Ik zit hier te twijfelen tussen TweakDSL en Chello Extreme.
pcdb.bbned.nl geeft aan dat ik zo'n 1500m van de centrale zit. Dat zou dus, afhankelijk van de kabels, zo'n 14-16Mbit opleveren. Chello heeft 20Mbit, en betere upload.
Kwa prijs zijn ze gelijk, (Chello 10 eur duurder, maar dat compenseerd weer met de telefoonlijn die ik nog niet heb).
Chello heb ik vroeger een hoop (administratieve) ellende mee gehad, daarnaast heb je nu oa de ellende met het geknijp van bv torrents.
ADSL2+ daarintegen is echter trager (gezien lijnafstand) en volgens mij helemaal niet leverbaar hier. In de centrale hier staan nog altijd de oude Cisco dslams.. en afaik weet zijn die "slechts" ADSL1, behalve dat de kast is opgeruimd/ruimte is verbouwd/er 2 DSLAMS bijgekomen zijn hangen deze Cisco's er al zeker 4 jaar. Hoe-de-fuck ze dan bij ADSL2+ komen snap ik ff niet.
De Alcatels die er hangen zijn van KPN, en Versatel heeft UT Starcoms, BabyXL zit hier niet...
En om nu een telefoonlijn aan te vragen om daarna de adsl order niet door te zien gaan of op 8mbit(7 ofzo effectief) was ik niet van plan.
[
Voor 9% gewijzigd door
DJSmiley op 20-02-2006 00:19
]