veel (misschien nog wel meer) problemen als jullie en heb daarvoor ook de nodige uren woedend aan de lijn gehangen en zo'n tien mailtjes die bol stonden van de verschillende klachten doorgegeven. Ik heb echter het idee dat de performance met grote stappen vooruit holt en sta zelfs op het punt om mijn derde maand ook te gaan betalen (eerste maand was gratis)..

Nu de performance beter wordt, hoop ik dat ze de speedcap opheffen, dat de ping tijden verbeteren en ervoor zorgen dat de gebruiker zelf zijn router kan configureren... dan ben ik pas -echt- een tevreden gebruiker!

En die kleine verstoringen tijdens de wedstrijd.. tja.. af en toe een kleine hapering (van 1 seconde).. Ik heb me hier nooit echt aan gestoord.. en van de 10 andere vaste gasten die zich hier op de bank installeren van vrijdag t/m zondag heb ik ook nog geen klacht gehoord...

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
...En als internet belangrijk voor je is, dan moet je echt geen versatel nemen. Ze helpen je gewoon helemaal niet.
Hier sluit ik mij volledig bij aan.. Als je Internet voor bedrijfsmatige toepassingen gaat gebruiken, dan zou ik op z'n minst kiezen voor een provider die zichzelf de afgelopen jaren heeft bewezen en waarvan je een goede, constante kwaliteit kan verwachten voor de toekomst (planet, xs4all enz).

Een echte bedrijfsaansluiting lijkt me echter veel meer voor de hand liggen.. op die manier heb je tenminste bepaalde garanties en kan in geval van storingen terugvallen op duidelijke afspraken. (SLA's).

De mate van belang die jij (of jouw bedrijf) aan een verbinding hecht, is toch recht evenredig met de hoeveelheid geld die je in zo'n dienst wilt investeren? Je neemt toch ook geen zakelijk t-mobile, orange of telfort abonnementje? En als er nu een nieuwe telecomaanbieder op de markt komt die zwaar onder de andere prijzen gaat zitten, dan gooi je (als bedrijf zijnde) ook niet direct je oude abo's de deur uit?

Dat je (naast je reeds bestaande verbinding) Versatel er gewoon bij neemt, zou ik best kunnen begrijpen, maar je volledige core business op het spel zetten voor die paar tientjes korting per maand (en voetbal) gaat er bij mij niet zo goed in...

[ Voor 4% gewijzigd door scorpion303 op 15-09-2005 15:16 . Reden: typolio's ]

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Goed om te lezen dat er ook positieve verhalen zijn.
Ik heb afgelopen week gebeld en mij aangemeldt voor een abonnement.

Ben benieuwd.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
volgens mij heb ik alleen per email bericht gekregen, kan me niet meer herinneren of er ook een brief kwam.

What's in the case?

Verwijderd

psychonikeo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:12:
[...]

Ai, sorry, 8)7 Ik had al een family-abo van ze, kan inloggen met email-gegevens.

• thalantis

thalantis

12200 Wp

psychonikeo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:12:
[...]

ik heb ook nooit inloggegevens gekregen, maar inloggen was voor mij voorletter.voorletter.achternaam en het wachtwoord is versatel
kan wezen dat je geen 2 voorletters hebt of dat ze je volledige voornaam hebben gebruikt, even testen dacht ik zo

Jsunnyreports

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik ben tevreden over de verbinding. Ik download niet zoveel, maar als ik iets download dan gaat het ook razendsnel. Het overkomt me steeds vaker dat ik bijvoorbeeld met torrents de snelste downloader ben. Ik heb laatst een file via een torrent netwerk gedownload met +/- 750 kb/s continu ;) . Er waren toen amper zoveel seeders. Met mijn oude verbinding zat ik vaak op 50 - 100.

Maar en keer storing gehad na oplevering van de verbinding en dat was dat de internetpagina's langzaam openden, downloaden kon wel gewoon.

Regio Rotterdam.

Ik denk dat mensen met problemen eerder op got schrijven dan mensen met geen problemen met hun internetverbinding. Bij mij loopt in ieder geval wel goed.

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:57:
Hmm.. Wanadoo? zou ik ook niet echt aanraden.

Verwijderd

Glottis of Xanadu schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:14:
Dat die KS onbeleefd is kan echt niet.
Het is wel te begrijpen, als je de hele dag lang dezelfde telefoontjes met klachten krijgt.
De mensen die hier posten weten dan nog aardig waar ze over praten, maar je krijgt natuurlijk ook complete digibeten aan de telefoon (ik ben de helpdesk van de familie, I feel their pain!).
Maar goed dat mensen hier weldegelijk stappen ondernemen. Aanloop problemen zijn te verwachten, maar Versatel heeft langzamerhand toch wel genoeg tijd gehad. Sneaky van Versatel om trouwens een deal te sluiten met Canal Digitaal, en daardoor toch nog hun dekkingsgraad te halen. Slim, maar wel sneaky ;)
das idd wel erg bot! Zou dat niet pikken en goed dat je een brief stuurt! Wat ik btw wel meemaak is dat mensen rotte ISRA punten hebben of zelfs dat ze het aansluiten zodat er 1 draadje op DSL 1 draadje telefoon en de twee andere op DSL en telefoon ... ipv 2 naar dsl en 2 naar telefoon (als je geen line sharing hebt)_ Allemaal dingen die klanten boos maken maar VT niks aan kan doen ivm domme monteur of niet goed aangesloten isra punten ... tja wat moet je dan?! gewoon erg vervelend! Check dit thuis mensen! want DSL kan ZEKER wel linesync maken als maar 1 draadje van de twee zijn aangesloten. je krijgt echter dan geen data verkeer!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2005 15:17 ]

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

threedrules schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:08:
[...]

ik heb ook nooit inloggegevens gekregen, maar inloggen was voor mij voorletter.voorletter.achternaam en het wachtwoord is versatel
kan wezen dat je geen 2 voorletters hebt of dat ze je volledige voornaam hebben gebruikt, even testen dacht ik zo
werkte bij mij dus met voorlettervoorletterachternaam dus zonder puntjes ofzo (misschien voor iemand anders als in gebruik). Maar dat werkt dus bedankt!

1. De bestelling is ontvangen door Versatel. x
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. x
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. -
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 14 oktober 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Ze zijn dus bezig met mijn bestelling verwerken 8) en dan nog een maandje wachten O-)

1. 15 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 14 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
3. 09 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
4. 09 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

alleen moeten ze elke dag accepteren? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Nikooos op 15-09-2005 15:27 ]

• thalantis

thalantis

12200 Wp

valt nog mee soms staan er dingen 3 of 4 keer dubbel in

Jsunnyreports

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ben net twee keer achter elkaar gebeld door Versatel om te vragen hoe de verbinding momenteel was, ik had storing sinds zaterdag avond (disconnects). De verbinding werkt nu weer netjes, maar ze houden het nog even in de gaten. Erg netjes. In totaal drie keer gebeld, waarvan ik een keer 10 minuutjes moest wachten en twee keer gelijk iemand aan de lijn had.

Waar ik minder tevreden over ben is de tijd dat het geduurd heeft en dat ik nu in totaal 2 v/d 4 speelronden niet heb kunnen zien. Ga zo dus maar even een klachtenbrief indienen, zie wel wat daarmee gebeurd.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 03:59:
Ik lees heel veel negatieve berichten, dus hier komt er nog een ;)
Ben 10-08-2005 aangeloten door een jonge marokaan. Voordat hij ook maar een draadje had bevestigd begon hij al of hij mijn PDA kon kopen en voor hoeveel. hahahahaha lachen het enigste wat je kan krijgen is een bak koffie als alles werkt. Maar helaas niets werkt. Volgens KS was er een storing in Rotterdam.
Na een WEEK nog niets. Ben inmiddels al op vakantie geweest naar Turkijke en .......
.........quote]
Elke dag bellen heeft ook geen zin, exact zoals zij al aangeven. Als je hen irriteert met elke dag bellen, komt dat in de historie te staan. Als er een duidelijk aangeeft dat je geduld moet hebben en toch ga je maar bellen is zo'n reactie verwachtbaar. Je bent simpelweg een stalker voor hen, zij doen niets meer dan hun script volgen. Ze hebben het druk dus hebben geen tijd om weer tijd te verliezen aan onzinnige calls. Ik begrijp de reactie volledig.

Heb ook een maand langer op mijn versatel moeten wachten. Eenmalig duidelijk aangegeven dat ik nog geen signaal had.. check-check-check... en er werd een ticket ingeschoten. Via orderstatus zag ik ineens weer dat de datum naar achter verplaatst was maar het werkte wel daarna. En sindsdien geen downtime gehad, althans niet merkbaar. 4 studenten, niemand ooit horen klagen behalve dan het bekende weekend met http-sites. Ik juich absoluut te vroeg, jaarcontract is nog niet afgelopen, maar tot nu toe gaat het uitstekend hier.

pepernooot

Verwijderd

zal ik mijn verhaal ook maar zetten.
de monteur was bij mij de 29 augustus langsgekomen. heb sindsdien nog geen enkele keer online gezeten. Geen linesync! nu hadden ze de oplever datum met 2 weken naar gister verschoven. Had er wel vertrouwen in dat het zou werken....niet dus. Vanochtend gebeld, ja er is weer wat kapot in de centrale!! wordt er echt behoorlijk ziek van! dan moet er als mn verbinding ooit gaat werken, ook nog een monteur langs komen om mijn decoder in te stellen? of kan ik dat zelf wel? heb gelukkig nog geen cent hoeven te betalen.

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Toch niet zo’n fijn systeem eigenlijk..
Al mijn gegevens zijn gewoon voor iedereen te bezichtigen op deze manier ??

En dit is ook erg apart:
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 11 juli 2005

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
.KeN. schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:47:
eh :? wat bedoel je?

edit: snappum ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ron!n op 15-09-2005 17:10 ]

What's in the case?

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

.KeN. schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:47:

En dit is ook erg apart:
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 11 juli 2005
in principe wel ja als mensen je volledige naam kennen. Heb daarom ook meteen maar ff mijn wachtwoord verandert. Maar in principe is het natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen dit weet denk ik, maar de tweakers zijn daar natuurlijk gewoon achter gekomen ;)

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmm ik zag niet dat dat kon... gelijk even veranderen dan maar ;)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

nog 2 dagen en ik ben een maand aan het w88 op mijn verbinding. Iedere keer werd het aansluiten doorgeschoven (niet op de internetstatus, die staat steevast op 20 augustus), maar na een paar dagen daarna enkele keren te hebben gebeld werden steeds data gegeven (en niet nagekomen). Nu werd dinsdag als klap op de vuurpijl mijn aanvraag geannuleerd omdat er nog adsl op mijn lijn zat. (duh, ik had ook een telco-telco migratie aangevraagd!). Dit had ik ettelijke keren over de telefoon aangegeven.

Na wederom een (vanwege de annulering) belletje wordt mijn order opnieuw aangevraagd en zal ik volgens, versatel op de dag dat kpn het signaal van de lijn haalt aangesloten worden (19e sept). Ik heb er eerlijk gezegd alleen weinig vertrouwen in dat het die dag ook gaat lukken.

Ik moet zeggen dat de helpdesk je vriendelijk en redelijk snel te woord staat en je problemen serieus lijkt te nemen. Enkel het grote nadeel is volgens mij dat helpdesk en versatel door o.a. grote afstand en drukte slecht comminuceren. Als men dat had geintegreerd zou alles veel vlotter afgehandeld worden.

nu maar hopen dat het eindelijk eens goed gaat komen.....

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:59
Het kan ook wél goed, eerst stond mn oplevering op 30september, die hebben ze 2 dagen later naar 14 september gezet! En dat is ook prima gedaan, om 9 uur 's ochtends was het al gedaan! Nu nog 4 daagjes en dan komt de monteur langs, alles is lekker vlot gegaan :)
1. 15 september 2005 Versatel heeft incasso opdracht verstuurd naar bank
2. 14 september 2005 Versatel heeft de ADSL systemen opgeleverd
3. 08 september 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
4. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
5. 07 september 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
6. 07 september 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
7. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
8. 07 september 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
9. 06 september 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
10. 01 september 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
edit: Ik woon btw in Rotterdam als dat nuttig is voor iemand hier.

[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 15-09-2005 20:48 ]

Verwijderd

psychonikeo schreef op donderdag 15 september 2005 @ 13:32:

eey ik heb het toen ook via de telefoon aangevraagt maar na een week nog niets en toen heb ik gebeld en toen werd er verteld dat ik niet in het systeem stond dus heb ik het via het i-net aangevraagt en gelijk dezelfde dag inlog en alles klaar

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:19:
[...]

eey ik heb het toen ook via de telefoon aangevraagt maar na een week nog niets en toen heb ik gebeld en toen werd er verteld dat ik niet in het systeem stond dus heb ik het via het i-net aangevraagt en gelijk dezelfde dag inlog en alles klaar
nou kan inmiddels wel inloggen bij versatel en daar wordt vermeld dat ze me aanvraag hebben ontvangen en geaccepteerd. Ga er dus wel vanuit dat ik in het systeem sta :)

Als het bij mij nu net zo vlot gaat als bij cls dan is het binnen no-time klaar :P

[ Voor 8% gewijzigd door Nikooos op 15-09-2005 21:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:19:
[...]

jij hebt dus al een conclusie tussen twee producten waarvan er 1 nog niet eens iets van bekend is 8)7
Het gras is altijd groener aan de overkant idd!
Ik heb wel ervaring met Wanadoo en die ervaring is hartstikke prima

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 21:57:
[...]

Ik heb wel ervaring met Wanadoo en die ervaring is hartstikke prima
Een goede vriend van mij is van KPN overgestapt naar Wanadoo ivm de prijs, en die heeft ipv een ping van 8ms nu pings van 50ms, ook valt regelmatig internet uit via het netwerk dat wanadoo gebruikt... Soortgelijke verhalen hoor ik van vrienden op school, dus dr zijn wel mensen met slechte ervaringen bij Wanadoo. Ik zeg niet dat jij dit ontkent, maar zoals jij het zegt lijkt het alsof Wanadoo een prachtige provider is en iedereen die voor Versatel gekozen heeft is lekker dom. Nou sorry hoor, maar er zijn ook mensen (zoals ik) met een "hartstikke prima" ervaring met Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Zoals altijd 's morgensvroeg om 5.15 uur internet ik altijd even om daarna naar mijn werk te gaan.

Helaas had ik vanmorgen het rode inet lampje te pakken. :'(

Diverse malen resetten mocht niet baten. Rood is rood bij Versatel, nu nog graag zo nu en dan een oranje lampje erbij, en ik heb een stoplichtje in de kamer staan. :)

(Volgens het thuisfront is de verbinding gelukkig weer Up) ;)

[ Voor 22% gewijzigd door gromit77 op 16-09-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste mensen, ik heb iets waar ik helaas niet zelf uit kom..

Ik heb sinds een tijdje een 20 mbit aansluiting van versatel, die het na wat probleempjes nu prima doet (decoder bleef crashen, monteur kwam niet opdagen, weinig behulpzame helpdesk) dus ik heb niets te klagen eigenlijk.

Weet iemand of Versatel het runnen van servers verbied? Ik had vroeger een VNC (soort remote desktop ding) en een FTP servertje draaien, maar ik krijg het totaal niet voor elkaar om deze servers werkend te krijgen sinds ik Versatel heb. Verder doet

http://192.168.1.1/statsadsl.html

het niet meer.. is dit iets vreemds? Jammer ook dat Versatel je niet alle functies van de modem laat gebruiken. Mja. Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:30:
Hallo beste mensen, ik heb iets waar ik helaas niet zelf uit kom..

Ik heb sinds een tijdje een 20 mbit aansluiting van versatel, die het na wat probleempjes nu prima doet (decoder bleef crashen, monteur kwam niet opdagen, weinig behulpzame helpdesk) dus ik heb niets te klagen eigenlijk.

Weet iemand of Versatel het runnen van servers verbied? Ik had vroeger een VNC (soort remote desktop ding) en een FTP servertje draaien, maar ik krijg het totaal niet voor elkaar om deze servers werkend te krijgen sinds ik Versatel heb. Verder doet

http://192.168.1.1/statsadsl.html

het niet meer.. is dit iets vreemds? Jammer ook dat Versatel je niet alle functies van de modem laat gebruiken. Mja. Alvast bedankt ;)
Wellicht een open deur: je zal de benodigde porten voor ftp (20 en 21) en vnc (5900) moeten forwarden in je router, zit onder de NAT opties in je modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal eens even zien of ik een schermschot erbij kan plakken.. het probleem is namelijk dat ik dat al geprobeerd heb tot het pijn deed :P

Ik durf mezelf wel redelijk ervaren te noemen, en heb voorheen nooit problemen gehad met port forwarding enzo. Wat ik verder nog verward vind is dat P2P het prima doet.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~rombouts/spookhuys.PNG

Smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
hmmm ff op een vorige post van mezelf terugekomen.... kreeg vandaag ook de vermaledijde modem upgrade en kan ook niks meer zien van statsadsl en zo... denk ze dat we kleuters zijn of zo?

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:46:
Zal eens even zien of ik een schermschot erbij kan plakken.. het probleem is namelijk dat ik dat al geprobeerd heb tot het pijn deed :P

Ik durf mezelf wel redelijk ervaren te noemen, en heb voorheen nooit problemen gehad met port forwarding enzo. Wat ik verder nog verward vind is dat P2P het prima doet.

<<knip>>

Smullen.
Nee daarom noemde ik het ook een open deur, ik heb hier vorige week nog gebruik gemaakt van een ftp-servertje. Misschien is het met de laatste update uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt voor de snelle replies...

Online portscans geven niets aan... Mensen van buitenaf zien niets van de servers die ik aan heb staan (hoewel soulseek, een p2p programma, bijvoorbeeld aangeeft dat poort 1234 gewoon bereikbaar is)... Zou iemand met ftp software o.i.d. zo vriendelijk willen zijn die even te testen? Ik denk niet dat het aan mn computer ligt, omdat zowel onder windows als linux op verschillende pcs niets werkend te krijgen is.

Ik heb er nog geen werk van gemaakt de klantenservice te benaderen, vorige keer kreeg ik bij de technische afdeling iemand die hier niets over wist (?...)

Verward! :P

edit:
[..] heb voorheen nooit problemen gehad met port forwarding enzo.

Dit sloeg op mijn vorige ISP, sinds versatel geen FTP etc. in de lucht gekregen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:21:
Heel erg bedankt voor de snelle replies...

Online portscans geven niets aan... Mensen van buitenaf zien niets van de servers die ik aan heb staan (hoewel soulseek, een p2p programma, bijvoorbeeld aangeeft dat poort 1234 gewoon bereikbaar is)... Zou iemand met ftp software o.i.d. zo vriendelijk willen zijn die even te testen? Ik denk niet dat het aan mn computer ligt, omdat zowel onder windows als linux op verschillende pcs niets werkend te krijgen is.

Ik heb er nog geen werk van gemaakt de klantenservice te benaderen, vorige keer kreeg ik bij de technische afdeling iemand die hier niets over wist (?...)

Verward! :P

edit:
[..] heb voorheen nooit problemen gehad met port forwarding enzo.

Dit sloeg op mijn vorige ISP, sinds versatel geen FTP etc. in de lucht gekregen.
Ik heb net even FTP servertje opgezet en vanaf een andere PC op een andere ISP (via RDP) contact gemaakt en ging prima. Enige wat ik heb gedaan is porten 20-21 geforward (en de altijd irritante windows firewall uitgezet).

Overigens laat een online portscan (sygate) ook gewoon mijn open port zien.

Werkt het wel als je je pc in de dmz gooit?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope! Geen enkele firewall aan, en in DMZ is er geen verbetering te zien ;(

Totaal geen idee wat het is, ik zal wel iets heel doms doen maar ik zie de oplossing echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:37:
Nope! Geen enkele firewall aan, en in DMZ is er geen verbetering te zien ;(

Totaal geen idee wat het is, ik zal wel iets heel doms doen maar ik zie de oplossing echt niet.
Nou zou het ook niet weten, als je meerdere pc's hebt gebruikt zal het daar niet aan liggen. En neem aan dat je ook al je router naar defaults hebt gereset en enkel port 20-21 udp/tcp hebt geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfecte aansluiting in Deventer-Colmschate

Precies een maand geleden heb ik Versatel aangevraagd. Kreeg binnen een dag te horen dat vandaag de boel geinstalleerd werd. Gisteren deed Demon het niet meer en vanmorgen is een monteur van Cable1 langs geweest. Stekkertjes in modem en decoder, kopje koffie, effe checken en op naar een volgende klant. Downloadsnelheid is goed.

Vanmiddag bleek dat het versturen van email niet lukte in Outlook. Na een kort telefoontje met de helpdesk (wachttijd 5 minuten) blijkt Sygate Firewall de boosdoener. Het toevoegen van 192.168.1.1 als vertrouwd adres gaf de oplossing.

Helemaal perfect !!!!
Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
Zoals een groot aantal van de versatel gebruikers heb ik mijn aansluit problemen gehad zoals afspraken niet nakomen enzo en 2 keer voor niets wachten op een monteur. Het heeft het een tijdje gedaan ongeveer 2 weken en met een redelijke snelheid alleen de nodige vastlopers van het modem/router.

Ben een weekje op vakantie geweest en mijn modem vergeten uit te zetten :'(

Na mijn vakantie werkt mijn Internet voor geen meter meer gemiddelde snelheid is ongeveer 10 KB met downloaden maar wel een ping tijd van 24 ms naar de DNS server van Demon wel met wat packet loss. Door de snelheidsproblemen werkt mijn decoder ook heel traag en is een uitzending niet meer te zien. Iemand anders vergelijkbare problemen gehad deze week in Den Haag?

Heb natuurlijk een melding gemaakt bij Versatel maar dat zal wel weer een paar weken in beslag nemen pfffffffffff

• Frankster
  • Laatst online: 09-09 08:29
Ook ik heb gisteren de fijne update gehad... :'(

Het rare is dat sinds die update mijn servertje op geen enkele manier meer verbinding wil maken... Krijg vanaf mij pc geen antwoord op een ping aanvraag en extern bureaublad werkt ook niet meer. Server is Win 2k3 en verbinding is wireless.

Iemand enig idee of dit met de modemupdate te maken heeft en hoe ik het kan verhelpen?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• The Mystic
Frankster schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:12:
Ook ik heb gisteren de fijne update gehad... :'(

Het rare is dat sinds die update mijn servertje op geen enkele manier meer verbinding wil maken... Krijg vanaf mij pc geen antwoord op een ping aanvraag en extern bureaublad werkt ook niet meer. Server is Win 2k3 en verbinding is wireless.

Iemand enig idee of dit met de modemupdate te maken heeft en hoe ik het kan verhelpen?
Je interne ip verandert ook wel eens. Dus goed porten forwarden.

Verwijderd

@wepnieuws;
Ook zoiets hier, de verbinding werkt ongeveer 5% van de tijd (nu al een week helemaal niet meer). Modem lijkt gestoord te zijn, maar ze doen gewoon NIETS. Heb ook de KS al een keer of 20 gebeld, eigelijk alleen maar om te vragen wanneer het ooit zal werken. Ik blijf zelf altijd netjes, maar de laatste keer werd ik bijna uitgescholden door een medewerker, vrij vervelend zoiets. Dat getuigd ook niet echt van professionaliteit.
Gister was voor mij de maat vol, toen ik heb een aangetekende brief richting de directie van versatel gestuurd. Daarin stel ik ze in gebreke van het leveren van de gecontracteerde diensten. Als zij daar niets aan willen/gaan doen, dan heb ik de beloofd ook mijn kant van het contract snel te zullen verbreken (met een advocaat erbij...)
Ben reuze benieuwd wat ze van zich laten horen :)

Maargoed, voor alle nieuwe klanten, neem GEEN Versatel. Of wacht op z'n minste nog een paar maanden. En als internet belangrijk voor je is, dan moet je echt geen versatel nemen. Ze helpen je gewoon helemaal niet.
En zo is dat helaas. Hebben ze je in hun macht, ben je aan de heidenen van Versahel overgeleverd.

Modbreak:doe eens even normaal alsjeblieft. :/

Ik wacht al vanaf 16 augustus op antwoorden op mijn vragen die ik gesteld heb aan de VersahelVersatel Klantenservice:
-waarom speedcap
-decoder werkt niet goed
-waarom trage nieuwsserver
Er is mij een nieuwe decoder beloofd, daar wacht ik ook nog steeds op.
Brief aan de direktie heb ik ook geen antwoord op gekregen.

KUTbedrif is dit. Ik weet niet wat ik verder moet doen, ga m'n machtiging intrekken en kijken wat er dan gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:05 ]

• Frankster
The Mystic schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:18:
[...]
Je interne ip verandert ook wel eens. Dus goed porten forwarden.
Weet ik, vandaar ook dat de server niet via DHCP zijn IP toegewezen krijgt, maar vanaf een fixed adres...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik heb de volgende vraag:

Ik wel per 1 november overstappen van mijn huidige provider naar Versatel....
Kan versatel in tussentijd de lijn "overnemen"? Of moet mijn abonnement bij de andere provider opgezegt zijn?

Ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk down tijd van mij ADSL....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb gister de klantenservice een mailtje gestuurd hoe ik het beste een klacht in kan dienen. Nou, stuur maar een mailtje naar klachten@versatel.nl, zeggen ze. Ok, zo gezegd, zo gedaan, maar wat denk je, krijg ik het mailtje keurig terug, adres bestaat niet :). Nog maar een mailtje achteraan gestuurd.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Reloaded schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:39:

Kan versatel in tussentijd de lijn "overnemen"? Of moet mijn abonnement bij de andere provider opgezegt zijn?

Ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk down tijd van mij ADSL....
Dat is allemaal bij Versatel op de website vinden.
In principe zegt Versatel de bestaande adsl verbinding op, zodat je snel over kan gaan op Versatel adsl.
Alleen zou ik zelf in de gaten houden of de installatiedatum dichtbij de overgangsdatum zit, anders zit je even zonder (ik zat 5 dagen zonder omdat de installatie afspraak niet was gemaakt).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:00
Hallo,

Voor al die mensen die Versatel op willen zeggen vanwege langdurige problemen en het langdurig niet nakomen van beloftes van hun kant hierbij het verhaal hoe het mij uiteindelijk gelukt is.

Ik heb na een eerste klachten opzegbrief waar zij negatief op reageerde en verwezen naar hun algemene voorwaarden een brief gestuurd waarin ik aangeef dat ze zelf aan minimaal 2 van huin eigen voorwaarden niet hebben voldaan, namelijk punt 6.5 (versatel spant zich in om diensten continu beschikbaar te stellen) en punt 13.2 (storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost), terwijl ik ze daar toch een redelijke termijn van 8 weken voor had gegeven. Daarna heb ik ze gegeven dit feit in gebreke gesteld en gesteld dat ik daarom gerechtigd ben het contract op te zeggen.

Bij mij heeft dit gewerkt want ze gaan godzijdank 23-09 van mijn lijn af en ik kan modem en decoder aan antwoordnummer terugsturen. Voor mij is het geouwehoer met versatel gelukkig afgelopen.

mocht iemand er wat aan hebben, bij deze

Verwijderd

Ik vind het toch raar dat iedereen zoveel problemen heeft. IK heb nu 3 weken ofzo internet van ze, en nog 0 keer downtime gehad :o

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, voor 'al die mensen' is er nog hoop, dat is misschien 0,01% van de aansluitingen die niet goed gaat, de andere 99,99% komen hier niet :)
Vervolgens zie je 'al die mensen' bij die andere pefecte provider de boom in klimmen omdat het daar ook niet goed gaat :+

• Frankster
Deel die mening! Vind het erg jammer dat er een speedcap op mijn lijn zit, dat de newsservers ronduit bagger zijn en ik niet eens mij eigen modem meer in mag komen, maar verder ben ik altijd on-line en haal ik, voor zover ik kan zien natuurlijk, altijd mijn maximale, gecapte snelheid!

&Creative

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dirkweggeman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 17:39:
Hallo,

Voor al die mensen die Versatel op willen zeggen vanwege langdurige problemen en het langdurig niet nakomen van beloftes van hun kant hierbij het verhaal hoe het mij uiteindelijk gelukt is.

Ik heb na een eerste klachten opzegbrief waar zij negatief op reageerde en verwezen naar hun algemene voorwaarden een brief gestuurd waarin ik aangeef dat ze zelf aan minimaal 2 van huin eigen voorwaarden niet hebben voldaan, namelijk punt 6.5 (versatel spant zich in om diensten continu beschikbaar te stellen) en punt 13.2 (storingen worden zo spoedig mogelijk onderzocht en zo spoedig mogelijk naar beste kunnen opgelost), terwijl ik ze daar toch een redelijke termijn van 8 weken voor had gegeven. Daarna heb ik ze gegeven dit feit in gebreke gesteld en gesteld dat ik daarom gerechtigd ben het contract op te zeggen.

Bij mij heeft dit gewerkt want ze gaan godzijdank 23-09 van mijn lijn af en ik kan modem en decoder aan antwoordnummer terugsturen. Voor mij is het geouwehoer met versatel gelukkig afgelopen.

mocht iemand er wat aan hebben, bij deze
Mwah. Jij hebt, als ik het goed begrijp, acht weken zonder (fatsoenlijk) internet gezeten. Dat is voor de meeste hier niet van toepassing. Maar jij speelt het m.i. wel op de juiste manier. Je geeft ze een redelijke termijn om het op te lossen (vier/acht weken is redelijk), zoniet, dan wordt het contract ontbonden. Niet meer dan logisch...

• The Mystic
Ik heb laatst een bestand via bittorrent gedownload met 1100 kB/s, dat zegt ook wel wat over de verbinding. Ik heb echt vaak dat ik de hoogste snelheden haal op de tracker.

Tot nu toe geen down gehad, wel een storing waarbij de pagina's langzaam laadden.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Frankster schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:36:
Deel die mening! Vind het erg jammer dat er een speedcap op mijn lijn zit, dat de newsservers ronduit bagger zijn en ik niet eens mij eigen modem meer in mag komen, maar verder ben ik altijd on-line en haal ik, voor zover ik kan zien natuurlijk, altijd mijn maximale, gecapte snelheid!
Het is niet je eigen modem. Versatel heeft je het modem in bruikleen gegeven. Van @home mag je bijvoorbeeld ook niet in de kabelmodems terwijl dat wel kan.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Dat klopt, maar dat is een modem, geen router. Zo vergelijk je appels met peren.

Je krijgt van versatel een (onbeveiligd) draadloze router aangesmeerd, waar je niets mee kan. Dat je nu niks aan een modem kan veranderen, à la. Maar dat je een simpel ding als een router niet eens in kan stellen zoals je het zelf wil óf kan bridgen zodat je je eigen router fatsoenlijk er achter kan zetten, dat is gewoon schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
j-a-s-p-e-r schreef op zondag 18 september 2005 @ 02:11:
Dat klopt, maar dat is een modem, geen router. Zo vergelijk je appels met peren.

Je krijgt van versatel een (onbeveiligd) draadloze router aangesmeerd, waar je niets mee kan. Dat je nu niks aan een modem kan veranderen, à la. Maar dat je een simpel ding als een router niet eens in kan stellen zoals je het zelf wil óf kan bridgen zodat je je eigen router fatsoenlijk er achter kan zetten, dat is gewoon schandalig.
Ok, point taken. Maar in hoeverre hij onbeveiligd is ... Het wireless deel staat inderdaad standaard aan zonder encryptie. Zeer slecht, dat was ook het allereerste wat ik uitgezet heb. Dit is echter nog steeds in te stellen.

Ik ben het wel met je eens dat een router ook door de user in te stellen moet zijn. Eigendom of niet, het gaat per slot van rekening om de beveiliging van je netwerk. Ze zullen wel te bang zijn voor de n00bs die er aan gaan zitten kloten en daarna de helpdesk belasten met vragen om het te fixen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

redfoxert schreef op zondag 18 september 2005 @ 03:12:
[...]
Ze zullen wel te bang zijn voor de n00bs die er aan gaan zitten kloten en daarna de helpdesk belasten met vragen om het te fixen.
Dit zal ongetwijfeld de achterliggende gedachte zijn, maar zo dom hebben ze het nou ook weer niet opgezet. Out-of-the-box doet die modem het in principe meteen. Dat betekend dus ook dat als iemand (noob of niet) iets vernaggelt, je de persoon in kwestie gewoon de modem kunt laten resetten en daar gaat ie weer. Ben je alleen je persoonlijke settings kwijt. Geen enkele reden dus om alles af te schermen.

Enige andere reden zou kunnen zijn, dat ze niet willen dat mensen de settings voor de setop-box kunnen zien en/of voor het VOIP gedeelte.
Maar als versatel mij Triple Play kan leveren, dan ga ik toch niet Internet bij Versatel, VOIP bij partij2 en IPTV bij partij3 nemen? Dan wil ik alles bij 1 aanbieder, gewoon, lekker makkelijk.
Maar dan wel graag bij een aanbieder waar ik zelf in de modem mag komen en die de line niet capped, dus als deze policy over 11 maanden er nog steeds hetzelfde uitziet, mogen ze de boel lekker op komen halen en ga ik opzoek naar een Tripple Play aanbieder die me niet als een mongool behandelt.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 15:18
Check dit uit:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben gisteren een of meer klachten ontvangen over spam die via uw
computer is verstuurd. Spam is ongewenste reclame e-mail die veel
overlast veroorzaakt.

Anderen kunnen spam via uw computer versturen als u uw computer niet
goed heeft beveiligd. Waarschijnlijk bent u niet op de hoogte dat dit
gebeurt. Het enige dat u wellicht merkt is dat het internetten af en
toe erg traag is. Uw verbinding wordt dan door anderen gebruikt.

Wij verzoeken u dringend om uw computer onmiddellijk beter te
beveiligen tegen dit misbruik. Onderaan dit bericht zijn een aantal
hulpmiddelen opgenomen die helpen om de oorzaak van dit probleem te
vinden.

Als wij klachten blijven ontvangen over misbruik via uw computer kunnen
wij genoodzaakt zijn om uw verbinding af te sluiten om verdere overlast
bij anderen te stoppen.

met vriendelijke groet,

Abusedesk

Versatel Nederland B.V.

Maatregelen om de veiligheid van uw computer te verbeteren vindt u op:BLAAT
Maarja, twee virusscanners (panda en AVG free edition) vinden niets. Microsoft antispyware vind niks en ik heb zonealarm aangezet. Toch kreeg ik dit mailtje daarna een tweede keer

Iemand ideën, of dezelfde ervaring?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Reloaded schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:39:

Ik wil natuurlijk zo weinig mogelijk down tijd van mij ADSL....[/quote]

Dan moet je GEEN versahelVersatel nemen, maar xs4all.

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Laatst online: 10-09 15:18
^^ doe effe normaal! :( Dit voegt niets toe, plus je misleid gewoon iemand. Want bij mij ging alles supergoed, en ik heb misschien 4 uurtjes downtime gehad in een paar maanden.

[ Voor 77% gewijzigd door TafkaP op 18-09-2005 12:22 ]

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah, hier ook een tevreden klant uit Maassluis. behalve het probleem van de websites trager, nooit problemen gehad voor de rest (behalve bij de aansluiting, maar dat hadden ze in 3 werkdagen opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

nog steeds geen versatel..

pff

al zo lang geleden aangevraagd.. zoals ik al 's had vermeld.. die prutser van een monteur zou t op onze isra lijn niet kunnen installeren en eisde de plaatsing van een rj45 aansluitpunt.. wat een bs..

nou ja die gaat er dus niet komen want das te duur, maar bij een paar telefoontjes geleden zou versatel binnen 2 dagen contact met me op nemen..

uiteraard niet

en toen bij een e-mail poging kreeg ik het vriendelijke antwoord dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling en dat er binnen een week contact met mij genomen zou worden..

uiteraard niet

toen ik daarop 2 weken later reageerde in de vorm van: "Uw onderstaand bericht is een mooie belofte, maar helaas is de week onderhand verstreken en heeft u mij nog niks laten horen." konden ze mij zeer informatief melden dat "Uw e-mail is doorgestuurd naar onze afdeling Klachten. Wij vragen u het antwoord van deze afdeling af te wachten. Houdt u rekening met enige wachttijd." ..

volgens mij de hele afdeling van de klantenservice van versatel geautomatiseerd,.. en wij maar denken dat we met mensen contact hebben.. nou ik kreeg ook al 's het e-mail antwoord op een vraag: "Voor antwoorden verzoeken wij u contact te nemen met nummer blablabla" ...

en dan nog die irritanten sig onder elk bericht: "Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd." en dan nog maar te zwijgen over de zinloze "wij streven er naar binnen 24 uur antwoord te geven!" wat ze noooooooooooooit redden

gelukkig hebben mn buren ook draadloos internet O-)
maar toch.. dit is niet de bedoeling zo en ik wacht al te lang tot die wijsneuzen mij hun afspraak nakomen.. ondertussen ben ik mn 90 euro uiteraard wel al kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zondag 18 september 2005 @ 12:56:
nog steeds geen versatel..

pff

al zo lang geleden aangevraagd.. zoals ik al 's had vermeld.. die prutser van een monteur zou t op onze isra lijn niet kunnen installeren en eisde de plaatsing van een rj45 aansluitpunt.. wat een bs..

nou ja die gaat er dus niet komen want das te duur, maar bij een paar telefoontjes geleden zou versatel binnen 2 dagen contact met me op nemen..

uiteraard niet

en toen bij een e-mail poging kreeg ik het vriendelijke antwoord dat het doorgestuurd is naar de juiste afdeling en dat er binnen een week contact met mij genomen zou worden..

uiteraard niet

toen ik daarop 2 weken later reageerde in de vorm van: "Uw onderstaand bericht is een mooie belofte, maar helaas is de week onderhand verstreken en heeft u mij nog niks laten horen." konden ze mij zeer informatief melden dat "Uw e-mail is doorgestuurd naar onze afdeling Klachten. Wij vragen u het antwoord van deze afdeling af te wachten. Houdt u rekening met enige wachttijd." ..

volgens mij de hele afdeling van de klantenservice van versatel geautomatiseerd,.. en wij maar denken dat we met mensen contact hebben.. nou ik kreeg ook al 's het e-mail antwoord op een vraag: "Voor antwoorden verzoeken wij u contact te nemen met nummer blablabla" ...

en dan nog die irritanten sig onder elk bericht: "Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd." en dan nog maar te zwijgen over de zinloze "wij streven er naar binnen 24 uur antwoord te geven!" wat ze noooooooooooooit redden

gelukkig hebben mn buren ook draadloos internet O-)
maar toch.. dit is niet de bedoeling zo en ik wacht al te lang tot die wijsneuzen mij hun afspraak nakomen.. ondertussen ben ik mn 90 euro uiteraard wel al kwijt!
Die 90 euro meteen laten storneren door je bank!!!!

en even een klachtenbrief aan de directie van Versatel, zet vertrouwelijk op de linkerhoek van de enveloppe, antwoordnummer, dus versatel betaald de porto!

Directie Versatel Nederland
Antwoordnummer 387
1100 VC Amsterdam Zuidoost

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 13:23 . Reden: tipvoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tjesus, moet je dit nou overal gaan spammen :(
Doe dat lekker op het Versatel forum, daar heb je genoeg van dezelfde soort spammende vriendjes.
Hier houden we het graag on topic en informatief!
Ga gewoon weg bij die provider en laat de boel hier voor wat het is!

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy-Andre op 18-09-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een week versatel en bevalt me uitstekend, 1300mtr van de centrale, download snelheden van rond de 1.5 - 1.7MB/s mag niet klagen dus ..

alleen is mijn tv decoder waarschijnlijk alweer overleden en zou een nieuwe krijgen, wacht nu alweer een week op een telefoontje van Imtech waneer ze langs komen om dat ding te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
De verhouding van klanten met problemen en klanten bij wie het in een keer 100 % werkt is gewoon zoek. Natuurlijk zijn een hoop mensen bij wie het in een keer 100 % werkt en blijft doen. Het probleem is dat versatel nog niet al zijn zaken orde heeft waaronder de support afdeling voordat ze life gingen.

Gelukkig heb ik vandaag Ajaz AZ niet kunnen zien door technische problemen en werkt mijn Internet nog steeds op 10 KB per seconde maar de service die verlenen is ook bar en boos. Communiceren met de klant is ook heel moeilijk. Je moet overal zelf achteraan. Tot nu toe heb ik heeeeeel veel spijt dat ik bij XS4all weg ben gegaan als ik dit had geweten had ik gewoon een schoteltje gekost en de extra kosten op de koop toe genomen.

Dus wat mij betreft zijn er weinig goede telco's en versatel is op het ogenblik er geen een van. In ieder geval niet voor consumenten.

Nou maar hopen dat het weer eens gaat doen en blijft doen. Anders wordt het toch maar weer terug naar XS4All 8)7 en het drievoudige betalen voor het zelfde alleen dan met een uptime van 9,99 ipv 0,01 pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:21:
[...]

Die 90 euro meteen laten storneren door je bank!!!!

en even een klachtenbrief aan de directie van Versatel, zet vertrouwelijk op de linkerhoek van de enveloppe, antwoordnummer, dus versatel betaald de porto!

Directie Versatel Nederland
Antwoordnummer 387
1100 VC Amsterdam Zuidoost
dit lost volgens mij helemaal niet zoveel op.. tegen de tijd dat ze mn brief beginnen te verwerken heb ik hoop ik (optimist als ik ben) allang WEL internet, en ik moet teveel moeite doen om die 90 euro te laten 'storneren' .. mn bank is 30 mins bij me vandaag.. heb ik er niet echt voor over.. ik heb veel gehoord over dat klachten uiteindelijk wel goed afgehandeld worden en mensen zelfs gewoon van versatel hun geld terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assass schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:20:
[...]

dit lost volgens mij helemaal niet zoveel op.. tegen de tijd dat ze mn brief beginnen te verwerken heb ik hoop ik (optimist als ik ben) allang WEL internet, en ik moet teveel moeite doen om die 90 euro te laten 'storneren' .. mn bank is 30 mins bij me vandaag.. heb ik er niet echt voor over.. ik heb veel gehoord over dat klachten uiteindelijk wel goed afgehandeld worden en mensen zelfs gewoon van versatel hun geld terug krijgen?
Gewoon je bank bellen en het bedrag terug laten storten. Giro kan gewoon per telefoon, via telefooncomputer. Internet bankieren kan je bij de meeste banken ook storneren via internet.

Als ze geen geld krijgen, gebeurt er plotseling vanalles wat eerst onmogelijk leek, let maar op.

Tsja, het blijft Versatel he? Ook al vinden sommige mensen hier dat je niet mag vertellen hoe het zit.
Om nog even op te sommen waar ik niet tevreden over ben (als dat mag van Strait Forward)
-nieuwe decoder beloofd, wacht ik al een maand op
-speedcap op m'n lijn (wordt ontkend door de Klantenservice)
-KN (kut nieuwsserver)
-vanaf 17 augustus wacht ik op antwooorden van de KS op eerder gestelde vragen
-brief aan de directie helpt ook niet

Heb weer een brief geschreven waarin ik de automatische machtiging intrek.
Ik geef niet op hoor, klant is koning, uiteindelijk ook wel een keer bij VersahelVersatel.

[ Voor 3% gewijzigd door Korakal op 21-09-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TafkaP schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:40:
Check dit uit:

[...]

Maarja, twee virusscanners (panda en AVG free edition) vinden niets. Microsoft antispyware vind niks en ik heb zonealarm aangezet. Toch kreeg ik dit mailtje daarna een tweede keer

Wireless verbinding aan staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

TafkaP schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:40:

Wat hierboven gezegd wordt, je hebt idd een draadloze verbinding aanstaan is die wel goed beveiligd? En zit die nieuwe huisgenoot van je misschien niet gewoon te spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn00pN00b
  • Laatst online: 11-09 10:41
Sinds vrijdag is mijn verbinding opgeleverd. Ik heb echter een 'raar' probleem. Mijn eerste ingeving is een brakke Versatel modem/router.

Om de zoveel tijd is de verbinding naar mijn modem onstabiel. Een ping naar 192.168.1.1 levert dan voor het overgrote deel een timeout op, af en toe komt er een antwoord. Na reboot werkt alles even voor een aantal minuten, hierna is het weer weg verbinding. Tijdens deze problemen werkt het televisie gedeelte wel, oftwewel het internet zelf functioneerd dan volgens mijn redenering. De problemen doen zich voor op meerdere computers op hetzelfde moment.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Reset van Versatel modem naar factory defaults.
Computer direct op Versatel modem aan gesloten ipv via switch.
Allebei de LAN poorten op het Versatel modem geprobeerd.

Heeft iemand anders al soortgelijke problemen gehad? Zou dit inderdaad een brakke modem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:45:
[...]
Tsja, het blijft Versatel he? Ook al vinden sommige mensen hier dat je niet mag vertellen hoe het zit.
Om nog even op te sommen waar ik niet tevreden over ben (als dat mag van Strait Forward)
-nieuwe decoder beloofd, wacht ik al een maand op
Meld dit ff ook bij kassa en radar.... Hoe meer klachten ze binnenkrijgen hoe sterker we staan
[...]
-speedcap op m'n lijn (wordt ontkend door de Klantenservice)
Die speedcap is op zich niet zo erg, wat is die 0,5 Mbit, je hebt waarschijnlijk toch minimaal al 2x sneller dan voorheen. Als de beta fase (want dat is het) voorbij is gaat de cap er af. Dat ze het ontkennen is een ander verhaal, dat mag gewoon niet.
Kon je vooraf weten, je bent bekend met forums, lees die maar. Een snelle nieuwsserver is een service. Je download waarschijnlijk zoveel dat wat je uitspaart met het niet kopen van cd's, films en spellen je ook wel 8 eurotjes per maand over hebt voor een nieuwsserver.
[...]
-vanaf 17 augustus wacht ik op antwooorden van de KS op eerder gestelde vragen
-brief aan de directie helpt ook niet
Heeft waarschijnlijk met de toon te maken, op het moment dat het maar iets kritisch wordt dan beantwoorden ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:18:
[...]

Wat hierboven gezegd wordt, je hebt idd een draadloze verbinding aanstaan is die wel goed beveiligd? En zit die nieuwe huisgenoot van je misschien niet gewoon te spammen?
Gewoon antwoorden dat de spam problemen komen door het niet kunnen beveiligen van je verbinding.
Overigens is een MAC filter in de meeste gevallen ook al zeer effectief. Tenzij je denkt dat de AIVD op de hoek al je data aan het scannen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:03:
[...]

Gewoon antwoorden dat de spam problemen komen door het niet kunnen beveiligen van je verbinding.
Overigens is een MAC filter in de meeste gevallen ook al zeer effectief. Tenzij je denkt dat de AIVD op de hoek al je data aan het scannen is...
Hoezo kan je je verbinding niet beveiligen dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

psychonikeo schreef op maandag 19 september 2005 @ 09:51:
[...]

Hoezo kan je je verbinding niet beveiligen dan? :/
Er zit een firewall in het modem, maar ie is na een upgrade niet meer te bereiken. Ik denk dat ie uit staat.
Wireless staat standaard open zonder wep, wpa of mac filtering en zonder instructie hierover aan de gebruiker, hierover heb ik Versatel al gemaild.
Wpa en wpa-2 zijn niet meer in te stellen, eigenlijk is alles wat het modem veiliger kan maken onbereikbaar gemaakt in de menu's :r
De enige reden is denk ik dat klanten zo geen problemen met hun verbinding kunnen krijgen, zodat de klantenservice het niet te druk krijgt.
Ik vind dit een slechte benadering, de klant zit nu zelf met de problemen en moet het maar zien op te lossen :z

Pagina: 1 ... 3 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.