Pfffff, het is bij ons weer een groot drama.
Situatie 2 weken geleden was dat het cisco modem van ons er elke 2 minuten uit klapte voor 4 seconden, opzich niet zo erg maar natuurlijk dodelijk als ik online een spelletje wil spelen met wat vrienden. Opmerkelijk was hier bij dat alleen de uplink dood leek te gaan omdat ik wel gewoon nog mensen via teamspeak kon horen, en acties kon zien ingame (dota2), maar ik kon zelf niets meer doen en alles wat ik zei kwam op een hoopje tegelijk aan als het weer werkte. Na dat dat een week of twee af en aan gebeurde (voornamelijk tussen 6 en 11 's avonds) toch maar eens gaan bellen.
Router uitgesloten door PC er aan te hangen een dag lang met internet connection sharing aan. Beetje dingen uitproberen, enige conclusie van mijn kant: Zolang ik telefonie open heb staan is mijn internet verbinding stabiel. Niet af en toe, niet minder, nee gewoon helemaal opgelost. Dus lekker wat potjes zitten spelen met mobiel -> telefonie van UPC open

Het werkte in ieder geval.
Lijnmeting gedaan: Waardes waar de meeste mensen jaloers op zullen zijn volgens de monteur, maar betrekkelijk veel signaal verlies in de upstream in vergelijking met het gemiddelde. Dus maar een echte monteur lang sturen.
Echte monteur langs geweest, bekabeling op het straatpunt gecontroleerd, niets aan de hand, ook zijn metingen wezen op geen rare dingen. Wel uit zekerheid om van het probleem af te zijn het AOP in de meterkast vervangen, net als het modem om ook die uit te sluiten als eventueel probleemgeval.
Wel mijn complimenten aan UPC voor de snelheid van afhandeling. Zondag gebeld, wat dingen gecontroleerd en woensdag een telefoontje terug gehad, waarna er de volgende dag een lijnmeting was en de vrijdag daarop gelijk een monteur. Super.
Maar, zoals je al raad eindigt het verhaal hier niet. Het is een week goed gegaan tot afgelopen zaterdag het nieuwe modem zich op een avond vrolijk 3 a 4 keer achter de verbinding gewoon liet vallen en resette. Zelfde gisteravond, weer gebeld. Nog een lijnmeting doen a.s. woensdag... Ik heb alleen zo'n vermoeden dat er niets nieuws uit gaat komen....
Iemand hier wel eens wat soortgelijks mee gemaakt? Ik blijf vooral het eerste een heel vreemd verhaal vinden dat zodra er een telefonische verbinding open staat het wel stabiel is, doet me toch echt vermoeden dat het het modem is geweest.
(Also, wat een faal van die Technicolor. Wel 2,4ghz + 5ghz ondersteunen, maar de firmware van UPC ondersteund beide tegelijk niet terwijl de hardware het wel kan?

)