UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 63 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.890 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mar.tin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 03:49:
Ik zit inderdaad maar op 1 channel. Heb een aantal dagen geleden storing gehad, heb het idee dat het daardoor komt.. Zo maar eens kijken of ik m via de versterker kan hangen en of dat verschil maakt.

Overigens lijken de waardes flink goed te zijn :):

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.8 dBmV 40.5 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Power Level:
Channel 1: 44.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Dat is wel erg toevallig dan dat ik precies dat zelfde probleem ook had, de helpdesk kwam het niet bekend voor iig... De Thomson wifi modem zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Cisco 3212.. Eens kijken wat een reboot / aan versterker hangen doet.. binnen 5 min meer info

Modem krijgt een boost in signaal, nog steeds maar 1 channel. Morgen bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 12-06-2011 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:16:
Is het theoretisch mogelijk om een nieuwe IP te genereren wanneer je de modem van je UPC verbinding tijdelijk uitschakelt. Ik merk namelijk dat mijn IP in 3 maanden tijd 4 keer is veranderd.
Nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Probeer het eens zou ik zeggen, zet het modem eens een uur uit of een halve dag, kijk of er wat verandert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar.tin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 04:21:
[...]

Probeer het eens zou ik zeggen, zet het modem eens een uur uit of een halve dag, kijk of er wat verandert ;)
Ik zou eigenlijk willen weten of dit wel mogelijk is. Anders heeft het niet zoveel zin.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is dat zeker mogelijk, maar ik vermoed dat het wel wat langer duurt dan een dag. Er staat mij 48h bij, maar ik heb geen bron daarvoor :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:08
Als je het modem reboot kan je - zolang het modem niet online is - een downstreamfrequentie invullen (via http://192.168.100.1; de default login kan je in dit topic of via Google wel vinden). Wellicht dat je dat kan proberen?

[ Voor 25% gewijzigd door Mawlana op 12-06-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Hang aan de telefoon met UPC, eindelijk iemand die meewerkt, gaat in het modem van de buren kijken of die hetzelfde probleem heeft. Was verbaasd dat ik wist dat ik 4 kanalen nodig had :P

Edit 13:33: Hij kon het probleem bij de buren niet direct reproduceren. Gaat nu meer hulp halen, nog geen monteur aangeboden gekregen. Nog niet gesuggereerd dat het in de kabels zit zoals gewoonlijk!

Edit 13:45: Afspraak gemaakt met een monteur gaat nog een week duren. Extreem behulpzaam persoon aan de andere kant van de lijn, geen enkel moment vermoed dat het spontaan (zoals gewoonlijk) aan mijn kabels zou liggen. Toen ik hem vertelde dat ik maar 1 downstream kanaal had waren we er beide uit dat dat het probleem was. Diepe excuses voor het ongemak dat het allemaal zo lang duurt, maar wat mij betreft tot zover een prima oplossing! En dat op Pinksteren :).

[ Voor 72% gewijzigd door Mar.tin op 12-06-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Mar.tin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:32:
Hang aan de telefoon met UPC, eindelijk iemand die meewerkt, gaat in het modem van de buren kijken of die hetzelfde probleem heeft. Was verbaasd dat ik wist dat ik 4 kanalen nodig had :P

Edit 13:33: Hij kon het probleem bij de buren niet direct reproduceren. Gaat nu meer hulp halen, nog geen monteur aangeboden gekregen. Nog niet gesuggereerd dat het in de kabels zit zoals gewoonlijk!

Edit 13:45: Afspraak gemaakt met een monteur gaat nog een week duren. Extreem behulpzaam persoon aan de andere kant van de lijn, geen enkel moment vermoed dat het spontaan (zoals gewoonlijk) aan mijn kabels zou liggen. Toen ik hem vertelde dat ik maar 1 downstream kanaal had waren we er beide uit dat dat het probleem was. Diepe excuses voor het ongemak dat het allemaal zo lang duurt, maar wat mij betreft tot zover een prima oplossing! En dat op Pinksteren :).
Kijk zo hoort het :) ze zien ook wel dat de signaalwaarden gewoon prima in orde zijn natuurlijk.

Ben toch benieuwd of het bij jou niet ook opeens uit zichzelf oplost de avond voor de monteur langs komt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:25

Pierre

Van nature lui!

Ik heb geen problemen (althans ik denk van niet) maar ziet dit er goed uit, of valt er nog iets aan te verbeteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/12/1307870146-570.jpg

Thanks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Pierre61 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:14:
Ik heb geen problemen (althans ik denk van niet) maar ziet dit er goed uit, of valt er nog iets aan te verbeteren.

[afbeelding]

Thanks
Hele nette waardes. Maar goed, wat wou je uberhaupt verbeteren als je geeneens problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

DJSmiley schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Hele nette waardes. Maar goed, wat wou je uberhaupt verbeteren als je geeneens problemen hebt?
Nee dat bedoelde ik ook niet, was gewoon nieuwsgierig of de waardes in orde waren vandaar. Maar bedankt voor je reply.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:19:
[...]

Inderdaad helemaal niks mis mee, zelfs met slechtere waardes moet je nog wel je volledige snelheid kunnen halen :) (je hebt fiber power 90 zo te zien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

Mar.tin schreef op zondag 12 juni 2011 @ 13:32:

Het kan blijkbaar wel spontaan aan je kabels liggen... Ik heb hier mijn modem met een flinke kabel aangesloten op de wandcontactdoos. Al een maand of 2 á 3. Vandaag viel het signaal ineens weg. Dus ik heb alle gebruikelijke dingen geprobeerd en niks werkte. Dus maar even gebeld met de klantenservice. Die konden ook niks vinden en zouden een monteur sturen.

Toen ik had opgehangen toch maar even geprobeerd om het modem met een kortere kabel aan te sluiten op de wandcontactdoos en ik had meteen een signaal.

Hele zooitje weer terug geplaatst in oude situatie en het werkte weer. Heel vaag, ik had echt nergens aangezeten en alles leek gewoon goed vast te zitten toen ik het los haalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jazzle schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:12:
[...]

Inderdaad helemaal niks mis mee, zelfs met slechtere waardes moet je nog wel je volledige snelheid kunnen halen :) (je hebt fiber power 90 zo te zien?)
Gekke vraag maar waar denk jij dat te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Pierre61 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:32:
[...]

Gekke vraag maar waar denk jij dat te zien
Dat denk ik omdat ik zie dat je 6 downstream channels hebt, bij 60mbit krijg je er 4, het leek me dan logisch dat 90mbit er 6 heeft en 120mbit de maximale 8 :) Maar misschien zit ik er naast en is het ook afhankelijk van aantal channels dat in totaal in wijk beschikbaar is en wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Jazzle schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:44:
[...]

Dat denk ik omdat ik zie dat je 6 downstream channels hebt, bij 60mbit krijg je er 4, het leek me dan logisch dat 90mbit er 6 heeft en 120mbit de maximale 8 :) Maar misschien zit ik er naast en is het ook afhankelijk van aantal channels dat in totaal in wijk beschikbaar is en wordt gebruikt?
Dan moet je de glazenbol die je gebruikt maar eens goed poetsen, ik heb 60mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben sindskort regelmatig zichtbare storingslijnen op de tv i.c.m. de cisco epc 3000,
zou dit met gebruikte channels te maken kunnen hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Pierre61 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:50:
[...]

Dan moet je de glazenbol die je gebruikt maar eens goed poetsen, ik heb 60mbit :)
Heeft weinig met een glazen bol te maken, het was gewoon een gok ;) Maar dan zal het toch per wijk of aansluiting verschillen: ik heb hier bij 60mbit maar 4 channels namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Ik hoorde van iemand dat UPC ook glasvezel heeft. Jullie ook allemaal zo een brief ontvangen over een toekomstvast netwerk over glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Damocles.NL schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:14:
Ik hoorde van iemand dat UPC ook glasvezel heeft. Jullie ook allemaal zo een brief ontvangen over een toekomstvast netwerk over glasvezel?
Tuurlijk heeft UPC ook glasvezel.. En ook al een (deel) in de wijken. Wijk/groepsverdelers worden al langer voorzien van signaal via glasvezels. Kortom de hele hoofdinfra is vaak al glas.

Enige wat niet glas is is de last-mile tot in je woning. Dat zijn de kosten (graven per woning of blazen enz)

En toekomstvast... UPC doet geloven dat hun superieur zijn. Maar met de huidige technieken kom je gewoon niet in de buurt van glasvezel. Of het nodig is is een 2e, voor veel mensen is de huidige bandbreedte op de coaxkabel voldoende. Maar toekomstvast... nee.
Ook coax ontwikkeld zich door, maar er kan meer door een glasvezel, punt.

De upload van glas is hoger dan bij UPC, en download kan er ook meer doorheen dan met docsis3. En natuurlijk niet te vergeten, bij UPC heb je Disney Channel :X (ja, dat vinden hun echt meerwaarde!), zie hun brief ( http://www.djsmiley.com/brief_upc.pdf )

En of het beter is... ik heb liever niet de opgedrongen mediabox-positie van UPC (of de CI+, whatever ze daar later nog allemaal mee kunnen gaan blokkeren). Kwa beeldkwaliteit kan upc wel beter zijn, omdat er op dit moment door oa KPN ook gewoon crappy kwaliteit over glas gezet wordt. Je kan wel glasvezel leggen, maar als je daar digitenne streampjes van 3Mbit overheen trapt.. dan is en blijft UPC gewoon beter

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-08 10:48
Hebben meer mensen zo'n langzame internetsnelheid vandaag? ik heb maar 0.63 mbits down en 1.63 up terwijl ik eigenlijk 25 down eigenlijk hoor te krijgen.

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:26:
[...]

De upload van glas is hoger dan bij UPC, en download kan er ook meer doorheen dan met docsis3. En natuurlijk niet te vergeten, bij UPC heb je Disney Channel :X (ja, dat vinden hun echt meerwaarde!), zie hun brief ( http://www.djsmiley.com/brief_upc.pdf )
Lijkt me dat die brief niet op de gemiddelde Tweaker gericht is maar op de gemiddelde UPC klant, en dan kunnen dingen als dit doorslag bieden.

* dion_b kijkt al jaren geen TV en heeft een actieve afkeer tegen Disney, hier werkt het duidelijk averechts :P
En of het beter is... ik heb liever niet de opgedrongen mediabox-positie van UPC (of de CI+, whatever ze daar later nog allemaal mee kunnen gaan blokkeren). Kwa beeldkwaliteit kan upc wel beter zijn, omdat er op dit moment door oa KPN ook gewoon crappy kwaliteit over glas gezet wordt. Je kan wel glasvezel leggen, maar als je daar digitenne streampjes van 3Mbit overheen trapt.. dan is en blijft UPC gewoon beter
Doodzonde inderdaad. KPN heeft gewoon de investeringen niet willen/kunnen maken om een aparte HQ-headend te maken voor wat ze over glas (of sindskort kabel in Caiway-gebied) pompen op fatsoenlijke kwaliteit te leveren.

Dat het anders kan bewijst het buitenland, in pakweg Zwitserland staat IPTV over glas juist bekend als superieur.

Punt is vooral dat zolang je infrastructuur minimaal op orde is (geen ADSL1 oid) het veel minder de vraag is wat het in theorie maximaal kan, maar gewoon wat er nu in praktijk mee gedaan wordt.
kivanco schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:41:
Hebben meer mensen zo'n langzame internetsnelheid vandaag? ik heb maar 0.63 mbits down en 1.63 up terwijl ik eigenlijk 25 down eigenlijk hoor te krijgen.
Nee, ik haal iets van 179 keer die snelheid down momenteel. Maar wat heb je in vredesnaam aan die constatering van anderen :?

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 14-06-2011 00:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 15:55
Ik heb al 6 maanden een vreemd probleem met upc
Af en toe valt het UPC modem uit, hierdoor heb ik geen internet en telefonie.
Het modem is een Cisco modem.

Dit gebeurt de ene keer na 3 weken maar soms ook 3x in een week.
Een reset werkt soms wel en soms niet.
Alles loshalen kwa kabels en weer aansluiten, heeft soms soelaas, maar soms ook niet.

Ik heb al diverse UPC monteurs over de vloer gehad, binnendienst en buitendienst monteurs
4x is het wandcontact doosje in de woning vervangen.
Maar na een tijdje weer dat alles eruit vliegt.

De laatste keer is een lijnmonteur geweest en die heeft de kabel doorgemeten.
De kabel zou volgens hem goed zijn, het is een C6 of C12 kabel (dit is het type) en de lengte is bijna 100 meter. De monteur had het erover dat de connector in de kast lost zat, en deze heeft hij vervangen en aandraait. Toen was het beeld op de tv ook een stuk beter.

Echter de monteur is afgelopen dinsdag geweest, en op vrijdag 10 juni omstreeks 22:30 viel het modem uit.
Hierna gereset en alle stekkers eraf gehaald. en toen was hij weer online.

Maandag middag lag hij er weer uit, en reset en dan werkt het weer.

Wat kan ik nog meer doen bij UPC, om een stabiele verbinding te hebben ?
Dit omdat er al 5 a 6 monteurs zijn langs geweest, er van alles is vervangen, maar tot nu toe bij mij geen stabiele situatie oplevert, omdat het modem elke keer uitvalt.

Graag adviezen en of tips zijn welkom.

De signaal waardes kan ik wel posten, maar als hij online zijn dan zijn ze wel goed.
Maar deze fluctueren ook per keer omhoog en naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00

ManiacsHouse

Scheisse!

elmo_1978 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:46:
Ik heb al 6 maanden een vreemd probleem met upc
Af en toe valt het UPC modem uit, hierdoor heb ik geen internet en telefonie.
Het modem is een Cisco modem.

Dit gebeurt de ene keer na 3 weken maar soms ook 3x in een week.
Een reset werkt soms wel en soms niet.
Alles loshalen kwa kabels en weer aansluiten, heeft soms soelaas, maar soms ook niet.

Ik heb al diverse UPC monteurs over de vloer gehad, binnendienst en buitendienst monteurs
4x is het wandcontact doosje in de woning vervangen.
Maar na een tijdje weer dat alles eruit vliegt.

De laatste keer is een lijnmonteur geweest en die heeft de kabel doorgemeten.
De kabel zou volgens hem goed zijn, het is een C6 of C12 kabel (dit is het type) en de lengte is bijna 100 meter. De monteur had het erover dat de connector in de kast lost zat, en deze heeft hij vervangen en aandraait. Toen was het beeld op de tv ook een stuk beter.

Echter de monteur is afgelopen dinsdag geweest, en op vrijdag 10 juni omstreeks 22:30 viel het modem uit.
Hierna gereset en alle stekkers eraf gehaald. en toen was hij weer online.

Maandag middag lag hij er weer uit, en reset en dan werkt het weer.

Wat kan ik nog meer doen bij UPC, om een stabiele verbinding te hebben ?
Dit omdat er al 5 a 6 monteurs zijn langs geweest, er van alles is vervangen, maar tot nu toe bij mij geen stabiele situatie oplevert, omdat het modem elke keer uitvalt.

Graag adviezen en of tips zijn welkom.

De signaal waardes kan ik wel posten, maar als hij online zijn dan zijn ze wel goed.
Maar deze fluctueren ook per keer omhoog en naar beneden.
Zelfde ge-emmer heb ik hier ook. Spontaan modem offline en upstream van Digitale TV (Ondemand etc.) er vaak ook uit. Als ik het modem een schop geeft komt hij meestal weer online en is de Digitale tv na paar minuten er ook weer.
UPC al paar keer aangegeven maar krijg als reactie dat dan de waardes goed zijn en men verder niks kan vinden. Heb het opgegeven want voorlopig geen tijd om op monteurs te gaan zitten wachten enzo. Laatste tijd komt het 'slechts' 2 keer per week voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Odysseus253 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:09:
Hey jongens,

als ik de woonkamersplitter [afbeelding]

niet direct op de wandcontactdoos plaats, maar pas na een 5 meter coax kabel, maakt dat uit?

Ik heb namelijk nu alleen upc tv, en perfect beeld. Maar zodra ik die woonkamersplitter er tussen doe (dus direct op de wandcontactdoos), heb ik overal ruis!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben net verhuist naar een nieuwe woning en ben nieuwe klant bij UPC. Ik heb het Internet en Digitale tv pakket. De voormalige bewoner heeft de muur afgewerkt met houten planken. Daarmee heeft hij ook de wandcontactdoos afgeschermd, maar deze met een COAX kabel naar buiten laten lopen.

Nu heb ik die coax kabel in de ingang van de woonkamer splitter gedouwt. Van daaruit een kabel naar het modem en een kabel naar de digitale tv tuner. De digitale tv werkt prima, echter het modem komt niet online. Gisteravond nog contact gehad met UPC. De medewerker gaf aan dat de "internet gegevens nog niet compleet zijn en dat hij ze nu handmatig heeft doogedrukt."
Ik hele avond afwachten.. komt het modem nog steeds niet online. Zou dit aan mijn opstelling liggen of ergens anders aan?

Een ander punt; ik had zelf wel wat betere verwachtingen bij de digitale televisie. Ik had voorheen digitenne met een insteekkaart in mijn tv, het was niet perfect maar opzich wel prima. De digitale tv tuner van UPC is wel iets scherper, maar ook niet denderend te noemen. Vooral de menu schermen zijn blokkerig. Ik heb een 42" full hd tv. Mijn digitale tuner heeft helaas geen HDMI aansluiting.. Is het nemen van een HD pakket het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
ManiacsHouse schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Zelfde ge-emmer heb ik hier ook. Spontaan modem offline en upstream van Digitale TV (Ondemand etc.) er vaak ook uit. Als ik het modem een schop geeft komt hij meestal weer online en is de Digitale tv na paar minuten er ook weer.
UPC al paar keer aangegeven maar krijg als reactie dat dan de waardes goed zijn en men verder niks kan vinden. Heb het opgegeven want voorlopig geen tijd om op monteurs te gaan zitten wachten enzo. Laatste tijd komt het 'slechts' 2 keer per week voor.
"Slechts" 2 maal per week vindt ik niet acceptabel, bij mijn vorige huis had ik adsl, maar daar hoefde ik maar 1 misschien 2x per jaar iets te resetten.
Mijn vrouw is net bevallen van een kleine, en dan wil je gewoon dat je bereikbaar bent.
En niet elke keer het modem moeten resetten, en alle kabels er eerst af moeten halen.
Het is elke keer weer een verrassing of hij het de volgende morgen doet....

Ps is je analoge signaal ook slecht als je modem eruit knalt ?

Het is gewoon onbetrouwbaar, en dat is heel frustrerend, zeker omdat het bij een aantal buren verderop wel goed werkt. :(

Digitale televisie heb ik niet aangesloten, dit omdat dan mijn stereo niet meer aangesloten kon worden. geen signaal doorgeef functie in de media box van upc :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
elmo_1978 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:10:
[...]

Digitale televisie heb ik niet aangesloten, dit omdat dan mijn stereo niet meer aangesloten kon worden. geen signaal doorgeef functie in de media box van upc :'(
Wat voor stereo heb jij? Mijn receiver heeft een radio erin, en die kan natuurlijk gewoon op de RADIO aansluiting, en de mediabox op de TV aansluiting.

Waarom zou je een doorgeef functie moeten hebben (je bedoelt denk ik doorlus voor de coax?) Enige nut is als je een (dvd)recorder oid hebt. Maar goed, dan draai je het om: de mediabox op de doorlus van je video/dvdrecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo_1978
DJSmiley schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:15:
[...]

Wat voor stereo heb jij? Mijn receiver heeft een radio erin, en die kan natuurlijk gewoon op de RADIO aansluiting, en de mediabox op de TV aansluiting.

Waarom zou je een doorgeef functie moeten hebben (je bedoelt denk ik doorlus voor de coax?) Enige nut is als je een (dvd)recorder oid hebt. Maar goed, dan draai je het om: de mediabox op de doorlus van je video/dvdrecorder.
Dat klopt wat wat je zegt, een HDD recorder / DVD speler
Echter raad UPC dat niet aan, hij moet rechtstreeks op de kabel worden aangesloten, en er mag geen ander apparaat voor zitten. omdat anders de signalen niet goed werken.
Ik heb dit getest bij mij, en de mediabox kwam niet online, dus dat klopt bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Damian schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:31:
Ik vraag mij iets af.

Ik heb nu 35mbit zonder bellen, en heb vandaag 60mbit + bellen aangevraagd. Nu krijg ik dan een nieuw modem. Volgens de mevrouw word dat een Cisco epc3000. Volgens de specs heeft dat ding echter geen wireless en ook geen ingebakken router / switch.

Klopt dit? welke modem zou het dan wel moeten zijn als ik naar 60mbit + wireless wil ?
ter info, het is de TWG-870U geworden ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 04:49
Damian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:39:
[...]

Zei ik toch? :)

Ik vind de interface alleen een beetje brak. Soms moet je een paar keer refreshen voordat de pagina correct wordt weergegeven en ik heb geen idee hoe je de firmware van dat ding kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:00

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

Of je daar zo blij mee moet zijn... Lost modem en dan zelf een router kiezen is stuk fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Ik vind de interface alleen een beetje brak. Soms moet je een paar keer refreshen voordat de pagina correct wordt weergegeven en ik heb geen idee hoe je de firmware van dat ding kan updaten.
wrom zou je de firmware willen update? Doet dat ding toch zelf allemaal? Ben er behoorlijk tevreden mee, qua mogelijkheden. Draai een sbs server, en daarvoor wat port maps aan moeten maken, en dat kan ie allemaal netjes. Wireless N werkt ook goed.
ManiacsHouse schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:32:
[...]

Of je daar zo blij mee moet zijn... Lost modem en dan zelf een router kiezen is stuk fijner.
Ik gebruik het router gedeelte er ook niet echt in. DHCP gaat via de SBS. En het ding is gigabit, is al een hele upgrade ten opzichte van mijn oude modem.

[ Voor 24% gewijzigd door Damian op 16-06-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Even voor de lolzz.. Een buitenmonteur heeft vandaag per ongeluk de verkeerde cluster (dacht te horen 16 aansluitingen) afgesloten, zitten we hier nu met een aantal huizen zonder tv/internet/telefoon tot maandag.. Zul je altijd zien, zit je net te wachten op een belangrijk telefoontje uit het buitenland..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kun je die zelf uitkiezen bij UPC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:27:
[...]

Kun je die zelf uitkiezen bij UPC ?
Ik heb niets gekozen, had al een wifi modem, dus denk dat ik hem daardoor weer gekregen heb.

Kan ik hier ook vragen stellen over telefonie? Is nummerweergave niet standaard ingeschakeld? Kost dit iets om het aan te laten zetten? Kan op de site van UPC in ieder geval geen prijzen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Damian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb niets gekozen, had al een wifi modem, dus denk dat ik hem daardoor weer gekregen heb.

Kan ik hier ook vragen stellen over telefonie? Is nummerweergave niet standaard ingeschakeld? Kost dit iets om het aan te laten zetten? Kan op de site van UPC in ieder geval geen prijzen vinden...
Volgens mij kost nummerweergave € 0.50 per maand, i'am wrong. Kost dus gewoon € 1.15 |:(. en dat hangt weer af van je abbo

[ Voor 8% gewijzigd door Pierre op 17-06-2011 10:37 . Reden: Vette typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Wat bepaald eigenlijk het aantal kanalen dat je krijgt op de downstream en wat is het verschil tussen de hoeveelheden?
Ik zie hier mensen met 4, 6 en 8 kanalen.
Zelf heb ik een 120mbit abonnement en 4 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Damian schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:37:
[...]

http://www.upc.nl/bellen/..._diensten/nummerweergave/

Kosten nummerweergave

* Bellen: € 1,15 per maand
* Bellen Avond & Weekend: gratis dienst
* Bellen Onbeperkt: gratis dienst

[ Voor 12% gewijzigd door KroontjesPen op 17-06-2011 09:57 ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

hmm, ik heb bellen standaard. 1,50 :( zucht, skooiers :/

[ Voor 51% gewijzigd door Damian op 17-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

chim0 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Zelf updaten van firmware? Niet. Dat regelt UPC voor je via de online verbinding, maar dat gebeurt niet zo vaak.
Firmware is custom made voor UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ik heb een vraag over ons zakelijke UPC fiber 25 abonnement.

Onze verbinding ligt er dagelijks uit. Het is eigenlijk al sinds het begin (juni 2010) een probleem om in ons kantoor een goede (lees: niet uitvallende) UPC verbinding te krijgen. Na diverse lijnmetingen, vervanging van apparatuur in de straat, modemswaps, monteurs over de vloer, etc is het nu nog steeds een drama. Ik zal mij beperken tot de problemen die wij momenteel ondervinden.

Op dit moment beschikken wij over het Cisco EPC3925 modem (modem nummer 4). De verbinding valt hiermee dagelijks zo'n 10 maal uit maar dit kan oplopen tot een een disconnection om de 10 minuten. In veel gevallen valt het modem uit (status: scanning) maar soms blijft deze ook gewoon online maar is er simpelweg voor 1/2 minuten geen verbinding mogelijk (192.168.100.5 ip-adres krijg je dan).

Zoals ik kan bepalen (en volgens de monteur) zijn de signaalwaardes goed. Ik heb deze zojuist uitgelezen en ik krijg hier de volgende waardes:

Power Level - Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.9 dBmV 39.5 dB
Channel 2: 4.2 dBmV 39.6 dB
Channel 3: 4.5 dBmV 39.8 dB
Channel 4: 3.5 dBmV 38.7 dB
Channel 5: 3.0 dBmV 39.0 dB
Channel 6: 3.1 dBmV 39.2 dB

Upstream Channels - Power Level:
Channel 1: 50.2 dBmV

Dit lijkt dus in orde maar toch valt de verbinding weg. Dit probleem hadden we voor mijn gevoel niet met het vorige modem. Toen waren de waardes gewoon slecht en viel het modem hierdoor uit (uit de mond van de monteur). Toch heeft hij wel een nieuw modem opgehangen voor de zekerheid (EPC3925) omdat dit het laatste model was en vooralsnog geen problemen gaf :F ;(

Wat nu te doen? Wij doen vrij weinig gekke dingen op onze verbinding. Geen downloads, VPN verbindingen oid. Er draait alleen een Asterisk server voor de voip telefoongesprekken. Deze poorten zijn volgens de instructies netjes geforward.

Ik heb hieronder 2 screenshots toegevoegd van wat het modem laat zien tijdens zo'n uitval. Wat dus opvalt zijn de 'scanning' en het interne ip-adres wat het modem krijgt gedurende 1/2 minuten. Wie weet raad?

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/xp3qyg.png Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/mw4qop.png

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ga binnenkort over op UPC (verhuizing, kom van ziggo). Kan iemand mij vertellen welk modem er tegenwoordig geleverd word met het upc alles in 1 voordeelpakket? Handleiding op UPC website is wat generiek.

btw: wordt het misschien geen tijd voor een nieuw topic? TS is uit 2006 met laatste update in 2007. Behoorlijk outdated dus.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Terror schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:55:
Ik ga binnenkort over op UPC (verhuizing, kom van ziggo). Kan iemand mij vertellen welk modem er tegenwoordig geleverd word met het upc alles in 1 voordeelpakket? Handleiding op UPC website is wat generiek.

btw: wordt het misschien geen tijd voor een nieuw topic? TS is uit 2006 met laatste update in 2007. Behoorlijk outdated dus.
TS is inderdaad hoognodig aan vervanging/update toe. Zowel sylvesterrr als ik hebben dat meermaals toegezegd, maar zijn er geen van beiden aan toegekomen **schaam** :o

Dat gezegd: er staat meer in zo'n topic dan in de topicstart alleen. Gebruik de in-topic search eens mbt "welke modem", afgelopen weken is deze vraag vaak genoeg voorbij gekomen incl antwoorden (nouja, voorzover er een lijn in te trekken is) en wat te doen als je een uitgesproken voorkeur hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Dit lijkt me een probleem:

20-06-2011 15:43
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PHCn3.png

20-06-2011 20:34
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ozhzk.png

21-06-2011 12:16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uBwTN.png

21-06-2011 18:31
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1GTZV.png

Zit kennelijk 2 uur verschil tussen speedtest.net en Nederland dus vandaar het tijdsverschil in de plaatjes.

Dit zijn telkens de beste resultaten uit verschillende tests met meerdere servers (Haarlem/Amsterdam/Alphen/Capelle).

Dit komt elke dag voor, heeft iemand anders dit ook?

Heb geen zin om 8 keer een half uur aan de lijn te hangen met medewerkers die oplezen wat er op hun monitor staat voordat het opgelost is, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PolluxDKB schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:38:
Dit lijkt me een probleem:

[...]
Dit lijkt me vooral vier screenshots van dezelfde site :z

Serieus: hoe zit je LAN in elkaar? Geven metingen op andere sites vergelijkbare waardes?
Zit kennelijk 2 uur verschil tussen speedtest.net en Nederland dus vandaar het tijdsverschil in de plaatjes.
Er staat toch vrij duidelijk GMT (Greenwich Mean Time) op de pics. GMT staat gelijk aan wintertijd in UK, maar kent geen zomer/wintertijd. Dus is CET inderdaad 's zomers GMT+2.
Dit zijn telkens de beste resultaten uit verschillende tests met meerdere servers (Haarlem/Amsterdam/Alphen/Capelle).
Geen van allen denderend. Wat doet Naaldwijk?
Dit komt elke dag voor, heeft iemand anders dit ook?
Dit vind ik altijd zo'n rare vraag. Stel ik zeg ja, wat weet je? Stel ik zeg nee, wat helpt dat?
Heb geen zin om 8 keer een half uur aan de lijn te hangen met medewerkers die oplezen wat er op hun monitor staat voordat het opgelost is, iemand tips?
Eerst en vooral uitsluiten dat er aan jouw kant iets gebeurt wat dit kan verklaren, bijv een vader/moeder/broer/zus/zoon/dochter (of een stuk software) die aan het downloaden slaat. 1 PC direct bedraad op modem is het devies hier. Als het zo'n WiFi routermodem is, WiFi uitzetten om te testen, het zou zomaar de buurman kunnen zijn.

Ook controleren of je vergelijkbare waardes haalt op andere goede speedtests. Die van UPC maakt gebruik van zelfde software als Speedtest.net, maar Ziggo heeft een zelfgebouwde - probeer die eens.

Als je duidelijk geen meeliftende huisgenoten hebt, en je lage snelheden ook op andere sites gereproduceerd worden, zit er weinig anders op dan UPC op de hoogte ervan te brengen. Ipv bellen zou je kunnen chatten of tweeten ofzo, tegenwoordig doen ze van alles: https://vragen.upc.nl/app/contact/

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
dion_b schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:40:
[...]

Dit lijkt me vooral vier screenshots van dezelfde site :z

Serieus: hoe zit je LAN in elkaar? Geven metingen op andere sites vergelijkbare waardes?
Het doel van mijn post was meer om er achter te komen of meer mensen last hebben van extreme daling in snelheid in spitsuren.

Elke avond van 17 tot 22 en in het weekend is de snelheid beroerd, en dit ligt niet aan het netwerk of wat dan ook. Ben de enige downloader en de enige PC voor 95% van de tijd eigenlijk.
Elke snelheidstestwebsite geeft dit resultaat hoor, overdag prima en 's avonds 10-20% van die snelheid.

Heb inmiddels al contact opgenomen met UPC. Excuses dat mijn post niet aan je verwachtingen voldeed.

[ Voor 3% gewijzigd door bóòbó op 22-06-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
PolluxDKB schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:25:
[...]

Het doel van mijn post was meer om er achter te komen of meer mensen last hebben van extreme daling in snelheid in spitsuren.

Elke avond van 17 tot 22 en in het weekend is de snelheid beroerd, en dit ligt niet aan het netwerk of wat dan ook. Ben de enige downloader en de enige PC voor 95% van de tijd eigenlijk.
Elke snelheidstestwebsite geeft dit resultaat hoor, overdag prima en 's avonds 10-20% van die snelheid.

Heb inmiddels al contact opgenomen met UPC. Excuses dat mijn post niet aan je verwachtingen voldeed.
Kijk even hier:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0

Daar zijn veel meer gebruikers met capaciteitsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:40:
Ook controleren of je vergelijkbare waardes haalt op andere goede speedtests. Die van UPC maakt gebruik van zelfde software als Speedtest.net, maar Ziggo heeft een zelfgebouwde - probeer die eens.
Die test van Ziggo maakt gebruik van exact dezelfde software als die van UPC, is allemaal van "Ookla" (belachelijk dure testsoftware overigens).
Als je dan op een andere manier wilt testen, download dan eens wat 100mb.bin of 1000mb.bin bestanden van diverse sites.
Google 100mb.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:46

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Damian schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:30:
hmm, ik heb bellen standaard. 1,50 :( zucht, skooiers :/
Ik heb met bellen standaard wel gewoon nummerweergave. Ik heb begrepen dat dat er standaard bij zit.

Je moet er wel even op letten dat DTMF nummerweergave niet werkt bij UPC, alleen FSK nummerweergave. Bij een oude PTT/KPN telefoon gaat het dus niet werken.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Flaterik schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:55:
Ik heb een vraag over ons zakelijke UPC fiber 25 abonnement.
Vervelend om te horen dat je regelmatig uitval ervaart.

We hebben bij jou in de regio, op de tijden die je in je post hebt aangegeven, problemen geconstateerd in ons netwerk. We zijn er achter waar deze problemen door veroorzaakt worden en hebben vandaag actie ondernomen om deze collectieve storing op te lossen.

We zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen, zou je ons op de hoogte willen houden doormiddel van een reactie in dit topic?

Groet,

UPC Webcare Team

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube gaat 's avonds weer aardig snel heb ik gemerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:31:
YouTube gaat 's avonds weer aardig snel heb ik gemerkt.
Ik hoop sneller dan het worden van "nieuwe klant".
Wat een drama. Maar goed, even als favoriet dit topic. Aangezien ik a.s. week overga op UPC, en nu al weet dat ik problemen ga krijgen. Ben helaas vanaf het chello tijdperk niet anders gewend van UPC.
Helaas geen goed/beter alternatief te vinden in onze regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Wat een gare zooi weer met UPC. We hebben nu al meerdere maanden achter elkaar last van een zeer trage verbinding (destijds tevens gemeld). Het is in tussentijd heel even goed geweest, maar zitten momenteel weer op zo'n 5/6 mbit wat 30 moet zijn.

Ik kan Youtube niet eens fatsoenlijk streamen, 360p gaat net, meer kan je er ook niet van vragen op het moment. Meerdere mensen hier last van regio Nijmegen?

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-06-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wederom: wat is het nut van de vraag die je stelt?

Stel een willekeurige Nijmo heeft ook een trage verbinding? Wat dan? Hoe weet je dat de oorzaak van dat symptoom hetzelfde is als bij jou? En al zou dat zo zijn, wat bereik je met de constatering dat er iemand anders is met zelfde probleem?
Omgekeerd, stel niemand ervaart hetzelfde - wat schiet je daarmee op? Sluit dat bepaalde oorzaken uit? Kun je dan andere actie ondernemen?

In plaats van loze vragen te stellen zou je beter de moeite nemen om even duidelijk te melden hoe je je metingen doet, verschillende tijdstippen + metingen, welke modem je hebt en wat je eraan hebt hangen etc. Daar kan iemand je (misschien) mee helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
dion_b schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:03:
Wederom: wat is het nut van de vraag die je stelt?

Stel een willekeurige Nijmo heeft ook een trage verbinding? Wat dan? Hoe weet je dat de oorzaak van dat symptoom hetzelfde is als bij jou? En al zou dat zo zijn, wat bereik je met de constatering dat er iemand anders is met zelfde probleem?
Omgekeerd, stel niemand ervaart hetzelfde - wat schiet je daarmee op? Sluit dat bepaalde oorzaken uit? Kun je dan andere actie ondernemen?

In plaats van loze vragen te stellen zou je beter de moeite nemen om even duidelijk te melden hoe je je metingen doet, verschillende tijdstippen + metingen, welke modem je hebt en wat je eraan hebt hangen etc. Daar kan iemand je (misschien) mee helpen.
Nou wellicht dat iemand deze ervaringen ook heeft in mijn regio en mij meer kan vertellen omtrent dit probleem. Wellicht heeft deze persoon informatie of oplossingen hierover?

Actie ondernemen kan altijd, maar om nou eerst uren aan de telefoon hangen met de helpdesk dat zie nu nog even niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 20:29:
[...]

Nou wellicht dat iemand deze ervaringen ook heeft in mijn regio en mij meer kan vertellen omtrent dit probleem. Wellicht heeft deze persoon informatie of oplossingen hierover?
Leg eens exact uit hoe zo'n "regio" technisch werkt en hoe iemand kan bepalen of een willekeurige anonieme persoon op een forum op dezelfde netwerkelementen zit. Ben wel benieuwd hoe dat werkt...
Actie ondernemen kan altijd, maar om nou eerst uren aan de telefoon hangen met de helpdesk dat zie nu nog even niet zitten.
Helpdesk bellen != actie ondernemen.

Fatsoenlijk troubleshooten = actie ondernemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ouders hebben al sinds jaar en dag Chello internet, om wat bezuinigingen door te voeren hebben ze de overstap gemaakt naar zo'n all-in-one pakket. Pakket is geleverd en ik heb ze telefonisch door de installatie van de nieuwe modem gepraat en dat werkt allemaal. Ze hebben de 60mbit versie gepakt + digitale tv + telefonie.

Mijn ouders zijn in de 60 en snappen er technisch weinig van, maar als ik de snelheden test kom ik niet verder dan de "classic" snelheden, zo rond de 2 megabyte / 8 mbit per seconde en als ik onder "MijnUPC" kijk is er administratief niks veranderd, behalve dat digitale tv is toegevoegd ondanks dat ik een paar weken terug toch echt wat anders voor hun had besteld.

Ik woon in belgië en kan daardoor geen contact opnemen met de helpdesk, 00319001580 werkt niet. Is het gewoon een kwestie van tijd of gaat er iets fout? De nieuwe modem draait nu net een uurtje ongeveer...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een veel voorkomend probleem. Het erop lijkt dat sommige websites, voornamelijk Amerikaanse, slecht bereikbaar zijn wanneer ik dit in het adresbalk invoer. Heeft dit te maken met de slechte DNS van UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:59:
Mijn ouders hebben al sinds jaar en dag Chello internet, om wat bezuinigingen door te voeren hebben ze de overstap gemaakt naar zo'n all-in-one pakket. Pakket is geleverd en ik heb ze telefonisch door de installatie van de nieuwe modem gepraat en dat werkt allemaal. Ze hebben de 60mbit versie gepakt + digitale tv + telefonie.

Mijn ouders zijn in de 60 en snappen er technisch weinig van, maar als ik de snelheden test kom ik niet verder dan de "classic" snelheden, zo rond de 2 megabyte / 8 mbit per seconde en als ik onder "MijnUPC" kijk is er administratief niks veranderd, behalve dat digitale tv is toegevoegd ondanks dat ik een paar weken terug toch echt wat anders voor hun had besteld.

Ik woon in belgië en kan daardoor geen contact opnemen met de helpdesk, 00319001580 werkt niet. Is het gewoon een kwestie van tijd of gaat er iets fout? De nieuwe modem draait nu net een uurtje ongeveer...
Hebben ze toevallig ook sinds jaar en dag dezelfde router? Werkelijk stokoude routers kunnen dit soort symptoom geven (zo ben ik laatst nog een Draytek Vigor 2000 tegengekomen die welgeteld 1.5Mb/s WAN to LAN aankon :X ). Iig beginnen met een PC rechtstreeks op de modem aansluiten en kijken wat dan gebeurt.

Verder is 2MB/s geen 8Mb/s maar 16Mb/s, dus ik wantrouw sterk de metingen die hier gedaan zijn. Het zou me niet verbazen als er rond de 7MB/s gemeten is en men vervolgens de bits en Bytes door elkaar gehaald heeft. 7MB/s is 56Mb/s en dus vrijwel exact wat je zou moeten krijgen :o

Mocht je router hebben uitgesloten en ook met goed en secuur meten een lage snelheid halen, dan zit er niets anders op dan UPC te contacteren. Dat je internationaal geen 0900-nummers kunt bellen is niets nieuws, maar je kunt toch op zat andere manieren met die lui in contact treden (mailform op website, chat, ouderwetse post...)
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 02:05:
Is dit een veel voorkomend probleem. Het erop lijkt dat sommige websites, voornamelijk Amerikaanse, slecht bereikbaar zijn wanneer ik dit in de adresbalk invoer. Heeft dit te maken met de slechte DNS van UPC?
Waarom stel je die vraag ipv gewoon zelf DNS uit te sluiten. Wat gebeurt er als je een andere DNS server (bijv OpenDNS of Google) gebruikt? Ik zou sowieso nslookup gebruiken bij het troubleshooten ipv de browser bar, dan weet je dat je enkel DNS aan het testen bent.

Verder kunnen mensen weinig concreets zeggen als je niet aangeeft exact welke sites je probeert te bereiken (met voorbeelden van zowel waar het goed gaat als waar het slecht gaat). Als tenslotte blijkt dat het geen DNS-probleem is, dan is je IP-adres (iig de /24 waar je in zit) relevant. Zeker om te bepalen of het om een "veelvoorkomend probleem" gaat.

En daar ga ik trouwens weer: wat maakt het uit of je probleem veelvoorkomend is of uniek? Jij wilt een oplossing. Daarvoor moet je uitvinden waar het fout gaat, en vervolgens als het bij jou mis gaat zelf actie ondernemen en als het bij anderen misgaat (UPC bijv) hen aanzetten tot actie. Of een ander hetzelfde probleem heeft boeit dan totaal niet. Sterker nog, het kan je op het verkeerde been zetten, ofwel doordat je ten onrechte ervan uitgaat dat iets dezelfde oorzaak heeft terwijl dat niet zo is, danwel doordat je dan automatisch aanneemt dat het niet in je eigen software/instellingen kan zitten, terwijl die rustig bij meerdere mensen fout kan zitten (denk aan de populaire AVG wiens Link Scanner op gegeven moment internetsnelheid van hordes mensen om zeep hielp :o ). Gewoon problemen individueel troubleshooten, pas als je duidelijk oorzaak van je symptoom te pakken hebt kun je überhaupt kijken of een ander dezelfde oorzaak voor zijn symptomen heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:08:
[

Waarom stel je die vraag ipv gewoon zelf DNS uit te sluiten. Wat gebeurt er als je een andere DNS server (bijv OpenDNS of Google) gebruikt? Ik zou sowieso nslookup gebruiken bij het troubleshooten ipv de browser bar, dan weet je dat je enkel DNS aan het testen bent.

Verder kunnen mensen weinig concreets zeggen als je niet aangeeft exact welke sites je probeert te bereiken (met voorbeelden van zowel waar het goed gaat als waar het slecht gaat). Als tenslotte blijkt dat het geen DNS-probleem is, dan is je IP-adres (iig de /24 waar je in zit) relevant. Zeker om te bepalen of het om een "veelvoorkomend probleem" gaat.
Ik stel deze vraag om uit te sluiten of dit een veelvuldige probleem is, daarbij is het dus niet onlogisch om zulke vraagstellingen te stellen. Overigens heb ik de tijd nog niet gehad om de DNS te veranderen aangezien ik daar niet aan toegekomen ben. Mede door het gegeven dat ik weinig van computers af weet, en dit -door middel- van internet instructies dien te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:33:
[...]

Ik stel deze vraag om uit te sluiten of dit een veelvuldige probleem is, daarbij is het dus niet onlogisch om zulke vraagstellingen te stellen. Overigens heb ik de tijd nog niet gehad om de DNS te veranderen aangezien ik daar niet aan toegekomen ben. Mede door het gegeven dat ik weinig van computers af weet, en dit -door middel- van internet instructies dien te bewerkstelligen.
Maak even onderscheid tussen symptoom en oorzaak. Mogelijk zijn er anderen met symptomen die op de jouwe lijken, maar zonder te kijken naar oorzaken kun je totaal niet zeggen of hun oplossingen relevant zijn voor jou.

Het checken van andere DNS met nslookup hoeft minder lang te duren dan het tikken van je verontwaardigde bericht hierboven. Ik zou je zelfs kant-en-klaar kunnen vertellen wat in te toetsen, maar dat hangt van je OS af en je laat na die te melden. Het is echt niet voor niets dat we op GoT vragen dat je zelf enige moeite in je vragen steekt, het maakt daadwerkelijk uit voor in hoeverre anderen je kunnen helpen.

Sowieso, als je geen tijd hebt om minimale eigen inspanning te doen ben je gewoon nog niet klaar om een vraag op GoT te stellen. We verwachten hier geen (voor)kennis, wel dat je doet wat je zelf kunt voordat je post.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
dion_b schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:47:
[...]

Sowieso, als je geen tijd hebt om minimale eigen inspanning te doen ben je gewoon nog niet klaar om een vraag op GoT te stellen. We verwachten hier geen (voor)kennis, wel dat je doet wat je zelf kunt voordat je post.
Je donderspeech heeft er kennelijk toe geleid dat het hier angstig stil is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Hier is een erg leuke verstopte aanbieding van UPC:

http://www.upc.nl/aanbied...oor-kabel/?tdsite=1978014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

Netjes, is jammergenoeg niet te combineren met TV Royaal anders had ik het meteen afgesloten!

Edit: mmm, ik merk dat ik helemaal niet veel kijk naar die extra Royaal-zenders ... toch even met de vrouw babbelen!

[ Voor 21% gewijzigd door MikeWazowski op 01-07-2011 20:20 . Reden: Nog even naar Royaal zenders gekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
MikeWazowski schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Netjes, is jammergenoeg niet te combineren met TV Royaal anders had ik het meteen afgesloten!

Edit: mmm, ik merk dat ik helemaal niet veel kijk naar die extra Royaal-zenders ... toch even met de vrouw babbelen!
Dat kan je toch naderhand nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb sinds gisteren problemen met het internet. Duister middag deed het t wel, maar ' s ochtends, ' s avonds en nu weer, doet het t niet. Telefoon werkt ook niet, tv wel.
modem al een uit en aan gezet, gereset, maar probleem blijft.
Power en link branden, ds knippert en de rest is uit.

Wat kan het probleem zijn?
Ps via de pc kan ik de modem ook niet meer benaderen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HellStorm666 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 11:48:
Ik heb sinds gisteren problemen met het internet. Duister middag deed het t wel, maar ' s ochtends, ' s avonds en nu weer, doet het t niet. Telefoon werkt ook niet, tv wel.
modem al een uit en aan gezet, gereset, maar probleem blijft.
Power en link branden, ds knippert en de rest is uit.

Wat kan het probleem zijn?
Ps via de pc kan ik de modem ook niet meer benaderen.
ds knippert? Dan kan je modem geen downstream vinden, bv als gevolg van een te zwak signaal.

Zit de modem direct op het aop aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb vanaf de meterkast een 5 meter lange hirschmann koka 799 kabel zitten. Deze zit met F connector s op de door upc geleverde splitte r en gaat daarvandaan naar de modem. Alles dus met goede kabel en goede stekkers.
Haalde ook gewoon de max snelheid (2,9MB/s)

Ps. nu werkt het wel weer, net als gisteren, in de middag werkt het gewoon.

Gegevens uit de modem:

Model: Cisco EPC3212 Vendor: Cisco Hardware Revision: 1.0

MAC Address: 44:58:29:fb:44:3d Bootloader Revision: 2.3.0_R1 Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04 Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio: Channel 1: -5.1 dBmV 36.3 dB Channel 2: -5.1 dBmV 36.5 dB Channel 3: -5.4 dBmV 35.9 dB Channel 4: -5.5 dBmV 36.2 dB Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level: Channel 1: 44.2 dBmV Channel 2: 0.0 dBmV Channel 3: 0.0 dBmV Channel 4: 0.0 dBmV

[ Voor 52% gewijzigd door HellStorm666 op 03-07-2011 13:29 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Signaal nu is netjes. Modem is dus hoogstwaarschijnlijk wel goed genoeg aangesloten. Dat gezegd, je modem hoort gewoon in de meterkast als de kabel in de meterkast binnenkomt, niet in de woonkamer. Als je voor signaalproblemen een UPC monteur laat komen zit er dik in dat hij eerst op jouw kosten modem verplaatst naar meterkast en dan pas verder kijkt. Sowieso verstandig om dat zelf aan te pakken voordat het zover komt...

Maar goed, zoals gezegd, het signaal nu is niets mis mee. Hoogstwaarschijnlijk is het binnenkomend signaal gewoon een tijdje onderbroken geweest. Storing ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 13:24:
Ik heb vanaf de meterkast een 5 meter lange hirschmann koka 799 kabel zitten. Deze zit met F connector s op de door upc geleverde splitte r en gaat daarvandaan naar de modem. Alles dus met goede kabel en goede stekkers.
Haalde ook gewoon de max snelheid (2,9MB/s)
Ik zit in Elst (Gld) en de lijn fluctueert hier. Dat is door een monteur ook vastgesteld. Alleen is het wel vrij lastig, het ene moment doet de lijn het gewoon een lange tijd goed en dan valt het Internet en telefoonverkeer weg voor een tig aantal seconden of zelfs meer dan een minuut. Er valt geen peil te trekken op deze storing. Ik heb er wel erg veel last van. Tijdens online spelen etc. Ik hoop dat UPC snel de zaak oplost.

Edit: Waarschijnlijk opgelost (hoop ik). De hoofdkabel in de meterkast was bagger aangesloten. Bij de minste geringste beweging signaal verlies. Waarschijnlijk door een frequentie wijziging kreeg ik er veel vaker last van, volgens de monteur. Ik moet zeggen het internetten gaat nu wel als een tierelier...

Edit: Twee uur later en € 6,- aan de helpdesk verspeeld + € onbetaalbaar aan humeur kosten. UPC hopeloos.
3 mensen in de straat die hetzelfde probleem ervaren en UPC behandeld iedereen als individueel probleem.
Wellicht komt er snel een oplossing maar voortdurend met helpdesken aan de lijn te hangen en dagdelen thuis te wachten op monteurs komen me nu inmiddels wel de strot uit. Op het moment is de verbinding hopeloos, ik mag blij zijn als dit wordt 'gepost'.!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Er is hier vannacht een grootschalig netwerkonderhoud geweest in Flevoland, sindsdien veel mooiere snelheden!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1371493821.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1371494334.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds pas DVR en wil de iPad app gebruiken om programma's te selecteren om op te nemen. Alleen blijft mijn iPad app volhouden dat ik de oude Pace mediabox heb ipv de nieuwe Thomson DVR. Moet UPC dit nog wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geen idee, maar dit is een UPC internettopic, en daar heb je het over DTV.

Allicht dat je hier de info kunt vinden:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 17-09 04:46
Ziet er interessant uit. Besteld. 5,- per mnd minder betalen en van 25/1,5 => 60/6. Zien we over een jr wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:51
Ik zit hier uit nood weer even tijdelijk op een UPC kabelverbinding en heb er alweer spijt van.. Ik ben vele jaren terug bij ze weg gegaan omdat ze niet in staat waren een stabiele verbinding te leveren en het lijkt erop alsof er in al die jaren dus niks is veranderd.. Het gaat om Hilversum 1216MN.. Het probleem is dat ik om de paar minuten een dikke timeout heb van een paar seconden, verbinding valt gewoon helemaal weg.. Packetloss van zo'n 1%.. Klinkt niet veel maar online gamen is een grote frustratie op zo'n verbinding..

Met of zonder router, maakt niks uit.. Verschillende PC's geprobeerd, maakt niks uit.. En UPC modem zit direct op de binnenkomende groene kabel in de meterkast.. Dus zeg het maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, zeg jij het maar :o

Je meldt tenminste vrij accuraat waar je woont, maar verder zeg je niets over wat voor modem je hebt, wat voor signaalwaardes je daarin meet (zie post van HellStorm666 voor een voorbeeld van de info in kwestie), waarheen je die packetloss van 1% constateert en waar het optreedt (traceroute...). Dit zou werkelijk alles kunnen zijn. Graag meer info, dan kunnen we je misschien helpen, of iig bevestigen dat je bij UPC aan moet kloppen (en zo ja tips voor hoe dat meest effectief te doen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:15:
Ik zit hier uit nood weer even tijdelijk op een UPC kabelverbinding en heb er alweer spijt van.. Ik ben vele jaren terug bij ze weg gegaan omdat ze niet in staat waren een stabiele verbinding te leveren en het lijkt erop alsof er in al die jaren dus niks is veranderd.. Het gaat om Hilversum 1216MN.. Het probleem is dat ik om de paar minuten een dikke timeout heb van een paar seconden, verbinding valt gewoon helemaal weg.. Packetloss van zo'n 1%.. Klinkt niet veel maar online gamen is een grote frustratie op zo'n verbinding..

Met of zonder router, maakt niks uit.. Verschillende PC's geprobeerd, maakt niks uit.. En UPC modem zit direct op de binnenkomende groene kabel in de meterkast.. Dus zeg het maar..
Ik heb een vergelijkend probleem samen met een aantal anderen in de straat.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36346714
De modemwaarden zijn goed alleen het Internet en telefoon vallen tegelijkertijd weg. Vooral tussen 15.00u en 21,30u is het niet meer te doen om te bellen of te internetten. Ik wacht vandaag nog even af anders kom ik er hier op terug, wellicht is het vandaag opgelost :z maar 's middags en 's avonds is de beste 'toetstijd'.
Ik weet dat op het UPC forum op de UPC site zelf er een aantal mensen uit Hilversum aan het klagen zijn over identieke problemen. Kijk daar ook eens even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben een abbonoment van UPC, alles in een met 25 Mb internet, met de modem TWG970U van Thomson. Aangezien deze modem mijn kamer niet haalde qua bereik, hebben wij een router aangeschaft, de WL-328 van Sitecom. Als wij de modem met de router verbinden zendt de router wel een signaal uit, maar daarmee kan ik niet online (alleen lokaal). Modem met kabel op computer werkt wel. Wat doen wij verkeerd, leg het alstublieft simpel uit want ik ben geen computerwonder. Alvast bedankt, Paco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, niet super simpel maar kan het begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
dion_b schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:09:
Nee, zeg jij het maar :o

Je meldt tenminste vrij accuraat waar je woont, maar verder zeg je niets over wat voor modem je hebt, wat voor signaalwaardes je daarin meet (zie post van HellStorm666 voor een voorbeeld van de info in kwestie), waarheen je die packetloss van 1% constateert en waar het optreedt (traceroute...). Dit zou werkelijk alles kunnen zijn. Graag meer info, dan kunnen we je misschien helpen, of iig bevestigen dat je bij UPC aan moet kloppen (en zo ja tips voor hoe dat meest effectief te doen).
Modem is een Cisco EPC3212..

Signaalwaardes, hoe zie ik dat? Is de Cisco uitleesbaar? Signaal lijkt mij gewoon goed, is het bij digitale TV iig wel..

En de packetloss heb ik infeite overal naartoe, dus vermoed dat het probleem vrij lokaal zit.. Ik laat b.v. een ping lopen naar www.upc.nl en zie daar op hetzelfde moment dat ik lag heb bij online gamen ook timeouts verschijnen.. Ik kan wel een traceroute doen naar een willekeurig adres, maar dat heeft weinig zin als de timeouts niet net op dat moment plaatsvinden.. Zoals ik al zei, de verbinding werkt opzich prima, maar om de paar minuten valt hij gewoon helemaal weg voor een paar seconden (internet gedeelte, TV blijft werken en telefoon gebruiken we niet)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:44
Mijulio schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Ziet er interessant uit. Besteld. 5,- per mnd minder betalen en van 25/1,5 => 60/6. Zien we over een jr wel weer verder.
Kan je als huidige klant van UPC dan ook dit afsluiten? Ik kom er niet helemaal uit vooralsnog. De helpdesk zet mij erg lang in de wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inflatable schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:29:
[...]

Modem is een Cisco EPC3212..

Signaalwaardes, hoe zie ik dat? Is de Cisco uitleesbaar? Signaal lijkt mij gewoon goed, is het bij digitale TV iig wel..

En de packetloss heb ik infeite overal naartoe, dus vermoed dat het probleem vrij lokaal zit.. Ik laat b.v. een ping lopen naar www.upc.nl en zie daar op hetzelfde moment dat ik lag heb bij online gamen ook timeouts verschijnen.. Ik kan wel een traceroute doen naar een willekeurig adres, maar dat heeft weinig zin als de timeouts niet net op dat moment plaatsvinden.. Zoals ik al zei, de verbinding werkt opzich prima, maar om de paar minuten valt hij gewoon helemaal weg voor een paar seconden (internet gedeelte, TV blijft werken en telefoon gebruiken we niet)..
dion_b schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:36:
[afbeelding]

Chello vragen & problemen topic deel II
Wat moet ik doen als ik geen verbinding heb?
--------------------------------------------

- lees het modem uit op http://192.168.100.1 (muv TJ720, CM100 en Com21)- de exacte benaming verschilt, maar je bent op zoek naar drie waardes:

1) Forward Path (Downstream) SNR: moet altijd >29dB zijn, liefst >31dB (zeker bij 256 QAM modulation). Hieronder treedt packet loss op, dus trage verbinding, in extreme gevallen helemaal geen verbinding.
2) Received Signal Strength: tussen de -6 en 6dBmV is goed, tussen -14 en 14 kan nog goed gaan... Als de waardes nog slechter zijn gaat de modem simpelweg offline.
3) Return Path (Upstream): hoort <55dBmV te zijn, daarboven geeft aan dat er teveel demping is op de lijn - wat indicatie kan zijn van signaalproblemen op het retourpad (en bovendien kan het strepen op TV-beeld geven)

Als de modem niet reageert op dat IP of als die waardes goed zijn, maar niet online komt, is de modem waarschijnlijk iets raars aan het doen - reset even goed (minstens minuut van stroom). Helpt dat niet, dan kan een telefoontje naar de heldesk nodig zijn.

Zijn de waardes daarentegen slecht, dan heb je het probleem duidelijk te pakken. Meest waarschijnlijke oorzaak is te lange kabels binnenhuis en/of teveel splitters, of een kapotte/losse verbinding. Controleer dat allemaal (en let op, soms kan een 'foute' situatie een tijdje goed werken, maar hopeloos door de mand zakken als de modulatie opgeschroefd wordt om hogere snelheden te bieden). Zit alles goed aangesloten en dichtbij eerste aansluitpunt, dan kan er wel eens buitenhuis iets mis zijn -> bellen die helpdesk.
Bij decoder kan je ook even kijken wat hij van het signaal vindt. Achter elkaar indrukken (snel): menu, 1, 7, 8, 9, keer of 10 de knop naar beneden indrukken en even wachten..

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 07-07-2011 14:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 17-09 04:46
Elluminatie schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:48:
[...]

Kan je als huidige klant van UPC dan ook dit afsluiten? Ik kom er niet helemaal uit vooralsnog. De helpdesk zet mij erg lang in de wacht :(
Ik ben een bestaande klant, maar in principe is mn 1jr al voorbij. Dit kan.
Hoe het werkt als je nog binnen je jaartermijn zit weet ik niet, maar neem aan dat je dat toch via de helpdesk zal moeten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Model: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0

MAC Address: 60:2a:d0:3a:e6:e4
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Operational

--------------------------------------------------------------------------------

Downstream Channels
Channel 1: -10.7 dBmV 35.5 dB
Channel 2: -10.7 dBmV 35.4 dB
Channel 3: -11.1 dBmV 35.0 dB
Channel 4: -10.9 dBmV 35.1 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 46.2 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Inflatable schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:28:
[...]

Downstream Channels
Channel 1: -10.7 dBmV 35.5 dB
Channel 2: -10.7 dBmV 35.4 dB
Channel 3: -11.1 dBmV 35.0 dB
Channel 4: -10.9 dBmV 35.1 dB
Of dit rechtstreeks oorzaak is van je problemen weet ik niet zo 1-2-3 (sterker nog, ik betwijfel het), maar deze modem heeft een te zwak binnenkomend signaal en kan daarom offline knallen bij het minste of geringste. Opvallend is dat je upstreamsignaalsterkte wel prima is (46.2dBmV).

Twee mogelijkheden:
1) jij hebt de modem op de juiste plek geinstalleerd (dus vlakbij eerste coaxaansluitpunt in huis met slechts één splitter ertussen), maar UPC levert te zwak signaal aan.
2) UPC signaal is prima, maar jij hebt de modem elders of met meer meuk ertussen geinstalleerd.

Normaliter loopt de upstream als eerste in de soep, aangezien dat hier het geval niet is zou ik zonder verdere info neigen naar te zwak binnenkomend signaal van UPC. Maar geef even voor de zekerheid aan waar coax je huis binnenkomt, en wat allemaal tussen dat punt en je modem zit. Als daar enkel de meegeleverde splitter zit is het tijd om contact met UPC op te nemen. Zit daar meer tussen, haal dat weg en kijk wat dat doet.

Maar... wat je daar beschrijft is niet het symptoom wat ik zou verwachten bij te zwak signaal - als dat het probleem was zou je modem af en toe helemaal uitvallen en offline blijven.

Basic IP troubleshooting zou kunnen helpen om dat te achterhalen, dus:
- ping naar localhost
- ping naar IP van je PC
- ping naar modem (192.168.100.1)
- ping naar default gateway (zie IP gegevens PC)
- ping naar host waar je daadwerkelijk communicatie mee wilt
Verder zou een traceroute daarheen zoals gezegt nuttig zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 11:24
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:08:
[...]

Ik heb een vergelijkend probleem samen met een aantal anderen in de straat.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36346714
De modemwaarden zijn goed alleen het Internet en telefoon vallen tegelijkertijd weg. Vooral tussen 15.00u en 21,30u is het niet meer te doen om te bellen of te internetten. Ik wacht vandaag nog even af anders kom ik er hier op terug, wellicht is het vandaag opgelost :z maar 's middags en 's avonds is de beste 'toetstijd'.
Ik weet dat op het UPC forum op de UPC site zelf er een aantal mensen uit Hilversum aan het klagen zijn over identieke problemen. Kijk daar ook eens even.
Hey daar, hier even de broer van Inflatable..

Ik ben degene die de verbinding heeft aangevraagd op het adres op 1216MN. Hiervoor zaten we op een glasvezel-verbinding van Inflatable, maar gezien hij gaat verhuizen een dezer dagen is die inmiddels weg en had ik dus een andere verbinding nodig.. UPC here I came.. came jah, want ik krijg ook op e-mails via de site geen response en er is nog meer aan de hand, namelijk de tenaamstelling van het contract, die hebben ze op een of andere manier niet opgenomen zoals ik op het PDFje heb die ik via mail kreeg en ook had opgeslagen na aanmelding via de site.. ze hebben gegevens van m'n broer Inflatable gebruikt, die 10 jaar geleden klant was.. erg slordig.

Magoed.. doet er even niet toe.. de verbinding is niet goed.. met regelmaat.. zeg maar iedere minuut wel time-outs.. de 1% die Inflatable neerzette zijn er rustig 4+%.. ook elke minuut wel een wegval van 10 seconden aan time-outs achter elkaar.. kortom: Gamen is niet meer mogelijk zonder telkens stil te staan op CoD-maps.. in de race-game die ik zelf veel speel wordt ik er zo'n beetje iedere minuut uitgedonderd onder het motte van een NET-split.. Gamen op deze verbinding is dus een NO-GO!.

Vandaag heb ik ook een mail gestuurd dat ik dit niet accepteer en wens dit snel opgelost te hebben voordat ik uberhaupt de klantregistratie afrond.. het gaat al fout bij de bevestiging van gegevens en nu blijkt de verbinding ook nog eens zeer slecht te zijn.. desalniettemin doet de TV en Digitale TV het wel.. Telefoon doet het ook (nog) niet.. want die wilde ik over laten nemen vanaf m'n vorige provider.. maar daar wacht ik nog wel even mee dan.

Zo.. heel verhaal.. maar toch wel een serieus probleem zo.. het is wel duidelijk dat er iets niet goed gaat hier in de buurt.. 10 á 11 jaar geleden op een A2000 (Chello) verbinding hadden we idd exact hetzelfde gezeur.. het modem heeft toen een duikvlucht gemaakt vanaf de 2e verdieping tot op de stoeptegels.. p.s.: wel nadat A2000 er na 6 weken zeuren geen zak aan deed.. :P

Ik hoor het wel even wat er gaat gebeuren.. maar ik wacht niet te lang.. wil kunnen gamen en dat gaat al sinds 1 juli niet meer.

Groet,

Little_Bear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
dion_b schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 23:43:
[...]

Of dit rechtstreeks oorzaak is van je problemen weet ik niet zo 1-2-3 (sterker nog, ik betwijfel het), maar deze modem heeft een te zwak binnenkomend signaal en kan daarom offline knallen bij het minste of geringste. Opvallend is dat je upstreamsignaalsterkte wel prima is (46.2dBmV).

Twee mogelijkheden:
1) jij hebt de modem op de juiste plek geinstalleerd (dus vlakbij eerste coaxaansluitpunt in huis met slechts één splitter ertussen), maar UPC levert te zwak signaal aan.
2) UPC signaal is prima, maar jij hebt de modem elders of met meer meuk ertussen geinstalleerd.

Normaliter loopt de upstream als eerste in de soep, aangezien dat hier het geval niet is zou ik zonder verdere info neigen naar te zwak binnenkomend signaal van UPC. Maar geef even voor de zekerheid aan waar coax je huis binnenkomt, en wat allemaal tussen dat punt en je modem zit. Als daar enkel de meegeleverde splitter zit is het tijd om contact met UPC op te nemen. Zit daar meer tussen, haal dat weg en kijk wat dat doet.

Maar... wat je daar beschrijft is niet het symptoom wat ik zou verwachten bij te zwak signaal - als dat het probleem was zou je modem af en toe helemaal uitvallen en offline blijven.

Basic IP troubleshooting zou kunnen helpen om dat te achterhalen, dus:
- ping naar localhost
- ping naar IP van je PC
- ping naar modem (192.168.100.1)
- ping naar default gateway (zie IP gegevens PC)
- ping naar host waar je daadwerkelijk communicatie mee wilt
Verder zou een traceroute daarheen zoals gezegt nuttig zijn.
Haha.. hoi.. ik lees ook net jouw posting pas over 'ons' probleem.

Goed.. ik zie dat m'n broer al even aan het 'uitlezen' is geweest.. en ik haal eruit dat het een zwak signaal van UPC zou moeten zijn, waarom:

- We hebben het modem op een meter afstand van de groene binnenkomende coax-kabel zitten.. bij het ISRA-punt zeg maar.. er zit een splinternieuwe splitter tussen, maar ik heb gisteravond ook zonder splitter geprobeerd met dus het modem rechtstreeks met originele bijgeleverde gegoten kabels met pluggen aangesloten op de hoofdaansluiting.. probleem blijft exact hetzelfde..

Nu wil het dat ik enorm baal van de helpdesk van UPC, gezien ik na 2x bellen al een aantal euro's lichter ben doordat ik enorm lang in de wacht sta voordat ik iemand aan de lijn heb. 2 problemen nu: ik heb morgen en zaterdag té weinig tijd om te bellen en te lang in de wacht te staan.. m'n werk gaat eronder lijden helaas.. en aan de andere kant ben ik persoonlijk het al een beetje beu, gezien er ook een bijzonder heftige fout is gemaakt bij het aanvragen van het abonnement.. ik heb al mijn eigen gegevens ingevoerd bij de aanvraag online, zoals deze ook per e-mail terugkwamen van UPC en in het PDF-je staat wat ik heb.. maar de bevestigingsbrief met inlogcodes etc. staat geheel op naam van mijn broer.. met al zijn gegevens erop, bankrekening etc.. super slordig.. dit is nog steeds niet hersteld en op vragen per e-mail (via site, incident 110701-000415 en incident 110707-000280) wordt niet gereageerd.. wat moet ik daar nou mee?

Ik hoor graag even.

Gr.

LB

zie hier een schermafdruk die ik na een uitgebreide pingtest gemaakt heb:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-29V1k6Fnhn8/ThZLGWlQE4I/AAAAAAAABG4/VvTU-mMXdPo/s576/UPC%252520Pingtest.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Little_Bear op 08-07-2011 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Little_Bear schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 02:01:
[...]

Haha.. hoi.. ik lees ook net jouw posting pas over 'ons' probleem.

Goed.. ik zie dat m'n broer al even aan het 'uitlezen' is geweest.. en ik haal eruit dat het een zwak signaal van UPC zou moeten zijn, waarom:

- We hebben het modem op een meter afstand van de groene binnenkomende coax-kabel zitten.. bij het ISRA-punt zeg maar.. er zit een splinternieuwe splitter tussen, maar ik heb gisteravond ook zonder splitter geprobeerd met dus het modem rechtstreeks met originele bijgeleverde gegoten kabels met pluggen aangesloten op de hoofdaansluiting.. probleem blijft exact hetzelfde..
Ho ff...

Zoals ik al aangaf, ik betwijfel of de symptomen die je ervaart komen door het zwak signaal. Wat meet je in de modem aan downstreamwaardes als je met modem rechtstreeks (zonder splitter) op het contactdoos aansluit? Dat zou zo'n 4dB moeten schelen (dus rond de -7dBmV). Als het meer scheelt is die splinternieuwe splitter gaar. Zo niet is het signaal dat binnenkomt gewoon te zwak. Maar wederom, dat is op zichzelf hoogstwaarschijnlijk niet oorzaak van je probleem.
Nu wil het dat ik enorm baal van de helpdesk van UPC, gezien ik na 2x bellen al een aantal euro's lichter ben doordat ik enorm lang in de wacht sta voordat ik iemand aan de lijn heb.
Wat heb je (na die wachttijd) met de helpdesk doorgenomen? Wat is daaruit gekomen?
2 problemen nu: ik heb morgen en zaterdag té weinig tijd om te bellen en te lang in de wacht te staan.. m'n werk gaat eronder lijden helaas.. en aan de andere kant ben ik persoonlijk het al een beetje beu, gezien er ook een bijzonder heftige fout is gemaakt bij het aanvragen van het abonnement.. ik heb al mijn eigen gegevens ingevoerd bij de aanvraag online, zoals deze ook per e-mail terugkwamen van UPC en in het PDF-je staat wat ik heb.. maar de bevestigingsbrief met inlogcodes etc. staat geheel op naam van mijn broer.. met al zijn gegevens erop, bankrekening etc.. super slordig.. dit is nog steeds niet hersteld en op vragen per e-mail (via site, incident 110701-000415 en incident 110707-000280) wordt niet gereageerd.. wat moet ik daar nou mee?
Geduld hebben? Rustig aan doen? Je geeft niet aan hoe lang dit speelt, maar je taalgebruik hier samen met verhalen van modems uit ramen smijten e.d. komt nogal tokkie over :o

Iig is administratie van UPC iets wat alleen UPC op kan lossen. Vergeet daarbij niet dat je vrijwel altijd meer bereikt met honing dan met azijn.
zie hier een schermafdruk die ik na een uitgebreide pingtest gemaakt heb:
[afbeelding]
Dit is een ping met een of ander tooltje naar één adres. Zou je misschien de verschillende pings doen die ik hierboven noemde, en dan liefst de resultaten gewoon als platte text hier posten? (gaat met ping op de command prompt doodsimpel)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:32:
Wij hebben een abbonoment van UPC, alles in een met 25 Mb internet, met de modem TWG970U van Thomson. Aangezien deze modem mijn kamer niet haalde qua bereik, hebben wij een router aangeschaft, de WL-328 van Sitecom. Als wij de modem met de router verbinden zendt de router wel een signaal uit, maar daarmee kan ik niet online (alleen lokaal). Modem met kabel op computer werkt wel. Wat doen wij verkeerd, leg het alstublieft simpel uit want ik ben geen computerwonder. Alvast bedankt, Paco
Het werkt nu, bedankt! Ik heb nog 1 vraag: wij hebben een dualband router, maar het lampje van de 5Ghz knippert en als ik op b.v. mijn iPod touch kijk kan ik het SSID ervan niet vinden. Komt dit omdat het internet van ons gewoon niet snel genoeg is of omdat de modem/router dit niet uitzendt, dus de router ook niet? Of is het iets anders? Alvast bedankt, Paco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
dion_b schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 03:14:
[...]

Geduld hebben? Rustig aan doen? Je geeft niet aan hoe lang dit speelt, maar je taalgebruik hier samen met verhalen van modems uit ramen smijten e.d. komt nogal tokkie over :o

Iig is administratie van UPC iets wat alleen UPC op kan lossen. Vergeet daarbij niet dat je vrijwel altijd meer bereikt met honing dan met azijn.
Ik reageer over het algemeen rustiger dan mijn jongere broer, maar als je onze hele voorgeschiedenis kent met UPC dan begrijp je denk ik wel waarom hij (en ik) zo reageert.. Ik ben een kleine 10 jaar terug met veel ellende weggegaan bij UPC (de ellende begon toen UPC de boel overnam van A2000), als je dan terugkomt na 10 jaar in de hoop dat het een en ander inmiddels wel verbetert zal zijn na al die jaren maar tot je verontwaardiging gewoon weer tegen precies dezelfde problemen aanloopt (administrieve fouten en onstabiele verbinding) dan is het moeilijk om positief te gaan lopen doen om het netjes te zeggen.. Ik moet daarom ook een beetje lachen als iemand zegt dat het iets is voor UPC om op te lossen.. Als ze dat kennelijk in 10 jaar tijd niet gelukt is heb ik er weinig vertrouwen meer in..

Zoals gezegd, modem zit rechtstreeks op binnenkomende coax, we hebben met en zonder splitter geprobeerd, maakt allemaal niks uit.. Verbinding blijft gewoon wegvallen om de zoveel tijd.. 10 jaar terug hetzelfde probleem en toen gingen er verhalen dat de kast in onze wijk niet goed zou zijn.. Gebouw waar we zitten is in 2000 opgeleverd dus nog relatief nieuw, maar op een oud adres in dezelfde wijk hadden we destijd precies hetzelfde probleem dus dat roept toch vraagtekens op over o.a. de wijkkast van UPC.. Geen idee of anderen in de wijk er ook last van hebben, ik ken verder niemand hier in de buurt die ook bij UPC zit voor internet.. De gemiddelde (niet-gamende) internetter zal waarschijnlijk ook niet eens merken dat er timeouts optreden om de zoveel tijd..

Mijn broer al geadviseerd maar weer van UPC af te komen en dan desnoods weer even een jaartje op ADSL te gaan zitten (hooguit 8Mbit hier).. Heb ik destijd ook gedaan.. Glasvezel is veruit de beste keuze, maar dat wil hij niet zolang Xs4all het nog niet levert.. Zijn keuze, ik ben tevreden met XMS (wordt ook mijn nieuwe adres aangesloten)..

Tijd dat de kabel ook opengesteld gaat worden voor meerdere aanbieders.. Enige echte alternatief voor ons hier is glasvezel, ADSL is te traag en glasvezel heeft nog lang niet iedereen.. Tijd voor meer concurrentie zodat monopolisten als UPC gedwongen worden hun zaken beter op orde te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:09:
[...]
Tijd dat de kabel ook opengesteld gaat worden voor meerdere aanbieders.. Enige echte alternatief voor ons hier is glasvezel, ADSL is te traag en glasvezel heeft nog lang niet iedereen.. Tijd voor meer concurrentie zodat monopolisten als UPC gedwongen worden hun zaken beter op orde te krijgen..
Op het moment heb ik ook problemen met UPC. De telefoon valt voortdurend uit en het internet is instabiel. Ook 'on demand' tv werkt niet geheel naar behoren. Ik heb al twee keer een monteur over de vloer gehad en er zijn wat kabels en connectors vervangen. Toch blijven de problemen bestaan. Het voert hier te ver om allerlei logs en trace's e.d. neer te plempen. Simpelweg omdat de problemen zijn ontstaan na een netwerkonderhoud door UPC twee weken geleden. Ook directe buren van mij hebben last van identieke storingen en een rondgang door de buurt leert dat er inmiddels 12 UPC gebruikers in onze buurt exact hetzelfde probleem hebben.
Ondanks e-mails, telefoontjes e.d. naar UPC door al deze verschillende gebruikers in mijn buurt is UPC er niet van doordrongen dat het probleem van collectieve aard is. Men beschouwd het als individuele problemen en stuurt her en der monteurs op pad om lijn metingen te doen en splittors e.d. te vervangen.
(problemen blijven bestaan na al deze efficiënte en effectieve maatregelen her en der in de buurt door dit goed georganiseerde bedrijf).
Ik heb zelf een aantal zaken gemonitord en ben tot de conclusie gekomen dat de lijn stabiel blijf tijdens de uitval van Internet en telefoon. Deze vallen meestal samen weg, alhoewel Internet sinds gisteren redelijk stabiel is. De getroffen bewoners in mijn buurt zijn inmiddels radeloos aan het worden en ook behoorlijk boos.
(ik ook uiteraard). Wellicht is er iemand op dit forum die een tip heeft om UPC een flinke 'kick on the ass' te geven. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
Interessant topic. Ik ben een over het algemeen zeer tevreden upc gebruiker (al jaren). Echter de laatste tijd ervaar ik met enige regelmaat uitval van internet en telefonie. Meestal duurt dit niet langer dan een aantal minuten (vaak zelfs korter). Het toeval wil dat dit is gekomen sinds de aankondiging dat ze het netwerk aan het verbeteren zijn. Het is niet heel hinderlijk maar eerder opvallend.
Nu weet ik wel hoe ik de upc modem moet uitlezen maar ja wat zeggen al die getallen mij. Waar moeten die getallen tussen liggen. Wat zijn zeg maar de minimum en maximum waardes? Wanneer ik dat weet kan ik in ieder geval kijken of dat allemaal klopt.

p.s. voorheen had ik analoge telefonie van upc met de daarbij behorende witte stoeptegel. Een aantal maanden geleden is deze vervangen door een al in one modem Cisco (EPC3212 EuroDocsis 3.0 2-PORT EMTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Inflatable schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:09:
[...]

Zoals gezegd, modem zit rechtstreeks op binnenkomende coax, we hebben met en zonder splitter geprobeerd, maakt allemaal niks uit.. Verbinding blijft gewoon wegvallen om de zoveel tijd.. 10 jaar terug hetzelfde probleem en toen gingen er verhalen dat de kast in onze wijk niet goed zou zijn.. Gebouw waar we zitten is in 2000 opgeleverd dus nog relatief nieuw, maar op een oud adres in dezelfde wijk hadden we destijd precies hetzelfde probleem dus dat roept toch vraagtekens op over o.a. de wijkkast van UPC..
Goed, lijkt sterk niet in de coaxbekabeling bij jou binnenhuis te zitten. Je zegt al twee keer contact opgenomen te hebben met UPC (incl lange wachttijden). Zoals ik al eerder vroeg: wat is daar besproken en wat is daaruit gekomen?

En wederom, doe eens de moeite om de reeks pings te doen die ik gisteren al voorstelde. Voor jou is alles misschien duidelijk, voor mensen die je proberen te helpen op basis van feiten en niet onderbuikgevoelens is dat allerminst het geval.
Als je een technisch probleem met een dienst over de kabel hebt, hou je dat ook als de factuur van een ander bedrijf komt. Vergelijk het maar eens met DSL - je kunt daar kiezen uit tig aanbieders, maar als de centrale bij jou op 2km aftstand zit en max ADSL2+ doet, zul je bij alle aanbieders exact hetzelfde hebben. En als er een storing op jouw lijn is heb je die ook met alle providers.

Sowieso, onzin om van "monopolist" te spreken, je hebt jarenlang internet van een andere provider gehad, je gaat nu naar een andere provider toe. Als UPC monopolist was had dat allemaal niet gekund :o

Bottom line: er zijn wel degelijk alternatieven op jouw adres (en trouwens zo goed als elk adres in NL). Als je een bedrijf niet vertrouwt, ga er niet mee in zee. Verspil geen tijd en energie van jezelf en van anderen door wel klant te blijven maar er continu op te ranten (en modems te vandaliseren :X ). Een bedrijf voelt het pas als je ze in de portemonnaie raakt. Van trouwe klanten die stoere praat en lompe acties bezigen is nog nooit iets veranderd.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Ik heb al twee keer een monteur over de vloer gehad en er zijn wat kabels en connectors vervangen. Toch blijven de problemen bestaan. Het voert hier te ver om allerlei logs en trace's e.d. neer te plempen. Simpelweg omdat de problemen zijn ontstaan na een netwerkonderhoud door UPC twee weken geleden. Ook directe buren van mij hebben last van identieke storingen en een rondgang door de buurt leert dat er inmiddels 12 UPC gebruikers in onze buurt exact hetzelfde probleem hebben.
Leuk en wel, maar wat kunnen wij in vredesnaam voor je doen als je niet die "logs en traces e.d." neerplemt :?

Dit is Tweakers, niet de helpdesk (of klachtenafhandeling) van UPC. Er zitten hier veel mensen met technische kennis over hoe kabelnetwerken werke, we kunnen je daarmee helpen, maar (tenzij UPC webcare weer eens een keer hier gaat posten) als je het over andere dingen dan het technische gaat houdt het grotendeels op.
Ik heb zelf een aantal zaken gemonitord en ben tot de conclusie gekomen dat de lijn stabiel blijf tijdens de uitval van Internet en telefoon. Deze vallen meestal samen weg, alhoewel Internet sinds gisteren redelijk stabiel is. De getroffen bewoners in mijn buurt zijn inmiddels radeloos aan het worden en ook behoorlijk boos.
(ik ook uiteraard). Wellicht is er iemand op dit forum die een tip heeft om UPC een flinke 'kick on the ass' te geven. |:(
In plaats van lukraak te spuien op fora gewoon twee dingen doen:

1) Met meerdere mensen tegelijk bijhouden wanneer het foutgaat. Een zwartboek bijhouden dus.
2) Als je een paar goede voorvallen hebt, UPC schriftelijk in gebreke stellen, incl redelijk termijn om problemen op te lossen (week of 2, 3 is redelijk in juridische termen - maar gewoon einddatum noemen). Als dat termijn niet gehaald wordt, gewoon naar de concurrent toe gaan. Mochten mensen nog in jaarcontract zitten, refereren naar genoemde brief en aangeven dat je contract ontbindt op basis van in gebreke blijven.

Oftewel in het Gronings: nait soezen moar doun :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 19:40
Oftewel in het Gronings: nait soezen moar doun :z
Het is natuurlijk allemaal heel fijn dat jij zoveel tijd in je hobby modereren kan steken en dat doe je ook met verve. Vaak zeg je hele zinnige dingen. Maar soms moet je ook gewoon door berichten heen kunnen prikken en niet iedereen zo de les lezen en mensen gewoon in hun waarde kunnen laten. De meeste van ons zijn gewone huisvaders en moeders met drukke banen en hebben helaas niet zoveel tijd om zich bezig te houden met trouble shooten. Je bent vaak blij als je een half uurtje op je PC hebt om uberhaupt een spelletje te kunnen doen of whatever. En als dit soort zaken erbij komen........ :( |:(

Verder zijn al onze inspanningen inmiddels beloont en UPC is wakker. De storing is nu 'collectief' en er wordt aan gewerkt, tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:01:
[...]

De meeste van ons zijn gewone huisvaders en moeders met drukke banen en hebben helaas niet zoveel tijd om zich bezig te houden met trouble shooten.
Wil niet veel zeggen maar dit is nog steeds Gathering of Tweakers, en er geldt nog steeds dat we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voor je hier een vraag stelt.

Ik kan me de frustratie die je voelt levendig voorstellen (ik draai momenteel ook op de backup-DSL lijn omdat er gisteren een storing was met m'n 120Mb UPC verbinding, en heb nog niet de tijd/fut gehad om te kijken of dat voorbij is...), maar dat is nog geen vrijbrief om dan maar iets te posten waar anderen niets mee kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Tja of misschien via http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=17317.0 aam een van de webcare medewerkers netjes steun vragen.

Als je hun op een nette manier benaderd, kunnen zij voor jou verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:07:
Tja of misschien via http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=17317.0 aam een van de webcare medewerkers netjes steun vragen.

Als je hun op een nette manier benaderd, kunnen zij voor jou verder kijken...
Tja, dat heb ik gedaan. Het contact werd ineens abrupt afgebroken :? Ik kreeg een vraag van deze medewerker en na mijn antwoord niets meer gehoord.......................... 8)7
Verder is de zaak in behandeling nu bij UPC, zoals ik al eerder schreef zijn er op het moment 12 gedupeerde buurtgenoten. Er liggen uiteraard al brieven klaar om aangetekend te worden verzonden, maar zoals het er nu uit ziet zal dat (hopelijk) niet meer nodig zijn.

@ Dion-b, mijn opmerkingen zijn ook kattebelletjes richting UPC. Ik weet dat hier ook UPC medewerkers mee lezen.
Mijn eerdere ervaring op Tweakers leert dat het wel eens heel goed kan helpen om op deze wijze berichten te posten hier. Alleen reageer jij als moderator anders op het UPC gedeelte dan moderators die enkel kijken bij hun specifieke doelgroep (kpn, alice etc) Het hoeft niet altijd nodig te zijn om tracés of modem waarden etc te posten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
dion_b schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:45:
[...]

Wil niet veel zeggen maar dit is nog steeds Gathering of Tweakers, en er geldt nog steeds dat we verwachten dat je zelf doet wat je kunt voor je hier een vraag stelt.

Ik kan me de frustratie die je voelt levendig voorstellen (ik draai momenteel ook op de backup-DSL lijn omdat er gisteren een storing was met m'n 120Mb UPC verbinding, en heb nog niet de tijd/fut gehad om te kijken of dat voorbij is...), maar dat is nog geen vrijbrief om dan maar iets te posten waar anderen niets mee kunnen.
Hoe dan ook, het zou het WebCare team sieren als ze zich in dit soort topics mengen, met hun eigen protocol op gebied van communicatie naar buiten toe. Zoals ik dit bij m'n broer gezien heb met z'n XMSnet connectie en het betreffende topic in deze forums gaat dat stukken beter.

On topic nu even:

Het probleem op postcode 1216MN lijkt voor nu opgelost te zijn, al ga ik vanavond met de boys nog even gamen en zal het dan pas duidelijk zijn of het werkelijk is opgelost. Als dat dan al zo is, dan heb ik dus nog steeds geen bericht van UPC op mijn beide incidenten gehad en enkel een envelop met brief vandaag ontvangen met een bevestiging van een ( niet door mij aangevraagde ) aanpassing in de betaalwijze van de facturen.
Met ontvangst van een dergelijke brief maak je mij als nieuwe en verse klant van UPC maar 1 ding mee duidelijk: UPC maakt zich meer druk om hoe hun klanten aan UPC betalen, dan hoe UPC aan klanten service verleent. Slotconclusie: Verkeerde provider gekozen en zal bij eenmaal mogelijkheid tot aanvragen van XS4all via Glasvezel in mijn gebied ook direct actie ondernemen. Tot die tijd zal ik met pijn in mijn hart gebruik maken van een UPC-verbinding, omdat die er nu eenmaal ligt. De mogelijke contractbreuk-brief die zij mij zullen toesturen neem ik dan voor lief.

LB
Pagina: 1 ... 63 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.