Toon posts:

Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.259 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 19

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    T3 3Mbit/1Mbit € 19,95 31-01-2006
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL Square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512 512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 4-8Mbit/1Mbit* € 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit* € 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    **=Buffalo Link Theater voor 49,95 bij de speciale B10MC

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0
    Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

• Xandrios
    • Laatst online: 03-06 14:49
    Gereserveerd :)

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    offtopic:
    Tsss, haantje de voorste.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Quakie
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Oke boys,

Ik heb nieuwste firmware erin gefirmd....

Wat me opviel was dat het totaal anders eraan toe gaat met je de config. tool.
    Zover ik me kon herinneren moest je kiezen voor PPOA router zonder internetbellen.

Nu heb ik gekozen voor Tiscali met telefoon.

Gekke was dat ie ook WAP ging instellen.

http://www.quakie.tweakdsl.nl/pics/configtool.jpg

Neem aan dat het goed staat?

Snelheid is aan heel lekkere kant.

http://www.quakie.tweakdsl.nl/pics/speedtest.jpg

En het gaat lekker hard!!! Deeltje 19 alweer.. op naar de 20!!! :P

Ik teken nergens meer voor

• monterey
    • Registratie: Maart 2000
    • Laatst online: 01-05 21:20
    @fett

Wat ik niet snap is dat je wel een heel verhaal op dit forum kan posten, maar dat jij en je vrienden kennelijk niet even vooraf kunnen controleren op hoeveel afstand je van je wijkcentrale zit. Met een beetje snuffelen op dit forum had je dan wel geweten dat 24Mbit feitelijk onmogelijk zou zijn.

sterker nog hebben we dit verteld dat tiscali in het geheel niet mogelijk was op hun adres maar de dame in kwestie bleef bij hoog en laag volhouden dat tiscali geen probleem was dus heeft ze zelf de aanvraag doorgezet.

dat 24 mbit niet haalbaar is wisten we maar hier zijn ook div mensen die zelfs verder als 2500 m zitten en toch nog 14 halen alles beter als 8 maar ze wilden zelfs helemaal het 24 mbit signaal niet leveren en kwamen toen met het b10 verhaal aanzetten.

• BHQ
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 19:42
    En daar ben ik weer. Nogsteeds met een foute factuur ;).

• El Cid
    • Registratie: September 2003
    • Niet online
    Hmmm, die DDoS van vanavond heeft me aan het denken gezet. Ik was toevallig aan het testen waar in het netwerk precies mijn problemen met packetloss vandaan komen. Normaal gesproken kun je alleen ongeveer 1 ping per seconde uitvoeren als 'gewone' gebruiker. Maar ik heb een aantal keer als root pings van 10 per seconde uitgevoerd. En met de -f optie kun je zelfs een ping flood doen. Maar nou vraag ik me dus af wat de netiquete hier over zegt. Hoeveel pings per seconde kun je uitvoeren naar bijvoorbeeld routers van TweakDSL, zonder dat het vervelend wordt?

• bjck
    @ fjs

http://www3.telebyte.nl/adsl2faq.php#6
    Ik heb al ADSL, maar volgens de postcodecheck is ADSL2+ niet mogelijk. Hoe kan dit ?
    Nog niet alle telefooncentrales in Nederland zijn 'ADSL2+ ready' gemaakt door BabyXL. Ook is het BabyXL netwerk niet overal beschikbaar. In de loop van 2006 zullen alle telefooncentrales waar het BabyXL netwerk leverbaar is ADSL2+ ready gemaakt worden.
    Er is nog wel hoop ;)

• Mawlana
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 17:34
    El Cid schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:10:
    Hmmm, die DDoS van vanavond heeft me aan het denken gezet. Ik was toevallig aan het testen waar in het netwerk precies mijn problemen met packetloss vandaan komen. Normaal gesproken kun je alleen ongeveer 1 ping per seconde uitvoeren als 'gewone' gebruiker. Maar ik heb een aantal keer als root pings van 10 per seconde uitgevoerd. En met de -f optie kun je zelfs een ping flood doen. Maar nou vraag ik me dus af wat de netiquete hier over zegt. Hoeveel pings per seconde kun je uitvoeren naar bijvoorbeeld routers van TweakDSL, zonder dat het vervelend wordt?
    Volgens mij zijn de (meeste) routers zodanig afgericht ingesteld dat het beantwoorden van pings een lage prioriteit heeft. Het zou dus geen probleem moeten zijn.

• Quakie

Quakie

quakelen

Hehehe waarom topic titel wijziging na 18 delen? :P :P :P

-

Iemand enige idee wat de settings doen onder kopje Home network en dan naar je aangesloten pc gaan doen met je settings?

Daar staat het standaard op genetric device. Je kan laptop, desktop, etc kiezen.

[Voor 66% gewijzigd door Quakie op 05-02-2006 23:30]

• kenles
    • Registratie: Januari 2005
    • Laatst online: 18-04 20:57
    Quakie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:28:
    Hehehe waarom topic titel wijziging na 18 delen? :P :P :P
    maak er een grote ADSL2 topic van

• bjck
    sylvesterrr schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:27:
    [...]

Volgens mij zijn de (meeste) routers zodanig afgericht ingesteld dat het beantwoorden van pings een lage prioriteit heeft. Het zou dus geen probleem moeten zijn.
    Vaak heb je ook nog een maximum ingesteld dat per seconde verwerkt (lees beantwoord) wordt door een router als beveiliging. Zo zie je in een traceroute sommige routers wel eens een * geven van de 3x da thet geprobeerd wordt.

Maar bij een (D)DOS op een bepaalde lijn waar maar 8Mbps doorheen gaat komt die paar honder Mbps toch echt aan bij de laatste router. Die kan het niet verwerken en naar die ene lijn sturen natuurlijk, maar de uplink van die router komt wel vol te zitten ook met verkeer.
    kenles schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:30:
    [...]

maak er een grote ADSL2 topic van
    Er zijn ook vast strak nog wel mensen die een lager abonnement dan 10Mbps hebben natuurlijk 8)

[Voor 34% gewijzigd door bjck op 05-02-2006 23:42]

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Zondagskindje schreef:
    Ik heb geen modem besteld. Je "krijgt" de Copperjet 816-2P, voor die € 89,95, er automagisch bij.
    Zoals altijd denken wij het zelfde want de prijsverlaging vind ik ook belangrijker dan de snelheid. Ik betaal nu € 69,95 en ik wil wel € 20,- (TweakDSLB16WO) naar beneden.
    Dus wat mij betreft mag het morgen gaan gebeuren.
    Ja klopt wel. Ik kon ook voor de 816-1P kiezen maar aangezien ik al zo'n ding heb wil er ik niet nog eentje bij. Niet dat ie niet goed is maar gewoon om het feit dat ik er nog steeds in geloof dat de geleverde precies hetzelfde is dan de oude behalve dan de firmware.
    Ik zou er naast kunnen zitten natuurlijk maar ik wilde dat risico niet nemen en daarom maar de duurdere Zyxel genomen met daarbij VoIP + draadloos wat toch ook wel handig is.

Van mij mag de omzetting ook morgen gebeuren en wie weet is dat ook wel zo :?
    Ik hoop niet dat ik nog een topic moet vol kladderen voordat ik ADSL2 heb :)

• Marger
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online
    Als het goed is word mijn verbinding ook deze week gemigreerd naar ADSL2+. De boel syncte voorheen op 8064/768 of 8064/800. Vrijdag heb ik n.a.v. de informatie op de hier genoemde link de nieuwe firmware in mijn zyxel 2602hw geflasht ter voorbereiding op de upgrade. Daarna syncte het modem op 8064/832. Om verschillende redenen heb ik de afgelopen twee dagen een nieuwe sync gekregen, het was steeds hetzelfde. Vanavond viel me echter op dat het opeens 8064/960 was, er wordt nog wel bij de status ADSL_G.dmt aangegeven. Uit de info hier denk ik op te kunnen maken dat dat per definitie betekent dat mijn lijn nog altijd ADSL1 is. Komt er bij de status altijd iets anders te staan zodra de lijn geüpgrade is? Of kan het modem, indien de lijn wel ADSL2+-geschikt is maar niet genoeg kwaliteit heeft voor die hoge snelheden, ook zelf besluiten toch weer op ADSL_G.dmt te gaan staan? Ik vraag dit vanwege die plotseling hogere up-sync. M.a.w., ik wil graag even zeker weten dat ik kan afleiden dat mijn lijn niet al geüpgrade is en dat ik alleen maar 128 kbit meer upstream heb gekregen :)

• kenles
    Er zijn ook vast strak nog wel mensen die een lager abonnement dan 10Mbps hebben natuurlijk 8)
    niet bij stil gestaan :Z

[Voor 2% gewijzigd door bjck op 06-02-2006 00:22]

• kenles
    Marger schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:03:
    Als het goed is word mijn verbinding ook deze week gemigreerd naar ADSL2+. De boel syncte voorheen op 8064/768 of 8064/800. Vrijdag heb ik n.a.v. de informatie op de hier genoemde link de nieuwe firmware in mijn zyxel 2602hw geflasht ter voorbereiding op de upgrade. Daarna syncte het modem op 8064/832. Om verschillende redenen heb ik de afgelopen twee dagen een nieuwe sync gekregen, het was steeds hetzelfde. Vanavond viel me echter op dat het opeens 8064/960 was, er wordt nog wel bij de status ADSL_G.dmt aangegeven. Uit de info hier denk ik op te kunnen maken dat dat per definitie betekent dat mijn lijn nog altijd ADSL1 is. Komt er bij de status altijd iets anders te staan zodra de lijn geüpgrade is? Of kan het modem, indien de lijn wel ADSL2+-geschikt is maar niet genoeg kwaliteit heeft voor die hoge snelheden, ook zelf besluiten toch weer op ADSL_G.dmt te gaan staan? Ik vraag dit vanwege die plotseling hogere up-sync. M.a.w., ik wil graag even zeker weten dat ik kan afleiden dat mijn lijn niet al geüpgrade is en dat ik alleen maar 128 kbit meer upstream heb gekregen :)
    bij mij is het anders van 7800/980 naar 7180/980 en een erg schommelende download.
    ik maak me nog nu niet druk om , deze maand hoop ik wel op adsl2 van bbned te zitten.

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

El Cid schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:10:
    Hoeveel pings per seconde kun je uitvoeren naar bijvoorbeeld routers van TweakDSL, zonder dat het vervelend wordt?
    Wat exact verwacht je aan te tonen met pingfloods? Als je denkt dat het iets aantoont heb je niet goed begrepen hoe netwerken werken. Je met 10.000 man tegelijk door een hek heen proberen te wurmen geeft geen indicatie van de capaciteit van een hek. Hooguit is het een leuk sociologisch experiment. Als het je lukt iedereen in leven te houden. ping -f laat zien hoe snel je CPU is en niet meer dan dat. Op een doorsnee PC met een doorsnee CPU en DSL komt 95% of meer van de packets niet eens op de draad.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bjck
    offtopic:
    Die 'door een hek' situatie heb ik een keer mogen meemaken toen Dance Valley eindigde in regen en iedereen tegelijk naar de pendel bussen wilde. 't Gaat niet allemaal tegelijk, dat viel wel op.

• jopie
    • Registratie: Juli 1999
    • Nu online
    Klopt, die keer Dance Valley was ik er ook, TTL moet wel op 6 uur gestaan hebben toen, anders was er niets meer aangekomen uiteindelijk...

• El Cid
    • Registratie: September 2003
    • Niet online
    Burne schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:20:
    [...]

Wat exact verwacht je aan te tonen met pingfloods? Als je denkt dat het iets aantoont heb je niet goed begrepen hoe netwerken werken. Je met 10.000 man tegelijk door een hek heen proberen te wurmen geeft geen indicatie van de capaciteit van een hek. Hooguit is het een leuk sociologisch experiment. Als het je lukt iedereen in leven te houden. ping -f laat zien hoe snel je CPU is en niet meer dan dat. Op een doorsnee PC met een doorsnee CPU en DSL komt 95% of meer van de packets niet eens op de draad.
    Ik wou ontdekken waar in de link precies de packetloss werd veroorzaakt door naar verschillende punten te pingen. Met de standaard pings van 1 per seconde werd soms geen packetloss ontdekt, terwijl ik ingame dan opeens wel hinderlijk last had van verloren pakketjes. Al snel kwam ik erachter dat door door de rate te verhogen naar 10 pingetjes per seconde, het meer lijkt op de te verwachten packetloss in games. Maar 10 pingetjes per seconde is toch nog geen flood? De -f optie gebruik ik doorgaans niet, maar "-i 0.1".

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:23:
    offtopic:
    Die 'door een hek' situatie heb ik een keer mogen meemaken toen Dance Valley eindigde in regen en iedereen tegelijk naar de pendel bussen wilde. 't Gaat niet allemaal tegelijk, dat viel wel op.
    offtopic:
    Ghandi, Add en ondergetekende hebben daar nog de nacht aan opgeofferd. Ghandi met de paardentrailer en Add met z'n overmaatse Ford Mondeo station, en ik in de rol van Japanse metromedewerker. Ik heb nog nooit zoveel meisjes van 16 met nauwelijks meer dan een bikini aan in handen gehad. Met z'n drieen hebben we een man of 100-150 richting de brandweerkazerne in Velsen Noord gebracht, waar dekens en warme drank klaarstonden.

[Voor 3% gewijzigd door burne op 06-02-2006 00:44]

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

El Cid schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:33:
    Al snel kwam ik erachter dat door door de rate te verhogen naar 10 pingetjes per seconde
    je tegen de ratelimit voor ICMP op de diverse routers aanloopt.

Da's een tijdje terug al eens aan de orde geweest. Deel 5 of 6 geloof ik.

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Kijk dat geeft een mens weer hoop op een grauwe maandag ochtend.
    bedankt bjck ;)

To boldly go where no man has gone before...

• Tuumke
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 03-09-2022

Tuumke

Shingaling?

ah nieuw topic :D

even uit vorrige topic:
    Tuumke schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:10:
    ok ik ben al overgezet zoals ik al eerder had verteld..
    maar hij traint dus in op 15 mbit (als ik het dus goed begrijp)
    maar ik haal 1.2 mb/s
    terwijl ik als ie intraint op 15 mbit, toch wel 1.8mb/s
    moet kunnen halen

zijn er nog dingen die ik op me speedtouch 716 kan aanpassen
    waardoor die sneller zou kunnen gaan??
    of nog iets hoger gaat intrainen?

Uptime:0 days, 4:57:11
    Modulation:G.992.5 Annex A
    Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]:1.000 / 15.240
    Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]:283,68 / 6,83
    Output Power (Up/Down) [dBm]:12,5 / 0,0
    Line Attenuation (Up/Down) [dB]:10,5 / 30,5
    SN Margin (Up/Down) [dB]:7,0 / 7,5
    Vendor ID (Local/Remote):TMMB / GSPN
    Loss of Framing (Local/Remote):0 / 0
    Loss of Signal (Local/Remote):0 / 0
    Loss of Power (Local/Remote):0 / 0
    Loss of Link (Remote):0
    Error Seconds (Local/Remote):3.246 / 0
    FEC Errors (Up/Down):27 / 245.522
    CRC Errors (Up/Down):1 / 4.917
    HEC Errors (Up/Down):0 / 400
    ik heb nog is even getest, en vanaf een bepaalde site die lekker snel is...
    (+18 links dus post ik niet :P )
    daar haalde ik met meerdere bestanden van die site een constante 1.63 mb/s
    en vanaf de ftp.tweakdsl.nl alleen een niet constante 1.63mb/s
    maar tussen 1.4 mb/s en 1.63mb/s

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    Verbeterings puntje voor in de firstpost;

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0

Zou hier de nieuwe firmware bij geplaatst kunnen worden:
    http://www.tweakdsl.nl/DOWNLOADS/P2602HWL-20060126.bin

• S1W
    • Laatst online: 08-03 18:29
    Over firmware gesproken: Was er al wat bekend over nieuwe firmware voor de Zyxel 2602 R types?

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:44:
    [...]

Ja klopt wel. Ik kon ook voor de 816-1P kiezen maar aangezien ik al zo'n ding heb wil er ik niet nog eentje bij. Niet dat ie niet goed is maar gewoon om het feit dat ik er nog steeds in geloof dat de geleverde precies hetzelfde is dan de oude behalve dan de firmware.
    Ik zou er naast kunnen zitten natuurlijk maar ik wilde dat risico niet nemen en daarom maar de duurdere Zyxel genomen met daarbij VoIP + draadloos wat toch ook wel handig is.

Van mij mag de omzetting ook morgen gebeuren en wie weet is dat ook wel zo :?
    Ik hoop niet dat ik nog een topic moet vol kladderen voordat ik ADSL2 heb :)
    LoL, ik ben het helemaal met je eens.
    Ik hoop dat ik voor mijn verjaardag ben omgezet, dat zou wel leuk zijn.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 39325

Zijn er mensen over naar ADSL2+ met een linksys modem. Wat zijn jullie bevindingen. Ikzelf ben over en heb de Linksys WAG54GX2, de centrale zit op 1800 meter (ongeveer). De snelheid is niet echt perfect en zit nu tussen de 10000 en 12000 down, up tussen de 950 en 1033. Schommelt een beetje en is niet echt stabiel... :'( :'(

• Nijl
    • Registratie: Juni 2004
    • Laatst online: 11:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

zijn er al mensen wiens achternaam met een v,w,x,y of z beginnen omgezet op tiscalies 24mbit ?

You are NIJL-ed!

• Chutney
    S1W schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:26:
    Over firmware gesproken: Was er al wat bekend over nieuwe firmware voor de Zyxel 2602 R types?
    Ja uit een reactie van het vorige topic, bleek dat deze zsm door ZyXEL uit wordt gebracht. Wanneer is echter nog onduidelijk.

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

raar ....

Transferred 1 file totaling 15,00 MB in 11,42 seconds (3.626,8 KB/s)

zal wel door de cache komen ofzo?! :S

ja dus.. denk ik
    haal nu niet meer dan 200 kb.s :)

maar loopt als een trein
    vanavond even kijken of ik me linksys er8ter kan prutsen zodat ik boven ook weer alle pc's op itnernet
    kan knallen...
    is dat een kwestie van me linksys in bridged mode schakelen? zodat ie alles van speedtouch overneemt ?

[Voor 56% gewijzigd door Tuumke op 06-02-2006 12:36]

• LuCarD
    • Registratie: Januari 2000
    • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Nijl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:07:
    zijn er al mensen wiens achternaam met een v,w,x,y of z beginnen omgezet op tiscalies 24mbit ?
    Ja. mijn achternaam begint met "v"

Ik haal ongeveer 1300-1400kb/sec, en daar ben ik heel tevreden over.Aangezien ik in een oud huis woon en meerdere aftakkingen heb vanaf het ISRA punt die voor mijn modem zitten.

En me modem verplaatsen is geen optie. Dan zou ik hem in de gemeenschappelijke kast moeten zetten.. Dat overleeft hij waarschijnlijk niet.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Anoniem: 10034

S1W schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:26:
    Anoniem: 10034 in "TweakDSL *new and/or improved* deel 18"

Maar wmb mailt iedereen met een 2602R modem zelf ook even, lijkt mij nl een flink gedeelte copy-paste qua code

• BHQ
    Pleh, heb ze een week gegeven voor de factuur.. Nu nog maar een week :')

-edit- ook meteen de reden dat ik er meteen weg ben als er geen afsluitkosten meer zijn (na 2J dus).

[Voor 44% gewijzigd door BHQ op 06-02-2006 13:06]

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:58:
    Pleh, heb ze een week gegeven voor de factuur.. Nu nog maar een week :')

-edit- ook meteen de reden dat ik er meteen weg ben als er geen afsluitkosten meer zijn (na 2J dus).
    2J ??

en wat is psies je beweegreden om bij tweak weg te gaan dna?!

• Smooth2K
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Ik ben ook al over
    En mijn achterneem begint met een Z :)

• Smooth2K

Smooth2K

vanavond even kijken of ik me linksys er8ter kan prutsen zodat ik boven ook weer alle pc's op itnernet
    kan knallen...
    is dat een kwestie van me linksys in bridged mode schakelen? zodat ie alles van speedtouch overneemt ?
    WRT54G ?
    DHCP uitzetten en de uplink van vanaf de speedtouch op een van de 4 poorten aansluiten. Je kan 'm eventueel nog een vast IP geven (192.168.1.2 of zo)

• Jiriki
    • Laatst online: 15:35
    @Zondagskindje: bel even met Tweak over dat modem, ik kon ook niets kiezen toen ik voor de upgrade koos. Twee weken na het omzetten naar ADSL2+ kreeg ik een mailtje dat ik nog steeds geen modem had omdat ze niet wisten welke ze op moesten sturen...

De vier keer daarvoor dat ik over het modem gebeld heb, wisten ze dat blijkbaar nog niet :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• BHQ
    Tuumke schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:11:
    [...]

2J ??

en wat is psies je beweegreden om bij tweak weg te gaan dna?!
    Na 2 jaar betaal je geen €75 meer om dr af te komen (Of geld dit niet als je binnen hetzelfde netwerk blijft?)

Reden: boekhouding die geen ruk uitvoert.. Wel zo veel mogelijk klantjes krijgen maar vervolgens modems laat opsturen, te veel factureren en dat pas na een hele tijd rechtzetten, etc. De verbinding zelf is wel ok, maar de organisatie erachter niet.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Jiriki schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:19:
    @Zondagskindje: bel even met Tweak over dat modem, ik kon ook niets kiezen toen ik voor de upgrade koos. Twee weken na het omzetten naar ADSL2+ kreeg ik een mailtje dat ik nog steeds geen modem had omdat ze niet wisten welke ze op moesten sturen...

De vier keer daarvoor dat ik over het modem gebeld heb, wisten ze dat blijkbaar nog niet :)
    Ik zit, om eerlijk te zijn, niet te wachten op dat modem.
    De modem die ik heb kan 24 Mb aan en is makkelijker te configureren dan dat onding wat er standaard bij de upgrade zit.

Maar ik wil graag geupgrade worden naar het TweakDSLB16WO-abbo om 2 redenen:

1: Prijsverlaging
    2: Snelheid (newsserver)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Smooth2K schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:15:
    [...]

WRT54G ?
    DHCP uitzetten en de uplink van vanaf de speedtouch op een van de 4 poorten aansluiten. Je kan 'm eventueel nog een vast IP geven (192.168.1.2 of zo)
    uh.. jah die ja :)
    dus ook niet op de wan-poort aansluiten??? en vanaf speedtouch vanuit 1 van de 4 'switch' poorten naar 1 van de 4 'switch' poorten op linksys? of moet het specifiec van ST P1 naar LS P1 ?

• bjck
    Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:26:
    [...]

Na 2 jaar betaal je geen €75 meer om dr af te komen (Of geld dit niet als je binnen hetzelfde netwerk blijft?)

Reden: boekhouding die geen ruk uitvoert.. Wel zo veel mogelijk klantjes krijgen maar vervolgens modems laat opsturen, te veel factureren en dat pas na een hele tijd rechtzetten, etc. De verbinding zelf is wel ok, maar de organisatie erachter niet.
    Loop je nu niet erg hard van stapel over opzich een relatief kleine fout? Het wordt echt wel hersteld en er zit zelfs nog een weekend tussen. Probeer dit soort dingen eens bij een groot bedrijf als Casema, KPN of een grote verzekeraraar. Daar moet je ook zelf achter een fout aan en duurt het maanden voordat je het terug gestort krijgt.

Doe rustig aan, het gaat om geld. Vast niet zo belangrijk om er even op te wachten dan de stress en hoge bloed druk. Ze hebben toch aangegeven dat het niet klopt en dat ze het gaan verrekenen? Verrekenen met toekomstige facturen is heel normaal, al zijn er 3 nodig om het te verrekenen in de toekomstige maanden.

Anders boek je de incasso terug en maak je handmatig het juiste bedrag over. Ook een optie natuurlijk, maar als het dan adminstratief fout gaat (kans is groot als je zo iets doet bij elk bedrijf) dat je straks tijdelijk wordt afgesloten wegens niet of telaat betalen.

[Voor 21% gewijzigd door bjck op 06-02-2006 14:42]

• Quakie

Quakie

quakelen

Gaat het om achternaam dan?

Mijn achternaam begint met een Q en zat bij eerste lading die overgegaan zijn....

Anoniem: 85656

Quakie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:05:
    [...]

Mijn achternaam begint met een Q en zat bij eerste lading die overgegaan zijn....
    Nee, volgens mij niet. en het heeft ook weinig met je centrale te maken. Waarschijnlijk is het gewoon toeval in welke batch je zit. Als het goed is is woensdag iedereen over.

• Smooth2K

Smooth2K

Tuumke schreef op maandag 06 februari 2006 @ 13:40:
    uh.. jah die ja :)
    dus ook niet op de wan-poort aansluiten??? en vanaf speedtouch vanuit 1 van de 4 'switch' poorten naar 1 van de 4 'switch' poorten op linksys? of moet het specifiec van ST P1 naar LS P1 ?
    Nee zeker niet de WAN poort, verder maakt het niet uit
    En DHCP uitzetten he... daarna issie soort van "bridged" and kan je er zonder hard IP niet meer bij
    Dus geef 'm eerst een vast IP

Er zijn experimentele Linux firmwares waarmee je de WAN kan blijven gebruiken
    Maar was me al snel te lastig

• BHQ
    bjck schreef op maandag 06 februari 2006 @ 14:41:
    Loop je nu niet erg hard van stapel over opzich een relatief kleine fout? Het wordt echt wel hersteld en er zit zelfs nog een weekend tussen. Probeer dit soort dingen eens bij een groot bedrijf als Casema, KPN of een grote verzekeraraar. Daar moet je ook zelf achter een fout aan en duurt het maanden voordat je het terug gestort krijgt.
    Ik zeur idd. best ja, maar aangezien ik ervaringen van anderen lees wat betreft te veel betalen enz. en dat het dan weken duurt schept niet veel rust ;)
    Doe rustig aan, het gaat om geld. Vast niet zo belangrijk om er even op te wachten dan de stress en hoge bloed druk. Ze hebben toch aangegeven dat het niet klopt en dat ze het gaan verrekenen? Verrekenen met toekomstige facturen is heel normaal, al zijn er 3 nodig om het te verrekenen in de toekomstige maanden.
    In een e-mailtje stond dat het 'ter correctie aangedragen zou worden bij de boekhouding'. Zou dat kunnen betekenen dat het met mijn volgende factuur verrekend wordt? Dan is er niets aan de hand. :)
    Anders boek je de incasso terug en maak je handmatig het juiste bedrag over. Ook een optie natuurlijk, maar als het dan adminstratief fout gaat (kans is groot als je zo iets doet bij elk bedrijf) dat je straks tijdelijk wordt afgesloten wegens niet of telaat betalen.
    Dat is idd. een te groot risico, en om dan nog eens €60 te betalen om opnieuw aangesloten te worden is ook niet echt fijn ;)

• slash24
    • Registratie: November 2002
    • Laatst online: 31-01 09:39
    Anoniem: 39325 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:04:
    Zijn er mensen over naar ADSL2+ met een linksys modem. Wat zijn jullie bevindingen. Ikzelf ben over en heb de Linksys WAG54GX2, de centrale zit op 1800 meter (ongeveer). De snelheid is niet echt perfect en zit nu tussen de 10000 en 12000 down, up tussen de 950 en 1033. Schommelt een beetje en is niet echt stabiel... :'( :'(
    Jawel hoor! Ik ben ook al over met een Linksys WAG54G v2. Zie hier mijn specs.

DSL Status: UP
    DSL Modulation Mode: ADSL2+
    DSL Path Mode: INTERLEAVED
    Downstream Rate: 14399 Kbps
    Upstream Rate: 880 Kbps
    Downstream Margin: 7 db
    Upstream Margin: 7 db
    Downstream Line Attenuation: 29
    Upstream Line Attenuation: 12
    Downstream Transmit Power: 0
    Upstream Transmit Power: 0

Ik zit volgens de postcode check op 1500m van de centrale, dat zal in werkelijkheid dus wel zo iets van 1800 - 2000 meter zijn. Ik had inderdaad ook op wat meer gehoopt (vooral upstream) maar ben zo ook wel tevreden hoor!

ASUS A8N-SLI, A64-3500+, 2GB PC3200, Maxtor 250GB SATA, ASUS X850XTPE, Audigy2 ZS, NZXT Nemesis Elite.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:34:
    [...]

Ik zeur idd. best ja, maar aangezien ik ervaringen van anderen lees wat betreft te veel betalen enz. en dat het dan weken duurt schept niet veel rust ;)
    Ik heb iig (nog) niet gelezen dat het helemaal niet terugkwam. :)
    Als met de volgende factuur niet verrekend is, kan je toch even contact met ze opnemen?

• BHQ
    Zondagskindje schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:52:
    [...]

Ik heb iig (nog) niet gelezen dat het helemaal niet terugkwam. :)
    Als met de volgende factuur niet verrekend is, kan je toch even contact met ze opnemen?
    Daarom wacht ik ook tot volgende maand op een nieuw factuurtje ;)

• Zondagskindje

Zondagskindje

Yapser schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:57:
    [...]

Daarom wacht ik ook tot volgende maand op een nieuw factuurtje ;)
    Goed zo, je kan altijd nog uit je stekker gaan.

• fjs

fjs

Quakie schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:05:
    [...]

off topic
    Geeft bij mij een flashback van StarTrek the Q Continuum :P
    off topic

• bjck
    slash24 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 15:36:
    [...]

Ik zit volgens de postcode check op 1500m van de centrale, dat zal in werkelijkheid dus wel zo iets van 1800 - 2000 meter zijn. Ik had inderdaad ook op wat meer gehoopt (vooral upstream) maar ben zo ook wel tevreden hoor!
    Dat is de combinatie van Linksys met de Tiscali apparatuur. Mogelijk dat Linksys nog wat kan optimaliseren hiervoor, zou het ze zeker melden als je ziet dat ZyXEL wel >1100 weet te halen (de R moet nog even wachten alleen) gewoon.

Zou het ze zeker mailen bij Linksys, wieweet kunnen ze er wat aan optimaliseren.

Zelfde geldt voor de Speedtouch modems, zitten toch ook gemiddeld een 100kbps lager als ik het zo lees.

[Voor 6% gewijzigd door bjck op 06-02-2006 16:23]

• Leftblank
    • Nu online
    De links uit de "Index" in de TS linken nog naar deeltje 18 ;)

Anoniem: 67119

Ik heb nu een paar maanden voipbuster draaien op mijn zyxel 2602R-61. Dat draait verdomd goed. Nu zag ik in een andere thread dat iemand met een speedtouch automatich kon kiezen of hij belde via vaste net(kpn) of via VOIP. Hij moest dan 01 voor het nummer draaien om via voip te bellen. Hoe werkt dit principe dan.

Ik heb het volgende aangsloten:

ISRA - splitter - zyxel - linksys router. Op de splitter heb ik vaste telefonie(kpn) en op een van de uitgangen van zyxel heb ik een dect telefoon. Hoe zou je het moeten aansluiten dat ik altijd vaste net heb en door 01 ervoor te zetten modem automatish voip kiest.

• SteveV
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 67119 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:02:
    Ik heb nu een paar maanden voipbuster draaien op mijn zyxel 2602R-61. Dat draait verdomd goed. Nu zag ik in een andere thread dat iemand met een speedtouch automatich kon kiezen of hij belde via vaste net(kpn) of via VOIP. Hij moest dan 01 voor het nummer draaien om via voip te bellen. Hoe werkt dit principe dan.

Ik heb het volgende aangsloten:

ISRA - splitter - zyxel - linksys router. Op de splitter heb ik vaste telefonie(kpn) en op een van de uitgangen van zyxel heb ik een dect telefoon. Hoe zou je het moeten aansluiten dat ik altijd vaste net heb en door 01 ervoor te zetten modem automatish voip kiest.
    Dat heet dialplans en dat gebruik ik ook icm met mijn speedtouch 716.
    Ik bel standaard via voip en als ik het # bel dan krijg ik de kiestoon van kpn en kan ik goedkoper 06 nummers bellen.
    Nou ken ik die zyxel modems niet dus ik weet niet of die in het menu dialplans supporten.
    Maar ik zou zeggen waag er eens een zoekfunctie op got aan.

[Voor 8% gewijzigd door SteveV op 06-02-2006 17:15]

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• Witlof
    • Laatst online: 18:21
    Ik heb problemen met mijn Speedtouch 716g en de wireless-lan verbinding. Deze valt weg en komt niet meer op. Hebben meer mensen hier last van? Gebruik als firmware de laatste versie van deze site http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716g
    Heb alleen een MAC-filter erop zitten en voor de rest niets.

Zijn er trouwens nog dingen die aangepast moeten worden na de upgrade van 8/1 naar ADSL2+ bij Tiscali?

• Nijl

Nijl

nog mensen die w88 op overzetten tiscali 8 --> 24mbit?

You are NIJL-ed!

• NiDo
    • Registratie: Februari 2006
    • Laatst online: 14-03-2019
    Ik zit nog niet op Tis ADSL2, centrale is Rotterdam Groenoord (rtd-grd, schiedam )

Anoniem: 39325

bjck schreef op maandag 06 februari 2006 @ 16:22:
    [...]

Dat is de combinatie van Linksys met de Tiscali apparatuur. Mogelijk dat Linksys nog wat kan optimaliseren hiervoor, zou het ze zeker melden als je ziet dat ZyXEL wel >1100 weet te halen (de R moet nog even wachten alleen) gewoon.

Zou het ze zeker mailen bij Linksys, wieweet kunnen ze er wat aan optimaliseren.

Zelfde geldt voor de Speedtouch modems, zitten toch ook gemiddeld een 100kbps lager als ik het zo lees.
    Ik ga zeker een mailtje naar Linksys sturen, de WAG54GX2 is vrij nieuw. De Firmware is nu v1.00.01 wat de laatste versie is. De volgende informatie is zichtbaar, ik zou ook willen zien of het wel echt ADSL2+ is bijvoorbeeld...

Status: Up
    Downstream Rate: 10279 Kbps
    Upstream Rate: 853 Kbps

--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
    Encapsulation: RFC 1483 Bridged
    Multiplexing: LLC
    Qos: UBR
    Pcr Rate:
    Scr Rate:
    Autodetect: Disable
    VPI: 0
    VCI: 34
    Enable: 1
    PVC Status: Up

• BHQ
    Maassluise centrale is ook nog niet vernieuwd, anders had ik wel al downtime meegemaakt gok ik ;)

Nijl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:59:
    nog mensen die w88 op overzetten tiscali 8 --> 24mbit?
    Mja Gv-Mx Den Haag-Marnix nog nix

• bjck
    Waar komt toch die rare aanname vandaan dat het per centrale is. Misschien is er wel gegroepeerd op alfabet op de eerste letter in je postcode bijvoorbeeld.

• Nijl

Nijl

bjck schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:37:
    Waar komt toch die rare aanname vandaan dat het per centrale is. Misschien is er wel gegroepeerd op alfabet op de eerste letter in je postcode bijvoorbeeld.
    iemand bij wie de postcode met een 9 begint en nog niet is geupgrade? O-)

You are NIJL-ed!

• Leftblank
    • Nu online
    Nijl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 18:44:
    [...]

iemand bij wie de postcode met een 9 begint en nog niet is geupgrade? O-)
    "Waar komt toch die rare aanname vandaan dat het per centrale is. Misschien is er wel gegroepeerd op alfabet op de eerste letter in je postcode bijvoorbeeld." ;)

[Voor 3% gewijzigd door Leftblank op 06-02-2006 19:10]

Anoniem: 67119

SteveV schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:15:
    [...]

Dat heet dialplans en dat gebruik ik ook icm met mijn speedtouch 716.
    Ik bel standaard via voip en als ik het # bel dan krijg ik de kiestoon van kpn en kan ik goedkoper 06 nummers bellen.
    Nou ken ik die zyxel modems niet dus ik weet niet of die in het menu dialplans supporten.
    Maar ik zou zeggen waag er eens een zoekfunctie op got aan.
    Hoe heb jij het dan fysiek aangesloten?

• bartjenl
    • Laatst online: 19:23
    mijn postcode begint met een 5, eindigt op een B, mijn achternaam begint met een L, er zit geen G in, ik zit op centrale ehv-vhn en mijn vast ip-adres bevat geen 1.

Oh en ik ben nog niet overgezet.

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

Anoniem: 27474

Kan het kwaad als je je firewall op de zyxel
    uitzet? De snelheid gaat dan met ongeveer 200kb/s omhoog. Het testfiletje op ftp.tweakdsl.nl/test/ haal ik binnen op 1.54mb/s , terwijl zonder deze firewall gaat het op 1.76mb/s.
    Volgens de gegevens zit is op 850 meter van de centrale. Iemand?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 06-02-2006 19:41]

• jed_nl
    • Registratie: September 2005
    • Laatst online: 29-05 22:09
    bartjenl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:39:
    mijn postcode begint met een 5, eindigt op een B, mijn achternaam begint met een L, er zit geen G in, ik zit op centrale ehv-vhn en mijn vast ip-adres bevat geen 1.
    Waar zou dan de gelijkenis met mij zijn?

Mijn postcode begint met een 3, eindigt op een K, m'n achternaam begint met een E, en er zit wel een G in, m'n IP adres bevat wel een 1, en er is in iedergeval al 1 gebruiker op mijn centrale (ijss) over.....

Mischien dan toch de waarde die komt uit het optellen van alle numerieke waardes van de letters in de achternaam van je schoonmoeder?
    >:)

• SteveV
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 01-06 13:53

SteveV

Schtiefv Meister

Anoniem: 67119 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:35:
    [...]

Hoe heb jij het dan fysiek aangesloten?
    ISRA - Splitter - Speedtouch.
    Vanaf de splitter de telefoon kabel in mijn pstn poort van de router en de telefoons in de phone poorten van mijn router.
    Het geheel is geconfigureerd met dialplans voor voip en kpn zodat ik gratis uitbel via voip en 06/0900 nummers etc met kpn kan bellen.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

• bartjenl
    • Laatst online: 19:23
    jed_nl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 20:07:
    [...]

Waar zou dan de gelijkenis met mij zijn?

Mijn postcode begint met een 3, eindigt op een K, m'n achternaam begint met een E, en er zit wel een G in, m'n IP adres bevat wel een 1, en er is in iedergeval al 1 gebruiker op mijn centrale (ijss) over.....

Mischien dan toch de waarde die komt uit het optellen van alle numerieke waardes van de letters in de achternaam van je schoonmoeder?
    >:)
    gelukkig kan mijn schoonmoeder geen kinderen krijgen. succes met optellen!

"Do not worry about your difficulties in mathematics; I can assure you that mine are still greater" - Albert Einstein (1879-1955)

• Smooth2K

Smooth2K

Anoniem: 27474 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 19:40:
    Kan het kwaad als je je firewall op de zyxel
    uitzet? De snelheid gaat dan met ongeveer 200kb/s omhoog. Het testfiletje op ftp.tweakdsl.nl/test/ haal ik binnen op 1.54mb/s , terwijl zonder deze firewall gaat het op 1.76mb/s.
    Volgens de gegevens zit is op 850 meter van de centrale. Iemand?
    In routermode met NAT aan kan het volgens mij absoluut geen kwaad
    Hiet staat de firewall in ieder geval uit.

• Nijl

Nijl

ik heb geen teennagels meer over.. ik heb nog steeds mijn 8gbit verbinding

You are NIJL-ed!

• Smooth2K

Smooth2K

Nijl schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:15:
    ik heb geen teennagels meer over.. ik heb nog steeds mijn 8gbit verbinding
    Oh man met zo veel bandwidth zou ik meteen een groot serverpark gaan hosten

• BHQ
    True. Ik wacht iig ook tot de Cisco wordt vervangen voor iets degelijks dat wél op 8064 traint (en ja het kan, ik zit op ca. 900 meter)

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Zondagskindje schreef op maandag 06 februari 2006 @ 11:35:
    [...]

LoL, ik ben het helemaal met je eens.
    Ik hoop dat ik voor mijn verjaardag ben omgezet, dat zou wel leuk zijn.
    Ik hoop wel dat je dan binnenkort jarig bent!

Ik lees e.e.a. over postcodes, alfabetische volgorde van je naam e.d. Dit alles bij Tiscali. Laten we hopen dat ze bij BBned nu ook eens bij de "A" beginnen, mijn achternaam begint namelijk met een "B".

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:30:
    [...]

Ik hoop wel dat je dan binnenkort jarig bent!

Ik lees e.e.a. over postcodes, alfabetische volgorde van je naam e.d. Dit alles bij Tiscali. Laten we hopen dat ze bij BBned nu ook eens bij de "A" beginnen, mijn achternaam begint namelijk met een "B".
    5 maart, staat in mijn profiel.

Anoniem: 28897

Ik en mijn vader missen een aantal emails.

Nu blijkt dat de server waarvan de mail verstuurd is sinds gisteren op de blacklist van Spamcop terecht is gekomen. De mailserver van TweakDSL blokkeert dit dus......

Is de mail nu verloren ?

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Anoniem: 28897 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:56:

Nu blijkt dat de server waarvan de mail verstuurd is sinds gisteren op de blacklist van Spamcop terecht is gekomen. De mailserver van TweakDSL blokkeert dit dus......

Is de mail nu verloren ?
    Gelukkig maar dat de desbetreffende mailserver in spamcop zit nu. Mail zou indien je 't ontvangen had nog in de mailbox moeten zitten, is 't verstuurd nadat 't in spamcop zit, is 't helaas pindakaas.

http://specs.tweak.to/5253

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    Zondagskindje schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:41:
    [...]

5 maart, staat in mijn profiel.
    Bij mij staat er nog niks :'(

Staat het bij jou bij 'upgrade' ? :)

[Voor 4% gewijzigd door 666AnGeL op 06-02-2006 23:19]

• Zondagskindje

Zondagskindje

666AnGeL schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:19:
    [...]

Bij mij staat er nog niks :'(

Staat het bij jou bij 'upgrade' ? :)
    :D Nee joh, ik heb het over mijn verjaardag.

• bjck
    Anoniem: 28897 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:56:

Is de mail nu verloren ?
    Mail is verzonden door een server en niet geaccepteerd door de ontvangende. Dus mail is niet verloren, maar nooit verzonden/aangekomen gewoon.

• Nijl

Nijl

Zondagskindje schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:34:
    [...]

ik schrok ook al.. 5 maart... OMG! 8)7 you sillie woman!

You are NIJL-ed!

Anoniem: 157052

Hier zitten we ook nog steeds te wachten op de omzetting. Heerlen Centrum, Zuid Limburg om precies te zijn. :X

• Jimster
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 21:09
    Wat heeft het voor zin om nu te gaan zeggen of je wel of niet omgezet bent. Ten eerste weet niemand op welke dag omgezet wordt. En ten tweede volgt morgen de laatste omzettingen volgens TweakDSL. Dus voor die tijd juichen of zeuren heeft imho weinig meerwaarde.

• Chutney
    Topic gaat wel offtopic nu he?.. teennagels/verjaardagen e.d.

Liefst wat meer ervaringen oid of punten waar mensen mee geholpen kunnen worden O-)

• Witlof
    • Laatst online: 18:21
    Witlof schreef op maandag 06 februari 2006 @ 17:33:
    Ik heb problemen met mijn Speedtouch 716g en de wireless-lan verbinding. Deze valt weg en komt niet meer op. Hebben meer mensen hier last van? Gebruik als firmware de laatste versie van deze site http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716g
    Heb alleen een MAC-filter erop zitten en voor de rest niets.

Zijn er trouwens nog dingen die aangepast moeten worden na de upgrade van 8/1 naar ADSL2+ bij Tiscali?
    Waar stond die UK-versie van de firmware die ook gebruikt kon worden? Is daar al wel een nieuwe van? En gebruiken mensen die al? Ik blijf problemen ondervinden met de draadloze verbinding :|

Jimster schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:27:
    Wat heeft het voor zin om nu te gaan zeggen of je wel of niet omgezet bent. Ten eerste weet niemand op welke dag omgezet wordt. En ten tweede volgt morgen de laatste omzettingen volgens TweakDSL. Dus voor die tijd juichen of zeuren heeft imho weinig meerwaarde.
    Er kan net zo goed een iets misgaan waardoor ze je door omstandigheden vergeten om te zetten. Ik heb vaker gelezen dat het er administratief wel eens een behoorlijke puinhoop kan zijn. Daarbij juich en/of zeur ik niet, ik ben enkel zeer benieuwd. Jammer dat ik op internet zoveel mensen tegenkom die menen te moeten zeggen hoe een ander zich moet gedragen. In het echte leven heb ik daar nog nooit last van gehad. })

Maaruh, je zult het geloven of niet. As we speak wordt ik hier omgezet. 1200KB/s.
    Maar meteen eventjes de firmware upgraden want dit valt me zwaar tegen.

• NiDo
    Wellicht is deze vraag in een van de vorige Topics reeds gevraagt, de speedtouch 716 ZONDER wlan, moet daarvoor ook de firmware geupgrade worden voor ADSL2. Ik lees berichten dat je de versie 5.4 nodig zou moeten hebben maar is dit niet alleen voor de wlan verbinding ?? Ik zit nu nog op 5.1.3 volgens mij ( modem heb ik in November toegestuurd gekregen)..

• fjs

fjs

Witlof schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 07:51:
    [...]

Waar stond die UK-versie van de firmware die ook gebruikt kon worden? Is daar al wel een nieuwe van? En gebruiken mensen die al? Ik blijf problemen ondervinden met de draadloze verbinding :|
    Hier staat de Engelse firmware http://www.speedtouch.co.uk/716.asp

Deze gebruik ik met met 716g al maanden en werkt voor mij beter dan de Nederlandse.

• Quakie

Quakie

quakelen

NiDo schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:00:
    Wellicht is deze vraag in een van de vorige Topics reeds gevraagt, de speedtouch 716 ZONDER wlan, moet daarvoor ook de firmware geupgrade worden voor ADSL2. Ik lees berichten dat je de versie 5.4 nodig zou moeten hebben maar is dit niet alleen voor de wlan verbinding ?? Ik zit nu nog op 5.1.3 volgens mij ( modem heb ik in November toegestuurd gekregen)..
    Je moet niks natuurlijk.

Ik ben sinds zondagavond op 5.4 en zover ik kan merken is mijn lijn wat stabieler....
    Rest merk ik geen echt verschil, maar dat zegt niks natuurlijk.
    Ik zou het gewoon doen, kost je paar minuten maar als er problemen zijn kan je tenminste al zeggen dat je op laatste firmware zit.

• NiDo
    Quakie schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:13:
    [...]

Je moet niks natuurlijk.

Ik ben sinds zondagavond op 5.4 en zover ik kan merken is mijn lijn wat stabieler....
    Rest merk ik geen echt verschil, maar dat zegt niks natuurlijk.
    Ik zou het gewoon doen, kost je paar minuten maar als er problemen zijn kan je tenminste al zeggen dat je op laatste firmware zit.
    Ik ga vanmiddag maar eens kijken op de site van speedtouch.nl. Kan ik daarna gewoon die patch van Tweak erover laten lopen ?? ( ik heb er nog niet heel veel verstand van firmware upgrades, als iets werkt, dan werkt het nl. bij mij )

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb het zonder files van Tweak gedaan.

Op de site staat 5.4 in een zip file en er onder staat een nieuwe versie van de config tool.
    Enige waar je op moet leten is dat je firewall uit staat en dat je even handmatig een ip instelt die valt in je range van je speedtouch 192.168.1.66 bijv.

na firmware update modem resetten naar fabrieksinstellingen via de webinterface.
    daarna nieuwe config tool starten en kiezen voor tiscali met telefonie.

zo heb ik het gedaan en heb nu nog internet dus ga ervanuit dat het goed is... er staan nl. meerdere tiscali's in de configtool :S

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    Zondagskindje schreef op maandag 06 februari 2006 @ 23:34:
    [...]

damn.. ik zat dus te slapen toen ik het las :D hahaha

• jopie
    • Registratie: Juli 1999
    • Nu online
    Weet iemand of er verschil is tussen een splitter voor ISDN of Analoog? Ik heb bij Tweakdsl een B10 over ISDN aangevraagd, en een copperjet 816 ontvangen met een splitter, hier staat echter POTS/analoog op?

• Marger
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online
    Nou, ik ben weer opgelucht. Ik vreesde zondag (dat postte ik hier ook) even dat mijn plotseling verhoogde upstream (van altijd 832 naar 960) betekende dat de lijn geüpgrade was, maar niet hoger kon. Dat blijkt enigszins mee te vallen:

Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 55,94 (1.836,77 KBps) ;)

Vanochtend gaf mijn Zyxel netjes aan: Standard:ADSL2+ Mode. Bovenstaande snelheid haal ik met:

Upstream Speed: 1134 kbps
    Downstream Speed: 17798 kbps

Ik heb een lijnlengte van 1044 meter volgens de bekende site. Mijn firewall staat overigens nog gewoon aan in het modem, dus ik ga zometeen nog even proberen wat hij zonder eventueel doet. Ik ben echter al bijzonder tevreden over deze snelheid! Nu maar hopen dat de lijn ook stabieler blijft dan de afgelopen weken.

Marger schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:36:
    Nou, ik ben weer opgelucht. Ik vreesde zondag (dat postte ik hier ook) even dat mijn plotseling verhoogde upstream (van altijd 832 naar 960) betekende dat de lijn geüpgrade was, maar niet hoger kon. Dat blijkt enigszins mee te vallen:

Transferred 1 file totaling 100,00 MB in 55,94 (1.836,77 KBps) ;)

Vanochtend gaf mijn Zyxel netjes aan: Standard:ADSL2+ Mode. Bovenstaande snelheid haal ik met:

Upstream Speed: 1134 kbps
    Downstream Speed: 17798 kbps

Ik heb een lijnlengte van 1044 meter volgens de bekende site. Mijn firewall staat overigens nog gewoon aan in het modem, dus ik ga zometeen nog even proberen wat hij zonder eventueel doet. Ik ben echter al bijzonder tevreden over deze snelheid! Nu maar hopen dat de lijn ook stabieler blijft dan de afgelopen weken.
    Dan reken er nog maar eens 100KB/s bij als je je firewall uitzet.

Hebbes ! Standard:ADSL2+ Mode
    Upstream Speed: 863 kbps
    Downstream Speed: 16834 kbps
    Op een vermoedelijke 575meter vd centrale met de 2602R-61 V3.40(RE.2) firmware

Enne aangezien niemand weet volgens welke criteria er wordt geupgraded roept iedereen centrales, postcodes, jaardagen ed, niet van dat benauwde reageren...

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 10034 op 07-02-2006 10:52]

• Nijl

Nijl

mijn nagels groeien weer :) eindelijk adsl op2+! ik ben dolletjes|

You are NIJL-ed!

• Smooth2K

Smooth2K

Nijl schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:48:
    mijn nagels groeien weer :) eindelijk adsl op2+! ik ben dolletjes|
    Dus je bent gedowngrade van 8GB naar 16MB ?

Anoniem: 85656

Ik ben eindelijk ook overgezet.

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 988 / 20.166
    Output Power (Up/Down) [dBm]: 4,5 / 16,0
    Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 2,0 / 9,5
    SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,5

Ik heb in mn huis nog zo'n 15 meter telefoon kabel van het isra punt, naar mijn modem (716v5 wl) lopen. Daarom heb ik hem net bijna direct bij het isra punt aangesloten (zonder splitter).
    De snelheid werd daar alleen maar minder van (19mbit), heb een paar keer gerestart, maar het bleef onder de 20mbit.
    Nu zit de modem weer gewoon aan het eind van die 15 meter kabel, en traint hij weer lekker op iets boven de 20 >:) Erg vreems, maar mij hoor je niet klagen.

[edit] wel gigantisch veel errors, maar dat schijnt te horen:

Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
    FEC Errors (Up/Down): 637.534.208 / 2.617
    CRC Errors (Up/Down): 1 / 43
    HEC Errors (Up/Down): 0 / 6

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 85656 op 07-02-2006 11:25]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee