Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Heb je al eens contact gehad met de helpdesk? Bjck heeft zo z'n twijfels over je modem, en je weet volgens mij nog altijd niet hoe ver je van de centrale afzit. Beiden zou ik serieus nemen. Als je ver van de centrale blijkt te zitten kun je altijd nog een lagere (en dus goedkopere) snelheid kiezen in plaats van hier te gaan zitten griepen over je snelheid.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Wildfire schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:03:

Welk abonnement wou je afsluiten? Ik heb zojuist even de eerste stappen gedaan voor het BBNed ADSL2+ WO abbo en daar kon ik netjes aangeven geen modem nodig te hebben.
ik niet, het abo is TweakDSLB10MC
En hoe kun je weten over anderhalf jaar een ander abbo nodig te hebben? Verhuizing?
ja dan ga ik uit huis, en voor m'n ma is een veel simpeler abo'tje ook genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

plakbandrol schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:20:
[...]

ik niet, het abo is TweakDSLB10MC

[...]
ja dan ga ik uit huis, en voor m'n ma is een veel simpeler abo'tje ook genoeg
Waarom pak je dan geen TweakDSL B10 lijntje? Eerste jaar E19.95 p/m, daarna E34.95 p/m. Je zit dan nog wel met de 24 maanden termijn, maar je hoeft hier geen modem bij te bestellen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Wildfire schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 02:39:

Waarom pak je dan geen TweakDSL B10 lijntje? Eerste jaar E19.95 p/m, daarna E34.95 p/m. Je zit dan nog wel met de 24 maanden termijn, maar je hoeft hier geen modem bij te bestellen.
zou ook kunnen, maar mij leek die aanbieding met die linktheater wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
bjck schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:35:

Dat kan je met Google ook wel vinden, anders op whatis.com even kijken.
Gevonden! :)
Om meerdere k analen te creëren wordt de beschikbare ADSL-bandbreedte op één van volgende manieren verdeeld: `Frequency Div ision Multiplexing (FDM)' of `Echo-onderdrukking (EC)'. FDM kent gescheiden banden toe voor upstream datacommunicatie en voor downstream transmissie. Bij EC kunnen beide banden overlappen. Aan de ontvanger is dan een echo-onderdrukker nodig om up- en downstream paden te scheiden. Beide technieken s plitsen een 4 kHz basisband af, voorzien voor de reeds bestaande analoge telefonie (`Plain Old Telephone Serv ice (POTS)')

Wanneer er geen interferentie is van andere diensten, presteert een transceiver
gebaseerd op EC in lichte mate beter dan een op FDM gebaseerde transceiver.
Bij een downstreamsnelheid van 1.5 Mbps is het verschil in bereikbare afstand
ongeveer 16% in het voordeel van EC. Bij 6 Mbps daarentegen, bedraagt het
verschil slechts 9%. Wanneer rekening wordt gehouden met crosstalk, levert
de op FDM gebaseerde transceiver betere resultaten dan de op EC gebaseerde
transceiver voor downstream bit rates boven 4.5 Mbps. Dit wordt veroorzaakt
doordat de op FDM gebaseerde transceiver beperkt wordt door alleen self-
FEXT terwijl de op EC-gebaseerde transceiver beperkt wordt door zowel
self-FEXT als self-NEXT.
Aangezien er meestal vele modems dicht bij elkaar gelocaliseerd zijn in de
centrale is NEXT belangrijk, wat de FDM techniek ten gunste is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
eisb4er schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:14:
[...]

Done.
@bjck De wijziging naar fdm scheelt wel iets.
Plaatje 816-2p met 602sr1 firmware!
Nieuwe firmware die ik linkte, die nog geprobeerd? (vergeet niet reset te doen naar 'vendor-defaults' na flash en opnieuw instellen).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik wil binnenkort tweakdsl gaan bestellen (ik stap dan over van @home kabel). Ik heb op dit moment geen abbo bij kpn meer en dus geen vaste lijn.
Op het adres waar ik straks tweakdsl wil laten aansluiten kan ik kiezen uit de Tiscali en de BB uitvoering voor 16-24Mb.
Is er nog een reden te noemen waarom ik voor de een of voor de andere zou moeten kiezen? Ik heb nu geen idee en een kaalkoper lijn moet ik toch hebben.
Op dit moment is het iene-miene-mutte.....maar wellicht hebben jullie nog belangrijke argumenten :D

Gr.,
Dronez99 (het gaat om Almelo overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Deze firmware laat de ledjes van de modem knipperen! :P. En de att van de downstream is een stuk gedaalt, van 20.0 naar 15.5.

[ Voor 3% gewijzigd door The Wizard op 21-02-2006 12:59 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Blah, ik heb nogsteeds last van geen opvragende pagina's enzo :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ben dit bericht dus aan het typen via my MDA pro PDA met USB functie PC. Mij ISra is naar de kl.... Ik had een draadbreuk veroorzaakt in mijn telefoonkabel. Vraag niet hoe. Nu heb ik een israpunt met lasdop. Er steken vier draden uit. rood , blauw, oranje, bruin. Ik dacht simpel. rood en blauw. Maar op geen van de draden zit signaal. Nu heb ik KPN mijn lijn laten doormeten en die contstateren geen probleem. Iemand een sugestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Wat ik nu niet snap: waarom zijn de prijzen voor ADSL1 via BBned nog zo hoog voor nieuwe klanten? ProDSL (2Mb/512Kb) voor €49,95 is echt te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Heineken schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 13:40:
Wat ik nu niet snap: waarom zijn de prijzen voor ADSL1 via BBned nog zo hoog voor nieuwe klanten? ProDSL (2Mb/512Kb) voor €49,95 is echt te veel geld.
De inkoopprijzen zijn hoger voor ADSL1, bovendien is de winst op ADSL1 lijnen vast hoger dan bij ADSL2+. Dus bestaande ADSL1 klanten brengen voorlopig nog genoeg geld in het laatje. Zonde om dan de prijs te gaan verlagen.
ADSL2+ is nu relatief goedkoop. Overgaan als je de kans krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:11

defiant

Moderator General Chat
Jammer van de 2 jarige contracten, zou graag 35 euro voor 1 jarig T10 betalen (ala B10), maar 2 jaar is voor mij een te groot risico.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:27:
[...]

Ja volgens onderstaand mailtje wel. En nog net voor mijn verjaardag :P
Zie hieronder:

[...]
Ik ben ook erg blij met de laatste zin in het mailtje.
Ja leuk verjaardagskadotje :)
Je hebt het wel zelf betaald maar vooruit...
...........
Tevens hebben we per de volgende maand je facturatie ook aangepast zodat e.e.a. correct zal gaan verlopen.
Ja, vooral dat "correct" is leuk. Het is nogal eens mis gegaan in het verleden met de facturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:27:
Nog meer mensen die het zyxel 2602R ADSL2+ probleem hebben met de nieuwe firmware?
Bij mij valt de lijn nog steeds om de paar minuten uit, en heb ik een erg hoge ping.

Op adsl1 mode werkt alles wel goed.
Bij mij ook, heb de oude firmware maar weer teruggezet.
Dit staat nu in systeemstatus:

System Name:
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL_G.dmt

Normaal moet daar adsl2 staan.
Ook de snelheden zijn fors gezakt.

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 864 kbps
Downstream Speed: 9120 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:44:
[...]

Ja leuk verjaardagskadotje :)
Je hebt het wel zelf betaald maar vooruit...
Details, details.. :P
Laten we maar hopen dat het echt doorgaat volgende week. Het zal me niets verbazen dat het weer uitgesteld wordt door een vage reden..
............
Ja, vooral dat "correct" is leuk. Het is nogal eens mis gegaan in het verleden met de facturen.
Ik heb daar, gelukkig, geen ervaring mee. Misschien heb ik mijn naam wel mee :+

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het gaat nu nogsteeds fout met facturering tho, de boekhouding wordt betaald om het werk -correct- uit te voeren, doe het dan ook :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hi,

et schijnt dat ik een ADSL2+ signaal heb, alleen ik haal niet sneller als 12 MBIT :(
zit ~ 2000m van de centrale en had echt gehoopt iets meer download speed te kunnen halen
op zo een afstand :(

ondanks dat ik de nieuwe FIRMWARE erop los gelaten heb is mijn d/l snelheid er niet
op vooruit gegaan.

System Name: P2602R-61
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

Upstream Speed: 1145 kbps
Downstream Speed: 12103 kbps

wel heb ik ontzettend veel last van connection time-outs, om de 30 min verliest mijn modem
wel et signaal.

In sommige replies zie ik mensen praten over ADSL1 en ADSL2 mode
Is er een optie om die handmatig te veranderen voor de zyxel 2602R ADSL2+ modem??
Ik kan deze optie namemlijk nergens vinden :(

zou iemand mij hiermee mischien kunnen helpen ?
mischien dat ik zo die vele time-outs kan verhelpen

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

bjck schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:47:
[...]
Nieuwe firmware die ik linkte, die nog geprobeerd? (vergeet niet reset te doen naar 'vendor-defaults' na flash en opnieuw instellen).
Nee ik heb de versie van de allied data pagina gehaald. Zal alsnog de versie van jouw link eens flashen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 19:37:
hi,

et schijnt dat ik een ADSL2+ signaal heb, alleen ik haal niet sneller als 12 MBIT :(
zit ~ 2000m van de centrale en had echt gehoopt iets meer download speed te kunnen halen
op zo een afstand :(

Upstream Speed: 1145 kbps
Downstream Speed: 12103 kbps

wel heb ik ontzettend veel last van connection time-outs, om de 30 min verliest mijn modem
wel et signaal.

In sommige replies zie ik mensen praten over ADSL1 en ADSL2 mode
Is er een optie om die handmatig te veranderen voor de zyxel 2602R ADSL2+ modem??
Ik kan deze optie namemlijk nergens vinden :(

bij voorbaat dank
Je bent niet de enige (2200 meter, 10 Mb/s). In de status van je modem kan je zien of hij op ADSL2 mode draait. Kijk verder eens naar je lijn attenuation, als die erg hoog is dan is de afstand tot de centrale ws veel langer dan 2000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

bjck schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 08:47:
[...]
Flash uitgevoerd. Ik geloof dat ik ineens erg blij begin te worden met jouw linkje. Netto 760 kbyte/s ipv 580 kbyte/s.
Pff, wat een opluchting.
Firmware uit linkje, cjt-r6_router_voatm_adsl2-0602er19.tbi

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 21-02-2006 21:04 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn mijn noise margins
ik zou absoluut niet weten of deze hoog of laag zijn ?

Upstream :

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 14 db

Downstream :

noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 35 db

ps. ik heb alle stappen al meerdere keren uitgevoerd
na de firmware upgrade ook de factory reset gedaan.. maar zonder succes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
attenuation downstream: 35 db

Dit geeft aan +- een lijn van 2.8 tot ergens 3.2KM, of te wel wees blij met 14Mbit.. op die lijn lengte.

Zeker weten dat alles lokaal optimaal is aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe hoog zou die d/l noise level normaal moeten zitten dan ??

naar mijn mening is alles goed aangesloten ..
nieuwe kabeltjes gebruikt en zelfs mijn oude splitter (voorheen ISP was DEMON)
vervangen voor die splitter uit het modempakket van tweak.

ik zou echt niet weten wat ik nog meer moet veranderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:03:
hoe hoog zou die d/l noise level normaal moeten zitten dan ??

naar mijn mening is alles goed aangesloten ..
nieuwe kabeltjes gebruikt en zelfs mijn oude splitter (voorheen ISP was DEMON)
vervangen voor die splitter uit het modempakket van tweak.

ik zou echt niet weten wat ik nog meer moet veranderen :(
Verhuizen B)

Je zit nu eenmaal een stukje van de centrale. Dat je nog die snelheid haalt is al heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Jep, met 35 db attenuation downstream kom je idd op een veel langere lijn dan de 2000 meter die de postcodecheck aangeeft, zoals ik al zei, je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
S1W schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 08:15:
Jep, met 35 db attenuation downstream kom je idd op een veel langere lijn dan de 2000 meter die de postcodecheck aangeeft, zoals ik al zei, je bent niet de enige.
Dan heb je een indicatie van de werkelijke lengte, maar zegt nog niets over de maximale snelheid die je haalt ivm kwaliteit. Met 36dB kom je op een lengte waar de kwaliteit van de kabel een enorm belangrijke rol gaat spelen en je 15Mbps kan geven of 10Mbps op de lijn.

Met 36dB demping kan je met 10Mbps inderdaad bestwel in je handen klappen misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 06-09 14:53
Wij hebben hier vanuit het niets ineens nummer herkenning gekregen van TweakDSL :) We hebben er een jaartje op moeten wachten ;) maar eindelijk is het zover. Hebben anderen dit ook al opgemerkt? Alleen 06 nummers schijnen nog niet door te komen. Dat zal wel de volgende stap zijn. Hopelijk gaat het ook blijven werken als 'ie overgaat naar ADSL2+, wat volgens TweakDSL dan toch echt de 28e (feb.) hier gaat gebeuren _/-\o_

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2023
Bl@de schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:29:
[...]

Dat is echt snel... heb mijn isp migratie aangevraagd op 9 januari en ik ben nóg niet over! Ik word er helemaal gestoord van. Ik ga over van PN (ook BBned) naar Tweak... Heb al betaald voor mijn modem etc, echter nog helemaal NIETS over de overzetting.

Ben bang dat ik straks helemaal zonder internet zit.
Ik heb de migratie van Demon naar Tweak 12 januari aangevraagd. Ik heb wel het modempakket al twee weken geleden gekregen en bij Demon zijn mijn accounts per 12-2 gestopt echter ik heb ook nog steeds niets gehoord van Tweak betreffende de migratie. Gelukkig werkt mijn dsl lijn nog wel via Demon, email en alles niet meer. Ik vind het ook extreem lang duren en maak me ook zorgen.

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:30

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

rthec schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Ik heb de migratie van Demon naar Tweak 12 januari aangevraagd. Ik heb wel het modempakket al twee weken geleden gekregen en bij Demon zijn mijn accounts per 12-2 gestopt echter ik heb ook nog steeds niets gehoord van Tweak betreffende de migratie. Gelukkig werkt mijn dsl lijn nog wel via Demon, email en alles niet meer. Ik vind het ook extreem lang duren en maak me ook zorgen.
Komt vanzelf, het heeft bij mij ook 2 maanden geduurd voordat ik een ip/dns toegewezen kreeg van tweak. Het is alleen te hopen voor je dat je geen gebruik hoeft te maken van email/news diensten.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

HoppyF schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:34:
[...]

De inkoopprijzen zijn hoger voor ADSL1, bovendien is de winst op ADSL1 lijnen vast hoger dan bij ADSL2+. Dus bestaande ADSL1 klanten brengen voorlopig nog genoeg geld in het laatje. Zonde om dan de prijs te gaan verlagen.
ADSL2+ is nu relatief goedkoop. Overgaan als je de kans krijgt!
Ik had het over nieuwe klanten, dat bestaande klanten een hogere prijs betalen is een kwestie van niet anders kunnen.

Nu ADSL1 zo duur blijft zullen ze het nooit verkopen, terwijl de techniek inmiddels afgeschreven is en daardoor juist lekker goedkoop aangeboden kan worden. Tiscali biedt het wel goedkoop aan en heeft nu een flinke toestroom van klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eigenlijk zijn er enorme investeringen gedaan om nog niet afgeschreven ADSL1 apparatuur te vervangen voor ADSL2+ geschikte. En met die apparatuur kan je ook ADSL1 snelheden gewoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:00
Nu zit ik al een tijdje te kijken wat het verschil is tussen de 716(g) en de 716v5(WL) maar kom er niet echt uit. Als ik op www.speedtouch.com kijk en daar de 716(g) selecteer krijg ik de 716v5 (WL) en op de site www.speedtouch.nl krijg ik daar dat de 716(g) tussen de eerdere modellen staat die niet meer leverbaar zijn. Ik mag aannemen dat de firmware van beide types wel verschillend zijn toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Krijg helaas net als anderen te horen dat op mijn adres alleen de B10 geleverd kan worden. En dat terwijl ik in Almere op de 'Hollandse Kant' centrale zit (volgens BBned postcode check op 1023mtr). Én de centrale zou ook overgezet zijn op ADSL2+ (klik). Hoe kan ik achterhalen of de centrale inderdaad ADSL2+ van BBned kan leveren. Waar kan ik zelf de info zoals op bovenstaande 'klik' vinden? Zijn er toevallig lezers die ook op die centrale zitten en wél een lijn van 16-24mbit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HaJeeEs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:10:
Krijg helaas net als anderen te horen dat op mijn adres alleen de B10 geleverd kan worden. En dat terwijl ik in Almere op de 'Hollandse Kant' centrale zit (volgens BBned postcode check op 1023mtr). Én de centrale zou ook overgezet zijn op ADSL2+ (klik). Hoe kan ik achterhalen of de centrale inderdaad ADSL2+ van BBned kan leveren. Waar kan ik zelf de info zoals op bovenstaande 'klik' vinden? Zijn er toevallig lezers die ook op die centrale zitten en wél een lijn van 16-24mbit hebben?
Overstappen naar T16WO, dat kan wel daar. Mits je nu wel een analoge lijn hebt, of kaal-koper (geen ISDN). En je verliest VoDSL natuurlijk dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

plakbandrol schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:
[...]
Het staat op het contract wat je moet uitprinten, en ik heb het nagevraagd en toen kreeg ik het volgende

"Helaas is het niet mogelijk om het abonnement af te sluiten zonder deze producten. Dit is de aanbieding nu eenmaal."
Ik heb dat ook nagevraagd, voor het T12 abonnement, nog geen reactie ontvangen, maar ik verwacht dezelfde reactie te krijgen :/
Jammer, want nu denk ik erover om dan maar het T6 abonnement te nemen, met gratis modem, en dat na het eerste jaar (of eerder als ik meer snelheid wil) te upgraden naar T12.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
rthec schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Als ik ze bel dan zeggen ze ook dat ze me niets kunnen vertellen. Ik vind het heel erg vervelend dat ik iets al meer dan 2 maanden geleden heb aangevraagd, ten eerste geen status kan opvragen, en ten tweede dat het zo lang duurt. Naar mijn idee hoort het vele malen sneller te gaan.

Mijn PN.nl account gegevens worden ook verwijderd rond 2 maart, dus ik hoop dat ik voor die tijd wel om ben. Want ik kan nu ook tweakdsl mail gebruiken met outlook. (Althans niet verzenden) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Damn heb ik net vorige week 16/24MBIT aangevraagd voor 50 euro per maand en dan kijk je 2 dagen later op de site hebben ze compleet nieuwe abonementen voor 20 euro per maand :/

Ik heb het nog niet eens en heb nu al het gevoel dat ik gefucked word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Bierkameel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:23:
Damn heb ik net vorige week 16/24MBIT aangevraagd voor 50 euro per maand en dan kijk je 2 dagen later op de siten hebben ze compleet nieuwe abonementen voor 20 euro per maand :/

Je kan het meestal binnen 7 dagen opzeggen...
Daar heb je recht op!

Dus gewoon opzeggen, en opnieuw afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 09:35:
Hoi,

Ik wil binnenkort tweakdsl gaan bestellen (ik stap dan over van @home kabel). Ik heb op dit moment geen abbo bij kpn meer en dus geen vaste lijn.
Op het adres waar ik straks tweakdsl wil laten aansluiten kan ik kiezen uit de Tiscali en de BB uitvoering voor 16-24Mb.
Is er nog een reden te noemen waarom ik voor de een of voor de andere zou moeten kiezen? Ik heb nu geen idee en een kaalkoper lijn moet ik toch hebben.
Op dit moment is het iene-miene-mutte.....maar wellicht hebben jullie nog belangrijke argumenten :D

Gr.,
Dronez99 (het gaat om Almelo overigens)
Uit mijn ervaring zou ik lekker voor Tiscali gaan. Vroeger heb ik nog wel eens problemen gehad met BBned toen ze capaciteitsproblemen hadden, en de lijn is minder stabiel heb ik het idee. Bij Tiscali heb ik daar tot nog toe nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
jhead22 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:24:
[...]

Je kan het meestal binnen 7 dagen opzeggen...
Daar heb je recht op!

Dus gewoon opzeggen, en opnieuw afsluiten.
Leg het ze dan voor, misschien kunnen ze dan je aanvraag ombouwen/omzetten. Anders kan het zijn dat je weer in het systeem blijft hangen en later pas kan aanvragen ;)
Canaria schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:51:
[...]

Ik heb dat ook nagevraagd, voor het T12 abonnement, nog geen reactie ontvangen, maar ik verwacht dezelfde reactie te krijgen :/
Jammer, want nu denk ik erover om dan maar het T6 abonnement te nemen, met gratis modem, en dat na het eerste jaar (of eerder als ik meer snelheid wil) te upgraden naar T12.
De grote vraag is alleen of je er naartoe mag upgraden (vast zeker niet downgraden sowieso) als bestaande klant als je nog in een lopend contract zit (lopende aanbieding aan het genieten bent).

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Bierkameel schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:23:
Damn heb ik net vorige week 16/24MBIT aangevraagd voor 50 euro per maand en dan kijk je 2 dagen later op de site hebben ze compleet nieuwe abonementen voor 20 euro per maand :/

Gefucked? Das gewoon puur pech dude 8)7 (Alhoewel ik niet snap wat dit met jou te doen heeft: Jij wilt toch 24Mbit...dit nieuwe abonnement is 10Mbit ofzo....)

Hell, ook al zouden ze vanaf vandaag gratis DSL gaan leveren....dat heeft geen fuck te maken met jou lijn. Want jij wil 24Mbit voor 50 euro..simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j_bos schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:27:
[...]

Uit mijn ervaring zou ik lekker voor Tiscali gaan. Vroeger heb ik nog wel eens problemen gehad met BBned toen ze capaciteitsproblemen hadden, en de lijn is minder stabiel heb ik het idee. Bij Tiscali heb ik daar tot nog toe nooit last van gehad.
Ok, bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort de 24 Mbit variant gaan aanvragen. Een vriend van me is kortgeleden overgestapt naar Versatel, maar heeft nog wel een Asus AAM6000EV modem van TweakDSL liggen.
Is deze voor mijn doel bruikbaar aangezien ik 24Mbit abonnement wil hebben? Of moet is toch de copperjet 816-2P of 1616 nemen?

Gr.,
Dronez99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Ik heb met mijn Zyxel 2602HW dat de downloadsnelheid behoorlijk daalt als ik een VPN connectie aanmaak, zelfs als deze niet in gebruik is.

Zonder VPN 2,2 Mbyte/sec, met VPN 1,5 Mbyte/sec. De processorbelasting is dan ook 100%...

Doe ik iets fout, of is dit "normaal"?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 12-09 22:26
Na veel zoekwerk/leeswerk ben ik er nog niet uit. Wil graag m'n vraag hier voorleggen.
Zit er over te denken om ADSL te nemen. Heb op TweakDSL gekeken welke vormen er bij mij beschikbaar zijn en heb vervolgens gekeken welke mij aanspreken. Er bleven er 2 over:
- TweakDSLB10
- TweakDSLT12
* Ze zijn allebei even duur (over 2 jaar bekeken).
* Snelheid is van allebei genoeg voor mij.
Grote verschil tussen de 2 is het modem. Bij de 10Mbit variant krijg je een gratis Gratis Copperjet 816-2P PSTN. bij de 12Mbit variant niet. Ik heb hier 2 computers staan die nu dmv een switch met het reeds bestaande netwerk (ook internet) verbonden zijn. Dat moet als het even kan ook zo blijven. Daarnaast wil ik ze natuurlijk allebei aansluiten op m'n 'nieuwe' internet. Allebei de computers hebben beschikking over een gewone en draadloze netwerkkaart.
Qua modems heb de volgende keuzes.
10Mbit:
- Copperjet 816-2P (gratis)
- Copperjet 1616 ADSL2
- Zyxel P-2602R
- Speedtouch 716
- Zyxel P2602HW
- Speedtouch 716WL

12Mbit:
- Zyxel P-2602R
- Speedtouch 716
- Zyxel P2602HW
- Speedtouch 716WL

Nu weet ik echt even niet wat een goede keus is. Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Maar de gratis versie heeft maar 1 ethernet aansluiting. Kan ik die dan gewoon op de switch aansluiten en werkt het internet dan ook? Daarnaast lees ik veel over problemen met het gratis modem. Ik hoop dat jullie een paar tips hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:15:
Ik wil binnenkort de 24 Mbit variant gaan aanvragen. Een vriend van me is kortgeleden overgestapt naar Versatel, maar heeft nog wel een Asus AAM6000EV modem van TweakDSL liggen.
Is deze voor mijn doel bruikbaar aangezien ik 24Mbit abonnement wil hebben? Of moet is toch de copperjet 816-2P of 1616 nemen?
Laat voortaan de groetjes weg, zie de regels 8)

De Asus is niet geschikt voor ADSL2+, dan zal je verbinding dus nooit hoger dan de 8Mbps komen. Gebruiken kan je hem wel natuurlijk.
Jiriki schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:28:
Ik heb met mijn Zyxel 2602HW dat de downloadsnelheid behoorlijk daalt als ik een VPN connectie aanmaak, zelfs als deze niet in gebruik is.

Zonder VPN 2,2 Mbyte/sec, met VPN 1,5 Mbyte/sec. De processorbelasting is dan ook 100%...

Doe ik iets fout, of is dit "normaal"?
ZyXEL mailen met de informatie over wat je gedaan hebt, welke firmware je gebruikt etc. Wat je ook kan doen is eventueel je configuratie opslaan en naar ze mailen. Ze hebben dan wel je wachtwoord nodig, dus die eerst aanpassen naar iets 'simpels', dan saven en dan weer terug zetten je wachtwoord.
Niek_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:32:
Na veel zoekwerk/leeswerk ben ik er nog niet uit. Wil graag m'n vraag hier voorleggen.
Zit er over te denken om ADSL te nemen. Heb op TweakDSL gekeken welke vormen er bij mij beschikbaar zijn en heb vervolgens gekeken welke mij aanspreken. Er bleven er 2 over:
- TweakDSLB10
- TweakDSLT12
* Ze zijn allebei even duur (over 2 jaar bekeken).
* Snelheid is van allebei genoeg voor mij.
Grote verschil tussen de 2 is het modem. Bij de 10Mbit variant krijg je een gratis Gratis Copperjet 816-2P PSTN. bij de 12Mbit variant niet. Ik heb hier 2 computers staan die nu dmv een switch met het reeds bestaande netwerk (ook internet) verbonden zijn. Dat moet als het even kan ook zo blijven. Daarnaast wil ik ze natuurlijk allebei aansluiten op m'n 'nieuwe' internet. Allebei de computers hebben beschikking over een gewone en draadloze netwerkkaart.
Qua modems heb de volgende keuzes.
10Mbit:
- Copperjet 816-2P (gratis)
- Copperjet 1616 ADSL2
- Zyxel P-2602R
- Speedtouch 716
- Zyxel P2602HW
- Speedtouch 716WL

12Mbit:
- Zyxel P-2602R
- Speedtouch 716
- Zyxel P2602HW
- Speedtouch 716WL

Nu weet ik echt even niet wat een goede keus is. Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Maar de gratis versie heeft maar 1 ethernet aansluiting. Kan ik die dan gewoon op de switch aansluiten en werkt het internet dan ook? Daarnaast lees ik veel over problemen met het gratis modem. Ik hoop dat jullie een paar tips hebben
Je hebt een router nodig, want nu hangen je PC's samen aan een switch alleen. Als je nu ook al een router hebt(?) dan zou je B10 met een CJT816 of CJT1616 (doet ook VoIP) kunnen nemen.

Anders voor T12 gaan en gewoon geld uitgeven door een ZyXEL2602R of liever nog een 2602HW te kiezen. Daar zal je weinig spijt van krijgen vermoed ik. Snelheid van T12 zal wel een stuk hoger zijn dan B10 omdat Tiscali ook nog 10% extra doet ivm DSL overhead.

B10 is 10 x 1024 = 10240kbps (~1000kByte/s download).
T12 is 12 x 1024 = 12288kbps + 10% = ~13500kbps (~ 1300kByte/s download).

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie net dat op mijn huidige aansluiting mijn noise margin opeens 6 dB omhoog gaat.
en mijn Att 6 omlaag, is dat normaal?
Of houdt dit in dat men aan het werk zou zijn met de lijn??

Data rate 8064 992

Noise margin 10.5 3.0

Output power 19.8 12.3

Attenuation 15.5 12.0

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
bjck schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 16:54:
Je hebt een router nodig, want nu hangen je PC's samen aan een switch alleen. Als je nu ook al een router hebt(?) dan zou je B10 met een CJT816 of CJT1616 (doet ook VoIP) kunnen nemen.

Anders voor T12 gaan en gewoon geld uitgeven door een ZyXEL2602R of liever nog een 2602HW te kiezen. Daar zal je weinig spijt van krijgen vermoed ik. Snelheid van T12 zal wel een stuk hoger zijn dan B10 omdat Tiscali ook nog 10% extra doet ivm DSL overhead.

B10 is 10 x 1024 = 10240kbps (~1000kByte/s download).
T12 is 12 x 1024 = 12288kbps + 10% = ~13500kbps (~ 1300kByte/s download).
Stel dus dat ik voor de T12 ga icm. de 2602HW. Dan is het zeker het makkelijkst om de pc's dmv. het draadloos internet met de router te verbinden en daarnaast de pc's met de switch verbonden te laten om nog gebruik te maken van het netwerk. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Wat zijn trouwens de redenen om niet voor de speedtouch te kiezen?

[ Voor 7% gewijzigd door Niek_ op 22-02-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
docftp schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 17:21:
Ik zie net dat op mijn huidige aansluiting mijn noise margin opeens 6 dB omhoog gaat.
en mijn Att 6 omlaag, is dat normaal?
Of houdt dit in dat men aan het werk zou zijn met de lijn??

Data rate 8064 992
Noise margin 10.5 3.0
Output power 19.8 12.3
Attenuation 15.5 12.0
SNR omhoog, zelfs als je 8064 verbinding hebt is super. En attenuation lager is ook altijd beter. Je gaat vooruit zonder dat je het weet of er iets aan hebt ;)
Niek_ schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:11:
[...]

Stel dus dat ik voor de T12 ga icm. de 2602HW. Dan is het zeker het makkelijkst om de pc's dmv. het draadloos internet met de router te verbinden en daarnaast de pc's met de switch verbonden te laten om nog gebruik te maken van het netwerk. Of zie ik nu iets over het hoofd?
Wireless nooit als netwerk zien, alleen als toevoeging voor een laptop bijvoorbeeld. Niet primair op vertrouwen en het haalt oom maar zo'n 10Mbit ook al is het 54Mbit WiFi.

Je hangt je huidige switch gewoon met een netwerk kabel aan de ZyXEL. Of je PC's allemaal direct in de ZyXEL, maar als je ZyXEL bij je hoofdaansluiting staat en je PC's verderop is 1 kabel voldoende naar je huidige switch ;)
Wat zijn trouwens de redenen om niet voor de speedtouch te kiezen?
Omdat het rot dingen zijn en de ZyXEL veel beter werkt op 't Tiscali netwerk. Sowieso al een veel hogere upstream.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Bedankt voor je (snelle) reacties. Ik kies voor de Zyxel P2602HW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 12:30
Zoals vele anderen heb ik ook last van trage verbinding met de Zyxel 2602-R61. Probleem is Firmware. Ik heb eens de stats pagina van mijn modem erbij gepakt (waarop je de snelheid en CPU % kunt bekijken). In "Idle" stand (dus zonder flinke downloads) staat CPU op ongeveer 2,5-3%. Op het moment dat ik downloads flink openzet zie ik dit binnen 30 seconden oplopen naar 95%. Op dat moment download ik volgens DU meter met 8Mbit met de oude firmware en met 9-10Mbit met de nieuwe. Dit is echter niet de max snelheid van de lijn. Mijn modem geeft nl andere snelheden weer:

Oude Firmware:
Upstream Speed: 969 kbps
Downstream Speed: 17195 kbps

Nieuwe Firmware:
Upstream Speed: +-1100 kbps
Downstream Speed: +-20000 kbps

Met de oude firmware is de verbinding nog enigzins stabiel maar met de nieuwe gaat het modem heel soms uit zichzelf rebooten en om de 10-30 minuten duurt het heel lang (soms zelfs time-out) voordat een webpagina geladen. Dan zie ik in DU meter de snelheid ook enorm zakken.

Ik hoop dat Zyxel snel met een minder CPU intensieve Firmware komt want ik denk dat dat de grote bottleneck is waar iedereen tegen aanloopt. Ik zal deze post ook mailen naar Zyxel en TweakDSL en hier mijn bevnidingen daarvan posten.

mvg,

Koen van Blijderveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeV0uReR schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:02:
Zoals vele anderen heb ik ook last van trage verbinding met de Zyxel 2602-R61. Probleem is Firmware. Ik heb eens de stats pagina van mijn modem erbij gepakt (waarop je de snelheid en CPU % kunt bekijken). In "Idle" stand (dus zonder flinke downloads) staat CPU op ongeveer 2,5-3%. Op het moment dat ik downloads flink openzet zie ik dit binnen 30 seconden oplopen naar 95%. Op dat moment download ik volgens DU meter met 8Mbit met de oude firmware en met 9-10Mbit met de nieuwe. Dit is echter niet de max snelheid van de lijn. Mijn modem geeft nl andere snelheden weer:

<snip>
Beetje raar dat een modem 95% cpu capaciteit nodig heeft, heb je geen andere programma's op de achtegrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:23:
[...]

Beetje raar dat een modem 95% cpu capaciteit nodig heeft, heb je geen andere programma's op de achtegrond draaien?
Cpu van het modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhhh, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
bjck schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:26:
[...]

Overstappen naar T16WO, dat kan wel daar. Mits je nu wel een analoge lijn hebt, of kaal-koper (geen ISDN). En je verliest VoDSL natuurlijk dan....
ISDN ;( , moet voorlopig ook nog blijven voor 't werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat als je "Rx Attn DR" waarde geen data weergeeft je niet op een Adsl2 kaart zit, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:23:
Ik begrijp dat als je "Rx Attn DR" waarde geen data weergeeft je niet op een Adsl2 kaart zit, klopt dat?
Op welk modem zie je dat?
Ik heb hier een Zyxel 2602HW maar zie die waarde niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:49:
[...]

Op welk modem zie je dat?
Ik heb hier een Zyxel 2602HW maar zie die waarde niet staan.
Uit een Copperjet:

Operational Mode t1.413
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Rx Attn DR 0

Ook traint hij op t1.413, en blijft daar op trainen ongeacht ik multimode of wat anders kies..

Mijn centrale zou op 2-2-2006 compleet overgaan op Adsl2+ (Rosmalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij BF2 kan je update servers doen, wat bij mij nog steeds vast loopt

Ik heb een Zyxel 2602HW-61C icm TweakDSL
Firewall staat uit.

Default staat deze op 2048 NAT sessies.
Hierbij loopt BF2 vast als het tellertje op ongeveer 2000 servers staat

Ik kan die verlagen (menu 24.8, ip nat session 150) naar b.v 150
Hierbij loopt BF2 vast als de teller op 150 staat

Eerst gaat m'n Zyxel over de emmer... hierdoor loopt BF2 ook vast
De Zyxel komt na een minuut of wat weer terug, maar BF2 dus niet (moet rebooten)

Ik ben nu aan het testen in bridged, maar ik kom hiet niet uit
In de setup wizard kies ik dus bridged, next, next, save... waarna ik reboot
Daarna verwacht ik dat m'n PC IP 84.x.x.x krijgt via ik gok poort 1
Dat lukt dus niet...
Als ik m'n PC vast ip 192.168.1.x geeft dan kom ik wel online
Iemand tips hoe ik die Zyxel wel bridged krijg ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HaJeeEs schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:51:
[...]

ISDN ;( , moet voorlopig ook nog blijven voor 't werk
Analoge lijn ernaast aanvragen puur voor ADSL een optie? Anders kaal-koper, maar kost hetzelfde effectief per maand (tientje extra) en je bent er. Heeft ook nog een aantal voordelen qua snelheid mbt ADSL2+ op annexA/analoog ten opzichte van ISDN op iets langere lijnen.

Letterlijk werk en privé gescheiden houden 8)
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 21:23:
Lijkt me sterk dat je het daar aan kan zien. Er zijn wel modems als een oude E-techV2 of een Sitecom die de 'remote vendor id' laten zien. Dan kan je wat meer zeggen over de appratuur aan de andere kant.
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:46:
[...]

Uit een Copperjet:

Operational Mode t1.413
State Showtime
Operation Progress 0x000000ad
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Rx Attn DR 0

Ook traint hij op t1.413, en blijft daar op trainen ongeacht ik multimode of wat anders kies..

Mijn centrale zou op 2-2-2006 compleet overgaan op Adsl2+ (Rosmalen)
Die standaard is helemaal niet toegestaan op het nederlandse net bij mijn weten. Hoort G.DMT te zijn en raar dat dit mogelijk is.
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 22:54:
Bij BF2 kan je update servers doen, wat bij mij nog steeds vast loopt

Ik heb een Zyxel 2602HW-61C icm TweakDSL
Firewall staat uit.

Default staat deze op 2048 NAT sessies.
Hierbij loopt BF2 vast als het tellertje op ongeveer 2000 servers staat

Ik kan die verlagen (menu 24.8, ip nat session 150) naar b.v 150
Hierbij loopt BF2 vast als de teller op 150 staat

Eerst gaat m'n Zyxel over de emmer... hierdoor loopt BF2 ook vast
De Zyxel komt na een minuut of wat weer terug, maar BF2 dus niet (moet rebooten)
Meldt dit bij ZyXEL, is bekend bij ze vermoed ik.
Ik ben nu aan het testen in bridged, maar ik kom hiet niet uit
In de setup wizard kies ik dus bridged, next, next, save... waarna ik reboot
Daarna verwacht ik dat m'n PC IP 84.x.x.x krijgt via ik gok poort 1
Dat lukt dus niet...
Als ik m'n PC vast ip 192.168.1.x geeft dan kom ik wel online
Iemand tips hoe ik die Zyxel wel bridged krijg ?
Bridge is met RFC1483, LLC. Router is met ENET ENCAP LLC. Misschien hier het 'foutje' gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meldt dit bij ZyXEL, is bekend bij ze vermoed ik.
Zyxel verwijst me naar de provider omdat ik een 61C heb, dat is zo afgesproken.
Ze gaven me wel de tip om de NAT sessies te verlagen, maar dat had ik hier al gelezen
En de tip om de FW uit te zetten (stond al uit)
Bridge is met RFC1483, LLC. Router is met ENET ENCAP LLC. Misschien hier het 'foutje' gemaakt?
Goeie, ga ik ff uitzoeken
Senks!

edit
Die wizard zet 'm zelf al op RFC1481
Morgen me nog een keertje rustig inlezen hierover
Klopt het dat ik voor bridged gewoon port 1 pak ?

WAN Information:
Mode: Bridge
Encapsulation: RFC 1483
Multiplexing: LLC
VPI/VCI: 0/34

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:11:
[...]
Die standaard is helemaal niet toegestaan op het nederlandse net bij mijn weten. Hoort G.DMT te zijn en raar dat dit mogelijk is.
Het komt wel vaker voor hoor.
Mijn Draytek traint daar ook op.
Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9136/vigor28003gt.jpg

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:31:
[...]
Zyxel verwijst me naar de provider omdat ik een 61C heb, dat is zo afgesproken.
Dat is wellicht wel zo. De C versie wordt alleen via ISP's geleverd en zo ook de support waarschijnlijk. Meldt het bij TweakDSL zodat ze het aan ZyXEL kunnen melden.
Die wizard zet 'm zelf al op RFC1481
Morgen me nog een keertje rustig inlezen hierover
Klopt het dat ik voor bridged gewoon port 1 pak ?
't Maakt niet eens uit welke ethernet poort.
Zondagskindje schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:32:
[...]

Het komt wel vaker voor hoor.
Mijn Draytek traint daar ook op.
[afbeelding]
't Mag niet. De telco zou het dan ook niet moeten toelaten in de configuratie.

Grappig om te zien (aan de ADSL Firmware Version) dat Draytek voor Conexant heeft gekozen qua DSL chipset net als de AlliedData modems. Het is eigenlijk een Globespan (GSPN) chip/design, alleen is die firma opgekocht/samen gegaan met Conexant.

Eigenlijk zijn er maar een paar DSP (DSL chipset) leverancier in een paar smaken. Je ziet dus in alle modems op de markt er een paar terug komen. Als een modem dan ook nog eens dezelfde code (DSL firmware) in hun totale firmware gestopt hebben zal je nagenoeg dezelfde lijnwaarden krijgen met die modems.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 22-02-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

bjck schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:39:
[...]
't Mag niet. De telco zou het dan ook niet moeten toelaten in de configuratie.
Ow, nooit geweten dat het niet mocht.
Ik heb wel de multimode en de G.DMT geprobeerd, maar dan komtie niet verder als "Handshake" :?

• bjck
G.DMT is de normale ADSL standaard en zou sowieso moeten werken. Wat als je een modem zou hebben die geen andere standaard doet dan G.DMT ;)

T1.143 is Amerikaans even uit m'n hoofd.

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 00:05:
G.DMT is de normale ADSL standaard en zou sowieso moeten werken. Wat als je een modem zou hebben die geen andere standaard doet dan G.DMT ;)

T1.143 is Amerikaans even uit m'n hoofd.
De UT-starcom centrales van Versatel gebruiken voor ADSL1 in ieder geval ook deze standaard.

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:23:
[...]

Bekijk je cpu load ook eens via telnet...

Via de browser geeft hij vaak hele hoge waarden, terwijl hij via telnet veel minder doet.
Volgens mij eist de browser veel cpu load op.

Verwijderd

Voor zover ik heb begrepen, zit bij de 24Mbit versies van de abonnementen tevens toegang tot de newsserver. De verbinding daarvan is echter maar 10Mbit. Als ik nu zou willen 'upgraden' naar een 20Mbit newsserver, kost dat dan het vollen pond (14,95) of betaal je een meerprijs (14,95-7,95=7 Euro)? Heeft iemand deze situatie op dit moment?

Thx Nijl ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 10:58 ]

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:28:
Voor zover ik heb begrepen, zit bij de 24Mbit versies van de abonnementen tevens toegang tot de newsserver. De verbinding daarvan is echter maar 10Mbit. Als ik nu zou willen 'upgraden' naar een 20Mbit newsserver, kost dat dan het vollen pond (14,95) of betaal je een meerprijs (14,95-7,95=7 Euro)? Heeft iemand deze situatie op dit moment?
9,95 extra per maand :) maak ik ook gebruik van

You are NIJL-ed!

Verwijderd

jhead22 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 09:46:
[...]
Bekijk je cpu load ook eens via telnet...
Via de browser geeft hij vaak hele hoge waarden, terwijl hij via telnet veel minder doet.
Volgens mij eist de browser veel cpu load op.
Telnet identiek/ook hoog, 1 thread news is al ~50% (~500kB/sec volgens DU-meter)
Bij de wireless zou dit opgelost zijn, bij deze iig niet.
Verder duurt t vaak lang voor een pagina getoond wordt tijdens surfen, danwel dat regelmatig de site/server niet bereikbaar zou zijn, tot een aantal keer F5-en

• bjck
ZyXEL heeft veel CPU tijd nodig voor de firewall. Zet je die uit wordt het al veel beter, maar bij 20Mbps aan dataverkeer met NAT (dus als router) is het natuurlijk ook ergens richting de 100% load.

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nijl schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:39:
[...]

Ik betaal geen 10 euro extra, maar heb wel 20mbit op de usenetserver. Het zou ook een beetje raar zijn om 10 euro extra te betalen terwijl je voor 7.5 euro bij eweka ook 20mbit krijgt. Scheelt toch weer 2.5 euro per maand :P

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is er op dit moment een storing ofzo (Tiscali in Nijmegen)? Ongelooflijk veel packet-loss, en trage verbinding...

Ik dacht dat het aan mijn router lag, dus ik heb m'n laptop direct aangesloten op m'n modem (1 meter utp): nog steeds hetzelfde. Ik heb vannacht de nieuwe firmware geinstalleerd op m'n ST516, misschien dat het daar aan ligt, ik kan het helaas niet controleren... Ik heb vannacht m'n utp-kabel gemold, en ik had geen zin om een nieuwe te knijpen, dat heb ik pas vanochtend gedaan.

Btw, de kabel die ik nu gebruik is een kant-en-klare die ik met m'n modem heb meegekregen (in m'n LAN haal ik daarmee goede snelheden!).

Ik zal vanavond eens de oude firmware proberen erop te zetten (als ik 'm kan vinden)...

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hier zuiden des land -> tweakdsl -> bbned ook problemen eerst no ip nu erg traag met veel packetloss. Denk even aan landelijke storing.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Hier ook problemen, erg veel packetloss naar alle locaties toe. Het speelt sinds een klein uur nu.

Verbinding is trouwens via TisDSL

[ Voor 16% gewijzigd door Aalard99 op 23-02-2006 13:06 ]

Verwijderd

Aalard99 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:02:
Hier ook problemen, erg veel packetloss naar alle locaties toe. Het speelt sinds een klein uur nu.

Woei !!
Speedtest 10Kbyte down met m'n 24Mbit Tis verbinding

• Aalard99
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:14:
[...]
Woei !!
Speedtest 10Kbyte down met m'n 24Mbit Tis verbinding
En dan nog zeuren :)

Net de helpdesk gebeld en kreeg gelijk een bandje dat er problemen zijn. Ze zijn er dus mee bezig.

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 22:11
Het gekke is dat het interne netwerk van Tweak goed te bereiken blijft.
Ik kan zonder problemen mijn PC thuis bereiken (ook TisDSL) en de tweak website is ook goed te benaderen.

Echter de connectie naar het internet (alles buiten de tweak IP range) hapert als een dolle.

• Aalard99
Het lijkt nu allemaal weer goed te gaan, geen problemen meer.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
probleem is opgelost, althans hier in Alkmaar :)

• Vlindur
  • Laatst online: 26-08-2024

Vlindur

Je hoeft niet alles te weten!

Het probleem was 1 onstabiele switch.

Alle problemen moeten nu over zijn.

Maar je mag wel vragen :)

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Aalard99 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:02:

Ook ik heb erg veel problemen (Den Haag - TIS). hoop dat het snel is opgelost.

Verwijderd

Resinman schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:31:
Ook ik heb erg veel problemen (Den Haag - TIS). hoop dat het snel is opgelost.
Het was al opgelost voor je dit bericht hier had gepost. Snel he :>

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH

Ik krijg echt de ***** van XS4All (als ex-Cistron). 19 jan fax verstuurd over opzeggen enzo, tijd niets gehoord, maar eens gebeld een paar keer, eindelijk vorige week do. een bevestiging dat het abo per 19 feb is beeindigd.
Vandaag, alles werkt nog. Weer maar eens gebeld. "Ja dat kan 6 weken duren omdat BBNed het moet omzetten"

Nog meer mensen hier van XS4All die dezelfde problemen hebben gekend bij de overstap naar TweakDSL?

:'(

Verwijderd

Probleem leek even opgelost, maar het is weer terug :-(

Verwijderd

Jammer, de boel ligt er alweer uit

• Leftblank
  • Laatst online: 18:04
Dat jullie 't dan voor elkaar krijgen te posten, bij mij laadde 't forum niet eens ;) Anyway, lijkt weer te werken, wel erritant, zat net lekker te BF2en.

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 13:32
Tweaknews deed opeens niks meer. Ik pak Eweka en die begint meteen weer als een tierelier te leechen. Vreemd. Sommige sites duren een eeuwigheid met laden, anderen zijn weer bloedsnel.
Komt vast wel weer goed vandaag :)

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 07:55
Sir_Floppy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:07:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH

Ik krijg echt de ***** van XS4All (als ex-Cistron). 19 jan fax verstuurd over opzeggen enzo, tijd niets gehoord, maar eens gebeld een paar keer, eindelijk vorige week do. een bevestiging dat het abo per 19 feb is beeindigd.
Vandaag, alles werkt nog. Weer maar eens gebeld. "Ja dat kan 6 weken duren omdat BBNed het moet omzetten"

Nog meer mensen hier van XS4All die dezelfde problemen hebben gekend bij de overstap naar TweakDSL?

:'(
Helaas wel, ik heb er ook enorm lang over gedaan om er vanaf te komen...
Hier staat mij eerste post : TweakDSL *new and/or improved* deel 18

Kortom, 14 november zou ik afgesloten worden. Uiteindelijk was het signaal er pas op 19 januari volledig af, dus meer dan 2 maanden te laat !!
Daarna was ik binnen een paar dagen online met Tweakdsl.
Gelukkig had ik nog een onbeveiligde draadloze internet van de "buren" _/-\o_, zodat ik toch nog internet had.

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:00:
[...]
Het was al opgelost voor je dit bericht hier had gepost. Snel he :>
niet helemaal ;)

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:33:
ZyXEL heeft veel CPU tijd nodig voor de firewall. Zet je die uit wordt het al veel beter, maar bij 20Mbps aan dataverkeer met NAT (dus als router) is het natuurlijk ook ergens richting de 100% load.
Ik heb de firewall uitstaan, wel portforwarding aan en bandwith management op de upload, maar bij 500kB/sec download al 50% vink veel.
Verder nog steeds max van 1024 nat ip sessions. Verder even een andere DNS server ingesteld scheelt iets met surfen

• Leftblank
  • Laatst online: 18:04
Nijl schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:39:
[...]
Volgensmij hebben ze dat geschrapt oid, ik heb hier gewoon 'n TisDSL WO liggen en trek zonder extra kosten stabiel 2 MByte/s van de nieuwsserver, ik kan 't op de site ook niet meer vinden overigens.

• DeV0uReR
Ik heb berich retour gekregen van Zyxel. Helaas nog geen reactie van TweakDSL.

Geachte,

er zijn afspraken gemaakt tussen uw Internet Provider en de leverancier van ZyXEL, namelijk dat ze dit soort vragen/problemen bij hun terecht komen.

Wat u wel zou kunnen proberen:

1. Log in de modem via de webmenu en ga naar >> Remote Management en configureer deze exact volgens het voorbeeld in de bijlage.
Dit om dadelijk bij toegang te krijgen via telnet (sla de gegevens op)

2. Ga vervolgens naar Firewall >> Treshold en neem de instellingen exact over volgens het voorbeeld en sla de gegevens op

3. Log in op Telnet
-Start - Uitvoeren - typ 'commando' [Enter] typ 'telnet 192.168.1.1'
-typ het wachtwoord in
-in het hoofdmenu ga naar 24 [Enter]
-U komt in 'System Maintenance', typ '8' [Enter]
vervolgens ziet u een cursor die er zo uitziet : ras>
-typ 'sys edit autoexec.net' [Enter']
U ziet de onderstaande regel verschijnen:
EDIT cmd: q(uit) x(save & exit) i(insert after) d(elete) r(eplace) n(ext)
-druk op 'I' en druk en vervolgens op de spatiebalk
-typ hiernaast in 'ip nat session 150'[Enter]
-druk op 'X' toets op te slaan
-en reboot de router achter telnetmenu 24.4( of zet de modem even uit en aan).

Hiermee zet u de instellingen vast in de ZyXEL modem dat elke host(computer) niet meer dan 150 simultane NAT sessies kan maken.
Helaas heeft ZyXEL Taiwan gekozen voor een standaard maximum, derhalve raden we aan dit te verkleinen.

Mocht de bovenstaande instructie het probleem niet oplossen, dan raad ik u aan om alsnog contact op te nemen met uw Internet Provider.

Met vriendelijke groet,
Best Regards,

Ga het zodadelijk proberen. Mischien werkt het maar vindt het maar een lapmiddel.

Edit:

Ik heb het toegepast... Krijg nu met klappen 12Mbit eruit. In Telnet CPU gebruik 100% continu (tot de snelheid voor 1-2 seconden naarbeneden klapt). Heb newsleecher op 9Mbit gecapped en dan schommelt mn cpu verbruik tussen de 60-85%

Woohoo! Met de nieuwe firmware en die limit van 150 sessions trek ik nu tussen 15-20Mbit!!! Nou moet ik wel zeggen dat het niet echt stabiel is. Veel haperingen in de DU meter grafiek. De cpu werkt nu tussen de 75-85%. Nou hopen dat het ook een beetje stabiel blijft en niet die firmware bugs weer naar voren komen...

[ Voor 26% gewijzigd door DeV0uReR op 23-02-2006 18:02 ]

• DeV0uReR
Mijn reactie met screenshot aan Tweakdsl/Zyxel:

Geachte heren/dames,

Ik heb gedaan wat jullie adviseerde zowel met de nieuwe als de oude firmware. Met de oude ging downloaden tot 12Mbit (redelijk stabiel en 100% CPU) en van de nieuwe firmware heb ik een screenshot bijgevoegd. Zoals te zien rechtsonder in DU meter gaat het nogal met vlagen. Die pieken haal ik max 16/18Mbit. Dit is op zich vrij netjes alleen de stabiliteit laat te wensen over. Het maakt mij niet uit wie het probleem oplost. Daarom ook mijn CCtjes aan TweakDSL (mijn provider) Ik raad u/jullie aan om eens een kijkje te nemen op tweakers (Het grote TweakDSL topic - Deel 19). Zoals u kunt zien ben ik niet de enige met problemen wat betreft stabiliteit/snelheid van het betreffende Zyxel modem. Ik hoop dat er dan ook snel een oplossing komt…

Met vriendelijke groet,

Koen van Blijderveen

http://www.van-blijderveen.nl/screenshot.JPG

• BHQ

BHQ

Ik had 's ochtends idd. ook last van pagina's die gewoon niet openden. Router opnieuw ingesteld, modem gereboot etc. Nu is het weer normaal iig.

Ik heb TisDSL 8mbit.

• DeV0uReR
Yapser schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:11:
Ik had 's ochtends idd. ook last van pagina's die gewoon niet openden. Router opnieuw ingesteld, modem gereboot etc. Nu is het weer normaal iig.

Ik heb TisDSL 8mbit.
Dit probleem is veel voorkomend met de Zyxel 2602R icm de nieuwe firmware van Tweakdsl.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik kan nog (steeds) geen 0900 nummers bellen? (voDSL) ..

Weet iemand trouwens ook wat de commando's zijn die we kunnen gebruiken? Momenteel hebben we (zomaar) iets van een wissel gesprek (je hoort Tuut tuut als er een gesprek achter zit) maar geen idee hoe je over moet schakelen?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.