Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.704 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Nauw...

Het zyxel BBned adsl2+ probleem is volgens mij nog niet opgelost met deze nieuwe firmware...
Nog steeds super veel time outs om de paar minuten :-(

Ik ga m weer op adsl1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
2Dutch schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:56:
[...]
Dankje voor je reactie. Ik ben heel erg kieskeurig qua ISP en wil alles eerst goed duidelijk hebben voordat ik iets afsluit. Niet voor niets heb ik voor mijn ouders (en daardoor ook mezelf :P ) Xs4all afgesloten ook al is dat niet bepaald een goedkope ISP. Wil geen gezeik maar gewoon stabiel internet en goede facturen. Werk zelf bij een zeer groot bedrijf waarbij het administratief voor bepaalde klanten gewoon een puinzooi is, ik heb daar geen zin in :)

Maar het is heel simpel..ik hoor goede verhalen over tweak en ook twijfelachtige dingen. Zelf kijk ik wat de ervaringen zijn van mede tweakers en bekenden met een abo, wat ik graag wil in een abo + de genoemde voorwaarden.+ eigen gevoel bij een bedrijf Ik twijfel ernorm, maar ga zeker niet zwichten omdat het zo goedkoop is: zo Nederlands wil ik niet zijn. Een 2 jarig contract is ook een beetje een heikel punt, vind ik gewoonweg te lang om mee te beginnen. Ik hou mn oogjes open :)
Gelijk heb je dat je kieskeurig bent!
Ik ben ook vrij kritisch op hetgeen mijn op ADSL gebied overkomt. Van mij hoeft het ook niet de goedkoopste te zijn maar ik verwacht wel een zekere service. Daarom zit ik ook hier. Maar helaas moet ik zeggen dat het vooral sinds de zomer 2005 snel bergafwaarts gegaan is. Het zijn niet zozeer de technische problemen want de stabiliteit is wel goed en de newsserver ook, maar vooral het geneuzel met de upgrades is een misser.
Het kan best zijn dat je als nieuwe klant daar totaal geen last van hebt en dat je binnen no-time bent aangesloten. Dat zou me niet verbazen. Zo lang alles niet verandert gaat het goed, maar als je veranderingen heb zoals de laatste maanden is het bingo. Men heeft blijkbaar een aantal processen niet in de hand en het gevolg is dus uitstel na uitstel.
Daarbij komt nog dat het vooral de communicatie richting klant het onderspit moet delven. Er is gewoonweg te weinig communicatie. Een emailtje of mededeling op de (mooie nieuwe) website zou al veel ergernis weg kunnen nemen.
Het is helaas zo dat andere ISP's er ook een rommeltje van maken, de ideale ISP bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
Is er toevallig iemand die de nieuwe Speedtouch firmware wel geinstalleerd krijgt? :)
Bij mij komt er een error "the device is not responding during discovery", vlak na het in de upgrade modus zetten van het modem...
Ik heb het over de 716 Upgrade R5.4.0.14 voor VoIP-SIP, van speedtouch.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Even je computer een vast IP geven ipv automatisch, iets als 192.168.1.20 ofzo. Dan moet het wel goed gaan begrijp ik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Zowel met een fixed als dynamisch ip gebeurt er niets...
Ik wacht wel op de volgende FW upgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
monterey schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:03:
toch leuk om te lezen dat mensen weten waar ze over praten :( :( :(
Wat bedoel je daar nou weer mee? Zover ik weet kun je met een firmware update de modem voor ISDN geschikt krijgen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
nee een modem is niet even om te zetten van analoog naar isdn dmv een bios update de ingang van bijde modellen zijn intern totaal verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
monterey schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 23:35:
nee een modem is niet even om te zetten van analoog naar isdn dmv een bios update de ingang van bijde modellen zijn intern totaal verschillend.
De beide copperjets, de 816 en 1616 zijn wel om te zetten van analoog naar isdn. Je houdt inderdaad wel de stekkertjes die je dan moet aanpassen.

Maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Stekketjes is en blijft ook RJ11. 't Is immers geen ISDN signaal wat achter je NT1 vandaan komt maar daarvoor al afgetakt wordt met je splitter en dat is RJ11 gewoon.

De CJT modems zijn een van de weinige die dmv firmware om te zetten zijn van lijntype en de techniek zo is gemaakt dat het beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
ik zie het toch echt niet staan hieronder een stukje van de copperjet 1616 en annex a is toch echt analoog.

WAN Specifications
- ADSL Annex A RJ11
- ITU-T G.992.1 (G.dmt)
- ITU-T G.992.3 ADSL2 (G.dmt.bis)
- ITU-T G.992.5 ADSL2+ (G.dmt.bis.plus)
- ANSI T1.413 i2
- G.994.1 (G.hs)

bij isdn zit de splitter voor de nt1 kast en het modem is wel degelijk van een isdn variant dat er een klein stekkertje op zal zitten dat is wel mogelijk.

ook in de handleiding van de 816 is er niets over isdn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lange_Slurf schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:42:
Naar aanleiding van een eerdere post wil ik ook graag iets weten.

Sinds 2 a 3 dagen heb ik tijdens het gamen ineens een zeer hoge ping en connection problems.
Disconnects enzo, zijn zeer irritant.

Het is (misschien heel toevallig) na een re-install van Windows XP.

Ik heb Tis ADSL2+

Ik heb hier de trace gegevens:

Bezig met het traceren van de route naar tweakdsl.nl [217.19.16.130]
via maximaal 30 hops:

1 94 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 20 ms 20 ms 20 ms Unknown-00-0e-00-00-00-01.lan [84.245.43.1]
3 24 ms 23 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 25 ms 23 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 23 ms 22 ms 21 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

De trace is voltooid.

Hier de ping gegevens:

Pingen naar tweakdsl.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms TTL=61
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms TTL=61

Ping-statistieken voor 217.19.16.130:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 22ms, Gemiddelde = 21ms

edit :Als ik een ping -t doe, krijg ik om de 20 a 30 pings een uitschieter naar 184-240

Bij de trace lijken mij de 1ste ms erg hoog, iemand enig idee hoe ik dit zeer vervelende probleem op kan lossen?
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Heb een 2602r-61 met de nieuwe firmware en zonder firewall. Zit op 875m van de centrale volgens postcodecheck.
Verder heb ik wel redelijke downloadsnelheden.
Maar online gamen is bar en boos. Ping die het dubbele is dan voordat ik tweakdsl had (toen zat ik ook op babyxl/tiscali netwerk)
Ping op lokale netwerk is wel 1ms maar naar buiten.... tjonge jonge..
Niet zo best.
En dan ook 1 op de 10-20 pings (ping -t) een uitschieter.
Oh ja, ook is de eerste ms altijd hoog.

Hoe kan dit en hebben velen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf helaas toch problemen houden met m'n Zyxel 2602HW

eMule is na een paar dagen firewalled.
Dat kan ik alleen oplossen door de Zyxel 2602HW te resetten.

De boel loopt vast als ik in Battlefield 2 de servers update (meer dan 2000 servers)
En met vast bedoel ik ook echt vast. Ik kan niet eens meer inloggen in de Zyxel om 'm te resetten.
De stroom moet er af voor een harde reset. Vandaag al 3 keer.

En m'n server heeft denk ik netwerk problemen met de 10/100 netfinity netwerk kaart.
Auto, full of half duplex is eerst snel en dan na een paar uurtjes enorm traag.
Soms helpt het om 'm van full op auto te zetten, of net andersom. Maar meestal
moet ik m'n server rebooten om het weer even op te lossen.

Al deze problemen had ik voorheen met m'n WRT54G niet in een vergelijkbare setup.
De Zyxel 2602HW heeft de laatste firmware en de firewall staat uit.

Deze bevindingen ga ik naar Zyxel en Tweak mailen... misschien helpt het
Ik heb geen all-in-one ding gekocht om 'm bridged aan m'n linksys te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

En wat zegt Allied Data zelf over de 1616?

Product Specificaties
 		ADSL
 		ADSL2
 		ADSL2+
 		Up to 24 Mbps downstream
 		2 x POTS/PSTN FXS
 		Annex A, [b]Annex B[/b], U-R2
 		10/100 Ethernet
 		Voice over IP SIP, MGCP
 		Voice over DSL ELCP, CAS, CCS
 		User friendly webserver interface
 		Active Inbound Call Switching
 		QuickStart for easy set-up

Joh. Het staat zelfs gewoon op de website. Je zou haast denken dat het echt waar is.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mekkeren

Tis aangevraagd en een modem opgestuurd gekregen vorig jaar, na betalen bleek Tis niet leverbaar maar de upgrade zou in November plaatsvinden.
Modem gehouden en afwachten maar.
eind november niets als zovelen hier, weer wachten.
In januari ingetekend voor de upgrade in Q1
Inmiddels zit ik nu al 10 dagen zonder ADSL, bij Tweak hebben ze een aanvraag gedaan voor Tis en me alvast afgemeld voor ADSL1 komen ze er weer achter dat Tis niet kan en doen ze een aanvraag voor BBned.
Ik weet niet door wie maar inmiddels is de aanvraag van overgaan naar Tis zo ver doorgevoerd dat ik van ADSL1 af ben, en weer blijkt dat Tis niet kan, maar is de aanvraag voor B10 nog niet rond of te laat ingediend en mag ik wachten tot 24 feb. (of misschien wel later volgens de helpdesk)
Het is niet mogelijk om de lijn weer terug te zetten en ik mag dus gewoon wachten, al ettelijke malen gebeld en ook gevraagd of er wat aan gedaan kan worden, want om iemand op die manier zonder eigen schuld meer als 14 dagen zonder verbinding te laten zitten vind ik niet echt geweldig, het is nu door naar de afdeling Proffesionising, dat schijnt een nivo hoger te zijn maar het kan wel 5 dagen duren voor je antwoord krijgt, wat dan waarschijnlijk niet het antwoord is wat je wilt.

Ik wacht wel want ik wil niet weg bij Tweak maar ik heb er wel flink de balen van.

En blij ben ik nu met mijn inbelaccount via de KPN

ps ik loop al wel een paar dagen mee, ik heb me net weer gerregistreerd omdat ik alles weer eens kwijt ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
Burne schreef op zondag 19 februari 2006 @ 01:07:
[...]

En wat zegt Allied Data zelf over de 1616?

Product Specificaties
 		ADSL
 		ADSL2
 		ADSL2+
 		Up to 24 Mbps downstream
 		2 x POTS/PSTN FXS
 		Annex A, [b]Annex B[/b], U-R2
 		10/100 Ethernet
 		Voice over IP SIP, MGCP
 		Voice over DSL ELCP, CAS, CCS
 		User friendly webserver interface
 		Active Inbound Call Switching
 		QuickStart for easy set-up

Joh. Het staat zelfs gewoon op de website. Je zou haast denken dat het echt waar is.
er staat op het datablad nergens dat het zo maar 123 even kan maar dan nog heeft het geen enkel nut om hem dan om te flashen want niemand heeft adsl2+ over isdn dus totaal nutteloos verhaal.
en als het straks wel komt heb je in huis of analoog of isdn en niet bijde waar het adsl 2+ signaal op zal staan en op isdn zal adsl2 nog minder zijn als op analoog dus daar zit ook niemand op te wachten.
verder heb ik geen zin op hier een welles nietes verhaal van te maken als jij denkt dat het zo is en je er ook nog ooit iets aan denkt te hebben dan is het fijn voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via welke site's kun je afstand zien hoe ver van je centrale af zit en die ook beetje kloppen als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 00:59:
Ik blijf helaas toch problemen houden met m'n Zyxel 2602HW

[..]

De boel loopt vast als ik in Battlefield 2 de servers update (meer dan 2000 servers)
Dat komt omdat er niet meer dan zo'n 2000 tegelijktijdige NAT-sessies mogen zijn. Die limiet bereik je dus en dan zijn er geen bijkomende verbindingen mogelijk.

Als je even wacht dan gaan de eerst gelegde verbindingen time-outen en dan heb je weer verbinding.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:31:
Via welke site's kun je afstand zien hoe ver van je centrale af zit en die ook beetje kloppen als het kan.
Afstand van woning naar centrale kan je vinden op locatienet.nl en even de centrale het adres zoeken op adsl.hunen.net.

Als je (wat ik vermoed) lijnlengte wilt weten is er geen site voor die het precies weet. Dat weet je pas echt precies als er een monteur op locatie meet apparatuur aan hangt.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:27
Na de upgrade van mijn zyxel 260261-r heb ik de volgende waardes:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1108 kbps
Downstream Speed: 21095 kbps

Niet slecht maar als ik ga downloaden blijf ik steken op 1600-1700 k/sec omdat het modem weer op 100% cpu staat.

Geen slechte waarde en ik ben blij met de snelheid maar ik vind het jammer dat de zyxel nog steeds de snelheid niet aankan. Ik heb een beetje het gevoel dat dit helemaal niet op te lossen is omdat de cpu gewoon niet toereikend is voor het modem als het in router mode staat. Volgens mij moet ik dik boven de 2Mb/sec kunnen downloaden met deze waarden.

Iemand die hoger komt dan mij met de zyxel 2602-61r qua download snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:50:
[...]

Dat komt omdat er niet meer dan zo'n 2000 tegelijktijdige NAT-sessies mogen zijn. Die limiet bereik je dus en dan zijn er geen bijkomende verbindingen mogelijk.

Als je even wacht dan gaan de eerst gelegde verbindingen time-outen en dan heb je weer verbinding.
het lijkt me toch geen normale zaak dat het starten van BF2 de hele router vast laat lopen.
Alle PC's verliezen de internet verbinding en ik kan niet meer inloggen op de router.
Een enkele keer krijg ik heel brak het Zyxel inlogscherm maar inloggen lukt niet.
Na 5 minuten of zo kan dat nog steeds niet en ik moet echt de voeding loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Aalard99 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:28:
Na de upgrade van mijn zyxel 260261-r heb ik de volgende waardes:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 1108 kbps
Downstream Speed: 21095 kbps

Niet slecht maar als ik ga downloaden blijf ik steken op 1600-1700 k/sec omdat het modem weer op 100% cpu staat.

Geen slechte waarde en ik ben blij met de snelheid maar ik vind het jammer dat de zyxel nog steeds de snelheid niet aankan. Ik heb een beetje het gevoel dat dit helemaal niet op te lossen is omdat de cpu gewoon niet toereikend is voor het modem als het in router mode staat. Volgens mij moet ik dik boven de 2Mb/sec kunnen downloaden met deze waarden.

Iemand die hoger komt dan mij met de zyxel 2602-61r qua download snelheid?
Zet je firewall eens uit, die staat default uit en heeft het vrij zwaar met die snelheden. Dan komt het er prima doorheen die snelheid van >2000kByte/s ;)

ZyXEL moet misschien nog een beetje 'tweaken' aan hun code om het met firewall ook mogelijk te maken.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:35:
[...]

het lijkt me toch geen normale zaak dat het starten van BF2 de hele router vast laat lopen.
Alle PC's verliezen de internet verbinding en ik kan niet meer inloggen op de router.
Een enkele keer krijg ik heel brak het Zyxel inlogscherm maar inloggen lukt niet.
Na 5 minuten of zo kan dat nog steeds niet en ik moet echt de voeding loshalen.
Tijdelijke oplossing is om bij het listen van servers in BF2 ping 150 in te tikken. Dan reduceer je de hoeveelheid aanzienlijk (rest is zeker onspeelbaar immers). En verder via de servers die je eerder gespeeld hebt in je 'favorites' te connecten gewoon.

Je kan de hoeveelheid connecties per computer ook regelen (maximum toekennen) door in de CLI (telnet interface) naar menu 24.8 te gaan en het volgende commando op te geven bijvoorbeeld. Hiermee geef je aan dat één computer maximaal 1900 connecties mag gebruiken:

ip nat session 1900

Om te zien waar hij nu op staat:

ip nat session

Wat het ook kan zijn is je firewall !! Die vindt BF2 echt niet leuk en gooit alles dicht door de hoeveelheid connecties die als attack gezien worden (logisch opzich). Ik heb hem uit staan en heb dit probleem dan ook helemaal niet, met firewall gaat het wel mis inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe firmware voor zyxel 2602R werkt bij mij averechts. Bij mij forced hij hem op adsl 1. Ik had met die oudere firmware 10 mbit down. Met nieuwe firmware 8mbit. Tevens was mij attenuation downstream: 40 db op die oude firmware. Met die nieuwe firmware werd dat 44. Ik heb die oude firmware weer teruggezet en kom weer op 40 db. Ik zit trouwens +- 2800-3000m van centrale.

voordat men regageert. Ja ik heb eerst alles gereset naar factory settings.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijke oplossing is om bij het listen van servers in BF2 ping 150 in te tikken. Dan reduceer je de hoeveelheid aanzienlijk (rest is zeker onspeelbaar immers). En verder via de servers die je eerder gespeeld hebt in je 'favorites' te connecten gewoon.

Je kan de hoeveelheid connecties per computer ook regelen (maximum toekennen) door in de CLI (telnet interface) naar menu 24.8 te gaan en het volgende commando op te geven bijvoorbeeld. Hiermee geef je aan dat één computer maximaal 1900 connecties mag gebruiken:

ip nat session 1900

Om te zien waar hij nu op staat:

ip nat session

Wat het ook kan zijn is je firewall !! Die vindt BF2 echt niet leuk en gooit alles dicht door de hoeveelheid connecties die als attack gezien worden (logisch opzich). Ik heb hem uit staan en heb dit probleem dan ook helemaal niet, met firewall gaat het wel mis inderdaad.
Goeie tips, ik kan inderdaad wat extra filteren in BF2

Het aantal connecties heb ik zojuist van 2048 naar 1024 gezet.
Bij poging 1 liep de router (nog) niet vast
Kan dit nog lager... zoals de 150 of zo die leuk is voor eMule ?

De FW stond al uit...
En dit blijven natuurlijk lapmiddelen.

Enne, blonde vraag misschien
Maar hoe kan je servers met een ping boven de 150 uitsluiten zonder ze te pingen ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik heb ook de nieuwe firmware voor mijn 2602R erop gezet, inclusief het harde resetten en alles weer opnieuw instellen. De linesync ging omhoog van 16Mbit naar 20Mbit. Dus tot zo ver hoor je me niet klagen.

Daarnaast lijkt dhcp op het lan ook wat raar te doen. Ik gebruik mijn linksys wrt54g als switch met een static ip buiten de dhcp pool. Daarnaast heb ik een servertje, laptop en een pc. Vooral de pc(winxp) heeft nog wel eens problemen met het verkrijgen van een ip, en ook mijn laptop(mac) is niet altijd vrij van problemen. Ondanks diverse renew/release acties krijgt de pc maar geen normaal ip. Wat dan wel help is de pc aan laten staan en dan de zyxel te rebooten.

In de dhcp tabel (ip dhcp enif0 status) zie ik dan ook de status uncertain staan, alhoewel het mac adres van de pc dan wel al netjes in de tabel staat. ook zie ik nog wel eens wazige entries bij de timer staan zoals 'infinite'. Hieronder mijn huidige dhcp tabel:
code:
1
2
3
4
slot    state      timer   type  hardware address     hostname
   0  ASSIGNED    infinite    1  00:02:44:a2:0b:bb 
   1  ASSIGNED      253782    1  00:11:24:c2:6d:cc
   2  ASSIGNED      256068    1  00:12:17:96:a9:3c
0=server
1=laptop
2=pc

Kortom ik heb nog wel wat probleempjes met de nieuwe firmware en ik verdenk dhcp ook van de spontane reboots. Maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:57:
Die nieuwe firmware voor zyxel 2602R werkt bij mij averechts. Bij mij forced hij hem op adsl 1. Ik had met die oudere firmware 10 mbit down. Met nieuwe firmware 8mbit. Tevens was mij attenuation downstream: 40 db op die oude firmware. Met die nieuwe firmware werd dat 44. Ik heb die oude firmware weer teruggezet en kom weer op 40 db. Ik zit trouwens +- 2800-3000m van centrale.

voordat men regageert. Ja ik heb eerst alles gereset naar factory settings.
Hoe kan je zien dat je modem op ADSL 1 forced? Ik heb met de nieuwe firmware ook een hogere attenuation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:54
Waar kan ik de oude firmware voor de Zyxel 2602HW-61C weer downloaden? Bij mij heeft de nieuwe firmware ook de attenuation naar 45db ipv 40db bijgesteld. Ik wil toch graag nog eens testen met de vorige firmware. Ook ik heb ca. 3km afstand naar de centrale toe. Een lang kabel binnenshuis heeft hierbij ook nog eens vervelende gevolgen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:25:
[...]

Hoe kan je zien dat je modem op ADSL 1 forced? Ik heb met de nieuwe firmware ook een hogere attenuation...
Ik krijg te zien. GMDT. en geen adsl 2 mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
speed4me schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:35:
Waar kan ik de oude firmware voor de Zyxel 2602HW-61C weer downloaden? Bij mij heeft de nieuwe firmware ook de attenuation naar 45db ipv 40db bijgesteld. Ik wil toch graag nog eens testen met de vorige firmware. Ook ik heb ca. 3km afstand naar de centrale toe. Een lang kabel binnenshuis heeft hierbij ook nog eens vervelende gevolgen :|
Dat de demping iets hoger wordt weergegeven is niet erg. Sowieso zie je dat ook al als je de modem op GDMT (ADSL1) forceert dat het lager is dan op ADSL2+.

Het is niet dat je er conclusies aan moet verbinden dat het dus slechter is gelijk, zegt helemaal niets in die richting.
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:39:
[...]

Ik krijg te zien. GMDT. en geen adsl 2 mode.
Als een modem helemaal geen linesync kan opbouwen op ADSL2+ stabiel valt hij terug (duurt even langer vaak) naar GDMT. Tenzij je hem geforceerd hebt op GDMT, dan kiest hij het sowieso natuurlijk.

Verleng kabels, (ongebruikte) vertakkingen, slechte verbindings punten of onnodige verbindings punten (gekoppelde gedeeltes) zijn ook soms redelijk fataal voor een ADSL2+ verbinding. Zeker als de lijn naar je huis al langer is gaat het een nog grotere rol spelen.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

monterey schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:28:
er staat op het datablad nergens dat het zo maar 123 even kan maar dan nog heeft het geen enkel nut om hem dan om te flashen want niemand heeft adsl2+ over isdn dus totaal nutteloos verhaal.
en als het straks wel komt heb je in huis of analoog of isdn en niet bijde waar het adsl 2+ signaal op zal staan en op isdn zal adsl2 nog minder zijn als op analoog dus daar zit ook niemand op te wachten.
verder heb ik geen zin op hier een welles nietes verhaal van te maken als jij denkt dat het zo is en je er ook nog ooit iets aan denkt te hebben dan is het fijn voor je.
1: BBNed levert ADSL2+ over ISDN sinds 26 augustus 2005. Gewoon bestellen, dus.
2: BBNed levert een Copperjet 1616 met annex-A of annex-B firmware aan ISP's die een modem meebestellen met hun lijn.
3: Er zijn (mijn schatting) zo'n 10.000 mensen die hun Copperjet 816 of 1616 met ADSL2+ op ISDN gebruiken.
4: flashen hoef je als het goed is niet te doen, dat zou al door je ISP gedaan moeten zijn. Maar als je dan toch een Copperjet met verkeerde firmware krijgt is 'ie echt en alleen door het flashen met andere firmware 'om te bouwen' naar de juiste standaard. Er is geen aparte annex-B-uitvoering van de hardware. Hetzelfde doosje spreekt annex A, B, C, L, en M. (hoewel die laatste twee niet mogen van KPN in Nederland, jammergenoeg..)

Het is geen welles-nietes-verhaal. Je weet blijkbaar bepaalde dingen niet. En je kunt maar beter hopen dat ik wel weet hoe het zit, want als jouw BBNed-lijn stuk gaat ben ik de meneer die 'm repareert. (of een van mijn collega's..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:39:
[...]

Dat de demping iets hoger wordt weergegeven is niet erg. Sowieso zie je dat ook al als je de modem op GDMT (ADSL1) forceert dat het lager is dan op ADSL2+.

Het is niet dat je er conclusies aan moet verbinden dat het dus slechter is gelijk, zegt helemaal niets in die richting.

[...]

Als een modem helemaal geen linesync kan opbouwen op ADSL2+ stabiel valt hij terug (duurt even langer vaak) naar GDMT. Tenzij je hem geforceerd hebt op GDMT, dan kiest hij het sowieso natuurlijk.

Verleng kabels, (ongebruikte) vertakkingen, slechte verbindings punten of onnodige verbindings punten (gekoppelde gedeeltes) zijn ook soms redelijk fataal voor een ADSL2+ verbinding. Zeker als de lijn naar je huis al langer is gaat het een nog grotere rol spelen.
Ik heb alleen problemen indien ik die nieuwe firmware in die zyzel blaas. Ik krijg nu ook voor het eerst disconnects. Nu ik die oude firmware terug heb geplaatst staat hij alleen op adsl 2 mode. Nieuwe firmware forced bij mij alleen adsl 1. Volgens heeft hettoch te maken met onze afstand van centrale. Mensen die +- 2800-3000 meter van centtale zitten hebben volgens mij geen voordeel met die nieuwe firmware.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
Burne schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:43:
[...]

2: BBNed levert een Copperjet 1616 met annex-A of annex-B firmware aan ISP's die een modem meebestellen met hun lijn.
3: Er zijn (mijn schatting) zo'n 10.000 mensen die hun Copperjet 816 of 1616 met ADSL2+ op ISDN gebruiken.
4: flashen hoef je als het goed is niet te doen, dat zou al door je ISP gedaan moeten zijn. Maar als je dan toch een Copperjet met verkeerde firmware krijgt is 'ie echt en alleen door het flashen met andere firmware 'om te bouwen' naar de juiste standaard. Er is geen aparte annex-B-uitvoering van de hardware. Hetzelfde doosje spreekt annex A, B, C, L, en M. (hoewel die laatste twee niet mogen van KPN in Nederland, jammergenoeg..)

Het is geen welles-nietes-verhaal. Je weet blijkbaar bepaalde dingen niet. En je kunt maar beter hopen dat ik wel weet hoe het zit, want als jouw BBNed-lijn stuk gaat ben ik de meneer die 'm repareert. (of een van mijn collega's..)
strak antwoord Burne

ik gebruik al meer dan een jaar adsl over isdn
download rond 815kb/sec en upload 115kb/sec met mijn copperjet 816
afstand centrale 1730 meter
nu nog gauw de upgrade , dan kan ik mijn snelheid door geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
Burne schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:43:
[...]

als ze het al zo lang leveren als jij beweerd waarom staat er op de tweak site dan deze opmerking.

Welke telefoon aansluiting(en) heb ik nodig?

Wanneer je ADSL wilt aanvragen maakt het niet uit of je ISDN of PSTN hebt. Wil je echter ADSL2, dan is dit momenteel alleen nog maar leverbaar wanneer je een PSTN aansluiting hebt. Binnenkort zal dit ook voor ISDN mogelijk worden, maar op dit moment is het nog niet zover.

blijkbaar dus omdat je gewoon uit je nek loopt te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Omdat Tiscali het alleen over PSTN (annexA) levert. Dus of een analoge telefoonlijn, of een nieuwe NLS aanvragen (kaal koper aanleggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
monterey schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:33:
[...]
als ze het al zo lang leveren als jij beweerd waarom staat er op de tweak site dan deze opmerking.

Welke telefoon aansluiting(en) heb ik nodig?

Wanneer je ADSL wilt aanvragen maakt het niet uit of je ISDN of PSTN hebt. Wil je echter ADSL2, dan is dit momenteel alleen nog maar leverbaar wanneer je een PSTN aansluiting hebt. Binnenkort zal dit ook voor ISDN mogelijk worden, maar op dit moment is het nog niet zover.

blijkbaar dus omdat je gewoon uit je nek loopt te lullen.
Nou nou, als er iemand uit z'n nek loopt te lullen ben jij het wel! :P

ADSL2+ is ook gewoon leverbaar over ISDN, je moet er alleen rekening mee houden dat je een geschikt modem hiervoor hebt.
En Burne heeft helemaal gelijk, een Copperjet kan zowel ISDN als PSTN aan.

Een Zyxel bv weer niet, dat is of ISDN of PSTN. Ik heb een Zyxel (PSTN) en een Copperjet (staat nu ook op PSTN), dus ik weet waarover ik het heb .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. net m'n hele modem (2602R-61) over de zeik.
Internet browsen kon niet meer. cannot display page.
mail werkte nog wel.
Inloggen op modem, lijn was okay zei ie.
Maar pingen naar b.v. google of tweakdsl kon ie niet meer, vanuit XP ook niet natuurlijk.
Tijdje klooien op de pc en wil terug naar modem, moet ik opnieuw inloggen.
Pakt ie het password niet meer!
Moet ik de modem een harde reset geven zodat alles op default staat en dan weer alles opnieuw instellen.
Toen deed alles het wel weer, maar zag ik dat hij maar half duplex wil verbinden.
Nog een keer de boel resetten en nu is het weer zoals het moet.

Ik heb sinds de nieuwe firmware voor de 2602R-61 wel vaker disconnects etc.
Maar dat de boel zo op z'n bek gaat heb ik nog niet eerder meegemaakt in die paar dagen dat ik de firmware erop heb.

Leuk als dit een dagelijkse bezigheid gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
staat er ergens op de tweak site adsl2+ van bbned over isdn leverbaar dan ??? dacht het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:53:
Nou.. net m'n hele modem (2602R-61) over de zeik.
Internet browsen kon niet meer. cannot display page.
mail werkte nog wel.
Inloggen op modem, lijn was okay zei ie.
Maar pingen naar b.v. google of tweakdsl kon ie niet meer, vanuit XP ook niet natuurlijk.
Tijdje klooien op de pc en wil terug naar modem, moet ik opnieuw inloggen.
Pakt ie het password niet meer!
Moet ik de modem een harde reset geven zodat alles op default staat en dan weer alles opnieuw instellen.
Toen deed alles het wel weer, maar zag ik dat hij maar half duplex wil verbinden.
Nog een keer de boel resetten en nu is het weer zoals het moet.

Ik heb sinds de nieuwe firmware voor de 2602R-61 wel vaker disconnects etc.
Maar dat de boel zo op z'n bek gaat heb ik nog niet eerder meegemaakt in die paar dagen dat ik de firmware erop heb.

Leuk als dit een dagelijkse bezigheid gaat worden.
Die reset naar defaults (en dan niet een eerder opgeslagen config terug zetten ook natuurlijk) is juist nodig na een firmware update. Doe je dat niet (of je zet oude config terug ipv opnieuw instellen) krijg je hele rare klachten zoals deze sowieso ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
monterey schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:55:
staat er ergens op de tweak site adsl2+ van bbned over isdn leverbaar dan ??? dacht het toch niet.
bij de aanvraag!!!

TweakDSLB16WO DSL aanvraag: welk lijntype

Nu dien je aan te geven welk lijntype je hebt.

Lijntype *:
PSTN (Annex A, Analoog)
ISDN (Annex B, Digitaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
nou zeg, gaat ie een beetje?
Burne zal het toch wel even beter weten als jou?!
( is geloof ik ook tweakdsl medewerker geweest? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
de info van het niet leveren van adsl2+ over isdn staat op hun site zelf dus lijkt me duidelijk toch en dat ie zgn medewerker daar is geweest zegt me geen ruk het overgrote deel wat er werkt zegt wat anders als je ze belt met een vraag dus dat zegt erg weinig.
bel ze 10 maal met de zelfde vraag en je zal zien dat iedere wedewerker een ander verhaal ophangt dus
wat is er nu wel en niet waar ???
verder ga ik er geen tijd meer aan verspillen aan dit spelletje dus schrijf verder wat je wil zal me een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:01:
[...]

Die reset naar defaults (en dan niet een eerder opgeslagen config terug zetten ook natuurlijk) is juist nodig na een firmware update. Doe je dat niet (of je zet oude config terug ipv opnieuw instellen) krijg je hele rare klachten zoals deze sowieso ;)
Had ik natuurlijk ook al gedaan na de update, + een harde reset.
Maar dus nu nog steeds problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:52:
[...]

Jouw problemen klinken me bekend in de oren (zie post hierboven), vage disconnects, een pc die niet meer op internet lijkt te komen (geen ip).
Ik heb zelf het idee dat het aan de dhcp in de zyxel ligt. Als ik op mijn pc ifconfig release / renew doe, krijg ik geen ip van de zyxel. Als ik de zyxel dhcp tabel bekijk(je kan met je generieke ip 169.nogwat nog wel je modem in) zie ik ook dat er niks wordt uitgedeeld (menu 24.8 ip dhcp enif0 status) en dat mijn pc de status uncertain meekrijgt... beetje typisch.

Ik zou bijna denken dat de dhcp troubles ook de reboots veroorzaken, maar allicht dat de hogere linesyncs te veel worden voor de modem? Alhoewel mijn zyxel de problemen vertoont alstie het totaal niet druk heeft. We hopen maar dat zyxel er nog wat aan doet voordat de firmware final wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik ben ook van plan om binnenkort overtestappen naar tweakdsl (tiscali 12mbit abbo).
Ik heb hier nog een sitecom dc-214 liggen met de nieuwste firmware(adsl2+ ready).
Werkt dit modem met tweakdsl en heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Werkt een adsl1 modem eigenlijk nog wel als je een adsl2 lijnt hebt ?

vr. gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:37:
Hallo,

Werkt een adsl1 modem eigenlijk nog wel als je een adsl2 lijnt hebt ?

vr. gr.
als het goed is wel , maar dan uiteraard wel op adsl1 modus zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
1337aldi schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:20:
Ik ben ook van plan om binnenkort overtestappen naar tweakdsl (tiscali 12mbit abbo).
Ik heb hier nog een sitecom dc-214 liggen met de nieuwste firmware(adsl2+ ready).
Werkt dit modem met tweakdsl en heeft iemand er ervaring mee?
Een Sitecom DC-214 werkt wel met de laatste firmware op Tiscali netwerk, alleen ADSL2+ doet hij niet (dacht ik) dat modem. Niet alleen op het Tiscali netwerk niet, maar ik kom het in het hele menu niet tegen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem.
En wat betekend dit nu echt:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 991 kbps
Downstream Speed: 20657 kbps

Is dit de werkelijke snelheid die op de modem (zyxel 2602r) binnenkomt?
In NG is de snelheid "maar" gem. 1300 KB/s Loopt wel via een router, maar als ik het rechtstreeks aansluit blijft het net zo. Waar zit de Bottleneck?
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:52:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:15
bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:57:
[...]

Een Sitecom DC-214 werkt wel met de laatste firmware op Tiscali netwerk, alleen ADSL2+ doet hij niet (dacht ik) dat modem. Niet alleen op het Tiscali netwerk niet, maar ik kom het in het hele menu niet tegen gewoon.
Raar, op de sitecom site staat toch echt ADSL2+ support bij de nieuwste firmware.
http://www.sitecom.nl/dri...ductid=211&version=V1;001
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:58:
Hier hetzelfde probleem.
En wat betekend dit nu echt:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 991 kbps
Downstream Speed: 20657 kbps

Is dit de werkelijke snelheid die op de modem (zyxel 2602r) binnenkomt?
In NG is de snelheid "maar" gem. 1300 KB/s Loopt wel via een router, maar als ik het rechtstreeks aansluit blijft het net zo. Waar zit de Bottleneck?
ZyXEL in bridge met aparte router? Dan is het je aparte router die het probleem vormt, of je zit via Wireless? Dat gaat het ook nooit halen natuurlijk ;)

Als je ZyXEL als router staat met nog een router kunnen het twee dingen zijn:

• Sluit nooit router achter router aan, te fout gevoelig.
• Zet firewall van je ZyXEL uit (is niet onveilig verder).
1337aldi schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:11:
[...]

Raar, op de sitecom site staat toch echt ADSL2+ support bij de nieuwste firmware.
http://www.sitecom.nl/dri...ductid=211&version=V1;001
:|
Maar staat verder nergens in de product specificatie genoemd. Lijkt wel fout te staan daar. Modem werkt wel (mits laatste firmware gebruikt wordt), maar op ADSL1 gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kenles schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:22:
[...]
bij de aanvraag!!!

TweakDSLB16WO DSL aanvraag: welk lijntype

Nu dien je aan te geven welk lijntype je hebt.

Lijntype *:
PSTN (Annex A, Analoog)
ISDN (Annex B, Digitaal)
Precies.
Zo staat het er en niet anders, je kunt dus gewoon ADSL2+ via ISDN bestellen.
En of Monterey er nu anders over denkt of niet, zo liggen de feiten.

Dat er medewerkers bij de Helpdesk zijn die soms andere dingen zeggen kan best, maar dit maakt in dit geval niet uit. Je kunt het bestellen en of je het doet moet je zelf maar weten.
Succes ermee zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
goh
Ik heb hier toch echt adsl2+ over isdn met een copperjet 1616 2p.
Of ik moet het dromen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel telefoonnummers heb jij dan met je ISDN? Vorig jaar heb ik voor VoDSL een dure Copperjet 815 moeten aanschaffen omdat ik ISDN had. Toen was het ook mogelijk om de 816 te flashen naar ISDN maar de uitgang bleef analoog. Dit was dus voor zover ik me kan herinneren alleen ok als je slechts 1 telefoonnummer gebruikte en gebruik maakte van analoge toestellen.

Nu ben ik toe aan een ADSL2+ upgrade i.c.m. ISDN (waarvan 1 hoofdnummer met 2 MSN's). Dat gaat vast en zeker niet werken met een naar ISDN geflashte 816. De uitgang zal immers analoog zijn. Het zou tof zijn als er een modem is (Copperjet 1624-2B ofzo) waarbij het telefooncentrale gedeelte (Quattrovox III) zou kunnen komen te vervallen. Dat Copperjet als het ware ook telefooncentrale wordt. Iemand ervaring met dit apparaat?

En vwb ADSL2+ over ISDN. Ik probeer al maanden tevergeefs te upgraden en telkens geeft de postcodecheck aan dat ISDN niet mogelijk is. Ik kon het wel selecteren maar bij het klikken naar next kreeg ik een foutmelding dat ISDN niet mogelijk was. Vanmorgen ineens wel eventjes. Meteen maar de upgrade verstuurd. Echter als ik het nu weer probeer is het ineens weer niet mogelijk! Anyway, het zal afhankelijk zijn van je lokatie.

Ik hoop dat TweakDSL rekening houdt met mensen die gebruik maken van ADSL+VoDSL icm ISDN waarbij meerdere telefoonnummers worden gebruikt en die willen migreren naar ADSL2+ met Voice...

Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:48:
Hoeveel telefoonnummers heb jij dan met je ISDN? Vorig jaar heb ik voor VoDSL een dure Copperjet 815 moeten aanschaffen omdat ik ISDN had. Toen was het ook mogelijk om de 816 te flashen naar ISDN maar de uitgang bleef analoog. Dit was dus voor zover ik me kan herinneren alleen ok als je slechts 1 telefoonnummer gebruikte en gebruik maakte van analoge toestellen.
Nu heb je twee verschillende dingen door elkaar heen. De modem functie of die zowel annexA (analoog) als annexB (ADSL over ISDN) kan bij AlliedData.

En de poorten voor telefonie, die kunnen niet omgezet worden inderdaad. De 816-2P heeft POTS (analoge) poorten, de 815 heeft ISDN poorten voor telefonie.

Haal deze twee dus niet door elkaar, dat geeft hele rare misvattingen.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 19-02-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de "eenvoudige" Zyxel 2602 R, geen router/wireless en de firewall is uit. Maar wat ik wil weten is of de "Downstream Speed: 20657 kbps" de echte snelheid is die de modem binnenkrijgt.
bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 20:17:
[...]

ZyXEL in bridge met aparte router? Dan is het je aparte router die het probleem vormt, of je zit via Wireless? Dat gaat het ook nooit halen natuurlijk ;)

Als je ZyXEL als router staat met nog een router kunnen het twee dingen zijn:

• Sluit nooit router achter router aan, te fout gevoelig.
• Zet firewall van je ZyXEL uit (is niet onveilig verder).

[...]

Maar staat verder nergens in de product specificatie genoemd. Lijkt wel fout te staan daar. Modem werkt wel (mits laatste firmware gebruikt wordt), maar op ADSL1 gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:31:
Ik heb de "eenvoudige" Zyxel 2602 R, geen router/wireless en de firewall is uit. Maar wat ik wil weten is of de "Downstream Speed: 20657 kbps" de echte snelheid is die de modem binnenkrijgt.

[...]
Als je dat ziet staan in je modem is dat de lijnsnelheid van jouw DSL verbinding op dat moment. Die snelheid moet er dan ook doorheen kunnen komen, alleen niet met de firewall aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:31:
[...]

Als je dat ziet staan in je modem is dat de lijnsnelheid van jouw DSL verbinding op dat moment. Die snelheid moet er dan ook doorheen kunnen komen, alleen niet met de firewall aan.
En die is dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Vergeet niet dat TweakDSL toegang tot de newsserver toestaat tot 10mbit/sec en sneller enkel indien je E7.95 p/m extra betaalt.

Heb je al speedtests gedaan bij speedtest sites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je input. Misschien kun je me advies geven m.b.t. het modem dat goed bij mijn setup past: ADSL2+ over ISDN met VoDSL. Hierbij maak ik gebruik van 1 hoofdnummer en 2 MSN nummers. Ik gebruik alleen analoge apparaten. Het zou tof zijn als ik de Quattrovox 3 (alleen om ISDN om te zetten naar analoog) er tussen uit kan halen.. Maar het is me nog altijd niet duidelijk of ik het voice gedeelte POTS kan krijgen (voor de analoge toestellen) icm meerdere ISDN nummers. M.a.w. gaat een 1616-2P Annex-B werken in mijn setup?

Bedankt!
bjck schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:27:
[...]

Nu heb je twee verschillende dingen door elkaar heen. De modem functie of die zowel annexA (analoog) als annexB (ADSL over ISDN) kan bij AlliedData.

En de poorten voor telefonie, die kunnen niet omgezet worden inderdaad. De 816-2P heeft POTS (analoge) poorten, de 815 heeft ISDN poorten voor telefonie.

Haal deze twee dus niet door elkaar, dat geeft hele rare misvattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20:23
Ik zit hier te twijfelen tussen TweakDSL en Chello Extreme.

pcdb.bbned.nl geeft aan dat ik zo'n 1500m van de centrale zit. Dat zou dus, afhankelijk van de kabels, zo'n 14-16Mbit opleveren. Chello heeft 20Mbit, en betere upload.

Kwa prijs zijn ze gelijk, (Chello 10 eur duurder, maar dat compenseerd weer met de telefoonlijn die ik nog niet heb).

Chello heb ik vroeger een hoop (administratieve) ellende mee gehad, daarnaast heb je nu oa de ellende met het geknijp van bv torrents.

ADSL2+ daarintegen is echter trager (gezien lijnafstand) en volgens mij helemaal niet leverbaar hier. In de centrale hier staan nog altijd de oude Cisco dslams.. en afaik weet zijn die "slechts" ADSL1, behalve dat de kast is opgeruimd/ruimte is verbouwd/er 2 DSLAMS bijgekomen zijn hangen deze Cisco's er al zeker 4 jaar. Hoe-de-fuck ze dan bij ADSL2+ komen snap ik ff niet.

De Alcatels die er hangen zijn van KPN, en Versatel heeft UT Starcoms, BabyXL zit hier niet...

En om nu een telefoonlijn aan te vragen om daarna de adsl order niet door te zien gaan of op 8mbit(7 ofzo effectief) was ik niet van plan.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 20-02-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
http://pcdb.bbned.nl/

Geeft je wel alvast uitsluitsel over de ADSL2+ beschikbaarheid opzich.

Qua afstand en te behalen snelheid is het moelijk. BBned geeft hier 1990 meter aan en komt toch echt ruim 15Mbps uit m'n Tiscali verbinding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wildfire schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:44:
[...]

Vergeet niet dat TweakDSL toegang tot de newsserver toestaat tot 10mbit/sec en sneller enkel indien je E7.95 p/m extra betaalt.

Heb je al speedtests gedaan bij speedtest sites?
hoe kom je erbij dat de nieuwsserver tot 10Mbit/sec toestaat? Okee, de tweaknews klanten krijgen 10Mbit, maar Ik heb hogere snelheden gezien met lijnen van tweakdsl zelf..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:10:
[...]

hoe kom je erbij dat de nieuwsserver tot 10Mbit/sec toestaat? Okee, de tweaknews klanten krijgen 10Mbit, maar Ik heb hogere snelheden gezien met lijnen van tweakdsl zelf..
Klopt, de gem.snelheid die ik nu haal ligt bij 1300 KB/s
Is nu weer wat lager, heb toch maar weer de oude firmware terug gezet. Verbinding was niet meer stabiel. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hebben er meer last van dat pagina's behooorlijk traag opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Yapser schreef op maandag 20 februari 2006 @ 12:05:
Hebben er meer last van dat pagina's behooorlijk traag opvragen?
Jap ik ook.. vreemd wel.

Bij elke pagina duurd het even, voor deze geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
yeah!

Ik krijg net een mailtje dat ik op 28 februari geupgrade wordt! :)
( ik zit in de batch van 28 februari )

(BBNED ADSL1->ADSL2, 8mbit->16-24mbit)

[ Voor 16% gewijzigd door 666AnGeL op 20-02-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

666AnGeL schreef op maandag 20 februari 2006 @ 14:29:
yeah!

Yep, Ik ook...hoezo op de valreep. Ik had al het idee om volgende week een email te sturen met de vraag wat de definitie van "begin 2006" is :). Ach ja, hopen dat alles soepel verloopt en dat de snelheid goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Dimmu schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:10:
[...]

Misschien dat 'ie nog niet dichtgegooid is omdat de lijnen net zijn overgezet, maar ook als TweakDSL abbo zul je moeten gaan dokken om 20mbit te mogen houden. Ze zijn namelijk niet van plan om iedere ADSL2'er 20mbit access te geven (kan ik wel begrijpen ook eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Ik haal ook nog 1,6 MB/s.. mooie snelheid mag van mij zo blijven :P

Hebben jullie ook de nieuwe site met nieuwe aanbieding al gezien?? Vind het een topsite nu ziet er veel professioneler uit en is ook lekker overzichtelijk.

Heb overigens ook niks meer gehoord over VoIP.. Ik ben nog steeds aan het "testen".. Maar zie nu net dat ze VoDSL en VoIP gaan koppelen en dat de introductie uitgesteld is.

[ Voor 90% gewijzigd door j_bos op 20-02-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 15:18:
[...]

Yep, Ik ook...hoezo op de valreep. Ik had al het idee om volgende week een email te sturen met de vraag wat de definitie van "begin 2006" is :). Ach ja, hopen dat alles soepel verloopt en dat de snelheid goed is.
ik ook , hoera

centrale Haarlem-oost
OVER ISDN

[ Voor 5% gewijzigd door kenles op 20-02-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah!

Yes, hier ook, nog even geduld dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
yeah!

Ik OOK!! :*) maar dan:
(BBNED ADSL1->ADSL2, 4mbit->10mbit)

Het heeft lang geduurd maar er gaat toch eindelijk wat gebeuren ....
Valt me wel op aan de reacties te zien dat iedereen op 28 gepland staat. Is dat toeval of doet men werkelijk alles op 1 dag, en ook weer toevallig ... net de laatste dag van de maand zodat dat goed uitkomt met de factuur van de volgende maand.
Daaruit blijkt dan weer dat het een administratieve truuk is en geen technisch issue.

Hoe dan ook, laten we maar blij zijn dat er nu wat komt en dat we straks met een hogere snelheid kunnen werken. En nog belangrijker, dat de prijs omlaag gaat!

Zondagskindje: zit je ook bij de batch van 28 februari?

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 20-02-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan die batches per dag/week? (Geen email gehad :/)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik wordt ook de 28e geupgrade van adsl 1 naar adsl 2 (4mbit naar 10 mbit) :*) hopen dat 't allemaal goed gaat :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:14:
het zal wel per dag gaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Laatst online: 20-08 00:29
Ik had m'n inschrijving bij TweakDSL bijna rond, totdat ik die prijzen zag die ze me in rekening wilden brengen.. 100 euro voor een modempakket wat ik al heb, 75 euro wanneer ik overstap naar een andere aanbieder, en dan nog 50 euro voor die linktheater, uiteindelijk betaal je dus tegen de 225 euro, dan heb je bijna de nieuwwaarde van die linktheater betaald..

dan maar een speedlinq abo nemen.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plakbandrol schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:11:
Ik had m'n inschrijving bij TweakDSL bijna rond, totdat ik die prijzen zag die ze me in rekening wilden brengen.. 100 euro voor een modempakket wat ik al heb, 75 euro wanneer ik overstap naar een andere aanbieder, en dan nog 50 euro voor die linktheater, uiteindelijk betaal je dus tegen de 225 euro, dan heb je bijna de nieuwwaarde van die linktheater betaald..

dan maar een speedlinq abo nemen.. :7
Modempakket is 25,- Je krijgt wel een gratis 816-2P modem.
75,- afsluitkosten als je binnen 2 jaar weg wilt, daarna gratis.
Linktheater is 50,- "als" je die wilt , is geen verplichting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 20:53:
[...]

Modempakket is 25,- Je krijgt wel een gratis 816-2P modem.
75,- afsluitkosten als je binnen 2 jaar weg wilt, daarna gratis.
Linktheater is 50,- "als" je die wilt , is geen verplichting....
Inderdaad. Al die "kosten" die hij noemt zijn er niet. Enkel de E75,- afsluitkosten als 'ie binnen twee jaar weggaat, meer niet. Modem hoef je niet af te nemen als je die niet wilt en die Linktheater ook niet.

Hij kan blijkbaar niet echt begrijpend lezen, anders had 'ie dat zelf ook wel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed vorige week contract enzo naar Tweakdsl gestuurd heb nu Demon.

Net deed mijn internet het niet meer...
10 min later ofzo hmmz hij doet het weer maar heb nu heel ander ip 84.245.13.***
Via www.watismijnip.nl staat Provider: cambrium

Heb verder nog niks van Tweak gehoord geen brief of wat.

Download snelheid is nu rond de 710 KB/s met mijn ZyXel demon modem.

is dit vreemd of wat :?

Demon abbo was 4/1
Tweakdsl 10/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Laatst online: 22-08 10:53
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:12:

10 min later ofzo hmmz hij doet het weer maar heb nu heel ander ip 84.245.13.***

Heb verder nog niks van Tweak gehoord geen brief of wat.

Download snelheid is nu rond de 710 KB/s met mijn ZyXel demon modem.

is dit vreemd of wat :?

Demon abbo was 4/1
Tweakdsl 10/1
Waarschijnlijk dat je modem geen adsl 2+ aankan.
Daarom zit je nu op 8Mbit.
Is max adsl 1
Ander modem er aan en gaan met die banaan.
Wel een beetje vreemd dat je nog niets hebt gehoort van tweak.
Het modem zul je dan dus waarschijnlijk ook nog wel niet gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:12:
Niet meer :+
Je bent al over dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Ik vraag me af of een overstap naar adsl2 in mijn geval wel een goeie stap is. Het volgende is het geval. Via tweak heb ik ultra-dsl (adsl1 8mbit downstream). Heeft een half jaar prima gewerkt. Sinds januari traint het modem niet hoger in dan 5.5mbit. Monteur langsgeweest. Conclusie: Moet aan het koper liggen. Afstand tot de centrale (ongeveer) 1200 meter.
Zou een overstap naar adsl2 nog een snelheidsverbetering kunnen geven of wordt het kabelinternetten in de toekomst...

Plaatje 816-2p Dsl scherm

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BackSlash32 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:37:
[...]

[...]

Kijk dat hij over is , zal vast niet zo bezwaarlijk zijn.
Maar hij kan nu niet zijn mail gaan instellen , wachtwoord heeft hij niet gehad en zo.
Da's best wel lastig en een beetje raar van Tweakdsl

[ Voor 32% gewijzigd door docftp op 20-02-2006 21:42 ]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
eisb4er schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:40:
Ik vraag me af of een overstap naar adsl2 in mijn geval wel een goeie stap is. Het volgende is het geval. Via tweak heb ik ultra-dsl (adsl1 8mbit downstream). Heeft een half jaar prima gewerkt. Sinds januari traint het modem niet hoger in dan 5.5mbit. Monteur langsgeweest. Conclusie: Moet aan het koper liggen. Afstand tot de centrale (ongeveer) 1200 meter.
Zou een overstap naar adsl2 nog een snelheidsverbetering kunnen geven of wordt het kabelinternetten in de toekomst...

Plaatje 816-2p Dsl scherm
Waarom staat je modem op EC en niet op FDM dan? Bij mijn weten kan FDM wel eens (veel) beter werken. En het is een annexA lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:14:
Geen idee!
Maar aangezien men het over een batch heeft lijkt het erop dat het toch per blok gebruikers gaat.
Hoe veel dat er zijn weet ik niet.
Vandaar dat het wel interessant is te lezen wie er nog meer op 28 febr. migreren en wie op een andere datum voor zover bekend.

Dit staat er exact in de email, er staan geen persoonlijke details in dus het is vrij te publiceren :)
Beste Tweak-abonnee,

Zoals reeds eerder aangegeven zou de upgrade naar ADSL2 in het eerste
kwartaal van 2006 gaan plaatsvinden. Dit gaat nu inderdaad gebeuren en
je lijn zit in de batch voor 28 februari a.s.

Je zult via de email op de hoogte gehouden worden en, indien van
toepassing, het nieuwe modem nog voor die tijd ontvangen. Tevens hebben
we per de volgende maand je facturatie ook aangepast zodat e.e.a.
correct zal gaan verlopen.

Veel succes.

--
TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:50:
[...]

Geen idee!
Maar aangezien men het over een batch heeft lijkt het erop dat het toch per blok gebruikers gaat.
Hoe veel dat er zijn weet ik niet.
Vandaar dat het wel interessant is te lezen wie er nog meer op 28 febr. migreren en wie op een andere datum voor zover bekend.

Dit staat er exact in de email, er staan geen persoonlijke details in dus het is vrij te publiceren :)

[...]
Achja we zien wel, kan nu niet lang meer duren.. Veel plezier alvast met de nieuwe lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

bjck schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:46:
[...]Waarom staat je modem op EC en niet op FDM dan? Bij mijn weten kan FDM wel eens (veel) beter werken. En het is een annexA lijn?
Het is een annexA lijn. Na een restart device staat de waarde automatisch op EC.
De meetapparatuur van de monteur trainde ook in op 5.5 mbit dus hier valt waarschijnlijk niet veel meer te tweaken. Hij had het over de demping op de lijn van 20.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
eisb4er schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:02:
[...]

Het is een annexA lijn. Na een restart device staat de waarde automatisch op EC.
De meetapparatuur van de monteur trainde ook in op 5.5 mbit dus hier valt waarschijnlijk niet veel meer te tweaken. Hij had het over de demping op de lijn van 20.
Je moet wel even Save Config doen... Misschien is het ook wel handiger om de firmware up te daten naar 6.02 SR1.

Wat is eigen het verschil tussen EC en FDM?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Nog meer mensen die het zyxel 2602R ADSL2+ probleem hebben met de nieuwe firmware?
Bij mij valt de lijn nog steeds om de paar minuten uit, en heb ik een erg hoge ping.

Op adsl1 mode werkt alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
BackSlash32 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:37:
[...]

[...]

Dat is echt snel... heb mijn isp migratie aangevraagd op 9 januari en ik ben nóg niet over! Ik word er helemaal gestoord van. Ik ga over van PN (ook BBned) naar Tweak... Heb al betaald voor mijn modem etc, echter nog helemaal NIETS over de overzetting.

Ben bang dat ik straks helemaal zonder internet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
Waar is het 24mbit abbonement gebleven van TweakDSL?

Ik kan het nergens meer vinden...

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
yeah!

Ik ook, ga van 1mbit naar 10 mbit, Alkmaar-Daalmeer :) :)

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

http://www.tweakdsl.nl/ > dsl > Abonnementen > *scrol naar beneden* > 3x volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:27
ah.... bedankt... ik schrok al... d8 dat Tele2 nog de enige mogelijkheid was... jammer dat je nu verplicht een 2 jaar contract moet afsluiten bij Tele2(Versatel)... en dat het zelfde abbo (zonder tv) van 39,95 er niet meer is... :-(

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:08:
[...]

Ik OOK!! :*) maar dan:
(BBNED ADSL1->ADSL2, 4mbit->10mbit)

Het heeft lang geduurd maar er gaat toch eindelijk wat gebeuren ....
Valt me wel op aan de reacties te zien dat iedereen op 28 gepland staat. Is dat toeval of doet men werkelijk alles op 1 dag, en ook weer toevallig ... net de laatste dag van de maand zodat dat goed uitkomt met de factuur van de volgende maand.
Daaruit blijkt dan weer dat het een administratieve truuk is en geen technisch issue.

Hoe dan ook, laten we maar blij zijn dat er nu wat komt en dat we straks met een hogere snelheid kunnen werken. En nog belangrijker, dat de prijs omlaag gaat!

Zondagskindje: zit je ook bij de batch van 28 februari?
Ja volgens onderstaand mailtje wel. En nog net voor mijn verjaardag :P
Zie hieronder:
Beste Tweak-abonnee,

Zoals reeds eerder aangegeven zou de upgrade naar ADSL2 in het eerste
kwartaal van 2006 gaan plaatsvinden. Dit gaat nu inderdaad gebeuren en
je lijn zit in de batch voor 28 februari a.s.

Je zult via de email op de hoogte gehouden worden en, indien van
toepassing, het nieuwe modem nog voor die tijd ontvangen. Tevens hebben
we per de volgende maand je facturatie ook aangepast zodat e.e.a.
correct zal gaan verlopen.

Veel succes.

--
TweakDSL
Ik ben ook erg blij met de laatste zin in het mailtje.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Wizard schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:05:
[...]

Je moet wel even Save Config doen... Misschien is het ook wel handiger om de firmware up te daten naar 6.02 SR1.
Hier staat de nieuwe firmware gelinkt 8)

IEFtm in "Copperjet 816-2P icm Wanadoo ADSL Family"
Wat is eigen het verschil tussen EC en FDM?
Dat kan je met Google ook wel vinden, anders op whatis.com even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

The Wizard schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:05:
[...]
Done.
@bjck De wijziging naar fdm scheelt wel iets.
Plaatje 816-2p met 602sr1 firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Laatst online: 20-08 00:29
Wildfire schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:12:

Inderdaad. Al die "kosten" die hij noemt zijn er niet. Enkel de E75,- afsluitkosten als 'ie binnen twee jaar weggaat, meer niet. Modem hoef je niet af te nemen als je die niet wilt en die Linktheater ook niet.

Hij kan blijkbaar niet echt begrijpend lezen, anders had 'ie dat zelf ook wel begrepen.
Het staat op het contract wat je moet uitprinten, en ik heb het nagevraagd en toen kreeg ik het volgende

"Helaas is het niet mogelijk om het abonnement af te sluiten zonder deze producten. Dit is de aanbieding nu eenmaal."

op de lijst staan modem- en setupkosten (69,95) en modempakket (25,-), bij elkaar een kleine honderd euro, en die 75 euro ben ik zowiezo kwijt omdat ik over circa anderhalf jaar een ander abo wil, ik heb die kosten ook nog niet bij andere providers gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

plakbandrol schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:
[...]
Het staat op het contract wat je moet uitprinten, en ik heb het nagevraagd en toen kreeg ik het volgende

"Helaas is het niet mogelijk om het abonnement af te sluiten zonder deze producten. Dit is de aanbieding nu eenmaal."

op de lijst staan modem- en setupkosten (69,95) en modempakket (25,-), bij elkaar een kleine honderd euro, en die 75 euro ben ik zowiezo kwijt omdat ik over circa anderhalf jaar een ander abo wil, ik heb die kosten ook nog niet bij andere providers gezien.
Welk abonnement wou je afsluiten? Ik heb zojuist even de eerste stappen gedaan voor het BBNed ADSL2+ WO abbo en daar kon ik netjes aangeven geen modem nodig te hebben.

En hoe kun je weten over anderhalf jaar een ander abbo nodig te hebben? Verhuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:18:

Ik kan het nergens meer vinden...
kunnen ze niet waarmaken.
Dus is het er maar afgehaald.
Staat ook op mijn contract dat ik dat zou krijgen.
Lukt ze niet dus contract is niks meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Juan schreef op maandag 20 februari 2006 @ 23:18:
Dat heet WO (van Wide Open) tegenwoordig.

hier

en hier

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.