UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste
Acties:
  • 802.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:35

Phntm

Tlingelingeling

Ortep schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:43:
[...]

Ik heb ook zo'n 7200 staan en ik heb geen enkel probleem met torrents of met wat dan ook. Ook port forwarding voor bv mijn VPN gaat prima.

Ik zat trouwens tot een half jaar gelden bij de KPN, ook daar had ik geen enkel probleem met port forwarding
Waarom heb ik het gevoel dat ik de 1% ben waar iets bij mis gaat. Op de Cisco EPC3925 ging alles prima en bij de Technicolor lukt het met de modem alleen niet om te port forwarden. Ik heb de modem in bridge mode geplaatst en mijn eigen router erachter gezet. Dit keer ports 8555 alleen geforward en port 80 om te testen weer en wat blijkt: Ik kan weer geen rot port forwarden dat dus niet een service port is. Als ik een service port niet in de port forward menu zet dat zegt het connection refused. Wat doe ik nou fout.

Port forwarded port 80 -> Your ISP is not blocking this port!
Port forwarded port 8555 -> Connection timed out, dus geen forward
Port 80 verwijdert uit Port FW. lijst -> Connection timed out.
|:(

[ Voor 10% gewijzigd door Phntm op 30-07-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je de modem in bridged mode zet doet dat ding alvast helemaal niets met firewalling, routeren of wat dan ook. Het lijkt er steeds sterker op dat je probleem niet bij modem zit. "Connection timed out" zegt niet dat er geen forward gebeurt, het zegt enkel dat er geen verbinding gemaakt kan worden. E2E zit iets fout, maar je vliegt veel te kort door de bocht met je schuld toewijzen, des te meer als anderen met zelfde modem hier geen problemen mee ervaren.

Twee dingen om te testen:
- kun je lokaal (dus vanaf andere PC op je LAN) wel die poorten bereiken op je PC?
- sluit je PC rechtstreeks aan op de modem terwijl dat ding in bridged mode staat. Probeer dan van buitenaf te bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25
Probeer hier eens te kijken naar de poort status: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

[ Voor 3% gewijzigd door plofkip op 30-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Jongens het probleem is inmiddels opgelost. Vraag me niet hoe, opeens is mijn port geforward en ik heb niks om over te klagen. Ik ben gewoon te dom voor woorden. :+ Bridged modus heeft mij gered dus en ik ben blij. Dank jullie wel voor alle suggesties ik heb nog VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:49

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb zelf ook een technicolor modem. Deze staat in bridge mode in de meterkast. Vandaar loopt een UTP kabel door de muur naar een router. Echter wil ik een youless metertje in de meterkast plaatsen en dient deze ook met het netwerk verbonden te worden. Als de UPC modem in bridged staat werkt deze dan nog wel als switch? Vast niet, maar kan het niet testen dus vraag het even. Anders moet ik zeker de UPC modem weer als router later functioneren? Alleen zit dan weer met een dubbele router.

[ Voor 21% gewijzigd door MaDLiVe op 30-07-2013 13:27 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
MaDLiVe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:25:
Ik heb zelf ook een technicolor modem. Deze staat in bridge mode in de meterkast. Vandaar loopt een UTP kabel door de muur naar een router. Echter wil ik een youless metertje in de meterkast plaatsen en dient deze ook met het netwerk verbonden te worden. Als de UPC modem in bridged staat werkt deze dan nog wel als switch? Vast niet, maar kan het niet testen dus vraag het even. Anders moet ik zeker de UPC modem weer als router later functioneren? Alleen zit dan weer met een dubbele router.
Of je bestelt de Wifi adapter erbij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MaDLiVe schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:25:
Nee werkt dan niet als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Da.Rock schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:50:
[...]
Nee werkt dan niet als switch.
Fout. Het werkt wel als switch, maar niet als router. En aangezien er slechts één publiek IP per modem uitgegeven wordt kan er dus maar één layer-3 device aangesloten worden.

Effect is hetzeflde als je een ouderwetse modem had, daar een switch op aansloot en pas achter de switch een router. Zolang je alleen de router aansluit op de switch ging dat goed, zodra je meer aansloot kreeg slechts één een IP. Datzelfde krijg je in dit geval: één apparaat (je router) op de switch achterop de modem gaat goed, twee apparaten gaat niet goed.

Oplossingen:
1) modem alsnog laten routeren, "youless metertje" (wat dan ook dat is) aansluiten op switch achterop. Evt tweede router als AP/switch instellen.
2) Youless metertje niet op modem maar op router aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Oké laten we een paar oplossing ten minste op een rij zetten als reminders en waarschijnlijk als toekomstige oplossingen als men komt met dezelfde problemen als ik.

Wanneer iemand een port wilt forwarden voor torrents/nieuwsgroepen, alleen in TCP forwarden en niet TCP+UDP, dat zal niet werken en via canyouseeme.org zal je jezelf niet kunnen pingen. Het liefst natuurlijk old school met een static IP en dat is een zeer simpel proces.

Dus bijvoorbeeld: Je maakt een static IP(192.168.0.123), vervolgens naar 192.168.0.1 in je browser search bar en inloggen, standaard is de ID/PASS gewoon admin/admin (je kunt je pass veranderen). In geavanceerd/advanced naar port forwarding toe. Voeg je port (of ranges) toe, in dit geval nemen we ook hier gewoon een voorbeeld en we nemen 1337-1337. Als IP adres neem je dan je static ip en die was 192.168.0.123, vervolgens vul je daarna weer 1337-1337 in en dan kies je TCP. Opslaan en dan naar canyouseeme.org, voer 1337 in en als je een leuk berichtje krijg met Success! in het groen dan zit je goed. :)

Alternatief: Via uTorrent op het ikoontje rechtsonder op de balk drukken, dit is in de meeste gevallen een ronde groen cirkel met een vinkje erin of een gele driehoek met een uitroepteken. Wij gaan er vanuit dat he groen is. Klik erop, run de standaard test, als je een grote groene vink krijgt bij je poort (1337, met automatic port mapping aan) dan zit je dus ook goed.

Nogmaals ik dank jullie allen, gebruik nu de modem alleen in router modus zonder een externe router en de TC in Bridge modus. Ik hoop dat dit kleine avontuurtje voor anderen ook als oplossing gezien zal worden. Zeker niet de beste guide natuurlijk maar ik geloof dat het begrijpelijk is.

PS; Zeer vervelende bug in de Technicolor system; LOG ALTIJD UIT anders krijg je de fout melding dat er maar 1 sessie tegelijkertijd actief kan zijn. Oplossingen hiervoor zijn als volgt:

• Powercycle; uit en aan doen die hap!!
• 30 minuten wachten.

UPC moet nog komen met een firmware update die deze bug verhelpt.

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 30-07-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 13:49

MaDLiVe

.-Observer-.

dion_b schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:11:
[...]

Fout. Het werkt wel als switch, maar niet als router. En aangezien er slechts één publiek IP per modem uitgegeven wordt kan er dus maar één layer-3 device aangesloten worden.

Effect is hetzeflde als je een ouderwetse modem had, daar een switch op aansloot en pas achter de switch een router. Zolang je alleen de router aansluit op de switch ging dat goed, zodra je meer aansloot kreeg slechts één een IP. Datzelfde krijg je in dit geval: één apparaat (je router) op de switch achterop de modem gaat goed, twee apparaten gaat niet goed.

Oplossingen:
1) modem alsnog laten routeren, "youless metertje" (wat dan ook dat is) aansluiten op switch achterop. Evt tweede router als AP/switch instellen.
2) Youless metertje niet op modem maar op router aansluiten.
Once again, dank voor je antwoord. De youless is een electricieits verbruiksmeter (http://youless.nl/). Dat wordt dus een klein accesspoint aansluiten.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ankh schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:36:
[...]

Top, dat heeft geholpen.

Lekker waardeloos weer. Als het goed is belt UPC me nog terug hierover. Want ze wisten van hier dus ook niet vanaf...

Valt me nu ook op met inssider (heb de TC7200 ingesteld op 40MHz bandbreedte) dat na een minuut of wat het 2de kanaal vergeet. Met 40MHz kan je namelijk 300Mbit op Wireless N behalen (dan gebruikt ie kanaal 1+5).
Ingesteld op de modem:
[afbeelding]
Inssider geeft op:
[afbeelding]
En na een tijdje:
[afbeelding]

Lekker zo'n buggie firmware.. is de EPC3925 misschien beter?
Dat is geen bug maar een feature. Zie hier voor uitleg. Als er veel andere netwerken in de omgeving zijn zal je access point terugschakelen naar 20Mhz. Dat is afgedwongen door de WiFi Alliance. Anders stoor je andere netwerken te veel.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Aike schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:44:
[...]

Dat is geen bug maar een feature. Zie hier voor uitleg. Als er veel andere netwerken in de omgeving zijn zal je access point terugschakelen naar 20Mhz. Dat is afgedwongen door de WiFi Alliance. Anders stoor je andere netwerken te veel.
En je hebt er bovendien geen zak aan - bij interferentie moet je de interferentie over beide kanalen optellen, waardoor je minder strak kunt moduleren. Nettoresultaat is dus minder snelheid ondanks hogere RF-bandbreedte :o

Bij teveel interferentie moet je gewoon naar 5GHz gaan, simpel. Daar kun je in de regel wel volop 40MHz (of 80MHz) gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:04

Ankh

|true

Ook weer wat geleerd.

Overigens nog een leuke:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BQl6wolCMAIBatK.png:large

Gister met UPC aan de telefoon gezet doordat er nogal wat "kleine" problemen in de modem zitten. Ze hebben er voor gekozen de Cisco te vervangen, doordat Cisco geen aanpassingen toestaat. En bij problemen moeten ze op de traagheid van de Cisco engineers wachten.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ankh schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:27:
Ook weer wat geleerd.

Overigens nog een leuke:
[afbeelding]

Gister met UPC aan de telefoon gezet doordat er nogal wat "kleine" problemen in de modem zitten. Ze hebben er voor gekozen de Cisco te vervangen, doordat Cisco geen aanpassingen toestaat. En bij problemen moeten ze op de traagheid van de Cisco engineers wachten.
Geprobeerd je modem/router uit en dan weer aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Bij mij in Eindhoven (5612AC) is het modem vervangen met de belofte dat we een gratis upgrade naar 100mbit krijgen. Nu is dat een week geleden en nog geen extra snelheid gezien. Moet je daar nog iets voor doen?

Er wordt hier binnenkort ook glasvezel door de straat getrokken dus ik snap de actie van UPC wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 08:53

WeirdEye

Eindbaas

Ankh schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:27:
Ook weer wat geleerd.

Overigens nog een leuke:
[afbeelding]

Hard reset is de oplossing. Vermoedelijk heeft de helpdesk hem in bridge mode willen zetten.
Met een klein pennetje de knop indrukken voor +- 30 sec. dan heb je een volledige reset van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-04 09:55
Vraagje! Ik ben bezig om met ons winkeltje over te stappen op alles-in-één zakelijk van UPC.

Ik ga overstappen van KPN ISDN & internet (en televisie van UPC) naar bovenstaande alles in 1. Lekker aan het uitzoeken dus, maar ik kom er even niet achter wat ik aan moet met onze telefonie. We hebben op dit moment in huis:

Siemens Hicom 150 E
2x Siemens Optiset Advance Plus
2x Siemens Gigaset 4000

Nu gebruiken wij de telefonie echt enkel en alleen voor bellen. Geen voicemail of andere out of office meldingen oid... Wanneer de telefoon over gaat, beginnen alle telefoons te rinkelen in huis - het is natuurlijk ook mogelijk om intern met elkaar te bellen/doorverbinden.

Graag wil ik bovenstaande situatie behouden, maar ik vraag me af of dit mogelijk is. Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Als het niet te gebruiken is met mijn nieuwe upc aansluiting, wat zou dan een beetje een vriendelijke oplossing kunnen zijn?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Meer mensen last een storing, omgeving Apeldoorn ligt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nijmegen alles OK.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Dank voor je snelle antwoord. Wilde net bellen maar de wachttijd is 40min, wacht dus even.

Lees net op het chello forum dat UPC 500 Mbps gaat uitrollen in september. Is er al iets bekend over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Versteegrob schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:39:
Meer mensen last een storing, omgeving Apeldoorn ligt eruit.
7311ME hier niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:28
Aike schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:31:
Bij mij in Eindhoven (5612AC) is het modem vervangen met de belofte dat we een gratis upgrade naar 100mbit krijgen. Nu is dat een week geleden en nog geen extra snelheid gezien. Moet je daar nog iets voor doen?

Er wordt hier binnenkort ook glasvezel door de straat getrokken dus ik snap de actie van UPC wel ;)
Wie precies heeft die belofte gedaan?
UPC en beloftes... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
coob schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:44:
[...]

Wie precies heeft die belofte gedaan?
UPC en beloftes... |:(
Jup, daarom heb ik het foldertje bewaard. Ik zal ze zo maar eens bellen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2123585/upcfaal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 18:28
Interessant!
Welke internetsnelheid heb je nu?
Gratis van 60 naar 100Mbit zie ik ook wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58

Pierre

Van nature lui!

Tja dat zou iedereen wel willen denk ik, wel nette actie van UPC

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Aike schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:54:
[...]

Jup, daarom heb ik het foldertje bewaard. Ik zal ze zo maar eens bellen.

[afbeelding]
Goed dat je het bewaart.

Heren, ik heb een probleempje met mijn laptop (Een lenovo ideapad y500) wanneer ik speedtest run zit ik vast op 15/10 terwijl ik 100/10 moet kunnen scoren. zelfs via WLAN. Op andere systemen binnen het huis wordt de optimale snelheid wel bepaald.

• De Nexus 4 die ik bezit haalt maar maximum 20 down, 10 up en dat is te verwachten.
• Mijn PC haalt 100/10
• PC in de woonkamer 100/10
• De Xbox en PS3 halen hun eigen snelheden en die zijn nooit hoog zoals we weten.

Zou het misschien gewoon de laptop kunnen liggen? Bijvoorbeeld foutieve drivers? Of moet ik de settings veranderen van mijn router. Hij staat trouwens nog op 2.4ghz want ik weet niet zeker of de printer, telefoon(s) en consoles 5.0ghz band kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 11:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Pierre61 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:04:
Tja dat zou iedereen wel willen denk ik, wel nette actie van UPC
Voor zover ik merk hebben ze dit in heel Eindhoven gedaan omdat ze blijkbaar flink klanten verliezen aan glasvezel. Mijn ouders en vrienden van me hebben het in ieder geval allemaal gehad, en die wonen allemaal in verschillende wijken (waarvan 2 nog niet eens glasvezel hebben).
Phntm schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Heren, ik heb een probleempje met mijn laptop (Een lenovo ideapad y500) wanneer ik speedtest run zit ik vast op 15/10 terwijl ik 100/10 moet kunnen scoren. zelfs via WLAN.

[...]
Wat maakt dat je dat denkt?
Op 2.4 GHz (HT20), waar dat UPC geval standaard op ingesteld staat, haal je dat namelijk nooit. Op 5 GHz, HT40, heb je een goede kans om 100mbit te halen, maar dan wel als je niet te ver van de router af zit, en niet teveel actieve apparaten verbonden zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door --MeAngry-- op 08-08-2013 11:15 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Yup, ik heb het ook gehad van UPC hier in Eindhoven. Is een defensieve aktie om proberen het klantenverlies naar glasvezel tegen te gaan. Ik vind het prima, was tevreden met UPC en nu nog sneller. Ik moet de nieuwe modem nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
coob schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:59:
Interessant!
Welke internetsnelheid heb je nu?
Gratis van 60 naar 100Mbit zie ik ook wel zitten.
Ik heb nu 25mbit down en 1,5 mbit up. Dat abonnement is zo te zien nu niet meer te bestellen. Toen deze verbinding aangesloten werd in 2008 was het goedkoopste abonnement 2mbit down en nog minder up. Dus er zit best vooruitgang in. Bellen had geen zin, steeds bandje dat het extreem druk is. Dus maar e-mail gestuurd via het contactformulier op de site.

Glasvezel wordt hier binnenkort aangelegd in de straat. Ik zie nog geen reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:17
Phntm schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:06:
[...]

Goed dat je het bewaart.

Heren, ik heb een probleempje met mijn laptop (Een lenovo ideapad y500) wanneer ik speedtest run zit ik vast op 15/10 terwijl ik 100/10 moet kunnen scoren. zelfs via WLAN. Op andere systemen binnen het huis wordt de optimale snelheid wel bepaald.

• De Nexus 4 die ik bezit haalt maar maximum 20 down, 10 up en dat is te verwachten.
• Mijn PC haalt 100/10
• PC in de woonkamer 100/10
• De Xbox en PS3 halen hun eigen snelheden en die zijn nooit hoog zoals we weten.

Zou het misschien gewoon de laptop kunnen liggen? Bijvoorbeeld foutieve drivers? Of moet ik de settings veranderen van mijn router. Hij staat trouwens nog op 2.4ghz want ik weet niet zeker of de printer, telefoon(s) en consoles 5.0ghz band kunnen gebruiken.
Je geeft erg weinig info en het hoort natuurlijk niet in het UPC forum thuis aangezien de rest van de apparatuur wel de snelheid haalt.

Mogelijk kan je netwerkkaart het niet aan? Staat er een firewall of virusscanner aan? heb je misschien andere software draaien die van invloed zou kunnen zijn?

Probeer het sowieso bedraad, draadloos is imho te beinvloedbaar door omgevings invloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Bongoarnhem schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:57:
[...]

Je geeft erg weinig info en het hoort natuurlijk niet in het UPC forum thuis aangezien de rest van de apparatuur wel de snelheid haalt.

Mogelijk kan je netwerkkaart het niet aan? Staat er een firewall of virusscanner aan? heb je misschien andere software draaien die van invloed zou kunnen zijn?

Probeer het sowieso bedraad, draadloos is imho te beinvloedbaar door omgevings invloeden.
Dank je voor je nogal wat niets aanvullende input, Bongo. Het blijkt te zijn dat de snelheid wordt gecapped omdat WiFi op 2.4 ghz gewoon niet de 100 kan halen. Getest met 5.0 en ik haalde die met gemak, bedraad spreekt natuurlijk voor zich. MeAngry had trouwens dat stuk aan me uitgelegd. Ik denk dat lezen er vandaag niet helemaal erin zit. En als je klaagt over weinig info, moet je wel even natuurlijk googlen en kom je erachter dat de y500 een model is van vorig jaar en als ik me niet vergis hebben we 10/100/1000 support op deze dingen tegenwoordig. Maar goed, vragen over snelheden die je niet behaald horen dus blijkbaar hier niet volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:07
Misschien had je zelf even moeten Googlen naar 2,4GHz etc, ipv ons te laten googlen naar info waar jezelf te lui voor bent om die te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

AtRi schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 21:19:
Misschien had je zelf even moeten Googlen naar 2,4GHz etc, ipv ons te laten googlen naar info waar jezelf te lui voor bent om die te geven.
Ik had niet om een uitleg gevraagd, ik had gevraagd waarom dat nu zo is. Met de Cisco router had ik hier absoluut geen last van. Als je iets toevallig niet weet hoef ik niet te weten dat je het niet weet. Een verschil tussen 2.4 ghz en 5.0 is door iedereen te googlen, bij mij ging het meer om waarom het nu zo is. Het is namelijk niet de eerste keer dat ik in deze topic post aangezien ik eerder problemen had met mijn Cisco. Als Google zo lastig is, dan zal de zoek functie van topics binnen tweakers.net lastiger zijn voor de groep die jij met "ons" bedoelt. Houd je argumentum ad hominem even bij je alsjeblieft. Mijn vraag en probleem is voor zover beantwoord en hoeft door jou niet verder in het spotlicht te staan.

Laat het topic maar gewoon nu even schoon voor de volgende individu die met een probleem of rare vraag kampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:07
Ik had niet om een uitleg gevraagd, ik had gevraagd waarom dat nu zo is
8)7
M.b.t. je Cisco: je verwacht toch hopelijk niet serieus dat ik in het forum ga zoeken of je misschien al eerder iets hebt geschreven wat misschien hiermee te maken heeft.
Je stelt een vraag, krijgt antwoord, je bent beledigd. Louis van Gaal kan nog wat van je leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

AtRi schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 00:17:
[...]
8)7
M.b.t. je Cisco: je verwacht toch hopelijk niet serieus dat ik in het forum ga zoeken of je misschien al eerder iets hebt geschreven wat misschien hiermee te maken heeft.
Je stelt een vraag, krijgt antwoord, je bent beledigd. Louis van Gaal kan nog wat van je leren. :)
Ik denk niet dat lezen jouw ding is vandaag, de vraag was immers al beantwoord :X .

Ik vind het prima dat je enige input probeert toe te voegen, maar jouw commentaar tot nu toe is dat totaal niet. Just move on, wij kunnen niks eraan doen dat je niet wilt googlen of zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Phntm op 09-08-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Phntm schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:04:
[...]

Dank je voor je nogal wat niets aanvullende input, Bongo. Het blijkt te zijn dat de snelheid wordt gecapped omdat WiFi op 2.4 ghz gewoon niet de 100 kan halen.
Dat kan wel, maar om 't te doen heb je een 40MHz kanaal nodig en dat is bij 2.4GHz nogal kut omdat je daarmee niet de gewone vijf maar zelfs tien andere kanalen stoort. D'r is dus geen frequentieruimte om dat een beetje netjes te doen, en daarom implementeert veel apparatuur de mogelijkheid niet. Technisch kan het wel en er ís ook wel apparatuur die 't kan. Maar 't wordt dus meestal niet gedaan en dan blijf je steken op 145Mbps wat je weer door de helft mag delen voor de werkelijke throughput.

Het kan ook nog zijn dat je apparatuur op 2.4GHz geen 802.11n doet maar alleen 802.11b/g, en dan ga je absoluut nooit in de buurt komen.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 09-08-2013 02:25 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
Groene Jacob schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:34:
Vraagje! Ik ben bezig om met ons winkeltje over te stappen op alles-in-één zakelijk van UPC.

Ik ga overstappen van KPN ISDN & internet (en televisie van UPC) naar bovenstaande alles in 1. Lekker aan het uitzoeken dus, maar ik kom er even niet achter wat ik aan moet met onze telefonie. We hebben op dit moment in huis:

Siemens Hicom 150 E
2x Siemens Optiset Advance Plus
2x Siemens Gigaset 4000

Nu gebruiken wij de telefonie echt enkel en alleen voor bellen. Geen voicemail of andere out of office meldingen oid... Wanneer de telefoon over gaat, beginnen alle telefoons te rinkelen in huis - het is natuurlijk ook mogelijk om intern met elkaar te bellen/doorverbinden.

Graag wil ik bovenstaande situatie behouden, maar ik vraag me af of dit mogelijk is. Kan iemand hier duidelijkheid in scheppen? Als het niet te gebruiken is met mijn nieuwe upc aansluiting, wat zou dan een beetje een vriendelijke oplossing kunnen zijn?

Thanks!
Niet veel telefoonguys hier zeker? :)
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Groene Jacob schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:05:
[...]

Iemand een idee?
Wij hebben thuis 3 toestellen (Siemens Gigaset AS300) woonkamer, studeerkamer en studio en daar rinkelen ze allemaal als er gebelt wordt.

En ook kan ik naar ieder toestel doorverbinden als ik dat wil. Ik heb alleen geen Siemens Hicom 150 E.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre op 09-08-2013 10:29 . Reden: extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Phntm schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:35:
[...]

Ik denk niet dat lezen jouw ding is vandaag, de vraag was immers al beantwoord :X .

Ik vind het prima dat je enige input probeert toe te voegen, maar jouw commentaar tot nu toe is dat totaal niet. Just move on, wij kunnen niks eraan doen dat je niet wilt googlen of zoeken.
Weet je wat ik denk? Dat je een erg onbeschoft jochie bent met een veel te grote mond... Wees blij dat er mensen zijn die je proberen te helpen, ook al past de vraag niet zozeer binnen het onderwerp van dit topic.
Als je dat niet kunt waarderen kun je beter ergens anders gaan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
Pierre61 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:21:
[...]

Wij hebben thuis 3 toestellen (Siemens Gigaset AS300) woonkamer, studeerkamer en studio en daar rinkelen ze allemaal als er gebelt wordt.

En ook kan ik naar ieder toestel doorverbinden als ik dat wil. Ik heb alleen geen Siemens Hicom 150 E.
Thanks voor je antwoord. Ik snap hem, maar dat zijn 3 handsets toch? Ik ben meer op zoek naar een combi van (minimaal) 1 vaste telefoon en dan een paar losse...

Vraag me ten eerste af of het werkt met mijn huidige situatie. Zo niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Groene Jacob schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:42:
[...]

Thanks voor je antwoord. Ik snap hem, maar dat zijn 3 handsets toch? Ik ben meer op zoek naar een combi van (minimaal) 1 vaste telefoon en dan een paar losse...

Vraag me ten eerste af of het werkt met mijn huidige situatie. Zo niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe
Klopt ik heb 1 "vaste" in de woonkamer die is aangsloten op het modem van UPC, die 2 andere staan gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Groene Jacob schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:42:
Als je ze parallel aansluit gaan ze allen over (vast en dect). Alleen doorschakelen kan niet zonder er een centrale tussen te hangen. Meestal zit deze functionaliteit wel ín het dect basis station dus zou je kunnen overwegen om geen vast toestel te nemen (zie daar persoonlijk hoe dan ook niet het nut van in) een gemiddelde siemens gigaset kan minimaal 4 toestellen aan en ondersteund 2 relay stations.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
DukeBox schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:39:
[...]

Als je ze parallel aansluit gaan ze allen over (vast en dect). Alleen doorschakelen kan niet zonder er een centrale tussen te hangen. Meestal zit deze functionaliteit wel ín het dect basis station dus zou je kunnen overwegen om geen vast toestel te nemen (zie daar persoonlijk hoe dan ook niet het nut van in) een gemiddelde siemens gigaset kan minimaal 4 toestellen aan en ondersteund 2 relay stations.
Ja dat is waar, dank voor je input! Het is meer zo dat ik graag 1 vaste telefoon in het kantoor wil hebben - dit zodat er altijd een telefoon op dezelfde plek te vinden is.

Al mijn telefoons gaan nu volgens mij via mijn Hicom 150 E toe. Kan ik deze gewoon op de UPC modem aansluiten zodat alle telefonie ongemoeid blijft, of sla ik de plank nu helemaal mis? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb sinds vandaag UPC 25Mbit/s en ben nu 's avonds de ping even aan het meten. Vanmiddag was het al bungeejumpen op de kermis en dat lijkt zo'n beetje de hele dag door te gaan:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/got/Pingupc.png

Het gemiddelde ligt alsnog lager dan wat ik met mijn oude VDSL2-verbinding haalde maar wel vreemd dat er af en toe zulke hoge pings en soms zelfs time-outs tussen zitten, is dat wel normaal? Met VDSL2 kon ik dagenlang pingen en dan zaten er totaal geen time-outs bij... :) Ik woon in Rotterdam, zou er te weinig capaciteit hier zijn? Ik haal verder wel m'n maximumsnelheden :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

kipusoep schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:41:
[...]

Weet je wat ik denk? Dat je een erg onbeschoft jochie bent met een veel te grote mond... Wees blij dat er mensen zijn die je proberen te helpen, ook al past de vraag niet zozeer binnen het onderwerp van dit topic.
Als je dat niet kunt waarderen kun je beter ergens anders gaan zeiken.
Weet je wat ik denk? Dat u een nogal arrogante meneer bent die ook niet zozeer kan lezen. Ik heb een probleem gerelateerd tot het "internet probleem", algemeen is het wel, maar past alsnog binnen 1 van de onderwerpen van dit topic omdat dit toch gerelateerd is aan de reeks van problemen die ik voorheen had. Ik waardeer de hulp die ik kreeg, maar ik waardeer geen gedrag van volwassen mensen die op het internet als koter gaan gedragen en rond schreeuwen van "HUP HUP GOOGLE JONGUH", terwijl ze dat als hypocriete statement neerzetten. Alsjeblieft, just move on. Dit schiet niet op.
MensionXL schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:19:
Heb sinds vandaag UPC 25Mbit/s en ben nu 's avonds de ping even aan het meten. Vanmiddag was het al bungeejumpen op de kermis en dat lijkt zo'n beetje de hele dag door te gaan:

[afbeelding]

Het gemiddelde ligt alsnog lager dan wat ik met mijn oude VDSL2-verbinding haalde maar wel vreemd dat er af en toe zulke hoge pings en soms zelfs time-outs tussen zitten, is dat wel normaal? Met VDSL2 kon ik dagenlang pingen en dan zaten er totaal geen time-outs bij... :) Ik woon in Rotterdam, zou er te weinig capaciteit hier zijn? Ik haal verder wel m'n maximumsnelheden :)
Ik zou zeggen wacht het de weekend af en kijk hoe het daarna is. Heb je nog steeds last van bungeejump ping times, dan zou ik even belletje plegen met ome UPC. Misschien, en heel misschien, zou dit een defecte modem zijn. Bij de Cisco EPC3925 die ik had vertoonde het ook dit soort gedrag, en de meneer aan de lijn vertelde ook dat de modem een raar gedrag toonde nadat ik bijvoorbeeld een game afsloot. Ik zou zeggen, kijk is wat er gebeurt dit weekend en mocht het probleem niet verdwijnen, dan kijken of ze akkoord gaan met het feit dat de modem het begint op te geven.

[ Voor 40% gewijzigd door Phntm op 10-08-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:30
Hallo,

ik gebruik nu een Cisco EPC3208 modem icm een TP-Link router. Dit werkt prima.

Nu heb -min of meer ongevraagd- een Technicolor 7200 opgestuurd gekregen.

Ik wil sowieso de TP-Link router blijven gebruiken.

Wat is nu wijsheid:
1. Gewoon alles laten zo als het is, en de Technicolor retour sturen naar UPC.
of
2. De Cisco vervangen door de Technicolor in bridge-mode.

Ik heb een 60Mb down / 6Mb up abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

_starbuck_ schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:29:
Hallo,

ik gebruik nu een Cisco EPC3208 modem icm een TP-Link router. Dit werkt prima.

Nu heb -min of meer ongevraagd- een Technicolor 7200 opgestuurd gekregen.

Ik wil sowieso de TP-Link router blijven gebruiken.

Wat is nu wijsheid:
1. Gewoon alles laten zo als het is, en de Technicolor retour sturen naar UPC.
of
2. De Cisco vervangen door de Technicolor in bridge-mode.

Ik heb een 60Mb down / 6Mb up abonnement.
Bridge modus is het beste wat je kunt doen, maar dan kun je natuurlijk de Wi-Fi van de 7200 niet meer gebruiken. Maar wat wil je nu eigenlijk precies doen en gebruik je die router omdat je huis groot is? Probeer ook hun even te bellen en misschien zullen ze gewoon zeggen over de telefoon dat je die Technicolor 7200 gewoon retour kunt sturen als je wel gewoon blij bent met die Cisco router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Als je een nieuwe modem hebt ontvangen, dan betekent het sowieso dat je oude modem binnen x dagen wordt gedeactiveerd. Daarnaast zit ik met hetzelfde "probleem".

Ik heb ook een 7200 ontvangen, belabberd wifi (uitval), irritante bugs in software. Zit er dus ook over te denken om hem over te zetten naar Bridge mode.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Groene Jacob schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:05:
[...]

Iemand een idee?
Wat voor boards zitten er in die Hicom? Ik gok dat ie nu via ISDN aangesloten zit. Je zal dan een analoog board moeten hebben als je dat ding op UPC wilt aansluiten.

Daarnaast heb je bij ISDN 4 nummers. Bij analoog maar 1 nummer (of 2 nummers als je de 2e analoge poort ook gebruikt). Vermoedelijk heb je er nu meer in gebruik (prive, winkel, fax).

En hangt er nog meer op de ISDN bus? Denk aan alarm, frankeermachines, pin enz? Dat zal dan ook omgezet moeten worden, al dan niet tegen extra kosten.
Kijk ook naar de eisen van je verzekering (met name mbt alarm)

Ik zou persoonlijk kiezen tussen 2 opties:
- ISDN zo laten voor telefonie
- Overstappen naar een zakelijke voip aanbieder. Dan kun je ook meteen het spulletje wat mooier aanpakken (Zakelijk bv openingstijden melden buiten winkeltijden enz), zonder dat dat extra kost of je een moelijke hicom hoeft te proggen.

Als je alles op 1 nummer hebt en de overige nrs enz niet gebruikt kan het wel via UPC, je hebt ook vaste dect toestellen. En je kan ook vaste toestellen combineren met een dect basisstation, mits je de aansluitfactor maar in gedachten houd. Maar goed, je hebt dan maar 1 gelijktijdig gesprek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ankh schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:45:
Als je een nieuwe modem hebt ontvangen, dan betekent het sowieso dat je oude modem binnen x dagen wordt gedeactiveerd. Daarnaast zit ik met hetzelfde "probleem".

Ik heb ook een 7200 ontvangen, belabberd wifi (uitval), irritante bugs in software. Zit er dus ook over te denken om hem over te zetten naar Bridge mode.
Nou dit is een nieuwe, nooit geweten kan ik dus zelf ook goed onthouden aangezien mijn 7200 een replacement was voor mijn defecte modem.

En ja, de software issues bij 7200 zijn gewoon irritant. Internet uitval heb ik eigenlijk tot nu toe geen problemen mee gehad(wireless). Je kunt gewoon de modem in bridge modus zetten als je dat wilt en gewoon je eigen geliefde router gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:30
Phntm schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

Bridge modus is het beste wat je kunt doen, maar dan kun je natuurlijk de Wi-Fi van de 7200 niet meer gebruiken. Maar wat wil je nu eigenlijk precies doen en gebruik je die router omdat je huis groot is? Probeer ook hun even te bellen en misschien zullen ze gewoon zeggen over de telefoon dat je die Technicolor 7200 gewoon retour kunt sturen als je wel gewoon blij bent met die Cisco router.
Ik wil eigenlijk helemaal niks doen: ik wil gewoon een stabiele setup behouden.

Als die Technicolor 7200 voordelen biedt ten opzichte van de Cisco 3208, dan wil ik best wat tijd er in steken om de Technicolor te gebruiken.

Als er geen voordelen zijn aan het gebruik van de Technicolor gaat ie gewoon retour.

Mijn vraag is dus: Zijn er voordelen (snelheid, stabiliteit) aan de Technicolor 7200 tov de Cisco 3208?

[ Voor 6% gewijzigd door _starbuck_ op 11-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Ik heb een paar maanden terug ook een technicolor opgestuurd gekregen maar mijn cisco draait prima, dus dat heb ik gewoon zo gelaten, tot op de dag van vandaag is de cisco het gewoon blijven doen. Dus ik zou zeggen, schuif die technicolor in de opslag mocht de cisco het ooit begeven, tot die tijd lekker door doen zoals het werkt :)

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik vraag me even af hoe het zit met de maximale snelheid die de diverse modems kunnen halen. Kan het op de FP niet direct terugvinden, maar zou UPC niet van plan zijn om later dit jaar met 500 Mbit te komen?

Zou de Horizon dit aankunnen, of krijg je dan weer een ander modem mocht je voor deze snelheid (heb nu 200) in aanmerking komen? En ik neem aan dat de lagere abonnementen dan ook weer een upgrade krijgen, dus bijvoorbeeld van 100 naar 150 etc.

Weet iemand hier meer van?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
bvk schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:45:
Ik vraag me even af hoe het zit met de maximale snelheid die de diverse modems kunnen halen. Kan het op de FP niet direct terugvinden, maar zou UPC niet van plan zijn om later dit jaar met 500 Mbit te komen?

Zou de Horizon dit aankunnen, of krijg je dan weer een ander modem mocht je voor deze snelheid (heb nu 200) in aanmerking komen? En ik neem aan dat de lagere abonnementen dan ook weer een upgrade krijgen, dus bijvoorbeeld van 100 naar 150 etc.

Weet iemand hier meer van?
Dat zal een andere modem worden dan. De Horizon is een Docsis 3.0 modem, 8x4 (8 downstreams, 4 upstreams)

1 DS kanaal kan ongeveer 53Mbit doorvoeren. Met 8 kanalen zit je dus op max zo'n 400Mbit. Maar je moet de kanalen ook delen met andere gebruikers in hetzelfde segment (overboeking) dus die 400 halen in je eentje wordt in de praktijk lastig. Daarnaast zijn dat nog eens theoretische waardes. In de praktijk valt dit iets lager uit, heb ooit een test gezien met een Arris 8x4 modem op een compleet kale cmts blade, en kwam toen op zo'n 380Mbit uit.

De testen die UPC gedaan heeft met 500Mbit zijn gedaan met 'custom build' modems in een 16-downstream config volgens dit artikel

edit: ruk, verkeerde knopje gebruikt 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 11-08-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:19

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Dank voor het artikel! Wat ik er uit opmaak is dat men met deze 16 channel modems het netwerk getest heeft, maar dat het eigenlijk pas doorgang krijgt met Docsis 3.1?

Dus sowieso dan een ander modem inderdaad. Zal nog wel even duren dan, maar zoals mijn onderschrift al zegt: Het gaat nooit snel genoeg ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
DJSmiley schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:48:
[...]
Wat voor boards zitten er in die Hicom? Ik gok dat ie nu via ISDN aangesloten zit. Je zal dan een analoog board moeten hebben als je dat ding op UPC wilt aansluiten.

Daarnaast heb je bij ISDN 4 nummers. Bij analoog maar 1 nummer (of 2 nummers als je de 2e analoge poort ook gebruikt). Vermoedelijk heb je er nu meer in gebruik (prive, winkel, fax).

En hangt er nog meer op de ISDN bus? Denk aan alarm, frankeermachines, pin enz? Dat zal dan ook omgezet moeten worden, al dan niet tegen extra kosten.
Kijk ook naar de eisen van je verzekering (met name mbt alarm)

Ik zou persoonlijk kiezen tussen 2 opties:
- ISDN zo laten voor telefonie
- Overstappen naar een zakelijke voip aanbieder. Dan kun je ook meteen het spulletje wat mooier aanpakken (Zakelijk bv openingstijden melden buiten winkeltijden enz), zonder dat dat extra kost of je een moelijke hicom hoeft te proggen.

Als je alles op 1 nummer hebt en de overige nrs enz niet gebruikt kan het wel via UPC, je hebt ook vaste dect toestellen. En je kan ook vaste toestellen combineren met een dect basisstation, mits je de aansluitfactor maar in gedachten houd. Maar goed, je hebt dan maar 1 gelijktijdig gesprek
Thanks voor je opties! Alles loopt via internet, behalve m'n alarm (gaat inderdaad via 1 isdn-lijn - met het oog op "altijd verbinding").

Ik ga er naar kijken, die Hicom is inderdaad moeilijk, lastig en vervelend! ;) Het wordt tijd voor iets nieuws...

Ik zie verder door de bomen het bos niet meer, dus ga maar even alles op een rijtje zetten qua mogelijkheden. Kent iemand een goed bedrijfje die alle kastjes, stekkers en kabeltjes omtrent mijn ISDN kan komen checken? Ik heb geen idee hoe alles is aangesloten en het bedrijf dat het destijds heeft gedaan is koppie onder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje, ik las nu laatst dat de kanalen ongecodeerd zijn nu, nu heb ik boven op de slaapkamer een heel slecht analoog bereik, sommige zenders zitten veel spikkels in beeld. Is he nu mogelijk om via marktplaats of tweakers oid een digitale TV kast te kopen en deze aan te sluiten? Of ben ik verplicht iets via UPC zelf te doen?

EDIT: verkeerde topic gezet... mijn excuses

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 11-08-2013 21:01 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:20
LOL UPC Horizon update:
- Standby LAAG wil niet meer. (Gelukkig zit er een schakelaar achterop, gebruik dat ding toch bijna nooit.)
- Kinderslot (ook na alles deblokkeren gedaan te hebben) blijft werken, blijkbaar alleen bij 18 jaar.

+ Jawel, het even vastlopen van de video en het kraken/vast lopen van de audio is wel opgelost.
De hardware in mijn box was dus toch goed.

Prachtig na al die maanden dat het er nog steeds kinderachtig uitziet, bugs zelfs zijn toegevoegd en dat er blijkbaar weer niets getest is. Ongelooflijk.

Edit: Na standby eerst op Hoog, uitzetten en daarna op Laag gezet te hebben lijkt het weer te werken.
Er zijn nu geen (18) programma's meer en kan ik denk ik verder ook niet meer testen deze week, ben benieuwd.

[ Voor 18% gewijzigd door neeecht op 12-08-2013 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
neeecht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 03:54:
LOL UPC Horizon update:
- Standby LAAG wil niet meer. (Gelukkig zit er een schakelaar achterop, gebruik dat ding toch bijna nooit.)
- Kinderslot (ook na alles deblokkeren gedaan te hebben) blijft werken, blijkbaar alleen bij 18 jaar.

+ Jawel, het even vastlopen van de video en het kraken/vast lopen van de audio is wel opgelost.
De hardware in mijn box was dus toch goed.

Prachtig na al die maanden dat het er nog steeds kinderachtig uitziet, bugs zelfs zijn toegevoegd en dat er blijkbaar weer niets getest is. Ongelooflijk.

Edit: Na standby eerst op Hoog, uitzetten en daarna op Laag gezet te hebben lijkt het weer te werken.
Er zijn nu geen (18) programma's meer en kan ik denk ik verder ook niet meer testen deze week, ben benieuwd.
[UPC Horizon] Ervaring en discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Groene Jacob schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:39:
[...]

Thanks voor je opties! Alles loopt via internet, behalve m'n alarm (gaat inderdaad via 1 isdn-lijn - met het oog op "altijd verbinding").

Ik ga er naar kijken, die Hicom is inderdaad moeilijk, lastig en vervelend! ;) Het wordt tijd voor iets nieuws...

Ik zie verder door de bomen het bos niet meer, dus ga maar even alles op een rijtje zetten qua mogelijkheden. Kent iemand een goed bedrijfje die alle kastjes, stekkers en kabeltjes omtrent mijn ISDN kan komen checken? Ik heb geen idee hoe alles is aangesloten en het bedrijf dat het destijds heeft gedaan is koppie onder...
Dan heb je kans dat je alarm nu digiaccess is. En als je alarm omgebouwd moet worden naar IP moet er meestal ook een GSM backup bij om aan de eisen te voldoen voor de verzekering. Kost gemiddeld 500-600 eur.

En je moet bij KPN goed opletten op contractstermijn. Jaarcontract en 3 mnd opzegtermijn... Als je dus op het verkeerde moment je nummers verhuisd kun je in het ergste geval 14 maand x 28 eur ofzo afbetalen.... Tenzij je nl ooit *niet* accoord gegaan bent met een brief zit je aan jaarcontracten vast.

Maar goed, informeer eens bij een lokale IT/Telefoonboer, hun kunnen jouw situatie bekijken en een (goed) advies geven. Tenslotte is een paar 100 eur uitgeven beter dan overhaast dingen doen en onnodige verrassingen te krijgen. Van ISDN2 naar voip overstappen is meestal in <2 jaar terugverdien en je bent van je antieke hardware af.

En als je het zelf wilt uitzoeken of in wilt verdiepen, open ff een apart topic, anders gaat het hier wel erg offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

Heb zaterdag de knoop doorgehakt en heb naast TV nu ook het standaard-pakket aangevraagd en hoop in de loop van deze week het modempakket binnen te krijgen.
Lees voor het eerst dit topic en heb de laatste 10 pagina's vluchtig doorgelezen, als ik het goed begrijp krijg ik de Technicolor 7200, buiten het wijzigen van het SSID en WW voor Wi-Fi wil ik niets aanpassen.
Er zitten 4 LAN-poorten op, ik neem aan dat deze Gbps zijn?
Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 15:34
Zijn er meer mensen met de cisco epc3925 waarvan het wifi-N netwerk wegvalt?
Volgens mij zodra ik met me mobfoon connect (zonder n) valt me wifi-n uit.
Heb dit sinds me nieuwe laptop. De vorige had geen N en ook geen probs.

Heb hier in het topic al gezocht en uiteraard google. maar niet echt een oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 12:09

JoSchaap

Had a life, got a modem..

DJSmiley schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Dan heb je kans dat je alarm nu digiaccess is. En als je alarm omgebouwd moet worden naar IP moet er meestal ook een GSM backup bij om aan de eisen te voldoen voor de verzekering. Kost gemiddeld 500-600 eur.

En je moet bij KPN goed opletten op contractstermijn. Jaarcontract en 3 mnd opzegtermijn... Als je dus op het verkeerde moment je nummers verhuisd kun je in het ergste geval 14 maand x 28 eur ofzo afbetalen.... Tenzij je nl ooit *niet* accoord gegaan bent met een brief zit je aan jaarcontracten vast.

Maar goed, informeer eens bij een lokale IT/Telefoonboer, hun kunnen jouw situatie bekijken en een (goed) advies geven. Tenslotte is een paar 100 eur uitgeven beter dan overhaast dingen doen en onnodige verrassingen te krijgen. Van ISDN2 naar voip overstappen is meestal in <2 jaar terugverdien en je bent van je antieke hardware af.

En als je het zelf wilt uitzoeken of in wilt verdiepen, open ff een apart topic, anders gaat het hier wel erg offtopic.
soms voldoet een ups op alle netwerkapperatuur en centrale ook :)

maar dat is geheel afhankelijk van het contract en afspraken met de verzekeraar :)

*edit* idd nogal offtopic sorry :X

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:04
Anoniem: 192811 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:57:
Heb zaterdag de knoop doorgehakt en heb naast TV nu ook het standaard-pakket aangevraagd en hoop in de loop van deze week het modempakket binnen te krijgen.
Lees voor het eerst dit topic en heb de laatste 10 pagina's vluchtig doorgelezen, als ik het goed begrijp krijg ik de Technicolor 7200, buiten het wijzigen van het SSID en WW voor Wi-Fi wil ik niets aanpassen.
Er zitten 4 LAN-poorten op, ik neem aan dat deze Gbps zijn?
Verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Zijn inderdaad 4x 1 Gbps poorten.

Altijd op uitloggen klikken op de TC7200, je kan anders niet meer inloggen. Moet je of de modem resetten of 48 uur wachten (er zijn mensen die zeggen dat als je ipv login logout aan de url toevoegd dit ook werkt maar bij mij iniedergeval niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Dracula schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:11:
[...]

Altijd op uitloggen klikken op de TC7200, je kan anders niet meer inloggen. Moet je of de modem resetten of 48 uur wachten (er zijn mensen die zeggen dat als je ipv login logout aan de url toevoegd dit ook werkt maar bij mij iniedergeval niet)
Wtf... Wat een bizarre bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Bedankt, en zeker voor de tip van het uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groene Jacob
DJSmiley schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:36:
[...]

Thanks voor het goede advies!

Ik bel de lokale IT-boer, want een goed advies is even nodig - het hangt hier vol met antieke hardware! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

[...]

48uur wachten werkt niet bij mij en logout url gebruiken helpt ook niet..
Ik moet dus elke keer de unit uitzetten en daarna weer aan zetten... Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Zaterdag aangevraagd en alles nu al binnen, aangesloten en het werkt ook nog _/-\o_
Modem wordt wel vrij warm maar zal wel normaal zijn, toch een vraagje, wordt er ergens een log voor het bellen bijgehouden?
Ik kan het in de webinterface iig nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Phntm schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 01:00:
[...]

Weet je wat ik denk? Dat u een nogal arrogante meneer bent die ook niet zozeer kan lezen. Ik heb een probleem gerelateerd tot het "internet probleem", algemeen is het wel, maar past alsnog binnen 1 van de onderwerpen van dit topic omdat dit toch gerelateerd is aan de reeks van problemen die ik voorheen had. Ik waardeer de hulp die ik kreeg, maar ik waardeer geen gedrag van volwassen mensen die op het internet als koter gaan gedragen en rond schreeuwen van "HUP HUP GOOGLE JONGUH", terwijl ze dat als hypocriete statement neerzetten. Alsjeblieft, just move on. Dit schiet niet op.

[...]

Ik zou zeggen wacht het de weekend af en kijk hoe het daarna is. Heb je nog steeds last van bungeejump ping times, dan zou ik even belletje plegen met ome UPC. Misschien, en heel misschien, zou dit een defecte modem zijn. Bij de Cisco EPC3925 die ik had vertoonde het ook dit soort gedrag, en de meneer aan de lijn vertelde ook dat de modem een raar gedrag toonde nadat ik bijvoorbeeld een game afsloot. Ik zou zeggen, kijk is wat er gebeurt dit weekend en mocht het probleem niet verdwijnen, dan kijken of ze akkoord gaan met het feit dat de modem het begint op te geven.
Oke, bedankt. Ik heb UPC gebeld en de signaalwaarden lijken niet helemaal optimaal te zijn, donderdag komt er een monteur langs.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/UPC/1905.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/UPC/1928.png

Of is dit normaal? Het wordt alleen maar erger naarmate het later wordt en rond 23:00 uur neemt het weer af. M'n downloadsnelheid kwam gisteravond om 22:30 uur ook niet boven de 12Mbit/s uit en de latency was gemiddeld 30ms naar Tweakers.net.

Edit:

Ben nu (digitale) tv aan het kijken en het beeld stoort ook opeens, ik krijg ook de blauwe signaalverliesschermen te zien en terwijl het beeld stoort, schiet m'n ping omhoog:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/UPC/1958.png

Zou een (retourgeschikte) versterker dit oplossen? De wandcontactdoos is een jaar geleden nog door een UPC-monteur vervangen en er hangt enkel een mediabox en radio aan (kabellengtes per stuk maximaal 2 meter). Normaal gesproken is de coax-kabel ook nog eens verlengd naar de eerste verdieping (15 meter) en maken nog 3 tv's gebruik van het signaal, dat ging altijd perfect eigenlijk maar heb ik nu nog niet aangesloten omdat het opzetstukje welke een derde aansluiting voor het modem creeërt het te krap maakt om aan te sluiten, het wordt helemaal een feest als dat al aangesloten zou zijn 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 13-08-2013 20:03 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

MensionXL schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:29:
[...]

Oke, bedankt. Ik heb UPC gebeld en de signaalwaarden lijken niet helemaal optimaal te zijn, donderdag komt er een monteur langs.

[afbeelding]

[afbeelding]

Of is dit normaal? Het wordt alleen maar erger naarmate het later wordt en rond 23:00 uur neemt het weer af. M'n downloadsnelheid kwam gisteravond om 22:30 uur ook niet boven de 12Mbit/s uit en de latency was gemiddeld 30ms naar Tweakers.net.

Edit:

Ben nu (digitale) tv aan het kijken en het beeld stoort ook opeens, ik krijg ook de blauwe signaalverliesschermen te zien en terwijl het beeld stoort, schiet m'n ping omhoog:

[afbeelding]

Zou een (retourgeschikte) versterker dit oplossen? De wandcontactdoos is een jaar geleden nog door een UPC-monteur vervangen en er hangt enkel een mediabox en radio aan (kabellengtes per stuk maximaal 2 meter). Normaal gesproken is de coax-kabel ook nog eens verlengd naar de eerste verdieping (15 meter) en maken nog 3 tv's gebruik van het signaal, dat ging altijd perfect eigenlijk maar heb ik nu nog niet aangesloten omdat het opzetstukje welke een derde aansluiting voor het modem creeërt het te krap maakt om aan te sluiten, het wordt helemaal een feest als dat al aangesloten zou zijn 8)7
Jouw probleem had ik dus ook en dat lag gewoon aan mijn router toen. Of het probleem dieper ligt, dat zal de monteur even aan licht moeten kunnen brengen. Maar als ik nu lees dat je beeld ook stoort zou het gek genoeg niet als er iets is met die wand contactdoos (Snoertje losjes ofzo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Beste Tweakers,

Al enige tijd vraag ik mij af tot in hoeverre het mogelijk is om digitale televisie van upc te delen met de buurman ? Het delen van de internetverbinding is appeltje eitje m.b.v. Homeplugs.
Maar kan het digitale signaal voor de Horizonbox of CI+ module van UPC ook gedeeld worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:17
Dan zul je ook je coaxkabel moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor tldr de samenvatting:

Kan een (door UPC meegeleverde) RF splitter stuk gaan op alleen retour ?
Als de hoofdaansluiting 'woonkamer inbouw doos' niet meer aanwezig is, moet daar iets voor in de plaats komen ?

Het hele verhaal:

Voor de vakantie het meest eenvoudige 3in1 abbo genomen en als volgt aangesloten:

UPC kabel komt als hoofdpunt binnen in de woonkamer, deze is direct met een RF connector op meegeleverde splitter aangesloten.

Meegeleverde korte coax kabel met beide kanten RF aangesloten op de rechter splitter aansluiting (4db) en het modem (technicolor tc2700).
Een (goede) coax kabel van +/- 8 meter ook middels RF op de andere kant van de splitter (3.6db) loopt naar een 2e RF splitter* met daaraan een bestaande coax kabel naar een video/dvd/tuner en middels een meegeleverde kabel naar de HD tuner (Pace DCR7111 ?)
* n.b. deze splitter is 650MHz dus volgens mij niet geschikt voor upc internet maar wel voor upc digitale tv)

Voor de vakantie werkte alles prima.
De tuner op kanaal 999 en dan de test gaf alles groen aan en internet + bellen werkte ook al duurde het even voordat (4/5 minuten) het modem online kwam.

Nu na de vakantie bleek dat internet + bellen niet meer werkte. Modem bleef knipperen op DS, vervolgens brande deze constant en ging US knipperen. Na enige tijd brande deze ook constant en ging internet knipperen maar vervolgens startte het modem opnieuw op en herhaalde dit zich weer.
Ook geeft de tuner op 999 nu aan dat er iets mis is (geen ip e.d.).

Vervolgens de eerste splitter er tussenuit gehaald en de UPC kabel direct op het modem aangesloten.. binnen 1 min prima verbinding en alles werkt.

In de vakantie is er wel flink wat onweer geweest om de omgeving, omdat er niets tussen de UPC kabel en de splitter zit (dus geen AOP)

Kan het zijn dat de splitter stuk is of zou een zwak signaal logischer zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 12:09

JoSchaap

Had a life, got a modem..

een beetje offtopic maar je kunt iig op kosten van upc een AOP laten plaatsen als je dat bedoeld met AON, nu heb je geen galvanische scheiding tussen de buitenleiding en je apperatuur en dat lijkt me toch wel wenselijk :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

JoSchaap schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 12:46:
een beetje offtopic maar je kunt iig op kosten van upc een AOP laten plaatsen als je dat bedoeld met AON, nu heb je geen galvanische scheiding tussen de buitenleiding en je apperatuur en dat lijkt me toch wel wenselijk :)
Idd, bedoel een AOP. Dat leek mij ook verstandig en zal ik wanneer alles weer werkt alsnog vragen.
Mocht het niet werken dan mag een monteur het komen oplossen.

Hoe dan ook lijkt het mij dat het niet veel anders kan zijn dan een rotte splitter.

edit: update, het verhaal is nog vreemder geworden.. als ik het modem direct aansluit en wacht tot het online is en vervolgens de splitter er (snel) tussen schroef blijft het online. Bellen gaat dan ook (al is de kwaliteit af en toe wat slecht) internetten werkt ook MAAR.. download gaat met de volle snelheid, upload doet maar 256Kbyte en vervolgens wordt er geen data meer verzonden.

Gelukkig kon er morgen al een monteur langs komen om de boel te bekijken..

[ Voor 28% gewijzigd door DukeBox op 14-08-2013 22:28 ]

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07
Ziijn er hier meer mensen uit Eindhoven (woensel) bij wie de verbinding eruitligt?

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 15:38
Ja, ik woon onder Eindhoven en de verbinding is zeer onstabiel. Facebook en gmail doen het bijv. constant maar half, dingen worden niet ingeladen, maar via usenet download ik gewoon volle snelheid. Is al een paar dagen zo.

[ Voor 5% gewijzigd door DeepSeven op 15-08-2013 10:20 ]

• Richub
Bij bij lag het modem compleet plat vanmorgen.

Nadat ik 'm 5 minuten van de stroom had gehaald duurde het tot na 10 uur voor hij weer signaal kreeg. Voor de rest is mijn lijn altijd stabiel en snel geweest.
Lijkt wel onaangekondigd onderhoud geweest te zijn.

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
Hallo, nu wij sinds een maand volledig zijn overgestapt op kpn (wij hadden tv eerst bij UPC) is het een groot drama. Televisie die vast loopt, aan het tjiep-en (ik kan het niet beter omschrijven) is, terwijl we tv kijken is mijn ping rond de 600-1500 (is hinderlijk tijdens het gamen. Zeker in je eigen server die in amsterdam staat -.-). Maar we waren juist ook overgestapt omdat we veel problemen bij de UPC hadden (achteraf waren dat maar kleine dingen vergeleken bij nu). Hoe zit het met de stabiliteit van het UPC netwerk. UPC is de enige kabel boer die wij kunnen krijgen maar mijn ouders hebben veel slechte verhalen van UPC gehoord dat het instabiel en storings gevoelig is. Is dit nog steeds aan de orde of is dit verbeterd in de laatste jaren? Ik stoor me al een tijdje aan mijn internet snelheid en die is alleen maar slechter geworden nu. Misschien kan ik mijn ouders nog overtuigen (maar ik denk dat we niet na een maand het contract kunnen beeindigen). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:56
Als bij jou in huis KPN niet werkt en UPC daarvoor vrijwel probleemloos zijn ding heeft gedaan heb je zelf je vraag al beantwoord.

• bartjk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-02-2018
nee maar wij hadden alleen tv. Ik heb totaal geen ervaring met UPC internet. Enige wat ik ervan weet is dat het veel sneller is maar ik heb ook veel berichten gehoord dat er veel storingen zijn en het erg instabiel is

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:17
Bij mij werkt het al jaren prima, en ik twijfel nu zelfs om het ook kleinzakelijk voor mezelf (winkel met Pin + telefonie+ Exchange server) te gebruiken.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:00
bartjk schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:39:
Hallo, nu wij sinds een maand volledig zijn overgestapt op kpn (wij hadden tv eerst bij UPC) is het een groot drama. Televisie die vast loopt, aan het tjiep-en (ik kan het niet beter omschrijven) is, terwijl we tv kijken is mijn ping rond de 600-1500 (is hinderlijk tijdens het gamen. Zeker in je eigen server die in amsterdam staat -.-). Maar we waren juist ook overgestapt omdat we veel problemen bij de UPC hadden (achteraf waren dat maar kleine dingen vergeleken bij nu). Hoe zit het met de stabiliteit van het UPC netwerk. UPC is de enige kabel boer die wij kunnen krijgen maar mijn ouders hebben veel slechte verhalen van UPC gehoord dat het instabiel en storings gevoelig is. Is dit nog steeds aan de orde of is dit verbeterd in de laatste jaren? Ik stoor me al een tijdje aan mijn internet snelheid en die is alleen maar slechter geworden nu. Misschien kan ik mijn ouders nog overtuigen (maar ik denk dat we niet na een maand het contract kunnen beeindigen). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
"maar mijn ouders hebben veel slechte verhalen van UPC gehoord"
Dan zal dat wel waar zijn, toch ;)

Waarschijnlijk hebben jullie nu een xDSL variant van KPN waarbij jullie ook ip-tv hebben (alles in één)
2 nadelen: de afstand tot de centrale is cruciaal en tv kijken gaat van je internetsnelheid af.
Bij kabelinternet heb je dit niet, de afstand doet niet echt toe en tv kijken en internetten nemen geen bandbreedte van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstriker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-04 20:26
Weet toevallig iemand hoe lang je ongeveer op een upc monteur moet wachten in Rotterdam? Ik heb afgelopen week internet bij hun bestelt en in de tussentijd het modem laten test en de wandcontactdoos vervangen allemaal zonder succes en ben nu van plan om morgen zo'n monteur the bestellen (zij garanderen immers de installatie). Ik zit op dit moment helemaal zonder vast internet en tether via mij galaxy s3 is helaas niet bijster snel. Als ik een 4g phone had was het allemaal niet zo erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Darkstriker schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 09:09:
Weet toevallig iemand hoe lang je ongeveer op een upc monteur moet wachten in Rotterdam? Ik heb afgelopen week internet bij hun bestelt en in de tussentijd het modem laten test en de wandcontactdoos vervangen allemaal zonder succes en ben nu van plan om morgen zo'n monteur the bestellen (zij garanderen immers de installatie). Ik zit op dit moment helemaal zonder vast internet en tether via mij galaxy s3 is helaas niet bijster snel. Als ik een 4g phone had was het allemaal niet zo erg...
Ik gok 2 dagen ongeveer, ze wilden afgelopen week zo'n monteur voor mij inplannen en dat kon al binnen 2 dagen. Toen daarna bleek dat ik een 'netwerkmonteur' nodig had, ging de wachttijd naar 2,5 week ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Hier in Eindhoven (5612AC) is de verbinding ook erg matig na upgrade naar 100mbit en vervangen modem. Regelmatig ping van >1000ms.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2123585/upcfaal33.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik heb ook mega ping tijden de laatste tijd bij UPC... morgen maar eens bellen want dit slaat nergens op...

normaal 30 a 50 ping ingame nu 180+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
We hebben hier op kantoor een UPC zakelijk abonnement en vandaag voor de zoveelste keer geen internet/telefonie meer.
Dit jaar alleen al hebben we 4 modem swaps gehad, alle 4 de keren had het probleem niet met het modem te maken.
Gaat lekker met UPC, het boeit ze ook helemaal geen flikker. De ene monteur na de andere komt langs, ben je zo weer een paar dagen verder, en als het dan eindelijk opgelost is hoor je niks meer van ze.
Wat een vreselijk bedrijf is het ook!

Vandaag hebben we maar even een ADSL verbinding besteld, als back-up voor de volgende keer. Eigenlijk zou UPC voor die kosten op moeten draaien in mijn ogen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, dit is al de 3de nacht in ruim een week dat mijn cisco 3925 er s'nachts uitklapt. :(

Meestal gaat het tussen middernacht en 2 uur mis, en kan ik tot 'n uur of 8, half 9 wachten voor de verbinding weer actief is.
Op de storingspagina van UPC is nooit enige storing te zien, dus daar heb je ook niets aan...

Weet iemand of er in Eindhoven (5621) onderhoud aan het netwerk is?

[ Voor 16% gewijzigd door Richub op 21-08-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:18
Ha, heb je ook UPC kabeltje genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Aanhakend op mijn vorige post:
Er is nu inderdaad een storing op upc.nl gemeld voor Eindhoven. Hopelijk wordt het vlug gefixt.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Avalaxy schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 04:01:
[...]

Ha, heb je ook UPC kabeltje genomen?
Jazeker! Alleen is het signaaltje een beetje te zwak bij mij, maandag komt _da_ monteur ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:30

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

jopie schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:01:
Bij mij werkt het al jaren prima, en ik twijfel nu zelfs om het ook kleinzakelijk voor mezelf (winkel met Pin + telefonie+ Exchange server) te gebruiken.
Daar zou ik maar mee uitkijken haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Even wat screenshots van mijn signaalwaarden, deze lijken mij gewoon dik in orde, toch? Of kijk ik ergens overheen? :) Ik heb een 25/1,5Mbit/s pakket.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/UPC/Downstream.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/31662/UPC/Upstream.png

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 23-08-2013 15:12 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:06:
Even wat screenshots van mijn signaalwaarden, deze lijken mij gewoon dik in orde, toch? Of kijk ik ergens overheen? :) Ik heb een 25/1,5Mbit/s pakket.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb jij de Technicolor 7200, zoja waar kun je die info vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Anoniem: 192811 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

Heb jij de Technicolor 7200, zoja waar kun je die info vandaan halen.
Bij status gewoon Downstream en Upstream klikken, dan vind je die 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phntm schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:26:
[...]
Bij status gewoon Downstream en Upstream klikken, dan vind je die 2.
Schaam, compleet overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:17
Pfffff, het is bij ons weer een groot drama.

Situatie 2 weken geleden was dat het cisco modem van ons er elke 2 minuten uit klapte voor 4 seconden, opzich niet zo erg maar natuurlijk dodelijk als ik online een spelletje wil spelen met wat vrienden. Opmerkelijk was hier bij dat alleen de uplink dood leek te gaan omdat ik wel gewoon nog mensen via teamspeak kon horen, en acties kon zien ingame (dota2), maar ik kon zelf niets meer doen en alles wat ik zei kwam op een hoopje tegelijk aan als het weer werkte. Na dat dat een week of twee af en aan gebeurde (voornamelijk tussen 6 en 11 's avonds) toch maar eens gaan bellen.

Router uitgesloten door PC er aan te hangen een dag lang met internet connection sharing aan. Beetje dingen uitproberen, enige conclusie van mijn kant: Zolang ik telefonie open heb staan is mijn internet verbinding stabiel. Niet af en toe, niet minder, nee gewoon helemaal opgelost. Dus lekker wat potjes zitten spelen met mobiel -> telefonie van UPC open 8)7 Het werkte in ieder geval.

Lijnmeting gedaan: Waardes waar de meeste mensen jaloers op zullen zijn volgens de monteur, maar betrekkelijk veel signaal verlies in de upstream in vergelijking met het gemiddelde. Dus maar een echte monteur lang sturen.

Echte monteur langs geweest, bekabeling op het straatpunt gecontroleerd, niets aan de hand, ook zijn metingen wezen op geen rare dingen. Wel uit zekerheid om van het probleem af te zijn het AOP in de meterkast vervangen, net als het modem om ook die uit te sluiten als eventueel probleemgeval.

Wel mijn complimenten aan UPC voor de snelheid van afhandeling. Zondag gebeld, wat dingen gecontroleerd en woensdag een telefoontje terug gehad, waarna er de volgende dag een lijnmeting was en de vrijdag daarop gelijk een monteur. Super.

Maar, zoals je al raad eindigt het verhaal hier niet. Het is een week goed gegaan tot afgelopen zaterdag het nieuwe modem zich op een avond vrolijk 3 a 4 keer achter de verbinding gewoon liet vallen en resette. Zelfde gisteravond, weer gebeld. Nog een lijnmeting doen a.s. woensdag... Ik heb alleen zo'n vermoeden dat er niets nieuws uit gaat komen....

Iemand hier wel eens wat soortgelijks mee gemaakt? Ik blijf vooral het eerste een heel vreemd verhaal vinden dat zodra er een telefonische verbinding open staat het wel stabiel is, doet me toch echt vermoeden dat het het modem is geweest.

(Also, wat een faal van die Technicolor. Wel 2,4ghz + 5ghz ondersteunen, maar de firmware van UPC ondersteund beide tegelijk niet terwijl de hardware het wel kan? :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met het overschrijden van de magisch 10k posts is dit topic vol :)

We kunnen verder in: UPC Internet vragen & problemen topic deel III

IIndien je vragen hebt gesteld in dit topic die nog niet beantwoord zijn, kopieer ze dan even naar het nieuwe topic :)

[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 26-08-2013 15:02 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1 ... 102 103 Laatste

Dit topic is gesloten.