Flight Simulator - deel 76 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.697 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Het ging alleen ff om het idee :P

En nog iets dat ooit m'n aandacht heeft getrokken:
Op Discovery heb ik ooit een vliegtuigramp-programma gezien, waarbij een Boeing (geloof ik) één of twee motoren niet meer kon gebruiken. Toen konden ze een kleine propellor uit de motor laten schuiven die nog wel kon draaien, en die nog net genoeg kracht gaf om het vliegtuig te laten zweven. Best gaaf, alleen ik kan nergens een foto of info oid vinden :? Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand hiero daar meer over? Ik weet toch echt vrijwel zeker dat het waar is :)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13
bigchristiaan schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:54:

Op Discovery heb ik ooit een vliegtuigramp-programma gezien, waarbij een Boeing (geloof ik) één of twee motoren niet meer kon gebruiken. Toen konden ze een kleine propellor uit de motor laten schuiven die nog wel kon draaien, en die nog net genoeg kracht gaf om het vliegtuig te laten zweven. Best gaaf, alleen ik kan nergens een foto of info oid vinden :? Misschien een beetje offtopic, maar weet iemand hiero daar meer over? Ik weet toch echt vrijwel zeker dat het waar is :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_air_turbine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166975

Yeah .. net een Boeing 737 aan de grond gezet ..
Ik onderschepte het ILS signaal wat laat, maar kreeg hem met een mooie hoek toch veilig en goed aan de grond!

Ga nu nog ff meer dat ILS gebeuren oefenen met zo'n groot vliegtuig .. en dan ff wat meer opzoeken over al die andere knopjes.
Zoals welke lampjes ik aan moet zetten, en wat tellertjes allemaal inhouden.

Nu gaan we weer ff de lucht in, en gaan we weer een mooi rondje maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

DutchCommando schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:39:
Omdat dat een A340 is. Als PMDG dit fueldump mechanisme op de 747 zou introduceren zou je nog erger klagen!
Bijdehandjes gegeten?

:P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yeah .. het is me weer gelukt.
Ik kwam vanaf een goede hoek aanvliegen, en kon goed recht aanvliegen. Het enige wat fout ging ,was dat ik op 10km hoogte vloog, en dat ik snel moest dalen .. dit redde ik niet, met als gevolg dat de glide slope niet goed was.
Maar kreeg het vliegtuig toch netjes en goed aan de grond.

Op welke hoogte kan ik het beste aan komen vliegen als de ILS naalden beginnen te bewegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137

2000 voet wordt meestal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat staat op de approach charts. Meestal 2000' - 3000' AGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165161

Yep klopt, die zorgte voor hydraulische kracht, zodat de flightcontrols weer gebruikt konden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joni schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:08:
Dat staat op de approach charts. Meestal 2000' - 3000' AGL.
Ahh ok .. dat is heel wat anders dan 10.000 :P
Mijn vliegtuigje is momenteel toch wel om te oefenen de 737-800.
Met deze vlieg ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.projectopensky.com/thumbnails/566.jpg

Mooi beestje vind ik wel .. en niet zo moeilijk te vliegen!
Morgen nog maar eens wat kortje rondjes maken.
Ik vloeg gewoon een stukje naar een VOR, keer dan weer om, en land weer op dezelfde baan!
Das goed om de ILS approach the oefenen!

Eindelijk begin ik een beetje die grotere vliegtuigen door te krijgen ... nu is het al een heel stuk leuker geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:19:
[...]

Mijn vliegtuigje is momenteel toch wel om te oefenen de 737-800.
Met deze vlieg ik:

[afbeelding]

Mooi beestje vind ik wel .. en niet zo moeilijk te vliegen!
Morgen nog maar eens wat kortje rondjes maken.
Ik vloeg gewoon een stukje naar een VOR, keer dan weer om, en land weer op dezelfde baan!
Das goed om de ILS approach the oefenen!

Eindelijk begin ik een beetje die grotere vliegtuigen door te krijgen ... nu is het al een heel stuk leuker geworden!
Hier vroeg ik een aantal posts ook al naar. Ik vlieg 'm tegenwoordig zelf ook, het model is in ieder geval erg leuk.

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20010824-1

Air Transat Airbus A330
nealzie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:57:
hee bolkie alles goed daar nu? keuze is nu toch op epst gevallen :P (eikels bij kls :P:P)
maar tegen de tijd dat ik mag ben jij hopelijk al klaar :)
Ja wel goed. KLS heb ik mee te maken gehad, ga er verder geen uitspraken over doen :). Ik kan nu eindelijk een beetje meepraten over het IFR gebeuren. Met FS had ik niet genoeg kennis zegmaar, en nu heb ik er dagelijks mee te maken. Nu ga ik me misschien wagen aan VATSIM. Ben jij nog een controller daar?

[ Voor 24% gewijzigd door Bolk op 06-03-2006 22:26 ]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:27
Anoniem: 166975 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 22:19:
[...]

10km != 10.000ft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
hmm ik heb daar wel gecontrolled, maar niet veel, heb slechts 40 uur op mn account staan, en dat was nog voor ascr of hoe het ook heet (die nieuwe controller software) dus zou me er weer in moeten verdiepen, maar we kunnen wel binnenkort samen een vluchtje doen :) private kanalen werken erg lekker met sb3... ff kijken wanneer er atc online is enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:42
offtopic:
wat een moeilijk "is-niet-gelijk"-teken is dat zeg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jeehaa op 07-03-2006 01:42 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:47

Bever!

3

Anoniem: 166975 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:27:
ATI kaarten kunnen maximaal 6x AA hebben, en NVIDIA kan er 8x tegenaan gooien.
@diOndOrAntt: Op welke resolutie draai je het spel btw? En alles op Ultra High?
vsync aan --> temporal aa aan --> 6xaa selecteren = 12x AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ohh kut .. het gaat in feet ...
10km = ongv 5000ft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks ^^
Ik zal dus op een hoogte van 4000 ~ 3000 feet in moeten vliegen!
Op de Altitude meter .. staat het daar in meters of in feet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 166975 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:33:
[...]

Thanks ^^
in feet. vlieg maar gewoon altijd op 2500 ft. de glideslope in (met ongeveer 180 knots op dat moment) dan gaat het (bij de meeste airports :P ) wel goed :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok .. bedankt.
Dat onthouden we wel!

Ben nu ook al een beetje aan het oefenen op op max snelheid te vliegen.
Dus net geen overspeed .. maar dat valt nog niet mee .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 19:26
Op minimale snelheid vliegen valt ook niet mee ;)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Op de Altimeter staat je hoogte in voet als je de International settings in FS op "Metric (Altimeter in Feet)" ingesteld hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik vlieg in op RWY 06, ILS. 2 vraagjes: Waarom ben ik number 2 for landing en laat ATC sowieso toe dat ik onder een andere kist hang? En hoe kan ik nou 'afremmen' als ik al maar 147 kts ga? En waarom hang ik na de MM altijd onder de glidescope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ik heb alleen ff tijd voor antwoord op de eerste vraag: omdat de atc uit FS2004 ruk is :) als je het navigeren een beetje onder de knie hebt, kom dan eens online vliegen op beginnersavonden op IVAO => www.ivao.aero/nl; die laten niet toe dat jij onder een andere kist zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn ... heb ff heel FS2004 naar de klote geholpen .. door per ongeluk een map te verplaatsen .. ik hield de muisknop vast en sleepte ergens een map heen .. en weet niet welke .. :P

Nu wil het spel niet meer starten .. dus net ff eraf geknikkerd .. en ben nu weer aan het installeren ..
Meteen ff wat textures erin downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 08:33:
[...]

Thanks ^^
Visibility (horizontaal) is altijd in meters. Hoogtes (ook verticale visibility) zijn altijd in feet. Traffic seperatie is weer in NM. Dat is om het gemakkelijk te houden zegmaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
nealzie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 14:57:
hee bolkie alles goed daar nu? keuze is nu toch op epst gevallen :P (eikels bij kls :P:P)
maar tegen de tijd dat ik mag ben jij hopelijk al klaar :)
Jammer nealzie. Veel succes bij EPST-selectie!
Aanhouder wint (weet ik uit ervaring ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd ...

Zojuist een vluchtje gemaakt van Schiphol naar Heathrow ... alles ging goed behalve de landing ...
Ik gooide de flaps tevroeg op 15 graden, met als gevolg dat de snelheid onder de 150 knots ging, en het vliegtuig geen lift meer had, en ik snel hoogte verloor.
Moest snel wat extra gas erbij geven .. en vloog dan ook 3 meter over iemand z'n huis!
Toestel kwam wel veilig aan de grond!

Dat flaps moet ik nog ff goed oefenen bij het aanvliegen .. want dan ga je te hard .. en dan ga je weer te zacht met het gevolg van hierboven!

Het aanvliegen met ILS is trouwens niet moeilijk meer .. ik krijg hem meestal recht op de baan af .. alleen de hoogte is nog een probleempje.
Daar gaan we nog ff op oefenen.

Ben nu ff wat Textures aan het downloaden .. zoals verbeterd water, en die Airport Enviroment Update 7 ..
Zo ziet het er nog net wat mooier uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

nealzie schreef op maandag 06 maart 2006 @ 23:50:
hmm ik heb daar wel gecontrolled, maar niet veel, heb slechts 40 uur op mn account staan, en dat was nog voor ascr of hoe het ook heet (die nieuwe controller software) dus zou me er weer in moeten verdiepen, maar we kunnen wel binnenkort samen een vluchtje doen :) private kanalen werken erg lekker met sb3... ff kijken wanneer er atc online is enzo...
Ik heb begrepen dat je met Squawkbox 3 ook met verschillende computers kan werken? Ik zou dan charts etc op m'n laptop willen hebben en ook voice via m'n laptop, en dan normaal vliegen via m'n werkstation. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Die Autothrottle is allicht handig voor je. Kan je je eerst concentreren op het vliegen zelf en later ook op het "gas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwoa .. het gaat nu al best lekker .. het is gewoon puur oefenen ..
Die 737 heb ik al bijna compleet in mijn macht .. :D

Edit: Is het ook mogelijk om een vlucht op te slaan, en dan verder te gaan waar je bent gebleven?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 07-03-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik zorg altijd dat ik voordat mijn AP de lock op ILS heeft mijn airspeed ~150kts is en mijn flaps op 30 hangen, en dan ook gear down. Dan als je over de MM gaat AP compleet uit, motoren uit en met de hand het dalen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwoa .. ik vind het altijd wel gaaf om het helemaal zelf te doen ..

Maar als je je flaps op 30 hebt staan .. dan verlies je toch rete snel snelheid?
Ik vlieg altijd op flaps 5.
10nm voor de landingsbaan gaan ze op 10, en 2nm voor de landingsbaan gaan ze op 15.
Op 0,5nm gooi ik ze op 30, en zit ik op een snelheid van 150knots.

Zo kom ik mooi en netjes zacht op de grond, en heb ik alle tijd om af te remmen!
Zo staat het ook in de training lessons ..

Maar als je je eigen manier hebt .. vind ik et ook niet verkeerd!
Ik doe het liever zo .. en de andere doet het weer zo!

Edit: Ben jij niet Vinnie van POSKY?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 07-03-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Aangezien ik geen idee heb wat POSKY is, zal ik het wel niet zijn.

Ik verlies niet zoveel snelheid, mijn motoren moeten gewoon hard werken. Is best vet om te horen :P.
Heeft iemand trouwens ook al zitten klooien met de motoren uit zetten en dan weer aan? Maakt het best realistisch :)

[ Voor 63% gewijzigd door Vinnienerd op 07-03-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Vinnienerd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:45:
Ik zorg altijd dat ik voordat mijn AP de lock op ILS heeft mijn airspeed ~150kts is en mijn flaps op 30 hangen, en dan ook gear down. Dan als je over de MM gaat AP compleet uit, motoren uit en met de hand het dalen regelen.
Je gaat voor de ditch the ground approach? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
DutchCommando schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:03:
[...]

Je gaat voor de ditch the ground approach? :+
Okee inner marker dan :+ Wat ik dan doe is even de throttle op 100% en dan weer 0%

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnienerd op 07-03-2006 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165161

Vinnienerd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:57:
Aangezien ik geen idee heb wat POSKY is, zal ik het wel niet zijn.

Ik verlies niet zoveel snelheid, mijn motoren moeten gewoon hard werken. Is best vet om te horen :P.
Heeft iemand trouwens ook al zitten klooien met de motoren uit zetten en dan weer aan? Maakt het best realistisch :)
Naar wat ik weet gebruiken piloten nooit zo'n soort techniek hoor :9

Anyway, zet gewoon je autothrottle aan, en dan op een IAS van je minimale aanvliegsnelheid +5kts. Dan gewoon langzaamaan flaps uitbouwen, tot je flaps 30 zijn op final approach, 0.5 nm van de baan af. Dan rond approaching minimums, of rond de 500 ft, autopilot etc uit en rond de 100 ft je throttle gaan afnemen tot je op flare zit, en dan gewoon complete throttle naar achter. wachten voor touchdown en dan airbrakes, liftdumpers flaps whatever je kist maar heeft op max, reverse throttle en bij 60kts alles weer terug, en verder gaan met brakes en z.s.m. vacaten van de runway af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb zojuist de iFDG Airbus 319-131 ontdenkt!
Ook zeer leuk vliegtuig .. alleen gebruikt deze de panel van de 737-800, maar hij heeft de flaps van 5, 10, 15 en 30.
737 heeft 1, 2, 5, 10, 15, 30 en 40 ...
Die getallen staat dus wel op de flaps teller .. dus moet je daar goed rekening mee houden.
Net een perfecte landing mee gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Anoniem: 165161 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:19:
[...]

Naar wat ik weet gebruiken piloten nooit zo'n soort techniek hoor :9

Anyway, zet gewoon je autothrottle aan, en dan op een IAS van je minimale aanvliegsnelheid +5kts. Dan gewoon langzaamaan flaps uitbouwen, tot je flaps 30 zijn op final approach, 0.5 nm van de baan af. Dan rond approaching minimums, of rond de 500 ft, autopilot etc uit en rond de 100 ft je throttle gaan afnemen tot je op flare zit, en dan gewoon complete throttle naar achter. wachten voor touchdown en dan airbrakes, liftdumpers flaps whatever je kist maar heeft op max, reverse throttle en bij 60kts alles weer terug, en verder gaan met brakes en z.s.m. vacaten van de runway af.
Ach, ik doe het soms ook vliegdekschip-style, vlak voor touchdown throttle op 100% en dan hopen dat ik zachtjes neerkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:27:
Heb zojuist de iFDG Airbus 319-131 ontdenkt!
Ook zeer leuk vliegtuig .. alleen gebruikt deze de panel van de 737-800, maar hij heeft de flaps van 5, 10, 15 en 30.
737 heeft 1, 2, 5, 10, 15, 30 en 40 ...
Die getallen staat dus wel op de flaps teller .. dus moet je daar goed rekening mee houden.
Net een perfecte landing mee gemaakt!
Een Airbus kent geen flaps in graden, maar stages van 1 - 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Vinnienerd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:10:
[...]

Okee inner marker dan :+ Wat ik dan doe is even de throttle op 100% en dan weer 0%
Als je voor de verandering eens het gas dicht doet op zo'n 30 ft en dan netjes flared.
Tijdens je approach zal N1 wel iets van 60-65% zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
Bolk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:55:
[...]

Ik heb begrepen dat je met Squawkbox 3 ook met verschillende computers kan werken? Ik zou dan charts etc op m'n laptop willen hebben en ook voice via m'n laptop, en dan normaal vliegen via m'n werkstation. Is dit mogelijk?
Uhmm ik heb het niet getest maar je kan bij de installatie van SB idd iets kiezen in de richting van 'ik draai fs en sb op 2 verschillende pc's'
Dus ik neem aan dat je dan geen wideview nodig hebt oid... Voice zit helemaal in sb geintegreerd dus op die manier zou het moeten werken ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 17:49:
[...]

Een Airbus kent geen flaps in graden, maar stages van 1 - 3.
Ohh .. dat wist ik niet ..
Vind het jammer dat ze er geen nieuwe paneel bij hebben gedaan ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 19:26
Anoniem: 166975 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:33:
[...]

Er is een freeware airbus paneel van Eric Marciano. Haal 'm hier.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Laatst online: 18:13
Anoniem: 166975 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:33:
[...]

Ja je kunt ook in oplossingen denken, dan zou je bijvoorbeeld via google hebben kunnen zoeken op airbus panel freeware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~Slage022/aa.jpg

Ff 1 pic van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mekkieboek schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 21:42:
[...]

Er is een freeware airbus paneel van Eric Marciano. Haal 'm hier.
Die heeft ook zo'n vaag scherm als de 737 voor welke richting je opvliegt .. hier snap ik niks van!
Zojuist ff lading vliegtuigen verwijderd, en vlieg momenteel met deze om het ILS te oefenen:

Afbeeldingslocatie: http://www.projectopensky.com/thumbnails/583.jpg

Het aanvliegen met ILS gaat perfect .. alleen ik kom steeds te vroeg neer .. vlak voor de landingsbaan, omdat ik te zacht ga.
Op hoeveel % moet ik mijn motoren laten draaien als ik aan kom vliegen?
Ik zet ze altijd op 50%, en flaps op 15 .. en dan duik ik onder de 150kts .. met als gevolg dat het vliegtuig als een blok uit de lucht valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 07:29

Spotter

Lichtnicht

Ik neem aan dat je het met de standaard 737 panel vliegt?

Een makkelijke oplossing om het te leren is de autothrottle te gebruiken zodat je je kan concentreren op het vliegen. Als je dan je flaps uit hebt en je vliegt weer 'rustig' kan je deze eraf halen en weer met de hand 'gas geven'.

Autothrottle: Je zet in het IAS/MACH (of SPEED, geen FS geinstalleerd hier) de snelheid die je wil vliegen (bv 150 kts). Je zet daarna de atuothrottle-switch op armed, en drukt het knopje IAS in (onder het schermpje voor de snelheid geloof ik). Dit alles zit in het midden van je scherm. Erafhalen van de autothrottle gaat heel simpel door de autothrottle-switch van armed af te halen.

En het is niet zo dat je motoren op een bepaalde stand moeten staan, dit varieerd. Als je bijvoorbeeld ziet dat je op 50% N1 zit, en je vertraagd (en je wilt dit niet) moet je gas bijgeven en vice versa. Na verloop van tijd is dit veel makkelijker op te vangen. Oefenen is the key

[ Voor 3% gewijzigd door Spotter op 07-03-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check ook even dat je niet teveel fuel bij je hebt, scheelt ook.

Ik krijg het idee tevens dat je je flaps uitdoet a.d.h.v. je afstand tot de treshold klopt dat? Normaal doe je je flaps namelijk a.d.h.v. je snelheid, als soms wordt gevraagd om 180kts te vliegen tot OM, dan moet je niet met flaps 15 aan komen zetten, maar gewoon met flaps 5 ofzo, en dan bij OM reduceren naar je FAS en a.d.h.v. je snelheid flaps uitgooien en gear down om wat sneller te reduceren.

't Is btw ook zo dat je snelheid uiteraard weer afhangt van je gewicht, en je flaps (die afhankelijk zijn van je snelheid) dus indirect ook. Als je met 5k aan fuel (in kg) aankomt, zal je met flaps 30 rond de 135kts vliegen denk ik (ben niet zo onwijs bekend met de 737), en als je met 20k aan fuel aankomt, zal die 30 graden flaps, al gevraagd worden rond de 145kts bijvoorbeeld. Daarom is het dus belangrijk te weten hoe zwaar je bent.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 51137 op 07-03-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
OM = Outer Marker
FAS = Final Approach Speed

Even voor de duidelijkheid ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51137 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:41:
Check ook even dat je niet teveel fuel bij je hebt, scheelt ook.

Ik krijg het idee tevens dat je je flaps uitdoet a.d.h.v. je afstand tot de treshold klopt dat? Normaal doe je je flaps namelijk a.d.h.v. je snelheid, als soms wordt gevraagd om 180kts te vliegen tot OM, dan moet je niet met flaps 15 aan komen zetten, maar gewoon met flaps 5 ofzo, en dan bij OM reduceren naar je FAS en a.d.h.v. je snelheid flaps uitgooien en gear down om wat sneller te reduceren.

't Is btw ook zo dat je snelheid uiteraard weer afhangt van je gewicht, en je flaps (die afhankelijk zijn van je snelheid) dus indirect ook. Als je met 5k aan fuel (in kg) aankomt, zal je met flaps 30 rond de 135kts vliegen denk ik (ben niet zo onwijs bekend met de 737), en als je met 20k aan fuel aankomt, zal die 30 graden flaps, al gevraagd worden rond de 145kts bijvoorbeeld. Daarom is het dus belangrijk te weten hoe zwaar je bent.
Hmmz .. daar had ik eventjes niet aan gedacht.
Ga het nu eens proberen met de helft minder fuel .. dan is het vliegtuig een stuk lichter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Vroom Vroom :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d9fbd0ea61064fd103e72a62e9c5c110/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb04b7722f5c966e074c472c72958da9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1a542bd8b27da68098a962c3d9eb5f70/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/24eca9d630ddd501d668ad8562e062ad/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b57c389f286655a2eac8143b9daa21cb/full.jpg

SIAI-Marchetti SF260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
I dunno. Hij is gewoon t0f!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 16:53
Ik vlieg zo af en toe ook nog wat in t rond :)
Deze keer LFMN (Nice Cote d'Azur) - EGKK (London Gatwick) met een Airtours B767-300.
Alleen plaatjes van het vertrek in een mooie avond schemering.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1e0b1a2b4cf183ff1413b5996a0f1e51/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/489a6236b5649f11ccfb3621b0057a3e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/36cf1ec346b68b849c3fe4c4a0c334f7/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a0c21ef63c6b9d2d978eb714ce910834/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e048ffb407bf6abdb90d41dc02b45957/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e8321b6e0bda35eb2922c72ca254999f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/462b30a392aefd3857a6896e962829d0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5312c22bec2b09a47b6e4015810602ae/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
absoluut, heb m al een tijdje en het scheurt lekker :) vanuit de vc vliegen is het fijnste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 19-06 07:08
Voor de oplettenden onder ons: er missen inderdaad een aantal posts. Deze zijn verplaatst naar de Trashcan, omdat deze simpelweg niet in dit topic thuis hoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus je mag niet meer zeggen dat iemand nice pics heeft ?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 00:20:
Dus je mag niet meer zeggen dat iemand nice pics heeft ?

:/
Uit de forum regels op de startpost:

Houd het topic op niveau. Dus niet continue enkel "wow, mooie pics!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje: Als jullie bijv van Schiphol naar Hong Kong vliegen .. hebben jullie dan de hele tijd de joystick in je handen .. of laat je hem op AP staan?
Zelf vlieg ik nu met AP ..
Zelfs een full ILS approach gaat met AP hier ... :P
Alleen net voordat hij toestel gaat landen, schakel ik AP uit, en trek ik de neus iets op .. en zo komt ie veilig en mooi terrecht ...

Hoe doen jullie deze 2 dingen?
Gewoon met de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Ik wel meestal. Ligt een beetje aan het weer of ik de approach met de hand of met de AP doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soms met slecht weer dan moet je het wel met de hand doen .. of als je AP weigert .. dat heb ik ook wel eens ..
Zit Kiwiknaapje hier nog wel eens? Zag hem gisteren op het POSKY forum :P

Edit .. na een hele tijd piekeren .. ben ik er eindelijk uit hoe het display van de 747 werkt!
Nu kan ik er eindelijk mee vliegen .. wat wel eens tijd zou worden.
Ga het spel ff verwijderen en opnieuw installeren .. ff alle oude gedownloade vliegtuigen eruit gooien ..

Edit again .. die VOR stations zijn echt verneukt in FS2004.
Ik wou aanvliegen op de VOR van Valkenburg, om zo mooi recht op een runway van Schiphol aan te vliegen .. maar nee hoor .. hij ontvangt het signaal niet.
Het toestel vloog op een hoogte van 10.000 feet .. en dan nog niet ontvangen .. bah.
Dit met als gevolg dat ik niet optijd kon dalen en mijn runway miste op Schiphol ..

Ik ga gewoon weer lekker van Schiphol naar Heathrow vliegen .. dat gaat tenminste wel goed! :P

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 166975 op 09-03-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Jep, ik kom hier elke dag om te checken of er nog coole tips of screeners zijn gepost :D. Moet maar es vaker gaan vliegen, en heb er nu goed de gelegenheid voor aangezien ik ziek thuis zit

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 166975 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:59:
Ik wou aanvliegen op de VOR van Valkenburg, om zo mooi recht op een runway van Schiphol aan te vliegen .. maar nee hoor .. hij ontvangt het signaal niet.
Het toestel vloog op een hoogte van 10.000 feet .. en dan nog niet ontvangen .. bah.
Dit met als gevolg dat ik niet optijd kon dalen en mijn runway miste op Schiphol ..
Dan heb je hoogstwaarschijnlijk iets fout gedaan. Goede frequentie? Geidentificeerd? Overigens kun je bij de DutchVACC echte approach plates weghalen, zodat je zelf geen aanvliegroute hoeft te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ene probleempje.

Ik heb nu flight envoirment gekocht, maar als ik nieuwe clouds doe zie ik geen verschil :S

ligt dit aan mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Anoniem: 166975 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 07:59:
Dit met als gevolg dat ik niet optijd kon dalen en mijn runway miste op Schiphol
http://www.ais-netherland...AIP/html/index-en-GB.html

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnienerd op 09-03-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 23:45
zojuist een leuk hopje afgemaakt :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.smits105/cityhopje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

even een uurtje niks te doen zeker ;) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is dat voor progje? Ziet er wel grappig uit?
Heb je misschien een link waar ik het vandaan kan halen?
Want die link die erop staat .. kan ik het niet op vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Dat is ServInfo waarmee je informatie over de piloten en ATC op online vliegnetwerken kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168596

Is inderdaad een mooi kistje om eens mee te vliegen. Met name de vliegeigenschappen van Realair kan ik erg waarderen. Ook de Scout is zeker een aanrader voor mensen die nog op zoek zijn naar een leuk kistje.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 168596 op 09-03-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DutchCommando schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:38:
Dat is ServInfo waarmee je informatie over de piloten en ATC op online vliegnetwerken kan bekijken.
Thanks .. eventjes downloaden .. en kijken of we het door krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ook begonnen aan het opnieuw installeren van Flight Simulator.

Kreeg een beetje last van crashes en had ook een beetje veel gare addons op me pc die enorm veel frames op aten.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 128210 op 09-03-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vanavond ff een vluchtje gemaakt, om een beetje met de failures te spelen (PMDG 744).
Ik heb van de landing ff wat screentjes gemaakt.

Engine 1 was schraal (EGT te hoog, oliedruk fouten, te hoge temp's etc.)
Engine 2 uitgevallen
Engine 3 OK
Engine 4 uitgevallen

De autopilot gaat toch dingen doen die ik niet wil, dus ik heb maar de gewenste route in-flight aangepast en handmatig gevlogen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen1.jpg
moeilijk aanvliegen omdat de linkse en de rechtse power niet hetzelfde zijn

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen2.jpg
bijna touchdown

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen3.jpg
close-up van de achterste gear net voor touchdown

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen4.jpg
touchdown

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen5.jpg
detail: weerkaatsing van de beacon (of strobe whatever)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/aevertse/screen6.jpg
LFPG

Lage kwaliteit komt denk ik door paint.

Wat me tegenvalt van de handleidingen, is dat er geen procedure staat beschreven voor dit soort situaties. Alleen wat specifieke dingen (fuel cutoff enzo). Geen echte procedures.

Ook viel me op dat veel instrumenten (autopilot, FMC) toch wel moeilijk gaan doen. De FMC gaf bijvoorbeeld continu aan MAX ALT FL266 ofzo :? Terwijl ik al onder FL266 zat, en geen één apparaat op >FL266 stond ingesteld (dus ook niet ergens in m'n flightplan). Ook had ik m'n autobrake op "MAX AUTO" staan, maar die deed dus helemaal niks bij touchdown. Net zoals m'n spoilers die op ARM stonden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Christiaan_ op 09-03-2006 23:47 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Voor een goed systeem model

Overigens daarmee niet gezegt dat sommige dingen aan de PMDG niet kloppen. De spoilers en autobrake werkten allicht niet door het niet werken van hydraulische systemen. Heb je de demand pumps aangezet voor de systemen die niet meer gevoed werden door de motoren?
Anoniem: 168596 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:40:
[...]

Is inderdaad een mooi kistje om eens mee te vliegen. Met name de vliegeigenschappen van Realair kan ik erg waarderen. Ook de Scout is zeker een aanrader voor mensen die nog op zoek zijn naar een leuk kistje.
En welkom op GoT ;).

[ Voor 99% gewijzigd door DutchCommando op 10-03-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje off-topic.. maar eh ik wou dit filmpje met jullie delen.

Echt vet deze landing, blaast zo langs die auto's en dan zo een mooie touchdown >:)

http://www.flightlevel350.com/viewer.php?id=5467

Beetje kijken bij 2:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
yourperception? = frank van soldt right? :X
Crash schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:59:
Voor de oplettenden onder ons: er missen inderdaad een aantal posts. Deze zijn verplaatst naar de Trashcan, omdat deze simpelweg niet in dit topic thuis hoorden ;)
Blij dat je even herinnerd waarom ik hier zo lang niet meer kwam _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

DutchCommando schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:43:

Overigens daarmee niet gezegt dat sommige dingen aan de PMDG niet kloppen. De spoilers en autobrake werkten allicht niet door het niet werken van hydraulische systemen. Heb je de demand pumps aangezet voor de systemen die niet meer gevoed werden door de motoren?

[...]

En welkom op GoT ;).
Ja ik zeg ook niet dat het aan PMDG ligt :) En die pompen stonden inderdaad aan, er stond nergens in de handleiding dat ze uit moesten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
DutchCommando schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:43:

[...]

En welkom op GoT ;).
PMDG 744 doet wat hij moet doen. Jammer dat de heren van PMDG nog steeds niet begrijpen hoe je de feeling van een echte cockpit krijgt op je PC. Iets waar leveld wel in slaagt met oog voor de kleinste details :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:28
Iemand al met de CS 752 gespeeld? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Geen 2d panel.
Loopt ook niet echt super om mijn systeem, ook al zet ik mijn AI Traffic uit.
Moet wel toegeven dat de VC zeer mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
bigchristiaan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:04:
[...]

Ja ik zeg ook niet dat het aan PMDG ligt. En die pompen stonden inderdaad aan, er stond nergens in de handleiding dat ze uit moesten.
By default horen de demand pumps niet aan te staan. Je moet deze echt aanzetten in het geval van een failure.
Dennis_k schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:24:
Iemand al met de CS 752 gespeeld? Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.. Geen 2d panel.
Loopt ook niet echt super om mijn systeem, ook al zet ik mijn AI Traffic uit.
Moet wel toegeven dat de VC zeer mooi is.
1. Default 737 sound.
2. Klikken in VC geeft 2D popup panel. In het popup panel switches omgooien is NIET zichtbaar in de VC. Moet ik dit allemaal onthouden?
3. Moet je een extra pack bijkopen voor meer range? 9 ton aan fuel is echt niet het maximum van de 757.
4. Ongetwijfeld veel meer, maar ik sloot Flightsim nog sneller af dan een UnhandledException dat had kunnen doen.

[ Voor 50% gewijzigd door DutchCommando op 10-03-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

bigchristiaan schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:35:
Kijk waarom integreert PMDG dit nou niet in de 744: :P

[afbeelding]
Je kan wel Fuel Jettison gebruiken in de 747 van PMDG. Op de overhead panel heb je een knop Fuel Jettison en dan Fuel to Remain, werkt gewoon of bedoel je iets anders?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij bedoeld dat het wordt gemodelleerd geloof ik, dus dat je het ook echt ziet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja dat klopt :)

Hier trouwens nog een filmpje van iemand die goed met de losse hand approaches kan vliegen:
http://pilots.svil.fi/teropa/LDS/LDS767_ILSCATI.wmv

Nadat ik dit gezien had, wilde ik het gelijk zelf proberen :9

[ Voor 18% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-03-2006 14:32 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen waar ik de vliegtuigen van MelJet vandaan kan halen?
Want op het internet staan er alleen maar Paint Kits .. dus moet je zelf de repaint nog maken ...
Maar dit kan ik niet .. en wil ik ook niet kunnen ... :P

Maar waar kan ik dan gewoon het vliegtuig vandaan halen met repaints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigchristiaan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:31:
Ja dat klopt :)

Hier trouwens nog een filmpje van iemand die goed met de losse hand approaches kan vliegen:
http://pilots.svil.fi/teropa/LDS/LDS767_ILSCATI.wmv

Nadat ik dit gezien had, wilde ik het gelijk zelf proberen :9
Nja leuk dat die het zo kan vliegen, maar het zijn toch echt meer CATIII condities dan CATI, en bovendien had die een missed approach moeten uitvoeren want zijn DH stond op 200 voet en toen waren de approach lights nog niet zichtbaar, ik zag ze niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:33:
Kan iemand mij vertellen waar ik de vliegtuigen van MelJet vandaan kan halen?
Want op het internet staan er alleen maar Paint Kits .. dus moet je zelf de repaint nog maken ...
Maar dit kan ik niet .. en wil ik ook niet kunnen ... :P

Maar waar kan ik dan gewoon het vliegtuig vandaan halen met repaints?
Ik denk dat dit is wat je zoekt:

http://www.fs2004.com/downloads/index.php?dlid=8
Anoniem: 51137 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:38:
[...]

Nja leuk dat die het zo kan vliegen, maar het zijn toch echt meer CATIII condities dan CATI, en bovendien had die een missed approach moeten uitvoeren want zijn DH stond op 200 voet en toen waren de approach lights nog niet zichtbaar, ik zag ze niet in elk geval.
Over de legaliteit is idd al meer getwijfeld op het forum waar het filmpje gepost werd. Maar ja toch vind ik het vrij goed gedaan.

Voor de rest heb ik niet zo specifiek verstand van ILS. Bij mij is het meestal gewoon eerst op de localizer als ik op runway heading vlieg, en daarna op approach hold. En dan gewoon een beetje flaps gebruiken, gear omlaag, autobrake op 3, pax signs aan en wachten ;)
er komt natuurlijk nog meer bij kijken maar meestal zit ik tijdens een 744 vlucht meer te klikken dan echt de stick vast te houden.
Maaarrr omdat dit een beetje saai werd, zet ik de laatste tijd wat failures aan zoals je een paar posts eerder kon lezen :P

[ Voor 15% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-03-2006 14:45 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigchristiaan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:44:
[...]

Ik denk dat dit is wat je zoekt:

http://www.fs2004.com/downloads/index.php?dlid=8

[...]

Over de legaliteit is idd al meer getwijfeld op het forum waar het filmpje gepost werd. Maar ja toch vind ik het vrij goed gedaan.

Voor de rest heb ik niet zo specifiek verstand van ILS. Bij mij is het meestal gewoon eerst op de localizer als ik op runway heading vlieg, en daarna op approach hold. En dan gewoon een beetje flaps gebruiken, gear omlaag, autobrake op 3, pax signs aan en wachten ;)
er komt natuurlijk nog meer bij kijken maar meestal zit ik tijdens een 744 vlucht meer te klikken dan echt de stick vast te houden.
Maaarrr omdat dit een beetje saai werd, zet ik de laatste tijd wat failures aan zoals je een paar posts eerder kon lezen :P
Thanks .. dat was em :D
Zitten lekker veel repaints bij .. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Graag gedaan :)

Kent iemand trouwens een (freeware of payware) vliegtuig, dat landingslichten heeft die, als je ze aan- of uitzet, faden? Niet dat het echt heel belangrijk is, maar op TV zie je dat altijd, en als ik bij m'n 744 die enorme lichten aanzet dan zitten ze in ~1 ms op volle lichtsterkte.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 23:45
nealzie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:13:
[...]

yourperception? = frank van soldt right? :X
en dat is slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

bigchristiaan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 14:44:

ILS heb je in 3 categorieen:

Cat I:
  • 2400 voet visibility zonder approach lighting
  • 1800 voet visibility met approach lighting
  • 200 voet decision height (moet je de approach lighting of baan kunnen zien)
Cat II:
  • 1200 voet visibility met approach lighting
  • 100 voet decision height
Cat IIIa:
  • meer dan 700 voet visibility met approach lighting
  • minder dan 100 voet decision height
Cat IIIb:
  • minder dan 700 voet maar meer dan 150 voet visibility met approach lighting
  • minder dan 50 voet decision height
Cat IIIc:
  • 0 voet visibility
  • Geen decision height
  • Hopen dat je systemen werken
  • Taxien zou een probleem kunnen zijn :+
Uiteraard is decision height het moment waarop je beslist rond te gaan of de landing in te zetten.

/edit: en CAT III is de taak van de autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
Laat ik dan ook maar eens vertrekken voor een CATIII landing aan het eind.

Vertrek VHHH.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb38.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb39.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb47.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb54.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35
Damn erg mooie plaatjes, maar bij die laatste, moet je op zo'n grote hoogte niet een banklimit gebruiken (5/10/15 graden max oid.)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
volgens mij laten ze die gewoon op auto staan.

mooie platen rdluca! die een na laatste is nèèèèèt te ver naar links geschoten :) good'old Kai Tak is er net afgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Niet online
jeehaa schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:19:
volgens mij laten ze die gewoon op auto staan.

mooie platen rdluca! die een na laatste is nèèèèèt te ver naar links geschoten :) good'old Kai Tak is er net afgevallen
Thnx >:)

Ondertussen aangekomen op Kansai Intl. Na SP3 van Level-D eens op auto de ILS approach getest :P Dat ging weer vlekkeloos.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb69.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb77.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb82.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb115.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb117.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb120.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb121.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb128.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/r.luca/anarjbb135.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

rdluca schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:49:
[...]

Thnx >:)

Ondertussen aangekomen op Kansai Intl. Na SP3 van Level-D eens op auto de ILS approach getest :P Dat ging weer vlekkeloos.

[pics]
Hoe is het mogelijk!! Gisteren heb ik echt precies dezelfde route gevlogen! :D
Mooie pics verder, en ik vind vooral die laatste pics mooi, waarbij het vliegtuig mooi aligned is met het verlengde van de runway. Deze blijf ik leuk vinden :)

Toch blijf ik het jammer vinden dat Kai Tak gesloten is. Ik had graag die beruchte approach willen doen... IGS13 heette die ofzo

[ Voor 32% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-03-2006 20:28 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter

Spotter

Lichtnicht

bigchristiaan schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:04:
Graag gedaan :)

Kent iemand trouwens een (freeware of payware) vliegtuig, dat landingslichten heeft die, als je ze aan- of uitzet, faden? Niet dat het echt heel belangrijk is, maar op TV zie je dat altijd, en als ik bij m'n 744 die enorme lichten aanzet dan zitten ze in ~1 ms op volle lichtsterkte.
wat jij denk ik bedoeld zijn de landinglights op 737's (Southwest vooral), die een beetje aan en uit faden? Dit is een systeem op de landinglights om de kist opvallender te krijgen (en het spaart de lightbulbs). Voor zover ik weet heeft niemand dit gemodeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Spotter schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 22:59:
[...]

wat jij denk ik bedoeld zijn de landinglights op 737's (Southwest vooral), die een beetje aan en uit faden? Dit is een systeem op de landinglights om de kist opvallender te krijgen (en het spaart de lightbulbs). Voor zover ik weet heeft niemand dit gemodeld
Hmz ik bedoel eigenlijk alleen als je de lampen aan- of uitzet. Hetzelfde effect dus als je thuis een halogeenlamp met een trafo uitzet (ff nagloeien, alleen bij een vliegtuig duurt dit ~2 seconden) :) Dit is gewoon weer iets wat ik ooit een paar keer op TV heb gezien en het is een detail dat flightsims weer net iets (maar dan ook echt een heel klein beetje) realistischer maakt :9

[ Voor 4% gewijzigd door _Christiaan_ op 10-03-2006 23:06 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EyeWitness schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:24:
[...]

Damn erg mooie plaatjes, maar bij die laatste, moet je op zo'n grote hoogte niet een banklimit gebruiken (5/10/15 graden max oid.)"?
Ik zag dit op mijn panel staan .. maar hoe stel ik dit in?
Die knop is niet bruikbaar .. tenminste als ik erop klik, dan veranderd mijn heading ..
Is er een assignment voor dit knopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
Anoniem: 166975 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:05:
[...]

Ik zag dit op mijn panel staan .. maar hoe stel ik dit in?
Die knop is niet bruikbaar .. tenminste als ik erop klik, dan veranderd mijn heading ..
Is er een assignment voor dit knopje?
Ja, zie manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz .. zou makkelijk zijn als je meteen het knopje erbij gaf .. maargoed .. zoeken we zo zelf wel ff op.
Vlieg nu met deze kist:
http://www.fs2004.com/downloads/index.php?dlid=530

De beste freeware kist waar ik nog mee gevlogen heb ..
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.