Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 9.799 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39478

Anoniem: 147140 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:58:
Begrijp ik het nu goed dat het bij Versatel nu geen 20 maar 4mbit verbinding is? In het begin toen het net werd geïntroduseerd hadden ze het nog over 20 namelijk. Ook bij Wanadoo hebben ze het over 20(na berekening op hun site krijg ik maar 12 a 13 ofzo, maarja) maar daar krijg ik geen televisie en dus ook al helemaal geen gratis voetbal kanaal. Als het dus wel klopt dat je geen 20 maar 4 krijgt maakt dat het er niet makkelijker op. Want tussen 4 en 20 zit nogal een verschil(ja ik upload en download veel, dus het verschil merk ik denk ik wel) maar dan moet ik wel bij dat ****** UPC blijven.
Als je goed leest bij hun producten hebben zie je nog steeds het 20Mbit in hun pakket zitten... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 11:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hun site is ook niet de duidelijkste hoor.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat denken.
Overzichtelijk is iig anders IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 20:26
Dit is misschien al eerder gevraagd, maar ik krijg een NAT-error bij het downloaden van een torrent, de ene torrent doet het wel, de andere niet. En bij de niet-werkenden krijg ik een NAT-error, wat moet ik doen ?
Ik ben een n00b op het gebied van poorten openen enzo.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72138

Achmedd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:49:
Dit is misschien al eerder gevraagd, maar ik krijg een NAT-error bij het downloaden van een torrent, de ene torrent doet het wel, de andere niet. En bij de niet-werkenden krijg ik een NAT-error, wat moet ik doen ?
Ik ben een n00b op het gebied van poorten openen enzo.... :/
Moet je eerst bij je router de poorten openztten.
in je browser intikkken http://192.168.1.1
dan krijg je een beveiliging venster standaard ingesteld op user en user. (Dus bij beide vakken dit invullen.
Dan bij port forwarding de juiste port of ports open zetten die moet je even zoeken.
Géén zin om dit nu te doen voor je.

Ik denk dat je er nu wel uit komt.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ligt eraan welke torrent-client je gebruikt.
Daar even bij de opties kijken welke portrange je gebruikt en die dan invoeren op de manier die morkov al heeft genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Gebruik Bitcoment, zie ergens poort 26007 staan, kan dat kloppen?

Vul dat in op die ip. Maar nog steeds krijg ik die error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157988

Anoniem: 151281 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:33:
kreeg net een mailtje van een van mn mede dorp bewoners..bij haar werkt internet weer...bij mij nog steeds helemaal niks :'(

kees, jij nog nieuws? Belde vandaag de helpdesk, die zei dat de technische dienst het probleem naar een andere afdeling heeft gestuurd...best wel vaag.
Sinds afgelopen woensdag/donderdag heeft inderdaad een aantal mensen in Wassenaar weer verbinding. Een aantal (waaronder ik en jij en nog een paar anderen) echter nog niet, maar eea heeft wel als gevolg dat versatel de 'algemene storing' in Wassenaar sinds afgelopen week als verholpen in haar systeem heeft staan. Na een telefoontje met de helpdesk kwam ik hierachter.

De helpdesk heeft mijn lijn gecontroleerd en sindsdien brandt het ADSL lampje wel groen (brandde eerst nooit of rood). Nu brandt echter het INET lampje continu rood (brandde eerst helemaal nooit), waardoor ik nog steeds geen verbinding heb en nog steeds (bijna 4 weken) niet kan internetten en voetbal kan kijken..........Voor sommige mensen is de storing dus wel verholpen, maar tijdens het controleren van mijn lijn werd in ieder geval aangegeven dat er iets nog steeds niet helemaal goed zat in de centrale.

Ik zou Versatel wel snel bellen dat jouw lijn het (ook) nog steeds niet doet.

Mijn probleem zal weer (opnieuw) in behandeling worden genomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Oke, ik heb dus vanaf het begin de volgende problemen:

- Ned 1, 2, 3, talpa e.a.a. reguliere tv-zenders doen niks
- Live voetbal doet het wel, chelsea tv doet het, BB doet het en die andere engelse voetbalzender doet het ook
- Films kijken werkt niet, heel veel blokjes met stukjes eredivisie erdoorheen

Vandaag na een half uur in de wacht gestaan te hebben Versatel aan de telefoon gehad die niks konden vinden op mijn lijn. Het is doorgestoten naar "de technische dienst" omdat ze dit specifieke probleem nog nooit tegen zijn gekomen. Iets wat ik overigens slecht kan geloven....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 11:48
>:) Goh ik haal sinds vanmorgen wel 176 KB met mijn 20Mb verbinding op versatel.
Heftig!!!
Maar goed dat ik mijn decoder niet aan heb staan.

:( :(
Ze zijn weer goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Aanstaande donderdag is het dan zover. Alleen vraag ik me nu af hoe de installatie tot mijn huis is geregeld. Ik heb namelijk een lijnmigratie (dus ik stap eerst over naar Versatel, en zeg vervolgens zelf Speedlinq op) aangevraag, switchen ze dan donderdag pas om ? Of bestaat er een grote kans dat de installateur langskomt en zegt dat hij geen (Versatel)signaal op de lijn heeft ?
Het heeft een paar maanden geduurd voordat de aanvraag eindelijk klopte dus ik heb zo mijn twijfels of de installatie in 1 keer goed zal gaan :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Anoniem: 5284 schreef op zondag 13 november 2005 @ 12:34:
Aanstaande donderdag is het dan zover. Alleen vraag ik me nu af hoe de installatie tot mijn huis is geregeld. Ik heb namelijk een lijnmigratie (dus ik stap eerst over naar Versatel, en zeg vervolgens zelf Speedlinq op) aangevraag, switchen ze dan donderdag pas om ? Of bestaat er een grote kans dat de installateur langskomt en zegt dat hij geen (Versatel)signaal op de lijn heeft ?
Het heeft een paar maanden geduurd voordat de aanvraag eindelijk klopte dus ik heb zo mijn twijfels of de installatie in 1 keer goed zal gaan :/ .
In de orderstatus vind je een datum waarop je technisch aangesloten wordt (is vaak niet dezelfde datum als waarop de monteur komt, maar eerder). Op die dag steekt iemand je in de kpn-centrale over naar versatel van speedlinq. Dus dan heb je tijdelijk geen internet. Als je nog steeds via speedlinq kunt internetten heb je geen versatel signaal en zal het aansluiten nog niet succesvol gaan. Hopen dus dat je voor donderdag versatel signaal op je lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zandpaddo schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:07:
[...]

In de orderstatus vind je een datum waarop je technisch aangesloten wordt (is vaak niet dezelfde datum als waarop de monteur komt, maar eerder). Op die dag steekt iemand je in de kpn-centrale over naar versatel van speedlinq. Dus dan heb je tijdelijk geen internet. Als je nog steeds via speedlinq kunt internetten heb je geen versatel signaal en zal het aansluiten nog niet succesvol gaan. Hopen dus dat je voor donderdag versatel signaal op je lijn krijgt.
Dus mijn vermoeden dat zolang ik nog kan internetten het niet goed zit klopt dus. Ik heb nog even bij mijn status gekeken en daar staat :
De verwachte technische oplevering vindt plaats op 16 november 2005 Dus dat zou op woensdag de switch in de centrale moeten zijn.
En donderdag bij mij thuis dan de installatie. Hmm, ik zie het een stuk positiever in :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 5284 op 13-11-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

TheVMaster

Moderator WOS
zandpaddo schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:07:
[...]

Dit heb ik dus ook gehad......althans ik kan nu nog steeds internetten via DEMON, maar volgens zowel Versatel, Demon als KPN is het signaal van Versatel....

Maar totop heden heb ik GEEN signaal. Afgelopen vrijdag is er een monteur in de centrale geweest maar die kon niets doen want er hij had geen kiestoon (??) op mijn lijn. Ik snap er geen reet meer van, maar wat ik wel weet is dat ik maandag het hoofdkantoor ga bellen en ze even duidelijk ga maken dat het nu toch eens meot gaan werken en als ze het niet binnen een week voor elkaar krijgen ik ze maar even een briefje moet gaan schrijven waarin ik ze in gebreke stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:28
Administratief is jou telefoonlijn gekoppeld aan Versatel. Alleen geef je zelf al aan dat je nogsteeds signaal van Demon op je lijn had in de praktijk. Er zit dus fysiek iets verkeerd ten opzichte van de administratie nu nog.

Dat de Versatel monteur geen kiestoon van jou lijn heeft op hun apparatuur is dan vrij logisch omdat die nog via Demon (dus BBned of Tiscali/BaByXL) loopt immers. Versatel zal KPN moeten melden dat de lijn oplevering (overstap, telco-telco) niet inorde is en ze dit alsnog moeten herstellen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
Achmedd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:53:
Gebruik Bitcoment, zie ergens poort 26007 staan, kan dat kloppen?

Vul dat in op die ip. Maar nog steeds krijg ik die error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Ik heb er geen vertrouwen meer in dat we binnenkort nog worden aangesloten (zie mijn verhaal een stuk hierboven).

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Versatel nog voordat je was aangesloten? :{

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Komt je IP die je bij je router hebt ingevuld bij wel overeen met je eigen IP ?
192.168.1.XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
.KeN. schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:39:
[...]

Komt je IP die je bij je router hebt ingevuld bij wel overeen met je eigen IP ?
192.168.1.XX
Het is gelukt, deed iets fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mooi dan :)
npz !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bjck schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:18:
Administratief is jou telefoonlijn gekoppeld aan Versatel. Alleen geef je zelf al aan dat je nogsteeds signaal van Demon op je lijn had in de praktijk. Er zit dus fysiek iets verkeerd ten opzichte van de administratie nu nog.
Ik weet niet helemaal of het zo zit, volgens KPN staat er namelijk een versatel signaal op de lijn. :)
Dat de Versatel monteur geen kiestoon van jou lijn heeft op hun apparatuur is dan vrij logisch omdat die nog via Demon (dus BBned of Tiscali/BaByXL) loopt immers. Versatel zal KPN moeten melden dat de lijn oplevering (overstap, telco-telco) niet inorde is en ze dit alsnog moeten herstellen.
Dat zou best kunnen, de monteur van Versatel gaat dus met een 2e monteur terug naar de centrale.
Wat ik begreep van Versatel is dat de monteur samen met een monteur van KPN naar de centrale zou gaan. Ik ga er maandag weer even achteraan bellen...want dit gaat volgens mij anders nog wel 2 weken duren :(

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81788

Bij mij is er ook iets vaags.
Internet werkt perfect... maar als ik inlog en bij virtual servers een virtual server probeer toe te voegen wil het niet lukken. Ik klik op Add > en selecteer een preset uit de lijst > vul een mijn interne Ip in en krijg de volgende mededeling:

Virtual Server Add Error

Add virtual server named Half Life Serve failed. Status: 1.

Wat is er aan de hand.... ook heb ik de idee dat DMZ totaal niet werkt, het modem slaat de info niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81788

Oh w8 ik ben er al achter zie ik net.
In de router kan je niet kiezen of je de DHCP aan of uit zet. Dus die staat gewoon aan.
Ik heb alle computers binnen het netwerk alleen wel een statisch ip gegeven. Anders is het een beetje moeilijk om te bepalen wie wie is als steeds de ip's veranderen.
Nu is het dus zo dat je alleen een Virtual Server kan toevoegen aan een IP dat is toegekend door de DHCP server. Als ik een virtual server aanmaak en laat verwijzen naar een IP dat ik zelf aan een pc heb gegeven, krijg je een status error 1. Heel vreemd gezien het dynamische adres steeds veranderd naarmate pc's in het netwerk om een ip vragen....

Is hier omheen te komen?

Maar goed, ik las dat dit al bekend is 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81788 op 14-11-2005 01:04 . Reden: Ik las dat dit al bekend is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 148037 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:21:
..omdat niemand reageert inclusief de berichtgever, geef ik mijn gedachte over dit bericht:
Ik denk dat deze Fries op zoek is naar gebruikersnamen voor PPlive oid.. :*)
Vooral die opmerking over de NLIP stinkt als een wekenoud lijk. De NLIP heeft zichzelf op de ledenvergadering van 20 december 2004 opgeheven. Wat 'ie gesproken heeft weet ik niet, maar de NLIP kan het niet geweest zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
OMG..nu sta je zelfs bij de receptie van Versatel een tijd in de wacht :(

Eindelijk de receptie gesproken. Probleem uitgelegd. Vervolgens wordt ik doorverbonden naar Almelo (??), ook daar kreeg ik weer dezelfde antwoorden. Oftewel ik schiet er geen moer mee op!

Hierna direct weer met het hoofdkantoor gebeld, nu werd ik [b]wel[b/] met de juiste persoon doorverbonden en deze meneer verzekerde mij dat ik voor morgenochtend een zinnig antwoord heb en dus weet wanneer mijn lijn goed gaat werken...

[ Voor 75% gewijzigd door TheVMaster op 14-11-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Laatst online: 24-04 15:39
Weer een boel slechte berichtgeving hierboven jammergenoeg, ik begrijp dat mensen hierdoor gaan twijfelen of ze er wel goed aan doen om Versatel te nemen maar hier werkt alles sinds de dag van aansluiting nog steeds probleemloos :).

Ik ben nu op zoek naar een telefoon-thuiscentrale waar twee buitenlijnen op aangesloten kunnen worden zodat we ook werkelijk gebruik kunnen gaan maken van de twee telefoonlijnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wouter! schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:28:
Weer een boel slechte berichtgeving hierboven jammergenoeg, ik begrijp dat mensen hierdoor gaan twijfelen of ze er wel goed aan doen om Versatel te nemen maar hier werkt alles sinds de dag van aansluiting nog steeds probleemloos :).

Ik ben nu op zoek naar een telefoon-thuiscentrale waar twee buitenlijnen op aangesloten kunnen worden zodat we ook werkelijk gebruik kunnen gaan maken van de twee telefoonlijnen :).
Om eerlijk te zijn ben ik ook wel positief over het uiteindelijke resultaat. Het is zelfs zo dat ik vanmorgen met de productmanager gesproken heb en dat hij er voor gaat zorgen dat ik voor morgenochtend wordt teruggebeld over de oplossing van mijn probleem.

Volgens mij werkt het (als het werkt) ook best supersnel enzo..dat 20Mbit van Versatel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Mooooody schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:01:
Ik heb er geen vertrouwen meer in dat we binnenkort nog worden aangesloten (zie mijn verhaal een stuk hierboven).

Heeft iemand ervaring met het opzeggen van Versatel nog voordat je was aangesloten? :{
niemand???

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik niet..'k ben nog steeds bezig om aangsloten te worden :) en om eerlijk te zijn heb ik (nog steeds) goede hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

quote: http://venturo.web-log.nl/log/4050431
Live voetbal van Versatel naar KPN?

Insiders weten vandaag (dinsdag) te melden dat de KPN een lobby gestart zou zijn om in de winterstop te samen met een grote niet nader genoemde sponsor het live voetbal van Versatel over te nemen. De nieuwe eigenaar Tele2 is niet erg onder de indruk van de duurbetaalde dienst en zou er veel voor voelen deze onder voorwaarden aan de KPN af te stoten. De KPN start vanaf januari 2006 ook met TV over ADSL, in april moet men 70% van Nederland deze dienst kunnen aanbieden.

De voetbalservice zou wel in sublicentie voor Versatel beschikbaar blijven zodat de contracten met bestaande klanten gecontinueerd en gerespecteerd kunnen worden. Ook voor eventuele nieuwe abonnees van Versatel zou live voetbal mogelijk blijven. Versatel verkreeg eerder dit jaar de uitzendrechten voor drie seizoenen. Daarvoor werd destijds het recordbedrag van 90 miljoen euro neergelegd. Hoeveel KPN nu zou willen betalen is niet bekend.

Een meer dan interessante ontwikkeling als dat zo zou zijn want daarmede wordt voetbal ook via Digitenne, KPN.TV en DVB-H een directe optie. De Eredivisie BV heeft meerdere keren haar ongenoegen geuit over de matige ontwikkeling van Versatel en vanuit die hoek klinkt waarschijnlijk al een nog wat bescheiden applausje. Versatel heeft ongeveer 40.000 (voetbal)abonnees in plaats van de verwachte 100.000 voor dit jaar.

Bierproducent Heineken lijkt gezien de laatste strategiewijzigingen een logische partner voor de KPN en zou wellicht een belangrijke rol kunnen spelen in het (gesponsorde?) aanbod van live voetbal over de netwerken van de KPN en wellicht Versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dit verhaal komt vrij goed overeen met mijn eigen bronnen bij KPN.. * scorpion303 is zeer geintresseerd hoe dit zich gaat ontwikkelen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Als je al getekend hebt, dan waarschijnlijk wel, anders waarschijnlijk niet... Je kan het natuurlijk altijd proberen...

Net overigens een mailtje gekregen van de Consumentenbond. Zij zijn lekker bezig met het verzamelen van klachten... Heb er, buiten de valse beloftes van snelheid en de daarmee samenhangende walgelijke speedcap, nog steeds geen klachten over!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoera voor versatel! Na exact 4 weken storing sinds vandaag weer een werkende verbinding! Joost, Jij ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Frankster schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:39:
[...]

Als je al getekend hebt, dan waarschijnlijk wel, anders waarschijnlijk niet... Je kan het natuurlijk altijd proberen...

Net overigens een mailtje gekregen van de Consumentenbond. Zij zijn lekker bezig met het verzamelen van klachten... Heb er, buiten de valse beloftes van snelheid en de daarmee samenhangende walgelijke speedcap, nog steeds geen klachten over!
Ik wacht al sinds half september, dus 2 maand. De verbinding is technisch klaar. Eerst verdommen ze het om ons te bellen voor een afspraak (wat toch echt de afspraak is - maar volgens mij nooit gebeurd). Nu naar gezamelijk 1,5 uur in de wacht gestaan te hebben, zijn we zover dat het probleem is dat Versatel "foutmelding X" (letterlijk wat die gozer zei) eerst moet oplossen, voordat het aansluitbedrijf een afspraak wil maken :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109658

heb in delft sinds kort ook het versatel 20mb abo met voetbal en telefonie.
Maar de verbinding valt elke avond wel een paar keer weg, gebeurt ook overdag en herstelt zichzelf dan weer na een paar minuten. het is echt ontzettend irritant.

ik hoor graag of dit probleem bekent is bij jullie. excuses dat ik niet het hele forum heb doorgespit. maar hoop dat iemand hier verstand van heeft en er snel wat over kan zeggen.

heel erg veel dank. (iemand trouwens het nummer van de technische ondersteuning van versatel zo bij de hand? is al een hele opgaven om die te vinden op hun site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Wouter! schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:28:
De Tiptel 2/8 Clip heeft deze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
En waar is die te koop dan ... en voor welke prijs :?
De Homevox 2-6 kan dit ook trouwens, en de 3-8 kan zelfs 3 buitenlijnen :).

edit: Laat maar ... heb al wat gevonden. Om en nabij de 200 Euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Wouter! op 15-11-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 109658 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:44:
Maar de verbinding valt elke avond wel een paar keer weg, gebeurt ook overdag en herstelt zichzelf dan weer na een paar minuten. het is echt ontzettend irritant.

ik hoor graag of dit probleem bekent is bij jullie. excuses dat ik niet het hele forum heb doorgespit. maar hoop dat iemand hier verstand van heeft en er snel wat over kan zeggen.

heel erg veel dank. (iemand trouwens het nummer van de technische ondersteuning van versatel zo bij de hand? is al een hele opgaven om die te vinden op hun site)
Staat in de beginpost van dit topic. 09000440440 is het geloof ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18
Anoniem: 109658 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:44:

Ik heb al twee maanden (!!!) last van exact hetzelfde probleem (regio Venray). Ik geef je weinig kans dat Versatel dit probleem voor je gaat oplossen. Ik heb inmiddels ruim 1200 minuten aan de telefoon gezeten met de helpdesk van Versatel (waarvan het grootste gedeelte in de wacht).

Ze zijn er wel achter dat er iets niet in orde is maar ze zijn niet in staat om het probleem op te lossen blijkbaar. Probleem ligt al wekenlang bij de 3e lijns helpdesk (whatever that may be). Je krijgt in ieder geval nooit iemand buiten de 1e lijns helpdesk te spreken en terugbellen hebben ze al helemaal nooit van gehoord. Ik heb uit pure wanhoop 2,5 week geleden een aangetekende ingebrekestelling gestuurd en vandaag ontvangen zij op nieuw een aangetekende brief waarin ik het contract ontbind op basis van het niet nakomen van de contractuele verplichtingen van Versatel.

Het is echt een hopeloze organisatie.... <sigh!>

Grtz, jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Slash schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:15:
[...]

Ik heb al twee maanden (!!!) last van exact hetzelfde probleem (regio Venray). Ik geef je weinig kans dat Versatel dit probleem voor je gaat oplossen. Ik heb inmiddels ruim 1200 minuten aan de telefoon gezeten met de helpdesk van Versatel (waarvan het grootste gedeelte in de wacht).
Dat 1200 minuten in de wacht...dat doe ik allang niet meer ;) daar heb ik een oplossing voor gevonden ;) En als die Productmanager me vanmiddag om 12:01 niet heeft teruggebeld hang ik aan de telefoon. Dan ben ik dus NIET blij.... })

EDIT: Het is dus nu na 12uur en ik heb geen telefoon van Versatel gehad.. ;) ik ga maar eens ff bellen :)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2005 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151281

bij mij werkt er nog helemaal niks...heb inmiddels wel een aangetekende brief opgestuurd waarin ik ze in gebreke stel en ik ze nog een week de tijd geef.

edit:
heel toevallig...ik ging net weer naar mn modem kijken....was ie aan het updaten!!! dus ik zit weer op ADSL!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 151281 op 15-11-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 151281 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:24:
bij mij werkt er nog helemaal niks...heb inmiddels wel een aangetekende brief opgestuurd waarin ik ze in gebreke stel en ik ze nog een week de tijd geef.

edit:
heel toevallig...ik ging net weer naar mn modem kijken....was ie aan het updaten!!! dus ik zit weer op ADSL!
Weer?? Ik heb totop heden nog geen adsl gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar wat als ik je vertel dat ik 29 augustus mijn modem kreeg...dat pas op 7 oktober mn lijn voor 2 weken werkte en dat ik vandaag pas weer inet hebt? ;)

vraag ik me af hoe het komt dat ik nog steeds bij versatel zit :9

als ik nu naar mn Download snelheid kijk...dat maakt veel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 151281 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:59:
ja maar wat als ik je vertel dat ik 29 augustus mijn modem kreeg...dat pas op 7 oktober mn lijn voor 2 weken werkte en dat ik vandaag pas weer inet hebt? ;)

vraag ik me af hoe het komt dat ik nog steeds bij versatel zit :9

als ik nu naar mn Download snelheid kijk...dat maakt veel goed
Tjah...ik zou vanmorgen worden teruggebeld door iemand van Versatel, ik hang om 13:15 weer aan delijn als meneer uitgegeten is :p

Update :
Ik heb rond 13:20 gebeld met Versatel, maar helaas die meneer was nog steeds druk....heb wel een collega gesproken. Die collega zou ervoor zorgen dat hij mij zo snel mogelijk zou terug bellen (indien ik om 15:00 niets gehoord heb bel ik weer ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 15-11-2005 13:46 . Reden: Gebeld met Versatel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 10:51
Ik wil even mijn ongenoegen kwijt over Versatel :( (niet dat jullie er wat aan hebben, maar het moet ff van mijn hart :) )

Sinds een week hebben mijn vriendin en ik Versatel Voetbal Compleet (dus incl. telefonie). Sindsdien hebben we alleen maar problemen:

-Digitale tv geeft pas sinds vandaag beeld, ondanks herhaalde pogingen om de software up te daten. Het beeld dat we hebben zit vol 'fouten', d.w.z. de verbinding kan de datastroom die nodig is voor een goed beeld niet bijhouden.

-De downloadsnelheid zakt tot nul weg bij een upload, waarna de upload ook wegzakt tot nul. En aangezien dit ook gebeurt als ik van zender verwissel/digitale dec0der aanzet/bel, betekend dit dat mijn verbinding nutteloos is.

-En ik kan alleen bellen als er verder geen dataverkeer is (is er wel dataverkeer, dan zakt dus de verbinding weg => telefonieverbinding verbroken).

-Als ik de 2e computer aanzet, dan valt de verbinding helemaal weg (ook bij de andere computer)

-De verbinding valt er at random uit.

Eigenlijk is er 1 oorzaak van al deze problemen: om één of andere reden kan de verbinding geen upload en download tegelijk aan. Alleen uploaden of downloaden is geen probleem, maar allebei samen wel. De speeds zijn goed: 1,6 MB/s down en 100 KB/s up.

Nu heb ik 2 keer gemaild naar Versatel (geen antwoord) en na drie keer bellen heb ik ze eindelijk aan de telefoon gehad (nadat ik 25, 30 en 45 min in de wacht heb gestaan). Vervolgens krijg ik een muts aan de lijn die het verschil tussen megabit en megabyte niet weet. :X Ze snapte mijn probleem ook niet. Ze bleef maar herhalen dat als zij een speedcheck deed, dat dan de waardes normaal waren. Dat is ook het probleem niet: de speeds zijn goed, zolang je maar niet tegelijk download en upload. Maar dat kan ze niet testen zei ze. Ze heeft de router gereset en dat zou het probleem moeten oplossen. Maar dat hielp niet, logisch, want dat had ik zelf ook al 3 keer geprobeerd. Vervolgens zou het liggen aan het feit dat de nummerportering nog niet is voltooid, wat onzin is omdat het internet wel door dezelfde kabel gaat, maar geen invloed op elkaar zou moeten hebben. De vrouw aan de lijn wilde me verder niet helpen en zei dat ik maar terug moest bellen als de verbinding het nog steeds niet goed doet als de nummerportering voltooid is. Ze wilde me niet doorverbinden naar een 2e lijn, ondanks herhaalde verzoeken van mij. Ze wilde het pas doorgeven aan de technische dienst als de problemen na de nummerprotering er nog waren. Het enige dat ik kan doen is dus afwachten.....

Het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk aan een defecte router of aansluiting (lijkt mij). De problemen waren er als toen de verbinding werd aangelegd en waren volgens de monteur het gevolg van een router die nog niet was upgedate. Nu heeft de router al 2 maal een update binnen gehaald maar de problemen zijn er nog steeds.

Hopelijk heeft Versatel gelijk en zijn de problemen morgen (dan wordt het nummer geporteerd) opgelost. Anders moet ik weer bellen en dat is al duur genoeg (ik moet ze mobiel bellen omdat mijn Versateltelefoon er dus uitklapt).

mocht er toevalig iemand tips hebben, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148037

@ Luuk. Heb je geen 2e telefoonlijn (via je ISRA-punt) doorgelust?
-> dit omdat je alleen kan bellen, als er geen dataverkeer is, zoals je aangaf.

If not, probeer aan te sluiten direct op je ISRA-punt, wellicht is de splitter niet goed.
Of je modem/router...of iets in de wijkcentrale....lastig altijd, dit soort dingen.
Probeer ze 1 voor 1 uit te sluiten. ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Zojuist telefoon gehad van iemand van Versatel (belde niet met nummer onbekend dus ik kan hem op z'n gsm stalken ;))

Hij kon niet veel voor me betekenen omdat de bal bij KPN ligt. Die zou samen met een monteur van Versatel de centrale in moeten duiken om het probleem op te lossen...en dat kan nog wel een week kan duren :( GRRRRRRRRRrrrrrr....ik contact opnemen met de Consumentenbond en Tros Radar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
* Neejoh is blij *

Vanmiddag is de monteur langs gekomen en heeft alles aangelegd, verliep zonder problemen :) Tijdens het testen van Digitale TV kregen we de melding dat hij de firmware ging updaten en dat hij zichzelf in standby zou plaatsen. Hij staat nu wel in standby, maar hij geeft nogsteeds beeld met die melding :D Monteur ze dat we hem beter wat langer dan de aangegeven 15min standby kunnen laten staan, dus doene we dat moahr.. :P

Internet gaat lekker snel, maar niet de anderhalf MB waar ik op gehoopt had. 100MB speedtest van XS4all geeft een snelheid van krap over de MB per seconde weer, wat natuurlijk niet slecht is :) Al met al ben ik blij dat bij mij alles goed verlopen is :)

[edit]
Ok, 100mb van versatel is duidelijk sneller :P
Afbeeldingslocatie: http://www.neejoh.nl/got/versatel_snelheid.jpg
Dit is niet de windows bug, maar direct r.muis => doel opslaan => enter (binnen een halve seconde dus..). Dit is overigens draadloos :)

Eweka gaat alleen wel gek langzaam, rond de 250/300 kb/s op 4 lijntjes, iemand anders probelemen mee? Eweka zou 10mbit moeten kunnen halen.... Anyways, ik kan hier wel mee leren leven _O_

[ Voor 29% gewijzigd door Neejoh op 15-11-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Neejoh schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:46:
..
Eweka gaat alleen wel gek langzaam, rond de 250/300 kb/s op 4 lijntjes, iemand anders probelemen mee? Eweka zou 10mbit moeten kunnen halen.... Anyways, ik kan hier wel mee leren leven _O_
De belabberde snelheid van eweka is iets waar Versatel mijns inziens vrij weinig aan kan verbeteren.. Mijn eweka-snelheid schommelt de laatste tijd ook behoorlijk.. Vooral overdag is het dramatisch, om dan in de rustige uurtjes 's nachts weer op de lopen naar de volledige bandbreedte (rond de 1,4-1,5 MB/s). Het is dus ook niet waar dat eweka 'maar'' tot 10mbit gaat.. Als er meer capaciteit is, dan gaat ie er overheen..

Ik zou nog even langer testen en dan over een paar dagen even laten weten hoe het ervoor staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
ok, doe ik hetzelfde :) Thanks for the info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even nog een vraagje betreffende de installatie : Moet je nu een stopcontact in je meterkast hebben ? Bij mij zit deze een halve meter naast de meterkast. Aangezien ik volgend jaar mei ga verhuizen wilde ik dit gewoon for the time being via een verlengsnoertje regelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 5284 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:33:
Even nog een vraagje betreffende de installatie : Moet je nu een stopcontact in je meterkast hebben ? Bij mij zit deze een halve meter naast de meterkast. Aangezien ik volgend jaar mei ga verhuizen wilde ik dit gewoon for the time being via een verlengsnoertje regelen ?
ja heb je nodig voor het modem, maar waarom zou een verlengsnoer niet werken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door zoooper op 15-11-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoooper schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:54:
[...]

ja heb je nodig voor het modem, maar waarom zou een verlengsnoer niet werken ;)
Werken zal het probleem niet zijn, alleen het oogt niet echt zo'n snoer van je stopcontact naar je meterkast. Maar goed het is maar tijdelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Bij mij is het niet in de meterkast aangesloten maar op de plek waar mijn telefoonlijn in de woonkamer binnen komt... Geen idee hoe dit bij jullie gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Zwerver schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:15:
Oke, ik heb dus vanaf het begin de volgende problemen:

- Ned 1, 2, 3, talpa e.a.a. reguliere tv-zenders doen niks
- Live voetbal doet het wel, chelsea tv doet het, BB doet het en die andere engelse voetbalzender doet het ook
- Films kijken werkt niet, heel veel blokjes met stukjes eredivisie erdoorheen

Vandaag na een half uur in de wacht gestaan te hebben Versatel aan de telefoon gehad die niks konden vinden op mijn lijn. Het is doorgestoten naar "de technische dienst" omdat ze dit specifieke probleem nog nooit tegen zijn gekomen. Iets wat ik overigens slecht kan geloven....
En fixt, ze komen er wel :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...mijn oude lijn (DEMON) doet het vanaf vanavond niet meer :( nu maar hopen dat dan morgen ineens mijn Versatel gaat werken :)

whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sinds mn verbinding et doet heb ik een probleem met mn decoder. toen ik hem voor het eerst aanzette werkte alles goed, maar na een tijdje (2-3 uur) gaat ie rood groen knipperen. Ik dacht dat dit een update was, maar ik heb hem de hele naacht aan laten staan en hij blijft knipperen. Alleen als ik de stroom eraf haal en hem weer aanzet kan ik weer gebruik maken van mn decoder.

weet iemand wat dit is??

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Anoniem: 151281 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:11:
sinds mn verbinding et doet heb ik een probleem met mn decoder. toen ik hem voor het eerst aanzette werkte alles goed, maar na een tijdje (2-3 uur) gaat ie rood groen knipperen. Ik dacht dat dit een update was, maar ik heb hem de hele naacht aan laten staan en hij blijft knipperen. Alleen als ik de stroom eraf haal en hem weer aanzet kan ik weer gebruik maken van mn decoder.

weet iemand wat dit is??

bedankt
Ik had in het begin hetzelfde, ik heb toen een paar keer te stekker er uit gehaald en na 10 a 15 sec. er weer in gedaan, na 4 á 5 keer dit gedaan te hebben, deed de decoder het weer goed.
Sindsdien heb ik er geen last meer van gehad, toch updates denk ik die soms niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 10:51
Anoniem: 148037 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:32:
@ Luuk. Heb je geen 2e telefoonlijn (via je ISRA-punt) doorgelust?
-> dit omdat je alleen kan bellen, als er geen dataverkeer is, zoals je aangaf.

If not, probeer aan te sluiten direct op je ISRA-punt, wellicht is de splitter niet goed.
Of je modem/router...of iets in de wijkcentrale....lastig altijd, dit soort dingen.
Probeer ze 1 voor 1 uit te sluiten. ;)

Succes!
We hebben geen 2e telefoonlijn, dus daar kan het probleem niet aan liggen. De telefoonlijn zit aangesloten op de modem en dus niet op de splitter. De modem heft 2 aansluitingen voor een telefoon. Op de een krijg ik wel een kiestoon, op de andere niet.

Kan dat, de modem direct aansluiten op het ISRA-punt? Geeft dat geen problemen? Ik zou een kunnen kijken of het dan wel goed werkt en dus zo kunnen uitsluiten dat het aan de splitter ligt.

Zelf heb ik het idee dat de modem/router (of de verbinding) tijdelijk vastloopt bij teveel verkeer, maar waarom dit is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04 15:48
Ik zoek een alternatief voor Eweka als usenet provider.
Welke goede ervaringen hebben jullie met jullie 20 Mbits verbinding?

Rond de tien euro per maand en het maximale uit mijn verbinding halen(1,62MB was dat bij Eweka), dat zijn de 'eisen' die ik stel.

*edit* Tweaknews lijkt me prima maar is dubbel de prijs van Eweka per maand (voor 20 Mbit) en Giganews lijkt me ook super maar is meer dan 20 euro per maand.
Ik weet dat ik een beetje 'dubbeltje op de eerste rang' overkom maar ik vraag me dus gewoon af of er usenet providers zijn van rond de tien euro die 20Mbit verbindingen aankunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door Nasty Nate op 16-11-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Nasty Nate schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:06:
Ik zoek een alternatief voor Eweka als usenet provider.
Welke goede ervaringen hebben jullie met jullie 20 Mbits verbinding?

Rond de tien euro per maand en het maximale uit mijn verbinding halen(1,62MB was dat bij Eweka), dat zijn de 'eisen' die ik stel.

*edit* Tweaknews lijkt me prima maar is dubbel de prijs van Eweka per maand (voor 20 Mbit) en Giganews lijkt me ook super maar is meer dan 20 euro per maand.
Ik weet dat ik een beetje 'dubbeltje op de eerste rang' overkom maar ik vraag me dus gewoon af of er usenet providers zijn van rond de tien euro die 20Mbit verbindingen aankunnen.
Hmm...ik zou idd denken aan TweakNews. 'k heb dat nu een jaar (op 8Mbit) en ben supertevreden. Ik denk dat ik hem ga 'upgraden' naar een 20Mbit account zodra mijn lijn werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
LuukNouwen schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:37:
[...]

We hebben geen 2e telefoonlijn, dus daar kan het probleem niet aan liggen. De telefoonlijn zit aangesloten op de modem en dus niet op de splitter. De modem heft 2 aansluitingen voor een telefoon. Op de een krijg ik wel een kiestoon, op de andere niet.

Kan dat, de modem direct aansluiten op het ISRA-punt? Geeft dat geen problemen? Ik zou een kunnen kijken of het dan wel goed werkt en dus zo kunnen uitsluiten dat het aan de splitter ligt.

Zelf heb ik het idee dat de modem/router (of de verbinding) tijdelijk vastloopt bij teveel verkeer, maar waarom dit is weet ik niet.
Na de nummerportering komt op de 2e telefoonlijn ook een kiestoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21455

Vandaag telefonie aangesloten. Internet en decoder werkte reeds langere tijd naar behoren. Ik dacht dat alles in orde was toen monteur vertrok en had een redelijk lang test telefoongesprek. Na ongeveer 10 minuten was ik om de paar seconden niet meer te horen, terwijl ik wel duidelijk degene hoorde die ik belde. Ik probeerde daarna via mijn mobiel mijn KPN telefoonnummer te bellen maar kreeg helemaal geen verbinding. Versatel klantenservice suggereerde om de telefoonlijn weer terug te zetten in de splitter en de doorschakeling eraf te halen en totdat de portering afgerond was maar met KPN te bellen. Na de portering zou alles weer in orde moeten zijn. Vreemd, maar ik heb daar nou niet zo'n vertrouwen in :( . Hebben andere dezelfde ervaringen? Iemand wellicht oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151281 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 08:11:

weet iemand wat dit is??

bedankt
Heb ik ook last van en zal wel aan ons dorp liggen.........., alleen is volgens mij niet zo heel erg, want zolang ik de decoder wel aan heb blijft ie het vooralsnog wel doen. Dus verwacht geen grote problemen als ik van het weekend eindelijk weer voetbal kan kijken!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

TheVisionMaster schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:21:
[...]

Dat 1200 minuten in de wacht...dat doe ik allang niet meer ;) daar heb ik een oplossing voor gevonden ;) En als die Productmanager me vanmiddag om 12:01 niet heeft teruggebeld hang ik aan de telefoon. Dan ben ik dus NIET blij.... })

EDIT: Het is dus nu na 12uur en ik heb geen telefoon van Versatel gehad.. ;) ik ga maar eens ff bellen :)
Jij werkt bij Centric ik ook :-)
Daar er toch wat reacties op de "Versatel KlachtGroep"waren wil ik hierbij e.e.a toelichten.
De VKG is niet opgericht uit eigen belang maar helaas zijn er zoveel klachten over Versatel.
De een heeft een slechte verbinding / geen verbinding
De ander geen TV
Uitspraken van medewerkers met een niet technische achtergrond.
enz enz enz.

Vandaag om 16:30u stond mailtje nr 20051116.29 in de mailbox.
Gemiddeld komen er per dag zo'n 29 mailtjes binnen
Die ik en wat vrienden van me (ook versatel) dan gezamelijk verwerken...
I know it's a dirty job but someone got to do it.

Voor mensen die nog geen reactie hebben gehad, onze excuses wij hadden nooit durven dromen zoveel reacties / klachten te mogen ontvangen.

Voor alle volledigheid de minimale gegevens die nodig zijn.

1 aanvraag datum
2 oplever datum
3 uitgebreide toelichting storingen
4 usernaam {nee niet voor de router settings}

Gelieve deze gegevens in een .doc file aan te leveren.
Zodra deze gegevens door ons ontvangen zijn ontvang je {Indien compleet} een referentie nummer met kort overzicht van uw melding.

Versatel
Als gebruiker sta je er maar alleen voor!
Samen staan we sterk!

versatelklacht@gmail.com

[ Voor 3% gewijzigd door Security op 16-11-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Security schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:08:
Jij werkt bij Centric ik ook :-)

[.....]

[/b]
offtopic:
Je hebt mail op je Centric adres :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152768

Hebben er meer mensen het probleem dat ze nauwelijks kunnen downloaden via newsservers?
Ik heb 2 draadjes Tweaknews en 10 draadjes Proofnews lopen en mijn maximale downloadsnelheid is 1,1 KB :( Normaal download ik met 1,4MB/s

Als ik een 100 Mbit bestandje download van Eweka gaat dit wel met 2 MB/s.
Vaag :/

EDIT: het lijkt nu opgelost, tijdelijk dipje ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 152768 op 16-11-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _DPC_Scorpion
  • Laatst online: 22-12-2024

_DPC_Scorpion

A.F.C.A

ik heb nu al een week versatel, decoder en router werken naar een zooi updates redelijk goed

de snelheid is niet echt je van het 850 kb/s down max (wireless doet het wel redelijk goed, overal bereik en 600 kb/s down max...dit komt door de 11mbit wireless card en het gebruikelijke verlies.

echter heb ik nog een probleem met VOIP
op poort 1 zit een signaal met een ander nummer
op poort 2 zit geen signaal!!

op de splitter zit nog mijn KPN nummer. Enig idee wat ik kan doe om de migratie te voltooien?
poort 1 originele nummer
poort 2 nieuw nummer

iemand ervaring?

ik denk dat ik moet wachten todat versatel de poortnummering heeft gedaan..
alleen staat bij mij op "mijn versatel" nog geen vinkje bij:

8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

dit komt denk ik omdat de monteur de boel niet werkend kreeg. en ik zelf de verbinding in de lucht heb gebracht (updates voor modem etc)

als alles klaar is verdwijt dan ook de sectie orderstatus bij "mijn versatel" ?

[ Voor 29% gewijzigd door _DPC_Scorpion op 16-11-2005 21:12 ]

Een Ajacied ben je niet voor even, een Ajacied ben je heel je leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
_DPC_Scorpion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:00:
ik heb nu al een week versatel, decoder en router werken naar een zooi updates redelijk goed

de snelheid is niet echt je van het 850 kb/s down max (wireless doet het wel redelijk goed, overal bereik en 600 kb/s down max...dit komt door de 11mbit wireless card en het gebruikelijke verlies.

op de splitter zit nog mijn KPN nummer. Enig idee wat ik kan doe om de migratie te voltooien?
poort 1 originele nummer
poort 2 nieuw nummer

iemand ervaring?
Bel met een toestel op Tel poort 1 van het modem naar 0800-0645.
Als het nummer is herkend dor de computer-muts is er niks aan de hand. Dan zal over enkele dagen het KPN nummer op poort 1 komen te staan en het versatel nummer (die nu nog op poort 1 staat) naar poort 2 verhuizen.

Als de computer-muts van 0800-0645 je numer niet kent moet je meteen je bevindingen mailen naar Versahel omdat anders de portering nooit gaat gebeuren.

Als je telefoon nr naar Versakwel is gegaan kan de splitter tusen het modem en het ISRA weg en het mojem direct worden aangesloten.

• Wouter!
_DPC_Scorpion schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:00:

poort 1 originele nummer
poort 2 nieuw nummer

iemand ervaring?
Heb je al een brief gehad van KPN? Daarin staat precies wanneer je nummer wordt geporteerd. Als dat gebeurt (bij ons is het 1 november allemaal aangesloten en werd er 8 november geporteerd) dan gaat automatisch je nieuwe Versatel-nummer naar poort 2 en komt je oude KPN-nummer op poort 1.

[ Voor 36% gewijzigd door Wouter! op 17-11-2005 01:28 ]

[...]

1 aanvraag datum
2 oplever datum

Zodra deze gegevens door ons ontvangen zijn ontvang je {Indien compleet} een referentie nummer met kort overzicht van uw melding.
Waarom vraag je een username en niet het telefoonnummer van de aansluiting?
Sorry, maar komt bij mij over als geen zuivere Kaffee! ;-)

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 148037 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:02:
[...]

Waarom vraag je een username en niet het telefoonnummer van de aansluiting?
Sorry, maar komt bij mij over als geen zuivere Kaffee! ;-)
Daar telefonie niet de meest aangemelde klacht is,
Maar we zullen dit inderdaad aanpassen! Goede tip!

Ivm de wet van Privacy gebruiken we de gebruikersnamen en niet de volledige gegevens.

Wat u verder denkt mag u zelf weten.

Tuurlijk, maar de eerste keer dat deze aanvraag voorbij kwam, dacht ik meteen aan PPlive... ;)
Dat jullie de gebruikersnamen daarvoor gebruikten....gemiddeld genomen zijn er een hoop mensen die hun standaard "Versatel"-wachtwoord niet veranderen.
keuzes... ;)

Plus is het telefoonnummer van aansluiting toch ook prima herkenning voor Versatel?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 148037 op 17-11-2005 10:14 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS

1 aanvraag datum
2 oplever datum

Versatel
Als gebruiker sta je er maar alleen voor!
Samen staan we sterk!

versatelklacht@gmail.com
You've got mail :)

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-03 21:19
Wat mij opvalt is dat nog niemand hier iets heeft opgemerkt over de betere pingtijden (17-20 ipv 25-30 ms hier) *en* het feit dat Versgezwel ongevraagd ICMP ping heeft opengezet op het modem. De true stealth analysis op www.grc.com is daardoor spontaan van passed naar failed gegaan.

Ze mochten wel eens wat aan communicatie doen daar bij versgezwel. Ik ben blij dat de pingtijden verbeteren maar om dat te realisren door ICMP open te zetten?

Oversteken is an art ;-)

• scorpion303
  • Niet online
BigBonanza schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:40:
Wat mij opvalt is dat nog niemand hier iets heeft opgemerkt over de betere pingtijden (17-20 ipv 25-30 ms hier) *
Daar kwam ik gisteravond ook achter.. Toch is het IMHO nog steeds aan de hoge kant. Waarschijnlijk wordt dit voor een groot deel veroorzaakte door de drie trage hops binnen het versatel-netwerk. Ik heb nog steeds huisgenoten die op exact dezelfde laptop trager op het www surfen via onze versatel verbinding, dan via een willekeurige andere adsl-verbinding. Het is vrij moeilijk om aan 'normale' gebruikers uit te leggen dat die supersnelle 20mbit/s verbinding langer doet over het laden van www.hotmail.com, dan een abbo dat 75% minder duur is.
en* het feit dat Versgezwel ongevraagd ICMP ping heeft opengezet op het modem. De true stealth analysis op www.grc.com is daardoor spontaan van passed naar failed gegaan.
Verskriklijk! Daar gaat m'n 'secure by obscurity'-tactiek.
Ze mochten wel eens wat aan communicatie doen daar bij versgezwel. Ik ben blij dat de pingtijden verbeteren maar om dat te realisren door ICMP open te zetten?
Tja.. Af en toe een mailtje over het voetbalweekend is de enige vorm van communicatie die ik in m'n mailbox aantref.. Niet nodig voor de echte liefhebbers en niet nodig voor degene die het vrij weinig interreseert... Ik heb me al een beetje neergelegd bij de gebrekkige communicatie tussen versatel en mij.

[ Voor 2% gewijzigd door scorpion303 op 17-11-2005 15:23 . Reden: typolio's ]

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
scorpion303 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:21:
[...]

Ik heb nog steeds huisgenoten die op exact dezelfde laptop trager op het www surfen via onze versatel verbinding, dan via een willekeurige andere adsl-verbinding. Het is vrij moeilijk om aan 'normale' gebruikers uit te leggen dat die supersnelle 20mbit/s verbinding langer doet over het laden van www.hotmail.com, dan een abbo dat 75% minder duur is.
Dan is er toch echt iets aan de hand met jouw bak/router/lijn want op mijn adsl2+ lijntje gaat www bloedsnel.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
heeft niemand last van torrentdownloads? ik heb de laatste tijd echt onwijs last van dit probleem. als ik torrents binnen haal ligt het netwerk plat. Zit vandaag bitspirit te proberen, lijkt te werken

• Security

Security

it's just me

Anoniem: 148037 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:12:
Tuurlijk, maar de eerste keer dat deze aanvraag voorbij kwam, dacht ik meteen aan PPlive... ;)
Dat jullie de gebruikersnamen daarvoor gebruikten....gemiddeld genomen zijn er een hoop mensen die hun standaard "Versatel"-wachtwoord niet veranderen.
keuzes... ;)

Plus is het telefoonnummer van aansluiting toch ook prima herkenning voor Versatel?
Niet iedereen heeft foon aansluiting :Y)
Maar de gebruikersnaam omvat alle diensten

• Security

Security

it's just me

• scorpion303
  • Niet online
dolby schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:26:
[...]

Dan is er toch echt iets aan de hand met jouw bak/router/lijn want op mijn adsl2+ lijntje gaat www bloedsnel.
In het kader van het project 'meten is weten' zal ik wel even gaan testen.. Uiteraard op dezelfde hardware (laptop), dezelfde websites, (ongeveer) dezelfde tijd en zonder proxies.. Verder lijken mijn lijn & router okay en IS mijn bak okay. (Een it-er verwijten dat z'n pc verkeerd geconfigureerd is, is voor mij bijna hetzelfde als de paus vertellen dat ie een SOA heeft opgelopen :P)

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 12:46

Nikooos

huizenlol.nl

Security schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:36:
[...]

Niet iedereen heeft foon aansluiting :Y)
Maar de gebruikersnaam omvat alle diensten
telefoonnummer toch ook, want adsl2+ gaat toch over het telefoonlijntje..
Als je versatelKS belt vragen ze ook om je klantnummer of, als je dat niet bij de hand hebt, "het telefoonnummer waarop uw adsl-verbinding is aangesloten". :Y)

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het zijn toch 3 A4-tjes geworden :) Overigens wel vreemd die meneer (waarvan het nummer vermeld staat O-) ) is ineens niet meer bereikbaar :(

Anoniem: 82206

Het abonnement staat op mijn naam, mijn ouders gebruiken het nauwelijks. Nou ga ik binnenkort verhuizen naar een container :P [check www.keetwonen.nl] en wordt al internet aangelegd. Nou zal dat voor Versatel geen reden zijn om het abonnement te beeindigen maar daar is gewoon helemaal geen vaste telefoonaansluiting mogelijk. Het is aangesloten op het vaste telefoonnummer hier thuis met telefonie van Versatel, dit nummer blijft hier ook. Aangezien ik alweer een tijd in wacht sta hoop ik dat iemand hier misschien weet of Versatel het contract zal beeindigen.

Anoniem: 134215

Zomaar even tussendoor, maar wordt het niet wat onoverzichtelijk nu met 55 pagina's?
Beetje tijd voor Deel 5?

Anoniem: 91940

Ik ben sinds vandaag ook aangesloten.

Punt is alleen dat de heren bij Versatel mij gegarandeerd hebben dat ik mijn eigen (gloednieuwe) linksys hardware kon blijven gebruiken bij het nieuwe ADSL2 abbo. :r Niet dus. Gelukkig is het bijna sinterklaas tijd. Mogen ze mee in de zak! :+

Ik maak(te) gebruik van een Linksys WAG54G adsl2+ modem/router combo.

Heeft iemand enig benul hoe ik de boel moet aansluiten en instellen zodat ik weer mijn nieuwe (dure!) modem kan gebruiken, in plaats dat "made in china" geval?

Ik zag dat de splitter 2 aansluitingen heeft. -edit- niet dus, zijn telefoon aansluitingen -edit-
In het ideale geval gebruik ik 1 aansluiting voor mijn TV/Telefoon, en de ander voor mijn internet.
Is dat mogelijk? Zo ja, hoe? Ik kom in het modem nergens setup/login gegevens tegen zoals bij mijn vertrouwde linksy.

Jezus wat een smerig apparaat is dat davolink ding :X

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 91940 op 17-11-2005 18:24 ]

Anoniem: 140431

Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten, het enige probleem bij een ander modem is dat je dan dus geen voetbal kan kijken....

Overigens ben ik vandaag ook aangesloten, en om eens positief nieuws over versatel te brengen...heb op 1 november de aanvraag gedaan en vandaag werkt dus alles al, mooi snel.

Over de klantenservice ben ik niet echt te spreken, je krijgt de meest idiote antwoorden op je vragen en het duurt een paar dagen voor je antwoord krijgt. Ook de portal is brak, kan al meer dan een week mijn orderstatus niet bekijken en ik heb regelmatig dat bij de webmail staat dat ik 0 berichten heb terwijl er toch echt 14 e-mails zijn. Komend weekend eens voetbal kijken, als de kwaliteit goed is, Ajax scoort en wint en Feyenoord verliest ben ik helemaal tevreden. ;)

Snelheid is goed, testbestand binnen gehaald op 1,52Mb/s.

Anoniem: 77546

Ik zou de 16e worden aangesloten, maar de monteur was er on 13:30 en toen was ik al weg.
Hij zou tussen 8:00 en 13:00 langskomen. :|

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is het al tijd voor deel 5 of niet? :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Anoniem: 134215

zei ik net ook al :)

• Xandrios
  • Laatst online: 20:00
Frankster, zin om het volgende deel te starten? :) Dit topic heeft nodig toe aan een deel 5 :P

Anoniem: 91940

Het moet toch mogelijk zijn om het bijgeleverde modem te gebruiken voor TV en telefoon enzo, en mijn linksys modem voor internet?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 12:26

SambalBij

We're all MAD here

Anoniem: 91940 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:09:
Heeft iemand enig benul hoe ik de boel moet aansluiten en instellen zodat ik weer mijn nieuwe (dure!) modem kan gebruiken, in plaats dat "made in china" geval?

Ik zag dat de splitter 2 aansluitingen heeft. -edit- niet dus, zijn telefoon aansluitingen -edit-
In het ideale geval gebruik ik 1 aansluiting voor mijn TV/Telefoon, en de ander voor mijn internet.
Is dat mogelijk? Zo ja, hoe? Ik kom in het modem nergens setup/login gegevens tegen zoals bij mijn vertrouwde linksy.
Gaat je niet lukken. Voor het maken van de internetverbinding heb je namelijk een username en password nodig, die anders zijn dan je 'normale' login.
In het begin was het nog mogelijk om via via die gegevens uit de davolink te krijgen, maar als het goed is kan dat nu niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door SambalBij op 17-11-2005 20:15 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Dyna20
  • Laatst online: 21:12
Was het nu wel of niet mogelijk om wedstrijden nadat ze uitgezonden waren te kijken als je deze gemist had?

Zoja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dyna20 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:39:
Was het nu wel of niet mogelijk om wedstrijden nadat ze uitgezonden waren te kijken als je deze gemist had?

Zoja hoe dan?
Via wedstrijdarchief...of voetbalprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Anoniem: 77546 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:46:
Ik zou de 16e worden aangesloten, maar de monteur was er on 13:30 en toen was ik al weg.
Hij zou tussen 8:00 en 13:00 langskomen. :|
probeerden ze je nog 40 euro af te persen of niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 148037 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:12:
[...]

Via wedstrijdarchief...of voetbalprogramma...
Kost wel 0,99 Euro per wedstrijd trouwens :P. Big Brother daarentegen kun je gratis terugkijken :D ... en ook enkele "test"-films. Ik vind dat die techniek opzich fanstisch werkt trouwens, ook probleemloos hier trouwens.
Anoniem: 140431 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:01:
[...]

probeerden ze je nog 40 euro af te persen of niet? ;)
Dat was inderdaad ook het eerste wat ik me afvroeg toen ik z'n bericht las :).

[ Voor 26% gewijzigd door Wouter! op 18-11-2005 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wil iemand vandaag volgende deel opstarten? Deze gaat einde van de middag dicht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
bjck schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:20:
Wil iemand vandaag volgende deel opstarten? Deze gaat einde van de middag dicht....
Done : Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2005 08:57 . Reden: url toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 10:47
Neejoh schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:46:
* Neejoh is blij *
...Eweka gaat alleen wel gek langzaam, rond de 250/300 kb/s op 4 lijntjes, iemand anders probelemen mee? Eweka zou 10mbit moeten kunnen halen.... Anyways, ik kan hier wel mee leren leven _O_
Dat probleem heb ik nou sinds een week of twee ook met Tweaknews! Voorheen boven de 1 mbyte/sec en nu nog max 450 kbyte/sec...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En we zijn zo-ver. Nieuwe thread:

Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 5

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.