Versatel 20 Mb ADSL & Live Eredivisie - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 8.260 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05-2024
posttoast schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:17:
Klinkt allemaal goed, maar waarom ze geen abonnementen met een vast IP adres? Krijg je net als bij Demon (waar ik nu zit) een eigen subdomeinnaam (naam.demon.nl) of ook dat niet?
Nee, helaas geven ze geen subdomeinnamen uit. Opzich is dat wel jammer.

Ip adres veranderd, heb ik begrepen alleen met grote netwerkveranderingen, dus is zo goed als statisch.

Zo te zien zijn aan deze kant alle moeilijkheden met het open en surfen/refreshen in het www gedeelte opgelost.

Voor mensen met een firewall, gooi deze is down, en check dan is of je performance verbeterd.
Ik kon hier met geen mogelijkheid uppen, maar ben er nu achter dat mijn firewall in de weg zat.

[ Voor 25% gewijzigd door gromit77 op 31-08-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gromit77 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:35:
[...]

Nee, helaas geven ze geen subdomeinnamen uit. Opzich is dat wel jammer.

Ip adres veranderd, heb ik begrepen alleen met grote netwerkveranderingen, dus is zo goed als statisch.
Ze geven niet eens DNS namen uit ! Laat ze dat eens regelen eerst :) Naast de stabiliteit wat natuurlijk prio 1 is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Nou, ik wil hier even een positief bericht neerzetten. Heb nu sinds een week Versatel en het werkt gewoon perfect!

De installateur kwam vorige week woensdag rond een uurtje of half elf, kopje koffie er in, en aan de slag. Ik heb em de gebruikelijk vervelende vragen gesteld, en hij gaf de gebruikelijk zeer uitgebreide monteurs antwoorden. Na een half uur a 3 kwartier was hij klaar, en alles werkte meteen als een trein.

Die avond had ik een kwartier of 3 even geen internet, want er werd een massieve firmware update uitgevoerd. Daarna deed alles het nog steeds perfect. Ik heb geen last van de speedcap, hier even de stats voor de volledigheid:

Attainable Rate (Kbps): 19184 14364
Rate (Kbps): 18749 1021

En die snelheden haal ik dus ook echt. Sterker nog ik zit met de eweka nieuwsserver rond de 1700 terwijl ie maar tot 10mbit zou moeten gaan. En dit haal ik niet in schokken, maar echt die-hard continu.
Tv doet het ook prima, al intereseert me dat minder.

Al met al ben ik een zeer tevreden versatel klant!

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doctor Yes schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:19:
Gisteravond heb ik nog voor een 3de keer met de hd van Versatel gebeld en ze op het hard gedrukt dat uit diverse fora is gebleken dat er wel degelijk sprake is van een storing op vrij grote schaal. En dat het dus geen probleem is in mijn modem of "mijn" wijkcentrale. De dame van de hd bleek gevoelig voor deze opmerkingen. Ze zei toe er voor te zorgen dat er extra spoed achter de zaak wordt gezet. Ze had inmiddels meerdere reacties met vergelijkbare problemen gehad. Nu om 08.00 uur lijkt de hele zaak gelukkig weer naar bohoren te werken. Voor de zekerheid ook nog m'n modem ff gereset. Alles gaat weer zoals het hoort :P En nu maar hopen dat ik niet te vroeg juich.
Welkom bij Versatel.JIJ (de klant) moet ze vertellen dat er een storing is...
Hiep Hiep Hoera voor de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 08:16
Ik ken de kleine lettertjes niet maar zag net bij SpeedXS ADSL 2+ 10Mb/1Mb voor 19,95 per maand + snelle newsserver, alleen de overboeking is 1:40 ipv 1:25.
Zal dat uitmaken?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Nee van die overboeking zal jij geen ruk merken, dat geldt alleen bij zware belasting (bedrijven) afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Nasty Nate schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:26:
Nee van die overboeking zal jij geen ruk merken, dat geldt alleen bij zware belasting (bedrijven) afaik.
Ik ga morgen even achter de kleine lettertjes aan, misschien wel tof!
10mbit voor 19,95 lijkt mij nl nogal cheap...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ballebek schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:42:
[...]

Ik ga morgen even achter de kleine lettertjes aan, misschien wel tof!
10mbit voor 19,95 lijkt mij nl nogal cheap...
Hou wel in je achterhoofd dat die 19,95 pure marketing is. Je moet namelijk een speedxs lidmaatschap afsluiten en dat kost 99 euro p/j. Dus dan kom je op ongeveer 28 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
zandpaddo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Hou wel in je achterhoofd dat die 19,95 pure marketing is. Je moet namelijk een speedxs lidmaatschap afsluiten en dat kost 99 euro p/j. Dus dan kom je op ongeveer 28 euro uit.
Dan nog is het goedkoop tenzij het een tijdelijke prijs is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me aub vertellen hoe je die waardes kunt uitlezen van je modem? Ik kan alleen inloggen met user/user. Heb mezelf vandaag aangesloten, monteur komt morgen, maar ben zeer benieuwd naar de waardes van de modem. Zit op 66 meter van de centrale...
Op dit moment werkt echt alles perfect, alleen de telefoon werkt nog niet, dat moeten ze dan morgen maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:03:
Kan iemand me aub vertellen hoe je die waardes kunt uitlezen van je modem? Ik kan alleen inloggen met user/user. Heb mezelf vandaag aangesloten, monteur komt morgen, maar ben zeer benieuwd naar de waardes van de modem. Zit op 66 meter van de centrale...
Op dit moment werkt echt alles perfect, alleen de telefoon werkt nog niet, dat moeten ze dan morgen maar doen.
Als je eventjes terugleest in wat vorige reacties kan je het gewoon terugvinden. Word meermale expliciet vernoemd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te zoeken waar ik die waardes kan opvragen, kan het niet vinden. Zou het nog een keer gepost kunnen worden?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistics

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 23.4 5.7
Attenuation (dB): 2.0 0.7
Output Power (dBm): 17.0 12.3
Attainable Rate (Kbps): 24848 1260
Rate (Kbps): 15323 1151

Heb het gevonden. Lijkt me hier ook wel duidelijk een speedcab....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zandpaddo schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:58:
[...]

Uhh Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste 9 maanden € 29,95 per maand ADSL2+ hebt, daarna € 49,95. + 19 euro voor de kpn = 69 euro voor 10 Mb 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:54:
[...]

Uhh Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste 9 maanden € 29,95 per maand ADSL2+ hebt, daarna € 49,95. + 19 euro voor de kpn = 69 euro voor 10 Mb 8)7
19 euro? niet voor iedereen, ik heb bijvoorbeeld geen telefoon en die kosten reken ik ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:48:
Statistics

Downstream Upstream

Snelheid lijkt inderdaad keihard beperkt. Maar ziet er goed uit en zeker een zeer, zeer korte lijn ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:27:
[...]

19 euro? niet voor iedereen, ik heb bijvoorbeeld geen telefoon en die kosten reken ik ook niet mee.
als je geen telefoonnummer hebt kan je normaal gesproken nog geen ADSL aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:30:
[...]

als je geen telefoonnummer hebt kan je normaal gesproken nog geen ADSL aanvragen.
Dat is zo.
Ik heb net contact gehad met speedXS en het is niet tijdelijk maar blijvend en eind dit jaar VoIP erbij voor nop!
Net dus gelijk aangevraagd en eind september kunnen ze al leveren, probleem: Ik verhuis pas eind oktober...
Geen Versatel voor mij meer dus.

Verwijderd

Ik heb een vraaje..

Na het niet nakomen van installatieafspraken kwam er maandag eindelijk een monteur langs. Na wat problemen was alles na 3 uur eindelijk geinstalleerd. Helaas brande er er een rood lichtje op mij multimedia modem. Hij belde ff met versatel en verzekerde mij dat alles binnen 3 dagen zou werken; er moest nog wat overgezet worden volgens hem. Ik heb TOT 1 september kabel via @home en nog steeds werkt mijn versatel verbinding nog niet.. Ik dacht alleen dat er bij mensen die al een adsl-lijn hebben er iets overgezet moest worden door kpn.. Weet iemand er misschien meer van???

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:02:
Ik heb een vraaje..

Na het niet nakomen van installatieafspraken kwam er maandag eindelijk een monteur langs. Na wat problemen was alles na 3 uur eindelijk geinstalleerd. Helaas brande er er een rood lichtje op mij multimedia modem. Hij belde ff met versatel en verzekerde mij dat alles binnen 3 dagen zou werken; er moest nog wat overgezet worden volgens hem. Ik heb TOT 1 september kabel via @home en nog steeds werkt mijn versatel verbinding nog niet.. Ik dacht alleen dat er bij mensen die al een adsl-lijn hebben er iets overgezet moest worden door kpn.. Weet iemand er misschien meer van???
KPN moet de lijn geschikt maken voor ADSL. Op het moment dat je dus nog geen ADSL hebt moet KPN ook actie ondernemen. Dit is waarschijnlijk de reden waarom jij nu een rood lampje hebt. KPN moet de lijn dus nog activeren voor ADSL.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Ligt eraan WELK lampje rood knippert.... als het inet lampje rood brand is er iets bij versatel, als adsl rood brand ligt het idd aan het signaal wat nog neit omgezet is (of er is een adsl storing)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vraagje:

Als je geen KPN aansluiting heb en die laat aansluiten voor Versatel moet je dan en je KPN abbo betalen en die van Versatel? ik las ergens als je een KPN abbo neemt dan Versatel die van je overneemt en je alleen 39,95 betaald per maand? kan iemand me dit uitleggen.

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Ik had even gekeken naar de afstand tot de centrale en heb het adres van de centrale in routenet.nl ingevoerd en die zegt 3,3 km, maar dat is met een omweg (er zit namelijk een bussluis ;)).

Zijn er andere mogelijkheden om de afstand te bepalen?

• Nasty Nate
Lees de starpost eens door zou ik zeggen, die is uiterst informatief :

http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

Verwijderd

Roeligan schreef op donderdag 01 september 2005 @ 08:50:
Ligt eraan WELK lampje rood knippert.... als het inet lampje rood brand is er iets bij versatel, als adsl rood brand ligt het idd aan het signaal wat nog neit omgezet is (of er is een adsl storing)
Bij mij was de monteur niet wakker en had de 2 kabels aan de splitter verkeerd om gezet.
Na 8 dagen bezoek van de "nazorg"medewerker van Imtech, die verwisselde dat en alles liep vlekkeloos.
Dit zal echter niet vaak voorkomen, zo'n simpele blunder.

Verwijderd

Ik denk dat ik volgend jaar trouwens het andere pakket aanvraag: 4 mb. internet / voetbal / telefonie
want ik haal nu met 20mbit nog niet eens 4 mbit., te ver van de centrale !
Maar ik zit nog 9 maanden aan KPN vast.

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:48:
Statistics

Downstream Upstream

maar als die cap eraf gaat heb je de hoogste rate die ik tot nu toe in dit topic heb gezien! _/-\o_

What's in the case?

• xAndyx
Via die check heb ik het adres van de centrale gekregen ja, en toen met routenet.nl geprobeert te achterhalen wat de afstand is. Ook heb ik nu gezocht naar een fiets routeplanner ivm die bussluis maar die kende alleen de anwb touristische routes :)

• Nasty Nate
Er staat op die pagina toch een geschatte hemelsbrede afstand en een 'gewone' afstand?

Verwijderd

Ik heb nu ook net 1 uurtje versatel, en het ziet er allemaal goed uit.

De decorder werkt goed en lekker scherp beeld.

Internet haal ik ongveer 8-10mbit met speedtest(700 meter van centrale af)

Het ziet er allemaal goed uit, en zeker een vooruitgang van me Cehllo classic :)

Nu hopen dat ik geen klachten krijg :o

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:44:
Ik heb nu ook net 1 uurtje versatel, en het ziet er allemaal goed uit.

De decorder werkt goed en lekker scherp beeld.

Internet haal ik ongveer 8-10mbit met speedtest(700 meter van centrale af)

Het ziet er allemaal goed uit, en zeker een vooruitgang van me Cehllo classic :)

Nu hopen dat ik geen klachten krijg :o
7~8 is wel matig voor 700meter, kijk even naar je ''Attenuation (dB)'' in je modem.

• xAndyx
Nasty Nate schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:29:
Er staat op die pagina toch een geschatte hemelsbrede afstand en een 'gewone' afstand?
Bij mij niet helaas, kijk zelf maar. 7232cb, huis nr 14.

Maar er zijn geen andere mogelijkheden begrijp ik? :)

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
xAndyx schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:21:
[...]
Via die check heb ik het adres van de centrale gekregen ja, en toen met routenet.nl geprobeert te achterhalen wat de afstand is. Ook heb ik nu gezocht naar een fiets routeplanner ivm die bussluis maar die kende alleen de anwb touristische routes :)
Je hebt toch het adres van de centrale en je eigen adres... dan kan je toch gemakkelijk de hemelsbrede afstand achterhalen... Gewoon een papieren kaart pakken en een lijntje trekken... Of je gebruikt een programma als mappoint... Desnoods doe je het via google-earth.. Of je pakt een fiets met kilometerteller en fietst het stukkie een keertje... oplossingen genoeg dacht ik zo..

Verwijderd

Hoe doe ik dat precies :P?

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

als je sportief wilt doen, doe je t per fiets, maar het kan ook gewoon via http://pcdb.bbned.nl die geeft een geschatte afstand tot centrale.

Probeer ook even een andere test dan speedtest. Ergens in dit topic staat wel een link naar een 100 mb file. Post evt je verbindingswaarden, link daarvoor staat ook ergens hierboven.

[ Voor 26% gewijzigd door zandpaddo op 01-09-2005 12:03 ]

• scorpion303
  • Niet online
Speedtest geeft dramatische resultaten op dergelijk snelle verbindingen... ik las hierboven dat ze de bestandsgrootte hebben opgeschroeft, maar 't zal nog steeds niet veel soeps zijn..

Probeer http://www2.versatel.nl/100mb.bin maar eens...

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:46:
[...]

7~8 is wel matig voor 700meter, kijk even naar je ''Attenuation (dB)'' in je modem.
Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik had het tegen hem met " Hoe doe ik het precies"

Sorry :p

[edit]
Current Bandwidth: In: 1535KB/s, Out: 44KB/s, Total: 1579KB/s

Dat krijg ik ongveer als ik die 100mb .bin bestand download. Redelijk laag dus voor 700 meter naar de centrale?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 12:17 ]

Verwijderd

Ik heb nu al een klein maandje versatel en heb eigenlijk totaal geen klachten. Voetbal heeft altijd gewerkt en het internet is misschien 1 x 10 minuten uitgevallen. Alleen vind ik het beeld van de decoder heel erg licht. Sommige menuopties zijn echt amper te lezen bovenin, omdat ze daar lichter worden. Maar als ik de tv donkerder afstel wordt het niet beter.

Weet iemand of je de decoder ofzo kan instellen op licht?

Ben ik de enige die hier problemen mee heeft?

Thanxz

• Chutney
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:09:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid, maar ik had het tegen hem met " Hoe doe ik het precies"

Sorry :p

[edit]
Current Bandwidth: In: 1535KB/s, Out: 44KB/s, Total: 1579KB/s

Dat krijg ik ongveer als ik die 100mb .bin bestand download. Redelijk laag dus voor 700 meter naar de centrale?
Nou nee 1535KB/s is volgens mij wel de max (vanwege de cap @ Versatel), je zei in je vorige post 7~8Mbit.

1535KB/s is wel meer dan die 7~8Mbit, je zit wel goed dus

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:52
Ron!n schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:19:
[...]

maar als die cap eraf gaat heb je de hoogste rate die ik tot nu toe in dit topic heb gezien! _/-\o_
Volgens mij zit hij gewoon met een laptop op die centrale! :P

HODL

Verwijderd

Heeft hier iemand al de telefoon erbij? Ik ben vanmorgen aangesloten, maar kreeg te horen van de monteur dat de telefoon nog niet aangesloten kon worden. Nu krijg ik van de Klantenservice te horen dat het wel mogelijk is. Ik dus maar weer bellen....

• Chutney
Ralphie schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:29:
[...]

Volgens mij zit hij gewoon met een laptop op die centrale! :P
mjah volgens zijn ''Attenuation (dB): 2.0 0.7'' waardes is ie +- 200 tot 300 meter van de centrale verwijderd :). Das wel ideaal!

Verwijderd

Ik heb nu net 1 weekje internet na dat ik 2 weken geen signaal heb gehad.

ik gelijk testen wat voor 1 snelheid ik had maar dat was maar 700 kb gewoon triest,terwijl mijn buurman gewoon een adsl 8 mbit lijn heeft zit op dezelfde centrale als ik en die haal gewoon een snelheid van 865 kb.

Dus ik weet nie wat er precies aan de hand is bij mij maar iets is er toch nie goed had minimaal wel verwacht dat ik over de 1 mb zou komen met een afstand van 1550 meter van de centrale.

Groeten Patrick.

Verwijderd

Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:20:
[...]

Nou nee 1535KB/s is volgens mij wel de max (vanwege de cap @ Versatel), je zei in je vorige post 7~8Mbit.

1535KB/s is wel meer dan die 7~8Mbit, je zit wel goed dus
O ja ik kwam aan die 8mbit, omdat de monteur zo een speedtest deed en daar gaf hij 8568 ofzo aan :o

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:37:
Ik heb nu net 1 weekje internet na dat ik 2 weken geen signaal heb gehad.

ik gelijk testen wat voor 1 snelheid ik had maar dat was maar 700 kb gewoon triest,terwijl mijn buurman gewoon een adsl 8 mbit lijn heeft zit op dezelfde centrale als ik en die haal gewoon een snelheid van 865 kb.

Dus ik weet nie wat er precies aan de hand is bij mij maar iets is er toch nie goed had minimaal wel verwacht dat ik over de 1 mb zou komen met een afstand van 1550 meter van de centrale.

Groeten Patrick.
Waar heb je die snelheid gemeten? Met een fatsoenlijke test, dus 100mb binarie, zoals een paar posts hierboven?

Maak je gebruik van wireless of bedraad? Het is namelijk bekend dat je met wireless zonder te tweaken bij lange na niet de volledige snelheid haalt door een of andere iets wat in de modem zit.

En is alles binnenshuis wel lekker aangesloten, namelijk modem zo dicht mogelijk op isra punt met een fatsoenlijk geknepen kabel etc. Eén rot kabeltje kan er namelijk al voor zorgen dat je ettelijke mbits minder krijgt.

Verwijderd

ik kan niet meer inloggen in me versatelmodem
http://192.168.1.1/statsadsl.html

ook http://192.168.1.1 lukt het niet meer. al eerder deed het altijd goed.user/ user.
ik krijg de melding kan de server niet vinden..

kan wel internetten tv kijken enzz...alles doet het prima.
versatelmodem vaak gereseert maar geen resultaten?
De pagina kan niet worden weergegeven.
wie kan mij helpen?
alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 12:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:58:

ook http://192.168.1.1 lukt het niet meer. al eerder deed het altijd goed.user/ user.

wie kan mij helpen?
alvast bedankt
Moet je daar nou gewoon je Usernaam/Wachtwoord voor gebruiken die je ook bij de Decorder/email enzo gebruikt?

Want ik blijf krijgen 401 Unauthorized
Authorization required. :(

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:34:
Heeft hier iemand al de telefoon erbij? Ik ben vanmorgen aangesloten, maar kreeg te horen van de monteur dat de telefoon nog niet aangesloten kon worden. Nu krijg ik van de Klantenservice te horen dat het wel mogelijk is. Ik dus maar weer bellen....
telefonie wordt pas aangesloten na 1 oktober

• XiN-eViL
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

K, ik heb nu ook dit abbo genomen, maar dan inclusief telefoon. Ik word rond 5 oktober aangesloten :D.
Nu hopen dat alles werkt :P (zit 1300 meter oid van de centrale af, best ver denk ik of niet?)

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik heb onlangs ook Versatel ADSL 2 genomen. Bij eerste installatie had ik nog geen verbinding, bij terugkomst van vakantie deed het internet het wel. Maar wat blijkt, bij mij komt de snelheid niet hoger dan 7000 kb/s, terwijl de modem aangaf dat deze een "rate" zou hebben van 15000 kb/s. Dus heb ik een monteur laten langskomen, omdat ik niet wist wat de oorzaak zou zijn al had ik wel een vermoeden.

De monteur is langsgegaan en wat blijkt dus zoals vermoedt, het ligt aan mijn computer en wel aan mijn netwerkkaart. Mijn netwerkkaart blijkt dus niet te voldoen aan de eisen voor de hoge snelheden. Je moet een usb 2.0 netwerkkaart hebben, ik had zelf een usb 1.1. Dus de mensen die snelheidsproblemen hebben (dus een lagere snelheid dan je modem aangeeft)... kijk even naar je hardware. :/

Verwijderd

Iemand enig idee of ik kpn of versatel moet bellen als kpn lijn nog steeds niet gereed heeft gemaakt..
Als ik versatel bel krijg ik hele tijd te horen dat het te druk is en dat ik maar beter op kan hangen.. heb gister zo lang aan de lijn gehangen en toch maar opgehangen.. Meer mensen bij wie lijn nog niet gereed is gemaakt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:00:
[...]

Moet je daar nou gewoon je Usernaam/Wachtwoord voor gebruiken die je ook bij de Decorder/email enzo gebruikt?

nee dat lukt niet. ik krijg zelfs niet de gelegenheid om mijn userneme en wachtwoord in te voegen..
pagina niet gevonden..
wie?????????

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:29:
[...]

nee dat lukt niet. ik krijg zelfs niet de gelegenheid om mijn userneme en wachtwoord in te voegen..
pagina niet gevonden..
wie?????????
Decoder moet waarschijnlijk een software update hebben. Als je de decoder op standby modus hebt staan zou dit automatisch moeten gaan.

Verwijderd

afgelopen maandag voetbal compleet aangevraagd, orderstatus gaf aan dat 26 september de technische oplevering naar verwachting plaatsvindt.

ook op maandag de schriftelijke bevestiging erachteraan gestuurd, en keurig vanmorgen was mijn orderstatus een blokje verder opgeschoven en oh wonder:

verwachte technische opleverdatum is nu 1 augustus 2005

is dit mijn eerste technische probleem bij versatel?? :) :)

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:30:
[...]

Decoder moet waarschijnlijk een software update hebben. Als je de decoder op standby modus hebt staan zou dit automatisch moeten gaan.
Dit zou wel moeten, maar gebeurt niet altijd. Ik heb gisteren zelf de decoder gereset en toen was het menu ineens anders, dat gebeurde daarvoor niet automatisch.

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:00:
[...]

loginnaam: user
password: user

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
ShellGhost schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:37:
Heeft iemand hier al een andere adsl2+ router geprobeerd???
Ben namelijk benieuwd of het gelukt en wat je ervoor moest doen om het werkend te krijgen...
Dit omdat ik zelf wil bepalen wat er in m'n router gebeurd en niet door een persoon van versatel die niet weet wat die doet...
Niemand nog een andere router geprobeerd???

Verwijderd

xAndyx schreef op donderdag 01 september 2005 @ 10:15:
Ik had even gekeken naar de afstand tot de centrale en heb het adres van de centrale in routenet.nl ingevoerd en die zegt 3,3 km, maar dat is met een omweg (er zit namelijk een bussluis ;)).

Zijn er andere mogelijkheden om de afstand te bepalen?
Ga er maar niet vanuit dat als er een bussluis zit automatisch je afstand korter is. Ik denk dat die 3,3 km ongeveer wel zou kloppen. Jammer maar helaas...

Verwijderd

Oh ok bedankt, dacht al dat er iets fout was.

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 9.8 5.7
Attenuation (dB): 16.5 8.0
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 17708 1152
Rate (Kbps): 15323 1042

Verwijderd

User/user is niet voor de decoder. Je moet je gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die je aangemaakt hebt op versatel.nl. Ook staat dit als het goed is in de brieven die je van Versatel gekregen hebt.

• CookiePower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:16

CookiePower

Heeft iemand mijn bal gezien?

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:10:
afgelopen maandag voetbal compleet aangevraagd, orderstatus gaf aan dat 26 september de technische oplevering naar verwachting plaatsvindt.

ook op maandag de schriftelijke bevestiging erachteraan gestuurd, en keurig vanmorgen was mijn orderstatus een blokje verder opgeschoven en oh wonder:

verwachte technische opleverdatum is nu 1 augustus 2005

is dit mijn eerste technische probleem bij versatel?? :) :)
Dat was bij mij ook toen mijn registratieformulier binnen was. Nu er weer wat stapjes zijn afgevinkt (ik ben nu bij het stadium dat Imtech contact met mij op zou moeten nemen), staat die datum nu op 6 september. Ik denk dat dat dus gewoon een bugje/standaarddatum is.

Verwijderd

ik had het afgelopen maandag ook aangevraagt via de telefoon maar nu was er iets fout gegaan en daardoor stond ik niet in hun computer verwerkt. Nu heb ik het zojuist via internet aangevraagt en stuur ik morgen het registratie formulier op dus ik houd jullie op de hoogte. Ik denk wel dat ik aardig wat snelheid moet hebben want met mijn 331 meter van de centrale zit ik toch wel erg gunstig lijkt me. Mijn gewenste oplever datum heb ik gezet op 20 oktober omdat ik eerst nog 2 maandjes @home neem om de tijd te overbruggen :7 trouwens op het formulier staat dat 3 september de centrale in sneek beschikbaar is!

• Willem2
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:58:

wie kan mij helpen?
alvast bedankt
Modem uit/aan doen. Wel een paar minuten uitlaten (10 ofzo).
Doet hij bij mij regelmatig als ik teveel verkeerde urls heb ingetyped... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Willem2 op 01-09-2005 16:49 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

zandpaddo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:44:
[...]

Waar heb je die snelheid gemeten? Met een fatsoenlijke test, dus 100mb binarie, zoals een paar posts hierboven?

Maak je gebruik van wireless of bedraad? Het is namelijk bekend dat je met wireless zonder te tweaken bij lange na niet de volledige snelheid haalt door een of andere iets wat in de modem zit.

En is alles binnenshuis wel lekker aangesloten, namelijk modem zo dicht mogelijk op isra punt met een fatsoenlijk geknepen kabel etc. Eén rot kabeltje kan er namelijk al voor zorgen dat je ettelijke mbits minder krijgt.
heb alle soorten testen gedaan die van versatel,via ftp,speedtest etc...

allemaal dezelfde en ik heb een wireless verbinding

Groeten Patrick.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:05:
[...]

Oh ok bedankt, dacht al dat er iets fout was.

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 9.8 5.7
Attenuation (dB): 16.5 8.0
Output Power (dBm): 21.0 12.4
Attainable Rate (Kbps): 17708 1152
Rate (Kbps): 15323 1042
15323 is volgens mij een speedcap

groeten patrick

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:06:
[...]
User/user is niet voor de decoder. Je moet je gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken die je aangemaakt hebt op versatel.nl. Ook staat dit als het goed is in de brieven die je van Versatel gekregen hebt.
Lees z'n post maar even terug... het ging dus in zijn geval wel om de router en die heeft (tenzij je het veranderd hebt) gewoon user/user als logingegevens nodig.

Verwijderd

sorry voor deze misschien zeer domme vraag, maar ik weet het echt niet...

Ik heb op dit moment UPC, alles ervan dus TV , Telefonie en Chello internet....

Als ik wil overstappen snap ik dat chello vervalt, maar kan ik versatel adsl aanlaten sluiten met behoud van mijn telefonie, of moet ik per defenitie een KPN abbonoment hebben?

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:56:
[...]
heb alle soorten testen gedaan die van versatel,via ftp,speedtest etc...

allemaal dezelfde en ik heb een wireless verbinding
Als je 'even' de voorgaande lading posts had doorgenomen, dan had je geweten dat mensen met een draadloze verbinding met de router sowieso geen hogere snelheden kunnen halen dan 700-800KB/s. Wil je toch de volledige snelheid halen, dan kan je gebruik maken van tcpoptimizer.exe (precieze naam of link onbekend.. zoek maar even op in dit topic) of van een normale utp-cat5 verbinding (niet draadloos dus).
Groeten Patrick.
laat de groetjes maar achterwege.. we doen elkaar hier constant de groeten!..

Verwijderd

Zo een Speedcap zal je zeker niet wegkunnen halen he :P?

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:06:
sorry voor deze misschien zeer domme vraag, maar ik weet het echt niet...

Ik heb op dit moment UPC, alles ervan dus TV , Telefonie en Chello internet....

Als ik wil overstappen snap ik dat chello vervalt, maar kan ik versatel adsl aanlaten sluiten met behoud van mijn telefonie, of moet ik per defenitie een KPN abbonoment hebben?
Je moet echt een kpn lijn aanvragen

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
Ben sinds vanochtend ook aangesloten bij Versatel ! Eerste afspraak (afgelopen maandag) niemand opkomen dagen maar nu wel. Gelukkig ging alles soepel.

SNR Margin (dB): 6.1 7.0
Attenuation (dB): 33.0 11.3
Output Power (dBm): 896.0 0.0
Attainable Rate (Kbps): 16088 13760
Rate (Kbps): 15666 1021

Ik snap die attainable rate upstream niet. Die zou max 13760 zijn ? Lijkt wel SDSL. Ik heb de 15323 cap niet.

Eerste tests gaan goed, newsleeching op max 11940. Ik heb het eigenlijk meer vanwege het tarief genomen (had 8mbit) maar de extra snelheid is ook wel lekker.

• SambalBij
  • Laatst online: 14-09 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Attenuation (dB): 34.0 9.2
Output Power (dBm): 22.4 0.0
Attainable Rate (Kbps): 17808 14716
Rate (Kbps): 17385 1021

Niet verkeerd op 1,7 KM van de centrale :)
(En gelukkig geen cap :P)

edit:

Heb grote hoop groene blokjes bij de streams op de decoder :( :(

[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 01-09-2005 19:57 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Zit in afwachting van de levering over een maandje ofzo een beetje met de aanstaande extra bekabeling in m'n maag.
Heb uiteraard uitgebreid rondgestruind de afgelopen dagen op GoT, forum van Versatel, en heb volgens mij de volgende opties.

situatie nu:
heb nu @home basis via de kabel, splitter van de kabel met de modem in m'n meterkast en utpkabel door het huis naar de pc.

situatie straks:
optie 1:
splitter in de meterkast, modem ernaast, 1 utpkabel naar pc (die is er nu dus ook al) en 1 utpkabel naar de decoder naast de TV.
VRAAG: kan de utp voor de TV door dezelfde buis als de bestaande CAI-kabel en met een opbouwdoosje onder de kabelaansluiting in de kamer worden aangesloten?

optie 2:
splitter in de meterkast, modem ernaast, 1 utpkabel naar decoder voor TV (de huidige voor de pc) en wireless naar de PC.
VRAAG: ik heb nu @home basis, ga ik de terugloop in snelheid door de wirelessoptie in vergelijking met @home erg merken, of heb ik nog steeds een snellere verbinding?
VRAAG: Is de wirelesskaart die de monteur bij zich heeft goed compatible met de modem, of hebben jullie een beter voorstel?

optie 3 uiteraard:
naast reeds bestaande utpkabel voor PC een extra utp ernaast naar decoder voor TV. heeft niet mijn voorkeur, ik zie niet echt kans deze extra kabel netjes weg te werken.

optie 4:
andere mogelijkheden???

• Chutney
Operations schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:11:
Attenuation (dB): 34.0 9.2
Output Power (dBm): 22.4 0.0
Attainable Rate (Kbps): 17808 14716
Rate (Kbps): 17385 1021

Niet verkeerd op 1,7 KM van de centrale :)
(En gelukkig geen cap :P)

edit:

Heb grote hoop groene blokjes bij de streams op de decoder :( :(
1.7 KM.. klopt niet helemaal, is de geschatte afstand:).. Attenuation (dB): 34.0 9.2

eerder 3,4 kilometer als je het mij vraagt..

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
hoi allemaal ik woon ongeveer 1250 meter van de centrale wat kan ik dan verwachten is full speed mogelijk????

• SambalBij
  • Laatst online: 14-09 14:10

SambalBij

We're all MAD here

Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:39:
[...]

1.7 KM.. klopt niet helemaal, is de geschatte afstand:).. Attenuation (dB): 34.0 9.2

eerder 3,4 kilometer als je het mij vraagt..
Mwah, dan is 17Mbit helemaal mooi :)

Heb overigens een ISRA punt wat niet helemaal 100 is. Is zo'n vage lasdop waar aan de onderkant de binnenkomende en uitgaande kabel uitsteken, en als ik aan het ding rammel dan kraakt en ruist de telefoon en valt de adsl verbinding weg. Eens kijken of die lasdop er af kan, en zo niet KPN eens bellen dat ze dat ding moeten komen fixen :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Willem2

Willem2

Ω is futile

rjn27 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:54:
hoi allemaal ik woon ongeveer 1250 meter van de centrale wat kan ik dan verwachten is full speed mogelijk????
Ter vergelijk; ik zit op 1284m van de centrale, Attenuation van 25 en kom uit op 17~18Mbit max.
De enige die tot nu toe *echt* full speed haalt (24.8 oid), is iemand op 66 meter van de centrale... you do the math :)

• Chutney
Operations schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:58:
[...]

Mwah, dan is 17Mbit helemaal mooi :)

Heb overigens een ISRA punt wat niet helemaal 100 is. Is zo'n vage lasdop waar aan de onderkant de binnenkomende en uitgaande kabel uitsteken, en als ik aan het ding rammel dan kraakt en ruist de telefoon en valt de adsl verbinding weg. Eens kijken of die lasdop er af kan, en zo niet KPN eens bellen dat ze dat ding moeten komen fixen :)
Dan kan de hoge DB waarde inderdaad daar aan liggen, als je interne bekabeling niet 100% is

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:22:optie 1:
splitter in de meterkast, modem ernaast, 1 utpkabel naar pc (die is er nu dus ook al) en 1 utpkabel naar de decoder naast de TV.
VRAAG: kan de utp voor de TV door dezelfde buis als de bestaande CAI-kabel en met een opbouwdoosje onder de kabelaansluiting in de kamer worden aangesloten?

als hij erbij past ja

optie 2:
splitter in de meterkast, modem ernaast, 1 utpkabel naar decoder voor TV (de huidige voor de pc) en wireless naar de PC.
VRAAG: ik heb nu @home basis, ga ik de terugloop in snelheid door de wirelessoptie in vergelijking met @home erg merken, of heb ik nog steeds een snellere verbinding?

met de tcp/ip tweak van speedguide.net heb je volle snelheid

VRAAG: Is de wirelesskaart die de monteur bij zich heeft goed compatible met de modem, of hebben jullie een beter voorstel?

elke wifikaart gebaseerd op 802.11b/g werkt gewoon

optie 4:
andere mogelijkheden???

splitter in MK - 1 kabel van splitter naar modem (die bv bij de pc in de buurt plaatst) en patchcables naar PC en STB

Just frame, wheels and engine

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:22:
Zit in afwachting van de levering over een maandje ofzo een beetje met de aanstaande extra bekabeling in m'n maag.
Heb uiteraard uitgebreid rondgestruind de afgelopen dagen op GoT, forum van Versatel, en heb volgens mij de volgende opties.

situatie nu:
heb nu @home basis via de kabel, splitter van de kabel met de modem in m'n meterkast en utpkabel door het huis naar de pc.

situatie straks:
optie 1:
splitter in de meterkast, modem ernaast,
optie 2:
splitter in de meterkast, modem ernaast,
Heb je je telefoonaansluiting in de meterkast dan? Het hele zwikkie wordt straks toch op de telefoonaansluiting aangesloten? Meestal toch in de woonkamer, er moet dan een utp-kabel vandaar naar de pc, kan via de buis van de coax-kabel die naar de meterkast gaat en vandaar naar boven.
Tenzij je je telefoonaansluiting daadwerkelijk in de meterkast hebt natuurlijk....

Zelf heb ik ook een vraagje, zijn de rates die ik in mijn e-tech modem zie bij mijn versatel-family abo, i.i.g. SNR Margin en Attenuation, te vertrouwen voor mijn aanstaande 20mbit verbinding?

Hoe staat het met het gegeven dat Versatel zo goed als nergens die 20 mbit levert, maar het wel als 20 mbit blijft verkopen? Kan je daar tegen gaan reclameren, als je bijv. op veel minder zou blijven steken? Korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek iemand die nog een antwoordkaart van Versatel heeft en die hem niet meer gebruikt of er nog 1 extra heeft. Ik heb daar namelijk geen gebruik van gemaakt en dat zou ik heel graag willen doen. Hiermee kun je een voetbalshirt krijgen bij het bestellen van Versatel.

Als je er 1 kunt afstaan, zou ik dat echt fantastisch vinden. Ik wil je er wel een kleine vergoeding voor geven.

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:57
Ik begrijp het hele attenuation verhaal niet echt :D .. nu men het er toch zoveel over heeft.

Hier de stats uit mijn modem(zyxel 650 d8 ik)

relative capacity occupation: 68%
noise margin downstream: 16.5 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 4.0 db

Met deze "lage" attenuation downstream zit ik al wel op 68% van mijn lijncapaciteit met een 4mbit lijn 8)7 . Volgens de check zit ik 800m van de centrale, wat volgens mij eerder 1100m is.
Zou het kunnen zijn dat het koper gewoon erg slecht is?

[ Voor 6% gewijzigd door Lexxx op 02-09-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Lexxx schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:57:
Ik begrijp het hele attenuation verhaal niet echt :D .. nu men het er toch zoveel over heeft.

Hier de stats uit mijn modem(zyxel 650 d8 ik)

relative capacity occupation: 68%
noise margin downstream: 16.5 db
output power upstream: 12.5 dbm
attenuation downstream: 4.0 db

Met deze "lage" attenuation downstream zit ik al wel op 68% van mijn lijncapaciteit met een 4mbit lijn 8)7 . Volgens de check zit ik 800m van de centrale, wat volgens mij eerder 1100m is.
Zou het kunnen zijn dat het koper gewoon erg slecht is?
Misschien wat ruis op je lijn?

Volgens mijn laatste provider (demon) was het koper niet goed in de grond bij mij. Ik kon zelfs 4mbit niet ontvangen. (1.2km van de centrale)

Heb je nog een 2e telefoon direct op je tel. binnenkomstpunt zitten?
En check je kabels eens.Veel factoren kunnen nl. van invloed zijn.
Dat was bij mij nl.ook het euvel.

Alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon !
En versatel internet draait hier nu prima stabiel (ff afkloppen !)
Alleen vind ik het tv decoder gedeelte nog niet optimaal, ik heb nog steeds veel last van blokvorming, maar ik neem aan dat versatel dit ook gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 00:10:
Ik zoek iemand die nog een antwoordkaart van Versatel heeft en die hem niet meer gebruikt of er nog 1 extra heeft. Ik heb daar namelijk geen gebruik van gemaakt en dat zou ik heel graag willen doen. Hiermee kun je een voetbalshirt krijgen bij het bestellen van Versatel.

Als je er 1 kunt afstaan, zou ik dat echt fantastisch vinden. Ik wil je er wel een kleine vergoeding voor geven.

Alvast bedankt! ;)
Hoe werkt dat precies met die antwoordkaart, moet de seizoenskaart op jouw naam staan of is bijv die van huisgenoot ook goed?

Als dat kan zou ik er ook graag 1 fixen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Ik heb nog een aantal opmerking ten aanzien van de installatie door de monteur:

In mijn situatie lag er al utp kabel, dus de monteur heeft deze gebruikt, maar bij de vraag of hij voor mij 20 meter utp kabel wilde achterlaten, omdat ik hiervoor toch betaal, gaf hij in eerste instantie een ontwijkend antwoord, waarop ik de vraag nog maals heb gesteld, en toen kreeg ik het antwoord dat hij geen 20 meter kabel meer bij zich had, zijn doos was leeg.

Afijn, ik heb het er maar bij gelaten, maar kloppen doet het natuurlijk niet, je gaat niet naar een klant wetende dat je te weinig kabel bij je hebt. Dit is dus een zwetsverhaal !!!!

Vergeet niet dat wij ervoor betalen !!!!! dus hebben wij er ook recht op, ik adviseer iedereen die reeds bestaande bekabeling heeft deze weg te halen !!!!! Anders moet Versatel maar 20x1.50 euro=30 euro van de "installatiekosten" aftrekken.

Ook zag ik dat er op de gele "Protocol van Oplevering Versatel Triple Play" bij Opmerkingen:

Klant verkaart:
-akkoord te gaan met gebruik van bestaande bekabeling
-akkoord te gaan met Niet fixeren van de bekabeling

Deze had de monteur allebei aangevinkt.

Wat houdt "Niet fixeren" van de bekabeling in ¿

[ Voor 8% gewijzigd door gromit77 op 02-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

gromit77 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:27:
Klant verkaart:
-akkoord te gaan met gebruik van bestaande bekabeling
-akkoord te gaan met Niet fixeren van de bekabeling

Wat houdt "Niet fixeren" van de bekabeling in ¿
Zoals ik begrepen heb werkt de monteur normaal gesproken de kabel weg dmv die kabelhoudertjes (een n-vormig houdertje met een spijkertje in 1 pootje). Dit is bij jou dus ook niet gebeurt omdat de kabel er al lag.

Als ze bij mij komen mogen ze mooi wel die 20 meter achterlaten, en anders weet ik nog wel een leuke plek voor de decoder op 20 meter van modem af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Mochten er nog Bredanaars of anderen uit deze regio zijn die al 8 dagen zonder televisie en internet zitten... laat het even weten. Er is in de Regio Breda al 8 dagen een algemene storing in alle centrales waardoor het niet mogelijk is te internetten of televisie te kijken. Dus mocht je sinds donderdagavond zonder zitten en jezelf afvragen wat je verkeerd hebt gedaan... (en natuurlijk inet hebben op de zaak of school). Laat eens wat van je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way2Smart schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:45:
Mochten er nog Bredanaars of anderen uit deze regio zijn die al 8 dagen zonder televisie en internet zitten... laat het even weten. Er is in de Regio Breda al 8 dagen een algemene storing in alle centrales waardoor het niet mogelijk is te internetten of televisie te kijken. Dus mocht je sinds donderdagavond zonder zitten en jezelf afvragen wat je verkeerd hebt gedaan... (en natuurlijk inet hebben op de zaak of school). Laat eens wat van je horen.
En sluit je aan op: http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=10825

Samen staan we sterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Is het mensen al gelukt om de emule porten succesvol te forwarden in het versatel modem? Ik heb ze opengezet maar krijg nog steeds low-id in emule.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet zoveel van pc's etc, dus heb een vraag die voor jullie waarschijnlijk heel dom klinkt:

Hoe krijg ik een wireless verbinding met versatel?

Dit is mijn netwerkkaart: intel pro wireless 2200BG

Ik heb bij de router al afgevinkt dat hij hem dus niet meer hide, maar ik krijg geen automatische verbinding.

Verder weet ik er eigenlijk niet zoveel af, dus probeer het makkelijk te houden :P

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verbinding in Utrecht-Noord is echt crap op het moment.
50% van de pings dropped en het is niet vooruit te branden. Line speed ed. zien er wel goed uit.
Versatel site meldt niets.

Hebben nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:47

Peetman

Tjah....

Den Haag hetzelfde probleem. Zit nu met vpn via mijn werk te internetten. Dat werkt wel probleemloos.

Overigens kreeg ik een leuke brief vandaag van versatel. Omdat ik volgens hun systemen nog geen monteur heb langs gehad, hoef ik een maand geen abonnementskosten te betalen. Wel raar aangezien het half juli bij mij is opgeleverd. Zal ze maar even een mailtje sturen dat het wel is gebeurd, tenzij die packetloss blijft, dan vind ik het wel een mooie compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Laatst online: 12-09 15:50
Ik heb op mijn werk al verschillende collega's die niet meer met VPN kunnen inloggen via Versatel op ons netwerk. Betreft Cisco
Wat zijn jullie ervaringen, de helpdesk zegt dat het niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Nou hier in Eindhoven is het ook prijs. Veel sites helemaal niet te benaderen, andere zijn rete traag en er is ontzettend veel packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 12-09 13:52
Rotterdam ook, dit probleem was er van de week ook al. Zit nu ook via VPN op de zaak te internetten :P

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook storing in Rdam, rode of oranje Inet lamp.
Zit gelukkig nog op mijn oude kabelfoon lijn, maar die werkt niet meer over 30 dagn.

Hoop dat die troep dan eindelijk eens stabiel is.
Hebben jullie ook soms om de 10 minuten, soms om het uur onderbrekingen van 10 a 20 seconden?
Dat heb ik nl. al heel de week !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook in Amsterdam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromit77
Eindhoven schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:00:
Nou hier in Eindhoven is het ook prijs. Veel sites helemaal niet te benaderen, andere zijn rete traag en er is ontzettend veel packetloss.
Hier ook hetzelfde probleem, net als een paar dagen geleden, surfen lukt idd niet meer, refreshen is ook klote, 't lijkt wel of bijna alles geblocked wordt :( zo nu en dan lijkt het ofdat alles ff normaal is, maar dan is het weer klote :( :(
Ik dacht dat versatel dit probleem onderhand onder controle zou hebben, 8)7

Mooi balen, mijn vrouw begint nu flink te mopperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Hier inderdaad ook weer traag. Wat alleen wel typisch is dat NL servers 40% ping loss heeft en een amerikaanse website gewoon 100% ok is :S
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.