Flight Simulator - deel 76 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 13:54

CNS

Anoniem: 51137 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:22:
[...]

Maar aangezien de meesten zo realistisch mogelijk willen vliegen, zullen zij de TA's gebruiken zoals die in het echt ook zijn.
Daar heb je absoluut gelijk ik, maar als het verschil tussen de locale QNH en de STD QNH te groot is (Groter om 300 ft hoogteverschil te creeren) dan bijft de standaard FS ATC klagen dat je 300 ft te hoog/laag vliegt. En dat stoort mij wel een beetje :P

En inderdaad. De transitionaltitude in FS is over de hele wereld 18.000 ft. Ze maken geen verschil in waar je vliegt. Weer een tekortkoming van FS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Gave pics trouwens Fligh High. Die 737 blijft een lekkere kist.
Anoniem: 51137 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:31:
[...]

Is het zo? Is maar net waar je vliegt hoor, in de VS is het meestal 18.000' (of altijd, weet ik niet uit mijn hoofd, moet je op charts ff opzoeken), op Schiphol is het 3000' en op Heathrow geloof ik 6000'.

18.000' geldt dus niet overal in FS :)
Transition Altitude is 3000 voet over het algemeen in de UK. Transition Level wordt aangewezen door ATC .
CNS schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:33:
[...]

Daar heb je absoluut gelijk ik, maar als het verschil tussen de locale QNH en de STD QNH te groot is (Groter om 300 ft hoogteverschil te creeren) dan bijft de standaard FS ATC klagen dat je 300 ft te hoog/laag vliegt. En dat stoort mij wel een beetje :P

En inderdaad. De transitionaltitude in FS is over de hele wereld 18.000 ft. Ze maken geen verschil in waar je vliegt. Weer een tekortkoming van FS ;)
Idd, het lijkt me niet erg moeilijk die variabele in te bouwen per vliegveld. Misschien in FS X. Was daar trouwens al een complete featurelijst van uit?

Overigens is het geen slecht idee om je heading bug iedere keer mee te draaien met je huidige course ExtremePro. Mocht je om wat voor reden je LNAV verliezen heb je iig je HDG goed staan (wat voor zover ik weet ook aanbevolen wordt in de Metzinger manual, iig wel in een van de eerste versies).

[ Voor 30% gewijzigd door Bolk op 16-03-2006 14:37 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55387

Anoniem: 165161 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:48:
@Fly High

Mooie pics, maar hoe komt het dat je zo'n grote crosswind correctie moet geven? was er ATC online? moet je ze er even op attenderen, want volgensmij had je beter op een andere baan kunnen landen.
Antwoord is eigenlijk vrij simpel: Uitdaging, het liefst mag die wind nog 10kts extra blazen ;)

Blijft toch leuk om zo af en toe met een X-wind in de rug aan te vliegen. Als het goed is nog binnen de limieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Wie doen dr morgen mee aan de flyin trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157175

Had nog een paar screenshots van typisch Hollandse tafereeltjes op m'n H/D staan...

Thumbnails, dus klik voor larger pic.

[Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/1249/11ty2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3883/25on.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7829/1448646ul.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/751/mp19xu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/5850/mp75wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8985/37tw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/593/kl13iw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9387/kl75su.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8836/42jz.jpg

Groet,

A346 |:(

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 157175 op 16-03-2006 15:59 . Reden: Whoops verkeerd topic, Admin AUB onder Flight Simulator plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975

Bolk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:06:
[...]

Daarvoor hebben ze nou checklists uit gevonden.

Tuurlijk moet je 'm terugdraaien, maar je gaat mij niet vertellen dat je de ILS gaat intercepten op 0 voet.
Nee .. tuurlijk niet.
Hij daalt dan ook niet meteen!
Je moet eerst dan nog op het midden van het knopje drukken wil hij gaan dalen, om het punt voor T/D!

Ga nu de Approach voor elkaar boxen .. en hopelijk krijgen we hem aan de grond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had nog een paar screenshots van typisch Hollandse tafereeltjes op m'n H/D staan...

[Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/1249/11ty2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/3883/25on.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7829/1448646ul.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/751/mp19xu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/5850/mp75wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8985/37tw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/593/kl13iw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9387/kl75su.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/8836/42jz.jpg

Groet,

A346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals: Prachtige screenies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 157175 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:12:

[[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Groet,

A346
Hele mooie shots. _/-\o_
Bijna echt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Wow wat een plaatjes. Die van die 747 die over komt is geweldig :D

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:01:
[...]

Nee .. tuurlijk niet.
Hij daalt dan ook niet meteen!
Je moet eerst dan nog op het midden van het knopje drukken wil hij gaan dalen, om het punt voor T/D!

Ga nu de Approach voor elkaar boxen .. en hopelijk krijgen we hem aan de grond!
Lol, anders leg je me ff uit hoe een MCP en de procedure werkt :+

[[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Groet,

A346
Heb je deze pics nabewerkt? Ze zien er wel erg super uit zeg. Die A330 is sweet, jammer dat er geen goede airbus panels zijn. Zijn er nog mensen aan een Airbus aan het sleutelen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de runway en star ingevoerd .. maar dit is dan de approach:
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44189phpj4U7eq.JPG

Is dit niet wat aan de bizarre kant? Volgens mij is een achtbaan nog minder eng ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:54

Groet,

A346
Drie keer is scheepsrecht ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz .. de Approach gaat echt farking raar nu ..
Volgens mij ga ik crashen .. want ik zit veel te laag .. en hij pakt de koers ook niet meer op ..
Zou dat soms te maken hebben met die ''transitie'' te maken hebben ofzo?

Edit: Wacht ff .. hij draait weer bij ..
Ben benieuwd wat hij gaat doen! :D

Edit: En er komt nog een bocht .. volgens mij gaat het wel goed allemaal .. wel erg raar .. nooit geweten dat het zo ging! :P

Btw, ik vlieg op 3000 feet hoogte .. volgens mij snap ik nu waarom jullie niks zeiden van die hoogte.
Heeft dat hier soms mee te maken?
:P
Best wel vaag dit allemaal zeg.

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 16-03-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik dacht dat je het vliegtuig met de basic functies helemaal onder controle had? Volgens mij is het tegenovergestelde nu wel bewezen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Als je niet weet wat het toestel aan het doen is en continu achter het vliegtuig aan fietst, dan zou ik toch echt een andere baan/ hobby gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nvm .. ik denk dat ik maar eens een ander forum op moet gaan zoeken met wel ervaren Simmers, die wel de moeite nemen om een n00bje zoals mij wat te leren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:58:
Nvm .. ik denk dat ik maar eens een ander forum op moet gaan zoeken met wel ervaren Simmers, die wel de moeite nemen om een n00bje zoals mij wat te leren ...
OK, doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Het probleem is dat hier wel ervaren simmers zitten, en dat over het algemeen hier op hoger niveau gediscussieerd wordt. Veel mensen lezen mee en reageren niet, maar leren ontzettend veel uit dit topic. Hoe je een Boeing van A naar B vliegt is met een duidelijke manual (bijv die van Metzinger) dé manier om het aan te pakken. Daarna stellen de meeste mensen pas vragen die dieper in gaan op het onderwerp vliegen. Er zijn duizenden tutorials te vinden op internet die uitleggen hoe je een ILS approach vliegt. Ik heb het idee dat jij in 3 dagen wil bereiken waar velen van ons ettelijke jaren over gedaan hebben.

Ik spreek uit ervaring trouwens, een aantal jaar geleden heb ik me verdiept in Flightsim, en ware het niet door deze jongens hier dat ik nu nota bene een opleiding voor lijnpiloot doe in het echt. Dat had ik zonder de oude garde hier echt niet overwogen. Het is een kwestie van zelf research doen, en kom je er echt niet uit dan worden de vragen pas gesteld.

NOFI verder, maar wat jij doet is een approach inprogrammeren, zelf al zien dat het niet klopt, en dan gaan vragen wat het vliegtuig gaat doen. Als je nu eerst zelf een analyse maakt van hetgeen je aan het doen bent NADAT je de vlucht afgerond hebt, dan zou je hetzelfde stukje opnieuw kunnen vliegen door een andere programmering in de FMC te maken, en als je er dan nog niet uit komt kun je vragen wat je moet doen, met hetgeen dat je al geprobeerd hebt. Je hebt nu 3 edits gedaan in je vorige post, waar je ons door de progressie heenpraat van je vlucht. Daar zitten we hier zegmaar niet helemaal op te wachten :)

Zelf eerst research doen, het niet begrijpen, nog eens proberen, er nog niet uitkomen en dan om hulp vragen is de beste manier, zo hebben velen hier het ook geleerd.

/edit 3: ik moet echt iets gaan doen aan m'n grammatica :X

[ Voor 31% gewijzigd door Bolk op 16-03-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben al geholpen door iemand op het PMDG forum, die me eventjes uit had gelegd dat ik de HOLD uit moest zetten.
Hij nam zelfs de tijd om screenshots te plaatsen van hoe het moest.
Dat noem ik pas behulpzame mensen!

Edit: Hij staat veilig en wel aan de grond! :D
Straks als ik terug kom van werken nog maar eens proberen!

En dan niet vergeten de druk van het landingsstel eraf te halen .. dat ene knopje, en de HOLD uit te zetten.
Dan moet het helemaal goed komen!

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 16-03-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Plaats dan een topicreport i.p.v. hier te posten ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Crash op 16-03-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Doe dat nou niet...

[ Voor 91% gewijzigd door Crash op 16-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:56
jongens rustig aan, de bootschap is duidelijk ;) voor mij althans. ieder zijn eigen ding, alleen het niveau hier ligt wat hoger en iedere 2 dagen weer een stap terug het diepe in, waarin steeds hetzelfde wordt gezegd is niet zo fijn. Het is nou eenmaal geen helpdesk van 1 euro 20 per minuut waarbij je DC 3 uur aan de lijn krijgt die zegt dat er 15 wachtenden voor je zijn etc.

beetje vallen en opstaan kan geen kwaad, dus ook het open slaan van een manual niet...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie 2 posts boven je.

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 16-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
trouwens tussen de commotie door :7

a.s. zaterdag is hoogst waarschijnlijk de 744F uit, zo schrijft het pmdg forum. De RC is naar de betatesters gestuurd en in de voorgaande releases betekende dat het weekend. whoei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

That hurts!! :'(

Maar als je het niet naar je zin hebt hier...iedereen is vrij om te gaan wanneer hij maar wil.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
jeehaa schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:51:
trouwens tussen de commotie door :7

a.s. zaterdag is hoogst waarschijnlijk de 744F uit, zo schrijft het pmdg forum. De RC is naar de betatesters gestuurd en in de voorgaande releases betekende dat het weekend. whoei!
Ik twijfel nog een beetje of ik hem aanschaf. Denk niet dat de toegevoegde waarde dusdanig groot is dat het het waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Question, d'r is toch ergens zo'n site waar je real life FlightPlans vandaan kunt halen?
Had em ooit in m'n bookmarks staan En volgens mij staat ie ook niet in de startpost.
Weet iemand het URL daar nog van (of heeft iemand een China Airlines EHAM - VTBD voor me)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 22:53
Het valt mij, en mede GoTters, op dat dit topic weer langzaam aan vervuild begint te raken met nutteloze replies. Dit is erg zonde gezien de lange tijd dat deze topicserie al bestaat en erg jammer voor de personen die deze topics al lange tijd volgen. Bij deze dus het vriendelijke verzoek om dit topic leuk en ontopic te houden :) Het is niet de bedoeling dat slow-chat, nutteloze mededelingen, flames e.d. hier een standaard gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
rellehenk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:59:
Ik twijfel nog een beetje of ik hem aanschaf. Denk niet dat de toegevoegde waarde dusdanig groot is dat het het waard is :)
Ik vind de prijs zo belachelijk hoog van de PMDG 744 series dat ik gewoon weiger om ze te kopen. De kist is mooi, en het panel is goed maar de prijs ligt toch echt veel te hoog. Zelfs FS2004 was nog goedkoper na de release. Level-D levert de zelfde kwaliteit maar voor een betere prijs. Ik wacht rustig tot ze in prijs dalen (mochten ze dat ooit doen), en anders: jammer. Dit is gewoon geldklopperij. Het feit dat ze van de Freighter series een aparte add-on maken waar je nog een keer voor mag betalen bevestigd dit maar weer IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:53
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:18:
Question, d'r is toch ergens zo'n site waar je real life FlightPlans vandaan kunt halen?
Had em ooit in m'n bookmarks staan En volgens mij staat ie ook niet in de startpost.
Weet iemand het URL daar nog van (of heeft iemand een China Airlines EHAM - VTBD voor me)?
http://rfinder.asalink.net/free/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Anoniem: 111246 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:18:
Weet niet of het de route is die China airlines gebruikt maar hiermee zou je veilig aan moeten komen :P

Cruise altitude between FL330 and FL330

ARNEM UG9 ETEBO UL980 BEMBI UA87 PW UL984 FASAD B493 KS G246 AMATA A87 KEKAL N644 DI A466 SAMAR M890 LAKET W36 CHG M890 ONOGI W35 SP M890 LLK R460 BBN P646 BETNO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Daarmee kan je FP's genereren. Ik heb geen idee waar je echte reallife plans vandaan kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
DutchCommando schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:52:
[...]

Daarmee kan je FP's genereren. Ik heb geen idee waar je echte reallife plans vandaan kan halen.
Ik haal ze zelf van het SITA systeem waar grotere maatschappijen ook gebruik van maken. Helaas kan je niet zomaar een account aanvragen, je moet geloof ik een echt luchtvaart georienteerd bedrijf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
over de plas iig www.flightaware.com of flightview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Er zijn hier meer dan genoeg ervaren mensen en zelfs mensen die je willen helpen. Echter, zoals al eerder gezegd, het is hier geen helpdesk.
Als je wil spelen met vliegtuigjes, start FS, kies een kist en fladder wat rond: 1 ding is zeker, er is nog nooit een vliegtuig in de lucht blijven hangen, vroeg of laat komen ze allemaal naar beneden ;)

Als je serieuzer met een FS-hobby aan de gang wil, neem dan de moeite om een tutorial goed door te lezen. De Metzinger tutorial is hier al een paar keer genoemd.
Pak die erbij, start een vlucht en lees stukje voor stukje door en voer de beschreven acties uit. Gebruik de P (pauze) knop indien nodig. Kijk niet alleen plaatjes en zet wat knopjes goed, maar lees wat er gebeurd en waarom bepaalde knoppen in een bepaalde setting moeten staan.

Ikzelf wist niks van een FMC en heb het in een weekje onder de knie gekregen, inclusief de theorie achter SIDs, STARs, TA/TL etc.
Het kan best, maar je moet de wil hebben om wat te leren.

Doe je die moeite, laat je merken dat je die moeite doet en kom je dan ergens niet uit, dan is de hele community hier bereid om je verder te helpen.
Maar zonder geduld met plompverloren vragen hier neerpleuren en maar verwachten dat wij wel antwoorden, is niet de manier waarop het werkt, het is hier inderdaad geen helpdesk.

Ga nu zelf aan het leren, vlieg een vlucht met de tutorial ernaast, trek daar een hele avond (of een paar avonden) voor uit en niet ff snel een half uurtje en ik weet zeker dat mensen je dan verder willen helpen.

Bovendien zijn dan opmerkingen waardoor er helaas weer een modbreak in dit topic staat ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:33
Lawrentium schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:45:
[...]

Ik vind de prijs zo belachelijk hoog van de PMDG 744 series dat ik gewoon weiger om ze te kopen. De kist is mooi, en het panel is goed maar de prijs ligt toch echt veel te hoog. Zelfs FS2004 was nog goedkoper na de release. Level-D levert de zelfde kwaliteit maar voor een betere prijs. Ik wacht rustig tot ze in prijs dalen (mochten ze dat ooit doen), en anders: jammer. Dit is gewoon geldklopperij. Het feit dat ze van de Freighter series een aparte add-on maken waar je nog een keer voor mag betalen bevestigd dit maar weer IMO.
Mja, veel geld is het wel. Echter krijg je voor dat geld wel een erg goed product. Er zijn ook developers die voor iets minder geld en of soort gelijk geld buggie kisten op de markt zetten en die vervolgens slecht tot niet patchen. PSS bijvoorbeeld met de 777, Feelthere met de 737. Daar geef je ook zonder moeite dik 40euro uit en dan heb je vervolgens niks waarmee je als "high end" simmer iets nuttigs mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
DutchCommando schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:52:

De FP's van DutchVacc/Vatsim/Euroute zijn (in ieder geval voor van/naar EHAM) gebaseerd op real life FP's.
Verder zul je niet snel real life FP's kunnen vinden denk ik, het schijnt geheim te zijn en niet gepubliceerd te mogen worden.
Gilly schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Mja, veel geld is het wel. Echter krijg je voor dat geld wel een erg goed product. Er zijn ook developers die voor iets minder geld en of soort gelijk geld buggie kisten op de markt zetten en die vervolgens slecht tot niet patchen. PSS bijvoorbeeld met de 777, Feelthere met de 737. Daar geef je ook zonder moeite dik 40euro uit en dan heb je vervolgens niks waarmee je als "high end" simmer iets nuttigs mee kan.
Dat ben ik wel met je eens, maar de 747F is een soort van add-on op de pax versie van de 747 en om daar nou weer de volle mep voor te moeten betalen bij PMDG gaat ook mij iets te ver.

[ Voor 46% gewijzigd door Sleepie op 16-03-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Gilly schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:02:
Mja, veel geld is het wel. Echter krijg je voor dat geld wel een erg goed product. Er zijn ook developers die voor iets minder geld en of soort gelijk geld buggie kisten op de markt zetten en die vervolgens slecht tot niet patchen. PSS bijvoorbeeld met de 777, Feelthere met de 737. Daar geef je ook zonder moeite dik 40euro uit en dan heb je vervolgens niks waarmee je als "high end" simmer iets nuttigs mee kan.
Daar heb je gelijk in. Je krijgt een goed product, en je krijgt er goede support voor terug. Al moet ik wel zeggen, het geluid van de 744 series is werkelijk om te huilen. Er is genoeg gratis spul verkrijgbaar als vervanging, maar je hoort gewoon goed geluid te krijgen bij een product van 50 a 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Lawrentium schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:06:
[...]

Daar heb je gelijk in. Je krijgt een goed product, en je krijgt er goede support voor terug. Al moet ik wel zeggen, het geluid van de 744 series is werkelijk om te huilen. Er is genoeg gratis spul verkrijgbaar als vervanging, maar je hoort gewoon goed geluid te krijgen bij een product van 50 a 60 Euro.
Ja dat is inderdaad redelijk vaag. Geluid moet gewoon goed op orde zijn, dat lukt andere bouwers immers ook.
Er valt goede verbetering te halen door er ander geluid in te zetten. http://library.avsim.net/...ScanMode=0&Go=Change+View
Maar dat is natuurlijk niet de manier hoe dat het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
PMDG heeft wel ooit gezegd dat de 744F voor een hele laag prijs verkocht zou worden. Laag vind ik minder dan 10 dollar, maar ik verwacht meer iets van 16.95 :)
Wat ik ook een beetje beu bent is dat ze ook weer extra "functionality" en fixes stoppen die ook van toepassing zijn op de pax-versies. En daar krijgen we dus geen losse fix voor. Beetje jammer. Ze zullen ons wel een extra soundpackage geven.

@ Lawrentium: Ben ik wel met je eens inderdaad. Ik mis gewoon die whine en die gave spool up sound. Iets waar de LDS767 beter in slaagt. Zijn 744-filmpjes waarbij die sound gewoon zo mooi naar voren komt, dit mis ik gewoon echt bij PMDG. Met name bij take-off

[ Voor 23% gewijzigd door Floppie op 16-03-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je deze pics nabewerkt? Ze zien er wel erg super uit zeg. Die A330 is sweet, jammer dat er geen goede airbus panels zijn. Zijn er nog mensen aan een Airbus aan het sleutelen of niet?
Er zijn enkele, redelijk goede, freeware Airbus panels te krijgen, kijk maar eens op avsim. Anders zijn er nog de PSS 330/340 panels die je zou kunnen mergen met de Flightcraft (de klm 330) of Posky kisten. Nu CLS de 300 en 34/6 heeft uitgebracht is er weer iets op de markt voor Airbus liefhebbers. Zover ik weet is er geen developer bezig met een Airbus. Zou een moord doen voor een Level-D Airbus 330/320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
nealzie schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:49:
[...]

Weet niet of het de route is die China airlines gebruikt maar hiermee zou je veilig aan moeten komen :P

Cruise altitude between FL330 and FL330

ARNEM UG9 ETEBO UL980 BEMBI UA87 PW UL984 FASAD B493 KS G246 AMATA A87 KEKAL N644 DI A466 SAMAR M890 LAKET W36 CHG M890 ONOGI W35 SP M890 LLK R460 BBN P646 BETNO
Misschien ben ik nu een beetje aan het muggenziften, maar die route is niet geldig vanwege de volgende RAD: "UL980 ETEBO-OSN: Not available for traffic Dep. EHAAFIR". :P

Als je RouteFinder gebruikt dan kan je het beste achter "Warn for restrictions" "RAD", "CDR" en "(Use daily CRAM)" aanvinken en vervolgens na het generen van de route aanvinken wat van toepassing is. Dan krijg je routes die realistischer zijn. :)

De PMDG 744F ga ik overigens wel kopen, voornamelijk zodat ik de juiste engine indicaties heb. Ik vind het wel jammer dat je de digitale standby gauge en digitale MCP niet in de normale 744 kan gebruiken. Volgens PMDG omdat het unieke 744F features zijn. Deze foto laat echter zien dat dat niet zo is. Ik hoop dat ze dat nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 157175 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:34:
[...]

Er zijn enkele, redelijk goede, freeware Airbus panels te krijgen, kijk maar eens op avsim. Anders zijn er nog de PSS 330/340 panels die je zou kunnen mergen met de Flightcraft (de klm 330) of Posky kisten. Nu CLS de 300 en 34/6 heeft uitgebracht is er weer iets op de markt voor Airbus liefhebbers. Zover ik weet is er geen developer bezig met een Airbus. Zou een moord doen voor een Level-D Airbus 330/320.
Afbeeldingslocatie: http://simsoftworkshop.com/uploads/photos/72.jpg

Maar gezien de historie met de A310 zou ik deze gok niet zomaar wagen. Had trouwens Q1 06 beschikbaar moeten zijn.

http://simsoftworkshop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 19:26
Gilly schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:42:
[...]

[afbeelding]

Maar gezien de historie met de A310 zou ik deze gok niet zomaar wagen. Had trouwens Q1 06 beschikbaar moeten zijn.

http://simsoftworkshop.com
Q1 '06?
Yes! Dan is ie dus af binnen twee weken. Toch? :) :/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Ze hebben al een jaar niks van zich laten horen. Ben benieuwd of het er uberhaupt nog komt. Ik ben in ieder geval niet de eerste van wie ze geld krijgen. Te weinig vertrouwen in hun product en de support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Er is nog Aviografs maar die hebben alleen de A340.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:09:
Ze hebben al een jaar niks van zich laten horen. Ben benieuwd of het er uberhaupt nog komt. Ik ben in ieder geval niet de eerste van wie ze geld krijgen. Te weinig vertrouwen in hun product en de support
Ja ze zeggen een aantal dingen toe die niet vervolgens nooit komen, maar meestal zeggen ze niks. Maar goed, zie forum aldaar en het mogen duidelijk zijn dat je je centen beter aan Grolsch kunt uitgeven dan aan SSW.
Hoop plezier ipv ergenis :)
mekkieboek schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:19:
Er is nog Aviografs maar die hebben alleen de A340.
Ja die kist staat ook in de lijst van nooit af en nutteloos. :X

[ Voor 18% gewijzigd door Ensinker op 16-03-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lawrentium schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:45:
[...]

*knip...
laat dit niet zijn waar het op lijkt :{

Ga nu ff met de 737 hetzelfde vluchtje maken die ik vandaag deed.
De 747 gebruik ik wel voor langere afstanden!
En om het posten te stoppen, zal ik ook wat screenies posten!

[ Voor 10% gewijzigd door Crash op 16-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
.

[ Voor 80% gewijzigd door mekkieboek op 16-03-2006 20:42 . Reden: laat maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

:)

Liverpool (EGGP) -> Amsterdam (EHAM)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/033.jpg
Dit gebeurt er als je FMC telkens naar het vorige punt wil vliegen :) Vandaar dan ook de manual approach straks

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/043.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/053.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/054.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/055.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/flight4/056.jpg

Peace ;)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Dual Core Processoren icm Flight Simulator 2004? Er zijn wel eens games die er niet goed mee om kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Flightsim ondersteunt geen multitreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
rellehenk schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:01:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van Dual Core Processoren icm Flight Simulator 2004? Er zijn wel eens games die er niet goed mee om kunnen gaan :)
Enig voordeel dat je zou kunnen halen is dat bijvoorbeeld activesky op de andere core zit. Die wil nog weleens een hapering geven bij een update.
Maar kan me zo voorstellen dat je activesky en jeppview op een ander systeem draait. Mischien alvast aanschaffen voor fsx, maar daar verwacht ik eigenlijk niks van icm dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Off-Topic:

Het zou een goed plan zijn van MS als ze de opvolger van FS2004 wél dualcore maken. Het is tenslotte prijstechnisch steeds betaalbaarder aan het worden. Kijk naar de (vooral) AMD X2 series.
Wellicht dat het aanbieden van de Scenery op 1 CPU/Thread kan en de rest op de andere thread? Enfin, da's te technisch voor mij, dat mag MS oplossen.

Ik hoop echter wel dat ze het gaan doen!

Voorts (om nog even off-topic te blijven) heb ik sinds gisteren Beta2 van Vista draaien onder VMware. Ik ben eigenlijk stiekum wel benieuwd of in FS2004 daarom kan installeren en aan de gang krijg en wat het resultaat is. Ik verwacht dat het niet zo denderend zal lopen omdat het onder VMware is. En anders maak ik mijn bakkie dual-boot om te zien of dat effect heeft.
Wat ik wel al snel zag is dat Explorer een echte RAM vreter is. Pakt met gemak al 41Mb!

Back on-topic:
@Bigchristiaan, een 747 van Liverpool naar Schiphol? :P

Enne je approach is een beetje laag bij de finals. Three red? -> You're dead haha :*)
Het lijkt erop dat je een beetje wiebelige landing had. Geen PAX die er :r uitkwamen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
tja klm heeft ook een tijdje met de 747 eham-egll en terug gevlogen dus waarom niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 13:54

CNS

ExtremePro heeft zo'n probleem met het leren van het FMC.
Op deze site ( http://www.flightsimclub.nl/ ) staan een aantal PDF documenten waar volgens mij het FMC wel heel erg goed wordt uitgelegd. Misschien iets voor in de startpost (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

Tai-Pan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:20:
Enne je approach is een beetje laag bij de finals. Three red? -> You're dead haha :*)
Dat is pas bij 4-red geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Tai-Pan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:20:
(...)

Back on-topic:
@Bigchristiaan, een 747 van Liverpool naar Schiphol? :P

Het lijkt erop dat je een beetje wiebelige landing had. Geen PAX die er :r uitkwamen??
- 747 van Liverpool naar Schiphol ja, wat Nealzi zegt :) ;
- In FS2004 reageren de PAPI lichten op de stand van de camera, dus niet op de stand van het
vliegtuig. Aangezien ik met die camera een beetje laag zat t.o.v. de cockpit, vloog ik wel goed;
- Jah m'n landing ging niet zo heel best. Nadat ik opgestegen was in EGGP deed ik ff een replay
waarna ik verder ging vliegen, en toen bleek dat de FMC de replay tussendoor minder waardeerde. Constant wilde hij vliegen naar het vorige waypoint (telkens omdraaien dus en route), dus moest ik alles manual doen. Ook de ILSRW6 frequentie wist ik niet in te voeren in de FMC, maar ik ben er nu achter dat er een slash en de koers nog achter moet :) Vandaar dat ik totaal geen instrument hulp had bij de landing, dus puur visual :P

mijn approach valt trouwens nog mee met een kai-tak approach
Afbeeldingslocatie: http://www.airliners.net/photos/middle/1/1/9/0076911.jpg

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Kai-Tak rules _/-\o_

Wie had het nou over de Fly-in vanavond? Was jij dat Gilly?

Ik zou best wel weer een keertje live willen gaan, maar het is al weer bijna 2 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Er zal wel een hoop zijn veranderd.
Was Squackbox tegenwoordig niet meer nodig ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Tai-Pan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:15:
Kai-Tak rules _/-\o_

Wie had het nou over de Fly-in vanavond? Was jij dat Gilly?

Ik zou best wel weer een keertje live willen gaan, maar het is al weer bijna 2 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Er zal wel een hoop zijn veranderd.
Was Squackbox tegenwoordig niet meer nodig ofzo?
Zelfde geldt voor mij, ik zou het ook wel weer eens willen gaan proberen. Maar of dat nu zo'n goed idee is met z'n fly inn. Het was nealzie die het erover had btw.

SB 3 is tegenwoordig in gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13186

Hoi, hier zo'n nOOb die er weer geen ruk verstand van heeft :P

Misschien interessant voor deel 77 en alle andere opvolgende delen is dat men hun add-ons bij de plaatjes vermelden. Ik vind veel plaatjes van vluchten echt prachtig om te zien, maar vraag me vaak af: "Waar halen ze het vandaan? Welke add-on is dat nu weer?".

Zo zag ik in dit deel een KLM cityHopper (friendship 27 van Fokker, toch?) Of de Boeing 777 van KLM. Bij jullie zien de taxibanen, runways er veeeeeel mooier uit. Meer ECHT zeg maar, terwijl het erbij lekker standaard uit ziet.

Ik wil graag ADD-ONS gaan kopen, maar ik weet niet welke ik moet hebben als ik van de plaatjes uit ga. Is het dus een probleem om dit te vermelden bij de fotosessies :P van je vlucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben momenteel bezig met EHAM - EDDV.
Ben bijna bij OSN, en moet dan nu de runway en STAR invoeren.
Nu voer ik deze in, en ik kijk bij Legs, en dan zie ik een DISCO.
Hij blijft hangen bij NIE ...

Nu weet ik, dat ik de HOLD eraf moet halen, zodat hij door gaat vliegen.
Maar dan zit die DISCO er nog ..
Kan ik die er zomaar uit gooien dmv Delete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:22:
Ben momenteel bezig met EHAM - EDDV.
Ben bijna bij OSN, en moet dan nu de runway en STAR invoeren.
Nu voer ik deze in, en ik kijk bij Legs, en dan zie ik een DISCO.
Hij blijft hangen bij NIE ...

Nu weet ik, dat ik de HOLD eraf moet halen, zodat hij door gaat vliegen.
Maar dan zit die DISCO er nog ..
Kan ik die er zomaar uit gooien dmv Delete?
1 - Ik dacht dat dit topic niet goed genoeg was?
2 - Ik snap er zelf geen hol van, maar dat wist je al want de mensen hier zijn niet ervaren
3 - RTFM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit .... idd .. RTFM

When up-selecting a navigation fix to an
existing flight plan, the FMC will add the new
fix to the line selected, and move all
following navigation fixes down in the
sequence. When inserting fixes into a flight
plan, the FMC will display a set of prompt
boxes in the line immediately following the
new fix, along with the message ROUTE
DISCONTINUITY. This alerts the crew that
they must confirm for the FMC which
navigation fix will follow the newly added fix.
In order to continue navigating normally, the
route discontinuity must be removed by
telling the FMC which fix is to follow the
newly added fix.
To collapse flight plan and remove the
discontinuity, down-select the desired fix to
the scratch pad, then up-select it to the line
with the prompt boxes for the route
discontinuity.
To confirm the continuation of the route, the
waypoint identifier for the next fix in the
desired route sequence should be downselected
to the scratchpad by pressing the
associated LSK. This fix identifier can then
be up-selected to the line containing the
prompt boxes. The FMC will then re-sort the
flight plan to allow the updated routing.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 17-03-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
Martinair, hij is eerder de fout ingegaan. Maar hij verdient best een kans ;).
Martinair heeft wel gelijk dat je zelf dingen moet proberen en onderzoeken. Je suggereert zelf iets: zou ik die eruit kunnen gooien? Doe es gek en gooi em eruit, kijk wat et oplevert ;)

Edit: die reactie was dan weer overbodig. Laat zien dat je volwassen kan reageren en sta boven iets wat je niet aanstaat, is veel beter voor de sfeer hier.

[ Voor 24% gewijzigd door Kiwiknaapje op 17-03-2006 16:28 ]

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kiwi .. je hebt gelijk.
Ik moet gewoon 1tje uit de FIX lijst kiezen .. in dit geval is dat die onder de DISCO staat ..
We gaan het nog eens proberen ..

Snap er niks van .. gisteren lukte het wel ..
Soms word je gewoon echt een beetje moe! :P
En jullie ook van mij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke let op:

We zijn hier geen van allen te beroerd om iemand te helpen.
Maar als blijkt, en als BLIJFT blijken, dat de persoon in kwestie werkelijk te lui is om ook maar IETS zelf uit te vogelen, doet dat voor ons de welbesproken emmer overlopen (wat je zelf al aangeeft ;)). Een beetje zelfredzaamheid is niks mis mee, ik snap er echt helemaal niks van dat jij dát niet doorhebt.

En vervolgens zeggen dat je weggaat en toch weer terugkomen (daar is opzich niks mis mee, mits je in je post aangeeft dat je toch graag gebruik wil maken van het topic e.d.) met in je 1e post GELIJK weer een nutteloze vraag, sorry hoor ik word er gek van........ Doe maar niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Crash op 18-03-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:32:
Kiwi .. je hebt gelijk.
Ik moet gewoon 1tje uit de FIX lijst kiezen .. in dit geval is dat die onder de DISCO staat ..
We gaan het nog eens proberen ..

Snap er niks van .. gisteren lukte het wel ..
Soms word je gewoon echt een beetje moe! :P
En jullie ook van mij ...
Beetje onnodige reactie eerst, maar dat laten we maar achterwege.

Zoals al gezegd, lees de manual goed door, en als er iets gebeurt dat je niet weet kijk dan eerst het manual door, en post dan eventueel hier. Verder kan ik je aanraden: probeer gewoon wat. Je merkt het vanzelf. De FMC kan wel tegen een foutje, en zal niet zomaar rare dingen gaan doen als je net iets verkeerds intypt.

Mocht je later met bijvoorbeeld een Airbus style FMC gaan werken dan zie je dat je de 'DISCO' kan deleten waarna deze veranderd naar het eerstvolgende waypoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben momenteel de vlucht opnieuw aan het doen .. en de route ziet er goed uit.
Nu valt het me ook op ... dat er geen stukje meer uit de route is, vlak voor de final leg ..
Deze is ook verdwenen ..
Dus dit ziet er allemaal goed uit!

En straks niet vergeten als ik bij NIE ben, en hij schiet daarbij op HOLD, om die HOLD er na 1 rondje af te halen!

En mijn excuses voor het zo uit mijn vel springen ..
Het werd me net ff wat teveel ... :P
Een tobo slopen werkte zeer goed ... :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 17-03-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

*offtopic* hebben jullie ook dat de forum tijd niet doorgaat? Als ik klik op last page kom ik op 28, waarnaar ik zelf moet klikken op 31 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
hmm dat heb ik niet. Ik heb een bookmark naar pagina LAST en dan houdt ie niet echt een vaste pagina-indeling vast heb ik gemerkt :P.

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 23:45
Bolk schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:17:
[...]

Zelfde geldt voor mij, ik zou het ook wel weer eens willen gaan proberen. Maar of dat nu zo'n goed idee is met z'n fly inn. Het was nealzie die het erover had btw.

SB 3 is tegenwoordig in gebruik :)
Ik ben er zowiezo bij :) je moet je wel even aanmelden voor een vlucht via de dutchvacc ofcourse, maar ach je kan ook gewoon zo het luchtruim kiezen :). Ik ben vlucht PTG0206 naar Ankara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

CreativeMind schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:29:
[...]

Ik ben er zowiezo bij :) je moet je wel even aanmelden voor een vlucht via de dutchvacc ofcourse, maar ach je kan ook gewoon zo het luchtruim kiezen :). Ik ben vlucht PTG0206 naar Ankara.
Ik wil ook online vliegen, maar ik durf niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Friday-Nite fly-inn zit er weer op.
Holding short V3 36L, loopt me pc vast :? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Na al dat Jet geweld, nu Baron geweld 8)

Zagreb - Verona

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx08.jpg

@ FL150 op naar de Slovenië
Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx09.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker Gil, van welke publisher is deze ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
Anoniem: 55387 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:52:
Lekker Gil, van welke publisher is deze ook al weer?
-->Dreamfleet<-- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:43:
[...]

Ik wil ook online vliegen, maar ik durf niet :X
Mij lijkt het ook wel eens leuk omdat te proberen.
Offline is leuk, maar denk dat je online nog meer kunt leren m.b.t. procedures enzo.

Zijn er geen newbie guides/avonden?
Of een mede vlieger hier die dat eens zou willen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De DutchVACC heeft speciale beginnersavonden (First Flight Online Events). Op de website vind je meer informatie voor beginners. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Joni op 17-03-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! eerst maar ff op vakantie en daarna maar eens dat allemaal doorlezen en gaan uit testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
En mijn aankomst die helaas in mist gehuld was.

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://gensink.tweakdsl.nl/fs/ldzalipx19.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Poeh vlieg nu boven duitsland. Het was erg druk tijdens de DutchVacc fly in. had een dikke 25 minuten vertraging door de drukte. Maar we zijn onderweg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik er ook maar eens een keertje aan mee ga doen ..
Moet wel eerst ff het ATC'en een beetje doorkrijgen.
Ik land en stijg gewoon op waar ik wil .. zonder dat ik aanvraag ofzo.

Morgen ff tutorial voor downloaden, en die tijdens een vlucht ff doorlezen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 22:58:

Man man man.... je bent wel goed hoor, waarom? Nou, je blijft me verbazen.

Ik ben er van overtuigd dat je 1e vlucht een flater wordt, door:

A - Je kennis(tekort)
B - Je instelling (zie dikgedrukte gedeelte in de quote).

*knip

[ Voor 9% gewijzigd door Crash op 18-03-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Zou ik nog niet doen kerel. Als je live gaat op de manier waarop je momenteel je kist beheerst zal je binnen no-time te horen krijgen dat je eerst maar moet oefenen voordat je live mag. Anders hebben ze hun handen vol aan jou en heeft de rest daar last van.
En ga ook eerst maar eens leren hoe een flightplan in elkaar zit (want die moet je file'n voordat je mag vliegen).

Mijn advies...wacht er nog mee totdat je echt de boel beheerst.

[edit]
N.a.v. de reactie van Martinair231 moet ik idd het met hem eens zijn. Je bent op het forum verschenen met een houding van " oh, dat doe ik wel eventjes en ik trek me niets aan van de ' echtheid' die gevraagd wordt bij de pay-ware kisten zoals de PMDG.
Dan stel je keer op keer vragen die we (ik ook) zoveel mogelijk probeerden te beantwoorden, maar je reacties daarop waren nou niet je-van-het.
Vooral je opmerking dat wij hier schjnbaar niets weten heeft wat kwaad bloed gezet |:(
Not done zoiets!!

En dan ga je zeggen dat je het hier wel hebt gezien en ergens anders je heil gaat zoeken en binnen no-time...ben je weer terug :X
En dan nog je attitude van "alles gisteren willen weten"...dat gaat gewoonweg niet jongen!

Mag ik vragen hoe oud je bent? Want je komt op mij over als iemand van 14-16 jaar die niet lijkt te snappen dat je, om zaken te kunnen snappen, je er eerst tijd in moet steken om het te leren.

Martinair231 zegt het goed...ook mij blijf je verbazen met je reacties.

Ik kan je één ding zeggen..als je via DutchVACC online gaat en je trekt je niets aan van wat je behoort te doen (luisteren naar controllers en niet je eigen gang gaan) dan kan ik je verzekeren dat je er binnen no-time uitgekicked wordt. En probeer dan nog maar eens terug te komen. Dan moeten ze je niet meer ben ik bang,

Trek je dus aub wat aan van onze (goed bedoelde) adviezen en gooi niet je kont ertegen in, want dan zegt iedereen straks :r

En zo iemand hebben we een jaartje of 2 geleden ook gehad (de vaste crew hier weet wel wie ik bedoel :) ) en die werd daadwerkelijk uitgekotst....en hebben we nooit meer teruggezien.

[ Voor 54% gewijzigd door Tallguy op 17-03-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mensen praten hier over "het niet durven om op VATSIM te vliegen". Dat geeft ongeveer al aan hoe professioneel VATSIM is en dat mensen zelf twijfelen aan zichzelf terwijl ze het misschien best wel kunnen. Dan zal jij wel eens ff onder ATC begeleiding van A naar B vliegen. Ik zie het al gebeuren met 3 dagen ervaring. Zeg wel even wanneer je gaat, dan kunnen we meeluisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 16:42

jelle.

Product Owner
Tai-Pan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:42:
Mag ik vragen hoe oud je bent? Want je komt op mij over als iemand van 14-16 jaar die niet lijkt te snappen dat je, om zaken te kunnen snappen, je er eerst tijd in moet steken om het te leren.
offtopic:
Zie profiel, meneer is een paar maandjes 16. Goed geraden dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Mooi vliegtuig, Gilly.

[ Voor 100% gewijzigd door mekkieboek op 18-03-2006 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
Wow ik heb volgens mij een vuurtje aangewakkert met m'n post over het vliegen op vatsim ofniet :S. Maar goed ikzelf ben ook pas 19, vind het erg leuk om te doen simmen, maar ik vind wel dat het een hobby moet blijven. Online gewoon serieus en als je is wat gekke dingen uithaalt met je f16 op een private server moet je zelf weten natuurlijk. Ik vind de chaos zoals van vanavond altijd erg gaaf en heb erg veel respect voor de controllers die zo ongeveer 80 kisten moeten behandelen in een tijdsbestek van zo'n 4 uur en dat alles achter elkaar. Maar ik begrijp uit sommige posts dat de meeste mensen toch niet online vliegen nog :).

Het is misschien een moeilijke stap die je moet nemen om voor het eerst tegen een vreemd persoon iets te moeten zeggen en dat nog in het engels ook. Maar de controllers op vatsim zijn erg behulpzaam en als het niet druk is kunnen ze je rustig helpen.

Btw ik ben ook benieuwd wat ExtremePro gaat doen bij de volgende friday night fly in >:) hehe dan hoef je geen sympathie te verwachten van de controllers op vatsim als je via de verkeerde taxiways naar je rwy rijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
CreativeMind schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:32:
dan hoef je geen sympathie te verwachten van de controllers op vatsim als je via de verkeerde taxiways naar je rwy rijd :P
Die hebben het al moeilijk genoeg lijkt me met gastpiloten die nog met oude scenery vliegen (geen 18R of 1R ipv 36R).
Ik heb wel een paar keer online gevlogen (bij Vatsim). Is wel tof en je leert er ineens een heleboel erbij, je moet wel.
:X maar ik ben te lui en vlieg meestal offline :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
mekkieboek schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:43:
:X maar ik ben te lui en vlieg meestal offline :X
Zonde mekkieboek, het geeft je echt een kick als je bent opgestegen terwijl er mensen de opdracht krijgen voor een hold short bij je rwy omdat ze willen oversteken bijv. En ja je leert een heleboel al vanaf je eerste vlucht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165161

CreativeMind schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 00:32:
Wow ik heb volgens mij een vuurtje aangewakkert met m'n post over het vliegen op vatsim ofniet :S. Maar goed ikzelf ben ook pas 19
Ik ben pas 14, en ik ben controller. Waarschijnlijk de jongste controller op vatsim >:) . Zit nu op Schiphol Ground, en ga binnekort over naar TWR.

Gisteravond tijdens de fly inn heerlijk Schiphol Delivery gedaan, gelukkig weinig prutsers dus de klaringen vlogen er uit. Op een gegeven moment 6 klaringen gegeven in 2 minuten, ik kan je zeggen, de workload was lekker hoog dus :)
Rond 1900 begon de outboundpeak, die tot 2030 duurde. Dus tussen die tijd alle SID's over de 36L en 36C verspreid. 36L = Spijkerboor, Gorlo, Bergi departures, en de 36C is er dan voor Lekko, Lopik en Pampus.

Jammer dat ik zelf niet de kans had om de PMDG 737-700 nog effkes te pakken, had wel even een retourtje EHAM-LIMC willen doen

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 165161 op 18-03-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me wel stoer om dat te doen ..
Maar zoals je al zegt .. soms word het gewoon rete druk .. en moet je snel dingen tegelijk doen.
Als ik dat ga doen .. gaat het allemaal verkeerd! :P

Ben nu ook een beetje dat ServInfo aan het bekijken .. wel leuk al die vluchten van anderen.
Nu zag ik ook dat je servers had, en het IP adres stond erbij ..
Maar als ik deze invoer in FS, dan krijg ik niks te zien ..
Doe ik wat fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165161

Anoniem: 166975 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:33:
Maar zoals je al zegt .. soms word het gewoon rete druk .. en moet je snel dingen tegelijk doen.

Ben nu ook een beetje dat ServInfo aan het bekijken .. wel leuk al die vluchten van anderen.
Doe ik wat fout?
Het is ook zeer tof om te doen, maar. Je moet echt alle procedures kennen, je moet veel airways kennen, en de punten die erin liggen, je moet piloten flightplans kunnen voorschotelen zonder na te denken als ze een fout flightplan hebben, je moet binnen 3 a 4 seconden kijken weten of een route fout is of niet etc.

Ik raad je aan echt goed je er in te gaan verdiepen voordat je online gaat vliegen, als controller help je mensen wel zoveel mogelijk maar ik ga mensen geen dingen voorkauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:33:

Doe ik wat fout?
Ja je doet wat fout. Je moet eerst manuals lezen, daarna leren vliegen, daarna nog meer manuals lezen, daarna beter leren vliegen, daarna manuals lezen, daarna IFR leren begrijpen, daarna manuals lezen, daarna R/T leren, daarna manuals lezen, daarna helemaal begrijpen wat je precies doet en dan zou je na een behoorlijk aantal uur aan ervaring héél misschien kunnen gaan denken aan online vliegen. ETA: niet binnen nu en een half jaar.

/edit: Persoonlijk zie ik het nu wel zitten om eens een keer weer online te gaan vliegen. Zijn er nog meer mensen die eigenlijk wel willen maar niet "durven"? Vroeger hingen we met een paar man en een controller (nealzie?) rond in de caribbean. Misschien is het een geinig idee om met een aantal beginners op een veld ergens ver weg (hetzij private weer) wat radar vectored ILS-jes te schieten?

[ Voor 18% gewijzigd door Bolk op 18-03-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net eventjes vluchtje EHAM - EDDV gemaakt.
Standaard FS2004 Scenery
PMDG 747-400 met Virgin Atlantic
Heb alleen screenshots van de landing.
Was de recorder vergeten aan te zetten bij het opstijgen!

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/3517/landing13eu.th.jpg
De approach!

Afbeeldingslocatie: http://img234.imageshack.us/img234/210/landing24jf.th.jpg
Vlak voor Touchdown!

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/4060/landing38zi.th.jpg
Touchdown!

Dit waren ze .. wou ook nog een screenie maken van de flight analisys, maar door de recorder was deze niet meer correct. Wel jammer, had wel ff willen zien hoe ik gevlogen had!

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 18-03-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

PICS RESIZEN !!!!! je hebt nu al diverse keren een rode balk eronder gehad. Lees eens wat daar staat?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit: Huppakee
Gewoon geupload naar Imageshack .. werkt veel beter als die Techzine gebeuren! :P

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 18-03-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Bolk schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 11:38:
/edit: Persoonlijk zie ik het nu wel zitten om eens een keer weer online te gaan vliegen. Zijn er nog meer mensen die eigenlijk wel willen maar niet "durven"? Vroeger hingen we met een paar man en een controller (nealzie?) rond in de caribbean. Misschien is het een geinig idee om met een aantal beginners op een veld ergens ver weg (hetzij private weer) wat radar vectored ILS-jes te schieten?
Bolk, jij vliegt toch in reallife? Zit er altijd een instructeur (-trice) naast die de R/T afhandelt of doe je dat erbij?

[ Voor 7% gewijzigd door mekkieboek op 18-03-2006 13:06 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.