Inmiddels heb ik het weer kunnen maken, met nieuwe stang en waar deze in moet (was uitgesleten).
Maar ik wil toch die trappers kwijt. Toch lijkt het me wel mogelijk, nu er een mooie nieuwe stang zit, om daar op de een of andere manier een kabel aan te maken, en zodoende een handrem te maken? Of kan ik dan beter gelijk vanuit het achterwiel een kabel nemen?
Die trappers die zitten gewoon in de weg. Alleen zonder trappers kan ik niet remmen, dus daar moet wel een oplossing voor komen.
Een voetpedaal mag ook, maar ik weet niet of er zoiets is...?
Eigenlijk hoeft een rempedaal ook helemaal niet uit te gaan van de trapas... Deze kan natuurlijk ook best ergens anders op bevestigd worden, zolang ik die hendel maar aan kan trekken...
Is het verder normaal dat die brommer, als hij op de bok staat, een hoger toerental krijgt als je volgas geeft, dan wanneer je er op zit en gaat rijden?
Het lijkt of hij niet genoeg vermogen heeft om net over dat randje te gaan. Want je hoort ook, als hij op de bok staat, en je geeft gas, dat hij eerst naar zijn normale toerental gaat, en vervolgens gaat hij ineens door naar een hoger toerental...
/edit
Hij liep toenstraks echt een stuk harder ineens, maar daarna ook niet meer.
Het lijkt, als ik volgas geeft, of hij verzuipt. Als ik iets minder gas geef, dan loopt hij naar mijn idee iets harder... Maar opeens trok hij gewoon door, en ging ie wel 60 km/h, in elk geval dubbel zo hard... Hoe kan zoiets?
/edit 2
Nog 2 foto's en vragen.
Ik heb die carburateur eens nader bekeken, maar ik zie alleen een stationairschroef, verder niks.
Ik heb dat bovenste kapje er af gehaald, hier zat de gashendel aan, door middel van een naald, in de carburateur, die weer vast zit aan een spiraalveer. In de eerste instantie floepte er alles uit, en dacht dat het stuk was. Echter moest ik die kabel er weer in haken, en toen werkte het weer.
Dan de tweede foto. Ik neem aan dat dit de koppeling is? Kan ik hier wat aan afstellen, moet hier olie in? Nu zat er volgens mij water (denk ik) onderin. Waar het vandaan komt weet ik niet, maar het kan zijn van het poetsen misschien.
/edit 3
De ketting loopt er nu ook weer voor de tweede keer af. Spannen gaat helaas niet, denk dat ik het wiel niet verder naar achteren kan verplaatsen.
Is dat makkelijk zelf te doen, een schakel er tussen uit halen? Die tandwielen is ook maar afwachten of die nog ergens te krijgen zijn. Ik denk dat ik dan ook wel een zuigerstop nodig heb, omdat het tandwiel voor, vast wel mee zal draaien...
[
Voor 113% gewijzigd door
eX0duS op 20-08-2009 18:26
]