Niet als zijn schroefdraad niet meer goed is, zoals hij aangeeft
Bleek toch wel het een en ander niet goed te zijn, er was een hoekje afgebroken (of afgerot kan ook natuurlijk), en zodoende moesten ze één nieuwe tapeinde er aan lassen, de ander kon er ingezet worden.
De uitlaat was op meerdere plekken lek, deze is gelast.
Nu is in elk geval wel alles goed dicht, maar nu blijkt mijn snelheidsmeter en benzinemeter het ineens niet meer te doen...
De uitlaat was op meerdere plekken lek, deze is gelast.
Nu is in elk geval wel alles goed dicht, maar nu blijkt mijn snelheidsmeter en benzinemeter het ineens niet meer te doen...
Ik heb een brommer staan, maar de papieren niet, eigenaar is overleden. Wel zit er een kentekenplaat op.
Als ik nieuwe papieren aanvraag, en zodoende zet ik hem op mijn naam, ben ik dan, net zoals bij een auto, verplicht deze te verzekeren? Ik ben niet van plan er mee te rijden, het is puur voor de verkoop.
Hij is denk ik twee keer zo veel waard mét papieren, dan zonder...
Als ik nieuwe papieren aanvraag, en zodoende zet ik hem op mijn naam, ben ik dan, net zoals bij een auto, verplicht deze te verzekeren? Ik ben niet van plan er mee te rijden, het is puur voor de verkoop.
Hij is denk ik twee keer zo veel waard mét papieren, dan zonder...
Ja je moet hem verzekeren of schorsen. Als je hem officieel op naam gaat zetten kan je hem ook meteen schorsen.
Vaak bu'j te bang!
Idd, het werkt precies zoals bij een auto
Nadeel is wel, dat de nieuwe papieren alleen afgestuurd kunnen worden naar de kentekenhouder die bij de RDW bekend staat.. Dus mijn advies, wacht niet telang daarmee
Nadeel is wel, dat de nieuwe papieren alleen afgestuurd kunnen worden naar de kentekenhouder die bij de RDW bekend staat.. Dus mijn advies, wacht niet telang daarmee
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Je kan ook aanvinken dat je daar bezwaar tegen maakt, dat stond op dat formulier. Maar dat formulier ben ik inmiddels kwijt.
Nieuwe kentekenpapieren kost € 31, en schorsing ook nog eens € 10 ongeveer... Dus totale kosten al € 41... Wat ik vrij veel geld vind voor die brommer.
http://link.marktplaats.nl/319480593
Gaat trouwens om deze... € 150 is niet echt veel op zich. Heb nu al 3x mijn adres gegeven, maar komt telkens niemand opdagen, dus dat doe ik ook niet meer...
Ik weet niet wat ik er mee zal doen, hij staat me wel in de weg...
Nieuwe kentekenpapieren kost € 31, en schorsing ook nog eens € 10 ongeveer... Dus totale kosten al € 41... Wat ik vrij veel geld vind voor die brommer.
http://link.marktplaats.nl/319480593
Gaat trouwens om deze... € 150 is niet echt veel op zich. Heb nu al 3x mijn adres gegeven, maar komt telkens niemand opdagen, dus dat doe ik ook niet meer...
Ik weet niet wat ik er mee zal doen, hij staat me wel in de weg...
@Touchdomex: Rijdt je apecar ondertussen weer? Zo ja zag ik je volgens mij gistermiddag rijden in de Violenstraat
Onmogelijk om 2 redenenMartinator schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:01:
@Touchdomex: Rijdt je apecar ondertussen weer? Zo ja zag ik je volgens mij gistermiddag rijden in de Violenstraat
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
ik rijdt ook scooter en ben blij met mijn scootertje.
Ik bezit een Honda X8rs

Deze reed eerst 120Km/u maar heb hem terug laten voeren want heb geen zin in die boze mannen met die blauwe petten.
Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Ik bezit een Honda X8rs

Deze reed eerst 120Km/u maar heb hem terug laten voeren want heb geen zin in die boze mannen met die blauwe petten.
Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Ik zie zelf hier weinig mensen met een Vespa Ciao..
Dit is mijn rij-plezier voertuig voor de zomerdagen:

Poedercoating voor de lak die ultiem blijft..

Door de passie door deze brommer heb ik uiteraard mijn website gestart (link staat wel in profiel)
Elk jaar worden er ook veel tourtjes georganiseerd:
Door de passie door deze brommer heb ik uiteraard mijn website gestart (link staat wel in profiel)
Haha, ik organiseer zelf wel eens oldtimer ritten, maar Vespa ciao ritten heb ik nog nooit gezien
Vaak bu'j te bang!
Heej Kerel, jij ook al hier. Super vet.Herr Flicker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:05:
Ik zie zelf hier weinig mensen met een Vespa Ciao..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
Zelf ook een tijde op het Vespa Ciao forum gezeten, gedoe met ouders toendertijd, wel een eigen gehad, zie:

Nooit echt mee naar school mogen en kunnen rijden, maar ach.
Wel een super mooie vespa heb je daar, echt prachtig!
Post eens de specs en aanpassingen?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Specs :
47mm Malossi DEPS (Double exhaust port system)
21mm PHBG carburateur
Pinasco vliegwiel (van kunststof ipv metaal, 650 gram ipv 1300 gram)
Volle wangen krukas (gemaakt naar Kickstart variant)
Vervroegde ontsteking
Polini of malossi voorvario met een zelfgemaakte Fox overbrening + torque drive
En meestal een Gianelli mega uitlaat
In zijn bloeiperiode was dit goed voor een 99.4Km's digitaal.
Tegenwoordig ligt het wat meer stil (auto, en valse lucht probleem)
Toen was het frame nog niet gepoedercoat..
Zorgt natuurlijk ook voor de nodige plezier.
21mm PHBG carburateur
Vervroegde ontsteking
In zijn bloeiperiode was dit goed voor een 99.4Km's digitaal.
Tegenwoordig ligt het wat meer stil (auto, en valse lucht probleem)
Toen was het frame nog niet gepoedercoat..
Zorgt natuurlijk ook voor de nodige plezier.
Prachtig, ik wist wel al dat je er dik spul onder had liggen maar dit is helemaal fun.
Toch wel een beetje jammer dat ik dit topic helemaal niet gezien heb. Jullie hadden me veel koppijn kunnen besparen
. Anyway, ook al betreft het hier een motor (technisch gezien), hier zit ik goed. Het gaat namelijk om een 80cc horizontaal Minarelli uit het jaar kruik, 1983 om exact te zijn. Waarom? is heel simpel te beantwoorden. Als ik met 55 over de weg slinger word ik niet aangehouden vanwegen die gigantische kentekenplaat. Op een bromscooter kun je dat in de Randstad wel vergeten. Bovendien is het voor mij veel goedkoper. Ik rij er bijna niet op en betaal dan ook maar € 32,- per jaar aan verzekering
. Voorlopig ga ik het ding weer rijdend maken. De uitlaat is verrot en de vacuum benzinekraan of hoe het ding ook heet was kadoek. Vorige week in Duitsland een sloper gevonden en de spullen laten opsturen. Deze zomer laat ik het ding spuiten (kan mooi mee met mijn motor). Dan wil ik er ook meteen een andere carb op zetten. Nu zit er volgens mij een 13mm op, ja je leest het goed. En dat is ook 1 vd redenen dat het geheel maar 55-65km/h gaat
. Optrekken, nou daar kun je eigenlijk niet van spreken. Maar dat zijn allemaal dingen waar ik aan kan werken! Eerst zorgen dat ik alles uit het huidige blok haal door een andere uitlaat te plaatsen en een andere carb en rollers. Daarna pas denken aan een ander blok. En daar kunnen jullie vast wel bij helpen
. Zodra het wat mooier weer is haal ik mn reserveblok tevoorschijn voor wat foto's. Voor nu maar even een link, re-sizen gaat nu niet op werk. BTW, even een andere carb gaat niet zomaar. Ik heb nog leidingen lopen naar de cilinderkop, heel irritant. Maar misschien vind ik er wat op.
Mijn Yamaha Beluga CV-80
Ik wil deze dus retro en toch wel cool maken. Voorzover mogelijk. Dit was zo een beetje mijn idee, mag ik nu gaan aanpassen...

Maar dan zonder koffer of rek denk ik.

Mijn Yamaha Beluga CV-80
Ik wil deze dus retro en toch wel cool maken. Voorzover mogelijk. Dit was zo een beetje mijn idee, mag ik nu gaan aanpassen...

Maar dan zonder koffer of rek denk ik.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Vet ding! Jij woont daarvoor wel ideaal, zo te zien. Dat hoef ik hier niet te proberen.Herr Flicker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:12:
21mm PHBG carburateur
Vervroegde ontsteking
Ik zou sowieso eerst een carb kopen die 10mm groter is
[ Voor 39% gewijzigd door Krentenbol op 26-02-2010 10:45 ]
1:19 als ik me niet vergis. Maar dat mag best 1:10 worden hoor
Minder is ook niet zo erg. Ik rij er niet vaak op en is vooral voor de lol. En lol is ook als een gek optrekken, of snelle tussenacceleraties. Die 100km per jaar die ik er mee rij. Misschien worden het er dan meer.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
'Nieuwe' uitlaat gemonteerd. De beugel moet nog wel aan de pijp gebraden worden, want hij paste niet helemaal.

En volgens mij is mijn voorvork ook scheef. Is er iemand die weet hoe je dat kan zien? Het voorspatbord is het iig wel.

En mijn voorrem geeft minder druk dan mijn achterrem. Je knijpt hem veel makkelijker in dan voor ik er mee ben gevallen. Iemand een idee?

En volgens mij is mijn voorvork ook scheef. Is er iemand die weet hoe je dat kan zien? Het voorspatbord is het iig wel.

En mijn voorrem geeft minder druk dan mijn achterrem. Je knijpt hem veel makkelijker in dan voor ik er mee ben gevallen. Iemand een idee?
Als je vork scheef is slijt je band ook scheef af, en trekt hij naar een bepaalde richting als je het stuur los laat tijdens het rijden.
Op de foto lijkt het loopvlak inderdaad iets naar rechts te liggen (links op foto). Trekt hij ook?
Op de foto lijkt het loopvlak inderdaad iets naar rechts te liggen (links op foto). Trekt hij ook?
Ik moet het stuur gedraait houden om rechtuit te gaan, als je dat bedoelt. Over het stuur loslaten zou ik niet weten, het is al weer even geleden dat ik gereden heb en ik moet nog eea doen voor ik hem weer verder opbouw.
Hij is bijna rijdend. De beugel zit vast aan de pijp, maar er zijn nog een paar dingetjes waardoor ik niet verder kan. De gaskabel die ik besteld heb past niet. Maandag ga ik de winkel bellen om verhaal te halen, want hij past alleen op een beun de haas manier en ik wil mijn gaskabel toch wel écht goed hebben
Het remprobleem is 'opgelost'. De cupjes in de rem blijven hangen. Het voorwiel draait ook niet vrij. Om de rem vrij te maken moet de velg er af. Eén of andere Fransoos vond het handig om voor de velg inbusjes 9mm te gebruiken. Stad en land afgezocht, maar nergens te vinden
Mijn pa gaat morgen na het werk langs een zaak waar ze álles schijnen te hebben

Het remprobleem is 'opgelost'. De cupjes in de rem blijven hangen. Het voorwiel draait ook niet vrij. Om de rem vrij te maken moet de velg er af. Eén of andere Fransoos vond het handig om voor de velg inbusjes 9mm te gebruiken. Stad en land afgezocht, maar nergens te vinden

Ik heb sinds kort ook weer een nieuwe hobby project, een TGB 203:

Zo-een dus.
Een snoruitvoering. Er zat wat werk aan, maar dit is allemaal opgelost.
De uitlaat had geen goede bevestiging meer, die bouten aan de cilinder waren kapot, zijn nieuwe opgelast. Uitlaat is dichtgelast, want deze was niet helemaal gasdicht. Hoe lang dit gaat houden is nog maar de vraag.
Verder werkte de kilometerteller niet, dit is opgelost door het tellerwerk te vervangen. Ook de brandstofmeter werkte niet, deze heb ik ingespoten met contactspray en sindsdien werkt het weer.
De kappen zijn niet als te mooi meer, ze zijn wel heel, maar gewoonweg niet mooi. Hij is trouwens zwart.
De zijstandaard is er ondervandaan gerot. Het frame zelf is op wat roest na, in goede conditie.
Motorblok is volgens mij technisch in orde nu, loopt goed... Eigenlijk te hard.
De teller geeft maximaal tegen de 60km/h aan ongeveer. Dit vind ik persoonlijk eigenlijk veels te hard. Het is sowieso gevaarlijk zonder helm, maar ook als je ze je aanhouden, zal de prent niet leuk zijn, aangezien zoiets maximaal 25 km/h mag.
Hij trekt wel vlot op, moet ik zeggen, dat vind ik belangrijker dan de topsnelheid.
Boven de 40 vriezen je oren er gewoon vanaf met dit weer, ook zie je geen steek meer, omdat de wind je ogen helemaal droog maakt.
Ik dacht dat dit dus een vrij vlotte scooter was, maar als je dus rustig aan op het fietspad rijd, blazen die Chineze rotdingen je gewoon van de weg af. Ik heb er eens achteraan gereden ,een stukje.
Mijn teller die stond fier tegen de 60 aan, maar die Chinees die trok gewoon harder op, met minder geluid (minder toeren), zo'n snelheid vind ik toch behoorlijk gevaarlijk.
Verder kijken mensen je allemaal met scheve ogen aan. De mijne maakt echt niet veel kabaal (standaard uitlaat), maakt natuurlijk wel vrij veel toeren op snelheid. Ook ziet hij er niet snel uit, verder is er ook niks speciaals aan. Toch hebben mensen een hekel aan die dingen.
Logisch misschien las je op het fietspad mag.
Maar zo zie ik dus ook gewoon die bromscooters rijden, net waar ze zin in hebben.
Over de weg, het fietspad, net waar ze het snelst zijn...
Wat ik er op dit moment nog aan zou willen doen, is de kappen een "army" kleur geven, zoiets dus:

Of wit/zwart, ik weet het nog niet precies.
Aan de andere kant moet het ook niet te veel opvallen... Het is puur als hobby. In de zomer lijkt het me wel leuk, maar met dit frisse weer zit je er niet bepaald graag op.
Ondertussen heeft hij vrij veel geld gekost, de kosten tot nu toe:
- Aanschaf: 275, in eerste instantie dacht ik dat de pakking niet goed meer was, of de uitlaat niet goed gemonteerd... Later bleken die bouten gewoon verrot te zijn.
- Reparatie cilinder bouten, nieuwe voet en kop pakking, achterband maken: 130 (best veel, maar lassen dat kan ik niet, dus heb het maar laten doen), technisch gezien is het wel in orde, anders hadden ze het nooit gemaakt
- Fatsoenlijk slot: 20
- Tellerwerk: 10
Voor dat geld had ik waarschijnlijk makkelijk al wat anders kunnen kopen, maar dat weet je van te voren ook niet.
Foto's:

Zo-een dus.
Een snoruitvoering. Er zat wat werk aan, maar dit is allemaal opgelost.
De uitlaat had geen goede bevestiging meer, die bouten aan de cilinder waren kapot, zijn nieuwe opgelast. Uitlaat is dichtgelast, want deze was niet helemaal gasdicht. Hoe lang dit gaat houden is nog maar de vraag.
Verder werkte de kilometerteller niet, dit is opgelost door het tellerwerk te vervangen. Ook de brandstofmeter werkte niet, deze heb ik ingespoten met contactspray en sindsdien werkt het weer.
De kappen zijn niet als te mooi meer, ze zijn wel heel, maar gewoonweg niet mooi. Hij is trouwens zwart.
De zijstandaard is er ondervandaan gerot. Het frame zelf is op wat roest na, in goede conditie.
Motorblok is volgens mij technisch in orde nu, loopt goed... Eigenlijk te hard.
De teller geeft maximaal tegen de 60km/h aan ongeveer. Dit vind ik persoonlijk eigenlijk veels te hard. Het is sowieso gevaarlijk zonder helm, maar ook als je ze je aanhouden, zal de prent niet leuk zijn, aangezien zoiets maximaal 25 km/h mag.
Hij trekt wel vlot op, moet ik zeggen, dat vind ik belangrijker dan de topsnelheid.
Boven de 40 vriezen je oren er gewoon vanaf met dit weer, ook zie je geen steek meer, omdat de wind je ogen helemaal droog maakt.
Ik dacht dat dit dus een vrij vlotte scooter was, maar als je dus rustig aan op het fietspad rijd, blazen die Chineze rotdingen je gewoon van de weg af. Ik heb er eens achteraan gereden ,een stukje.
Mijn teller die stond fier tegen de 60 aan, maar die Chinees die trok gewoon harder op, met minder geluid (minder toeren), zo'n snelheid vind ik toch behoorlijk gevaarlijk.
Verder kijken mensen je allemaal met scheve ogen aan. De mijne maakt echt niet veel kabaal (standaard uitlaat), maakt natuurlijk wel vrij veel toeren op snelheid. Ook ziet hij er niet snel uit, verder is er ook niks speciaals aan. Toch hebben mensen een hekel aan die dingen.
Logisch misschien las je op het fietspad mag.
Maar zo zie ik dus ook gewoon die bromscooters rijden, net waar ze zin in hebben.
Over de weg, het fietspad, net waar ze het snelst zijn...
Wat ik er op dit moment nog aan zou willen doen, is de kappen een "army" kleur geven, zoiets dus:

Of wit/zwart, ik weet het nog niet precies.
Aan de andere kant moet het ook niet te veel opvallen... Het is puur als hobby. In de zomer lijkt het me wel leuk, maar met dit frisse weer zit je er niet bepaald graag op.
Ondertussen heeft hij vrij veel geld gekost, de kosten tot nu toe:
- Aanschaf: 275, in eerste instantie dacht ik dat de pakking niet goed meer was, of de uitlaat niet goed gemonteerd... Later bleken die bouten gewoon verrot te zijn.
- Reparatie cilinder bouten, nieuwe voet en kop pakking, achterband maken: 130 (best veel, maar lassen dat kan ik niet, dus heb het maar laten doen), technisch gezien is het wel in orde, anders hadden ze het nooit gemaakt
- Fatsoenlijk slot: 20
- Tellerwerk: 10
Voor dat geld had ik waarschijnlijk makkelijk al wat anders kunnen kopen, maar dat weet je van te voren ook niet.
Foto's:
[ Voor 24% gewijzigd door eX0duS op 10-03-2010 12:19 ]
Gaskabel vervangen en de gasreactie is in één woord smiley
Blijft nu ook (hopelijk) niet meer hangen

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 11-03-2010 22:03 ]
Je weet maar nooit, straks komt die gaskabel stiekem bij Toyota vandaan
* Destruction rent...
* Destruction rent...
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Hilarisch momentje van de dag: stapte op school net op de brommer om weg te gaan rijden, stel ballen, aardappel in de keel, lopen achter me langs: "Tomos Revival, das echt zo'n patserding"
Wist niet dat mijn 7 jaar oude roestmobiel door kon voor patserding 

(foto na laatste grondige schoonmaakbeurt met sopje, WD40, tandenborstel, etc)

(foto na laatste grondige schoonmaakbeurt met sopje, WD40, tandenborstel, etc)
Koop dan een échte Tomos denk ik altijd bij die dingen 

Vaak bu'j te bang!
Haha, het moet wel betaalbaar blijven hè
Mooi ding, beetje raar stuur though. Stuur hoort lekker hoog te zijn, maar niet met een lange stuurstang
Ik ga trouwens in ieder geval dit jaar nog een nieuwe brommer kopen, en dat wordt geen Tomos
Nog maar een paar maanden sparen
Ik ga trouwens in ieder geval dit jaar nog een nieuwe brommer kopen, en dat wordt geen Tomos
Kerels, zijn die oranje/gele plaatjes/stickers op/aan het voorspatbord nogsteeds verplicht?
Ik denk dat ze niet veel duurder zijn als een RevivalMartinator schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:18:
Haha, het moet wel betaalbaar blijven hèMooi ding, beetje raar stuur though. Stuur hoort lekker hoog te zijn, maar niet met een lange stuurstang
![]()
Ik ga trouwens in ieder geval dit jaar nog een nieuwe brommer kopen, en dat wordt geen TomosNog maar een paar maanden sparen
NeenOpa_vertelt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:28:
Kerels, zijn die oranje/gele plaatjes/stickers op/aan het voorspatbord nogsteeds verplicht?
Vaak bu'j te bang!
Nee, maar wel gruwelijk vet!Opa_vertelt schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:28:
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Niet alleen de aanschaf hè, ook onderdelen enzo-tom-562 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 20:29:
[...]
Ik denk dat ze niet veel duurder zijn als een RevivalDat stuur dat hoort jonge! Een echte nozem/provo-brommer

LOL, heb ooit de originele gele plaat vervangen door stickers, welke ik er later weer af heb gehaald voor de nieuwe bestickering
[ Voor 22% gewijzigd door Martin op 17-03-2010 21:09 ]
Nee, dat moet dus niet zo'n stuur
Een echte Puch/Tomos heeft een lange stuurstang.

Vaak bu'j te bang!
Ik heb weer gezeik met de vespa 
Ik dacht het is mooi weer! Ik ga een poging ondernemen om hem weer rijdende te krijgen! Gaskabel ligt nog steeds bij het stuur los
Ik ga bezig en bezig en waarempel! Hij zit! Ben precies een uur aan het priegelen geweest voordat het normaal werkte maar hij doet het!
Ik wat testen om los wat gas te geven. Hij geeft gas!
Stilstaand op de oprit. Lekker wat lawaai voor de buurt. Maar dat maakt weinig uit.
Nu heb ik alleen het probleem dat hij niet meer automatisch terugschiet naar geen gas meer geven. Dat deed hij voorheen wel.... Hij blijft dus ergens hangen....
Heeft iemand enig idee waar dat zou kunnen zijn en of het niet slimmer is om direct de hele gaskabel te vervangen om van al het gezeik af te zijn....
Liever dat iemand een oplossing heeft zonder nieuwe kabel want als ik een nieuwe kabel erop moet zetten moet de gehele verdelerkap eraf en daar heb ik GEEN zin in ZONDER handleiding
Ik dacht het is mooi weer! Ik ga een poging ondernemen om hem weer rijdende te krijgen! Gaskabel ligt nog steeds bij het stuur los
Ik ga bezig en bezig en waarempel! Hij zit! Ben precies een uur aan het priegelen geweest voordat het normaal werkte maar hij doet het!
Ik wat testen om los wat gas te geven. Hij geeft gas!
Nu heb ik alleen het probleem dat hij niet meer automatisch terugschiet naar geen gas meer geven. Dat deed hij voorheen wel.... Hij blijft dus ergens hangen....
Heeft iemand enig idee waar dat zou kunnen zijn en of het niet slimmer is om direct de hele gaskabel te vervangen om van al het gezeik af te zijn....
Liever dat iemand een oplossing heeft zonder nieuwe kabel want als ik een nieuwe kabel erop moet zetten moet de gehele verdelerkap eraf en daar heb ik GEEN zin in ZONDER handleiding

Kruipolie? En gaat hij ook zwaar bij het opendraaien?
Het geen-handschoenen seizoen is trouwens geopend
Nog even en lekker zonder jas en trui, lekker in de korte broek met een t-shirtje lekker scheuren cruisen.
Moest vandaag wel opletten trouwens, stonden in Gorinchem (waar ik naar school ga) naar het schijnt op iets van 3+ plaatsen rollenbanken
Heb ze gelukkig weten te ontwijken
Het geen-handschoenen seizoen is trouwens geopend

Moest vandaag wel opletten trouwens, stonden in Gorinchem (waar ik naar school ga) naar het schijnt op iets van 3+ plaatsen rollenbanken

Waar zou dat kruipolie dan moeten komen? IN de kabel? Voor de rest is alles nog goed ingevet/glijd prima.TKing schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:36:
Kruipolie? En gaat hij ook zwaar bij het opendraaien?
Hij is even zwaar bij het opendraaien als dat hij eerst was... Maar wat zou het kunnen betekenen als hij zwaar gaat?
Dat hij overal wat minder loopt. Gaat hij helemaal niet meer terug of gaat hij nog wel terug als je hem 'duwt' of even aan de kabel mort? Als hij wel terug gaat als je duwt en mort heeft de binnenkabel ergens een haper. Dan zul je een nieuwe gaskabel moeten fixen.
Maar als hij even zwaar gaat als eerst gaat kruipolie niet werken, denk ik zo.
Maar als hij even zwaar gaat als eerst gaat kruipolie niet werken, denk ik zo.
Bagger dit is precies mijn probleemTKing schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:44:
Dat hij overal wat minder loopt. Gaat hij helemaal niet meer terug of gaat hij nog wel terug als je hem 'duwt' of even aan de kabel mort? Als hij wel terug gaat als je duwt en mort heeft de binnenkabel ergens een haper. Dan zul je een nieuwe gaskabel moeten fixen.

Ergo ik mag binnenkort een handleiding en hulp zoeken want die godsgruwelijke verdelerkap mag eraf....

Je zal wel een veer vergeten zijn
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Probeer het eerst maar eens met wat smeren van de kabel, als je het hebt staat kost het niets! Kabel uit de gashendel los halen, rechtop houden en dan wat olie d'r boven in. Beetje trekken en pielen d'r aan, dat het allemaal goed naar beneden loopt en hopelijk doet ie het dan al wat beter.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Dat kan natuurlijk ook
Welke veer?

Ik ga morgenmiddag wat olie proberen erin te proppen. Nog aanraders of iets in de richting van naaimachine olie?
Als je niet bij het blok geweest bent, moet je daar nu weer NIET zijn
Dat had ik al door. Ik heb maar aan 2 schroefjes gezeten en daar ga ik nu weer aan zitten. Voor de rest zit alles voor dus als er iets is dan zit het daarTKing schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:10:
Als je niet bij het blok geweest bent, moet je daar nu weer NIET zijn

[Edit] Het zit aan de voorkant en vermoedelijk heb ik de kabel dus verneukt

[ Voor 27% gewijzigd door Touchdomex op 18-03-2010 17:43 ]
Haal sowieso een spuitbusje WD40. Dat lost alles op, mogelijk ook dit probleem
(dus ipv je naaimachineolie).
Waarschijnlijk maakt je gaskabel ergens een te scherpe bocht waardoor de veer in je carburateur hem niet terug getrokken krijgt. Kan ook zijn dat hij van binnen aan het uitrafelen is, dan heb je een nieuwe (binnen-)kabel nodig.
Waarschijnlijk maakt je gaskabel ergens een te scherpe bocht waardoor de veer in je carburateur hem niet terug getrokken krijgt. Kan ook zijn dat hij van binnen aan het uitrafelen is, dan heb je een nieuwe (binnen-)kabel nodig.
De kabel is 2 jaar oud dus lijkt mij niet? Of kan dat zo snel gaanfrickY schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:49:
Haal sowieso een spuitbusje WD40. Dat lost alles op, mogelijk ook dit probleem(dus ipv je naaimachineolie).

Ik ga kijken of ik hem deze week kan fixen en anders gaat hij wel gewoon naar de garage

Mijn kabel was ook twee nu drie jaar oud en die was ook gerafeld
Maar hij haperde al vanaf het begin dat ik hem heb, eigenlijk

En er is weer een update 
Ik ben bezig geweest met iemand die zo aardig was om mij te helpen! Hulde aan de zoon van een vriendin van mijn moeder en exbuurvrouw
Kabel is onder het apparaat weggehaald. Was nog een beste klus. Zijn tot de conclusie gekomen dat de kabel gewoon op was. In ieder geval aan de voorkant... Maar ook is het geen normale kabel
Zit een verdeler die 2 dingen tegelijk aanstuurt. Namelijk los de oliepomp en de carburateur.
Morgen eens een nieuwe bestellen! Volgens de Piaggio webshop maar 7.50 voor een imitatie en 19.50 voor een echte. Nadeel dat alle kosten exbtw zijn en ook ex verzendkosten
Morgen eens zoeken in de buurt of er brommerkabels zijn

Ik ben bezig geweest met iemand die zo aardig was om mij te helpen! Hulde aan de zoon van een vriendin van mijn moeder en exbuurvrouw
Kabel is onder het apparaat weggehaald. Was nog een beste klus. Zijn tot de conclusie gekomen dat de kabel gewoon op was. In ieder geval aan de voorkant... Maar ook is het geen normale kabel

Morgen eens een nieuwe bestellen! Volgens de Piaggio webshop maar 7.50 voor een imitatie en 19.50 voor een echte. Nadeel dat alle kosten exbtw zijn en ook ex verzendkosten

€19.50 voor een originele kabel is (zelfs excl. verzenden en BTW) geen rare prijs, hoor. Mijn originele gaskabel was ook €40,- (of €30,-, pin me er niet op vast). Dit was wel bij de dealer.
Dat is voor een kabeltje van een meter toch echt hoerend duur?TKing schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:14:
€19.50 voor een originele kabel is (zelfs excl. verzenden en BTW) geen rare prijs, hoor. Mijn originele gaskabel was ook €40,- (of €30,-, pin me er niet op vast). Dit was wel bij de dealer.

Klopt, maar dat zijn alle originele onderdelen. Ik heb het maar geslikt, want ik was het het geklooi zat.
Zieke prijzen, ik betaal meestal rond de euro voor een kabeltje..
Hij is verzonden dus dit weekend thuis! volgende week dus alles weer installeren. Dan eind volgende week in het weekend als het nog steeds mooi weer is lekker touren! Daarna weer eens gaan nadenken over een nieuwe radio
Oude is weer eens gesneuveld
Ik heb net een mail de deur uit gedaan voor een tweede Speedfight. Hij is geel/grijs, heeft 70cc, stottert, lekt olie, heeft een leeglopende achterband en moet €350,- kosten. Dat olie lekken is een klusje van niets, even de kopbouten aandraaien, had mijn eigen SF ook. Die leeglopende achterband is niet zo'n groot probleem, mits hij niet te hard leegloopt (in de advertentie staat langzaam, maar wat is langzaam?). Dat stotteren ga ik nog uitzoeken.
Stotteren wordt in veel gevallen veroorzaakt door een vet geslagen bougie, of domweg een te rijk mengen (teveel benzine, te weinig zuurstof).
Kan ook zijn door de kopbouten die niet goed zijn aangedraaid. Cilinder staat dan te hoog op het carter waardoor de poorttiming verschuift.
Kan ook zijn door de kopbouten die niet goed zijn aangedraaid. Cilinder staat dan te hoog op het carter waardoor de poorttiming verschuift.
Ik wilde vd week eens op mn Ciao'tje gaan rondcrossen... Ik gebruik het hok zo goed als nooit, dus verassing 1 was al dat-ie wilde starten
Goed, eerst maar eens naar de pomp, just to be sure..
Voor ik de straat uit kon rijden, was het al gebeurd.. Ding sloeg af.. Waarop ik echt nieuwschierig word naar de tankinhoud... Nihil dus, vandaar
'Tis net als vroeger. een Vespa gaat niet stuk. Stopt-ie er onderweg ineens mee, dan is de benzine op
Voor ik de straat uit kon rijden, was het al gebeurd.. Ding sloeg af.. Waarop ik echt nieuwschierig word naar de tankinhoud... Nihil dus, vandaar
'Tis net als vroeger. een Vespa gaat niet stuk. Stopt-ie er onderweg ineens mee, dan is de benzine op
Wat moet een leuke vespa ciao eigenlijk nog opbrengen tegenwoordig? Ik kijk nog wel eens rond op marktplaats, altijd leuk zo'n dingetje erbij voor in de zomer. Ik vind 300 euro toch wel de max. voor een in goede staat.. (hoeft niet perse laatste model te zijn natuurlijk).
Mja, ik heb er 2 van die laatste uitvoering (de een gebruikt mn gf voor woon/werkverkeer, de andere zat bij de deal in, en gebruik ik soms..), schijnen rond de 400 euro op te brengen.
Oudere type is er vanaf 250 wel te vinden
Oudere type is er vanaf 250 wel te vinden
Nou, was raak vandaag
Rijd ik over de rotonde, komt er zo'n blinde kip achterin zeilen
Ik op mijn muil natuurlijk. Ik had net mijn voet onder mijn scooter vandaan (waarvoor mijn schoen uit moest, die was te groot
) komen er al mensen helpen
Mocht onder geen beding bewegen (op zich wel goed). Na goed, ambulance en politie erbij, verder weinig aan de hand met mij. Wel bijna een uur lang die rotonde afgesloten geweest
Ik heb zelf alleen een paar schaafwonden en een pijnlijke bovenarm (een klein beetje kracht erop zetten doet al aardig pijn
) en een pijnlijk bovenbeen.
Maar goed, nu ter zake, die scooter: de uitlaat lekt bij de bevestiging met de cilinder. Niet echt raar, want dat zat dicht met Gun Gum en bij het kleinste beetje spanning wat daarop komt te staan gaat dat kapot. Dat moet ik zelf even fiksen, want geen dealer die zich aan zo'n oplossing waagt. Van wat ik voor de rest snel gezien heb is mijn buddybak kapot (gebroken rond de bevestiging van een draadeind). Voor de rest laat ik gewoon even een rekening opstellen bij de dealer

Maar goed, nu ter zake, die scooter: de uitlaat lekt bij de bevestiging met de cilinder. Niet echt raar, want dat zat dicht met Gun Gum en bij het kleinste beetje spanning wat daarop komt te staan gaat dat kapot. Dat moet ik zelf even fiksen, want geen dealer die zich aan zo'n oplossing waagt. Van wat ik voor de rest snel gezien heb is mijn buddybak kapot (gebroken rond de bevestiging van een draadeind). Voor de rest laat ik gewoon even een rekening opstellen bij de dealer
Zorg ook meteen dat ze die uitlaat meerekenen
En dan het geld opstrijken en gewoon zelf opknappen
Vaak bu'j te bang!
Die uitlaat valt mee: is gewoon de Gun Gum, dus spul om gaten te dichten, die los is gebrokkeld. Dat spul kost echt geen flikker volgens mij, dus dat zal wel meevallen. Maar ik laat gewoon alle kapotte kappen vervangen op hun kosten, ook de kappen die al kapot waren
Sja dan zou ik die uitlaat ook mee laten doen, ben je daar ook van af, gun gum is niet echt alles.
na 10km rijden viel mijn scooter plotseling uit.
toen ik naar het olie pijl keek zag ik geen olie en er kwam een beetje rook uit.
ik heb dus waarschijnlijk een periode met weinig tot geen olie gereden.
ik heb olie gekocht en erin gedaan en toen werkte alles weer prima.
ik heb 20km naar huis gereden.
is dit schadelijk geweest en kan ik binnenkort weer problemen verwachten?
of schakelt de motor vroegtijdig uit?
toen ik naar het olie pijl keek zag ik geen olie en er kwam een beetje rook uit.
ik heb dus waarschijnlijk een periode met weinig tot geen olie gereden.
ik heb olie gekocht en erin gedaan en toen werkte alles weer prima.
ik heb 20km naar huis gereden.
is dit schadelijk geweest en kan ik binnenkort weer problemen verwachten?
of schakelt de motor vroegtijdig uit?
Volgens mij schakelt de motor niet vroegtijdig uit. Wat voor scooter hebben we het over? Rijden zonder olie kan je blok in de soep laten lopen.
EDIT: Ik ga maandag trouwens kijken bij een Puch Maxi 4km verderop
Als tijdelijk vervoer en daarna om mee te kloten
EDIT: Ik ga maandag trouwens kijken bij een Puch Maxi 4km verderop
[ Voor 30% gewijzigd door Krentenbol op 17-04-2010 23:01 ]
ja dat lees ik ook overal.
na het uitvallen heb ik hem gestart en toen viel hij uit.
de olie heb ik een uur later gevuld en toen startte hij prima. ik heb er 0.8 liter ingedaan en er kan nog wel wat bij dus de olie was flink op dus daarom denk ik dat dit de oorzaak was.
het gaat om een 4 takt chinees met 8000km die het altijd prima heeft gedaan.
heb nog aan de bougie gedacht, deze is nog niet vervangen.
na het uitvallen heb ik hem gestart en toen viel hij uit.
de olie heb ik een uur later gevuld en toen startte hij prima. ik heb er 0.8 liter ingedaan en er kan nog wel wat bij dus de olie was flink op dus daarom denk ik dat dit de oorzaak was.
het gaat om een 4 takt chinees met 8000km die het altijd prima heeft gedaan.
heb nog aan de bougie gedacht, deze is nog niet vervangen.
4takt en de olie was op?
Dat is niet goed. 4takt hoort geen olie te verbruiken

Denk dat je in nog meer problemen zit als je 2takt zonder olie zit 
Spreek uit ervaring, als je dan een vastloper krijgt heb je gvd VEEL kosten.
Spreek uit ervaring, als je dan een vastloper krijgt heb je gvd VEEL kosten.
Dat zal wel meevallen denk ik. Die blijft nog wel eventjes gesmeerd. Als bij een 4takt de olie op is, wordt er ook totaal niet meer gesmeerd.
Misschien ligt het aan mijTKing schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 23:24:
4takt en de olie was op?Dat is niet goed. 4takt hoort geen olie te verbruiken
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
2takt smeert echt niet wanneer je olie op isTKing schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:34:
Dat zal wel meevallen denk ik. Die blijft nog wel eventjes gesmeerd. Als bij een 4takt de olie op is, wordt er ook totaal niet meer gesmeerd.
Als 'ie niet meer rookt, weet je dat het tijd is om je olie te peilenBeerkeeper schreef op zondag 18 april 2010 @ 16:40:
[...]
Misschien ligt het aan mijmaar 8000km / liter olie lijkt me prima?
Vaak bu'j te bang!
Voor een 2takt ja. Een 4takt verbrand geen olie. Athans, dat is niet de bedoeling 
5 jaar geleden is mijn Italjet Formula 50 vastgelopen en sindsdien staat hij in onderdelen in de schuur. Ben toen begonnen met deze volledig te revisieren. Blok is al opnieuw opgebouwd met nieuwe cilinder, krukas, lagers en vario. Toen ik aan het repareren van de kappen moest beginnen had ik geen zin meer. Polyesterhars is echt klote spul, en die glasvezel matjes jeuken als de pest.
Nu de zomer er weer aankomt begint het echter toch weer te kietelen hem af te gaan maken... zie dat de 2dehands markt voor onderdelen nog erg levendig is, nog veel donorscooters zonder kentekenplaten te vinden.
5 jaar geleden is mijn Italjet Formula 50 vastgelopen en sindsdien staat hij in onderdelen in de schuur. Ben toen begonnen met deze volledig te revisieren. Blok is al opnieuw opgebouwd met nieuwe cilinder, krukas, lagers en vario. Toen ik aan het repareren van de kappen moest beginnen had ik geen zin meer. Polyesterhars is echt klote spul, en die glasvezel matjes jeuken als de pest.
Nu de zomer er weer aankomt begint het echter toch weer te kietelen hem af te gaan maken... zie dat de 2dehands markt voor onderdelen nog erg levendig is, nog veel donorscooters zonder kentekenplaten te vinden.
[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 18-04-2010 18:25 ]
En we hebben een Puch Maxi S
Ik ga hem morgen overschrijven en dan overmorgen ophalen
In de tussentijd even uitzoeken waar ik hem het goedkoopst kan verzekeren. Waar kan ik me goedkoop verzekeren als 17-jarige? Enkel WA en op oldtimerverzekering graag

/me Puch-Maxi zwaait 
Unigarant is wel aardig
Unigarant is wel aardig
[ Voor 40% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-04-2010 20:43 ]
My favorite programming language is solder.
Oldtimerverzekering zit er voor mij even niet in, waarschijnlijk. Hiervoor heb je namelijk een ander gemotoriseerd voertuig als dagelijks vervoer nodig en mijn scooter staat op naam van moeders. Na het gezeik die maar even overschrijven op mijn naam en de Puch maar even goedkoop verzekeren dan
Unigarant is net zo duur als de ANWB, maar je kunt een oldtimerverzekering niet per maand betalen bij hun en dat vind ik wel zo prettig, eigenlijk. Of ja, je kunt wel per maand betalen, maar dan kom je i.p.v. op <€4,- uit op €10.75 per maand
Unigarant is net zo duur als de ANWB, maar je kunt een oldtimerverzekering niet per maand betalen bij hun en dat vind ik wel zo prettig, eigenlijk. Of ja, je kunt wel per maand betalen, maar dan kom je i.p.v. op <€4,- uit op €10.75 per maand

Lol
Mja, waarom niet gewoon 1x per jaar? * Destruction betaald de premies voor alle voertuigen hier per jaar. Goed, da's 1x per jaar een lomp bedrag, maar dan ben ik er ook in 1x vanaf
Doe mij maar per maand, hoef ik er gene geld voor te reserveren
Scooter is zojuist door de expert financieel total loss verklaart. Dagwaarde van €1000,- en het wrak is nog €150 waard. Nu twijfel ik alleen best hard om het wrak terug te kopen, uit elkaar te schroeven en voor meer te verkopen. Hij is motorisch 100% goed. Maar tot die tijd: Puch Maxi
Vanavond ophalen 
Maar wat denken jullie? Volgens mij is het frame met kenteken alleen al €150,- waard. Het zijn eigenlijk alleen de kappen en de waterpomp die kapot zijn. Ohja, de voorvork en de buddybak ook. Maar de buddyseat, electronica, etc. zijn nog allemaal goed.
EDIT: En ik heb toch maar gekozen om per jaar te betalen. Scheelt een tientje of twee aan toeslag
Maar wat denken jullie? Volgens mij is het frame met kenteken alleen al €150,- waard. Het zijn eigenlijk alleen de kappen en de waterpomp die kapot zijn. Ohja, de voorvork en de buddybak ook. Maar de buddyseat, electronica, etc. zijn nog allemaal goed.
EDIT: En ik heb toch maar gekozen om per jaar te betalen. Scheelt een tientje of twee aan toeslag
[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 21-04-2010 14:02 ]
I knew it 
Maarrehm, ik zou idd het wrak "kopen". Levert meer op
Ik heb het een paar jaar terug gehad met een Volvo 440. Buiten de schade die natuurlijk vergoed werd, kon ik het wrak verkopen voor 50,-
Met een beetje onderhandelen gaf de sloper me 100,-
Aka, niet zomaar het wrak weggooien
Maarrehm, ik zou idd het wrak "kopen". Levert meer op
Aka, niet zomaar het wrak weggooien
Dat dacht ik ook. Mijn vader denkt er alleen anders over. Misschien omdat hij dan minder ruimte heeft voor zijn auto's

Na één foto met flits waren de batterijen te leeg om verder te flitsen
Maar dit is wel het échte rijden, hoor
Alleen onderweg naar huis stopte hij ineens (klonk alsof hij verzoop) en toen heb ik hem opnieuw aangerend (
) en toen reed hij weer gewoon
Later hield hij weer op dezelfde manier in en toen heb ik even het gas geminderd en later kon hij weer gewoon vol gas

Na één foto met flits waren de batterijen te leeg om verder te flitsen

Dan zou ik je tank checken, betekend meestal dat ie bijna leeg is 
Heb ook een half jaar puch gereden en die krengen deden het altijd. Het zijn wel echte roest pakkers, is ook al te zien op je foto. heb me er maar bij neergelegd dat zo'n ding gewoon meer onderhoud vergt dan een simpel scootertje.
Luchtfiltertje of je carb schoonmaken wil trouwens ook wel is helpen. Let er ook op dat je een goede mengverhouding aanhoud en hem ook vooral niet te vet mengt. Als hij opgevoerd is (70cc) dan is 1:40 een prima verhouding, maar redelijk standaard zou ik hem op 1:50 houden. Ik heb enkel nooit zelf hoeven te mengen omdat er hier nog 2 total pompen staan waar je brommix kan tanken.
Heb ook een half jaar puch gereden en die krengen deden het altijd. Het zijn wel echte roest pakkers, is ook al te zien op je foto. heb me er maar bij neergelegd dat zo'n ding gewoon meer onderhoud vergt dan een simpel scootertje.
Luchtfiltertje of je carb schoonmaken wil trouwens ook wel is helpen. Let er ook op dat je een goede mengverhouding aanhoud en hem ook vooral niet te vet mengt. Als hij opgevoerd is (70cc) dan is 1:40 een prima verhouding, maar redelijk standaard zou ik hem op 1:50 houden. Ik heb enkel nooit zelf hoeven te mengen omdat er hier nog 2 total pompen staan waar je brommix kan tanken.
[ Voor 38% gewijzigd door Wackoz op 21-04-2010 22:19 ]
één is geen, twee is één
De HEMATKing schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:34:
En we hebben een Puch Maxi SIk ga hem morgen overschrijven en dan overmorgen ophalen
In de tussentijd even uitzoeken waar ik hem het goedkoopst kan verzekeren. Waar kan ik me goedkoop verzekeren als 17-jarige? Enkel WA en op oldtimerverzekering graag
Ohnee
Uw brommer is 15 jaar of ouder. Indien het opgegeven bouwjaar juist is, kunt u uw brommer niet bij HEMA verzekeren.
[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 21-04-2010 22:35 ]
Al gezien
En hij is nu bij de ANWB verzekerd.
Hier weet iemand vast wel raad mee:
Ik heb een aantal problemen waar ik een opsomming van zal geven, het gaat om een TGB 203 met een "Morini" blok:
- Starten gaat slecht, kickstart of electrisch maakt niet uit. Als de motor eenmaal loopt, is er niks aan de hand.
- Er komt benzine (of water, maar het ruikt echt naar benzine) uit de uitlaat. Het lijkt alsof het tussen de naden komt, die uitlaat is gaar, dat weet ik al, deze is een keer gelast. Hij "lijkt" wel dicht te zijn, want als ik de uitlaat dicht houd, slaat de motor af.
- Benzinefilter is nat (is denk ik benzine), loopt er ook uit.
- Carburateur lijkt over te lopen tijdens het starten, onder bij het blok komt een slangetje uit, hieruit komt benzine lopen.
- Benzinefilter lijkt smerig (is bruin van binnen), kan het zijn dat deze dicht zit en dat dit het starten bemoeilijkt?
Ik heb de bougie nog niet bekeken. Misschien dat het zin heeft als ik het goed aan pak, dus een keer de carburateur demonteer en deze reinig. Alleen dan heb ik ook weer nieuwe pakkingen nodig denk ik zo.
Als het blok eenmaal loopt, is er ook niks aan de hand.
Volgens mij is het benzineverbruik ook erg veel. Ik rijd er eigenlijk niet of nauwelijks mee, maar ik heb geloof ik nog geen 100 km gereden, maar heb wel 5 liter moeten tanken.
Zou dat slechte starten te maken kunnen hebben met het feit dat de benzinefilter misschien dicht zit?
Dit is trouwens alleen bij koude motor. Als hij 5 seconden gelopen heeft, dan kan ik hem vervolgens met een druk op de knop starten.
Ik heb een aantal problemen waar ik een opsomming van zal geven, het gaat om een TGB 203 met een "Morini" blok:
- Starten gaat slecht, kickstart of electrisch maakt niet uit. Als de motor eenmaal loopt, is er niks aan de hand.
- Er komt benzine (of water, maar het ruikt echt naar benzine) uit de uitlaat. Het lijkt alsof het tussen de naden komt, die uitlaat is gaar, dat weet ik al, deze is een keer gelast. Hij "lijkt" wel dicht te zijn, want als ik de uitlaat dicht houd, slaat de motor af.
- Benzinefilter is nat (is denk ik benzine), loopt er ook uit.
- Carburateur lijkt over te lopen tijdens het starten, onder bij het blok komt een slangetje uit, hieruit komt benzine lopen.
- Benzinefilter lijkt smerig (is bruin van binnen), kan het zijn dat deze dicht zit en dat dit het starten bemoeilijkt?
Ik heb de bougie nog niet bekeken. Misschien dat het zin heeft als ik het goed aan pak, dus een keer de carburateur demonteer en deze reinig. Alleen dan heb ik ook weer nieuwe pakkingen nodig denk ik zo.
Als het blok eenmaal loopt, is er ook niks aan de hand.
Volgens mij is het benzineverbruik ook erg veel. Ik rijd er eigenlijk niet of nauwelijks mee, maar ik heb geloof ik nog geen 100 km gereden, maar heb wel 5 liter moeten tanken.
Zou dat slechte starten te maken kunnen hebben met het feit dat de benzinefilter misschien dicht zit?
Dit is trouwens alleen bij koude motor. Als hij 5 seconden gelopen heeft, dan kan ik hem vervolgens met een druk op de knop starten.
[ Voor 4% gewijzigd door eX0duS op 22-04-2010 10:28 ]
Ik heb inmiddels de carburateur schoongemaakt, in de vaatwasser gedaan (werkt goed), de bougie vervangen (oude was goed en de kleur was ook in orde, maar toch voor de zekerheid vervangen),, het luchtfilter en benzinefilter vervangen.
Ik heb een keer moeten trappen, en het was meteen starten en lopen! Dus wellicht dat dit de oplossing geweest is.
Ik heb een keer moeten trappen, en het was meteen starten en lopen! Dus wellicht dat dit de oplossing geweest is.
Aan de symptomen te horen sloot vermoedelijk de vlotter niet goed af. Die heb je er waarschijnlijk af gehad om hem schoon te maken?
Inderdaad. Ik zal vandaag nog eens proberen of hij weer net zo goed start. Als dat zo is, heeft het in elk geval wel geholpen.
Heb alleen de oude pakking van de carburateur moeten her-gebruiken, bij de winkel hadden ze deze niet.
Volgens mij lijkt de benzine er nu langs af...
Heb alleen de oude pakking van de carburateur moeten her-gebruiken, bij de winkel hadden ze deze niet.
Volgens mij lijkt de benzine er nu langs af...
[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 23-04-2010 08:19 ]
Hey, heb momenteel met mijn vriendin haar scootertje ( waar ik zelf ook regelmatig op rij
) een apart probleem. Het ene knipperlicht knippert veel sneller dan het andere ( voorheen hadden ze dezelfde knipper snelheid ) . Het betreft hier een TGB cappuchino
De lampjes zijn bijna op dan-RoB- schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:02:
Hey, heb momenteel met mijn vriendin haar scootertje ( waar ik zelf ook regelmatig op rij) een apart probleem. Het ene knipperlicht knippert veel sneller dan het andere ( voorheen hadden ze dezelfde knipper snelheid ) . Het betreft hier een TGB cappuchino
Zal wel hetzelfde zijn als bij een auto, als er een lampje kapot is gaan alle lampjes aan die kant sneller knipperen zodat je weet dat er een lampje kapot is.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Damm valt me dan wel tegen aangezien de scooter kilometer teller op +- 600 staat! Mischien de lampjes eens omwisselen en kijken of die kant dan weer normaal knippertTouchdomex schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 13:23:
[...]
De lampjes zijn bijna op danVervangen van beide should solve the problem
edit: In iedergeval bedankt voor de info!
[ Voor 8% gewijzigd door r.e.s op 23-04-2010 14:18 ]
Inmiddels heeft het rechter achterknippertje het begeven. Maar nu knippert hij nog steeds slecht ( heb ook voor knipperlichten ). Of zou dat te maken hebben met het ontbreken van 1 knippper licht-RoB- schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 14:17:
[...]
Damm valt me dan wel tegen aangezien de scooter kilometer teller op +- 600 staat! Mischien de lampjes eens omwisselen en kijken of die kant dan weer normaal knippert
edit: In iedergeval bedankt voor de info!
Met slecht bedoel je snel? Dan komt het inderdaad door het kapotte lampje.
Subtiel schopje, gister bij de dealer geweest om de inruilwaarde van mijn brommer op te vragen, waarde viel me erg mee voor een 7 jaar oude Tomos. Waarom vragen om de inruilwaarde? Zodat ik vanaf 7 juni kan rossen op een schakelbrommer
Foto's volgen zodra ik 'em heb
Woei, heel nice
Wat voor schakelbrommer wil je kopen? Las ik iets over een TZR oid?
Ik vind het in principe nepmotoren, maar: Alles beter dan een Tomos.
* Destruction heeft een Tomos a3 s25 luxe gehad.. Teringding, was altijd kapot, ongeveer netzoals de R19 van Joopieboy
Alleen heb ik er geen schepen geld ingestopt, maar het ding op een gegeven moment gewoon weggeflikkerd 
Mn moeder kocht in 2k4 een Tomos a3 (zelfde maar een eind jonger), ook niets dan problemen.. Die tomos was dus ook alweer snel verdwenen
Ik vind het in principe nepmotoren, maar: Alles beter dan een Tomos.
* Destruction heeft een Tomos a3 s25 luxe gehad.. Teringding, was altijd kapot, ongeveer netzoals de R19 van Joopieboy
Mn moeder kocht in 2k4 een Tomos a3 (zelfde maar een eind jonger), ook niets dan problemen.. Die tomos was dus ook alweer snel verdwenen
[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 04-05-2010 23:41 ]
Och, motorisch is de Tomos fantastisch, zeker sinds de vervanging van de uitlaat
De rest laat het gewoon afweten, en dat begon toch serieus te worden. Remlichten gaan niet aan, dus de elektrische start is niet te gebruiken, knipperlichten haperen soms en overal zit wel roest. Rijden gaat nog steeds dikke prima 
En het is de TZR geworden inderdaad, vind ik zelf de mooiste schakelbrommer. Heb voor een schakel gekozen omdat er niks anders is wat ik mooi vind. De opvallende modellen van Tomos vind ik wel mooi (Revival TS en Streetmate), maar ik koop toch niet dezelfde brommer weer (alleen de kappen zijn iets anders). Zeker niet gezien ik ondertussen drie keer de nieuwwaarde aan reparaties ben kwijt geraakt.
Scooters, tjah ik snap de aantrekking wel, maar ik vind het niks. Uitstraling van niks, zitpositie is ruk en het geluid vind ik echt verschrikkelijk. Enige wat ik nog wilde overwegen zijn die cruise-scooters (Elystar en consorten), maar vond ik toch niet sportief genoeg
Ander model dan een buikschuiver zou ik ook niet nemen. Met een crosser door de stad, liever niet
Die sm-modellen vind ik dan weer te kleine wielen hebben. Dus, de TZR
En het is de TZR geworden inderdaad, vind ik zelf de mooiste schakelbrommer. Heb voor een schakel gekozen omdat er niks anders is wat ik mooi vind. De opvallende modellen van Tomos vind ik wel mooi (Revival TS en Streetmate), maar ik koop toch niet dezelfde brommer weer (alleen de kappen zijn iets anders). Zeker niet gezien ik ondertussen drie keer de nieuwwaarde aan reparaties ben kwijt geraakt.
Scooters, tjah ik snap de aantrekking wel, maar ik vind het niks. Uitstraling van niks, zitpositie is ruk en het geluid vind ik echt verschrikkelijk. Enige wat ik nog wilde overwegen zijn die cruise-scooters (Elystar en consorten), maar vond ik toch niet sportief genoeg
Ander model dan een buikschuiver zou ik ook niet nemen. Met een crosser door de stad, liever niet

Ik heb voor korte tijd een Peugeot Elyseo gehad (iemand moest er vanaf, ik heb hem gekocht om door te verkopen, maar tussendoor af en toe zelf gebruikt). Ding had toen bijna 50k km gelopen. Motorisch prima, alles deed het. Ding ging ook best leuk door de bochten, maar het schijnt dat ze bij nat weer instabiel worden.
TZR lijkt mij persoonlijk dan ook een betere keus.
TZR lijkt mij persoonlijk dan ook een betere keus.
Aangezien hier mensen zitten die meer verstand hebben dan ik wat betreft scooters wilde ik beroep doen op jullie kennis en ervaringen
Mijn vader wil een scooter kopen voor woon-werkverkeer en wil graag een kwalitatief goed ding. Als eerst kregen we als tip bij de lokale scootertoko dat Sym en Kymco goede merken zijn die niet al te veel geld kosten, maar kwalitatief prima zijn. Later zag m'n vader een Vespa en een Malaguti Centro SL die hij best mooi vond. Deze zouden erg goed zijn kwa kwaliteit en zo voelen ze ook wel aan. Wij hebben nu een lijstje met deze scooters:
Sym Symphony 4T (grote wielen, goede prijs-prestatie verhouding)
Sym Cello 4T
Malaguti Centro SL (grote wielen, hele goede kwaliteit)
Vespa (volgens mij de Vespa LX)
Welke zouden jullie ons kunnen aanraden als we een goede, betrouwbare, comfortabele scooter zoeken die lang gebruikt gaat worden voor woon-werkverkeer? Zijn er andere alternatieven die we zouden moeten overwegen?
Sym Symphony 4T (grote wielen, goede prijs-prestatie verhouding)
Sym Cello 4T
Malaguti Centro SL (grote wielen, hele goede kwaliteit)
Vespa (volgens mij de Vespa LX)
Welke zouden jullie ons kunnen aanraden als we een goede, betrouwbare, comfortabele scooter zoeken die lang gebruikt gaat worden voor woon-werkverkeer? Zijn er andere alternatieven die we zouden moeten overwegen?
Italiaans is alles behalve betrouwbaar (en ik kan het weten met m'n Benelli
)
Heb veel met Kymco's gereden, meer dan tien jaar geleden, en dat waren toen al prima machines met weinig problemen.
Toegegeven, Italiaanse machines rijden vaak wél heerlijk áls ze het doen
Heb veel met Kymco's gereden, meer dan tien jaar geleden, en dat waren toen al prima machines met weinig problemen.
Toegegeven, Italiaanse machines rijden vaak wél heerlijk áls ze het doen
[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 15-05-2010 23:01 ]
Ik heb juist de ervaring dat de italianen het altijd doen
Nooit problemen gehad met diverse Vespa's en Gilera's (en dan niet alleen de Citta'tjes..).
Sym ben ik niet mee bekend. Kymco, tsja.. Nieuw zijn ze niet heel duur, en dat heeft een reden zeg ik maar
Als je er max. 2 jaar mee wilt doen en hem dan weer inruilt voor een nieuwe, kun je er geen buil aan vallen
Sym ben ik niet mee bekend. Kymco, tsja.. Nieuw zijn ze niet heel duur, en dat heeft een reden zeg ik maar