Ik heb berich retour gekregen van Zyxel. Helaas nog geen reactie van TweakDSL.
Geachte,
er zijn afspraken gemaakt tussen uw Internet Provider en de leverancier van ZyXEL, namelijk dat ze dit soort vragen/problemen bij hun terecht komen.
Wat u wel zou kunnen proberen:
1. Log in de modem via de webmenu en ga naar >> Remote Management en configureer deze exact volgens het voorbeeld in de bijlage.
Dit om dadelijk bij toegang te krijgen via telnet (sla de gegevens op)
2. Ga vervolgens naar Firewall >> Treshold en neem de instellingen exact over volgens het voorbeeld en sla de gegevens op
3. Log in op Telnet
-Start - Uitvoeren - typ 'commando' [Enter] typ 'telnet 192.168.1.1'
-typ het wachtwoord in
-in het hoofdmenu ga naar 24 [Enter]
-U komt in 'System Maintenance', typ '8' [Enter]
vervolgens ziet u een cursor die er zo uitziet : ras>
-typ 'sys edit autoexec.net' [Enter']
U ziet de onderstaande regel verschijnen:
EDIT cmd: q(uit) x(save & exit) i(insert after) d(elete) r(eplace) n(ext)
-druk op 'I' en druk en vervolgens op de spatiebalk
-typ hiernaast in 'ip nat session 150'[Enter]
-druk op 'X' toets op te slaan
-en reboot de router achter telnetmenu 24.4( of zet de modem even uit en aan).
Hiermee zet u de instellingen vast in de ZyXEL modem dat elke host(computer) niet meer dan 150 simultane NAT sessies kan maken.
Helaas heeft ZyXEL Taiwan gekozen voor een standaard maximum, derhalve raden we aan dit te verkleinen.
Mocht de bovenstaande instructie het probleem niet oplossen, dan raad ik u aan om alsnog contact op te nemen met uw Internet Provider.
Met vriendelijke groet,
Best Regards,
Ga het zodadelijk proberen. Mischien werkt het maar vindt het maar een lapmiddel.
Edit:
Ik heb het toegepast... Krijg nu met klappen 12Mbit eruit. In Telnet CPU gebruik 100% continu (tot de snelheid voor 1-2 seconden naarbeneden klapt). Heb newsleecher op 9Mbit gecapped en dan schommelt mn cpu verbruik tussen de 60-85%
Woohoo! Met de nieuwe firmware en die limit van 150 sessions trek ik nu tussen 15-20Mbit!!! Nou moet ik wel zeggen dat het niet echt stabiel is. Veel haperingen in de DU meter grafiek. De cpu werkt nu tussen de 75-85%. Nou hopen dat het ook een beetje stabiel blijft en niet die firmware bugs weer naar voren komen...
[
Voor 26% gewijzigd door
DeV0uReR op 23-02-2006 18:02
]