Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Cola?

In de vriezer leggen / verhitten?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
...cola? :?

Voor de duidelijkheid, het gaat om drie schroeven die de bagagedrager vasthouden aan het frame. Vriezer is dus ook helaas geen optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
WD40 erop "D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
*knip*
Modbreak:Wij willen inderdaad geen vraag-en-aanbod praktijken op het forum.

[ Voor 91% gewijzigd door Steffie op 01-12-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:06

MeagaShira

MeagaShira_NL

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Steffie op 01-12-2009 10:38 ]

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:01

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik ben uit verveling ook maar weer eens begonnen aan het beunen aan mijn oude scooter (zip SP). Eerst alle kappen eraf, sommige schroeven waren nog best tricky om bij te komen. Vervolgens een hele tijd niets gedaan en nu heb ik vrijwel de hele motor uit elkaar.
Kwam erachter dat het membraam zo lek als een mandje was, wat alle problemen die ik ermee had kan verklaren (niet lopen/starten door geen compressie maar ook de manier waarop hij voor het laatst stopte met lopen). Nieuw membraam is besteld en het is de bedoeling dat ik het blok sowieso even schoonmaak e.d.

Op mijn zuiger zit wel een hoop zwarte (aangekoekte) zooi aan de bovenkant, kan dat kwaad? Cilinder en zuiger zien er verder nog goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:40
Nou, over een maand word ik 16 en ik wou wel graag een brommer :) Gelukkig had m'n neef nog een Honda Wallero staan die ik wel mocht hebben :d Wat een heerlijk brommertje is dat zeg. Soort van mix tussen brommer en scooter. Moet nog wat aan opgeknapt worden maar hij rijdt nog 50 km/h. 8) Er zit op het moment nog een kenteken op uit 2001. Hoe gaat dit? Moet er een nieuwe op (hoeveel kost dat :p)? Zowiezo nieuwe verzekering. hehe. Maar kan op internet echt slecht vinden of ik nou een nieuw kenteken moet of niet...

Kapot:
- lampen (Tja.. :p )
- zit geen knipperlichten op. Kan dit? (Voor de wallero kenners onder ons... )
- Slot kapot (van het zadel.), moet dus ook vervangen worden.
+ Rijd heerlijk _/-\o_
+ Zacht zadel
+ Heerlijk vering :9

edit;
ben er nu achter, in 2001 werden er nog verzekeringsplaatjes gebruikt. Nu kentekens. Dit kost weer 150 duiten. :( :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 14-09-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Technicality schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:
Ik ben uit verveling ook maar weer eens begonnen aan het beunen aan mijn oude scooter (zip SP). Eerst alle kappen eraf, sommige schroeven waren nog best tricky om bij te komen. Vervolgens een hele tijd niets gedaan en nu heb ik vrijwel de hele motor uit elkaar.
Kwam erachter dat het membraam zo lek als een mandje was, wat alle problemen die ik ermee had kan verklaren (niet lopen/starten door geen compressie maar ook de manier waarop hij voor het laatst stopte met lopen). Nieuw membraam is besteld en het is de bedoeling dat ik het blok sowieso even schoonmaak e.d.

Op mijn zuiger zit wel een hoop zwarte (aangekoekte) zooi aan de bovenkant, kan dat kwaad? Cilinder en zuiger zien er verder nog goed uit.
Aangekoekte mengsmering. Kan niet echt kwaad. Als je wilt kan je het eraf krabben, met een niet al te scherp voorwerp

Vaak bu'j te bang!

• Bobmeister
Is A-klasse en B-klasse iets Belgisch? Lees er plotseling veel over maar alleen op Belgische sites... Nvm wikipedia doet wonderen.

Nog wel even een vraag :) Zijn er hier mensen met een Wallaroo met knipperlichten? Kan nergens een 'uitbreidingssetje'.. Anders word het zelf knutselen.. Verder nog tips om een wallaroo fijner te laten rijden van mensen hier :) ?

En nog één :9. Zijn er eigendomspapieren van een brommer? Vind op internet zowel resultaten dat je verzekeringspapieren de eigendomspapieren zijn alswel dat er aparte zijn.. Verder.. Als ik hem laat verzekeren op mijn ouders naam (die nu bijna 30 jaar schuldvrij rijden) scheelt dat mij honderden euro's! Op WA zo'n 100 euro. Meer mensen die dit doen? Schijnt dat sommige verzekeringsmaatschappijen er nogal strikt op zijn (jongste bestuurder verzekeren etc.) maar dat sommige het goed vinden dat de hoofdbestuurder verzekerd is. (En dat valt echt niet te controleren..)

[ Voor 43% gewijzigd door Bobmeister op 17-09-2009 17:27 ]

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:55:
Heb sinds kort (gisteren) een Arola 20 invalide wagentje(en ja ik BEN invalide) met een sachsblok er onder. Nu reed hij voor vervoer in een vrachtwagen nog wel maar nu ik hem vandaag wou starten knald hij af zodra ik van z'n vrij naar vooruit of achteruit schakel. Iemand tips?
Dus hij loopt wel, maar hij slaat af als je hem in de versnelling zet? Met wat meer informatie kan iedereen beter meedenken, maar misschien je koppelingsafstelling niet meer zo goed? Ga je met een schok vooruit en slaat de motor dan af?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Ik zal ook eens in dit topic posten. Ik postte eerst alleen in het andere topic, maar omdat het langer geleden is geweest dat daar iemand actief was, kom ik ook maar hier :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pn55IYHRoBkLuyZQAu4YOPwd/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8X1Vc2DFa5XayEPDYb6J9mTW/full.jpg
En nu is na 3000km dus het onvermijdelijke gebeurd: Ik heb een schuiver gemaakt. Ik heb er al eerder één gemaakt, maar dat was een kleintje. Ging te enthousiast een stoeprand om waardoor mijn voorwiel weggleed :+ Gelukkig ging ik toen niet hard.
Maar nu ging het dus wat harder :X Ik zal een kilometertje of 80 per uur gereden hebben :D Ik zat niet op te letten waardoor ik op een fietspad op een dijk(je) een bocht iets te laat nam. Ik kwam een centimeter of 20 naast het asfalt terecht, met nog een centimeter of 20 naast mijn wiel ruimte over voordat de helling van de dijk naar beneden liep (weet het even niet beter te omschrijven :> ) Maar dat gras was dus glad, dus bij het proberen te corrigeren richting het asfalt glijdt mijn voorwiel weg schuif ik zo de dijk af. Ik zat van top tot teen onder de bagger en mijn scooter lag onderin de dijk :o
Ik kreeg hem niet omhoog. Duwen was te zwaar en gas geven resulteerde alleen in een slippende achterband. Verder rijden langs de voet van de dijk en op een lager punt nog eens proberen durfde ik niet aan, gezien die voet van de dijk wel erg dicht bij de sloot lag en hij héél snel slipte in het gras. En als die scooter in de sloot lag was ik nog verder van huis geweest (bij wijze van, dan :+ )
Gelukkig heb ik twee aardige fietsers een kunnen houden en één daarvan had een rugtasje bij zich met zo'n touwtje erdoorheen. Dat touw hebben we eruit gehaald en om mijn stuur gebonden en zij trekken en ik duwen en hij stond weer boven :D Die ene man heb ik zijn adres en telefoonnummer van en die krijgt nog een fatsoenlijk bedankje maar die andere fietser (een al wat oudere man) wilde daar niets van weten. Nu moet ik nog verzinnen wat ik die ene ga geven :)
Schade: Krassen op de linker achterkap en een uitlaat die niet meer ophing aan de ophanging, maar alleen nog maar aan de cilinder :X Die was dus daardoor gescheurd, maar gelukkig heeft mijn vader hem kunnen lassen :D

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Wow, wat een avontuur! Wel kut natuurlijk, maar zelf verder geen schade opgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is gisteren gebeurd en ik heb nu spierpijn als een malle :X Verder niets. Het is wat dat betreft mijn geluk geweest dat ik op het gras kwam. Aan de andere kant: als ik niet op het gras kwam was er niks aan de hand geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Tja, dat hou je toch. Laatste keer dat ik een schuiver maakte (op asfalt :P) had ik mijn linker bovenbeen aan één kant helemaal blauw, maandje mank gelopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik merkte net, toen ik met nog iemand samen erop zat, dat het stuur begon te trillen. Het wiel slingerde over het asfalt ;( Maar toen ik verder naar voren ging zitten, was het over. Het was ook alleen als de snelheid niet meer toenam. Tijdens het accelereren had ik het niet. Zou door de klap dan toch mijn velg krom kunnen zijn, ondanks dat het niet hard was in het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Zou kunnen, ligt er maar net aan hoe hij terecht gekomen is. Denk alleen niet dat je dat gezien hebt ofwel? Vorige week maakte ik ook een mooie smak op het fietspad met m'n brommer. Wilde m'n jaszak dichtmaken en hield met 1 hand het stuur vast. Nu zat ik dus niet op te letten en moest ik plots remmen (of het was een reflex) en het laatste wat ik me kan herrinneren is dat ik bijna 45 graden overeind stond met de brommer en vervolgens keihard op de grond vloog met de brommer bovenop me op het geasfalteerde fietspad :+

Gigantisch veel pijn maar aangezien ik op een simpel ding reed (puch maxi ghehe) amper schade. Reed denk ik rond de 40-45, dus nog redelijk rustig en de schade die ik had was een flink ingedeukte dopmoer van m'n schokbreker en de moer op mijn achteras (redelijk groot) heeft een smak gehad.

Motorisch niets aan de hand en die dopmoer was met 2 min vervangen. De moer op de achteras is dermate sterk dat die er niks aan overgehouden heeft (niet zichtbaar iig). Voor de rest stond ik er van te kijken (weliswaar krom staan van de klap) dat hij geen enkele andere schade had. de voetsteunen hebben hem zegmaar gered. Totdat ik er 2-3 dagen later achterkwam dat het miniscule slagje in de stervelg die er al inzat toch wel aardig wat groter geworden was.

Domper dus, a.s zondag ga ik 2 nieuwe velgen + banden ophalen voor 20 euro dus dan rijd hij weer als vanouds. Op naar het volgende hobby projectje :) Dit geval in orde maken en dan weer verder verkopen. Misschien maar is een tijdje scooter gaan rijden.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Awsom schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:39:

Kapot:
- lampen (Tja.. :p )
- zit geen knipperlichten op. Kan dit? (Voor de wallero kenners onder ons... )
- Slot kapot (van het zadel.), moet dus ook vervangen worden.
Knipperlichten zijn enkel verplicht voor brommers/scooters die gebouwd zijn ná 2006 zo uit mijn hoofd. Als je brommer/scooter ze niet heeft dan word dus eigenlijk van je verwacht dat je je hand uitsteekt. Persoonlijk doe ik dat liever niet op bijv een rotonde omdat er anders ergere ongelukken gebeuren in mijn geval :+

Voor dat slot zou ik op marktplaats kijken. Die Wallaroo's zijn nou niet bepaald kostbare brommers dus goede kans dat je voor weinig een slotje kan ritselen.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik weet nog wel hoe ik terecht ben gekomen (ongeveer)
Ik kwam naast het asfalt terecht, in het gras. Bij het corrigeren is (waarschijnlijk) mijn voorwiel weggeschoven en daardoor ben ik verder gegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe staat het tegenwoordig met de kwaliteit van de Tomos tegenwoordig? Wil zelf ook wel een (25 km) brommer, maar ik wil er niet teveel geld aan uitgeven (€400,- max.)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Tomos? Nee, doe maar niet.

* Destruction heeft een korte periode (jaar) op de zaterdagen in een scooterzaak gewerkt, naast de fulltime baan als automonteur.. Niets dan problemen met die dingen.. Zowel 2ehands als nieuw. De betreffende zaak heeft zoveel gezeik met die dingen achter de rug, dat hij weigert ze nog nieuw te verkopen..

Ik zou voor dat geld denk ik gaan kijken naar een Vespa'tje. Simpele techniek, geweldig betrouwbaar :) Zolang dr benzine in zit rijdt het, is mijn ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 30-11-2009 19:13 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Het moet rijden en niet om de haverklap kapot zijn dan ben ik tevreden als dat voor een zacht prijsje kan :)

Vespa, dat zijn toch die aanloop brommertjes met trappers van vroegáh of niet? Nog meer adviezen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Christiano007 schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:38:
Het moet rijden en niet om de haverklap kapot zijn dan ben ik tevreden als dat voor een zacht prijsje kan :)

Vespa, dat zijn toch die aanloop brommertjes met trappers van vroegáh of niet? Nog meer adviezen ? :)
Idd, dat zijn die oudere dingetjes :) Niet kapot te krijgen. Een andere goede optie in de categorie simpel en betrouwbaar is een puchje. Die zijn er in zowel aanloop- en kickvariant :)

Wil je toch electrisch starten, dan zou ik ff wat rondkijken naar een peugeot snorscootertje oid :) die dingen zijn ook behoorlijk betrouwbaar (ik ken een Elyseo (waaronder dezelfde motor zit als onder een Vivacity bijvoorbeeld) en die heeft inmiddels zonder grote problemen een kmstand van 55.000Km bereikt..). Maar ik weet niet of je op een scooter zit te wachten.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Destruction schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:45:
[...]

Idd, dat zijn die oudere dingetjes :) Niet kapot te krijgen. Een andere goede optie in de categorie simpel en betrouwbaar is een puchje. Die zijn er in zowel aanloop- en kickvariant :)

Wil je toch electrisch starten, dan zou ik ff wat rondkijken naar een peugeot snorscootertje oid :) die dingen zijn ook behoorlijk betrouwbaar (ik ken een Elyseo (waaronder dezelfde motor zit als onder een Vivacity bijvoorbeeld) en die heeft inmiddels zonder grote problemen een kmstand van 55.000Km bereikt..). Maar ik weet niet of je op een scooter zit te wachten.. :)
We hebben hier zelf een Vivacity scooter, best leuk ding maar dan kom je vaak toch in een duurdere prijsklasse voor een beetje fatsoenlijke scooter (?). Kickstarter zou leuk zijn, maar als het ding aan kan is het prima op wat voor manier dan ook :P

Ik heb topic wel een beetje doorgespit, maar hoe zit het nou met al dat papierwerk tegenwoordig voor een simpel iets als een brommer. Kentekenplaten aanvragen etc. Hoe gaat dat tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Destruction schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:12:
Ik zou voor dat geld denk ik gaan kijken naar een Vespa'tje. Simpele techniek, geweldig betrouwbaar :) Zolang dr benzine in zit rijdt het, is mijn ervaring.
Ik heb zelf nog een Honda Walleroo in de schuur staan. Gratis gekregen en het ding start ook atlijd zolang er maar benzine in zit. Het is een beetje brommertechniek in een brommerframe volgens mij (iig anders dan een Thomos of Puch, trekt ook veel sneller op). Ik ben zelfs aangereden van de zijkant op dat ding door een auto die 50 km/u reed en daarna starte hij weer meteen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Marzman schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:58:
[...]

Ik heb zelf nog een Honda Walleroo in de schuur staan. Gratis gekregen en het ding start ook atlijd zolang er maar benzine in zit. Het is een beetje brommertechniek in een brommerframe volgens mij (iig anders dan een Thomos of Puch, trekt ook veel sneller op). Ik ben zelfs aangereden van de zijkant op dat ding door een auto die 50 km/u reed en daarna starte hij weer meteen.
Klopt. Fijn brommertje :) Vergeleken met scooters heerlijk licht (zo'n 50kg). Trekt enorm snel op en met kleine aanpassingen gaat hij stukken harder. Ik heb er ook één die ik eigenlijk nooit gebruik alleen voor de wat langere tochtjes :+ Moet er alleen nog wel knipperlichten op zien te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Nu online

Christiano007

Ich bin der champion

Kun je een brommer van 40km (geel kenteken) naar 25 km (blauw kenteken) laten keuren? Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een helm, ben niet zo van het scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik denk dat dat niet meer zo gemakkelijk is met de kentekens.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Eindelijk wat foto's gemaakt van mijn rijdende bankstel :9.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.116.163/801800001-801850000/801824701-801824800/801824793_5_vz44.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.221/801800001-801850000/801824701-801824800/801824797_5_cT3m.jpeg

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Martin
Das de Peugeot Elystar toch? Ik dacht dat je een Dink had :+ Mooi ding btw (2takt of 4 takt?), volgende keer een foto maken vanuit een lager standpunt, dan ziet 'ie er groter uit ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Jij kunt wel een kratje op de treeplank zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:26:
Das de Peugeot Elystar toch? Ik dacht dat je een Dink had :+ Mooi ding btw (2takt of 4 takt?), volgende keer een foto maken vanuit een lager standpunt, dan ziet 'ie er groter uit ;)
2-takt injectie (superzuinig, ik rijd op een volle tank van Nijmegen naar Amsterdam en weer terug), en ik hoef hem niet nog groter eruit te laten zien. Anders denken mensen al helemaal dat het de Honda Goudvleugel onder de scooters is ;).
TKing schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:04:
Je moest eens weten wat ik er allemaal mee kan vervoeren :D. De treeplank houd ik voor langere ritten het liefste vrij (dan gesp ik liever de zijtassen eraan en bind ik in het ergste geval nog een tas aan de ruggesteun (dan heb ik zelf lekker een rugleuning :+)).

Nee, ik heb geen auto nodig 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Je moest eens weten wat ik allemaal kan meenemen >:) Ik denk alleen al 7 a 8 op de vloer en daarna mag ik nog de hoogte in :o

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Jij knalt niet zomaar even een stoep op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Christiano007 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:55:
Kun je een brommer van 40km (geel kenteken) naar 25 km (blauw kenteken) laten keuren? Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een helm, ben niet zo van het scheuren.
Afaik kun je sinds de kentekens vrij eenvoudig een brommer laten omkeuren bij de RDW. Hij moet voldoen aan een aantal eisen, waaronder natuurlijk dat-ie niet harder dan (max.) 30km/u kan, en niet meer dan (uit mn hoofd) 0.2kW levert.
Dat kan eenvoudig ja, met wat proppen kunnen er 2 op :+

* Destruction heeft ook nog korte tijd zo'n ding gehad, moest hem verkopen voor een ander, intussentijd zelf ook gebruikt.. Best een handig ding voor een scooter :) Al had ik de Elyseo.. :)
unclero schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:38:
Anders denken mensen al helemaal dat het de Honda Goudvleugel onder de scooters is ;).
Is het toch ook? :+
Je moest eens weten wat ik er allemaal mee kan vervoeren :D. De treeplank houd ik voor langere ritten het liefste vrij (dan gesp ik liever de zijtassen eraan en bind ik in het ergste geval nog een tas aan de ruggesteun (dan heb ik zelf lekker een rugleuning :+)).
Ik heb op dat ding echt de meest belachelijke dingen vervoert :+ Van kratjes bier tot aan een fiets (gaan stappen in de binnenstad, sleutels kwijtgeraakt en de volgende dag met dat ding ff mn fiets opgehaald... reden? de auto stond niet bij de deur, voor lopen ben ik te lui als ik nuchter ben :+).
Nee, ik heb geen auto nodig 8).
Lucky you :+
TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:50:
Jij rijdt toch niet serieus zo he?

Laatst kwam er ook zo'n aap bij mij over de stoep scheuren, helaas voor hem kwam ik net het portiek uit, was al laat en had al een pokkenhumeur, toen kwam Petje op zn Raceplee met rioolpijp over de stoep jagen.. Dat heeft-ie geweten.. Die heb ik een douw verkocht. Gozer ging onderuit, scooter naar de klote en toen-ie zei: "Wat doe je nou?" Zei ik "Jij snapt niet waar je moet rijden, ik wijs het jou aan. Je bent niet de eerste die dit flikt.. Het houd ergens op. Gesnopen?"

Sommige scooteraars rijden echt als mongolen, ik word er zo langzamerhand bestwel beu van :|

[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 14-12-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:50:
Wat is belangrijker? :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik bedoelde om te parkeren oid O-)

Dat verhaal is wel master _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:45:
[...]

Ik bedoelde om te parkeren oid O-)

Dat verhaal is wel master _/-\o_
Dat mag ik ook :> :> :> Mits er genoeg ruimte is natuurlijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Daarom, zie die maar eens te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:49:
Daarom, zie die maar eens te vinden :D
Genoeg plekken >:) Ik parkeer hem regelmatig op de stoep :D Maar ondertussen rij ik wel stiekem meer in de
auto sinds ik mijn rijbewijs heb :$

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eWyqWy7gn35jTyZIYwTahFvT/full.jpg

Om het af te leren en met wat voor weer je er eigenlijk in hoort te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dus ik rijd vrijdagochtend over een (brom)fietspad, staan er aan het einde 5 agenten te controleren op licht. Ik denk: Ha, ik kan gewoon doorrijden. Nou, niet dus :( Die agent: Je licht doet het niet! Me: Wut? Agent: Ja, licht is kapot, melden aan de overkant (was op een kruispunt met een gewone weg). Ik balen als een stekker, boete gekregen (€60,- !! :( ). Kreeg een los lampje zodat ik door kon naar school.
Ik afgelopen weekend achterlicht fixen. Wil het bolletje losdraaien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4BLCG4ZyQN0sHoBl8mgMDbLT/full.jpg
Zit vastgesmolten :( Draai zo de bovenkant eraf :/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IBLREHwiGWFgOfbK6ue7FapW/full.jpg
Het kapje moest het ook ontgelden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VUxEXQMdbhDntDGZeyFOJJBa/full.jpg
Hier zat het bolletje vast:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uJFIQl2XE6TMAj6arKspIUbf/full.jpg
Tijdelijk een wit bolletje met een spuitbus rood gemaakt en vastgetaped zodat ik die avond nog weg kon:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CYrd3XvKABA6tL9xxPJf9ouk/full.jpg
Het (gebroken) achterlichtglaasje gelijk schoongemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mk0cFb29rYOokZ4BnZDVmHGz/full.jpg
Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/955sSTLtkL7NfZSTyaVs2qav/full.jpg
Is niet heel mooi, maar mooier dan een rood achterlicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Een standbeeld voor de uitvinder van het motorpak..

* unclero is vandaag onderuit gegaan op de aangereden sneeuw

Gelukkig geen schrammetje of pijntje, ook de Ely niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben ook al 3 keer op de sneeuw gegaan en ik het ook niks, hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Keiharde crosspost maar :'(

Ik kom er net achter dat mijn gaskabel is vastgevroren ofzo :'(

Ik zou eventjes uitproberen of ik weg kon komen zodat ik morgenochtend naar het werk kan rijden... Maar blijkt dat klote ding te zijn vastgevroren. Direct bij het blok kan ik alles regelen. Maar bij de hendel niet meer Eens nadenken of ik hem vannacht binnen ga zetten/mag zetten. Hopenlijk werkt dat :'(

Iemand anders nog oplossingen????

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uFSDKCzO0eLwb5OhAcn99UW1/thumb.jpg
Nog een plaatje van gisterochtend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, dat werkt. Je zou met een föhn oid de gehele gaskabel kunnen warm maken. Maar sowieso even binnen zetten, vriest hij iig niet opnieuw vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:24:
Ja, dat werkt. Je zou met een föhn oid de gehele gaskabel kunnen warm maken. Maar sowieso even binnen zetten, vriest hij iig niet opnieuw vast :P
Nadeel is onze garage is nogal klein :( Maar ga zometeen met een fohn en een verlengsnoer naar buiten en ga dat ding eventjes proberen te ontdooien :X

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 18-12-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:09:
Keiharde crosspost maar :'(

Ik kom er net achter dat mijn gaskabel is vastgevroren ofzo :'(

Ik zou eventjes uitproberen of ik weg kon komen zodat ik morgenochtend naar het werk kan rijden... Maar blijkt dat klote ding te zijn vastgevroren. Direct bij het blok kan ik alles regelen. Maar bij de hendel niet meer Eens nadenken of ik hem vannacht binnen ga zetten/mag zetten. Hopenlijk werkt dat :'(

Iemand anders nog oplossingen????

[afbeelding]
Nog een plaatje van gisterochtend :D
volgens mij is er al een topic over bevroren remkabels dus daar staan misschien wat tips?
yup: [Fiets] Hoe voorkomen dat je remkabels bevriezen?
mijn tip: ontdooien en WD40 in de leiding spuiten.

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 18-12-2009 14:32 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ToolkiT schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:31:
[...]

volgens mij is er al een topic over bevroren remkabels dus daar staan misschien wat tips?
yup: [Fiets] Hoe voorkomen dat je remkabels bevriezen?
mijn tip: ontdooien en WD40 in de leiding spuiten.
Ga ik dat straks eens proberen! In het topic staan jammer genoeg niet echt veel nuttige tips. Alleen ontdooien en WD40 gebruiken :+ Maar we shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
@TouchDomex: Piccardthof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ter Borch ;) Maar close enough ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL, dan ben ik al ontzettend vaak bij je langs gereden, had em al eens zien staan, leek me te toevallig dat dat die van jou was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:53:
LOL, dan ben ik al ontzettend vaak bij je langs gereden, had em al eens zien staan, leek me te toevallig dat dat die van jou was :D
Zijn er maar zo weinig in Groningen dus grote kans van wel ;) Vooral particulier is dat ding in deze kleur zeldzaam dus 9 van de 10 keer ben ik het. Maar wat de F moet jij in mijn straat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Haha, mijn ouders hebben een zomerhuisje bij dat tuincomplex, elke zomer bijna dagelijks er heen gebromt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:57:
Haha, mijn ouders hebben een zomerhuisje bij dat tuincomplex, elke zomer bijna dagelijks er heen gebromt :P
Dan kom je niet langs mijn huis of wel soms? Mijn huis staat er pas sinds juni :X Dit stuk is qua huisbouw gelijk aan de andere wijk. Maar als ik foto's laat zien vanuit mijn raam staat alles gelijk aan een bouwterrein. Wat het ook nog precies is!

Heb net toestemming gekregen om dat ding thuis in de garage te parkeren dus ga ik dat straks ook wel degelijk doen! Eens kijken of ik hem los krijg en dan een stukje rijden om te testen of rijden überhaupt mogelijk is met dit weer (nog niet kunnen doen :X Maar ik vertrouw het zelf niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Naja, ik weet niet precies welk huis van jou is in die bouwput natuurlijk :P Maar ze zijn daar al een aantal jaren bezig, en er zijn meerdere mooie sluiproutes door die wijk heen ;)
Ik denk trouwens dat het een stuk zekerder rijdt door die sneeuw/ijsprut met een derde wiel, en je zal niet snel burnouts staan draaien met dat prachtding denk ik ;)

Heb ondertussen ook "besloten" dat ik ergens komend jaar een nieuwe brommer ga kopen, na 6 jaar trouwe dienst mag de ouwe trouwe tomos wel eens vervangen worden ;) Heb ondertussen mijn oog laten vallen op de Yamaha TZR, hoe vaker ik er naar kijk hoe mooier ik 'em vind :>
Afbeeldingslocatie: http://s2.bikewalls.com/pictures/Yamaha_TZR50_2008_09_1024x768.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Yep, is een mooi ding :D Het is dat ik per se een buddy wilde (dus scooter) en het geld niet had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Over buddy gesproken inderdaad, heeft de TZR wel een (kleine) bagageruimte onder het zadel (slot, gereedschap enz)? Ik zie namelijk wel een slot zitten bij het zadel (aan de andere kant), maar ik kan nergens foto's vinden met een geopend zadel :? Lijkt zelfs niet in de handleiding vermeld :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Gisteravond trouwens nog bijna op mijn muil gegaan op een rotonde omdat ik niet drufde te remmen vanwege een auto die akelig dicht achter me zat* :/
*Denk ik, want ik heb geen spiegels maar het stralen van de lichten op de weg zei mij genoeg, eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:32:
Yep, is een mooi ding :D Het is dat ik per se een buddy wilde (dus scooter) en het geld niet had gehad.
Een zijspan ook overwogen? :+

Met dit weer ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan had ik nog meer het geld niet gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ohja, de gladheid :> Woensdag tussen twee sneeuwbuien door zou ik naar huis rijden (vanaf Zernike Complex), ik denk ik doe rustig aan. Beide benen op de weg en rustig gas geven. Rij ik de parkeerplaats af, linksaf, ben ik gelijk aan het driften :P Gelukkig niet onderuit gegaan. Rest van de route niet harder dan 25-30 KMpu met beide benen op de grond. Sta ik even later een burnout te draaien voor een groen stoplicht, moest echt even een zetje geven om van mn plaats te komen :D En dan nog heb je van die debiele taxichauffeurs die zien hoeveel moeite je hebt met rijden, gaan ze alsnog op je achterwiel staan drukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Destruction schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:54:
[...]

Laatst kwam er ook zo'n aap bij mij over de stoep scheuren, helaas voor hem kwam ik net het portiek uit, was al laat en had al een pokkenhumeur, toen kwam Petje op zn Raceplee met rioolpijp over de stoep jagen.. Dat heeft-ie geweten.. Die heb ik een douw verkocht. Gozer ging onderuit, scooter naar de klote en toen-ie zei: "Wat doe je nou?" Zei ik "Jij snapt niet waar je moet rijden, ik wijs het jou aan. Je bent niet de eerste die dit flikt.. Het houd ergens op. Gesnopen?"

Sommige scooteraars rijden echt als mongolen, ik word er zo langzamerhand bestwel beu van :|
Doe even normaal man! Eigen rechter spelen doe je maar in een ander land! Hij heeft niet het recht om over de stoep te rijden, maar jij hebt net zo min het recht die gast onderuit te halen en z'n scooter daarmee te slopen. Als je het bij mij had geflikt had je mooi de schade kunnen vergoeden. Als je zo trots er op bent dat je mij onderuit haalt, mag je daar bij het vergoeden van de schade ook zo trots op zijn.

Nee, ik ben geen Petje met een Raceplee, ik heb überhaupt geen scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Muthas schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:51:
[...]
ik heb überhaupt geen scooter.
Wat doe je in dit topic dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Sfeerfotootjes :>.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.94/815750001-815800000/815755901-815756000/815755989_6_R6NJ.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.234/815750001-815800000/815756001-815756100/815756010_6_M13v.jpeg

Toen ik die avond naar huis reed, leek ik wel een rijdende sneeuwpartij xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Gôh, doe je geen kartonnetje op je voorruit 's avonds? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:19:
Gôh, doe je geen kartonnetje op je voorruit 's avonds? ;)
Ik heb wel een stukje plastic in het handschoenenvakje om de lampen, spiegels en tellers af te krabben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hij start weer en hij gast weer :D Maar nu nog afwachten totdat ik straks na het eten naar buiten rij. Dan mag ik ook genieten van het winterweer! Apécar drifting FTW!

Hij staat binnen dus en daar mag hij vannacht ook weer staan. Morgen gaat hij op de oprit. Ga er toch niet meer in rijden totdat ik donderdag weer terug ben.

Maar straks lekker uitleven en ik ben blij dat de gaskabel weer werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

zijn er al mensen hier met bi-xenon in de scooters. Ik rij veel savonds (in het donker) en ben benieuwd naar de ervaringen. Ik heb zelf een Vespa lx 4t en ben me aan het orienteren. Het zou 3 keer zoveel licht moeten geven als dat waxinelichtje wat er nu in zit... :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ik weet wel dat ik op mijn tomos de verlichting niet kan vervangen, als ik één lamp vervang voor bijvoorbeeld een LED-lamp gaan andere lampen doorbranden wegens een te hoog vermogen naar die lamp :> goedkoop oostblokprul eigenzinnig beestje O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:33:
Hij start weer en hij gast weer :D Maar nu nog afwachten totdat ik straks na het eten naar buiten rij. Dan mag ik ook genieten van het winterweer! Apécar drifting FTW!

Hij staat binnen dus en daar mag hij vannacht ook weer staan. Morgen gaat hij op de oprit. Ga er toch niet meer in rijden totdat ik donderdag weer terug ben.

Maar straks lekker uitleven en ik ben blij dat de gaskabel weer werkt :D
En terug van een gefaald project :X 1 Kant van de straat opgaan wil niet! Heb hem weer naar huis mogen duwen. Morgen op de fiets want mijn vader wou graag voor die ene nacht zijn garage behouden. De hufter :/

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 18-12-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

nFo

Zo vandaag naar het CBR geweest voor de tweede poging, Theorie AM. ( half jaar later. :z )
In een nieuw gebouw daar in hoogeveen, zit er naast dat oude buurthuis/gymzaal.
Geslaagd, lol *O*
48x goed gegokt. :P , dit examen zaten wat meer simpele vragen tussen.

Als scooter heb ik een nieuwe Baotian Tiger 4 takt gekocht, € 1000,-
Ja de afwerking houd niet over, maar voor de prijs geen gek ding. Aprilia SR kloon. B)
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Zal is wat eigen foto's maken, ohja helm is ook wel handig.

[ Voor 18% gewijzigd door nFo op 13-01-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Toch wel een brom hè, geen snor hoop ik ;) helm lees ik :P

[ Voor 21% gewijzigd door Martin op 13-01-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36

nFo

Ja de brom versie, :P
Zit rond te kijken voor een mooie helm, AGV maakt mooie helmen.
Zal is even goed googlen.
Olie vervangen en filtertje schoon gemaakt, weet niet wat voor rommel erin zat, inloop olie denk ik. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:32:
[...]

En terug van een gefaald project :X 1 Kant van de straat opgaan wil niet! Heb hem weer naar huis mogen duwen. Morgen op de fiets want mijn vader wou graag voor die ene nacht zijn garage behouden. De hufter :/
Je kan toch gewoon ijs krabben of start dat ding niet als hij buiten staat?
Martinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:05:
Ik weet wel dat ik op mijn tomos de verlichting niet kan vervangen, als ik één lamp vervang voor bijvoorbeeld een LED-lamp gaan andere lampen doorbranden wegens een te hoog vermogen naar die lamp :> goedkoop oostblokprul eigenzinnig beestje O+
Is dat nog steeds zo? Dat was ook zo met Thomos in mijn brommertijd, achterlichtje doorgebrand onderweg naar een bijbaantje brande daardoor natuurlijk de voorlamp ook door. Daarna kwam politie me tegemoet rijden en zag ik ze achter me keren en over het fietspad richting mij rijden. Ik was alleen al afgeslagen op de parkeerplaats van mijn werk en omdat ik geen licht had reden ze me zo voorbij over het fietspad :)

[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 14-01-2010 17:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Marzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Je kan toch gewoon ijs krabben of start dat ding niet als hij buiten staat?
Dat is het probleem niet. Groningen had toen zoveel sneeuw dat het ding er gewoon in wegzakte. De achterwielen konden geen grip vinden op de weg...

Het andere probleem is een gaskabel die bevroren is. De kabel is ergens in het midden bevroren en laat dat precies in het midden onder het beestje zijn.

BTW: Hij start perfect! Hij stuurt en hij remt. Maar ik kan geen gas geven... :/

Pic van toch eventjes in de garage

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6oCLn5cUMQwMyhn9pwUebdaq/thumb.jpg

En nog in de sneeuw!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uFSDKCzO0eLwb5OhAcn99UW1/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 14-01-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Aprilia SR WWW (bwj: 98/99/00):
Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/aprilia/2005/21778_0_1_2_sr%2050%20ditech_Image%20credits%20-%20Aprilia.jpg

Het heeft 7000km gereden, ziet er netjes uit op een klein beetje kapschade na, is donkerblauw en nu van mij :>

Was aan het rond kijken voor een leuke/mooie scooter waar je niet direct de hoofdprijs voor betaalde, en de brommerboer waar ik altijd kom voor onderdelen wilde hem voor een zacht prijsje van de hand doen. 3 maand garantie, service + ophalen als je vast staat, een nieuwe accu, nieuwe handvaten, een volle tank en uiteraard de scooter zelf, voor €875,-

Best nette deal al zeg ik het zelf. Heb er een proefritje mee gemaakt en hij trok hard op, zonder dat hij opgevoerd is. Misschien later nog de CDI los koppelen en heel eventueel de vario ring eruit halen en dan gaan 8)

Dinsdag kan ik hem gaan halen, eigen foto's volgen nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 17-01-2010 14:19 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Eigen pics!!!!111!!one!!!11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:49
Derbi GP1
17,5mm
Top rond 60 ongeveer.

Maar waarom heeft niemand z'n scooter getweaked :) ?
Als echte tweakers heb je op z'n minst een pc + router in je scooter:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/30-03-09_1728.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/1-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/27-03-09_1442.jpg

En nog de andere nodige rommel, luchthoorn, 230V en webcam.

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p41/vis_2007/100_1184.jpg

(Digitale camera was voor youtube).

Schijfrem voor en achter, 120kg, 1 op 20-22.
Michelin Pilot Sport banden 14 inch.

[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 02:42 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Omdat ik mijn geld liever voor andere dingen gebruik. Ik liep wel met het idee, maar toch niet gedaan. Wat doe je nou zoal op die computer? :P Enne.... specs!!!11!!!!1!one!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Linksys router met DD WRT is voor LAN party bij anderen, vrienden, omdat de UPC en Ziggo modems gamen meestal niet leuk vinden :P
PC gebruik ik voor muziek vooral als ik ergens wacht met vrienden (en dat komt nogal vaak voor met school). En nee we zijn geen hardcore hangjongeren ;) :P
Het is een Intel Atom dualcore 1 GB RAM Windows XP SP3 32GB Transcend SSD met Linksys WUSB54 en Logitech Quickcam.
Achter de rode zijpanelen zitten Creative 2300 2.0 speakers.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Als ik het goed zie zit die pc dus eigenlijk onder de kappen op het midden van je scooter(waar je je benen naast zet zegmaar)? Is dat wel water/vocht/sneeuw/storm dicht dan? Je maakt het wel makkelijk om hem te stelen, nu hoeft diegene niet ook je huis nog af te struinen naar je pc, maar neemt ie hem met de scooter in een keer mee :+

Hoelang doe je nu op je accu met die pc?

Verder zeker nice gedaan, zou er zelf niet zoveel geld in stoppen maar toch :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
kost n berg stroom idd...

geen herriepijp.. dynamo laadt wsl ook niet zo hard bij dat je m kunt laten draaien ..

kennis van me heeft ooit n pctje in zn autotje gebouwd, heel geinig :)

edit: toen de P3 nog prime-time was :)

[ Voor 10% gewijzigd door KaWaReZ op 17-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nee hij zit in buddy. Doe ongeveer 3 uur ermee gok ik. Dan moet ik weer rijden :P
En die scooter nemen ze eerder mee door de scooter zelf dan door de atom die erin zit :+ Computer was 65 euro scooter zelf 2800 euro namelijk...
Gewoon goed op slot gooien ergens aan en op veilige plek parkeren nou is de kans klein dat hij meegenomen wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:33:
Nee hij zit in buddy. Doe ongeveer 3 uur.
En die scooter nemen ze eerder mee door de scooter zelf dan door de atom die erin zit :+
Gewoon goed op slot gooien ergens aan en op veilige plek parkeren nou is de kans klein dat hij meegenomen wordt.
Ik moet ook maar zo'n kastje hebben!

Hoe vochtbestendig kun je ze maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
In buddy is het gewoon droog dus vocht heeft ie niet veel last van.
Hij zit redelijk ingepakt, alleen op de plek van die HD zit nu een 80mm fan want hij was doorgebrand in de zomer :P . Nu werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jim423 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:37:
In buddy is het gewoon droog dus vocht heeft ie niet veel last van.
Hij zit redelijk ingepakt, alleen op de plek van die HD zit nu een 80mm fan want hij was doorgebrand in de zomer :P . Nu werkt het prima.
Mwah gaat meer in een Apecar, dus hij is wel overdekt en droog, nadeel is dat de ruimte zelf vrij vochtig is. Oftewel hoe is de hardeware vochtbestendig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Ik meen me te herinneren dat zolang de hardware aan staat en dus warmte produceert, ze minder last hebben van vocht dan wanneer hij uitstaat. Als het een beetje tegen zit kan het ook nog gaan oxideren etc :P Tenzij je Apecar accu de pc continu aan de praat kan houden, zou ik toch kijken naar iets van een vocht bestendig kastje voor om je pc.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik maak me meer zorgen over de harde schijf, met al die trillingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wackoz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:18:
Ik meen me te herinneren dat zolang de hardware aan staat en dus warmte produceert, ze minder last hebben van vocht dan wanneer hij uitstaat. Als het een beetje tegen zit kan het ook nog gaan oxideren etc :P Tenzij je Apecar accu de pc continu aan de praat kan houden, zou ik toch kijken naar iets van een vocht bestendig kastje voor om je pc.
Kast afkitten? :+ Daarnaast zorgen dat hij van de grond staat :X Maar ik ben gisteren wel tot een vervelende ontdekking gekomen... Vermoedelijk heeft mijn Creative speakersetje het winterse weer niet overleefd.... :'(

Heeft iemand een suggestie voor een goedkoop PC speakersysteem waar ALLE kabels van af te koppelen zijn? Zodat ik zegmaar de kabels kan laten liggen in de Apecar, maar wel de Speakers+ versterker en sub kan meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
eX0duS schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:27:
Ik maak me meer zorgen over de harde schijf, met al die trillingen...
Zie specs; *SSD* :P
Volgens mij heeft Hercules goedkope setjes die afkoppelbaar zijn. Gewoon even rondneuzen op het net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Waarom hebben jullie allebei PC-speakers?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8QxFKsTk4fNeZETU7dJE5iOB/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:52:
Waarom hebben jullie allebei PC-speakers?
[afbeelding]
Omdat ik standaard geen behuizing heb + PCspeakers zijn goedkoper.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb hier 5 speakers liggen van een DVD-surround set (volgens mij de goedkoopste troep die er is, maar goed) en die mag je tegen verzendkosten hebben. Moet je alleen zelf een versterker op de kop tikken, maar die zijn er op Marktplaats genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:59:
Ik heb hier 5 speakers liggen van een DVD-surround set (volgens mij de goedkoopste troep die er is, maar goed) en die mag je tegen verzendkosten hebben. Moet je alleen zelf een versterker op de kop tikken, maar die zijn er op Marktplaats genoeg.
Heb je een plaatje van de speakers? Ik heb opzich wel belang bij.

Stuur anders eens een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Da's nou precies mijn stelling ook. Maar ik ben er vanaf gestapt, als het gaat om de scooterracende jeugd.. Dat je dat doet. prima.. Ik heb ook best gescheurd met mijn brommert vroeger.. Maar doe dat dan niet in een woonwijk.. :)
Eigen rechter spelen doe je maar in een ander land!
Eigen rechter spelen? Ik zou het eerder een corrigerende tik willen noemen.. :)
Hij heeft niet het recht om over de stoep te rijden, maar jij hebt net zo min het recht die gast onderuit te halen en z'n scooter daarmee te slopen.
Klopt, beiden hebben we er totaal geen recht toe, om te doen wat er is gebeurd. Hij hoort niet op de stoep, netzoals het niet hoort dat ik hem een duw geef :)

Maar als je dagelijks dat soort taferelen meemaakt, scootersjappies die met 80-90 over de stoep racen, terwijl jij net met je hond het portiek uit stapt.. Dan lijkt het me logisch, dat je daar een keer zat van word he? Elke keer die hond zwaar over de zeik (hij doet geen vlieg kwaad, maar ik zie het serieus nog een keer flink fout gaan.. Ik laat niet weer een hond om het leven komen, door de schofterigheid van een ander!). Ik kan het beest wel houden, maar mn GF heeft niks te vertellen, als mn hond besluit, dat-ie die eikel een lesje gaat leren..

Politie bellen? Dat station zijn we hier allang gepasseerd. Ik woon in alles behalve een tokkiewijk, doorgaans is het hier erg rustig en dat willen we ook graag zo houden. Die scooterapen verneuken het hier.. Er is hier al 'ns iemand omver gereden door zo'n raceplee. Die kon uit de flat en naar een bejaardenwoning.. Als jij op je 70'ste je heup breekt....

Nee, ik vind het allemaal best, ik vind het allemaal prima.. Om mijn part rijden ze met 120 door de woonwijken, ik heb er weinig last van. Maar doe dat niet op de stoep aub..
Als je het bij mij had geflikt had je mooi de schade kunnen vergoeden. Als je zo trots er op bent dat je mij onderuit haalt, mag je daar bij het vergoeden van de schade ook zo trots op zijn.
Dat draaien we om: Als jij zo tof bent om op de stoep te gaan racen, ga je imo volledig accoord met het feit dat iemand die denkt "En nu is het GVD genoeg!" je een duw/schop verkoopt, en heb je geen recht om te zeuren. Je moet blij zijn dat je er goed vanaf komt, en er een les uit halen :)
Nee, ik ben geen Petje met een Raceplee, ik heb überhaupt geen scooter.
Prima dan. Wat doe je in dit topic? Niet dat je hier niet mag zijn hoor, dat bepaal ik niet :) Maar kom je enkel in dit topic om mij af te zeiken, of heb je ook iets toe te voegen?

Trouwens: Het betreffende gozertje is later nog terug geweest, excuses gemaakt en ik heb hem nooit meer over de stoep zien rijden :) Dat, en niks anders, was de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 17-01-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als jij zo'n grapje bij mij flikt weet ik wel dat er de volgende ochtend een auto staat met 4 lekken banden o.i.d.
Dat is toch niet normaal meer wat jij doet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:59:
Als jij zo'n grapje bij mij flikt weet ik wel dat er de volgende ochtend een auto staat met 4 lekken banden o.i.d.
Dat is toch niet normaal meer wat jij doet
Is het dan normaal om mensen op de stoep van hun sokken te rijden met je brommer? :X Ze zijn beide fout geweest... Dat is waar... Maar imho vind ik een tegenactie op zoiets terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Iemand bewust onderuit duwen als hij op een voertuig rijdt is onnodig, voor hetzelfde geld komt zo iemand volledig verkeerd ten val en loopt 'ie zwaar letsel op. 90 km/h over een stoep rijden lijkt me ietwat overdreven eerlijk gezegd...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:04:
Iemand bewust onderuit duwen als hij op een voertuig rijdt is onnodig, voor hetzelfde geld komt zo iemand volledig verkeerd ten val en loopt 'ie zwaar letsel op. 90 km/h over een stoep rijden lijkt me ietwat overdreven eerlijk gezegd...
Het gaat meer dat je rijd op de stoep :X Daar hoor je gewoon niet... Op de fiets is het nog tot daaraantoe... Met een brommer is het gewoon echt gevaarlijk... Ben wel eens aangereden door een freaking brommer op het voetpad... Waar zo'n ding dus niet hoort! Wat hij doet is ook niet goed.. Inderdaad je duwt niet iemand eraf... Maar het probleem is wat kun je tegen mensen doen die op de stoep fietsen? Roepen werkt meestal ook niet omdat je iemand toch niet boven het geluid van je brommer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Destruction schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Da's nou precies mijn stelling ook. Maar ik ben er vanaf gestapt, als het gaat om de scooterracende jeugd.. Dat je dat doet. prima.. Ik heb ook best gescheurd met mijn brommert vroeger.. Maar doe dat dan niet in een woonwijk.. :)

[...]

Eigen rechter spelen? Ik zou het eerder een corrigerende tik willen noemen.. :)

[...]

Klopt, beiden hebben we er totaal geen recht toe, om te doen wat er is gebeurd. Hij hoort niet op de stoep, netzoals het niet hoort dat ik hem een duw geef :)

Maar als je dagelijks dat soort taferelen meemaakt, scootersjappies die met 80-90 over de stoep racen, terwijl jij net met je hond het portiek uit stapt.. Dan lijkt het me logisch, dat je daar een keer zat van word he? Elke keer die hond zwaar over de zeik (hij doet geen vlieg kwaad, maar ik zie het serieus nog een keer flink fout gaan.. Ik laat niet weer een hond om het leven komen, door de schofterigheid van een ander!). Ik kan het beest wel houden, maar mn GF heeft niks te vertellen, als mn hond besluit, dat-ie die eikel een lesje gaat leren..

Politie bellen? Dat station zijn we hier allang gepasseerd. Ik woon in alles behalve een tokkiewijk, doorgaans is het hier erg rustig en dat willen we ook graag zo houden. Die scooterapen verneuken het hier.. Er is hier al 'ns iemand omver gereden door zo'n raceplee. Die kon uit de flat en naar een bejaardenwoning.. Als jij op je 70'ste je heup breekt....

Nee, ik vind het allemaal best, ik vind het allemaal prima.. Om mijn part rijden ze met 120 door de woonwijken, ik heb er weinig last van. Maar doe dat niet op de stoep aub..

[...]

Dat draaien we om: Als jij zo tof bent om op de stoep te gaan racen, ga je imo volledig accoord met het feit dat iemand die denkt "En nu is het GVD genoeg!" je een duw/schop verkoopt, en heb je geen recht om te zeuren. Je moet blij zijn dat je er goed vanaf komt, en er een les uit halen :)

[...]

Prima dan. Wat doe je in dit topic? Niet dat je hier niet mag zijn hoor, dat bepaal ik niet :) Maar kom je enkel in dit topic om mij af te zeiken, of heb je ook iets toe te voegen?

Trouwens: Het betreffende gozertje is later nog terug geweest, excuses gemaakt en ik heb hem nooit meer over de stoep zien rijden :) Dat, en niks anders, was de bedoeling.
Als jij iemand die 80/90 rijdt van zijn brommer slaat is die persoon echt niet meer in staat om excuses aan te komen bieden. Misschien de nabestaanden. Dus iets is er overdreven in dit verhaal (het slaan, de snelheid of de excuses)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Je zou ervoor kunnen gaan staan. Maar eraf duwen is niet echt netjes ook niet echt slim.
Die jongen was dan zo aardig om zijn excuses aan te bieden maar voor hetzelfde geldt heb je een jongen die de volgende dag even ''terugkomt''. En ik vermoed dat de snelheid overdreven is ;) Zal wel 40-50 zijn geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 21:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 46 Laatste