Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Voor de duidelijkheid, het gaat om drie schroeven die de bagagedrager vasthouden aan het frame. Vriezer is dus ook helaas geen optie
[ Voor 97% gewijzigd door Steffie op 01-12-2009 10:38 ]
....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....
Kwam erachter dat het membraam zo lek als een mandje was, wat alle problemen die ik ermee had kan verklaren (niet lopen/starten door geen compressie maar ook de manier waarop hij voor het laatst stopte met lopen). Nieuw membraam is besteld en het is de bedoeling dat ik het blok sowieso even schoonmaak e.d.
Op mijn zuiger zit wel een hoop zwarte (aangekoekte) zooi aan de bovenkant, kan dat kwaad? Cilinder en zuiger zien er verder nog goed uit.
Kapot:
- lampen (Tja..
- zit geen knipperlichten op. Kan dit? (Voor de wallero kenners onder ons... )
- Slot kapot (van het zadel.), moet dus ook vervangen worden.
+ Rijd heerlijk
+ Zacht zadel
+ Heerlijk vering
edit;
ben er nu achter, in 2001 werden er nog verzekeringsplaatjes gebruikt. Nu kentekens. Dit kost weer 150 duiten.
[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 14-09-2009 21:05 ]
Aangekoekte mengsmering. Kan niet echt kwaad. Als je wilt kan je het eraf krabben, met een niet al te scherp voorwerpTechnicality schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 14:18:
Ik ben uit verveling ook maar weer eens begonnen aan het beunen aan mijn oude scooter (zip SP). Eerst alle kappen eraf, sommige schroeven waren nog best tricky om bij te komen. Vervolgens een hele tijd niets gedaan en nu heb ik vrijwel de hele motor uit elkaar.
Kwam erachter dat het membraam zo lek als een mandje was, wat alle problemen die ik ermee had kan verklaren (niet lopen/starten door geen compressie maar ook de manier waarop hij voor het laatst stopte met lopen). Nieuw membraam is besteld en het is de bedoeling dat ik het blok sowieso even schoonmaak e.d.
Op mijn zuiger zit wel een hoop zwarte (aangekoekte) zooi aan de bovenkant, kan dat kwaad? Cilinder en zuiger zien er verder nog goed uit.
Vaak bu'j te bang!
Nog wel even een vraag
En nog één
[ Voor 43% gewijzigd door Bobmeister op 17-09-2009 17:27 ]
Dus hij loopt wel, maar hij slaat af als je hem in de versnelling zet? Met wat meer informatie kan iedereen beter meedenken, maar misschien je koppelingsafstelling niet meer zo goed? Ga je met een schok vooruit en slaat de motor dan af?Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:55:
Heb sinds kort (gisteren) een Arola 20 invalide wagentje(en ja ik BEN invalide) met een sachsblok er onder. Nu reed hij voor vervoer in een vrachtwagen nog wel maar nu ik hem vandaag wou starten knald hij af zodra ik van z'n vrij naar vooruit of achteruit schakel. Iemand tips?
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

En nu is na 3000km dus het onvermijdelijke gebeurd: Ik heb een schuiver gemaakt. Ik heb er al eerder één gemaakt, maar dat was een kleintje. Ging te enthousiast een stoeprand om waardoor mijn voorwiel weggleed
Maar nu ging het dus wat harder

Ik kreeg hem niet omhoog. Duwen was te zwaar en gas geven resulteerde alleen in een slippende achterband. Verder rijden langs de voet van de dijk en op een lager punt nog eens proberen durfde ik niet aan, gezien die voet van de dijk wel erg dicht bij de sloot lag en hij héél snel slipte in het gras. En als die scooter in de sloot lag was ik nog verder van huis geweest (bij wijze van, dan
Gelukkig heb ik twee aardige fietsers een kunnen houden en één daarvan had een rugtasje bij zich met zo'n touwtje erdoorheen. Dat touw hebben we eruit gehaald en om mijn stuur gebonden en zij trekken en ik duwen en hij stond weer boven
Schade: Krassen op de linker achterkap en een uitlaat die niet meer ophing aan de ophanging, maar alleen nog maar aan de cilinder

Gigantisch veel pijn maar aangezien ik op een simpel ding reed (puch maxi ghehe) amper schade. Reed denk ik rond de 40-45, dus nog redelijk rustig en de schade die ik had was een flink ingedeukte dopmoer van m'n schokbreker en de moer op mijn achteras (redelijk groot) heeft een smak gehad.
Motorisch niets aan de hand en die dopmoer was met 2 min vervangen. De moer op de achteras is dermate sterk dat die er niks aan overgehouden heeft (niet zichtbaar iig). Voor de rest stond ik er van te kijken (weliswaar krom staan van de klap) dat hij geen enkele andere schade had. de voetsteunen hebben hem zegmaar gered. Totdat ik er 2-3 dagen later achterkwam dat het miniscule slagje in de stervelg die er al inzat toch wel aardig wat groter geworden was.
Domper dus, a.s zondag ga ik 2 nieuwe velgen + banden ophalen voor 20 euro dus dan rijd hij weer als vanouds. Op naar het volgende hobby projectje
één is geen, twee is één
Knipperlichten zijn enkel verplicht voor brommers/scooters die gebouwd zijn ná 2006 zo uit mijn hoofd. Als je brommer/scooter ze niet heeft dan word dus eigenlijk van je verwacht dat je je hand uitsteekt. Persoonlijk doe ik dat liever niet op bijv een rotonde omdat er anders ergere ongelukken gebeuren in mijn gevalAwsom schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:39:
Kapot:
- lampen (Tja..)
- zit geen knipperlichten op. Kan dit? (Voor de wallero kenners onder ons... )
- Slot kapot (van het zadel.), moet dus ook vervangen worden.
Voor dat slot zou ik op marktplaats kijken. Die Wallaroo's zijn nou niet bepaald kostbare brommers dus goede kans dat je voor weinig een slotje kan ritselen.
één is geen, twee is één
Ik kwam naast het asfalt terecht, in het gras. Bij het corrigeren is (waarschijnlijk) mijn voorwiel weggeschoven en daardoor ben ik verder gegleden.
Ter land, ter zee en in de kroeg
* Destruction heeft een korte periode (jaar) op de zaterdagen in een scooterzaak gewerkt, naast de fulltime baan als automonteur.. Niets dan problemen met die dingen.. Zowel 2ehands als nieuw. De betreffende zaak heeft zoveel gezeik met die dingen achter de rug, dat hij weigert ze nog nieuw te verkopen..
Ik zou voor dat geld denk ik gaan kijken naar een Vespa'tje. Simpele techniek, geweldig betrouwbaar
[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 30-11-2009 19:13 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Vespa, dat zijn toch die aanloop brommertjes met trappers van vroegáh of niet? Nog meer adviezen ?
Idd, dat zijn die oudere dingetjesChristiano007 schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:38:
Het moet rijden en niet om de haverklap kapot zijn dan ben ik tevreden als dat voor een zacht prijsje kan
Vespa, dat zijn toch die aanloop brommertjes met trappers van vroegáh of niet? Nog meer adviezen ?
Wil je toch electrisch starten, dan zou ik ff wat rondkijken naar een peugeot snorscootertje oid
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
We hebben hier zelf een Vivacity scooter, best leuk ding maar dan kom je vaak toch in een duurdere prijsklasse voor een beetje fatsoenlijke scooter (?). Kickstarter zou leuk zijn, maar als het ding aan kan is het prima op wat voor manier dan ookDestruction schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:45:
[...]
Idd, dat zijn die oudere dingetjesNiet kapot te krijgen. Een andere goede optie in de categorie simpel en betrouwbaar is een puchje. Die zijn er in zowel aanloop- en kickvariant
![]()
Wil je toch electrisch starten, dan zou ik ff wat rondkijken naar een peugeot snorscootertje oiddie dingen zijn ook behoorlijk betrouwbaar (ik ken een Elyseo (waaronder dezelfde motor zit als onder een Vivacity bijvoorbeeld) en die heeft inmiddels zonder grote problemen een kmstand van 55.000Km bereikt..). Maar ik weet niet of je op een scooter zit te wachten..
Ik heb topic wel een beetje doorgespit, maar hoe zit het nou met al dat papierwerk tegenwoordig voor een simpel iets als een brommer. Kentekenplaten aanvragen etc. Hoe gaat dat tegenwoordig?
Ik heb zelf nog een Honda Walleroo in de schuur staan. Gratis gekregen en het ding start ook atlijd zolang er maar benzine in zit. Het is een beetje brommertechniek in een brommerframe volgens mij (iig anders dan een Thomos of Puch, trekt ook veel sneller op). Ik ben zelfs aangereden van de zijkant op dat ding door een auto die 50 km/u reed en daarna starte hij weer meteen.Destruction schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:12:
Ik zou voor dat geld denk ik gaan kijken naar een Vespa'tje. Simpele techniek, geweldig betrouwbaarZolang dr benzine in zit rijdt het, is mijn ervaring.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Klopt. Fijn brommertjeMarzman schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:58:
[...]
Ik heb zelf nog een Honda Walleroo in de schuur staan. Gratis gekregen en het ding start ook atlijd zolang er maar benzine in zit. Het is een beetje brommertechniek in een brommerframe volgens mij (iig anders dan een Thomos of Puch, trekt ook veel sneller op). Ik ben zelfs aangereden van de zijkant op dat ding door een auto die 50 km/u reed en daarna starte hij weer meteen.
/▌

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
2-takt injectie (superzuinig, ik rijd op een volle tank van Nijmegen naar Amsterdam en weer terug), en ik hoef hem niet nog groter eruit te laten zien. Anders denken mensen al helemaal dat het de Honda Goudvleugel onder de scooters isMartinator schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:26:
Das de Peugeot Elystar toch? Ik dacht dat je een Dink hadMooi ding btw (2takt of 4 takt?), volgende keer een foto maken vanuit een lager standpunt, dan ziet 'ie er groter uit
Je moest eens weten wat ik er allemaal mee kan vervoeren
Nee, ik heb geen auto nodig
Je moest eens weten wat ik allemaal kan meenemen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Afaik kun je sinds de kentekens vrij eenvoudig een brommer laten omkeuren bij de RDW. Hij moet voldoen aan een aantal eisen, waaronder natuurlijk dat-ie niet harder dan (max.) 30km/u kan, en niet meer dan (uit mn hoofd) 0.2kW levert.Christiano007 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:55:
Kun je een brommer van 40km (geel kenteken) naar 25 km (blauw kenteken) laten keuren? Als ik ergens een hekel aan heb is het wel een helm, ben niet zo van het scheuren.
Dat kan eenvoudig ja, met wat proppen kunnen er 2 op
* Destruction heeft ook nog korte tijd zo'n ding gehad, moest hem verkopen voor een ander, intussentijd zelf ook gebruikt.. Best een handig ding voor een scooter
Is het toch ook?unclero schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:38:
Anders denken mensen al helemaal dat het de Honda Goudvleugel onder de scooters is.
Ik heb op dat ding echt de meest belachelijke dingen vervoertJe moest eens weten wat ik er allemaal mee kan vervoeren. De treeplank houd ik voor langere ritten het liefste vrij (dan gesp ik liever de zijtassen eraan en bind ik in het ergste geval nog een tas aan de ruggesteun (dan heb ik zelf lekker een rugleuning
)).
Lucky youNee, ik heb geen auto nodig.
Jij rijdt toch niet serieus zo he?
Laatst kwam er ook zo'n aap bij mij over de stoep scheuren, helaas voor hem kwam ik net het portiek uit, was al laat en had al een pokkenhumeur, toen kwam Petje op zn Raceplee met rioolpijp over de stoep jagen.. Dat heeft-ie geweten.. Die heb ik een douw verkocht. Gozer ging onderuit, scooter naar de klote en toen-ie zei: "Wat doe je nou?" Zei ik "Jij snapt niet waar je moet rijden, ik wijs het jou aan. Je bent niet de eerste die dit flikt.. Het houd ergens op. Gesnopen?"
Sommige scooteraars rijden echt als mongolen, ik word er zo langzamerhand bestwel beu van
[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 14-12-2009 20:00 ]
Wat is belangrijker?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik bedoelde om te parkeren oidDestruction schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:54:
Jij rijdt toch niet serieus zo he?

Dat verhaal is wel master
Dat mag ik ookTKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:45:
[...]
Ik bedoelde om te parkeren oid![]()
Dat verhaal is wel master

Genoeg plekken
auto sinds ik mijn rijbewijs heb

Om het af te leren en met wat voor weer je er eigenlijk in hoort te rijden
Ik afgelopen weekend achterlicht fixen. Wil het bolletje losdraaien:

Zit vastgesmolten

Het kapje moest het ook ontgelden:

Hier zat het bolletje vast:

Tijdelijk een wit bolletje met een spuitbus rood gemaakt en vastgetaped zodat ik die avond nog weg kon:

Het (gebroken) achterlichtglaasje gelijk schoongemaakt:

Resultaat:

Is niet heel mooi, maar mooier dan een rood achterlicht
* unclero is vandaag onderuit gegaan op de aangereden sneeuw
Gelukkig geen schrammetje of pijntje, ook de Ely niet.
Ik kom er net achter dat mijn gaskabel is vastgevroren ofzo
Ik zou eventjes uitproberen of ik weg kon komen zodat ik morgenochtend naar het werk kan rijden... Maar blijkt dat klote ding te zijn vastgevroren. Direct bij het blok kan ik alles regelen. Maar bij de hendel niet meer Eens nadenken of ik hem vannacht binnen ga zetten/mag zetten. Hopenlijk werkt dat
Iemand anders nog oplossingen????

Nog een plaatje van gisterochtend
Nadeel is onze garage is nogal kleinTKing schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:24:
Ja, dat werkt. Je zou met een föhn oid de gehele gaskabel kunnen warm maken. Maar sowieso even binnen zetten, vriest hij iig niet opnieuw vast

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 18-12-2009 14:25 ]
volgens mij is er al een topic over bevroren remkabels dus daar staan misschien wat tips?Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:09:
Keiharde crosspost maar![]()
Ik kom er net achter dat mijn gaskabel is vastgevroren ofzo![]()
Ik zou eventjes uitproberen of ik weg kon komen zodat ik morgenochtend naar het werk kan rijden... Maar blijkt dat klote ding te zijn vastgevroren. Direct bij het blok kan ik alles regelen. Maar bij de hendel niet meer Eens nadenken of ik hem vannacht binnen ga zetten/mag zetten. Hopenlijk werkt dat![]()
Iemand anders nog oplossingen????
[afbeelding]
Nog een plaatje van gisterochtend
yup: [Fiets] Hoe voorkomen dat je remkabels bevriezen?
mijn tip: ontdooien en WD40 in de leiding spuiten.
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 18-12-2009 14:32 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ga ik dat straks eens proberen! In het topic staan jammer genoeg niet echt veel nuttige tips. Alleen ontdooien en WD40 gebruikenToolkiT schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:31:
[...]
volgens mij is er al een topic over bevroren remkabels dus daar staan misschien wat tips?
yup: [Fiets] Hoe voorkomen dat je remkabels bevriezen?
mijn tip: ontdooien en WD40 in de leiding spuiten.
Ter BorchMartinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:49:
@TouchDomex: Piccardthof?
Zijn er maar zo weinig in Groningen dus grote kans van welMartinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:53:
LOL, dan ben ik al ontzettend vaak bij je langs gereden, had em al eens zien staan, leek me te toevallig dat dat die van jou was
Dan kom je niet langs mijn huis of wel soms? Mijn huis staat er pas sinds juniMartinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:57:
Haha, mijn ouders hebben een zomerhuisje bij dat tuincomplex, elke zomer bijna dagelijks er heen gebromt

Heb net toestemming gekregen om dat ding thuis in de garage te parkeren dus ga ik dat straks ook wel degelijk doen! Eens kijken of ik hem los krijg en dan een stukje rijden om te testen of rijden überhaupt mogelijk is met dit weer (nog niet kunnen doen

Ik denk trouwens dat het een stuk zekerder rijdt door die sneeuw/ijsprut met een derde wiel, en je zal niet snel burnouts staan draaien met dat prachtding denk ik
Heb ondertussen ook "besloten" dat ik ergens komend jaar een nieuwe brommer ga kopen, na 6 jaar trouwe dienst mag de ouwe trouwe tomos wel eens vervangen worden

*Denk ik, want ik heb geen spiegels maar het stralen van de lichten op de weg zei mij genoeg, eigenlijk

Een zijspan ook overwogen?TKing schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:32:
Yep, is een mooi dingHet is dat ik per se een buddy wilde (dus scooter) en het geld niet had gehad.
Met dit weer ideaal.
Doe even normaal man! Eigen rechter spelen doe je maar in een ander land! Hij heeft niet het recht om over de stoep te rijden, maar jij hebt net zo min het recht die gast onderuit te halen en z'n scooter daarmee te slopen. Als je het bij mij had geflikt had je mooi de schade kunnen vergoeden. Als je zo trots er op bent dat je mij onderuit haalt, mag je daar bij het vergoeden van de schade ook zo trots op zijn.Destruction schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:54:
[...]
Laatst kwam er ook zo'n aap bij mij over de stoep scheuren, helaas voor hem kwam ik net het portiek uit, was al laat en had al een pokkenhumeur, toen kwam Petje op zn Raceplee met rioolpijp over de stoep jagen.. Dat heeft-ie geweten.. Die heb ik een douw verkocht. Gozer ging onderuit, scooter naar de klote en toen-ie zei: "Wat doe je nou?" Zei ik "Jij snapt niet waar je moet rijden, ik wijs het jou aan. Je bent niet de eerste die dit flikt.. Het houd ergens op. Gesnopen?"
Sommige scooteraars rijden echt als mongolen, ik word er zo langzamerhand bestwel beu van
Nee, ik ben geen Petje met een Raceplee, ik heb überhaupt geen scooter.

Toen ik die avond naar huis reed, leek ik wel een rijdende sneeuwpartij xD.
Ik heb wel een stukje plastic in het handschoenenvakje om de lampen, spiegels en tellers af te krabbenMartinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:19:
Gôh, doe je geen kartonnetje op je voorruit 's avonds?
Hij staat binnen dus en daar mag hij vannacht ook weer staan. Morgen gaat hij op de oprit. Ga er toch niet meer in rijden totdat ik donderdag weer terug ben.
Maar straks lekker uitleven en ik ben blij dat de gaskabel weer werkt
Basement Bios ---- Exo-S
En terug van een gefaald projectTouchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:33:
Hij start weer en hij gast weerMaar nu nog afwachten totdat ik straks na het eten naar buiten rij. Dan mag ik ook genieten van het winterweer! Apécar drifting FTW!
Hij staat binnen dus en daar mag hij vannacht ook weer staan. Morgen gaat hij op de oprit. Ga er toch niet meer in rijden totdat ik donderdag weer terug ben.
Maar straks lekker uitleven en ik ben blij dat de gaskabel weer werkt

[ Voor 12% gewijzigd door Touchdomex op 18-12-2009 18:33 ]

In een nieuw gebouw daar in hoogeveen, zit er naast dat oude buurthuis/gymzaal.
Geslaagd, lol

48x goed gegokt.
Als scooter heb ik een nieuwe Baotian Tiger 4 takt gekocht, € 1000,-
Ja de afwerking houd niet over, maar voor de prijs geen gek ding. Aprilia SR kloon.
http://images.google.nl/i...um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Zal is wat eigen foto's maken, ohja helm is ook wel handig.
[ Voor 18% gewijzigd door nFo op 13-01-2010 21:29 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Martin op 13-01-2010 21:43 ]
Zit rond te kijken voor een mooie helm, AGV maakt mooie helmen.
Zal is even goed googlen.
Olie vervangen en filtertje schoon gemaakt, weet niet wat voor rommel erin zat, inloop olie denk ik.

Je kan toch gewoon ijs krabben of start dat ding niet als hij buiten staat?Touchdomex schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:32:
[...]
En terug van een gefaald project1 Kant van de straat opgaan wil niet! Heb hem weer naar huis mogen duwen. Morgen op de fiets want mijn vader wou graag voor die ene nacht zijn garage behouden. De hufter
Is dat nog steeds zo? Dat was ook zo met Thomos in mijn brommertijd, achterlichtje doorgebrand onderweg naar een bijbaantje brande daardoor natuurlijk de voorlamp ook door. Daarna kwam politie me tegemoet rijden en zag ik ze achter me keren en over het fietspad richting mij rijden. Ik was alleen al afgeslagen op de parkeerplaats van mijn werk en omdat ik geen licht had reden ze me zo voorbij over het fietspadMartinator schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:05:
Ik weet wel dat ik op mijn tomos de verlichting niet kan vervangen, als ik één lamp vervang voor bijvoorbeeld een LED-lamp gaan andere lampen doorbranden wegens een te hoog vermogen naar die lampgoedkoop oostblokprul eigenzinnig beestje
[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 14-01-2010 17:51 ]
/▌
Dat is het probleem niet. Groningen had toen zoveel sneeuw dat het ding er gewoon in wegzakte. De achterwielen konden geen grip vinden op de weg...Marzman schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:48:
[...]
Je kan toch gewoon ijs krabben of start dat ding niet als hij buiten staat?
Het andere probleem is een gaskabel die bevroren is. De kabel is ergens in het midden bevroren en laat dat precies in het midden onder het beestje zijn.
BTW: Hij start perfect! Hij stuurt en hij remt. Maar ik kan geen gas geven...

Pic van toch eventjes in de garage

En nog in de sneeuw!

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 14-01-2010 18:07 ]

Het heeft 7000km gereden, ziet er netjes uit op een klein beetje kapschade na, is donkerblauw en nu van mij
Was aan het rond kijken voor een leuke/mooie scooter waar je niet direct de hoofdprijs voor betaalde, en de brommerboer waar ik altijd kom voor onderdelen wilde hem voor een zacht prijsje van de hand doen. 3 maand garantie, service + ophalen als je vast staat, een nieuwe accu, nieuwe handvaten, een volle tank en uiteraard de scooter zelf, voor €875,-
Best nette deal al zeg ik het zelf. Heb er een proefritje mee gemaakt en hij trok hard op, zonder dat hij opgevoerd is. Misschien later nog de CDI los koppelen en heel eventueel de vario ring eruit halen en dan gaan
Dinsdag kan ik hem gaan halen, eigen foto's volgen nog.
[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 17-01-2010 14:19 ]
één is geen, twee is één
17,5mm
Top rond 60 ongeveer.
Maar waarom heeft niemand z'n scooter getweaked
Als echte tweakers heb je op z'n minst een pc + router in je scooter:

En nog de andere nodige rommel, luchthoorn, 230V en webcam.

(Digitale camera was voor youtube).
Schijfrem voor en achter, 120kg, 1 op 20-22.
Michelin Pilot Sport banden 14 inch.
[ Voor 6% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 02:42 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
PC gebruik ik voor muziek vooral als ik ergens wacht met vrienden (en dat komt nogal vaak voor met school). En nee we zijn geen hardcore hangjongeren
Het is een Intel Atom dualcore 1 GB RAM Windows XP SP3 32GB Transcend SSD met Linksys WUSB54 en Logitech Quickcam.
Achter de rode zijpanelen zitten Creative 2300 2.0 speakers.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Hoelang doe je nu op je accu met die pc?
Verder zeker nice gedaan, zou er zelf niet zoveel geld in stoppen maar toch
één is geen, twee is één
geen herriepijp.. dynamo laadt wsl ook niet zo hard bij dat je m kunt laten draaien ..
kennis van me heeft ooit n pctje in zn autotje gebouwd, heel geinig
edit: toen de P3 nog prime-time was
[ Voor 10% gewijzigd door KaWaReZ op 17-01-2010 14:04 ]
En die scooter nemen ze eerder mee door de scooter zelf dan door de atom die erin zit
Gewoon goed op slot gooien ergens aan en op veilige plek parkeren nou is de kans klein dat hij meegenomen wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 15:34 ]
Ik moet ook maar zo'n kastje hebben!Jim423 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:33:
Nee hij zit in buddy. Doe ongeveer 3 uur.
En die scooter nemen ze eerder mee door de scooter zelf dan door de atom die erin zit
Gewoon goed op slot gooien ergens aan en op veilige plek parkeren nou is de kans klein dat hij meegenomen wordt.
Hoe vochtbestendig kun je ze maken?
Hij zit redelijk ingepakt, alleen op de plek van die HD zit nu een 80mm fan want hij was doorgebrand in de zomer
Mwah gaat meer in een Apecar, dus hij is wel overdekt en droog, nadeel is dat de ruimte zelf vrij vochtig is. Oftewel hoe is de hardeware vochtbestendigJim423 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:37:
In buddy is het gewoon droog dus vocht heeft ie niet veel last van.
Hij zit redelijk ingepakt, alleen op de plek van die HD zit nu een 80mm fan want hij was doorgebrand in de zomer. Nu werkt het prima.
één is geen, twee is één
Kast afkitten?Wackoz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:18:
Ik meen me te herinneren dat zolang de hardware aan staat en dus warmte produceert, ze minder last hebben van vocht dan wanneer hij uitstaat. Als het een beetje tegen zit kan het ook nog gaan oxideren etcTenzij je Apecar accu de pc continu aan de praat kan houden, zou ik toch kijken naar iets van een vocht bestendig kastje voor om je pc.

Heeft iemand een suggestie voor een goedkoop PC speakersysteem waar ALLE kabels van af te koppelen zijn? Zodat ik zegmaar de kabels kan laten liggen in de Apecar, maar wel de Speakers+ versterker en sub kan meenemen?
Zie specs; *SSD*eX0duS schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:27:
Ik maak me meer zorgen over de harde schijf, met al die trillingen...
Volgens mij heeft Hercules goedkope setjes die afkoppelbaar zijn. Gewoon even rondneuzen op het net

Omdat ik standaard geen behuizing heb + PCspeakers zijn goedkoper....TKing schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:52:
Waarom hebben jullie allebei PC-speakers?
[afbeelding]
Heb je een plaatje van de speakers? Ik heb opzich wel belang bij.TKing schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:59:
Ik heb hier 5 speakers liggen van een DVD-surround set (volgens mij de goedkoopste troep die er is, maar goed) en die mag je tegen verzendkosten hebben. Moet je alleen zelf een versterker op de kop tikken, maar die zijn er op Marktplaats genoeg.
Stuur anders eens een DM
Da's nou precies mijn stelling ook. Maar ik ben er vanaf gestapt, als het gaat om de scooterracende jeugd.. Dat je dat doet. prima.. Ik heb ook best gescheurd met mijn brommert vroeger.. Maar doe dat dan niet in een woonwijk..Muthas schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:51:
Doe even normaal man!
Eigen rechter spelen? Ik zou het eerder een corrigerende tik willen noemen..Eigen rechter spelen doe je maar in een ander land!
Klopt, beiden hebben we er totaal geen recht toe, om te doen wat er is gebeurd. Hij hoort niet op de stoep, netzoals het niet hoort dat ik hem een duw geefHij heeft niet het recht om over de stoep te rijden, maar jij hebt net zo min het recht die gast onderuit te halen en z'n scooter daarmee te slopen.
Maar als je dagelijks dat soort taferelen meemaakt, scootersjappies die met 80-90 over de stoep racen, terwijl jij net met je hond het portiek uit stapt.. Dan lijkt het me logisch, dat je daar een keer zat van word he? Elke keer die hond zwaar over de zeik (hij doet geen vlieg kwaad, maar ik zie het serieus nog een keer flink fout gaan.. Ik laat niet weer een hond om het leven komen, door de schofterigheid van een ander!). Ik kan het beest wel houden, maar mn GF heeft niks te vertellen, als mn hond besluit, dat-ie die eikel een lesje gaat leren..
Politie bellen? Dat station zijn we hier allang gepasseerd. Ik woon in alles behalve een tokkiewijk, doorgaans is het hier erg rustig en dat willen we ook graag zo houden. Die scooterapen verneuken het hier.. Er is hier al 'ns iemand omver gereden door zo'n raceplee. Die kon uit de flat en naar een bejaardenwoning.. Als jij op je 70'ste je heup breekt....
Nee, ik vind het allemaal best, ik vind het allemaal prima.. Om mijn part rijden ze met 120 door de woonwijken, ik heb er weinig last van. Maar doe dat niet op de stoep aub..
Dat draaien we om: Als jij zo tof bent om op de stoep te gaan racen, ga je imo volledig accoord met het feit dat iemand die denkt "En nu is het GVD genoeg!" je een duw/schop verkoopt, en heb je geen recht om te zeuren. Je moet blij zijn dat je er goed vanaf komt, en er een les uit halenAls je het bij mij had geflikt had je mooi de schade kunnen vergoeden. Als je zo trots er op bent dat je mij onderuit haalt, mag je daar bij het vergoeden van de schade ook zo trots op zijn.
Prima dan. Wat doe je in dit topic? Niet dat je hier niet mag zijn hoor, dat bepaal ik nietNee, ik ben geen Petje met een Raceplee, ik heb überhaupt geen scooter.
Trouwens: Het betreffende gozertje is later nog terug geweest, excuses gemaakt en ik heb hem nooit meer over de stoep zien rijden
[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 17-01-2010 19:01 ]
Dat is toch niet normaal meer wat jij doet
Vaak bu'j te bang!
Is het dan normaal om mensen op de stoep van hun sokken te rijden met je brommer?-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:59:
Als jij zo'n grapje bij mij flikt weet ik wel dat er de volgende ochtend een auto staat met 4 lekken banden o.i.d.
Dat is toch niet normaal meer wat jij doet

Vaak bu'j te bang!
Het gaat meer dat je rijd op de stoep-tom-562 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:04:
Iemand bewust onderuit duwen als hij op een voertuig rijdt is onnodig, voor hetzelfde geld komt zo iemand volledig verkeerd ten val en loopt 'ie zwaar letsel op. 90 km/h over een stoep rijden lijkt me ietwat overdreven eerlijk gezegd...

Als jij iemand die 80/90 rijdt van zijn brommer slaat is die persoon echt niet meer in staat om excuses aan te komen bieden. Misschien de nabestaanden. Dus iets is er overdreven in dit verhaal (het slaan, de snelheid of de excuses)Destruction schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:56:
[...]
Da's nou precies mijn stelling ook. Maar ik ben er vanaf gestapt, als het gaat om de scooterracende jeugd.. Dat je dat doet. prima.. Ik heb ook best gescheurd met mijn brommert vroeger.. Maar doe dat dan niet in een woonwijk..
[...]
Eigen rechter spelen? Ik zou het eerder een corrigerende tik willen noemen..
[...]
Klopt, beiden hebben we er totaal geen recht toe, om te doen wat er is gebeurd. Hij hoort niet op de stoep, netzoals het niet hoort dat ik hem een duw geef
Maar als je dagelijks dat soort taferelen meemaakt, scootersjappies die met 80-90 over de stoep racen, terwijl jij net met je hond het portiek uit stapt.. Dan lijkt het me logisch, dat je daar een keer zat van word he? Elke keer die hond zwaar over de zeik (hij doet geen vlieg kwaad, maar ik zie het serieus nog een keer flink fout gaan.. Ik laat niet weer een hond om het leven komen, door de schofterigheid van een ander!). Ik kan het beest wel houden, maar mn GF heeft niks te vertellen, als mn hond besluit, dat-ie die eikel een lesje gaat leren..
Politie bellen? Dat station zijn we hier allang gepasseerd. Ik woon in alles behalve een tokkiewijk, doorgaans is het hier erg rustig en dat willen we ook graag zo houden. Die scooterapen verneuken het hier.. Er is hier al 'ns iemand omver gereden door zo'n raceplee. Die kon uit de flat en naar een bejaardenwoning.. Als jij op je 70'ste je heup breekt....
Nee, ik vind het allemaal best, ik vind het allemaal prima.. Om mijn part rijden ze met 120 door de woonwijken, ik heb er weinig last van. Maar doe dat niet op de stoep aub..
[...]
Dat draaien we om: Als jij zo tof bent om op de stoep te gaan racen, ga je imo volledig accoord met het feit dat iemand die denkt "En nu is het GVD genoeg!" je een duw/schop verkoopt, en heb je geen recht om te zeuren. Je moet blij zijn dat je er goed vanaf komt, en er een les uit halen
[...]
Prima dan. Wat doe je in dit topic? Niet dat je hier niet mag zijn hoor, dat bepaal ik nietMaar kom je enkel in dit topic om mij af te zeiken, of heb je ook iets toe te voegen?
Trouwens: Het betreffende gozertje is later nog terug geweest, excuses gemaakt en ik heb hem nooit meer over de stoep zien rijdenDat, en niks anders, was de bedoeling.
/▌
Die jongen was dan zo aardig om zijn excuses aan te bieden maar voor hetzelfde geldt heb je een jongen die de volgende dag even ''terugkomt''. En ik vermoed dat de snelheid overdreven is
[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 17-01-2010 21:19 ]