Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 11.262 views sinds 30-01-2008

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
HoppyF schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:56:
[...]

vast niet :P
kan ook nog om 23:59 maar wat mij betreft mag het ook eerder!
hoewel, die paar uurtjes kan ik nog wel wachten.

Het zou wel leuk zijn als de eerste melding hier binnen zou komen.
* Anoniem: 10739 denkt niet dat 't vandaag gaat gebeuren :+

http://specs.tweak.to/5253

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
shit, verbinding was net ff weg,.. ikke blij.. zou het dan eindelijk zover zijn...
zit ik even later weer vrolijk op G.DMT... jammer :D hoop dat ik snel over ben... lol :D

• Anoniem: 11776
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb eindelijk antwoord mbt mijn ADSL2 modem. Het modem is nog niet verstuurd. Meteen maar in een zyxel veranderd ipv de gratis copperjet. Jaja, het loopt gesmeerd.

Anoniem: 157052

bjck schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:29:
[...]

Klinkt als onzin inderdaad :?
Tja, dat lijkt mij ook. :?

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik zou vandaag ook overgezet moeten worden op ADSL2+ BBNed... ben benieuwd.. hoop dat iemand van jullie al is overgezet... ff postje plaatsen, dan weet ik of ik ook sneller ben vanavond 8)

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

• 666AnGeL
BillyBee schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:45:
Ik zou vandaag ook overgezet moeten worden op ADSL2+ BBNed... ben benieuwd.. hoop dat iemand van jullie al is overgezet... ff postje plaatsen, dan weet ik of ik ook sneller ben vanavond 8)
Nog niet overgezet hier :)

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 15:41
Hoe kan het trouwens dat ik via allerlei postcodechecks wel ADSL kan aanvragen via het netwerk van BBNED en BabyXL (soms) terwijl KPN zegt vergeet het maar.

Afstand is nog geen 3 km en er blijkt een stuk glas te liggen tussen de centrale en tussenverdeler.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Wazig, ik heb vandaag een factuur gehad van €13,33. Heb alleen geen mailtje ermee gehad, hoe zidda?

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De upgrades van de 28e zullen pas morgen of donderdag doorgezet worden. Dus mensen houdt maar op met f5-en op je modemstats, het heeft max. 2 dagen uitstel! ;)

Nee, dit is geen grap.

/dev/null

• BillyBee
I_Stealth_I schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:17:
De upgrades van de 28e zullen pas morgen of donderdag doorgezet worden. Dus mensen houdt maar op met f5-en op je modemstats, het heeft max. 2 dagen uitstel! ;)

Nee, dit is geen grap.
Wil best geloven dat dat geen grap is... maar bron/meer info zou wel handig zijn denk je ook niet ;)

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

• 666AnGeL

Nee, dit is geen grap.
dit meen je niet :| :(

kunnen ze dit niet even melden via een mailing ofzo.. of zit je gewoon ons ff voor de gek te houden?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:31:
[...]

dit meen je niet :| :(

kunnen ze dit niet even melden via een mailing ofzo.. of zit je gewoon ons ff voor de gek te houden?
Het is echt zo.

/dev/null

• BillyBee
Ik wordt een beetje misselijk van het achterbakse stelsel bij Tweak...
Goedkoop of niet... Informatie distributie zuigt gewoon zwaar.
Of ik er om geef dat ik vandaag nog geen ADSL2+ heb? Nee absoluut niet...
Maar gewoon de slechte informatie voorziening, beloftes enz.. ik vind het eigenlijk zachtjes gezegt een beetje belachelijk en waarschijnlijk zijn er zo nog wel een aantal meer!

* belofte maakt schuld
* kan het niet, meldt het dan
* 3 dagen wachten op antwoord via e-mail??? Is toch belachelijk! Wees blij dat er niet zoveel gebeldt wordt... dan kan ik begrijpen dat telefoonrijen lang worden.. Maar e-mail? Kom op zeg!

Maargoed, het zij zo... We hebben het natuurlijk niet over een miljoenen bedrijf zoals xs4all..

• 666AnGeL
ik zie (nog) niks op de site staan e.d..

( ik geloof je wel hoor, maar wil graag weten hoe je aan de info komt )

wat een communicatie...
balen zeg :( damnit..

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
He?
Ik wil je wel geloven maar het lijkt me een raar verhaal.
Ik heb hier een zwart/wit toezegging van TweakDSL dat ik vandaag overgezet zal worden naar een B10 abo. Daar betaal ik ook voor (m.i.v. morgen 1 maart).

Weliswaar heb ik de verkeerde factuur ontvangen (dubbele migratie kosten) maar dat is niet relevant.
Ik verwacht dus dat ik morgen een B10 snelheid heb.
Als dat niet zo is, door wat voor reden dan ook, dan verwacht ik hiervan een duidelijke uitleg.
Het liefst per email, of anders via de website.
We hebben hier immers met een zakelijke overeenkomst te maken en niet met een hobbyclub.
En afspraak is afspraak.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nee, dit is geen grap.
:'( :| :(
Dit meen je niet!
Waarom wordt er dan geen mail gestuurd?
Pfff wat een teleurstelling is dit zeg.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• 666AnGeL
HoppyF schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:54:
[...]

He?
Ik wil je wel geloven maar het lijkt me een raar verhaal.
Ik heb hier een zwart/wit toezegging van TweakDSL dat ik vandaag overgezet zal worden naar een B10 abo. Daar betaal ik ook voor (m.i.v. morgen 1 maart).

Weliswaar heb ik de verkeerde factuur ontvangen (dubbele migratie kosten) maar dat is niet relevant.
Ik verwacht dus dat ik morgen een B10 snelheid heb.
Als dat niet zo is, door wat voor reden dan ook, dan verwacht ik hiervan een duidelijke uitleg.
Het liefst per email, of anders via de website.
We hebben hier immers met een zakelijke overeenkomst te maken en niet met een hobbyclub.
En afspraak is afspraak.
Zondagskindje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:58:
[...]

Dit meen je niet!
JA inderdaad... een vette teleurstelling als dit inderdaad waar is...

Ik zit te twijfelen of ik moet bellen om het na te vragen..

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Bij My Tweak is mijn lijn info helemaal verdwenen :

MijnTweak - Technische lijn informatie
Je maakt nog geen gebruik van onze TweakDSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.

De factuur die ik heb gehad is inderdaad baseerd op de upgrade (voor mij gunstiger want ik betaal nu minder) ..

Wel jammer als het vandaag niet door gaat .. Ik had al tegen iedereen zitten opscheppen dat ik vandaag adsl2 zou krijgen :P

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

Anoniem: 103333

BillyBee schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:45:
[...]

Ik wordt een beetje misselijk van het achterbakse stelsel bij Tweak...
Goedkoop of niet... Informatie distributie zuigt gewoon zwaar.
Of ik er om geef dat ik vandaag nog geen ADSL2+ heb? Nee absoluut niet...
Maar gewoon de slechte informatie voorziening, beloftes enz.. ik vind het eigenlijk zachtjes gezegt een beetje belachelijk en waarschijnlijk zijn er zo nog wel een aantal meer!

* belofte maakt schuld
* kan het niet, meldt het dan
* 3 dagen wachten op antwoord via e-mail??? Is toch belachelijk! Wees blij dat er niet zoveel gebeldt wordt... dan kan ik begrijpen dat telefoonrijen lang worden.. Maar e-mail? Kom op zeg!

Maargoed, het zij zo... We hebben het natuurlijk niet over een miljoenen bedrijf zoals xs4all..
Ach, als je dan een email krijgt met: "Helaas hebben wij geen planning, we hopen u binnenkort hier meer over te informeren." heb je er ook geen hol aan.. Ze gaan mij niet vertellen dat er uberhaupt geen planning is om je centrale "compleet" Adsl2 te upgraden. Als ik dit had geweten had ik mijn lijn gewoon laten slopen 7 maanden geleden en een nieuwe aanvraag gedaan. Wat me nog het meest irriteerd is dat je gewoon geen niks hoort van ze.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
om3ega schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:04:
Bij My Tweak is mijn lijn info helemaal verdwenen :

MijnTweak - Technische lijn informatie
Je maakt nog geen gebruik van onze TweakDSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.

De factuur die ik heb gehad is inderdaad baseerd op de upgrade (voor mij gunstiger want ik betaal nu minder) ..

Wel jammer als het vandaag niet door gaat .. Ik had al tegen iedereen zitten opscheppen dat ik vandaag adsl2 zou krijgen :P
Staat er bij mij ook, alleen ik betaal nog helemaal niks voor Tweak, heb ook nog 2/1 (oude abbo Demon). Ben overgestapt van BBNed Demon naar Tweak BBNed. Heb al gevraagd om een profiel wijziging (Centrale is 2+, intrainen met GDMTBisplus), maar ze moeten wachten op toestemming van BBNed??!?! Bij Demon was een upgrade en downgrade binnen een dag uitgevoerd!

Ik vind het wel best, geen cent te betalen, maar wil toch wel een keer 10/1 ipv 2/1....
Ach, als je dan een email krijgt met: "Helaas hebben wij geen planning, we hopen u binnenkort hier meer over te informeren." heb je er ook geen hol aan.. Ze gaan mij niet vertellen dat er uberhaupt geen planning is om je centrale "compleet" Adsl2 te upgraden. Als ik dit had geweten had ik mijn lijn gewoon laten slopen 7 maanden geleden en een nieuwe aanvraag gedaan. Wat me nog het meest irriteerd is dat je gewoon geen niks hoort van ze.
Dat is het ergste nog, die (zeer) gebrekkige communicatie, en dat iedereen weer anders praat daar...
Ik wou dat ik ook de lijn had laten slopen, dan maar een paar weken zonder, is beter dan dit heen en weer geslinger... :(

[Voor 27% gewijzigd door The Wizard op 28-02-2006 17:11]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:03:
[...]

[...]

JA inderdaad... een vette teleurstelling als dit inderdaad waar is...

Ik zit te twijfelen of ik moet bellen om het na te vragen..
Wil je het doen?
Ben benieuwd wat het excuus is...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 107119

Tja, had je anders verwacht?
Ik niet, want zo onderhand kunnen ze helemaal niks meer waarmaken.
Maar goed, 1 dag meer, who cares.
Ben het wel eens met 1 van de vorige sprekers dat ze op email best wat vlotter kunnen reageren, ipv dat iedereen de helpdesk belt.

Reageren op email kan sneller ja, maar het ontbreken van enige info op de Tweakdsl site is gewoon triest.. Of loopt daar maar 1 "mannetje" die de boel regelt dan?

• HoppyF
Anoniem: 107119 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:14:
Tja, had je anders verwacht?
Ik niet, want zo onderhand kunnen ze helemaal niks meer waarmaken.
Maar goed, 1 dag meer, who cares.
Ben het wel eens met 1 van de vorige sprekers dat ze op email best wat vlotter kunnen reageren, ipv dat iedereen de helpdesk belt.
Ik zei het gisteren nog in mijn bericht.

Als TweakDSL vandaag wederom zijn beloftes niet nakomt worden ze wel erg ongeloofwaardig.
Het vertrouwen was al niet zo groot, en het lijkt wel of je nergens en van niemand meer op aan kunt. Dat is frustrerend. Dat je (lang) moet wachten is op zich nog niet zo erg, maar dat je keer op keer aan het lijntje gehouden wordt en niet geinformeerd wordt is niet prettig.

Ik mag toch hopen dat het niet waar is en dat er vandaag alsnog actie komt.
Het kan nog als neemt de kans op succes af...

En dan te bedenken dat ik een collega vorige week heb geadviseerd een abo (B10) bij TweakDSL te nemen. Ik begin er spijt van te krijgen. Ze hebben hem overigens wel snel (!) geinformeerd en al laten weten dat hij eind deze week aangesloten wordt.
Dat zou toch wel het toppunt zijn.
Een nieuwe klant binnen één week online met een ADSL2+ abo.
We zullen het zien. Ik hoop voor hem dat het goed gaat maar het komt wel vreemd over.
Zondagskindje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:11:
[...]

Wil je het doen?
Geen excuses of slappe smoesjes.
Gewoon de waarheid en to the point.
Dat willen we!!!

[Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 28-02-2006 17:27]

Zondagskindje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:11:
[...]

Wil je het doen?
Denk niet dat je er nog doorheen komt vandaag, helpdesk heeft het schijnbaar druk.

• HoppyF
Anoniem: 103333 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:25:
[...]

Denk niet dat je er nog doorheen komt vandaag, helpdesk heeft het schijnbaar druk.
Storingsnummer? 036-5460087 :?

• 666AnGeL
heb net gebeld.
Er was nog niks bekend (over het niet-doorgaan van de upgrades),
en er werd me aangeraden om even af te wachten.
Als er inderdaad geen upgrades gedaan zouden worden vandaag zullen we daar bericht van krijgen.

dus ik hoop dat het stiekem toch nog door gaat vandaag :D

[Voor 9% gewijzigd door 666AnGeL op 28-02-2006 17:31. Reden: toevoegen van "(over het niet-doorgaan van de upgrades)"]

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:29:
heb net gebeld.
Er was nog niks bekend, en er werd me aangeraden om even af te wachten.
Als er inderdaad geen upgrades gedaan zouden worden vandaag zullen we daar bericht van krijgen.

Eerst zien en dan geloven...
Bedankt dat je ff wilde bellen. :)

HoppyF schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:28:
[...]

Storingsnummer? 036-5460087 :?
Denk niet dat ze dat prettig vinden als je geen "echte" storing hebt :)

heb net gebeld.
Er was nog niks bekend, en er werd me aangeraden om even af te wachten.

Ja, die nemen vanaf NU de telefoon niet meer op tot morgen >:)
Dus maak je geen illusie's.

Offtopic:

Eigenlijk treurig dat wij ons drukmaken om een Adsl2 verbinding terwijl ze 1500km verderop van de honger sterven :(

Anoniem: 167683

Zondagskindje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:58:
[...]

Dit meen je niet!
Mischien zitten ze liever op IRC.

• 666AnGeL
Anoniem: 103333 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:34:
Offtopic:

Eigenlijk treurig dat wij ons drukmaken om een Adsl2 verbinding terwijl ze 1500km verderop van de honger sterven :(
ik maak me niet druk, ik wacht alleen in spanning af op adsl2 :D
zou het alleen wel fijn vinden als we meer op de hoogte gehouden werden :)
Maargoed daarvoor heb ik gebeld.. nu dus maar even afwachten tot er meer bekend is , of tot de adsl2 upgrade-batch is gedaan :)
Het duur nl. nog zo'n 6,5 uur tot 28 febr. afgelopen is :)

maargoed we zullen zien.

Ah, de aangepaste factuur komt net binnen,dat gaat strak volgens planning (iig iets wat goed gaat, soms) :+
Nu maar even wachten tot ze de lijn hebben aangepast, ik heb de modem ook nog niet binnen.
Eerst leveren, dan dokken lijkt me verstandig.

• HoppyF
heb net gebeld.
Er was nog niks bekend (over het niet-doorgaan van de upgrades),
en er werd me aangeraden om even af te wachten.

Thankx.
We wachten af tot morgen.

Ik propageer niet dat iedereen nu het storingsnummer moet bellen. Liever niet natuurlijk als het niet nodig is. Dat is ook de reden dat ik de helpdesk niet bel om info.
Als iedereen dat doet komen de echte probleemgevallen niet aan de beurt. Zo groot is de helpdesk namelijk ook niet. Dat neemt niet weg dat ik en vele anderen graag op de hoogte gehouden willen worden. Dat kan in een berichtje van één regel het hoeft geen A4-tje vol te zijn.
Anoniem: 107119 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:47:
Ah, de aangepaste factuur komt net binnen,dat gaat strak volgens planning (iig iets wat goed gaat, soms) :+
Nu maar even wachten tot ze de lijn hebben aangepast, ik heb de modem ook nog niet binnen.
Eerst leveren, dan dokken lijkt me verstandig.
Yep, ik al blij ik dacht: ha een nieuwe factuur!
Helaas.... de verkeerde. € 149 te veel.
Misschien morgen een nieuwe.
Eerst leveren dan dokken gaat dus niet op, ik heb vorige maand al gedokt (die € 149) en heb nog niks geleverd gekregen. Behalve het modem dan. Die is wel binnen.

[Voor 27% gewijzigd door HoppyF op 28-02-2006 18:01]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Queenfanmichel schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:57:
Hoe kan het trouwens dat ik via allerlei postcodechecks wel ADSL kan aanvragen via het netwerk van BBNED en BabyXL (soms) terwijl KPN zegt vergeet het maar.

Afstand is nog geen 3 km en er blijkt een stuk glas te liggen tussen de centrale en tussenverdeler.
Omdat niet alle postcodechecks alle glasgebieden in het KPN kopernetwerk naukeurig hebben. Je aanvraag wordt vanzelf afgewezen omdat er geen ADSL technisch mogelijk is wanneer er glasvezel naar je wijkverdeelpunt loopt. ADSL heeft een koperlijn nodig tussen je aansluiting en je centrale immers.
fjs schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:06:
[...]

Oke is duidelijk. Wel vreemd dan trouwens die postcodecheck. Zo krijg je wel (als je je nu zou aanmelden) teleurstellingen.
Mail ze even zou ik zeggen, kunnen ze het aanpassen als het niet klopt. Wel zo handig om die teleurstelling te voorkomen.
Chakotay schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:19:
[...]

Dank voor de pm, dat was juist wat ik me afvroeg :) Word de routering gedaan door de ISP, of door de netwerkboer. Als dat inderdaad puur ISP-problemen zijn, maakt de dat de Tis-lijnen meteen een stuk interessanter. Ik moet met toch weer eens meer gaan verdiepen in de techniek, het is allemaal een beetje weggezakt zo te merken... :X
Elke ISP heeft een eigen backbone netwerk met daar aan hun server park voor diensten en koppelingen met andere en internationale netwerken. De telco (BBned of Tiscali) levert alleen een 'rietje' wat het verkeer van je modem aflevert bij dat netwerk van de ISP.

Er kan dus enorm verschil zitten tussen een lijn TweakDSL/Tiscali, Tiscali/Tiscali en Telebyte/Tiscali qua snelheid en stabiliteit en storingen. Een Demon/BBned lijn kan ook andere snelheden geven vanaf bepaalde servers dan een TweakDSL/BBned verbinding op hetzelfde moment.

[Voor 56% gewijzigd door bjck op 28-02-2006 18:06]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• 666AnGeL
SHITTTT...

de factuur van deze maand blijkt te kloppen (??)
Ik moet dus naast de 150(!!) euro van vorige maand voor de upgrade deze maand nog eens 140 euro betalen. (incl. 49,95 voor abo deze maand)

de 150 euro was voor de zyxel die ik besteld had , dat zou zonder upgrade kosten zijn...
nu moet ik dus weer voor de upgrade betalen + een gratis copperjet...

ik krijg het ff warm.. heb snel een mail gestuurd met uitleg e.d.
hoop dat dit niet klopt... wil niet 2x dokken...

edit:

Zie net op de site onder "upgrade" dat de 149 euro is voor modem + upgrade:
Upgrade ADSL2
code:
1
2
Het pakket van € 149,- bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoIP voorbereidde ZyXEL 2602HW die ook nog eens voorzien is van WLAN.
Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.

Ik neem aan dus dat ik dan gelukkig niet nog een keer hoef te betalen voor de upgrade...
nu maar hopen dat het snel opgelost/helder is..

[Voor 44% gewijzigd door 666AnGeL op 28-02-2006 18:49]

Anoniem: 151146

666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:39:
Ik neem aan dus dat ik dan gelukkig niet nog een keer hoef te betalen voor de upgrade...
hoop het ook voor je, tis geen kleinigheidje.
Mijn upgrade kosten staan deze maand ook op de nota (voor het eerst;))
wachten op het modem dus

• 666AnGeL
zie ik net dit op mn telebankieren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
 Rentedatum Code Tegenrekening Naam / Omschrijving   Bedrag  

28-02-2006 ma xxxxxxxxx  CAMBRIUM BV@INZAKE TWEAK  af   €  139,90 

BETALINGSKENM. CBxxxxxxxx 
CBxxxxxxxxx

Morgen maar snel weer eens bellen.. :(

Nou ja zal wel goedkomen..

[Voor 9% gewijzigd door 666AnGeL op 28-02-2006 19:23]

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:37
Het is me nog niet helemaal duidelijk of je nou wel of niet telefonie bij tweakdsl krijgt(vodsl of voip).
In de startpost staat van niet, maar op de tweakdsl site zijn wel verschillende pagina's over telefonie. :?

666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:11:
zie ik net dit op mn telebankieren:

code:
1
2
3
4
5
6
7
 Rentedatum Code Tegenrekening Naam / Omschrijving   Bedrag  

28-02-2006 ma xxxxxxxxx  CAMBRIUM BV@INZAKE TWEAK  af   €  139,90 

BETALINGSKENM. CBxxxxxxxx 
CBxxxxxxxxx

Morgen maar snel weer eens bellen.. :(

Nou ja zal wel goedkomen..
Onterechte incasso's kun je tegenwoordig gelukkig eenvoudig terugboeken 8)

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 28-02-2006 19:44]

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
1337aldi schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:42:
Het is me nog niet helemaal duidelijk of je nou wel of niet telefonie bij tweakdsl krijgt(vodsl of voip).
In de startpost staat van niet, maar op de tweakdsl site zijn wel verschillende pagina's over telefonie. :?
Je krijgt het er niet standaard bij, maar je kan het altijd aanvragen. Teminste als ze het dan weer aanbieden natuurlijk

• om3ega

om3ega

I identify as..

1337aldi schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:42:
Nou in mijn geval dus niet. Ik had voDSL , maar ik krijg geen telefonie er voor terug. Geen Voip , geen vodsl via adsl2 o.i.d. ... ik werk dan maar via een voipbuster account (dan maar tijdelijk even niet bereikbaar). Voor mij is het niet zo'n hele grote ramp daar ik over enkele maanden ga verhuizen naar een andere stad.

om3ega schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:48:
[...]

Nou in mijn geval dus niet. Ik had voDSL , maar ik krijg geen telefonie er voor terug. Geen Voip , geen vodsl via adsl2 o.i.d. ... ik werk dan maar via een voipbuster account (dan maar tijdelijk even niet bereikbaar). Voor mij is het niet zo'n hele grote ramp daar ik over enkele maanden ga verhuizen naar een andere stad.
Haha dat ga je toch niet serieus menen he? Toch? 8)7

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:37
Slee-er schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Je krijgt het er niet standaard bij, maar je kan het altijd aanvragen. Teminste als ze het dan weer aanbieden natuurlijk
Dus op het moment is het niet mogelijk, als ik het goed begrijp.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Anoniem: 107119 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:53:
[...]

Haha dat ga je toch niet serieus menen he? Toch? 8)7
Uhm.. ja .. tis echt waar :P .. Ik heb speciaal even ervoor gebeld wat de inlog gegevens zijn van het voip account wat de vodsl verbinding gaa vervangen , maar volgens mij hadden ze deze vraag niet verwacht .... maar zoals ik al zei .. voor mij is het niet zo hele grote ramp.

• HoppyF
666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 18:39:
SHITTTT...

de factuur van deze maand blijkt te kloppen (??)
Ik moet dus naast de 150(!!) euro van vorige maand voor de upgrade deze maand nog eens 140 euro betalen. (incl. 49,95 voor abo deze maand)

de 150 euro was voor de zyxel die ik besteld had , dat zou zonder upgrade kosten zijn...
nu moet ik dus weer voor de upgrade betalen + een gratis copperjet...

ik krijg het ff warm.. heb snel een mail gestuurd met uitleg e.d.
hoop dat dit niet klopt... wil niet 2x dokken...

edit:

Zie net op de site onder "upgrade" dat de 149 euro is voor modem + upgrade:
Upgrade ADSL2
code:
1
2
Het pakket van € 149,- bestaat uit de upgrade, verzendkosten en de VoIP voorbereidde ZyXEL 2602HW die ook nog eens voorzien is van WLAN.
Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.

Wat boffen wij toch weer he, zo maar 2x afschrijven!
Ik heb hierover vanmorgen direct een email gestuurd maar nog geen antwoord.
Ik ga morgen ook maar eens bellen anders vrees ik dat het bedrag al van mn rekening af is.

Het automatisch laten afschrijven van je rekening is het enige proces van TweakDSL wat wel snel en op tijd gebeurd. Dat wil dus niet zeggen dat het bedrag ook klopt, dat is wat anders.
Genoeg gezeurd hierover.
Nog drie uurtjes te gaan en dan? ADSL2+ O-)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat een hoop gezeur, dit is de eerste keer dat ik dit topic open.. heb twee weken terug een aanvraag gedaan voor dat adsl2 16-24 Mb abo over BB ned... dat is allemaal perfect gegaan. Alleen de handleiding van de modem was drie keer niks, aansluiten ging niet helemaal goed.

http://antonis.tweakdsl.nl/temp/snelheid.jpg

:)
Ben dus tevreden tot nu toe.
Snap dus niet helemaal waarover die klachten gaan!?

Tom schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:12:
Wat een hoop gezeur, dit is de eerste keer dat ik dit topic open.. heb twee weken terug een aanvraag gedaan voor dat adsl2 16-24 Mb abo over BB ned... dat is allemaal perfect gegaan. Alleen de handleiding van de modem was drie keer niks, aansluiten ging niet helemaal goed.

[afbeelding]

Da's fijn voor je, het gaat hier ook om migraties binnen BBned..En de manier waarop Tweakdsl (en nog meer BBned isp's) het niet nodig vinden om klanten op de hoogte te houden..

Edit: Te snel verstuurd..

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 28-02-2006 21:39]

• 666AnGeL
Tom schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 21:12:

[afbeelding]

nou valt wel mee hoor..
Netwerk is heel goed , nooit problemen.
Alleen communicatie & facturatie is af en toe een probleem :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Haha ok, nouja, zal dit topic in de gaten houden en ik wacht maar af :)

Anoniem: 169007

Hier nog even een korte samenvatting van mijn avonturen met T16WO, Zyxel 2602 R, Vigor 2900G

Op 1 februari gemigreerd van Demon naar Tweak zonder problemen. Op 7 februari adsl2+.
Helaas viel de snelheid tegen, ca.1200 KB/s. Toch maar wachten op de firmware update...
Toen de nieuwe firmware erop gezet, en ja hoor de verbinding werd sneller. Helaas wel onstabiel. De oude firmware er maar weer opgezet. Ondertussen ook de status van de verbinding in de Zyxe 2602 R bekeken, daar bleek de snelheid toch aanmerkelijk hoger te liggen dan ik op mijn pc had!? Zeer vreemd allemaal. Helpdesk gebelt, maar ook zij konden mij niet verder helpen. Verder zelf maar gaan experimenteren, instellingen veranderd in modem en/of router etc. Toen las ik dat je de kabel van de modem niet in de wanpoort van de router moest stoppen maar in een lanpoort. Halleluja! de snelheid schoot omhoog naar 1700 KB/s!! Nadien ook nog weer de nieuwe Firmware opgezet en op advies van iemand hier een hardwarematige reset gedaan (satestokje in gaatje achterin de modem) opnieuw ingesteld..........en warempel, ruim 2100KB/s!!!!! en het belangrijkste, nog steeds stabiel!
Dus 2602R eigenaren, misschien kun je hier wat mee. Succes!

• om3ega

om3ega

I identify as..

kabel van je wan poort in je lan poort? Je bedoelt de inkomende telefoon in je lan? Ik heb een Prestige 2602HW-61 ... werkt dat daar ook? Raar verhaal :P .. maar ik hoor het wel van andere gebruikers of het werkt :)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kabel van je Wan in een lanpoort?
Vaag...

Is software matig je router naar fabrieks instellingen resetten ook voldoende, of moet het echt hardware matig?

• 666AnGeL
nee.. hij bedoeld het anders.

Hij heeft denk ik de volgende situatie:

zyxel 2602r -> vigor 2900 (router

Als je de modem aansluit op de wan-poort op de draytek,
dan was de download-snelheid laag.

Nadat de modem op een gewone (lan) poort aangesloten was ipv op de wan poort van de draytek
(denk ik) kon er wel de volledige snelheid gehaald worden.

( wan poort is nooit helemaal 100mbit geloof ik bij de meeste (goedkope) routers,
dit vraagt teveel processorkracht zeg maar )

Anoniem: 169007

Is software matig je router naar fabrieks instellingen resetten ook voldoende, of moet het echt hardware matig?
Ik heb nu een stabiele verbinding na hardwarematige reset, had ik met een softwarematige reset niet
666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:32:

Nadat de modem op een gewone (lan) poort aangesloten was ipv op de wan poort van de draytek

( wan poort is nooit helemaal 100mbit geloof ik bij de meeste (goedkope) routers,
Klopt, router funtioneert dan als switch. (text inmiddels aangepast 8)7 )

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 169007 op 28-02-2006 22:45]

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 02:12
Tja over facturatie gesproken.
Eind december kregen vele ADSL2+ klanten een mail met de bevestiging dat in februari de omzetting dan eindelijk zou gaan gebeuren en dat we over de factuur van februari 19,95 euro korting zouden krijgen.

Viel het me gister op dat de factuur voor februari dus niet was aangepast. Krijg ik vandaag de factuur voor maart, is het wederom niet aangepast en het geld alweer afgeschreven.

Dat wordt dus morgen weer even bellen, hoe dat zit....
:(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

E-Bastard schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:09:
Eind december kregen vele ADSL2+ klanten een mail met de bevestiging dat in februari de omzetting dan eindelijk zou gaan gebeuren en dat we over de factuur van februari 19,95 euro korting zouden krijgen.

Viel het me gister op dat de factuur voor februari dus niet was aangepast. Krijg ik vandaag de factuur voor maart, is het wederom niet aangepast en het geld alweer afgeschreven.

Die korting is bij mij wel doorgerekend. Had jij die mail ook gehad? Niet alle TisDSL2 klanten hebben die korting namelijk gekregen, het was afhankelijk van hoe lang je al op ADSL2+ zat te wachten met je Tis 8mbit lijntje.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
666AnGeL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:32:

Anoniem: 169007 in "Het grote TweakDSL topic - Deel 19"

Hij had zijn ZyXEL als router ingesteld en er nog een router achter gehangen. Dat is bijna nooit een succes NAT + NAT qua snelheid. Er zijn dan twee opties:

• ZyXEL in bridge zetten (zet VoIP buitenspel en alle features) en Draytek als router gebruiken.
• ZyXEL als router, maar een switch gebruiken ipv router. De draytek op een LAN poort koppelen aan de ZyXEL maakt van de Draytek een ~18 euro kostende 4 poorts switch alleen.

De firmware probleempjes van de ZyXEL heb je niet met de eerst genoemde optie. Je krijgt dan een internet IP direct op je Draytek gewoon. Als die de snelheid aan kan haalt hij ook 2100kByte/s gewoon.

Z'n linesync is dus ergens rond de 19000 a 20000kbps downstream met nieuwe firmware op z'n lijn, anders haal je het natuurlijk niet...
E-Bastard schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:09:

Korting was toch op de factuur van januari? De mensen waar in februari geen ADSL2+ beschikbaar zou zijn zouden vanaf februari een ander maandbedrag krijgen. Twee aparte situaties ;)

Je hebt of nu ADSL2+ en één maand (januari dacht ik dus) korting gehad eenmalig. Of je hebt nogsteeds 8/1 en een nieuw maandbedrag vanaf februari.

[Voor 40% gewijzigd door bjck op 28-02-2006 23:25]

• Bart-01
  • Laatst online: 04-02-2021
Weet iemand hoe je een Zyxel 2602HWL als router achter een Copperjet 816 kunt zetten?

Ik heb een Zyxel 2602 HWL 67 (dat is voor Duits adsl over ISDN) en dat werkt dus niet over analoog.
Nu wil ik hem dus als router gebruiken.

Do as I say, don't do as I do.

• bjck
Via de CLI kan je de menu 2 kiezen "WAN Backup Setup".

Menu 2 - Wan Backup Setup

Check Mechanism = DSL Link
                      Check WAN IP Address1 = 0.0.0.0
                      Check WAN IP Address2 = 0.0.0.0
                      Check WAN IP Address3 = 0.0.0.0
                        KeepAlive Fail Tolerance = 0
                        Recovery Interval(sec) = 0
                        ICMP Timeout(sec) = 0
                      Traffic Redirect = No

Kies 'DSL Link' en dan 'Traffic Redirect = Yes' (spatie veranderen en dan enter).

Dan kom je in volgend schermpje waar je de default gateway opgeeft voor het geval de DSL link 'down' is (wat hij dus is).

Menu 2.1 - Traffic Redirect Setup

Active= Yes
                    Configuration:
                      Backup Gateway IP Address= 192.168.1.253
                      Metric= 15

Volgensmij moet dit werken met dank aan IEFtm.

edit:
Nog even hier ook voor de volledigheid.

Je hebt hem dus niet als router dan nog en je kan hem niet achter een bridge hangen. Je hebt namelijk een DHCP-client nodig om een IP van TweakDSL op te vragen en dat heeft hij niet op deze manier. Je kan hem zo alleen gebruiken voor de VoIP of VPN mogelijkheid, maar er zal nog een router tussen/voor moeten.

[Voor 24% gewijzigd door bjck op 28-02-2006 23:53]

• Bart-01
bjck schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:47:
Via de CLI kan je de menu 2 kiezen "WAN Backup Setup".

Menu 2 - Wan Backup Setup

Check Mechanism = DSL Link
                      Check WAN IP Address1 = 0.0.0.0
                      Check WAN IP Address2 = 0.0.0.0
                      Check WAN IP Address3 = 0.0.0.0
                        KeepAlive Fail Tolerance = 0
                        Recovery Interval(sec) = 0
                        ICMP Timeout(sec) = 0
                      Traffic Redirect = No

Kies 'DSL Link' en dan 'Traffic Redirect = Yes' (spatie veranderen en dan enter).

Dan kom je in volgend schermpje waar je de default gateway opgeeft voor het geval de DSL link 'down' is (wat hij dus is).

Menu 2.1 - Traffic Redirect Setup

Active= Yes
                    Configuration:
                      Backup Gateway IP Address= 192.168.1.253
                      Metric= 15
Thx, ga het morgen proberen !!!

/edit verkeerde knopje, sorry.

[Voor 161% gewijzigd door bjck op 28-02-2006 23:52]

• bjck
Je hebt hem dus niet als router dan nog en je kan hem niet achter een bridge hangen. Je hebt namelijk een DHCP-client nodig om een IP van TweakDSL op te vragen en dat heeft hij niet op deze manier. Je kan hem zo alleen gebruiken voor de VoIP of VPN mogelijkheid, maar er zal nog een router tussen/voor moeten.

• Bart-01
bjck schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:53:
Ok ik moet dus de Copperjet gewoon in zijn routerstand laten staan. Ik ben benieuwd of ik zo het wlan en voip gedeelte kan gebruiken.

• E-Bastard
Wildfire schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:16:
[...]

Die korting is bij mij wel doorgerekend. Had jij die mail ook gehad? Niet alle TisDSL2 klanten hebben die korting namelijk gekregen, het was afhankelijk van hoe lang je al op ADSL2+ zat te wachten met je Tis 8mbit lijntje.
JA ik heb die mail ook op 28 december gekregen. Ik zat op dat moment als sinds augustus te wachten op ADSL2+. echter heb ik dus geen korting , die me wel beloofd was, gekregen op de factuur van februari. Het viel me pas vandaag op met de nieuwe factuur van maart.

Ik dacht namelijk dat dat de factuur van februari was, maar we betalen bij Tweak vooruit. Niet aan het eind van de maand. Ik ga morgen dus even in de telefoon klimmen.

• E-Bastard
bjck schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:16:

Korting was toch op de factuur van januari? De mensen waar in februari geen ADSL2+ beschikbaar zou zijn zouden vanaf februari een ander maandbedrag krijgen. Twee aparte situaties ;)

Je hebt of nu ADSL2+ en één maand (januari dacht ik dus) korting gehad eenmalig. Of je hebt nogsteeds 8/1 en een nieuw maandbedrag vanaf februari.
Zie bericht hier boven. Ik ben dus op 2 februari omgezet naar ADSL2+. En de korting zou op de factuur van februari verrekend worden.

Zie Mail van 29 dec 2005:
Geachte TweakDSL abonnee,

Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
wel vanaf 1 februari a.s.
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar
ADSL2 zodra het mogelijk is. Omdat dit tot onze spijt toch een maandje later
is dan oorspronkelijk verwacht zullen we je over de maand januari een korting
op je abonnement geven van 50%.
Deze € 19,95 zullen op de factuur van februari verrekend worden.

Hopelijk kun je nog even wachten om daarna gebruik te gaan maken van ADSL2.

--
Met vriendelijke groet,

TweakDSL

[Voor 51% gewijzigd door E-Bastard op 01-03-2006 00:08]

• bjck
Bart-01 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:57:
[...]

Ok ik moet dus de Copperjet gewoon in zijn routerstand laten staan. Ik ben benieuwd of ik zo het wlan en voip gedeelte kan gebruiken.
Werkt gewoon. Mits je CJT in router stand wel een intelligente NAT heeft die SIP/VoIP pakketten gewoon ziet en weet wat ermee te doen....

Wat een ZyXEL dus wel heeft. Daar kan je gewoon een SIP/VoIP client (soft of hard) achter hangen zonder maar iets te forwarden ;)

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 01-03-2006 00:39]

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-02 13:15
Facturatieproblemen... Ik weet niet of er meer mensen die een T16WO á 49,95 p/m gefactureerd krijgen ipv TisADSL2+ á 39,95 p/m... Ik weet wel dat ze iig nooit terugbellen wanneer zij dit beloven.

• om3ega

om3ega

I identify as..

Nou , zoals dus al werd verwacht is de ADSL2 upgrade voor ik schat iedereen die in de batch van 28 feb. zat in het niets gelopen. Dus wellicht dat vandaag het wonder zal geschieden :) .. We'll keep you informed..

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:37
daarnet vloog internet er ff uit, ik dacht WOW zou het dan nu gebeuren, maar helaas, nog steeds een download van 4 mbit :(
heb nog een alcatel adsl 1 modem, maar goed zou dan gewoon 8 mbit hale lijkt me, moet ie dan ngo gereset worden ofzo?? :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
joostje schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:20:
daarnet vloog internet er ff uit, ik dacht WOW zou het dan nu gebeuren, maar helaas, nog steeds een download van 4 mbit :(
heb nog een alcatel adsl 1 modem, maar goed zou dan gewoon 8 mbit hale lijkt me, moet ie dan ngo gereset worden ofzo?? :?
Hoe ver woon je van de centrale, hoe beroerd heb je het thuis aangesloten, etc..
-edit- wat voor abbo heb je nu? gewoon een 4 mbit ding?

[Voor 7% gewijzigd door BHQ op 01-03-2006 08:35]

Anoniem: 168952

Afgelopen maandag al over van 1Mbit naar BB10 dus er wordt al wel overgezet

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 168952 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:53:
Afgelopen maandag al over van 1Mbit naar BB10 dus er wordt al wel overgezet
Ja, maar de vraag is had je die 1Mbit bij Tweak? Of bij een andere isp?

/dev/null

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:50
Dit soort ervaringen heeft mij doen besluiten per vorige week over te stappen op Wanadoo... Ik heb al veel providers gehad, en had van te voren hoge verwachtingen van Tweak, maar er zijn inderdaad 2 dingen die ze niet kunnen, communiceren met hun klanten / beloftes nakomen en op juiste manier factureren. Wat ze wel goed kunnen (en altijd stipt op tijd) is geld van je rekening schrijven. Als alles werkt heb je wel een goede verbinding, mag ook gezegd worden, maar al het gedoe erom heen heeft iig bij mij voor zoveel frustratie gezorgd dat het eerste moment dat ik op KON zeggen ik het ook meteen gedaan heb, ondanks dat de lijn uiteindelijk goed was... Ze krijgen de bal uiteindelijk wel terug, probleem is dat dit soort organisaties niet nadenkt over de toekomt maar alleen op korte termijn...

Tot nu toe zijn mijn ervaringen met Wanadoo dan ook helemaal prima.

[Voor 14% gewijzigd door Martijn op 01-03-2006 09:03]

• HoppyF
om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 07:26:
Nou , zoals dus al werd verwacht is de ADSL2 upgrade voor ik schat iedereen die in de batch van 28 feb. zat in het niets gelopen. Dus wellicht dat vandaag het wonder zal geschieden :) .. We'll keep you informed..
Hier ook niets ....
Verder ook geen enkele info van TweakDSL ontvangen, geen email en geen info op de website.

Even voor de duidelijkheid: we hebben het hier over de BBned migratie ADSL2+.
Ik ga ze zo bellen.

Anoniem: 168952

I_Stealth_I schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 08:59:
[...]

Ja, maar de vraag is had je die 1Mbit bij Tweak? Of bij een andere isp?
Ja ik had die 1 Mbit bij tweak dus echt overgezet, maar zoals eerder al gemeld heb ik wel 18 dagen zonder verbinding gezeten door een foutje vanTweak bij het aanvragen, in de laatste mail zou ik naar BB10 gaan op 2-3-06

• HoppyF
Even met de Helpdesk gebeld over de BBned ADSL2+ migratie.
Antwoord: men weet het niet ...

De migratie zou de 28ste febr geweest kunnen zijn maar ook "op één van de komende dagen". Het advies is om elke dag het modem maar even te resetten en te kijken of hij op de nieuwe snelheid overschakelt.

De factureringsproblemen zijn doorgegeven aan de afdeling financieen.
Het is dus wederom afwachten (helaas).

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:55:

De migratie zou de 28ste febr geweest kunnen zijn maar ook "op één van de komende dagen". Het advies is om elke dag het modem maar even te resetten en te kijken of hij op de nieuwe snelheid overschakelt.

Idem dito :) Er komen nog heel wat dagen hoor. 'Deze week..' zou het niet zo vrijblijvend houden.

[Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 01-03-2006 10:01]

/dev/null

• om3ega

om3ega

I identify as..

HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:55:

Oh moet je het modem resetten :X ... b.r.b. ...

Edit : Ik heb het modem op afstand gereset .. maar ik krijg geen contact meer. Dat kan 3 dingen betekenen :

1 : Ik heb (als gevolg van overgang naar adsl2) een nieuw IP gekregen.
2 : De lijn is dood..
3 : Router is in de stress geraakt.

Ik hoop op 1 , maar ik vrees optie 3 .. :P .. ik ben dus even uitgeschakeld voor vandaag..

[Voor 24% gewijzigd door om3ega op 01-03-2006 10:38]

• Bart-01
bjck schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:53:
Helaas een gedeeltelijk succes; het wlan gedeelte werkt, echter de voip niet. Toch jammer dat je hem niet als router achter een bridge kunt laten werken.

• bjck
Bart-01 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:28:
[...]

Helaas een gedeeltelijk succes; het wlan gedeelte werkt, echter de voip niet. Toch jammer dat je hem niet als router achter een bridge kunt laten werken.
VoIP werkt niet omdat de router die je gebruikt geen intelligente NAT heeft (SIP ALG) om dat verkeer goed af te handelen.

• HoppyF
om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:16:
[...]

Oh moet je het modem resetten :X ... b.r.b. ...

Edit : Ik heb het modem op afstand gereset .. maar ik krijg geen contact meer. Dat kan 3 dingen betekenen :

1 : Ik heb (als gevolg van overgang naar adsl2) een nieuw IP gekregen.
2 : De lijn is dood..
3 : Router is in de stress geraakt.

Ik hoop op 1 , maar ik vrees optie 3 .. :P .. ik ben dus even uitgeschakeld voor vandaag..
Ik zal straks ook een reset doen.
Ik ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Het is in mijn geval locaal dus ik kan volgen wat ie doet :)

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
Vandaag zijn de migratiekosten geïncasseerd, maar ik zit nog steeds met m'n oude ADSL1 modem! Er staat op de fax voor de upgrade aanvraag toch echt bij de migratiekosten ook incl. verzending en kosten ADSL2 modem bevat?? Ik heb de upgrade naar B10 gedaan, mag toch wel aannemen dat je hiervoor ook een nieuw modem krijgt? Anders betaal je 90 euro voor gebakken lucht :/ (je moest notabene aangeven of je een VoDSL of VoIP modem wilde)

Overigens zit m'n snelheid nog altijd op de teleurstellende 5.70 Mbps, aldus http://speedtest.cistron.nl. Ik zal maar aannemen dat de migratie dus nog niet daadwerkelijk gebeurd is.

[Voor 28% gewijzigd door BlackB1rd op 01-03-2006 11:52]

Een hele zooooi

• om3ega

om3ega

I identify as..

HoppyF schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Ik zal straks ook een reset doen.
Ik ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren.
Het is in mijn geval locaal dus ik kan volgen wat ie doet :)
Ben je er nog? Of lig je er ook uit? ;) ..

• BillyBee
om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Bij mij was na het upgraden van Modem firmware, de modem iedere keer na reset vast gezet op type ADSL2... moest het zelf terug zetten op AnnexA om weer verbinding te krijgen..
Misschien heeft ie ook zo iets,of jij ook thuis, ligt er aan welk modem je hebt :)

Ik ben erg beniewd hoe dit gaat lopen...
Is het met zekerheid te zeggen dat als je modem om AnnexA G.DMT blijft trainen, terwijl ADSL2 beschikbaar is op je lijn...dat dan je snelheid wel al opgaat tot 8mbit, totdat je hem zelf overschakeld om ADSL2 ipv AnnexB setting, opdat je 16-24 dan krijgt? Basic question dus: Krijg je daadwerkelijk 8mbit op je ADSL1 zodra je over bent gezet naar ADSL2 (zodoende kan ik het dus merken als ik 8mbit krijg ineens ;P)

• HoppyF
om3ega schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:52:
[...]

Ja hoor, ik ben er nog....
Na de modem reset was er niets veranderd, de snelheid niet en het IP adres ook niet.
Ik zit dus nog gewoon op ADSL1 (4096/1024)

Kortom: BBned/TweakDSL hebben nog niets gemigreerd. :'(

• bjck
BillyBee schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:03:
[...]

Bij mij was na het upgraden van Modem firmware, de modem iedere keer na reset vast gezet op type ADSL2... moest het zelf terug zetten op AnnexA om weer verbinding te krijgen..
Misschien heeft ie ook zo iets,of jij ook thuis, ligt er aan welk modem je hebt :)

Ik ben erg beniewd hoe dit gaat lopen...
Is het met zekerheid te zeggen dat als je modem om AnnexA G.DMT blijft trainen, terwijl ADSL2 beschikbaar is op je lijn...dat dan je snelheid wel al opgaat tot 8mbit, totdat je hem zelf overschakeld om ADSL2 ipv AnnexB setting, opdat je 16-24 dan krijgt? Basic question dus: Krijg je daadwerkelijk 8mbit op je ADSL1 zodra je over bent gezet naar ADSL2 (zodoende kan ik het dus merken als ik 8mbit krijg ineens ;P)
Vergeten op 'save' te klikken zeker? Of na het flashen vegeten eerst naar 'vendor defaults' te resetten?

Elke keer als je dan herstart kan je opnieuw beginnen ;)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Tjonge, ik was aardig enthousiast over een TweakDSL abonnement, totdat zag dat de minimale contractduur TWEE jaar is. Dat vind ik echt veel :/

• BillyBee
bjck schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:50:
[...]

Vergeten op 'save' te klikken zeker? Of na het flashen vegeten eerst naar 'vendor defaults' te resetten?

Elke keer als je dan herstart kan je opnieuw beginnen ;)
Kan best weleens 8)7 Straks ff checken :D

[Voor 11% gewijzigd door BillyBee op 01-03-2006 12:59]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:22
Ben net over op TweakDSL, weliswaar met mijn oude modem. Volgens mij zit ik wel al op een ADSL2+ lijn want mijn modem traint iets hoger als hij eerst altijd deed..

8128000 ipv 8064000.. Zit op 500M van de centrale...

Nu even wachten op m'n copperjet 1616.... :)

Polestar 2 | Honda S2000

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
BlackB1rd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:49:
Vandaag zijn de migratiekosten geïncasseerd, maar ik zit nog steeds met m'n oude ADSL1 modem! Er staat op de fax voor de upgrade aanvraag toch echt bij de migratiekosten ook incl. verzending en kosten ADSL2 modem bevat?? Ik heb de upgrade naar B10 gedaan, mag toch wel aannemen dat je hiervoor ook een nieuw modem krijgt? Anders betaal je 90 euro voor gebakken lucht :/ (je moest notabene aangeven of je een VoDSL of VoIP modem wilde)

Overigens zit m'n snelheid nog altijd op de teleurstellende 5.70 Mbps, aldus http://speedtest.cistron.nl. Ik zal maar aannemen dat de migratie dus nog niet daadwerkelijk gebeurd is.
Afaik krijg je een copperjet modem :)
Reinier schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:53:
Tjonge, ik was aardig enthousiast over een TweakDSL abonnement, totdat zag dat de minimale contractduur TWEE jaar is. Dat vind ik echt veel :/
Dat is alleen bij de ultra-goedkope abonnementen voor zover ik weet. Lang niet bij elke iig :)

• HoppyF
Reinier schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:53:
Voor de prijs van slechts € 27,50 gemiddeld over twee jaar mag je toch niet klagen?
Daarvoor krijg je een 10/1 Mbits en betaal je aan het eind van het contract ook geen afsluitkosten.
(a € 75). Geen slechte deal denk ik.

Je kunt nooit in de toekomst kijken en weet niet wat de prijzen over 1 jaar doen, maar als je nu toch een abo ergens wilt afsluiten is dit niet zo gek.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
True, maar mijn verwachting is dat ik binnen twee jaar ga verhuizen, en dan zit je weer met verhuiskosten enz. Ach, misschien kies ik alsnog wel voor een B10 abonnement.

Anoniem: 1560

Hier denk ik ook wat gebeurd, normaal lurk ik van de newsserver met een 780kbs, zie nu snelheden tegen de 900kbs aan(fluctueert wel vrij veel tussen de 800 en de 980)

Regio Enschede, centrale noordehagen(dacht ik, grote hok in centrum :) )
Nu wachten op het modem

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1560 op 01-03-2006 14:03]

• Gn!uz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2018
Kan iemand met VoDSL even laten weten hoe ik moet doorschakelen? Gaat dat volgens de standaard KPN manier of moet ik de VoIP settings hiervoor gebruiken (zoals weergegeven op de TweakDSL site)?

Verder ben ik al een paar dagen telefonisch niet meer bereikbaar. Als ik van een willekeurig nummer (buiten) bel naar mijn thuisnummer krijg ik een stem te horen die mij verteld dat ik met een ongeldig nummer bel! %%$##@$@ Vaag..

• AJ1815
  • Laatst online: 15-08-2021
Nou de site is flink vernieuwd daar en zo ook de verschillende paketten, prijzen en aanbiedingen!!! Aangezien dit topic ook al helemaal vol, misschien een goed idee om deel 20 te openen???

• bjck
AJ1815 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:26:
Nou de site is flink vernieuwd daar en zo ook de verschillende paketten, prijzen en aanbiedingen!!! Aangezien dit topic ook al helemaal vol, misschien een goed idee om deel 20 te openen???
Dat is Xandrios z'n twee wekelijks projectje ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Aaahh, ik wordt echt knettergek van die site van tweakdsl 8)7

Werkt totaal niet ergonomisch (cognitief gezien). Zit telefonie nou standaard bij elk dsl abbonement in? Of moet je daar extra voor betalen? Wat zijn dan de kosten?

Het staat er echt op die site alsof het alledrie (dsl, news, voip) compleet aparte dingen zijn, maar bij de news-service staat wel duidelijk dat het gratis is voor dsl gebruikers ...

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 20:08
Anoniem: 1560 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:02:
Hier denk ik ook wat gebeurd, normaal lurk ik van de newsserver met een 780kbs, zie nu snelheden tegen de 900kbs aan(fluctueert wel vrij veel tussen de 800 en de 980)

Regio Enschede, centrale noordehagen(dacht ik, grote hok in centrum :) )
Nu wachten op het modem
Bij mij is er ook iets gebeurd.

Normaal was de snelheid van de newsserver niet constant. Schommelde tussen de 900 en 1050 Kb/s. Sinds vandaag trek ik ineens 1,08 Mb/s stabiel.

Weet niet wat er gedaan is maar ik ben er blij mee B)

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07-2018
Gn!uz schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:02:
Kan iemand met VoDSL even laten weten hoe ik moet doorschakelen? Gaat dat volgens de standaard KPN manier of moet ik de VoIP settings hiervoor gebruiken (zoals weergegeven op de TweakDSL site)?

Verder ben ik al een paar dagen telefonisch niet meer bereikbaar. Als ik van een willekeurig nummer (buiten) bel naar mijn thuisnummer krijg ik een stem te horen die mij verteld dat ik met een ongeldig nummer bel! %%$##@$@ Vaag..
Doorschakelen?- geen idee, probeer het eens met de gegevens van VOIP.
Telefoon zijn ze nog flink mee bezig, maar heb je je modem al eens gereset?
Anders als je isdn hebt eens kijken of je je msn-nummers niet moet veranderen, dat moest ik nl bij 2 van mijn 4 nummers.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee