Omdat er geen Adsl signaal meer op je lijn stond heb je geen migratie gehad, maar een nieuwe aansluiting.. Die kan iedereen krijgen, als ze op een Adsl2 beschikbare centrale zitten.Anoniem: 168952 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:38:
[...]
Ja ik had die 1 Mbit bij tweak dus echt overgezet, maar zoals eerder al gemeld heb ik wel 18 dagen zonder verbinding gezeten door een foutje vanTweak bij het aanvragen, in de laatste mail zou ik naar BB10 gaan op 2-3-06
Anoniem: 68540
Bedankt voor je reactie. Heb van alles geprobeerd.. Heb achter mn Copperjet 815 (ISDN) een Quattrovox 3 hangen. Deze ook gereset.Gompie98 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:10:
[...]
Doorschakelen?- geen idee, probeer het eens met de gegevens van VOIP.
Telefoon zijn ze nog flink mee bezig, maar heb je je modem al eens gereset?
Anders als je isdn hebt eens kijken of je je msn-nummers niet moet veranderen, dat moest ik nl bij 2 van mijn 4 nummers.
Ik heb de volgende instellingen in mijn Copperjet gezet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| VPI : 0 VCI : 37 (ISDN=37, ANALOOG=35) PCR : 900 CDVT : 5 Coder law : ALAW Signaling BLES: ELCP Profile: ATM Forum-9 |
Zijn deze settings ok?
Ik kan wel van binnen naar buiten bellen. Van buiten naar binnen werkt niet. Een onzekere meneer zegt 'u belt met een ongeldig nummer!'. Ik zie ook geen lijnactiviteit op mijn modem als ik van buiten naar binnen bel. Geen van de nummers werken.. Bah! Heb nu 3x gebeld. Ticket staat nog altijd open. Erg fijn dat VoDSL als het werkt. Nu mag ik hopen dat ik binnen een week weer telefoon heb! Kan echt niet!!! Modem al 10x gereset. Helemaal default!
Ik wil bolletje
Weet vast het antwoord op de vraag al...
Maar er is vast en zeker nog niemand die omgezet is naar ADSL2 vandaag?
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
ik in ieder geval nog niet...BillyBee schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:32:
ik ga in ieder geval niet meer vanuit dat het deze week gebeurd.
kan het nooit tegenvallen.
de helpdesk vertelde me dat het binnen nu een een week gebeurt zou moeten zijn.
Gaat ook niet meer gebeuren deze week. Ze zijn druk aan het testen met de upgrade. Als Tweak een week zegt, moet je het altijd het dubbele nemen. Tweak heeft nogal moeite met het halen van toezeggingen. Misschien bedoelden ze met 'upgraden op 28 feb' dat ze je in de administratie upgraden naar een andere facturatie. Fysiek is er dus nog niks geupdate in de batch van 28 feb.BillyBee schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:32:
De geloofwaardigheid van hun berichtgeving is echt 0,00^10. Mooi weer praatjes.
Ik ben super tevreden over Tweak+VoDSL, maar als het op wijzigingen aankomt is het een drama. Nogmaals ik ben zeer tevreden en al erg lang abonnee, maar wijzigingen uitvoeren kunnen ze niet.
[ Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2006 15:59 ]
/dev/null
Is dit niet bij Radar oid. aan te kaarten? Misschien schud dat behoorlijk wakker 
-edit- de onduidelijkheid over ADSL2+ en de ellendige boekhouding dus.
-edit- de onduidelijkheid over ADSL2+ en de ellendige boekhouding dus.
[ Voor 31% gewijzigd door BHQ op 01-03-2006 16:05 ]
Ach nee, dat is zo zwaar overdreven. Om nou gelijk op je achterste poten te gaan staan omdat ze een upgrade later uitvoeren? Dat is een naaiersstreek. Ze gaan het heus wel fixen, we betalen nu iig al voor DSL2 met een lagere prijs.Yapser schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:59:
Is dit niet bij Radar oid. aan te kaarten? Misschien schud dat behoorlijk wakker
/dev/null
True, maar als je alle problemen doet optellen (en ook blijvende problemen zoals de boekhouding) dan is het toch misschien handig. Niet om ze expres in het verkeerde daglicht te stellen, maar om misschien zo de zut er op orde te krijgen.
Anoniem: 157052
[quote]Anoniem: 169007 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:51:
Hier nog even een korte samenvatting van mijn avonturen met T16WO, Zyxel 2602 R, Vigor 2900G
Op 1 februari gemigreerd van Demon naar Tweak zonder problemen. Op 7 februari adsl2+.
Helaas viel de snelheid tegen, ca.1200 KB/s. Toch maar wachten op de firmware update...
Toen de nieuwe firmware erop gezet, en ja hoor de verbinding werd sneller. Helaas wel onstabiel. De oude firmware er maar weer opgezet. Ondertussen ook de status van de verbinding in de Zyxe 2602 R bekeken, daar bleek de snelheid toch aanmerkelijk hoger te liggen dan ik op mijn pc had!? etc....etc...
Hier ongeveer hetzelfde probleem als jij beschrijft, alleen hebben we hier geen apparte router. Heb je daar ook een trucje voor.
Hier nog even een korte samenvatting van mijn avonturen met T16WO, Zyxel 2602 R, Vigor 2900G
Op 1 februari gemigreerd van Demon naar Tweak zonder problemen. Op 7 februari adsl2+.
Helaas viel de snelheid tegen, ca.1200 KB/s. Toch maar wachten op de firmware update...
Toen de nieuwe firmware erop gezet, en ja hoor de verbinding werd sneller. Helaas wel onstabiel. De oude firmware er maar weer opgezet. Ondertussen ook de status van de verbinding in de Zyxe 2602 R bekeken, daar bleek de snelheid toch aanmerkelijk hoger te liggen dan ik op mijn pc had!? etc....etc...
Hier ongeveer hetzelfde probleem als jij beschrijft, alleen hebben we hier geen apparte router. Heb je daar ook een trucje voor.
Wat kan mij de dag nou toch schelen waarop die upgrade gedaan wordt, eigenlijk niets!
Waar het mij om gaat, zoals ik al eerder heb gezegt.. is dat belofte maakt schuld..
Als ik een ADSL2 upgrade aanvraag, en ik dan bericht krijg dat mijn upgrade in de batch van 28 februari zit...
Dan verwacht ik dat ik omga op 28 februari... Als dat dan niet zo is, dan verwacht ik bericht...
Simpel als dat..
Ik ben toch een klant, ik vraag toch iets aan, er wordt toch een belofte aan mij gedaan of niet?
(laten we maar niet beginnen over het feit dat de facturatie wèl aangepast kan worden op 28februari..)
Ik weet niet hoe het tegenwoordig staat met wat je mag verwachten van een bedrijf/winkel etc... maar naar mijn idee begint het allemaal zachtjes aan een beetje een zootje te worden...
Ik ben klant, ik betaal, ik verwacht wat... Zo is het altijd geweest en zo hoort het ook te blijven. Wel grappig dat je tegenwoordig rare gezichten krijgt als je gaat zeuren dat beloftes niet worden waargemaakt?? Hallo! Nou moeten we de zaken niet gaan omdraaien
Zodra ik bij Tweak weg kan zal ik dat zeker doen. Puur uit principes... Want zoals eerder al gezegd de verbinding op zich werkt goed... Zolang je niets wilt veranderen, upgraden of wat dan ook...
En dat gaat er bij mij gewoon niet in. Maakt me niet uit wie zijn/haar schuld het nou is.... BBned, Tweak, de telefoonboer...
Belofte niet na kunnen komen... brief of email sturen of minstens iets op de site zetten, kleine moeite zou je denken toch? Wat kost het nou aan tijd en geld om een mail uit te zetten naar group "ADSL2 Upgraders" of even op de website een bericht plaatsen met de juiste info... etc. etc?
Nee... moet je als tweak zijnde niets van je laten horen, en dan tig telefoontjes krijgen van mensen met vragen waar hun adsl2 upgrade blijft... op al een overvolle helpdesk?
Nahja, zoals eerder gezegt ik wacht het wel af, en het gaat mij nou echt niet om een paar daagjes meer of minder... Maar ik ben weg zodra ik kan. Ik wens fatsoenlijk bedient te worden als ik ergens voor betaal, en niets minder dan dat beloftes worden waargemaakt.
Waar het mij om gaat, zoals ik al eerder heb gezegt.. is dat belofte maakt schuld..
Als ik een ADSL2 upgrade aanvraag, en ik dan bericht krijg dat mijn upgrade in de batch van 28 februari zit...
Dan verwacht ik dat ik omga op 28 februari... Als dat dan niet zo is, dan verwacht ik bericht...
Simpel als dat..
Ik ben toch een klant, ik vraag toch iets aan, er wordt toch een belofte aan mij gedaan of niet?
(laten we maar niet beginnen over het feit dat de facturatie wèl aangepast kan worden op 28februari..)
Ik weet niet hoe het tegenwoordig staat met wat je mag verwachten van een bedrijf/winkel etc... maar naar mijn idee begint het allemaal zachtjes aan een beetje een zootje te worden...
Ik ben klant, ik betaal, ik verwacht wat... Zo is het altijd geweest en zo hoort het ook te blijven. Wel grappig dat je tegenwoordig rare gezichten krijgt als je gaat zeuren dat beloftes niet worden waargemaakt?? Hallo! Nou moeten we de zaken niet gaan omdraaien
Zodra ik bij Tweak weg kan zal ik dat zeker doen. Puur uit principes... Want zoals eerder al gezegd de verbinding op zich werkt goed... Zolang je niets wilt veranderen, upgraden of wat dan ook...
En dat gaat er bij mij gewoon niet in. Maakt me niet uit wie zijn/haar schuld het nou is.... BBned, Tweak, de telefoonboer...
Belofte niet na kunnen komen... brief of email sturen of minstens iets op de site zetten, kleine moeite zou je denken toch? Wat kost het nou aan tijd en geld om een mail uit te zetten naar group "ADSL2 Upgraders" of even op de website een bericht plaatsen met de juiste info... etc. etc?
Nee... moet je als tweak zijnde niets van je laten horen, en dan tig telefoontjes krijgen van mensen met vragen waar hun adsl2 upgrade blijft... op al een overvolle helpdesk?
Nahja, zoals eerder gezegt ik wacht het wel af, en het gaat mij nou echt niet om een paar daagjes meer of minder... Maar ik ben weg zodra ik kan. Ik wens fatsoenlijk bedient te worden als ik ergens voor betaal, en niets minder dan dat beloftes worden waargemaakt.
6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit
Iemand die mij kan vertellen of er standaard VoIP bij de abbo's zit? Kan ook niets vinden over basistarieven, alleen de belkosten per min.
( laat ze toch eens een duidelijke site maken plz
)
Ik zit namelijk onwijs te twijfelen tussen tweakDsl en pilmo.
TweakDSL heeft een lijpe newsserver die pilmo niet heeft. Maar pilmo heeft zeker VoIP en betaald de kosten voor de lijn van kpn voor hetzelfde totaalbedrag. (hebben nagenoeg dezelfde snelheden)

Ik zit namelijk onwijs te twijfelen tussen tweakDsl en pilmo.
TweakDSL heeft een lijpe newsserver die pilmo niet heeft. Maar pilmo heeft zeker VoIP en betaald de kosten voor de lijn van kpn voor hetzelfde totaalbedrag. (hebben nagenoeg dezelfde snelheden)
Vraagje, Waarom verschillen de volgende abbo's in snelheid?
TweakDSLB16WO 16~24Mbit via BB-Ned
TweakDSLT16WO 2~24Mbit via Tiscali
Is het Tiscali netwerk minder stabiel? Garanderen zij minimaal 2Mbit?
En allebij voor € 49,95 ??
Ik heb het abbo van BB-Ned aangevraagd... als 16Mbit tenminste wordt gegarandeerd (mits voldoen aan technische eisen) dan 'oogt' het BBned abbo interessanter...
En de minimale contractsduur is toch 12 maanden? Las hier dat iemand het had over 24 maanden...
lijkt mij dat je ook gewoon 1 jaar kunt afsluiten...
Ik heb het abbo van BB-Ned aangevraagd... als 16Mbit tenminste wordt gegarandeerd (mits voldoen aan technische eisen) dan 'oogt' het BBned abbo interessanter...
En de minimale contractsduur is toch 12 maanden? Las hier dat iemand het had over 24 maanden...
lijkt mij dat je ook gewoon 1 jaar kunt afsluiten...
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Anoniem: 68540 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:27:
[...]
Ik heb de volgende instellingen in mijn Copperjet gezet:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 VPI : 0 VCI : 37 (ISDN=37, ANALOOG=35) PCR : 900 CDVT : 5 Coder law : ALAW Signaling BLES: ELCP Profile: ATM Forum-9
Zijn deze settings ok?
Bij mij staat CDVT op 2, de rest heb ik ook.
Ik heb overigens dus ook de 815 alleen met een vox chicago set erachter.
Veel problemen gehad om dit werkend te krijgen (lukte pas met een speciaal omgebouwd modem)
Sinds vorige week merkte ik problemen. Ik heb ze ook gemaild en kreeg dus als antwoord dat ze bezig zijn.
Mijn problemen zijn juist bij uitgaand bellen:
Twee msn-nummers waren blijkbaar ineens niet goed en als ik naar buiten wil bellen krijg ik een vriendelijk mannenstem, dat dat niet kan.
En mijn uitgaande nummerherkenning werkt niet meer.
Ach voorlopig heb ik voor het uitgaand bellen 1 msn-nummer gezet, verder ziet niemand dit voorlopig dus voor mij geen probleem.
Bij jou kan ik mij voorstellen dat dit anders is.
Zooo.. pffeew ik ben weer online. Vanmorgen vanaf een andere locatie mijn modem gereset maar ik kreeg dus gelijk geen IP adres meer.. na 100.000 aan en uit zetten heb ik weer een public IP . Helaas zijn de up en download snelheden niet gewijzigd
Ik heb eigenlijk geen problemen met TweakDSL, misschien handig om ook eens te melden. Alles wat ik aan de helpdesk vraagt wordt redelijk snel beantwoord, en ook opgelost (al zijn het soms lastige vragen).
Ook een verhuizing/upgrade gecombineerd zonder problemen. Ja, ik kreeg mijn modem te laat, maar dat was omdat ze, toen ze 'm wilde versturen, er achter kwamen dat ik nog geen keuze had gemaakt tussen de twee modems, dat was toen ik het aanvroeg nog niet nodig. Mailtje gehad, terug gefaxed en ook weer opgelost.
Vast IP, reverse DNS, vragen over het modem, allemaal fijn opgelost. Niet alleen negatieve ervaringen dus
Ook een verhuizing/upgrade gecombineerd zonder problemen. Ja, ik kreeg mijn modem te laat, maar dat was omdat ze, toen ze 'm wilde versturen, er achter kwamen dat ik nog geen keuze had gemaakt tussen de twee modems, dat was toen ik het aanvroeg nog niet nodig. Mailtje gehad, terug gefaxed en ook weer opgelost.
Vast IP, reverse DNS, vragen over het modem, allemaal fijn opgelost. Niet alleen negatieve ervaringen dus
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Anoniem: 169007
[quote]Anoniem: 157052 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:09:
Switch er tussen zetten.Anoniem: 169007 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:51:
Hier ongeveer hetzelfde probleem als jij beschrijft, alleen hebben we hier geen apparte router. Heb je daar ook een trucje voor.![]()
![]()
De vraag is wat brengt de hoogste snelheid en stabiliteit op jouw aansluiting/koperlijn. Wellicht mag je op B16WO downgraden als de 16Mbit niet gehaald wordt en op de T16WO variant niet. Eén ding is zeker, je lijn loopt wel maximaal met zo'n abonnement.Juan schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:42:
Vraagje, Waarom verschillen de volgende abbo's in snelheid?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik ben het voor een groot deel met je eens.BillyBee schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:17:
Wat kan mij de dag nou toch schelen waarop die upgrade gedaan wordt, eigenlijk niets!
....................
<knip>
Laat ik er maar vanuit ga dat de mensen die bij TweakDSL werken van goede wil zijn en best wel willen meedenken, ook de Helpdesk, maar het feit dat men een bericht rondstuurt dat je de 28ste overgezet gaat worden en er dan vervolgens niets gebeurt is een probleem!,
Iemand heeft hier dus een fout gemaakt en wil dat niet toegeven en verschuilt zich achter allerlei regeltjes en excuses. Dat is mijn ergernis. Niet het feit dat je een paar dagen langer moet wachten. Dat wachten doen we toch al zo lang en daar raak je wel aan gewend (bijna dan
Dat een upgrade/migratie getest moet worden prima, maar dat zijn ze al weken aan het doen. In weze wijkt een upgrade niet af van een installatie voor een nieuwe klant, dus wat is dan het probleem? Een nieuwe klant kan immers binnen no-time actief zijn.
De meeste centrales waren twee weken geleden al aangepast dus daar is ook het wachten niet meer op.
Het lijkt soms wel dat er een spelletje gespeeld wordt want hoe "toevallig" is het dat de aankondiging over de 28ste precies aan het eind van de maand valt zodat het makkelijk met de facturen te verwerken is. Daar is op zich wel wat voor te zeggen maar geef dat dan ook toe.
Ik vind het ook best dan er zo snel mogelijk het nieuwe maandbedrag in rekening wordt gebracht ivm het hoge ADSL1 bedrag, maar laat dan het migratie/overzetten verhaal gewoon weg en zeg dat iedereen die zich voor de upgrade heeft aangemeld per 1 maart het nieuwe bedrag gaat betalen.
Simpeler kan toch niet?
Ik heb er niet veel vertrouwen meer in en heb ook geen zin mijn modem iedere dag te gaan resetten om te na te gaan of de lijn of het profiel al aangepast is.
Dit topic is gesloten.