Heb dit bericht ook al bij
FSMagazine geplaatst, maar daar komen we er niet helemaal uit. Misschien zijn hier mensen die ervaringen, tips en trucs kunnen delen omtrent het volgende:
In het kader van 'laten we de PC maar eens upgraden voor betere prestaties in FS2004' heb ik een AMD 4400 X2 dualcore in mijn systeem gepropt.
Na een verse installatie van Windows en FS2004 was het tijd om te testen
Loopt het allemaal soepeler? Jazeker, met name in combinatie met de nieuwe nVidia drivers.
Helemaal goed dus? Nee, niet echt. FS2004 draait namelijk soms TE soepel. Het begint vrij onschuldig met enkele haperingen. Daarbij versnelt FS2004 alsof je in slew modus zit. Dit gebeurt met name bij spot plane views. Na verloop van tijd wordt het steeds erger tot op het punt dat je vliegtuig als een dolle door het luchtruim sjeest, soms gewoon, soms met warp 9.
De 'oplossing' had ik snel gevonden: In de taakmanager kun je bij het 'processen' tabblad een processor core aan fs9.exe toekennen (via affiniteit). Dan draait FS2004 dus maar op een (1) core. Andere proggies kun je dan op de andere core laten draaien.
Maar nu komt het:
Telkens als ik FS opstart, moet ik dus het hele core verhaal instellen.
Dit zou ik graag in de vorm van een permanente instelling doen. Iemand enig idee hoe dat moet? Zal vast een registry entry zijn o.i.d.
Alle input is welkom.
Verba Volant, scripta manent. En de rest...