UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 60 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
sonix666 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:27:
[...]

Hier hebben ik en vrienden in Helmond ook enorm last van. Overdag geen enkel probleem, maar tegen de avond valt er geen 720p filmpje meer normaal te bekijken op youtube. Maar als ik dan tegelijkertijd een snelheids test doe, dan haal ik daar toch behoorlijk goede snelheden. Dus of youtube is momenteel overbelast (of de content server van youtube waar wij op zitten), of UPC knijpt af.
Ik heb hetzelfde gevraagd op FOK! en daar reageerden een vijftal mensen dat ze het ook hadden, hier ook al 3 dus, en ik spreek vrienden die hetzelfde hebben.

Probleem is alleen, wat doe je er aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb net bij mijn broer even getest via de speedtest van BBNed en haalde draadloos een snelheid van 2,8MB en een beetje. Via Speedtest.net kwam ik net onder de 25Mb uit. Heel netjes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:21:
Ik heb net bij mijn broer even getest via de speedtest van BBNed en haalde draadloos een snelheid van 2,8MB en een beetje. Via Speedtest.net kwam ik net onder de 25Mb uit. Heel netjes dus!
Van UPC zelf heb je er ook één.
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

sonix666 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:27:
[...]

Hier hebben ik en vrienden in Helmond ook enorm last van. Overdag geen enkel probleem, maar tegen de avond valt er geen 720p filmpje meer normaal te bekijken op youtube. Maar als ik dan tegelijkertijd een snelheids test doe, dan haal ik daar toch behoorlijk goede snelheden. Dus of youtube is momenteel overbelast (of de content server van youtube waar wij op zitten), of UPC knijpt af.
Ik zit in Eindhoven, provider Onsnet Eindhoven (Edutel), en heb exact hetzelfde probleem. Vanaf ongeveer 17:00 is youtube niet meer vooruit te branden.

Ik betwijfel dus of het aan UPC ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceekah
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-06 17:13
Laatste paar dagen ook al last met UPC, downloaden gaat gewoon zoals het hoort(2.9 mb/s, heb 25mbit) maar via speedtest.net heb ik een MS van 500 en geeft hij 4mbps aan.
Sites laden overigens zeer traag en in battlefield heb ik ook een ms van ~500.
Iets klopt hier helemaal niet :?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1253776726.png

EDIT: Me pa's pc heeft hier geen last van, blijkt een software probleem te zijn omdat ik deze problemen kreeg na het formatteren van mijn computer. Excuses |:(

[ Voor 28% gewijzigd door ceekah op 15-04-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
hier in Arnhem ben ik ineens mijn verbinding kwijt. Het lijkt erop dat er geen dhcp lease wordt verstrekt. Modem reset gaf geen soelaas.

andere mensen toevallig ook problemen met de verbinding of moet ik het lokaal gaan zoeken?

EDIT: Inmiddels werkt de verbinding weer, blijkt inderdaad een storingkje te zijn geweest bij UPC
quote: UPC
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 20 april 2011 - 21:50
Verwachte eindtijd: onbekend

[ Voor 41% gewijzigd door sPENKMAN op 21-04-2011 07:11 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

.

[ Voor 99% gewijzigd door Keeper op 27-04-2011 09:55 . Reden: Verplaatst naar goede topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik weet dat UPC geen statische ip's heeft, maar is het mogelijk om op één of andere manier ervoor te zorgen om dit ip zo lang mogelijk te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 10:34
Wat vind je zo lang mogelijk? Ik heb mijn vanaf januari 2009 gehad, en pas 2 weken terug een nieuwe gekregen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:33
YouTube is hier ook niet vooruit te branden. Een vriend van mijn zit bij Tele2, en ook hij heeft last van langzame YouTube filmpjes. UPC geeft zelf aan dat het niet aan hun ligt maar aan YouTube (link) maar ik blijf het vreemd vinden allemaal!

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Keeper schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:29:
* heel hoop text over CI+ module *
[...]
Wat heeft dat met internet te maken :?

Lijkt me meer iets voor:
UPC Digital TV - Deel 6
Dutch3men schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 18:49:
Ik weet dat UPC geen statische ip's heeft, maar is het mogelijk om op één of andere manier ervoor te zorgen om dit ip zo lang mogelijk te houden?
UPC heeft wel een statisch IP als je een zakelijk account neemt. Die dingen zijn ook niet zo duur, dus allicht het overwegen waard als je per se een IP wilt behouden...
Soepstengel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:00:
YouTube is hier ook niet vooruit te branden. Een vriend van mijn zit bij Tele2, en ook hij heeft last van langzame YouTube filmpjes. UPC geeft zelf aan dat het niet aan hun ligt maar aan YouTube (link) maar ik blijf het vreemd vinden allemaal!
Want? Twee mensen met verschillende providers ervaren hetzelfde bij dezelfde site... Klinkt erg verdacht als iets met die site :z

Double check: hoe werken andere sites die veel bandbreedte vergen? Als $andere_site wel soepel werkt weet je het helemaal zeker. Zo niet wordt het eens tijd om jouw verbinding alsnog op de pijnbank te leggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:58
Soepstengel schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:00:
Ik heb hier ook al langere tijd last van... Vooral in de avonduren.

Als ik dan met een firefox plugin de betreffende video download, dan haal ik een downloadsnelheid van hooguit 20 kB/s. :(

Op andere tijden ligt dit minstens op 200 kB/s, en soms ook meerdere MB's per seconde.

Of het nou daadwerkelijk aan UPC of toch aan youtube ligt weet ik niet, maar irritant is het wel.

Neem als voorbeeld deze video: YouTube: Fenix TK35 Video Review - Helle Taschenlampen@Night

Deze kon ik zelfs op 360p niet bekijken, en ik deed er ruim 8 minuten over om de 360p versie te downloaden... Het bestandsformaat van deze video is dan 7.4 MB.

Nu rond middernacht gaat het kijken/downloaden van deze video prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

dion_b schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:58:
Wat heeft dat met internet te maken :?

Lijkt me meer iets voor:
UPC Digital TV - Deel 6
Pardon, had die niet gezien. Vond het ook al raar dat hier zo weinig over TV te vinden was ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Hier ook problemen met youtube filmpjes op bepaalde tijden van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En dan aan één stuk door of zo? Ik had vroeger wel eens problemen met langzame YT maar tegenwoordig download ik altijd sneller 1080p dan ik het kan kijken. Vroeger was bij mij altijd de oplossing even een keer de pagina te verversen. Dan kwam je (althans dat vermoed ik) meestal op een andere 'downloadserver' terecht waarna het wel snel ging.

Maar zoals gezegd, nu dus echt nooit problemen. Ongeacht het tijdstip :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Na overstap van Tiscali naar UPC ervaar ik een enorm trage youtube. Ligt duidelijk aan UPC... waarschijnlijk knijpen ze het YT verkeer om overbelasting van hun netwerk te voorkomen. Ik vind 't onacceptabel though!

(sowieso zal dit ontkend worden door de helpdesk... de vraag blijft, wat doe je eraan?)

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het ligt overduidelijk aan UPC en er zal wel worden geknepen door UPC? Hoe ben je tot die conclusies gekomen? :?

Ik heb vanavond even wat testjes zitten doen, ik haal YT filmpjes met snelheden varierend van 0,75 tot 3,0 MB/s. Geen centje pijn, ook niet in de spitsuurtjes. Zoals dion_b ook al zei; als YT de enige 'heavy traffic' site is waarmee je zulke problemen ondervindt, dan is de kans groter dat het bij het serverpark van YT ligt, dan aan UPC. Dat klinkt logisch toch? Ik lees op internet meer mensen met problemen met langzame YT filmpjes, en net zoals de gebruikers hier gaat het lang niet altijd om UPC als provider.

De vraag is dus niet, 'wat doe je eraan?', de vraag is eerder 'waar ligt het nu werkelijk aan?'. Zorg eerst eens dat je wat feiten hebt i.p.v. meteen te gooien met de conclusie dat het tóch wel aan UPC zal liggen, want ze zullen wel knijpen.
Ik wil zeker niet zeggen dat het niet aan UPC kán liggen, wie weet zijn er in jouw wijk wel capaciteitsproblemen of whatever. Legio mogelijkheden (al is de kans op bewust kapot knijpen van YT echt klein), maar zorg altijd voor feiten en ga niet in het wilde weg lopen gokken. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:33
Cloud schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:50:
Het ligt overduidelijk aan UPC en er zal wel worden geknepen door UPC? Hoe ben je tot die conclusies gekomen? :?

Ik heb vanavond even wat testjes zitten doen, ik haal YT filmpjes met snelheden varierend van 0,75 tot 3,0 MB/s. Geen centje pijn, ook niet in de spitsuurtjes. Zoals dion_b ook al zei; als YT de enige 'heavy traffic' site is waarmee je zulke problemen ondervindt, dan is de kans groter dat het bij het serverpark van YT ligt, dan aan UPC. Dat klinkt logisch toch? Ik lees op internet meer mensen met problemen met langzame YT filmpjes, en net zoals de gebruikers hier gaat het lang niet altijd om UPC als provider.

De vraag is dus niet, 'wat doe je eraan?', de vraag is eerder 'waar ligt het nu werkelijk aan?'. Zorg eerst eens dat je wat feiten hebt i.p.v. meteen te gooien met de conclusie dat het tóch wel aan UPC zal liggen, want ze zullen wel knijpen.
Ik wil zeker niet zeggen dat het niet aan UPC kán liggen, wie weet zijn er in jouw wijk wel capaciteitsproblemen of whatever. Legio mogelijkheden (al is de kans op bewust kapot knijpen van YT echt klein), maar zorg altijd voor feiten en ga niet in het wilde weg lopen gokken. :)
Waar ik aan zit te denken is dit; zal YouTube een gebruiker naar een langzame server verplaatsen als deze een adblocker gebruikt? Misschien heel erg ver gezocht hoor, maar als Cloud altijd snel filmpjes binnen kan krijgen zal dat een mogelijkheid kunnen zijn, toch?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zou kunnen, ware het niet dat ik ook ads block op YT. ;) Ik denk ook niet dat ze zover willen gaan, als ze het überhaupt betrouwbaar kunnen detecteren.

Wat het wel is, weet ik eigenlijk niet. Bij een YT serverpark met problemen, zou je verwachten dat meer mensen er last van zouden hebben. Bijvoorbeeld dat test filmpje wat eerder genoemd werd (iets met een zaklamp), laadt bij mij prima, keer op keer. Ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om het fout te zien gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:55

Pierre

Van nature lui!

Goedemorgen,

Deze week per email een aanbod gehad om mijn abbo te verhogen naar 60 mb, heb er wel interesse in. Alleen kan iemand me zeggen welk modem ik dan ga krijgen, heb ik invloed op welke ik wil/krijg.
Lees hier namelijk over bepaalde modellen dat ze niet helemaal lekker werken.
Bedankt voor jullie advies

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Ikzelf heb ook 2 aanbiedingen gehad. Maar vond ze niet heel erg interessant. De eerste was mobiel bellen voor 4 cent per minuut erbij (ipv uiteraard hoger), maar betaal dan 4 euro meer geloof ik.
De rest bleef wel hetzelfde (30Mbit internet en digitale tv royaal met DVR).
De andere was voor 9 euro meer 60Mbit.

Beide vind ik eigenlijk niet interessant genoeg om de aanbiedingen te accepteren.
We hebben op dit moment nog steeds het oude telefonie pakket (onbeperkt in NL) en royaal pakket met DVR. Internet op 30Mbit (wat een tijd terug al van 10 naar 25 naar 30 is geupgrade).

Geef ze weinig kans dat ik voor die prijzen ga upgraden.

Voor de rest zeer tevreden over de internet verbinding. Specifiek toen gekozen voor UPC vanwege het modem exclusief router. Ik hoop dan ook mocht ik ooit een andere krijgen dat ik dan weer een zelfde soort modem krijg of een modem/router welke goed kan bridgen (dit was bij Orange namelijk absoluut niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Vreemd ik kon voor € 2.95 naar 60 mb

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Pierre61 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:49:
Goedemorgen,

Deze week per email een aanbod gehad om mijn abbo te verhogen naar 60 mb, heb er wel interesse in. Alleen kan iemand me zeggen welk modem ik dan ga krijgen, heb ik invloed op welke ik wil/krijg.
Lees hier namelijk over bepaalde modellen dat ze niet helemaal lekker werken.
Bedankt voor jullie advies
Ik heb 60mpbs en heb de Thomson TWG870U. Is een modem/router/draadloos in één.

Heb er geen problemen mee eigenlijk, alleen dat de interface soms wat traag werkt waardoor je vaak even op F5 moet drukken om een correcte pagina te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:53
Pierre61 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:39:
Vreemd ik kon voor € 2.95 naar 60 mb
8,95 extra voor 60Mbit. Voor die 2,95 zou ik ook niet zo heel lang na gaan denken.
Maar bijna 9 euro p/m vind ik echt te duur worden.
Sterker nog, denk dat mijn vrouw 2,95 ook niet zou willen. Simpelweg omdat we eigenlijk die extra snelheid niet speciaal nodig hebben. Het enige handige is het downloaden van onze server als we ergens zijn, maar dan nog. Op dat moment gaat het om onze upload ipv onze download. En, de snelheid is eigenlijk goed genoeg voor het showen van foto's.
We betalen op dit moment 65,05 euro p/m voor Onbeperkt bellen (niet Europa), Digitv Royaal + DVR en 30Mbit internet.

[ Voor 8% gewijzigd door Arunia op 28-04-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

chim0 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:41:
[...]

Ik heb 60mpbs en heb de Thomson TWG870U. Is een modem/router/draadloos in één.

Heb er geen problemen mee eigenlijk, alleen dat de interface soms wat traag werkt waardoor je vaak even op F5 moet drukken om een correcte pagina te krijgen.
Bedoel je de pagina van de Thomson of gewoon een pagina op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Ik heb heel misschien een tip of theorie voor trage youtube, als je inlogt en in je account heb je aangegeven dat in Nederland woont dan komen je filmpjes uit youtube.be.

Ik heb zelf UPC en merk geen vertraging op want ik ben ingelogged en kijk via mijn account filmpjes.

Misschien werkt het bij jullie ook, misschien zeg ik.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Cloud schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:50:
Feit is dat mijn overstappen van ISP's volledig samenvalt met een nieuwe, onaangename ervaring van niet meer op redelijke snelheid youtube filmpjes kunnen streamen (zelfs 360/480p gaat niet snel genoeg om live te kunnen streamen). Dit mag dan wel geen bewijs zijn van een causaal verband, maar de correlatie is sterk genoeg om dergelijke conclusies te trekken.

Desalniettemin, lees ik in dit topic dat een andere UPC klant na het veranderen van DNS servers de symptomen verdwenen zijn. Ik volg zijn voorbeeld en heb de onderstaande DNS ingesteld. Google Public DNS is ook een optie: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:44:
Opendns handmatig aan je DNS lijst toevoegen ipv automatisch verkrijgen.

Primary DNS 208.67.222.222
Secundary DNS 208.67.220.220

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Pierre61 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:21:
[...]

Bedoel je de pagina van de Thomson of gewoon een pagina op internet.
De pagina van de Thomson idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Arathorn8 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:25:
[...]

Feit is dat mijn overstappen van ISP's volledig samenvalt met een nieuwe, onaangename ervaring van niet meer op redelijke snelheid youtube filmpjes kunnen streamen (zelfs 360/480p gaat niet snel genoeg om live te kunnen streamen). Dit mag dan wel geen bewijs zijn van een causaal verband, maar de correlatie is sterk genoeg om dergelijke conclusies te trekken.
Die relatie mag er dan wel zijn, met een steekproef van n=1 betekent het nog steeds niets ;) Daarnaast, mocht UPC Youtube knijpen dan zouden ze dat echt niet in de mate doen die jij nu schetst. Vergeet overigens niet dat YT de download snelheid ook aanpast, a.d.h.v. het filmpje. Ik vermoed echt dat je een rotte server(s) te pakken hebt.
Maar wat je nog steeds niet verteld hebt is hoe vaak je er last van hebt. Zijn het 100% van alle filmpjes die fout gaan? 50%? Welke momenten van de dag, 24/7? Alleen 's avonds rond 20h? Andere streaming/download sites, hoe werken die op de momenten dat je problemen hebt met YT? Als je de pagina met het langzame filmpje (een paar keer) refreshed, gaat het dan wel goed? Etc. etc. Er is simpelweg te weinig feitelijke informatie om een dergelijke conclusie te kunnen trekken :)
Desalniettemin, lees ik in dit topic dat een andere UPC klant na het veranderen van DNS servers de symptomen verdwenen zijn. Ik volg zijn voorbeeld en heb de onderstaande DNS ingesteld. Google Public DNS is ook een optie: 8.8.8.8 en 8.8.4.4

[...]
Ik moet zeggen dat ik als failsafe DNS servers, OpenDNS gebruik. Dus mocht een DNS request falen op de UPC servers, dan pakt hij OpenDNS. Misschien dat dat er mee te maken heeft? Het lijkt me apart, want een kapotte DNS zou je eerder verwachten met alles of niets problemen en niet bij te lage snelheid problemen. Mocht het niet baten, begin dan met bijhouden van antwoorden op die bovengestelde vragen ;) Als je met een lijst feiten aan komt zetten bij de helpdesk zijn ze (en terecht ook!) meestal heel wat gewilliger. Dit in tegenstelling tot aankomen met alleen de boodschap 'youtube is traag!'. De helpdesk zal het dan ongetwijfeld gooien op de schuld van YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Arathorn8 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:25:
[...]

[...]
Zoals ik al eerder aangaf heb ik er ook last van, en ik zit bij Onsnet Eindhoven (100/100).
Soepstengel meldde ook al dat een vriend van hem bij Tele2 hetzelfde ervaart.

Wat ik zelf wel merk is dat HD-content van youtube een stuk beter gaat, ook in de spitstijden komt dat gewoon goed binnen, echter een 360/480p filmpje loopt gewoon niet lekker in de spitsuren.

Ik heb ook nog een 25 mbit lijntje van UPC liggen. Als 360/480 niet lekker loopt, en ik hang m'n laptop aan de UPC lijn ervaar ik precies hetzelfde. HD-contect komt dan ook op de UPC lijn wel goed binnen...

Ik hou het erop dat het probleem bij Youtube ligt, en niet bij UPC. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Mark_640 op 28-04-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waren er meer mensen die vanmorgen geen DHCP lease kregen van UPC? (Eindhoven).
Even na 8 uur werkte het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of UPC lijnen naar YouTube servers heeft lopen, lijnen worden vaak gedeeld met meerdere ISPs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat je bij een internetabonnement van UPC of een modem (EPC3000?) of een router (TWG870) krijgt. Hoe zit dat bij het 60 mbit/s abo? Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik een modem krijg en niet een halfbakken router die niet eens in bridge gezet kan worden? Ik wil gewoon mijn eigen apparaat gebruiken en hoef dat ding niet.

Overigens is YouTube ook onder mijn huidige Telfort verbinding soms traag als dikke stront door een trechter, ze hebben gewoon hun zaken daar niet helemaal op orde.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik heb hier ook niet vaak problemen met YT.

Ingelogd of niet, ik haal over het algemeen redelijke snelheden. Ik merk wel verschil over de tijd, maar over het algemeen lijkt het niet alsof ik geknepen wordt door UPC. 7MB/s is geen uitzondering, maar in de regel zit het rond de 1,4~2,0MB/s.

Zo nu en dan gaat het wel te traag, ik krijg wel eens ~200kb/s max, waarmee eigenlijk alles boven de 320 niet te kijken is. Refresh helpt vaak wel, maar even m'n verbinding schoppen is de andere helft van de oplossing. (reconnect router-brigde of softreset van de 870)

===

Nu heb ik sinds de laatste update van de Thomson 870 wel het probleem dat het ding de wireless verbinding terugschaalt als die "inactief" wordt bevonden:
- Verbindingsnelheden onder de 20kb/s resulteren in 1Mbit zendsterkte.
- Het moment je snellere comminucatie aanroept of via lan aan de gang gaat, schiet het weer omhoog naar 107Mbit en daarna naar 144Mbit, waar het 2 minuten blijft om via 2Mbit weer naar 1 te gaan.

Dit is irritant, want als je verbinding inactief is, en je gaat browsen, zal de eerst volgende pagina dus met extra veel ping opgehaald worden.
Daarnaast zijn er games, zoals Starcraft 2 en Crysis2, waar je aan ~6kb/s voldoende hebt. Ik kom b.v. in Crysis 2 met 22ms de server binnen en na 2 minuten heb ik 332ms (2Mbit) en vervolgens >500ms (1Mbit). (twee schermen naast elkaar, dus ik kan het gewoon uitlezen, ook mijn telefoon met wifi analyse ondervind dit).
Als ik vervolgens een 1GB binbestand van een speedtest site download welke op 75kb/s gelimiteerd wordt, is het probleem weg: Zo lang de download duurt + 2 min (jup ruim de tijd dus!) blijft m'n ping rond de 25ms.

Heeft iemand dit ook ondervonden en is hier een oplossing voor? Dan maar een wat hogere stroomrekening en ik vind het ook niet erg om de modemrouter wat koeler te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
zooo, UPC heeft een behoorlijke storing, zelfs de website ligt er helemaal uit. Wel vreemd dat je voor de rest eigenlijk geen info kunt vinden behalve de mensen die een bericht op twitter posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:26:
Ik lees dat je bij een internetabonnement van UPC of een modem (EPC3000?) of een router (TWG870) krijgt. Hoe zit dat bij het 60 mbit/s abo? Hoe kan ik er zeker van zijn dat ik een modem krijg en niet een halfbakken router die niet eens in bridge gezet kan worden? Ik wil gewoon mijn eigen apparaat gebruiken en hoef dat ding niet.
Wat je exact bij welke abo opgestuurd krijgt verandert nogal vaak. Ik zou aanraden om bij een van de winkels langs te gaan en daar een DHZ-pakket op te halen. Is sneller dan telefonisch/online bestellen (eh, en voor dat laatste moet de website up zijn :+ ) en je kunt zeker zijn dat je geen WiFi-modem/router-geval meekrijgt. EPC3000 lijkt me sterk, dat is verouderde meuk zonder telefonie en met max 4 kanaals downstreamsupport. Tegenwoordig leveren ze iirc de EPC3212 als je geen WiFi krijgt.
Raxious schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:31:
zooo, UPC heeft een behoorlijke storing, zelfs de website ligt er helemaal uit. Wel vreemd dat je voor de rest eigenlijk geen info kunt vinden behalve de mensen die een bericht op twitter posten.
"zelfs" de website? Hiero werkt alles nog (DHCP, DNS, HTTP), lijkt meer alsof alleen de website eruit ligt... of heb jij ook iets anders gemerkt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
helemaal geen internet via de router. gelukkig dat een van de buren onbeveiligd netwerk heeft.

Tevens lijkt het een beetje erop dat het alleen de omgeving Nijmegen betreft, oa aan de Twitter reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De outage van de website van UPC is iig niet alleen Nijmegen, het is hier in A'dam net zo dood als bij jou. Lijkt met dat de storing die jij hebt daar los van staat. Heb je trouwens rechtstreeks op de modem geprobeerd? Zou niet eerste keer zijn dat je router gewoon raar zit te doen...

Sowieso, check even signaalwaardes in de modem enzo, allicht dat je dan iets ziet :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mark_640 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:20:
[...]

Ik hou het erop dat het probleem bij Youtube ligt, en niet bij UPC. ;)
Hier 2 internet verbindingen, 120mbit UPC en 24mbit Telfort VDSL2.
In de avond zo tussen 18:00 en 22:00 open ik een YT filmpje met UPC, traag starten, en zelfs bij <480p content wil hij stoppen om te bufferen. Verander ik van GW naar Telfort, F5 en direct spelen waarbij de buffer in no-time op 100% staat, en kan gewoon lekker doorklikken, geen enkel YT filmpje dat weigerd.
GW terug naar UPC, en weer het zelfde probleem. Dit geld overigens voor bijna alle buitenlandse sites, die laden met Telfort veel sneller.
Is dus weldegelijk een UPC issue, waar ONSnet ook mee zit als ik mijn kennis hierover hoor.
(wellicht te grote overbooking op de peering naar buitenland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Hier ook problemen, 7335HC te Apeldoorn. Vrij irritant, eerst al problemen dat internet vaak +/- 5 min wegviel (brandde dan maar 2 lampjes op het modem) maar nu gewoon constant traag internet. Sites die heel lang laden etc.

Vrij irritant.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het YT probleem lijkt me toch aan UPC te liggen. Hier met KPN glasvezel haal ik net geen 30Mb op YT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
dion_b schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 00:53:
De outage van de website van UPC is iig niet alleen Nijmegen, het is hier in A'dam net zo dood als bij jou. Lijkt met dat de storing die jij hebt daar los van staat. Heb je trouwens rechtstreeks op de modem geprobeerd? Zou niet eerste keer zijn dat je router gewoon raar zit te doen...

Sowieso, check even signaalwaardes in de modem enzo, allicht dat je dan iets ziet :)
:| :| :|

i don't get it ^^'

de router geeft in iedergeval aan dat het wireless nu niet werkt, en het lampje van de modem blijft constant knipperen. Ik heb geen flauw idee waar de modem staat, dus daar moet mijn pa ff naar kijken vanmiddag. Maar er schijnen nog altijd mensen dit probleem te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb weer regelmatig, dat ik geen verbinding heb met inet ;s. Vorige keer lag het aan de modem, dat inet beetje raar ging doen, zoals het sloom laden van pagina's. Maar na een reset was het altijd weer opgelost. Hiervoor is volgens mij ook al een update geweest voor de modem.

Maar nu heb ik vaak in de ochtend of middag dat inet het opeens helemaal niet meer doet en een modem reset helpt ook niet gelijk. Vaak als ik later weer thuis kom, dan doet het internet het vaak weer. Iemand enig idee waar het probleem ligt? Woon in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 02:22
dion_b schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:46:
[...]

Wat je exact bij welke abo opgestuurd krijgt verandert nogal vaak. Ik zou aanraden om bij een van de winkels langs te gaan en daar een DHZ-pakket op te halen. Is sneller dan telefonisch/online bestellen (eh, en voor dat laatste moet de website up zijn :+ ) en je kunt zeker zijn dat je geen WiFi-modem/router-geval meekrijgt. EPC3000 lijkt me sterk, dat is verouderde meuk zonder telefonie en met max 4 kanaals downstreamsupport. Tegenwoordig leveren ze iirc de EPC3212 als je geen WiFi krijgt.

[...]
Dit dus. Ik wilde ook zeker zijn van Cisco modem ipv Thomson router, dus naar de UPC winkel in Almere en daar de Cisco gevraagd en gekregen. Volgens de man achter de balie (symphatieke vent overigens) geven ze inderdaad altijd het Cisco modem als je geen WiFi wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

tslh schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:56:
[...]

Dit dus. Ik wilde ook zeker zijn van Cisco modem ipv Thomson router, dus naar de UPC winkel in Almere en daar de Cisco gevraagd en gekregen. Volgens de man achter de balie (symphatieke vent overigens) geven ze inderdaad altijd het Cisco modem als je geen WiFi wilt.
Kijk dit bedoel ik dus ik hoef geen WiFi van UPC daar zorg ik zelf wel voor, bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Raxious schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:19:
[...]

:| :| :|

i don't get it ^^'

de router geeft in iedergeval aan dat het wireless nu niet werkt, en het lampje van de modem blijft constant knipperen. Ik heb geen flauw idee waar de modem staat, dus daar moet mijn pa ff naar kijken vanmiddag. Maar er schijnen nog altijd mensen dit probleem te hebben.
Er schijnen nog altijd mensen hun modem niet te kunnen vinden :? :+

Serieus: als je router aangeeft dat WiFi niet werkt heb je een probleem met het WiFi-gedeelte van je router. Dat heeft niets met je provider te maken :o

Als je dat opgelost hebt en je hebt nog geen verbinding met het internet, wordt het tijd om je modem op te zoeken en te kijken wat je modem allemaal aangeeft (LEDs erop, maar ook wat je op de modem GUI (192.168.100.10 ziet).

Als je er niet uitkomt kun je hier rustig een vraag stellen, maar neem dan even de moeite om alle relevante info te verzamelen en hier te posten. Denk daarbij aan wat voor modem je hebt, en wat voor signaalwaardes je ziet als je naar de GUI ervan gaat. Geef ook even alles aan wat je zelf gedaan hebt, dat scheelt tips krijgen die je al geprobeerd hebt.
xileS schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:18:
Ik heb weer regelmatig, dat ik geen verbinding heb met inet ;s. Vorige keer lag het aan de modem, dat inet beetje raar ging doen, zoals het sloom laden van pagina's. Maar na een reset was het altijd weer opgelost. Hiervoor is volgens mij ook al een update geweest voor de modem.

Maar nu heb ik vaak in de ochtend of middag dat inet het opeens helemaal niet meer doet en een modem reset helpt ook niet gelijk. Vaak als ik later weer thuis kom, dan doet het internet het vaak weer. Iemand enig idee waar het probleem ligt? Woon in Amsterdam.
Ook jij: we zijn niet helderziend. Dit kan aan allerlei dingen liggen, en zonder concrete info (wat heb je op die modem aangesloten? wat gebeurt er als je een PC rechtstreeks bedraad aansluit? wat is de status van de modem als je problemen hebt? welke signaalwaardes lees je er op dat moment uit?) kunnen we ook niet raden wat het is of wat het handigste is om nu te doen.

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 29-04-2011 16:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Duidelijk. Volgende week dan maar even mijn OV-studentenkaart misbruiken om langs de store te gaan :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:51:
[...]
Ook jij: we zijn niet helderziend. Dit kan aan allerlei dingen liggen, en zonder concrete info (wat heb je op die modem aangesloten? wat gebeurt er als je een PC rechtstreeks bedraad aansluit? wat is de status van de modem als je problemen hebt? welke signaalwaardes lees je er op dat moment uit?) kunnen we ook niet raden wat het is of wat het handigste is om nu te doen.
Ik heb een Thomson TWG870. Zonet had ik er weer opeens last van, meestal gebeurd dit als al me computers uitstaan en alleen me android telefoon met wifi is verbonden. Merk dan opeens dat me berichten niet meer aankomen. Als ik dan op de modempagina kijk dan staat er bij Network Access "Denied". Ik deed net even de modem uit en aan en hij bleef nog een tijdje op Denied staan, na pas een kwartier stond er Allowed en doet die het nu weer. Wat ik wel weet is dat ik hier voorheen geen last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
En de signaalwaardes in de modem op moment dat het "denied" zegt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:19

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Kent iemand een pagina waar de wat meer technische details van de alles-in-1 pakketten uitgelegd worden?

Ik ben met name geïnteresseerd in de bekabeling, want bij mij is de afstand tussen aansluitpunt en woonruimte zo'n 40 meter en zit het aansluitpunt in een metalen gebouw (werkplaats). Als dan de telefoon alleen draadloos werkt naar het modem heb ik een probleempje.

Verder vraag ik me af of er een overzicht is van wat je wel en niet met UPC-internet kan en mag?
Staan er poorten dicht, voor ingaand en/of uitgaand verkeer? Ik wil bijvoorbeeld wel graag ssh naar mijn router gebruiken...

Ik heb nu xs4all, maar de digitale TV-oplossing van xs4all over adsl is een drama, naar ik lees, dus dat is helaas geen optie.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

thunder7 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 07:50:
Kent iemand een pagina waar de wat meer technische details van de alles-in-1 pakketten uitgelegd worden?

Ik ben met name geïnteresseerd in de bekabeling, want bij mij is de afstand tussen aansluitpunt en woonruimte zo'n 40 meter en zit het aansluitpunt in een metalen gebouw (werkplaats). Als dan de telefoon alleen draadloos werkt naar het modem heb ik een probleempje.

Verder vraag ik me af of er een overzicht is van wat je wel en niet met UPC-internet kan en mag?
Staan er poorten dicht, voor ingaand en/of uitgaand verkeer? Ik wil bijvoorbeeld wel graag ssh naar mijn router gebruiken...

Ik heb nu xs4all, maar de digitale TV-oplossing van xs4all over adsl is een drama, naar ik lees, dus dat is helaas geen optie.
Ik ben niet zo'n grote techneut maar er zijn een paar poorten dicht die ik niet van buiten kan benaderen (21 en 80 bv.) Maar deze forward ik gewoon heel simpel door extern poort 8021 en port 8081 aan te roepen, waarop een ftp en een webserver draaien. Dit kan je dus ook gebruiken voor je ssh naar je router.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
thunder7 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 07:50:

Er zit 20 meter UTP kabel bij en volgens mij maar een kort stuk telefoondraad. Als er al coax naar de woonkamer loopt zou je ook kunnen proberen het modem daar aan te sluiten, dat werkt vaak prima.

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:10
Bananenspin schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:15:
[...]

Ik ben niet zo'n grote techneut maar er zijn een paar poorten dicht die ik niet van buiten kan benaderen (21 en 80 bv.) Maar deze forward ik gewoon heel simpel door extern poort 8021 en port 8081 aan te roepen, waarop een ftp en een webserver draaien. Dit kan je dus ook gebruiken voor je ssh naar je router.
Poorten 21 en 80 worden helemaal niet geblokkeerd. Ik heb hier gewoon ftp-server en http-server draaien die luisteren op die poorten. :)

Voor zover ik weet worden alleen poorten 135 en 139 geblokkeerd.

Voor wat betreft de aansluiting: sluit je modem met een zo kort mogelijke coax kabel aan op de hoofdaansluiting. Vervolgens kan je vanaf daar twee kabels trekken naar de woonruimte: 1x UTP-kabel en 1x telefoonkabel (of gewoon 1 UTP kabel: 2 aderparen voor je internetverbinding en 1 aderpaar voor je telefoon, maar dit raad ik je af).

[ Voor 20% gewijzigd door Mawlana op 01-05-2011 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7

thunder7

Bedankt!

Dus ik heb voor de televisie geen 2e UTP kabel nodig en er kan ook gewoon een switch tussen het modem en het kastje waar de TV op aangesloten zal moeten worden? Of kan de TV (we hebben nog een analoge) ook gewoon via de coax-kabel die er al ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
UPC doet niets met UTP voor wat betreft televisie. Alles (zowel analoge als digitale) gaat over de coax kabel. Je kan hiervoor de reedsa aanwezige coax kabel gebruiken, je moet waarschijnlijk wel een versterker gebruiken (40m coax 12 betekent, excl. eventuele connectoren en splitters al ongeveer 10dB demping op de hogere frequenties).

Als je een goed overzicht kan geven van waar de televisies, pc's, aansluitpunten zich bevinden (incl. tussenliggende afstanden!), dan kunnen we hier wel meedenken aan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

xileS schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:18:

Ik heb de afgelopen 8 weken bijna elke week wel 1 storingsmelding richting UPC ... in de wijk van 1012 JC zijn er drastische problemen met een aantal CMTS .. waardoor op bepaalde tijdstippen grote blokken aansluitingen opeens wegvallen en ook weer online komen (niet te voorspellen gedrag) ...

zelf ik heb ik er al ca 6 maanden last van... UPC kan nog niet verklaren hoe het komt en wanneer ze deze centrale gaan vervangen..

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf alleen problemen met een draadloze router i.c.m. upc modem gehad t.a.v. uitvallen van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sylvesterrr schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Poorten 21 en 80 worden helemaal niet geblokkeerd. Ik heb hier gewoon ftp-server en http-server draaien die luisteren op die poorten. :)
Hier ook - enige reden dat het nu niet bereikbaar is, is omdat m'n server in stukjes uit elkaar ligt op m'n bureau :P
Voor zover ik weet worden alleen poorten 135 en 139 geblokkeerd.
TCP 445 ook, dat is SMB oftwel Windows File & Printer Sharing :+
Voor wat betreft de aansluiting: sluit je modem met een zo kort mogelijke coax kabel aan op de hoofdaansluiting. Vervolgens kan je vanaf daar twee kabels trekken naar de woonruimte: 1x UTP-kabel en 1x telefoonkabel (of gewoon 1 UTP kabel: 2 aderparen voor je internetverbinding en 1 aderpaar voor je telefoon, maar dit raad ik je af).
En een coaxkabel voor TV dus.

* dion_b zou eigenlijk voorstander zijn van een in-home IPTV oplossing waarmee je met kastje in de meterkast alles verder via UTP of ander IP (WiFi etc :X ) kunt doen, maar moet gezien hoe weinig hij met TV doet verder z'n mond houden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7

thunder7

sylvesterrr schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:31:
UPC doet niets met UTP voor wat betreft televisie. Alles (zowel analoge als digitale) gaat over de coax kabel. Je kan hiervoor de reedsa aanwezige coax kabel gebruiken, je moet waarschijnlijk wel een versterker gebruiken (40m coax 12 betekent, excl. eventuele connectoren en splitters al ongeveer 10dB demping op de hogere frequenties).

Als je een goed overzicht kan geven van waar de televisies, pc's, aansluitpunten zich bevinden (incl. tussenliggende afstanden!), dan kunnen we hier wel meedenken aan een oplossing.
Vanaf het aansluitpunt is het zo'n 30 meter naar de meterkast. De verbinding daartussen bestaat uit een UTP-kabel (cat5, geloof ik, of cat5e) en een coax-kabel (groen, vrij dik en erg stug). In de meterkast staat een router (nu nog een WRT610N met OpenWRT, straks een RouterStationPro ook met OpenWRT of zelfs Debian). De coax-kabel is niet onderbroken in de meterkast, maar gaat gelijk door naar de TV, zo'n 9 meter verder. Dat is dus allemaal wel te doen, lijkt me.

Bedankt voor alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

sylvesterrr schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Hmm dat is weird, moet ik eens naar gaan kijken dan. Goedgelovig ging ik ervanuit dat ze geblokeerd waren en had ik er vrede mee, komende van KPN waar letterlijk elke poort dichtgeplamuurd zit :9

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volstrekt zinloos ook natuurlijk om die poorten te blokkeren, dat heeft niets meer te maken met het beveiligen van je gebruikers en het netwerk tegen brakke besturingssystemen waar bepaalde dingen helemaal open liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

[...]
Zo net ff bij de UPC Winkel langs gelopen en ons abbo van een upgrade voorzien en de Cisco modem erbij gekregen/gevraagd

[ Voor 1% gewijzigd door Pierre op 02-05-2011 13:25 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke heb je precies meegekregen? De 3000, 3212 of 3925? Ik ga hem morgen in Arnhem halen, zal ook wel melden welke ze meegeven daar.

edit: heb nu 3212, mooi apparaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:26:
Welke heb je precies meegekregen? De 3000, 3212 of 3925? Ik ga hem morgen in Arnhem halen, zal ook wel melden welke ze meegeven daar.
Ik heb deze mee gekregen EPC3212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:53

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1278407908.png even je plaatje in beeld. :)

Dat kan geen mens zeggen want we weten niet welk abonnement je hebt.

Als ik die waarde heb is het tijd voor een flinke klacht bij UPC.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 02-05-2011 23:30 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn UPC 60Mbit aansluiting geactiveerd.
UPC heeft een Cisco EPC3212 modem gelever dat in bridging mode staat.

Nu loop ik helaas direct tegen een probleem aan: Ik krijg met geen mogelijkheid een bestaande IPSEC VPN verbinding in de lucht.

Als ik een trace maak aan beide kanten van de IPSEC verbinding dan zie ik dat mijn VPN doos netjes zijn Phase 1 (ESP, IP Protocol 50) verstuurd, echter komt er aan de andere kant niets aan.

Schakel ik even om naar mijn XS4All of mijn Tele2 verbinding, dan komt de VPN netjes in de lucht.

Kan het zijn dat dit door UPC geleverde modem geen andere protocollen dan ICMP, TCP en UDP ondersteunt? (Of in ieder geval IP Protocol 50 (ESP) niet bridged?)

Op de site van Cisco kan ik buiten een end-user manual en een magere spec sheet niets vinden.
(Ook niet in het CCO deel)

[ Voor 8% gewijzigd door DSmarty op 02-05-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DSmarty schreef op maandag 02 mei 2011 @ 22:48:
Ik heb gisteren mijn UPC 60Mbit aansluiting geactiveerd.
UPC heeft een Cisco EPC3212 modem gelever dat in bridging mode staat.

Nu loop ik helaas direct tegen een probleem aan: Ik krijg met geen mogelijkheid een bestaande IPSEC VPN verbinding in de lucht.

Als ik een trace maak aan beide kanten van de IPSEC verbinding dan zie ik dat mijn VPN doos netjes zijn Phase 1 (ESP, IP Protocol 50) verstuurd, echter komt er aan de andere kant niets aan.

Schakel ik even om naar mijn XS4All of mijn Tele2 verbinding, dan komt de VPN netjes in de lucht.

Kan het zijn dat dit door UPC geleverde modem geen andere protocollen dan ICMP, TCP en UDP ondersteunt? (Of in ieder geval IP Protocol 50 (ESP) niet bridged?)
Een bridge is gewoon transparant. Alles gaat er in beginsel over.
Op de site van Cisco kan ik buiten een end-user manual en een magere spec sheet niets vinden.
(Ook niet in het CCO deel)
Voor de modem? Er valt toch niets in te stellen bij een bridge...

Twee tips:
1) je VPN-bak verwacht een routed verbinding met een vast 192.168.x.0 subnet, maar krijgt van de modem een publiek IP en zit daarom in het verkeerde subnet te roepen. Ga sniffen tussen VPN-bak en modem om te kijken of het verkeer daar nog wel goed gaat.
2) zou het kunnen dat je VPN-server een IP blacklist of (waarschijnlijker) whitelist heeft? UPC gebruikt uiteraard andere IP ranges dan XS4All en Tele2, als die geblokkeerd zijn (blacklist) of niet toegevoegd zijn (whitelist) kan dat een en ander verklaren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 22:07
Nooit problemen bij upc gehad qua snelheid, heb fiberpower 60mbit, maar de laatste maanden zijn streaming sites ontiegelijk traag geworden, vooral in de avond. (maar nu heb ik er ook ineens last van). Reloaden helpt meestal niet.

Nu wil ik eigenlijk weten of het nou aan upc ligt of niet, iedereen in mijn omgeving met upc heeft er last van, andere providers hoor ik niets van. Maar upc ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik merk het ook met m'n 120Mb verbinding - vooral Youtube is hemeltergend traag. Tegelijkertijd lijkt er niets mis met m'n verbinding (115/8 gemeten gisteravond).

Ben even gaan zoeken en heb hier op GoT dit gevonden:
Wat is er toch met youtube aan de hand?

Wat opvalt:
  • Mensen met verschillende providers in verschillende landen hebben er last van.
  • Er zijn ook mensen met andere providers die er geen last van hebben.
Klinkt dus alsof er iets goed mis is met wat interconnects - omdat het 's avonds erger is, is het geheid een capaciteitsprobleem ergens - en of je er last van hebt of niet hangt af van de routes die het verkeer vanaf jouw provider naar de servers van Youtube volgen. Het kan ook bij Youtube (Google) zelf liggen - gezien de idiote drukte van die site wordt het al lang niet meer vanaf één server geserverveerd, niet eens alleen vanaf één locatie. Het zou zomaar kunnen dat de ene server of locatie slechter presteert dan anderen en afhankelijk van je ISP en de route je uitkomt bij een betere of slechtere server.

Bottom line: dit is vrijwel zeker niet de 'schuld' van UPC alleen, maar dat wil niet zeggen dat UPC er niets aan kan doen - er zou eens goed gekeken kunnen worden naar de routes voor Youtube verkeer.

Lastige daarin is dat - gezien de complexe architectuur van Youtube - je niet zomaar een traceroute kunt doen. Daarmee kun je de route naar de Youtube portal wel bepalen, maar dat zegt nog niets over waar de content exact vandaan komt. Dat gezegd, iets is beter dan niets. Je zou traceroutes kunnen vergelijken vanaf jou naar Youtube en vanaf een kennis met een andere ISP waar het wel goed gaat. Misschien dat daar al significante verschillen in te zien zijn. Dat zou je aan UPC kunnen laten zien (of hier posten als je niet weet waarnaar te kijken, dan kunnen wij vast wel helpen interpreteren :) )

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Heb mijn 25 MB verbinding geupgrade naar 60 MB. Vind het een mooie prijs (scheelt maar 10 euro ) p/m.

Ben benieuwd wanneer ik beschik over 60 MB :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:16

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Mars18 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:59:
Heb mijn 25 MB verbinding geupgrade naar 60 MB. Vind het een mooie prijs (scheelt maar 10 euro ) p/m.

Vergeet je modem niet steeds te herstarten, anders is die nog op de oude snelheid ingetraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:18

Stewie!

Keen must die!

DarkShadow schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:58:
Nooit problemen bij upc gehad qua snelheid, heb fiberpower 60mbit, maar de laatste maanden zijn streaming sites ontiegelijk traag geworden, vooral in de avond. (maar nu heb ik er ook ineens last van). Reloaden helpt meestal niet.

Nu wil ik eigenlijk weten of het nou aan upc ligt of niet, iedereen in mijn omgeving met upc heeft er last van, andere providers hoor ik niets van. Maar upc ontkent.
UPC ontkent altijd alles, maar je kan er rustig vanuit gaan dat UPC hier de schuldige is.

In UPC's redenatie moet Youtube, Google, de contenthouder, voor toegang tot het UPC netwerk betalen. Als ze dat niet doen zorgen ze dat er te weinig capaciteit is, of dat ze op absurde omwegen nog bij dezelfde content kunnen komen. Omwegen als in: via een andere partij waar ze (in)direct weer geld voor krijgen. UPC is van mening dat de contenthouder het groot Europese UPC netwerk bevuild en dat de contenthouder dus moet betalen. Het bedrag is dat UPC hierbij vraagt is hoger dan de normale kosten.

De UPC helpdesk is ondertussen getraind: als je met UPC belt en de klacht meldt, dan kan je dit leuk testen door meerdere malen terug te bellen (en telkens met iemand anders op de helpdesk te spreken). Je zal telkens een ander leugen krijgen te horen. Die leugens varieren van de schuld leggen bij de contenthouder tot het liegen over de capaciteit en lokatie van de contentnetwerken.

In het youtube topic noemt iemand dat de problemen vooral zijn met UPC en Telenet: ze hebben dezelfde eigenaar.

In de VS zijn meerdere partijen met een dergelijke strategie, denk aan Comcast.

[ Voor 6% gewijzigd door Stewie! op 06-05-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Leuk verhaal, maar waarom zou Ziggo (vooralsnog nadrukkelijk niet eigendom van moederbedrijf van UPC) dan exact hetzelfde doen :?

Daar komt bij dat "absurde omwegen" doorgaans ook meer kosten.

Ik blijf erbij: nooit kwade opzet beweren als gewone prutserij afdoende verklaring is.

Kijk trouwens voor de grap eens op de support fora van Youtube. Dan kom je dit soort dingen tegen:

http://www.google.co.uk/s...id=4a53a8d251f1aeef&hl=en
Never mind, after looking around it seems this has been an issue since December for a lot of people.

It's 100% on Youtube's end and they haven't responded to concerns in MONTHS.
http://www.google.com/sup...id=582def63b413e4d3&hl=en
Same here. Verizon FiOS 40Mbps symmetrical. http://www.speedtest.net/result/1140095663.png

For the past ~2 weeks youtube has been complete and utter shit, no matter the video, even music videos that just use a picture as the video needs several buffering breaks. On 240p. Absolutely terrible google. I am disappoint.

[...]

Funny how a YouTube employee posts just to moan how no one is posting debug reports, now everyone is, and no word back from the assclown. They don't give a fuck. They make a post here and there just to justify their job and that's it. They could care less about people's problems, just as long as that advertisement revenue keeps flowing in.

[...]

No amount of tweaking flash settings or anything helps these problems at all. It's not an ISP problem because I've done tests to ensure that no bandwidth throttling is taking place. It's a YouTube problem.
Let even op die laatste - als je echt denkt dat UPC hier iets actief in doet kun je dat gewoon zelf testen (even 5 sec googlen en je hebt mooie programmatuur om dat te doen), maar ook mensen die getest hebben en daarbij geconstateerd hebben dat dat niet het probleem is, hebben problemen met Youtube.

Als ik dit zo lees vermoed ik sterk dat het afhankelijk is van welke Youtube server cluster je te pakken hebt. En dat is wel degelijk iets dat je ISP kan beinvloeden, maar dan moet je ipv alleen maar complottheorieen te gaan verspreiden daadwerkelijk de moeite doen om uit te zoeken waar je nu uitkomt, uit te zoeken waar een ander die wel goede performance heeft uitkomt en dan op normale manier je ISP verzoeken om de route naar Youtube over die andere te gooien. Dan heb je kans op slagen. Met je geblaat hier gok ik dat er hooguit "heb je er weer zo eentje..." gegniffeld wordt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Mars18 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:59:

Heb je het gedaan via internet of ben je langs geweest, ik ben maandag ff langs gelopen. Had die zelfde avond 60 MB, welk modem ga je nemen/heb je gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Zeer langzaam internet hier. 25MB/s abo, haal 2MB/s alles gaat schokkerig. Nijmegen postcode 6541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

n0elite schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:33:
Zeer langzaam internet hier. 25MB/s abo, haal 2MB/s alles gaat schokkerig. Nijmegen postcode 6541
Zo, dat ben je even kwijt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Edgarz schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 21:51:
[...]

Zo, dat ben je even kwijt... 8)7
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sinds wanneer levert UPC een 25MB/s abonnement? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Pfffffffft, al jaren. Staat gewoon op de website luiwammes.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Al jaren? Nee, dat geloof ik niet. Ik kan het nu niet eens vinden @upc.nl: 120Mb/s is de maximale downloadsnelheid die UPC biedt. ;(

[ Voor 67% gewijzigd door Mawlana op 08-05-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 17-09 23:52
sylvesterrr schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:42:
Guardian Angel schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:49:
Pfffffffft, al jaren. Staat gewoon op de website luiwammes.
Ah, die fijne spraakverwarring tussen MB en Mb die men telkens gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Fresh T. schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:26:
[...]

[...]

Ah, die fijne spraakverwarring tussen MB en Mb die men telkens gebruikt ;)
Hoezo verwarring :?

Sinds de term "Byte" uitgevonden is (in 55 jaar geleden!) is het symbool ervoor gewoon "B", even goed als dat "b" het symbool is voor bit.

Zie ook:
Wikipedia: Byte

Ieder ander gebruik is gewoon slordig - zeker in context van klagen over al dan niet behaalde snelheden - factor 8 verschil is niet niets :o

Ik zie het vaak zat gebeuren dat mensen daadwerkelijk denken dat ze opgelicht zijn omdat ze maar 3.1MB/s halen bij een 25Mb/s abo. Tja, PEBKAC, meer kun je er niet van zeggen. Dat wil niet zeggen n0elite diezelfde fout maakt, maar gezien z'n uiterst minimale post zonder enige eigen inzet zou ik het niet uitsluiten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

sylvesterrr schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:50:
Al jaren? Nee, dat geloof ik niet. Ik kan het nu niet eens vinden @upc.nl: 120Mb/s is de maximale downloadsnelheid die UPC biedt. ;(
Wat staat hier dan klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
25Mb, wat toch echt veel minder is dan 120Mb, wat op z'n beurt weer veel minder is dan 25MB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

dion_b schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:46:
[...]

25Mb, wat toch echt veel minder is dan 120Mb, wat op z'n beurt weer veel minder is dan 25MB
Goh dat snap ik ook, het gaat er over dat iemand zei dat dit abonnement niet bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Het moge toch wel duidelijk zijn inmiddels dat een 25 MB (let op, hoofdletter B ) niet bestaat. 25 Mb bestaat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

la ma

[ Voor 97% gewijzigd door Guardian Angel op 08-05-2011 13:53 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Laatst online: 17-09 23:52
Dat is ook precies wat ik ermee bedoelde ;) Men gebruikt MB, waar men Mb bedoelt, hence de verwarring bij die persoon en reacties daarop. Het is en blijft inderdaad slordig in gebruik wat voor dit soort verwarringen leidt in de communicatie onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
sylvesterrr schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:42:
Oh hihihi wat zijn we toch weer leuk :O

Ze hadden hier laatst in de buurt ''onderhoud'' verricht en ik vermoed dat de lage download snelheden hierdoor komen. Morgen maar eens even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Sowieso doet UPC het ook fout want ze geven de snelheid aan als datahoeveelheid, namelijk 25Mb, niet als snelheid zoals 25Mbps of 25Mb/s. Ik was dus erg teleurgesteld toen mijn verbinding geen 25Mb/ms bleek te zijn :+.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
n0elite schreef op zondag 08 mei 2011 @ 15:26:
[...]

Oh hihihi wat zijn we toch weer leuk :O
Als je onnauwkeurig bezig bent wek je de indruk dat je geheel niet weet waar je over praat. Dat wekt reacties op...
Ze hadden hier laatst in de buurt ''onderhoud'' verricht en ik vermoed dat de lage download snelheden hierdoor komen. Morgen maar eens even bellen.
Wat dacht je van ipv gal te spuien, af te wachten en een ander (de UPC helpdesk) het voor je te laten uitzoeken even de handen uit de mouwen te steken en wat basic troubleshooting zelf te doen :?

Dit is Gathering of Tweakers niet Gathering of Helpdeskers :o

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 08-05-2011 17:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:50:
Lokaal krijg ik niet eens 120 Mb/s tussen pc's dus 120 Mb/s is best netjes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Snap je nu echt wat je schrijft :?

m=mili, één duizendste
b=bit

M=Mega, een miljoen

120mb/s is 120 milibit per seconde, oftewel eens per acht seconde (plus een beetje) een bit :X

Zie wederom:
Wikipedia: Byte

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Sinds vandaag (iig atm) haal ik met mijn 25Mbit verbinding maar 1,1Mb/s, dit is normaal ±3Mb/s
Meer mensen problemen in omg. Barneveld?

ps. is via Usenet van hitnews, geeft normaal altijd hele stabiele verbinding, ook via speedtest.net is het langzaam.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
HellStorm666 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:40:
Sinds vandaag (iig atm) haal ik met mijn 25Mbit verbinding maar 1,1Mb/s, dit is normaal ±3Mb/s
Neeeee ;(
Waar gaat de pagina nou over ? Mb/s = Mbit, 3 MB/s dus en 1,1 MB/s. Tenzij je natuurlijk 3 Mbit haalt normaal, dan heb ik niks gezegd. Heb je dit ook al gezien: http://www.hitnews.eu/index.php?group=5

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Ik heb hier Ziggo (voegt misschien niet zoveel toe aan een topic over UPC, maar het gaat allerbeide via de kabel), en hier was het vorige maand (april) ook heel erg traag. Heb alles-in-een extra, dat is 120*109 mb/s. Toen ze net deze snelheden hadden kon ik, na een paar keer proberen op speedtest.net, makkelijk op 110 Mb/s komen, vorige maand mocht ik blij zijn als ik boven de 20 Mb/s uitkwam (uploadsnelheid bleef wel rond de 10Mb/s) en nu zit het rond de 60 Mb/s (http://www.speedtest.net/result/1287384516.png, dit is geen record, gewoon een momentopname)

Vergeet niet dat zowel ziggo als UPC de verbinding 'delen' in een wijk. Download je buurman, gaat het bij jou ook trager. Dat heb je bij glasvezel niet.

Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Fiber_to_the_x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Jim423 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:02:
[...]

Neeeee ;(
Waar gaat de pagina nou over ? Mb/s = Mbit, 3 MB/s dus en 1,1 MB/s. Tenzij je natuurlijk 3 Mbit haalt normaal, dan heb ik niks gezegd. Heb je dit ook al gezien: http://www.hitnews.eu/index.php?group=5
Die had ik gezien ja...

En @!#!@#$!# zeg wat lopen jullie hier kinderachtig te doen over M of m of b en B..... wordt gramatica mafkees als je zo mieren3ukerig wil doen....
Als iemand niet begrijpt wat er bedoelt wordt kan dat 3 dingen betekenen waar 3 simpele oplossingen voor zijn:
1. Verhaal is onleesbaar, daardoor is het niet duidelijk wat er bedoeld wordt.
1.a. Vragen wat ie bedoelde
2. Je bent een mieren3uker en loop moeilijk te doen
2.a. Niet zijken!
3. Je snap eigenlijk niet waar je mee bezig ben en moet alles daardoor tot in de puntjes perfect krijgen om er iets van te maken
3.a. Leer eerst voordat je commentaar geef!

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Dat gezeik over Mb/s en MB/s wordt nu ook wel irritant, inderdaad. (Dit komt van iemand die alles wel zo correct mogelijk opschrijft.)

Mijn UPC 60mbit verbinding was vandaag ook retetraag. YouTube kijken was vandaag onmogelijk en Ajax - Twente kijken moest analoog vanwege de artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Eens met HellStorm666. Wat een gezeur. Tweakers hebben meer dan genoeg brainpower om zelf te kunnen bepalen wat er bedoeld wordt.. MB of Mb.. Zo moeilijk is het echt niet. Als het je echt zo aan het hart gaan dion_b, plaats dan gewoon een topic warning. Topic bestaat hier uit 60 pagina's en om op elke pagina weer hetzelfde te moeten lezen wordt zo langzamerhand wel irritant. En het gaat je toch niet lukken om elke gebruiker 'op te voeden', daarvoor zitten er nou eenmaal teveel gebruikers voor. Dan kan je beter de situatie accepteren zoals die is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 60 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.