Het grote TweakDSL topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 00:31:
[...]

Mischien ook beter als je je complete postcode verwijderd, of je moet er geen probleem mee hebben dat jan en alleman je adres heeft natuurlijk :)
Niet nodig.
Kun je meteen goed zien dat op dit adres ook geen TIS geleverd kan worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kermit.de.Kikker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:48
Ik heb nu een jaar TweakDSL UltraDSL Voice, en ben er op zich tevreden over. Ik denk er nu over om over te stappen naar ADSL2 bij Tweak, maar ik vroeg me af of je dan ook automatisch VoDSL wordt meegenomen en of je dan ook last hebt van downtime tijdens de transitie (dit in verband met zakelijk gebruikt)? Iemand al ervaringen? Op de acitie pagina wordt bij het nieuwe abonnement namelijk nergens iets over voice (kosten) genoemd.

Het is overigens alleen jammer dat je sinds november totaal geen inzicht meer hebt in de belkosten! sinds ze weg zijn budgephone (waar geen communicatie over is geweest trouwens) hebben ze geen nieuwe faciliteit geboden om je belkosten te controleren. Zeker omdat in het verleden wel eens nummers verwisseld zijn bij mij bij Tweak best storend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Dimmu schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:45:
[...]

Heb je een customer-login en maillogin gekregen?
Zoja, ga dan eens kijken in het customermenu bij dsllijnen. Mocht er wat staan onder dsllijnen, zal het zeer binnenkort gebeuren.

Helaas is BBNed niet perfect in communiceren naar TweakDSL toe, die jou dus ook geen info kunnen geven en weten dus ook niet wanneer ze de modem moeten opsturen.. Dit moet je dus zelf doen mocht je lijn gemigreerd zijn, even melden aan de helpdesk is genoeg.

Als je internet opeens wegvalt, kan je door (evt) de user/pass weg te halen, DHCP aan te zetten aan de wankant van je adslmodem en de dhcp te renewen eventueel een ip van TweakDSL krijgen, en ben je gemigreerd.
Dat heb ik al weken.. En er staat ook al lang een entry nummer met mijn postcode e.d., maar nog niks is er over. Ik had al eerder gelezen wat jij zei, maar dan had ik dus al een hele tijd geleden over moeten gaan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:26:
Hallo,

Ook ik wil gaan overstappen van @home naar een adsl2 ISP.
Nu heb ik zelf natuurlijk tweakdsl op t oog maar nog wat vraags aan wat abbonees zelf.

Wat voor een snelheid kan ik verwachten als ik 1500m v/d centrale afzit met de 10mbit en de 16-24mbit lijn?

Hoe is de stabiliteit van tweakdsl (storingen)
Ik heb de zelfde overstap ook gemaakt (@home naar Tweakdsl) en moet zeggen dat tweak me veel beter bevalt dan @home hoor! Mijn verbinding heeft er nu in een half jaar tijd 1x een half uur uit gelegen en de snelheid is heel goed, vooral de newsserver ben ik erg over te spreken.

Volgens de postcodecheck zit ik zelf ook op 1500m van de centrale en ik haal met mijn Tiscali ADSL2+ WO verbinding +/- 15Mb/s. Dat kan waarschijnlijk nog wel een klein beetje sneller i.v.m. nu nog niet zo nette aansluiting. Dat wil niet zeggen dat jij de zelfde snelheid gaat halen of dat je niet sneller kunt halen, daarvoor zijn er te veel factoren bepalend, maar ik bedoel dit meer als indicatie van wat je "zou kunnen" verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Bl@de schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:09:
[...]

Dat heb ik al weken.. En er staat ook al lang een entry nummer met mijn postcode e.d., maar nog niks is er over. Ik had al eerder gelezen wat jij zei, maar dan had ik dus al een hele tijd geleden over moeten gaan... :X
Er staat ook al iets bij de DSLlijn? (6 cijferig)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Dimmu schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 11:48:
[...]

Er staat ook al iets bij de DSLlijn? (6 cijferig)
Nee... er staat een entry nummer, postcode en huisnummer. That's it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:37
Ik wacht ook totdat ik overgezet wordt van Demon BBNed naar TweakDSL BBNed.
Heb al wel me inlog gegevens gehad en het zou 2 tot 3 weken duren dus ik wacht maar af.
Ik heb TweakDSL 24 januari aangevraagd, maar tot op heden surf ik nog bij Demon. In het custumer menu van TweakDSL is er wel bij DSL Lijnen een extra "lijn" (rij met entry nummer) bij gekomen sinds vandaag.
Dus ik denk dat ik snel overgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
WallieBTY schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:09:
Ik wacht ook totdat ik overgezet wordt van Demon BBNed naar TweakDSL BBNed.
Heb al wel me inlog gegevens gehad en het zou 2 tot 3 weken duren dus ik wacht maar af.
Ik heb TweakDSL 24 januari aangevraagd, maar tot op heden surf ik nog bij Demon. In het custumer menu van TweakDSL is er wel bij DSL Lijnen een extra "lijn" (rij met entry nummer) bij gekomen sinds vandaag.
Dus ik denk dat ik snel overgezet wordt.
Ja, opeens heb je een ander IP adres en dan denk je, huh? :) Zonder een waarschuwing van dat je wordt omgezet. 1 voordeel, ik betaal nog niks aan Tweak, en Demon is automagisch stop gezet, dus wat betreft is het nog gunstig :). O ja, het modem heb ik per mail aangevraagd, anders krijg je die pas opgestuurd wanneer je officieel omgezet bent. Ik zit met smart te wachten op de ADSL2+ migratie, zit helaas in de laatste dag... :(

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
Ik had gemaild hoe lang het nog zou duren en wanneer ik het modem zou krijgen. En het modem krijg ik 2 tot 4 dagen voordat ik gemigreerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
WallieBTY schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:38:
Ik had gemaild hoe lang het nog zou duren en wanneer ik het modem zou krijgen. En het modem krijg ik 2 tot 4 dagen voordat ik gemigreerd wordt.
Dat was ook 't geval bij een bekende van me, alleen is 't modem tot op heden nog niet verstuurd en zit hij via een oude adsl1 modem te internetten via TweakDSL :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
Hoe lang zit tie al bij TweakDSL op z'n oude modem?
Want anders ga ik morgen maar even met Tweak mailen dat ze dat wel op tijd leveren.

Opzicht niet zo'n grote ramp want ik heb een 10mbit verbinding besteld, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:46
Zelf heb ik het modem sinds zaterdag en ben nog niet overgezet van BBned Demon naar de BBned B10 verbinding. Het rare is dat ik bij mijn modem niet mijn buffalo linktheater heb ontvangen, terwijl die volgens de productinfo tegelijk wordt verstuurd. Heb echter ook een analoge splitter ontvangen in plaast van ISDN, en na 5 dagen nog geen antwoord ontvangen of dat klopt, dus ik mail nog maar even niet over de linktheater...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

WallieBTY schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:38:
Dat vind ik dus echt onzin. Je betaalt voor een modem (of niet als je een gratis modem neemt) en het is dan jouw eigendom. Waarom zouden zij dan maar even bepalen dat je je eigen modem pas mag hebben als je bijna gemigreerd wordt?

Ik heb hem gelukkig wel eerder gekregen toen ik liet merken dat ik het wel erg lang vond duren voor m'n modem er was.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dimmu schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:56:
[...]

Dat was ook 't geval bij een bekende van me, alleen is 't modem tot op heden nog niet verstuurd en zit hij via een oude adsl1 modem te internetten via TweakDSL :X
Misschien heeft BBned nog helemaal niets gemeld aan TweakDSL dat de overstap afgerond is.
jopie schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:32:
Zelf heb ik het modem sinds zaterdag en ben nog niet overgezet van BBned Demon naar de BBned B10 verbinding. Het rare is dat ik bij mijn modem niet mijn buffalo linktheater heb ontvangen, terwijl die volgens de productinfo tegelijk wordt verstuurd. Heb echter ook een analoge splitter ontvangen in plaast van ISDN, en na 5 dagen nog geen antwoord ontvangen of dat klopt, dus ik mail nog maar even niet over de linktheater...
Och, je stapt over en hebt dus al een splitter gelukkig ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
Gizz schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:38:
[...]

Dat vind ik dus echt onzin. Je betaalt voor een modem (of niet als je een gratis modem neemt) en het is dan jouw eigendom. Waarom zouden zij dan maar even bepalen dat je je eigen modem pas mag hebben als je bijna gemigreerd wordt?

Ik heb hem gelukkig wel eerder gekregen toen ik liet merken dat ik het wel erg lang vond duren voor m'n modem er was.
Dat vind ik dus ook al raar, want ze waren er wel als de kippen bij om het geld af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word helemaal gek.. Gisteren een hikupje gehad.. Nu moet ik mn VoDSL instellingen van mn Copperjet 815 (ISDN) opnieuw instellen.. Ik kan dit nergens terugvinden. Echt bagger dat dit niet gewoon op de site van Tweak te vinden is.

Anyway, kan iemand mij voorzien van de juiste VoDSL instellingen voor een ISDN modem (815) i.c.m. BBNED (ADSL1). Thanks.

Ik heb: 0,37,900,2 ALAW ELCP en ATM Forum 7 of 9. Geen idee maar dit werkt ok.. Ik hoor het geluid van een machinegeweer! :)

Please advice,

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
BBned ADSL onderhoud Tilburg-Centrum
Mogelijk onderbreking in uw verbinding.

Affected location(s) : Tilburg-Centrum Tb-C
Network component(s) affected : Tilburg-Centrum / TBCASAM01 / Rack 1 /
Shelf 1 / Slot AP16

Activity description : Replacement card(s) on ASAM

Impact : Total outage for all connections mentioned
below
Reason : Defective card(s)/port(s) on ASAM

Date of work : 10-2-2006
Timeframe (CET) : 00:00 - 06:00
Duration in hours : 00:30
Speciaal voor de Tilburgers...
Ik vraag me toch af waarom TweakDSL dit soort meldingen niet op hun website zet.
Of hebben ze geen (BBned) klanten in Tilburg soms?

(nee, ik woon niet in Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:07:
[...]

Speciaal voor de Tilburgers...
Ik vraag me toch af waarom TweakDSL dit soort meldingen niet op hun website zet.
Of hebben ze geen (BBned) klanten in Tilburg soms?

(nee, ik woon niet in Tilburg)
Inderdaad vreemd dat je beter bij internl.net kan kijken voor onderhouds berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grmbl..

Wat voor vage routering houdt Cambrium er tegenwoordig op na met hun transatlantic peerings?
C:\WINDOWS>pathping support.microsoft.com

Tracing route to support.microsoft.akadns.net [207.46.248.248]
over a maximum of 30 hops:
0 voyager.alt-92.net [192.168.0.23]
1 deepspace-9.alt-92.net [192.168.0.254]
2 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 extreme-vlan210.tc1.cambrium.n [217.19.16.33]
4 core4-eth1.tc2.cambrium.net [217.19.16.4]
5 ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
6 10ge-6-0.e600-1.ams1.true.nl [87.233.192.21]
7 ge1-0-v300.cr1.tc2-ams.nl.p80.net [217.75.99.81]
8 ge1-sto.cr1.hy-sto.se.p80.net [82.96.2.81]
9 213.228.228.225
10 ten8-1.sjc-76cb-1b.ntwk.msn.net [207.46.33.89]
11 pos6-1.tuk-76cb-1b.ntwk.msn.net [207.46.34.170]
12 pos3-0.iuskixcpxc1201.ntwk.msn.net [207.46.36.150]
13 pos1-0.tke-12ix-1a.ntwk.msn.net [207.46.155.1]
En de helft van de tijd werkt et dus niet nu.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
BackSlash32 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:08:
Grmbl..

Wat voor vage routering houdt Cambrium er tegenwoordig op na met hun transatlantic peerings?

[...]

En de helft van de tijd werkt et dus niet nu.
't is inderdaad wel apart ja :/
iig werkt support.microsoft.com wel momenteel bij me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Toch jammer dat men vervolgens bij hoog en bij laag volhoudt dat er "niks bijzonders is" en dat het waarschijnlijk een brakke nic is in een van onze eigen corerouters...
(we hebben een peering met CBRM lopen @ work)

Nou is dit m'n eigen thuislijn waar zich dat op voordoet, en die loopt dus NIET via die zogenaamd brakke corerouter.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 09-02-2006 23:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat heeft een 'brakke nic' (al zou ik het zo niet noemen al) met een BGP route te maken? Blijkbaar announced msn.net zich via p80.net en zo kom je aan zo'n route. Even via scandinavie, vind het niet heel schokkend deze eigenlijk.

Sowieso resolved support.microsoft.com constant naar een ander IP weer. Dus representatief is dit niet en het zegt ook niets. Resolved hier nu toevallig bijvoorbeeld naar support.microsoft.akadns.net [64.4.52.254]

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 09-02-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bjck schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 23:29:
Wat heeft een 'brakke nic' (al zou ik het zo niet noemen al) met een BGP route te maken?
Dat bedoel ik dus :+
T'is gewoon een intel 1000MT die nota bene aangeraden is daarvoor, Quagga erop en gaan.
Blijkbaar announced msn.net zich via p80.net en zo kom je aan zo'n route. Even via scandinavie, vind het niet heel schokkend deze eigenlijk.
Ik heb er ook geen problemen mee dat die routering over scandinavië loopt, als ie maar betrouwbaar is.
En dat is ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vreemd, Tweak gebeld waarom ik maar op 12 mb blijf hangen terwijl ik Tis ADSL 2 heb. Afstand tot de centrale op de diverse site's is 1794 meter. De helpdesk had ook gezegt dat zij ook tot die afstand komen. Nu krijg ik een mailtje van hun dat de afstand geen 1794 is, maar 3000 meter. Wel vreemd, ik kan volgens hun postcode check alles krijgen, alleen dit had ik niet verwacht. Meer mensen hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 23:55

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Heb je nog KPN, bel de storingsdienst en wees heel erg lief, dan doen ze soms wel een 4Tel test (die wss. niet meer zo heet) en dan wordt de lijn gemeten, kans is wel dat wanneer je niets meer via KPN doet, ze je nummer niet kunnen vinden. Voorts zijn ook niet alle lijnen aangesloten op het meetsysteem. Maar op basis van postcode klopt de afstand vaak niet, het gebeurd regelmatig:

Jouw huis woont in Lutjebroek naast de centrale, maar je kabellengte is 4100m, want de centrale waarop je aangesloten zit staat in Anderbroek. Lullig maar waar. o.a. in Kollum hebben (hadden) een aantal mensen daar last van.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 07:25:
Beetje vreemd, Tweak gebeld waarom ik maar op 12 mb blijf hangen terwijl ik Tis ADSL 2 heb. Afstand tot de centrale op de diverse site's is 1794 meter. De helpdesk had ook gezegt dat zij ook tot die afstand komen. Nu krijg ik een mailtje van hun dat de afstand geen 1794 is, maar 3000 meter. Wel vreemd, ik kan volgens hun postcode check alles krijgen, alleen dit had ik niet verwacht. Meer mensen hier ervaring mee??
Dat is de afwijking die in postcode checks zit helaas. Vaak is er één afstand voor een heel postcode of is hij hemelsbreed. En telefoonlijn kan soms heel ongunstig in de grond liggen door tussenkomst van grachten of ander water.

Als de lijn echt 3000 meter lang is ongeveer is 12Mbps behoorlijk netjes, kijk hier maar eens.

Welk modem gebruik je? Heb je toevallig een ZyXEL 2602R? Dan komt er misschien nog snelheid bij met de nieuwe firmware.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:07:
[...]

Dat is de afwijking die in postcode checks zit helaas. Vaak is er één afstand voor een heel postcode of is hij hemelsbreed. En telefoonlijn kan soms heel ongunstig in de grond liggen door tussenkomst van grachten of ander water.

Als de lijn echt 3000 meter lang is ongeveer is 12Mbps behoorlijk netjes, kijk hier maar eens.

Welk modem gebruik je? Heb je toevallig een ZyXEL 2602R? Dan komt er misschien nog snelheid bij met de nieuwe firmware.
Ik mag met 3000 meter ook niet klagen, het is ten slotte nog altijd sneller dan m'n vorige abonnement ( planet comfort ). Ik gebruik de Speedtouch 716 met firmware 5.4 Dit is volgens mij de laatste.
Maar goed, ik vindt het nogal een verschil, 1800 meter op de diverse sites en dan in praktijk 3000 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:13:
[...]

Ik mag met 3000 meter ook niet klagen, het is ten slotte nog altijd sneller dan m'n vorige abonnement ( planet comfort ). Ik gebruik de Speedtouch 716 met firmware 5.4 Dit is volgens mij de laatste.
Maar goed, ik vindt het nogal een verschil, 1800 meter op de diverse sites en dan in praktijk 3000 meter.
'k Zie ze wel vaker waar het 50% en zelfs 100% langer is in de parktijk. Welke abonnementen kan je bij KPN (probeer even XS4all) bestellen als je de postcode check invult? Ze laten je nog net FAST bestellen denk ik en geen ULTRA ook meer?

Als je eerst Planet Comfort had ben je er inderdaad behoorlijk op vooruit gegaan in snelheid en ook in prijs 8)

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:20:
[...]

'k Zie ze wel vaker waar het 50% en zelfs 100% langer is in de parktijk. Welke abonnementen kan je bij KPN (probeer even XS4all) bestellen als je de postcode check invult? Ze laten je nog net FAST bestellen denk ik en geen ULTRA ook meer?

Als je eerst Planet Comfort had ben je er inderdaad behoorlijk op vooruit gegaan in snelheid en ook in prijs 8)
Ik kan bij XS4ALL wel Fast maar geen Ultra bestellen, je hebt helemaal gelijk. Website heeft aan dat ik voor Ultra te ver van de centrale afzit.

Joh, bij Tweak hogere snelheid en goede nieuwsgroepen server, en voor de vrouw belangrijk lagere prijs dan bij Planet...... WIJ ;) zijn tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:40:
[...]

Ik kan bij XS4ALL wel Fast maar geen Ultra bestellen, je hebt helemaal gelijk. Website heeft aan dat ik voor Ultra te ver van de centrale afzit.

Joh, bij Tweak hogere snelheid en goede nieuwsgroepen server, en voor de vrouw belangrijk lagere prijs dan bij Planet...... WIJ ;) zijn tevreden.
Trouwens, zijn toch op zoek naar een anders huis, zitten nu in Schiedam en gaan naar Delft toe. Dus voor we ook maar ergens gaan kijken eerst zal ik eerst gaan kijken hoever het van de centrale af zit, is het verder dan 1500 meter, dan valt het huis gelijk af !!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:43:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:40:
[...]

Trouwens, zijn toch op zoek naar een anders huis, zitten nu in Schiedam en gaan naar Delft toe. Dus voor we ook maar ergens gaan kijken eerst zal ik eerst gaan kijken hoever het van de centrale af zit, is het verder dan 1500 meter, dan valt het huis gelijk af !!! :+
Wohaoah een echte Schiedammer!!! Stadsgenootje, zelfde hier, pas verhuisd en heb gezocht naar een huis die binnen 1000meter van centrale lag :P
Zie paar pages terug! Overal wordt 390meter gezegd terwijl in werkelijkheid ongeveer 1000meter is.

Maar euh.. Hoe kan je Schiedam nou zat zijn? 8)7

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Quakie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:39:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:43:

[...]

Wohaoah een echte Schiedammer!!! Stadsgenootje, zelfde hier, pas verhuisd en heb gezocht naar een huis die binnen 1000meter van centrale lag :P
Zie paar pages terug! Overal wordt 390meter gezegd terwijl in werkelijkheid ongeveer 1000meter is.

Maar euh.. Hoe kan je Schiedam nou zat zijn? 8)7
(off Topic) Zijn geboren en getogen Delftenaars, wonen nu 3 jaar in Sveaparken, begint toch te kriebelen en met 2 kids is het wel makkelijker om dicht bij ouders / zussen / schoonouder / vrienden etc etc etc te wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(dan maar even proberen in het goeie hokje)

Snelheids schommelingen.

Steeds verbreekt mijn adsl verbinding en krijg ik weer een andere snelheid.
Het schommelt van 14 tot 6 mb.
Gebruik een speedtouch 546 met fw 5.4
Met mijn oude speedtoch home (alcatel) heb ik gewoon constant 8mb.
Zou de lijn zo slecht zijn ?
Of deugt het netwerk van tiscali gewoon niet.?(Tisacli via tweak)
Zit zo'n 1800meter van de centrale af , of zou dit toch te ver weg zijn.
Zopas was ie weer 14.6 en nu weer 8.447
Als ik hem reboot geeft ie weer meer aan.

HELP!

Uptime: 0 days, 0:01:54
Modulation: G.992.5 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 955 / 8.447
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 257,00 / 3,91
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 38,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 820 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 177.686
CRC Errors (Up/Down): 1 / 1
HEC Errors (Up/Down): 0 / 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:03

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:41:
Quakie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:39:

[...]

(off Topic) Zijn geboren en getogen Delftenaars, wonen nu 3 jaar in Sveaparken, begint toch te kriebelen en met 2 kids is het wel makkelijker om dicht bij ouders / zussen / schoonouder / vrienden etc etc etc te wonen.
offtopic:
Geboren en getogen in Delft? Dan ben je geen Delftenaar maar Delvenaar he.
Dat zou je moeten weten :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Zondagskindje schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:00:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:41:

[...]

offtopic:
Geboren en getogen in Delft? Dan ben je geen Delftenaar maar Delvenaar he.
Dat zou je moeten weten :P
[offtopic], uitraard weet ik dat, alleen de rest wellicht niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 14:57

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

ik woon zelf ook in Schiedam (zuid).

Mijn afstand tot de centrale volgens postcode check is 777 meter.
En mij snelheid is meestal 1900 KB/sec met een ST 716

Ik mag zeker niet klagen over het resultaat, nu alleen nog even wachten tot VOIP komt, en of het aantrekkelijk is.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PunitoR
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-08-2023
hoi allemaal,

Ik ben technisch niet echt goed onderlegt. dus vandaar dat ik het hier maar vraag. ik heb 2 vragen.
Ik heb een mail van tweakdsl gekregen met een link naar firmware, deze doet het niet. maar ik heb dus een zyxel 2602r-61 en zie nu dat de firmware die ik gedownload heb 2602-hwl etc... is. Kan het goed gaan als ik de 3.40 versie voor de 2602r installeer? helpt dit ook om de snelheid van adsl2 te verhogen?

vraagje 2: ik lees hier veel over adsl test maar heb begrepen dat de gewone adsl tests nog niet echt een goed richtpunt zijn voor adsl2. Nu kan ik niet echt een goede adsl2 test vinden, hoe testten jullie de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

He, blij verrast! Na lang wachten heeft de telefonie switch voor VoDSL eigenlijk DTMF-ondersteuning!
Mijn melder geeft ineens weer een nummer in het display :)

Super ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op Tweakphone.nl hetvolgende:

- de eerste VoIP leveringen en opstarten van VoDSL zal langzaamaan weer beginnen vanaf 1 februari 2006.

Heeft er iemand toevallig al VoIP via Tweakphone.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Afbeeldingslocatie: http://www.quakie.tweakdsl.nl/pics/Down.jpg

Grr, word het een beetje zat!!! :(
Dacht dat ik er vanaf was, maar helaas... na een lange dag werken kom ik thuis zie ik dat mijn pc niks staat te doen.. ik kijk in mijn speedtouch, maar die geeft aan dat alles online is.
Wel zie ik dat teller op 41min staat, maar zover ik kon zien lag me internet toen niet plat.

Echter krijg ik geen enkele verbindingen naar buiten of naar binnen toe....

Test wijzen uit dat alles actief is, alle lampjes branden normaal op speedtouch. Interne netwerk doet ook gewoon...
Ik heb telefoonstekker eruit gehaald en natuurlijk hij synct 2Mbit lager .. maar wel hogere upload..

Heeft iemand hier ook last van? En wie weet hoe ik er vanaf kom? Internet moet het gewoon doen... niet dat ik ineens lijn synch moet gaan doen elke week....

Voordat ik adsl2+ had had ik er ook last van... en toen alles getest, zonder splitter, zonder extra router, maar mocht niet baten...

GRRR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:15:
[afbeelding]

Grr, word het een beetje zat!!! :(
Dacht dat ik er vanaf was, maar helaas... na een lange dag werken kom ik thuis zie ik dat mijn pc niks staat te doen.. ik kijk in mijn speedtouch, maar die geeft aan dat alles online is.
Wel zie ik dat teller op 41min staat, maar zover ik kon zien lag me internet toen niet plat.

Echter krijg ik geen enkele verbindingen naar buiten of naar binnen toe....

Test wijzen uit dat alles actief is, alle lampjes branden normaal op speedtouch. Interne netwerk doet ook gewoon...
Ik heb telefoonstekker eruit gehaald en natuurlijk hij synct 2Mbit lager .. maar wel hogere upload..

Heeft iemand hier ook last van? En wie weet hoe ik er vanaf kom? Internet moet het gewoon doen... niet dat ik ineens lijn synch moet gaan doen elke week....

Voordat ik adsl2+ had had ik er ook last van... en toen alles getest, zonder splitter, zonder extra router, maar mocht niet baten...

GRRR
Een speedtouch zeker ? welk type ?

Dit heb ik wel 20 keer per dag.
Begin nu toch aan tweakdsl te twijfelen.
Voor mijn overstap van xs4all had ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

716v5

20x per dag??? man mag ik bijna niet klagen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:34:
(dan maar even proberen in het goeie hokje)

Snelheids schommelingen.

Met mijn oude speedtoch home (alcatel) heb ik gewoon constant 8mb.
Zou de lijn zo slecht zijn ?
Of deugt het netwerk van tiscali gewoon niet.?(Tisacli via tweak)
Zit zo'n 1800meter van de centrale af , of zou dit toch te ver weg zijn.
Zopas was ie weer 14.6 en nu weer 8.447
Als ik hem reboot geeft ie weer meer aan.

HELP!

Uptime: 0 days, 0:01:54
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 955 / 8.447
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 257,00 / 3,91
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 13,5 / 38,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,5
Error Seconds (Local/Remote): 820 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 177.686
CRC Errors (Up/Down): 1 / 1
Dit moet het klassieke geval zijn van verkeerd aansluiten, zeker als je tussen 14 en 8Mbps heen en weer schommelt. Ik geef je ruim 90% kan dat hier je oorzaak zit.

Sowieso laat de Speedtouch (met een stortvloed aan niet bestaande errors op de downstream) de lijn een paar keer vallen voordat hij hem stabiel weet te houden. Herstart je dan je modem begint het weer opnieuw...

@Quakie

Die 1 a 2Mbit verschil kan net een beetje extra ruis/verstoring zijn op je lijn. Is heel weinig voor nodig om dit verschil te maken. Als je de lijn er 's morgens even uit haalt en er weer in doet heb je de 20Mbps weer terug wellicht.

Als je het zo laat zal je waarschijnlijk morgen ochtend je downstream SNR zien oplopen met wellicht zelfs meer dan 1 dB.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke zal even de waardes vergelijken.. even gauw een screenshotje nemen...
rare is dat het qua kB's weinig uitmaakt..schat 100kB tot 120kB... upload 6kB hoger...

Maar enig idee hoe dit kan?

Heb nu mijn firewall uitgezet, misschien is dit het?

Dat je lijn een keert moet her synchen oke, is ook niet netjes zeker niet tijdens een potje gamen bijv (nog niet getest, geen tijd, geen game kaart) maar dat ie het domweg niet doet vind ik wel raar...zeker omdat ie gewoon zegt dat ik internet volgens de test..
of de modem is wel erg brak!

Uptime: 0 days, 1:49:17

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 18.919

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 478,79 / 10,64

Output Power (Up/Down) [dBm]: 6,5 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 3,5 / 12,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,0

Error Seconds (Local/Remote): 19.660 / 0

FEC Errors (Up/Down): 3 / 1.239

CRC Errors (Up/Down): 1 / 20

raar, errors bij local dit heb ik niet eerder gezien zover ik me kan herinneren.

[ Voor 42% gewijzigd door Quakie op 10-02-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er zijn een aantal tellers in de Speedtouch die hele rare waardes geven op het Tiscali DSL netwerk. Zo raar dat ze zeker niet correct kunnen zijn.

@ phoenix1962

Heb je een lijn met KPN-telefonie (linesharing) of een lijn zonder (dedicated)? Heb je je aansluiting al eens helemaal opnieuw nagelopen? Geen aftakkingen, geen beldraadje ergens, geen rare dingen?

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

oke zal ik me er niet te veel op focussen...

volgens mij kan je niks geloven wat de speedtouch zegt 8)7

ik heb de firewall uitgezet... geeft ie ook aan..
en wat doet ie?
Feb 10 22:14:02 FIREWALL exact tcp state check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.69 Src port: 2297 Dst ip: 82.197.196.34 Dst port: 119
Feb 10 22:13:48 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 6): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50409
Feb 10 22:12:39 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 10): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50890
Feb 10 22:11:46 LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.69)
Feb 10 22:11:43 LOGIN User tried to login on [HTTP] (from 192.168.1.69)
Feb 10 22:11:14 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50410
Feb 10 22:09:04 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50410
Feb 10 22:06:25 VOIP: Recv 200 Ok
Feb 10 22:06:25 VOIP: Send REGISTER
Feb 10 22:05:26 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50252
Feb 10 22:03:12 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50862
Feb 10 22:01:12 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50409
Feb 10 21:57:14 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50252
Feb 10 21:55:29 LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)
Feb 10 21:55:27 LOGIN User tried to login on [HTTP] (from 192.168.1.65)
Feb 10 21:48:22 FIREWALL replay check (1 of 7): Protocol: TCP Src ip: 217.19.16.135 Src port: 143 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50319
Feb 10 21:46:54 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 3): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50409
Feb 10 21:43:13 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 7): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50410
Feb 10 21:42:06 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50408
Feb 10 21:40:19 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50408
Feb 10 21:37:12 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 3): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50408
Feb 10 21:36:18 SNTP Synchronised again to server (192.43.244.18)
Feb 10 21:35:36 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50252
Feb 10 21:34:30 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50251
Feb 10 21:30:47 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 2): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50251
Feb 10 21:26:15 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 50252
Feb 10 21:24:38 FIREWALL exact tcp seqnr check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 82.197.196.34 Src port: 119 Dst ip: 84.245.43.146 Dst port: 49266

Edit: even table van gemaakt.. zag er niet uit..

Persoonlijk vind ik deze vaag:
SNTP Synchronised again to server
Ook krijg ik vaak melding dat ik niet meer via de Gateway 84... routerd.. en even later weer wel....

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 10-02-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Quakie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:15:
oke zal ik me er niet te veel op focussen...

volgens mij kan je niks geloven wat de speedtouch zegt 8)7

ik heb de firewall uitgezet... geeft ie ook aan..
en wat doet ie?

Edit: even table van gemaakt.. zag er niet uit..

Persoonlijk vind ik deze vaag:
SNTP Synchronised again to server
Ook krijg ik vaak melding dat ik niet meer via de Gateway 84... routerd.. en even later weer wel....
Die sntp is de timeserver die hij elke keer refreshed om de tijd goed te zetten.
En dat van die gateway heb ik ook (zal wel iets te maken hebben met dhcp via tweak gok ik), niet dat het helpt bij mij aangezien ik een fixed ip heb nu.
Ik zou zeggen ignoren die 2 meldingen, er gebeurd niks raars.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zou het kunnen zijn dat als je de modem opnieuw flashed, opnieuw reset naar defaults en opnieuw instelt dat het beter gaat. Alsof deze rare klachten komen uit een halve config/firmware mismatch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@ SteveV

Oke mooi, een zorg minder.. zal het negeren..

@ BjcK

Zou kunnen,

Zal ik het opnieuw doen of even wachten op firmware update.. geloof 3 pages terug had iemand een update alleen niet via de nederlandse kanalen?

Zou het ook kunnen dat er verkeerde settings staan?

Laatste config tool is totaal anders en Tiscali komt meerdere keren voor om te kiezen.
Ik heb toen Tiscali met Telefonie gekozen en maar wat ingevuld bij telefonie. De andere keuze scherm zag er iets gekker uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:00:
Er zijn een aantal tellers in de Speedtouch die hele rare waardes geven op het Tiscali DSL netwerk. Zo raar dat ze zeker niet correct kunnen zijn.

@ phoenix1962

Heb je een lijn met KPN-telefonie (linesharing) of een lijn zonder (dedicated)? Heb je je aansluiting al eens helemaal opnieuw nagelopen? Geen aftakkingen, geen beldraadje ergens, geen rare dingen?
Hoi,
Yup alle kabels zijn vervangen , modem zit direct op het isra punt
de verbing valt gewoon constant weg
Heb nu mijn oude alcatel er maar weer aan en gewoon netjes 8mb.
Het is een lijn zonder spraak , alleen adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

De weg vallende verbinding heb ik hier ook als ik mijn modem op adsl2+ zet in de speedtouch, als ik hem handmatig op multimode zet heb ik geen disconnects meer.
Toen ik een week of 2 geleden nog via kpn zat vertelde een medewerker van hun dat het zou komen door de afstand naar de centrale in mijn geval 3,2km.
Nu weet ik niet of anderen ook zover van de centrale zitten en als het wel zo is zou dat het kunnen verklaren.

Ik zou ook graag van de adsl+ mode gebruik willen maken aangezien ik dan toch net weer iets sneller kan downloaden, multimode is gebonden aan 950kb/s max en 10mbit moet net iets harder kunnen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:53:
[...]

Hoi,
Yup alle kabels zijn vervangen , modem zit direct op het isra punt
de verbing valt gewoon constant weg
Heb nu mijn oude alcatel er maar weer aan en gewoon netjes 8mb.
Het is een lijn zonder spraak , alleen adsl
Gebruik je alleen DSL of zit er echt geen kiestoon/KPN-telefonie op?

En welk ISRA heb je? Als het de derde is kan er wellicht iets fout in zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/stekkerdoos.jpg
SteveV schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 22:57:
De weg vallende verbinding heb ik hier ook als ik mijn modem op adsl2+ zet in de speedtouch, als ik hem handmatig op multimode zet heb ik geen disconnects meer.
Toen ik een week of 2 geleden nog via kpn zat vertelde een medewerker van hun dat het zou komen door de afstand naar de centrale in mijn geval 3,2km.
Nu weet ik niet of anderen ook zover van de centrale zitten en als het wel zo is zou dat het kunnen verklaren.

Ik zou ook graag van de adsl+ mode gebruik willen maken aangezien ik dan toch net weer iets sneller kan downloaden, multimode is gebonden aan 950kb/s max en 10mbit moet net iets harder kunnen dacht ik.
Multimode = 'auto'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm dus multimode of adsl2+ hoeft in mijn geval kwa snelheid niets uit te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SteveV schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:08:
Hmm dus multimode of adsl2+ hoeft in mijn geval kwa snelheid niets uit te maken ?
Op multimode zal een modem (normaal) eerst ADSL2+ proberen, dan ADSL2 en daarna G.DMT (ADSL1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:17:
[...]

Op multimode zal een modem (normaal) eerst ADSL2+ proberen, dan ADSL2 en daarna G.DMT (ADSL1).
Ok ik ga er morgen is mee aan de slag.
Misschien dat het na een aantal disconnects toch ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
SteveV schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:23:
[...]

Ok ik ga er morgen is mee aan de slag.
Misschien dat het na een aantal disconnects toch ophoud.
Met de Speedtouch wel. Je moet hem gewoon niet uitzetten eigenlijk, dan begint het weer opnieuw. Meestal een disconnect of 2 a 3 in 24 uur en daarna gaat het wel goed.

Zie je toevallig ook enorme hoeveelheden (onmogelijke hoeveelheden) FEC errors?

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 10-02-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

bjck schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:26:
[...]

Met de Speedtouch wel. Je moet hem gewoon niet uitzetten eigenlijk, dan begint het weer opnieuw. Meestal een disconnect of 2 a 3 in 24 uur en daarna gaat het wel goed.

Zie je toevallig ook enorme hoeveelheden (onmogelijke hoeveelheden) FEC errors?

Error Seconds (Local/Remote): 12.502 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 52 / 0

HEC Errors (Up/Down): 28 / 2.107

Dit is wat er bij mij staat op multimode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 12-09 10:40
Even een vraagje. Ik heb van de week TweakDSL aangevraagd.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje dat de verbinding aanstaande maandag al wordt opgeleverd. Dat is natuurlijk hardstikke mooi en vreselijk snel (staat 10 tot 15 werkdagen voor, bij mij in 4), maar ik heb natuurlijk nog helemaal geen modem of aansluitmateriaal binnengekregen. Wanneer sturen ze dat toe?

Anders heb ik straks een lijn liggen waar ik nog niets mee kan. En dat kan een echte tweaker natuurlijk niet hebben. :X

Sterker nog.. Ik verhuis pas naar mijn nieuwe huis als die ADSL lijn werkt (een echte tweaker kan niet zonder fatsoenlijk snel internet)

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

FragDaddy schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 23:38:
Even een vraagje. Ik heb van de week TweakDSL aangevraagd.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje dat de verbinding aanstaande maandag al wordt opgeleverd. Dat is natuurlijk hardstikke mooi en vreselijk snel (staat 10 tot 15 werkdagen voor, bij mij in 4), maar ik heb natuurlijk nog helemaal geen modem of aansluitmateriaal binnengekregen. Wanneer sturen ze dat toe?

Anders heb ik straks een lijn liggen waar ik nog niets mee kan. En dat kan een echte tweaker natuurlijk niet hebben. :X

Sterker nog.. Ik verhuis pas naar mijn nieuwe huis als die ADSL lijn werkt (een echte tweaker kan niet zonder fatsoenlijk snel internet)
Bij mij was het 6 of 7 dagen totaal (vanaf aanvraag tot opleveren).
De datum die mij in het mailtje stond was 1 dag eerder als dat ik daadwerkelijk was aangesloten.

Het modem had ik 2 of 3 dagen nadat ik een bevestiging heb gekregen dat de aanvraag goed was gekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Eigenlijk ben ik van mening dat je die grafiek niet meer moet gebruiken. Hij klopt niet, is veel te positief, en lijkt gebaseerd op berekende waardes, niet op de 'echte' wereld. Afgaande op de waardes gaan ze uit van kabels waar geen andere stoorbronnen in zitten. In Amerika kom je dat nog wel tegen, een 900 dubbel of iets vergelijkbaars bovengronds met alleen maar POTS erop. In Nederland zitten kabels vol met ISDN, ISDN30, DigiStream, baseband-verbindingen en andere spectraalvervuilers.

http://adsl.xandrios.net/ is wat dat betreft veel meer 'real world' ondanks de foute opgaves die er in zitten.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubenbar schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 19:01:
hoi allemaal,
Ik ben technisch niet echt goed onderlegt. dus vandaar dat ik het hier maar vraag. ik heb 2 vragen.
Ik heb een mail van tweakdsl gekregen met een link naar firmware, deze doet het niet. maar ik heb dus een zyxel 2602r-61 en zie nu dat de firmware die ik gedownload heb 2602-hwl etc... is. Kan het goed gaan als ik de 3.40 versie voor de 2602r installeer? helpt dit ook om de snelheid van adsl2 te verhogen?
vraagje 2: ik lees hier veel over adsl test maar heb begrepen dat de gewone adsl tests nog niet echt een goed richtpunt zijn voor adsl2. Nu kan ik niet echt een goede adsl2 test vinden, hoe testten jullie de snelheid?
Zie oa
Verwijderd in "Het grote TweakDSL topic - Deel 19"
Gewoon de huidige nieuwste erin (als die er niet al in zit 3.40 rc2) meer kun je niet doen behalve ook mailen naar zyxel
Snelheid testen dmv downloads te meten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 00:46:
[...]

Eigenlijk ben ik van mening dat je die grafiek niet meer moet gebruiken. Hij klopt niet, is veel te positief, en lijkt gebaseerd op berekende waardes, niet op de 'echte' wereld. Afgaande op de waardes gaan ze uit van kabels waar geen andere stoorbronnen in zitten. In Amerika kom je dat nog wel tegen, een 900 dubbel of iets vergelijkbaars bovengronds met alleen maar POTS erop. In Nederland zitten kabels vol met ISDN, ISDN30, DigiStream, baseband-verbindingen en andere spectraalvervuilers.

http://adsl.xandrios.net/ is wat dat betreft veel meer 'real world' ondanks de foute opgaves die er in zitten.
Die grafiek klopt mijn inziens best aardig, alleen zijn het wel maxima en geen gemiddelden. Daar zit denk ik het grote verschil dat iedereen een verwachtings patroon krijgt dat ze op die grafiek moeten zitten. En vergeten wordt dat de afstand tot de centrale (lijnlengte) ook een behoorlijke variabele is. Afstanden uit postcode checks kan gewoon behoorlijk afwijken in een aantal gevallen.

En dan valt de uiteindelijke snelheid behoorlijk tegen soms door de verkeerde interpretatie/verwachting van de grafiek en het aannemen dat een lijnlengte uit een postcode check juist is. Variabele op variabele maakt een onbetrouwbare verwachting in veel gevallen.

Alleen die waarde op 3061meter is een betje twijfelachtig wellicht die is opgegeven, maar 't zou wellicht kunnen met 'wonderkoper' natuurlijk. En vergeet niet dat Versatel klanten de meeste gegevens invoeren en die lijnen veelal op ~15000kbps gelimiteerd lijken te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:50
Geweldig, gister overgezet op TweakDSL (na wat hulp van de helpdesk - lekker korte wachttijden trouwens, voor vrijdag +/- 5 uur) , eerst 'gewoon' 8mbps Adsl1.
Vanochtend kijk ik naar mn'snelheid, traint 't modem in op "Upstream Speed: 1175 kbps" en "Downstream Speed: 19632 kbps" - met 2 meter kabel tussen de (KPN-)splitter en 't modem.

Ben ik érg tevreden mee, alle postcodechecks tot nutoe geven zo'n 1KM aan (kan wat ruim zijn, als je hier via de normale weg naar de centrale gaat rijd je 'n flink stuk om vergeleken met de afstand hemelsbreed).

Bij hoeveel meter kabel moet ik denken met deze waardes?
"noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 10 db
attenuation downstream: 21 db"
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Yorixz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:01:
Geweldig, gister overgezet op TweakDSL (na wat hulp van de helpdesk - lekker korte wachttijden trouwens, voor vrijdag +/- 5 uur) , eerst 'gewoon' 8mbps Adsl1.
Vanochtend kijk ik naar mn'snelheid, traint 't modem in op "Upstream Speed: 1175 kbps" en "Downstream Speed: 19632 kbps" - met 2 meter kabel tussen de (KPN-)splitter en 't modem.

Ben ik érg tevreden mee, alle postcodechecks tot nutoe geven zo'n 1KM aan (kan wat ruim zijn, als je hier via de normale weg naar de centrale gaat rijd je 'n flink stuk om vergeleken met de afstand hemelsbreed).

_/-\o_
attenuation downstream: 21 db, geeft aan ergens tussen de 1500 en 1800 meter. Je hebt een hoge linesync met deze snelheiden.. wijst op een goede lijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 09:13
Ik heb op dit moment problemen met het bellen naar 0900 nummers (bijvoorbeeld : 0900-0196 1cpm)
Ik heb er diverse geprobeerd maar allemaal zijn ze bezet? Meer mensen hier last van de laatste tijd?

b.t.w : Nummerweergave is er ook mee gestopt :(

[ Voor 12% gewijzigd door om3ega op 11-02-2006 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 12:15
Hey allemaal. Het is alweer heeeel lang geleden dat ik op GoT was heb gepost, maar nu heb ik toch weer ff hulp nodig.

Ik heb tweakdsl+vodsl met een copperjet 816-2p router. Alleen heb ik redelijk wat problemen met het vodsl gedeelte.

Eerst had ik problemen met echoën bij het bellen. Tweakdsl gebeld, zij zeiden dat ik de nieuwste firmware van ftp://tweakdsl.nl kon halen. Heb ik gedaan (de annex a versie) en geflashed.
Maar nu zijn de problemen nog een stuk groter:
- ik heb nog steeds evenveel echo
- ik kan de verbinding niet meer zelf verbreken: al ik iemand bel en ik heb verbinding, en ik leg dan op en de ander niet, dan wordt ik automatisch weer gebeld. Alleen als de ander de verbinding verbreekt stopt het echt. Vooral bij antwoordapparaten is dat lastig, want die verbreken de verbinding nooit, dus blijf ik dan gebeld worden door dat antwoordapparaat :(

Dit dus met de laatste firmware. Hier nog ff de instellingen van vodsl in de router:
Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/2815/naamloos4lv.jpg

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:34:
Snelheids schommelingen.
Ik heb hetzelfde probleem met de Speedtouch 716. Ik zit op 1100 meter van de centrale en de snelheid varieert van 7 MB tot 13 MB. het gekke is dat de upstream niet hoger komt dan 500 kbit, tenzij ik terugga naar ADSL1.
De helpdesk van Tweak geeft aan dat zij dit probleem van meer mensen hebben gehoord en dat ze in gesprek zijn met hun carriers (wat dat verder inhoudt kreeg ik niet te horen).
Mijn waarden, die volgens Tweak goed zijn:

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 591 / 12.201

Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,5 / 0,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 7,0 / 23,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,5 / 7,0

Error Seconds (Local/Remote): 71 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 29.461

CRC Errors (Up/Down): 1 / 2.273

HEC Errors (Up/Down): 0 / 99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je naar je modem telnet (default username is: Administrator) en volgende commando doet zie je dan hetzelfde? En heb je de laatste 5.4.0.11 software?

{Administrator}=>adsl config
ADSL configuration:
        opermode = multi_adsl2plus 
        trace = disabled 
        modemoption = 00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00
{Administrator}=>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yorixz schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:01:

_/-\o_
Welk type/merk modem heb jij zyxel of alcatel speedtouch. :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:29:
Welk type/merk modem heb jij zyxel of alcatel speedtouch. :9~ :9~ :9~
ZyXEL 2602HW-61C hier via TisDSL2+

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1197 kbps
Downstream Speed: 20276 kbps
:9~

[ Voor 21% gewijzigd door Chutney op 11-02-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ZyXEL 2602H(W) komt op dit soort upstream waardes. De 2602R straks ook als nieuwe firmware er is en geeft die dezelfde resultaten. Downstream scoren de Speedtouch en ZyXEL ongeveer gelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 11-02-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik ben nu sinds een week bezig om te zien hoe het nu komt dat ik een, naar mijn mening, te lage snelheid haal met mijn ADSL2 verbinding (TIS) icm de afstand tot de centrale. Hieronder kunnen jullie mijn gegevens vinden.

Gegevens:

ISRA punt ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/1475/stekkerdoos4kw.jpg

Modem: SpeedTouch 716v5 WL
Software Release: 5.3.1.5.0

Afstand tot centrale:

Volgens BBned: circa 1790 meter.
Volgens speedtest: circa 1727
Volgens tudelft: circa 1839

Mijn situatie:

Situatie 1:

ISRA punt - 1 meter telefoondraad naar splitter - van splitter 15 meter telefoondraad naar modem - van modem 1 meter utp kabel naar mijn pc.

De volgende waardes volgde:

Uptime: 0 days, 2:05:04
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 884 / 10.287
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 44,15 / 208,35
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 23,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 17,0 / 45,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,0 / 7,0
Error Seconds (Local/Remote): 309 / 0
FEC Errors (Up/Down): 637.534.228 / 52.285
CRC Errors (Up/Down): 4 / 452
HEC Errors (Up/Down): 3 / 403

Snelheid:

Down: 1050 KB/s
Up: 100 KB/s

Bovenstaande situatie in natuurlijk niet ideaal dus heb ik vanmiddag mijn gehele pc tijdelijk bij het ISRA punt geplaatst.

Situatie 2:

ISRA punt - 1 meter telefoondraad naar modem - van modem 1 meter utp kabel naar pc.

De volgende waardes volgde:

Uptime: 0 days, 0:02:33
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 981 / 11.464
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 4,82 / 145,39
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,5 / 44,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 7,0
Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
FEC Errors (Up/Down): 7 / 983
CRC Errors (Up/Down): 1 / 3
HEC Errors (Up/Down): 0 / 3

Snelheid:

Down: 1190 KB/s
Up: 102 KB/s

Kan iemand vertellen hoe het zit met deze waardes? Ik zou toch eigelijk een snellere verbinding moeten hebben? Of heb ik gewoon een slechte verbinding waar ik niks aan kan doen, zoals het koperdraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Den Haag - Marnix is 't centrum van Den Haag oa. Hier zijn lijnen in héél véél gevallen véél langer dan in de postcode checks staat. Je zit (dik) over de 3000 meter koperlijn heen hier als deze demping niet bij jezelf zit in je bekabeling.... 44.5dB demping gaat ergens tussen 3000 en 3500 meter koperlijn in. Dan is die 11Mbps nog eigenlijk extreem netjes gehaald op de lijn.

Maak je ISRA eens open. Vaak zit in dit type een 'beldraad' (ook wel EB-lus genoemd). Een verbindings brugje tussen pin B en EB, deze is vaak blauw en een kort draadje die je los mag/kan/moet maken. Gewoon compleet wegnemen en leg hem ergens achterin het doosje om hem te bewaren wellicht (nooit meer nodig, maar toch).

Kijk gelijk of er niet (door vorige bewoner) een aftakking is bijgezet(bijgeschroeft) in die doos die (n)ergens heen gaat. Deze losmaken, je wilt de lijn van af 'buiten' gewoon twee aders op A & B hebben en dan naar je splitter, meer niet.

Nog mooier zou zijn om die doos er tussenuit te halen, geeft immers weer een stootpunt op je lijn wat signaalvelies geeft (doet elke koppeling en bij zo'n stekker verbinding is de kans groter).

Update je modems eens, deze versie is behoorlijk oud ondertussen. Mogelijk dat ook Thompson updates heeft met betrekking tot de linesync op ADSL2+ (icm Tiscali apparatuur). En anders zou je eens kunnen kijken of je een ZyXEL kan proberen met juiste/nieuwe firmware of dat hogere of lagere waardes geeft.

Eén conclusie kan je wel trekken: die 15 meter telefoondraad geeft een ruime Mbps verlies aan snelheid op je lijn. ADSL2+ is daar 'ietsjes' gevoeliger voor. Net als voor loze aftakkingen en stootpunte (koppelingen) in een lijn.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu zit ik met een probleem.

Ik heb de TisAdsl2+ 24 mbit verbinding en haal volgens de modem 16.235 down, opzich erg netjes sinds ik een 1500 meter van het verbindingspunt af zit. Nu het probleem:

Ik heb van tweak de Speedtouch 716WL gekregen. Nu was het al een probleem bij het aansluiten want via de webbased setup kon je alleen maar in bridged een verbinding krijgen. Als je daarmee de dhcp aandeed van de speedtouch dan kreeg je internet als je pc een 84.245.... ip kreeg, maar soms conflicte er iets, kreeg je een 192.168 ip en dan was het internet weg. Zoals ik zei kon je dus alleen verbinding maken als je in bridged mode zat. Als je namelijk een andere optie koos (router) dan kon je alleen een PPPoA of PPPoE verbinding kiezen, en sinds ik geen login voor deze vormen heb gekregen neem ik aan dat dit niet de nodige verbinding was.

Toen heb ik besloten de firmware up te daten ( beetje jammer dat er 5.3 opstond terwijl 5.4 al uit was toen ik de modem kreeg). Volgende probleem, je kon niet via de webbased de firmware updaten sinds er geen update keuze menu was, welke wel in de 'hulp' van de modem zelf stond. Dus kon ik mijn firmware niet updaten want de software waarmee je kan updaten zonder gebruik te maken van de webbased interface was een windows progje, and guess what, ik heb een mac. Toevallig logeerde er iemand die een windows laptop bij zich had. Dus ik via het progje de firmware updaten, en vervolgens moest ik weer met een 2e progje de soort verbinding opnieuw instellen (dus niet via de web interface). Daar kon ik netjes data (router) tiscali adsl instellen. Maar nog steeds werkte de dhcp niet goed. Kreeg dus nog steeds af en toe verkeerde ip's door. Vervolgens de WLAN van de router uitgeschakeld en een airbase erop aangesloten via ethernet om de airbase het wifi signaal te laten rondbrengen. Na een tijdje weer geen internet, kreeg mijn airbase verkeerde ip's door, ondanks dat de WLAN was uitgeschakeld op de router.

Toen dacht ik, ik zet de DHCP weer uit op de router, maarja windows laptop weg, dus ik moest het doen met de webbased interface. Dus ik weer via de webbased interface, wat blijkt, de firmware is engels, en zodra je de router functie selecteerd kan het weer alleen PPPoA en PPPoE EN alleen maar met de engelse instellingen, dus met VPI/VPC 0.38 ipv 0.34 wat tweakdsl nodig heeft. Dus ik weer in de bridged mode. Vervolgens weer problemen met de IP verspreiding, dus airbase eruit en via ethernet direct naar de mac. Nog steeds problemen, ik maar eens de PPPoA proberen, werkt niet, dus ik wil weer terug naar Bridged mode, is de functie verdwenen. Dus nu kan ik niks meer instellen via de webbased interface, want die ziet alleen UK instellingen (die dus niet te wijzigen zijn) en heeft geen bridged mode, ik heb een mac dus kan geen gebruik maken van de speedtouch drivers/progjes.

Heeft iemand een idee, of zijn er misschien mac drivers via tweakdsl? (google vindt er geen)
Beetje gefrusteerd, entsja tweak bellen nou lukt niet.

(gelukkig hebben de buren een onbeveiligd wifi netwerkje draaien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 02:01:
Maak je ISRA eens open. Vaak zit in dit type een 'beldraad' (ook wel EB-lus genoemd). Een verbindings brugje tussen pin B en EB, deze is vaak blauw en een kort draadje die je los mag/kan/moet maken. Gewoon compleet wegnemen en leg hem ergens achterin het doosje om hem te bewaren wellicht (nooit meer nodig, maar toch).
Bedoel je het onderste blauwe draadje? Zo te zien heeft de vorige bewoner er geen aftakking bijgezet. Ik heb de gehele doos weggehaald en zag dat er maar een grijze kabel liep.

Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/401/isra4uo.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 02:01:

Den Haag - Marnix is 't centrum van Den Haag oa. Hier zijn lijnen in héél véél gevallen véél langer dan in de postcode checks staat. Je zit (dik) over de 3000 meter koperlijn heen hier als deze demping niet bij jezelf zit in je bekabeling.... 44.5dB demping gaat ergens tussen 3000 en 3500 meter koperlijn in. Dan is die 11Mbps nog eigenlijk extreem netjes gehaald op de lijn.

Kijk gelijk of er niet (door vorige bewoner) een aftakking is bijgezet(bijgeschroeft) in die doos die (n)ergens heen gaat. Deze losmaken, je wilt de lijn van af 'buiten' gewoon twee aders op A & B hebben en dan naar je splitter, meer niet.

Nog mooier zou zijn om die doos er tussenuit te halen, geeft immers weer een stootpunt op je lijn wat signaalvelies geeft (doet elke koppeling en bij zo'n stekker verbinding is de kans groter).

Update je modems eens, deze versie is behoorlijk oud ondertussen. Mogelijk dat ook Thompson updates heeft met betrekking tot de linesync op ADSL2+ (icm Tiscali apparatuur). En anders zou je eens kunnen kijken of je een ZyXEL kan proberen met juiste/nieuwe firmware of dat hogere of lagere waardes geeft.

Eén conclusie kan je wel trekken: die 15 meter telefoondraad geeft een ruime Mbps verlies aan snelheid op je lijn. ADSL2+ is daar 'ietsjes' gevoeliger voor. Net als voor loze aftakkingen en stootpunte (koppelingen) in een lijn.
Sry was me even ontschoten, ik zou dit geloof ik ook checken in topicdeeltje 7 O-)

Ik heb geen kaas gegeten van telefoonaansluitingen (eerste x telefoon in mijn leven :P ) maar bovenste twee zijn blauw... moet ik die losmaken? Niet echt veel ruimte over om los te laten zo te zien...
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/Telefoonaansluiting.jpg

Volgens mij aardig ruis op mijn lijn... dit was mijn 7x sinds vrijdagavond dat ik opnieuw synct en telkens rond de 18Mbit ipv oude 20Mbit... maar goed liever 18Mbit en geen vastlopers, freezes, dode lijnen dan 20Mbit en elke week modem reset... :S

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 12-02-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 12:19:
Ik heb op dit moment problemen met het bellen naar 0900 nummers (bijvoorbeeld : 0900-0196 1cpm)
Ik heb er diverse geprobeerd maar allemaal zijn ze bezet? Meer mensen hier last van de laatste tijd?

b.t.w : Nummerweergave is er ook mee gestopt :(
He, wat vaag;
• Ik kan ook geen enkele 0900-nummer bellen
• Nummerweergave heeft het gister een paar uren niet gedaan, maar gisteravond laat deed hij het weer....

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:59:
[...]

Sry was me even ontschoten, ik zou dit geloof ik ook checken in topicdeeltje 7 O-)

Ik heb geen kaas gegeten van telefoonaansluitingen (eerste x telefoon in mijn leven :P ) maar bovenste twee zijn blauw... moet ik die losmaken? Niet echt veel ruimte over om los te laten zo te zien...
[afbeelding]

Volgens mij aardig ruis op mijn lijn... dit was mijn 7x sinds vrijdagavond dat ik opnieuw synct en telkens rond de 18Mbit ipv oude 20Mbit... maar goed liever 18Mbit en geen vastlopers, freezes, dode lijnen dan 20Mbit en elke week modem reset... :S
Als je die twee schroeven aan de buitkant die het metaal vasthouden een paar slagen losdraait komt kan je hem iets draaien en uitnemen.

Dit is een mooi voorbeeld van een EB-lus. Dat blauwe draadje dat rechtsboven bij de inkomende blauwe zit en die onderaan vast zit aan EB. Die kan weg helemaal, zit er compleet voor niets tegenwoordig (was voor de oude draaitoestellen met de echte bel erin).

Wees voorzichtig en neem de tijd. 50x buigen vinden draadjes niet altijd leuk.

Overigens is er bijzonder weinig nodig qua invloed op een lijn om tussen 20 en 18Mbps te zakken. Kan ook buiten de deur zijn waar dit vandaan komt. En nu alleen nog stabiel 18Mbps ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 09:13
I_Stealth_I schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:13:
[...]

He, wat vaag;
• Ik kan ook geen enkele 0900-nummer bellen
• Nummerweergave heeft het gister een paar uren niet gedaan, maar gisteravond laat deed hij het weer....
Nummerweergave werkt hier nog niet. Er zijn een aantal dingen die me opvallen aan de VoDSL lijn :

Ik heb een geheim nummer wat niet meegezonden werd bij de KPN. Sinds enige tijd hoor ik een DTMF toon als er wordt opgenomen aan de andere kant. Vanaf dit moment zien ze ook mijn nummer.

Nu hoor ik geen DTMF toon meer (sinds gisteren) maar kan ik ook geen 0900 nummers meer bellen maar heb ik dus ook geen weergave meer .... wel lastig....

Ik denk er hard aan om gewoon weer terug te gaan naar de KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Als je die twee schroeven aan de buitkant die het metaal vasthouden een paar slagen losdraait komt kan je hem iets draaien en uitnemen.

Dit is een mooi voorbeeld van een EB-lus. Dat blauwe draadje dat rechtsboven bij de inkomende blauwe zit en die onderaan vast zit aan EB. Die kan weg helemaal, zit er compleet voor niets tegenwoordig (was voor de oude draaitoestellen met de echte bel erin).

Wees voorzichtig en neem de tijd. 50x buigen vinden draadjes niet altijd leuk.

Overigens is er bijzonder weinig nodig qua invloed op een lijn om tussen 20 en 18Mbps te zakken. Kan ook buiten de deur zijn waar dit vandaan komt. En nu alleen nog stabiel 18Mbps ;)
Pff even zitten zweten, maar blauwe draadje is er tussen uit. Ook gelijk even er achter gekeken of er geen vertakkingen lagen en gelukkig zag ik die niet.
Merk het ja :P lijn heeft nog nooit zo laag gesyncht... net 18Mbit, heel het weekend zat ie hoog in de 18. Houd er maar op dat ind buitenaf is waardoor het komt...

Maar wat doet een EB lus? Kan deze voor disconnects zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:43:
[...]

Pff even zitten zweten, maar blauwe draadje is er tussen uit. Ook gelijk even er achter gekeken of er geen vertakkingen lagen en gelukkig zag ik die niet.
Merk het ja :P lijn heeft nog nooit zo laag gesyncht... net 18Mbit, heel het weekend zat ie hoog in de 18. Houd er maar op dat ind buitenaf is waardoor het komt...

Maar wat doet een EB lus? Kan deze voor disconnects zorgen?
't Is een vertakking op één van de twee aders die er niet hoort. Wat het resultaat was kan groot zijn, maar ook nihil.

Heb ik hier ook dat er soms 14700 en soms 15700 uit de lijn komt. Beetje wisselend per keer hersyncen. ADSL2+, zeker de hoogste frequenties, kan wel eens een beetje schommelen.

Wat ook vaak met die muur contactdozen is dat ze, het metaal, aangeslagen raken. Dan wordt het metaal in plaats van glimmend een beetje grijs/grauw. Bevordert ook de contacten met de stekker niet natuurlijk. Eigenlijk wil je helemaal niet zo'n lompe stakeling in je lijn hebben, maar het is nu eenmaal bedacht als ISRA ooit.

Je hebt soms splitter waar je zo twee koperdraden in kan steken onder klemmetjes. Alleen hoe krijg je het dan netjes in die contactdoos allemaal ;)

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mmm, dan zal muurverf ook niet echt helpen ben ik bang... ik heb het zover kon weggekrabbeld. Zat wat op de aansluitpunten... Ding zit denk ik net geen 16jaar op zijn plaats als ik er vanuit ga dat het de originele bevesting is.

Oke, even afwachten dus wat het doet, zal wel nihil zijn hier.. Zal wel komen door weekend.. Zit iedereen er achter natuurlijk of heeft het totaal niks te maken met drukte op de centrales?

Zijn die splitters los te koop? En welke draadjes zijn speciaal nodig voor bellen...
Bij mij zit er een behoorlijk gat erachter waar ik dus deen aansluiting/splitter kan leggen. Plaatje terug, gaatje maken voor r11 kabeltje naar router. Of denk ik nu te makkelijk...
Mooi is anders, maarja hoe het nu hangt is ook niet echt lekker voor het oog... splitter hangt los aan telefoonaansluting en liggen geloof ik 14kabels achter me router...
Pff laat ik maar ophouden, want anders ga ik weer denken wat helpdesk zei... nee meneer komt gewoon in meterkast hoor ongeacht dat ie buiten je huis bevindt.. :( Maar goed, plant ervoor en je ziet helft niet meer:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Mijn modem stats:

System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 14 db

Volgens de postcode check:
Centrale: Hlm-O
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1801 meter.

Ik haal "maar" 10Mbit 973 KB/s (hoeveel Mbit is dat ook alweer :)) downstream wanneer ik via de tweakdsl FTP server download. Kan dat kloppen met deze attenuation of is dat wel erg laag?

Ik moet nog checken op rare verbindingen vanaf de ISRA.

[ Voor 13% gewijzigd door S1W op 12-02-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:44:
[...]

Nummerweergave werkt hier nog niet. Er zijn een aantal dingen die me opvallen aan de VoDSL lijn :

Ik heb een geheim nummer wat niet meegezonden werd bij de KPN. Sinds enige tijd hoor ik een DTMF toon als er wordt opgenomen aan de andere kant. Vanaf dit moment zien ze ook mijn nummer.

Nu hoor ik geen DTMF toon meer (sinds gisteren) maar kan ik ook geen 0900 nummers meer bellen maar heb ik dus ook geen weergave meer .... wel lastig....

Ik denk er hard aan om gewoon weer terug te gaan naar de KPN..
Alle nummers stonden bij Colt Telecom, vanaf vrijdag heeft BBned een eigen telefonie switch. Nu werkt er een aantal zaken wel en niet. Nummerweergave DTMF werkt hier nu perfect. Wisselgesprek doet het ook. Die lastige piep is nu ook weg voor ieder gesprek. _/-\o_

Alleen zijn er een aantal settings verdwenen in deze overgang, bijvoorbeeld jou nummeronderdrukking en blokkades op 0900-niveau. Gewoon even een mailtje droppen bij Tweak, dan maken ze wel weer een ticket aan en zal BBned het fixen.

De (kies)toon klinkt wel wat grilliger dan voorheen. Lijkt wel of de telefoontjes over VoIP gerouteerd worden na de BBned switch

[ Voor 6% gewijzigd door I_stealth_I op 12-02-2006 13:38 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
bjck schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 20:50:
Als je naar je modem telnet (default username is: Administrator) en volgende commando doet zie je dan hetzelfde? En heb je de laatste 5.4.0.11 software?

{Administrator}=>adsl config
ADSL configuration:
        opermode = multi_adsl2plus 
        trace = disabled 
        modemoption = 00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00:00
{Administrator}=>
Ik heb de 5.4.0.11 firmware en mijn adsl config is zoals je aangeeft. Ik heb ook de andere modes en trace aan/uit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
S1W schreef op zondag 12 februari 2006 @ 13:18:

System Name: ras
ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005
DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00
Standard:ADSL2+ Mode

Volgens de postcode check:
Centrale: Hlm-O
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1801 meter.

Ik haal "maar" 10Mbit 973 KB/s (hoeveel Mbit is dat ook alweer :)) downstream wanneer ik via de tweakdsl FTP server download. Kan dat kloppen met deze attenuation of is dat wel erg laag?

Ik moet nog checken op rare verbindingen vanaf de ISRA.
'haal' Je maar die snelheid? Dat kan best kloppen, even wachten op de nieuwe firmware voor dit modem nog. Wat geeft je modem aan voor lijnsnelheid (die wordt in veel gevallen ook nog (veel) beter met nieuwe firmware) als je op 'show statistics' drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
bjck schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:43:
ZyXEL 2602H(W) komt op dit soort upstream waardes. De 2602R straks ook als nieuwe firmware er is en geeft die dezelfde resultaten. Downstream scoren de Speedtouch en ZyXEL ongeveer gelijk.
Mijn Speedtouch 716 komt upstream ook tot 1185, dus daar mag ik niet over klagen

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

@bjck

Ik heb je raad even opgevolgd en heb nu de laatste firmware erin geflashed 5.4.0.14
Ik heb nu een uur later 4 disconnects gehad op adsl2+ opermode en hij trained constant rond de 10.100 in dan weer iets hoger en dan weer iets lager.
Ik zal hem er een nachtje aan laten hangen en is kijken of er na een aantal uren nog disconnects optreden.

Ik heb ook de splitter vervangen door de splitter die ik ooit bij mijn speedtouch 510v4 heb gekregen van kpn (alcatel) deze schijnt toch beter te zijn als het noname apparaat wat je erbij krijgt van tweakdsl.

Ik laat nog van mij horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bart-01 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 18:14:
[...]

Mijn Speedtouch 716 komt upstream ook tot 1185, dus daar mag ik niet over klagen
Dan heb je een BBned verbinding? De Speedtouch werkt op die DSLAM's veel 'optimaler' qua linesync op de upstream. De upstream van de ZyXEL is op beide netwerken prima, toch raar van Speedtouch.

Alsof het alleen geoptimaliseerd is in de Alcatel/Thompson combinatie lijkt het. Nu is dat eigenlijk bijna dezelfde firma ook natuurlijk qua DSL. En de Alcatel DSLAMs (ASAM) maakt gebruik van Broadcom DSL chips op de ADSL2+ kaarten en de Speedtouch ook.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Er zit iets fout op de newsserver.

Als ik via news.tweakdsl.nl connect (zoals het hoort voor een TweakDSL abonnee), dan krijg ik slechts 200000 headers binnen van alt.binaries.nl als ik alle headers wil hebben.

Connect ik echter via news.tweaknews.nl, dan krijg ik alle ruim 16 miljoen headers.

Er zit dus ergens iets fout.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 15:08:
[...]'haal' Je maar die snelheid? Dat kan best kloppen, even wachten op de nieuwe firmware voor dit modem nog. Wat geeft je modem aan voor lijnsnelheid (die wordt in veel gevallen ook nog (veel) beter met nieuwe firmware) als je op 'show statistics' drukt?
Statistics:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 849 kbps
Downstream Speed: 8710 kbps

Niet echt geweldig... zou die nieuwe firmware dan nog zoveel kunnen schelen?

Nog iets: Mijn LAN LED is oranje, niet groen, is dat normaal of draait m'n LAN dan maar op 10Mbit?

[ Voor 14% gewijzigd door S1W op 12-02-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
Ik ben net nieuw als klant van tweakdsl en heb een brief thuis gekregen met klantnummer/wachtwoord.

De lijn is nog niet opgeleverd en ik wilde vanaf een chello verbinding even de newsserver testen, maar ik kan met mijn klantnummer/wachtwoord niet inloggen. Krijg je voor die newsserver nog andere inloggegevens, werkt dat alleen vanaf een tweakdsl verbinding, zijn mijn accountgegevens nog niet verwerkt (kan wel op de customerpagina's van tweakdsl inloggen) of moet ik stiekum toch een apart abbo voor die newsserver afsluiten (ik dacht dat dat bij je tweakdsl abbo inbegrepen zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Je moet een IP adres hebben van TweakDSL, dan kun je pas inloggen. In principe staat TweakNews er los van.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
The Wizard schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:15:
Je moet een IP adres hebben van TweakDSL, dan kun je pas inloggen. In principe staat TweakNews er los van.
Ok dan is het duidelijk waar het mis gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
Wildfire schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:38:
Er zit iets fout op de newsserver.

Als ik via news.tweakdsl.nl connect (zoals het hoort voor een TweakDSL abonnee), dan krijg ik slechts 200000 headers binnen van alt.binaries.nl als ik alle headers wil hebben.

Connect ik echter via news.tweaknews.nl, dan krijg ik alle ruim 16 miljoen headers.

Er zit dus ergens iets fout.
Ik denk dat je NewsBinPro gebruikt. Die ziet dat dam als nieuwe newsserver en daar download hij initieel slechts die 200000 headers van (zie ook je settings van NewsBinPro)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Bart-01 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:27:
[...]

Ik denk dat je NewsBinPro gebruikt. Die ziet dat dam als nieuwe newsserver en daar download hij initieel slechts die 200000 headers van (zie ook je settings van NewsBinPro)
Ik gebruik Newsbin Pro ja, maar de settings staan op 4.5 miljoen headers. Plus ik heb altijd al gewoon alle nieuwe headers kunnen downloaden in nieuwsgroepen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
S1W schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:46:
[...]

Statistics:

WAN Port Statistics:
Upstream Speed: 849 kbps
Downstream Speed: 8710 kbps

Niet echt geweldig... zou die nieuwe firmware dan nog zoveel kunnen schelen?
Nieuwe firmware heeft sommige zo'n 3 a 4Mbps winst gegeven, een enkeling niets maar bij de 2602H(W) al. Ook je aansluiting kan je heel veel mee verliezen als je verleng kabels gebruikt of ergens achteraan een keten van aansluitpunten bent aangesloten (is ook verlengen eigenlijk).
Nog iets: Mijn LAN LED is oranje, niet groen, is dat normaal of draait m'n LAN dan maar op 10Mbit?
Oranje (geldt voor de 2602R alleen dacht ik en de 2602H(W)-6*, dus zonder de C) is 100Mbps, groen is dan 10Mbps. De 2602H(W)-6*C is altijd groen gewoon.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:59:
[...]
Nieuwe firmware heeft sommige zo'n 3 a 4Mbps winst gegeven, een enkeling niets maar bij de 2602H(W) al. Ook je aansluiting kan je heel veel mee verliezen als je verleng kabels gebruikt of ergens achteraan een keten van aansluitpunten bent aangesloten (is ook verlengen eigenlijk).
[...]
Oranje (geldt voor de 2602R alleen dacht ik en de 2602H(W)-6*, dus zonder de C) is 100Mbps, groen is dan 10Mbps. De 2602H(W)-6*C is altijd groen gewoon.
Heb m'n aansluiting gechecked. Bij binnenkomst (dikke grijze kabel) wordt de grijze kabel verbonden met een normaal telefoon snoer dmv een kroonsteen, kan dat kwaad? Er zitten geen aftakkingen verder vanaf dat normale snoer, wel zit er op de andere twee ader paren van de grijze kabel nog wat meuk gemonteerd, ik vermoed dat m'n telefooncentrale hier ooit iets mee deed...

Lekker verwarrend met die oranje lampjes :)

[ Voor 4% gewijzigd door S1W op 12-02-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Resinman schreef op zondag 12 februari 2006 @ 10:49:
[...]

Bedoel je het onderste blauwe draadje? Zo te zien heeft de vorige bewoner er geen aftakking bijgezet. Ik heb de gehele doos weggehaald en zag dat er maar een grijze kabel liep.

[afbeelding]
Dit blauwe draadje zit heel raar, hier kan het helemaal geen kwaad. Normaal zit hij tussen rechtsboven en rechtsonder (B naar EB) verbonden. Kan gewoon weg dit draadje, zit wel heel stuf.

@Cradlemini

Zie nog niet wat er nu (steeds) fout gaat bij je. Mogelijk dat iemand het al eens gehad heeft...
S1W schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:17:
[...]

Heb m'n aansluiting gechecked. Bij binnenkomst (dikke grijze kabel) wordt de grijze kabel verbonden met een normaal telefoon snoer dmv een kroonsteen, kan dat kwaad? Er zitten geen aftakkingen verder vanaf dat normale snoer, wel zit er op de andere twee ader paren van de grijze kabel nog wat meuk gemonteerd, ik vermoed dat m'n telefooncentrale hier ooit iets mee deed...

Lekker verwarrend met die oranje lampjes :)
Die meuk kan je dus gewoon netjes weg halen, ondanks het je tweede aderpaar is. Misschien is er wel ergens een verbinding tussen beide en is het (al lijkt het nu niet zo) ook gewoon je eerste aderpaar.

Dat kroonsteentje hoort daar niet en zijn voor elektra doeleinde, niet voor telecom. En dit is een situatie met verlening waar je mogelijk (hoeft niet!) signaal kan verliezen en dus snelheid + stabiliteit kan kwijtraken.

[ Voor 42% gewijzigd door bjck op 12-02-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W

S1W

bjck schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:29:
[...]
Dat kroonsteentje hoort daar niet en zijn voor elektra doeleinde, niet voor telecom. En dit is een situatie met verlening waar je mogelijk (hoeft niet!) signaal kan verliezen en dus snelheid + stabiliteit kan kwijtraken.
Wat is dan de beste manier om vanaf het ISRA punt te gaan splitten? De splitter rechstreeks aan de grijze KPN kabel hangen, en vanaf daar een draad naar de modem?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.