Milanftw schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:29:
Wij hebben afgelopen vrijdag eindelijk ons UPC 120mb fiberpower internet binnen in ons studentenhuis van 7 personen. Na het aansluiten van het modem kwamen wij erachter dat slechts een willekeurige pc in ons netwerk internet kreeg. Ik las zojuist in deze thread dat dit komt doordat het modem slechts 1 ip afgeeft en hij niet op een switch aangesloten kan worden? Dus dat zou dus betekenen dat wij een dure router moeten gaan aanschaffen? Zo ja welke router zou in onze situatie aan te raden zijn?
Nouja, eentje die 120Mb/s en 7 relatief zware gebruikers aankan
Wees trouwens met een studentenhuis blij dat je geen ingebouwde router hebt (lees hierboven van vele mensen die nadrukkelijk geen geintegreerde router willen ivm beperkingen van zo'n ding), 7 man continu vraag meer dan een gemiddeld gezin van een router. Ik zou aanraden om gelijk voor een goede te gaan - mijn advies blijft de Netgear WNDR3700 maar dan met OpenWRT software. Alternatief zou zijn om een oud/zuinig systeempje (dus geen P4) te nemen en daar een server/router van te bouwen. Kun je gelijk een gemeenschappelijke fileserver voor alle
pronstudiebestanden inrichten

Tevens lijken de snelheden van UPC erg te schommelen, het varieert bij mij van 118,9Mbps tot zelfs 15Mbps. Ook ervaar ik sinds enkele dagen ontzettende problemen met online gamen. Bij het spelen van zowel Warcraft III als Starcraft II lijkt er ogenschijnlijk niets aan de hand. De ping is lager dan ooit te voren en de units reageren vrijwel direct. Dan op een willekeurig moment begint het ineens te laggen. Eerst een paar grote spikes alvorens ik totaal disconnect uit de game en een loss op mn profiel mag bijschrijven. Het vreemde is is dat ik (meestal) niet disconnect van battle.net en mijn 'normale' internet nog steeds functioneert. Waardoor zou dit kunnen komen en hoe is dit op te lossen?
Daar gaat overduidelijk iets mis, maar met zo weinig info is moeilijk in te schatten exact waar. Over de gamingzaken kan ik weinig roepen, maar ga eens na wat allemaal actief is op moment dat je verbinding zo vertraagt. Het zou zomaar een overijverige virusscanner kunnen zijn (AVG Link Scanner

) die alle pakketjes gaat onderzoeken met vertraging en in geval van game disconnect tot gevolg.
Goede manier om de verbinding uit te sluiten is om met een LiveCD te booten en te kijken of het dan wel stabiel goede snelheden geeft. Zo ja zit het linksom of rechtsom in je software, zo nee zit het vierkant in de door UPC geleverde verbinding.
SmooK schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:47:
Vandaag eindelijk mijn 3700 opgehaald bij het postkantoor. Mijn eerste ervaringen zijn eigenlijk niet helemaal positief. Mijn internet snelheid ligt nu rond de 40mb terwijl dit 60 zou moeten zijn. In het begin haalde ik zelfs maar 10mb ofzo. Wat betreft bereik hadden jullie gelijk, op zolder heb ik inderdaad geen 5ghz bereik. Misschien heb ik wat verkeerd gedaan met de volgorde van aansluiten want de snelheid schommeld momenteel, de ene keer haal ik de volle 60mb en daarna ineens weer 40 a 45mb.
Begin eens met te zeggen of dit bedraad of draadloos is...
en om op je hoofdlettergebruik te letten - 60mb is 1/1073741824 van wat je waarschijnlijk wilt zeggen
Als ik het zo zie is het wat ik zou verwachten met 2.4GHz WiFi-n draadloos. In dat geval: normaal.
Gaat het om bedrade snelheden dan is iets goed mis.
[
Voor 15% gewijzigd door
dion_b op 24-05-2011 00:54
]