Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Het betreffende gozertje reed idd rond de 40 schat ik. Maar het gebeurd zeer zeker, die 80-90..

Nogmaals: Ik beweer nergens dat ik netjes heb gehandeld, of dat het normaal is wat ik daar deed. Ik ben er dan ook niet trots op. Maar als je dit soort dingen bijna dagelijks meemaakt, in een woonwijk waar veel kinderen wonen, ben je er gewoon een keer heel erg zat van. Als dan vervolgens de politie ook niet echt achter zn bureau weg te krijgen is, gaat men een keer zelf wat bedenken. Ik had niet gepland dit zo te doen, maar het heeft wel effect gehad.

Rest mij eraan toe te voegen dat ik wel zo eerlijk ben geweest, dat ik later melding heb gedaan bij de politie, van dit voorval. En ja, ook eerlijk gezegd wat ik heb gedaan. En ook verteld dat het gozertje later langs is geweest om excuses te maken, en dat hij nu braaf over de weg rijd, ipv het trottoir.

@tom-652: Dus jij bent zoiemand, die een meningsverschil met een ander, uitvecht op de auto van die persoon? Als ik iets doe wat je niet zint, kom je naar MIJ. Daar heeft mn auto geen reet mee te maken. Daarbij moet je niet vooraf oordelen, want: Waar zeg ik, dat ik niet heb geholpen bij het herstellen van de schade aan die scooter? (onderdelen kon hij nergens krijgen, ik heb alles geregeld en gemonteerd, dat ding is weer als nieuw.).

Hij is netjes geweest, dan ben ik ook netjes en los ik op wat ik veroorzaakt heb. Daar doe ik totaal niet moeilijk over. Ik snap het gastje, gastje snapt mij.. Dat was het doel. Maar ja, idd, ik had een andere methode moeten gebruiken, om dat doel te bereiken.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Damn, het was glad vanochtend :X Ik reed rustig door een flauwe bocht (~30 km/h) en voelde zo de achterkant wegglijden :o Daarna zag ik ook dat het (brom)fietspad glom. Ik heb in 12km 3 keer de achterkant voelen gaan. Wel overeind gebleven, though :*)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:01:
Damn, het was glad vanochtend :X Ik reed rustig door een flauwe bocht (~30 km/h) en voelde zo de achterkant wegglijden :o Daarna zag ik ook dat het (brom)fietspad glom. Ik heb in 12km 3 keer de achterkant voelen gaan. Wel overeind gebleven, though :*)
Ik durf met deze troep op de weg al nauwelijks te fietsen soms :X Maar op je brommer wil je dood toevallig? :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik wist niet dat het glad was :X Het was namelijk boven nul :o Ik had de keuze: korter over het fietspad of langer over de gewone dijk. Aangezien ik op de dijk achter een BE-combi zat die 40 ging, was de keus snel gemaakt. Een honderd meter later ging die al :X

En anders moet ik 12km fietsen, ben niet achterlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:29:
Ik wist niet dat het glad was :X Het was namelijk boven nul :o Ik had de keuze: korter over het fietspad of langer over de gewone dijk. Aangezien ik op de dijk achter een BE-combi zat die 40 ging, was de keus snel gemaakt. Een honderd meter later ging die al :X

En anders moet ik 12km fietsen, ben niet achterlijk ;)
Ik fiets het dagelijks :> Niets mis met 12 KM (eigenlijk 10 a 11, maar met dit weer moet ik wat omfietsen :X )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je bent lui of niet. Heb dat ding niet voor niks :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Was vanochtend ook met een maat van me nog ff voor school wezen tanken, rij daarna de rotonde op, dicht langs de binnenkant zegmaar en hoorde opeens m'n achterband even flink wat herrie maken van slippen op 't asfalt :D Kon nog net op tijd met m'n voet mezelf afzetten op de grond anders lag ik mooi op de rotonde. Waarschijnlijk had ik dan ook al een auto over me heen gehad want het is hier blijkbaar normaal om luid gassend een halve meter achter scooters/brommers te rijden.

Als ik me hier aan de toegestane snelheid van 30 km/h houd op de weg (lange weg) waar dus geen inhaal mogelijkheid is voor mensen achter me krijg ik al luid toeterende petjes of senioren in een afgereden Toyota Avensis die me voorbij willen scheuren zodat ze 10 seconden eerder bij hun mama voor de deur kunnen staan.

Nu ik me toch weer aan het ergeren ben; ook zo iets: (voornamelijk) huisvrouwen die met 12 km/h de rotonde overgaan en dan ipv richting aan te geven hem maar half oprijden waardoor ik stil moet staan om er vervolgens achter te komen dat ik door had kunnen karren :(

Lijkt misschien op een zielig zeik verhaaltje maar als je telkens met een puch vanaf 0 moet accelereren dan weet je waar ik over praat :P

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wackoz schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:08:
Waarschijnlijk had ik dan ook al een auto over me heen gehad want het is hier blijkbaar normaal om luid gassend een halve meter achter scooters/brommers te rijden.
Had ik ook toen er sneeuw lag. Ik voelde me opgejaagd en ging te vlot over de rotonde en gleed weg. Als ik mezelf niet opgevangen had met mijn voet lag ik wss onder die auto :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
* Emile|IA meldt zich in dit topic

Vandaag dit dingetje gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/mb5ls7.jpg
Een Benelli Laser, 49cc.

Ziet eruit als een wrak, en is het eigenlijk ook. Motorisch echter 100% in orde, dus wordt een leuk hobby-project. Komt uit 1970, dus alweer 40 jaar oud. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Emile schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:53:
* Touchdomex meldt zich in dit topic

Vandaag dit dingetje gekocht:
[afbeelding]
Een Benelli Laser, 49cc.

Ziet eruit als een wrak, en is het eigenlijk ook. Motorisch echter 100% in orde, dus wordt een leuk hobby-project. Komt uit 1970, dus alweer 40 jaar oud. :P
Is dat ding trouwens compleet van plastic of niet? Daarnaast misschien een nieuw zadel zoeken...

/me Zou de kappen op zijn minst bijwerken tot iets leuks

Lijkt mij grappig om dat ding in orginele staat terug te brengen eigenlijk.

Dacht eerst dat het ding uit mid jaren 80/90 kwam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction heeft btw recent 2 vespa ciao Mix'jes gekocht, beide snor.. De een is 100% goed, en doet dienst als woon/werk verkeer voor mn GF, de andere zat bij de deal in, en ach.. zet maar neer.. Ik denk dat ik dat hok ga opknappen (weinig werk voor nodig, alleen wat afstellen etc..), en hem dan mooi ga gebruiken voor de korte stukjes.. Ff naar pa/ma, ff naar vrienden waar parkeervergunningen/betaald parkeren is etc.. :) Word dan mijn stadscrossertje :+

[ Voor 7% gewijzigd door Destruction op 18-01-2010 23:10 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Gisteren m'n scoot maar weggebracht naar de dealer. Begon de dip die hij heeft wanneer ik tegen de 20 km/h kwam irritant te vinden. Zou komen omdat hij nog overal op begrenst is. Er zit nu een gele malossi drukveer in en lichtere rolletjes. Rijd alweer veel fijner/sneller, volgende keer de varioring eruit en evt een andere uitlaat en gaan })

Zal morgen wel wat foto's posten, heb er iig wel voor gezorgd dat hij nu droog staat, dit soort weer (en de pekel die erbij hoort) is funest voor m'n brommer en scooter

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Vandaag bijna de hele dag aan m'n scooter bezig geweest. Er groeide gewoon gras aan de binnenkant van de kappen. :D Vooral remmen en gas afgesteld, want die werkten bijna niet. Achterste kappen laat ik er gewoon af denk ik, ziet er wel leuk uit. Uitlaat er ook afgehaald, wat een ongelofelijke klere herrie. :P Morgen een stukje rijden zonder uitlaat, en dan zet ik 'm er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bij mij groeide er gras in m'n luchtfilter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga morgen eens een fotoshow maken van het uit elkaar schroeven van de Apécar! Ik ben er klaar mee dat die gaskabel bevroren is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Heb sinds kort besloten dat ik mijn brommer maar ga "afrijden", reparaties zijn het vrijwel niet meer waard. De inruilwaarde was toch al nihil, en om dan te blijven repareren lijkt me niet verstandig. Wat is het resultaat hiervan?

- Remlicht defect
- Richtingaanwijzers defect
- Voorvering vastgevroren
- Choke blijft hangen
- Elektrische start onvoldoende vermogen
- Achterrem te zwak
- Roest, roest en nog meer roest

Und zo weiter... allemaal binnen een maand :( Het rijden opzich gaat nog als een tiet, alles wat er omheen gebeurt gaat langzaam naar de kloten ;(
Ben nu dan ook druk aan het sparen voor de nieuwe brommer, maar vrees dat het toch nog wel even gaat duren. Het is dat ik niet per se afhankelijk ben van de brommer (alles is op fietsafstand), anders had ik er wel weer een paar honderd euro tegenaan gesmeten om het weer optimaal te krijgen ;(

@Touchdomex: Cool, maak maar lekker veel foto's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zoals beloofd! PICS!

Mijn eerste klusdag.... Duurde niet lang maar was wel vruchtbaar! Want ik weet nu hoe alles in elkaar steekt en het is minder lastig dan ik dacht! Maar nu volgt eerst de beschrijving van vandaag met uiteraard veel foto's

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2Bq9MwmKJ3Qcax7QWRWkKmoa/thumb.jpg

Matjes in de badkuip gelegd... Daar mochten ze ontdooien want 2 nachten in de garage schoot niet op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/910sVRynLV0AhvEuB17i0mMS/thumb.jpg

Ja dat is ijs op de fucking matjes... :X Baggerding was gewoon echt zo bevroren dat er een laagje ijs in het stof zelf zit! Maar alles is ondertussen ontdooit en schoongemaakt! Maar daar later meer over.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x4wH9sssU0qZrJ3bWAmn4qAn/thumb.jpg

Alles uit de kabine op 1 ding na... Dat zijn namelijk de PCspeakers die ik eruit heb moeten slopen want ze zijn vermoedelijk kapot *snif*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X5VhUuOfHtzMiJ6qBF9Sqeon/thumb.jpg

Helemaal kaal!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0hDrk1RmBb64lg8jY16Mrd4N/thumb.jpg

Before klussen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/40CPldHCyQkbuWJlqAP4kBnm/thumb.jpg

After(deels) Je ziet hier heel duidelijk de kabel die afwijkt van de rest is mijn gaskabel. Gek genoeg ligt die er 3 keer zo los in als de rest van de kabels... Ook is dat spul/viezigheid op de grond geen viezigheid :X Maar dat is voor 90% ijs! Daar heb ik dus eerst de matjes van los moeten trekken voordat ik er überhaupt bij kon...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xYggXDA639JeAsuOFU8GJFWe/thumb.jpg

Die kleine eikel daar in het midden dat is hem... Die zit ergens in het midden van het frame vastgevroren...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FyV1Wt5nPXpdfTVlAD7dgHOQ/thumb.jpg

Kijk daar lopen alle kabels naar achteren! Dat betekent dus dat ik makkelijker bij kan dan ik eerst had gedacht! Het is nog steeds een rotklus :+ Maar ja niet zoals ik eerst dacht door de chassisbalk!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KmAMcxPNofDgTFSSP2ik5jWk/thumb.jpg

Hier hebben wij een mooie foto(en een vrij smerige Apé) van hoe het kabelsysteem naar het motorblok loopt. Morgen ga ik mij er verder in verdiepen...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BiaN6R9bhoVmEFdyj0owOJX3/thumb.jpg

Alles vers gewassen en hangt/ligt te drogen. Dacht geef alles maar een goede schoonmaakbeurt. Moet toch ooit gebeuren!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RRgMtDUtx4PxYA4fSENMVYwH/thumb.jpg

Hier hangt ook alles vrolijk weer te drogen, handdoeken eronder om het lekkende vocht op te vangen :X

Maar dit was het voor vandaag... Ben ook al bezig om mijn complete kilometertellerunit en dergelijke eruit te halen/los te schroeven want die moet eruit omdat ik anders niet bij de kabel kan :+ Maar morgen verder. Voor andere vragen of dergelijke stel maar gewoon! Oh ja alles is klikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL, eindelijk een interieurshot :D En ik maar denken dat er een echt stuur en pedalen in zaten :+ Volgens mij heb je aardig wat ruimte om onderhoud te plegen, of lijkt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:28:
LOL, eindelijk een interieurshot :D En ik maar denken dat er een echt stuur en pedalen in zaten :+ Volgens mij heb je aardig wat ruimte om onderhoud te plegen, of lijkt dat zo?
Hoe bedoel je met aardig wat ruimte om onderhoud te plegen? Bedoel je voor eronder te liggen of dat er nog heel veel onderhoud moet gebeuren? :+ Dat eerste is alleen op de oprit dus het is stervenskoud want ik moet op de grond liggen :+ Dikke winterjas aan en maar doorgaan... Het tweede valt mee, als hij ontdooit is door de wasbox heen en hij is weer helemaal schoon! Daarna eens kijken of ik hem een wat diepere behandeling kan geven met speciale autopoetsmiddelen.

Een echt stuur en pedalen is er ook. Maar dat is niet in deze. Dat is zijn grotere broertje. Daar mag je dan ook met 2 man inzitten. Op de Vismarkt staat altijd 1 die is verbouwd tot koffiemachine. Staat meestal op markten en festivals. Daarbij op de vismarkt staat er tegenwoordig voor zowel een bakkerszaak als een sigarenwinkel eentje en die modellen zijn gelijk aan die van mij!

[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 24-01-2010 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Dat eerste dus :P Lijkt me een stuk gemakkelijker dan bij een scooter of brommer :Y Wist trouwens niet dat het echt een eenpersoonswagen was, dacht echt dat er twee (bijzonder dunne) mensen voorin konden zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:33:
Dat eerste dus :P Lijkt me een stuk gemakkelijker dan bij een scooter of brommer :Y
Valt vies tegen... Omdat je in principe al het werk aan het motorblok op de grond op de kop moet uitvoeren is het best beroerd... Een brommer op een werkbank zetten om overal bij te kunnen lijkt mij dan weer persoonlijk veel makkelijker... Ook kun je overal makkelijker bij. Maar nu ik zo bezig ben begint het te kriebelen om meer dingen te vervangen! Wil nog een nieuwe uitlaat en nieuwe velgen/nieuwe wieldoppen.... Zo nog meer kleine dingen :+
Wist trouwens niet dat het echt een eenpersoonswagen was, dacht echt dat er twee (bijzonder dunne) mensen voorin konden zitten :P
2 gezette mensen past ook wel! Het mag alleen niet :+

Wat zijn leuke brommerfora waar het niveau wat hoger ligt dan de gemiddelde petjes? Aangezien ik wat info wil hebben en misschien ook advies wat betreft meer vermogen... Zodat hij ook met volle bepakking de 45 kan halen! Wind mee of wind tegen...

[ Voor 13% gewijzigd door Touchdomex op 24-01-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
* Wackoz kwam er opeens achter dat die sony cybershot camera van 5 jaar geleden eigenlijk geen reet meer voorstelde :X

Maargoed, plaatjes zijn plaatjes. Wel niet zo spannend als de Apécar van Touchdomex, maar ik durf 'm hier toch te posten :+

Voìla, mijn Aprilia SR AC uit 2000 (minarelli horizontaal)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/143qmbs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10h7hab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2qurx28.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2ns2i68.jpg

Schade is zeker te ontdekken, vooral op de linkerkant zit een schaaf plek en voor de rest zie je van dichtbij redelijk wat krassen. Buiten dat is hij motorisch gewoon tiptop, heeft hij weinig gereden en is hij nog helemaal origineel. Dat vond ik iets belangrijker dan wat kap schade. Gisteren is er een gele malossi drukveer ingezet en zijn de rolletjes vervangen voor lichtere waardoor hij in een mooie lijn optrekt.

To do (of laten doen) lijst:
- Vario begrenzing eraf beunen O-)
- Andere uitlaat
- goedkoop soundboard maken voor in de buddy

Weinig werk dus eigenlijk, hij rijdt nu lekker. Op de teller 70 maar dat zal eerder rond de 55-60 echte km/h zitten.

Plaatje van de achterkant (vind ik pers. mooier dan de voorkant) zal ik nog maken, werd alleen al gauw donker dus daar is het niet meer van gekomen.

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Touchdomex schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:40:
[...]

Wat zijn leuke brommerfora waar het niveau wat hoger ligt dan de gemiddelde petjes? Aangezien ik wat info wil hebben en misschien ook advies wat betreft meer vermogen... Zodat hij ook met volle bepakking de 45 kan halen! Wind mee of wind tegen...
Hoe zat dat ook weer, 16mm carburateur met een Gianelli uitlaat of anders een 80cc eronder :+

Maar als je wind tegen nog 45km/u wilt halen moet je geen Ape rijden.

[ Voor 52% gewijzigd door MadMarky op 24-01-2010 22:03 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MadMarky schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:03:
[...]

Hoe zat dat ook weer, 16mm carburateur met een Gianelli uitlaat of anders een 80cc eronder :+

Maar als je wind tegen nog 45km/u wilt halen moet je geen Ape rijden.
Dat klopt ook wel weer! :D

Maar ik moet er eerst bijkomen... Het blok ligt er echt onder :/ dus je komt nergens makkelijk bij... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Pff... 16mm.... watjes :+

Maar Wackoz, waarom wil je per se een originele als er een andere uitlaat onder komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
TKing schreef op maandag 25 januari 2010 @ 07:34:
Maar Wackoz, waarom wil je per se een originele als er een andere uitlaat onder komt?
Was meer een punt bij de aanschaf, heb veel zitten vergelijken op marktplaats en dan zie je toch vaak opgefokte 70cc beestjes die waarschijnlijk niet goed ingereden zijn etc. Of gewoon zeer laag geprijsde scooters. Daar zal dan meestal wel wat mee zijn (zeker als de km-stand meezit). Uiteraard ga ik hem niet standaard laten lopen maar ik weet nu wel dat er met een soort van beleid op het ding gereden is dus ik hoop dat de kosten laag blijven wat reparaties betreft :+

[ Voor 17% gewijzigd door Wackoz op 25-01-2010 15:52 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zoals eerder gepost zou ik vandaag weer bezig gaan! Maar het is mij niet gelukt :'( Het handvat is gelukt! Het stuur ligt nu half open, maar de kabel is los!

Maar de schroef waarvan ik eerst dacht dat het hem was dat is hem niet :'(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xYggXDA639JeAsuOFU8GJFWe/thumb.jpg

Die in het midden dacht ik dat het hem was... Maar is hem dus niet. Het is puur de bout om de gaskabel in lijn te houden en op te vangen. Niet om vast te zetten. Vermoedelijk zit hij dus in die kleine behuizing vast gezet... Iemand enig idee waar ik hem makkelijk los kan schroeven?

Oh ja het is middenachteraan... Dus die tweede zonder rubberen kousje :>

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 25-01-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Zijn er hier al mensen met Bi-xenon in de scooter? Ik wil het deze of volgende week laten inbouwen in mijn Vespa Lx 4t... Ik vind het standaard licht echt te weinig om goed te zien op achteraf weggetjes... Ik zit constant te schakelen tussen dim en grootlicht...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Als ik zo naar een plaatje van je scooter kijk denk ik dat de lage lichtopbrengst komt doordat hij als het ware omhoog gericht staat? Misschien dat je hem wat af kan stellen ofzo, dat zou al veel meer moeten helpen. Maargoed heb het ding dan ook nooit in het echt gezien. Het is inderdaad wel irritant dat wanneer je op een beetje donkere wegen rijdt en dus niets ziet. Zeker als er dan ook nog van die sjonnies in golfjes met 8 mistlampen aan langs komen scheuren zodat je voor de eerste 10 seconde blind bent. Uiteraard zal een Xenon lamp een groot verschil moeten leveren.

Misschien handig om te kijken hoeveel Watt je huidige lampje is en op basis daarvan wat merken te gaan vergelijken. Er zit namelijk nogal wat kleurverschil in die Xenon lampen. Het ene merk heeft een meer gloeilamp achtige gloed, terwijl de andere het fel wit/blauw achtig wil houden...

Denk er zelf ook over om xenon lampen in te bouwen, alleen moet ik dan eerst m'n lampjes is zien af te stellen. Ze verlichten nou de hele weg voor me, maar dan ook maar 5-7 meter. Daar heb je uiteindelijk dus ook niet veel aan :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Heb me oude zip sp h2o verkocht en een nieuw speelt aangeschaft :+ Afbeeldingslocatie: http://static.scooter-freaks.nl/fotos/74607_11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Wackoz schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 07:19:
Als ik zo naar een plaatje van je scooter kijk denk ik dat de lage lichtopbrengst komt doordat hij als het ware omhoog gericht staat? Misschien dat je hem wat af kan stellen ofzo, dat zou al veel meer moeten helpen. Maargoed heb het ding dan ook nooit in het echt gezien. Het is inderdaad wel irritant dat wanneer je op een beetje donkere wegen rijdt en dus niets ziet. Zeker als er dan ook nog van die sjonnies in golfjes met 8 mistlampen aan langs komen scheuren zodat je voor de eerste 10 seconde blind bent. Uiteraard zal een Xenon lamp een groot verschil moeten leveren.

Misschien handig om te kijken hoeveel Watt je huidige lampje is en op basis daarvan wat merken te gaan vergelijken. Er zit namelijk nogal wat kleurverschil in die Xenon lampen. Het ene merk heeft een meer gloeilamp achtige gloed, terwijl de andere het fel wit/blauw achtig wil houden...

Denk er zelf ook over om xenon lampen in te bouwen, alleen moet ik dan eerst m'n lampjes is zien af te stellen. Ze verlichten nou de hele weg voor me, maar dan ook maar 5-7 meter. Daar heb je uiteindelijk dus ook niet veel aan :+
Ik ga ze bestellen bij scoot-xenon. Daar is een compleet pakket inclusief schakelaar die ik kan zetten op mijn huidige dummy schakelaar op de Vespa (rechterkant). Xenon kan ik dan handmatig uit zetten. Nu brand mijn licht namelijk altijd. Dat kan ik straks regelen. Veel keus is er niet en als ik zo de site lees heb ik er wel vertrouwen in...

Je merkt echt dat dat spul in A'dam en omstreken veel meer te vinden is dan in Breda en om streken. Maar goed in A'dam rijdt ook iedereen op zo'n ding en hier zie ik ze stukken minder...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Jeffrey0416 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:36:
Heb me oude zip sp h2o verkocht en een nieuw speelt aangeschaft :+ [afbeelding]
En nu rij je de hele dag zonder helm op je achterwiel door Kanaleneiland? :+

[ Voor 63% gewijzigd door MartijnGizmo op 28-01-2010 09:54 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Touchdomex schreef op zondag 24 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Hoe bedoel je met aardig wat ruimte om onderhoud te plegen? Bedoel je voor eronder te liggen of dat er nog heel veel onderhoud moet gebeuren? :+ Dat eerste is alleen op de oprit dus het is stervenskoud want ik moet op de grond liggen :+ Dikke winterjas aan en maar doorgaan... Het tweede valt mee, als hij ontdooit is door de wasbox heen en hij is weer helemaal schoon! Daarna eens kijken of ik hem een wat diepere behandeling kan geven met speciale autopoetsmiddelen.

Een echt stuur en pedalen is er ook. Maar dat is niet in deze. Dat is zijn grotere broertje. Daar mag je dan ook met 2 man inzitten. Op de Vismarkt staat altijd 1 die is verbouwd tot koffiemachine. Staat meestal op markten en festivals. Daarbij op de vismarkt staat er tegenwoordig voor zowel een bakkerszaak als een sigarenwinkel eentje en die modellen zijn gelijk aan die van mij!
Bij Basarz hebben ze ook nog een witte, wat het totaal op de Vismarkt 4 maakt... (iig op dinsdag, vrijdag en zaterdag, als er markt is) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

-tom-562

Oliesjeik

MartijnGizmo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:47:
[...]

180ccc maddafakka :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MartijnGizmo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:53:
[...]

Bij Basarz hebben ze ook nog een witte, wat het totaal op de Vismarkt 4 maakt... (iig op dinsdag, vrijdag en zaterdag, als er markt is) 8)
Klopt. Maar ik ben wel 1 van de enige mensen die hem particulier. Daar zijn er weinig van. Maar ik denk dat het de ultieme bak is voor een italiaanse koeriersdienst :D Zijn alleen wat duur in aanschaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
MartijnGizmo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:47:
[...]

Neee niet kanalen eiland wel in Waalwijk met helm uiteraard vind dat onzin geen helm op vind zelfs fijner is tenminste niet zo koud aan je hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nou, dat heb ik weer :(

Ik dacht donderdagochtend: Het is 2 graden, het heeft vannacht niet gevroren dus is het niet glad. Think again :( Mijn scooter met 50 onder mijn reet vandaan en ik erachteraan schuiven. Op zich niet heel erg, behalve dat mijn elleboog pijn deed (voel hem nog, net als mijn kont trouwens :X ). Maar toen pakte ik, na wat rond gehuppeld te hebben :+ , mijn scooter weer op en startte hem weer. Komt me er toch een teringherrie van af :o Bleek de uitlaat gedeukt te zijn en los te zijn van de cilinder. Oh ja, er zat ook nog een scheur in van zeker 20-25cm :( Dus ik naar school en later weer naar huis op die herriebak. Na school moest ik ook nog werken, dus daar maar op de fiets heen.

Nadat ik daarvan thuis was gekomen en gegeten had, ging ik maar eens kijken wat er precies aan scheelde. Nou, dat was niet mals :( Eén bout (van de twee) waarmee de uitlaat aan de cilinder vast zat was compleet weg. Niet eens afgebroken, maar echt totaal weg. Was waarschijnlijk het schroefdraad van de bout 'afgebroken', gezien ik de andere bout nog wel in dat gat kon draaien (thank God!).
De rest van de uitlaat... ehm, tja. De ophanging was helemaal scheef. Maar niet alleen de ophanging zelf, maar ook het deel van de uitlaat zelf waar de ophanging aan vast zit was ingedeukt. Aangezien we, mijn vader en ik, dit niet zomaar uitgedeukt kregen maar een metalen strip gepakt en daar gaten in gemaakt om de afstand tussen de gaten te overbruggen.
Alright, uitproberen en weer opbouwen maar! Dus ik trapte hem aan en weer een thyfusherrie. En toen ontdekte ik dus die scheur van 25cm :( Dat werd fietsen de volgende dag (vanochtend dus)

Al met al end of practice voor de Yasuni R :( Upside is dat ik nu ga kijken voor een Yasuni C16 omgelast voor Peugeot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
@Touchdomex: Kijk eens wat ik vond toen ik hier een berichtje wilden posten:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2558/3877874326_be4f75a357.jpg
Waarom doe je dat niet met je wagen :9

@TKing: Das niet zo best :/ Dat is ook precies waarom ik in de winter altijd extra voorzichtig rij, heb twee keer een schuiver gemaakt zonder al te veel schade (behalve een compleet blauw bovenbeen) en dat was wel vaak genoeg eigenlijk :>

[ Voor 30% gewijzigd door Martin op 29-01-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 19:42:
@Touchdomex: Kijk eens wat ik vond toen ik hier een berichtje wilden posten:
[afbeelding]
Waarom doe je dat niet met je wagen :9

@TKing: Das niet zo best :/ Dat is ook precies waarom ik in de winter altijd extra voorzichtig rij, heb twee keer een schuiver gemaakt zonder al te veel schade (behalve een compleet blauw bovenbeen) en dat was wel vaak genoeg eigenlijk :>
Dat ding is niet roadlegal :+ Het enige wat ik er theoretisch nog in mag/wil zetten is een 200CC dieselblokje. Dat moet gaan als de brandweer. Dan in een rode Apécar cross en smullen :9

Afbeeldingslocatie: http://www.interforcecms.nl//cms/uploads/marrewijk.nl/Artikelen/Apecross.jpg

Ik zie een tuning/opvoer set voor een euro of 190
Set bestaande uit: 85cc DR cilinder en zuigerset, Sportuitlaat en Pinasco Tandwiel
Opvoerset A is om je Ape net even wat makkelijker met het verkeer mee te laten lopen.

in de set zitten:

85cc Dr Cilinder en Zuiger welke speciaal zijn ontwikkeld voor de Piaggio Ape.
16 Tands Pinasco tandwiel voor een lagere toerental op hogere snelheid.
een Sito sportuitlaat voor meer vermogen zonder de orgineel vermogen beperkende Katalysator.
een 65 Sproeier.

Met deze opvoerset A wordt ongeveer een snelheid bereikt van 50km p/u.

Let wel: Opvoeren mag alleen op een Circuit , Dus niet voor gebruik op de openbare weg. Fabrieksgarantie vervalt altijd bij opvoeren

€ 189.50 ex.btw
Is dit duur of valt dat heel erg mee :X Die extra 10KM lijkt mij wel erg prettig.... Of zou een andere uitlaat ook al genoeg zijn om sneller te gaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik denk dat je geen andere uitlaat wilt vanwege de snelheid. En dit is een Sito+ uitlaat, dus die maakt niet (nauwelijks) meer herrie dan standaard. Verder is het een nette prijs, mijn cilinder alleen al zou iets van €220,- kosten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Eens met TKing, ik heb genoeg uitlaten gezien die al meer dan het dubbele kosten van die hele set :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 10:17:
Eens met TKing, ik heb genoeg uitlaten gezien die al meer dan het dubbele kosten van die hele set :+
Mooi want dit is namelijk bij de enige NL onderdelen webshop voor Apécars >:) Probleem is dat ik niet weet wat de set precies doet prijs kwaliteit doet. Het leek mij ook een prima prijs maar ben er helemaal niet in thuis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Tjah, ik weet niet wat er origineel in hangt, als dat nu 50cc is en je gaat naar 85 lijkt me dat een aanzienlijke verbetering op te leveren :Y Kom er nu dan ook pas achter dat deze ook gewoon mengsmering drinkt, brommobielen zijn allemaal 2pitter diesels namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:16:
Tjah, ik weet niet wat er origineel in hangt, als dat nu 50cc is en je gaat naar 85 lijkt me dat een aanzienlijke verbetering op te leveren :Y Kom er nu dan ook pas achter dat deze ook gewoon mengsmering drinkt, brommobielen zijn allemaal 2pitter diesels namelijk :+
49CC met op kenteken een top van 38Km :') Dus ja daar kun je behoorlijk wat op verbeteren. Als ik met volledige belading rij dan haalt hij als hij warm is net de 35 :X Leeg haalt hij de 40/42. Beetje tegenvallende prestaties :+

Enige nadeel is dat het blok eronderuit moet om het te installeren :X Wat best wat werk is als je weet waar het blok zit :'(

Ik moet maar kijken wat ik durf te doen :+ Ik zit nu al te twijfelen over het uit elkaar schroeven van mijn verdeler om bij mijn gaskabel te kunnen om dat ding te vervangen/ontdooien :o :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Oef :') Laat ik het zo stellen: mijn tomos heeft origineel geen begrenzers, met een top van 48. Andere uitlaat er op en ik accelereerde harder dan ooit tot aan de 70, soms 75. Alleen al met een andere uitlaat :') Nu wel andere tandwielverhouding tho', gaat nu 65 op top, meeste standaard scooters trek ik er uit. Kun je nagaan wat een grotere cilinder voor invloed heeft :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Martinator schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:51:
Oef :') Laat ik het zo stellen: mijn tomos heeft origineel geen begrenzers, met een top van 48. Andere uitlaat er op en ik accelereerde harder dan ooit tot aan de 70, soms 75. Alleen al met een andere uitlaat :') Nu wel andere tandwielverhouding tho', gaat nu 65 op top, meeste standaard scooters trek ik er uit. Kun je nagaan wat een grotere cilinder voor invloed heeft :Y
Die Tomosjes van tegenwoordig zien er nog hetzelfde uit als de oude modellen (ze 15 jaar geleden) Die dunne zwanenhals in de originele uitlaat is een low-tech toerenbegrenzer, dus dat ding heeft wel een begrenzer. Ik heb ook zo'n ding gehad en er een dik stuk ijzer tussen laten lassen op de plek van die zwanenhals. Het effect is hetzelfde als met een andere uitlaat, hij klinkt wat volwassener en reed inderdaad 70. Al kon dat ding daar helemaal niet tegen, want na twee jaar zat er overal speling op :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
ghehe, merk ook wel dat alles wat meer zwabbert dan eerst :P en bij mij is het geluid er ook enorm door verbeterd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Zo, andere uitlaat erop gebeund. Nu ben ik één van de weinige Peugeot rijders met een Yasuni C16 uitlaat :9 Is origineel niet op Peugeot geleverd, maar ik heb een omgelaste Piaggio op de kop weten te tikken :*) Moet nu alleen opnieuw af gaan stellen want al trek ik het gas vol open, gaat hij nog maar 40 op de teller :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een snorscooter gekocht, een TGB 203, 25 km/h... Loopt wel wat hard, heb het niet uitgeprobeerd, maar hij trekt wel behoorlijk op.
De uitlaat maakt wat herrie, heb het vermoeden dat er een nieuwe pakking op moet, daar lijkt hij te lekken... Ik heb geen idee of het de originele uitlaat is.
Verder de voorrem eens bekijken, hij doet het wel, maar niet goed genoeg naar mijn zin.

Alleen nu is de vraag, er zitten papieren bij, maar wat heb ik allemaal precies nodig? Ook 3 stuks net zoals bij een auto?

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
sinds invoering kentekengebeuren zijn ze papiertechnisch net als auto's

alleen kentekenpapieren van auto's en motoren zijn door de jaren heen veranderd...

Had nog ergens een verfrommeld kenteken deel 3 liggen :D
tegenwoordig bestaat t zooitje uit 3 delen, waarvan 2 delen aan elkaar als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Hij trekt wel erg hard... Ik denk (heb het niet geprobeerd), dat hij royaal over de 70 gaat op de teller...
Bij 50 hou ik het wel voor gezien. :D
Wat is de makkelijkste manier om in elk geval de top wat naar beneden af te stellen op die TGB?

Ik heb nu het overschrijvingsbewijs en het tenaamstellingsbewijs. Is dit voldoende om hem over te schrijven? De rest krijg ik als ik het vrijwaringsbewijs gegeven heb.

Het framenummer klopt met de papieren. Staat alleen wel op het frame 2001, en op het kentekenbewijs (eerste toelating) 2005... Kan dat? :?

[ Voor 40% gewijzigd door eX0duS op 07-02-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

eX0duS schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:17:
Het framenummer klopt met de papieren. Staat alleen wel op het frame 2001, en op het kentekenbewijs (eerste toelating) 2005... Kan dat? :?
2005 - invoering Nederlands kenteken voor bromfietsen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Exodus: Ja, precies hetzelfde als bij een auto :)

2005 klopt, dit is de datum dat het brommerkenteken is ingevoerd.

Ja, tennaamstellings- en overschrijvingsbewijs is voldoende om hem over te schrijven. Deel I (Voertuigbewijs) heb je daar niet voor nodig :)

[ Voor 68% gewijzigd door Destruction op 07-02-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

eX0duS schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:17:
Hij trekt wel erg hard [...] royaal over de 70
Pussy >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Maar het is een snorfiets... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Kerels, ik heb even jullie advies nodig..

Opa heeft afgelopen voorjaar een Gilera DNA (volgens Piaggio uit 2001) gekocht voor een habbekrats.
Het ding heeft gewoon een kentekenplaat en liep bij aankoop niet. Uit een soort van sentiment dat ding
toen maar meegenomen naar huis (Opa vond het vroeger altijd leuk om aan brommertjes te sleutelen)
en (goed) rijdend gemaakt. Verscheidene onderdelen zijn voor nieuw vervangen en ik heb ook meteen
even voor het gemak (o.a.) alle begrenzingen welke ik kon vinden er uit gehaald. })

Nu staat ik voor een dillema.. Houden of verkopen? Houden is op zich wel leuk, ding rijdt >100km op GPS,
echter heb ik niet echt zin om een flashy helm te dragen en het onderdrukte lachen aan te horen als men
ziet dat er ineens een ouwe vent onder die helm en op die felgele brommert zit. Hendig sjiek slippen helpt
dan ook niet meer. :P Daarnaast moet ik nog een paar kleine dingen doen als ik hem besluit te houden,
er zit een scheurtje in het voorspatbord, zadeldekje, ik mis een voetsteuntje en 1 remhendel is een stukje af.

Aan de andere kant.. Als ik het ding wil verkopen, moet ik dat ding weer normaal rijdend maken (60kmh)
want ik zou het mezelf niet vergeven als een 16-jarig gastje zich (of een ander) met 110kmh te pletter rijdt. :')
Daarnaast zou ik geen flauw idee hebben wat zoiets waard is. Marktplaats is niet echt een goede richtlijn
omdat de ene daar €400 kost en de ander €900, terwijl je er niet echt verschil in ziet (ook zelfde bouwjaar).

Dus tja.. Lekker houden of verkopen?
Wat zouden jullie doen, en waarom?

Pics or it didn't happen:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1zqaglx.jpg

Toen was hij trouwens net "klaar", na het maken van die foto heb ik nog wel even dat lange stuk plastic
van het achterspatbord eraf geschroeft. Zag er meteen een stuk beter uit, kenteken zit vast met een profiel.

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als je niet om geld of ruimte verlegen zit, gewoon houden dat ding. Als je het leuk vind om er op te rijden, who cares?
On another note:
Godverdomme wéér op mijn bek gegaan door die gladheid :'( Kan ik weer opnieuw de uitlaat onder mijn scooter frotten. Ach ja, vorige keer was de uitlaat kapot en nu is er niks mee aan de hand, maar het gezeik wat ik ermee heb :( Pics to come :*)

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:44:
Als je niet om geld of ruimte verlegen zit, gewoon houden dat ding. Als je het leuk vind om er op te rijden, who cares?
On another note:
Godverdomme wéér op mijn bek gegaan door die gladheid :'( Kan ik weer opnieuw de uitlaat onder mijn scooter frotten. Ach ja, vorige keer was de uitlaat kapot en nu is er niks mee aan de hand, maar het gezeik wat ik ermee heb :( Pics to come :*)
Ach ga toch fietsen :+

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ga ik ook doen: zolang het vriest blijft de Peusj lekker staan. Disclaimer: De eerste keer had ik niet door dat het glad was (volgens het internet had het de hele nacht niet gevroren en het internet heeft altijd gelijk!!!!11!!11one!!), bleek er dus wel vorst aan de grond te zijn.
Deze keer bleef mijn gas hangen. Heeft hij wel vaker last van, dus ik ging over op de gebruikelijke procedure: remmen, aan de kant zetten en sleutel omdraaien. En toen lag er een laagje ijs en ging ik kop voorover de dijk af :W

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is best beroerd :X

Ik moet zeggen ik fiets nu ook al niet echt meer ivm het weer :X mijn fiets is echt wekelijks bij de fietsenmaker... Ga wel lekker met de bus :+

Mijn aapje staat nog steeds voor de deur half uit elkaar :') Wacht wel met rijden totdat de vorst weg is. Heb toch een normaal rijbewijs en mag de auto van mijn moeder lenen dus heb in ieder geval vervoer voor de nodige dingen (scouting, werk) Maar ik mis het wel... achterwiel aandrijving en de 50CC lijkt mij zo leuk :'(

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik kwam er (zoals gewoonlijk tot nu toe :+ ) weer erg goed vanaf. Paar vlekken op mijn jas en broek en voor de rest niets :D

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:05:
Ik kwam er (zoals gewoonlijk tot nu toe :+ ) weer erg goed vanaf. Paar vlekken op mijn jas en broek en voor de rest niets :D
Basterd :/ Ik heb al mijn halve fiets, 1 broek en 1 jas mogen weggooien vanwege het weer... :/

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mja, mijn kappen vinden het ook niet echt leuk. Ik kan ze onderhand bijna allemaal vervangen. Ook heeft het me een uitlaat gekost. Maar qua lichamelijke schade helemaal niets. Behalve dat ik nogal een pussy ben geworden met dit weer :X

• Sinner

Sinner

TKing schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:44:
Het rijden erop bevalt prima, achter heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin om een helm te dragen..
Misschien doe ik deze wel weg, en koop ik zo'n lekker snorscootertje (zonder die rare valbeugels)

Enig advies wat beter is, verkopen of inruilen, en wat ongeveer de waarde is van zo'n DNA?

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Inruilen krijg je er helemaal niets meer voor. Dealers hebben het niet zo op opgevoerd spul ;) Als je de originele onderdelen nog hebt zou ik hem weer origineel maken en origineel op Marktplaats zetten, anders gewoon zo. Wat de waarde van een DNA is zou ik niet weten.
Die beugels om die scooter heb ik ook nooit begrepen. Je hebt ze omdat anders, als je valt, je kappen er niet uitzien, maar nu ziet het er standaard niet uit 8)7 |:(

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Opa_vertelt schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:24:
[...]

Het rijden erop bevalt prima, achter heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin om een helm te dragen..
Misschien doe ik deze wel weg, en koop ik zo'n lekker snorscootertje (zonder die rare valbeugels)

Enig advies wat beter is, verkopen of inruilen, en wat ongeveer de waarde is van zo'n DNA?
Doe dan iets leuks/aparts. Deze dingen zijn van die PC hooft scooters/snorretjes. Vind dat erg lelijk en gewoontjes :+ Zie te vaak van die kalende 50ers erop rijden in hun net iets te dure kleren en dan denk ik duuude....

Afbeeldingslocatie: http://www.autochic.com.au/_cms/CMS_images/article/image_894.jpg

Zoiets :) Ik wil zoiets al jaren voor erbij :9

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Originele Vespa's :9 Ik heb een keer in een Duits museum een originele Vespa schakelbrommer gezien :D Zag er precies zo uit, maar dan met een schakelpedaal op de treeplank :D

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:41:
Originele Vespa's :9 Ik heb een keer in een Duits museum een originele Vespa schakelbrommer gezien :D Zag er precies zo uit, maar dan met een schakelpedaal op de treeplank :D
Ze zijn te awsome! Lang geproduceerd en vooral in heeeel erg veel verschillende motorsoorten geleverd... Ook een 125CC variant waar je dus gewoon op de snelweg tussen het verkeer mag crossen :X

• Sinner

Sinner

Nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar ik heb die retro-vespa's gewoon nooit mooi gevonden.
Way overpriced, en dat PK50 model (of hoe het ook heet) ziet er imho gewoon niet uit. :X

Doet me qua 'looks' op de één of andere manier zelfs denken aan zo'n ouwe Lada. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.autochic.com.au/_cms/CMS_images/article/image_894.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vaz74.ru/i/price_auto_models/item/17_img2_1149163773.jpg

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Opa_vertelt schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:09:
Nu zal ik wel iedereen over me heen krijgen, maar ik heb die retro-vespa's gewoon nooit mooi gevonden.
Way overpriced, en dat PK50 model (of hoe het ook heet) ziet er imho gewoon niet uit. :X

Doet me qua 'looks' op de één of andere manier zelfs denken aan zo'n ouwe Lada. :P
[afbeelding]
[afbeelding]
Oh ja ik vind lada's/trabanten/vierkante auto's ook iets heel erg moois hebben :P Misschien verklaard dat mijn voorliefde wel :+

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die Lada lijkt aan de voorkant wel wat op een RR :+

• Sinner

Sinner

Smaken verschillen, zo zie je maar weer. Ik hou meer van het 'foute', jullie van de vespa's. d:)b

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vespa -> ronde vormen. Lada -> vierkant. Ja ik zie de overeenkomsten :)

/▌

• Sinner

Sinner

Marzman schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:16:
Vespa -> ronde vormen. Lada -> vierkant. Ja ik zie de overeenkomsten :)
Beide blinken uit in eenvoud en zijn (oorspronkelijk) gemaakt voor de 'lower budget' massa. (hier heb je de overeenkomsten)

Toen echter in de seventies de Italiaanse look een trend werd, steeg de populariteit en (met de jaren) de prijs van de Vespa's. ;)

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Leuk verhaal, opa :+

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Opa_vertelt schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:15:
Smaken verschillen, zo zie je maar weer. Ik hou meer van het 'foute', jullie van de vespa's. d:)b
Ik heb ook een smaak voor het foute >:) :> Kijk mijn voertuigje maar! Maar ik vind normale scooters helemaal niets en vooral die DNA herrie dingen vind ik gewoon echt lelijk... Spaar dan door voor iets met normaal vermogen...

• Sinner

Sinner

Touchdomex schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:31:
[...]

Ik heb ook een smaak voor het foute >:) :> Kijk mijn voertuigje maar! Maar ik vind normale scooters helemaal niets en vooral die DNA herrie dingen vind ik gewoon echt lelijk... Spaar dan door voor iets met normaal vermogen...
Sparen voor een bromfietsje? Nee, die tijd heeft Opa allang achter de rug.
Die DNA is puur gekocht uit nostalgie voor het sleutelen aan brommertjes,
en heeft me in feite zo goed als niets gekocht (fles wijn ter waarde van €120).
Maarja, na het sleutelen moet men een proefrit maken en dan blijkt dat dat
scooterrijden (het is in feite gewoon een scooter) toch nogsteeds leuk is..

Die apecar van je is trouwens zó fout dat hij leuk is d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Sinner op 11-02-2010 21:44 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Kom ik de garage in, kijk ik even naar de achterband van citta is hij lek verdorie :(
Wou er net morgen mee naar het werk.
Dat word volgende week even sleutelen en plakken kan ik gelijk kijken waarom me lichtspoel 40volt afgeeft bij volgas en stationair 12v

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Opa_vertelt schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:41:
[...]

Sparen voor een bromfietsje? Nee, die tijd heeft Opa allang achter de rug.
Die DNA is puur gekocht uit nostalgie voor het sleutelen aan brommertjes,
en heeft me in feite zo goed als niets gekocht (fles wijn ter waarde van €120).
Maarja, na het sleutelen moet men een proefrit maken en dan blijkt dat dat
scooterrijden (het is in feite gewoon een scooter) toch nogsteeds leuk is..

Die apecar van je is trouwens zó fout dat hij leuk is d:)b
Jammer alleen dat hij stil staat :/

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn scooter vond het ook wel leuk in de sneeuw die er laatst lag (wel achterthuis, op de weg vind ik zelf het minder leuk :>)
hij loopt zo'n ~50-55 km/u, zit een klein dopje/propje in de uitlaat.. :( toen ik hem kreeg reed hij zonder dopje ~65
Afbeeldingslocatie: http://i1010.photobucket.com/albums/af227/xPhantom/Scooter/SDC10385-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1010.photobucket.com/albums/af227/xPhantom/Scooter/SDC10386-1.jpg

Klik voor groter ;)

[ Voor 11% gewijzigd door xPhantom op 11-02-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Vespa liefhebber meldt zich ook weer.. (en ja ik ben ook al wat ouder :+ )

Zoals eerder gemeld heb ik bi-Xenon laten inbouwen in mijn Vespa ET 4t (uit 2007). Wat een berg licht geeft het. Met de kanttekening dat het groot licht nog niet/ niet meer werkt. Het schijnt volgens de scooterboer wel gewerkt te hebben, maar ik heb het nooit werkend gekregen. Ik moet dus nog even terug. Verder hebben ze ook nog de verkeerde kleur geleverd (te veel blauw) en krijg ik nu de wit/geel variant die nog meer licht schijnt te geven volgens de leverancier.

De dummy knop aan de rechterkant, zit nu de 3(!) weg schakelaar voor het xenon.
Stand 1: Stadslicht (=ledje)
Stand 2: Dimlicht (xenon)
Stand 3: Grootlicht (xenon)

De linker schakelaar is daarmee komen te vervallen. Al met al ben ik (straks) tevreden en is het echt een aanrader. Ik was totaal 110 euro kwijt voor de lampen, kabels, starter en schakelaar. Als je auto prijzen gewend bent, echt een lachertje :-).

Ik wacht nog op een nieuw voorbandje, die is versleten na 13000km. Dan kunnen ze daarna alles meteen weer pakken. Ik rij er nog steeds dagelijks mee naar mijn werk (13km) en dat gaat sneller dan met de auto. Ook in de sneeuw heb ik er plezier in. Hij ligt goed op de weg, alleen in de bochten is het natuurlijk even rustig aan en voetje uitsteken voor het geval dat... Op naar de 20.000....

Ik vraag me eigenlijk af. Hoe veel km kun je nu eigenlijk met een scooter (vespa) rijden? Wat is veel? Ik heb namelijk totaal geen idee.

Hij lijdt nu wel veel van het weer. In de zomer was ik hem regelmatig en poets ik het schroom allemaal netjes op. Nu is het me daar simpelweg te koud voor eigenlijk.. Straks maar weer eens een goede poetsbeurt geven. Hij staat in ieder geval wel altijd droog binnen, dat scheel ook een hoop.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Geen idee wat zo'n ding kan hebben, maar ik denk dat als je gewoon regelmatig onderhoud blijft plegen hij lang door kan, hoor. Er daarbij, onderdelen voor een scooter zijn niet duur. Hij heeft maar één cilinder. Dus als die kapot zou gaan, kost je dat ook de kop niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
ik spoel altijd (als het gesneeuwt heeft) om de twee dagen alles wat metaal is + treeplanken af met wat lauw water en een autoborstel. M'n standaard uitlaat roest niet zo snel, maar wel door het zout wat hier met tientallen kilo's de straat in wordt gegooid. Dat zout bijt uit op elk stukje bloot metaal wat het te pakken kan krijgen :(

Voor de rest zal het allemaal wel, heb hem nu iets van 3 weken en heb er al 600 km opzitten dus 't gaat goed zo :+

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Lol, ik vind deze combi wel grappig...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Hmm het begint weer een beetje te kriebelen....

Ik heb mijn Italjet Formula 50 nog in de berging staan. Gekocht toen ik 16 werd, maar werd een week later al gejat. Kreeg hem op mijn 21ste terug via de politie _/-\o_
Heb hem een poosje voor woon/werkverkeer gebruikt maar staat sinds een vastloper 6 jaar geleden in onderdelen in de berging.

Heb hem wel op kenteken laten zetten, maar de kentekenplaat nooit laten persen. Op een regenachtige zondag wil ik er nog wel eens aan klussen. Carter is volledig gereviseerd, en ben nu toe aan het kapwerk. Met polyester probeer ik scheuren en afgebroken lipjes te herstellen, maar is een eindeloos werkje waar ik weinig motivatie voor kan opbrengen :p

Schorsing verloopt bijna weer. Hopelijk nog 1x verlengen en deze zomer weer klaar voor gebruik 8)
SmoothTweaker schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 22:22:
kan ik gelijk kijken waarom me lichtspoel 40volt afgeeft bij volgas en stationair 12v
Omdat ie zn werk doet ;) Je spanningsverdeler/gelijkrichter maakt van die wisselspanning eerst gelijkspanning waarna er nog ~15V DC voor je verlichting overblijft.
Mystikal schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:04:
Ik vraag me eigenlijk af. Hoe veel km kun je nu eigenlijk met een scooter (vespa) rijden? Wat is veel? Ik heb namelijk totaal geen idee.
Oneindig, mits goed onderhouden :) vsnaar en rollen (mits centrifugaalversnelling) slijten het snelst. Na 20k zouden er ook wel weer eens nieuwe zuigerveren opmogen.
Met dit koude weer is het overigens opletten dat hij niet te arm gaat lopen; Koude lucht bevat meer zuurstof. Houdt dus bijv. je bougiekleur in de gaten. Als hij koud beter loopt dan warm, wanneer de automatische choke uit gaat, is dat ook een signaal.

[ Voor 39% gewijzigd door frickY op 13-02-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
Mystikal schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 10:26:
Lol, ik vind deze combi wel grappig...

[...]

[...]
Deed ik ook al bij z'n voorganger ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wackoz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:31:
[...]

Deed ik ook al bij z'n voorganger ;)
Ja ze zullen wel hard slijten als je 10.000 km per jaar rijd :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Vast een domme vraag, maar hoe start ik het kreng op een correcte manier?
Ik heb electrisch en kickstart, en een automatische choke.
Gas vol open en dan starten, of juist niet?
Laatste keer na een aantal dagen stil staan (bij -10), was ik wel een tijdje aan het kicken voordat ie aansloeg, maar ik heb wel af en toe het gas opengedaan, maar had niet veel effect. Misschien verzuip ik hem wel, ik heb geen idee! :D
Ik heb hem alleen een paar minuten laten lopen in verband met het vastzetten van de uitlaat (wat overigens niet gelukt is, schroefdraad is uitgesleten).

Die schroefdraad laat ik in elk geval opnieuw tappen, of nieuwe bouten er op, ik weet niet precies hoe het zit, maar een zelf-tap set kost ook een paar tientjes, en het laten doen is ook ongeveer zo duur... Mocht het niet gaan hadden ze nog wel een gebruikte cilinder liggen zeiden ze, met het er op zetten kost dat ook een paar tientjes.
Voor de auto ben je al snel een paar honderd euro kwijt, maar ik geloof dat het bij zo'n scooter amper wat kost.

Voor de rest ga ik er vanuit dat de technische staat van de scooter goed is. Ik heb geen idee want ik heb er niet veel meer dan een paar honderd meter mee gereden. Hij trekt in elk geval goed op, en afgezien van het geknetter van de uitlaat, geen rare bijgeluiden kunnen ontdekken.

[ Voor 95% gewijzigd door eX0duS op 13-02-2010 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Is normaal dat hij na lang stilstaan in de kou wat moeilijker start. Mijn scooter start meestal met één keer kicken zonder het gas ook maar aan te raken, maar met dit koude weer is dat wel anders. Als hij kort aanslaat en dan weer uitvalt, moet je gas bijgeven.
EDIT: tapset

[ Voor 14% gewijzigd door Krentenbol op 14-02-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
eX0duS schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 19:26:
Gas vol open en dan starten, of juist niet?
Juist niet, gewoon van het gas afblijven.
Die schroefdraad laat ik in elk geval opnieuw tappen, of nieuwe bouten er op, ik weet niet precies hoe het zit, maar een zelf-tap set kost ook een paar tientjes, en het laten doen is ook ongeveer zo duur
Gebruikelijk is om er "heli-coils" in te draaien; dat zijn bussen met aan binnen en buitenkant schroefdraad.
Boor de huidige gaten op tot een grotere maat, tab er een schroefdraad in, draai de helicoils er in, en draai daar je gewone bouten weer in. De heli-coils lijm je bij voorkeur vast met bijvoorbeeld Loctite.

Nieuwe cilinder monteren zou wel wat duurder kosten dan een paar tientjes. Afhankelijk van welke scooter je hebt moet het volledige carter onder het frame vandaan. Komt nog best wat bij kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 14-02-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gebruik sowieso geen bouten in je cilinder, tapeindjes! En zet je uitlaat dan met moertjes vast

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik vraag me af hoe makkelijk het al is om fatsoenlijke nieuwe gaten te tappen.
Ik zou dat alleen kunnen door de scooter op de zijkant te leggen, wellicht dat ik er dan een beetje bij kan.
Maar op die maner is het ook onmogelijk om dat fatsoenlijk recht er in te maken?
Ik weet niet hoe zo'n brommerboer dat doet, maar op zich kan ik alles prima zelf, alleen dat tappen dat heb ik nooit gedaan, en laat ik liever goed doen, zodat het goed vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Cilinder demonteren natuurlijk

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dan is het volgens mij net zo makkelijk om er gelijk een andere cilinder op te zetten, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, idd, maar kost wel meer euro's

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat komt neer op hetzelfde werk ja. Alleen is een nieuwe cilinder duurder, en zul je hem opnieuw moeten inrijden en afstellen. Uiteindelijk dus wel meer werk.

Is het schroefdraad volledig kapot, of slechts beschadigd? Anders kun je er tabeindes in lijmen en je uitlaat met moertjes vastzetten, zoals ook al gesuggereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
De schroefdraad is niet volledig weg nee... Maar wel kapot genoeg zodat ik het niet meer aan kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Maar een tabeind met een beetje loctite zou nog ruim voldoende grip hebben, en komt ook nooit meer los
Mits je wel een hitte-bestendigde versie pakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zelfs zonder locktite voldoet een tapeindje prima.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 8 ... 46 Laatste