Metro2002 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:35:
Verbruik is nog wel netjes te noemen, dan is de kleine tank al niet zo'n probleem meer. Ik zie op filmpjes dat dat ding wel een versnelling te kort komt naar mijn idee

op topsnelheid maakt ie volgens mij erg veel toeren, maakt dat geen enorme herrie (vervelend bij lange stukken enzo?)
En tja opvoeren was niet direct mijn idee, al zou ik het niet erg vinden als ie wat harder loopt maar heb geen zin in gezeik met de cops en ook geen zin in een hoger verbruik en al helemaal geen zin in een hard grasmaaier geluid (ben geen 16 meer

) door een andere uitlaat oid.
Halen ze nou standaard echt maar 45km/u maximaal of zit het er net boven (met 50 ~ 53km/u zou ik al tevreden zijn)
Nog problemen gehad met de verlichting van indicatielampjes of van de snelheidsmeter of knipperlichten?
En tja die TZR, dat is ook een gaaf ding maarja, 6 versnellingen, maximaal 45km/u en best aan de prijs, ik weet niet of dat alleen voor de looks over heb.

al is het zelf schakelen misschien wel een goede leerweg naar evt een motorrijbewijs later.
Tank had ik nooit moeite mee, ik ging meestal elke 100 km even langs de pomp. En ja, meer versnellingen zou leuk zijn, maar echt nodig valt wel mee. Als de motor koud is twijfelde hij bij mij nog wel eens met schakelen (wat hij hoort te doen rond 25-30 kmpu), maar dat was even gas los en er weer op dan kwam het wel goed. Topsnelheid bereiken is niet echt een probleem wat dat betreft

En als je je helm ophebt hoor je de brommer amper, zeker als je de brommer origineel houdt. Kameraad van mij had er een keer op gereden die een scooter was gewend, die dacht echt dat er iets mis was met de brommer wegens een gebrek aan geluid
Maak je geen zorgen om het geluid als je em opvoert, hij klinkt wat knetteriger dan origineel, maar hard zal hij nooit klinken. Standaard deed de brommer 48 bij mij, dus net niet snel genoeg voor het overige verkeer. Dat was ook de reden dat ik hem had opgevoerd (na 5 jaar origineel te hebben rondgereden).
De "dashboardverlichting" had ik nooit problemen mee, 's nachts is alles goed verlicht. Bovendien is daar nooit wat aan stuk gegaan, los van het kapje over het oliecontrolelampje, maar dat kwam omdat mijn slot er eens op stuiterde
Wat me zo allemaal te binnen schiet qua problemen:
- knipperlichten zelf zijn erg fragiel, breken af bij het minste of geringste stootje (best jammer met 25 euro per stuk);
- bekabeling heb ik veel problemen mee gehad, bepaalde verlichting die weigerde te werken door los getrilde stekkers e.d.;
- roest roest roest, kan je voorkomen door regelmatig in te vetten, maar dat moet je erg regelmatig doen;
- zoals ik al zei het zwakke
chroom plastic wat snel afbreekt;
- misschien toeval, maar ik moest regelmatig de banden bijpompen (maandelijkse controle, altijd redelijke vermindering geconstateerd)
Maar goed, dit is dus over een periode van 7 jaar, en misschien had ik een maandagochtendmodel, maar je vroeg naar ervaringen