Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55
Ik ga binnenkort mijn Aprillia SR50 (2006) verkopen. Nu nog uitzoeken hoeveel zo'n scooter waard is. Het enige 'mankement' is een verroeste uitlaat. :P

De scooter heb ik in september 2006 gekocht. Ik heb sindsdien slechts ~5K gereden (puur woon-werk verkeer). Omdat ik de laatste tijd vaak de auto/trein pak staat m'n scooter bijna stof te happen.... Mijn verzekeringsmaatschappij incasseert wel vrolijk ~ € 60 per maand (all-risk, <24 jaar..).

Ik denk dat het onzinnig is om een scooter all-risk te verzekeren. Ik heb in bijna 2 jaar meer dan de helft van de aankoopprijs van de scooter (€ 2700) betaald. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
sylvesterrr schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:44:
Ik ga binnenkort mijn Aprillia SR50 (2006) verkopen. Nu nog uitzoeken hoeveel zo'n scooter waard is. Het enige 'mankement' is een verroeste uitlaat. :P

De scooter heb ik in september 2006 gekocht. Ik heb sindsdien slechts ~5K gereden (puur woon-werk verkeer). Omdat ik de laatste tijd vaak de auto/trein pak staat m'n scooter bijna stof te happen.... Mijn verzekeringsmaatschappij incasseert wel vrolijk ~ € 60 per maand (all-risk, <24 jaar..).

Ik denk dat het onzinnig is om een scooter all-risk te verzekeren. Ik heb in bijna 2 jaar meer dan de helft van de aankoopprijs van de scooter (€ 2700) betaald. :')
Als ik jou was zou ik er een nieuwe uitlaat onderzetten, scheelt weer in waarde :P.
60 euro per maand is inderdaad wel erg veel. De Hema heeft een hele goedkope all risk verzekering.. of het wat is weet ik niet maar het is wel goedkoop :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hmm, bij de Hema zou ik ongeveer 28 euro per maand betalen voor een all-risk verzekering. :o Helaas loopt mijn verzekering tot september 2008, tenzij ik de scooter verkoop. :P

Een nieuwe uitlaat eronder laten zetten kan denk ik geen kwaad. Ik zal morgen eens informeren naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:43

unclero

MB EQA ftw \o/

Brasher schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 15:40:
Ik zou dan eigenlijk allang voor m'n motorrijbewijs gegaan zijn. Momenteel heb ik het nog even druk met het vierwielig vervoersmiddel, maar ik ben toch wel van plan om niet al te lang daarna voor m'n motorrijbewijs te gaan. Scheelt een hele hoop gezeur en risico's met de verzekering, politie heb je vrijwel geen last meer van, je mag legaal harder rijden en het rijdt gewoon echt veel leuker. Waarom zou je dan nog altijd op zo'n ding rijden wat eruit ziet als een motor maar het toch niet is? :X
Het leuke wat ik vind aan brommerrijden, is dat:
1) je over wegen mag waar je met de auto/motor niet mag komen.. ik noem in Nijmegen de rode fietsstraten, via die fiets-highways ben ik sneller op mijn werk dan met welk ander vervoermiddel dan ook.. (scheelt me serieus 13 stoplichten) ...verder herinner ik me nog over de Utrechtse heuvelrug een stuk door het bos waar ik een hertenroedel tegenkwam :D enz.
2) het niet zo snel gaat.. Klinkt raar, maar als het mooi weer is en je een mooie route hebt hoef je er niet met alle geweld langs te rossen om in je spiegeltjes te zien hoe het ook alweer was ;).
3) "wie het kleine niet eert..." Voor de prijs van een pakje sigaretten op je gemak naar Amsterdam rijden en bij aankomst verhalen kunnen vertellen over vergezichten en pittoreske dorpjes alsof je een hele week op vakantie bent geweest ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:20:
Dat is omdat de constructie snelheid van bromfietsen 45 kilometer per uur is. Dan zou het voor de wet nogal raar zijn als de maximum snelheid 50 is. Goed, je zult met 50 km/h waarschijnlijk geen boete krijgen. :)
Onzinnig. 99% van de bromfietsen komt uit Italië waar deze standaard 60 tot 80 rijden. Alleen de Nederlandse importeur gooit hier begrenzers in zodat ze voldoen aan de Nederlandse wetgeving. Dat de contructiesnelheid 45km/u is, is slechts een geschreven regel, geen fysieke beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:30:
[...]

Onzinnig. 99% van de bromfietsen komt uit Italië waar deze standaard 60 tot 80 rijden. Alleen de Nederlandse importeur gooit hier begrenzers in zodat ze voldoen aan de Nederlandse wetgeving. Dat de contructiesnelheid 45km/u is, is slechts een geschreven regel, geen fysieke beperking.
Maar zou het niet vreemd zijn dat de ene regel zegt dat jouw bromfiets maar 45 mag, en de andere regel zegt dat jij op de rijbaan maximaal 50 kilometer per uur mag rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

frickY schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:30:
Onzinnig. 99% van de bromfietsen komt uit China waar deze standaard 60 tot 80 rijden. Alleen de Nederlandse importeur gooit hier begrenzers in zodat ze voldoen aan de Nederlandse wetgeving. Dat de contructiesnelheid 45km/u is, is slechts een geschreven regel, geen fysieke beperking.
Gefixt ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:43

mace

Sapere Aude

Ik zit zelf te denken aan zo'n replica DAX maar zijn die chinese dingen nog een beetje kwaliteit of is het allemaal hakkietakkie?
Je hebt namelijk:
-Skyteam
-Lifan
-Jincheng
-Boatian

Welke zijn qua kwaliteit goed, ik wil niet van die hakkietakkie meuk natuurlijk, en een originele honda is me ook te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt me niet. Denk dat nog altijd het overgrote deel wat er rondrijdt Puch's en Citta's zijn. In de toekomst zal China meer invloed krijgen, maar nu zie ik toch echt Italiaanse en Japanse/Koreaanse/Taiwanese modellen rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Denk als ik me rijbewijs heb iook maar een brommer ga kopen.
Je rijd veel zuiniger, en het is ook nog gewoon leuker.
Veiliger is het wss niet, maar dat risico neem ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:36
@unclero
Ik heb zelf in ieder geval een Italiaanse Italjet staan waar dit voor opgaat ;)

@Geqxon
Dat zou erg verwarrend zijn. Daarom zou definitie van constructiesnelheid aangepast moeten worden naar iets fatsoenlijks :) Sowieso zijn er maar weinig brommers die daadwerkelijk een maximum snelheid van 45km/u hebben, puur omdat dat in veel gevallen levensgevaarlijk rijden is.
Het is wel makkelijk geld verdienen met een rollenbank natuurlijk.

Hoe vaak ik in de Amsterdamse binnenstad al niet ben afgesneden als je braaf met 40 rijdt. Als je zo veel mogelijk rechts rijdt halen ze je met een imbecielenvaart in, als je in het midden rijdt om dat te voorkomen zitten ze bijna op je buddy.

Het frame en de remmen kunnen ook prima met 60km/u overweg.
De jeugd helaas niet.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 10-06-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Voorheen Jincheng. Heb ik veel goeds over gehoord. Dat zijn ook de lui die spullen durven te exporteren waar ze in eigen land ook op rijden.
-Lifan
Ziet er leuk uit, ook zij grossieren in het bekende Honda-blok. Maar ik vertrouw het niet.
-Jincheng
Zie Skyteam. Dat is ook het enige Chinese merk dat de lokale brommerboeren hier durven te verkopen / repareren. (als je daar met een kapot Gamma-scootertje aan komt zetten zeggen ze gewoon: "sorry, die repareren we niet")
En dat zegt wel wat ;).
-Boatian
Roest in de krat.
Welke zijn qua kwaliteit goed, ik wil niet van die hakkietakkie meuk natuurlijk, en een originele honda is me ook te duur.
Een deel van de kwaliteit ligt natuurlijk bij de Chinezen, maar een zeer groot deel komt ook voor rekening bij de importeur / dealer. Je moet je bedenken dat de Chinezen hun spullen niet assembleren maar als bouwpakket in een krat mikken en vervolgens in een zeecontainer proppen voor 300 euro / stuk (alleen als je een hele container afneemt).
Vervolgens kan de dealer 2 dingen doen:
1) het met het Ikea-achtige handleidingkje in elkaar zetten en voor 900 euro in z'n (web)shop zetten tussen de mobieltjes en de badkameronderdelen. En het ding valt uit elkaar als je de winkel uit rijd.
2) met zorg het ding in elkaar zetten, nokkenas invetten, kleppen stellen, misschien het zuigertje vervangen voor een originele Honda-zuiger, enz. En het resultaat rijd na 5 jaar nog.

Iemand trouwens bekend met Kinroad? De Kinroad racing ziet er wel comfortabel uit als forens-brommer (misschien met koffers een toerbrommertje :D) die je met een honda-werkplaatshandboek en vele youtube tutorials zelf kunt onderhouden.
johnnyv.nl schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:35:
Lijkt me niet. Denk dat nog altijd het overgrote deel wat er rondrijdt Puch's en Citta's zijn. In de toekomst zal China meer invloed krijgen, maar nu zie ik toch echt Italiaanse en Japanse/Koreaanse/Taiwanese modellen rondrijden.
Ik zat zelf aan mijn Piaggio te denken als voorbeeld. Die wordt ook in China gemaakt. (wel met Italiaanse inspecteurs en kwaliteitscontroleurs enzo) En zo zijn er wel meer merken te noemen die (delen van) hun productie hebben uitbesteed.

De echte Chinese "Gamma-scootertjes" zoals ik ze noem, zie ik ook steeds meer rondrijden. En boy, wat een troep ;(. Roest al in de krat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:08

Destruction

(ex-)Automonteur

Een bevriende dealer van me is tegenwoordig ook druk met Baotian's. Schijnen ook erg goed te zijn. Niet echt mijn ding, sinds mijn Kymco vroeger heb ik niet echt veel vertrouwen meer in een chinees product :+

Maar dat de Gamma e.d nu ook scootertjes verkoopt is bagger :/ Hebben nergens verstand van, en hoe zit het met garantie e.d?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Destruction schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 12:32:
Een bevriende dealer van me is tegenwoordig ook druk met Baotian's. Schijnen ook erg goed te zijn.
Ik zie die Baotian's wel eens rijden. Met name de Retro's zijn blijkbaar erg populair. Maar wat me opvalt is dat het chroom niet lang chroomkleurig blijft :/.
Niet echt mijn ding, sinds mijn Kymco vroeger heb ik niet echt veel vertrouwen meer in een chinees product :+
Kymco is Taiwanees.. Een van de grootste scooterfabrikant ter wereld. Bij mijn weten zijn die net zo goed als de Japanse / Italiaanse merken. Misschien dat ze vroeger prut waren (zoals vroeger Italiaanse brommers ook prut waren), maar van wat ik heb gehoord is dat Kymco de laatste jaren een van de meest verkochte merken in Nederland is. Inclusief heuse tourclubs, ed.
Maar dat de Gamma e.d nu ook scootertjes verkoopt is bagger :/ Heben nergens verstand van, en hoe zit het met garantie e.d?
Gamma bied de gebruikelijke service en garantie. (itt andere China-dealers)
Ik hoorde ooit dat Gamma kennis had moeten maken met de advocaten van Kymco (omdat de scooters die ze verkochten verdacht veel op Kymco modellen leken), en dat ze de verkoop moesten staken. Maar ik was laatst nog in de Gamma en ik zag die prullen nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kymco is een prima merk, heb duizenden kilometers op een DJ in Frankrijk de bergen en landerijen verkend. Probleem is dat ze goedkoop waren/zijn en veel sjonnies ze afgeragd hebben. Ja, als je er 70cc, een raceuitlaat en open luchtfilter op zet vallen ze wel uit elkaar ja. Ik heb al die kilometers 80-90 kunnen rijden met het 50cc blokje zonder een centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Je zou toch denken dat als je 130 euro betaalt voor het fixen van een voorvorkpoot, dat ie dan niet meer lekt...
Of is dat de nieuwigheid van de keerringen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:50
unclero schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:12:
Je zou toch denken dat als je 130 euro betaalt voor het fixen van een voorvorkpoot, dat ie dan niet meer lekt...
Of is dat de nieuwigheid van de keerringen? :X
Duur geintje 130 euro, en helemaal als hij nu al weer lekt. Heb je nu bij 1 vork de keerring vervangen, of allebij? Beste is allebij de voorvork keerringen tegelijk te vervangen, dat zou een goeie brommerboer ook aan moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nu kan ik een Neo's (snor) krijgen met 8000km op de teller, altijd dealer onderhouden, nog in originele staat en van de eerste eigenaar (aldus de winkel die hem verkoopt).
Nu weet ik niet of het wat is, want is 8000km niet heel erg veel :S? Hij kost €1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nee, dat is niks :) Mits goed onderhouden kan daar nog makkelijk 20 a 30k km bij :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Destruction schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:01:
Nee, dat is niks :) Mits goed onderhouden kan daar nog makkelijk 20 a 30k km bij :)
O lol ok :P thanks voor de tip.
Ja ik heb nu zelf 1 met nog geen 400km op de teller dus dan klinkt 8000 al snel veel :P. Zal er dan maar even overnadenken want hij is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 23:05
console schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:24:
[...]

Duur geintje 130 euro, en helemaal als hij nu al weer lekt. Heb je nu bij 1 vork de keerring vervangen, of allebij? Beste is allebij de voorvork keerringen tegelijk te vervangen, dat zou een goeie brommerboer ook aan moeten geven.
klein beetje "zweten" doen vorken altijd na een revisiebeurt..maar dat moet na een paar 100km toch wel voorbij zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:34:
klein beetje "zweten" doen vorken altijd na een revisiebeurt..maar dat moet na een paar 100km toch wel voorbij zijn....
Bleek idd ook het geval te zijn ja. ;) Dus ik haal weer opgelucht adem. De ringen moesten zeker in positie gedrukt worden oid.

Hij "zweet" nu alleen een beetje rond de carburateur :/.
(maar dat fix ik zelf wel, heb wel vaker met dat bijltje gehakt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zondag 08 juni 2008 @ 22:57:
Een nieuwe uitlaat eronder laten zetten kan denk ik geen kwaad. Ik zal morgen eens informeren naar de prijzen.
Ik heb vorige week de accu laten vervangen omdat deze helemaal gaar was. De uitlaat heb ik maar ook meteen laten bijwerken (schuren + spuiten). Nu ziet de uitlaat er ook weer prima uit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 11:06:
[...]

O lol ok :P thanks voor de tip.
Ja ik heb nu zelf 1 met nog geen 400km op de teller dus dan klinkt 8000 al snel veel :P. Zal er dan maar even overnadenken want hij is niet duur.
Ik heb ongeveer anderhalfjaar lang op een Tomos rondgereden, met 10.000 kilometer per jaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30

Dentheman

Zie signature

Haal mij overigens maar uit de OP, ben al ruim een jaar weg bij dat bedrijf :p En rijd er helaas ook niet meer op rond

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:45:
[...]

Ik heb ongeveer anderhalfjaar lang op een Tomos rondgereden, met 10.000 kilometer per jaar. :P
LoL lekker ja. Maarja ik probeer ff een kenner mee te krijgen zodat ik niet weer een kat in de zaak koop. Is het ook rëeel om af te dingen? of is 1050 niet veel voor een 8000km tellende neo's. Ik twijfel er wel over maar wil toch eens gaan kijken denk ik want afgeragde snorfiets lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

sylvesterrr schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 18:25:
Ik heb vorige week de accu laten vervangen omdat deze helemaal gaar was. De uitlaat heb ik maar ook meteen laten bijwerken (schuren + spuiten). Nu ziet de uitlaat er ook weer prima uit. 8)
Wat kosten dat soort grapjes? (accu, uitlaat)
Mijn (vloeistof) accu is ook al aan vervanging toe (bijna op het onderste streepje), dus ik zit ook al rond te kijken. Ik zag dat loodgelaccus bij de Gamma in de aanbieding waren. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 02:51:
[...]

LoL lekker ja. Maarja ik probeer ff een kenner mee te krijgen zodat ik niet weer een kat in de zaak koop. Is het ook rëeel om af te dingen? of is 1050 niet veel voor een 8000km tellende neo's. Ik twijfel er wel over maar wil toch eens gaan kijken denk ik want afgeragde snorfiets lijkt me sterk..
Ik rij op het moment ongeveer 250 kilometer per week, met uitschieters naar 500 kilometer. Een beetje moderne brommer kan zulke kilometers prima aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
unclero schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 09:06:
[...]

Wat kosten dat soort grapjes? (accu, uitlaat)
Mijn (vloeistof) accu is ook al aan vervanging toe (bijna op het onderste streepje), dus ik zit ook al rond te kijken. Ik zag dat loodgelaccus bij de Gamma in de aanbieding waren. Iemand daar ervaring mee?
Dat grapje heeft mij € 108 (incl. arbeidsloon) gekost. Ongeveer € 50 daarvan is voor de accu zelf, de rest is puur arbeidsloon (accu vervangen, uitlaat schuren en spuiten).

Ik had waarschijnlijk beter op een zaterdagmiddag even de uitlaat kunnen schuren en spuiten, maar dat gaat zo lastig met twee linkerhanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Nu we het over snorscooters hebben.
De verzekering van de snorscooter van mijn vader zaliger is verlopen. En het duurt nog wel even voor dat mijn stiefmoeder haar AM-rijbewijs heeft (ze heeft net het theorieboek bestelt, misschien haalt ze het examen net voor het praktijkexamen wordt ingevoerd).
Moet je dan het kenteken van de snorscooter schorsen, of is het gewoon niet betalen van de verzekering (totdat ze het rijbewijs heeft en het ding overschrijft) voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:54:
De verzekering van de snorscooter van mijn vader zaliger is verlopen. En het duurt nog wel even voor dat mijn stiefmoeder haar AM-rijbewijs heeft (ze heeft net het theorieboek bestelt, misschien haalt ze het examen net voor het praktijkexamen wordt ingevoerd).
Moet je dan het kenteken van de snorscooter schorsen, of is het gewoon niet betalen van de verzekering (totdat ze het rijbewijs heeft en het ding overschrijft) voldoende?
Je moet je verzekering opzeggen en het kenteken schorsen. Als je je verzekering opzegt en je kenteken niet schorst krijg je een waarschuwing, en daarna een boete. Je bent verplicht je voertuig te verzekeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
unclero schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 10:54:
Misschien heb je hier wat aan.

Volgens mij had ik er nog niet bijgezet dat die neos uit 2005 komt, dus 8000km in 3 jaar tijd voor 1050 eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Och, ik had op m'n Benelli na twee jaar al 14k op de teller staan :) (en Italianen zijn toch wat brakker, vooral elektrisch, dan Japanners, terwijl uiteindelijk de onderhoudskosten best mee vielen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Blueflame_Core schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:22:
[...]

Misschien heb je hier wat aan.

Volgens mij had ik er nog niet bijgezet dat die neos uit 2005 komt, dus 8000km in 3 jaar tijd voor 1050 eurotjes.
Da's dan dus +/- 2700 (2666) km per jaar.. Valt heel erg mee :)

50Km per week is echt niks :P Zelfs voor een snor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Destruction schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:00:
[...]

Da's dan dus +/- 2700 (2666) km per jaar.. Valt heel erg mee :)

50Km per week is echt niks :P Zelfs voor een snor :)
Wow goed uitgerekend :P. Dat valt dus heel erg mee. Nja ik kan zelf weer eens geen beslissing nemen of ik nu een nieuwe of een tweedehands zal nemen :P. En heb er zelf ook 0 verstand van dus dat maakt het ook lastig. Weet iemand toevallig of dat digitale display van het 2005 model oplicht bij het donker worden (dus als de lampen aan staan), het lijkt me logisch maar je weet het maar nooit :P.
Overigens heb ik de scooter alleen maar op de foto gezien, maar goed wil voor de tijd wel weten of ik hem neem anders sta je daar weer te twijfelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Eigenlijk kun je pas echt een beslissing maken als je hem hebt gezien en erop hebt gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Blueflame_Core schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:19:
[...]

Wow goed uitgerekend :P. Dat valt dus heel erg mee. Nja ik kan zelf weer eens geen beslissing nemen of ik nu een nieuwe of een tweedehands zal nemen :P. En heb er zelf ook 0 verstand van dus dat maakt het ook lastig. Weet iemand toevallig of dat digitale display van het 2005 model oplicht bij het donker worden (dus als de lampen aan staan), het lijkt me logisch maar je weet het maar nooit :P.
Overigens heb ik de scooter alleen maar op de foto gezien, maar goed wil voor de tijd wel weten of ik hem neem anders sta je daar weer te twijfelen :P.
Zoals Destruction al terecht vermeld kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden even een ritje te maken. Het is dan wel "maar" een scooter, maar aan de buiten kan kan je niet voelen hoe de motor intern is en of hij wel voor jou prettig rijd.
Ik rijd persoonlijk al 2 jaar op een CPI Popcorn (echt wie heeft die naam bedacht), vorig jaar februari een klapper gemaakt. 9 maanden fisiotherapie gehad voordat ik weer normaal kon lopen en nu eindelijk begonnen met herstel van de scooter.

Ben begonnen met voorrem repareren (was wat verbogen) en nu met gaten dicht polyesteren. Rem is nu gerepareerd en ook zijn de gaten dicht.
Volgende fase zal dus zijn plamuren, schuren en spuiten.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
osxy schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:45:
[...]

Zoals Destruction al terecht vermeld kan ik je eigenlijk alleen maar aanraden even een ritje te maken. Het is dan wel "maar" een scooter, maar aan de buiten kan kan je niet voelen hoe de motor intern is en of hij wel voor jou prettig rijd.
Ik rijd persoonlijk al 2 jaar op een CPI Popcorn (echt wie heeft die naam bedacht), vorig jaar februari een klapper gemaakt. 9 maanden fisiotherapie gehad voordat ik weer normaal kon lopen en nu eindelijk begonnen met herstel van de scooter.

Ben begonnen met voorrem repareren (was wat verbogen) en nu met gaten dicht polyesteren. Rem is nu gerepareerd en ook zijn de gaten dicht.
Volgende fase zal dus zijn plamuren, schuren en spuiten.
Inderdaad ik moet van de week maar even een kijkje nemen. Al zegt een proefritje nog niet veel, want de volgende dag kan ik er wel naast moeten lopen :P.
Fysiotherapie? Hoe hard reed je dan wel niet op dat ding :P? Het is geen motor heh!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Blueflame_Core schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:37:
[...]

Inderdaad ik moet van de week maar even een kijkje nemen. Al zegt een proefritje nog niet veel, want de volgende dag kan ik er wel naast moeten lopen :P.
Fysiotherapie? Hoe hard reed je dan wel niet op dat ding :P? Het is geen motor heh!!
45, was niet opgevoerd. Verblind worden, bocht in fietspad missen en daardoor over een stoeprand van ±10cm hoog gelanceerd worden. Ben vol door de tree plastic heen gegaan met me voet. Dat spul was afgebroken met een punt er aan en die punt is bij mijn enkel bot enkele CM's me voet in gegaan.
Gevolgen: Band die nog aan een draadje vast zit (zo'n 5mm) spieren van slag, litteken en veeeeel pijn.

Conclusie: Je hoeft niet hard te rijden voor blijvende schade ;( -O- :N

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 26-06-2008 06:51 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ouch. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Mja, 45 is al aardig hard hoor. Als je met die snelheid tegen een stilstaande bus ofzo aanrijdt ben je morsdood.

* pagani heeft érg veel geluk gehad met valpartijen, ook op hogere snelheden (70+), dat er niets in de weg stond en het alleen bij flinke gaten in de huid bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dat is wel een smerig verhaal inderdaad, maarja 45 vind ik inderdaad ook al hard want ja ben 25/30 gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

unclero schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:43:
[...]

Voorheen Jincheng. Heb ik veel goeds over gehoord. Dat zijn ook de lui die spullen durven te exporteren waar ze in eigen land ook op rijden.
Ik moet iets gemist hebben maar volgens mij heeft Jincheng helemaal niks met Skyteam te maken.. Dat zijn gewoon twee verschillende bedrijven.
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:15:
[...]

Je moet je verzekering opzeggen en het kenteken schorsen. Als je je verzekering opzegt en je kenteken niet schorst krijg je een waarschuwing, en daarna een boete. Je bent verplicht je voertuig te verzekeren. :)
Je kan een verzekering alleen opzeggen als je het voertuig sloopt danwel verkoopt. Als je een kenteken schorst dan moet je ook je verzekering schorsen. Dit zei mijn verzekering athans..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Wat een gedoe, kun je hem nog makkelijker gewoon verzekerd laten :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zoveel gedoe is het niet? Je gaat met het kentekenbewijs (ook het overschrijvingsbewijs !) naar het postkantoor en laat hem voor 9 euro nog wat schorsen. Dan bel je je verzekering op om die te schorsen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nou heb hem vandaag even bekeken en klein stukje opgereden, starte goed met de elec start klonk naar mijn mening verder ook wel goed en zag er goed uit. Hij is in ieder geval lekker ingereden. 9 juli komt die dus dan gaan we eens het Yamaha gevoel ontdekken :P. Hij is in ieder geval wel robuust lol veel groter dan me ludix, maar daar wennen we wel aan. Hij is van een vrouw geweest en altijd goed onderhouden!! Hopelijk nog vele jaren rijplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je er zelf ook goed voor blijft zorgen verwacht ik niet dat je er veel problemen mee zal hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een snortbrommert gekocht, een SACHS, zo'n ouwe lullen ding zeg maar. ;) Echt voor een prikkie, en hij loopt goed!

Er zit een kentekenplaat op (een blauwe), hoe kan ik aan het framenummer ook al weer zien dat het echt een snor is?

Maar goed, er zit in elk geval een plaat op, maar ik heb geen papieren! Ik weet wel zeker dat hij niet gestolen is in elk geval. De vorige eigenaar is nml. overleden, en de papieren konden niet gevonden meer worden.
Moet ik hem nou laten keuren/schouwen, hoe noemen ze dat? Is dat schouwen nodig om hem te verzekeren?
Waar kun je dit allemaal laten doen?
Vroeger kun je naar de fietsenzaak en daar gewoon en verzekering kopen... Hoe is dat nu?

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs.jpg

Het monster in kwestie. :D
Hij is nu al vrij schoon, want hij was echt smerig. Ik ga hem in elk geval opknappen, carburateur schoonmaken, nieuwe bougie er in, hij lekt wat benzine bij de benzinekraan, dus die zal ik vervangen, verder doet hij het prima.
Hij loopt niet zo hard, km teller werkt niet, maar ik gok dat hij niet harder gaat dan 25, je gaat wel iets sneller dan een fietser.

Als hij wat warmer is (het blok), loopt hij wel ietsje harder, wat kan dit zijn?

Ik weet dat het er niet uit ziet, maar het is gewoon een grappig apparaat, heb ik mooi wat aan te sleutelen.

Ik heb geen idee hoe oud hij is, maar als hij schoon is, ziet hij er uit als nieuw.

De trappers, kun je er die gewoon afhalen als je dat wil? Want hij start nml. met een duwtje, hij loopt gelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 15-08-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Laatst online: 02-09 21:51
ik denk dat je beter in Het grote bromfietstopic had kunnen posten. ;)
Daar is de laatste post van twee dagen geleden, niet één jaar zoals hier. :P

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eX0duS schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:15:
De trappers, kun je er die gewoon afhalen als je dat wil? Want hij start nml. met een duwtje, hij loopt gelijk.
Vroegah, met alle puchs, iedereen zonder kickstart rende hem gewoon aan :P Eerste wat er bij iedereen af ging waren de trappers. Zeker als met je voeten op het plankje zit, zijn ze zelfs gevaarlijk.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Exodus: Papieren weg gaat hetzelfde als bij de auto :) Nieuwe papieren aanvragen, brief erbij doen dat de geregistreerde eigenaar is overleden (of misschien wil een nabestaande zo'n brief schrijven), en dat er nieuwe kentekenpapieren naar jouw adres moeten, omdat jij de nieuwe eigenaar bent.. Krijg je wschl. een 1 op je kentekenbewijs, en moet je dus ook een plaat met 1tje hebben (voor de auto's niet meer straks, brommers weet ik zo niet).

Verzekeren is ook hetzelfde als bij de auto. Verzekeraar naar keuze bellen, kenteken/meldcode doorgeven en je bent verzekerd.. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Destruction op 15-08-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort (gisteren) een Arola 20 invalide wagentje(en ja ik BEN invalide) met een sachsblok er onder. Nu reed hij voor vervoer in een vrachtwagen nog wel maar nu ik hem vandaag wou starten knald hij af zodra ik van z'n vrij naar vooruit of achteruit schakel. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dan ga ik hier maar verder... Heb een filmpje gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vYO2cMxukJI]

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 17-08-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Die trappers zitten wel in de weg, alleen zit daar mijn achterrem op (terugtraprem), is hier een truukje voor, dat je de trappers er af kunt halen, maar toch achter kunt remmen?

De linkerhendel, is voor het starte. Het zet iets in het blok open, want de uitlaatgassen komen dan direct onder het blok vandaan, waarom is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Een terugtraprem op zo'n ding? :P Dan zou ik kijken of je er niet een puch-achterwiel op kan zetten (tandje 45 gok ik?) of desnoods een tomos wiel. Die hebben gewoon trommelrem achter,wordt het alleen kijken of je het makkelijk overal kan vastzetten. (meestal zo'n ring die vast zit op je achterbrug).

Het linkerhendeltje, athans bij iig een puch, brengt het achterwiel direct in verbinding met de krukas. Normaal draait die 'los' van je motor (zoals bij handremfietsen). Via trappers, of aanduwen, start je zo de motor.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 18-08-2009 12:33 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Inmiddels is dat ding afgebroken, wat voor terug trap zorgde.

Overigens zit er achter wel een trommelrem, maar die is verbonden, door middel van een stangetje, met de trapper... Ik denk dat het wel te maken is op een andere manier... Maar nu is het dus afgebroken, de stang zelf zit er nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je daar een foto van oid? Denk dat het wel mogelijk is de trommelrem om te bouwen naar een normale kabel en deze aan te sluiten aan een hendel op je stuur. (mijn punch had aan 1 kant 2 hendels, die start hendel en de rem hendel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/rem/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/rem/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/rem/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Interessante constructie, heb ik niet eerder gezien (naja, die zelfbouw voet-remmers bij puch).

Denk dat het wel mogelijk is hier een kabel aan vast te zetten, maar afhankelijk hoe dat 'grijpertje' helemaal rechts precies zit. (normaal is het een haaks busje op de kabel, die valt in 2 'oogjes'). Puch achterwiel gaat erg moeilijk worden, die heeft een haak die aan de binnenkant van je brug vast moet. Daarbij zit het tandwiel aan de verkeerde kant :P Ter illustratie:klikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik weet eigenlijk ook niet wat er precies eerst zat, volgens mij een haakje, en dat weer vast aan de trapper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het viel niet mee, maar ik heb wel gevonden wat ik denk nodig te hebben. Het is gewoon een stang, deze is afgebroken.
Nou schijnt die Sachs, amper verkocht te zijn in Nederland. Ik heb hier in Eindhoven nog zo'n oud brommerzaakje gevonden, die hebben die dingen verkocht, hoogstens een stuk of 10 zegt hij.
Hij had er in elk geval wel onderdelen van, waaronder die stang.
Ik moet alleen een keer langs om zeker te weten dat het de goede is.

Heb ook eens gevragen of er makkelijk iets aan te doen is, zodat hij iets harder loopt.
Helaas moet dit nog op de oude manier, cilinderpoort uitvijlen etc. Bij moderne scooters haal je een plaatje weg, en rijd hij gelijk 80, bij deze dus niet.
Je word gewoon voorbij geknalt door al die jonge gastjes, maar ja.

Ik denk er dus aan om hem te wat te customizen.
Zo wil ik wat overbodig spul er af halen, een groot hoog chromen stuur er op, lekker fout dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je de trappers eraf haalt, moet je ff kijken of je aan zo'n rempedaaltje kan komen, zoals ook vaak op motoren of schakelbrommers zit :) Die kan dan gewoon weer over dat asje van de trapper :P Voetrem :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:06

-tom-562

Oliesjeik

eX0duS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:22:
Het viel niet mee, maar ik heb wel gevonden wat ik denk nodig te hebben. Het is gewoon een stang, deze is afgebroken.
Nou schijnt die Sachs, amper verkocht te zijn in Nederland. Ik heb hier in Eindhoven nog zo'n oud brommerzaakje gevonden, die hebben die dingen verkocht, hoogstens een stuk of 10 zegt hij.
Hij had er in elk geval wel onderdelen van, waaronder die stang.
Ik moet alleen een keer langs om zeker te weten dat het de goede is.

Heb ook eens gevragen of er makkelijk iets aan te doen is, zodat hij iets harder loopt.
Helaas moet dit nog op de oude manier, cilinderpoort uitvijlen etc. Bij moderne scooters haal je een plaatje weg, en rijd hij gelijk 80, bij deze dus niet.
Je word gewoon voorbij geknalt door al die jonge gastjes, maar ja.

Ik denk er dus aan om hem te wat te customizen.
Zo wil ik wat overbodig spul er af halen, een groot hoog chromen stuur er op, lekker fout dus...
Als ik zo kijk naar het uitlaatje, zou ik die eerst eens vervangen. Volgens mij is de uitlaatbocht superdun, en loopt in een flinke S-kronkel. Dat scheelt vaak al een hoop (niet dat 'ie ineens 80 loopt ofzo, dat ook weer niet). Wat voor een blok ligt er precies onder?
Ik zou je ketting ook eens spannen, die zwabbert nogal op het filmpje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Pijp(je) is inderdaad nogal dun, is ook maar een snorfiets natuulijk.

Die ketting zwabbert nogal ja, hoe kan ik die ketting spannen? Volgens mij zit het wiel al maximaal naar achteren...

Rempedaaltje kan ook natuurlijk, alleen draaien de trappers rond je aan het rijden bent.
Is het te voorkomen dat dat rempedaal ook gaat draaien dan?

[ Voor 44% gewijzigd door eX0duS op 18-08-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Schakel eruit halen en wiel terug zetten als je echt aan het einde zit. Anders kan je voor een iets grotere tand voor erop zetten (gok nu een 14/15), als je groter gaat voor ga je ook iets harder ;) (je trekt alleen iets minder snel op).

Wel nostalgie zo'n ding :D Ik heb vroeger echt complete berekeningen gemaakt qua tandwiel verhoudingen, uitlaat grootte etc. Maargoed, dat was allemaal met puch's, waar genoeg onderdelen voor te vinden waren, weet niet of dit ding dezelfde onderdelen gebruikt.

Je kan met een voetplankje werken, zou je iets van een pin erbij moeten zetten dat hij niet vooruit kan, maar nog wel achteruit.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 18-08-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Of een nieuwe ketting, ik weet niet wat dat kost, maar volgens mij kost dat bijna niks, voor zo iets, wel?

Als je ziet wat die onderdelen koste die ik heb gehaald.
Benzineslangetje 1 euro
Benzine filter 1 euro
Bougie 3 euro
KM teller kabel, ook een paar euro

De 2takt olie was nog wel het duurst, 9 euro...

[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 19-08-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

eX0duS schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:01:
Of een nieuwe ketting, ik weet niet wat dat kost, maar volgens mij kost dat bijna niks, voor zo iets, wel?
En als je de ketting gaat vervangen, ook de tandwielen meenemen :>.
Hopelijk zijn die (nog) te krijgen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja, zo blijf je aan de gang. :p
Ik heb in elk geval een nieuwe stang gehaald voor de rem, dan kan ik in elk geval weer remmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Als je de ketting en tandwielen niet samen vervangt zul je even later weer een nieuwe ketting moeten scoren ;).
Ketting en tandwielen horen namelijk samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jep, altijd samen doen :) Het een slijt de ander, dan blijf je bezig. Zelf wil ik niet eens weten wat ik toen allemaal heb uitgegeven aan mijn brommer, het frame was in die tijd al bijna 25 jaar oud. 2 complete set aan kappen (chroom en zwart), achterbrug, berg tandwielen (spelen met de ratio's), leuke gimmicks (richtingaanwijzers :P), digitaal KMteller.

Het is dat ik volgende week moet afrijden, anders had ik er bijna weer eentje gekocht :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-08-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik houd het niet eens meer bij, ben nu 22, maar heb m'n brommer van toen ik 17 was nog steeds (Yamaha FS1 uit '77), toen volledig opgeknapt en laten spuiten. Nu af en toe een ritje 's avonds of een toerritje op zondag. Het geld wat ik er in heb gestopt krijg ik er nu op dit moment niet meer voor. Maar hij vreet geen brood, en over 10 jaar is 'ie het dik waard

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Is een snelheidsmeter en verlichting (dus alles wat "overbodig" is), verplicht op zo'n machine?
Misschien haal ik dat er anders allemaal af. Het is meer hobbyproject dan dat ik hem nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

verlichting is verplicht. Snelheidsmeter (nog) niet. Maar wat erop zit, _moet_ werken.. :) Ketting idd altijd samen met de tandwielen vervangen. Immers, bij je auto vervang je ook de span- en looprollen tegelijk met de distributieriem :) Het spul slijt op elkaar in nml.. Nieuwe ketting is op oude tandwielen zo dood..

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 19-08-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als er een snelheidsmeter op zit, en die werkt niet, krijg je daar echt geen boete voor. Verlichting moet erop zitten en werken.
Ohjah, vandaag ook een beetje aan de beun geweest aan m'n FS1.
20mm Mikuni erop gemaakt (Standaard 16mm), loopt niet eens spectaculair harder ofzo, trekt alleen wat harder. Al met al, de voordelen (show-gehalte, ding past namelijk niet achter het motorkapje, dus steekt erbuiten, harder optrekken) wegen niet op tegen de nadelen (meer herrie, veel te opvallend, geen luchtfilter, verbruik :P niet eens spectaculaire vermogenstoename) en heb m'n oude 16mm Mikuni weer gemonteerd.
Ik net een stukje testrijden, onderweg een dikke warmloper gehad (met 70 km/h, had net gas los van een stukje volgas). Ff af laten koelen en heel rustig naar huis gereden. Net de cilinder eraf getrokken, 2 dikke vegen op de zuiger, cilinder valt gelukkig mee :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb dus alleen geen kenteken papieren.
Er zit wel een kenteken op. Hij is niet gestolen, maar de vorige eigenaar schijnt overleden te zijn.
Ik heb hem zelf in een kringloop winkel gekocht voor slechts 100 euro. Inmiddels heb ik zo'n 50 euro aan onderhoud uitgegeven.

Ik heb ook navraag gedaan bij het RDW, en hij is ook echt niet gestolen.

Nou kan ik dus nieuwe kenteken papieren aanvragen.

Maar hoe zit dat dan precies. Staat die brommer nu nog op iemand anders zijn naam? Want is dat net zo als bij een auto?

Moet ik dat zo snel mogelijk doen, of maakt het niet uit? Ik heb er wel mee gereden, niemand kijkt op of om, hij is niet asociaal, want zo hard gaat ie niet, en politie zie ik hier nooit...

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 19-08-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, is hetzelfde als bij een auto :) Ff navraag doen bij de RDW over hoe je nu moet handelen...

• eX0duS
Inmiddels heb ik het weer kunnen maken, met nieuwe stang en waar deze in moet (was uitgesleten).

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/rem_fixed/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/rem_fixed/2.jpg

Maar ik wil toch die trappers kwijt. Toch lijkt het me wel mogelijk, nu er een mooie nieuwe stang zit, om daar op de een of andere manier een kabel aan te maken, en zodoende een handrem te maken? Of kan ik dan beter gelijk vanuit het achterwiel een kabel nemen?

Die trappers die zitten gewoon in de weg. Alleen zonder trappers kan ik niet remmen, dus daar moet wel een oplossing voor komen.
Een voetpedaal mag ook, maar ik weet niet of er zoiets is...?

Eigenlijk hoeft een rempedaal ook helemaal niet uit te gaan van de trapas... Deze kan natuurlijk ook best ergens anders op bevestigd worden, zolang ik die hendel maar aan kan trekken...

Is het verder normaal dat die brommer, als hij op de bok staat, een hoger toerental krijgt als je volgas geeft, dan wanneer je er op zit en gaat rijden?
Het lijkt of hij niet genoeg vermogen heeft om net over dat randje te gaan. Want je hoort ook, als hij op de bok staat, en je geeft gas, dat hij eerst naar zijn normale toerental gaat, en vervolgens gaat hij ineens door naar een hoger toerental...

/edit
Hij liep toenstraks echt een stuk harder ineens, maar daarna ook niet meer.
Het lijkt, als ik volgas geeft, of hij verzuipt. Als ik iets minder gas geef, dan loopt hij naar mijn idee iets harder... Maar opeens trok hij gewoon door, en ging ie wel 60 km/h, in elk geval dubbel zo hard... Hoe kan zoiets? :?

/edit 2
Nog 2 foto's en vragen.
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/motor/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/motor/1.jpg

Ik heb die carburateur eens nader bekeken, maar ik zie alleen een stationairschroef, verder niks.
Ik heb dat bovenste kapje er af gehaald, hier zat de gashendel aan, door middel van een naald, in de carburateur, die weer vast zit aan een spiraalveer. In de eerste instantie floepte er alles uit, en dacht dat het stuk was. Echter moest ik die kabel er weer in haken, en toen werkte het weer.

Dan de tweede foto. Ik neem aan dat dit de koppeling is? Kan ik hier wat aan afstellen, moet hier olie in? Nu zat er volgens mij water (denk ik) onderin. Waar het vandaan komt weet ik niet, maar het kan zijn van het poetsen misschien.

/edit 3
De ketting loopt er nu ook weer voor de tweede keer af. Spannen gaat helaas niet, denk dat ik het wiel niet verder naar achteren kan verplaatsen.
Is dat makkelijk zelf te doen, een schakel er tussen uit halen? Die tandwielen is ook maar afwachten of die nog ergens te krijgen zijn. Ik denk dat ik dan ook wel een zuigerstop nodig heb, omdat het tandwiel voor, vast wel mee zal draaien...

[ Voor 113% gewijzigd door eX0duS op 20-08-2009 18:26 ]

• eX0duS
Ik heb eens rondgekeken, maar er is nauwelijks wat te vinden over dit type brommer.
Wat ik me vooral af vraag, waarom dat ding ineens zo hard ging... Hij kan het blijkbaar wel, want hij klom ineens veel verder in toeren...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bij foto 1, zie ik direct onder je trapperaansluiting een gat, daar zou je een soort van L vorm schoef/bout in kunnen zetten en aan het haakse stukje een plankje oid. Of het veilig is? Dat is vraag 2 :P

het is normaal dat je enorme hoge toeren haalt op de standaard, zonder frictie (jou voortduwen) kan die voluit.

Nu ik die carburateur gezien heb, ding lijkt helemaal niet op onderdelen van een puch of tomos. Maar, van wat ik weet van punch:
dat inzakken bij volgas kan of slechte afstelling zijn of de sproeier is wat uitgesleten, dan verzuip je hem. Sproeier zit normaal in dat bakje daar onderaan. Het effectieve verschil tussen een snor en bromfiets met puch was enkel de carburateur, 8 of 12mm (diameter van het spruitstuk naar je cilinder zegmaar). Balans te vinden tussen juiste afstelling van vonk is al kolere werk (gelukkig is daarover bij puch wel veel te vinden).

Die 'koppeling' is just startding. Als je je hendeltje indrukt dan verschuift er iets in het vliegwiel waardoor de krukas direct op het achterwiel zit. Daardoor kan je dus starten. Laat je hem los, dan draait de motor vrij en pas als het vliegwiel genoeg toeren heeft worden daar soort van remblokjes naar buiten geduwd die je achterwiel laat draaien. (als het goed is moet er dan ook iets te openen zijn aan de andere kant van het blok - op het filmpje zag ik zoiets in iedergeval wel).

Schakel uit de ketting halen heb je geen zuigerstop oid voor nodig (dat is enkel als je het binnenwerk los wil halen), ik had zo'n speciale ketting-schroef-pin-ding-apparaat waar je 1 zo'n pen er zegmaar uitdrukt. Dat 2x, weer terugzetten en met een waterpomp tang oid het zooitje weer vast drukken.

Maar zat even rond te kijken, dit ding lijkt al bijna 30 jaar oud te zijn, eerste die ik vond die er op leek was uit 79, latere was uit 86. Ik denk zelf dat je er nog amper onderdelen voor kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Volgens de fietsenmaker waar ik geweest was voor die rem-stang, had hij een boek van de Sachs Prima 2, uit 1994, hij is dus in elk geval niet ouder dan dat...

Dat bakje onderaan is wel moeilijk los te halen volgens mij. Als je goed kijkt, zie je dat die schroeven er ondersteboven in zitten...

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs/naald.jpg

Hier een schematische tekening van de "naald". Als je dus aan de gaskabel trekt, dan komt die naald om hoog, dit zal dus voor toevoer van benzine/lucht zorgen neem ik aan.
Nou viel me op dat die naald een 4tal groeven had. Hij zat verankert in de tweede groef, maar ik zou hem dus ook naar boven of beneden kunnen verplaatsen, wet iemand wat hier de zin van is?

/edit
Ik heb een exploded view gevonden van de carburateur, hij lijkt er wel heel erg op, ik denk dan ook dat dit hem wel is...

Afbeeldingslocatie: http://www.mopedarmy.com/mediawiki/images/7/79/Bingcarbparts.JPG
http://www.mopedarmy.com/wiki/Bing#Sachs_Bing_Part_Numbers

[ Voor 88% gewijzigd door eX0duS op 21-08-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is precies de gene die ik had :D Herken ik goed aan nr 39, dat was mijn choke. Was altijd best gepiel om zo'n ding weer in elkaar te zetten. Hoogte van die pen heb ik nog verschil gemerkt, enkel dat je bij minder gas al meteen vol vermogen krijgt. Mijn geval zat hij ook standje 2.

Princpe van dat ding moet gelijk zijn aan die van jou, enkel heeft die een ronde (draaibare) 'vulbak' en jouwe is vierkant. Ik kon enkel de Prima (1) vinden, die van jou is dus een prima 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dat is een prima 2 ja. Alleen ik vraag me af hoe ik die carburateur open krijg, aangezien de schroeven ondersteboven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met de gasnaald stel je het benzine/luchtmengsel af van ongeveer 1/4e gas tot 3/4 gas, zie:
Afbeeldingslocatie: http://img444.imageshack.us/img444/4931/jetgraphfixex3.jpg
Wat je is bougiekleur? Als je mengsel te rijk is moet die aan de zwarte kant zijn. Van een goede verbranding kleurt de bougie koffie met melk bruin.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb al gevonden hoe die carburateur vast zit. Deze hangt gewoon vast aan de luchtinlaat, en brandstof/luchtuitlaat, aan weerszijden, deze zit helemaal niet op het motorblok vast.
Als ik dat dus los haal, kan ik de carburateur uitnemen, en zodoende eens kijken hoe het zit.

Ik heb onlangs dus de bougie vervangen. Ik had de eerste er al een keer uitgehaald, eerst was deze grijzig van kleur, maar toen ik er een tijdje mee gereden had, en daarna nog eens keek, was hij meer bruin/zwart.

Zou het anders zin hebben die gasnaald van positie te veranderen?

Ik heb dus gelezen dat dat koppelingshuis met 300cc aan ATF olie gevult dient te worden, nu zit er echter niks meer in... Ik dacht dat het water was, maar volgens mij was het toch olie.
Maar waar zit de bijvulnippel ergens? Is dat die grote schroef bovenop?
Ik twijfel alleen aan die olie, want het is geen echte versnellingsbak. Je hebt dit type motor ook met 2 en 3 gang... Dit is gewoon 1 gang. Dus tuftuftuf - infinity. :p

Volgens mij, als ik die mix goed krijg, dat gaat ie er nog hard vandoor. Want toen ineens uit het niks de toeren stegen, ging hij als de brandweer... Maar dat was helaas maar eenmalig. Het leek ook typisch alsof hij over een soort drempel moet, voordat hij gaat versnellen... Zelfs als gewoon op de bok, en dan volgas. Eerst gaat hij tot een bepaald toerental, blijft daar even op rommelen en gorgelen, en daarna stijgt het toerental ineens...

[ Voor 60% gewijzigd door eX0duS op 22-08-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik heb de sproeier eens bekeken, maar kan er eigenlijk niks geks aan zien, ik kan er door heen kijken.
Ik heb ook de bougie nog eens bekeken (een nieuwe), maar ik vond hem te zwart, dus dat zou willen zeggen dat hij juist te veel in plaats van te weinig benzine krijgt? Ik zie geen lucht/brandstof verhouding schroef, zit die er niet op?

Blijkbaar is het ook echt een typisch Duitse brommer, want als ik zoek op het carburateur part number, Bing 85/10/107, kom ik zowat alleen terecht op Duitse fora.
Zo lees ik onder andere om te controleren of de cilinder niet dichtgekoekt zit.
Ik heb de uitlaat ook los gehaald, hier zat wel wat kool aanslag in, deze heb ik weg gehaald, en ook de cilinder uitgang schoon gemaakt.

http://www.bingpower.de/s.../datenblaetter/type85.pdf
Dat is hem dus... Toch nog veel informatie over te vinden; als je maar even zoekt...

[ Voor 56% gewijzigd door eX0duS op 22-08-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
zwart = te rijk
wit = te arm
koffie-kleur = goed
(kleur op de bougie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja, dat wist ik dus al. ;) Luchtfilter is redelijk schoon, daar lijkt het mij niet aan te liggen.
Of de sproeier te groot is betwijfel ik, ik denk zelf dat het gewoon de originele nog is, maar dat zou ik dan nog eens na moeten kijken.
Wat ook zou kunnen is dat de uitlaat dicht zit.
Ik zag dat je voor € 30 een ander uitlaatje had, weliswaar voor een Puch, maar volgens mij, zou het op het oog moeten passen...
Als ik een kleinere sproeier monteer, en daarna een andere uitlaat, dan kloppen de verhoudingen ook weer niet...

Wel heb ik een extra scheutje 2takt olie in de tank gedaan, ik wist nml. niet of er nou mengsmering of gewoon euro 95 zat, want ik heb namelijk (nog) niet getankt.

Tevens heb ik de olie van de versnellingsbak vervangen (zat ook niks meer in).

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 22-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ex0duS gebruik alsjeblieft geen zuigerstop. Dat is echt de stomste uitvinding ooit. Daar gaat meer kapot van dan dat het goedmaakt.

De goede manier om te tandwielen eraf te halen is ook veel makkelijker. Ervanuitgaande dat er een moer op het voortandwiel zit. Je trapt op de achterrem zodat je wiel blokkeert. Doordat de ketting nog verbonden is met het voortandwiel kan deze niet draaien. Nu draai je de moer los terwijl het achterwiel nog geremd word.

Dan is de moer los. Daarna haal je de ketting eraf. Vervolgens het achterwiel eruit en je kunt de hele bende vervangen. Zonder dat je iets sloopt met een zuigerstop. Daarvan gaan zaken alleen maar stuk/krom. Daar moet je echt niet aan beginnen.

Of een blokkeersleutel of een andere manier, er is in ieder geval altijd een juiste manier zonder zuigerstop :P

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ik zal eerst proberen een schakel uit de ketting te halen, dan zal deze in elk geval niet zo slap meer hangen...

/edit
Ik heb de gasnaald eens op alle standen geprobeerd, maar ik merk geen enkel verschil.

Wat ik wel heb gemerkt, is dat als ik het gas, in combinatie met de choke (wat het doet is dat op de luchtfilter bak het aanzuiggaatje kleiner gemaakt word), hij wel in toeren klimt, en een stuk harder gaat ineens... Wat wil dat zeggen, die combinatie? Dat de lucht/benzine verhouding toch niet goed is? Of eigenlijk vooral dat hij te veel lucht krijgt? Als ik op hogere snelheid de choke gebruikt, dan gaat hij dus harder...

Ook heb ik de bougie nog eens bekeken, deze is nu vrijwel wit...

[ Voor 75% gewijzigd door eX0duS op 23-08-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 14:05
dan loopt ie veeeeel te arm. Dus grotere sproeiert erin :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Afgaande op de bougie wel... Maar dat heeft dus ook te maken met dat als ik niet vol gas geef, maar net iets minder, vervolgens de hendel van de choke iets open zet, en het gaatje van de luchtfilter kleiner word, hij dan meer toeren maakt en dus harder gaat?

Dat die bougie wit is, is sinds ik die gasnaald heb aangepast. Daarvoor was hij eerder zwart... Maar qua acceleratie of topsnelheid merk ik geen verschil...

/edit
Dat voorste tandwiel krijg ik niet los, het hele zaakje draait gewoon mee. De rem inhouden heeft niet veel effect, zaakje draait er gewoon doorheen.
Ik weet niet of dat voorste tandwiel er persé af moet, ik krijg die ketting er anders ook niet af, maar wellicht kan ik met zo'n ketting pons ook een schakel tussen uit halen zonder dat de ketting er af moet...

[ Voor 30% gewijzigd door eX0duS op 23-08-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:06

MeagaShira

MeagaShira_NL

Nou afgelopen vrijdag mijn Citta laten schouwen en op kenteken laten zetten.........
Een kwartiertje en 146 Euries :'( later was hij goedgekeurd.... :P
Woensdag met een beetje mazzel de papieren binnen, plaatje maken en tuffen maar...!!! 8)7

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Inmiddels is het allemaal zo goed als gelukt.
Dat voorste tandwiel heb ik los gekregen door het achterwiel te blokkeren.
De ketting daar heb ik één schakel uitgehaald. Nu alles nog in elkaar zetten, en dan zal het vast wel beter zijn allemaal.
Dan nog op zoek naar een (grotere denk ik) sproeier, en dan zien we weer verder.

Moet ik eigenlijk kenteken papieren aanvragen? Nu heb ik wel een kentenkplaat, maar dus geen papieren.
Volgens het RDW staat hij dus op iemand anders zijn naam (en die was overleden had ik begrepen), en hij is volgens hun ook verzekerd...
Maar voordat ik hem eigenlijk op mijn naam wil zetten, moet hij het eerst goed doen.
Anders ben ik weer een hoop geld kwijt, aan een brommer die straks van ellende uit elkaar valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Inmiddels heb ik de sproeier vervangen naar een groter exemplaar, van 48 naar 53, nu loopt hij wel beter in toeren, en gaat dus wel een stuk harder nu, denk zo rond de 50, op zich hard zat.
Probleem was dus, dat hij pas harder ging, als je half gas gaf, en de choke dicht kneep, nu hoeft dat niet meer.
Wel trekt hij vanaf stilstand nu slecht, het lijkt of hij verzuipt zeg maar, hij bokt wat, net of de verbranding niet kompleet is.

Ik heb maar een paar afstelmogelijkheden:
- Stationairschroef
- Sproeier groter/kleiner
- Gasnaald, deze kan ik op 4 standjes zetten, zit nu in de bovenste, verder naar onderen loopt hij slechter
- Gaskabel, hierdoor zal (denk ik) de gasnaald ook iets hoger of lager komen te liggen

Ik heb ook de gasnaald etc. afgesteld, maar hij loopt het beste met maar half gas. Ik heb die gasnaald ook op andere manieren afgesteld, maar hier door loopt hij alleen maar slechter.

Wat me ook opvalt, is dat er tussen het voorste uitlaat gedeelte, en het achterste (zit met een klem en bout aan elkaar), olie tussenuit komt. Ook is het (isolatie?) materiaal in de uitlaat zelf, zeiknat, er komt ook iets van water uit de uitlaat, het ruikt niet echt naar benzine, en is ook niet zo zwart als olie, maar wat het precies is?
Ik heb gewoon euro95 getankt, en hier een scheutje 2takt olie bij gedaan, zit er nu te veel olie in, of is er iets niet goed?
De bougie is niet nat, ook komt er geen blauwe walm uit de uitlaat, wat kan dat zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door eX0duS op 31-08-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Wat je van de carburateur even moet snappen is dat elk onderdeel in feite een ander stuk regelt.

Je hebt het laag/midden/hoog toeren gebied. De hoofdsproeier is voor het hoge toerengebied. Als het spul volgas goed rijdt dan zit die maat wel goed in de buurt.

Dan heb je de gasnaald, de vorm van de naald maakt redelijk veel uit. Deze loopt van dik naar dun. Sommige naalden zijn spitser dan andere. Bij halfgas sluit de naald een deel van het kanaal af waar de sproeier in zit. Met de naald stel je hoe de motor halfgas loopt. Bij een weinig gas sluit de naald een groot deel van de naaldgeleider af. Daarom heb je nog een paar onderdelen:

De luchtschroef/stationair sproeier. Dat is vooral voor het lage toeren gebied. Het heeft allemaal nog wel een beetje effect op elkaar maar zo kun je het globaal zien.

Als je trouwens de koffiebruine-bougie truuk wilt gebruiken moet je een kilometer of meer volgas (dus niet stiekem een tikje terug oid) gaan rijden en dan daarna direct de motor uitzetten. Dan bougie eruit en kijken naar de kleur. Van langzaam lopen/stationair draaien word de bougie toch altijd wat zwarter.

[ Voor 4% gewijzigd door R-O-Y op 01-09-2009 22:14 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• eX0duS
Het probleem nu is eigenlijk vooral, als je optrekt. De motor trekt dan niet, je hoort dan een soort van plop plop plop uit de uitlaat.
Ik heb de stationair schroef nu vrij hoog staan (maakt vrij veel toeren stationair), maar dit maakt qua optrekken, helemaal niks uit.
Het verbaast me ook wel enigzins dat hij bij halfgas wel op topsnelheid komt, maar volgas gaat het van plop plop plop en gaat hij nog maar de helft van deze snelheid.

Niet dat ik er direct last van heb, want optrekken vanaf 0 doe ik niet zo vaak, laat staan dat ik die brommer gebruik, want ik gebruik hem dus amper, het is puur voor de fun.

Neemt niet weg dat ik het wel graag goed zou willen hebben. :p

Het ziet er ook niet uit, zo'n ding met trappers.
De jonge gasten die vliegen je om de oren met hun opgefokte scooters. De mijne maakt op topsnelheid (denk ik zo'n 45/50 km/h), best veel toeren, maar die scooters die blazen je gewoon voorbij (snorscooters heb ik het over).

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 03-09-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Grmbl, eindelijk weer wat leuks voor de brommer gekocht (:P) krijg ik die stomme f$&^%&king schroeven niet los :( Inbusschroeven, raken ondertussen al een beetje beschadigd van mijn geprobeer. Iemand tips om schroeven die al iets van 7 jaar vuil en roest verzamelen en muurvast zitten los te krijgen? Ik weet dat ik er met een dremel wel platte schroeven van kan maken, maar heb liever een wat nettere oplossing O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:12:
Tssk, ik ken een peugeot elyseo die meer gelopen heeft :+ (die staat nu op 37.000Km, waarvan de laatste 20k bij de huidige eigenaar in 1,5jr tijd..)
In het kader van "Pats met hoge kmstanden en 2takt"..

Bovengenoemd hok schijnt inmiddels de 55k te hebben overschreden, zonder alteveel hoge kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:35
eX0duS schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:37:
Het probleem nu is eigenlijk vooral, als je optrekt. De motor trekt dan niet, je hoort dan een soort van plop plop plop uit de uitlaat.
Ik heb de stationair schroef nu vrij hoog staan (maakt vrij veel toeren stationair), maar dit maakt qua optrekken, helemaal niks uit.
Het verbaast me ook wel enigzins dat hij bij halfgas wel op topsnelheid komt, maar volgas gaat het van plop plop plop en gaat hij nog maar de helft van deze snelheid.

Niet dat ik er direct last van heb, want optrekken vanaf 0 doe ik niet zo vaak, laat staan dat ik die brommer gebruik, want ik gebruik hem dus amper, het is puur voor de fun.

Neemt niet weg dat ik het wel graag goed zou willen hebben. :p

Het ziet er ook niet uit, zo'n ding met trappers.
De jonge gasten die vliegen je om de oren met hun opgefokte scooters. De mijne maakt op topsnelheid (denk ik zo'n 45/50 km/h), best veel toeren, maar die scooters die blazen je gewoon voorbij (snorscooters heb ik het over).
De mijne ook wel, maar dat komt omdat snorscooters makkelijker op te voeren zijn (en dan doel ik op varioring eraf halen, prop uit de uitlaat and such). Daarnaast hebben ze een vario overbrenging, geen koppeling met vertanding ;)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Martinator schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:14:
Grmbl, eindelijk weer wat leuks voor de brommer gekocht (:P) krijg ik die stomme f$&^%&king schroeven niet los :( Inbusschroeven, raken ondertussen al een beetje beschadigd van mijn geprobeer. Iemand tips om schroeven die al iets van 7 jaar vuil en roest verzamelen en muurvast zitten los te krijgen? Ik weet dat ik er met een dremel wel platte schroeven van kan maken, maar heb liever een wat nettere oplossing O-)
/me
Niemand? ;(
Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste