Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.256 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justjermaine schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:02:
Misschien een domme vraag maar welke TV zenders krijg je precies bij Versatel en hoe is de kwaliteit ervan. Want iedereen heeft nou tegenwoordig Digitale TV, KPN, Caiway(heb ik nu en valt echt vies tegen en weinig kanalen)

Edited : 17:05
"Versatel bied nu 5 zenders (ned1,2,3,ard,zdf)"

Is dit alles?
Inderdaad plus 19 voetbalkanalen (18 clubs + voetbalkanaal) + 4 big brother kanalen.
Ik zag iemand met een rode inet na resetten, heb ik ook wel eens dat komt doordat dan een PC aanslaat (of wirelesslaptop) terwijl je stroom op de modem zet.
Eerst decoder aan, dan de stroom terug op het modem en dan pas als alles groen is je laptop of pc aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik heb sinds vandaag dus ook zo'n verbinding. Hoe stel je alleen voor een Wireless verbinding een WAP beveiliging in?

De router/modem vraagt om deze gegevens:

WPA Group Rekey Interval:
RADIUS Server IP Address:
RADIUS Port: 1812 (dit is dus al ingevuld)
RADIUS Key: (hier moet ik dus een wachtwoord invullen)

Dan vraagt ie om:

WPA Encryption: je kan hier kiezen uit TKIP, AES of TKIP+AES

En verder kan je ook nog dit doen:

WEP Encryption: (dit kun je dus enablen/disablen)

(edit: overigens haal ik op dit moment via wireless snelheden tussen 500 en 650 kb/s, ik geloof dat dit wel normaal schijnt te zijn voor wireless)

edit 2: de stats

SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 32.0 8.5
Output Power (dBm): 22.2 0.0
Attainable Rate (Kbps): 20604 14600
Rate (Kbps): 20176 1021

[ Voor 27% gewijzigd door nikk op 29-08-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkweggeman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:44
Hallo,

Ik heb nog niet eerder gepost, maar wil nu mijn ervaringen even kwijt en mogelijk dat iemand mij advies kan geven.

Na ettelijke problemen met versatel (geen internet, geen TV, diverse problemen met decoder) ben ik er nu sinds twee weken achter dat het probleem mijn attainable rate is.

even voor de duidelijkheid, ik heb versatel 20MB nu sinds 8 weken, en nog geen seconde TV gezien, alleen maar zwart groen flikkerend stilstaand beeld.

Twee weken geleden heb ik doorgegeven aan de helpdesk (die ik al zo'n keer of 70 heb gebeld...) dat mijn attainable rate niet boven de 4500 komt waardoor ik geen TV kan kijken... Daarnaast heb ik sinds vorige week dat mijn decoder helemaal niks meer doet, alleen groen power lampje en zwart beeld en dat al gelijk na het aansluiten op netstroom (uiteraard ook al doorgegeven aan de helpdesk).

Al met al is mijn vraag nu of het nog zal lonen actie van versatel af te wachten of dat ik beter over kan stappen naar bijvoorbeeld casema (dan maar geen voetbal)?

voor de volledigheid mijn statsadsl:

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 6.6 7.0
Attenuation (dB): 58.0 24.6
Output Power (dBm): 20.9 0.0
Attainable Rate (Kbps): 4208 13716
Rate (Kbps): 4146 863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:19:
[...]

IEDEREEN die dit probleem heeft met zijn WLAN + max 500 KB/s moet eens
http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe downloaden en de optimized settings
aanzetten,PPPoE aanvinken en de scroller op 20MB zetten! WLAN gaat dan als een speer :D
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Thanx, you are the best, haal nu zelf met Wireless 1,3 mb. 5 meter hemelsbreed vanaf de router met 2 dikke muren ertussen.........!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben een leek en zelf ik kreeg het nog voor elkaar...!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
hoi ik heb ook versatel besteld en dit staat bij mijn status:
1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. --
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 30 september 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

maar als ik nu bij abbomenten history kijkt zie ik dit

1. 26 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 26 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 26 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

nou is mijn vraag wat betekend punt 2 dat de provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik nog niet klaar zijn ..
ik woon in leiden en zit op de centrale aan de willem de zwijgerlaan .

weet iemand dit ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik lees de mooiste verhalen over het internet van Versatel, maar voor mij kan ik dit nog niet realiseren omdat ik 12 km van de stad Groningen woon en dus op zekere zin op het platteland in een dorp van 10k inwoners.
Zijn er data bekend waarop iedereen over Versatel kan beschikken? Ik weet niet precies op welke keywords ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
Vandaag is bij mij de hele handel aangesloten, het werkte meteen.. (gelukkig maar)

Dat aansluiten stelt niks voor, nu lag hier wel alles panklaar, maar dan nog, ik snap niet dat versatel geen doe het zelf pakketjes aanbiedt.

Alleen toen ik ging testen, de monteur was net de deur uit, kwam ik erachter dat mijn upload niet goed is.

Ik begin op 8kb/sec, en zak daarna snel terug naar 0kb/sec. Ook blijf ik "hangen" op ftp servers: 530 Sorry, your account is restricted to 2 simultaneous logins.
Connection failed :? en logt ie mij dus niet uit :O

Na wat speurwerk las ik dat dit opgelost kan worden door een SP2 upgrade, maar aangezien ik niet gecharmeerd ben van SP2 wil ik dat, als het kan, uitstellen.

Misschien heeft er iemand anders een oplossing voor bovengenoemde probleempjes ?

[ Voor 27% gewijzigd door gromit77 op 29-08-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:29:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Thanx, you are the best, haal nu zelf met Wireless 1,3 mb. 5 meter hemelsbreed vanaf de router met 2 dikke muren ertussen.........!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben een leek en zelf ik kreeg het nog voor elkaar...!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Mij is het inmiddels ook gelukt...

Als ie een 100 MB bestandje bij een of andere speedtest weghaald, dan start ie met een downloadsnelheid van 1,7 MB per seconde... betekent dat ook dat er meer snelheid uit mijn lijn zou kunnen dan de maximale 750 KB die ik haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ewald ! schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:02:
ik lees de mooiste verhalen over het internet van Versatel, maar voor mij kan ik dit nog niet realiseren omdat ik 12 km van de stad Groningen woon en dus op zekere zin op het platteland in een dorp van 10k inwoners.
Zijn er data bekend waarop iedereen over Versatel kan beschikken? Ik weet niet precies op welke keywords ik moet zoeken.
Iedereen zal nooit lukken. Is er uberhaubt al DSL in je dorp beschikbaar ? Zo nee, dan vrees ik het ergste....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Hmmm....vreemd dit.

Vanmiddag voor de gein de decoder weer eens aan gehad. Eens kijken hoe dat Big Brother eruit zag.

En vanavond controleer ik de lijn speed nog eens. Doe ik bijna elke dag....en warempel :

Attainable Rate (Kbps): 14620 1080
Rate (Kbps): 14616 948

Waar er voorheen ongeveer 10000 tot 11000 stond heb ik ineens weer bijna 15mbit ... raar maar waar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Vraagje....

Er zijn nu 2 abonnementen: 4mbit en 20mbit.

Is het zo dat iedereen die 39,95 betaald gewoon een 20mbit abonnement blijft houden? Lijkt me wel toch....

Ik zit zelf te denken aan een van deze abonnementen. 4mbit lijkt me erg krap, dan kun je praktisch niet meer internetten als je tv kijkt toch? Of zal het 4mbit abonnement nog voldoende zijn om goed voetbal te kunnen kijken en/of snel te kunnen internetten (400-600 kb p/s stabiel vind ik in principe al snel genoeg)
De afstand tot de centrale (Enschede-Wesselerbrink) is iets meer dan 1600m. Nog acceptabel??

[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 29-08-2005 22:30 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doctor Yes schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:43:
[...]

Ter vergelijking, ik zit op 1852 meter:
SNR Margin (dB): 6.9 5.7
Attenuation (dB): 27.5 17.7
Output Power (dBm): 21.0 12.2
Attainable Rate (Kbps): 13912 1088
Rate (Kbps): 12909 979
zoals te vergelijken dokter yes..
SNR Margin (dB): 6.4 6.1
Attenuation (dB): 31.0 19.6
Output Power (dBm): 20.5 12.6
Attainable Rate (Kbps): 12816 1128
Rate (Kbps): 11053 1018

modem resetten heb ik :
Attainable Rate (Kbps): 13332 1192
Rate (Kbps): 13251 1082

zeer stabiele verbiending. nooit een sroring gehad of iets degelijk.

ik vind eigelijke dat versatel moet de prijs per rate in rekenning brengen...:)))))))))) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gromit77 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:41:
Ik begin op 8kb/sec, en zak daarna snel terug naar 0kb/sec. Ook blijf ik "hangen" op ftp servers: 530 Sorry, your account is restricted to 2 simultaneous logins.
Connection failed :? en logt ie mij dus niet uit :O

Na wat speurwerk las ik dat dit opgelost kan worden door een SP2 upgrade, maar aangezien ik niet gecharmeerd ben van SP2 wil ik dat, als het kan, uitstellen.

Misschien heeft er iemand anders een oplossing voor bovengenoemde probleempjes ?
Neem een payserver. Eweka bijvoorbeeld. Misschien dat dit wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Laatst online: 10:42
je krijgt dus ned1,2,3 en 2 duitse zenders erbij.....hmmm.
Dan zit ik dus nog aan de kosten voor televisiekanalen van een andere provider (multikabel).
Ik wil juist een totaalpakket met inet, telefonie, en alle mooie zenders ( rtl4, 5,7, sbs6 etc)
Wachten maar totdat dat iemand aanbied....

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:24:
Vraagje....

Is het zo dat iedereen die 39,95 betaald gewoon een 20mbit abonnement blijft houden? Lijkt me wel toch....

Ik zit zelf te denken aan een van deze abonnementen. 4mbit lijkt me erg krap, dan kun je praktisch niet meer internetten als je tv kijkt toch? Of zal het 4mbit abonnement nog voldoende zijn om goed voetbal te kunnen kijken en/of snel te kunnen internetten (400-600 kb p/s stabiel vind ik in principe al snel genoeg)
De afstand tot de centrale (Enschede-Wesselerbrink) is iets meer dan 1600m. Nog acceptabel??
Het is vrij simpel : Het 'oude' abo - Big Brother - Alle wedstrijden live + Voetbalkanaal +- 13 mb (denk ik op 1650 meter) 39,95 Met telefonie : 49,95
Big Brother - Het voetbalkanaal - 4 mb + Telefonie 39,95.

Volgens de helpdesk en de site komt die 4 mb bovenop je stream, en komt gewoon een cap op 4 MB, je zult in de praktijk dus +- 6 mb krijgen, alhoewel ik me afvraag wat er gebeurd als je dan de decoder uitzet :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:54:
[...]

Iedereen zal nooit lukken. Is er uberhaubt al DSL in je dorp beschikbaar ? Zo nee, dan vrees ik het ergste....
ja dat al wel tijden (2.5 jaar op zn minst).
Kan k proberen hun helpdesk te bellen en dat zij het weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Dirkweggeman schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:22:
Hallo,

Ik heb nog niet eerder gepost, maar wil nu mijn ervaringen even kwijt en mogelijk dat iemand mij advies kan geven.

Na ettelijke problemen met versatel (geen internet, geen TV, diverse problemen met decoder) ben ik er nu sinds twee weken achter dat het probleem mijn attainable rate is.

even voor de duidelijkheid, ik heb versatel 20MB nu sinds 8 weken, en nog geen seconde TV gezien, alleen maar zwart groen flikkerend stilstaand beeld.

Twee weken geleden heb ik doorgegeven aan de helpdesk (die ik al zo'n keer of 70 heb gebeld...) dat mijn attainable rate niet boven de 4500 komt waardoor ik geen TV kan kijken... Daarnaast heb ik sinds vorige week dat mijn decoder helemaal niks meer doet, alleen groen power lampje en zwart beeld en dat al gelijk na het aansluiten op netstroom (uiteraard ook al doorgegeven aan de helpdesk).

Al met al is mijn vraag nu of het nog zal lonen actie van versatel af te wachten of dat ik beter over kan stappen naar bijvoorbeeld casema (dan maar geen voetbal)?

voor de volledigheid mijn statsadsl:

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 6.6 7.0
Attenuation (dB): 58.0 24.6
Output Power (dBm): 20.9 0.0
Attainable Rate (Kbps): 4208 13716
Rate (Kbps): 4146 863
Als ik zo jouw Attenuation bekijk is jouw lijn > 5 km....(of heel slecht) dus "mag" je eigenlijk "blij" zijn dat je uberhaupt dsl kan krijgen.

Als je al DSL had en hoger kon halen daarmee dan moet je toch je kabels/splitter nakijken

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:32:
[...]

zoals te vergelijken dokter yes..
SNR Margin (dB): 6.4 6.1
Attenuation (dB): 31.0 19.6
Output Power (dBm): 20.5 12.6
Attainable Rate (Kbps): 12816 1128
Rate (Kbps): 11053 1018

modem resetten heb ik :
Attainable Rate (Kbps): 13332 1192
Rate (Kbps): 13251 1082
ik check het nu ook weer is, en heb hetzelfde, van

Attainable Rate (Kbps): 11612 1176
Rate (Kbps): 10203 1067

naar

Attainable Rate (Kbps): 13000 1180
Rate (Kbps): 12446 1071

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Ik heb even een nieuw topic gemaakt met 'enkele >:) ' hidden url's uit het modem, zie
Versatel 20MB modem tips & tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie misschien verstand van TCPOptimizer en hoe moet je het instellen dat alles sneller gaat werken.
Kan iemand mij daar info over geven??

Groeten Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe die schommelende attainable rate waardes worden veroorzaakt en/of hoe dit op te lossen?

Bij mij kan het wisselen tussen het ene moment:
Attainable Rate (Kbps): 17312 15236
Rate (Kbps): 16894 1021

en even later:

Attainable Rate (Kbps): 6120 13124
Rate (Kbps): 6116 657

Modem resetten wil soms, maar ook niet altijd helpen. Bovendien kan het toch niet de bedoeling zijn om telkens je modem te resetten, of wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb nu een aantal keren met de helpdesk gebeld, moet zeggen van de 5x kwam ik 4x binnen 5 minuten aan de beurt. wel een goede ontwikkeling vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 08:29:
Weet iemand hoe die schommelende attainable rate waardes worden veroorzaakt en/of hoe dit op te lossen?

Bij mij kan het wisselen tussen het ene moment:
Attainable Rate (Kbps): 17312 15236
Rate (Kbps): 16894 1021

en even later:

Attainable Rate (Kbps): 6120 13124
Rate (Kbps): 6116 657

Modem resetten wil soms, maar ook niet altijd helpen. Bovendien kan het toch niet de bedoeling zijn om telkens je modem te resetten, of wel??
Zit er een telefoon voor de splitter aangesloten ? Zitten er dicht bij je lijn elektrische apparaten ? Dat kan je nl. nogal wat ruis hebben.
Je kan deze rate in zo verre beinvloeden dat je alle aansluitingen (lees draden) zo kort mogelijk houdt en van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:16:
[...]

Zit er een telefoon voor de splitter aangesloten ? Zitten er dicht bij je lijn elektrische apparaten ? Dat kan je nl. nogal wat ruis hebben.
Je kan deze rate in zo verre beinvloeden dat je alle aansluitingen (lees draden) zo kort mogelijk houdt en van goede kwaliteit.
Er zit geen telefoon voor de splitter aangesloten, noch staan er elektrische apparaten in de buurt, op de pc na dan.
Blijf het erg vreemd vinden dat er over de dag heen zulke grote verschillen in attainable rate zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:36:
[...]
Als ie een 100 MB bestandje bij een of andere speedtest weghaald, dan start ie met een downloadsnelheid van 1,7 MB per seconde... betekent dat ook dat er meer snelheid uit mijn lijn zou kunnen dan de maximale 750 KB die ik haal?
Nee.. Internet explorer start met bufferen op het moment dat je de download aanklikt... Op het moment dat je het bestand op de juiste plek neerzet en op 'opslaan' drukt, komt die buffer vrij en is de transferspeed opeens heel erg hoog... deze zal later inzakken naar de echte snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben nu Versatel aan het bellen met dezelfde vraag, maar daar krijg ik toch standaard ja te horen...

Ik ga over een kleine maand verhuizen, en wil dan Versatel nemen in mijn nieuwe huis (internet, voetbal en telefonie). Nu weet ik dat je het nummer kan behouden, dus dat wil ik graag.
Probleem is echter dat ik bang ben dat er redelijk wat fout kan gaan als ik Versatel vraag om per 15 october op mijn nieuwe adres ADSL2 aan te sluiten en nummer portering te doen.
Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Mooooody schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:24:
Vraagje....

Schijnbaar is 20MB verbinding in werkelijkheid 24MBit, sommigen hebben attainible 23*** en hebben geloof ik ook hun rate op 23*** gehad, maar toen kwam de cap. Dus ook met 4Mbit, zul je waarschijnlijk 8MBit krijgen, maar je internetverkeer is gecapt op 4MBit. Waarschijnlijk kan Versatel verschil zien in signaal, Voetbal of internet, dus decoder uit en 8 MBit, lijkt me niet te werken.

Overigens 1600 meter? Volgens wat? Ik woon ook op de Wesselerbrink (7544) en via de Delft site 1100 meter, deze is in werkelijkheid 1550 en ik haal attainible rate 21500. Dus als Versatel wil, krijg ik de volle mep.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Rockafello schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:37:
[...]

af en toe is het geluid ff weg. maar kijk nu en heb gewoon geluid.
Geluid TV kanalen en Voetbal ok,,, alleen bij Big Brother geluid over 1 kanaal.....

Heb mijn decoder op mijn PC aangesloten en speel via WDM video capturen af.... Beeld kwaliteit OK..

Wat is het teletekst gebeuren ouderwets dat was ik niet meer gewent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
scorpion303 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:57:
[...]

Ik neem aan dat je het geluid op de decoder wel helemaal vol hebt staan?
Ik kan me niet herinneren dat ik aan het volume op de decoder zelf heb gezeten, waar zit die optie uberhaupt dan?
En dan nog...hoe kan het dat de andere kanalen wel gewoon geluid over alle boxen geven vraag ik me af.

Maar volume maximaal op de decoder is wel een tip op zich, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn status staat nu op:
- De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.

Kan ik nu Imtech bellen voor een afspraak of niet? (zie startpost)

edit:
kunnen de verschillende statussen ook niet in de startpost?
Misschien wel handig voor sommige n00bs zoals mij :).

[ Voor 31% gewijzigd door arjants op 30-08-2005 14:10 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Zojuist weer eens even de helpdesk gebeld. Ik sta nog steeds met de planning op 20 augustus en heb nog steeds XS4all op mijn lijn staan.

Nu vertelde de medewerker dat er een foutmelding in het systeem stond die hij niet kende. Er was (vermoedelijk door de KPN) aangegeven dat de SIP-Stift al in gebruik was en het daardoor niet was omgezet.

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend en misschien een prognose qua vertraging?
arjants schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:09:
Mijn status staat nu op:
- De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.

Kan ik nu Imtech bellen voor een afspraak of niet? (zie startpost)

edit:
kunnen de verschillende statussen ook niet in de startpost?
Misschien wel handig voor sommige n00bs zoals mij :).
Ja! Go go go ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
hoi ik heb ook versatel besteld en dit staat bij mijn status:
1. De bestelling is ontvangen door Versatel. v
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel. v
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel. --
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 30 september 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

maar als ik nu bij abbomenten history kijkt zie ik dit

1. 26 augustus 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
2. 26 augustus 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
3. 26 augustus 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

nou is mijn vraag wat betekend punt 2 dat de provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik nog niet klaar zijn ..
ik woon in leiden en zit op de centrale aan de willem de zwijgerlaan .

weet iemand dit ?????

ik had dit al gevraagt maar nog geen antwoord gehad daarom post ik het nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

rjn27 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:21:
...

Dat je oplevering nog niet compleet is. Als de provisioning systemen klaar zijn voor gebruik is je abonnement helemaal opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-09 18:56
Sinds gisteravond zit ik met het probleem dat internetpagina's zeeeeer langzaam laden :O Ook het binnenhalen van email gaat erg traag. Op zich is de snelheid van mijn verbinding wel goed. Resetten van het modem heeft niet mogen baten. Iemand dezelfde probelemen en/of tips?

SNR Margin (dB): 5.9 5.6
Attenuation (dB): 28.0 17.8
Output Power (dBm): 21.0 12.6
Attainable Rate (Kbps): 14652 1132
Rate (Kbps): 14649 1022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Net gelijk maar even gebeld, ze konden a.s. vrijdag al komen maar dan ben ik er zelf niet.
Nu wordt het dus de maandag erop :>

De 23e aangevraagd via de website en binnen 10 dagen had ik aangesloten kunnen zijn!
Zo zou het bij alle providers moeten gaan :D

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Nasty Nate schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:41:
[...]

Maar volume maximaal op de decoder is wel een tip op zich, thanks!
Erhm...scorpion, hoe doe ik dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Na bijna 2 weken ervaring met Versatel, kan ik maar 1 ding zeggen: TOP!

Het aansluiten duurde wat lang (blij dat de monteur kwam dus, geklooi met ouderwets ISRA-punt) maar alles werkte gewoon perfect. Sindsdien is er niets veranderd, geen wegvallend internet, geen decoder problemen, helemaal niets! Ik heb zelfs mijn modem nog geen een keer hoeven resetten.

Op een afstand van +/- 2100 meter van de centrale (volgens de online check) haal ik de volgende waarden (wat ik had verwacht, en al snel zat vindt, voor deze prijs):

SNR Margin (dB): 6.3 7.1
Attenuation (dB): 37.0 23.3
Output Power (dBm): 19.5 12.5
Attainable Rate (Kbps): 9944 65535
Rate (Kbps): 8787 1011

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBonanza
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 19:55
Doctor Yes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:39:
Sinds gisteravond zit ik met het probleem dat internetpagina's zeeeeer langzaam laden :O Ook het binnenhalen van email gaat erg traag. Op zich is de snelheid van mijn verbinding wel goed. Resetten van het modem heeft niet mogen baten. Iemand dezelfde probelemen en/of tips?

Pfewww.... dan ben ik niet de enige.... weet niet waar jij zit maar ik in Vlaardingen, en het is hier in de loop van de ochtend steeds trager geworden.... en op nu.nl heb ik 20% loss bij pingen.... Versatel heeft het 'doorgezet' maar nog geen terugkoppeling gehad.

Ook connecten met een ftp gaat hier traah... initieel loopt een download goed maar kan ook spontaan inkakken soms. We kunnen maar weer niks anders doen dan wachten :(

Jammer want ik had de eerste weken een erg goede indruk gekregen van Versahell....

Oversteken is an art ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:45:
[...]

Dat je oplevering nog niet compleet is. Als de provisioning systemen klaar zijn voor gebruik is je abonnement helemaal opgeleverd.
niet geheel waar.

mijn provisioning systemen zijn opgeleverd, maar de lijn is technisch nog niet opgeleverd! vandaag kwam de monteur langs om het te installeren, maar zonder success. Hij zij erbij dat de 3 installaties die hij ervoor heeft gedaan ook zonder success waren. Deze waren allemaal in het zelfde dorp (Wassenaar) Heb de helpdesk gebeld over wanneer mn lijn weer zou werken en ze verwachten dat het zeer spoedig gaat gebeuren... ben benieuwd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
BigBonanza schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:26:
[...]

Pfewww.... dan ben ik niet de enige.... weet niet waar jij zit maar ik in Vlaardingen, en het is hier in de loop van de ochtend steeds trager geworden.... en op nu.nl heb ik 20% loss bij pingen.... Versatel heeft het 'doorgezet' maar nog geen terugkoppeling gehad.

Ook connecten met een ftp gaat hier traah... initieel loopt een download goed maar kan ook spontaan inkakken soms. We kunnen maar weer niks anders doen dan wachten :(

Jammer want ik had de eerste weken een erg goede indruk gekregen van Versahell....
Ik zit in de buurt van Apeldoorn. Ook in mijn geval hebben ze de melding doorgezet. De medewerker gaf aan dat ze binnen 72 uur de zaak op proberen te lossen. Op dit moment loopt alles echter weer even probleemloos. Ik heb er vertrouwen in dat het wel weer goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 1 dag heb ik al problemen met Versatel. Het internet lag er gisteren tot vandaag in de morgen uit. Ik ging snel op het internet, maar 1 uur later lag het er ook weer uit. Heb hem een aantal keren gereset, maar niks werkt. Dus dat word maar bellen denk ik, of iemand nog tips hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27

yup, heb ik ook. Ik woon in Leiden btw.

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in omgeving Rotterdam zelfde probleem :( Ik heb zelfs 50% verlies bij het pingen.. Download via newsserver gaat wel op normale snelheid met af en toe een dipje.

Beetje jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Zelfde verhaal, er is nu packetloss. Dit houdt in dat FTP/WWW en mail soms tergend traag gaat... hoop dat 't snel opgelost wordt, nu is 't vrij onbruikbaar. Den Haag centrum (2511).

[ Voor 12% gewijzigd door GREENSKiN op 30-08-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Hier ook Den Haag, zelfde probleem. Kan veel pagina's amper bereiken. Het rare is dat sommige pagina's het wel goed blijven doen. Ebay.com bijvoorbeeld blijft perfect bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:02:
[...]

Erhm...scorpion, hoe doe ik dit eigenlijk?
d.m.v. de volumetoetsen op de afstandbediening van de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Hier in Schiedam ook het zelfde probleem, traag en veel pagina's doen het erg traag of helemaal niet meer.
Hoop ook dat het snel is opgelost.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R'dam centrum zelfde gedoe: lange wachttijden, dan ineens draait t weer als een trein en dan stopt het weer.
zal wel weer over gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Delft zelfde gemekker met internet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
ik lees over de Linksys WAG354G ..
de beschrijving hierover is dat het een router+modem is voor ADSL2+ compatible met ISDN (annex B).
Is het dna wel mogelijk om 20mbit te nemen icm isdn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Ewald ! schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:55:
ik lees over de Linksys WAG354G ..
de beschrijving hierover is dat het een router+modem is voor ADSL2+ compatible met ISDN (annex B).
Is het dna wel mogelijk om 20mbit te nemen icm isdn?
ADSL2+ is er idd ook in een ISDN variant. Echter deze wordt niet door Verstatel aangeboden, dus even wachten op aanbiedingen via KPN, BBnet of Tiscali wholesale

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

zandpaddo schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:19:
Zojuist weer eens even de helpdesk gebeld. Ik sta nog steeds met de planning op 20 augustus en heb nog steeds XS4all op mijn lijn staan.

Nu vertelde de medewerker dat er een foutmelding in het systeem stond die hij niet kende. Er was (vermoedelijk door de KPN) aangegeven dat de SIP-Stift al in gebruik was en het daardoor niet was omgezet.

Kan iemand mij uitleggen wat dit betekend en misschien een prognose qua vertraging?
Kan iemand mij meer vertellen over de SIP-STIFT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77

1 dag na de installatie heb ik hier dezelfde problemen !
't zelfde hier, pagina's laden duurt een eeuwigheid, en krijg dan vaak een mededeling dat ie ze niet kan vinden. Het lijkt erop dat ie de server niet kan vinden.

Met mail heb ik nog geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In Gouda ook wisselend traag en dan weer normaal, sommige websites zijn wel normaal te bereiken en pop3 mail hapert soms 8)7
En de vraag over Versatel 20Mbit met isdn: Dat doet Versatel niet, dus omzetten naar analoog of naar een andere provider .... :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77

't zelfde hier, internet explorer is niet vooruit te branden, surfen lukt niet, refreshen kun je wel vergeten, replayen op deze post gaat heel moeizaam enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Het lijkt mij een probleem bij de routing van Versatel. IP televisie en VoD werkt prima, evenals de Versatel site. Iemand de klantenservice al gebeld?

(poging 10.000 om dit te posten) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GREENSKiN schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:28:
Het lijkt mij een probleem bij de routing van Versatel. IP televisie en VoD werkt prima, evenals de Versatel site. Iemand de klantenservice al gebeld?

Ook ik heb hier last van in Lisse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Flevoland ook hetzelfde gedonder.... zal wel vanzelf overgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Laatst online: 02-11-2024
Hier in Arnhem is de verbinding ook heel wisselvallig.
Op bepaalde domeinen tot 50% packetloss...

Tweakers is wel perfect te bereiken!

Wat weird is..
gister was er hier in Arnhem storing (het inmiddels bekende dhcp verhaal) maar ik kon dus wel trailers streamen terwijl BB en de NL zenders eruit lagen (E1450 storing)

Heb btw na TCPOptimizer.exe (geweldig tooltje! "FYI alleen 1 .exe file, geen install nodig!!") een strakke 1500+ wireless stream.

ps. Zal eens kijken of ik m'n oude e-tech modem aan de praat krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:52:
[...]

Het is vrij simpel : Het 'oude' abo - Big Brother - Alle wedstrijden live + Voetbalkanaal +- 13 mb (denk ik op 1650 meter) 39,95 Met telefonie : 49,95
Big Brother - Het voetbalkanaal - 4 mb + Telefonie 39,95.

Volgens de helpdesk en de site komt die 4 mb bovenop je stream, en komt gewoon een cap op 4 MB, je zult in de praktijk dus +- 6 mb krijgen, alhoewel ik me afvraag wat er gebeurd als je dan de decoder uitzet :*)
Dus als ik het goed heb, is het nieuwe abonnement van 39,95 met telefonie en 4mbit meer dan snel genoeg om fatsoenlijk te kunnen internetten op 1650m. afstand?

Ik moet namelijk een beetje op de kleintjes letten en die 10 euro per maand meer voor iets dat ik toch niet ga gebruiken (bandbreedte bovenop die 6mbit) is onnodig.

1 ding nog.....is het apparaat dat je krijgt meteen ook al een draadloze router of moet je daarvoor een speciaal apparaat bij Versatel aanvragen?
Ik kan natuurlijk ook een aparte Linksys 54mbit draadloze router aansluiten, maar als Versatel een alles-in-1-oplossing heeft zou dat mooi zijn.....

Oja...ik wil de hele zooi in mijn nieuwe huisje. Ik heb geen KPN aangevraagd. Werkt het ook als je geen actieve KPN lijn hebt? Of alleen als Versatel je huidige KPN abonnement opzegd?

[ Voor 24% gewijzigd door Mooody op 30-08-2005 22:12 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
GREENSKiN schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:28:

Yep, heb ik vanmiddag al twee keer gedaan. Ze zouden de storingsmelding doorzetten. Oplostijd volgens de hd maximaal 72 uur. Maar als zoveel mensen er last van hebben mogen ze er wel meer vaart achter zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Hier ook veel packetloss en traagheid bij het surfen. FTP folders bladeren is er niet meer relakst bij. Tis nu klikken en wachten en weer klikken en nog langer wachten.

Is eindelijk de training van mn modem in orde, krijgen we dit weer. Mogelijk een probleem van overbelaste DNS servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ik gebruik niet versatels DNS servers, zal wel routerprobleempje idd zijn bij versatel. Hier ook 40% packetloss bij pingen e.d.

(Groningen, selwerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
weten jullie eigenlijk of je meerdere emailadressen bij versatel kunt aanmaken, ik kan het niet vinden bij de faq van versatel en ook niet hier. ze hebben namelijk mijn voorletters gebruikt in mijn emailadres maar wil liever een ander... nog beter 2 emailadressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoooper schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:16:
weten jullie eigenlijk of je meerdere emailadressen bij versatel kunt aanmaken, ik kan het niet vinden bij de faq van versatel en ook niet hier. ze hebben namelijk mijn voorletters gebruikt in mijn emailadres maar wil liever een ander... nog beter 2 emailadressen
Je kan gratis een Versatel inbelaccount aanmaken en daar het emailadres van gebruiken. Bij ieder abonnement kan je maar één emailadres aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omgeving Maastricht ook langzaam internet. Het downloaden komt ook niet boven de 500 KB/s uit. Terwijl deze normaal 1200 KB/s is. (Sommige) sites laden traag, andere normaal. Ik zie nog niks op hun storingen-site staan. Als het morgen nog zo is, moeten we gewoon weer allemaal gaan bellen, mailen en faxen;) dan zetten ze er wel druk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:55:
[...]

Dus als ik het goed heb, is het nieuwe abonnement van 39,95 met telefonie en 4mbit meer dan snel genoeg om fatsoenlijk te kunnen internetten op 1650m. afstand?

Ik moet namelijk een beetje op de kleintjes letten en die 10 euro per maand meer voor iets dat ik toch niet ga gebruiken (bandbreedte bovenop die 6mbit) is onnodig.

1 ding nog.....is het apparaat dat je krijgt meteen ook al een draadloze router of moet je daarvoor een speciaal apparaat bij Versatel aanvragen?
Ik kan natuurlijk ook een aparte Linksys 54mbit draadloze router aansluiten, maar als Versatel een alles-in-1-oplossing heeft zou dat mooi zijn.....

Oja...ik wil de hele zooi in mijn nieuwe huisje. Ik heb geen KPN aangevraagd. Werkt het ook als je geen actieve KPN lijn hebt? Of alleen als Versatel je huidige KPN abonnement opzegd?
Je krijgt als het goed is gewoon 4 MB op die afstand, als je dus niet alle wedstrijden wilt zien dan spaar je inderdaad een tientje als de snelheid genoeg is.
Ik weet niet welk modem je krijgt, als je het gewone samsung modem krijgt zit er wireless op, draai dan wel even het tooltje wat hier besproken werdt.
Je kunt alleen overstappen op het pakket + telefonie als je al een kpn aansluiting hebt, heb je deze niet dan ben je verplicht bij de kpn een lijn aan te vragen waar je een jaar aan vast zit !, voor de exacte details zou ik even de bestellijn bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
ja, zet ik dus net neer op de vorige pagina dat alles probleemloos verliep, heb ik nu dus hetzelfde probleem als jullie allemaal...Zo traag als stront. En dat bepaalde pagina's wel laden komt omdat ze deels in je cache zitten...Bij mij laadt tweakers dan ook niet zo snel (kom er niet zo vaak >:) )

Hopen dat t snel opgelost is

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in zuid-Limburg ook packetloss:
(Stats: Rcvd/Sent: 89/100, Min/Avg/Max: 31/36/53 11% Packet Loss)
[Pinging Completed on www.tweakers.net at 30-8-2005 23:20:03]

(Stats: Rcvd/Sent: 100/100, Min/Avg/Max: 28/29/38 0% Packet Loss)
[Pinging Completed on www.versatel.nl at 30-8-2005 23:24:37]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
Het is het einde van de maand, en Versatel is inmiddels door haar datalimiet heer, waardoor de exchange is gaan throtlen! Dat moet 't zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanRay
  • Laatst online: 13-09 08:58
Weet iemand welk signaal Versatel doorgeeft voor nummerweergave, DTMF of FSK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 12-09 15:51

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ja, een ander modem aansluiten..
Ik heb het voor elkaar om mijn oude E-tech ADSl modem router te gebruiken..
Voor de werkende instellingen:

ovhees in "Versatel 20MB modem tips & tricks"

Wel even het modem als Bridge ingesteld, zodat ik m`n Linksys wlan router kan aansluiten.
Het werkt al de hele avond zonder problemen, alleen is het wat trager nu

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x0rcist schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:40:
Wat weird is..
gister was er hier in Arnhem storing (het inmiddels bekende dhcp verhaal) maar ik kon dus wel trailers streamen terwijl BB en de NL zenders eruit lagen (E1450 storing)
.
Jah hier ook in Velp storing... was zo kwaad om me modem te resetten.
Nu wil me decoder nie meer aan.. blijft knipperen.. iemand een idee ? :/

BTW wat voor centrale zit je ?
Ik Presikhaaf en trek nie zo veel... schommelend rond de 1mb per sec

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 23:53 . Reden: beetje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 02:49

danplo

The Force is strong with me

Hier is hij weer snel gelukkig.
Hopenlijk blijft het nu ook zo.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ovhees schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:50:
[...]

Ja, een ander modem aansluiten..
Ik heb het voor elkaar om mijn oude E-tech ADSl modem router te gebruiken..
Voor de werkende instellingen:

ovhees in "Versatel 20MB modem tips & tricks"

Wel even het modem als Bridge ingesteld, zodat ik m`n Linksys wlan router kan aansluiten.
Het werkt al de hele avond zonder problemen, alleen is het wat trager nu
Op dit nieuws zat ik te wachten. Top!
Ik zat al te twijfelen of ik over zou stappen maar ik zit hier naar volle tevredenheid te loeren naar mijn WAG54G V2 en wil die in de toekomst toch gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen wij dit ook zien ? :9

Zaterdag op Versatel Voetbal Satelliet

Wales – Engeland 16:00
Schotland - Italie 18.30
Turkije – Denemarken 20:00

Staat op het voetbalkanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x0rcist
  • Laatst online: 02-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:52:
[...]

Jah hier ook in Velp storing... was zo kwaad om me modem te resetten.
Nu wil me decoder nie meer aan.. blijft knipperen.. iemand een idee ? :/

BTW wat voor centrale zit je ?
Ik Presikhaaf en trek nie zo veel... schommelend rond de 1mb per sec
Zit ook op de centrale van presikhaaf (400m vanaf de centrale)..
heb nu trouwens weer een strakke verbinding. +/- 1500kb wireless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Doctor Yes schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:56:
[...]

Yep, heb ik vanmiddag al twee keer gedaan. Ze zouden de storingsmelding doorzetten. Oplostijd volgens de hd maximaal 72 uur. Maar als zoveel mensen er last van hebben mogen ze er wel meer vaart achter zetten :?
't zal wel niks uithalen, maar ik heb toch een mailtje verstuurd via mijn werk.

Thuis lukt het niet meer om fatsoenlijk te replayen, ik zag dat ik hier aan het brassen ben geslagen 8)7

Trouwens de mail werkt ook niet meer, ik krijg niks meer verstuurd :(
Hopelijk lost versatel dit binnen 72 uur op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctor Yes
Gisteravond heb ik nog voor een 3de keer met de hd van Versatel gebeld en ze op het hard gedrukt dat uit diverse fora is gebleken dat er wel degelijk sprake is van een storing op vrij grote schaal. En dat het dus geen probleem is in mijn modem of "mijn" wijkcentrale. De dame van de hd bleek gevoelig voor deze opmerkingen. Ze zei toe er voor te zorgen dat er extra spoed achter de zaak wordt gezet. Ze had inmiddels meerdere reacties met vergelijkbare problemen gehad. Nu om 08.00 uur lijkt de hele zaak gelukkig weer naar bohoren te werken. Voor de zekerheid ook nog m'n modem ff gereset. Alles gaat weer zoals het hoort :P En nu maar hopen dat ik niet te vroeg juich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Doctor Yes schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:19:
Gisteravond heb ik nog voor een 3de keer met de hd van Versatel gebeld en ze op het hard gedrukt dat uit diverse fora is gebleken dat er wel degelijk sprake is van een storing op vrij grote schaal. En dat het dus geen probleem is in mijn modem of "mijn" wijkcentrale. De dame van de hd bleek gevoelig voor deze opmerkingen. Ze zei toe er voor te zorgen dat er extra spoed achter de zaak wordt gezet. Ze had inmiddels meerdere reacties met vergelijkbare problemen gehad. Nu om 08.00 uur lijkt de hele zaak gelukkig weer naar bohoren te werken. Voor de zekerheid ook nog m'n modem ff gereset. Alles gaat weer zoals het hoort :P En nu maar hopen dat ik niet te vroeg juich.
Gisteravond laat was het al aanzienlijk beter. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Ik denk overigens dat het meer te maken heeft met het tijdstip dan met een daadwerkelijk probleem. Gaan we dan nu al overbelasting zien van bepaalde netwerk onderdelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ik had tot 01:30 problemen, daarna gaan slapen, vanmorgen om 08:00 nog steeds trage ftp en sommige sites.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
redfoxert schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:07:
[...]

Gisteravond laat was het al aanzienlijk beter. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Ik denk overigens dat het meer te maken heeft met het tijdstip dan met een daadwerkelijk probleem. Gaan we dan nu al overbelasting zien van bepaalde netwerk onderdelen ?
Overbelasting van het netwerk? Nu al?
Versatel had toch gebudgetteerd dat er zeker 100.000 klanten tot het eind van het jaar op zou moeten kunnen?

Ik mag aannemen dat de "heren" van versatel niet zomaar wat doen, en dat het netwerk daar ook daadwerkelijk op ingericht zou gaan worden. 't zal wel bij de aanloop problemen horen.

Ik had vanmorgenvroeg om 5.30 uur in iedergeval nog steeds last van de bovengenoemde klachten.

[ Voor 4% gewijzigd door gromit77 op 31-08-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik had gisteren ook de hele dag problemen met mijn verbinding, maar die waren in de loop van de avond opgelost.

Maar nu doet mijn decoder het niet, die blijft op 'Connecting server' staan :( Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus ook naar Versatel over stappen, heb nu Chello Classic.
Ik doe het alleen voor internet, maar volgens mij is Versatel niet zo'n goede keus? vanwege al die klachten.
Ook zag ik aan de site al dat het niets word, die site staat vol met advertentie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

Ik ben er erg tevreden over, snelheid is prima, klantenservice staan ze me goed te woord (helaas wel lange wachttijd op dit moment) - dus ik zou zeggen doen, maar er zijn vast mensen die het niet met me eens zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Laten we niet meteen erg overspannen gaan doen:

Topman Raithatha erkent dat er nog wat 'finetuning' nodig is, maar stelt dat de aandacht nu uitgaat naar het goed krijgen van het basisproduct.

bron:

http://www.webwereld.nl/articles/36747/versatel

Natuurlijk is het vervelend als alles niet meteen werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door gromit77 op 31-08-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AsBest schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:35:
Ik had gisteren ook de hele dag problemen met mijn verbinding, maar die waren in de loop van de avond opgelost.

Maar nu doet mijn decoder het niet, die blijft op 'Connecting server' staan :( Nog meer mensen die hier last van hebben?
Yep, al sinds afgelopen donderdag. Regio Arnhem of Breda zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:28:
[...]

Yep, al sinds afgelopen donderdag. Regio Arnhem of Breda zeker ?
Nee vanaf vanmorgen pas, gisteravond/vanacht tot ongeveer 1:30 werkte alles nog. En ik zit in Heerenveen.

Edit: La maar, nu werkt het alweer.

[ Voor 7% gewijzigd door AsBest op 31-08-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb eindelijk goed nieuws gehoord van versatel. de centrale in Sneek is op 3 september gereed en eind oktober ben ik online met versatel ;) is mij verteld! ik ben echt benieuwd wat de snelheid word want ik woon maar 331meter van de centrale af en de mensen bij versatel zeggen dat ik met die afstand de maximale snelheid moet halen dus ik hoop het maar. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:50:
kheb eindelijk goed nieuws gehoord van versatel. de centrale in Sneek is op 3 september gereed en eind oktober ben ik online met versatel ;) is mij verteld! ik ben echt benieuwd wat de snelheid word want ik woon maar 331meter van de centrale af en de mensen bij versatel zeggen dat ik met die afstand de maximale snelheid moet halen dus ik hoop het maar. :D
zal mij benieuwen of die datum van 3 september blijft staan dat de centrale gereed is, datum stond eerst op 12 augustus en is elke week nog een week opgeschoven, bij mij staat de verwachte opleverdatum op 27 september

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

threedrules schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:18:
[...]

zal mij benieuwen of die datum van 3 september blijft staan dat de centrale gereed is, datum stond eerst op 12 augustus en is elke week nog een week opgeschoven, bij mij staat de verwachte opleverdatum op 27 september
trouwens zou je mij kunnen zeggen hoelang het duurt voordat je een bevestigings mail krijgt,? want ik heb het maandag om 1500uur besteld maar ik ben nog niet verwerkt in de computer en ik kan zo dus ook nog niet inloggen en de status checken.bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de techniek in de decoder om het als een soort webpagina te weergeven.

Zijn er misschien mensen die meer de kant van de techniek weten hoe het een beetje in elkaar zit kwa de kant van Versatel ze vertellen ook niet wat ze aan hun kant gebruiken voor spullen, en dit zou ik toch wel eens willen weten gewoon om me zelf meer in te verdiepen :)

Zijn er misschien mensen die me meer info hier over kunnen via e-mail kan ook als je hier niet wilt vertellen. Ben namelijk echt benieuwd ;)

(Het is voor studie niks anders >:) )

[ Voor 4% gewijzigd door stefklep op 31-08-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:25
Klinkt allemaal goed, maar waarom ze geen abonnementen met een vast IP adres? Krijg je net als bij Demon (waar ik nu zit) een eigen subdomeinnaam (naam.demon.nl) of ook dat niet?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:04:
[...]

trouwens zou je mij kunnen zeggen hoelang het duurt voordat je een bevestigings mail krijgt,? want ik heb het maandag om 1500uur besteld maar ik ben nog niet verwerkt in de computer en ik kan zo dus ook nog niet inloggen en de status checken.bvd
ik heb eind mei telefonisch aangevraagd en kreeg een aantal weken later een brief in huis, heb nooit mijn inlog gegevens gehad maar ik kon inloggen met voorletter.voorletter.achternaam en wachtwoord versatel

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefklep schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:56:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de techniek in de decoder om het als een soort webpagina te weergeven.

Zijn er misschien mensen die meer de kant van de techniek weten hoe het een beetje in elkaar zit kwa de kant van Versatel ze vertellen ook niet wat ze aan hun kant gebruiken voor spullen, en dit zou ik toch wel eens willen weten gewoon om me zelf meer in te verdiepen :)

Zijn er misschien mensen die me meer info hier over kunnen via e-mail kan ook als je hier niet wilt vertellen. Ben namelijk echt benieuwd ;)

(Het is voor studie niks anders >:) )
gebruik een packetsniffer zoals etherreal, misschien wordt kom je er dan achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

threedrules schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:23:
[...]

ik heb eind mei telefonisch aangevraagd en kreeg een aantal weken later een brief in huis, heb nooit mijn inlog gegevens gehad maar ik kon inloggen met voorletter.voorletter.achternaam en wachtwoord versatel
oke dan wacht ik het gewoon rustig af. maar ik hoop niet dat ik net zolang als jou moet wachten want ik moet voor 1 november wel versatel hebben anders zit ik zonder internet en dat zie ik niet zo zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je die waardes uitlezen van je modem?
Ik kan nu alleen inloggen met user, maar niet met administrator ofzo.
Wie helpt mij???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Heeft iemand hier al een andere adsl2+ router geprobeerd???
Ben namelijk benieuwd of het gelukt en wat je ervoor moest doen om het werkend te krijgen...
Dit omdat ik zelf wil bepalen wat er in m'n router gebeurd en niet door een persoon van versatel die niet weet wat die doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

gebruik een packetsniffer zoals etherreal, misschien wordt kom je er dan achter.
Ja zou leuk zijn maar ik heb geen Versatel om dat ik helaas ISDN heb . Daarom probeer ik het namelijk zo ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.