UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 64 ... 103 Laatste
Acties:
  • 802.716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:43
Ik heb deze gehele ochtend, vanaf een uurtje of 6 al het probleem, dat de verbinding wegvalt.
Er zijn problemen met DNS of iets dergelijks. Meer mensen die hier problemen mee hebben?
Kan een half uur goed gaan, en plots is het weer weg, en weer terug.
Heb het modem gereset, maar helpt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 20:54
Yep, hier ook (1312). :( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 14:20
lifeguard schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:49:
Ik heb deze gehele ochtend, vanaf een uurtje of 6 al het probleem, dat de verbinding wegvalt.
Er zijn problemen met DNS of iets dergelijks. Meer mensen die hier problemen mee hebben?
Kan een half uur goed gaan, en plots is het weer weg, en weer terug.
Heb het modem gereset, maar helpt niks.
Dat kun je toch gewoon testen?

nslookup tweakers.net

1. Geen foutmelding: DNS werkt
2. Foutmelding: probeer ook een DNS mbv de de publieke Google DNS-server
nslookup tweakers.net 8.8.8.8

2a. Nu geen foutmelding: DNS UPC kaput
2b. Nu ook een foutmelding: ander probleem

Overigens was ik vanmorgen bij mijn ouders en daar deed internet het heel de ochtend gewoon prima.

[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-07-2011 13:12 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 20:53
Mijulio schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:28:
[...]

Ziet er interessant uit. Besteld. 5,- per mnd minder betalen en van 25/1,5 => 60/6. Zien we over een jr wel weer verder.
Inmiddels Thomsom modem/router binnen, aangesloten: geen internet.
Ding heeft al 2 dagen de tijd gehad online te komen, volgens de UPC helpdesk doet alles het (modem is uit te lezen en heeft externe ip), maar toch geen internet. Woensdag komt de monteur langs. (is getest met directe kabel verbinding op het modem)

Heb eea gegoogeld en blijkt dat ik niet de eerste ben met dit issue. Ik verwacht dat er nog iets in de administratie van UPC moet worden omgezet voordat het werkt. Jammere is dat ik nu niet meer met mn oude modem online kan, aangezien het nieuwe modem wel reeds geactiveerd is....
Hopen dat morgen op een werkdag 'de knop omgaat' bij UPC.

Iemand vergelijkbare ervaring gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311114

Had ook dns problemen rond dat tijdstip vanochtend.
Na 13:00 geen problemen gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mijulio schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Ding heeft al 2 dagen de tijd gehad online te komen, volgens de UPC helpdesk doet alles het (modem is uit te lezen en heeft externe ip), maar toch geen internet. Woensdag komt de monteur langs. (is getest met directe kabel verbinding op het modem)

Heb eea gegoogeld en blijkt dat ik niet de eerste ben met dit issue. Ik verwacht dat er nog iets in de administratie van UPC moet worden omgezet voordat het werkt. Jammere is dat ik nu niet meer met mn oude modem online kan, aangezien het nieuwe modem wel reeds geactiveerd is....
Hopen dat morgen op een werkdag 'de knop omgaat' bij UPC.

Iemand vergelijkbare ervaring gehad?
Wat zegt de modem zelf? Als hij een extern IP heeft zou hij eea moeten kunnen melden over z'n status.

Zie trouwens andere posts hier over DNS issues, kun je misschien wel naar buiten toe pingen op IP?(genoemde Google DNS server is een goede om heen te pingen en/of nslookups te doen: 8.8.8.8)

Vraag me sowieso af wat een monteur precies gaat uithalen als dat ding al netjes online is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 19:46
(Schaamteloze crosspost van chelloo, maar ben toch benieuwd of dit bij meer mensen speelt)

De titel zegt eigenlijk alles. Ik hoor om me heen steeds meer verhalen dat verbindingen (Zei het pc -> pc, of Xbox / PS3 -> Xbox / PS3) soms totaal niet werken bij mensen met een UPC verbinding, naar mensen met een UPC verbinding (terwijl dit voorheen prima werkte). Dit terwijl het naar andere mensen met een UPC verbinding perfect werkt. Ik dacht zelfs hier een topic te zien over een website gehost op een UPC verbinding die voor andere UPC verbindingen niet meer bereikbaar is.

Nu meen ik me te herinneren (Vroeger, uit het UT tijdperk ) dat verbindingen over het UPC netwerk niet mogelijk waren als beide IP adressen in dezelfde range zaten. Kan het zo zijn dat dit nog steeds zo is / weer zo is? En zo ja, waarom, dat is nu toch totaal niet meer nodig hoop ik? Een belletje met de helpdesk levert het gewoonlijke "hiermee-kunnen-wij-u-niet-ondersteunen" praatje op, maar dit lijkt me toch een serieus probleem. Zijn er nog andere mensen op dit forum met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kom eens op met wat meer info ipv een loze contactadvertentie zonder info :o

Welke IP adres heb je (of als je dat niet wil delen, iig in welke /24 zit je)?
Welk IP adres heeft de ander waar je niet mee kunt verbinding (of zijn /24)?
Welke dienst werkt exact niet tussen die IPs?
Kun je wel bijv pingen?
Als dat allemaal niet werkt, heb je vanaf een derde IP (of ander netwerk) bevestigd dat er wel met jou of die ander verbonden kan worden?
Zo ja, welk IP (/24) heeft die derde?

Bovendien zeg je dat je geen succes hebt gehad met de UPC helpdesk, maar je geeft niet aan exact wat je aangedragen hebt. Als het even weinig info is als je hier post is het geen wonder dat men je niet kunt helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-03 13:14
Wordt zo moe van die mediabox....
Al maanden heb ik dagelijks enkele software updates. Nou is dat op zich niet zo'n ramp, want die duren maar een minuut ofzo, maar het is zo irritant dat het onaangekondigd gebeurt. Opeens herstart de mediabox zich net als je midden in een serie zit. Helemaal vervelend is het als je net iets aan het opnemen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Laatst online: 08:43
HarmoniousVibe schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:11:
[...]

Dat kun je toch gewoon testen?

nslookup tweakers.net

1. Geen foutmelding: DNS werkt
2. Foutmelding: probeer ook een DNS mbv de de publieke Google DNS-server
nslookup tweakers.net 8.8.8.8

2a. Nu geen foutmelding: DNS UPC kaput
2b. Nu ook een foutmelding: ander probleem

Overigens was ik vanmorgen bij mijn ouders en daar deed internet het heel de ochtend gewoon prima.
Dit kan ik alleen testen wanneer ik die fout heb. Heb vanochtend pas 1x die wegvallende verbinding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
dion_b schreef op maandag 11 juli 2011 @ 02:38:
Kom eens op met wat meer info ipv een loze contactadvertentie zonder info :o

Welke IP adres heb je (of als je dat niet wil delen, iig in welke /24 zit je)?
Welk IP adres heeft de ander waar je niet mee kunt verbinding (of zijn /24)?
Welke dienst werkt exact niet tussen die IPs?
Kun je wel bijv pingen?
Als dat allemaal niet werkt, heb je vanaf een derde IP (of ander netwerk) bevestigd dat er wel met jou of die ander verbonden kan worden?
Zo ja, welk IP (/24) heeft die derde?

Bovendien zeg je dat je geen succes hebt gehad met de UPC helpdesk, maar je geeft niet aan exact wat je aangedragen hebt. Als het even weinig info is als je hier post is het geen wonder dat men je niet kunt helpen...
Dat is het juist, ik heb geen probleem :). Ik snap ook niet zo goed wat dat met een loze contactadvertentie te maken heeft. Dit is iets wat ik op andere fora constant van mensen hoor, en ik vroeg me simpelweg af of dit ook hier geconstateerd werd.

[ Voor 4% gewijzigd door Slurpgeit op 11-07-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
1) hoe kun je constateren of "dit" hier ook voorkomt als je "dit" niet (technisch) ondubbelzinnig gedefinieerd hebt?
2) wat heb je aan de verkregen kennis of mensen "dit" wel of niet ervaren?

Als je de vraag op deze manier stelt gaat iedereen die toevallig een probleem heeft met P2P of gaming tussen twee UPC adressen "ja" roepen zonder dat doodgewone NAT-problemen (90% van console network gaming issues) e.d. uitgesloten worden en zonder dat er genoeg informatie verzameld wordt om er iets mee te kunnen. Wat is daar het nut van?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Dat ik wil weten of er inderdaad spraken is van een nieuw probleem met UPC (En ik dus niet voor elk probleem een aparte oplossing moet zoeken) of dat het gewoon om simpele configuratiefouten gaat. Ik heb namelijk het onderbuikgevoel dat er bij UPC iets fout gaat. Meer info? Sure:

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=40694.0

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=40686.0

http://forum.xboxworld.nl...php?p=4312019&postcount=2

http://forum.xboxworld.nl...p?p=4311898&postcount=601

http://forum.xboxworld.nl...p?p=4307671&postcount=594

etc, etc.

Meer (technische) achtergrond info heb ik (nog) niet, vandaar de vraag hier.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, vandaar mijn vraag. Niets meer, niets minder. Als er totaal geen response komt weet ik genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Slurpgeit op 11-07-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Slurpgeit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:22:
Dat ik wil weten of er inderdaad spraken is van een nieuw probleem met UPC (En ik dus niet voor elk probleem een aparte oplossing moet zoeken) of dat het gewoon om simpele configuratiefouten gaat. Ik heb namelijk het onderbuikgevoel dat er bij UPC iets fout gaat.
Zolang je naar symptomen bijft kijken en niet dieper gaat kun je niet anders vaststellen dan dat er anderen zijn met dezelfde symptomen, maar kun je niet bepalen of er sprake is van toeval, van meerdere achterliggende problemen of van die ene "nieuwe probleem". En al zou dat laatste het geval zijn - wat schiet je op met de kennis dat er een probleem is? Je zegt zelf dat je geen symptomen ervaart 8)7
Zo goed als geen relevante details, ik zie geen enkel IP adres genoemd worden, er worden tips gegeven maar degenen die melden ergens last van te hebben doen niets met die tips.
Iemand die denkt dat een commercieel bedrijf een vereniging is met leden wekt niet echt vertrouwen...

Los daarvan, ook hier totaal geen info, de laatste post doet zelfs vermoeden dat er niet meer aan de hand is dan dat iemands IP adres veranderd is zonder dat hij dat zelf door heeft.
Jij begint daar op zich goed met vraag om info, maar de enige reply geeft heel veel van horen zeggen en totaal niets concreets.
Ook hier geen info waar je wat mee kan. Beste info is van iemand met een ADSL modem, dus niet bepaald UPC.
Wederom geen info en vooral napraterij.
Meer (technische) achtergrond info heb ik (nog) niet, vandaar de vraag hier.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, vandaar mijn vraag. Niets meer, niets minder. Als er totaal geen response komt weet ik genoeg.
Wat ik me dan afvraag: waarom post je hier dan een veel minder concrete vraag dan je op dat andere forum stelde :? Daar vroeg je wel naar concrete gegevens waar iemand wat mee zou kunnen, enige wat ik mis is een derde IP waar het wel goed gaat (waarmee je dus random andere problemen uitsluit). Als je dat hier had gedaan was ik er hoogstwaarschijnlijk niet zo over gevallen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Meer info was mijn volgende stap :). Ik vroeg me enkel af of dit bij meer mensen bekend klonk, om dan gelijk om meer info te vragen leek me.. onbeleefd.. Maar, ok, mocht iemand er hier last van hebben mogen ze die info natuurlijk ook hier posten.

En anders niet, dan laat ik de vraag op chelloo.com wel open staan, en mag je alles hier weg halen. Het was puur een poging van mijn kant een mogelijk probleem bij UPC aan het licht te brengen, meer niet. Ik snap daarom je offensieve houding ook niet echt.

Ik constateerde dat er wellicht een probleem aan het ontstaan was dat meer voeten in de aarde had dan de gebruikelijke fout geconfigureerde router. Ik kwam hier met de vraag of meer mensen dit idee hadden. That's it. Meer woorden ga ik er ook niet aan vuil maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Slurpgeit op 11-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Ondertussen al wat data verzameld, maar nog veel te weinig voor een definitief oordeel

Niet werkend
  • 178.84.x.x -> 178.84.x.x
Werkend
  • 24.132.78.x -> 95.96.254.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Slurpgeit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:45:
[...]

Ik snap daarom je offensieve houding ook niet echt.
Lees eens een willekeurige 50 posts in dit topic terug. Geheid dat je meerdere gevallen van "ik heb trage/geen verbinding maar wil totaal geen moeite doen wie heeft dat ook?" tegenkomt. Op gegeven moment word je daar erg, erg moe van.
Slurpgeit schreef op maandag 11 juli 2011 @ 19:38:
Ondertussen al wat data verzameld, maar nog veel te weinig voor een definitief oordeel

Niet werkend
  • 178.84.x.x -> 178.84.x.x
Werkend
Wat dan erg interessant zou zijn is wat er gebeurt als je een van de onderste twee met een van de bovenste twee probeert te verbinden. Beetje jammer dat de bovenste twee niet de volledige /24 aangeven, zoals het hier staat kunnen we niet zien of het zelfde subnet is of niet.

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 12-07-2011 00:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Dit is een kleine update van gisteravond. Het is volledig gebaseerd op gegevens van andere gebruikers, dus wellicht dat niet alle gegevens legitiem zijn (Ik dacht in het begin ook dat 79 en 97 een tikfout was, maar na verificatie bleek het correct).

Niet werkend
  • 212.187.79.x -> ?.?.?.?
  • 178.84.60.x -> 77.251.198.x
  • 178.84.97.x -> 178.84.79.x
Werkend
  • 62.163.7.x -> ?.?.?.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Update van UPC webcare, blijkbaar toch een probleem aan de UPC kant :)

http://www.chelloo.com/up...40796.msg517207#msg517207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 20:53
Mijulio schreef op zondag 10 juli 2011 @ 19:41:
[...]

Ding heeft al 2 dagen de tijd gehad online te komen, volgens de UPC helpdesk doet alles het (modem is uit te lezen en heeft externe ip), maar toch geen internet. Woensdag komt de monteur langs.
Vandaag monteur langs gehad. Die kon geen diagnose stellen, maar heeft wel een nieuw modem aangesloten (Cisco ipv Thomson, op mijn verzoek), welke het na 30 min gewoon deed. (monteur had wel nog gebeld om het nieuwe modem te activeren)

Snelheden zijn top. Speedtest.net geeft bijna 60Mbit down en 6Mbit up aan, ik ben tevreden (laptop direct op router met utp kabel).
Enige minpunt is nu dat mn Powerline set tussen router & desktop/download PC niet boven de 4.5MB/s uitkomt.... Nog steeds beter dan de 2.8MB/s hiervoor, maarja, wil natuurlijk maximale eruit halen!

Blij dat ik niet hoef te gaan stunten om eenThomson router 'bijna in bridge-mode' te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Bear
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 14:58
Internetverbinding is inmiddels stabiel hier na de verkeerde opstart met het nieuwe Alles-in-1 voordeelpakket-abonnement van UPC..

echter, tot op heden nog geen enkele reactie op 2 aangemaakte tickets.. enkel een brief met wijziging betalingsgegevens en gisteren zelfs de eerste factuur.. jaja.. daar zitten ze bovenop.

Zojuist het derde ticket aangemaakt voor een nieuw probleem, namelijk de telefoon-aansluiting doet het nog steeds niet.. die knippert gestaag.. aldus, Internet en TV+Digitale TV doen het.. maar ik kan niet bellen of gebeld worden.. wie weet hier of er zelf wat aan te doen is?

Verder nu dus maar wachten tot ik een ons weeg of er gereageerd wordt op het 3e ticket.. eerlijk gezegd verwacht ik dat dus niet.. verkeerde gedachte over UPC?

LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat voor "tickets" bedoel je? Hebben de helpdeskers je ticket IDs of zoiets meegegeven?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 20-04 06:45

WoBBeL

*zwaai*

Ik ben al aan het googlen geslagen en hier op GoT rondgekeken, maar ik ben bang dat ik in een hel beland ben.

Ik heb een UPC verbinding met een Cisco EPC3925 als modem. Hierachter wil ik een Draytek 2130 plaatsen, omdat deze zich bewezen heeft als NAT router bij VoIP verkeer. Is het mogelijk om de EPC3925 in brodge-modus te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xost schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:38:
Ik ben al aan het googlen geslagen en hier op GoT rondgekeken, maar ik ben bang dat ik in een hel beland ben.

Ik heb een UPC verbinding met een Cisco EPC3925 als modem. Hierachter wil ik een Draytek 2130 plaatsen, omdat deze zich bewezen heeft als NAT router bij VoIP verkeer. Is het mogelijk om de EPC3925 in brodge-modus te plaatsen?
Die EPC3925 wordt op verschillende manieren ingezet met verschillende mogelijkheden.

Heb je een zakelijk of een consumentenproduct? En indien zakelijk gaat het om een 1-IP of 5-IP?

Als het zakelijk is, is het simpel: 1-IP is bedoeld voor mensen zonder eigen router en doet (verplicht) NAT, 5-IP is bedoeld voor mensen die hun eigen router willen gebruiken, daar is nadrukkelijk geen NAT en hangt wat je erachter hangt direct op het internet. Jij zou dus 5-IP moeten hebben.

Geen idee wat die EPC3925 doet bij een consumentenaansluiting. Ik heb nog geen consumentenmodem met ingebouwde router van UPC die optioneel van NAT naa bridge om te zetten is :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

dion_b schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:35:
[...]

Die EPC3925 wordt op verschillende manieren ingezet met verschillende mogelijkheden.

Heb je een zakelijk of een consumentenproduct? En indien zakelijk gaat het om een 1-IP of 5-IP?

Als het zakelijk is, is het simpel: 1-IP is bedoeld voor mensen zonder eigen router en doet (verplicht) NAT, 5-IP is bedoeld voor mensen die hun eigen router willen gebruiken, daar is nadrukkelijk geen NAT en hangt wat je erachter hangt direct op het internet. Jij zou dus 5-IP moeten hebben.

Geen idee wat die EPC3925 doet bij een consumentenaansluiting. Ik heb nog geen consumentenmodem met ingebouwde router van UPC die optioneel van NAT naa bridge om te zetten is :(
Hij staat bij een klant van ons, maar dat is volgensmij gewoon een consumentenlijntje. Dat zou ik even na moeten vragen.

En gvd, ik heb geen zin om te dubbel NAT'ten want d'r hangt een telefooncentrale achter :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xost schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:54:
[...]

Hij staat bij een klant van ons, maar dat is volgensmij gewoon een consumentenlijntje. Dat zou ik even na moeten vragen.

En gvd, ik heb geen zin om te dubbel NAT'ten want d'r hangt een telefooncentrale achter :X
Dat klinkt als exact use case wat UPC voor ogen had met hun 5-IP zakelijk. Allicht nuttig om daar eens een kijkje naar te nemen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik heb zojuist m'n nieuwe rekening gehad en die is 4 euro goedkoper dan de vorige? Is dit nieuw? Ik heb Standaard TV/Radio + FP60.

Edit: Ik zie het al, het FP60 abo is 5 euri goedkoper geworden..

[ Voor 20% gewijzigd door chim0 op 16-07-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chim0 schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 14:01:
Ik heb zojuist m'n nieuwe rekening gehad en die is 4 euro goedkoper dan de vorige? Is dit nieuw? Ik heb Standaard TV/Radio + FP60.

Edit: Ik zie het al, het FP60 abo is 5 euri goedkoper geworden..
Ah, mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

dion_b schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:36:
[...]

Dat klinkt als exact use case wat UPC voor ogen had met hun 5-IP zakelijk. Allicht nuttig om daar eens een kijkje naar te nemen ;)
Dan mag ik er vanuit gaan dat ik dan op m'n router erachter gewoon een statisch IP moet instellen en dan gaan met die banaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xost schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:07:
[...]

Dan mag ik er vanuit gaan dat ik dan op m'n router erachter gewoon een statisch IP moet instellen en dan gaan met die banaan? :P
Als je 5-IP hebt wel ja, dan heb je als het goed is ook een vel met daarop die IP adressen. Maar als ik het zo hoor is dat niet wat je nu hebt... alleen jij kunt ons dat vertellen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04

DancePlaza

ninja

MikeWazowski schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:16:
[...]

Netjes, is jammergenoeg niet te combineren met TV Royaal anders had ik het meteen afgesloten!

Edit: mmm, ik merk dat ik helemaal niet veel kijk naar die extra Royaal-zenders ... toch even met de vrouw babbelen!
jawel, vraag naar de 15 euro sneller internet promotie korting,

dan krijg je voor 12 maanden 15 euro korting op je 60mbit / tv/ tel abbo. Geldt alleen voor de sneller internet abbo. Ik ben naar een upc winkel gegaan en toen kreeg ik deze aanbeiding voorgeschoteld :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

dion_b schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:27:
[...]

Als je 5-IP hebt wel ja, dan heb je als het goed is ook een vel met daarop die IP adressen. Maar als ik het zo hoor is dat niet wat je nu hebt... alleen jij kunt ons dat vertellen ;)
Noppe, Zakelijk 1-ip. Toch blijf ik het écht debiel vinden van UPC dat ze geen bridgemode toestaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xost schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 09:00:
[...]

Noppe, Zakelijk 1-ip. Toch blijf ik het écht debiel vinden van UPC dat ze geen bridgemode toestaan :(
Eens. Maar goed, tenzij ze hun zakelijk verkooppraatje heel erg veranderd hebben zouden ze hier duidelijk in geweest zijn: eigen netwerk beheren -> 5-IP. Geen eigen router etc 1-IP. Oftewel omzetten die hap. Zou met een telefoontje te regelen moeten zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:39

DjVe

Hatsaflats!

Mail van UPC:

Geachte heer,

Per 1 september 2011 worden de tarieven van een aantal UPC pakketten aangepast als gevolg van algemene kosteninflatie en investeringen in ons netwerk. Voor u betekent dit dat het maandelijkse tarief van het UPC Pakket bestaande uit televisie, internet en telefonie met € 1,- wordt verhoogd. U ziet dit vanaf september op uw factuur.

Wij hopen dat u ook de komende tijd weer veel gemak en plezier beleeft aan de diensten van UPC en zullen er alles aan doen om u tot volle tevredenheid van dienst te zijn. Mocht u desondanks uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit vóór 1 september 2011 kosteloos doen via ons telefoonnummer 020 775 70 88 (lokaal tarief, tijdens werkdagen 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 18.00 uur).

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

PS: Heeft u uw abonnement na 10 juli 2011 nog gewijzigd? Dan gelden de bovenstaande prijsaanpassingen niet voor u en kunt u deze mailing als niet verzonden beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 14:51
Die mail heb ik ook gehad ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik kreeg een leuk tegenaanbod als ik lid bleef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Jordy van e schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:36:
wat was het aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

55 euro p/m incl vastrecht voor 60 Mbit + telefonie basis (gebruik ik niet) + HDDVR + HD pakket. Dit had ik voorheen ook, maar dan met 25 Mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-02 14:31

speedydown

Icter van lik-me-vestje

Sinds vanavond kan ik amper naar youtube kijken, Continu gebuffer, hebben meer hier last van?

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 10:51
speedydown schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:13:
Sinds vanavond kan ik amper naar youtube kijken, Continu gebuffer, hebben meer hier last van?
Ja, alleen 240p loopt bijna vloeiend. de rest is ;( Zal wel ergens een stekker uit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jordy van e schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:36:
Lid? Van welke vereniging :?
speedydown schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:13:
Wat heb je zelf uitgezocht voordat je je vraag hier op GoT stelt? Beetje eigen inzet mag ook wel...

Sowieso, wat denk je te kunnen met een sloot aan "ik ook" of "ik niet" reacties?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

dion_b schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 23:54:
[...]

Lid? Van welke vereniging :?

[...]

Wat heb je zelf uitgezocht voordat je je vraag hier op GoT stelt? Beetje eigen inzet mag ook wel...

Sowieso, wat denk je te kunnen met een sloot aan "ik ook" of "ik niet" reacties?
Lid van de UPC club O-)

Mij mij was gisteravond youtube ook behoorlijk traag. Inderdaad alleen de 240 filmpjes speelde hij vloeiend af zonder te bufferen. Nu nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 20:45
Ik heb de laatste tijd een irritant probleempje met UPC. Ik heb een Cisco EPC3000 en op het moment dat het 'probleempje' zich voordoet branden alle lampjes groen (power, DS, US, Online en Link). Het probleem is dat ik dan geen internet heb, bekabeld rechtstreeks op het modem zelfs. Soms heb ik uren wel internet, maar dan klapt het er opeens uit. Ook als ik een router heb aangesloten, dan houdt die het Internet-ip van UPC, maar internetten is niet mogelijk. Als ik de router reboot krijgt hij een mooi 192 ip-adres (eindigend op 21 of 20). Als ik de modem van UPC reboot, dan blijft DS knipperen. Dat duurt soms een uur, soms 24 uur. Ik heb net toevallig bijna 20 uur zitten wachten na een reboot van de Cisco en tot mijn blijdschap brandde alle lampjes. Ik heb twee websites kunnen bezoeken en toen klapte mijn verbinding er weer uit.

Als DS blijft knipperen dan geeft de Cisco uiteindelijk de melding 'Unsynchronized'. Dit zijn de stats dan:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Model EPC3000
Vendor Cisco
Hardware Revision 2.0
Serial Number 220888376
CM Mac Address 00-22-CE-88-AF-68
Bootloader Revision PSPU-Boot 1.0.0.4
Current Software Revision epc3000-v303r2390-090629c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090629c.p7b.signed
Firmware Build Time 20090629193925
Receive Power Level -13.2 dBmV
Signal to Noise Ratio 33.7 dB
Transmit Power Level 41.5 dBmV
Cable Modem Status DS_TOPOLOGY_RESOLUTION_IN_PROGRESS
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou kan je je voorstellen dat na 20 uur wachten ik zonet enigszins gefrustreerd raakte. Ik had daarom de Scientific Atlanta Webstar er even tussenuit gesloopt (telefonie gebruik ik toch niet). Modem komt nu direct online, veel sneller dan normaal met onderstaande stats:
Model EPC3000
Vendor Cisco
Hardware Revision 2.0
Serial Number 220888376
CM Mac Address 00-22-CE-88-AF-68
Bootloader Revision PSPU-Boot 1.0.0.4
Current Software Revision epc3000-v303r2390-090629c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090629c.p7b.signed
Firmware Build Time 20090629193925
Receive Power Level 3.2 dBmV 3.4 dBmV 2.8 dBmV 2.4 dBmV
Signal to Noise Ratio 37.1 dB 37.1 dB 37.1 dB 37.4 dB
Transmit Power Level 51.8 dBmV
Cable Modem Status Operational
Mijn concrete vragen: Alles is inclusief telefonie aangesloten geweest voor een periode van 1,5 jaar en nu heb ik spontaan problemen met internet (en telefonie wat ik niet gebruik). Ik heb niets aan de infra gewijzigd, behalve mijn PC. Als het probleem zich voordoet blijven alle lampjes op het modem branden en hou ik mijn 'internet-ip'. Ik kan echter niet op internet komen. Als ik de modem reboot, dan kan ik uren wachten linesync. Ziet iemand iets in de decibellen dat duidt op een lokaal probleem? Het is een FP60 abonnement wat tot de laatste 4 weken probleemloos heeft gefunctioneerd.

Ik had al een paar keer met UPC gebeld over dit probleem, maar ik kom er niet echt met ze uit. De eerste keer kwam tijdens het gesprek opeens de sync weer terug (na 2 uur zonder internet). De tweede keer zou er een monteur komen om mijn thuislocatie uit te sluiten (overigens aangesloten door monteur). Deze monteur is uiteindelijk niet gekomen omdat was geconstateerd dat de verbinding weer up was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-04 18:08

MikeWazowski

Look into my eye

MikeWazowski schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 20:16:
Netjes, is jammergenoeg niet te combineren met TV Royaal anders had ik het meteen afgesloten!
Edit: mmm, ik merk dat ik helemaal niet veel kijk naar die extra Royaal-zenders ... toch even met de vrouw babbelen!
DancePlaza schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:48:
jawel, vraag naar de 15 euro sneller internet promotie korting,
dan krijg je voor 12 maanden 15 euro korting op je 60mbit / tv/ tel abbo. Geldt alleen voor de sneller internet abbo. Ik ben naar een upc winkel gegaan en toen kreeg ik deze aanbeiding voorgeschoteld :)
Ik heb even in de voorwaarden gekeken en daar staat dat het óók geldt voor UPC Alles-in 1 Méér TV
en Sneller Internet Pakket. Dus ter controle de vraag gesteld via mail aan de klantenservice en die belden me netjes terug en gaven aan dat het inderdaad kan. Dus morgen of van de week maar eens even bij UPC Almere binnenstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

UPC gisteren gebeld, dat mijn bevestiging van contracts verlenging niet overeen kwam met afgesproken tarieven. Er stond €69 voor 60Mbit, DVR+HD en telefonie basis, terwijl er afgesproken was dat ik dit voor €55 zou krijgen. Nu kwamen ze er niet achter hoe ik aan die €55 kwam en hebben ze een nieuw aanbod gedaan van €51,50 per maand voor hetzelfde pakket.

Normaal is het "60 Mbit +DVR + HD + telefonie bais" pakket €64, maar daar zit een korting in van €2,50 voor de DVR (alleen voor nieuwe klanten). Dus dat was voor mij niet van toepassing, omdat ik al een contract had. Ik kwam op €66,50 en daar konden ze maximaal €15 euro vanaf halen, zodat ik op €51,50 kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 25-04 15:56
Johny_B schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:11:
......
Mijn concrete vragen: Alles is inclusief telefonie aangesloten geweest voor een periode van 1,5 jaar en nu heb ik spontaan problemen met internet (en telefonie wat ik niet gebruik). Ik heb niets aan de infra gewijzigd, behalve mijn PC. Als het probleem zich voordoet blijven alle lampjes op het modem branden en hou ik mijn 'internet-ip'. Ik kan echter niet op internet komen. Als ik de modem reboot, dan kan ik uren wachten linesync. Ziet iemand iets in de decibellen dat duidt op een lokaal probleem? Het is een FP60 abonnement wat tot de laatste 4 weken probleemloos heeft gefunctioneerd.

Ik had al een paar keer met UPC gebeld over dit probleem, maar ik kom er niet echt met ze uit. De eerste keer kwam tijdens het gesprek opeens de sync weer terug (na 2 uur zonder internet). De tweede keer zou er een monteur komen om mijn thuislocatie uit te sluiten (overigens aangesloten door monteur). Deze monteur is uiteindelijk niet gekomen omdat was geconstateerd dat de verbinding weer up was.
Wat heb je aan kabels/splitters? Je signaalwaardes zijn wat 'raar'.
In je 1e post heb je een erg zwakke downstream, -13... Zou voldoende moeten zijn om de modem online te krijgen, maar het houd niet over.
Upstream is netjes.

In de 2e situatie heb je een nette downstream, maar is je upstream ineens erg hoog. (zo hoog dat je vermoedelijk maar 1 upstream tot je beschikking hebt)

Zit er ergens een aftakelement tussen, kortsluiting in een stekker, of ergens nog een losse tv-radio-data splitter (Die geven nl ook 10db demping in de downstream)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 20:45
In de eerste situatie komt er een kabel van AOPnaar een splitter (er staat op de twee uitgangen een waarde van 3,5 dB). Deze splitter is om telefonie modem en internet modem aan te kunnen sluiten. In deze situatie krijg ik nu vrijwel geen sync meer. Duurt echt uren.

De tweede situatie is als ik de cisco rechtstreeks aan AOP hang zonder de splitter. Dan krijg ik iig nog sync.

Er zitten geen extra splitters tussen voor tv's oid. Ik heb een AOP waar 3 uitgangen op zitten (intern gesplit denk ik dan). 1 uitgang voor radio, 1 voor tv en 1 voor internet/voip. Kabeltjes voor internet zijn allemaal 50 cm met van die draaiaansluitingen.

Hoe ik het dus werkend wil hebben is 1 kabel van 50 cm van AOP naar splitter en vandaar 2 kabels van 50 cm, 1 naar VoIP en 1 naar de Cisco. Dit werkt dus opeens niet meer (goed). Zou ik de splitter even moeten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Ik heb sinds kort een UPC pakket, internet + digitale tv. Nu erger ik mij dood aan de DVR. Ik had in eerste instantie verwacht dat deze wel een HDMI aansluiting zou hebben, dit is echter niet het geval. Daarnaast reageert de DVR erg sloom en start soms helemaal niet op.. hij reageert dan totaal niet op de bediening noch op knopjes op de DVR zelf. Alleen een harde reboot (stroom eraf) wil dat dan verhelpen.

Is UPC makkelijk in het vervangen van DVR's? En hoe groot is de kans dat ik dan wel een DVR krijg met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je een HD-DVR neemt is er 100% kans dat er HDMI op zit, anders niet.

Maareh, graag on-topic blijven, voor UPC DTV is er al een andere topic:
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10
Beste allemaal 

Mij vriendin wonend op postcode 3206TB heeft nu UPC maar wil wisselen naar alles in een voordeel pakket met bellen onbeperkt en DVR van UPC. 

In de huidige situatie heeft zij een Arris modem. 
Model: TM502B/220. 
P/N: TM02EF1G5

Zij heeft nu 1 computer aangesloten. Dit zal wijzigen want er zal ook een PlayStation Op aangesloten worden tzt. 

Zal het oude UPC Arris modem worden vervangen? Is dit nodig? 

UPC biedt een eigen router bij abonnement. Deze aanschaffen of eigen router? Geeft dit complicaties?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou een eigen router pakken. Die Netgear die UPC tegen meerprijs levert is absurd duur. Als het om simpel surfen/gamen en zo nu en dan wat downloaden, dan kan je ook een eenvoudige Linksys E1000 pakken van €40, qua snelheid (op wifi) wint hij het van die Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:50

Pierre

Van nature lui!

Jordy van e schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:49:
Ik zou een eigen router pakken. Die Netgear die UPC tegen meerprijs levert is absurd duur. Als het om simpel surfen/gamen en zo nu en dan wat downloaden, dan kan je ook een eenvoudige Linksys E1000 pakken van €40, qua snelheid (op wifi) wint hij het van die Netgear.
Als je een Netgear WNDR3700 koopt heb je een prima router.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zijn er misschien meer mensen met de cisco DVR die problemen hebben met opgenomen programma's terugkijken?
Je kunt de programma's selecteren (doorgaan of opnieuw afspelen) en daarna wordt het beeld zwart, en gebeurt er verder niets.
Ik moet nu elke dag de DVR resetten(stroom eraf), en daarna werkt het wel.
Contact met onze grote vrinden van de helpdesk resulteert voorlopig nog niet in het gewenste resultaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
nl_umpire schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:21:
Beste allemaal 

Mij vriendin wonend op postcode 3206TB heeft nu UPC maar wil wisselen naar alles in een voordeel pakket met bellen onbeperkt en DVR van UPC. 

In de huidige situatie heeft zij een Arris modem. 
Model: TM502B/220. 
P/N: TM02EF1G5

Zij heeft nu 1 computer aangesloten. Dit zal wijzigen want er zal ook een PlayStation Op aangesloten worden tzt. 

Zal het oude UPC Arris modem worden vervangen? Is dit nodig? 

UPC biedt een eigen router bij abonnement. Deze aanschaffen of eigen router? Geeft dit complicaties?

Dank
Ik heb zelf de sitecom 300n X2 gekocht voor 60 euro via UPC ('super aanbieding UPC nergens goedkoper' :( ).
Prima apparaat verder alleen....Je kan ook de X3 uitvoering kopen voor ruim 59 euro.Deze heeft 3 antenne's ipv van 2, dus 'theoretisch' een beter bereik.
Maar goed ben er verder wel tevreden mee.Het maakt niet zoveel uit welke router je achter het modem hangt,Voor alleen een playstation extra zou ik niet teveel kosten maken.(evt. een switch? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Pierre61 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:25:
[...]

Als je een Netgear WNDR3700 koopt heb je een prima router.
koop een wndr3700 en je weet zeker dat je een goeie doorvoer hebt op je wifi gewoon 60mbit via de wifi en gewoon 120 mbit via de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 13:01
Sinds een aantal dagen heb een upgrade van mijn UPC pakket, ik heb nu 60 mbit ipv 25 mbit. Mijn vorige internetverbinding werkte goed in combinatie met mijn 25 mbit verbinding. Mijn 60 mbit verbinding werkt goed zolang ik de tv kabel niet op de splitter heb aangesloten. Zodra ik de tv kabel heb aangesloten haal ik amper 3 mbit qua snelheid. Wie kan me helpen met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 13:01
Bleek de coax kabel van de tv te zijn, ik heb deze vervangen en weg was het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Beste tweakers,

Sinds begin deze maand heb ik mijn eerste eigen kleine oude huisje in een flat binnen het UPC gebied. Echter ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik hier een modem aan zou moeten sluiten. In de meterskast is niets te vinden van een (groene) kabel van UPC. Het enige dat ik kan vinden is dit in de huiskamer:

Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/3926/p1010379h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/4091/p1010380y.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/1126/p1010381e.jpg

Dit ziet er vrij antiek uit en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het nu precies is en of ik hier een modem op aan zou kunnen sluiten zoals ik dat op een conventionele wandcontactdoos zou doen? Ik zou dit graag weten voordat ik een jaar aan UPC vast zit. Bijvoorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 11:38
ziggymaster schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:58:
Zijn er misschien meer mensen met de cisco DVR die problemen hebben met opgenomen programma's terugkijken?
Je kunt de programma's selecteren (doorgaan of opnieuw afspelen) en daarna wordt het beeld zwart, en gebeurt er verder niets.
Ik moet nu elke dag de DVR resetten(stroom eraf), en daarna werkt het wel.
Contact met onze grote vrinden van de helpdesk resulteert voorlopig nog niet in het gewenste resultaat O-)
Heb exact hetzelfde probleem, maar dan met de Thomson PVR's. (zowel de zilvere als de zwarte). Het schijnt aan de firmware te liggen. Heb ondertussen al zo'n 6 a 7 mediaboxen geprobeerd, maar allemaal hetzelfde probleem. Via het Chelloo forum heb ik ook nog contact gehad met een medewerker van UPC, en van hem een 'nieuw' model gekregen (zwarte thomson PVR). Maar ook deze had hetzelfde probleem. Het probleem is bekend bij UPC, maar ze hebben er niet echt haast bij om het te fixen (bij mij speelt het al sinds december 2010 geloof ik). De verwachting is dat dit in de loop van dit jaar gefixed wordt middels een firmware-upgrade.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Rushwood schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:33:
Beste tweakers,

Sinds begin deze maand heb ik mijn eerste eigen kleine oude huisje in een flat binnen het UPC gebied. Echter ben ik er nog niet helemaal achter hoe ik hier een modem aan zou moeten sluiten. In de meterskast is niets te vinden van een (groene) kabel van UPC. Het enige dat ik kan vinden is dit in de huiskamer:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit ziet er vrij antiek uit en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het nu precies is en of ik hier een modem op aan zou kunnen sluiten zoals ik dat op een conventionele wandcontactdoos zou doen? Ik zou dit graag weten voordat ik een jaar aan UPC vast zit. Bijvoorbaat dank.
hier heb je helemaal niks aan voor internet en telefonie, er staat namelijk ook op tv en r (of radio)
hier krijg je dus je beeld op tis een beetje antiek inderdaad maar dat is een kwestie van voor 5 euro een doosje kopen bij de formido (kabels loshalen zorgen dat ze goed zijn afgeschermd en daarin weer vastzetten)

je moet dus ergens anders zoeken (toch in de meterkast)

als je zeker weet dat je geen aansluitingen hebt voor internet of telefonie (kan ik me niet voorstellen)
zou ik gewoon iemand van upc langs laten komen om een lijntje aan te laten leggen
en trouwens eerst even aan de beheerder van de flat of de verhuurder even contacteren of hij meer weet hoe en waar de aansluitingen zitten, het doosje dat je laat zien is in ieder geval niet van belang en wij kunnen niet zien hoe het in jouw huis zit

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 394709 op 07-08-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Rushwood schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:33:
Beste tweakers,

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als nieuwe klant van UPC kan je gratis als je er niet uit komt het laten installeren. Mocht er dan wat mis blijken met de wandcontactdoos word deze vervangen.

• ziggymaster
  • Niet online
Wat is nu de nieuwste DVR?Heb gister een 'nieuwe' DVR gekregen.(In een doos zonder UPC zegel, met gebruikte afstandbediening en een goor display => ;w )
Alleen nu heb ik weer zo'n cisco verwarming gekregen?
Op de reclame zie ik een zilverkleurig apparaat , of is dit geen DVR?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ziggymaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:23:
Wat is nu de nieuwste DVR?Heb gister een 'nieuwe' DVR gekregen.(In een doos zonder UPC zegel, met gebruikte afstandbediening en een goor display => ;w )
Alleen nu heb ik weer zo'n cisco verwarming gekregen?
Op de reclame zie ik een zilverkleurig apparaat , of is dit geen DVR?
Ja maar dat is de versie zonder HDMI geloof ik. Ik heb ook de Cisco en die werkt op zich prima. Ik zou UPC wel even bellen of ze een nieuwe willen sturen, omdat deze niet goed is.

• ziggymaster
  • Niet online
Jordy van e schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 07:28:
[...]

Ja maar dat is de versie zonder HDMI geloof ik. Ik heb ook de Cisco en die werkt op zich prima. Ik zou UPC wel even bellen of ze een nieuwe willen sturen, omdat deze niet goed is.
OK.Is duidelijk.
Apparaat werkt ook gewoon verder, maar vroeg het me af.

andere vraag;
Wat zijn een beetje redelijke ping tijden voor de internetverbinding?Snelheid is verder perfect, maar heb wel eens het gevoel dat de verbinding 'stottert' met als gevolg vaak een time out bij diverse programma's.
Ook rechtstreeks bedraad op het modem ervaar ik dit.
Heb nu een ping van rond de 30ms.

• SirMemeAlot
  • Nu online
Hoevaak heb je de test uitgevoerd? Opzich is met een Ping van 30 niet veel mis.

[ Voor 67% gewijzigd door SirMemeAlot op 11-08-2011 13:39 ]

• ziggymaster
  • Niet online
@marnix;

test is gemiddelde van een aantal dagen, op zich goed dus?
SIgnaalkwaliteit op de mediabox,na de splitter is ong75%, het heeft dus waarschijnlijk geen zin dan het AOP te vervangen?

• SirMemeAlot
  • Nu online
@Ziggymaster, wat is het signaal kwaliteit als je de mediabox zonder de splitter?

Waar heb je de pingtest uitgevoerd?

[ Voor 17% gewijzigd door SirMemeAlot op 11-08-2011 14:34 ]

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
chrissis schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 17:26:
Bleek de coax kabel van de tv te zijn, ik heb deze vervangen en weg was het probleem.
Ik ga van 30Mbps naar 60Mbps en mijn Arris modem wordt vervangen door een Cisco. Heb je nog problemen ondervonden met de modem wissel? Ging dat vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 11:21
Hey,

Sinds woensdag is mijn downloadsnelheid van 58mbps gedaald naar 9,5 mbps. De uploadsnelheid was 6mbps en is nu nog steeds 6mbps. Heeft iemand anders last van snelheids dalingen in regio Amsterdam? Op de UPC chat konden ze niks ontdekken en moest ik een test draaien onder veilige modus. Daar behaalde ik dezelfde lage snelheid. Heeft iemand anders problemen of een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 09:44
Zojuist de nieuwe factuur ontvangen en weer een euro goedkoper maar dat zijn de Standaard TV/Radio kosten. Abo is nog steeds 35 euro maar scheelt toch weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Vibonacci schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:34:
Hey,

Sinds woensdag is mijn downloadsnelheid van 58mbps gedaald naar 9,5 mbps. De uploadsnelheid was 6mbps en is nu nog steeds 6mbps. Heeft iemand anders last van snelheids dalingen in regio Amsterdam? Op de UPC chat konden ze niks ontdekken en moest ik een test draaien onder veilige modus. Daar behaalde ik dezelfde lage snelheid. Heeft iemand anders problemen of een advies?
Er zijn meer mensen in de regio A'dam die daar last van hebben. Kijk eens op dit (hiervoor speciaal in het leven geroepen) topic:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
Is toch onmogelijk dat er door capaciteitsproblemen je snelheid met een factor 1/6 veranderd? en dan heb ik het nog over speedtests van in de vroege ochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 23:52
Kan iemand mij vertellen hoe ik de firewall configureer op de Thompson modem? (TWG870U model)
Ik wil boxee.iso blokkeren of als adres http://www.boxee.tv/download/boxeebox
Onder het kopje Firewall valt er niet veel te doen, nu heb ik onder Parental Control als keyword "boxee.iso" toegevoegd.

Allereerst is dit de juiste methode?
En werkt dit alleen als ik zelf dit bestand wil downloaden, of ook als het bestand automatisch gedownload zou worden? (firmware update)

Ik wil dus dat mijn Boxee Box niet meer update, (laatse update was drama..), en ik vroeg me af of ik dit dan dus op de juiste manier oplos.
De reden dat ik het zo wil aanpakken is omdat de updates gepusht worden en je dus niet kan weigeren.

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik twijfel er nogal over, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 25-04 15:56
Sloebie schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:28:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de firewall configureer op de Thompson modem? (TWG870U model)
Ik wil boxee.iso blokkeren of als adres http://www.boxee.tv/download/boxeebox
Onder het kopje Firewall valt er niet veel te doen, nu heb ik onder Parental Control als keyword "boxee.iso" toegevoegd.

Allereerst is dit de juiste methode?
En werkt dit alleen als ik zelf dit bestand wil downloaden, of ook als het bestand automatisch gedownload zou worden? (firmware update)

Ik wil dus dat mijn Boxee Box niet meer update, (laatse update was drama..), en ik vroeg me af of ik dit dan dus op de juiste manier oplos.
De reden dat ik het zo wil aanpakken is omdat de updates gepusht worden en je dus niet kan weigeren.

Sorry voor de wellicht domme vraag, maar ik twijfel er nogal over, vandaar.
Kun je de Boxee box niet een andere DNS server geven? bv die van opendns, en dan zelf daar boxee.tv in blocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

ziggymaster schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:12:
@marnix;

test is gemiddelde van een aantal dagen, op zich goed dus?
SIgnaalkwaliteit op de mediabox,na de splitter is ong75%, het heeft dus waarschijnlijk geen zin dan het AOP te vervangen?
Nee 75% is prima. Ik haal draadloos een ping van 15 gemeten op speedtest.net over verschillende servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Niet online
Jordy van e schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 07:48:
[...]

Nee 75% is prima. Ik haal draadloos een ping van 15 gemeten op speedtest.net over verschillende servers.
Ik speel geen spelletjes verder online, maar ik heb zo'n 30ms gemiddeld ook op verschillende servers via speedtest.
Ben alleen benieuwd of je het omlaag zou kunnen krijgen(less is more in dit geval :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vibonacci schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:05:
Is toch onmogelijk dat er door capaciteitsproblemen je snelheid met een factor 1/6 veranderd? en dan heb ik het nog over speedtests van in de vroege ochtend
Eens. 's Ochtends is er niet eens een derde van het verkeer op het internet als 's avonds. Als je 's ochtends en 's avonds hetzelfde meet heeft het geen drol met capaciteit te maken. Nerdwebber zit helaas zonder kennis dingen na te praten, iets wat in dat topic helaas structureel is.

Maar goed, wat dan wel?

Speelt die lage downloadsnelheid nog steeds?
Krijg je dezelfde snelheden als je op andere manier test (bijv grote bestand ergens downloaden - niet 100% nauwkeurig, maar verschil 10 vs 60Mb/s kun je duidelijk genoeg vinden)
Heb je een andere PC/apparaat waar je op kunt testen?
Wat voor modem heb je? Helpt een reset? Als het een modem+router onding is, helpt terugzetten naar fabrieksinstellingen?

En zomaar een wilde gok: heb je link & duplex gecontroleerd. Als je NIC in 10Mb modus zit te draaien zou je exact dit verwachten... als dat het geval is kan het gare autonegotiation zijn, maar het kan ook wijzen op een gare UTP kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 13-08-2011 15:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vanochtend regelmatig een wegvallende verbinding gehad bij UPC. Andere hier ook last van toevallig? regio apeldoorn

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibonacci
dion_b schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:12:
[...]
Speelt die lage downloadsnelheid nog steeds?
Krijg je dezelfde snelheden als je op andere manier test (bijv grote bestand ergens downloaden - niet 100% nauwkeurig, maar verschil 10 vs 60Mb/s kun je duidelijk genoeg vinden)
Heb je een andere PC/apparaat waar je op kunt testen?
Wat voor modem heb je? Helpt een reset? Als het een modem+router onding is, helpt terugzetten naar fabrieksinstellingen?

En zomaar een wilde gok: heb je link & duplex gecontroleerd. Als je NIC in 10Mb modus zit te draaien zou je exact dit verwachten... als dat het geval is kan het gare autonegotiation zijn, maar het kan ook wijzen op een gare UTP kabel.
Ja, het speelt nu al 4 dagen. Ik heb de speedtests vanaf verschillende servers gedraaid en ook met torrent kom ik aan max die snelheid (komt neer op 1,1mb/sec). Raar blijft dat ping laag is en upload snelheid gewoon goed en de verbinding gewoon stabiel is, maar wel op die lage download.
Ik heb het modem gereset en de fabrieksinstellingen geprobeerd. Verder heb ik de speedtests onder veilige modus gedraaid. Ik heb geen laptop om mee te testen. Ik heb windows defender en AVG gedraaid. Het OS is win7-64.

Ik hoopte dat het iets was wat vanzelf zou verdwijnen (dat gebeurt wel eens vaker) maar helaas is dat niet zo. Ook is de UPC chat niet beschikbaar in het weekend en dat is balen.

Wat bedoel je met het controleren van link&duplex? De kabels steken er gewoon in en ik heb geen huisdieren die eraan knagen.. :+

EDIT:
BELACHELIJK! 1 minuut nadat ik dit bericht post is de snelheid weer 60mbps. Het enige wat ik heb gedaan is op vrijdag zeiken op de UPC chat. Ik verdenk ze van vuil spel maar verder kan ik er niks over zeggen...

[ Voor 7% gewijzigd door Vibonacci op 14-08-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:53

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vibonacci schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:31:
...Ik verdenk ze van vuil spel maar verder kan ik er niks over zeggen...
nofi, maar denk je echt dat ze de moeite nemen om een klant dwars te zitten ? (Als dat technisch al mogelijk zou zijn zonder dat er ergens een 'alarm' af gaat).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Nerdwebber zit helaas zonder kennis dingen na te praten, iets wat in dat topic helaas structureel is.
Wat een onzin. Ik heb hem alleen doorverwezen naar het chelloo forum waar wordt uitgelegd in welke situaties er sprake is van een capaciteitsprobleem. Niets meer en niets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las in dit topic over Netgear en wegvallende verbindingen. Dit heb ik zelf ook gehad. Nu met een sitecom router nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb echt al maanden last van een klapperende internet verbinding. Internet knalt er soms 2/3x per dag uit, 2x per uur kan ook en 2x in een kwartier komt ook voor. Heel random. Heeft nergens verband mee lijkt het.
Monteur is tijd terug geweest en die vertelde dat het modem de verbinding kwijt raakte en dan alle frequenties(?) opnieuw ging scannen en dat het daarom soms wel eens 2 uur kon duren voor de verbinding terug was (tenzij ik de stroom eruit trek en terug doe, dan werkt het binnen een minuut weer).
Hij heeft toen wat kabels en dingen vervangen en het is nog steeds huilen met de pet op. Nu wil ik binnenkort upgraden naar 120Mbit(nu 30Mbit) maar niet met zo'n bagger verbinding. Iemand nog tips ?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
@DennusB

Het is lastig te zeggen zo. Heb je je internetverbinding bedraad aangesloten of onbedraad, gebruik je nog een router er tussen of heb je je verbinding rechtstreeks aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:28:
@DennusB

Het is lastig te zeggen zo. Heb je je internetverbinding bedraad aangesloten of onbedraad, gebruik je nog een router er tussen of heb je je verbinding rechtstreeks aangesloten?
Bedraad met een Linksys router. Nieuwe router is onderweg om dat te testen

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
DennusB schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:30:
[...]

Bedraad met een Linksys router. Nieuwe router is onderweg om dat te testen
Het is handiger om zonder router te testen. Je computer rechtstreeks aansluiten op het eerste aansluitpunt, als dit wel werkt dan weet je inderdaad dat het aan de router ligt. Mocht het probleem niet opgelost zijn, moet je UPC Helpdesk gewoon weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vibonacci schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:31:
[...]

Ja, het speelt nu al 4 dagen. Ik heb de speedtests vanaf verschillende servers gedraaid en ook met torrent kom ik aan max die snelheid (komt neer op 1,1mb/sec). Raar blijft dat ping laag is en upload snelheid gewoon goed en de verbinding gewoon stabiel is, maar wel op die lage download.
Ik heb het modem gereset en de fabrieksinstellingen geprobeerd. Verder heb ik de speedtests onder veilige modus gedraaid. Ik heb geen laptop om mee te testen. Ik heb windows defender en AVG gedraaid. Het OS is win7-64.
De basis van AVG is een mooie, lichte virusscanner, maar sinds een jaar of twee wordt ongevraagd ook de Link Scanner meegeinstalleerd, tenzij je advanced install doet en het uitvinkt. En die link scanner is een notoire probleemgeval bij snelheid. Exact wat de impact is verschilt nogal, maar ik heb het m'n eigen 120Mb verbinding tot 34Mb/s zien beperken. Dat is verhoudingsgewijs nog niet eens zoveel beter dan wat jij ervaarde.
Wat bedoel je met het controleren van link&duplex? De kabels steken er gewoon in en ik heb geen huisdieren die eraan knagen.. :+
Eeh... doe eens zoeken op de termen "link speed" en "duplex". Nogal basic netwerkkennis. Bij de status van je netwerk adapters te vinden onder Windows.
Juist omdat je maar één PC aangesloten hebt zou ik in deze ricihting kijken...

Ik hoopte dat het iets was wat vanzelf zou verdwijnen (dat gebeurt wel eens vaker) maar helaas is dat niet zo. Ook is de UPC chat niet beschikbaar in het weekend en dat is balen.

EDIT:
BELACHELIJK! 1 minuut nadat ik dit bericht post is de snelheid weer 60mbps. Het enige wat ik heb gedaan is op vrijdag zeiken op de UPC chat. Ik verdenk ze van vuil spel maar verder kan ik er niks over zeggen...
Oplossen = "vuil spel"? 8)7

Los daarvan, enige wat aan die kant verkeerd had kunnen zitten is dat ze je modem de verkeerde abonnementsvorm gegeven zouden hebben- maar dan had je die upload niet gehaald. Tot nader orde zou ik in eerste instantie software en in tweede instantie een NIC die in 10Mb-modus gefloept was verdeken.
Nerdwebber schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:13:
[...]

Wat een onzin. Ik heb hem alleen doorverwezen naar het chelloo forum waar wordt uitgelegd in welke situaties er sprake is van een capaciteitsprobleem. Niets meer en niets minder.
Als je met droge ogen beweert dat iemand die 's ochtends en 's avonds exact hetzelfde meet last zou kunnen hebben van een capaciteitsprobleem weet je niet waar je het over hebt.
SirMemeAlot schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Het is handiger om zonder router te testen. Je computer rechtstreeks aansluiten op het eerste aansluitpunt, als dit wel werkt dan weet je inderdaad dat het aan de router ligt. Mocht het probleem niet opgelost zijn, moet je UPC Helpdesk gewoon weer bellen.
Inderdaad. Het zou nogal zonde zijn om steeds nieuwe routers te kopen als daar het probleem helemaal niet ligt. Altijd eerst uitsluiten, al moet je daarvoor een laptop lenen of wat dan ook. En als het aan de provider blijkt te liggen heb je gelijk een stuk beter verhaal :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:58:
[...]

[...]

Als je met droge ogen beweert dat iemand die 's ochtends en 's avonds exact hetzelfde meet last zou kunnen hebben van een capaciteitsprobleem weet je niet waar je het over hebt.

[...]
Helemaal eens. Ik heb dat ook nooit beweerd. Misschien ben je met iemand anders in de war?
En omdat er meestal in dit topic wordt geklaagd hier maar eens een positief bericht.
Ik had vanaf begin vorige week last van connectieproblemen. HD gebeld, 2x monteur geweest, modem vervangen en.........probleem opgelost, verbinding stabiel en vanochtend voor het eerst boven de 120Mbit
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1434904868.png Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/45346381.png

[ Voor 33% gewijzigd door Nerdwebber op 16-08-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
@Nerdwebber,

Dat zijn echt hele nette speedtest resultaten, in de meeste gevallen haal je vaak maar 80% op zulke snelheidstesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 14:46
Ik heb (in almere) ook sinds een week last van een haperende verbinding soms 3x op een avond dat ie er dan even 3 min uit ligt en dan weer up is (modem lijkt herstart te worden)

upc gebeld die zeggen dat het aan de netwerk kabels kan liggen maar daar gebeurd niks mee volgens mij en daar gaat dan volgens mij het modem toch niet spontaan van herstarten of wel ? voor ik alle kabels ga na lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
@marco4all
Ik had vorige week hetzelfde. In de log file van mijn router was te zien dat ik wel drie keer per dag spontaan een nieuw ip adres kreeg. Als modem off line ging werkte ook de telefoon niet meer. Ook met de pc rechtstreeks aan het modem bleef het probleem zich voordoen. HD gebeld en de volgende dag was er al een monteur. Die kon niets vinden en is na een signaalmeting (die goed was) weer vertrokken. Echter de connectieproblemen bleven. Weer HD gebeld. Volgende dag weer een monteur bij mij thuis. Die vertelde dat er wel een grote storing was geweest in mijn postcodegebied maar hij heeft voor de zekerheid toch het modem verwisseld. Nu loopt allles weer als een zonnetje en heb ik sinds de omruil geen uitval meer gehad. Ook de snelheid is optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb daar ook al een tijdje last van. Storingen waren helaas telkens zo kort dat ik UPC nooit aan de lijn kreeg tijdens een echte storing.

Toch maar eens via Twitter een berichtje ingeschoten, waarop UPC contact opnam. Na alles doorgesproken te hebben wist hij ook niet precies wat het was, maar gaf wel aan dat ik nog een oude revisie TWG-870 heb. Blijkbaar zijn de latere versies beter afgeschermd wat tegen soortgelijke problemen gedaan is. Hij kon niet garanderen dat het zou helpen, maar wilde het gewoon uitsluiten. Ik krijg dus een nieuw modem. Daarna even verder kijken hoe het gaat.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:18:
[...]

Helemaal eens. Ik heb dat ook nooit beweerd. Misschien ben je met iemand anders in de war?
Hierboven. Nog voordat er ook maar één woord gerept is over wanneer bepaalde snelheden gehaald worden verwijs je al door naar het Chelloo.com capaciteitsproblementopic:
Nerdwebber schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:50:
[...]

Er zijn meer mensen in de regio A'dam die daar last van hebben. Kijk eens op dit (hiervoor speciaal in het leven geroepen) topic:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0
" Postcodegebieden waar men momenteel last heeft van capaciteitsproblemen" dus...

En jawel, volgende post bewijst dat het voorbarig was:
Vibonacci schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:05:
Graag voortaan eerst feiten verzamelen en dan pas oordelen en doorverwijzen. Gelijk zodra iemand met een trage verbinding komt naar een topic over capaciteitsproblemen sturen is ronduit voorbarig en ook nog eens tendentieus.

Bewaar beweringen van capaciteitsproblemen voor de klassieke symptomen: 's ochtends perfecte snelheid, 's avonds bedroevend. Het is echt geen rocket science om die diagnose correct te stellen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
@dion_b
Onzin, een doorverwijzing is geen oordeel en geen diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Kort vraagje over de CI+ module: mijn Sony TV is niet gecertificeerd voor CI+ volgens de UPC site. Momenteel werkt mijn TV echter wel met een digitenne CI insteekkaart. Is het aannemelijk dat een UPC CI+ insteekkaart wel goed werkt op mijn TV, ondanks dat deze officieel niet ondersteund wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nerdwebber schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:18:
@dion_b
Onzin, een doorverwijzing is geen oordeel en geen diagnose.
Dus als ik jou zou doorverwijzen naar www.watbenjedan.nl zou ik geen enkele oordeel vellen?

Een doorverwijzing kan en wordt wel degelijk opgevat als impliciet oordeel en diagnose. Je stuurt hem immers door naar een topic over capaciteitsproblemen, incl dat melding dat er in "regio A'dam" wat is dat? hoe zit UPC's netwerk in Amsterdam in elkaar? ik weet het niet - jij wel? en niet naar eentje over pakweg snelheidsproblemen tgv trage routers of over brakke software die je snelheid beinvloedt.

Zonder info kun je niet goed doorverwijzen - *iedere* doorverwijzing was op dat moment fout geweest, enige juiste actie als je zonodig iets moest posten was om meer info te vragen. Post on-topic en behulpzaam of post niet.
Anoniem: 146875 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:05:
Kort vraagje over de CI+ module: mijn Sony TV is niet gecertificeerd voor CI+ volgens de UPC site. Momenteel werkt mijn TV echter wel met een digitenne CI insteekkaart. Is het aannemelijk dat een UPC CI+ insteekkaart wel goed werkt op mijn TV, ondanks dat deze officieel niet ondersteund wordt?
Dit topic:
UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Ander topic:
UPC Digital TV - Deel 6

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 17-08-2011 16:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
dion_b schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:46:
[...]

Dus als ik jou zou doorverwijzen naar www.watbenjedan.nl zou ik geen enkele oordeel vellen?
Dat is nou juist waar het om draait. Jij verwijst door naar een site die jouw oordeel weergeeft. Ik verwijs door naar een site die informatie geeft.
Wat mij betreft is deze discussie gesloten. Ik denk dat we het eens zijn dat we het niet eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 01:27
Ik heb sinds begin deze maand ook UPC internet, echter heb ik elke week een paar keer packet loss en een hoge ping(vooral in de avond).

Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar die konden mij tot nu toe nog niet echt verder helpen, ik vroeg me af of er meer mensen met zulke problemen zijn en eventueel een oplossingen hebben?

Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem zich tijdelijk oplost door even de modem opnieuw aan en uit te zetten.

Ik heb het met een zonder router getest en met beide manieren heb ik dit probleem, bij UPC zeggen ze dat ze het kunnen terug zien in de log files maar dat ze niet weten wat het veroorzaakt of hoe ze het op moeten lossen.

[ Voor 33% gewijzigd door Gijs007 op 17-08-2011 23:30 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:03
Goed, ook ik heb UPC sinds een maand. Sinds een paar dagen valt mijn internet er regelmatig uit. Het restarten van mijn router en modem hebben totaal geen effect. Ook niet als ik mijn netwerkkabel rechtstreeks met mijn modem verbindt. Heel irritant! Geen idee hoe ik dit kan oplossen of waar het aan ligt. De helpdesk ga ik niet bellen, omdat ik weet dat het totaal geen nut heeft. (Bericht van Gijs007 en anderen bevestigen dit weer.)

Maar afwachten allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Afwachten helpt sowieso niet hoor. Je kunt nog zulke slechte ervaringen met de helpdesk hebben (ook al hebben ik en anderen in dit topic dat absoluut niet), maar als je ze niet vertelt dat je problemen hebt kan het lang duren voordat het opgelost wordt. :)

Oftewel: begin met documenteren. Hou bij wanneer de storingen zijn en hoe lang ze duren. Neem als je wat gegevens hebt contact op met de helpdesk en ze zullen je echt niet zomaar wegwuiven. Ik heb wel eens gehad dat ik gewoon belde om te vragen wat er aan de hand was (klein beetje instabiliteit) en nog helemaal niet aan een monteur dacht, maar ik twee dagen later al een wijkmonteur op de stoep had. Daarnaast heb ik prima ervaringen met het webcare team via Twitter. Alleen contact per email is tergend langzaam, dat kan ik je in elk geval wel afraden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1 ... 64 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.