Ik heb hetzelfde probleem, modem die uitvalt en dan alleen DS knippert of heel erg hoge pings en timeouts of erger nog een onbruikbare verbinding (56k).Gijs007 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:44:
Ik heb sinds begin deze maand ook UPC internet, echter heb ik elke week een paar keer packet loss en een hoge ping(vooral in de avond).
Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar die konden mij tot nu toe nog niet echt verder helpen, ik vroeg me af of er meer mensen met zulke problemen zijn en eventueel een oplossingen hebben?
Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem zich tijdelijk oplost door even de modem opnieuw aan en uit te zetten.
Ik heb het met een zonder router getest en met beide manieren heb ik dit probleem, bij UPC zeggen ze dat ze het kunnen terug zien in de log files maar dat ze niet weten wat het veroorzaakt of hoe ze het op moeten lossen.
Nu is het probleem toevallig weer niet aanwezig..
Helpdesk wil best helpen als je maar laat blijken dat je bewijs hebt, logfiles en tijden hebt etc. Ik heb dit alles doorgezet en er komt a.s. donderdag al een monteur. Ik ga vragen of hij preventief de AOP en de modem vervangt (cisco). Als het probleem daarna nog aanwezig is dan weet je in iedere geval dat het buiten het huis moet liggen (ik heb het afgelopen jaar niets veranderd aan mijn bekabeling/netwerk).Ozjifu schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:
Goed, ook ik heb UPC sinds een maand. Sinds een paar dagen valt mijn internet er regelmatig uit. Het restarten van mijn router en modem hebben totaal geen effect. Ook niet als ik mijn netwerkkabel rechtstreeks met mijn modem verbindt. Heel irritant! Geen idee hoe ik dit kan oplossen of waar het aan ligt. De helpdesk ga ik niet bellen, omdat ik weet dat het totaal geen nut heeft. (Bericht van Gijs007 en anderen bevestigen dit weer.)
Maar afwachten allemaal..
Hier wat screenshots:

Bovenstaande screenshots zijn van de afgelopen dagen (middag en avond)
Dit probleem treed op met een directe verbinding met het modem en ook met de tussenkomst van een high end router. Nu heb ik bijvoorbeeld nergens last van, dus ik heb zo'n vermoeden dat het eerder buitenshuis ligt.. (te weinig capaciteit? klapperende verbinding?).
edit : Ik lees op het Cheello forum meer berichten over hetzelfde probleem. Het lijkt een probleem bij UPC te zijn die al enige tijd bestaat en wellicht al opgelost is? Vanaf vandaag heb ik tot nu toe geen problemen.. ik zal jullie op de hoogte houden.
[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 24-08-2011 09:53 ]