PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Nee okee maar als het internet wel gewoon snel is. En vind het voetbal een leuke bijkomstigheid maar dat is niet de make or break zeg maar. Vind het wel vreemd dat speedtest.nl op mijn postcode (1318) kapotjes trage resultaten geeft op de 20mbit van versatel.MSoft06 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:53:
OK fout gelezen op die manier dus, als je echt 20+mbit wilt, zou ik geen versatel nemen, je geeft al aan dat je geen voetbal gaat kijken etc.
Hoe zit het eigenlijk met het draaien van een mailserver? Gaat dit zonder problemen bij versatel?
[ Voor 9% gewijzigd door Operations op 13-02-2006 19:42 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Haal hier nog steeds een dvd in minder dan een uur naar binnenpsy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:01:
Aan henkyyyyyyy :
Bij Wanadoo met je voor elk telefoontje een starttik betalen EN moet je huurkosten voor je telefoon aan KPN betalen EN heb je geen voetbal.
Verder is het naief om te denken dat je 20 Mb moet halen, versatel geeft gewoon aan dat dat de maximum haalbare snelheid is. Sorry, ik blijf zeggen, als je gecapped wordt op die snelheid, lekker boeien, komt je dvd binnen in 1 uur en 30 minuten in plaats van 1 uur en 25 minuten.
Dat het voetbal niet werkt, dat is slecht, maar die snelheid, dat gaat echt nergens meer over.
Maar daar gaat het niet om, ik vind gewoon dat ze niet moeten adverteren tot 20Mbit terwijl ze dat niet kunnen bieden op dit moment. Het gaat wel degelijk om de snelheid, daar gaat het bij de meeste mensen toch om?
Met jouw instelling vind je het dus ook niet erg als jouw baas je 400 euro van je 1600 euro loon inhoudt met de reden dat je toch genoeg hebt?
Jij gelooft alles wat ze in de reclame zeggen? Dan zal je wel vaker tegen dit soort onmogelijkheden oplopen. Ik ben realistisch en besef dat je voor dat geld best tevreden mag zijn als je in ieder geval 15 Mb/s haalt. Als je ontevreden bent ontbind je je contract wegens wanprestatie (wat niet kan omdat ze adverteren met een maximum snelheid), en ga je voor vele euro's meer naar een alternatieve ISP.®Otto schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:54:
[...]
Haal hier nog steeds een dvd in minder dan een uur naar binnen![]()
Maar daar gaat het niet om, ik vind gewoon dat ze niet moeten adverteren tot 20Mbit terwijl ze dat niet kunnen bieden op dit moment. Het gaat wel degelijk om de snelheid, daar gaat het bij de meeste mensen toch om?
Met jouw instelling vind je het dus ook niet erg als jouw baas je 400 euro van je 1600 euro loon inhoudt met de reden dat je toch genoeg hebt?
Overigens werk ik niet voor een baas, maar voor mezelf...dus dat probleem heb ik niet
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Lees aub mijn laatste post eens mischien begrijp je dan wat hij bedoelt.psy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:20:
[...]
Jij gelooft alles wat ze in de reclame zeggen? Dan zal je wel vaker tegen dit soort onmogelijkheden oplopen. Ik ben realistisch en besef dat je voor dat geld best tevreden mag zijn als je in ieder geval 15 Mb/s haalt. Als je ontevreden bent ontbind je je contract wegens wanprestatie (wat niet kan omdat ze adverteren met een maximum snelheid), en ga je voor vele euro's meer naar een alternatieve ISP.
offtopic:
Overigens werk ik niet voor een baas, maar voor mezelf...dus dat probleem heb ik niet
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Tuurlijk geloof ik niet alles wat ze in de reclame zeggen, maar ik vind nogmaals dat ze geen snelheid tot 20 Mbit moeten beloven terwijl ze dat maar tot 15,3 Mbit kunnen waarmaken op dit moment. Bovendien hebben mensen de maximale snelheid wel gehaald in het begin, dus dat is voor die mensen toch een beetje zuur. Zelf ben ik nagenoeg altijd tevreden geweest met dit pakket wat ik ook al in eerdere posts heb gezegd, maar vind het gewoon oneerlijk dat de snelheid gelimiteerd is, ondanks dat deze snelheid nog steeds supersnel is, maar daar gaat het dus niet om.psy schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:20:
[...]
Jij gelooft alles wat ze in de reclame zeggen? Dan zal je wel vaker tegen dit soort onmogelijkheden oplopen. Ik ben realistisch en besef dat je voor dat geld best tevreden mag zijn als je in ieder geval 15 Mb/s haalt. Als je ontevreden bent ontbind je je contract wegens wanprestatie (wat niet kan omdat ze adverteren met een maximum snelheid), en ga je voor vele euro's meer naar een alternatieve ISP.
offtopic:
Verwijderd
Je bent op de hoogte van het feit dat er ook mensen zijn die wel 20mbit of zelfs meer halen?®Otto schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:44:
Tuurlijk geloof ik niet alles wat ze in de reclame zeggen, maar ik vind nogmaals dat ze geen snelheid tot 20 Mbit moeten beloven terwijl ze dat maar tot 15,3 Mbit kunnen waarmaken op dit moment.
Verwijderd
Dit is wel onzin! Ze leveren gewoon ook de volle snelheid op de wijkcentrales die goed zijn... 20mbit of meer dus en het is echte onzin dat het gaat om de maximale snelheid. Het gaat erom dat ze een dienst leveren die stabiel en goedkoop is met extra's niet of dit 15 mbit of 17 mbit is...®Otto schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:54:
[...]
Haal hier nog steeds een dvd in minder dan een uur naar binnen![]()
ps: als je 20+ mbit wilt moet je bij ELKE provider nagenoeg altijd verhuizen naar naast de centrale.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 01:23 ]
Verwijderd
klopt idd! en over de techniek weet ik ook waarom sommige 20mbit halen en andere niet ...Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:40:
[...]
Je bent op de hoogte van het feit dat er ook mensen zijn die wel 20mbit of zelfs meer halen?
zoals Versatel het ook aangeeft op hun website is de 15mbit cap gedaan om meer stabilteit te krijgen.
Verwijderd
het gaat dus om het principe ... ok daar heb je wel een punt maar ja dit wordt wel een eindeloze discussie. Andere bedrijven hebben weer andere 'geintjes' dus tja ... het is je eigen keuze om naar een andere ISP te gaan als je dit wilt.®Otto schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:44:
[...]
Tuurlijk geloof ik niet alles wat ze in de reclame zeggen, maar ik vind nogmaals dat ze geen snelheid tot 20 Mbit moeten beloven terwijl ze dat maar tot 15,3 Mbit kunnen waarmaken op dit moment. Bovendien hebben mensen de maximale snelheid wel gehaald in het begin, dus dat is voor die mensen toch een beetje zuur. Zelf ben ik nagenoeg altijd tevreden geweest met dit pakket wat ik ook al in eerdere posts heb gezegd, maar vind het gewoon oneerlijk dat de snelheid gelimiteerd is, ondanks dat deze snelheid nog steeds supersnel is, maar daar gaat het dus niet om.
Ja dat weet ik ook wel, maar het merendeel heeft toch de speedcap erop zitten, daar zijn talloze voorbeelden van. Ik heb 'm vanaf het begin erop zitten en ik ben zoals gezegd tevreden met de snelheid, maar daar gaat het dus niet om. Maar goed, het blijft idd een eindeloze discussie zo.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 00:40:
[...]
Je bent op de hoogte van het feit dat er ook mensen zijn die wel 20mbit of zelfs meer halen?
Dat begrijp ik ook wel waarom Versatel dit doet, maar dan moeten ze wel anders gaan adverteren naar mijn idee.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:26:
[...]
klopt idd! en over de techniek weet ik ook waarom sommige 20mbit halen en andere niet ...
zoals Versatel het ook aangeeft op hun website is de 15mbit cap gedaan om meer stabilteit te krijgen.
Verwijderd
Ik heb hier al een maand snelheidsproblemen, ik was de eerste week bijna 1.5 mb/sec en nu amper 1 mb/sec. Nu komt er begin volgende week een monteur en die vertelde me ( bij de afspraak ) dat er waarschijnlijk een ander type modem bij mij wordt "geprobeerd". Maar dat was nog niet 100% zeker.
Dus ik ben benieuwt, ik hou jullie op de hoogte. Waarschijnlijk is mijn modem niet goed, hij traint zich te laag .Hij begint op 2.4 mb/sec en is in een paar seconden op 1.0 mb/sec.Het nieuwe modem zou ook een sterker wireless signaal afgeven.
Wordt Vervolgt.
Groetjes.
PS post eens jullie snelheid op een 100 mb file van bv bbnet. Nogmaals er zijn veel mensen die na de update van vorige week veel snelheid hebben verloren en ik heb het niet over de 4 mb abbo's maar over de 20mb people.
Hmm, het was me niet echt opgevallen, maar ik ben ineens van ~1350KB naar ~950KB gegaan... Slik.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 07:51:PS post eens jullie snelheid op een 100 mb file van bv bbnet. Nogmaals er zijn veel mensen die na de update van vorige week veel snelheid hebben verloren en ik heb het niet over de 4 mb abbo's maar over de 20mb people.
Melden bij de Helpdesk neem ik aan? Of is het al bekend en lossen ze het zelf op (ik kan amper mijn lachen inhouden als ik dit typ).
Peter
I have no life, and therefore no signature
Voor zover ik weet haal ik nog steeds rond de 1,5 Mb/secVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 07:51:
post eens jullie snelheid op een 100 mb file van bv bbnet. Nogmaals er zijn veel mensen die na de update van vorige week veel snelheid hebben verloren en ik heb het niet over de 4 mb abbo's maar over de 20mb people.
Gloeiende..gloeiende...net nog ff een test gedaan... komt niet boven de 800KB/sec uit...
[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 14-02-2006 10:38 ]
Op www.tele2klachtgroep.nl loopt een poll en een topic over dit probleem. Wellicht handig om je bevindingen daar ook te melden. De mensen achter die site hebben contacten bij Tele2Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 07:51:
Heeft er iemand iets gehoord dat er dadelijk een ander soor modem komt voor het 20mb abbo.
Ik heb hier al een maand snelheidsproblemen, ik was de eerste week bijna 1.5 mb/sec en nu amper 1 mb/sec. Nu komt er begin volgende week een monteur en die vertelde me ( bij de afspraak ) dat er waarschijnlijk een ander type modem bij mij wordt "geprobeerd". Maar dat was nog niet 100% zeker.
Dus ik ben benieuwt, ik hou jullie op de hoogte. Waarschijnlijk is mijn modem niet goed, hij traint zich te laag .Hij begint op 2.4 mb/sec en is in een paar seconden op 1.0 mb/sec.Het nieuwe modem zou ook een sterker wireless signaal afgeven.
Wordt Vervolgt.
Groetjes.
PS post eens jullie snelheid op een 100 mb file van bv bbnet. Nogmaals er zijn veel mensen die na de update van vorige week veel snelheid hebben verloren en ik heb het niet over de 4 mb abbo's maar over de 20mb people.
Verwijderd
zal dit nog worden opgelost door meneer tele 2 of zullen we hier genoegen mee moeten nemen ??
Vanaf donderdagavond 16 februari kunt u via de digitale decoder ook gratis kijken naar de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7, SBS6, Veronica en Net5.
Overigens is bij mij de (download)snelheid ook minder stabiel dan voorheen, hopelijk wordt dit snel verholpen (ik haal nog wel dezelfde max, maar niet meer continu).
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Verwijderd
wwhhahaaha Anyway ... niet alleen dat maar VEEL meerSpeedy-Andre schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:33:
Nu ff geen geklaag maar een (aardige) mededeling:
Vanaf donderdagavond 16 februari kunt u via de digitale decoder ook gratis kijken naar de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7, SBS6, Veronica en Net5.
Overigens is bij mij de (download)snelheid ook minder stabiel dan voorheen, hopelijk wordt dit snel verholpen (ik haal nog wel dezelfde max, maar niet meer continu).
Verder moeten je aub niet bellen over dat je geen MAX meer haalt oid! Dit alles om meer stabiel te zijn ipv dat je weer een rotte TV uitzending hebt! Als je snel internet wilt neem je glasvezel of andere 20mbit providers. Versatel levert Goed snel internet met tv, voetbal en 1.2 mbytes/s of 750 kbytes/s internetten ofwel prima zat.
Ik heb zelf geen versatel/tele2 en ik wil het ook helemaal niet hebben, al die diensten bij 1 firma vind ik niet zo'n prettig idee.
Verwijderd
ALLEMAAL bellen als je snelheid lager is geworden na de firmware updateVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 04:45:
[...]
wwhhahaaha Anyway ... niet alleen dat maar VEEL meer... inside info moet je wel weten!
Verder moeten je aub niet bellen over dat je geen MAX meer haalt oid! Dit alles om meer stabiel te zijn ipv dat je weer een rotte TV uitzending hebt! Als je snel internet wilt neem je glasvezel of andere 20mbit providers. Versatel levert Goed snel internet met tv, voetbal en 1.2 mbytes/s of 750 kbytes/s internetten ofwel prima zat.
voorheen werkte bij mij ook alles goed dus dat is geen uitmaak
Verwijderd
Gemiddeld zo'n 2.5 tot 3 mb. Het lijkt er wel op dat ze nu een cap hebben op 1.2 mb per seconde.( misschien plaatselijk sommige centrale's)
Wat denken jullie ervan vrienden. Ik vind dat de mensen die binnen 1200 meter van de centrale zitten gewoon drie kwart van de snelheid moeten hebben , op zijn minst.
Ik vraag me al die mensen op mijn een mail te doen , met een printsreen op een 100mb file en dan stuur ik alles naar tele2. En ik ga ook vervolg acties doen.
Blijf hier allemaal je snelheid posten , hoe meer ik weet hoe meer ik kan doen.
Ik heb ook een telefoonnummer van iemand die redelijk hoog in de organisatie staat bij versatel/tele2 en die ga ik ook eens aan de tand voelen.
Groetjes.
ps nogmaal mijn snelheid is van 1.45 mb/sec naar 942Bb/sec gezakt , file daarvoor is van bbnet en www2.versatel.nl/100mb.bin
Verwijderd
Goed werk! Ik zal vanavond nog eens checken...de 1e keer na de update merkte ik geen verschil.Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:45:
Tja na wat forums bezocht te hebben , en het checken op mijn werk. Ik werk in een fabriek waar 642 mensen werken (aanwezig zijn) en daarvan hebben er 74 tele2 20 mb. Ik heb de afgelopen week gevraagd om eens thuis te kijken wat je snelheid is, 30 mensen vertelde me dat ze nog nooit hebben gemeten dus die vallen al af.Maar de andere hebbben na de update allemaal snelheid ingeleverd.
Gemiddeld zo'n 2.5 tot 3 mb. Het lijkt er wel op dat ze nu een cap hebben op 1.2 mb per seconde.( misschien plaatselijk sommige centrale's)
Wat denken jullie ervan vrienden. Ik vind dat de mensen die binnen 1200 meter van de centrale zitten gewoon drie kwart van de snelheid moeten hebben , op zijn minst.
Ik vraag me al die mensen op mijn een mail te doen , met een printsreen op een 100mb file en dan stuur ik alles naar tele2. En ik ga ook vervolg acties doen.
Ik heb ook een telefoonnummer van iemand die redelijk hoog in de organisatie staat bij versatel/tele2 en die ga ik ook eens aan de tand voelen.
Groetjes.
ps nogmaal mijn snelheid is van 1.45 mb/sec naar 942Bb/sec gezakt , file daarvoor is van bbnet en www2.versatel.nl/100mb.bin
Toch weer een vreemd verhaal.
-> De speedcap op 15 Mbit van Versatel was voor stabiliteitsredenen.
Dit lijkt erop dat Tele2 dit doet voor andere (wellicht kostenbesparende) redenen....
Doet de tele2klachtgroep hier ook iets mee?
Avarage voor de 100mb.bin van ww2.versatel.nl
12:01:43 (1.35 MB/s) - `100mb.bin' saved [104,857,600/104,857,600]
[ Voor 48% gewijzigd door Zwerver op 15-02-2006 12:01 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Verwijderd
haalde voor de update dik 15mb tot aan de speedcap nu dus nog maar net 12mbVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:45:
Tja na wat forums bezocht te hebben , en het checken op mijn werk. Ik werk in een fabriek waar 642 mensen werken (aanwezig zijn) en daarvan hebben er 74 tele2 20 mb. Ik heb de afgelopen week gevraagd om eens thuis te kijken wat je snelheid is, 30 mensen vertelde me dat ze nog nooit hebben gemeten dus die vallen al af.Maar de andere hebbben na de update allemaal snelheid ingeleverd.
Groetjes.
heb al kontakt gehad met tele 2 maar denk helaas niet dat het helpt
Verwijderd
100MB in 2 min 15 sec = 758 Kb/sec
Mijn snelheid was bij oplevering 16-08-05 1,55 MB/sec
Mochten ze met deze deze speedcap een stabiel triplepakket leveren dan zeg ik way to go tele2, en dat voor die prijs......klasse.
[ Voor 4% gewijzigd door Crawl NL op 15-02-2006 12:52 ]
Ehh....ik heb ook een lijntje uitstaan bij zowel de productmanager van ADSL 20Mb stuff en teamleider 3e lijns techn. support..Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:45:
Groetjes.
Als we nu geen oplossing meer krijgen
Verwijderd
Achternaam?Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 11:45:
We houden hier een inhoudelijke discussie, als dat niet kan heeft dit topic geen bestaansrecht.
Verwijderd
Met Versatel Family was dit geen probleem, maar ook de resultaten die ik met google vind geven een time-out

Ik geloof niet dat Plato sinds juli 2005 plat ligt

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik weet niet wat voor website het is, maar ik kan het ook niet bereiken met mijn 20Mbit Versatel verbinding.Speedy-Andre schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:17:
Kan iemand met 20Mb of een ander Versatel pakket http://www.plato.nl bereiken![]()
Met Versatel Family was dit geen probleem, maar ook de resultaten die ik met google vind geven een time-out![]()
Plato is een cd/dvd speciaalzaak die vestigingen heeft in de randstad.micebec schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 00:13:
[...]
Ik weet niet wat voor website het is, maar ik kan het ook niet bereiken met mijn 20Mbit Versatel verbinding.
Ik ben veel met muziek bezig en bij Plato kon ik veel informatie vinden, nu echter niet meer
Bij een andere provider werkt de website gewoon, net ff gecheckt
[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-Andre op 16-02-2006 00:41 ]
What's in the case?
Verwijderd
http://www.platomania.nl/ misschien alternatief. Ik kom er ook niet op check straks ff op mijn werk.Speedy-Andre schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:17:
Kan iemand met 20Mb of een ander Versatel pakket http://www.plato.nl bereiken![]()
Met Versatel Family was dit geen probleem, maar ook de resultaten die ik met google vind geven een time-out![]()
Verwijderd
van de ruim 13000 nar de 9000.
Tja.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 06:09 ]
Verwijderd
Inderdaad dit moet een discussie forum blijven, omdat ik toch denk dat ik wat kan bereiken, geef ik hier een email adres tele2speed@gmail.com mail daar je snelheid naartoe , ik ga al die mails bundelen en dan naar tele2 sturen, en niet naar de service desk.Maar naar mensen een stapje hoger in de organisatie. Dus nogmaals hoe meer info hoe meer ik kan. Ook klachten zijn welkom. Er zullen er ook misschien bij zijn die ik meteen kan beantwoorden. Deze mail word door mij gelezen en ook door een monteur van imtech, dus wie weet weet hij wat. Maar het gaat dus vooral om de snelheids vermindering na de update. sreenshots zijn ook welkom. Vertel het voort tele2speed@gmail.comXandrios schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:11:
Even voor de duidelijkheid: dit is GEEN plaats om je behaalde snelheden te dumpen.
We houden hier een inhoudelijke discussie, als dat niet kan heeft dit topic geen bestaansrecht.
Mijn speeds via de Belgische meet site.
Your current download speed:
10670kbit/s or 1334kbyte/s
Your current upload speed:
807kbit/s or 101kbyte/s
Versatel file gaat met 1,25Mb/s steady, zeker niet lager, soms wel hoger.
De monteur liet me een site zien waar ik de afstand tot de centrale kon meten. Maar daar sta ik jammer genoeg nog niet tussen. Ik ga er dan van uit dat ik niet op de centrale zit die de BB site laat zien. Want volgens die site zit ik op 3500m. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de snelheid die ik haal.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Mijn snelheid is ook weer op het oude niveau
[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 16-02-2006 11:19 ]
1) Mijn snelheid van 20mbit is iets lager heb ik het idee (rond de 1300 kb/s ipv 1500 kb/s), maar mij hoor je daar nog niet over klagen
2) Ik kan in mijn media browser nu Radio kiezen al een tijdje, echter staat er Skyradio, maar is het één of andere zender waarin gepraat wordt (dus is het niet Skyradio). Iemand ook dit probleem? Nu hoor ik overigens helemaal niets achter de Skyradio-knop.. (gaat me niet om Skyradio, maar om het principe, got it
3) Vanavond tv-zenders erbij en tellen geblazen zodat we die Samsung gaan winnen, alleen... ehhh... wat zouden ze precies onder tv-zender verstaan...!

Begin wel heel erg benieuwd te worden wanneer het totale zenderaanbod komt en wat hun (uiteraard) lage prijs zal zijn
Mijn hoop is ook idd dat de prijs in ieder geval (gelijk of) minder is dan wat ik nu betaal bij Essent Kabelcom (15 euri ofzo per maand)...Robinter79 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:31:
Effe een paar dingen hoor:
1) Mijn snelheid van 20mbit is iets lager heb ik het idee (rond de 1300 kb/s ipv 1500 kb/s), maar mij hoor je daar nog niet over klagen
2) Ik kan in mijn media browser nu Radio kiezen al een tijdje, echter staat er Skyradio, maar is het één of andere zender waarin gepraat wordt (dus is het niet Skyradio). Iemand ook dit probleem? Nu hoor ik overigens helemaal niets achter de Skyradio-knop.. (gaat me niet om Skyradio, maar om het principe, got it)
3) Vanavond tv-zenders erbij en tellen geblazen zodat we die Samsung gaan winnen, alleen... ehhh... wat zouden ze precies onder tv-zender verstaan...!hoort daar ook MU-channel bij? En de 'live voetbal'-zender? Je moet waarschijnlijk gewoon bij ned 1 beginnen met tellen en dan net zolang doortellen totdat je bij ned 1 weer bent aangekomen
toch?
Begin wel heel erg benieuwd te worden wanneer het totale zenderaanbod komt en wat hun (uiteraard) lage prijs zal zijnHoop onder de 10 euri per maand, moet kunnen toch?
En ja..volgens mij is het ook tellen vanaf NED 1 tot dat je weer bij NED 1 bent aangekomen...
Hmm, mijn snelheid is inmiddels weer normaal... Misschien gewoon een dip in het netwerk?pwvliet schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:13:
[...]Hmm, het was me niet echt opgevallen, maar ik ben ineens van ~1350KB naar ~950KB gegaan... Slik.
Melden bij de Helpdesk neem ik aan? Of is het al bekend en lossen ze het zelf op (ik kan amper mijn lachen inhouden als ik dit typ).
I have no life, and therefore no signature
Lol, ik haalde met Campus@Maastricht (kabelinternet voor thuis gehost door de universiteit) ook 1200KB/s. Maar dat was toch echt pas 10mbit. 1300KB/s vind ik dan matig voor 20Mbit. Wat is je afstand tot de centrale? (http://pcdb.bbned.nl/).Robinter79 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:31:
Effe een paar dingen hoor:
Theoretisch zou je (20 x 1024) / 8 =2560KB/s moeten kunnen halen. Je haalt nu de helft, maar betaalt voor het dubbele.
Deel het voor de gein door 9 of zelfs door 9,5!
Heeft te maken met overhead etc daardoor is de snelheid altijd lager dan de theoretische techniek
Kortom, ik heb bij 1 klant maximaal! 21mbit gehaald, hoger kwam ik echt niet.
Ik deelt altijd voor het gemak door 10MSoft06 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:02:
En nooit delen door 8!!! Hoe vaak moeten we dat nu nog zeggen!
Heeft te maken met overhead etc daardoor is de snelheid altijd lager dan de theoretische techniek
Ik zeg toch ook theoretisch of nietMSoft06 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:02:
En nooit delen door 8!!! Hoe vaak moeten we dat nu nog zeggen!

1 byte is nog steeds 8 bits... En of je nou overhead hebt of niet, het blijf 8 bits.
Centrale: Gd-CfRiEtJeSaTe schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:39:
[...]
Lol, ik haalde met Campus@Maastricht (kabelinternet voor thuis gehost door de universiteit) ook 1200KB/s. Maar dat was toch echt pas 10mbit. 1300KB/s vind ik dan matig voor 20Mbit. Wat is je afstand tot de centrale? (http://pcdb.bbned.nl/).
Theoretisch zou je (20 x 1024) / 8 =2560KB/s moeten kunnen halen. Je haalt nu de helft, maar betaalt voor het dubbele.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1485 meter. Aardig afstandje nog. Als ik een prog als Fresh Download gebruik (meerdere sources ofzo gebruikt dat prog), dan kom ik aan een snelheid van 1600 kb/s gemiddeld. Gezien de afstand (volgens mij heb je het dan over een max van 15 mbit ofzo bij 1500 meter afstand tot centrale) en de redelijke prijs van 39,95 ben ik hier eigenlijk gewoon wel tevreden mee. 20mbit zou ik toch nooit kunnen halen op 1500 meter.. maar dat wist ik al vantevoren, dat het maximaal 20mbit zou zijn en dat ik genoegen moet nemen met minder. Ik vind het prima.
update: ik kan nu trouwens een boel Radio-zenders ontvangen via mediabrowser (blijft een beetje raar... radio voor tv... kan je je tv aanzetten, je decoder en je versterker om een radiosignaaltje te luisteren.. maar goed), maar de kwali is tot nog toe bagger-a-la-crème. Lijkt wel op 48 kb/s signaaltje ofzo. Maar dit wordt ook uiteraard vast veeeeeeeeeeeel beter, want officieel zouden ze nog niet eens te ontvangen zijn geloof ik (vanavond is dé test toch pas).
[ Voor 20% gewijzigd door Robinter79 op 16-02-2006 13:40 ]
Verwijderd
Sommige centrale zijn weer op de oude ( gecapte ) snelheid terugezet. Andere zullen nog volgen zeggen ze. Dus hou ff je snelheid in de gaten.
Bij problemen mail naar tele2speed@gmail.com en wij kijken wat we kunnen doen voor U.
Ik hoop wel dat je een stuk beter Nederlands schrijft in die brieven dan wat je hier elke keer laat zien. Ik zou een brief die zo klinkt, met spelfouten en al gewoon in de schredder knikkeren namelijkVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:49:
Laatste Update vers van de pers.
Sommige centrale zijn weer op de oude ( gecapte ) snelheid terugezet. Andere zullen nog volgen zeggen ze. Dus hou ff je snelheid in de gaten.
Bij problemen mail naar tele2speed@gmail.com en wij kijken wat we kunnen doen voor U.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Da's fijn, heb je poorten extra open staan ofzoTheVMaster schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:
De plato.nl website doet het bij mij wel op mijn Tele2 20Mbit lijn
Verwijderd
Ik heb als primaire dns : 62.58.50.5 en als secundaire dns: 62.58.50.6 ingevoerd maar het werkt allemaal nog steeds niet.
Ik ben zo langzamerhand wel enigzins wanhopig aan het worden.
Help please
Radio synct op m'n receiver (spdif) met PCM 48KB/s, maar het lijkt wel een autoradioRobinter79 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 13:02:
[...]
update: ik kan nu trouwens een boel Radio-zenders ontvangen via mediabrowser (blijft een beetje raar... radio voor tv... kan je je tv aanzetten, je decoder en je versterker om een radiosignaaltje te luisteren.. maar goed), maar de kwali is tot nog toe bagger-a-la-crème. Lijkt wel op 48 kb/s signaaltje ofzo. Maar dit wordt ook uiteraard vast veeeeeeeeeeeel beter, want officieel zouden ze nog niet eens te ontvangen zijn geloof ik (vanavond is dé test toch pas).

Ook heeft 100mb.bin downloaden invloed op het geluid, tv blijft stabieler tijdens downloads.
Dan klinkt jouw autoradio wel extreem slecht zeg.. het geluid lijkt wel alsof er continu vogeltjes doorheen zingen.. niet om aan te horenSpeedy-Andre schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:07:
[...]
Radio synct op m'n receiver (spdif) met PCM 48KB/s, maar het lijkt wel een autoradio![]()
Ook heeft 100mb.bin downloaden invloed op het geluid, tv blijft stabieler tijdens downloads.

Oh ja, kga zo maar ff zenders telle
enGeachte heer/mevrouw,
Afgelopen periode heeft u naast het Eredivisievoetbal ook een aantal tv-kanalen zoals Ned1, Ned2, Ned3 en Talpa gratis kunnen ontvangen via uw digitale decoder. Vanaf donderdagavond 16 februari kunt u via de digitale decoder ook gratis kijken naar de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7, SBS6, Veronica en Net5.
Komende periode zullen we hier steeds meer tv- en radiokanalen aan toevoegen om de kwaliteit van de ontvangst op uw tv en ons netwerk optimaal te testen.
Kijk donderdagavond 16 februari tussen 20.00 uur en 22.00 uur televisie via uw digitale decoder en tel het aantal tv-kanalen. Ga vervolgens naar www.tele2.nl/tvtest, geef antwoord op de vragen en vul het aantal tv-zenders in. U kunt tot 23.00 uur uw antwoorden insturen. De winnaar wordt op 23 februari 2006 bekend gemaakt op www.tele2.nl/tvtest.
Gaat al wat beter wordenConcert Zender
FunX
KinkFM
Radio1,2,3,4
Radio 538
Radio 747
radio veronica
RTL FM
Sky Radio
WDR 3
Yorin FM
rene43 wijzigde dit bericht 16-02-2006 19:31 (66%) -->> verkeerd geteld?
Verwijderd
Zwerver schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:34: ben ook nogal druk om de mensen te helpen en dan maaaaak je wel eens een spelvout hahaha, beter dan afwachten tot je geholpen wordt, geven is vaak leuker dan nemen.
[...]
Ik hoop wel dat je een stuk beter Nederlands schrijft in die brieven dan wat je hier elke keer laat zien. Ik zou een brief die zo klinkt, met spelfouten en al gewoon in de schredder knikkeren namelijk
Neuh..dat niet...maar misschien dat ik er op kan komen omdat ik nooit cd's bestel?Speedy-Andre schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:00:
[...]
Da's fijn, heb je poorten extra open staan ofzo

ehh..Radiozenders vallen niet onder de tv-zenders toch. Dit stond namelijk in het mailtje : tel het aantal tv-kanalen
Dit zijn de zenders die ik al had :
- Nederland 1
- Nederland 2
- Nederland 3
- Talpa
- Discovery Channel
- National Geographic
- Animal Planet
- Voetbal Kanaal
- Eredivisie Kanaal
- Chelsea TV
- MU TV (Manchester United)
- ZDF
- ARD
- WDR
- RTL 4
- RTL 5
- RTL 7
- SBS 6
- NET 5
- Veronica
- Cartoon Network
- BBC Prime
- BBC World
- CNN
[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 16-02-2006 21:45 . Reden: Zenders toegevoegd ]
Verwijderd
Dat noem je vers van de pers? Het was al door meerdere mensen gemeld in dit topicVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:49:
Laatste Update vers van de pers.

Verwijderd
iemand?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:19:
Heeft het iemand al voor elkaar gekregen om zijn Playstation2 online te krijgen. Ik ben al een paar dagen aan het pielen met instellingen etc maar hij blijft constant hangen op de dns instellingen...
Ik heb als primaire dns : 62.58.50.5 en als secundaire dns: 62.58.50.6 ingevoerd maar het werkt allemaal nog steeds niet.
Ik ben zo langzamerhand wel enigzins wanhopig aan het worden.
Help please
Verwijderd
Het is niet de reactie waar ik op gehoopt had.
Nu word er weer gezegd dat om het landelijke netwerk stabiel te houden , moeten we misschien
nog wel ""iets aan de snelheid doen"". Probleem is dat ze mensen hebben met bijna geen snelheid en sommigen met topsnelheid. Ook bellen er veel gamer's die problemen hebben met de ping tijden.
Dan komt het bekende verhaal je kunt onze klanten wel meer snelheid geven maar je moet zorgen voor mooie pakketjes. Blabla, Is wel waar maar ........................Test fase niets gezien.....
Dus ik denk dat het nog even duurt voordat we weer naar de oude en zelfs naar de uncapte snelheid gaan. Bedank wel dat als je bv de helft van je snelheid overhoud zoals ik , voor weinig geld 54.95
leuk kan internetten, ( nieuwsgroepen ), digitale tv , gratis bellen. Dus al met al. FF wachten is niet erg. Maar ik wil wel dat ze er 100% hun best voor doen om het een en ander op te lossen.
Ik ga dus door met problemen melden, dus bij problemen ( hoe meer hoe beter) want ik merk dat ik reactie krijg van tele2. mail naar TELE2SPEED@GMAIL.COM
SUCCES.
Precies.....zo is het maar net, maar ze mogen het hier natuurlijk niet bij laten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 06:26:
Bedank wel dat als je bv de helft van je snelheid overhoud zoals ik , voor weinig geld 54.95
leuk kan internetten, ( nieuwsgroepen ), digitale tv , gratis bellen.[/b]
Hoe ziet het nu met de kwaliteit van de tv zenders ?

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Ozzy --> je hebt mail
Overigens komt dit dus van een hoofd van een technische afdelingEr is op dit moment geen enkele reden om snelheid te cappen en afgezien
van een paar logs op het forum en normale storingen/incidenten krijgen
wij geen meldingen van lagere snelheden.
hehe kan ook het Klacht Groep Forum bedoelenhjs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:44:
Tja, als hij het Tele2 forum bedoelt, daar zit niet echt veel leven meer in sinds het geintje met dichtgooien en toch weer doorgaan op 1 feb.
Tele2 bekijkt opties voetbalrechten Eredivisie
(Novum/Betten) - Tele2, het Zweedse moederconcern van datacommunicatiebedrijf Versatel, bekijkt op dit moment de opties voor de uitzendrechten 'achter de decoder' van de voetbalwedstrijden uit de Nederlandse Eredivisie. Dat heeft bestuursvoorzitter Lars-Johan Jarnheimer van Tele2 vrijdag gezegd tijdens een persconferentie over de jaarcijfers.
'We kijken er nu naar, maar hebben nog geen besluit genomen. Zoals het er nu naar uitziet gaan we door tot 2008', aldus Jarnheimer vrijdag. Volgens een woordvoerder van Versatel worden alle opties altijd bekeken, maar is het zeker de intentie van de directie om de voetbalrechten te behouden.
Abonnees van Tele2 (Versatel) kunnen via een opzetkastje momenteel live wedstrijden uit de Eredivisie zien, naast enkele televisiekanalen en bepaalde series. Volgens de zegsvrouw wordt dat aanbod uitgebreid, waardoor het product nog aantrekkelijker zal worden.
Versatel schrapte begin november de doelstelling om per eind 2005 meer dan 100.000 abonnees te hebben op het product voor live voetbalwedstrijden op televisie. Aan het einde van het derde kwartaal registreerde Versatel ongeveer 42.000 aanmeldingen voor het Live Eredivisie voetbalproduct, waarvan zo'n 34.000 via ADSL2+ en circa 8.000 per satelliet.
Half april 2005 lanceerde Versatel het product voor live voetbal op televisie. Het bedrijf zei destijds niet van plan te zijn de voetbalrechten, waarvoor het bedrijf jaarlijks EUR 30,5 miljoen neerlegt, door te verkopen aan Canal+ of een andere partij, zoals KPN.
Verwijderd
Lijkt me toch vrij onmogelijk aangezien huidige abbonees voor 1 tot 3 jaar een contract hebben voor de rechten van de eredivisie of kunnen ze het wel dumpen als ze daar de mogelijkheid toe hebben?
Zie bericht hierboven
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 15:25 ]
En op de newsserver van de TU/e zelfs maar 200 kb/sec, maar dat kan ook aan hun liggen.
Kijk dat je ipv 20 mbit iets van 1000 kb/sec haalt is nog wel acceptabel, maar 400 kb.....
Dan kan de tv en de telefoon wel mooi werken, maar ik wil ook wel een beetje internet hebben
Er zijn meerdere 20Mb'ers die deze website niet kunnen bereiken, de dns direct invoeren bij de netwerkinstellingen maakte geen verschil hierTheLemon schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:28:
Ik kom ook gewoon op plato.nl hoor, kan me ook slecht voorstellen dat je bepaalde sites (gewoon http) niet kan openen door een bepaalde provider.

Overigens heb ik nu opeens last van een rood inet lampje als ik iets upload, heel apart

Modem komt er zelf niet uit, dan maar weer uit/aan zoals ik dagelijks al doe zodra m'n pc is opgestart (steevast rood inet lampje als desktop verschijnt).
Zodra Tele2 een ander modem dan de Davolink gaat aanbieden meld ik een storing en vraag ik dat andere ding in de hoop dat ie stabieler is
Ben trouwens erg tevreden met de beeldkwaliteit, maar dat was ik al, ben nu alleen maar blij dat er meer zenders zijn bijgekomen. Ben benieuwd wat het uiteindelijke pakket zal worden.
Hier nog steeds last van "hangers". Elke ochtens loopt dat ding vast, alle lampjes branden nog wel, maar niets doet het meer. Ook kan ik niet meer op de modem komen. Na een resetje doet alles het weer feilloos.
Wie heeft enig idee wat het kan zijn?
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Verwijderd
het snelheidsklachten mailadres speed@tele2klachtgroep.nl . Ik wil jullie wel iets melden.
Ik heb gemeld een aantal dagen gelden dat ik waarschijnlijk via mijn contact persoon( door hem geregeld) een ander type modem mag uitproberen. Ik heb die modem nu in gebruik en die word volgende week wooensdag weer omgewisseld voor het versatel modem. De snelheid is exact gelijk gebleven , alles was gelijk ook de conn speed en de ping tijden. Wel was het wireless signaal wat sterker. Ik wil verder hier niet het merk modem noemen , het zal ook niet gebeuren dat er modems snel worden vervangen voor een andere type .Dit was puur als een testje bedoelt. Ik heb mijn bevindingen al naar tele2 gemailt.
Ik heb ook gevraagd of het niet mogelijk zou zijn om een gesprek te krijgen met P vd ....... van tele2.
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit gaat aflopen... niet geschoten is altijd mis.Denk eraan ik doe dit niet om Tele2 zwart te maken ik probeer samen te werken met hun. En tot nu toe wordt ik er goed en vriendelijk te woord gestaan en dat vind ik er prettig en zeker ook positief.
Ps Vmaster contact me((important))
(Voetbal kijken)
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
Dit is in de vorige topic duidelijk veel meer over te vinden.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:08:
Ozzy weet je al iets meer over de situatie in Rotterdam mbt het capaciteit probleem?
(Voetbal kijken)
Maar velen maken de vergissing dat ze denken dat hun snelheid niet voldoende is om tv te kunnen kijken. Internet snelheis is daar gewoon erg goed ( afhankelijk van de afstan tot central blabla )
TV gaat via multicast, dat scheelt een stuk aan bandbreedte. Inderdaad gaat er veel data over je eigen lijn, maar daarboven wordt de bandbreedte gedeeld. Dus een TV-kanaal gaat maar een keer naar ieder niveau (regio/stad/centrale) en wordt dan verder gesplitst. Als er 100.000 mensen TV kijken is het dus niet zo dat er 400 Gbit uit Rotterdam wordt gehaald. Maar in Rotterdan zijn er nog wat problemen waar ze serieus aan werken omdat om zoveel klanten gaat.
OzzY
Sinds een week of 3 heb ik een zeer onstabile verbinding, vooral 's avonds klapt mijn verbinding eruit, om na een minuut of 2 weer online te komen.En dat herhaalt zich dan de hele avond. Ook begint het gesodemieter in het weekend en overdag.Speedy-Andre schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 21:04:
[...]
Er zijn meerdere 20Mb'ers die deze website niet kunnen bereiken, de dns direct invoeren bij de netwerkinstellingen maakte geen verschil hier![]()
Overigens heb ik nu opeens last van een rood inet lampje als ik iets upload, heel apart![]()
Modem komt er zelf niet uit, dan maar weer uit/aan zoals ik dagelijks al doe zodra m'n pc is opgestart (steevast rood inet lampje als desktop verschijnt).
Zodra Tele2 een ander modem dan de Davolink gaat aanbieden meld ik een storing en vraag ik dat andere ding in de hoop dat ie stabieler is
Ik heb de KS inmiddels gemaild hierover, en ben teruggebeld door een aardige jongeman.
Jammer dat zijn tips niet werken. (ADSL splitter zou defect kunnen zijn/modem defect/)
Inmiddels al een 2e mail gestuurd, persoonlijk denk ik dat het iets te maken heeft met de laatste modem update.
Verwijderd
heeft optie niet,TheLemon schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:57:
Ozzy, weet je of die andere modem wel de optie heeft om DNS en DHCP op je LAN uit te schakelen? Ik word namelijk gestoord van die DHCP in de Davolink, heb zelf namelijk een DHCP in mijn AD.
Oz
Van mij mag wpa-2 (volledig graag) ook weer terug in het menu, want waarom alles wat nuttig is eruit slopen, de kabelverbinding heeft geen last van wpa.
Ook het statusmenu lijkt me geheel onschuldig als ie zichtbaar is, dan weet je tenminste op welke snelheid het modem synct, ik vind het echt een drama zoals het modem nu is

Ehh.....bellen? Ik heb je nummer niet
Bij mij werkt nummerherkenning bij geen van de methodesSpeedy-Andre schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:51:
Bij mij verergerden de problemen met het modem na de update, ik hoef die dtmf switch niet zo nodig omdat ik toch niet bel via het modem.
Van mij mag wpa-2 (volledig graag) ook weer terug in het menu, want waarom alles wat nuttig is eruit slopen, de kabelverbinding heeft geen last van wpa.
Ook het statusmenu lijkt me geheel onschuldig als ie zichtbaar is, dan weet je tenminste op welke snelheid het modem synct, ik vind het echt een drama zoals het modem nu is
Verwijderd
Bij mij in Almere geeft dit een perfect beeld.
Ook de radio zenders zijn uitstekend.
Alleen jammer dat de download snelheid hierdoor erg vertraagd.
Als dit zo blijft (en T2 stopt niet met deze dienst) dat ga ik echt UPC opzeggen
Update:gromit77 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:11:
[...]
Sinds een week of 3 heb ik een zeer onstabile verbinding, vooral 's avonds klapt mijn verbinding eruit, om na een minuut of 2 weer online te komen.En dat herhaalt zich dan de hele avond. Ook begint het gesodemieter in het weekend en overdag.
Ik heb de KS inmiddels gemaild hierover, en ben teruggebeld door een aardige jongeman.
Jammer dat zijn tips niet werken. (ADSL splitter zou defect kunnen zijn/modem defect/)
Inmiddels al een 2e mail gestuurd, persoonlijk denk ik dat het iets te maken heeft met de laatste modem update.
Ik ben zaterdag wederom gebeld door Tele2 over bovenstaande problemen.
De klacht wordt doorgezet, en er gaat gemonitord worden.
Lijkt me sterk dat deze problemen nog niet bekend zijn bij Tele2. Zo te lezen hier ben ik niet de enige met deze problemen.
Ik heb nu na een reset (15 sec, en 5 sec) het wireless gedeelte op enable laten staan en nu blijft de verbinding wonder boven wonder wel stabiel. ('t zal wel toeval zijn)
Update:gromit77 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:37:
[...]
Update:
Ik ben zaterdag wederom gebeld door Tele2 over bovenstaande problemen.
De klacht wordt doorgezet, en er gaat gemonitord worden.
Lijkt me sterk dat deze problemen nog niet bekend zijn bij Tele2. Zo te lezen hier ben ik niet de enige met deze problemen.
Ik heb nu na een reset (15 sec, en 5 sec) het wireless gedeelte op enable laten staan en nu blijft de verbinding wonder boven worder wel stabiel. ('t zal wel toeval zijn)
Vandaag (zondag) wederom gebeld door een jongedame, ze willen een monteur sturen op basis van gelijk.
Ik zou nl. ook met de verbinding/modem hebben kunnen gerommeld.
Duh ?.. rommelen met het modem? die paar instelligen waar wij bij kunnen.
Ik heb het modem alleen maar gereset, alles staat nu in de fabrieksinstellingen.
Ik heb haar meteen verteld dat ik ook niet op www.plato.nl kan komen, en dat het soms erg lang duurt voordat ik div. pagina's kan bekijken.
Maar ze gaf toe dat er meer mensen problemen hebben na de laatste modem upgrade.
Dus.. er komt hier een monteur langs. (gaat me een halve snipperdag kosten, mijn vrouw heeft er de ballen verstand van)
Tot zover
Dit topic is gesloten.
Let op: Dit topic is NIET bedoeld om je speed-resultaten te dumpen. Inhoudelijk discussieren is prima, maar je snelheidsresultaten zonder reden neerzetten kost je een OW.