UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 62 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.892 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het zou helpen als je wat uitgebreider bent (en wederom ben je onnauwkeurig met je hoofdlettergebruik, 50MB is 8 keer meer dan de 50Mb die je waarschijnlijk bedoelt).

Je hebt hier twee dingen die je los van elkaar moet aanpakken.
1) je haalt maar 50Mb/s van de 60Mb/s bedraad. Los dit eerst op. Sluit router uit door PC direct op modem aan te sluiten. Indien router probleem is, andere firmware (ik val in de herhaling: OpenWRT), indien PC, je eigen software onder de loep nemen.

2) als je bedraad goede snelheden haalt, is het pas tijd om naar draadloos te kijken. Kijk dan op welk kanaal je zit en welke andere netwerken in de buurt zijn. Allicht kan een ander kanaal kiezen helpen. Ook staat vaak kanaalbreedte per default op 20MHz, als je dat op 40MHz zet gaat het sneller.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Wat is een betere keus als je een Netgear WNDR3700 hebt om de volle snelheid over Wi-Fi te verkrijgen? OpenWRT of DD-WRT?
DD-WRT kan ik prima installeren (heb kennis van de installatieprocedure), maar OpenWRT lijkt me wat lastiger om te installeren (van wat ik heb gezien).

Wat is een betere/stabielere firmware om de volle mep van mijn 120Mbit te verkrijgen via Wi-Fi?
Momenteel staat de nieuwste stock FW erop, en ik haal amper 30-40Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Stock firmware is doorgaans sneller dan de alternatieve firmwares. Die zou ik alleen pakken als je functionaliteit mist. Volledige 120 Mbit krijgen over Wi-Fi wordt echt lastig denk ik, maar ik haalde met gemak 60-70 Mbit. Althans toen er nog niet zoveel storing was.

Ik zou dus eerst naar je omgeving kijken; wat is er aan storing, wat is de afstand, wat zit er tussen beide eindpunten, etc. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Cloud schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:03:
Stock firmware is doorgaans sneller dan de alternatieve firmwares. Die zou ik alleen pakken als je functionaliteit mist. Volledige 120 Mbit krijgen over Wi-Fi wordt echt lastig denk ik, maar ik haalde met gemak 60-70 Mbit. Althans toen er nog niet zoveel storing was.

Ik zou dus eerst naar je omgeving kijken; wat is er aan storing, wat is de afstand, wat zit er tussen beide eindpunten, etc. :)
De router staat eigenlijk open en bloot ergens midden in de woonkamer op een kastje. Hij staat expres op die locatie aangezien er geen andere apparatuur in de buurt staat daar.
Als ik met mijn laptop (Op 5 meter afstand, geen objecten of apparaten tussen router en laptop) een download opengooi gaat hij via WiFi maximaal 40Mbit, sneller wil hij gewoon niet.

Moet er wel bijzeggen dat ik op de 2.4Ghz band zit, de laptop ziet de 5Ghz niet om de 1 of andere reden.
De kanalen van beide radio's staan overigens op Auto, en de laptop zegt dat ik met 150Mbit van de 300Mbit verbonden ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 24-05-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb op de 2.4Ghz band ook hogere snelheden gehaald dan dat, zeker in een open ruimte. Heb je misschien nog een ander apparaat (of kun je een lenen) waarvan je weet dat het wel sneller kan? Het zou natuurlijk ook aan de laptop kunnen liggen, of heb je dat al uitgesloten?

Hoeveel netwerken zijn er in omgeving? Kijk ook eens met iets als inSSIDer naar de omgeving en kanalen enzo.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Cloud schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:09:
Ik heb op de 2.4Ghz band ook hogere snelheden gehaald dan dat, zeker in een open ruimte. Heb je misschien nog een ander apparaat (of kun je een lenen) waarvan je weet dat het wel sneller kan? Het zou natuurlijk ook aan de laptop kunnen liggen, of heb je dat al uitgesloten?

Hoeveel netwerken zijn er in omgeving? Kijk ook eens met iets als inSSIDer naar de omgeving en kanalen enzo.
Ik zal vanmiddag eens even gaan "snuiven" hoeveel netwerken er in de omgeving zijn.
Als ik mij goed herinner zag ik er laatst 21 in de lijst staan. (Flat)
Helaas heb ik geen ander apparaat met WiFi, naast mijn mobiel die maximaal half-duplex kan op WiFi-N. (HTC Desire HD)
Wellicht dat ik een keer op de laptop van mijn ouders kan testen, zij hebben ook een WNDR3700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het er daadwerkelijk 21 zijn dan vermoed ik dat je de oorzaak van je lagere snelheid al te pakken hebt. Maar dat hangt wel een beetje af van de verdeling van de kanalen, die je met inSSIDer kunt bekijken. Testen in een andere omgeving met dezelfde laptop is natuurlijk ook belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Xereon schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:59:
Wat is een betere keus als je een Netgear WNDR3700 hebt om de volle snelheid over Wi-Fi te verkrijgen? OpenWRT of DD-WRT?
DD-WRT kan ik prima installeren (heb kennis van de installatieprocedure), maar OpenWRT lijkt me wat lastiger om te installeren (van wat ik heb gezien).

Wat is een betere/stabielere firmware om de volle mep van mijn 120Mbit te verkrijgen via Wi-Fi?
Momenteel staat de nieuwste stock FW erop, en ik haal amper 30-40Mbit.
Begin nou eens met te zorgen dat je bedraad 120Mb/s (of iig >115Mb/s) haalt :o

Als je dat niet op orde hebt kun je nooit zeker zeggen wat door WiFi komt en wat door andere problemen...

Als je trouwens je snelheid bedraad goed haalt zijn je WiFi-perikelen hier offtopic (want niets met UPC te maken, puur met verbinding tussen AP en NIC), maar wederom, zet die kanaalbreedte nou eens op 40MHz ipv 20Mhz en zoek een vrij kanaal. Kijk trouwens ook of de WiFi NIC in je laptop known issues heeft. Vooral de Intel 5300 staat erom bekend erg brak te zijn qua performance.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
dion_b schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:51:
[...]

Nouja, eentje die 120Mb/s en 7 relatief zware gebruikers aankan :z

Wees trouwens met een studentenhuis blij dat je geen ingebouwde router hebt (lees hierboven van vele mensen die nadrukkelijk geen geintegreerde router willen ivm beperkingen van zo'n ding), 7 man continu vraag meer dan een gemiddeld gezin van een router. Ik zou aanraden om gelijk voor een goede te gaan - mijn advies blijft de Netgear WNDR3700 maar dan met OpenWRT software. Alternatief zou zijn om een oud/zuinig systeempje (dus geen P4) te nemen en daar een server/router van te bouwen. Kun je gelijk een gemeenschappelijke fileserver voor alle pronstudiebestanden inrichten :P
De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden was de Netgear Prosafe FVS318G (pricewatch: Netgear Prosafe FVS318G) maar heb daar vrijwel alleen slechte reviews over gelezen. Wij beschikken allemaal over desktop pc's dus de WNDR3700 gaat hem niet worden aangezien we liever niet allemaal een wireless adapter willen aanschaffen. Met een zuinig systeempje ombouwen hebben wij geen ervaring dus we zoeken toch liever naar een compleet van te voren geassembleerd product. Wat kunt U ons hiervoor aanraden?
Daar gaat overduidelijk iets mis, maar met zo weinig info is moeilijk in te schatten exact waar. Over de gamingzaken kan ik weinig roepen, maar ga eens na wat allemaal actief is op moment dat je verbinding zo vertraagt. Het zou zomaar een overijverige virusscanner kunnen zijn (AVG Link Scanner :( ) die alle pakketjes gaat onderzoeken met vertraging en in geval van game disconnect tot gevolg.

Goede manier om de verbinding uit te sluiten is om met een LiveCD te booten en te kijken of het dan wel stabiel goede snelheden geeft. Zo ja zit het linksom of rechtsom in je software, zo nee zit het vierkant in de door UPC geleverde verbinding.
De problemen zijn inderdaad begonnen sinds het installeren van AVG, maar zelfs na AVG eraf gegooid te hebben blijft het probleem nog steeds bestaan terwijl dit voorheen niet zo was. Er loopt tijdens het gamen helemaal niks op de achtergrond, er is zelfs geen browserscherm geopend en alle onnodige applicaties zijn afgesloten. En ik beschik niet over een LiveCD ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Milanftw schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:08:
[...]

De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden was de Netgear Prosafe FVS318G (pricewatch: Netgear Prosafe FVS318G) maar heb daar vrijwel alleen slechte reviews over gelezen. Wij beschikken allemaal over desktop pc's dus de WNDR3700 gaat hem niet worden aangezien we liever niet allemaal een wireless adapter willen aanschaffen. Met een zuinig systeempje ombouwen hebben wij geen ervaring dus we zoeken toch liever naar een compleet van te voren geassembleerd product. Wat kunt U ons hiervoor aanraden?
De suggestie van de WNDR3700 is helemaal niet slecht. Je bent niet VERPLICHT om dan ook meteen iedereen op wifi te zetten (en dat wil je ook niet, vermoedelijk groter pand, en draadloos zal kwa snelheid ook de beperking zijn).
Er is echter niets mis om dat ding aan te sluiten op een switch.

Ik betwijfel echter of je daar een alternatieve firmware op aan de gang krijgt gezien je vragen. Enige kennis is dan wel handig/noodzakelijk.

Je hebt naar mijn idee een paar opties:
- Koop een router die kant en klaar al krachtig is, dan hoef je ook niet met alternatieve firmwares enz aan de gang. Nadeel: Duurder in aanschaf, maar je hoeft minder zelf te doen.
- Laat iemand dit spul opzetten.

Ik zou voor optie 2 gaan icm een goede switch. 100Mbit is voldoende per gebruiker, dus een switchje met 1gbit uplink is al afdoende (en met 7 man maakt het ook niet uit dat 1 persoon net niet de maximale snelheid kan halen). Tevens raad ik een managed switch aan, al dan niet 2ehands.
Je kan dan ook (beter) traffic monitoren en dingen beveiligen (om te voorkomen dat iemand bv een looopje maakt, een routertje verkeerd aansluit enz). Tenslotte zou ik ook poort 25 dichtzetten om te voorkomen dat upc je afsluit.

Met 7 man kun je dan de initiele kosten delen, zodat de investering laag blijft. Alternatief is dat je verhuurder dit gaat installeren en meeneemt in de huur, immers, internet heeft elke student toch wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
DJSmiley schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:19:
[...]

De suggestie van de WNDR3700 is helemaal niet slecht. Je bent niet VERPLICHT om dan ook meteen iedereen op wifi te zetten (en dat wil je ook niet, vermoedelijk groter pand, en draadloos zal kwa snelheid ook de beperking zijn).
Er is echter niets mis om dat ding aan te sluiten op een switch.

Ik betwijfel echter of je daar een alternatieve firmware op aan de gang krijgt gezien je vragen. Enige kennis is dan wel handig/noodzakelijk.

Je hebt naar mijn idee een paar opties:
- Koop een router die kant en klaar al krachtig is, dan hoef je ook niet met alternatieve firmwares enz aan de gang. Nadeel: Duurder in aanschaf, maar je hoeft minder zelf te doen.
- Laat iemand dit spul opzetten.

Ik zou voor optie 2 gaan icm een goede switch. 100Mbit is voldoende per gebruiker, dus een switchje met 1gbit uplink is al afdoende (en met 7 man maakt het ook niet uit dat 1 persoon net niet de maximale snelheid kan halen). Tevens raad ik een managed switch aan, al dan niet 2ehands.
Je kan dan ook (beter) traffic monitoren en dingen beveiligen (om te voorkomen dat iemand bv een looopje maakt, een routertje verkeerd aansluit enz). Tenslotte zou ik ook poort 25 dichtzetten om te voorkomen dat upc je afsluit.

Met 7 man kun je dan de initiele kosten delen, zodat de investering laag blijft. Alternatief is dat je verhuurder dit gaat installeren en meeneemt in de huur, immers, internet heeft elke student toch wel nodig.
Is die router gewoon aan te sluiten op een switch zodat men dan met meerdere mensen hierop kan? Ik ben namelijk een ontzettende netwerk-noob en heb geen idee of het signaal tegelijkertijd gebruikt kan worden als de router op de switch is aangesloten. Aangezien onze switch direct op het kabelmodem het signaal ook niet splitte. (wat standaard is weet ik nu).

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Milanftw schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:46:
[...]

Is die router gewoon aan te sluiten op een switch zodat men dan met meerdere mensen hierop kan? Ik ben namelijk een ontzettende netwerk-noob en heb geen idee of het signaal tegelijkertijd gebruikt kan worden als de router op de switch is aangesloten. Aangezien onze switch direct op het kabelmodem het signaal ook niet splitte. (wat standaard is weet ik nu).

Mvg
Wat bedoel je met "het signaal" :?

De DOCSIS-modem ontvangt en zendt een (Euro)DOCSIS-signaal, maar dat is in het geheel niet te vergelijken met wat je op je LAN over Ethernet doet.

Die switch werkt op zich prima op de modem, alleen krijgt slechts één PC via DHCP een IP adres. Dat heeft niets met enig "signaal" te maken. Als je een router ertussen hangt kan die willekeurig veel PCs van IP-adres voorzien dmv DHCP (met de standaard-ranges: 253 PCs, maar dat kan desnoods tot 16 miljoen uitgebreid worden door een andere range te pakken). Dan kun je de switch, die op layer 2 werkt en dus niets met IP-adressen (layer 3) doet prima gebruiken.

Als dit allemaal te ingewikkeld is voor je zou je evt degene van de zeven die het meeste van netwerken weet (of bereid is te leren) dit laten doen, zo moeilijk is het namelijk niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
Oke bedankt dan weet ik voldoende =)

Dan gaan wij gewoon voor de WNDR3700 en sluiten daar onze oude switch op aan.
Bedankt voor alle hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog meer mensen uit omgeving apeldoorn met problemen? Er valt niet mee te gamen, dikke lag spikes en een wegvallende verbinding. Heb er al de hele avond last van :(. Zelfs radio streamen werkt niet omdat deze zo af en toe stopt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook erg last van een trage en vaak wegvallende internet verbinding hier in Ede. En dat sommige sites wel snel laden en sommige juist weer niet. Als het morgen nog steeds zo is ga ik het een en ander proberen uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Nieuwsgroepen willen hier atm ook niet lekker, internet verder niet uitgebreid getest maar zal wel een storing zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22
Rond 4 uur is er een klein hikje geweest :)

http://www.ams-ix.net/statistics/

Geen idee of het hiermee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Door een verhuizing naar Zaandam heb ik een nieuwe provider nodig.
Ik heb zelf altijd ADSL gehad, maar door de brakke ligging van de DSLAM zal ik daar waarschijnlijk een zeer trage verbiding halen (± 3477 meter van de DSLAM). Ik zit dus naar andere mogelijkheden te kijken, en mijn enige andere mogelijkheid is eigenlijk UPC.

Nu heb ik zelf geen telefonie nodig en televisie is ook geen must (ik heb tv van digitenne). Het digitenne abbo is gedeeld met mijn ouders, dus in principe is het gratis voor mij. Kijkend op de UPC website kost een internet alleen pakket (met analoge tv): € 42,05 p/m
Een digitale tv + internet abbo kost mij: € 42,50 p/m
Voor 45 cent neem ik liever digitale tv natuurlijk. Nu staat er op de site dat je er een DVR voor 2,50 p/m bij kan krigen. Als ik hem aanvink dan komt er opeens 5 euro per maand bij.. klopt dit wel?

Zijn er nog elders aanbiedingen voor UPC die mij wat voordeliger uitkomen?

[ Voor 4% gewijzigd door Batata007 op 25-05-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

DVR is nu tijdelijk 2,50 per maand extra, daarna 5 euro.
Als je een beetje een grote TV hebt kan ik digitale TV van UPC wel stevig aanraden boven Digitenne. Ben zelf 2 jaar geleden geswitched, en niets dan lof over de beeldkwaliteit. Ik heb er dan wel het HD pakket bij, maar ook de SD zenders zien er een stuk beter uit.

[edit]
Voor nieuwe klanten zelfs permanent 2,50 korting blijkbaar. :)

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 25-05-2011 13:50 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Wat is "tijdelijk"?
42 inch HDTV. Zal vast wel verschil merken.

EDIT: Nice, dan ga ik ff bestellen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Batata007 op 25-05-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verschil kun je prima simuleren. Download eens een film in 8Mb/s, 14Mb/s en 20Mb/s kwaliteit. Als je dat op 1920x1080 kijkt heb je HD redelijk digitenne vs KPN IPTV vs kabel of satelliet te pakken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.C4 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:28:
Ik heb ook erg last van een trage en vaak wegvallende internet verbinding hier in Ede. En dat sommige sites wel snel laden en sommige juist weer niet. Als het morgen nog steeds zo is ga ik het een en ander proberen uit te testen.
Heb je je modem en of router al gereset ?
Mijn router loopt na 2 weken weleens vast of reageert heel traag op traffic, na een reset is het weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 16:19
Sinds gisteren UPC Fiber 60 in huis, rechtstreeks haal ik de snelheid wel maar zodra ik me linksys router er tussen plaats zakt de snelheid in elkaar. Zelfs via de zelfde kabel, het lijkt me dat ik iets van een instelling over het hoofd zie?

Modem -> PC = 54Mbit
Modem -> Linksys -> PC = 16Mbit

Edit:

De Linksys router in kwestie is een WRT54G

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasSchrader op 25-05-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Deze review (uit 2005) geeft een throughput van 19Mbps. Met dd-wrt kon ik iig mijn 25Mbps voltrekken, dus misschien dat daar nog wat rek in zit.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:36
ThomasSchrader schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:39:
Sinds gisteren UPC Fiber 60 in huis, rechtstreeks haal ik de snelheid wel maar zodra ik me linksys router er tussen plaats zakt de snelheid in elkaar. Zelfs via de zelfde kabel, het lijkt me dat ik iets van een instelling over het hoofd zie?

Modem -> PC = 54Mbit
Modem -> Linksys -> PC = 16Mbit

Edit:

De Linksys router in kwestie is een WRT54G
Probeer je router eens naar de fabrieksinstellingen terug te zetten? Welke firmware draait je router? Ik weet niet welke router je precies hebt, maar probeer ook eens een (alternatieve firmware), zoals DD-WRT of Tomato, wellicht dat de snelheden daarmee toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Nextron schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:50:
Deze review (uit 2005) geeft een throughput van 19Mbps. Met dd-wrt kon ik iig mijn 25Mbps voltrekken, dus misschien dat daar nog wat rek in zit.
Daar was ik al bang voor, het is een beperking in me huidige router. Dan toch maar kijken naar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasSchrader schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Daar was ik al bang voor, het is een beperking in me huidige router. Dan toch maar kijken naar wat anders.
Jup dat is een G-wireless router, terwijl je nu bijna alleen nog maar N-wireless hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasSchrader
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:57:
[...]

Jup dat is een G-wireless router, terwijl je nu bijna alleen nog maar N-wireless hebt.
Stond er eigenlijk geen moment bij stil dat de router alweer van 5-6 jaar geleden dateert. Nu maar eens gaan kijken over wat er mogelijk is voor de vervanging van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Gewoon een TP-link 1043 van 45€.
Met de laptop hier de volle 60mbit draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
ik weet niet of het al eerder naar voren is gekomen, (heb niet alle 246 pagina's gelezen) maar hebben er meer mensen last van de youtube videos langzaam laden (meestal pas in de middag en de avond?)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Lees pagina 242/243 maar even ;)

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
JeroenF schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:01:
ik weet niet of het al eerder naar voren is gekomen, (heb niet alle 246 pagina's gelezen) maar hebben er meer mensen last van de youtube videos langzaam laden (meestal pas in de middag en de avond?)
Volgende keer de search gebruiken voordat je een vraag stelt aub :o

1) in dit topic veelvuldig voorbijgekomen, zie in-topic search
2) niet UPC-specifiek: Wat is er toch met youtube aan de hand?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Ik alles mooi ingesteld met mijn fiber 60. TP-Link eraan, DD-WRT erop, wan op static.
Wat blijkt heb ik een dynamisch ip.... Dan maar even een accountje aanmaken bij dyndns.org. Instellen in dd-wrt and done!

Maar wel de strakke 60 Mb/s,
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1307029068.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:37:
Nieuwsgroepen willen hier atm ook niet lekker, internet verder niet uitgebreid getest maar zal wel een storing zijn dan.
Aha, kijk net in de router blijkt hij maar op een downstream channel verbonden te zijn, wat ik dus met gewoon internetten niet merk. Het vervelende: na een reset heeft hij nog steeds maar 1 downstream channel |:(

edit: wel met -2.6 dBmV en 40.1 dB SNR, wat goed is lijkt me.

edit2: even gebeld, blijkt weer een nieuw probleem met de thomson modem te zijn, wordt waarschijnlijk over een paar dagen gebeld voor een nieuwe. Vreemd probleem, ook al zit ik op een bedraadde verbinding heeft het te maken met de wifi channel waarop hij staat 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Jazzle op 26-05-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat UPC met ipv6 bezig lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JVqZ1l.png

Naar mijn idee heb ik "half" ipv6, klopt dat?
Volgens de Auto-Config van mijn router is het een 6to4 tunnel. Echter heb ik niks ingesteld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fe80 is een lokaal adres en 2002 6to4 inderdaad. Die andere is teredo maar dat heb ik achter een router nooit goed aan de praat weten te krijgen :/.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Xereon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:29:
Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat UPC met ipv6 bezig lijkt te zijn.

[afbeelding]

Naar mijn idee heb ik "half" ipv6, klopt dat?
Volgens de Auto-Config van mijn router is het een 6to4 tunnel. Echter heb ik niks ingesteld oid.
Wat voor router heb je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

In haarlem (2035) heb ik momenteel geen telefonie als internet maar doet de tv het wel. De buurvrouw heeft hier ook last van, maar een buurman verderop (zelfde straat) weer niet. Anderen nog last van?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xereon: Het valt me de laatste tijd steeds vaker op dat UPC met ipv6 bezig lijkt te zijn.
Weet je zeker dat je er zelf niets aan hebt gedaan? De laatste nodes /adressen voor de jouwe zijn namelijk van Surfnet. (op dat 2002: ** adres) Nu zou het kunnen dat UPC het uitbesteed aan surfnet maar dat lijkt me niet het geval.

Een bekende tunnel leverancier is SixXS, welke een POP heeft bij surfnet: http://www.sixxs.net/pops/surfnet/

/edit, het lijkt dat zowel 6to4 via SixXS actief is (je 2002: *** adres) en dat je teredo actief is (je 2001: *** adres).

Je tracert gaat over de teredo tunnel. Je kunt teredo uitzetten via start/uitvoeren/cmd dan: netsh interface teredo set state disabled. Als je IPv6 wilt blijven gebruiken dan zou ik alleen teredo disablen en via test-ipv6.com eens kijken wat je score is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Hier in Amsterdam atm geen internet, meer mensen last van?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hier in Amsterdam is wel degelijk internet aanwezig, sterker nog, de grootste internetknooppunt ter wereld (de AMS-IX) is hier.

Mogelijk werkt jouw verbinding niet, maar internet is er wel degelijk. Overigens kun je erg goed posten voor iemand zonder internet :z

Word erg moe van deze onzinnige oproepen. Als je totaal geen info erbij doet over wat exact niet werkt, wat de status is van je modem incl signaalwaardes, waar in Amsterdam je zit, sinds wanneer de situatie speelt en wat je zelf gedaan hebt om het te troubleshooten heeft verder niemand iets aan jouw post en jij niets aan die van anderen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Xereon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:29:
Via interoute zijn er plannen, maar nog geen concrete testen zover ik weet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
Een aantal dagen na de aanschaf van de router nog steeds problemen met gamen voor iedereen, maar gelukkig heeft iedereen wel internet =)

Zoals ik al eerder zei is over het algemeen is de ping en de downloadsnelheid prima, maar echter om de zoveel tijd krijgen wij in onze games het gevreesde 'waiting for server' bericht. Als je geluk hebt blijf je in de game, maar meestal weet je al bijna zeker dat je gedisconnect wordt. Packetloss naar verschillende websites bedraagt 1 a 2 % per 500 pings.

Wij hebben zowel het modem als de router meerdere malen gereset, en zelfs als een van de PC's rechtstreeks op het modem is aangesloten blijft het probleem bestaan. Iedereen in het huis heeft hier last van dus de kans dat het iets softwarematigs is is nihil. Het vreemde is dat er de eerste 2 dagen na ontvangst niets aan de hand was en alles naar behoren werkte.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GlF9W.jpg
Modem waardes

[ Voor 7% gewijzigd door Milanftw op 29-05-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Excuus voor de late reactie, ik heb een Netgear WNDR3700v1 met stock firmware.
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:08:
[...]

Weet je zeker dat je er zelf niets aan hebt gedaan? De laatste nodes /adressen voor de jouwe zijn namelijk van Surfnet. (op dat 2002: ** adres) Nu zou het kunnen dat UPC het uitbesteed aan surfnet maar dat lijkt me niet het geval.

Een bekende tunnel leverancier is SixXS, welke een POP heeft bij surfnet: http://www.sixxs.net/pops/surfnet/

/edit, het lijkt dat zowel 6to4 via SixXS actief is (je 2002: *** adres) en dat je teredo actief is (je 2001: *** adres).

Je tracert gaat over de teredo tunnel. Je kunt teredo uitzetten via start/uitvoeren/cmd dan: netsh interface teredo set state disabled. Als je IPv6 wilt blijven gebruiken dan zou ik alleen teredo disablen en via test-ipv6.com eens kijken wat je score is.
Neen, ik heb niets lopen sleutelen aan mijn verbinding.
Het enigste wat ik heb veranderd is dat ik standaard de DNS van Google pak, maar die staat bij het IPV4 gedeelte.
Als ik dat commando invoer werkt overigens de complete IPV6 lijn niet meer. Krijg dan ook direct een 0/10 op het rekest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
@ Milanftw : die waarden zien er prima uit. Ik had eerst slechte waarden, dat was 30 dBmV. Na een bezoek van een monteur zijn de waarden vergelijkbaar met de waarden in je screenshot.

BTW, het probleem met YouTube streamen is bij mij opgelost. Niet door het monteurbezoek, maar na een adequate actie van de UPC helpdesk + NOC. Mijn advies, neem contact op met de UPC helpdesk, want die is tot mijn grote verbazing zeer goed!
Ik heb hier ook wat info gepost over dit probleem

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kijk, zo kan het ook :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Hier pakt de modem nog steeds maar één downstream channel :( al 3 keer contact opgenomen met UPC maar kom niet echt verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

Zo, hier klapt ineens alles eruit. TV en internet. Meer mensen hier last van? Omgeving Ede.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Nee, maar heb wel last van ontzettend lage download en upload snelheden ineens. (60mbit down en 6mbit up met dipjes tot 10/1 of lager)
Uiteraard enkel en alleen aanwezig wanneer het warm is buiten, zoals vandaag.

//Speedtestjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1318870510.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1318877630.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1318878677.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1318883604.png

[ Voor 54% gewijzigd door Zorian op 30-05-2011 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met internet van UPC en hopelijk kan iemand me helpen. Ik speel redelijk veel online met de ps3 met vrienden, het gebeurt echter erg vaak dat ik uit een spel gegooid wordt met een melding "no network connection" of soms zonder melding. Bijzonder irritant en ik heb erg weinig verstand van computers etc dus UPC maar gebeld. Zij adviseren om de modem op een ander kanaal te zetten, 1, 11 of 6. Dat lijkt ook weinig te helpen dus probleem nog niet opgelost. Het is overigens een Thomson modem.

Het lijkt mij dat de verbinding af en toe heel even wegvalt, net genoeg om uit een spel gegooid te worden.

Iemand een suggestie over een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt.

Groeten,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:27
Bedraad verbinden met het modem?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 16-09 19:57
Hallo tweakers!

Ik ga binnenkort van ziggo naar UPC i.v.m. een verhuizing naar UPC gebied.

Nu heb ik de volgende vragen, mogelijk kunnen jullie mij hier antwoord op verschaffen:
• Kan ik mij cisco recorder nog gebruiken (Cisco 8455 DVB HD PVR televisie decoder/recorder );
• Kan ik mijn netgear router aansluiten i.p.v. de SiteCom ( Netgear Router WNDR3700-100PES );
• Krijg je de recorder bij UPC gratis ( inbruikleen) erbij? En hou verhoudt deze zich t.o.v. de cisco recorder?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
-RoB- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:58:
Hallo tweakers!

Ik ga binnenkort van ziggo naar UPC i.v.m. een verhuizing naar UPC gebied.

Nu heb ik de volgende vragen, mogelijk kunnen jullie mij hier antwoord op verschaffen:
• Kan ik mij cisco recorder nog gebruiken (Cisco 8455 DVB HD PVR televisie decoder/recorder );
Dit topic is voor UPC internet, dit is een vraag over UPC Digital TV - Deel 6
• Kan ik mijn netgear router aansluiten i.p.v. de SiteCom ( Netgear Router WNDR3700-100PES );
Neem even de moeite de vele, vele discussies in dit topic over welke modem en/of router je erbij krijgt. Bottom line: zorg dat je bij een UPC winkel een EPC3212 krijgt als je je WNDR3700 wilt blijven gebruiken.
• Krijg je de recorder bij UPC gratis ( inbruikleen) erbij? En hou verhoudt deze zich t.o.v. de cisco recorder?
Wederom, UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
dion_b schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:38:
[...]

Dit topic is voor UPC internet, dit is een vraag over UPC Digital TV - Deel 6

[...]

Neem even de moeite de vele, vele discussies in dit topic over welke modem en/of router je erbij krijgt. Bottom line: zorg dat je bij een UPC winkel een EPC3212 krijgt als je je WNDR3700 wilt blijven gebruiken.

[...]

Wederom, UPC Digital TV - Deel 6
Mijn excuses ik dacht dat dit een verzamel topic was voor alle UPC abonnement vormen. Is het mogelijk om de EPC3212 telefonisch te bestellen? De winkels liggen namelijk helemaal niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Nee, tot en met 30mbit krijg je een 3212, alles daarboven een draadloos thomson geval, meen ik.

[ Voor 4% gewijzigd door coob op 31-05-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
coob schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:08:
Nee, tot en met 30mbit krijg je een 3212, alles daarboven een draadloos thomson geval, meen ik.
Ah mooi ik was toch van plan om het meer tv pakket (25mb) te bestellen met hd zenders :*) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
coob schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:08:
Dat is inmiddels weer verandert, je moet nu extra betalen voor draadloos. Dat zie je aan de pakketprijzen de optie wireless sitecom router voor 99,-. Als je standaard de thomson zal krijgen dan hoefde je ook niet extra te betalen voor nogmaals een wireless router.

En volgens mij hebben ze nog de Arris modem die goed is tot 25Mbit met telefonie. Alleen idd bij 60/120Mbit zal je 99% kans de 3212 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn schoonouders hebben van de week all in one gekregen.
25mbit en tv-royaal.
Zij kregen een 3212 en een hd-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
330d schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:04:
[...]

Dat is inmiddels weer verandert, je moet nu extra betalen voor draadloos. Dat zie je aan de pakketprijzen de optie wireless sitecom router voor 99,-. Als je standaard de thomson zal krijgen dan hoefde je ook niet extra te betalen voor nogmaals een wireless router.

En volgens mij hebben ze nog de Arris modem die goed is tot 25Mbit met telefonie. Alleen idd bij 60/120Mbit zal je 99% kans de 3212 krijgen.
Weet je dat laatste echt zeker? Die Arris gevallen zijn gewoon verouderd, anno 2011 kan ik me niet voorstellen dat nog ED2 uitgerold wordt - en ik zie genoeg mensen ook recent klagen over een TWG-870 zonder bridge mode optie bij 60Mb.

Sowieso, wat wanneer bij welke actie gebeurt is voor mij iig onnavolgbaar. Iig is het veiligst om uit te gaan van het slechtste en weten wat dan te doen - en dat is dus bij de shop afhalen omdat je daar gewoon zelf kunt kiezen. Achteraf modem gewisseld krijgen als je toch de andere had willen hebben blijkt (zie verhalen hier) niet makkelijk te gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 11:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

dion_b schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:55:
[...]

Weet je dat laatste echt zeker? Die Arris gevallen zijn gewoon verouderd, anno 2011 kan ik me niet voorstellen dat nog ED2 uitgerold wordt - en ik zie genoeg mensen ook recent klagen over een TWG-870 zonder bridge mode optie bij 60Mb.

[...]
Mijn ouders hebben een maand geleden een UPC 25Mb internet + telefonie abonnement afgesloten, en daar kregen ze nog een Arris modem bij. Vorige week bij een vriend heb ik echter een Cisco 3212 geïnstalleerd, en die had een alles-in-een basispakket aangevraagd, dus ook met 25Mb internet. Het varieert dus nog, of het moet echt sinds de laatste paar weken om zijn gegaan.

Ik stond er wel van te kijken bij m'n ouders, ik heb zelf al geruime tijd een Cisco 3212, maar ik heb dan ook een 60Mbit abo. In principe maakt het echter niet zoveel uit, in mijn ogen zijn beide modems prima en stabiel. :)

[edit]
Ik bedenk me nu trouwens dat ze beiden in de winkel in Eindhoven zijn geweest. Dus waarschijnlijk hebben ze daar gewoon de laatste voorraad Arris modems eerst opgemaakt.

Ik zag op de site van UPC trouwens dat een extra mediabox tegenwoordig ook gebruik kan maken van het HD-pakket van je abonnement. Dus ik ga die oude aftandse box op onze slaapkamer maar eens laten verwisselen voor een nieuw HD-exemplaar. :)

[ Voor 31% gewijzigd door --MeAngry-- op 01-06-2011 15:03 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 11:10

Pierre

Van nature lui!

--MeAngry-- schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Ik zag op de site van UPC trouwens dat een extra mediabox tegenwoordig ook gebruik kan maken van het HD-pakket van je abonnement. Dus ik ga die oude aftandse box op onze slaapkamer maar eens laten verwisselen voor een nieuw HD-exemplaar. :)
Vraagje waar lees jij dit op de site van UPC

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wow! :o

Maandag een mailtje gestuurd naar de helpdesk dat ik toch regelmatig (één tot twee keer per week) mini-storingen heb. Iedere keer voor hooguit 5 minuten (iets langer dan een modem reboot zou duren) dat m'n verbinding eruit lag. Modemwaarden zijn altijd prima, ook tijdens de storingen. Soms als het wat langer duurde herstartte het modem wel en maar bleef het hangen op de DHCP-aanvraag.

Goed, lang verhaal kort; zonet weer een mini-storing en toen ik keek zag ik dat m'n modem rebootte en iets met 'PARAMS' deed. 1 minuut later krijg ik telefoon, UPC aan de lijn. Bleek dat hij net een of andere instelling in het modem aangepast heeft die niet correct stond, of in elk geval sub-optimaal gezien mijn buurt. De problemen zouden vanaf nu opgelost moeten zijn, gaf de beste man aan.

Heeft een tweetal dagen geduurd, maar wel actie ondernomen dus. d:)b

edit:
@ hieronder: als je er ook last van hebt, altijd bellen/mailen natuurlijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 01-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Cloud schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:09:
Wow! :o

Maandag een mailtje gestuurd naar de helpdesk dat ik toch regelmatig (één tot twee keer per week) mini-storingen heb. Iedere keer voor hooguit 5 minuten (iets langer dan een modem reboot zou duren) dat m'n verbinding eruit lag. Modemwaarden zijn altijd prima, ook tijdens de storingen. Soms als het wat langer duurde herstartte het modem wel en maar bleef het hangen op de DHCP-aanvraag.

Goed, lang verhaal kort; zonet weer een mini-storing en toen ik keek zag ik dat m'n modem rebootte en iets met 'PARAMS' deed. 1 minuut later krijg ik telefoon, UPC aan de lijn. Bleek dat hij net een of andere instelling in het modem aangepast heeft die niet correct stond, of in elk geval sub-optimaal gezien mijn buurt. De problemen zouden vanaf nu opgelost moeten zijn, gaf de beste man aan.

Heeft een tweetal dagen geduurd, maar wel actie ondernomen dus. d:)b
Hey daar heb ik sinds deze week last van gehad, is het wijs om te bellen met UPC

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Laatst online: 08:22
Pierre61 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:27:
[...]

Vraagje waar lees jij dit op de site van UPC
Geniet van alle digitale voordelen op uw tweede tv met een tweede digitale UPC Mediabox. Hiermee ontvangt u alle voordelen van uw abonnement ook op uw slaapkamer. Heeft u een abonnement op Film1, Sport1 en/of HD? Ook dat ziet u gratis via uw tweede mediabox.

http://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verdomd zeg dat is dan een keer stilzwijgend doorgevoerd ofzo :P Vroeger was dat echt niet zo. Heb het net getest en het werkt idd hier nu ook boven (Film1 en Sport1).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Glashelder schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 13:11:
Verdomd zeg dat is dan een keer stilzwijgend doorgevoerd ofzo :P Vroeger was dat echt niet zo. Heb het net getest en het werkt idd hier nu ook boven (Film1 en Sport1).
Zeker wel, is al zo sinds je een tweede mediabox erbij kunt nemen. De tweede mediabox moet een kopie van de eerste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is echt niet waar hoor, in het begin kreeg je geen Film1 of Sport1 erbij op de 2e mediabox. Heb het wel een tijdje gehad en kreeg toen na een tijdje een brief dat ik ten onrechte boven (op de 2e mediabox dus) naar die zenders kon kijken..maar als ik een 2e abo nam dan kon ik blijven kijken. En ik heb er 2 vanaf de eerste dag dat het mogelijk was ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Klopt, sinds augustus 2010 wordt Film1/Sport1 doorgegeven op de 2e box. Daarvoor werd het alleen op de 1e box doorgegeven, of je moest een extra Film1/Sport1 abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ahum: UPC Digital TV - Deel 6

Tot nader orde doen die UPC boxen niets met internet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb sinds sinds een week aardige problemen met m'n Fiber Power-abonnement (60Mbps). Continu wegvallen van de verbinding. Gister even de Helpdesk gebeld en volgens hun is er uiteraard niets aan de hand. Wel willen ze natuurlijk een monteur sturen maar als die niets vind mag ik natuurlijk de rekening gaan betalen.

Heb de Linksys WRT120N router al vervangen door, een door UPC geleverde Netgear, maar die lijkt alleen maar slechter te zijn. Ping timouts van hier tot Tokio, wegvallende radiostreams en online gamen wordt ook lastiger.
quote: ping naar t.net
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=24ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=13ms TTL=56
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=12ms TTL=56
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=16ms TTL=56
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=17ms TTL=56
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=14ms TTL=56
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=22ms TTL=56

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 63, Received = 54, Lost = 9 (14% lo
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 11ms, Maximum = 61ms, Average = 17ms
Info uit het modem;
quote: downstream status
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -4.4 dBmV 37.5 dB
Channel 2: -3.9 dBmV 38.2 dB
Channel 3: -4.1 dBmV 37.9 dB
Channel 4: -4.2 dBmV 37.5 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
quote: Upstream
Power Level:
Channel 1: 40.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Buiten dat is de download ook aan de langzame kant maar de upload is helemaal waardeloos;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1326117544.png

Wat kan ik nog doen om dingen uit te sluiten? Ze willen dat ik een week een een computer rechtstreeks aan het modem hang om te kijken hoe en wat maar dat vind ik een waardeloze, en praktisch bijna onmogelijke, oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 04-06-2011 12:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@gunner

Ik zou toch even een netwerk kabel pakken en het modem direct aansluiten op een laptop oid en opnieuw testen.

Het is geen praktische oplossing, maar voor het testen wel bijzonder belangrijk om alles uit te sluiten. Als je daarmee hetzelfde probleem hebt dan kun je met 99% zekerheid zeggen dat het aan je modem, aansluiting of upc ligt.

Toen de monteur er was heb ik hem dit ook zo moeten laten zien en toen heeft hij het modem vervangen en de problemen waren opgelost :). Had een oude cisco.. nu een nieuwe cisco. Had dezelfde problemen als jij.

[ Voor 42% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2011 12:35 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan het wel eens proberen, hoe onhandig het ook is. Echter, ik heb al zo'n Cisco EPC3212 geval. Ik ga er vanuit dat dat een nieuwe Cisco is die ze uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:05:
Kan het wel eens proberen, hoe onhandig het ook is. Echter, ik heb al zo'n Cisco EPC3212 geval. Ik ga er vanuit dat dat een nieuwe Cisco is die ze uitgeven.
Je zou zomaar ook een brakke exemplaar van het nieuwste type kunnen hebben, dan zou een andere helpen.

Maar eerlijk gezegd lijkt het me niet waarschijnlijk.

Al die packetloss bij pingen kan meerdere oorzaken hebben, maar ik zou in eerste instantie denken aan een signaal- of kabelprobleem.

Om uit te sluiten dat een van jouw UTP kabels gaar zit te doen, idd laptop even direct met korte UTP op de modem aansluiten (wel eerst even modem resetten, anders krijg je geen IP). Als het dan ook fout is weet je dat het niets met de routers te maken heeft sowieso was het handig geweest om dat eerst uit te sluiten voor je geld uitgaf aan andere hardware.

Enige rare is dat je no way 50Mb/s zou halen met packetloss van 14% - met zoveel packetloss mag je blij zijn als je een tiende daarvan haalt. Zijn die twee metingen vrijwel gelijktijdig?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dion_b schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 13:30:
sowieso was het handig geweest om dat eerst uit te sluiten voor je geld uitgaf aan andere hardware.
Als je op een andere router doelt, die had ik nog liggen.

UTP-kabels lijkt me sterk want die zijn allemaal pre-fab en nieuw.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1326225574.png

Up- en download lijken nu al een stuk beter, alsmede de ping timeouts, maar ik sluit niet uit dat het niet aan de router lag. Zal het nog eens sterk in de gaten houden, en als er weer een onderbreking is ga ik direct een laptop op de modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Btw speedtest is nou niet echt betrouwbaar :)

Wisselende resultaten, peers die vol zitten etc.

[ Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 04-06-2011 15:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

speedtest.upc.nl laat bijna dezelfde cijfers zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik kom zelfs lager uit :) Dus je waardes zijn prima.

Usenet trek ik wel de volle pijp vol :)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Workaholic schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:01:

Dat draai ik even om.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1326564911.png

Afbeeldingslocatie: http://gyazo.com/72c71d6585e8d050b142d2f7f9586cb0.png

Upload is wel aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
120Mbit UPC hier in Amsterdam.

Ik heb erg veel last van streaming dat niet snel genoeg buffered, zat te denken misschien zijn ze aan het testen zoals mobile providers doen? uitstellen van bufferen als pas nodig is en ze zijn nog aan het finetunen?

zijn er meer met dit probleem?

Youtube 1 groot drama, maar ook een tweakers filmpje buffered niet goed..
niets irritanter dan filmpje kijken wat continue staat te bufferen om de 5s

EDIT:
eigenlijk mijn hele verbinding klopt niet:
zelfs op UPC speedtest haal ik maar 8Mb down en 3Mb up... speedtest nog iets lager
duidelijk iets mis. maar ff naar de helpdesk

[ Voor 16% gewijzigd door Tonton op 05-06-2011 15:13 ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mbt Youtube:
Wat is er toch met youtube aan de hand?

Sowieso, erg voorbarig om zonder enige troubleshooting te roepen dat iemand met kwade opzet bezig is jouw verbinding te verpesten - nooit aan kwade opzet toeschrijven wat gewoon prima door geblunder verklaard kan worden :o

Zie trouwens in dit topic ook genoeg discussie over Youtube problemen, incl workarounds die je zelf kunt proberen alsmede manieren om via de helpdesk van UPC iets voor elkaar te krijgen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:01:

via welke usenet provider ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Ik vraag mij iets af.

Ik heb nu 35mbit zonder bellen, en heb vandaag 60mbit + bellen aangevraagd. Nu krijg ik dan een nieuw modem. Volgens de mevrouw word dat een Cisco epc3000. Volgens de specs heeft dat ding echter geen wireless en ook geen ingebakken router / switch.

Klopt dit? welke modem zou het dan wel moeten zijn als ik naar 60mbit + wireless wil ?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 04:49
Damian schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:31:
Ik vraag mij iets af.

Ik heb nu 35mbit zonder bellen, en heb vandaag 60mbit + bellen aangevraagd. Nu krijg ik dan een nieuw modem. Volgens de mevrouw word dat een Cisco epc3000. Volgens de specs heeft dat ding echter geen wireless en ook geen ingebakken router / switch.

Klopt dit? welke modem zou het dan wel moeten zijn als ik naar 60mbit + wireless wil ?
Ik heb een aantal maanden geleden precies hetzelfde gedaan, geupgrade van 30 naar 60mpbs, en ik kreeg een Thomson TWG-870U. Alleen heb ik dan geen bellen maar het zit er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik vraag mij iets af.

Je zult nu 25 Mb hebben, 35 hebben ze niet bij UPC.

Verder lijkt het me sterk dat je een EPC3000 gaat krijgen, dat ding heeft namelijk geen VoIP. Het zal inderdaad de Thomson TWG870 worden, of een Cisco EPC3925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:36

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik vraag mij iets af.

Wees er blij mee. Wij hebben door hoepeltjes moeten springen om onze Thomson vervangen door een Cisco te krijgen.

De Thomson staat niet bekend om z'n betrouwbaarheid, zeker als router.

Je kan beter investeren in een standalone router mocht je inderdaad de Cisco krijgen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mark_640 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:27:
[...]

Verder lijkt het me sterk dat je een EPC3000 gaat krijgen, dat ding heeft namelijk geen VoIP. Het zal inderdaad de Thomson TWG870 worden, of een Cisco EPC3925.
Geen EPC3212 die heb ik namelijk sinds ik mijn abbo omgezet heb. Is een prima ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Mark_640 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 14:27:
[...]

ok, dat klinkt positief. Ik heb trouwens toch echt het idee dat ik 35 had. 2,9 mb per seconde haalde ik netjes...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34
25Mbit = 3.125 MB.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het theoretisch mogelijk om een nieuwe IP te genereren wanneer je de modem van je UPC verbinding tijdelijk uitschakelt. Ik merk namelijk dat mijn IP in 3 maanden tijd 4 keer is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
vraag verplaatst naar hier

[ Voor 93% gewijzigd door Nedra op 11-06-2011 14:08 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hier (7325) ook problemen met de verbinding, 60Mbit down en 6mbit up en ik haal

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1336730618.png

Al enige dagen achter elkaar. Dacht in de eerste instantie dat het aan mijn pc lag, maar ook op andere computers, ipad, iphone doet het probleem zich voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Ik nu spontaan ook problemen..lekker op de telefoon aan het browsen.

Uit het modem:

Downstream Channels (Partial Service)
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Not Locked unknown 0 Unknown -22.0 dBmV 39.0 dB
2 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
3 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
4 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
5 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
6 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
7 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
8 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB

en als ik een seconde later refresh:

Downstream Channels (Partial Service)
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Not Locked unknown 0 Unknown -18.7 dBmV 23.4 dB
2 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
3 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
4 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
5 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
6 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
7 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
8 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB

En soms weer totaal andere waardes(46db)...
Iemand enig idee? De helpdesk kan alleen een monteur langs sturen en dat zou pas vrijdag zijn! Het is trouwens een Thomson modem, die ook spontaan op factory settings stond(had een 192.168.1.1 range,is nu weer 0.1)

[ Voor 5% gewijzigd door TeGek op 11-06-2011 16:26 ]

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mar.tin schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:09:

[afbeelding]

Al enige dagen achter elkaar. Dacht in de eerste instantie dat het aan mijn pc lag, maar ook op andere computers, ipad, iphone doet het probleem zich voor.
Ik heb dit 2,5 week gehad, verscheidene keren gebeld, uiteindelijk werkte het spontaan weer de dag voordat de monteur langs zou komen 8)7 Werkt nu nog steeds gewoon prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 17-09 22:01
TeGek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:25:
Ik nu spontaan ook problemen..lekker op de telefoon aan het browsen.

Uit het modem:

En soms weer totaal andere waardes(46db)...
Iemand enig idee? De helpdesk kan alleen een monteur langs sturen en dat zou pas vrijdag zijn! Het is trouwens een Thomson modem, die ook spontaan op factory settings stond(had een 192.168.1.1 range,is nu weer 0.1)
Waar zie je die 46db waardes? als ik het zo zie is je downstream enorm brak, -18 tot -22 is veel te weinig. Iets van -15 ofzo is het minimale signaal wat je moet hebben om op docsis3 te draaien, en dan nog is dat verre van mooi. (mooiste is rond de 0)
SNR is ook niet lekker, 23db is veel te weinig, moet iets van 33 of beter zijn.

Wat zijn je upstream waardes?

Dit kan een defecte versterker oid in de wijkkast zijn, en daar kun je zelf niets aan doen. Wel kun je natuurlijk alles intern uitsluiten, dus nergens een kabelbreukje oid? Hang de modem direct aan het AOP en check wat dan de waardes zijn.

Kabelbreukjes, kortsluiting in kabels, brakke pluggen enz kan nl ook dergelijke ellende veroorzaken. Direct op je AOP testen, bij voorkeur met een nieuwe kabel, en je hebt intern iig alles uitgesloten.
Als het werkelijk rond de -20 blijft dan zou je analoge tv ook enorm moeten zuigen momenteel...

Als noodoplossing kun je wel een (retourgeschikte) versterker voor je modem hangen, dan kun je iig t weekend door enz, maar dan moet je snr nog wel voldoende zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 11-06-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hij is gewoon niet gelocked en zoekt naar iets dat voor downstreamkanaal door kan gaan. Lijkt erop dat modem helemaal geen signaal krijgt.

Heb je wel TV-signaal? Zo nee moet je duidelijk op monteur wachten, zo ja zou iets binnenhuis finaal misgegaan kunnen zijn, in welk geval die monteur een dure grap zou kunnen worden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-07 16:36

TeGek

Engineer in hart en nieren.

En spontaan werkt het modem weer, blijkt dus dat er in onze wijk een onaangekondigde firmware update is uitgevoerd welke alle settings naar standard reset, naar een paar uur wachten hadden de modems weer verbinding.

Wel grappig dat ik nu zie welke buren UPC hebben, 7 wireless stations met "UPCXXXX" ipv de leuke namen zoals "HetZonnetjeInHuis".

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:09:

[afbeelding]

Ik heb het zelf vanavond ook gemerkt. Volgens mijn vader is dit al een aantal dagen zo. (7335)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Momenteel is het hier wat sneller, maar nog steeds een bedroevende 30mbit vs 6mbit up, waar het 60/6 zou moeten zijn..

Als het morgen nog steeds aanwezig is maar eens bellen, vind alleen dat ze veel te happig zijn op het sturen van een monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mar.tin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 03:45:
Momenteel is het hier wat sneller, maar nog steeds een bedroevende 30mbit vs 6mbit up, waar het 60/6 zou moeten zijn..

Als het morgen nog steeds aanwezig is maar eens bellen, vind alleen dat ze veel te happig zijn op het sturen van een monteur.
Je zou in het modem in kunnen loggen om te kijken hoeveel downstream channels er open staan, dit moeten er 4 zijn bij een 60mbit abo. Als ik het zo hoor lijkt het er op dat het net zoals bij mij tot een paar dagen terug maar 1 downstream channel is, deze haalt dan afhankelijk van de drukte inderdaad ergens tussen de 3 en de 30mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Ik zit inderdaad maar op 1 channel. Heb een aantal dagen geleden storing gehad, heb het idee dat het daardoor komt.. Zo maar eens kijken of ik m via de versterker kan hangen en of dat verschil maakt.

Overigens lijken de waardes flink goed te zijn :):

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.8 dBmV 40.5 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Power Level:
Channel 1: 44.2 dBmV