Ik wil even mijn ongenoegen kwijt over Versatel

(niet dat jullie er wat aan hebben, maar het moet ff van mijn hart

)
Sinds een week hebben mijn vriendin en ik Versatel Voetbal Compleet (dus incl. telefonie). Sindsdien hebben we alleen maar problemen:
-Digitale tv geeft pas sinds vandaag beeld, ondanks herhaalde pogingen om de software up te daten. Het beeld dat we hebben zit vol 'fouten', d.w.z. de verbinding kan de datastroom die nodig is voor een goed beeld niet bijhouden.
-De downloadsnelheid zakt tot nul weg bij een upload, waarna de upload ook wegzakt tot nul. En aangezien dit ook gebeurt als ik van zender verwissel/digitale dec0der aanzet/bel, betekend dit dat mijn verbinding nutteloos is.
-En ik kan alleen bellen als er verder geen dataverkeer is (is er wel dataverkeer, dan zakt dus de verbinding weg => telefonieverbinding verbroken).
-Als ik de 2e computer aanzet, dan valt de verbinding helemaal weg (ook bij de andere computer)
-De verbinding valt er at random uit.
Eigenlijk is er 1 oorzaak van al deze problemen: om één of andere reden kan de verbinding geen upload en download tegelijk aan. Alleen uploaden of downloaden is geen probleem, maar allebei samen wel. De speeds zijn goed: 1,6 MB/s down en 100 KB/s up.
Nu heb ik 2 keer gemaild naar Versatel (geen antwoord) en na drie keer bellen heb ik ze eindelijk aan de telefoon gehad (nadat ik 25, 30 en 45 min in de wacht heb gestaan). Vervolgens krijg ik een muts aan de lijn die het verschil tussen megabit en megabyte niet weet.

Ze snapte mijn probleem ook niet. Ze bleef maar herhalen dat als zij een speedcheck deed, dat dan de waardes normaal waren. Dat is ook het probleem niet: de speeds zijn goed, zolang je maar niet tegelijk download en upload. Maar dat kan ze niet testen zei ze. Ze heeft de router gereset en dat zou het probleem moeten oplossen. Maar dat hielp niet, logisch, want dat had ik zelf ook al 3 keer geprobeerd. Vervolgens zou het liggen aan het feit dat de nummerportering nog niet is voltooid, wat onzin is omdat het internet wel door dezelfde kabel gaat, maar geen invloed op elkaar zou moeten hebben. De vrouw aan de lijn wilde me verder niet helpen en zei dat ik maar terug moest bellen als de verbinding het nog steeds niet goed doet als de nummerportering voltooid is. Ze wilde me niet doorverbinden naar een 2e lijn, ondanks herhaalde verzoeken van mij. Ze wilde het pas doorgeven aan de technische dienst als de problemen na de nummerprotering er nog waren. Het enige dat ik kan doen is dus afwachten.....
Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan een defecte router of aansluiting (lijkt mij). De problemen waren er als toen de verbinding werd aangelegd en waren volgens de monteur het gevolg van een router die nog niet was upgedate. Nu heeft de router al 2 maal een update binnen gehaald maar de problemen zijn er nog steeds.
Hopelijk heeft Versatel gelijk en zijn de problemen morgen (dan wordt het nummer geporteerd) opgelost. Anders moet ik weer bellen en dat is al duur genoeg (ik moet ze mobiel bellen omdat mijn Versateltelefoon er dus uitklapt).
mocht er toevalig iemand tips hebben, dan hoor ik het graag!