Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.526 views sinds 30-01-2008

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
om3ega schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:40:
Ik kan nog (steeds) geen 0900 nummers bellen? (voDSL) ..

Weet iemand trouwens ook wat de commando's zijn die we kunnen gebruiken? Momenteel hebben we (zomaar) iets van een wissel gesprek (je hoort Tuut tuut als er een gesprek achter zit) maar geen idee hoe je over moet schakelen?
zal binnenkort wel op site komen , ik ben nu al blij dat je online je telefoon kosten kan terug zien

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 21:22
DeV0uReR schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:16:
Mijn reactie met screenshot aan Tweakdsl/Zyxel:

Geachte heren/dames,

Ik heb gedaan wat jullie adviseerde zowel met de nieuwe als de oude firmware. Met de oude ging downloaden tot 12Mbit (redelijk stabiel en 100% CPU) en van de nieuwe firmware heb ik een screenshot bijgevoegd. Zoals te zien rechtsonder in DU meter gaat het nogal met vlagen. Die pieken haal ik max 16/18Mbit. Dit is op zich vrij netjes alleen de stabiliteit laat te wensen over. Het maakt mij niet uit wie het probleem oplost. Daarom ook mijn CCtjes aan TweakDSL (mijn provider) Ik raad u/jullie aan om eens een kijkje te nemen op tweakers (Het grote TweakDSL topic - Deel 19). Zoals u kunt zien ben ik niet de enige met problemen wat betreft stabiliteit/snelheid van het betreffende Zyxel modem. Ik hoop dat er dan ook snel een oplossing komt…

Met vriendelijke groet,

Koen van Blijderveen

http://www.van-blijderveen.nl/screenshot.JPG
Heb je het modem na de firmware upgrade wel gereset met de factory defaults? Dit was het probleem bij mij namelijk ook, nadat ik het gerest had met de factory defaults ( button op de firmware upgrade pagina ) liep alles een stuk beter, daarvoor had ik dezelfde klachten als je hier beschrijft.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Nog makkelijker (en wellicht beter) is het om het knopje op de achterkant te gebruiken. Als hij is opgestart en je houdt die >15 seconde ingedrukt herstart hij en reset hij naar de factory defaults. Even opnieuw instellen en 'veemde klachten' zouden verledentijd moeten zijn.

Wordt veroorzaakt door een oude configuratie(bestand) die niet compatible is met de nieuwe firmware. Krijg je rare klachten van en hele aparte dingen vaak.

CPU-load niet altijd druk om maken. Een download van een paar honder kiloByte/s kan best 50% load gebruiken omdat de NAT engine wel lekker bezig is gewoon natuurlijk. Als hij constant op 100% staat heb je:

• Een linesync van ~20Mbps en ben je aan het downloaden met ~2000kByte/s
• Je firewall aan staan en een goede linesync en maximaal aan het downloaden.
• Heel veel connecties tegelijk door P2P software.

Het is niet rechtevenredig, dat kan je niet doen die aanname. Het is dus niet zo dat als je 10% van je lijnsnelheid benut je 10% CPU-usage moet zien.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 23-02-2006 22:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Gompie98
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-05-2024
om3ega schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 21:40:
Ik kan nog (steeds) geen 0900 nummers bellen? (voDSL) ..

Weet iemand trouwens ook wat de commando's zijn die we kunnen gebruiken? Momenteel hebben we (zomaar) iets van een wissel gesprek (je hoort Tuut tuut als er een gesprek achter zit) maar geen idee hoe je over moet schakelen?
Kijk eens hier(kan zijn dat dit alleen voor voip is):
http://www.tweakdsl.nl/?page=phone/services

Sinds vandaag wordt mijn nummer niet meer meegezonden. Inkomend heb ik dus nog wel nummerherkenning, maar anderen kunnen niet meer zien dat ik bel.
Meer mensen hier last van? (Ik heb isdn)

[ Voor 4% gewijzigd door Gompie98 op 23-02-2006 22:11 ]

Anoniem: 10034

bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:07:
CPU-load niet altijd druk om maken. Een download van een paar honder kiloByte/s kan best 50% load gebruiken omdat de NAT engine wel lekker bezig is gewoon natuurlijk. Als hij constant op 100% staat heb je:

Het is niet rechtevenredig, dat kan je niet doen die aanname. Het is dus niet zo dat als je 10% van je lijnsnelheid benut je 10% CPU-usage moet zien.
Helder, en idd wel logisch, tnx

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:35
Oja .. er viel me nog iets (positiefs) op :)

Of ik heb vandaag echt een geluk dag .. of mijn huis spammert is op vakantie , of TweakDSL heeft een spamfilter draaien ? Wie helpt mij uit de droom ? :P

Oh btw .. volgens mij zijn die commando's enkel voor VoIP , bij mij werken ze i.i.g niet .. :)

[ Voor 20% gewijzigd door om3ega op 23-02-2006 22:52 ]

• kenles
Gompie98 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:09:
[...]

Sinds vandaag wordt mijn nummer niet meer meegezonden. Inkomend heb ik dus nog wel nummerherkenning, maar anderen kunnen niet meer zien dat ik bel.
het zelfde probleem en ook geen 0900 nummers

vraagje , zijn al upgraders van bbned die al de modem ontvangen heeft ?

[ Voor 8% gewijzigd door kenles op 23-02-2006 22:58 ]

Anoniem: 68540

Gompie98 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem.. Vaag! Btw, ik kom er niet uit mbt doorschakelen.. Heb ook ISDN en doorschakelen vanuit mn Quattrovox III lijkt niet te werken..

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-02-2024
bjck schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:07:
Nog makkelijker (en wellicht beter) is het om het knopje op de achterkant te gebruiken. Als hij is opgestart en je houdt die >15 seconde ingedrukt herstart hij en reset hij naar de factory defaults. Even opnieuw instellen en 'veemde klachten' zouden verledentijd moeten zijn.

Wordt veroorzaakt door een oude configuratie(bestand) die niet compatible is met de nieuwe firmware. Krijg je rare klachten van en hele aparte dingen vaak.

Reset heb ik idd gedaan (zowiezo na elke firmware up/downgrade). Check het screenshot wat ik erbij heb gezet. Dat zijn 6 uitgaande verbindingen (geen p2p maar usenet). Dan hoort niet om de zoveel tellen de verbinding plat te liggen (dat is nl. wat er gebeurd). Ik heb ergens gelezen dat het wireless modem daar geen last van heeft. Kan iemand met de wireless uitvoering dit bevestigen?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:11
De storing is inderdaad verholpen. De verbinding functioneert iig weer goed, vanochtend was het wel f*cking klote. Ik dacht even dat het aan m'n modem/netwerk zou liggen, ik wou alles overhoop gooien.

Gelukkig moest ik gaan werken, anders had ik dat waarschijnlijk gedaan. :X

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

kenles schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:53:
[...]

vraagje , zijn al upgraders van bbned die al de modem ontvangen heeft ?
Nee, maar ik heb ook nog geen upgradekosten betaald.
Ik heb zo´n vermoeden dat we nog wel ff kunnen wachten op die modems.
Gelukkig heb ik al een ADSL2 modem, dus mij maakt het niet veel uit of dat ding komt.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• om3ega
Met een beetje mazzel krijg ik mijn modem morgen :) .. dat zal wel zaterdag afhalen worden denk ik ;)

• Zondagskindje

Zondagskindje

om3ega schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:38:
Met een beetje mazzel krijg ik mijn modem morgen :) .. dat zal wel zaterdag afhalen worden denk ik ;)
Heb je daarover bericht gehad of gok je daarop?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 20:40
De storing lijkt hier nog niet verholpen (omg. Eindhoven). Mijn download snelheid is gezakt van 2 Mbyte naar ongeveer 650 Kbyte...

Ik heb mijn modem al een keer helemaal opnieuw ingesteld, maar het lijkt niet aan mijn kant te liggen.

Edit: he, in het downstream noise margin scherm van de Zyxel zijn alle tone regels nu gevuld met data, behalve de eerste, dat zijn alleen nullen.

Eerder was dat precies andersom, toen was alleen de eerste regel (tone 0-31) gevuld, de rest waren allemaal nullen. Betekend dat iets?

[ Voor 38% gewijzigd door Jiriki op 24-02-2006 00:01 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-05 16:57
0-31 is je upstream, 31-512 is je downstream.

Als een van beide niet gevult is met waardes, heb je dus of geen upstream, of geen downstream. In dat geval zou internet redelijk onmogelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 09-05 20:40
AH, dan zal ik wel een verkeerde copy-paste actie hebben gedaan de vorige keer, dat had ik namelijk in een txt filetje bewaard :)

Nou ja, morgen maar eens kijken of het beter is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben weer online :D Heb tweakdsl via BBNed en volgens mij lagen vanaf vanmiddag de DNS servers overhoop ofzo.... Ook werd er vanavond een paar keer mn ipadres eruit gegooid. Maar het lijkt dat de problemen voor mij voorbij zijn :D

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Zondagskindje schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:40:
[...]

Heb je daarover bericht gehad of gok je daarop?
Ik kreeg netjes een e-mailtje met daarin een vooraankondiging en gisteren een tracking nummer. Ik dacht nog bij mijzelf... Zo zo . .dat ziet er profi uit :7

PS : 2e dag zonder spam... is het een wonder of filter ? Nu word ik toch wel heel erg nieuwsgierig :P

[ Voor 14% gewijzigd door om3ega op 24-02-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 16:28
DeV0uReR schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:09:
[...]

Reset heb ik idd gedaan (zowiezo na elke firmware up/downgrade). Check het screenshot wat ik erbij heb gezet. Dat zijn 6 uitgaande verbindingen (geen p2p maar usenet). Dan hoort niet om de zoveel tellen de verbinding plat te liggen (dat is nl. wat er gebeurd). Ik heb ergens gelezen dat het wireless modem daar geen last van heeft. Kan iemand met de wireless uitvoering dit bevestigen?
Ik heb ook een 2602R. En sinds de nieuwe beta(?) firmware heb ik ook problemen (zie post aantal dagen terug). Ik heb de firmware al een paar keer opnieuw geflashed en natuurlijk steeds een harde reset. Bijna alles staat op default, behalve het password, remote access en de firewall uit.

De snelheid is top, de stabiliteit minder. Soms klapt hij er na een half uur al uit, en soms na anderhalve dag. Dit gebeurt tijdens hevig netwerkverkeer maar ook als hij maar wat staat te idlen. En gister toevallig toen ik net snmp begon uit te lezen voor leuke mrtg stats. Daarnaast had ik ook problemen met dhcp. Met het uitzetten van static dhcp lijken de dhcp problemen weg maar zolang is mijn modem helaas niet up geweest.

Het is mij echter nog niet duidelijk waar het probleem precies zit en dat maakt het reproduceren van de crashes lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:24
Ik vond het al raar dat TweakDSL er zo lang over deed om mij een nieuw wachtwoord toe te sturen, vandaag werd me 'duidelijk' waarom:
Hi. This is the qmail-send program at gollum.cambrium.nl.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<info@tweakdsl.nl>:
procmail: Couldn't create "/var/spool/mail/tweakdsl"
procmail: Couldn't read "/home/httpd/tweakdsl/.procmail/info"
I'm not going to try again; this message has been in the queue too long.
Ik heb geen flauw idee wat deze melding inhoudt... Hebben meer mensen hier last van gehad? Het emailadres is 100% in orde; info@tweakdsl.nl... :?

[ Voor 10% gewijzigd door Tackleberry op 24-02-2006 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 17:42
Zijn er meer mensen die sinds gisteren 'n stuk lagere download hebben gekregen van o.a. de newsserver? Tot gistermiddag kon ik continu met 2MB/s downloaden, nu blijftie hangen rond de 1,4MB/s, nogsteeds niet slecht, maar wel minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 15:27
Er lijkt iets te gaan gebeuren! Sinds vandaag staat er een 6 cijferig nummer bij DSL lijn... spannend... ;)

Het zal mij benieuwen.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRam
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

McRam

Tja...

Ik heb een vraagje voor de experts. Ik zit volgens de verschillende postcode checks op 2,2 km van de centrale. Best een eind. Op mijn Speedtouch 716 tref ik na de migratie naar ADSL2+ de volgende tranentrekkende cijfers aan:

Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 825 / 5.595
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 348,00 / 97,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 22,0 / 52,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 603.979.776 / 349
CRC Errors (Up/Down): 1 / 24
HEC Errors (Up/Down): 0 / 2

Vooral de download snelheid zelf, de Line Attenuation en de FEC errors zorgen ervoor dat het huilen mij nader staat dan het lachen. Heb e.e.a. ook gemeld bij Tweak zelf en ze zouden e.e.a. doorspelen aan de 2e lijn.

Speedtouch hangt in de meterkast met 0,5 meter kabel tussen binnenkomst KPN kabel en splitter. Daarna 0,5 meter kabel naar mijn 716. Verder niks geen vreemde vertakkingen o.i.d. Firmware e.d. zijn van de allerlaatste versie.

Ik las al dat gezien de Line Attentution ik wellicht niet op 2,2 km zit maar meer richting 4 kilometer ga. Je moet dan wel rondjes naar de centrale afleggen, maar goed niets is onmogelijk.

Is er iemand die mogelijk weet waar dit aan kan liggen en belangrijker wat ik er aan kan doen (anders dan verhuizen :p)? Alle input is welkom.

Pain don't hurt. Babes love scars. Broken bones heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 12:05
Tackleberry schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:02:
Ik vond het al raar dat TweakDSL er zo lang over deed om mij een nieuw wachtwoord toe te sturen, vandaag werd me 'duidelijk' waarom:

[...]

Ik heb geen flauw idee wat deze melding inhoudt... Hebben meer mensen hier last van gehad? Het emailadres is 100% in orde; info@tweakdsl.nl... :?
schijnbaar was er wat stuq, 't zou weer moeten werken.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 09-05 16:00
Heeft iemand al meer informatie over de random disconnects van de ADSL verbinding waar veel mensen (inclusief) ik last van lijken te hebben met de speedtouch 716WL (of v5) in combinatie met BBned?

Nieuwste firmware staat erop en alles.

Ik heb op een ander forum wel gelezen dat je de 716 via telenet op ADSL2 multimode ipv. ADSL2+ multimode kunt zetten en dat dan de disconnects weg zijn (iig veel minder). Maarja. dan schakel je dus terug naar normale ADSL ipv ADSL2. En dat kost snelheid en dat willen we natuurlijk niet.

Die disconnects zijn knap irritant met online gamen en nog veel vervelender bij het werken met VPN tunnels naar mijn werk (Als ik thuis zit te werken)

Ik kon bij TweakDSL met mijn aanbieding kiezen uit de speedtouch (met ingebouwde wifi en switch) en copperjet (kaal ADSL2 modem).. aangezien ik alles in een wilde heb ik voor de speedtouch gekozen. Hier heb ik nu toch een beetje spijt van :X

[ Voor 6% gewijzigd door FragDaddy op 24-02-2006 13:35 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Tackleberry schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:02:

[...]

Jup, same here
En ik krijg natuurlijk ook geen ticket nummer meer van ze

En Zyxel verwijst me naar tweak
Toch maar bellen dan :-(

Edit
Nu werkt het wel, krijg netjes een ticket nummer

Edit 2
En nog een ticket nummer :/

[ Voor 12% gewijzigd door Smooth2K op 24-02-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:06:
0-31 is je upstream, 31-512 is je downstream.

Als een van beide niet gevult is met waardes, heb je dus of geen upstream, of geen downstream. In dat geval zou internet redelijk onmogelijk zijn....
Behalve bij ISDN. Daar zijn bins 32 tot 64 upstream en is 64-255 of 64-512 je downstream. 0-31 moeten daar leeg zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 00:51

BHQ

En het is weer traag _O_. Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
MarcM schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:19:
Ik heb een vraagje voor de experts. Ik zit volgens de verschillende postcode checks op 2,2 km van de centrale. Best een eind. Op mijn Speedtouch 716 tref ik na de migratie naar ADSL2+ de volgende tranentrekkende cijfers aan:

Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 825 / 5.595
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 348,00 / 97,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 603.979.776 / 349
CRC Errors (Up/Down): 1 / 24
HEC Errors (Up/Down): 0 / 2

Vooral de download snelheid zelf, de Line Attenuation en de FEC errors zorgen ervoor dat het huilen mij nader staat dan het lachen. Heb e.e.a. ook gemeld bij Tweak zelf en ze zouden e.e.a. doorspelen aan de 2e lijn.

Speedtouch hangt in de meterkast met 0,5 meter kabel tussen binnenkomst KPN kabel en splitter. Daarna 0,5 meter kabel naar mijn 716. Verder niks geen vreemde vertakkingen o.i.d. Firmware e.d. zijn van de allerlaatste versie.

Ik las al dat gezien de Line Attentution ik wellicht niet op 2,2 km zit maar meer richting 4 kilometer ga. Je moet dan wel rondjes naar de centrale afleggen, maar goed niets is onmogelijk.

Is er iemand die mogelijk weet waar dit aan kan liggen en belangrijker wat ik er aan kan doen (anders dan verhuizen :p)? Alle input is welkom.
Let niet op die FEC errors (dat zijn gecorrigieerde lijnfouten die opzich al niet effectief erg zijn). Maar de Speedtouch zijn tellertje is hier compleet van slag en doen ze allemaal op TisDSL2 die Speedtouch modems.

De CRC (echte lijnfouten) zie je dat het er echt nihil zijn, dat tellertje lijkt wel te kloppen in de ST.

Als je hem aan laat staan zal hij 1 a 3x de verbinding sowieso laten vallen (na opstarten) binnen 48 uur waarschijnlijk en daarna (na veel optellen van niets) zal de teller eindelijk niet meer zo belachelijk oplopen.

Doe 2,2km koperlijn is dan heel erg beroerd of veel langer dan 2200 meter. Bij 52.5dB ga je eerder denken aan 4000 meter koperlijn op ADSL2+.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 21:55

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik wilde tweakdsl aan gaan vragen, tijdens de aanvraag vragen ze om een kenmerk DSL lijn? Waar haal ik die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Weer problemen hier, hetzelfde als gisteren.

Veel packetloss naar alle locaties toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k4y
  • Laatst online: 18-05-2024

k4y

hier ook in Alkmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

En weer loopt de boel bij Tweak vast...
En ik was net bezig een recept voor boerenkool te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85516

Idem... beetje flauw van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

sander815 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:36:
ik wilde tweakdsl aan gaan vragen, tijdens de aanvraag vragen ze om een kenmerk DSL lijn? Waar haal ik die vandaan?
zeker weten met al die packetlossberichten de laatste 2 dagen?
Normaal krijg je deze van je vorige provider als je ze een liev mailtje stuurt.

-edit- van de newsserver leech ik wel vrolijk snel, intern is het dus wel goed :{

[ Voor 10% gewijzigd door BHQ op 24-02-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Schijnbaar zijn er weer problemen met dezelfde router als gister, ze zijn ermee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 10-05 17:42
Die moet je op de een of andere manier van je oude provider zien te krijgen; zowel Planet als KPN kon me daar niet aan helpen; de figuur op de helpdesk die ik aan de lijn had gekregen zei zelfs dat je analoog of ISDN moest invullen. Hier is 't toch gewoon in orde gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 14:02
Dimmu schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:37:
Schijnbaar zijn er weer problemen met dezelfde router als gister, ze zijn ermee bezig :)
Twee keer achter elkaar problemen?? dat is wel heel toevallig.
Ik had er hier ook last van net als gisteren.
Het is toch niet "slechts" een lokaal probleem.
Laten we hopen dat het volgende week beter gaat met de migratie naar ADSL2+, wellicht is men alvast begonnen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
HoppyF schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:43:
[...]
Twee keer achter elkaar problemen?? dat is wel heel toevallig.
Ik had er hier ook last van net als gisteren.
Gisteren was ik niet thuis, dus dat weet ik niet :P
Het is toch niet "slechts" een lokaal probleem.
Laten we hopen dat het volgende week beter gaat met de migratie naar ADSL2+, wellicht is men alvast begonnen .....
Migratie naar BBned ADSL2+ wordt uitgevoerd door BBned afaik, dit is iets op 't netwerk van cambrium schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103333

Lijnkenmerk, is het kenmerk (lijnnummer) dat je huidige isp heeft van je adsl lijn..Even bellen met je huidige isp om het op te vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smooth2K schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:22:
En weer loopt de boel bij Tweak vast...
En ik was net bezig een recept voor boerenkool te zoeken
Water in pan, boerenkool erbij, zout naar smaak, koken, afgieten. (Voor stampot zelfde met de aardappels) Beetje peper, en een Hema rookworst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ja, hier ook zuiden des lands : ) cambrium.. we zullen even moeten afwachten.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166003

Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:47:
[...]

Lijnkenmerk, is het kenmerk (lijnnummer) dat je huidige isp heeft van je adsl lijn..Even bellen met je huidige isp om het op te vragen..
Dit hoeft de oude ISP in principe niet te geven, is in principe de verantwoordelijkheid van de nieuwe ISP (tweak/cambrium) in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 23-04 17:16
Ik kan trouwens nergens meer de status pagina vinden op tweakdsl.... waar vroeger issues vermeld worden?

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
-nickx- schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:57:
Ik kan trouwens nergens meer de status pagina vinden op tweakdsl.... waar vroeger issues vermeld worden?
moet je ingelogd zijn, onder mytweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik had net even geen verbinding, ik neem aan dat ik niet de enige was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Zondagskindje schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:13:
Ik had net even geen verbinding, ik neem aan dat ik niet de enige was?
ehm nee, had 'tzelfde :).
Schijnbaar zijn ze hard bezig om alles weer up&running te krijgen.. Dit is gewoon een probleempje, heb normaal nooit last ervan, en lijn is altijd stabiel.. Wacht 't allemaal wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Same. Het werkte perfect, alleen de boekhouding doet zijn werk niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Volgens mij zijn ze vandaag bezig met het omzetten van mijn lijn.. sinds vanochtend staat er een 6 cijferig nr. bij DSL lijn.. en ik kijk net.. staat er bij VCI/VPI ook een waarde die er zo uitziet: 1234/12 (weliswaar een ander getal) ;)

Wat houdt dat laatste in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar waren er maar een paar mensen die de 28e overgaan naar Adsl2 (BBned) want hoor verder niks meer over nieuwe "batches".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bl@de schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:40:
Volgens mij zijn ze vandaag bezig met het omzetten van mijn lijn.. sinds vanochtend staat er een 6 cijferig nr. bij DSL lijn.. en ik kijk net.. staat er bij VCI/VPI ook een waarde die er zo uitziet: 1234/12 (weliswaar een ander getal) ;)

Wat houdt dat laatste in? :?
Bij mij heeft er nooit iets gestaan bij VCI/VPI (behalve een / ) Goede kans dat je vandaag op Tweak zit met dat nummer bij je DSL.

Edit: Zie je dat VCI bij Tweakdsl.nl of op de Cambrium.nl site?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 103333 op 24-02-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die VPI/VCI die je ziet bij TweakDSL/Cambrium in de webpagina is als je een BBNed lijn hebt. Die worden op ATM afgeleverd en hebben zo een identifier. Op de DSL lijn heeft iedereen 0/35 via BBned natuurlijk, maar aan de andere kant heeft elke lijn een aparte/eigen VPI/VCI waarde.

Wat ze bedoelen met 'lijn identifier' of iets in die geest is een serviceID. Elke DSL lijn (sharing of dedicated) heeft zo'n code. Bestaat uit AAA12345 formaties en wordt gebruikt tussen telco's en bij KPN om DSL lijnen te administreren.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:25:
Die VPI/VCI die je ziet bij TweakDSL/Cambrium in de webpagina is als je een BBNed lijn hebt. Die worden op ATM afgeleverd en hebben zo een identifier. Op de DSL lijn heeft iedereen 0/35 via BBned natuurlijk, maar aan de andere kant heeft elke lijn een aparte/eigen VPI/VCI waarde.
Ik heb BBned en bij mij staat er alleen een /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
Anoniem: 103333 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:15:
[...]

Bij mij heeft er nooit iets gestaan bij VCI/VPI (behalve een / ) Goede kans dat je vandaag op Tweak zit met dat nummer bij je DSL.

Edit: Zie je dat VCI bij Tweakdsl.nl of op de Cambrium.nl site?
Ik zie dit op http://customer.cambrium.nl :)

Heb nog gewoon m'n PN.nl IP etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
Misschien een domme vraag :)

Ik heb net mijn modem binnen gehad (een Zyxel !!) Joepiee..
Ik ben een ProDSL gebruiker (dus met VoDSL)

Het modem aangesloten en het werkt (down en upstream zijn wat beter , maar nog geen ADSL2 snelheden omdat dit pas de 28ste omgezet zal worden)

Dit modem heeft een telefoon ingang en werkt via een SIP account.
Kan ik hiervoor mijn bestaande customer login account voor gebruiken ofzo? Of krijg ik dit allemaal nog? Wordt mijn voDSL omgezet naar VoiP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
bjck schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:25:

Wat ze bedoelen met 'lijn identifier' of iets in die geest is een serviceID. Elke DSL lijn (sharing of dedicated) heeft zo'n code. Bestaat uit AAA12345 formaties en wordt gebruikt tussen telco's en bij KPN om DSL lijnen te administreren.
Is het trouwens niet raar dat er bij mij dan al gegevens in het systeem bij cambrium/tweak staan, terwijl ik nog gewoon op pn zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
om3ega schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:22:
Misschien een domme vraag :)

Ik heb net mijn modem binnen gehad (een Zyxel !!) Joepiee..
Ik ben een ProDSL gebruiker (dus met VoDSL)

Het modem aangesloten en het werkt (down en upstream zijn wat beter , maar nog geen ADSL2 snelheden omdat dit pas de 28ste omgezet zal worden)

Dit modem heeft een telefoon ingang en werkt via een SIP account.
Kan ik hiervoor mijn bestaande customer login account voor gebruiken ofzo? Of krijg ik dit allemaal nog? Wordt mijn voDSL omgezet naar VoiP?
Ik heb hier ongeveer hetzelfde als jij hebt een Zyxel 2502HW neem ik aan?

De VoDSL zul je wel buiten gebruik kunnen stellen want dat werkt niet met de Zyxel.
Wel kun je SIP accounts opslaan in het modem. Je kunt hiervoor het beste even rondsnuffelen om een goedkope VoIP provider te vinden. Zie het topic hier op GoT over Voipbuster.
Kijk dus eens bij Voipbuster, Voipstunt of Sipdiscount.com.
De accountgegevens kun je zo in je modem zetten, je hebt dus geen programmatje meer nodig op je PC. Behalve dan om eenmalig een account aan te vragen. Dat is gratis, dus je kunt hiermee rustig even testen of het werkt. Als het goed bevalt kun je wat credit op het account storten om het permanent te gaan gebruiken.

Ik heb niet gehoord dat Tweak de VoDSL omzet naar VoIP, dus ik verwacht van niet.
In mijn geval is dat niet erg want ik gebruikte de VoDSL lijn toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Ik heb op dit moment Tiscali ( ook over tiscali netwerk)
Gestel dat ik over wil stapen op Tweakdsl.
Is dat makkelijk te regelen of zit daar weer x weken downtime aanvast ?

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
HoppyF schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:01:
[...]

Ik heb hier ongeveer hetzelfde als jij hebt een Zyxel 2502HW neem ik aan?

De VoDSL zul je wel buiten gebruik kunnen stellen want dat werkt niet met de Zyxel.
Wel kun je SIP accounts opslaan in het modem. Je kunt hiervoor het beste even rondsnuffelen om een goedkope VoIP provider te vinden. Zie het topic hier op GoT over Voipbuster.
Kijk dus eens bij Voipbuster, Voipstunt of Sipdiscount.com.
De accountgegevens kun je zo in je modem zetten, je hebt dus geen programmatje meer nodig op je PC. Behalve dan om eenmalig een account aan te vragen. Dat is gratis, dus je kunt hiermee rustig even testen of het werkt. Als het goed bevalt kun je wat credit op het account storten om het permanent te gaan gebruiken.

Ik heb niet gehoord dat Tweak de VoDSL omzet naar VoIP, dus ik verwacht van niet.
In mijn geval is dat niet erg want ik gebruikte de VoDSL lijn toch niet.
Dat is fraai? In mijn geval zou dat dan betekenen dat ik geen telefoon nummer meer heb? Ik heb een voipbuster account dus dat is het probleem niet , maar dan moet ik wel overal mijn telefoon nummer laten veranderen. Dat moet toch anders kunnen?

Ik heb inderdaad ook een Zyxel2502HW .. Deze draait heel goed in bridge mode! Maar Voip krijg ik nog niet aan de praat .. maar dat zal wel lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op de TweakPhone-site was tot van de week te lezen dat ze de dienst gaan aanbieden dat je jouw VoDSL nummer kan porteren naar VoIP van Tweak. Ik zou hierover even bellen met de helpdesk want op de nieuwe site is dit niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Av4tar schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:33:

Merci
Tegenwoordig kan je zonder downtime overstappen. (Als er geen rare dingen gebeuren verder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28897

om3ega schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:41:
[...]

Dat is fraai? In mijn geval zou dat dan betekenen dat ik geen telefoon nummer meer heb? Ik heb een voipbuster account dus dat is het probleem niet , maar dan moet ik wel overal mijn telefoon nummer laten veranderen. Dat moet toch anders kunnen?

Ik heb inderdaad ook een Zyxel2502HW .. Deze draait heel goed in bridge mode! Maar Voip krijg ik nog niet aan de praat .. maar dat zal wel lukken denk ik :)
Als de wiedeweerga bij Budgetphone je nummer naar een VoIP-account laten porteren.
Bel je weinig neem je een pré-paid (€10,- per jaar) bel je veel neem je een abbo van € 9,50 met 1000 belminuten per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Av4tar schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:33:
Eerst aanvragen TweakDSL, wachten tot je bevestigingsmail hebt met de oplever (overzet) datum dan opzeggen bij Tiscali. Vraag een abonnement aan die via het Tiscali netwerk geleverd wordt, dan is de kans (mits je aan deze tips houdt) op downtijd nihil. Enkel een paar minuten dat je je lijn omgezet wordt en je modem even opnieuw verbindt en een nieuw IP (maar nu van TweakDSL) ontvangt.

Neem dus een T6, T12 of T16WO abonnement. Dan hoeft Tiscali alleen je verbinding maar om te klappen naar TweakDSL in hun netwerk op verzoek van TweakDSL.

Geef bij TweakDSL als wensdatum voor omzetting een paar dagen voor je einde contract datum bij Tiscali op. En zorg dat je het optijd regelt allemaal (met wensdatum over een maand of iets langer) zodat je optijd bent bij Tiscali met opzeggen.

Tevroeg opzeggen bij Tiscali (voordat omzetting door TweakDSL bevestigd is) kan je vlekkeloze overstap onmogelijk maken!

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-02-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K

Smooth2K

Zojuist m'n oude Linksys WRT54G als router achter m'n Zyxel 2602HW-61C gezet.
De Zyxel staat nu bridged.

Eindelijk kan ik meer dan 2000 servers vinden in BF2 zonder dat de Zyxel zich ophangt.
Zojuist heel dik 4000 server gevonden zonder gehaper. Ik baal flink dat dit nodig is, maar ben ook blij dat nu alles soepeltjes loopt. Nu hopen dat ik niet meer 10x per dag die klote 2602HW-61C moet rebooten.

Jammer ook dat ik nu voor veel geld een dure all-in-one heb gekocht die alleen in bridged mode gebruikt kan worden zonder een lange lijst van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
om3ega schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 20:41:
[...]

Ik heb inderdaad ook een Zyxel2502HW .. Deze draait heel goed in bridge mode! Maar Voip krijg ik
nog niet aan de praat .. maar dat zal wel lukken denk ik :)
Ik zou inderdaad maar navragen of je je nummer kan laten porteren.
Er zijn vast wel meer mensen die van VoDSL naar VoIP overgaan, dus zo raar is dat niet.

Mijn Zyxel staat in routed mode dus niet in bridge.
De VoIP werkt goed, maar waarschijnlijk niet in bridge mode omdat de modem dan het VoIP niet kan routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Weet iemand hoe je het mac adres op de WAN port van de zyxel 2602hw kan wijzigen of zien wat het huidige mac adres is ?

Heb vandaag deze zyxel ontvangen, en 28feb gaat mij bbned 8mb naar adsl2 maar ik wil graag mijn vaste ip adres behouden..

Had al wel gezien dat er via telnet veel meer optie's beschikbaar zijn dan bij de web interface.

Ik ben nog wel eens met verschillende routers aan het 'spelen' dus wil wel graag ergens het mac adres wijzigen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Thijs B schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:16:
Weet iemand hoe je het mac adres op de WAN port van de zyxel 2602hw kan wijzigen of zien wat het huidige mac adres is ?

Heb vandaag deze zyxel ontvangen, en 28feb gaat mij bbned 8mb naar adsl2 maar ik wil graag mijn vaste ip adres behouden..

Had al wel gezien dat er via telnet veel meer optie's beschikbaar zijn dan bij de web interface.

Ik ben nog wel eens met verschillende routers aan het 'spelen' dus wil wel graag ergens het mac adres wijzigen.....
Je kan het mac-adres bij een ZyXEL niet veranderen of spoofen. Hij staat op de onderkant, op het stickertje. Een mac-adres is uniek (zou het moeten zijn thans) en ZyXEL houdt zich daar netjes aan gelukkig.

Het aanpassen van mac adressen kan tot hele rare problemen lopen. Als je die van een netwerk kaart kopieert die je zelf hebt is het niet zo erg natuurlijk. Maar wat als er twee mensen bij dezelfde ISP met hetzelfde mac-adres bijvoorbeeld online proberen te komen. Ze zijn niet voor niets uniek, ze worden gebruikt voor DHCP immers.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:33:
Maar wat als er twee mensen bij dezelfde ISP met hetzelfde mac-adres bijvoorbeeld online proberen te komen. Ze zijn niet voor niets uniek, ze worden gebruikt voor DHCP immers.
Ik begrijp dat je de heren 00:00:de:ad:be:ef en 00:00:de:ad:be:ef inmiddels kent? 8)7

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 01:01:
[...]

Ik begrijp dat je de heren 00:00:de:ad:be:ef en 00:00:de:ad:be:ef inmiddels kent? 8)7
Mwah ;)

Heb je als je doosjes inkoopt, inpakt en verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169007

Mijn probleem is opgelost, lag toch aan de router. Dus plak geen router achter de Zyxel 2602R je snelheid wordt zowat gehalveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50
Ik kan t antwoord niet zo snel vinden, maar hoe zit het tegenwoordig met een ISP-ISP migratie? Verloopt dat al 'zonder' downtime? Ik zit nu bij Demon BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimster schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 02:20:
Ik kan t antwoord niet zo snel vinden, maar hoe zit het tegenwoordig met een ISP-ISP migratie? Verloopt dat al 'zonder' downtime? Ik zit nu bij Demon BBned.
Ik ben van Demon gekomen, van bbned naar TweakDSL T16WO (tiscali) Heb geen downtime gehad :*) Demon pas opzeggen als je "over" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Anoniem: 169007 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:06:
[...]
Ik ben van Demon gekomen, van bbned naar TweakDSL T16WO (tiscali) Heb geen downtime gehad :*) Demon pas opzeggen als je "over" bent.
Ik kan dus alleen van BBned naar BBned.. weet niet hoe dat zal gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimster schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 03:15:
[...]

Ik kan dus alleen van BBned naar BBned.. weet niet hoe dat zal gaan?
Kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-02-2024
HoppyF schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:13:
[...]

Ik zou inderdaad maar navragen of je je nummer kan laten porteren.
Er zijn vast wel meer mensen die van VoDSL naar VoIP overgaan, dus zo raar is dat niet.

Mijn Zyxel staat in routed mode dus niet in bridge.
De VoIP werkt goed, maar waarschijnlijk niet in bridge mode omdat de modem dan het VoIP niet kan routeren.
Klopt als een bus. In bridge werkt de voip functie niet. Hij moet op router staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168952

Beste ................,

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer ******** voor de
TweakDSL-verbinding op postcode *********-** zal naar verwachting op
2006-03-02 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

dan heb ik inmiddels 3 weken zonder verbinding gezeten, maar er is hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Gloeiende tering het duurt gewoon ages hier voor de "Post Reply" knop verschijnt.

Is dit een reden om het contract vroegtijdig te ontbinden?

-edit- en na het posten van deze reactie is het wel weer snel :D

[ Voor 21% gewijzigd door BHQ op 25-02-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Meer mensen last dat de zyxel 2602R-61 met de nieuwe firmware problemen geeft met de DHCP server? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de DHCP server helemaal niet meer werkte en ik het modem moest rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167608

Aalard99 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:28:
Meer mensen last dat de zyxel 2602R-61 met de nieuwe firmware problemen geeft met de DHCP server? Ik heb nu al een aantal keer gehad dat de DHCP server helemaal niet meer werkte en ik het modem moest rebooten.
yep, idem dito hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11776

Nou, ik vraag me af waar het modem blijft. Ik zie dat een aantal mensen hun zyxel al hebben binnengehad. Vragen hieromtrent blijven onbeantwoord, ik heb een aantal dagen geleden al 2 emails gestuurd. Volgens mij hebben ze het "druk" bij tweak.

Als het modem er maandag niet is, en ik wordt omgezet, werkt mijn oude draytek2600 dan nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 11776 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:08:
Nou, ik vraag me af waar het modem blijft. Ik zie dat een aantal mensen hun zyxel al hebben binnengehad. Vragen hieromtrent blijven onbeantwoord, ik heb een aantal dagen geleden al 2 emails gestuurd. Volgens mij hebben ze het "druk" bij tweak.

Als het modem er maandag niet is, en ik wordt omgezet, werkt mijn oude draytek2600 dan nog gewoon?
Ik heb ook nog geen modem ontvangen, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en mijn Draytek 2600 vervangen voor een Draytek 2800. Deze doet het iig op zowel ADSL1 als ADSL2 en ik heb met deze modem geen probleem m.b.t. niet goed werkende firmware versies zoals met de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ik vroeg dat dus omdat een ISP-ISP migratie bij BBned eerst niet zonder downtime verliep, maar die problemen zijn dus opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Paar pagina's terug beschrijft mca2 hetzelfde ongeveer.

mca2 in "Het grote TweakDSL topic - Deel 19"

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Ik heb ook nog geen modem ontvangen, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en mijn Draytek 2600 vervangen voor een Draytek 2800. Deze doet het iig op zowel ADSL1 als ADSL2 en ik heb met deze modem geen probleem m.b.t. niet goed werkende firmware versies zoals met de Zyxel.
Nog niet? Duurt wel lang dan.
Heeft TweakDSL inmiddels wel het upgrade bedrag gefactureerd en afgeschreven?

Bij mij is dit alles wel goed gegaan en het is wachten alleen op de migratie van de lijn zelf.
Ik verwacht dat je Draytek ook wel zal werken, waarom niet.... in het "ergste" geval heb je straks de hoogste ADSL1 snelheid ipv ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

HoppyF schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:34:
[...]

Nog niet? Duurt wel lang dan.
Heeft TweakDSL inmiddels wel het upgrade bedrag gefactureerd en afgeschreven?

Bij mij is dit alles wel goed gegaan en het is wachten alleen op de migratie van de lijn zelf.
Ik verwacht dat je Draytek ook wel zal werken, waarom niet.... in het "ergste" geval heb je straks de hoogste ADSL1 snelheid ipv ADSL2+.
Nee er is (nog) geen upgradekosten gefactureerd of afgechreven. Misschien staan de upgradekosten in de aankomende factuur. Maar ben ik de enige dan die nog op een modem zit te wachten en die nog geen upgradekosten heeft gehad?
Niet dat ik op die modem zit te wachten want deze Draytek 2800 doet het (tot nu toe) perfect en beter dan de Draytek 2600 qua intrainen. Maar ik wil wel over op de 28e, zoals TweakDSL mij in een mailtje heeft toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zondagskindje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:52:
[...]

Nee er is (nog) geen upgradekosten gefactureerd of afgechreven. Misschien staan de upgradekosten in de aankomende factuur. Maar ben ik de enige dan die nog op een modem zit te wachten en die nog geen upgradekosten heeft gehad?
Niet dat ik op die modem zit te wachten want deze Draytek 2800 doet het (tot nu toe) perfect en beter dan de Draytek 2600 qua intrainen. Maar ik wil wel over op de 28e, zoals TweakDSL mij in een mailtje heeft toegezegd.
Nee, je bent niet de enige, bij mij zijn er ook geen upgrade kosten in rekening gebracht. Terwijl ik al op 23-12 het formulier heb ingevuld. En de upgrade aanvraag is begin januari bevestigd. Ik vind dit toch niet helemaal netjes..... Vooral het niet beantwoorden van emails hierover. Sja, wat kun je er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 11776 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:57:
[...]

Nee, je bent niet de enige, bij mij zijn er ook geen upgrade kosten in rekening gebracht. Terwijl ik al op 23-12 het formulier heb ingevuld. En de upgrade aanvraag is begin januari bevestigd. Ik vind dit toch niet helemaal netjes..... Vooral het niet beantwoorden van emails hierover. Sja, wat kun je er aan doen?
Hmm, dat lees ik wel vaker dat de mailtjes niet beantwoord worden.
Vreemd, want ik krijg altijd netjes antwoord terug.
Ik ga er ook maar een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik te lastige vragen stel hehe. Ik ga ook nog eens een mailtje sturen.
Over het algemeen worden mijn vragen redelijk snel beantwoord (meestal niet volledig, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 11776 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:02:
Ik denk dat ik te lastige vragen stel hehe. Ik ga ook nog eens een mailtje sturen.
Over het algemeen worden mijn vragen redelijk snel beantwoord (meestal niet volledig, maar toch).
Ik heb de mijne zojuist verstuurd, ben benieuwd wie het eerste antwoord heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimster schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Ik vroeg dat dus omdat een ISP-ISP migratie bij BBned eerst niet zonder downtime verliep, maar die problemen zijn dus opgelost?
Nog sterker, een vriend die zo dom was geweest om demon eerst op te zeggen en wiens lijn eerst gesloopt zou worden, is de lijn amper down geweest. Dit tot verbazing van Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je er ook een router tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 17:17
Ha mensen,

Ik heb zojuist een aanvraag bij TweakDSL gedaan 16-24Mbit... Versatel hoor ik te veel klachten over, dus die heb ik afgezegd... (aanvraag was er toch nog niet door)

Maar kan ik het contract ook faxen? of accepteren ze dat niet?

Ik kan er niets van terug vinden...

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Juan schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:17:
Ha mensen,

Ik heb zojuist een aanvraag bij TweakDSL gedaan 16-24Mbit... Versatel hoor ik te veel klachten over, dus die heb ik afgezegd... (aanvraag was er toch nog niet door)

Ja kan gewoon gefaxt worden :)
Heb het zelf ook gedaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juan schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:17:
Ha mensen,

Wel even bellen om na te vragen of ze de fax hebben ontvangen, er waait nog wel eens een fax papiertje weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
Anoniem: 169007 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:09:
[...]

Heb je er ook een router tussen?
Nee alleen de zyxel in router mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
Zondagskindje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 11:52:
[...]

bij mij ook nog niet en ik heb een copperjet besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 17:17
Errr... nog een vraagje... de SpeedTouch 716WL heeft toch ook een router functie, of niet?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:05:
[...]

Ik heb de mijne zojuist verstuurd, ben benieuwd wie het eerste antwoord heeft. :P
Blijft vreemd.
Je zou denken dat mensen die de email hebben ontvangen dat ze op 28 februari overgezet worden ook het modem binnenhebben en een factuur hebben gehad.
Als dat niet zo is vraag ik me af waarom TweakDSL dat zo doet...
Vooral de eerst volgende factuur is dan belangrijk, anders betaal je straks in maart weer teveel omdat dan de prijs omlaag zou moeten gaan.

Ik zal ook goed opletten wat er op mijn volgende factuur staat, dat weet ik binnen een paar dagen want ze zijn nooit te laat bij TweakDSL met het versturen van de facturen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 12:21

tomic

Smexylittlebabe!

Weet iemand of je je T.dsl square abonnement per kalendermaand of maand kan opzeggen? En hoe dat gaat als BBnet de telefoonlijn moet 'vrijgeven'?

Site surfsneladsl.nl lijkt mij ideaal icm. ADSL2. Echter op hun site staat er volgende vermeldt:
Op dit moment is ADSL 2+ leverbaar op telefoonlijnen waar geen ADSL op actief is. Ook is ADSL 2+ leverbaar aan eindgebruikers met een ADSL aansluiting op basis van het KPN-, Tiscali of Versatel netwerk. Deze ADSL -aansluitingen kunnen worden gemigreerd naar SurfSnel ADSL 2+. Indien u over een ADSL aansluiting op het bbned netwerk beschikt kan deze nog niet worden gemigreerd naar ADSL 2+. Tot onze spijt heeft de introductie van deze service door uitgelopen werkzaamheden bij BBned vertraging opgelopen. Naar verwachting zal dit vanaf medio maart 2006 mogelijk zijn.
Betekend dit nu dat wij wel kunnen overstappen vanaf bbnet/tweakdsl naar Surfsneladsl?

Ik vind 60 euro p/m voor 4mbit / 1mbit tegenwoordig echt veel te duur. Bovendien zijn hun upgradekosten naar ADSL2 ook veels te veel.

[ Voor 6% gewijzigd door tomic op 25-02-2006 16:45 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Juan schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 15:30:
Errr... nog een vraagje... de SpeedTouch 716WL heeft toch ook een router functie, of niet?
Yup.
tomic schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:44:
Weet iemand of je je T.dsl square abonnement per kalendermaand of maand kan opzeggen? En hoe dat gaat als BBnet de telefoonlijn moet 'vrijgeven'?
Als je een abonnement opzegt bij een ISP zullen die de opheffing van de lijn ook naar de telco (BBned in dit geval) doorzetten. Dan komt er een datum wanneer je telefoonlijn wordt ontkoppelt door een monteur en je telefoonlijn weer ADSL-vrij is.
Site surfsneladsl.nl lijkt mij ideaal icm. ADSL2. Echter op hun site staat er volgende vermeldt:

[...]

Betekend dit nu dat wij wel kunnen overstappen vanaf bbnet/tweakdsl naar Surfsneladsl?

Ik vind 60 euro p/m voor 4mbit / 1mbit tegenwoordig echt veel te duur. Bovendien zijn hun upgradekosten naar ADSL2 ook veels te veel.
Dan zit je nu met deze vraag in het verkeerde topic. Overstappen wordt altijd door de nieuwe ISP gergeld en die informeert je. De oude ISP is niet het juiste adres en ook niet op GoT in dit topic. Anders wordt het zo onduidelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 25-02-2006 16:52 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.