UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.884 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gijs007 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:44:
Ik heb sinds begin deze maand ook UPC internet, echter heb ik elke week een paar keer packet loss en een hoge ping(vooral in de avond).

Ik heb inmiddels contact gehad met de helpdesk maar die konden mij tot nu toe nog niet echt verder helpen, ik vroeg me af of er meer mensen met zulke problemen zijn en eventueel een oplossingen hebben?

Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem zich tijdelijk oplost door even de modem opnieuw aan en uit te zetten.

Ik heb het met een zonder router getest en met beide manieren heb ik dit probleem, bij UPC zeggen ze dat ze het kunnen terug zien in de log files maar dat ze niet weten wat het veroorzaakt of hoe ze het op moeten lossen.
Ik heb hetzelfde probleem, modem die uitvalt en dan alleen DS knippert of heel erg hoge pings en timeouts of erger nog een onbruikbare verbinding (56k).

Nu is het probleem toevallig weer niet aanwezig..
Ozjifu schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:24:
Goed, ook ik heb UPC sinds een maand. Sinds een paar dagen valt mijn internet er regelmatig uit. Het restarten van mijn router en modem hebben totaal geen effect. Ook niet als ik mijn netwerkkabel rechtstreeks met mijn modem verbindt. Heel irritant! Geen idee hoe ik dit kan oplossen of waar het aan ligt. De helpdesk ga ik niet bellen, omdat ik weet dat het totaal geen nut heeft. (Bericht van Gijs007 en anderen bevestigen dit weer.)

Maar afwachten allemaal..
Helpdesk wil best helpen als je maar laat blijken dat je bewijs hebt, logfiles en tijden hebt etc. Ik heb dit alles doorgezet en er komt a.s. donderdag al een monteur. Ik ga vragen of hij preventief de AOP en de modem vervangt (cisco). Als het probleem daarna nog aanwezig is dan weet je in iedere geval dat het buiten het huis moet liggen (ik heb het afgelopen jaar niets veranderd aan mijn bekabeling/netwerk).

Hier wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/verbindingmodem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/verbinding02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/verbinding03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/verbinding04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/verbinding05.jpg

Bovenstaande screenshots zijn van de afgelopen dagen (middag en avond)

Dit probleem treed op met een directe verbinding met het modem en ook met de tussenkomst van een high end router. Nu heb ik bijvoorbeeld nergens last van, dus ik heb zo'n vermoeden dat het eerder buitenshuis ligt.. (te weinig capaciteit? klapperende verbinding?).

edit : Ik lees op het Cheello forum meer berichten over hetzelfde probleem. Het lijkt een probleem bij UPC te zijn die al enige tijd bestaat en wellicht al opgelost is? Vanaf vandaag heb ik tot nu toe geen problemen.. ik zal jullie op de hoogte houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 24-08-2011 09:53 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Packetloss en hoge ping is dudelijk :X

Of wat je op Chelloo leest relevant is, is maar de vraag - daar zitten iets teveel mensen die elkaar napraten, en gelijk roepen dat iedereen met dezelfde symptomen hetzelfde probleem heeft, al zitten er zat tussen die gewoon hun eigen upload plattrekken met torrents e.d.

Als je met één PC direct op de modem dit soort troep krijgt is dat onwaarschijnlijk - althans ik ga er dan even vanuit dat je getest hebt met alle onnodige services uit enzo.

Klapperende verbinding lijkt het niet op, de DOCSIS verbinding zit in het OSI-model in Layer 1, oftewel fysieke laag. Als daar wat klappert ervaar je het puur als uitval op layer 3 (IP), terwijl hier de pingtijden ook als het niet uitvalt soms de hoogte in schieten. Het rare is dat het niet continu slecht is maar juist voortdurend op en neer springt. Zoiets ben ik zelf nooit tegengekomen.

Snap eigenlijk niet dat hier een monteur voor aangestuurd wordt door UPC - die kunnen (wat respectloos gesteld) alleen kloten aan de kabeltjes. Ik zie geen problemen op dat niveau. Het enige wat zou kunnen helpen is de modem vervangen, maar lijkt me sterk dat het daaraan zou liggen. Succes...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met een beetje mazzel krijgt hij een wijkmonteur i.p.v. een gewone monteur (of zit daar geen verschil meer tussen)? Heb ik dus ook een keer gehad, voor een soortgelijk (maar niet zo extreem) probleem. Nadat de monteur bij mij thuis vast had gesteld dat het niet lokaal lag, is hij in z'n auto gestapt om de wijk rond te rijden. Bij een bepaalde kast in mijn wijk die hij controleerde bleek nogal wat fout te zitten, waarna mijn problemen daadwerkelijk weg waren.

Ik heb overigens een paar maand terug even voor korte tijd ook zulke problemen gehad. Maar dat was na een weekje weer weg en sindsdien is dat nooit meer teruggekomen. Ook af en toe packetloss en af en toe hoge pings.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Inderdaad erg vervelend. Als de monteur niets voor mij kan betekenen ga ik in iedere geval vragen om mijn modem preventief te vervangen voor een nieuwe cisco. Heb ik in iedere geval nog een schakel uitgesloten (al vraag ik me af of dit zin heeft aangezien het nu wel weer goed werkt.. en dus afwisselend is).

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:04:
Of wat je op Chelloo leest relevant is, is maar de vraag - daar zitten iets teveel mensen die elkaar napraten, en gelijk roepen dat iedereen met dezelfde symptomen hetzelfde probleem heeft, al zitten er zat tussen die gewoon hun eigen upload plattrekken met torrents e.d.
Hoe weet jij nu weer dat daar mensen tussen zitten die zelf het probleem veroorzaken door torrents?
Ook weer zo'n voorbarige conclusie zonder onderbouwing. De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weleens een monteur laten komen wegens packetloss op de lijn.
Die zei toen dat in het "straatkastje" iets te zwak afgesteld was en had dit bijgesteld.
De monteur kwam tijdens de ochtend, helaas is de verbinding dan altijd goed en 's avonds was de packetloss weer terug zoals gewoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mr. Jinx schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Hoe weet jij nu weer dat daar mensen tussen zitten die zelf het probleem veroorzaken door torrents?
Ook weer zo'n voorbarige conclusie zonder onderbouwing. De pot verwijt de ketel zullen we maar zeggen :+
Onderbouwing? Topics als dit:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=40003.0
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=40766.0

Begrijp me niet verkeerd, er lopen op chelloo.com genoeg mensen rond met zat kennis, vaak meer specifieke info dan hier, alleen is dat een kleine minderheid en wordt er - met name in grote topics als http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0 ongelofelijk nagepraat door de rest, net zoals hier trouwens ook te pas en onpas gebeurd: zonder enige vorm van troubleshooting gelijk "weten" waar het aan ligt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:20:
Ik heb ook weleens een monteur laten komen wegens packetloss op de lijn.
Die zei toen dat in het "straatkastje" iets te zwak afgesteld was en had dit bijgesteld.
De monteur kwam tijdens de ochtend, helaas is de verbinding dan altijd goed en 's avonds was de packetloss weer terug zoals gewoonlijk..
Bij alleen packetloss kan het heel goed liggen aan brakke coaxverbindingen, maar dat is iets wezenlijk anders dan wat Workaholic laat zien: continu schommelende pingtijden met af en toe zo'n uitschieter dat de packet verloren beschouwd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net m'n 120Mbit internet pakket ontvangen ter upgrade van m'n 30Mbit pakket. Modem werkt al maar nog wel op 30Mbit. Iemand enig idee hoelang dat nog kan duren?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DennusB schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:00:
Net m'n 120Mbit internet pakket ontvangen ter upgrade van m'n 30Mbit pakket. Modem werkt al maar nog wel op 30Mbit. Iemand enig idee hoelang dat nog kan duren?
Bij mij duurde het destijds nogal lang (ik moest ze bellen), omdat ze het vergeten waren aan te passen. Maar normaliter zou het met een dag of zo wel aangepast zijn dacht ik zo. Anders voor de zekerheid vanavond laat of morgenvroeg even het modem van de stroom halen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:08:
[...]

Bij mij duurde het destijds nogal lang (ik moest ze bellen), omdat ze het vergeten waren aan te passen. Maar normaliter zou het met een dag of zo wel aangepast zijn dacht ik zo. Anders voor de zekerheid vanavond laat of morgenvroeg even het modem van de stroom halen.
Woei. Hij doet het al :) Haal nu 92Mbps :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:59:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, modem die uitvalt en dan alleen DS knippert of heel erg hoge pings en timeouts of erger nog een onbruikbare verbinding (56k).

Nu is het probleem toevallig weer niet aanwezig..
Morgenochtend komt de monteur en het probleem is nu nauwelijks aanwezig.. heel soms nog een timeout en de ping tijden zijn nu 35-45ms.

Lijkt toch heel erg op een capaciteitsprobleem wat sporadisch en afhankelijk van de drukte/moment optreed. Ik kan nu tenminste normaal internetten, maar bij mijn vorige post was het net een 56k modem.

Ben benieuwd wat die monteur morgen doet behalve roepen dat de signaalwaardes prima zijn :/

edit: zo ziet het er nu uit. relatief stabiel en tijdens het internetten geen last van. Met gamen zal het minder zijn.. Nog steeds niet acceptabel overigens, ik had dit vorige maand absoluut niet. Kunnen andere mensen dit is testen? gewoon 4x een cmd prompt met ping -t naar deze urls?

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/upc/verbinding06.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 24-08-2011 21:04 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Workaholic schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:53:
Kunnen andere mensen dit is testen? gewoon 4x een cmd prompt met ping -t naar deze urls?

[afbeelding]
Bij deze. Overigens om packetloss wat sneller naar voren te laten komen zou je de groote van de verzend buffer (-l) allicht wat hoger kunnen gooien. Ping's gaan voor mijn gevoel dan fors sneller verloren.

Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/misc/pings.png

Eve char: Warock <TEST>

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:09:
[...]

Woei. Hij doet het al :) Haal nu 92Mbps :P
92Mb/s?

Dat is vrijwel zeker een 100Mb switch, router of NIC, danwel een Cat5 UTP-kabel die de Gb niet trekt :o

Oslik blyat! Oslik!

• Workaholic
  • Niet online
Monteur zojuist geweest. Heeft modem geswapped en aangegeven dat dit eerst moet en dat er daarna pas een monteur voor de lijnmeting buiten + wijkcentrale wil komen.

Nieuwe modem geeft voorlopig nog geen timeouts.. nog maar even afwachten

Mijn V&A

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Cloud schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:02:
Ik heb daar ook al een tijdje last van. Storingen waren helaas telkens zo kort dat ik UPC nooit aan de lijn kreeg tijdens een echte storing.

Toch maar eens via Twitter een berichtje ingeschoten, waarop UPC contact opnam. Na alles doorgesproken te hebben wist hij ook niet precies wat het was, maar gaf wel aan dat ik nog een oude revisie TWG-870 heb. Blijkbaar zijn de latere versies beter afgeschermd wat tegen soortgelijke problemen gedaan is. Hij kon niet garanderen dat het zou helpen, maar wilde het gewoon uitsluiten. Ik krijg dus een nieuw modem. Daarna even verder kijken hoe het gaat.
Heb inmiddels sinds gistermorgen een geactiveerd modem en nog geen problemen tegengekomen. Sterker nog (maar dit is puur gevoelsmatig) heb ik het idee dat surfen ook een stuk stabieler gaat dan tevoren. Als ik een link aanklik dan is het gewoon pats en klaar. Waar ik eerder voor mijn gevoel toch elementjes had die nog later geladen werden.

Hardware revisie van dit modem lijkt een tikje hoger (1.1) en als ik mij niet vergis verschilt ook de software versie. Nou ja, baat het niet dan schaadt het niet natuurlijk; maar ik hoop dat de problemen nu definitief over zijn :) Toch snel opgelost via Twitter; ik had het nieuwe modem zelfs vorige week vrijdag al in huis. Alleen niet eerder aan toegekomen.

• DennusB
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:58:
[...]

92Mb/s?

Dat is vrijwel zeker een 100Mb switch, router of NIC, danwel een Cat5 UTP-kabel die de Gb niet trekt :o
Ja klopt. 1Gbit router is in aantocht, Ibood is alleen niet zo snel met leveren :X

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:16
Ik zie hier boven dat meer mensen hetzelfde probleem ervaren als ik, Ik heb vandaag mijn nieuwe modem aangesloten maar dit heeft het probleem voor mij nog niet opgelost.

Ik gebruik ping plotter om de ping tijden te analyseren omdat ping plotter meer informatie geeft en een grafiek met de tijden zodat je makkelijk kunt zien op welke momenten de ping tijden omhoog gaan of wanneer er pakket verlies op treed en ook bij welke hop dit gebeurt.

Wat mij opviel is dat het van af de 2de hop mis gaat, de eerste is mijn sitecom router.

En als ik van af een externe locatie ping plotter draai naar mijn upc ip adres dat het dan op de 9de hop fout gaat.(vanaf de 8ste hop is upc netwerk)

Misschien kunnen we onze resultaten samen bekijken om te zien of we op de zelfde momenten hier last van hebben en bij welke hop.

Hmm van af mijn externe locatie zie ik net dat er ook even iets mis ging op de 6de hop(nl-ams05a-rd2-xe-4-0-2.aorta.net)
een paar seconden later was dit weer voorbij en treed er weer pakket verlies op bij de 9de hop.

[ Voor 14% gewijzigd door Gijs007 op 25-08-2011 21:20 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batata007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:55
Ik heb een internet + televisie pakket van UCP, met de Cisco EPC3212 als modem. Daarachter hangt een Sitecom WL-341 V2 router. Nu wou ik eens nostalgisch gaan doen en een potje gaan counter-striken. Gedownload, geinstalleerd, maar ik vind geen servers..

Alle benodigde ports geforward in de sitecom, firewalls uit, nog steeds niets. Nu begon ik aan mezelf te twijfelen en heb ik de PC rechtstreeks aan de UPC Cisco modem gehangen. Nog steeds hetzelfde.
Als ik inlog op de cisco dan kan ik alleen de "Docsis WAN" en "Voice" tabs zien. Is het zo dat het UPC modem poorten blokkeert en/of een firewall heeft? Zo ja, hoe kan ik de instellingen daarvan wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Het modem blokkeert niets, staat gewoon als bridge ingesteld, en geeft dus alles gewoon door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Versteegrob schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:41:
Gebruiken hier meerdere mensen supernews?

Me snelheid is de hele week al langzaam, rond de 1500/2000kb/s terwijl het normaal rond de 7000 is. Volgens de test http://www.upc.nl/interne(...)7876oCFQSHDgodFUWzPQ is mij snelheid goed. Heb supernews net al gemaild of zij er iets meer van weten.
Wat haal je op een andere nieuwsserver :?

Indien hetzelfde: terecht dat je naar je internetverbinding kijkt. Indien (veel) meer, beter om naar de USP te kijken.

Door zelf dingen uit te sluiten weet je zeker dat je op de juiste plek escaleert (en kun je kastje-muur antwoorden voorkomen)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke ga daar mee aan de slag maar afgelopen maand haalde ik nog netjes 7000kb/s en heb zelf niks verandert. Wel had ik deze week een keer problemen met UPC, mijn internet moest toen opnieuw geactiveerd worden en dat is gebeurd. Het rare is dat de speedtest wel netjes de maximale snelheid aan geeft.

Heb verschillende nzb bestanden getest maar allemaal rond de 2000 / 3000 kb/s en daar wordt ik niet vrolijk van.

Net even getest met xsnews en het ligt dus niet aan de nieuwsservers maar aan UPC, morgen even bellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 28-08-2011 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:53:
[...]

Morgenochtend komt de monteur en het probleem is nu nauwelijks aanwezig.. heel soms nog een timeout en de ping tijden zijn nu 35-45ms.

Lijkt toch heel erg op een capaciteitsprobleem wat sporadisch en afhankelijk van de drukte/moment optreed. Ik kan nu tenminste normaal internetten, maar bij mijn vorige post was het net een 56k modem.

Ben benieuwd wat die monteur morgen doet behalve roepen dat de signaalwaardes prima zijn :/

edit: zo ziet het er nu uit. relatief stabiel en tijdens het internetten geen last van. Met gamen zal het minder zijn.. Nog steeds niet acceptabel overigens, ik had dit vorige maand absoluut niet. Kunnen andere mensen dit is testen? gewoon 4x een cmd prompt met ping -t naar deze urls?

[afbeelding]
En de problemen zijn weer terug :( Nieuwe modem en wederom weer timeouts op de zondag middag. Dit lijkt echt op het ouderwetse chello probleem waarbij er te veel mensen tegelijk online waren in de "spitsuren". Het enige verschil is dat het nu niet alleen langzaam is maar ook gewoon onbetrouwbaar is :(

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/upc/28aug1840.jpg

Pingtijden zijn relatief stabiel en laag, alleen die vervelende timeouts. Valt overigens geen potje mee te gamen en het surfen is soms ook gewoon traag vanwege die lelijke timeouts :(

[ Voor 9% gewijzigd door Workaholic op 28-08-2011 18:43 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ook een zeer schommelde ping hier, soms ~50ms, soms 4000ms. Nieuwsgroepen gaat normaal met 2.92MB/s, nu schommelt 'ie tussen de 0KB/s en de 350KB/s. Internetpagina's laden gaat traag en gamen is niet te doen met een ingame ping van 500ms...

Na een reset weer eventjes ping naar google.nl van 13ms maar steeg daarna weer naar gem. 1500ms en schommelde snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door Sefyu op 28-08-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

En hier ook problemen sinds gisteren.
Hoge pings (+/- 40ms) en 1.6 Mbit down.

Normaalgesproken 12MS en 58Mbit
UPC business fiber power (Apeldoorn)

[ Voor 28% gewijzigd door Hachy op 28-08-2011 22:04 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier in Apeldoorn last van lage snelheden en hoge ping met UPC 30 mbit.

gisteren hele dag 2 mbit download snelheid en hoge ping van rond de 100ms.

vandaag was snelheid weer 1-2 mbit met weer een ping van rond de 100ms.
ongeveer 23:00 uur savonds vandaag is de snelheid rond 12 mb en 40 ms ping.

EDIT: 0:46 : Nu haal ik de 28mbit download snelheid, :) ping is nog wel 40ms.. :/

nog even afwachten :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
Heb de afgelopen 48 uur nergens meer last van gehad.
Hopen dat het nieuwe modem toch heeft geholpen.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hachy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:02:
En hier ook problemen sinds gisteren.
Hoge pings (+/- 40ms) en 1.6 Mbit down.

Normaalgesproken 12MS en 58Mbit
UPC business fiber power (Apeldoorn)
Het ligt dus gelukkig niet aan mij. Heb jij het al lang? Gisteren ging het downloaden weer zeer langzaam, 1500kb/s terwijl het normaal rond de 7000kb/s ligt. Had gisteren gebeld met UPC en volgens hun was er niks aan de hand en konden ze ook niks zien, pfffff!

Het rare is dat de speedtest wel 60mbit aan geeft, hoe kan dit? Heb twee nieuwsgroepen getest, xsnews en supernews en beide werken niet optimaal. Afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:08
In Dordrecht (3319) ook hele wisselvallige verbinding sinds dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
We gaan vooruit, de snelheid is nu rond de 5000 a 6000 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Sliedrecht meldt...
Ook hier diverse problemen met internet.

Heb het nog niet zo lang, echter de verbindingssnelheid is wel goed, maar het internet voelt gewoon 'traag 'aan.
Ook de 'dames' (vrouw kind)klagen.Vind het een zeer vreemd probleem.

Ping varieert ook enorm.Het hele UPC verhaal valt me gewoon erg tegen.Ruim 8 jaar ADSL gehad, die maar max 8Mb haalde, echter het internet liep gewoon veel lekkerder.

Ook in het UPC media topic heb ik mijn bevindingen gepost over de 'fantastische' DVR, die alleen werkt na een reset,(is leuk als je alle kabels netjes hebt weggewerkt)

Zoals boven al eens is aangegeven kun je natuurlijk contact opnemen met de helpdesk, echter mijn ervaringen zijn in 4 weken (ruim 10x contact) van dienaard dat ik alleen nog maar mail.
Contract is inmiddels bijna weer opgezegd, ga via satelliet tv kijken (beeld is een stuk beter als de cisco HD ontvanger)en toch maar weer internet over de telefoonlijn (lage ping, en bijna altijd een 'snel aanvoelende verbinding)
Jammer was een mooi experiment , heb altijd via de coax willen internetten, maar een hoge snelheid op speedtest.net zegt dus helemaal niets over hoe snel je internet voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ziggymaster schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:30:
Sliedrecht meldt...
Ook hier diverse problemen met internet.

Heb het nog niet zo lang, echter de verbindingssnelheid is wel goed, maar het internet voelt gewoon 'traag 'aan.
Ook de 'dames' (vrouw kind)klagen.Vind het een zeer vreemd probleem.
Klinkt als DNS problemen.

Hoe lang duurt een nslookup?
En als je dat met een andere DNS server (die van Google bijv: 8.8.8.8) probeert?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

UPC heeft inderdaad vaker DNS problemen maar dat is dit zeker niet.

Vandaag om 18.00 probleem gemeld. Natuurlijk eerst de boel meerdere keren moeten resetten e.d. wat uiteraard niet hielp. 19.30 weer gebeld. Monteur ingeschakeld die kwam binnen een half uurtje (netjes, UPC). Hij swapte het net 2 maanden oude modem en vermoedde zelf ook al dat dit weinig uit zou halen.

22:00 de hele bende weer online, ingetraind e.d.... je raadt het al. 3 Mbit, 38ms pings en af en toe packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Versteegrob schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 07:55:
[...]
<knip>

Het rare is dat de speedtest wel 60mbit aan geeft, hoe kan dit? Heb twee nieuwsgroepen getest, xsnews en supernews en beide werken niet optimaal. Afwachten dan maar
Probeer eens een andere speedtest zoals speedtest.net. De UPC speedtest staat bij UPC zelf en die geeft inderdaad nette waardes. Alle andere speedtests en ook een google op 1000mb.bin download geeft 1~3 mbit aan snelheid weer.

Overigens, op rustige tijden wel redelijke snelheden. Nu is het bijvoorbeeld weer rond de 10 mbit. Maar nog wel hoge pings van 30/35 ms en af en toe een klein beetje packet loss. (1 op de 40 pings ofzo)

[ Voor 30% gewijzigd door Hachy op 29-08-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 10:12
Hier ook dezelfde problemen (Apeldoorn).

Heb vanavond met UPC gesproken en zij kon mij vertellen dat er een incident van dit probleem open staat sinds eind juli. Maar dat het ook alleen bij klanten met een Cisco modem voorkomt. Klopt dit? Heeft iedereen met dit probleem een Cisco modem?

Ik wordt in ieder geval woensdag terug gebeld... (ben benieuwd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hachy schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:32:
[...]

Probeer eens een andere speedtest zoals speedtest.net. De UPC speedtest staat bij UPC zelf en die geeft inderdaad nette waardes. Alle andere speedtests en ook een google op 1000mb.bin download geeft 1~3 mbit aan snelheid weer.
De speedtest van UPC is dezelfde Ookla speedtest die ook bij Ziggo en Speedtest.net te vinden is.

Het feit dat het op het UPC netwerk zit zou niet uit moeten maken, zelfs als het bij jou in de buurt erg druk is, zit de bottleneck gewoon op het eerste (gedeelde) stuk naar je huis toe, daarboven niet.

Bedenk dat niet alle speedtests altijd goede resultaten geven. Die van Ziggo is goed, sommige servers van Speedtest.net zijn goed, andere niet (Naaldwijk vind ik zelf meest betrouwbaar). Wat haal je op die servers?
Overigens, op rustige tijden wel redelijke snelheden. Nu is het bijvoorbeeld weer rond de 10 mbit. Maar nog wel hoge pings van 30/35 ms en af en toe een klein beetje packet loss. (1 op de 40 pings ofzo)
22u30 is nog niet zo'n rustige tijd. Wat haal je na middernacht of voor 12u 's middags (bijv 's ochtends voordat je naar het werk gaat)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:03:
[...]

De speedtest van UPC is dezelfde Ookla speedtest die ook bij Ziggo en Speedtest.net te vinden is.

Het feit dat het op het UPC netwerk zit zou niet uit moeten maken, zelfs als het bij jou in de buurt erg druk is, zit de bottleneck gewoon op het eerste (gedeelde) stuk naar je huis toe, daarboven niet.

Bedenk dat niet alle speedtests altijd goede resultaten geven. Die van Ziggo is goed, sommige servers van Speedtest.net zijn goed, andere niet (Naaldwijk vind ik zelf meest betrouwbaar). Wat haal je op die servers?

[...]
Het maakt niet uit welke server je kiest. Allemaal tussen de 2 en de 5 mbit. Zeg maar van elke externe source behalve UPC en de UPC speedtest. Ze gebruiken dezelfde Ookla techniek en het zou niet uit moeten maken, maar dat doet het toch. Ik zei toch al dat ik diverse 1000mb.bin files heb getest van diverse sources.
22u30 is nog niet zo'n rustige tijd. Wat haal je na middernacht of voor 12u 's middags (bijv 's ochtends voordat je naar het werk gaat)?
Ik heb een doorlopende ping laten loggen vannacht Het lijkt erop dat ze vannacht de storing verholpen hebben want na een tijd zakte de pings naar een stabiele 14~15ms. De situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1456885324.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij vage problemen (zoals snelheid of langzaam ladende websites) helpt het af en toe om je modem te resetten.
Gisterochtend nog zoiets gehad waarna het na een modemreset opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Ik word inmiddels ook gestalkt (:+) door UPC om bij hun een alles-in-1 pakket te nemen.
Ik twijfel enorm. UPC geeft 50Mbit, DTV Royaal HD heb ik al. Bellen is leuk voor erbij, maar geen noodzaak (heb nu ook geen 'landlijn'). Ook de prijs valt wel te behappen en dan heb ik een DVR erbij.

Maarrr, als ik bovenstaande zo lees, dan leest het alsof er sinds 2003-04 niets is veranderd? Deze problemen had ik toen ook al. Snel internet wat in de praktijk traag aanvoelt. Goed om bestanden binnen te trekken, maar niet goed om webpagina's te laden? Het is blijkbaar normaal om een paar keer per week je modem te moeten rebooten? Als het 20.00 journaal begint een piek op het netwerk, zodat jouw verbinding vertraagd? Ik ben niet geïnteresseerd in snelheden om 05.00 's nachts. Ik wil juist ook snelheid in piektijden.

Ik ben in het verleden om die redenen overgestapt op ADSL (XS4ALL) en ondertussen ook nog eens twee keer verhuisd zonder veel problemen. De snelheden van ADSL blijven helaas hopeloos achter ten opzichte van de kosten, maar het werkt bij mij wel altijd. Ook mailadressen omzetten is weer irritant.

Natuurlijk is het negatieve commentaar altijd groter op een forum, maar zijn er ook nog lovende mensen te vinden? Waarbij je alleen in de meterkast hoeft te komen voor de meterstanden en niet een wekelijkse tocht naar het UPC modem?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Oh, nou verder ben ik de laatste tijd super tevreden hoor. Elke ISP heeft wel wat kleinigheden of een verstoring af en toe, en UPC wel wat meer dan de gemiddelde provider, maar overall heeft UPC vooral de laatste jaren de zaakjes internet-wise wel goed voor elkaar.

Latency is inderdaad wat hoger dan xDSL verbindingen maar niet storend.
Snelheden zijn merkbaar hoger en latency merkbaar lager op de rustige momenten maar nog steeds 80-90% van je max lijnsnelheid op de piektijdstippen en dat is gewoon netjes.

Zaterdagmiddag 17.00 bijvoorbeeld haal je met een 60mbit abbo gewoon 7 MB/sec met Usenet downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Mijn UPC modem toont steeds meer curen en het probleem is dat het gewoon een ruk ding is. Elke dag de stroom eraf en er weer op, 1x in de zo veel tijd verliest hij het Wifi-signaal en reset hij de naam van het netwerk etc.

Dus het wordt of UPC vragen of ze de brakke modem willen vervangen door een ander brak ruk ding, of ik zelf het ding vervangen. Maar je kunt natuurlijk niet zomaar de UPC kabel erin steken :( Zijn er uberhaubt alternatieven van bijv Netgear etc die je ipv de UPC modem kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hachy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:50:
[...]

Het maakt niet uit welke server je kiest. Allemaal tussen de 2 en de 5 mbit. Zeg maar van elke externe source behalve UPC en de UPC speedtest. Ze gebruiken dezelfde Ookla techniek en het zou niet uit moeten maken, maar dat doet het toch. Ik zei toch al dat ik diverse 1000mb.bin files heb getest van diverse sources.
Zonder dat je zegt *welke* servers en sources dat zijn zegt dat niet zoveel...

Als je op een known good server (zoals Ziggo of Speedtest.net Naaldwijk) significant lager haalt dan op de UPC server zegt dat wel wat.

Volgende stap is om te kijken waar het pad naar de server die goed presteert (UPC) en die slecht presteren (de anderen) verschilt. Dat is waar het probleem zit. Maar daarvoor moet je dus wel exact weten wat/waar je test en op basis van de info die je geeft is dat niet te achterhalen :o
[...]

Ik heb een doorlopende ping laten loggen vannacht Het lijkt erop dat ze vannacht de storing verholpen hebben want na een tijd zakte de pings naar een stabiele 14~15ms. De situatie nu:

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit, maar dit is een erg rustig moment. De meting is wel erg waardevol, maar de vraag is of dezelfde server even goed presteert vanavond. En dan nog weet ik iig niets, want ik ben niet bekend met de Dronten server. Kan zijn dat die server de druk dan niet aankan (zoals bijv structureel het geval is bij Speedtest.net servers in Capelle en Portugaal).

Als het vanavond weer raak is, graag opnieuw testen met Naaldwijk of Ziggo. Als die wel goed is, weet je dat het probleem bij de server in Dronten ligt. Als die niet goed zijn, doen wat ik hierboven aangaf: op traceroutes kijken waar het pad verschilt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
hey weet iemand of er ook een mogelijkheid is om de upc modem met 1gb netwerk te laten draaien. Doordat deze bij mij maar 100mbit geeft en upc niks anders wil leveren zit ik vast aan die trage 100mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als je modem maar 100mbit levert, heb je blijkbaar ook geen internetverbinding die sneller is dan dat, toch? Als jij je hele netwerk ondanks dat wel op 1gbit wil hebben draaien, zul je dus zelf een 1gbit switch of router aan moeten schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Als hij een 120mbit verbinding heeft, krijgt ie automatisch een modem met een 1Gbit poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
taeke18 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:40:
hey weet iemand of er ook een mogelijkheid is om de upc modem met 1gb netwerk te laten draaien. Doordat deze bij mij maar 100mbit geeft en upc niks anders wil leveren zit ik vast aan die trage 100mbit...
Allicht handig om te melden exact *welk* modem je hebt. Scheelt nogal mbt wat mogelijk is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
Cloud schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:50:
Als je modem maar 100mbit levert, heb je blijkbaar ook geen internetverbinding die sneller is dan dat, toch? Als jij je hele netwerk ondanks dat wel op 1gbit wil hebben draaien, zul je dus zelf een 1gbit switch of router aan moeten schaffen.
Tja een switch gaat niet van pc naar pc plus een andere modem kan niet omdat je beslist die van UPC moet gebruiken aldus klanten service... maar dacht gooi hier even op wil weten wat mijn opties zijn.

Het gaat om mijn nas en die is gigabit maar als jedan maar 100mbit haalt is dat wat jammer want dan ben je lang bezig om je data over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nou, er is wel een verschil. De WAN poort kan bijv. wel 100mbit zijn maar de router/LAN poorten 1000mbit en dan heb je op je interne netwerk wel 1Gbit.

Je hebt zeg maar geen 1000mbit internet nodig om je interne netwerk ook 1000mbit te hebben.

Maar welke modem heb je dan? Ik heb een FP60 verbinding en een Thomson draadloze modem/router. Die heeft wel 1Gbit intern geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:48
taeke18 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Tja een switch gaat niet van pc naar pc plus een andere modem kan niet omdat je beslist die van UPC moet gebruiken aldus klanten service... maar dacht gooi hier even op wil weten wat mijn opties zijn.

Het gaat om mijn nas en die is gigabit maar als jedan maar 100mbit haalt is dat wat jammer want dan ben je lang bezig om je data over te zetten.
Dat je perse het UPC modem moet gebruiken lijkt mij logisch, als je een probleem hebt kent UPC het modem. Dan weten ze dus ook sneller of het modem snel genoeg is of waarom bepaalde problemen zich voordoen. Als technisch medewerker zijnde kun je nou eenmaal niet van alle verschillende modems iets afweten.

Zelfde geldt inprinciepe voor de mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

taeke18 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:43:
[...]

Je beste optie is er een router tussen knallen met gigabit LAN-poorten. Die verdeelt het internet dan mooi over de pc's maar onderling kunnen je pc's op gigabit snelheid communiceren. Zo heb ik het hier ook gedaan, ondanks ik maar FP60 als abonnementsnelheid heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tenzij het een oude Thomson TWG-850 modem met ingebouwde router en 100Mb switch is, dan is een Gb switch ertussen hangen beter en goedkoper ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Hier in Ridderkerk heb ik dit ziet er goed uit al zeg ik het zelf

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1457691454.png

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Zonder dat je zegt *welke* servers en sources dat zijn zegt dat niet zoveel...
Het maakt niet uit welke source je gebruikt. Vrijwel alle links dezelfde resultaten. Op dit moment 4mbit, dus dat het probleem terug zou komen had je goed voorspeld ;)
Als je op een known good server (zoals Ziggo of Speedtest.net Naaldwijk) significant lager haalt dan op de UPC server zegt dat wel wat.
Speedtest Naaldwijk haal ik nog lagere resultaten dan willekeurige andere servers bij speedtest.net. Maar het is allemaal niet zo specifiek, bij ALLE servers van speedtest.net haal je maar een paar mbit.
Volgende stap is om te kijken waar het pad naar de server die goed presteert (UPC) en die slecht presteren (de anderen) verschilt. Dat is waar het probleem zit. Maar daarvoor moet je dus wel exact weten wat/waar je test en op basis van de info die je geeft is dat niet te achterhalen :o
Nee, daarom moet UPC dat ook doen ;)

[...]
Dat ziet er goed uit, maar dit is een erg rustig moment. De meting is wel erg waardevol, maar de vraag is of dezelfde server even goed presteert vanavond. En dan nog weet ik iig niets, want ik ben niet bekend met de Dronten server. Kan zijn dat die server de druk dan niet aankan (zoals bijv structureel het geval is bij Speedtest.net servers in Capelle en Portugaal).

Als het vanavond weer raak is, graag opnieuw testen met Naaldwijk of Ziggo. Als die wel goed is, weet je dat het probleem bij de server in Dronten ligt. Als die niet goed zijn, doen wat ik hierboven aangaf: op traceroutes kijken waar het pad verschilt.
Here you go:

Vanochtend 7:45
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1456885324.png

Vandaag 21:30
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1457936131.png

Vandaag 21:30 naaldwijk
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1457938274.png

Uiteraard UPC weer gebeld.
Ik krijg een lijnmeting van 12 uur en wordt morgenochtend teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

En om 23:59 weer prima natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1458130370.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44

DancePlaza

ninja

sinds gisterenochtend geen signaal in me woning meer, dus geen tel, tv en internet

Helpdesk kan me niet helpen, en zal een monteur sturen. Meer mensen problemen op postcode gebied 1079 in amsterdam?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hachy schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:36:
[...]

Het maakt niet uit welke source je gebruikt. Vrijwel alle links dezelfde resultaten. Op dit moment 4mbit, dus dat het probleem terug zou komen had je goed voorspeld ;)
Het maakt misschien technisch niet uit welke source je gebruikt, maar jij vraagt om hulp en anderen kunnen je alleen helpen als we weten exact wat je gedaan hebt.
[...]

Speedtest Naaldwijk haal ik nog lagere resultaten dan willekeurige andere servers bij speedtest.net. Maar het is allemaal niet zo specifiek, bij ALLE servers van speedtest.net haal je maar een paar mbit.
Zeg nou niet ALLE, zeg gewoon dat je op Naaldwijk/Dronten/.../... wat dan ook getest hebt. Zo te horen heb je helemaal gelijk, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand "ALLE" riep en toch net de brakke servers gekozen had. Wederom, jij wilt hulp, wij willen het bieden, maar dan moet je wel accuraat en volledige info geven.
[...]

Nee, daarom moet UPC dat ook doen ;)
In theorie: klopt helemaal.

In praktijk: op moment dat jij last hebt van iets waar zij niet gelijk uitkomen, helpt het heel erg als je zelf al aan kunt geven exact waar het fout gaat. Dat kan een lange lijdensweg verkorten naar een effectieve oplossing :)
[...]

Here you go:

Vanochtend 7:45
[afbeelding]

Vandaag 21:30
[afbeelding]

Vandaag 21:30 naaldwijk
[afbeelding]
Kijk, duidelijk.

Kun je volgende keer dat het gebeurt (vanavond geheid) een traceroute doen naar die servers, of als dat lastig gaat naar een van de servers waar een 1000mb.bin bestand staat. Dan kun je allicht pinpointen waar het mis gaat.
Uiteraard UPC weer gebeld.
Ik krijg een lijnmeting van 12 uur en wordt morgenochtend teruggebeld.
:?

Een "lijnmeting" is iets wat ze normaal doen met een monteur ter plekke, niet iets wat 12u duurt en geen monteur vereist...
Overigens lijkt me uitgesloten dat een monteur hier iets zinnigs kan doen

Heb hier een slecht gevoel bij. Sterkte.
DancePlaza schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:03:
sinds gisterenochtend geen signaal in me woning meer, dus geen tel, tv en internet

Helpdesk kan me niet helpen, en zal een monteur sturen. Meer mensen problemen op postcode gebied 1079 in amsterdam?
Wat wil je met deze oproep bereiken? Stel iemand anders in postcodegebied 1079 hoe weet jij dat alle mensen met die postcodes op dezelfde netwerkonderdelen van UPC zitten? heeft hetzelfde? Wat schiet dat op? Stel iemand anders in de buurt heeft nergens last van? Wat vertelt dat je?

Allicht kunnen wij je wel helpen, maar dan moet je de moeite doen wat meer info te geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Het maakt misschien technisch niet uit welke source je gebruikt, maar jij vraagt om hulp en anderen kunnen je alleen helpen als we weten exact wat je gedaan hebt.
Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk. Ik vraag nadrukkelijk _geen_ hulp. Ik post slechts ter info mijn bevindingen (problemen) zodat meer mensen (in mijn regio) kunnen zien dat ik dergelijke problemen heb. Ik zag al wat reacties van mensen die de symptomen herkenden dus dan is mijn doel al bereikt.
[...]
Zeg nou niet ALLE, zeg gewoon dat je op Naaldwijk/Dronten/.../... wat dan ook getest hebt. Zo te horen heb je helemaal gelijk, maar het zou niet de eerste keer zijn dat iemand "ALLE" riep en toch net de brakke servers gekozen had. Wederom, jij wilt hulp, wij willen het bieden, maar dan moet je wel accuraat en volledige info geven.
Nogmaals ik vraag geen hulp. Ik heb er wel een stuk of 10, 15 getest. Dat dit net toevallig allemaal de brakke servers zijn lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
[...]
In theorie: klopt helemaal. In praktijk: op moment dat jij last hebt van iets waar zij niet gelijk uitkomen, helpt het heel erg als je zelf al aan kunt geven exact waar het fout gaat. Dat kan een lange lijdensweg verkorten naar een effectieve oplossing :)
Daar heb je gelijk in. Echter sinds ik een paar maanden geleden op UPS Business ben overgestapt en dus een hoger tarief betaal dan particulier hou ik graag de verantwoordelijkheden op de plaats waar ze horen.
[...]
Kijk, duidelijk.

Kun je volgende keer dat het gebeurt (vanavond geheid) een traceroute doen naar die servers, of als dat lastig gaat naar een van de servers waar een 1000mb.bin bestand staat. Dan kun je allicht pinpointen waar het mis gaat.
Dat kan ik wel even doen en ga ik waarschijnlijk ook wel even doen. Maar aangezien het helder is dat het probleem zich buiten mijn woning bevind mag UPC dit op gaan lossen. Mogelijk duurt het dan langer, dat risico neem ik dan voor lief. Ik heb UPC uitgebreide ping-logs gestuurd via het contactformulier en daar doen ze gewoon niets mee. Ik heb ze meerdere malen verteld dat het probleem bij de particulieren al bekend is en ook dat er o.a. bij Tweakers mensen het symptoom herkennen. Vervolgens komt de medewerker vrijwel altijd met een excuus-verhaal dat het heel vervelend is maar dat allemaal niets hoeft te betekenen. Kortom ze wíllen dus niet helpen. Geef me één goede reden waarom ik dan nog één stapje harder zou lopen op het pad naar de oplossing? Ik wacht een week tot het is opgelost en vervolgens dien ik een klacht in dat ik een week niet fatsoenlijk heb kunnen werken.
[...]
:?

Een "lijnmeting" is iets wat ze normaal doen met een monteur ter plekke, niet iets wat 12u duurt en geen monteur vereist... Overigens lijkt me uitgesloten dat een monteur hier iets zinnigs kan doen

Heb hier een slecht gevoel bij. Sterkte.
[...]
Thanx.

Update:

Ik werd vandaag teruggebeld over die 'lijnmeting'. Ze kwamen tot de opzienbarende conclusie -komtie he- dat de pingtijden tijdens piek tijden op het netwerk hoog waren. Ze hadden het vergeleken met een andere business abonnee in de buurt en daar zagen ze dezelfde symptomen. Ik moest een 'told-you-so' aan de telefoon onderdrukken maargoed het probleem ligt nu bij hun netwerkbeheer-team dus na 5 dagen gaat er 'al' een engineer met verstand van zaken naar kijken. :|

Zodra er wezenlijk nieuws is, wordt ik gebeld. Opzich doet die Business servicedesk het wel netjes maar de backoffice behandeling is uiteindelijk hetzelfde als bij UPC particulier. Je wacht nog steeds lang op de oplossing en je bent 1 monteur, 2 modems, en 100 betaalde belminuten verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hachy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:01:
[...]

Misschien was mijn post niet helemaal duidelijk. Ik vraag nadrukkelijk _geen_ hulp. Ik post slechts ter info mijn bevindingen (problemen) zodat meer mensen (in mijn regio) kunnen zien dat ik dergelijke problemen heb. Ik zag al wat reacties van mensen die de symptomen herkenden dus dan is mijn doel al bereikt.
Probleem is dat je deze symptomen bij verschillende oorzaken kunt hebben. Volgens je eerste beschrijving was het zelfs mogelijk geweest dat pakweg een torrent app het probleem veroorzaakte. Bij jou duidelijk niet aan de hand, maar een ander die het leest zou verkeerde conclusies kunnen trekken op basis van onvoldoende data.
[...]

Nogmaals ik vraag geen hulp. Ik heb er wel een stuk of 10, 15 getest. Dat dit net toevallig allemaal de brakke servers zijn lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Onwaarschijnlijk maar mogelijk. Wederom, juist als je andere wilt helpen wil je zeker dat de ander weet exact wat jij gedaan hebt, dan kan hij dat reproduceren. Een lijst van 10, 15 server namen/adressen maakt dat mogelijk.
[...]

Daar heb je gelijk in. Echter sinds ik een paar maanden geleden op UPS Business ben overgestapt en dus een hoger tarief betaal dan particulier hou ik graag de verantwoordelijkheden op de plaats waar ze horen.
UPC bedoel je ;)

Lijkt me dat je postdiensten niet zo relevant zijn :+
[...]

Dat kan ik wel even doen en ga ik waarschijnlijk ook wel even doen. Maar aangezien het helder is dat het probleem zich buiten mijn woning bevind mag UPC dit op gaan lossen. Mogelijk duurt het dan langer, dat risico neem ik dan voor lief. Ik heb UPC uitgebreide ping-logs gestuurd via het contactformulier en daar doen ze gewoon niets mee. Ik heb ze meerdere malen verteld dat het probleem bij de particulieren al bekend is en ook dat er o.a. bij Tweakers mensen het symptoom herkennen. Vervolgens komt de medewerker vrijwel altijd met een excuus-verhaal dat het heel vervelend is maar dat allemaal niets hoeft te betekenen. Kortom ze wíllen dus niet helpen. Geef me één goede reden waarom ik dan nog één stapje harder zou lopen op het pad naar de oplossing? Ik wacht een week tot het is opgelost en vervolgens dien ik een klacht in dat ik een week niet fatsoenlijk heb kunnen werken.
Eén goede reden:

Met een klacht kun je geheid op basis van een of andere SLA geld terug krijgen. Je verbinding gaat er nog niet (beter) door werken. Juist als je zakelijk bezig bent wil je vandaag een oplossing en niet morgen compensatie. Door zelf pro-actief op te stellen zul je er altijd sneller uitkomen dan door achterover te hangen en wachten tot een ander z'n verplichtingen na komt. Dat lijkt mij een goede reden - en is met vrijwel iedere bedrijf (en de meeste kennissen) waar ik mee te maken heb nuttig gebleken ;)
[...]

Thanx.

Update:

Ik werd vandaag teruggebeld over die 'lijnmeting'. Ze kwamen tot de opzienbarende conclusie -komtie he- dat de pingtijden tijdens piek tijden op het netwerk hoog waren. Ze hadden het vergeleken met een andere business abonnee in de buurt en daar zagen ze dezelfde symptomen. Ik moest een 'told-you-so' aan de telefoon onderdrukken maargoed het probleem ligt nu bij hun netwerkbeheer-team dus na 5 dagen gaat er 'al' een engineer met verstand van zaken naar kijken. :|
Mwoeah, ik zou hier eigenlijk blij mee zijn. Je hebt het belangrijkste bereikt: je probleem is erkend en er is ook erkend dat zij er verantwoordelijk voor zijn. Dat het pas na 5 dagen zover is, is inderdaad jammer, maar goed, het is zover. Nu werken zij inderdaad aan een oplossing voor je, dat was tot dit moment niet zo.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
UPC geeft hier weer problemen, download nu 3000kb/s ipv 7000kb/s grrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
dion_b schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:03:
[...]

[...]

De testen maken wel uit, tenminste bij mij wel

Test van upc = 50mbit
test van speedtest = 10mbit

Hoe kan dit verschil zo groot zijn? Heb afgelopen week weer met UPC gebeld en zij konden niks vinden, heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:07
Hier inmiddels sinds mijn laatste report alweer een paar maand een stabiele verbinding, zo nu en dan hoge pings, maar een upgrade van 60 naar 120mbit was binnen een dag gebeurd in het weekend.

Momenteel hier alles goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net gesproken met UPC en omdat mijn speedtest via upc goed is kunnen ze niks voor mij betekenen, uhhhhh WTF! Zie toch dat het downloaden maar met 1500 kb/s gaat.

Gelukkig was de tweede speedtest bij upc rond de 42mbit dus nu wordt ik terug gebeld door een speciale afdeling. Hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik heb sinds twee weken ook nog steeds problemen. Er is zelfs een monteur geweest die de modem preventief heeft vervangen.

Ik heb op advies van een collega contact opgenomen met iemand van het webteam (jordy-upc) en ik heb van hem een bericht gehad dat hij deze week mijn modem zou monitoren. Ik ben benieuwd..

Alles lijkt er op dat er de laatste tijd sprake is van te weinig capaciteit (oude chello tijd!)
Het probleem komt namelijk vooral in de weekend en avonduren voor. Al moet ik erbij zeggen dat ik mijn verbinding niet echt kan testen overdag ivm werk.

Het probleem lijkt wel minder erg dan vorige week (zelfs uitvallende modem) en veel meer timeouts. Download / upload snelheid is ook goed. Alleen de stabiliteit van de verbinding, vreemde timeouts en hoge pings zijn om te huilen

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/upc/verbinding08.jpg

edit: Ik lees nu toevallig op het upc forum dat er heel veel mensen zijn die in apeldoorn problemen hebben. http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39236.260 Ik ben blijkbaar dus niet de enige (zie ook de volgende pagina )

edit2: 20:10 verbinding is weer super traag.. ubuntu mirror valt niet te downloaden (diverse mirrors), sites zijn langzaam en speedtest.net geeft ook lage results
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1459482524.png
en via een andere server
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1459486318.png

Usenet geeft 150---> 1500kb/sec (wisselend). Normaal pak ik met 60mbit 7000kb/sec

[ Voor 63% gewijzigd door Workaholic op 31-08-2011 20:12 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 08:18:
In Dordrecht (3319) ook hele wisselvallige verbinding sinds dagen.
Ik zit ook in dordrecht en wij houden elke dag een lijst bij met de snelheid elke paar uur en hier nergens last van mijn 120Mbit zit gewoon rond de 115+ al weken. Vaak ligt het ook gewoon aan je eigen router/kabels/verbindingen enzv.

Door de ontwetendheid van de meeste mensen denken ze altijd dat het bij de provider ligt maar het zal vaker de gebruiker zijn schuld zijn dan de provider. Zo had ik zelf een kennis die een 54mbit router aan zijn 120 verbinding had gehangen en steeds ging zeuren over de snelheid en zo zijn er wel veel meer die denken hun oude router er gewoon nog even op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Versteegrob schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:53:
[...]

De testen maken wel uit, tenminste bij mij wel

Test van upc = 50mbit
test van speedtest = 10mbit

Hoe kan dit verschil zo groot zijn? Heb afgelopen week weer met UPC gebeld en zij konden niks vinden, heel irritant!
Hoe dat verschil zo groot kan zijn?

- de server van "speedtest" (speedtest.net? speedtest.nl?) is brak
- de route tussen UPC's netwerk en die speedtest is brak

Als je niet zegt exact waar je test kunnen we daar weinig over zeggen. Als het speedtest.nl is, bedenk dat die site echt alleen geschikt is voor <8Mb/s ADSL, speedtest.net heeft honderden servers, zie discussie hierboven. Er zijn brakke die niks presteren. Geef fatsoenlijke info, dan kunnen wij daar iets over roepen. Als het blijkt dat je op een gare server hebt zitten testen heb je de tijd van UPC's helpdesk en jouw geld zitten verspillen :o
Workaholic schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:25:
Ik heb sinds twee weken ook nog steeds problemen. Er is zelfs een monteur geweest die de modem preventief heeft vervangen.

Ik heb op advies van een collega contact opgenomen met iemand van het webteam (jordy-upc) en ik heb van hem een bericht gehad dat hij deze week mijn modem zou monitoren. Ik ben benieuwd..

Alles lijkt er op dat er de laatste tijd sprake is van te weinig capaciteit (oude chello tijd!)
Het probleem komt namelijk vooral in de weekend en avonduren voor. Al moet ik erbij zeggen dat ik mijn verbinding niet echt kan testen overdag ivm werk.
"Capaciteit" is een groot woord. Normaliter gaat het om de capaciteit in de download, maar ongeacht hoe brak die is, gaat het niet ten koste van je upload en krijg je dus niet de timeouts die je hier ziet. Daarom dat ik ook al niet helemaal snap wat daar aan de hand is.

Kun je tracerts doen om te achterhalen waar het mis gaat op moment dat je die hoge pings/packetloss krijgt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:42:
Probleem is dat je deze symptomen bij verschillende oorzaken kunt hebben. Volgens je eerste beschrijving was het zelfs mogelijk geweest dat pakweg een torrent app het probleem veroorzaakte. Bij jou duidelijk niet aan de hand, maar een ander die het leest zou verkeerde conclusies kunnen trekken op basis van onvoldoende data.
Onwaarschijnlijk maar mogelijk. Wederom, juist als je andere wilt helpen wil je zeker dat de ander weet exact wat jij gedaan hebt, dan kan hij dat reproduceren. Een lijst van 10, 15 server namen/adressen maakt dat mogelijk.
Dion_b. Ik ben blij dat je zo goed met me meedenkt. Toch krijg ik een beetje het gevoel dat ik me continu aan je moet verantwoorden met veel en uitgebreide test data en argumenten en gegevens over wat er precies met mijn verbinding mis is, wat ik exact op welk tijdstip gedaan heb met daarbij alle randvoorwaarden. Het spijt me, dat gaat niet gebeuren en ik merk dat het me een beetje gaat irriteren.

Hoewel ik je reacties waardeer om snel tot een oplossing te komen vond ik het forum prettiger in de tijd dat er niet om de haverklap een moderator post tussendoor komt met vragen om meer gegevens en meer details. Ik post juist mijn bevindingen, zo eenvoudig en kort mogelijk, omdat ik geen zin heb om uitgebreid een analyse (lees: UPC's werk) te gaan doen maar gewoon de community wil helpen door aan te tonen dat UPC abbonees niet de enige zijn. Een willekeurige UPC abonnee die dit probleem ook heeft, herkent direct deze symptomen. Zonder twijfel alle servers die je kan vinden behalve de UPC speedtest zélf geven elke dag vanaf pakweg 17:00 tot 0:00 een waardeloze down- en upload. Ik heb inmiddels bewijs genoeg daarvoor aangeleverd.

Gisterenavond 0:00
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1458130370.png

Vandaag 21:15
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1459594443.png

En dan heb ik het niet over de ping -t sessies naar diverse hosts die op rustige momenten 13~14ms weergeven en naarmate het drukker wordt gewoon oplopen naar 40ms en hoger tot aan time-outs.
Eén goede reden:

Met een klacht kun je geheid op basis van een of andere SLA geld terug krijgen. Je verbinding gaat er nog niet (beter) door werken. Juist als je zakelijk bezig bent wil je vandaag een oplossing en niet morgen compensatie. Door zelf pro-actief op te stellen zul je er altijd sneller uitkomen dan door achterover te hangen en wachten tot een ander z'n verplichtingen na komt. Dat lijkt mij een goede reden - en is met vrijwel iedere bedrijf (en de meeste kennissen) waar ik mee te maken heb nuttig gebleken ;)
Dat is zo. Maar dat het dan wat langer duurt neem ik voor lief, zoals ik al had gepost. Tot nu toe vind ik dat ik pro-actief genoeg ben geweest richting UPC. De bal ligt nu bij hun. Zo'n traceroute vanaf mijn modem is voor hun een fluitje van een cent. We hebben het over ervaren netwerkbeheerders hier. Die kunnen dit varkentje (wat ongetwijfeld een routingprotocol configuratie is) eenvoudig wassen.
Mwoeah, ik zou hier eigenlijk blij mee zijn. Je hebt het belangrijkste bereikt: je probleem is erkend en er is ook erkend dat zij er verantwoordelijk voor zijn. Dat het pas na 5 dagen zover is, is inderdaad jammer, maar goed, het is zover. Nu werken zij inderdaad aan een oplossing voor je, dat was tot dit moment niet zo.
Ik ben er ook wel blij mee dat er nu eindelijk wat gebeurt. Ik vind het alleen schandalig lang duren. In de zakelijke wereld is dat volstrekt onacceptabel, maargoed, over de machtspositie van kabelboeren moeten we in een ander topic maar een discussie gaan voeren.

Voor de zekerheid: no hard feelings whatsoever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er nu pas achter dat 60 mbit van 40 euro naar 35 euro is gegaan, dat kan dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@ Hachy ik heb exact dezelfde problemen.. vreemde is dat het bij mij pas de afgelopen 2-3 weken is begonnen. Daarvoor ruim een jaar 0,0 problemen gehad met exact dezelfde config
dion_b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Als je niet zegt exact waar je test kunnen we daar weinig over zeggen. Als het speedtest.nl is, bedenk dat die site echt alleen geschikt is voor <8Mb/s ADSL, speedtest.net heeft honderden servers, zie discussie hierboven. Er zijn brakke die niks presteren. Geef fatsoenlijke info, dan kunnen wij daar iets over roepen. Als het blijkt dat je op een gare server hebt zitten testen heb je de tijd van UPC's helpdesk en jouw geld zitten verspillen :o
[...]

"Capaciteit" is een groot woord. Normaliter gaat het om de capaciteit in de download, maar ongeacht hoe brak die is, gaat het niet ten koste van je upload en krijg je dus niet de timeouts die je hier ziet. Daarom dat ik ook al niet helemaal snap wat daar aan de hand is.

Kun je tracerts doen om te achterhalen waar het mis gaat op moment dat je die hoge pings/packetloss krijgt?
Waarom zou capaciteit niet iets te maken kunnen hebben met een stuk hardware wat even niets meer kan hebben waardoor de connectie wegvalt? Of er een timeout optreed (of de reply komt te laat)? Je hoeft het capaciteit niet meteen naar iets technisch te vertalen ;)

Ik geef het deze benaming omdat het probleem zich met name voordoet tijdens de spitsuren

hierbij de tracerts (echt niet goed.. zie die pings en timeouts *)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  volvo.bosch.local [192.168.2.1]
  2     9 ms     7 ms     7 ms  10.15.147.1
  3    26 ms    24 ms    23 ms  p6001.net.upc.nl [212.142.6.1]
  4    34 ms    15 ms    47 ms  84.116.244.33
  5    40 ms     *       29 ms  nl-ams04a-ri2-xe-10-0-0.aorta.net [84.116.130.17
8]
  6    30 ms    32 ms    32 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8    31 ms    30 ms    32 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Traceren van de route naar google.nl [66.102.13.99]
via maximaal 30 hops:

2     7 ms     7 ms     8 ms  10.15.147.1
  3     9 ms    10 ms     8 ms  ba.Vlan8.ah00rs01.brain.upc.nl [212.142.6.129]
  4    16 ms    15 ms    15 ms  nl-ams05a-rd2-ae-50-2369.aorta.net [84.116.244.7
7]
  5    31 ms    29 ms    31 ms  nl-ams04a-ri2-xe-1-0-0.aorta.net [84.116.134.69]

6    89 ms    31 ms    33 ms  72.14.198.33
  7    34 ms    32 ms    34 ms  209.85.254.92
  8    29 ms     *       31 ms  209.85.255.74
  9    35 ms    35 ms    34 ms  216.239.49.38
 10    37 ms    49 ms     *     72.14.232.41
 11    35 ms    38 ms    37 ms  ez-in-f99.1e100.net [66.102.13.99]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Traceren van de route naar www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.184.21]
via maximaal 30 hops:

2     8 ms     7 ms     9 ms  10.15.147.1
  3    10 ms     9 ms     9 ms  ba.Vlan8.ah00rs01.brain.upc.nl [212.142.6.129]
  4    15 ms    15 ms    15 ms  nl-ams05a-rd2-ae-50-2369.aorta.net [84.116.244.7
7]
  5    31 ms    29 ms    30 ms  84.116.134.137
  6    33 ms    33 ms    32 ms  br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Als ik bovenstaade weer probeer gaat het soms wel goed..

[ Voor 46% gewijzigd door Workaholic op 31-08-2011 22:30 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:07:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Traceren van de route naar google.nl [66.102.13.99]
via maximaal 30 hops:

2     7 ms     7 ms     8 ms  10.15.147.1
  3     9 ms    10 ms     8 ms  ba.Vlan8.ah00rs01.brain.upc.nl [212.142.6.129]
  4    16 ms    15 ms    15 ms  nl-ams05a-rd2-ae-50-2369.aorta.net [84.116.244.7
7]
  5    31 ms    29 ms    31 ms  nl-ams04a-ri2-xe-1-0-0.aorta.net [84.116.134.69]

6    89 ms    31 ms    33 ms  72.14.198.33
  7    34 ms    32 ms    34 ms  209.85.254.92
  8    29 ms     *       31 ms  209.85.255.74
  9    35 ms    35 ms    34 ms  216.239.49.38
 10    37 ms    49 ms     *     72.14.232.41
 11    35 ms    38 ms    37 ms  ez-in-f99.1e100.net [66.102.13.99]
Mijn versie, ik heb in de piektijden geen problemen. met traagheid of uitval.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Tracing route to google.nl [74.125.77.99]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.dejong.local [172.22.2.1]
  2     3 ms     3 ms     3 ms  10.15.84.1
  3     8 ms     9 ms     7 ms  p1129.net.upc.nl [212.142.1.129]
  4     9 ms     4 ms     4 ms  nl-ams04a-ri2-xe-4-2-0-2349.aorta.net [84.116.13
1.21]
  5     9 ms     7 ms     9 ms  72.14.198.33
  6     7 ms     7 ms     7 ms  209.85.254.92
  7     8 ms    14 ms     8 ms  209.85.255.70
  8    35 ms    13 ms    39 ms  216.239.49.30
  9    12 ms    17 ms    17 ms  209.85.255.110
 10    12 ms    11 ms    12 ms  ew-in-f99.1e100.net [74.125.77.99]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.dejong.local [172.22.2.1]
  2     7 ms     7 ms     7 ms  10.15.84.1
  3     9 ms     6 ms     7 ms  p1001.net.upc.nl [212.142.1.1]
  4     9 ms     6 ms     8 ms  nl-ams04a-ri2-xe-10-3-0-2344.aorta.net [84.116.1
34.149]
  5     9 ms     9 ms     9 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  6     *       12 ms    14 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  7     9 ms     9 ms     9 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

[ Voor 15% gewijzigd door jadjong op 31-08-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Ik waardeer je feedback, maar ik denk niet dat het zin heeft om goede resultaten te posten :). Anders gaat iedereen dit straks posten :P

Mijn tracerts heb ik laten zien op verzoek van Dion en mede als bewijs dat er echt iets niet goed gaat..

zal wel regio/wijkgebonden zijn..

problemen zijn nu weer minder.. geen timeouts maar nog wel hogere ping (ms) tijden. De enige oorzaak die ik zonder technische onderbouwing hieraan kan koppelen is dat mensen naar bed gaan en dat het weer rustiger aan het worden is.. opnieuw een reden waarom ik denk dat het iets met de term "capaciteit" te maken heeft in mijn regio.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Traceren van de route naar google.nl [74.125.79.147]
via maximaal 30 hops:

2    13 ms     7 ms     7 ms  10.15.147.1
  3    26 ms    50 ms    24 ms  p6001.net.upc.nl [212.142.6.1]
  4    16 ms    15 ms    15 ms  84.116.244.33
  5    28 ms    29 ms    28 ms  nl-ams04a-ri2-xe-9-2-0.aorta.net [84.116.130.174
]
  6    35 ms    32 ms    31 ms  72.14.198.33
  7    40 ms    29 ms    31 ms  209.85.254.250
  8    30 ms    30 ms    32 ms  209.85.255.72
  9    59 ms    37 ms    35 ms  216.239.49.28
 10    32 ms    43 ms    39 ms  209.85.255.130
 11    36 ms    37 ms    39 ms  ey-in-f147.1e100.net [74.125.79.147]

De trace is voltooid.

Mijn V&A

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hachy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Hoewel ik je reacties waardeer om snel tot een oplossing te komen vond ik het forum prettiger in de tijd dat er niet om de haverklap een moderator post tussendoor komt met vragen om meer gegevens en meer details.
Voor de duidelijkheid: zoals je aan mijn titel kunt zien ben ik moderator Harde Waren, ik modereer daar, hier ben ik enkel een user zoals de rest van jullie. Anderen moderen in dit subforum. En mbt moderatie, het beleid over inzet tonen in je posts was in het verleden juist een stuk strenger dan nu - althans, tenzij je terug kijkt tot meer dan 10 jaar terug, in dat geval viel er toen op genoeg andere zaken een en ander op te merken ;)
Ik post juist mijn bevindingen, zo eenvoudig en kort mogelijk, omdat ik geen zin heb om uitgebreid een analyse (lees: UPC's werk) te gaan doen maar gewoon de community wil helpen door aan te tonen dat UPC abbonees niet de enige zijn. Een willekeurige UPC abonnee die dit probleem ook heeft, herkent direct deze symptomen.
En dit is juist wat mij frustreert. Griep heeft dezelfde symptomen als beginnend syfilis of een voedselvergiftiging. Als je daar geen onderscheid tussen maakt en de een gaat behandelen als de ander werkt het averechts. Wanneer je dat onderscheid niet maakt ben je in de medische wereld geen arts maar een kwakzalver. Door je symptomen zonder onderbouwing te posten kom je (in ieder geval op mij) op vergelijkbare manier over.

Jij hebt misschien de kennis om uit te sluiten dat het niet bij jou ligt, maar heeft iedere lezer die meent nogal algemene symptomen dat?

Bovendien, wat moet iemand in vredesnaam met de kennis dat hij niet de enige is maar niets dat op een oplossing lijkt :?
Ik ben er ook wel blij mee dat er nu eindelijk wat gebeurt. Ik vind het alleen schandalig lang duren. In de zakelijke wereld is dat volstrekt onacceptabel, maargoed, over de machtspositie van kabelboeren moeten we in een ander topic maar een discussie gaan voeren.
Lijkt me vrij simpel: in geval van wanprestatie, andere provider kiezen. Die "macht" van de kabelboeren strekt zich niet uit tot andere infrastructuren. Mocht dat alternatief duurder zijn of minder snelheid leveren, afwegen wat je meer waard is, kiezen en vrede hebben met die keuze.
Workaholic schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:55:
Ik waardeer je feedback, maar ik denk niet dat het zin heeft om goede resultaten te posten :). Anders gaat iedereen dit straks posten :P

Mijn tracerts heb ik laten zien op verzoek van Dion en mede als bewijs dat er echt iets niet goed gaat..

zal wel regio/wijkgebonden zijn..
Zeg dat wel...

Als ik naar die traces kijkt valt me op dat het vooral anders wordt op de derde hop, dat zou de eerste router achter de CMTS moeten zijn als ik het zo zie. Die tweede hop is jouw router naar CMTS, dat is ook een paar ms hoger maar dat kan meerdere oorzaken hebben. Die enorme vertraging achter de CMTS kan ik geen goede verklaring voor verzinnen, behalve dat daar iets mis is.

Dit lijkt me trouwens exact het moment waarop een traceroute van Hachy waardevol zou zijn, aangezien hij vergelijkbare symptomen heeft. Als hij op diezelfde 212.142.6.x router reeks uitkomt zou dat erg toevallig zijn.
problemen zijn nu weer minder.. geen timeouts maar nog wel hogere ping (ms) tijden. De enige oorzaak die ik zonder technische onderbouwing hieraan kan koppelen is dat mensen naar bed gaan en dat het weer rustiger aan het worden is.. opnieuw een reden waarom ik denk dat het iets met de term "capaciteit" te maken heeft in mijn regio.
Op basis hiervan heb ik minder moeite met de term "capaciteit", de link met tijden is wel erg opvallend. Toch twijfel ik omdat packetloss en hoge pingtijden in de regel oorzaken hebben in de upstream, maar die is bji kabel (en DSL) asymmetrisch, terwijl routers hogerop in een netwerk symmetrische verbindingen hebben (allemaal glas, tegenwoordig bij de meeste bedrijven gewoon varianten op ethernet). Je zou dus verwachten dat als er iets met de upstreamcapaciteit mis zou zijn, het enkel op het eerste, asymmetrische stuk zou zitten. Daar lijkt het hier niet op. Ben benieuwd wat die webcare vinden, want van buiten denk ik niet dat we verder komen dan alleen pinpointen op welk niveau het mis lijkt te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 01-09-2011 00:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

dion_b schreef op donderdag 01 september 2011 @ 00:06:
[...]

Voor de duidelijkheid: zoals je aan mijn titel kunt zien ben ik moderator Harde Waren, ik modereer daar, hier ben ik enkel een user zoals de rest van jullie. Anderen moderen in dit subforum. En mbt moderatie, het beleid over inzet tonen in je posts was in het verleden juist een stuk strenger dan nu - althans, tenzij je terug kijkt tot meer dan 10 jaar terug, in dat geval viel er toen op genoeg andere zaken een en ander op te merken ;)
Dat kan dan wel zijn, maar een anders gekleurde username wekt in eerste instantie toch een andere suggestie. Mijn account is inmiddels 12 jaar oud dus wellicht generatiekloofje.
En dit is juist wat mij frustreert. Griep heeft dezelfde symptomen als beginnend syfilis of een voedselvergiftiging. Als je daar geen onderscheid tussen maakt en de een gaat behandelen als de ander werkt het averechts. Wanneer je dat onderscheid niet maakt ben je in de medische wereld geen arts maar een kwakzalver. Door je symptomen zonder onderbouwing te posten kom je (in ieder geval op mij) op vergelijkbare manier over.
Volgens mij mag ik op GoT posts maken in mijn eigen stijl. Voor de laatste keer: Ik 'behandel' niks. Ik signaleer slechts. Frustreert het je? Dat kan. Maar hou aub eens op met vragen naar de bekende weg. Ik heb nu al een paar keer uitgelegd dat ik het hier ter discussie stel en dat ik vind dat UPC het nu op mag lossen. Iedereen is vrij om met de informatie die ik heb aangeleverd te doen wat hij/zij wil.
Jij hebt misschien de kennis om uit te sluiten dat het niet bij jou ligt, maar heeft iedere lezer die meent nogal algemene symptomen dat?
Als iemand het niet begrijpt kan hij of zij dat gewoon melden in het topic. Dat hoef jij niet voor ze te doen.
Bovendien, wat moet iemand in vredesnaam met de kennis dat hij niet de enige is maar niets dat op een oplossing lijkt :?
Je hoeft niet altijd per sé direct een pasklare oplossing te bieden. De oplossing zit in UPC's netwerk dat kunnen we nu wel vaststellen. Wat zou ik daar voor oplossing voor moeten posten? Voor veel mensen is een bevestiging dat ze niet de enigen zijn (in hun regio) al voldoende om te weten. Ze weten dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan hun eigen installatie ligt en ze weten dat het al bij UPC gemeld is. Dat scheelt al een heleboel werk voor de (beginnende) troubleshooter. Dit topic is om problemen en vragen mbt UPC internet te bespreken. Ik doe dat op mijn manier, jij op de jouwe. Het lijkt me voor je gemoedsrust beter om je daar bij neer te leggen dan het je laten frustreren.
Lijkt me vrij simpel: in geval van wanprestatie, andere provider kiezen. Die "macht" van de kabelboeren strekt zich niet uit tot andere infrastructuren. Mocht dat alternatief duurder zijn of minder snelheid leveren, afwegen wat je meer waard is, kiezen en vrede hebben met die keuze.
Je hoeft het niet uit te leggen, ik ben wel bekend met marktwerking. Ik ventileerde slechts mijn mening voor deze case.

• Gijs007
Ik heb vandaag ook weer storingen helaas: Afbeeldingslocatie: http://www.1xgclan.com/upc/upc8.jpg
Dat is van af mijn externe verbinding naar mijn UPC verbinding, zo te zien treden de problemen op binnen het UPC netwerk(Volgens mij op de CMTS?).

Van af mijn UPC verbinding naar bijv tweakers.net treden er problemen op bij de 2de hop.(1st is router)

[ Voor 77% gewijzigd door Gijs007 op 01-09-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
dion_b schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

[...]

speedtest van upc 63.57Mbps
speedtest.nl 900 kb/s
speedtest.net 60.26 Mbps

Allemaal leuk en aardig maar het gaat mij om de snelheid in Alt.Binz en dat is nu weer rond de 1300kb/s terwijl het gisteren ochtend weer 7000 kb/s was. Het is dus heel wisselvallig. UPC kan mij niet helpen omdat de speedtest via UPC goed is. Lastig lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Versteegrob schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:22:
[...]

speedtest.nl 900 kb/s
speedtest.net 60.26 Mbps
Duidelijk. Je slechte waardes komen van Speedtest.nl, en die is al jaren niet meer geschikt om hoge snelheden te testen. Over het 3Mb/s verschil tussen UPC's server en Speedtest.net valt weinig te roepen als jij niet aangeeft welke het is, maar het lijkt me duidelijk genoeg aangeven dat er geen grote problemen zijn met multiple TCP streams (datgene wat Ookla's software die zowel UPC als Speedtest meten) op jouw verbinding, niet binnen het netwerk van UPC en ook niet daarbuiten (naar de niet nader genoemde Speedtest.net server).
Allemaal leuk en aardig maar het gaat mij om de snelheid in Alt.Binz en dat is nu weer rond de 1300kb/s terwijl het gisteren ochtend weer 7000 kb/s was. Het is dus heel wisselvallig. UPC kan mij niet helpen omdat de speedtest via UPC goed is. Lastig lastig
Als op dat moment je speedtestresultaten zowel bij UPC als bij een Speedtest.net server goed zijn kan UPC er ook vrij weinig aan doen. Wat voor USP heb je? Wat gebeurt er op die momenten als je een andere probeert? Allicht dat het bij de USP ligt, of in de verbinding daarheen naar UPC...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

speedtest.nl 900 kb/s
speedtest.net 60.26 Mbps

Heb zelf soms ook last van grote pieken en dalen tijdens het downloaden. (Van nieuwsgroepen, en ik betaal ervoor) Heb je ook al vlak voordat je downloadsnelheden in je downloadclient hebt gezien een speedtest gedaan? En misschien daarna ook? Ik ben benieuwd of je dan nog steeds dezelfde Mb/s ziet.

Bij mij was dat namelijk niet zo. Momenteel lijkt mijn verbinding stabiel te zijn though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg lijntjes open naar de newsserver ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb abo van UPC heb een Cisco modem met 2 VoiP aansluitingen en 1 LAN aansluiting.

wat ik me afvraag is daar ik een defecte hub heb en nu een router heb aangesloten, kan je bij UPC een nieuwe modem krijgen enkel en alleen voor meer poorten? en eventueel wifi (bij voorkeur wifi N) en zo ja zijn daar kosten aan verbonden of valt het onder service? als er kosten aan verbonden zijn zou ik graag weten hoeveel

wie wil er tegenwoordig nog een modem met 1 LAN poort :?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Gisteren wederom gebeld met UPC hoe het zit met de traagheid en packetloss tijdens piekuren. Ze waren er nog steeds mee bezig, het was een complex probleem en excuses dat het nu al 10 dagen duurde. Dus.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 16:23
Een hele late update, maar het probleem is ontdekt, bleek de switch hier te zijn die zorgde voor een instabiele verbinding. Ik moet erbij zeggen dat de zakelijke helpdesk echt verstand van zaken heeft. Wat ik mij bij particulier wel is afvraag....

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Hachy schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:29:
Gisteren wederom gebeld met UPC hoe het zit met de traagheid en packetloss tijdens piekuren. Ze waren er nog steeds mee bezig, het was een complex probleem en excuses dat het nu al 10 dagen duurde. Dus.. :/
Bellen heeft weinig zin.. 1ste/2de lijns helpdesk medewerkers gaan dit soort dingen echt niet oppakken :( Eerder escaleren.

Zelfs de webcare team van chello.nl heeft antwoord beloofd na een week testen en ik heb nog geen reply gezien :(

Vanavond is het weer om te huilen.. max 10-25mbit.. ping van 40-140 en timeouts en failed tracerts.
Zelfs een ping naar upc.nl geeft 51 ms lol :D

Gaat toch nergens over dat dit al 3 weken moet duren!

Speedtest is niet betrouwbaar, maar geeft wel exact weer hoe bagger het nu is (andere speedtest servers hebben dit ook)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1467497382.png
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:50:
ik heb abo van UPC heb een Cisco modem met 2 VoiP aansluitingen en 1 LAN aansluiting.

wat ik me afvraag is daar ik een defecte hub heb en nu een router heb aangesloten, kan je bij UPC een nieuwe modem krijgen enkel en alleen voor meer poorten? en eventueel wifi (bij voorkeur wifi N) en zo ja zijn daar kosten aan verbonden of valt het onder service? als er kosten aan verbonden zijn zou ik graag weten hoeveel

wie wil er tegenwoordig nog een modem met 1 LAN poort :?
Ik :) De modem wil je immers het "modem" werk voor zich laten nemen en dan dedicated 1 uplink naar je switch(es). In mijn geval zit er zelfs nog een firewall/router tussen

[ Voor 42% gewijzigd door Workaholic op 05-09-2011 19:02 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
Zit erover te denken om naar de upc winkel te gaan, en dan een nieuw modem en mediabox halen, ijvm HD en 50Mbit wat ik zou nemen dan. Vraag me af of het slim is gelijk mijn oude spul in te leveren, of zijn ze zo dat ze zeggen stuur maar op? 8)7 edit: vermoedelijk nemen ze hem wel aan....als ik op google afga.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 06-09-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
[...]

speedtest.nl 900 kb/s
speedtest.net 60.26 Mbps

UPC knijpt gewoon nog steeds Usenet verkeer... Probeer SSL... Zou beter moeten gaan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 06:49
Praat geen onzin want upc knijpt allang niet meer.
Ik download altijd full speed, 7 MB/s van het usenet met mijn 60Mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Idemdito hier, ik haal gewoon 24/7 14 MB/s op mijn FP120 lijn. >:) Oké, bij de piekuren fluctueert de snelheid wat, maar beslist niet omdat er geknepen wordt door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Per definitie zeggen dat UPC niet knijpt vind ik wel een bold statement. Maar afijn, wat jij wil:

Test eens of SSL beter werkt, het zou perongeluk express heel misschien zo kunnen zijn dat er heel erg veel UPC klanten in jou wijk zitten en UPC de overboekinsfactor een beetje overschreden heeft, en ze nu bandbreedte tekort komen. En DAAROM jou knijpen, niet omdat ze alle usenet verkeer willen afknijpen, maar om een werkbare verbinding voor iedereen in je straat te maken.

Bovendien is het knijpen van Usenet, locatie en (usenet) provider afhankelijk...
Hier in Nijmegen merk ik wel degelijk dat als ik niet via SSL download het een stuk trager gaat in de piekuren...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Status update

Voor de mensen die problemen hebben met UPC en dan met name in regio apeldoorn is men druk bezig om dit probleem op te lossen. Ik heb vandaag een telefoontje gehad van een webcare medewerker van UPC en hij heeft inderdaad laten weten dat het probleem aanwezig is en dat er meer mensen zijn uit mijn regio die hier tegenaan lopen. Hij verwacht dat het probleem binnen nu en 3 weken opgelost moet zijn. Aanstaande maandag gingen ze waarschijnlijk al wat vervangen.

Goed nieuws dus, al het troubleshooten en het spammen van diverse fora heeft dus geholpen ;) Eindelijk ook iemand aan de telefoon die weet waar die het over heeft en geen 1ste lijns helpdesker die vraagt om de modem te resetten..!

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 06:49
FireDrunk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:05:
Per definitie zeggen dat UPC niet knijpt vind ik wel een bold statement. Maar afijn, wat jij wil:
Dit komt van een moderator van Chelloo.com.
Als hij het liegt dan lieg ik ook.

Eigenlijk wilde ik niet weer over dit onderwerp beginnen, maar de afgelopen weken komen er dagelijks nieuwe forumleden bij die bij hoog en laag beweren zeker te weten dat UPC weer knijpt.

Het antwoord is : Nee, UPC knijpt niet.

De OPTA houdt dit streng in de gaten. Mocht UPC weer willen knijpen (trafficshapen) dan moet dit kenbaar worden gemaakt aan de abonnee´s en moeten de algemene voorwaarden worden gewijzigd.

Er zijn op dit moment diverse problemen die flink door elkaar lopen en met elkaar worden verward. Hierdoor ontstaat een verkeerd beeld.

De problemen op een rijtje:

1.Je haalt nooit de beloofde snelheid
Dit komt door jezelf: Denk bijvoorbeeld aan een slechte router, verkeerde bekabeling of draadloos internet. Loop eens dit stappen plan van chelloo.com door en bekijk ook deze tips van UPC.
Dit komt door UPC: Heb je alles gecontroleerd dan kun je contact opnemen met UPC. Er zijn op dit moment gevallen bekend waarbij het modem een verkeerde bootfile heeft.

2.Downloaden algemeen: Je haalt soms wel de beloofde snelheid, maar 's avonds vaak niet
Belangrijk om te weten is of het hier om al het internetverkeer gaat, of alleen usenet?
Als al het internet verkeer op bepaalde momenten traag gaat is de kans zeer groot dat je regio/wijk overbelast is. De enige die hier iets aan kan doen is UPC. Dit kun je aantonen door op verschillende momenten speedtests uit te voeren. Doe dit wel bedraad en niet draadloos.

3.Downloaden van usenet gaat regelmatig traag (speedtests gaan wel goed)
Op dit moment zijn er capaciteitsproblemen bekend bij een aantal grote usenetprovider.
Het probleem is dat deze providers de schuld 1 op 1 bij UPC neer leggen, echter is dat niet helemaal netjes.
Een usenetprovider waar nu veel problemen mee zijn is Eweka. Van Eweka is bekend dat ze één 10Gbit verbinding hebben met UPC. Deze verbinding zit bomvol. Eweka zegt dat UPC niet wil meewerken aan een uitbreiding van deze verbinding. UPC wilt waarschijnlijk wel wat extra's verdienen aan zo'n verbinding, of Eweka daar in wil investeren in onbekend. Wie er gelijk heeft weten we niet, hoe dan ook wel vreemd dat Eweka door blijft gaan met UPC abonnee's aannemen terwijl er een capaciteits tekort is. Dat gaat echt niet vanzelf opgelost worden.

Er zijn echter ook usenetproviders waarvan wij weten dat die nog voldoende capaciteit hebben richting het UPC netwerk: blah blah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Ok, is dat ook weer duidelijk :) I stand corrected.

Dan blijft de overbelasting van de wijk nog over...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Zijn er toevallig nog mensen die problemen hebben met UPC in regio Rotterdam? Onze business lijn hapert enorm. Websites blijven soms laden, een paar seconden later doen ze het ineens weer, en daarna weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58

SaN

In Barendrecht heeft het internet er vanaf 14:00 uur uit gelegen. Net weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een pakket met Digitale TV en DVR, alleen gaat dat waarschijnlijk niet (veel) gebruikt worden. Is dat makkelijk om te zetten naar bijv. sneller internet als ik de helpdesk bel?
Jaded schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:21:
Zijn er toevallig nog mensen die problemen hebben met UPC in regio Rotterdam? Onze business lijn hapert enorm. Websites blijven soms laden, een paar seconden later doen ze het ineens weer, en daarna weer niet.
Bij het bedrijf waar ik werk (ook zakelijke lijn, en in R'dam) dezelfde problemen... Toevallig heb ik kortgeleden UPC aan de lijn gehad en die wisten mij uiteindelijk te vertellen dat het schijnbaar aan de modem ligt. Die gaat gewoon steeds online/offfline - ook al branden de lampjes gewoon.

De helpdeskmedewerker zei dat ze bezig zijn om firmware te testen die het probleem zou moeten verhelpen.
Ik weet alleen niet wanneer die firmware dan uitgerold gaat worden. Mocht het überhaupt waar zijn dat daar de oorzaak ligt.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jaded schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:21:
Ipv een loze contactoproep zou je er beter aan doen om de signaalwaardes in je modem te posten en wat meer diagnostische info (welke sites exact, of het komt door trage DNS of algehele trage ping of iets anders etc)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik moet zeggen dat ik in Arnhem ook haperingen bemerk vanavond. Heb er ook aardig hoge pings + packetloss bij een praktisch idle verbinding (avg: 100 kbit/ps down, 5kbit/ps up):

code:
1
2
3
--- 85.168.xxx.xxx ping statistics ---
454 packets transmitted, 400 received, 11% packet loss, time 452952ms
rtt min/avg/max/mdev = 29.171/44.947/260.268/18.577 ms

Waardes van het modem:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Freq/Power: 338.750 MHz     1 dBmV   
Signal to Noise Ratio:      38 dB    
Modulation: QAM256   
Freq/Power: 25.450 MHz  51 dBmV  
Channel Type:   DOCSIS 2.0 (ATDMA)   
Symbol Rate:    2560 kSym/sec    
Modulation: QAM16

De link naar naar xsnews lijkt echter wel ok te zijn, die zit aardig tegen de 25 Mbit aan te duwen maar loopt niet zo strak als normaliter.

[ Voor 13% gewijzigd door sPENKMAN op 06-09-2011 22:07 . Reden: gemiddeld bits/ps vermeld tijdens ping en dat de download via xsnews wel goed verloopt ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 12:24
Hier ook problemen in Arnhem, is vandaag begonnen, veel sites zijn nauwelijks te bereiken of duren bijna 1 min om te laden. Ook mn LightningUsenet haal ik maar 50%.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
dion_b schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:03:
[...]

Ipv een loze contactoproep zou je er beter aan doen om de signaalwaardes in je modem te posten en wat meer diagnostische info (welke sites exact, of het komt door trage DNS of algehele trage ping of iets anders etc)
Ik ging eigenlijk door op de storingsmeldingen hier en op de tweakers homepage, maar ik zal het iets verder uiteen zetten:
Wij hebben een monitoring systeem van onze servers (stuk of 30) draaien die verbinding maakt op poort 80. 2-3 van deze servers falen at random sinds vanmiddag. Het is geen DNS-probleem, want het ip wordt wel gevonden, maar toch kan er geen verbinding gemaakt worden. Een paar seconden later lukt het weer wel.

Ik kan in de Cisco EPC3935 geen waarden vinden behalve de dB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  3.5 dBmV    39.5 dB
Channel 2:  3.8 dBmV    40.0 dB
Channel 3:  3.6 dBmV    39.4 dB
Channel 4:  3.5 dBmV    39.0 dB
Channel 5:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 7:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV    0.0 dB
Hellhound schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:48:
Hier ook problemen in Arnhem, is vandaag begonnen, veel sites zijn nauwelijks te bereiken of duren bijna 1 min om te laden. Ook mn LightningUsenet haal ik maar 50%.
Ik denk dat ik dit probleem ook heb inderdaad, maar bij pings heb ik geen packet loss.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaded op 06-09-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ik heb de 120mb besteld, komt pas in oktober. Heb nu tele2 met 25ms. Kan iemand mij vertellen hoeveel ms hij met 120mb heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:04
TheTurk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:01:
Ik heb de 120mb besteld, komt pas in oktober. Heb nu tele2 met 25ms. Kan iemand mij vertellen hoeveel ms hij met 120mb heeft?
Je bedoelt de ping? Ik zit rond de 13 met mijn 120mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Ja ping. 13 is netjes. Kan niet wachten, heb je tips? alternative router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jaded schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:00:
[...]

Ik ging eigenlijk door op de storingsmeldingen hier en op de tweakers homepage,
Dat ging over Friesland en totale uitval. Jij zit honderden km verder weg en ervaart iets anders.
maar ik zal het iets verder uiteen zetten:
Wij hebben een monitoring systeem van onze servers (stuk of 30) draaien die verbinding maakt op poort 80. 2-3 van deze servers falen at random sinds vanmiddag. Het is geen DNS-probleem, want het ip wordt wel gevonden, maar toch kan er geen verbinding gemaakt worden. Een paar seconden later lukt het weer wel.

Ik kan in de Cisco EPC3935 geen waarden vinden behalve de dB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  3.5 dBmV    39.5 dB
Channel 2:  3.8 dBmV    40.0 dB
Channel 3:  3.6 dBmV    39.4 dB
Channel 4:  3.5 dBmV    39.0 dB
Channel 5:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 7:  0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV    0.0 dB
Dat is de downstream en ziet er allemaal prima uit. Als het goed is zit er ook een upstream transmit level.
[...]

Ik denk dat ik dit probleem ook heb inderdaad, maar bij pings heb ik geen packet loss.
Dan denk ik dat jullie twee verschillende problemen hebben, tenzij jouw monitoring over NNTP gaat... :z

Die "uitval" van serverstatus, is dat een enkel moment of blijven ze langer weg (maw kun je op moment dat het optreedt nog iets uitzoeken/doen)?
FireDrunk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:14:
Ok, is dat ook weer duidelijk :) I stand corrected.

Dan blijft de overbelasting van de wijk nog over...
Wat was het ook al weer?

Never attribute to malicious intent that which can be adequately explained by simple incompetence or stupidity :z
TheTurk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:27:
Ja ping. 13 is netjes. Kan niet wachten, heb je tips? alternative router?
Router? Wacht eerst af wat voor modem je krijgt. Hoogstwaarschijnlijk een TWG-870 die verplicht in routed mode zit. Dan wil je er geen tweede router achter hangen tenzij je nadrukkelijk twee aparte netwerken wilt creeren.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 65 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.