Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 10 ... 46 Laatste
Acties:
  • 278.793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Zou inderdaad niet voor een Italiaan kiezen. Zien er mooi uit, maar kwalitatief lijkt het toch minder. Dat is tenminste de ervaring met mijn Italjet.
Sym is voor zover ik weet verre van kwaliteit, en eerder Chinese namaak.

Ga in ieder geval voor een brommer met minarelli of piaggio blok. Daar zijn legio reserveonderdelen voor, in tegenstelling voor morini's en overige meuk. Mijd ook scooters met injectiemotoren zoals de Aprillia Di-tech.
Vespa's, maar bijv. ook Peugot's, hebben een prima reputatie qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Maar Peugeot heeft een eigen blok, dus zit je weer met de onderdelen. Het is minder, hoewel voor Peugeot toch nog aardig wat te vinden is.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Bedankt voor de reacties :)

Ik zie alleen tegenstrijdige berichten :P Italiaanse merken zouden niet helemaal geweldig zijn, maar Vespa's (italiaans dacht ik) zijn dan wel weer betrouwbaar :? Op de site van Malaguti staat dat de Centro SL een Piaggio motor zou hebben en dat zou dus goed zijn.

Met langdurig gebruik bedoel ik dus dat we dat ding aanschaffen en dan toch minimaal een jaar of 6 gaan gebruiken voor woon-werkverkeer. Dus omruilen of verkopen is niet wat we willen over 2 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:04
Een nette Vespa LX 4t rijdt prima hoor, daar kan je even mee vooruit :) Daarbij zien ze er ook het beste uit van het lijstje dat je eerder poste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Oguz286 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:35:
Aangezien hier mensen zitten die meer verstand hebben dan ik wat betreft scooters wilde ik beroep doen op jullie kennis en ervaringen :) Mijn vader wil een scooter kopen voor woon-werkverkeer en wil graag een kwalitatief goed ding. Als eerst kregen we als tip bij de lokale scootertoko dat Sym en Kymco goede merken zijn die niet al te veel geld kosten, maar kwalitatief prima zijn. Later zag m'n vader een Vespa en een Malaguti Centro SL die hij best mooi vond. Deze zouden erg goed zijn kwa kwaliteit en zo voelen ze ook wel aan. Wij hebben nu een lijstje met deze scooters:

Sym Symphony 4T (grote wielen, goede prijs-prestatie verhouding)
Sym Cello 4T
Malaguti Centro SL (grote wielen, hele goede kwaliteit)
Vespa (volgens mij de Vespa LX)

Welke zouden jullie ons kunnen aanraden als we een goede, betrouwbare, comfortabele scooter zoeken die lang gebruikt gaat worden voor woon-werkverkeer? Zijn er andere alternatieven die we zouden moeten overwegen?
Absoluut de Vespa (LX, LXV en S zijn allemaal goede kwaliteit). Rijdt echt heerlijk, ook goede kwaliteit en dergelijke. Sym zou ik sowieso als eerste van het lijstje schoppen, dat is naar mijn mening de grootste rommel die er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-06 18:50

-tom-562

Oliesjeik

Want? Heb je er ervaring mee?
Een Vespa is volgens mij ook 2x zo duur als een Sym

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat zou het oordeel toch juist eerder bevestigen? Goedkoop is duurkoop, vooral met Chinese import.

Ik weet in ieder geval dat Sym met zijn "Jet 50" een imitatie van (mijn) Italjet Formula-50 heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door frickY op 16-05-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn nieuwe scooter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WebElby1s8RRvTqTYzhr4RYv/full.jpg
Op een automeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

En mijn collectie 8)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rdl89pETphYd9ebFg8OurU7y/thumb.jpg
Links een Puch Maxi S, is een hobbydingetje. In het midden mijn daily: een Peugeot Vivacity uit 2002 met 22k op de teller. Rechts mijn Peugeot Speedfight die total loss verklaart is. Ik ben hem aan het slopen om het blok onder mijn Vivacity te hangen, want dat past gewoon >:) Ik moet alleen nog uit zien te vinden waar ik mijn radiateur op ga hangen :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sa0Nf0LVuRkDZCwdMZUvIiza/thumb.jpg
Zonder kappen blijft er geen flikker over van zo'n ding :D

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 03-06-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Oguz286 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:59:
Bedankt voor de reacties :)

Ik zie alleen tegenstrijdige berichten :P Italiaanse merken zouden niet helemaal geweldig zijn, maar Vespa's (italiaans dacht ik) zijn dan wel weer betrouwbaar :? Op de site van Malaguti staat dat de Centro SL een Piaggio motor zou hebben en dat zou dus goed zijn.

Met langdurig gebruik bedoel ik dus dat we dat ding aanschaffen en dan toch minimaal een jaar of 6 gaan gebruiken voor woon-werkverkeer. Dus omruilen of verkopen is niet wat we willen over 2 jaar. :)
Ik heb ook een ervaring en er inmiddels 13K probleemloze woon-werk en prive km's opzitten (3,5 jaar). De LX rijdt inderdaad super. Betrouwbaar, comfortabel en met wat aanpassingen zeer soepel. Ook voor deze oude rot (32 jaar!).

Als ik je de volgende dingen maar meteen mag aanraden:
-groot windscherm. Dat is echt een 'noodzaak'. Ik rij er zomer en winter mee en het is altijd comfortabel rijden achter zo'n scherm. Nooit geen wind, kou, regen. In de zomer is het ook geen vliegen happen. Helmpje open, zonnebrilletje op en genieten maar. Afgelopen winter de hele winter doorgereden, ook met -15. Okay het is wat koud, maar zeker goed uit te houden als je je benen achter de kap houdt (eventueel een regenbroek aan voor de warmte) en achter het scherm blijven.
-77cc Malossi cylinder icm met een malossi nokkenas. Elektronische begrenzer eraf en varioring eruit en je haalt de 70-75. Trekt lekker op, je kunt lekker meerijden met het verkeer zonder dat vrachtwagen! je binnen de bebouwde kom inhalen etc etc. Gewoon puur voor het comfort, want zonder dit, rijdt hij zeer matig en echt te langzaam. Standaard reed die van mij 41 op de teller. Als mijn vriendin meereed was het 38 ofzo.. Dat wil je gewoon niet. Dus investeer de bovenstaande dingetjes en je zult er geen spijt van hebben!

Verbruik na aanpassing is 1:37 ofzo (als ik me niet vergis)

Ik heb hem voor mijn 29e mezelf cadeau gedaan en iedereen was sceptisch, maar inmiddels weten ze beter. Het was mijn beste aankoop van de afgelopen 5 jaar!

Mocht je hem een keer willen proberen (en je woont in de buurt) pm me maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystikal op 03-06-2010 20:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Dankje voor de reply Mystikal. We hebben besloten een LX 50 snorscooter te kopen (dus 25 km/u) omdat dat snel genoeg is voor het woon-werkverkeer van mijn vader. Hij heeft ook een groot windscherm besteld, zeker nu hij geen helm hoeft te dragen lijkt mij dat ook handig.

Over het aanpassen van cylinders and nokkenassen: dat is niet iets wat mijn vader zal doen. Hij wil gewoon een scooter kopen en gaan. Bovendien lijkt mij dat niet prettig voor de garantie, maar misschien is het iets voor na die periode. Hoe zit het trouwens met de legaliteit van zo'n vervanging? Mag dat überhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Die vervangingen zijn illegaal, maar ik ben het met Mystikal eens dat ze zeer zinvol zijn op dergelijke scooters ;)
Officeel mag een niet meer dan een 50cc blokje hebben, maar velen leggen er een 70cc cilinder onder zodat het spul een stuk harder optrekt. Voornamelijk de sjappies doen dat, maar ik kan heel goed begrijpen waarom je dat zou doen, het scheelt namelijk echt gigantisch.

Wat ik in jouw geval zou doen, aangezien je een snorscooter koopt is om hem eerst netjes in te rijden en daarna naar begrenzingen te gaan kijken. Dat is sowieso je eerste stap. Je vader zal het in het begin nog wel leuk vinden, die 25 km/h, maar na een tijdje verveelt het gigantisch. Je scooter is standaard begrensd en die begrenzers kun je er dus af halen of laten halen zodat je scooter op zijn orginele vermogen rijd en alle kracht benut word. Dan rijd je snorscooter zo ~50-60 km/h.

Harder dan dat wil je sowieso niet, want dat is erg onprettig zonder helm :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Oguz286 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:44:
Dankje voor de reply Mystikal. We hebben besloten een LX 50 snorscooter te kopen (dus 25 km/u) omdat dat snel genoeg is voor het woon-werkverkeer van mijn vader. Hij heeft ook een groot windscherm besteld, zeker nu hij geen helm hoeft te dragen lijkt mij dat ook handig.

Over het aanpassen van cylinders and nokkenassen: dat is niet iets wat mijn vader zal doen. Hij wil gewoon een scooter kopen en gaan. Bovendien lijkt mij dat niet prettig voor de garantie, maar misschien is het iets voor na die periode. Hoe zit het trouwens met de legaliteit van zo'n vervanging? Mag dat überhaupt wel?
Oeps, ik heb je originele vraag niet gelezen. Ik wist niet dat het voor je vader was :).

Maar een windscherm is een goed idee. Ik snap wat je bedoelt mbt de garantie. Ik heb me daar niet zo druk om gemaakt. Mede omdat als je de kosten van een scooter vergelijkt met de kosten van een auto (wat ik gewend ben) staat dat in schril contrast met elkaar.

Nee, het mag niet. Aangezien in de papieren staat dat hij 49cc is, en na mijn upgrade is ie 77cc. Maar ik weet niet of ze tegenwoordig testen op vermogen of snelheid (of beiden). Maar ik ben nog nooit aangehouden.
De cylinder geeft meer snelheid. De nokkenas een betere accelaratie. Niets schokkends, maar wel stukken beter als standaard. Met name de range tussen de 50 en 70 trekt hij 'goed' door. Maar goed, je hebt een snorscooter en dat is net allemaal anders.

Zijn die snorscooters geen 2-takt? En is er een reden dat hij de 25km/u neemt ipv de 45km/u?

Hmm te laat. :). Gezien de reactie van mijn bovenbuurman en dat hij het heeft over 50-60, dan ga ik ervan uit dat het een 2-takt is. Een 4-takt is iets moeilijker 'op te voeren' vanwege het feit dat hij niet begrensd is op de uitlaat. Dat is meteen ook het enige nadeel. Een 4-takt is namenlijk veel zuiniger en heeft stukken minder onderhoud nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 04-06-2010 09:59 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 00:08
Ladies and gentleman, I've got him :P sinds vorige week vrijdag
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/th_26052010093.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/th_26052010094.jpg
Meer foto's binnenkort ;)
Heel blij dat ik voor deze gekozen heb, rijden is echt fantastisch :D Schakelen had ik ook in een kwartiertje wel door, netjes wegrijden ging na een uurtje ook prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Mijn scooter staat inmiddels weg te rotten, sinds ik me rijbewijs heb rijd ik hoogstens op de Vivacity van me vriendin als er geen auto voor handen is.

Misschien maar eens kijken of ik dat ding nog kwijt raak.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
Ja het betreft een 2-takt 25 km/u snorscooter. Met legaliteit doelde ik eigenlijk meer op het er afhalen van de begrenzer. Als dat legaal is zie ik geen reden om het niet eraf te halen. Maar het is sowieso voor woon-werkverkeer van een km of 8-9 en mijn vader is geen snelheidsduivel, dus die vindt het prima denk ik. 45 km/u versie vereist een helm en de verzekering is een stuk duurder. Bovendien maakt het voor zijn traject echt bijna niets uit of hij 45 mag op de gewone weg of 25 op het fietspad, het zal ongeveer even lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Wordt de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximumconstructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h, overschreden, dan is dat een indicatie dat de brom- of snorfiets is opgevoerd.
Dus 25+5=30. Dan heb je nog een correctie van 5 km/h. Dus totaal mag je 35km/h als je zou meten met GPS zonder dat je een boete krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mystikal schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:47:
Ik heb hem voor mijn 29e mezelf cadeau gedaan en iedereen was sceptisch, maar inmiddels weten ze beter. Het was mijn beste aankoop van de afgelopen 5 jaar!
Tot het moment dat je wordt aangehouden :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Hey ik heb een paar probleempjes met mijn Snorscooter Peugeot Vivacity.
Als ik 'm aanzet en vol gas geef dan lijkt het alsof de scooter dan stationair loopt en slaat dan af.
Als ik heeel maar dan ook heel rustig optrek,waarbij de scooter dan 10-15 km/h loopt, gedurende 100m , en dan vol gas geef dan slaat de motor niet af. Voor de rest van de rit rijdt de scooter dan ook vlekkeloos.

Probleempje 2:

soms trekt de scooter heel langzaam op. Vooral van 20 naar 30 Km/h duurt soms 250m.

Wat is er mis met mijn scooter?

PS. Bougie is onlangs vervangen , voldoende (nieuwe) olie , varioplaat is eruit gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door n0elite op 04-06-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 17:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Warm laten lopen? :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Doe ik al , en toch slaat hij dan af. Kan het niet liggen aan de luchttoevoer ofzo? of dat tie verzuipt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maakt hij een bwoaoaoap geluid? Als hij dat doet, verzuipt hij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hèhè, eindelijk foto's gemaakt :P
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/TZR/th_25062010095.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/TZR/th_25062010096.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/TZR/th_25062010097.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k202/Martinator85/TZR/th_25062010098.jpg
jaja, had even moeten wachten tot die fietsers weg waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:51:
Hèhè, eindelijk foto's gemaakt :P
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
jaja, had even moeten wachten tot die fietsers weg waren
He dat komt bekend voor :+

http://maps.google.nl/map...Jw&cbp=12,142.43,,0,15.96

Als alles volgens plan verloopt rijd mijn vespaatje volgende week weer. Heb eindelijk mijn carburateur terug... Hij is deels aangesloten maar heb het nu te druk met school. Die beunhaas die het wel eventjes zou doen heeft het zo vaak uitgesteld dat ik daar maar uiteindelijk zelf mijn carburateur op heb moeten halen... :/ Nu ben ik er zelf maar mee bezig gegaan. Vermoedelijk kom ik er wel weer uit :') Maar moet er eventjes tijd voor maken en ervoor gaan zitten... :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
@Touchdomex: ik dacht wel dat je het zou herkennen :P Één van de mooiere locaties van Groningen if you ask me, vooral voordat die wijk van jou er lag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:01

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:05:
@Touchdomex: ik dacht wel dat je het zou herkennen :P Één van de mooiere locaties van Groningen if you ask me, vooral voordat die wijk van jou er lag ;)
Ga dan een stukje verderop :> Bakkerslaantje uit en dan bij de Peizermade (mijn achtertuin) kijken. Heb je hetzelfde effect en beeld maar dan iets verderop ;) :+ Opzich vind ik dit nu met die wijk erbij niet echt mooi.... Wijk verderop (waterwijk) vind ik mooier :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zijn die Chinese retroscooters eigenlijk wat? Je ziet ze nu superveel rondrijden en ze zien er ook best leuk uit. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit (zelfde model, stuur, lamp, veel verder heb ik ze niet bekeken :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
n0elite schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:26:
Hey ik heb een paar probleempjes met mijn Snorscooter Peugeot Vivacity.
Als ik 'm aanzet en vol gas geef dan lijkt het alsof de scooter dan stationair loopt en slaat dan af.
Als ik heeel maar dan ook heel rustig optrek,waarbij de scooter dan 10-15 km/h loopt, gedurende 100m , en dan vol gas geef dan slaat de motor niet af. Voor de rest van de rit rijdt de scooter dan ook vlekkeloos.

Probleempje 2:

soms trekt de scooter heel langzaam op. Vooral van 20 naar 30 Km/h duurt soms 250m.

Wat is er mis met mijn scooter?

PS. Bougie is onlangs vervangen , voldoende (nieuwe) olie , varioplaat is eruit gehaald.
Is laatst helemaal schoongemaakt van binnen , niks te zien , vriend denkt dat de uitlaat verstopt zit en dat een zuiger vervangen moet worden. mag ook wel na 13.500 km :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35
Marzman schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:42:
Zijn die Chinese retroscooters eigenlijk wat? Je ziet ze nu superveel rondrijden en ze zien er ook best leuk uit. Ze zien er ook allemaal hetzelfde uit (zelfde model, stuur, lamp, veel verder heb ik ze niet bekeken :p )
Neen. ;) Ze zijn van inferieure kwaliteit. Je krijgt waar je voor betaalt. ;)
De materiaalkwaliteit is gewoon minder. Ik zou zelf eerder een goede tweedehandse "merk" scooter kopen, behalve de Peugeot V-clic, die is namelijk hetzelfde als zo'n Chinees ding, alleen dan met een Peugeot logo erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Marzman schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 21:42:
Helaas lees je natuurlijk alleen de negatieve dingen over die chineesjes, de mensen
die wél tevreden zijn zullen dat niet (of zelden) op het internet gaan vermelden. ;)

Persoonlijk denk ik dat het met de prijs/kwaliteit verhouding wel meevalt. Ik bedoel,
voor dat geld moet je er ook niet teveel van verwachten. Ik zag er eergisteren bij de
winkel één staan voor maar €875,- Tja.. Voor een nieuwe retro snorscoot is dat niet
veel natuurlijk, al zou ik hem niet echt kopen om jarenlang dagelijks (bijvoorbeeld)
50km woon/werk of huis/school te gaan rijden, lijkt me wel echt ideaal voor die paar
zomermaanden die we hier hebben. Wel makkelijk om even een ijsje te halen ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://www.hojonkman.nl/files/producten/groot/agm-retro-special-extra-in-gepimpte-stijl-nieuw-met-gratis-slot567.jpg

Waarschijnlijk koop ik binnenkort ook zo'n ding voor de fun, kost geen drol.
Een beetje fatsoenlijke fiets is tegenwoordig een stuk duurder. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die bedoel ik inderdaad :)

De afwerking zal wel minder zijn, maar ze lijken mij ook wel leuk voor in de stad :) Ik kan hem alleen niet kwijt (gedeelde schuur en een berging op twee hoog ;) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik denk zelf dat de onderdelen harder slijten. De marges zijn ruimer dan bij een "a-merk" fabrikant. De cilinder zal sneller verslijten.
Daarbij denk ik ook dat ze sneller roesten. Kan het niet met zekerheid zeggen omdat ik er zelf geen heb. Maar ik mag aannemen dat als je voor een Yamaha het dubbele betaald, je daar toch ook wel iets meer kwaliteit voor terug krijgt.

[ Voor 34% gewijzigd door eX0duS op 27-06-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Oh, maar daar ben ik ook wel van overtuigd.
Kijk, deze dingen kosten niet voor niets een kwart van wat een vergelijkbaar retro model
van (ik noem maar iets) Vespa/Aprilia kost. Maarja, voor die paar (droge) kilometers welke
ik per zomer ermee zal maken.. Zoals ik al eerder zei, de mijne wordt puur voor de 'fun'. ;)

Ik zou zo'n ding echter niemand aanraden voor woon/werk oid, volgens mij roest/pruttelt het
ding je na de eerste plensbui onder je kont vandaan.. (maar ook dat is gissen natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wellicht dat iemand het hier weet wat er aan de hand is.

Als ik mijn scooter op contact zet, werkt de electra niet. Electrische start werkt niet, claxon werkt alleen met een tikje, knipperlicht werkt niet (je hoort wel iets heel snel tikken).
Met de kickstart werk de scooter wel. De claxon doet het dan wel min of meer, en gaat harder als je gas geeft.

Het lijkt alsof de accu leeg is, als ik deze door meet is deze echter wel 12v. Helaas is mijn multimeter elke keer als ik hem nodig heb leeg, weet ook niet waarom, dus deze doet het nu weer niet. ;)

De zekering is in orde.
Weet iemand wat dit kan zijn? Eerst werkte de electrische start goed, ging goed rond, maar na een ritje werkte deze gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

eX0duS schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:25:
Wellicht dat iemand het hier weet wat er aan de hand is.

Als ik mijn scooter op contact zet, werkt de electra niet. Electrische start werkt niet, claxon werkt alleen met een tikje, knipperlicht werkt niet (je hoort wel iets heel snel tikken).
Met de kickstart werk de scooter wel. De claxon doet het dan wel min of meer, en gaat harder als je gas geeft.

Het lijkt alsof de accu leeg is, als ik deze door meet is deze echter wel 12v. Helaas is mijn multimeter elke keer als ik hem nodig heb leeg, weet ook niet waarom, dus deze doet het nu weer niet. ;)

De zekering is in orde.
Weet iemand wat dit kan zijn? Eerst werkte de electrische start goed, ging goed rond, maar na een ritje werkte deze gewoon niet meer.
Versleten accu of dynamo. Waarschijnlijk dat laatste want accu's beginnen meestal in de winter met slecht functioneren.

Hang eens een lader aan je accu om te kijken of hij daarna wel even normaal werkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 12-07-2010 12:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik gebruik hem weinig. Als ik hem na een week electrisch start, slaat hij niet gelijk aan, kan wel een minuut lang door starten, maar heeft geen zin, misschien komt het daar door. Ook moet ik redelijk vaak kicken voordat hij het doet.
Maar als ik hem gebruik, is er niks aan de hand. Als hij 1-2 dagen stilstaat, start hij ook gelijk met de electrische start, maar na een week niet.
Er zit wel benzine in het benzinefilter, en hij zuigt ook de benzine aan, ik zie het stromen.
Ik heb een tijd geleden de carburateur schoongemaakt (gedemonteerd), sindsdien is het wel een stuk beter. Voorheen liep er tijdens het starten ook benzine uit de carburateur. Dat is sindsdien ook niet meer.

Maar als de accu leeg is, geeft deze dan nog steeds 12v aan? Ik denk dat een acculader even duur is als een nieuwe accu. :p

Waar zit de dynamo meestal op een scooterblok, is dat zelf te vervangen eventueel?

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 12-07-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je moet de spanning op de accu meten onder belasting ;) Als hij dan heel hard inzakt is het einde verhaal dacht ik toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik ben eens gaan kijken naar acculaders. Prijzen verschillen nogal, zo zag ik er bij de Praxis een liggen voor 35 euro, en bij de Brezan een van bijna 100 euro!
Ik heb er nu maar een bij de Action gekocht voor 8 euro. Of het wat is weet ik niet, je kan er in elk geval je accu mee bijladen, dus we zullen zien.

Heb ik andere batterijen gekocht voor die multimeter, blijkt nu dat die zekering foutsie is. Zo irritant. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb 2 van die actionladers, tijdens de winterperiode o.a, houden die de accu's van mn motoren in leven :) Ik haal letterlijk alleen de buddy eraf, actionlader erop, stekker erin en that's it :+

Dynamo van een scooter zit btw meestal in de ontsteking. Onsteking + vliegwiel = stroom, etc.. you get the drift.. Als-ie niet oplaadt is er wschl. een koolborstel oid versleten.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb vannacht die accu aan de lader gehangen, je zou zeggen dat hij dan wel opgeladen is, er zitten 2 lampjes op, rood en groen, rood is voor laden en groen voor ontladen (tenminste dat staat erop), de gebruiksaanwijzing zegt verder niks over deze lampjes. Groen heb ik in elk geval ook zien branden.

Helaas werkt het nog niet. Ik zal eerst nog een multimeter moeten halen ,maar ik had eerder wel 12v gemeten.

Als ik de scooter electrisch probeer te starten, dan tikt er zo'n zwart blokje onder de knap, vrij snel. Er staat op SECC en nog wat andere zaken. Ik denk dat dit het start relais is?

Verder klinkt het ook alsof de scooter te weinig stroom krijgt, zoals de claxon die het maar heel zielig doet.

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 13-07-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Hmm, ik heb sinds gisteren dat mijn snelheidsmeter en afstandsmeter weeer niet werkt. Ik heb er 6 maanden geleden een nieuwe kabelboom in laten zetten, en nu doet tie het weer niet |:( .

Ik mag hopen dat ik er nog garantie op heb, ik zou het slecht vinden als het nu alweer gebroken is. Tenzij het los geschoten is natuurlijk, maar ik baal er wel van..

Het gaat overigens om een Vespa LX4t.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:00

The Executer

Lekker belangrijk!

eX0duS schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:55:
Ik heb vannacht die accu aan de lader gehangen, je zou zeggen dat hij dan wel opgeladen is, er zitten 2 lampjes op, rood en groen, rood is voor laden en groen voor ontladen (tenminste dat staat erop), de gebruiksaanwijzing zegt verder niks over deze lampjes. Groen heb ik in elk geval ook zien branden.

Helaas werkt het nog niet. Ik zal eerst nog een multimeter moeten halen ,maar ik had eerder wel 12v gemeten.

Als ik de scooter electrisch probeer te starten, dan tikt er zo'n zwart blokje onder de knap, vrij snel. Er staat op SECC en nog wat andere zaken. Ik denk dat dit het start relais is?

Verder klinkt het ook alsof de scooter te weinig stroom krijgt, zoals de claxon die het maar heel zielig doet.
En dit is met de lader ook aangesloten? Correct me if i'm wrong, maar als je je lader ook aansluit krijgt je startmoter iig genoeg stroom waardoor je eventueel uit kunt sluiten dat het je accu is.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Nee, accu aangesloten in de scooter, niet de lader er aan laten zitten... Kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb geen idee of dat kan. En dat blokje is inderdaad je startrelais. Als je met een multimeter je accu uitgesloten hebt, zou ik het zoeken bij de startmotor. Maar dat ding zit (bij Peugeot dan) op een plaats waar je hem never nooit niet weg kunt halen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
The Executer schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:18:
En dit is met de lader ook aangesloten? Correct me if i'm wrong, maar als je je lader ook aansluit krijgt je startmoter iig genoeg stroom waardoor je eventueel uit kunt sluiten dat het je accu is.
Dan fikt in 1 klap je hele lader af (of als hij gezekerd is, zijn zekering). Een startmotor vreet vééél te veel stroom voor zo'n acculadertje.

Het startrelais hoort niet snel te tikken (ratelen). Je hoort hem 1 tik te horen maken op het moment dat je de startknop indrukt, en een zachtere tik als je hem weer loslaat.
Snel tikken kan betekenen dat je accu nog te leeg is. Op het moment dat hij schakelt heb je een spanningsval waardoor het relais uitschakelt, waardoor de spanning terug komt, hij weer schakelt, etc.

Het je een vloeistof accu? Zit hier dan nog wel voldoende 'water' in? Voor een euro ov €15 heb je een nieuwe gelaccu.

[ Voor 35% gewijzigd door frickY op 13-07-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb eindelijk een multimeter gevonden. Ik meet 14v als de scooter loopt. Als ik probeer te starten zakt het voltage in naar 2 a 3v. Wat me dus niet normaal lijkt. Ik denk dat de accu gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Inderdaad. Die 14 volt geeft namelijk aan dat hij wél bijgeladen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb inmiddels de accu vervangen voor een nieuwe, en alles werkt weer zoals vanouds... Nu nog afwachten of dat ook zo blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Het lijkt me zeker dat je accu dood is. De 14 volt die je meet is de laadstroom met draaiende motor, dat is normaal. Geef je gas dan hoort deze ook niet veel te stijgen. Doet ie dat wel, dan is je spanningsregelaar stuk en heeft de accu dus te lijden gehad onder een veels te hoge laadstroom tijdens het rijden en zodoende overleden. Ziet de accu er nog 'goed' uit trouwens, netjes recht en staat hij nergens bol bijvoorbeeld?

lol - facepalm :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoeveel kost een liter goede kwaliteit olie?
Kost dat iets van 7 euro per liter?
Ik wil dit graag weten om te kosten te berekenen voor het verbruik.

Is dit goede kwaliteit olie voor in een 4 takt scooter?
http://www.euroscooters.n...alen-betalen-p-12068.html

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Olie voor een 4takt? Heb nog nooit op een 4takt gereden, maar volgens mij hoef je daar juist geen olie in te gooien, of maak ik nou een lelijke vergissing?
edit: mbt verbruik dan, voor smering heb je het juist wel nodig natuurlijk :P

[ Voor 20% gewijzigd door Martin op 19-10-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Spruit 11 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 02:53:
Hoeveel kost een liter goede kwaliteit olie?
Kost dat iets van 7 euro per liter?
Ik wil dit graag weten om te kosten te berekenen voor het verbruik.

Is dit goede kwaliteit olie voor in een 4 takt scooter?
http://www.euroscooters.n...alen-betalen-p-12068.html
Ik geloof niet dat daar de kosten in zitten. Ik heb er nu 14k mee gereden (Vespa LX 4T) en er is pas 1 keer olie vervangen.

^^ je hebt gelijk. Alleen olie voor smering en dat is dus erg weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door Mystikal op 19-10-2010 10:26 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Speciaal ontwikkeld om het slippen van een natte koppeling te voorkomen, en houdt distributie ketting vrij van aanslag
WTF, daar hoort die olie toch helemaal niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Met zo'n klein scootertje is elke 10w40 (of wat er volgens de fabrikant in moet) goed. Desnoods koop je de olie van de Action, erg goedkoop en verwissel je het wat eerder samen met het oliefilter. Dat is altijd goed om te doen. Olie kan heel duur verkocht worden hoor..

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoeveel olie gebruikt een 4-takt scooter dan?
Ik dacht 1 liter op circa 1000 kilometer, maar misschien is dat wel voor een 2-takt.
Dit kan dus wel relevant zijn als de olie duur is.

Is trouwens een Hyosung Rush 4-takt of 2-takt? Ik kan het nergens vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat is hoogst waarschijnlijk een 2takt.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Je moet olie niet bereken als verbruik bij een 4-takt, maar bij onderhoud. Ik weet niet hoe veel olie er in zo'n reservoir gaat, maar als Mystikal bij 14K 1 keer de olie vervangen heeft, zal het minder dan een liter per 1000km zijn. Bij 2-takt hangt het af van het verbruik. Er wordt meestal 1:50 gemengd dacht ik, dus stel dat je scooter 1:30 doet dan heb je een olieverbruik van 1:1500km.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Heeft er iemand ervaring met hoelang remblokken/schijven meegaan bij Vespa (4-takt?).
Ik heb er nu 14k meegereden en nog steeds geen nieuwe blokken.

Ik rij wel harder dan standaard (75), dus dit zal meer aanslag op de remmen geven. Van de andere kant rem ik altijd hard en kort, dus dat zou de levensduur weer moeten verlengen.

Vespa heeft voor schijfrem, achter trommel overigens.

Basement Bios ---- Exo-S

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Gewoon af en toe even kijken, lijkt mij. En als je geschraap hoort, is er iets aan de hand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 19:06

Metro2002

Memento mori

Mijn vriendin en ik willen in de lente allebei een brommer of scooter kopen om mee naar Parijs te rijden (vanaf Schiedam). Wat zou dan het handigst zijn om aan te schaffen? Een brommer? een scooter? 2e hands of nieuw? en belangrijker nog, kan de gemiddelde brommer of scooter wel een afstand van ongeveer 500km achter elkaar rijden zonder warm te lopen of onderweg uit elkaar te vallen? :+

Ik heb sowieso een paar wensen, in elk geval een 4 takt, zo zuinig mogelijk en het moet 45km/u zijn. Nog merken die te vermijden zijn? Heb zelf al zitten kijken naar Kymco agility en Piaggio (zip).

en hoe zit het met tanken, zo'n brommer of scooter heeft maar een klein tankje dus het lijkt me raadzaam om een reservejerrycannetje ofzo mee te nemen.

Mensen met ervaring voor lange afstand rijden , graag info! :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

hoe wil je je bagage meenemen?
Aan je plaatje te zien houdt u van fietsen, is de fiets dan niet leuker? (is ook beter voor het milieu :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dan ben je ineens een stuk langer onderweg naar Parijs ;) Als je comfortabel wilt reizen is een Peugeot Elystar aan te raden. Er was hier iemand (unclero?) die zo'n ding heeft/had en hij was/is er erg over te spreken. 12 liter tank en injectie dus je hoeft niet vaak te tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

brilsmurfffje schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:00:
hoe wil je je bagage meenemen?
Aan je plaatje te zien houdt u van fietsen, is de fiets dan niet leuker? (is ook beter voor het milieu :+ )
bagage gaat gewoon in een rugzakje mee of evt een topkoffer. En ja fietsen is wel leuker maar 500km op 1 dag is net een beetje te ver eigenlijk om te fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik ben naar een winkel geweest om te vragen naar een goede, betrouwbare scooter.
De verkoper kwam op de proppen met de Sym Orbit II voor 1350 euro excl rijklaarmaakkosten.
Deze Orbit II zou een beter motorblok hebben dan de Orbit en heel goed zijn voor woon-werk-verkeer. Ook zou deze scooter in de winter weinig problemen geven.
Ook zou deze Orbit II omhulsels hebben bij de stangen aan de voorkant ter bescherming.

Ze verkochten geen Kymco Agility omdat ze de Sym Orbit beter vonden qua motor, zei de verkoper.

Klopt het wat de verkoper zegt over deze Sym Orbit II?
Is dit een goede scooter om elke dag 40-50 km te rijden?

Ik dacht zelf als ik een scooter zou kopen, dat ik dan voor een Kymco Agility of een Sym Orbit zou gaan, en aangezien de Sym Orbit II beter schijnt te zijn en ook relatief goedkoop is, lijkt deze me wel wat (als ik hem nodig heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb een leuk brommertje gezien, de tomos streetmate:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/mod_42d6623e588b4.jpg

Zijn er hier mensen die zo'n ding hebben? Ik vind hem qua design enorm cool , beetje tussen motor en brommer en hij is ook niet extreem duur nieuw (rond de 1500 euro). Mijn andere keuzes waren de aprillia RS 50 of de yamaha TZR maar die zijn 2e hands zelfs nog 1500 euro :+

Maar terug naar de tomos, ik had her en der wel wat gelezen en op youtube wat filmpjes erover gezien maar het schijnt dat er nog wat kwaliteitsproblemen zijn (lampen die vaak stuk gaan, slappe veren en her en der goedkope afwerking). Is dit werkelijk zo erg bij deze brommers of valt het allemaal wel mee. En dan is er nog de brandstoftank, deze is maar liefst 3,5 liter :+ is dat genoeg of niet, Tomos geeft een verbruik op van 1 op 45, dan is het imho wel afdoende maar als in de praktijk blijkt dat ie maar 1 op 20 rijdt ofzo dan is het wel érg karig :P

Kortom: wie heeft er ervaring met dit ding :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
In principe is dat dezelfde brommer als de Tomos Revival, alleen iets andere kappenindeling. Voordeel is dat je je helm ook in de brommer kwijt kan, voor de rest geen verschil met de Revival. Heb er zelf één 7 jaar gehad, regelmatig kleine problemen gehad als vastgeroeste voorvering (á 350 euro) en losse contacten (weigerend rem/knipper-licht etc.). Na 7 jaar stond er zoveel op de to-do list dat ik ben overgestapt naar een Yamaha TZR :P
Als je zelf fanatiek genoeg bent om probleempjes aan te pakken is het een fantastische brommer, vooral voor de langere routes. Het zadel is zeker comfortabel, en de vering heeft genoeg speling om met redelijk tempo over drempels te beuken :>
Nadat ik er een andere uitlaat op had gezet en de tandwielverhouding had aangepast op vermogen haalde ik nog een verbruik van (ongeveer) 1:40, bij rustig rijden kun je dit oprekken naar ruim 1:50. Mijn top was trouwens +- 60 kmpu. Ter vergelijk, mijn TZR rijdt nu max 50 (gaat nog veranderen :P) met een verbruik tussen de 1:20 en 1:25 :X
Afwerking laat hier en daar inderdaad wel wat te wensen over, al het chroom is plastic wat bij het minste of geringste breekt, hou er dus rekening mee dat hij er niet lang als nieuw uit ziet. Kappen willen ook nog wel eens langs elkaar schrapen, zo had bij mij bij de achtervering al snel een grote lelijke kras, omdat ze bij het inveren zichzelf als het ware aanslijten.
Acceleratie voor een standaard brommer is trouwens uitstekend, de meeste pizzabezorgbrommertjes laat je achter je bij het stoplicht. Qua opvoeren heb je alleen niet veel vrijheid, tenzij je meer wil dan een andere uitlaat kom je al snel uit bij grotere cilinders en carburateurs enzo.

Ask a former owner (of a similar moped) anything ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Verbruik is nog wel netjes te noemen, dan is de kleine tank al niet zo'n probleem meer. Ik zie op filmpjes dat dat ding wel een versnelling te kort komt naar mijn idee :P op topsnelheid maakt ie volgens mij erg veel toeren, maakt dat geen enorme herrie (vervelend bij lange stukken enzo?)

En tja opvoeren was niet direct mijn idee, al zou ik het niet erg vinden als ie wat harder loopt maar heb geen zin in gezeik met de cops en ook geen zin in een hoger verbruik en al helemaal geen zin in een hard grasmaaier geluid (ben geen 16 meer :+ ) door een andere uitlaat oid.

Halen ze nou standaard echt maar 45km/u maximaal of zit het er net boven (met 50 ~ 53km/u zou ik al tevreden zijn)

Nog problemen gehad met de verlichting van indicatielampjes of van de snelheidsmeter of knipperlichten?

En tja die TZR, dat is ook een gaaf ding maarja, 6 versnellingen, maximaal 45km/u en best aan de prijs, ik weet niet of dat alleen voor de looks over heb. :P al is het zelf schakelen misschien wel een goede leerweg naar evt een motorrijbewijs later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Metro2002 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:35:
Verbruik is nog wel netjes te noemen, dan is de kleine tank al niet zo'n probleem meer. Ik zie op filmpjes dat dat ding wel een versnelling te kort komt naar mijn idee :P op topsnelheid maakt ie volgens mij erg veel toeren, maakt dat geen enorme herrie (vervelend bij lange stukken enzo?)

En tja opvoeren was niet direct mijn idee, al zou ik het niet erg vinden als ie wat harder loopt maar heb geen zin in gezeik met de cops en ook geen zin in een hoger verbruik en al helemaal geen zin in een hard grasmaaier geluid (ben geen 16 meer :+ ) door een andere uitlaat oid.

Halen ze nou standaard echt maar 45km/u maximaal of zit het er net boven (met 50 ~ 53km/u zou ik al tevreden zijn)

Nog problemen gehad met de verlichting van indicatielampjes of van de snelheidsmeter of knipperlichten?

En tja die TZR, dat is ook een gaaf ding maarja, 6 versnellingen, maximaal 45km/u en best aan de prijs, ik weet niet of dat alleen voor de looks over heb. :P al is het zelf schakelen misschien wel een goede leerweg naar evt een motorrijbewijs later.
Tank had ik nooit moeite mee, ik ging meestal elke 100 km even langs de pomp. En ja, meer versnellingen zou leuk zijn, maar echt nodig valt wel mee. Als de motor koud is twijfelde hij bij mij nog wel eens met schakelen (wat hij hoort te doen rond 25-30 kmpu), maar dat was even gas los en er weer op dan kwam het wel goed. Topsnelheid bereiken is niet echt een probleem wat dat betreft :> En als je je helm ophebt hoor je de brommer amper, zeker als je de brommer origineel houdt. Kameraad van mij had er een keer op gereden die een scooter was gewend, die dacht echt dat er iets mis was met de brommer wegens een gebrek aan geluid :P

Maak je geen zorgen om het geluid als je em opvoert, hij klinkt wat knetteriger dan origineel, maar hard zal hij nooit klinken. Standaard deed de brommer 48 bij mij, dus net niet snel genoeg voor het overige verkeer. Dat was ook de reden dat ik hem had opgevoerd (na 5 jaar origineel te hebben rondgereden).

De "dashboardverlichting" had ik nooit problemen mee, 's nachts is alles goed verlicht. Bovendien is daar nooit wat aan stuk gegaan, los van het kapje over het oliecontrolelampje, maar dat kwam omdat mijn slot er eens op stuiterde :+

Wat me zo allemaal te binnen schiet qua problemen:
- knipperlichten zelf zijn erg fragiel, breken af bij het minste of geringste stootje (best jammer met 25 euro per stuk);
- bekabeling heb ik veel problemen mee gehad, bepaalde verlichting die weigerde te werken door los getrilde stekkers e.d.;
- roest roest roest, kan je voorkomen door regelmatig in te vetten, maar dat moet je erg regelmatig doen;
- zoals ik al zei het zwakke chroom plastic wat snel afbreekt;
- misschien toeval, maar ik moest regelmatig de banden bijpompen (maandelijkse controle, altijd redelijke vermindering geconstateerd)

Maar goed, dit is dus over een periode van 7 jaar, en misschien had ik een maandagochtendmodel, maar je vroeg naar ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hij ziet er leuk uit, maar als hij dezelfde kwaliteit heeft als de Tomos die ik 18 jaar geleden had dan is het geen superkwaliteit (dat model wat ze nu nog hebben) al denk ik dat ik er nu wel langer mee zou kunnen doen omdat ik geen rijstijl van een 16 jarige meer heb. Maar er ging toen wel wekelijks iets kapot op een gegeven moment en toen ik hem na twee jaar verkocht (nieuw gekocht) zat er overal speling op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Het model waar jij op doelt lijkt mij de Tomos Standard, die kun je hier nauwelijks mee vergelijken. Bovendien meen ik op te maken uit je reactie ("rijstijl van een 16-jarige") dat je er ook niet zuinig mee bent omgegaan. Wie zuinig op zijn spullen is heeft er meer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:48
Metro2002 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:08:
[...]

bagage gaat gewoon in een rugzakje mee of evt een topkoffer. En ja fietsen is wel leuker maar 500km op 1 dag is net een beetje te ver eigenlijk om te fietsen :P
Dat is meer 10 uur op een brommer per dag en dat vind je niet te ver :? Kan je beter voor een motor gaan maar dan ben je na 500 km ook wel vermoeid hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Kent niemand de Sym Orbit II hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

TheJason schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:44:
[...]

Dat is meer 10 uur op een brommer per dag en dat vind je niet te ver :? Kan je beter voor een motor gaan maar dan ben je na 500 km ook wel vermoeid hoor.
inderdaad, de door mij genoemde fiets heeft nog als voordeel dat daar wat meer ergonomie is dan op een scooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Spruit 11 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:21:
Kent niemand de Sym Orbit II hier?
Ben er zelf niet zo bekend mee, maar als ik zie "made in Taiwan" en verkoopprijzen ver onder die van de established range (aprillia, yamaha, vespa etc) dan heb ik er zo mijn twijfels bij. Leuk dat het relatief goedkoop is, maar uiteindelijk betaal je toch voor kwaliteit :)

Disclaimer: dit is allemaal onderbuikgevoel, zonder basis in de praktijk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Ik ontmoette vandaag een brommerrijder met een "Kinroad Racing" (volgens mij ook ooit eens hier genoemd).
De jongen is uitzendkracht op mijn afdeling en schijnt dat ding al anderhalf jaar te hebben. Hij heeft er wel meteen (dag na aflevering) een 125cc motor onder laten leggen wat volgens hem €375 kostte. (oooh stout) :o

Zo'n model dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt200-18/04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt200-18/03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt200-18/05.jpg

Buiten het normale onderhoud (slijtageonderdelen) heeft hij er geen gekke dingen mee gehad, het onderhoud
luisterde echter wel erg nauw volgens de importeur. Anders zouden er echt brokken van komen. Wel eerlijk.
De importeur was trouwens ook degene die de "ombouw" naar 125cc voor hem had gedaan.

Ik moet zeggen dat dat ding prettig reed (heb er een ruime ronde op het industrieterrein mee gemaakt) en een
héél lekker (niet storend) geluidje gaf. Voelde echt aan als een lichte motorfiets wat ook wel kon kloppen, hij
wordt immers ook verkocht in 200cc uitvoering. Al met al maakte het een degelijke indruk op me en vind ik
het ook echt een stevige uitstraling hebben. Echt een leuke brommer om mee te toeren en voor woon/werk.
Ook de blauwe kleur staat hem goed, leek wel een mica-kleur ofzo. Zag er echt heel fatsoenlijk gemaakt uit.

Jammer dat je in Nederland niet zoals in veel EU-lidstaten een motor tot 11kw mag rijden met je B-rijbewijs,
anders wist ik het wel. Ik zal morgen die jongen eens vragen wie de importeur was en wat zo'n ding kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kymco komt ook uit Taiwan en die staan toch redelijk goed bekend. Sym Orbit ken ik niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Best een leuk ding, zeker met 125cc. Ik zou er alleen niet op durven rijden. Als je een keer een ongeluk krijgt, rij je zonder rijbewijs op een motor rond. Ik zou mij niet prettig voelen met dat in je achterhoofd.

Ik was gisteren erg blij dat ik op mijn brommer naar het werk was. Met een gangetje van 10km onderuit gegaan. Nou is die brommer van optisch toch al een wrak dus maakt dat helemaal niet uit. Het is een Neo's die ik al 7 jaar heb en zelfs nog nooit schoongemaakt heb. Technisch is ie prima in orde maar verder ziet ie er echt niet uit. Even 2 nieuwe tie-rips om de kappen weer vast te maken was het enige dat er na de val mis mee was. Dan is het best prettig om op zo'n lelijk ding rond te rijden :P

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 01-12-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

PilatuS schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:54:
[...]

Best een leuk ding, zeker met 125cc. Ik zou er alleen niet op durven rijden. Als je een keer een ongeluk krijgt, rij je zonder rijbewijs op een motor rond. Ik zou mij niet prettig voelen met dat in je achterhoofd.
Ach, een rondje op een industrieterrein. Ik heb wel eens gekkere dingen gedaan. ;)
Maar ook met de standaard 50cc ging dat ding volgens hem al 80. Wel de begrenzingen eruit/eraf natuurlijk.
Het 50cc blokje schijnt trouwens een imitatie te zijn van de Honda SS50 -blokjes (lees ik net) en schijnen
(mits juist ingereden) best wel veel te kunnen hebben. Wel elke 7.5K even (laten) afstellen.

Ik vind vanalles over die dingen, behalve waar je er 1 kunt kopen.
(Ja, baotianonline. Maar daar lees ik zóveel slechts over..) :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ach, een rondje op een industrieterrein. Ik heb wel eens gekkere dingen gedaan. ;)
Dat is inderdaad ook geen probleem. Ik bedoelde ook er full-time op rijden. Mocht er iets gebeuren, misschien ook nog een buiten jouw schuld om, ben je zo enorm de sjaak omdat je gewoon onverzekerd op een motor rond rijd zonder rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Tof apparaat, is het een schakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner

Sinner

Martinator schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:33:
[...]

Tof apparaat, is het een schakel?
Yep, gewone 5-bak. Wel lekker soepel. :Y

Ze hebben trouwens nog een paar andere 50cc modellen zie ik net:

XT50-20
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/XT50-20/02.jpg

XT50-GY
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt200gy/06.jpg

XT50-Q
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt50q/04.jpg

Ohja, die "sporting" heet eigenlijk XT50-18:
Afbeeldingslocatie: http://www.kinroad.net/images/motorcycle/xt200-18/07.jpg

Al die modellen zijn ook in 125cc en 200cc te krijgen. (die XT50-20 heeft ook wel wat)

[ Voor 63% gewijzigd door Sinner op 01-12-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Martinator schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:17:
Ben er zelf niet zo bekend mee, maar als ik zie "made in Taiwan" en verkoopprijzen ver onder die van de established range (aprillia, yamaha, vespa etc) dan heb ik er zo mijn twijfels bij. Leuk dat het relatief goedkoop is, maar uiteindelijk betaal je toch voor kwaliteit :)

Disclaimer: dit is allemaal onderbuikgevoel, zonder basis in de praktijk :>
Sym is volgens mij in ieder geval geen chinees merk, hoewel die scooters van Sym (en veel andere merken) wel in China worden gemaakt.
Chinese merken zijn nog goedkoper dan Sym en Kymco.
Volgens de winkelier zou er in de Sym Orbit II een doorontwikkelde Honda-motor zitten.
Het is ook zo dat duurdere scooters bijv. een digitaal dashboard hebben, waardoor ze ook wel duurder zullen zijn. Ook de wielen zijn misschien groter wat ook duurder betekent.
Daarom dacht ik dat Sym misschien toch goed zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 08-06 23:03

Exigence

dnkroz

Ha, die bovenstaande chopperbrommer met vlammen zie ik hier in de stad wel eens rijden, geen gezicht dat ding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

TheJason schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:44:
[...]

Natuurlijk is dat ver maar ook wel erg leuk om te doen, en met genoeg stops moet dat wel te doen zijn toch? Als je maar een beetje comfortabele brommer hebt moet dat lukken lijkt me. Heb wel gekkere dingen gedaan hoor, fietsvakanties, in een suzuki swift van 400 euro in 1 dag naar Zuid frankrijk gereden, met de auto + caravan over bergpassen geweest die eigenlijk niet heel erg geschikt waren voor auto's met caravans etc :P ben altijd wel van het avontuurlijke :+

Wil ook nog een keer naar Frankrijk op de ligfiets vanaf Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Spruit 11 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:02:
[...]

Sym is volgens mij in ieder geval geen chinees merk
Google maar es, eerste hit op officiele website zegt toch echt "made in Taiwan", en dat is, hoewel een discussiepunt, onderdeel van China ;)

Anyway, meer mensen dapper genoeg om met de kou en gladheid toch 's lands wegen te begaan met de 50cc tweewielers? Ik wel, en wat hebben de meeste automobilisten toch een beperkt inlevingsvermogen. Ja deze bocht neem ik met 20 kmpu omdat ik door de gladheid bijna mijn reflectie in de weg kan zien, en nee bumperkleven gaat mij niet sneller voor jou weg krijgen |:( Ja haal me nog even in 50 meter voor het stoplicht omdat ik voor jouw gevoel te vroeg begin met remmen, ik ga liever niet op mijn zij over de stopstreep |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik zou wel willen, maar hij staat alweer een week stil :'( Waarschijnlijk het spruitstukmembraan wat niet goed meer is. De symptomen zijn volgens mijn vader, die alweer bijna 30 jaar aan gemotoriseerd spul sleutelt, de brandstoftoevoer en ik heb mijn tank schoongespoeld (en laten drogen ;) ), de brandstofpomp vervangen samen met het brandstoffilter en mijn carburateur schoongemaakt. Blijft er weinig meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Martinator schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:55:
Google maar es, eerste hit op officiele website zegt toch echt "made in Taiwan", en dat is, hoewel een discussiepunt, onderdeel van China ;)
Met "chinees merk" bedoel ik merken die echt chinees zijn. Een taiwanees merk is dus geen chinees merk. Ook is het niet zo dat alles wat uit China komt slecht is.
Als een westers bedrijf een fabriek in China goedkoop scooters laat produceren kan de kwaliteit wel goed zijn. Maar als een chinees merk wat produceert is de scooter slecht omdat de kwaliteitseisen van die chinese merken laag zijn.
Ik heb in ieder geval niet de indruk dat Sym een slecht merk is, na te hebben gegoogled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Anyway, meer mensen dapper genoeg om met de kou en gladheid toch 's lands wegen te begaan met de 50cc tweewielers?
Ik ga er iedere dag gewoon mee naar het werk. Op de wat drukkere wegen is niets aan de hand omdat het daar niet glad is. De wat minder drukke wegen zijn een leuke ijsbaan geworden waar ik met 5km/u over rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 23:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Opa_vertelt schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:38:
Ik ontmoette vandaag een brommerrijder met een "Kinroad Racing" (volgens mij ook ooit eens hier genoemd).
Kinroad Racing, die ben ik vaker tegengekomen op meetings...

Als je het goed wil doen scoor je er een voor een grijpstuiver op marktplaats.
- Sloop alles eraf, en spuit alle metalen onderdelen opnieuw over.
- Vervang het prutsblokje voor een degelijke Lifeng blokje (Lifeng kan ook pruts leveren, maar als je een beetje zoekt hebben ze ook series die met de hand door oude grijze mannetjes met brilletjes en leren schorten in elkaar worden gezet, dat zijn de beste Cub-blokken die je voor geld kan kopen).
- Zet alles weer in elkaar en heb er veel plezier van.

Voor de rest, wat ik eerder schreef: unclero in "Het grote bromfietstopic"

Jincheng Knights zijn overigens perfect als basis voor leuke chopperprojectjes. Heb er al heel wat de revue zien passeren zo. Van bratstyle tot chroom-kerstboom-aaphanger, al dan niet met highway steps en voetplaten.
Metro2002 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 10:41:
Natuurlijk is dat ver maar ook wel erg leuk om te doen, en met genoeg stops moet dat wel te doen zijn toch? Als je maar een beetje comfortabele brommer hebt moet dat lukken lijkt me.
Tenzij het sneeuwt gebruik ik mijn uiterst comfortabele rijdend bankstel (Peugeot Elystar met alle opties) als primair vervoer.
Dan reken ik uit wat adres-tot-adres aan tijd kost met OV en wat dat zou kosten met de scooter.
Dan begint de weegschaal pas door te slaan naar OV bij ritten verder dan 120km. :o
Warm motorpak, navigatie aan, muziekje erbij, bidon gevuld met drinken en dan de gashendel pas loslaten op de plaats van bestemming.
Als je rookt is een systeemhelm en een stormaansteker zeer aan te raden, overigens ;).

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs306.snc4/40656_1573059967561_1267401886_31609509_5101050_n.jpg
(fotootje van afgelopen zomer tijdens de vakantie)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:04
aangezien ze mijn "toevoeging" in het motor topic niet waarderen :X : morgen, maandag en dinsdag voor het eerst met de motorscooter naar werk aangezien ik een klus dichtbij heb gekregen voor 3 dagen...het betreft een aerox 100cc, luchtgekoeld met een whopping 8pk...heb er bijna even veel lol mee als mn motor maar denk dat het straks toch een hokje voor erbij wordt...misschien dat ik tegen die tijd er nog een projectje van maak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

j0rDy schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:42:
aangezien ze mijn "toevoeging" in het motor topic niet waarderen :X : morgen, maandag en dinsdag voor het eerst met de motorscooter naar werk aangezien ik een klus dichtbij heb gekregen voor 3 dagen...het betreft een aerox 100cc, luchtgekoeld met een whopping 8pk...heb er bijna even veel lol mee als mn motor maar denk dat het straks toch een hokje voor erbij wordt...misschien dat ik tegen die tijd er nog een projectje van maak. :+
Wat doet zo'n ding? 110? Sowieso een 2-takt waarschijnlijk....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hey, je vraagt om meningen, doe er mee wat je wil, maar wordt niet boos als andermans mening je niet aan staat :>
unclero schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:01:
[...]

Als je rookt is een systeemhelm en een stormaansteker zeer aan te raden, overigens ;).
Systeemhelm sowieso FTW, ben na mijn eerste (integraal)helm overgestapt naar systeemhelm, wil absoluut niet anders meer *O* In eerste instantie omdat het makkelijker werkt als brildrager (hoef de bril niet af te zetten voor ik mn helm opzet), maar op warme dagen voor het stoplicht is het ook helemaal fantastisch :>
Afbeeldingslocatie: http://www.emotos.pl/galerie/k/kask-streetfighter-sfk06_485.jpg
Deze, en dan kan ik nog kiezen uit normaal, getint of spiegelend vizier 8)
j0rDy schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:42:
100cc en dan maar 8pk? Something's not right here :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
110km/u is idd wel het max. en 8pk is idd bar weinig. dit vanwege allemaal restricties om het ding op een motorkenteken te krijgen. zo is de carb niet groter dan bij een 50cc en loopt het max 8000 toeren. misschien keertje leuk 70cc blokje eronder met 15/20pk dan is de fun factor al wat hoger, enige probleem is dat ie dan ECHT uit elkaar moet gezien er geen radiatornokjes op het frame zitten, dus die moeten er eerst op gelast worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Luchtgekoelde Aerox? Wist niet dat die bestonden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:11
j0rDy schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:59:
110km/u is idd wel het max. en 8pk is idd bar weinig. dit vanwege allemaal restricties om het ding op een motorkenteken te krijgen. zo is de carb niet groter dan bij een 50cc en loopt het max 8000 toeren. misschien keertje leuk 70cc blokje eronder met 15/20pk dan is de fun factor al wat hoger, enige probleem is dat ie dan ECHT uit elkaar moet gezien er geen radiatornokjes op het frame zitten, dus die moeten er eerst op gelast worden...
Maar om echt 15/20 pk te krijgen moet je echt álles vervangen hoor. 15pk misschien niet, maar bij 20pk zeker wel.

Overigens een Peugeot Vivacity sixties editie gekocht (4tact) voor m'n vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
klopt, maar dat is dan ook de bedoeling...het gehele zaakje vervangen voor stage6 spul zal goed zijn voor zo'n 15pk gok ik. voor 20pk zal ik het blok moeten laten flowen etc. maar dat gaat me wat te ver...langzamerhand eens op zoek voor een donorblokje :P

die nieuwe vivacity's zijn leuk, zeker in 4takt!

[ Voor 9% gewijzigd door j0rDy op 11-12-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 18:11
j0rDy schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:33:
klopt, maar dat is dan ook de bedoeling...het gehele zaakje vervangen voor stage6 spul zal goed zijn voor zo'n 15pk gok ik. voor 20pk zal ik het blok moeten laten flowen etc. maar dat gaat me wat te ver...langzamerhand eens op zoek voor een donorblokje :P

die nieuwe vivacity's zijn leuk, zeker in 4takt!
Bij 0 km op de teller stopte die er al mee :P

Nu staat er 20km op de teller (Allemaal door de dealer erop gezet) en zou hij weer goed moeten wezen. Din is nu een stukje rijden volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
RedHat schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:38:
[...]

Bij 0 km op de teller stopte die er al mee :P

Nu staat er 20km op de teller (Allemaal door de dealer erop gezet) en zou hij weer goed moeten wezen. Din is nu een stukje rijden volgens mij :P
kmtellers blijft een ramp bij scooters...vroeger een beta gehad: kapot...nu bij mn earox ook al problemen..meestal is het de kabel, die is gewoon zo fragiel als maar kan...waarom? beats me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ja dat snap ik dus ook niet, die kilometertellerkabels (dubbele woordwaarde). Er zijn toch genoeg betere oplossingen te bedenken dan een meedraaiend kabeltje? Toen ik mijn Tomos had opgevoerd besloot dat kabeltje ook ineens te knappen, redelijk vlot vervangen, maar toen ik de Tomos inruilde (zo'n vier jaar later gok ik) was het kabeltje al voor de derde keer stuk gegaan. Ze moeten eens kijken naar hoe fietscomputers dat oplossen, dat werkt altijd, heb er zelfs een tijdje één op de Tomos gehad, dat werkte tenminste :P Sensortje op een spaak en gaan met die banaan })

Hoe zit dat eigenlijk bij motoren, werkt dat daar ook met een kabeltje? Die moeten toch in staat zijn snelheden te kunnen meten van (laten we zeggen) 120+? Zal vast een ander systeem zijn...
Pagina: 1 ... 10 ... 46 Laatste