Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.702 views sinds 30-01-2008

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Obeja schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:42:
Graag aandacht voor het volgende;

Mijn aanvraag voor een B10 (ADSL2+) abo is afgewezen.
Ik woon 3,003 km van de centrale volgens BBNED check.

Tweak zegt dat ze geen 10 Mbit kunnen garanderen. Dat wist ik wel.
Mevrouw aan de telefoon zegt dat ze maximaal 6 Mbit kunnen halen.

Ik zeg ok, dat is geen probleem. Dat is allemaal volgens verwachting.

Nu komt het: Tweakdsl wil mij nu geen abo verkopen.
De mevrouw van Tweak kon mij niet zeggen waarom.

Kan iemand mij zeggen waarom? Denk je dat elke andere provider ook zo reageert? Of wil BBNED mij niet hebben.
Dit wel erg vaag dan.
Ik zit op 3,2 km vanaf de centrale en hier was het geen probleem.
Ik heb het modem op multimode staan en haal zo rond de 9mbit stabiel.
Kan het modem ook op adsl2+ laten conecten maar dan heb ik instabiliteit (10~15 disconnects per uur).

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Verwijderd

Loopt als een speer hier TisAdsl2.2100 meter vanaf de centrale en haal 1,75 Mbit :*) :*) :*)

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:20:
Loopt als een speer hier TisAdsl2.2100 meter vanaf de centrale en haal 1,75 Mbit :*) :*) :*)
Zo da's ook niet overdreven veel zeg.
nog geeneens 2048 Kbit , ik ga er maar vanuit dat je andere waarden bedoelt??

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

docftp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:28:
[...]

Zo da's ook niet overdreven veel zeg.
nog geeneens 2048 Kbit , ik ga er maar vanuit dat je andere waarden bedoelt??
De komma zal wel een plaatsje naar rechts moeten, hij zal 17.5 mbit/sec bedoelen denk ik. Zeer nette snelheid op zo'n afstand.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• docftp
  • Niet online
Wildfire schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:32:
[...]

De komma zal wel een plaatsje naar rechts moeten, hij zal 17.5 mbit/sec bedoelen denk ik. Zeer nette snelheid op zo'n afstand.
Ik zit op 1050 meter van de centrale , en ik heb nu al een hele dikke glimlach op me bakkes.
Heb net 2 dagen geleden pas besteld namelijk.
Ik zie het dus heel hoopvol in.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als het voorbij de 2500 meter gaat wordt het heel moeilijk om nog iets over de te behalen snelheid te gaan zeggen. Alles voorbij 2000 meter kan 8Mbps geven, maar ook nog 16Mbps of nog lager dan 8Mbps zelfs natuurlijk.

En dan niet te vergeten dat afstanden in postcode checks soms nog best eens een 10 tot 50% onder de werkelijke lengte zitten en een indicatie zijn. En ook de kwaliteit niet is meegenomen in de postcode check. Om bij > 3000 meter het niet aan te bieden is iets voor te zeggen natuurlijk.

Kijk eens bij Telebyte, daar kan je ook niet alles bestellen per postcode.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-02-2006 21:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
ik zit er aan te denken om op TweakDSL over te stappen (Vanaf Demon). Demon biedt straks 8mbit voor 55 eu en bij tweakdsl is full throttle ADSL2+ max 24mbit (16-24 toch? Iig meer dan 8 :P) 49 euro.

maar is het wijs om dat nu te doen? Ivm migratie naar a2+ enzo..

Zit op 747meter van de centrale

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 16-02-2006 21:48 ]

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

docftp schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:34:
[...]

Ik zit op 1050 meter van de centrale , en ik heb nu al een hele dikke glimlach op me bakkes.
Dat heb ik pas als ik daadwerkelijk omgezet ben naar een 16 Mbit lijn en een behoorlijke snelheid heb.
Maar dat gaat waarschijnlijk nog even duren. Als het tegen zit duurt het nog anderhalve maand :|

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• SteveV
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:38:
Om bij > 3000 meter het niet aan te bieden is iets voor te zeggen natuurlijk.
Ben ik het wel mee eens.
Misschien was mijn geluk dat alle postcode checks aangeven dat ik op 2200 meter er vanaf zit ipv de echte 3200.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Verwijderd

17.5 mbit/sec dat is de snelheid wat ik bedoel!!

• bjck
SteveV schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:01:
[...]

Ben ik het wel mee eens.
Misschien was mijn geluk dat alle postcode checks aangeven dat ik op 2200 meter er vanaf zit ipv de echte 3200.
Er wordt gekeken natuurlijk naar wat de postcode check zegt. Daar wordt een harde grens op gezet en 1 meter te-veel is te-veel.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
bjck schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:17:
[...]

Er wordt gekeken natuurlijk naar wat de postcode check zegt. Daar wordt een harde grens op gezet en 1 meter te-veel is te-veel.
Waarom wordt er geen lijnmeting dan uitgevoerd? Die geeft toch genoeg informatie over de te behalen snelheid en de kwaliteit van de lijn, vanaf de centrale tot aan de splitter.

• bjck
donnervogel schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:48:
[...]

Waarom wordt er geen lijnmeting dan uitgevoerd? Die geeft toch genoeg informatie over de te behalen snelheid en de kwaliteit van de lijn, vanaf de centrale tot aan de splitter.
Omdat hier kosten mee gemoeid zijn die niemand wil betalen. Als een ISP aansluitkosten vraagt gaat iedereen kijken elders, afsluitkosten zijn zelfs al ter discussie geweest hier wat eigenlijk aansluitkosten zijn maar achteraf (zo kan je het zien thans).

Moet er een nieuwe ongebruikte koperlijn gebruikt gaan worden voor DSL kan je hem niet eens meten van afstand en moet er een monteur heen. En meten van afstand op een telefoonnummer (KPN kan dat tegen betaling) geven nauwkeuriger de lengte, maar nogsteeds niet exact. En je weet niets over welke snelheid je kan gaan halen dus het blijft een aanname. In hoeveel gevallen die aanname nauwkeuriger zal zijn is nog maar de vraag omdat zeker bij snelheden >12Mbps kwaliteit ook een belangrijke factor is.

[ Voor 69% gewijzigd door bjck op 16-02-2006 23:02 ]

• docftp
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:38:
Kijk eens bij Telebyte, daar kan je ook niet alles bestellen per postcode.
Klopt , want ik had van de week Telebyte aan de lijn en die konden mij op basis van 50 meter over hun limiet geen 16-24 aanbieden.( limiet voor 16-24 was dus 1000 mtr )
Ook niet als ik heel erg me best deed.
Hier zal vast wel een reden voor zijn, Persoonlijk denk ik om mensen niet teleur te stellen.
Je loopt namelijk de kans dat je het inderdaad niet krijgt, maar je loopt net zo veel kans om het wel te krijgen.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 22:05:
17.5 mbit/sec dat is de snelheid wat ik bedoel!!
Mag je wel een vreugde dansje maken...

Volgens postcode check 397meter
In het echt rond 1000meter.

Begon op 20 a 21Mbit
Sinds vrijdag niet hoger dan 18 en vaker 13 a 14Mbit :(

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
eigenlijk is adsl2+ voor de meeste mensen iets waar je niet veel aan heb jammer dat de afstand van jouw adres en de centrale zo'n krankzinnig verschil kan uitmaken en dus is het een techniek die verre van perfekt is en zal 80% van de mensen nog niet in de buurt komen van die 24 mbit.
aansluiten is dus eigenlijk een vorm van russische roulette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obeja schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:42:
Graag aandacht voor het volgende;

Mijn aanvraag voor een B10 (ADSL2+) abo is afgewezen.
Ik woon 3,003 km van de centrale volgens BBNED check.

Tweak zegt dat ze geen 10 Mbit kunnen garanderen. Dat wist ik wel.
Mevrouw aan de telefoon zegt dat ze maximaal 6 Mbit kunnen halen.

Ik zeg ok, dat is geen probleem. Dat is allemaal volgens verwachting.

Nu komt het: Tweakdsl wil mij nu geen abo verkopen.
De mevrouw van Tweak kon mij niet zeggen waarom.

Kan iemand mij zeggen waarom? Denk je dat elke andere provider ook zo reageert? Of wil BBNED mij niet hebben.
Waarom? geen idee. Weet wel dat ik nu 3,3km van de centrale af woon. En iedere snelheid van adsl2 zal bijna cker boven mijn huidige 0,5mbit uit zal komen ;)

Heb ook gewoon de upgrade aangevraagd en geen afwijzing ontvangen. Wel een reactie op mijn mail over de status van de migratie. Kwam er op neer dat ze het ook niet wisten :S. nog ff geduld hebben ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

monterey schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:03:
eigenlijk is adsl2+ voor de meeste mensen iets waar je niet veel aan heb jammer dat de afstand van jouw adres en de centrale zo'n krankzinnig verschil kan uitmaken en dus is het een techniek die verre van perfekt is en zal 80% van de mensen nog niet in de buurt komen van die 24 mbit.
Je stelt het te zwart/wit vind ik. Dat je geen 24 Mbit haalt wil niet zeggen dat je totaal niks aan adsl2+ hebt. Vrijwel iedereen haalt wel minimaal 10 Mbit, en vaak nog hoger. Dat is toch weer meer dan adsl1 :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Invidia schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:08:
[...]

Je zegt dat je ADSL2 met VoDSL hebt aangevraagd en ik vraag me nu af hoe je dat gelukt is. Ik krijg een migratie gelijk aan de jouwe niet voor elkaar namelijk. Ik kan de abonnementsvorm niet vinden op hun website en onlangs is mij telefonisch nog verteld dat het vooralsnog niet mogelijk was om ADSL2 te combineren met telefonie via TweakDSL. Ter info, ik zit op dezelfde centrale als jij, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me.
Ik had in het verleden al Tweak. Vanaf Juni 2004 heb ik VoDSL. Bij een migratie zou dit gewoon meegaan. Reden is dat bij oplevering van VoDSL er voor het telefonie gedeelte enorm veel partijen betrokken zijn en de processen niet echt soepel verliepen en het soms wel 5 weken duurde voordat je simpel een kiestoon had. ;) Daarom zijn ze tijdelijk even met VoDSL gestopt.

VoDSL doet het perfect hoor, het is 1x even een voor een paar uurtjes onderuit geweest. Maar het werkt als een tierelier. Zeeeeeer tevreden, kan het ieder aanbevelen voor prive gebruik als je met name bereikbaar wilt zijn en niet wil dokken aan KPN en voor iedere vlutdienst (CallerID, Callwaiting) appart moet dokken. Nummerportering van KPN -> Tweak ging soepeltjes. ;)

Einde van deze reklame boodschap :D

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 17-02-2006 00:37 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invidia
  • Laatst online: 12-07 15:15
I_Stealth_I schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:23:
[...]

Ik had in het verleden al Tweak. Vanaf Juni 2004 heb ik VoDSL. Bij een migratie zou dit gewoon meegaan. Reden is dat bij oplevering van VoDSL er voor het telefonie gedeelte enorm veel partijen betrokken zijn en de processen niet echt soepel verliepen en het soms wel 5 weken duurde voordat je simpel een kiestoon had. ;)

VoDSL doet het perfect hoor, het is 1x even een voor een paar uurtjes onderuit geweest. Maar het werkt als een tierelier. Zeeeeeer tevreden, kan het ieder aanbevelen voor prive gebruik als je met name bereikbaar wilt zijn en niet wil dokken aan KPN en voor iedere vlutdienst (CallerID, Callwaiting) appart moet dokken. Nummerportering van KPN -> Tweak ging soepeltjes. ;)
Ik zit ook bij TweakDSL en heb nu een jaar lang de 8 Mbit verbinding in combinatie met een VoDSL lijn. Alleen toen ik aangaf dat ik wilde overstappen naar ADSL2 werd mij verteld dat ik mijn VoDSL lijn niet mee kon nemen.

Ik ben trouwens ook zeer tevreden over de telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
monterey schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:03:
Techniek is (veel) verfijnder (beter) dan bij G.DMT (ADSL1). Alleen is het geen 'wondermiddel' en de extra gebruikte hogere frequenties werken gewoon niet als de lijn langer is dan ~3000 meter blijkt vaak in de praktijk. Met de techniek is niets mis, verre van dat juist.

Het stuk dat door lijnlengte/kwaliteit als eerst zal gaan zakken is 20 - 24Mbps, je ziet dat >20Mbps eigenlijk bijna nooit gehaald wordt zelfs. Het gedeelte tussen 16 -20Mbps is wat je in dit topic ook ziet zo'n beetje gemiddeld. Het zakt behoorlijk snel en rond de 10 - 12Mbps is vaak sowieso wel haalbaar als je ook de 7 - 8Mbps kon halen op G.DMT (ADSL1).

En vergeet de winst op de upstream niet. Waar ADSL1 met 'tot 1024kbps' gemiddeld zo'n 800kbps scoorde zie je met ADSL2(+) gemiddeld zo'n 1000 a 1200 naar boven komen. Toch een ruime 20% winst hier.

Dat het wellicht weinig biedt (niet zinvol is) voor een klein deel van de huishoudens die verder dan 3000 meter van de telefooncentrale wonen was vooraf al bekend. Sneu als je daar onder valt, maar verhuizen is de enige optie of er moet een glasvezel project komen, kabel moet je iets kunnen bieden of iemand moet VDSL(2) gaan aanbieden vanaf een verdeelpunt en niet vanuit de centrale zelf.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:19:
[...]

Waarom? geen idee. Weet wel dat ik nu 3,3km van de centrale af woon. En iedere snelheid van adsl2 zal bijna cker boven mijn huidige 0,5mbit uit zal komen ;)
Dat zou ADSL1 (zeker op annexA/PSTN) ook wel kunnen bieden. Tot zo'n 4Mbps lukt vaak wel op lijnen van 3300 meter, geen probleem. ADSL2 (de + doet niet veel meer) zou hier nog iets aan kunnen toevoegen door optimaal/beter gebruik van die frequenties zelfs. Een ADSl2+ aansluiting is een ADSL2 verbinding met een + (extra frequenties die het gedeelte 12 - 24Mbps kunnen toevoegen).

Mits de lijn natuurlijk in praktijk niet (veel) langer blijkt of de kwaliteit erg onder gemiddeld is. Ook op annexB ga je dit niet halen op die lengtes.
Heb ook gewoon de upgrade aangevraagd en geen afwijzing ontvangen. Wel een reactie op mijn mail over de status van de migratie. Kwam er op neer dat ze het ook niet wisten :S. nog ff geduld hebben ben ik bang
Overstappen op T16WO of stelt TweakDSL daar ook een grens aan?

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 17-02-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het stuk dat door lijnlengte/kwaliteit als eerst zal gaan zakken is 20 - 24Mbps, je ziet dat >20Mbps eigenlijk bijna nooit gehaald wordt zelfs. Het gedeelte tussen 16 -20Mbps is wat je in dit topic ook ziet zo'n beetje gemiddeld. Het zakt behoorlijk snel en rond de 10 - 12Mbps is vaak sowieso wel haalbaar als je ook de 7 - 8Mbps kon halen op G.DMT (ADSL1).
Ik zit 530 meter van de centrale, 69 meter hemelsbreed. Haal ik de 20mbit en hoger denk je?

Ik ga zoiezo overstappen naar tweakdsl, zit nu bij myadsl. Wat dus niet echt een probleem gaat worden omdat ze allebei op het cambrium netwerk zitten.

newsserver is echt geweldig, supersnel. Ik vraag me alleen af als ik straks een 24mbit lijn heb of ik kan downloaden op 24mbit, of hoe snel mijn lijn dan is, of dan de newsserver dan zegt, bekijk het lekker en dat ik die snelheid nooit haal. In dat geval zou ik 24 mbit nooit gaan gebruiken en dus niet nuttig.

Vraag me ook af of me pingtijden verbeteren met adsl2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Onderhoud BBNed: vervanging ADSL kaarten
Ticket ID 397
Ticket opened 02-02-2006 13:21
Ticket closed No
Start problem/maintenance 17-02-2006 05:00
End problem/maintenance 17-02-2006 07:00
Duration 2 hours
Status Scheduled
Description:
Wegens de vervanging van ADSL1 kaarten door kaarten welke het ADSL2+ productportfolio aankunnen, zullen aansluitingen op onderstaande centrales voor maximaal 10 minuten onderbroken worden binnen genoemd tijdswindow:

Almere-Buiten West
Almere-Stad Flevokant
Almere-Stad Hollandse Kant
Ermelo
Den Haag-Marnix
Maarssen
Nijkerk
Nijmegen-Hatertse Hei
Rotterdam-Spaansepolder
Het onderhoud van vanmorgen vroeg heeft aan mijn kant geen resultaat opgeleverd tot nu toe.
Mijn modem is niet gereset en ik heb ook nog geen ADSL2+ snelheid gekregen.
Er kunnen dus twee dingen gebeurd zijn:
1. Men heeft helemaal niets gedaan
2. Ik zat al op een ADSL2+ kaart en men is bezig geweest met nog wat ADSL1 kaarten die nog niet vervangen waren.

Blijft gokken, maar ik kan er niks mee....
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die op de bovenstaande centrales zitten en wel iets hebben gemerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:47:
[...]

Het onderhoud van vanmorgen vroeg heeft aan mijn kant geen resultaat opgeleverd tot nu toe.
Mijn modem is niet gereset en ik heb ook nog geen ADSL2+ snelheid gekregen.
Er kunnen dus twee dingen gebeurd zijn:
1. Men heeft helemaal niets gedaan
2. Ik zat al op een ADSL2+ kaart en men is bezig geweest met nog wat ADSL1 kaarten die nog niet vervangen waren.

Blijft gokken, maar ik kan er niks mee....
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die op de bovenstaande centrales zitten en wel iets hebben gemerkt!
Nou dat was mij dus ook opgevallen. Lekker hoor _/-\o_
Iemand die in de systemen met BBned kan loeren, heeft voor mijn gekeken. Daaruit is gebleken dat ik een stift-migratie moest hebben naar een andere DSLAM in de centrale die wel geschikt is voor DSL2+. Dit moet door een KPN-er gedaan worden. De gedachte dat elke kaart wordt vervangen door een DSL2+ kaart is dus bullshit.

Ik verwacht dat het nog wel een maandje tot 6 weken kan duren. Het heeft geen zin, we kunnen er wel over blijven mekkeren en speculeren. We moeten gewoon even wachten. We hebben Internet, dus er is geen man/vrouw/kind overboord.Tweak kan ook echt niks meer vertellen heb ik begrepen, het is allemaal nog niet 100% duidelijk wie, wat, wanneer, hoe.

[ Voor 35% gewijzigd door I_stealth_I op 17-02-2006 10:59 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
Je stelt het te zwart/wit vind ik. Dat je geen 24 Mbit haalt wil niet zeggen dat je totaal niks aan adsl2+ hebt. Vrijwel iedereen haalt wel minimaal 10 Mbit, en vaak nog hoger. Dat is toch weer meer dan adsl1 :)

nou te zwart wit zie ik het toch niet ik ken tot nu toe niemand in mijn buurt die boven de 8mbit zit bij tweak en die wel zijn aangesloten op 24mbit tiscali.

zelf, kom ik hier met veel pijn en moeite aan iets meer als 6mbit terwijl mn modem al 2 weken adsl2+ mode aangeeft.

ik vrees dat adsl2+ voor de meeste mensen een teleurstelling zal zijn want die wonen nl alle te ver van een centrale af niet iedereen kan op 1000 m ervanaf wonen dus wat ik bedoel is dat adsl2+ weinig tot niets toevoegd aan wat we al hadden.

ze hadden beter met iets kunnen komen wat voor een langer bereik geschikt had geweest nu zullen de meeste buiten de boot vallen zeker in de kleinere delen van nederland zeker als je weet dat ik zelf in een van de grootste plaatsen van nederland woon dan zie ik het voor de rest toch erg somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
I_Stealth_I schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:40:
[...]

Nou dat was mij dus ook opgevallen. Lekker hoor _/-\o_
Iemand die in de systemen met BBned kan loeren, heeft voor mijn gekeken. Daaruit is gebleken dat ik een stift-migratie moest hebben naar een andere DSLAM in de centrale die wel geschikt is voor DSL2+. Dit moet door een KPN-er gedaan worden. De gedachte dat elke kaart wordt vervangen door een DSL2+ kaart is dus bullshit.

Ik verwacht dat het nog wel een maandje tot 6 weken kan duren. Het heeft geen zin, we kunnen er wel over blijven mekkeren en speculeren. We moeten gewoon even wachten. We hebben Internet, dus er is geen man/vrouw/kind overboord.Tweak kan ook echt niks meer vertellen heb ik begrepen, het is allemaal nog niet 100% duidelijk wie, wat, wanneer, hoe.
Blijkbaar heeft BBned locaties waar ze Cisco DSLAMS naast de Alcatel ASAMs heeft staan. Als je dus op een Cisco bent aangesloten heb je een stift-migratie nodig om op een andere poort te komen. Stift-migratie is eigenlijk een telco-telco van BBned naar BBned en wordt door KPN uitgevoerd in opdracht van de telco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

monterey schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:05:

ik vrees dat adsl2+ voor de meeste mensen een teleurstelling zal zijn want die wonen nl alle te ver van een centrale af niet iedereen kan op 1000 m ervanaf wonen dus wat ik bedoel is dat adsl2+ weinig tot niets toevoegd aan wat we al hadden.

ze hadden beter met iets kunnen komen wat voor een langer bereik geschikt had geweest nu zullen de meeste buiten de boot vallen zeker in de kleinere delen van nederland zeker als je weet dat ik zelf in een van de grootste plaatsen van nederland woon dan zie ik het voor de rest toch erg somber in.
Ik denk dat je gelijk hebt, ik had zelf al een beetje rekening gehouden met een teleurstellende snelheid (woon 2100 meter van de centrale). En idd ik haal maximaal 10 Mbit/s. Wat ik me wel afvraag is hoe lang providers het vol kunnen houden ADSL2+ aan te bieden zonder dat dat eigenlijk veel meer snelheid biedt dan een normaal ADSL lijntje voor de meeste mensen. Is het technisch niet mogelijk op meerdere plekken in grote steden een soort repeaters of iets dergelijks neer te zetten zodat er meer mensen plezier kunnen hebben van ADSL2+ snelheden.

Ook vraag ik me af hoe providers hun triple play strategie (telefoon,TV en Internet over 1 lijn) willen gaan waarmaken als bijna niemand de maximale snelheid gaat halen... wellicht iets te optimistisch geweest in ADSL provider land? Ook denk ik dat de kabel wat dat betreft toch de betere papieren heeft op dit moment... Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november is mijn abonnement TisADSL2 24 Mbit geactiveerd voor 39,95 Euro per maand inclusief gratis gebruik van Tweaknews (kost normaal 7,95 Euro per maand).
Totdat je daadwerkelijk wordt overgezet op ADSL2 krijg je dan een 8 Mbit verbinding.

Nu kreeg ik begin van dit jaar een email van TweakDSL :

Geachte TweakDSL abonnee,

Afgelopen dinsdag hebben wij van onze leverancier Tiscali de definitieve
planning gekregen van lokaties waar ADSL2 vanaf februari a.s. geleverd gaat
worden. Helaas valt jouw postcode hier nog niet onder, maar zal naar de
verwachting van Tiscali in de loop van 2006 geupgrade worden. De planning
hiervan is nog niet bekend.
Omdat je voorlopig nog geen gebruik kunt maken van ADSL2 willen we je het
volgende aanbod doen: je huidige lijn (8 Mb) voortzetten voor € 29,95 per
maand. Het aanbod gaat in per de factuur van februari a.s.

We gaan ervan uit dat dit aanbod interessant genoeg voor je is, maar mocht je
anders beslissen dan zien we graag je schriftelijke reactie tegemoet.

--
Met vriendelijke groet,

TweakDSL

Op zich natuurlijk geen slecht aanbod, voor 29,95 Euro een 8 Mbit lijn met gratis Tweaknews, maar ik ben benieuwd of veel TweakDSL users dit ook binnen hebben gekregen en tegen dezelfde voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S1W schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, ik had zelf al een beetje rekening gehouden met een teleurstellende snelheid (woon 2100 meter van de centrale). En idd ik haal maximaal 10 Mbit/s. Wat ik me wel afvraag is hoe lang providers het vol kunnen houden ADSL2+ aan te bieden zonder dat dat eigenlijk veel meer snelheid biedt dan een normaal ADSL lijntje voor de meeste mensen. Is het technisch niet mogelijk op meerdere plekken in grote steden een soort repeaters of iets dergelijks neer te zetten zodat er meer mensen plezier kunnen hebben van ADSL2+ snelheden.

Ook vraag ik me af hoe providers hun triple play strategie (telefoon,TV en Internet over 1 lijn) willen gaan waarmaken als bijna niemand de maximale snelheid gaat halen... wellicht iets te optimistisch geweest in ADSL provider land? Ook denk ik dat de kabel wat dat betreft toch de betere papieren heeft op dit moment... Wat vinden jullie?
Hoe kan jij zo lage download hebben.Ik zit ook op 2100 meter(Kpn meting zelfs 2700 meter).Denk dat je goed je boeltje moet nachecken thuis.Volgens mij lopen er te veel mensen te klooien met hun modem,te lange draden,firewall uit/aan.Sluit de modem zo dicht mogelijk op het israpunt aan.Gebruik een hub achter je router :) als je je internet verbinding wilt gaat verdelen.Ik heb 3 computers hier staan(2 boven),ik haal 17Mbit.Gewoon netjes alles aansluiten niet te veel klooien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
ik zit hier op 1805 m en haal in de nieuwsgroepen van tweak 750 k en hoger kom ik voor geen meter ik heb vorige week mn modem in de meterkast gehangen en zat er tussen de grondkabel en mn modem precies 30 cm telefoon kabel,echter de snelheid was exact hetzelfde als dat mn modem boven in mn computerkamer staat.

ik heb vanaf de meterkast afgeschermde kabel lopen welke ze in de beveiligings industrie gebruiken en daar zit het probleem dus niet eerder is het een te lange telefoonlijn en is ie in werkelijkheid veel langer als dat ze opgeven,of is de kwaliteit van de koperlijn bizar slecht hier geeft ie 44 db verzwakking aan en dat is dus ruk.

dit is de mail die ik heb gehad op 2 feb maar tot op de dag van vandaag is er niets te merken van een hogere snelheid.

Subject: ADSL2 Upgrade
>Date: Thu, 02 Feb 2006 17:42:34 +0100
>
>Beste TweakDSL klant,
>
>Zoals eind december jl. aangekondigd zou de upgrade naar Tiscali ADSL2
>plaatsvinden rond 1 februari jl. Dit was later dan beloofd en hiervoor
>hebben jullie ook allen een compensatie gekregen van 50% op de maandabo
>kosten van februari.
>Het verheugende nieuws is dat we net opdracht gegeven hebben aan Tiscali
>om in 3 batches alle klanten om te zetten naar ADSL2. Dit zal plaatsvinden
>tussen vanavond en woensdag a.s.
>
>Om dit succesvol te laten verlopen zouden we jullie willen verzoeken de
>modems reeds vooraf in te stellen zodat e.e.a. na de upgrade direct gaat
>werken.
>
>De exacte handelingen die hiervoor verricht moeten worden staan op onze
>site:
>http://www.tweakdsl.nl/tisupgrade.html
>
>Alvast veel plezier met de ADSL2 lijn.
>
>--
>Met vriendelijke groet,
>
>TweakDSL

[ Voor 46% gewijzigd door monterey op 17-02-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:22:
[...]

Blijkbaar heeft BBned locaties waar ze Cisco DSLAMS naast de Alcatel ASAMs heeft staan. Als je dus op een Cisco bent aangesloten heb je een stift-migratie nodig om op een andere poort te komen. Stift-migratie is eigenlijk een telco-telco van BBned naar BBned en wordt door KPN uitgevoerd in opdracht van de telco.
Is het bekend welke locaties dit zijn?
Kan ik zelf zien of ik op een Cisco DSLAM zit of op een Alcatel?

In feite is dit ook niet zo belangrijk omdat TweakDSL de opdracht geeft voor een ADSL2+ migratie. De uitvoering daarvan kan bij BBned liggen die misschien dan weer een deel door KPN laat doen.
Who cares :? Als er maar eens iets gaat gebeuren en men niet naar elkaar wijst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
Op zich natuurlijk geen slecht aanbod, voor 29,95 Euro een 8 Mbit lijn met gratis Tweaknews, maar ik ben benieuwd of veel TweakDSL users dit ook binnen hebben gekregen en tegen dezelfde voorwaarden.
Dit is (volgens mij) naar alle TweakDSL abonnees gegaan waarvan het Tiscali ADSL2+ abonnement op korte termijn nog niet omgezet zal worden. Ik maak op dit moment gebruik van deze actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
S1W schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:24:
[...]

Repeaters kan niet, dat klinkt ook niet logisch. Volgende stap zou dan zijn om de DSLAM op een verdeelpunt in de wijk te plaatsen en alleen het laatste stuk lijn te gebruiken. Maar je hebt nu al te maken met 1300 telefooncentrales waar je met 200 al 50% van de nederlandse huishoudens bedient.

Als je dus naar wijkverdeel punten gaat om apparatuur te plaatsen heb je te maken met hogere kosten (veel hoger) per aansluiting nog eens. Als je er al apparatuur kan plaatsen en vergunningen hebt voor het plaatsen van nog een kast etc etc etc.

Het gros haalt echt wel meer dan 12Mbps. En misschien heeft TweakDSL helemaal geen rekening gehouden met afstanden uit postcode checks bij de bestelbaarheid bijvoorbeeld. Dan zie je nu ook een vertekend beeld met te lange lijnen die toch geleverd zijn misschien.
Telefonie is geen probleem, dat werkt al met een 256/256 lijntje. Video met een 4Mbps stream (heb je perfect beeld) kan prima toch met 10Mbps verbindingen. Je download snelheid gaat het dan wel vanaf natuurlijk op dat moment.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:09:
[...]

Hoe kan jij zo lage download hebben.Ik zit ook op 2100 meter(Kpn meting zelfs 2700 meter).Denk dat je goed je boeltje moet nachecken thuis.Volgens mij lopen er te veel mensen te klooien met hun modem,te lange draden,firewall uit/aan.Sluit de modem zo dicht mogelijk op het israpunt aan.Gebruik een hub achter je router :) als je je internet verbinding wilt gaat verdelen.Ik heb 3 computers hier staan(2 boven),ik haal 17Mbit.Gewoon netjes alles aansluiten niet te veel klooien!!
Niet elke lijn is gelijk en misschien is de afwijking op de persoon hierboven wel dat die lijn 2x langer is dan de postcode check zegt. Misschien een niet zo optimaal modem zoals een ZyXEL2602R waar nog nieuwe firmware voor moet komen.

Of misschien heeft hij helemaal geen ADSL2+ ontvangen omdat de lokatie nog niet is omgebouwd op dit moment, alles kan nog natuurlijk ;)
monterey schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:35:
ik zit hier op 1805 m en haal in de nieuwsgroepen van tweak 750 k en hoger kom ik voor geen meter ik heb vorige week mn modem in de meterkast gehangen en zat er tussen de grondkabel en mn modem precies 30 cm telefoon kabel,echter de snelheid was exact hetzelfde als dat mn modem boven in mn computerkamer staat.

ik heb vanaf de meterkast afgeschermde kabel lopen welke ze in de beveiligings industrie gebruiken en daar zit het probleem dus niet eerder is het een te lange telefoonlijn en is ie in werkelijkheid veel langer als dat ze opgeven,of is de kwaliteit van de koperlijn bizar slecht hier geeft ie 44 db verzwakking aan en dat is dus ruk.

dit is de mail die ik heb gehad op 2 feb maar tot op de dag van vandaag is er niets te merken van een hogere snelheid.
Postcode check kan 1805 meter aangeven, maar 44dB demping gaat echt voorbij de 3000 meter koperlijn en dan ga je weinig tot geen profeit halen uit ADSL2+ techniek inderdaad.
HoppyF schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:45:
[...]

Is het bekend welke locaties dit zijn?
Kan ik zelf zien of ik op een Cisco DSLAM zit of op een Alcatel?

In feite is dit ook niet zo belangrijk omdat TweakDSL de opdracht geeft voor een ADSL2+ migratie. De uitvoering daarvan kan bij BBned liggen die misschien dan weer een deel door KPN laat doen.
Who cares :? Als er maar eens iets gaat gebeuren en men niet naar elkaar wijst....
Sommige modems geven een 'remote vendor id' weer. Dan zou je het daar aan kunnen zien. De Cisco DSLAM met de Globespan chipset geeft dan GSPN en de Alcatel ASAM met ADSL1 kaart ALCB en met een ADSL2+ kaart BDCM (even uit 't hoofd, iets wat lijkt op Broadcom).

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:53:
Ik heb ook deze aanbieding gehad... hopelijk krijgen we snel een nieuw mailtje waarin staat dat ook wij overgezet zullen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Nu ik mijn nieuwe modem binnenheb, kan ik eindelijk eens wat statistieken van de verbinding zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db 
attenuation downstream: 12 db

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 16 db 
attenuation upstream: 4 db

Upstream Speed: 1203 kbps 
Downstream Speed: 20342 kbps

Als ik het goed begrijp, is een lage attenuation goed, betekend korte afstand tot de centrale. _/-\o_

Dit is vast al heel vaak gevraagd, maar hoe kan het dan dat de SNR zo laag is? Als ik met niet vergis is 5dB behoorlijk laag namelijk...

De hoofdaansluiting hier is zo'n buisje (het meest rechtse type van het eerdere plaatje als ik het goed heb onthouden) en de draad die hier uitkomt gaat meteen in de Tweak splitter, geen stekers dus.

Slechte KPN kabel misschien? De eerste telefoon in dit huis had geloof ik telefoonnummer 12, dus tenzij ze eens zijn vervangen kunnen ze best oud zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:21:
[...]

Ik heb ook deze aanbieding gehad... hopelijk krijgen we snel een nieuw mailtje waarin staat dat ook wij overgezet zullen gaan worden.
*idem*

Hebben jullie ook op de factuur nu t8 actie staan i.p.v. tisadsl2?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Ik check die site nu even en iets valt me op. Ik moet 7,40 per maand + 75 eenmalig betalen omdat we hier geen telefoonnummer hebben. Ik heb nu demon en ik betaal er niet extra voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Jiriki schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:21:
De hoofdaansluiting hier is zo'n buisje (het meest rechtse type van het eerdere plaatje als ik het goed heb onthouden) en de draad die hier uitkomt gaat meteen in de Tweak splitter, geen stekers dus.

Slechte KPN kabel misschien? De eerste telefoon in dit huis had geloof ik telefoonnummer 12, dus tenzij ze eens zijn vervangen kunnen ze best oud zijn.
Je hebt zo'n splitter waarbij je 2 losse adertjes erin kunt klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Weet iemand of je dat ZyXel modem ook 11/22 mbit wireless kan forcen. Jaja, dan komen die 20 ADSL mbits niet meer door, maar nu heb ik net geen wireless bereik in de woonkamer en de achtertuin, en dat is ook wel spijtig...

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
* Mawlana heeft een trage/instabiele verbinding (TisDSL/Nijmegen-Hatertse Hei):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Halim>tracert tweakdsl.nl

Tracing route to tweakdsl.nl [217.19.16.130]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2    29 ms     *       29 ms  84.245.26.1
  3    30 ms    29 ms    29 ms  extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4   216 ms    30 ms     *     extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5    29 ms    29 ms    29 ms  mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

Trace complete.

C:\Documents and Settings\Halim>ping -t tweakdsl.nl

Pinging tweakdsl.nl [217.19.16.130] with 32 bytes of data:

Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=28ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=29ms TTL=61
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=30ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 217.19.16.130: bytes=32 time=33ms TTL=61
Request timed out.

Ping statistics for 217.19.16.130:
    Packets: Sent = 17, Received = 14, Lost = 3 (18% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 28ms, Maximum = 33ms, Average = 29ms
C:\Documents and Settings\Halim>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
sylvesterrr schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:32:
* HoppyF heeft een trage/instabiele verbinding (TisDSL/Nijmegen-Hatertse Hei):

knip!!!

Ping statistics for 217.19.16.130:
Packets: Sent = 17, Received = 14, Lost = 3 (18% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 28ms, Maximum = 33ms, Average = 29ms
C:\Documents and Settings\Halim>[/code]
............

Ping-statistieken voor 217.19.16.130:
Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 30, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 9ms, Maximum = 28ms, Gemiddelde = 11ms

Ik zie weinig bijzonders hier.
Wel ADSL1 van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
418O2 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:05:
Ik check die site nu even en iets valt me op. Ik moet 7,40 per maand + 75 eenmalig betalen omdat we hier geen telefoonnummer hebben. Ik heb nu demon en ik betaal er niet extra voor
€75 Is wel raar, ik dacht dat het altijd €0 was als je nieuwe klant werd van TweakDSL, mits je een nieuwe lijn hebt laten aanleggen naast je huidige ipv overstappen?

Die €7.40 excl heb je dan mazzel gehad dat Demon die niet doorberekende. Demon betaalde die waarschijnlijk wel gewoon aan BBned/BaByXL voor je lijn.
Jiriki schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:21:
Nu ik mijn nieuwe modem binnenheb, kan ik eindelijk eens wat statistieken van de verbinding zien:

Als ik het goed begrijp, is een lage attenuation goed, betekend korte afstand tot de centrale. _/-\o_

Dit is vast al heel vaak gevraagd, maar hoe kan het dan dat de SNR zo laag is? Als ik met niet vergis is 5dB behoorlijk laag namelijk...
5dB Kan nog prima gaan, als het maar niet omlaag schommeld af en toe wat teveel errors gaat veroorzaken. En een wide-open verbinding is de SNR natuurlijk altijd laag omdat je lijn maximaal loopt ;)

Hangt er vanaf wat de telco op je lijn configureert als waarde voor het verbinden (intrainen) waar je op terecht komt. Als hij verbonden is kan het iets oplopen of aflopen als er meer of minder verstoring op je lijn optreedt.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 17-02-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

:D nieuwe site. ik vind hem sommige dingen zou ik nog anders zien maar ja :D. ik zag ook de nieuwe firmware staan voor de zyxel 2602R. de test versie was niks maar deze gaat hier als een trein. hij connecte super snel en mijn download ging van 6300kbps naar 8052 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Is bij de nieuwe site ook de postcodecheck verandert? Ik kan nu wel tisadsl2 krijgen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Hoe lang duurt het om een profiel in te stellen? Ik ben over op 2+ (BBned), maar nog met een verkeerd profiel. De helpdesk zei dat er diverse partijen iets moeten doen. Kunnen ze dat zelf niet, moet BBned dat uitvoeren?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Heb dezelfde aanbieding, ben er ook zeer tevreden over, zeker zonder een limiet (zie nieuwe aanbiedingen (10gb datalimiet, hierboven 1,50 euro p/gb)).
Alleen nu ga ik plotseling verhuizen en dat kost €110,- ;( (hoort erbij, zullen we maar zeggen).

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hoe krijgen deze mensen het voor mekaar om zo goedkoop van die leuke abo's te kunnen verkopen? Zit zelf hopelijk snel in een eigen huis/flat en was aan het rondkijken naar ADSL. Zag eerst de aanbieding van januari verdwijnen en niet verlengd worden..maar nu hebben ze een gunstig 6/1mbit abo voor 9.95 het eerste jaar. Snap niet hoe ze het doen, maar misschien ga ik van degelijk Xs4all wel naar newbie Tweak ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Yapser schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:32:
Je hebt zo'n splitter waarbij je 2 losse adertjes erin kunt klemmen?
Ja, maar dat blijkt niet veel uit te maken, met extra doos en steker, lange of korte kabel, de waardes blijven gelijk. Gelukkig is de verbinding stabiel :)

@bjck: thanx, ik vond het een beetje vreemd maar dan ga ik me daar niet druk over maken.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mond valt open van verbazing als ik die nieuwe abo s zie met bijbehorende prijzen.

Hopelijk veranderen ze die aanbieding voor upgrade van bestaande klanten snel met een leuke prijs.

Moet toch kunnen? Hebben lang genoeg moeten wachten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
2Dutch schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:57:
Hoe krijgen deze mensen het voor mekaar om zo goedkoop van die leuke abo's te kunnen verkopen? Zit zelf hopelijk snel in een eigen huis/flat en was aan het rondkijken naar ADSL. Zag eerst de aanbieding van januari verdwijnen en niet verlengd worden..maar nu hebben ze een gunstig 6/1mbit abo voor 9.95 het eerste jaar. Snap niet hoe ze het doen, maar misschien ga ik van degelijk Xs4all wel naar newbie Tweak ;)
Da's heel simpel:
Ze melken gewoon hun bestaande klanten uit en houden geld over voor nieuwe actie's en
nieuwe klanten. :P Bovendien hebben ze blijkbaar de tijd om hun website op te leuken ...
(ja lullige opmerking maar het is wel zo).

Als nieuwe klant ben je welkom hoor (ook hier), begrijp me niet verkeerd, maar als je eenmaal binnen bent is het maar de vraag of TweakDSL (cq BBned/TIS) nog zo hard loopt.
Technisch gezien is het meestal wel in orde, daar klaag ik niet over maar de administratieve afhandeling en zaken zoals upgrades/downgrades gaan nogal moeizaam.
Dit is niet alleen de schuld van TweakDSL maar dit ligt ook aan partijen als BBned en TIS.
T'is maar dat je het weet.
Voor dat je het weet betaal je ongemerkt toch nog te veel. Kijk maar eens naar de spec's van het SquareDSL abo om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 14:57

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Naar aanleiding van een eerdere post wil ik ook graag iets weten.

Sinds 2 a 3 dagen heb ik tijdens het gamen ineens een zeer hoge ping en connection problems.
Disconnects enzo, zijn zeer irritant.

Het is (misschien heel toevallig) na een re-install van Windows XP.

Ik heb Tis ADSL2+

Ik heb hier de trace gegevens:

Bezig met het traceren van de route naar tweakdsl.nl [217.19.16.130]
via maximaal 30 hops:

1 94 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 20 ms 20 ms 20 ms Unknown-00-0e-00-00-00-01.lan [84.245.43.1]
3 24 ms 23 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

4 25 ms 23 ms 23 ms extreme-vlan202.tc2.cambrium.net [82.197.223.21]

5 23 ms 22 ms 21 ms mx1.cambrium.nl [217.19.16.130]

De trace is voltooid.

Hier de ping gegevens:

Pingen naar tweakdsl.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=21 ms TTL=61
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=22 ms TTL=61

Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
iseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 22ms, Gemiddelde = 21ms

edit :Als ik een ping -t doe, krijg ik om de 20 a 30 pings een uitschieter naar 184-240

Bij de trace lijken mij de 1ste ms erg hoog, iemand enig idee hoe ik dit zeer vervelende probleem op kan lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Lange_Slurf op 18-02-2006 00:02 ]

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lange_Slurf schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:42:

Sinds 2 a 3 dagen heb ik tijdens het gamen ineens een zeer hoge ping en connection problems.

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.
Via welk netwerk? TIS of BBned?

Ik heb net nog even gekeken maar ik heb nog steeds een ping van 9 of 10 ms met soms een "uitschieter" naar 24. Gemiddeld dus zo rond de 10 of 11 ms. Lijkt me prima.
Als je voorheen ook iets van 11 ms had en nu 23 is dat wel een groot verschil, dat zou ik ook niet kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

via maximaal 30 hops:

[..]
Da's dus je Speedtouch. Als je daar al een hoge ping hebt zit er lokaal iets mis. Geef dat ding eens een schop onder z'n kont en reset 'm een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:27:
[...]

*idem*

Hebben jullie ook op de factuur nu t8 actie staan i.p.v. tisadsl2?
klopt.

Ziet er netjes uit die nieuwe site.

Waar is de pagina gebleven met meldingen van werkzaamheden//storingen???

Kon hem niet gevonden krijgen (kan ook mijn drankconsumptie liggen.... O-) )

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2006 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

HoppyF schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:50:
[...]

Via welk netwerk? TIS of BBned?

Ik heb net nog even gekeken maar ik heb nog steeds een ping van 9 of 10 ms met soms een "uitschieter" naar 24. Gemiddeld dus zo rond de 10 of 11 ms. Lijkt me prima.
Als je voorheen ook iets van 11 ms had en nu 23 is dat wel een groot verschil, dat zou ik ook niet kunnen verklaren.
Toen ik adsl 1 had, had ik ook pings van 11, sinds adsl 2+ is het 23 geworden
Niet dat ik daar veel probelemen mee heb, want voorheen (voor de re-install) had ik geen game-probs.

Ik kan me niet voorstellen dat het komt door een feature in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Lange_Slurf schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:05:
[...]

Toen ik adsl 1 had, had ik ook pings van 11, sinds adsl 2+ is het 23 geworden
Niet dat ik daar veel probelemen mee heb, want voorheen (voor de re-install) had ik geen game-probs.

Ik kan me niet voorstellen dat het komt door een feature in windows.
Mij is verteld dat ADSL2+ wat hogere latency's met zich meebrengt.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:54:
[...]

klopt.

Ziet er netjes uit die nieuwe site.

Waar is de pagina gebleven met meldingen van werkzaamheden//storingen???

Kon hem niet gevonden krijgen (kan ook mijn drankconsumptie liggen.... O-) )
Even inloggen bij je "Mijn Tweak" :)

[ Voor 30% gewijzigd door Wildfire op 18-02-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:31:
Mijn mond valt open van verbazing als ik die nieuwe abo s zie met bijbehorende prijzen.

Hopelijk veranderen ze die aanbieding voor upgrade van bestaande klanten snel met een leuke prijs.
Als nieuwe klant ben je goed af bij tweakdsl, als bestaande klant niet. Als je voor een B10 abo kiest dan betaal je 90 euro voor een startpakket + 35 ipv 20 euro per maand het eerste jaar. Je bent dus het eerste jaar 270 euro meer kwijt dan iemand die als nieuwe abonnee een B10 abo kiest.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
eisb4er schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:25:
[...]

Als nieuwe klant ben je goed af bij tweakdsl, als bestaande klant niet. Als je voor een B10 abo kiest dan betaal je 90 euro voor een startpakket + 35 ipv 20 euro per maand het eerste jaar. Je bent dus het eerste jaar 270 euro meer kwijt dan iemand die als nieuwe abonnee een B10 abo kiest.
dit is natuurlijk bijna bij iedere dienst het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:06:
:D nieuwe site. ik vind hem sommige dingen zou ik nog anders zien maar ja :D. ik zag ook de nieuwe firmware staan voor de zyxel 2602R. de test versie was niks maar deze gaat hier als een trein. hij connecte super snel en mijn download ging van 6300kbps naar 8052 :D
Welke 2602R heb je exact? En welke firmware had je eerst?
Want als ik in t bestand kijk zie ik
V3.40(SL.0)b1_040705 | 7/5/2004, die is ouder als V3.40(RE.2) | 08/17/2005
Wel zie ik in t bestand ook een vermelding 2602R-61 maar of ie daar ook echt voor is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Misschien dat iemand hier het antwoord op weet,
Voorheen aangemeld voor TisaDSL2, nu ivm niet upgraden centrale teruggezet naar 8/1 voor 29,95.
Nu ga ik verhuizen naar een postcode waar wel aDSL2 beschikbaar is (kost 110,- ok).
Mijn eerste vraag is nu, dien ik nu gewoon mijn contract uit (nog t/m september) of wordt het een nieuw jaarcontract (kan op de site hier niks over vinden).
En tot slot, wordt (ivm beschikbaarheid van aDSL2) mijn abo nu geupgrade of blijf ik op 8/1 hangen?
Nieuwe adres is btw 201 mtr van centrale :) t.o. 1640 mtr nu
* hdpaddy is very happy

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ze hebben nogal wat wijzigingen aangebracht zeg, andere abbo's, minimale contractduur van 24 maanden(!) En ook zegt de site dat ik geen ADSL bij hun heb :) (bij lijnkenmerk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Je moet alleen wel een trace doen naar het IP van de gameserver natuurlijk, probleem kan ook onderweg ergens optreden in de route naar de server.
edit :Als ik een ping -t doe, krijg ik om de 20 a 30 pings een uitschieter naar 184-240
Niet druk om maken. Dat zie je alleen bij een ICMP ping en geen enkele game gebruikt ICMP immers. TCP en UDP verkeer heeft deze uitschieters niet periodiek.

[q]Bij de trace lijken mij de 1ste ms erg hoog, iemand enig idee hoe WebbrowserInterception tenminste uit)?
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:45:
[...]

Welke 2602R heb je exact? En welke firmware had je eerst?
Want als ik in t bestand kijk zie ik
V3.40(SL.0)b1_040705 | 7/5/2004, die is ouder als V3.40(RE.2) | 08/17/2005
Er zijn meerdere data in de firmware. Zo is er een bootloader die ouder kan zijn bijvoorbeeld, installeer hem en kijk wat dan de datum is. Ik vermoed ergens februari 2006 met een Ti ADSL code versie van 5.*.
Wel zie ik in t bestand ook een vermelding 2602R-61 maar of ie daar ook echt voor is...?
Een ZyXEL slikt geen firmware (krijg je er niet in) als hij niet voor dat model bedoelt is.
macpaddy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 05:39:
Misschien dat iemand hier het antwoord op weet,
Voorheen aangemeld voor TisaDSL2, nu ivm niet upgraden centrale teruggezet naar 8/1 voor 29,95.
Nu ga ik verhuizen naar een postcode waar wel aDSL2 beschikbaar is (kost 110,- ok).
Mijn eerste vraag is nu, dien ik nu gewoon mijn contract uit (nog t/m september) of wordt het een nieuw jaarcontract (kan op de site hier niks over vinden).
En tot slot, wordt (ivm beschikbaarheid van aDSL2) mijn abo nu geupgrade of blijf ik op 8/1 hangen?
Nieuwe adres is btw 201 mtr van centrale :) t.o. 1640 mtr nu
* bjck is very happy
Als je TisDSL2 had besteld ben je door de niet beschikbaarheid van ADSL2+ terug gezet in prijs/abonnement netjes. Wellicht dat je met het verhuizen alsnog je bestelde TisDSL2 kan krijgen voor die prijs of T16WO, maar die is een 10-tje duurder. Gewoon proberen/uitleggen zou ik zeggen bij het aanvragen van je verhuizing ;)

Brengt de nieuwe ZyXEL 2602R firmware grote verbeteringen in lijnsnelheid? Met de volledige upgrade uitleg hier.

[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
de firmware geeft een hogere snelheid bij een kennis van me ging ie van 12000 kbps naar 18000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
monterey schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:25:
de firmware geeft een hogere snelheid bij een kennis van me ging ie van 12000 kbps naar 18000.
Upload ook niet dramatisch verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
ja zn upload ging ook wel iets omhoog maar dat vond ie totaal niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

Je moet nu ook betalen voor de helpdesk. 0,10 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

HoppyF schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 23:31:
[...]
Da's heel simpel:
Ze melken gewoon hun bestaande klanten uit en houden geld over voor nieuwe actie's en
nieuwe klanten. :P Bovendien hebben ze blijkbaar de tijd om hun website op te leuken ...
(ja lullige opmerking maar het is wel zo).

Als nieuwe klant ben je welkom hoor (ook hier), begrijp me niet verkeerd, maar als je eenmaal binnen bent is het maar de vraag of TweakDSL (cq BBned/TIS) nog zo hard loopt.
Technisch gezien is het meestal wel in orde, daar klaag ik niet over maar de administratieve afhandeling en zaken zoals upgrades/downgrades gaan nogal moeizaam.
Dit is niet alleen de schuld van TweakDSL maar dit ligt ook aan partijen als BBned en TIS.
T'is maar dat je het weet.
Voor dat je het weet betaal je ongemerkt toch nog te veel. Kijk maar eens naar de spec's van het SquareDSL abo om maar iets te noemen.
Dankje voor je reactie. Ik ben heel erg kieskeurig qua ISP en wil alles eerst goed duidelijk hebben voordat ik iets afsluit. Niet voor niets heb ik voor mijn ouders (en daardoor ook mezelf :P ) Xs4all afgesloten ook al is dat niet bepaald een goedkope ISP. Wil geen gezeik maar gewoon stabiel internet en goede facturen. Werk zelf bij een zeer groot bedrijf waarbij het administratief voor bepaalde klanten gewoon een puinzooi is, ik heb daar geen zin in :)

Maar het is heel simpel..ik hoor goede verhalen over tweak en ook twijfelachtige dingen. Zelf kijk ik wat de ervaringen zijn van mede tweakers en bekenden met een abo, wat ik graag wil in een abo + de genoemde voorwaarden.+ eigen gevoel bij een bedrijf Ik twijfel ernorm, maar ga zeker niet zwichten omdat het zo goedkoop is: zo Nederlands wil ik niet zijn. Een 2 jarig contract is ook een beetje een heikel punt, vind ik gewoonweg te lang om mee te beginnen. Ik hou mn oogjes open :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

kamphuis schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 00:30:
[...]
dit is natuurlijk bijna bij iedere dienst het geval.
In deze verhoudingen? Welke dan?

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 09:13:Er zijn meerdere data in de firmware. Zo is er een bootloader die ouder kan zijn bijvoorbeeld, installeer hem en kijk wat dan de datum is. Ik vermoed ergens februari 2006 met een Ti ADSL code versie van 5.*.
Een ZyXEL slikt geen firmware (krijg je er niet in) als hij niet voor dat model bedoelt is.
Brengt de nieuwe ZyXEL 2602R firmware grote verbeteringen in lijnsnelheid? Met de volledige upgrade uitleg hier.
Done, and you were right
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1152 kbps
Downstream Speed: 20253 kbps

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 18 db

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db

1 thread open in Grabit geeft echter nog wel steeds >50% cpu load

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Aah wat zie ik nu.
Een nieuwe homepage van Tweak...., opzich ziet hij er mooi en professioneel uit, maar wat is nu weer 'Mijn Tweak ' .
Moet je daar weer een nieuw login en wachtwoord voor aanvragen, want in kom er met mijn standaard toegewezen inlogcode & wachtwoord niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb Tis ADSL2+

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.

Hier de ping gegevens:

iseconden:

Bij de trace lijken mij de 1ste ms erg hoog, iemand enig idee hoe ik dit zeer vervelende probleem op kan lossen?
Heb hier precies hetzelfde...
Zelfs bij ping -t heb om de 30 pings waarde van tegen de 200 en daarna weer 23. :S

uiteraard ook tis via speedtouch modem.... modem gereset.. help helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Weet niet of het al neergezet is hier, maar er zijn nieuwe drivers uit voor de Speedtouch 716v5.

5.4.0.14

Geen idee of het wat helpt voor sommige, moet hem er nog in knallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Laatst online: 17-07 15:56
Mister_T schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:20:
Aah wat zie ik nu.
Een nieuwe homepage van Tweak...., opzich ziet hij er mooi en professioneel uit, maar wat is nu weer 'Mijn Tweak ' .
Moet je daar weer een nieuw login en wachtwoord voor aanvragen, want in kom er met mijn standaard toegewezen inlogcode & wachtwoord niet in.
Inloggen met je klantnummer en wachtwoord werkt hier goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 11:06:
[...]

Done, and you were right
ZyNOS F/W Version: V3.40(AJI.0)b1 | 02/13/2006
DSL FW Version:TI AR7 05.02.01.83
Standard:ADSL2+ Mode

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1152 kbps
Downstream Speed: 20253 kbps

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 18 db

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db
attenuation upstream: 6 db

1 thread open in Grabit geeft echter nog wel steeds >50% cpu load
Duidelijk, dat de Speedtouch niet de modem is om te nemen.... Die Zyrex modems gaan elke firmware tekeer... volgens mij zitten sommige 2x zo hoog als in begin...
Net nieuwe firmware erin gezet en zie totaal geen verschil. Nog steeds de gekste errors en zeker geen lijn verbetering... qua intrain waardes...(nog steeds verlies van 2 a 3 Mbit waar je bij sommige 30eur voor betaald :( )

Uiteraard kon ik het niet laten en heb ik mijn telefoonaansluitkastje weer open geschroefd, omdat ik na het verwijderen van de EB lust een lagere snelheid te pakken heb. Ik ging/ga er vanuit dat het hierdoor kwam/komt. Ik ging de kabel verder inspecteren en tot mijn grote verbazing ontdekte ik een soort kabelbreuk.. blauwe kabel heeft een keer klem gezeten, kabel is niet door, zie koper niet zitten. Kan dit kwaad? Als ik vanaf daar moet gaan aansluiten red ik het niet naar aansluitpuntje. Ik weet zeker dat ik hem vrij had teruggehangen en dat het niet klem zat... snif...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squirtle
  • Laatst online: 11-09 21:02
naja hier mijn voor/na firmware upgrade
voor:
Upstream Speed: 972 kbps
Downstream Speed: 17756 kbps

na:
Upstream Speed: 1104 kbps
Downstream Speed: 19536 kbps

naja ik was al tevreden voor de firmware upgrade maar nu _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Even wat vragen van mijn kant:

Wat is het verschil tussen de Zyxel en de copperjet 1616-2p? Want er zit een prijsverschil van 30 euro in. Wil graag weten wat je motivatie was om een zyxel te nemen en geen copperjet.

En Ik was benieuwd hoe het met beide modems zit, met muur montage. Zijn ze daar geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mister I schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:14:

Wat is het verschil tussen de Zyxel en de copperjet 1616-2p? Want er zit een prijsverschil van 30 euro in. Wil graag weten wat je motivatie was om een zyxel te nemen en geen copperjet.

En Ik was benieuwd hoe het met beide modems zit, met muur montage. Zijn ze daar geschikt voor?
De zyxel is een uitgebreide router...

De copperjet is een modem die je ook als router kan inschakelen, maar veel minder functies heeft en eigenlijk niet geschikt is als router.

Ik zou zeker gaan voor een Zyxel... het zijn ideale routers, en de copperjets vind ik echt ondingen als je ze als router wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
De nieuwe tweakdsl site is echt een hele verbetering! Petje af!

Ik zie dat er op de nieuwe site een nieuwe firmware staat voor de zyxel 2602R-61...
Is deze ook echt nieuwer? Heeft iemand een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
jhead22 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:35:
De nieuwe tweakdsl site is echt een hele verbetering! Petje af!

Ik zie dat er op de nieuwe site een nieuwe firmware staat voor de zyxel 2602R-61...
Is deze ook echt nieuwer? Heeft iemand een changelog?
Geen changelog, maar wel een geupdate TI code.. waardoor de lijn snelheden behoorlijk omhoog vliegen. Zijn ook hier en daar wat bugs gefixed, maar de TI code is de grote update/fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:09:
[...]

Alles zit volgens mij goed, modem staat 1 meter vanaf de ISRA, splitter zit 10 cm vanaf de ISRA. Ook heb ik de modem rechtstreeks aan een pc gehangen (zonder extra router). Als ik naar mijn lijn attenuation kijk:

noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 14 db

dan kan je zien dat die behoorlijk hoog is, hoe is die bij jou? Ik vermoed dat de postcodecheck dan ook niet klopt en dat of de kwaliteit koper hier erg slecht is, of dat de bekabeling gezellig nog wat rondjes maakt voordat het bij mij binnenkomt.

Trouwens de nieuwe 2602R firmware geeft bij mij geen verbetering helaas ;(

[ Voor 7% gewijzigd door S1W op 18-02-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

HaJeeEs schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:23:
[...]

Inloggen met je klantnummer en wachtwoord werkt hier goed.
Hmmm, je hebt gelijk, ik heb geen idee wat ik heb zitten doen, maar het werkt idd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je hebt op je lokale lan al absurde tijden, dus het probleem moet in je lokale lan zitten.

Op lokaal 100Mbit full duplex moet je minder dan een milliseconde RTT voor een pingetje hebben:

64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=0.969 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.918 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.863 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.856 ms

--- 172.16.0.1 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 0.856/0.901/0.969/0.046 ms

100ms is de latency die je naar Utah zou mogen verwachten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Burne schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:44:
[...]

Je hebt op je lokale lan al absurde tijden, dus het probleem moet in je lokale lan zitten.

Op lokaal 100Mbit full duplex moet je minder dan een milliseconde RTT voor een pingetje hebben:

64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=0 ttl=64 time=0.969 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=1 ttl=64 time=0.918 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=2 ttl=64 time=0.863 ms
64 bytes from 172.16.0.1: icmp_seq=3 ttl=64 time=0.856 ms

--- 172.16.0.1 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 0.856/0.901/0.969/0.046 ms

100ms is de latency die je naar Utah zou mogen verwachten.
Okee, het is duidelijk dat mn ping naar de Speedtouch 716 niet goed zijn.
Wat zou ik hier als oplossing voor kunnen vinden?

Is mn UTP niet goed, wat wel erg toevallig zou zijn na re-install
is mn nick niet orde?
Moet de firmware ge-upgrade worden?

De Speedtouch zelf zou goed moeten zijn, ik heb gisteren een Alcatel 510 eraan gehangen, daar had ik dezelfde problemen mee.

Al met al een zeer vervelend probleem, daar ik mijn tijd achter de pc het meest doorbreng met gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Mister I schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 13:14:

Wat ...copperjet.

Zijn we nu Tweakers of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Lange_Slurf schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:25:
Is mn UTP niet goed, wat wel erg toevallig zou zijn na re-install
is mn nick niet orde?
Moet de firmware ge-upgrade worden?
Ik denk dat je vooral eens naar windows en je interrupttoewijzing moet gaan kijken. 99ms is natuurlijk een heel vreemd getal. Ik denk dat je een interruptconflict hebt en je NIC aan het pollen is geslagen. Maar daarvoor ben je beter af in Windows Operating Systems denk ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Jhead ! Ik wilde nog ff thx zeggen voor het werkend krijgen van mijn Zyxel met ADSL 2 ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ook ik zal even mijn bevindingen posten van de nieuwe firmware. Ik heb een Zyxel 2602R modem/router.
Voor de firmware haalde ik 1200k/sec, zonder firewall: 1350. Met de nieuwe firmware is dat verandert naar 1700k/sec met firewall en zonder firewall 2mb/sec+

De firewall heeft dus nog steeds effect op de snelheid. Zyxel heeft gewoon een te trage chip in zijn modem/router gezet.

Ik denk trouwens met veel plezier terug aan de dag dat we mxstream kregen en wel met 50k/sec konden downloaden. Vroegah..

[ Voor 14% gewijzigd door E-jey op 18-02-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, die nieuwe firmware voor de Zyxel 2602R doet 't lekker! Raar dat ie nog niet bij Zyxel te downloaden is, maar goed.

Voor upgrade:
Upstream Speed: 958 kbps
Downstream Speed: 15844 kbps

Na upgrade:
Upstream Speed: 1138 kbps
Downstream Speed: 20142 kbps

Niet slecht voor 5 minuten werk (upgraden + instellingen terugzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
E-jey schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:52:
Ook ik zal even mijn bevindingen posten van de nieuwe firmware. Ik heb een Zyxel 2602R modem/router.
Voor de firmware haalde ik 1200k/sec, zonder firewall: 1350. Met de nieuwe firmware is dat verandert naar 1700k/sec met firewall en zonder firewall 2mb/sec+
Is je linesync ook nog verbeterd?
De firewall heeft dus nog steeds effect op de snelheid. Zyxel heeft gewoon een te trage chip in zijn modem/router gezet.
Firewall is ook behoorlijk uitgebreid natuurlijk. De interface is niet super overzichtelijk, maar er is wel echt alles mee mogelijk. 't Is ook niet een simpele firewall en vergt wel wat van het kastje. Wellicht volgende firmware van ZyXEL dat hier verbeteringen zijn om die 2000kbps te halen door je firewall heen.
Ik denk trouwens met veel plezier terug aan de dag dat we mxstream kregen en wel met 50k/sec konden downloaden. Vroegah..
Begon zo mooi met 512/64 en 1024/128 voor 50 en 100 gulden per maand. Niet lang daarna al gelijk 512/128 en 1024/256 geworden voor dezelfde bedragen. En de dekking van KPN-DSL was toen zelfs nog alleen een deel van sommige steden in de randstad zelfs.

De tijd met 3x inloggen voordat je verbinding had. Je modem als bridge en de PPTP tunnel vanaf je PC, nog even inloggen op een webpagina en je kon surfen eindelijk. Gelukkig is dat laatste snel vervallen.

En de 3x extra inloggen met 3 extra IP's is de abonnees ook weer redelijk vlot afgenomen natuurlijk niet te vergeten.

Die goeie oude tijd :P

Stukje Speedtouch.

Dat hij zelf traag reageert in een traceroute heeft geen/weinig effect op de werking. Je ziet het alleen bij de eerste hop terug immers. Nu vraag ik me alleen af of dat ook zo is als 'WebBrowserInterception' uit staat (standaard uit als je laatste configtool gebruikt)? En als je de firewall uitzet?

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 18-02-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Xandrios:
de links in 'index' verwijzen nog naar deel 18 :)

- Serhat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
bjck schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:15:
[...]
Is je linesync ook nog verbeterd?
ja die is van 1500 naar 19529 kbps gegaan.

Verder zal ik eweka vs tweaknews bevindingen even posten. Met alleen tweaknews haal ik gewoon mijn top snelheid. Als ik alleen eweka gebruik dan haal ik 1400. Kortom die leveren ook niet wat ze beloven. Nu laat ik mijn eweka abonementje gewoon verlopen omdat ik toch al tweaknews heb :P

Verder hoop ik niet dat tweakdsl opeens hun usenetserver gaan cappen tot 10mbit of je 9 euro extra laat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
  • Laatst online: 22-10-2023
Ik had een Copperjet 816-2p opgestuurd gekregen ivm migratie van Demon DSL /1 naar TweakDSL ADSL2 (eerst 8mb ADSL1). Mijn collega vertelde dat ik deze copperjet alvast moest aansluiten en mijn Zyxel Prestige eraf moest halen. Zo gezegd zo gedaan echter het DSL signal lampje ging niet branden. Na wat testen en zoeken op internet bleek dat deze ingesteld stond op ADSL2 en AnnexA terwijl ik ISDN heb!!
Nu heb ik vandaag een ADSL1 firmware van Demon erin gezet en jawel nu werkt de verbinding met het nieuwe Copperjet modem.

Echter nu vraag ik me af of deze straks ook bij TweakDSL werkt en of deze nog voldoet voor ADSL2? Of heb ik dan weer nieuwe firmware nodig? Beide verbindingen zijn via BBNED.

Alle reacties en of hulp zijn welkom want ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
(overigens wacht ik al 5 weken voor de migratie).

Rene

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rthec schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:42:
Ik had een Copperjet 816-2p opgestuurd gekregen ivm migratie van Demon DSL /1 naar TweakDSL ADSL2 (eerst 8mb ADSL1). Mijn collega vertelde dat ik deze copperjet alvast moest aansluiten en mijn Zyxel Prestige eraf moest halen. Zo gezegd zo gedaan echter het DSL signal lampje ging niet branden. Na wat testen en zoeken op internet bleek dat deze ingesteld stond op ADSL2 en AnnexA terwijl ik ISDN heb!!
Nu heb ik vandaag een ADSL1 firmware van Demon erin gezet en jawel nu werkt de verbinding met het nieuwe Copperjet modem.

Echter nu vraag ik me af of deze straks ook bij TweakDSL werkt en of deze nog voldoet voor ADSL2? Of heb ik dan weer nieuwe firmware nodig? Beide verbindingen zijn via BBNED.

Alle reacties en of hulp zijn welkom want ik wil wel weten waar ik aan toe ben.
(overigens wacht ik al 5 weken voor de migratie).

Rene
Een mailtje sturen naar Tweakdsl, kan zijn dat het profiel nog niet goed staat, is bij mij ook het geval.. (mits je centrale al omgebouwd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
The Wizard schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:45:
[...]

Een mailtje sturen naar Tweakdsl, kan zijn dat het profiel nog niet goed staat, is bij mij ook het geval.. (mits je centrale al omgebouwd is)
Krijg jij ook eerst DSL1 dan of meteen ADSL2? Ze zouden mij eerst migreren van Demon naar 8Mb tweak en dan later naar ADSL2, echter wel vreemd dat het modem dan al op ADSL2 stond ingesteld? Overigens helemaal fout dat deze op Annex A analoog stond ipv ISDN wat ik toch echt duidelijk heb aangegeven.

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
rthec schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 17:49:
[...]

Krijg jij ook eerst DSL1 dan of meteen ADSL2? Ze zouden mij eerst migreren van Demon naar 8Mb tweak en dan later naar ADSL2, echter wel vreemd dat het modem dan al op ADSL2 stond ingesteld? Overigens helemaal fout dat deze op Annex A analoog stond ipv ISDN wat ik toch echt duidelijk heb aangegeven.
Ja, had ook eerst 1, nu omgezet naar 2+, maar mijn profiel staat nog op 2/1 :(, al vanaf de omzetting van Demon naar Tweak.
Bij mij stond ie ook op ADSL2, maar heb zelf op multimode gezet. Gelukkig hoef je alleen maar andere firmware in te flashen om een Annex B te krijgen :). Heb zelf Annex A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
HerbyNL schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 16:51:
Jhead ! Ik wilde nog ff thx zeggen voor het werkend krijgen van mijn Zyxel met ADSL 2 ;)
Geen dank.

Ik heb het ook maar van iemand hier in dit topic.

Ik hoop dat het adsl 2+ probleem direct opgelost is met deze nieuwe firmware.
Ik ga hem direct flashen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Fijn is dat!

Ik heb de nieuwste firmware erop gezet.
Netjes de handleiding van tweakdsl gevolgt welke ze erbij hebben gezet.
Direct daarna... geen internet meer! (Geen IP adres meer)

Tja... en de helpdesk is ook dicht...
Dus ik alles 3 dubbel checken... Ik bleef die VPI: 0 en VCI: 34 vreemd vinden...

En het klopt... VPI moet 0 zijn, VCI moet 35 zijn !!!

Dus bij BBned:
VPI:0
VCI:35

Mogen ze er wel even bij zetten.

Modem traint nu op up: 1023, down: 10235

Was met oude firmware op adsl1: Up: 1022 down: 9760
Nu kijken of de verbinding ook stabiel is op adsl2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023

Ik heb Tis ADSL2+

via maximaal 30 hops:

De trace is voltooid.

Hier de ping gegevens:

iseconden:

Ik heb dezelfde waardes als jij. Op mijn andere ADSL lijn (Speedtouch 510i via XS4All) heb ik dit probleem niet. Ik heb firmware 5.4.0.14 en deze ingesteld met een reset van de instellingen. Misschien moet Tweak hier toch eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rthec
The Wizard schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:16:
[...]

Ja, had ook eerst 1, nu omgezet naar 2+, maar mijn profiel staat nog op 2/1 :(, al vanaf de omzetting van Demon naar Tweak.
Bij mij stond ie ook op ADSL2, maar heb zelf op multimode gezet. Gelukkig hoef je alleen maar andere firmware in te flashen om een Annex B te krijgen :). Heb zelf Annex A.
Hoe zet je het modem in multimode, heb je daar speciale firmware voor, ook voor Annex B? Ik weet namelijk niet of die van mij nu in multimode staat, eerst stond er ADSL2 nu ADSL1 vandaar. Ik zag wel bij InterNl surfsneladsl een adsl2 voor annex b firmware staan maar ik weet niet of die werkt. Misschien heb jij voor mij een tip hiervoor?

Rene de Graaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey

toch leuk om te lezen dat mensen weten waar ze over praten :( :( :(
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.