UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 66 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.881 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
Over een paar weken wil ik in mijn nieuwe woning trekken. Daar is alleen UPC beschikbaar of ik moet ADSL nemen (die heeft echter max snelheid geschat tussen de 4-6MB/s). Nu wil ik eigenlijk 60Mb/s en een redelijke upload. Nu is die bij UPC 6Mb/s dus dat is te doen.

Nu zie ik op de website wel een abbo van 50Mb/s en dan dtv maar die heeft maar 2,5Mb/s upload die valt echt af dus.

Weet iemand de levertijd van UPC had ze een mail gestuurd en kreeg gisteren als antwoord ongeveer 7 weken. Dit vind ik persoonlijk wel erg lang en dan overweeg ik eigenlijk al vrij snel om toch ADSL te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailen geeft niet het gewenste resultaat.
Je kan beter even bellen.
Als je 60Mbit neemt met alles er op en eraan (bellen/tv/internet) dan moet je ook met gemak 15 euro /maand ( 1 jaar lang) korting kunnen krijgen.
Dit is bij een collega en een kennis van mij van de week namelijk ook gelukt.
Meestal duurt het maximaal 12 dagen totdat je de spullen binnen zou moeten krijgen.
Cave_Boy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 07:01:
Over een paar weken wil ik in mijn nieuwe woning trekken. Daar is alleen UPC beschikbaar of ik moet ADSL nemen (die heeft echter max snelheid geschat tussen de 4-6MB/s). Nu wil ik eigenlijk 60Mb/s en een redelijke upload. Nu is die bij UPC 6Mb/s dus dat is te doen.

Nu zie ik op de website wel een abbo van 50Mb/s en dan dtv maar die heeft maar 2,5Mb/s upload die valt echt af dus.

Weet iemand de levertijd van UPC had ze een mail gestuurd en kreeg gisteren als antwoord ongeveer 7 weken. Dit vind ik persoonlijk wel erg lang en dan overweeg ik eigenlijk al vrij snel om toch ADSL te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
dion_b schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:38:
[...]

Dat is de downstream en ziet er allemaal prima uit. Als het goed is zit er ook een upstream transmit level.

[...]

Dan denk ik dat jullie twee verschillende problemen hebben, tenzij jouw monitoring over NNTP gaat... :z
Het is hier inmiddels vanzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cave_Boy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 07:01:

Je moet twee dingen onderscheiden:

1) signaal op de kabel krijgen
2) diensten over die kabel krijgen.

2 is doodsimpel, als je haast hebt loop je naar een UPC shop, haal je doos op en op moment dat je thuiskomt kun je die troep al aansluiten.

1 kan daarentegen meer voeten in aarde hebben, zeker bij een nieuwbouwwoning. Eea hangt namelijk af van afstemming tussen de aannemer die de boel bouwt en UPC. Allicht handig om de aannemer te benaderen over wat hij met UPC afgesproken heeft. Dan weet je wanneer het fysiek kan. Vervolgens is UPC aan zet om dat administratief te verwerken. Maar het kan zijn dat dat allemaal al rond is - makkelijkste manier is om een TV aan te sluiten en kijken of er signaal staat :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-02 23:20
Router? Wacht eerst af wat voor modem je krijgt. Hoogstwaarschijnlijk een TWG-870 die verplicht in routed mode zit. Dan wil je er geen tweede router achter hangen tenzij je nadrukkelijk twee aparte netwerken wilt creeren.
Naar welke modem zou ik moeten vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 19:09
Bedankt voor de snelle antwoorden. Het gaat in dit geval om een oude flat (jaren 70 met lift).

Ik lees ook her en der dat je bij UPC een modem/ router ineen krijgt zoals bij Ziggo maar je daar geen eigen router kunt/ mag plaatsen. Maar ik lees ook geregeld dat dit wel mag/ kan. Bij Ziggo (waar ik nu zit) is het een simpel belletje en je kan een eigen router achter het modem zetten. Dus eigenlijk vrijwel on the call gebeurd. Nu is dit volgens mij bij UPC ook het geval. Kan iemand dat voor mij bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:16
Hmm ik heb vandaag een stabiele verbinding maar mijn ping tijden zijn veel hoger als normaal.

Normaal +- 15ms met tweakers.net
Nu krijg ik 40-60ms.

verder is volgens speedtest.net mijn download snelheid ook niet helemaal stabiel.

Als ik een tracert doe dan schiet de ping omhoog bij: nl-ams05a-rd2-ae-40-2367.aorta.net ip: 84.116.244.69
Is dat niet een van de core routers in het ams ix?

[ Voor 46% gewijzigd door Gijs007 op 07-09-2011 19:53 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Cave_Boy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:55:
Bedankt voor de snelle antwoorden. Het gaat in dit geval om een oude flat (jaren 70 met lift).

Ik lees ook her en der dat je bij UPC een modem/ router ineen krijgt zoals bij Ziggo maar je daar geen eigen router kunt/ mag plaatsen. Maar ik lees ook geregeld dat dit wel mag/ kan. Bij Ziggo (waar ik nu zit) is het een simpel belletje en je kan een eigen router achter het modem zetten. Dus eigenlijk vrijwel on the call gebeurd. Nu is dit volgens mij bij UPC ook het geval. Kan iemand dat voor mij bevestigen?
Ik heb ook gewoon een eigen router na de modem (Cisco) van UPC. De monteur (er waren wat aansluit problemen) heeft er niets van gezegd :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ondanks dat ik weet dat ze er druk mee bezig zijn.. wel erg jammer dat het even snel binnenhalen van een paar filmps er niet in zit.. met veel pijn en moeite een 1600kb/sec :(

Afbeeldingslocatie: http://www.jasperbosch.nl/upc/upcusenet.jpg

Verder laden websites alsof het een slideshow is.. en regelmatig timeouts + f5 nodig om een pagina te zien :( En dit al drie weken.. laten we hopen dat er een goede compensatie komt want 70 euro per maand betalen voor dit soort verbindingen is echt zonde!

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 07-09-2011 20:32 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TheTurk schreef op woensdag 07 september 2011 @ 16:22:
[...]

Naar welke modem zou ik moeten vragen ?
Als je telefonisch besteld hebt is het maar afwachten, daar heb je geen keuze in.

Daarnaast is de vraag wat je wilt. Als je één kastje wilt wat alles doet, dan is de TWG-870 allicht beste keus. Wil je zelf van alles en nogwat doen en zelf je LAN regelen, dan is een EPC3208 (modem only, doet alleen bridge mode) beter.
Cave_Boy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:55:
OK, je had het over "nieuwe" woning, vandaar misverstand ;)

In dat geval gaat m'n opmerking 1 niet op en is het opmerking 2: naar UPC shop en het werkt dezelfde dag nog. Per post duurt het iets langer en heb je geen keuze qua modem.
Je haalt hier drie dingen door elkaar:

1) anno 2011 is er geen enkele provider die zegt dat je geen eigen router *mag* plaatsen.
2) het *kan* altijd, maar NAT-achter-NAT is voor veel toepassingen minder ideaal, dus is het af te raden.
3) wat bij Ziggo gebeurt is dat je EPC3925 of Ubee modem standaard in router-mode geleverd wordt, maar dat je per telefoon in bridged mode kunt zetten (dus NAT uit op modem). Bij UPC kan dat helaas niet. Je moet dus gelijk zorgen voor juiste modem.

Vandaar advies: ga naar de shop. Als je eigen router wilt gebruiken, EPC3208 vragen. Wil je nadrukkelijk geen eigen router, TWG-870.

Oslik blyat! Oslik!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Goed nieuws?

Volgens mij duurt het vrijdag exact 2 weken. Voor zowel particuliere als business klanten. Ongelooflijk dat ze nu me een stalen gezicht kunnen zeggen dat het binnen nu en 3 (!) weken opgelost moet zijn. Een defecte of brakke router mag kennelijk 5 weken kuren vertonen? Volstrekt onacceptabel imho. Zeker gezien het feit dat het al 2 weken duurt voordat ze het probleem überhaupt serieus nemen. Stel dat een business klant een ipsec VPN tussen meerdere vestigingen heeft opgezet met deze lijnen. Dan kan je elke dag packetloss gewoon niet gebruiken en hoef je dat mijn inziens ook niet te accepteren.

Hier gaat zeker een pittig briefje naar UPC gestuurd worden.
Workaholic schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:22:
Status update

Voor de mensen die problemen hebben met UPC en dan met name in regio Apeldoorn is men druk bezig om dit probleem op te lossen. Ik heb vandaag een telefoontje gehad van een webcare medewerker van UPC en hij heeft inderdaad laten weten dat het probleem aanwezig is en dat er meer mensen zijn uit mijn regio die hier tegenaan lopen. Hij verwacht dat het probleem binnen nu en 3 weken opgelost moet zijn. Aanstaande maandag gingen ze waarschijnlijk al wat vervangen.

Goed nieuws dus, al het troubleshooten en het spammen van diverse fora heeft dus geholpen ;) Eindelijk ook iemand aan de telefoon die weet waar die het over heeft en geen 1ste lijns helpdesker die vraagt om de modem te resetten..!

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Workaholic
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:53:
Goed nieuws?

Volgens mij duurt het vrijdag exact 2 weken. Voor zowel particuliere als business klanten. Ongelooflijk dat ze nu me een stalen gezicht kunnen zeggen dat het binnen nu en 3 (!) weken opgelost moet zijn. Een defecte of brakke router mag kennelijk 5 weken kuren vertonen? Volstrekt onacceptabel imho. Zeker gezien het feit dat het al 2 weken duurt voordat ze het probleem überhaupt serieus nemen. Stel dat een business klant een ipsec VPN tussen meerdere vestigingen heeft opgezet met deze lijnen. Dan kan je elke dag packetloss gewoon niet gebruiken en hoef je dat mijn inziens ook niet te accepteren.

Hier gaat zeker een pittig briefje naar UPC gestuurd worden.

[...]
Ik begrijp je frustatie maar naar mijn inziens mag je blij wezen dat ze je überhaupt compenseren en dat ze het probleem bevestigen. Het blijft immers maar een consumentenverbinding en geen zakelijk contract. (waar wij allebei ervaring mee hebben lijkt het ;)).

In de voorwaarden staan geen SLA's of dergelijke anders dan een regel dat er een dagelijkse vergoeding kan gelden indien de verbinding totaal niet bruikbaar is en dat is met dit probleem maar de vraag..

Het is bij mij al bijna een maand zo ipv de 2 weken die jij noemt. Ik heb afgesproken met UPC dat er wel degelijk een compensatie gaat volgen, ik ben uiteraard benieuwd waar ze mee gaan komen.. Ik zal hier ook een pittig gesprek aan wagen, een brief lijkt me in deze nu nog niet zinvol.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 08-09-2011 11:03 ]

Mijn V&A

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik heb wel een zakelijk contract. Of doelde je daar juist op? Een maand is inderdaad helemaal belachelijk. In jouw geval moet je daar ook echt werk van maken.

[ Voor 44% gewijzigd door Hachy op 08-09-2011 11:43 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Workaholic schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:30:
Ondanks dat ik weet dat ze er druk mee bezig zijn.. wel erg jammer dat het even snel binnenhalen van een paar filmps er niet in zit.. met veel pijn en moeite een 1600kb/sec :(

[afbeelding]

Verder laden websites alsof het een slideshow is.. en regelmatig timeouts + f5 nodig om een pagina te zien :( En dit al drie weken.. laten we hopen dat er een goede compensatie komt want 70 euro per maand betalen voor dit soort verbindingen is echt zonde!
coole weergave.

• Workaholic
  • Niet online
Hachy schreef op donderdag 08 september 2011 @ 11:42:
Ik heb wel een zakelijk contract. Of doelde je daar juist op? Een maand is inderdaad helemaal belachelijk. In jouw geval moet je daar ook echt werk van maken.
Ah.. ik dacht dat jij een consumentenlijntje had net zoals ik thuis. Ik doelde op het feit dat we allebei uit de ICT komen en daarmee ervaring hebben met hoe het zakelijk geregeld is bij glasvezel boeren oid.

Blijkbaar heb jij dus een zakelijk abbo.. dan snap ik inderdaad waarom je een snellere respons verwacht in deze
nogal offtopic maar.. het iss geen weergave maar een webbased applicatie (Spotweb) als alternatief voor spotnet :) Als je hier vragen over hebt.. er is hier een apart topic voor op GoT :)

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 08-09-2011 13:02 ]

Mijn V&A

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Gisteren had UPC een storing in het noorden van het land. Ik hoop dat ik met deze vraag op de goede plek zit, maar vandaag kan ik bijna geen enkele site bereiken ( ik mis vooral de frontpage van tweakers, buirenradar en vele anderen). Google en verbazingwekkend genoeg GoT bijvoorbeeld doen het prima, is er een storing bekend bij mede-tweakers in het oosten van het land of ben ik de enige met deze vreemde problemen? Zo ja, wat kan ik hieraan doen? Zo nee, waar kan ik zien wanneer een eventuele storing is opgelost? Ik heb al geprobeerd andere DNS servers in te stellen op mijn router, mijn modem is eens gereset, en de router ook, echter allemaal zonder resultaat.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Ik heb hetzelfde probleem. Het vreemde; op mijn mobiele telefoon kan ik ook enkele websites niet bereiken. Is er iets bekend met routingproblemen op het net?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik heb er ook al problemen mee thuis.
Op kantoor (andere isp) is dat probleem er niet.

Uiteraard op de website zelf geen melding.

• Gijs007
Ik heb hier vandaag weer last van storingen:

van af mijn upc verbinding:
Afbeeldingslocatie: http://www.1xgclan.com/upc/upc%202.jpg

extern:
Afbeeldingslocatie: http://www.1xgclan.com/upc/upc%2012.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Gijs007 op 08-09-2011 22:46 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55
ben net overgetapt van 25 bm naar 50mb internet en heb daarbij( tegen mijn zin) de wireless thompson gehad.
Zelf vind ik dat hij via wifi te laag zit , van de 50 mb hou ik er zo'n 32 over dit over N en een vrij kanaal dat niet in de buurt gebruikt wordt . De laptop staat iets van 2 meter van het modem vandaan.Wat is een acceptabel verlies ? Bij mijn eigen wifi router (netgear)had ik van de 25 mb een verlies van ongeveer 0,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
w1z13 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:41:
Gisteren had UPC een storing in het noorden van het land. Ik hoop dat ik met deze vraag op de goede plek zit, maar vandaag kan ik bijna geen enkele site bereiken ( ik mis vooral de frontpage van tweakers, buirenradar en vele anderen). Google en verbazingwekkend genoeg GoT bijvoorbeeld doen het prima, is er een storing bekend bij mede-tweakers in het oosten van het land of ben ik de enige met deze vreemde problemen? Zo ja, wat kan ik hieraan doen? Zo nee, waar kan ik zien wanneer een eventuele storing is opgelost? Ik heb al geprobeerd andere DNS servers in te stellen op mijn router, mijn modem is eens gereset, en de router ook, echter allemaal zonder resultaat.
Wacht even...

gathering.tweakers.net doet het wel
www.tweakers.net doet het niet :?

Dat is hetzelfde domein. DNS zal het niet aan liggen. Routering is het probleem ook niet, die zitten naast elkaar in hetzelfde rack.

Lijkt me dat iets nogal fout aan het cachen is. Paar dingen die je kunt proberen:
1) andere browser op je PC testen.
2) als dat niet werkt, even router er tussenuit halen, modem resetten en PC rechtstreeks op modem aansluiten.

Zou kunnen dat gewoon Ctrl-F5 helpt.
Virgil schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:44:
Ik heb hetzelfde probleem. Het vreemde; op mijn mobiele telefoon kan ik ook enkele websites niet bereiken. Is er iets bekend met routingproblemen op het net?
Ben je dan via WiFi verbonden met je thuisrouter of ben je via 3G verbonden? Als het via WiFI is, wijst het richting je internetverbinding en evt je thuisrouter, als het via 3G is, kun je die twee uitsluiten. Maar aangezien anderen (o.a. ik) wel prima bij de genoemde sites kunnen komen lijkt me sterk dat het hele net gaar zou zijn :o
edebee schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:12:
ben net overgetapt van 25 bm naar 50mb internet en heb daarbij( tegen mijn zin) de wireless thompson gehad.
Zelf vind ik dat hij via wifi te laag zit , van de 50 mb hou ik er zo'n 32 over dit over N en een vrij kanaal dat niet in de buurt gebruikt wordt . De laptop staat iets van 2 meter van het modem vandaan.Wat is een acceptabel verlies ? Bij mijn eigen wifi router (netgear)had ik van de 25 mb een verlies van ongeveer 0,5
Je bent niet erg duidelijk of volledig.

Om te beginnen, netwerknsnelheden worden in Mb/s (Megabit/seconde) weergegeven, "mb" is millibit en dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt. Ook is "thompson" een auditingbedrijf, jij bedoelt waarschijnlijk "Thomson". Dan nog maakt Thomson meerdere WiFi-modem/routers en heeft UPC daar ook meerdere van gebruikt, de meest recente (TWG-870) ook in verschillende revisies. Wat heb je exact?

Verder, wat bedoel je met "een verlies 0,5". 0,5 wat? Procent? Factor? absolute Mb/s :?

Sowieso is het niet echt zinnig om in termen van "verlies" te spreken. Je hebt gewoon bottlenecks. Als ik het goed lees kwam je voorheen in de buurt van 25Mb/s met WiFi-n. Toen was je internetverbinding de bottleneck.

Nu haal je 32Mb/s. Dat is meer dan 25Mb/s en nu zal iets anders bottleneck zijn. Dat zou de WiFi kunnen zijn, het zou je PC kunnen zijn en het zou je internetverbinding kunnen zijn. Op basis van zo weinig informatie kan niemand uitsluitsel geven.

Wat ik wel kan zeggen is dat met zo'n TWG-870 60Mb/s haalbaar is op 2.4GHz en zeker 75Mb/s op 5GHz met een laptop op 2 meter afstand, maar dan moet dus de internetverbinding zelf geen bottleneck zijn, er mag geen schrijnende interferentie zijn in de 2.4GHz/5GHz-band (die ook door meer dan alleen WiFi gebruikt worden, denk aan babyfoons van de buren!), moet je PC de snelheid aankunnen (niet alleen hardware (goede WiFi-NIC!), software kan ook een moderne, snelle PC castreren), en moet je meten vanaf een server die hoge snelheden aankan (die van UPC kan dat, wil je een goede buiten UPC's netwerk, dan is die van Ziggo of een van de snellere Speedtest.net servers zoals Naaldwijk aan te raden)

Wat ik zou aanraden is om allereerst de laptop even bedraad aan te sluiten en meten wat je dan haalt. Als dat even slecht is, dan heeft het niets met WiFi te maken. Is het dan wel snel (+-50Mb/s download vanaf een goede site op internet), dan ligt het wel aan WiFi.

Als het niets met WiFi te maken heeft, begin met PC zooi uit te sluiten. Als je een andere PC hebt, die aansluiten en kijken wat dat doet, zo niet wil veilige modus met netwerkondersteuning vaak verbetering geven. Baat dat allemaal niet, kijk dan of tijdstip iets uitmaakt. 's Ochtends snel en 's avonds traag is typisch drukte op het netwerk van je internetprovider, constant zelfde snelheid wijst eerder op een vaste bottleneck in je apparatuur.

Heeft het wel iets met WiFi te maken, probeer toch andere kanalen (bedenk dat in 2.4GHz band kanalen 2 naar boven en naar beneden overlappen!), als je NIC het ondersteunt is 5GHz een goede optie als je geen zwaren muren hebt waar het doorheen moet. Controleer of hij wel goed op 40MHz-brede kanalen staat (default is vaak 20MHz) - en ook hier indien mogelijk andere PC/laptop testen, want het kan aan de NIC in je PC liggen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1z13
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het probleem is vandaag opgelost, het was inderdaad vooral vreemd dat gathering.tweakers wel bereikbaar was en de rest van de onderdelen niet. Op heb chelloo forum heb ik gezien dat buurtgenoten exact hetzelfde probleem hadden, echter heb ik uiteindelijk via surfert.nl (een proxy-website) bijna alle websites (dus ook de frontpage) kunnen bereiken. Daarom ben ik er bijna zeker van dat het probleem niet binnenshuis lag, al ben ik totaal geen expert in netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Iemand anders toevallig ook last van lange wachttijden bij de UPC helpdesk (per mail)? Ik heb 10 dagen geleden een probleem aangekaart, netjes bevestiging van ontvangst gekregen (incident 110830-003090) maar daarna is het tot op heden stil gebleven....

Wachttijd per telefoon is ook zo ongeveer constant 8+ minuten wanneer ik kan bellen, niet echt iets waar ik heel vrolijk van wordt zeg maar...

[ Voor 6% gewijzigd door sPENKMAN op 09-09-2011 18:39 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
sPENKMAN schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:38:
Iemand anders toevallig ook last van lange wachttijden bij de UPC helpdesk (per mail)? Ik heb 10 dagen geleden een probleem aangekaart, netjes bevestiging van ontvangst gekregen (incident 110830-003090) maar daarna is het tot op heden stil gebleven....

Wachttijd per telefoon is ook zo ongeveer constant 8+ minuten wanneer ik kan bellen, niet echt iets waar ik heel vrolijk van wordt zeg maar...
Idd, ze zouden mij vandaag ook terug bellen maar dat hebben ze niet gedaan...
Ze vertelden mij gisteren wel dat ze het erg druk hebben bij de 2de lijn support.

Probeer anders tijdens kantoor uren te bellen dan is de wacht tijd meestal een stuk korter.

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nu een 25Mbit verbinding met een Thomson TWG850 modem. Als ik overstap naar een 50Mbit lijn heb ik dan een ander modem nodig?

Verwijderd

Workaholic schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:22:
Status update

Voor de mensen die problemen hebben met UPC en dan met name in regio apeldoorn is men druk bezig om dit probleem op te lossen. Ik heb vandaag een telefoontje gehad van een webcare medewerker van UPC en hij heeft inderdaad laten weten dat het probleem aanwezig is en dat er meer mensen zijn uit mijn regio die hier tegenaan lopen. Hij verwacht dat het probleem binnen nu en 3 weken opgelost moet zijn. Aanstaande maandag gingen ze waarschijnlijk al wat vervangen.

Goed nieuws dus, al het troubleshooten en het spammen van diverse fora heeft dus geholpen ;) Eindelijk ook iemand aan de telefoon die weet waar die het over heeft en geen 1ste lijns helpdesker die vraagt om de modem te resetten..!
meer mensen in of rondom apeldoorn met problemen? ik heb net +/- rond 16:00 uur geen internet gehad en heb na +/- 20 min downtime ping responses van 150ms tot 1500ms naar google.nl (ook veel timeouts) bellen via UPC gaat om die reden ook voor geen meter.

heb gebeld medewerker wist niks van de bovengenoemde problemen/werkzaamheden. tevens zijn ze hier in de straat bezig met werkzaamheden. wordt spannend :X woensdag kunnen ze een monteur sturen :/

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 16:17 ]

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Hier, omgeving Rotterdam, ook geen internet...

Verwijderd

nitpicker schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:47:
Hier, omgeving Rotterdam, ook geen internet...
nou ja heb hier nu wel weer internet maar de ping tijden zijn echt om te janken :( had vanavond een PVP sessie in de pijplijn maar met een bagger verbinding als dit gaat dat um echt niet worden :(

• nitpicker

nitpicker

uNF

Het vreemde is dat on-demand wel werkt. Zal het modem eens van de stroom halen...

Verwijderd

nitpicker schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 16:55:
Het vreemde is dat on-demand wel werkt. Zal het modem eens van de stroom halen...
test je telefonie ook eens. bij mij was dat geen doen ivm packet loss / ping tijden

• nitpicker

nitpicker

uNF

Telefonie werkt gewoon... dit is echt heel vaag, dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan upc, maar aan mn router....

Het lag dus aan mijn router... :(

[ Voor 14% gewijzigd door nitpicker op 10-09-2011 17:08 . Reden: toevoeging oplossing ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

nitpicker schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:06:
Telefonie werkt gewoon... dit is echt heel vaag, dan ligt het dus waarschijnlijk niet aan upc, maar aan mn router....

Het lag dus aan mijn router... :(
Wat heb je gedaan dan

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Vandaag upgrade gedaan van 25Mbit naar 50Mbit.
Ook de TWR870 erbij gekregen, net eindelijk online omdat er wat problemen mee waren.
Maar snelheid is echt om te huilen, haal 200Kb/s (rotterdam)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

ik snap er geen biet meer van nu werkt alles weer goed. wat ik heb gedaan is router van de stroom gehaald en modem ook en toen had ik geen internet meer toen weer wel maar viel meteen weer uit.

router ertussenuit gehaald en toen was het nog steeds waardeloos en zo ineens is het weer goed :? heb nu alleen het idee dat als woensdag die monteur komt ik een rekening krijg en hij niks kan vinden :/

nou ja maar weer eens bellen morgen ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Laatst online: 20:35
Same here, een totale reset uitgevoerd en draait weer als een zonnetje :P

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 21:48:
ik snap er geen biet meer van nu werkt alles weer goed. wat ik heb gedaan is router van de stroom gehaald en modem ook en toen had ik geen internet meer toen weer wel maar viel meteen weer uit.

router ertussenuit gehaald en toen was het nog steeds waardeloos en zo ineens is het weer goed :? heb nu alleen het idee dat als woensdag die monteur komt ik een rekening krijg en hij niks kan vinden :/

nou ja maar weer eens bellen morgen ofzo :X
Volgens mij komen die UPC monteurs gratis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als hij niets kan vinden dán is de monteur sowieso gratis. Hij kán alleen mogelijk geld kosten als de reden voor de problemen duidelijk aan je eigen zaakjes te wijten valt. Maar dat heb ik nog nooit meegemaakt (niet dat het ooit aan mezelf te wijten viel overigens). :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Heb dat laatste toch wel eens anders meegemaakt jammer genoeg, (onze mediabox was kapot buiten onze schuld) toch een rekening gehad.
Echter daarna wel weer terug gehad van UPC met excuus trouwens. Er werd 85 euro in rekening gebracht, dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 12-09-2011 14:35 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43
Pierre61 schreef op maandag 12 september 2011 @ 10:42:
Heb dat laatste toch wel eens anders meegemaakt jammer genoeg, (onze mediabox was kapot buiten onze schuld) toch een rekening gehad.
Echter daarna wel weer terug gehad van UPC met excuus trouwens.
Dus dat heb je niet meegemaakt.

Ik ook niet, en ik heb in de afgelopen 3 jaar 3x een monteur over de vloer gehad die de problemen telkens prima verhielp, zonder kosten voor mij. Het was dan ook telkens en probleem bij UPC/met de hardware van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Wil overstappen van xs4all naar UPC, maar wil wel mijn server thuis kunnen bereiken.
Hoe zit het met port-forwarding opties, kan dat bij alle abbos van UPC? Nog restricties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij doen ze daar niet actief iets tegen. Het standaardmodem wat je krijgt bij de meeste abo's, de Thomson TWG870, heeft gewoon port forwarding opties erin zitten. En mocht je het daar niet mee redden, zit er ook nog een DMZ Host functie ingebouwd. Dan heb je helemaal de vrije hand :)

Ik heb niet het idee dat dit verschilt voor de lagere abo's, maar pin me hier natuurlijk niet op vast. Als je het zeker wilt weten moet je even bellen met UPC.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
Cloud schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:57:
Volgens mij doen ze daar niet actief iets tegen. Het standaardmodem wat je krijgt bij de meeste abo's, de Thomson TWG870, heeft gewoon port forwarding opties erin zitten. En mocht je het daar niet mee redden, zit er ook nog een DMZ Host functie ingebouwd. Dan heb je helemaal de vrije hand :)

Ik heb niet het idee dat dit verschilt voor de lagere abo's, maar pin me hier natuurlijk niet op vast. Als je het zeker wilt weten moet je even bellen met UPC.
Ah nice, maar DMZ, dan heb je in principe maar 1 PC compleet geopend in je netwerk? Ik heb natuurlijk veel meer pcs in mijn netwerkje ;)

Probleem met bellen met UPC is dat je vaak verschillende antwoorden krijgt (zo kreeg ik 4 x iets anders te horen nadat ik belde over evt abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lees anders wat hier al veel vaker geschreven is:

De Thomson WG-870 is op zich een redelijke modem/routercombo, maar nadrukkelijk niet ideaal als je veeleisend bent en veel instellingsmogelijkheden wilt. Als je telefonisch bestelt is maar de vraag wat voor modem je gaat krijgen, maar je krijgt vaker die TWG dan iets anders.

Als je daarentegen bij de UPC shop langs gaat kun je zelf aangeven wat je wilt en krijg je het ter plekke mee. Alternatief voor de TWG-870 is de Cisco EPC3208. Dat is een simpele bridge-only kabelmodem. Je kunt er dus willekeurig welke router naar keuze achter hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 21:58

Nakebod

Nope.

Heb sinds afgelopen zaterdag in mijn nieuwe appartement ook de TWG870, en an sich is hij niet heel verkeerd, wel wat beperkter dan mijn oude FritzBox, maar goed, het werkt redelijk.

Persoonlijk vind ik het grootste voordeel wel dat het een alles-in-1 apparaat is, WLAN, voip, en 4 gbit poorten(Al kom ik daar persoonlijk wat aansluitingen te kort mee :P)

Wat de TWG870 zeker niet kan, en dat vind ik wel jammer, had eigenlijk verwacht dat zoiets standaard functionaliteit zou zijn gezien ik de laatste 10 jaar van verschillende andere routers niets anders gewend ben:
Poorten forwarden naar een PC, die op een andere poort luistert dan de inkomende poort.
Je kan alleen poort x naar x forwarden, en niet poort x naar y.
Uiteraard te omzeilen door de poorten in de applicatie zelf aan te passen, maar toch :)

Mis alleen wel SNMP, gewoon voor de fun. Dat zal UPC voor klanten denk ik hebben uitgeschakeld. Al was een public r/o SNMP wel leuk geweest.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Red devil schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:07:
[...]

Ah nice, maar DMZ, dan heb je in principe maar 1 PC compleet geopend in je netwerk? Ik heb natuurlijk veel meer pcs in mijn netwerkje ;)
Die DMZ bedoelde ik dan in het specifiek voor jouw server die bereikbaar moet zijn. Een andere mogelijkheid, en dat heb ik thuis hier gedaan, is gewoon alle firewall shizzle uitschakelen op de TWG870 en een eigen router in de DMZ mikken (bij gebrek aan bridge). :) Dan heb je één firewall te beheren en je kunt zelf kiezen welke router je erachter plaatst.
Nakebod schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:34:
[...]

Wat de TWG870 zeker niet kan, en dat vind ik wel jammer, had eigenlijk verwacht dat zoiets standaard functionaliteit zou zijn gezien ik de laatste 10 jaar van verschillende andere routers niets anders gewend ben:
Poorten forwarden naar een PC, die op een andere poort luistert dan de inkomende poort.

[...]
Dat is inderdaad, afhankelijk van je netwerksituatie, een nadeel ja. Daarom gebruik ik dus ook de TWG niet als router, maar alleen als modem. :) Al heb ik overigens die specifieke functionaliteit zelf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nakebod schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:34:
Heb sinds afgelopen zaterdag in mijn nieuwe appartement ook de TWG870, en an sich is hij niet heel verkeerd, wel wat beperkter dan mijn oude FritzBox, maar goed, het werkt redelijk.

Persoonlijk vind ik het grootste voordeel wel dat het een alles-in-1 apparaat is, WLAN, voip, en 4 gbit poorten(Al kom ik daar persoonlijk wat aansluitingen te kort mee :P)
IMHO is dat juist het grootste probleem :o

Plek waar m'n coaxkabel binnenkomt is niet noodzakelijkerwijs beste plek voor WiFi AP (al valt dat bij mij gelukkig mee) of voor ethernet distributie. Geef mij maar liever een modem die goed doet wat hij moet doen, dan zorg ik wel voor router op voor mij handige locatie, al dan niet met ingebouwde AP.
Uiteraard te omzeilen door de poorten in de applicatie zelf aan te passen, maar toch :)
Was dat maar standaard... heb op het werk een Netgear WNDR3700-AV, niet bepaald 's werelds goedkoopste of slechtste router. Met standaardfirmware kan die het ook niet :(

Gelukkig heb je dan OpenWRT, maar toch...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Netgear WNDR3700 V1 en poort vertalen (x naar y): kan sinds de voorlaatste (V1.0.14.98) FW update wél. Meest recente FW: V1.0.16.98. Ik weet niet of dit ook geldt voor de V2 recente firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Draai ondertussen naar volle tevredenheid OpenWRT erop, zie weinig reden om dumbed-down Netgear spul terug erop te vrotten, al is een beetje brain-deadness blijkbaar opgelost ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Jongens even een vraag. Ik heb al een tijd een Linksys E1000 router op mijn upc modem aangesloten. Het blijkt echter voor een vertraging te zorgen wanneer ik met mijn ps3 online ga. Daarnaast blijkt dat ding klaarblijkelijk ook last te hebben van het connecten met een tegenstander in een Fifa lobby. Nu wil ik mijn huidige router veranderen voor een alternatief. Ik wil dus een goedkope Linksys WRT54G halen, alleen vroeg ik mij af of deze ook daadwerkelijk 100mb bedraad haalt. Ik heb namelijk een 60mbit abonnement, en het lijkt mij zonde om een router te halen die dit niet aankan.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De WRT54G zou ik in ieder geval al niet halen, want die heeft behoorlijke beperkingen ten opzichte van de WRT54GL (VxWorks i.p.v. Linux en minder geheugen). Een alternatieve firmware draaien is maar beperkt mogelijk.
Verder haalt ook de WRT54GL niet de benodigde throughput WAN-Lan-throughput, dus van de WRT54G zou ik het al helemaal niet verwachten.
Ook is dit slechts wireless G, dus draadloos gaat die snelheid al helemaal niet lukken.

Een betaalbaar alternatief is de TP-Link TL-WR1043ND. Hier kan DD-WRT of OpenWRT op. Performance is meer dan genoeg voor de huidige UPC snelheden. Zelf ook aangeschaft, maar gebruik nog wel de stock firmware (zonder problemen overigens).
Sneller, flexibeler, maar ook een stuk duurder is de Netgear WNDR3700 .
Voor meer goede routers natuurlijk de pricewatch raadplegen.

Zelf zou ik voor UPC in ieder geval de zoektocht beperken tot wireless N, gigabit poorten en een WAN-LAN-throughput van tenminste 120 Mbit/s.
Je kunt natuurlijk een goedkope tweedehands zoeken, maar nieuw zou ik toch de eisen wat naar boven bijstellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Flitzer op 14-09-2011 01:00 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
:?

Een E2000 is een moderne, goede router die - mits goed ingesteld - geen vertraging zou mogen opleveren bij een 60Mb/s verbinding.

Lijkt me zinniger om de diagnose te controleren dan gelijk nieuwe hardware te scoren. Definieer "vertraging", geef aan wat voor UPC modem je hebt en welke settings je allemaal van default veranderd hebt in de E2000.

Trouwens, Flitzer, er zijn 5 verschillende versies van de WRT54G geweest, wat jij beschrijft gaat alleen op voor v5. De WRT54GL is identiek aan de v4, en v2 en v3 presteren nagenoeg hetzelfde. Dat gezegd, WAN-to-LAN haal je er idd max zo'n 45Mb/s mee. LAN-to-LAN trekt het wel de 92Mb/s bedraad, LAN-WLAN doet het iets van 25Mb/s max (WiFi-g he ;) )

Sowieso, we weten niet eens of throughput hier een issue is. Problemen met een game console wijzen meer op latency...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik en een vriend hebben beide een Sitecom wireless router tussen onze upc cisco verbinding liggen, nu lijken de internetverbinding en de sitecom router te crashen, dit valt te zien aan het pingen van de sitecom router die niet reageert, dit terwijl de lijn wel connectie heeft. Kan het zijn dat de internetverbinding op een of andere manier de router laat crashen ? Blijft een raar verhaal, ik had op verschillende niveaus port forwarding voor dezelfde poorten ingesteld en nu heb ik bijv: "virtual server" uitgezet en ben ik slechts via één manier aan het portforwarden. Nu lijkt het goed te gaan.. raar verhaal.

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 14 september 2011 @ 01:00:

Een E2000 is een moderne, goede router die - mits goed ingesteld - geen vertraging zou mogen opleveren bij een 60Mb/s verbinding.

Lijkt me zinniger om de diagnose te controleren dan gelijk nieuwe hardware te scoren. Definieer "vertraging", geef aan wat voor UPC modem je hebt en welke settings je allemaal van default veranderd hebt in de E2000.

Trouwens, Flitzer, er zijn 5 verschillende versies van de WRT54G geweest, wat jij beschrijft gaat alleen op voor v5. De WRT54GL is identiek aan de v4, en v2 en v3 presteren nagenoeg hetzelfde. Dat gezegd, WAN-to-LAN haal je er idd max zo'n 45Mb/s mee. LAN-to-LAN trekt het wel de 92Mb/s bedraad, LAN-WLAN doet het iets van 25Mb/s max (WiFi-g he ;) )

Sowieso, we weten niet eens of throughput hier een issue is. Problemen met een game console wijzen meer op latency...
Wat ik eigenlijk met een vertraging bedoel is het niet voor het oog afzienbare lag tijdens het online spelen, maar dit merk je wel als je een speler bestuurt in Fifa. Het net niet direct reageren bij het dribbelen met een speler. Daarbij komt bovenop, dat sinds ik deze router heb, niet ''direct'' met iemand kan connecten via de lobby ruimte van Fifa. Terwijl mijn nat gewoon open staat. Daarnaast staat alles op default, aangezien je niks hoeft te veranderen en de verbinding meteen werkt als je de router op de modem aansluit. Het enige wat ik nu gedaan heb is portforwarding. Ook dit zonder de gewenste resultaat. Het is overigens de Linksys E1000 en niet de E2000. http://portforward.com/en...sys-E2000/PS3_FIFA_11.htm

Verwijderd

Flitzer schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:56:
De WRT54G zou ik in ieder geval al niet halen, want die heeft behoorlijke beperkingen ten opzichte van de WRT54GL (VxWorks i.p.v. Linux en minder geheugen). Een alternatieve firmware draaien is maar beperkt mogelijk.
Verder haalt ook de WRT54GL niet de benodigde throughput WAN-Lan-throughput, dus van de WRT54G zou ik het al helemaal niet verwachten.
Ook is dit slechts wireless G, dus draadloos gaat die snelheid al helemaal niet lukken.

Een betaalbaar alternatief is de TP-Link TL-WR1043ND. Hier kan DD-WRT of OpenWRT op. Performance is meer dan genoeg voor de huidige UPC snelheden. Zelf ook aangeschaft, maar gebruik nog wel de stock firmware (zonder problemen overigens).
Sneller, flexibeler, maar ook een stuk duurder is de Netgear WNDR3700 .
Voor meer goede routers natuurlijk de pricewatch raadplegen.

Zelf zou ik voor UPC in ieder geval de zoektocht beperken tot wireless N, gigabit poorten en een WAN-LAN-throughput van tenminste 120 Mbit/s.
Je kunt natuurlijk een goedkope tweedehands zoeken, maar nieuw zou ik toch de eisen wat naar boven bijstellen.
Bedankt voor de informatie, maar voor mij is alleen van belang of de router de 60 MB lan haalt, aangezien ik het toch niet wireless ga aansluiten. Moet dit kunnen voor de WRTG45G en GL. De reden waarom ik deze Linksys benoem is om de prijs, kwaliteit verhouding. Je haalt ze tegenwoordig van Marktplaats voor tien of twintig euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 14:25 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
WAN != WLAN :o

WAN=Wide Area Netwerk, oftewel internetverbinding!

Wat hij aangeeft is dat een WRT54G(L) geen 60Mb/s kan routeren.

Maar wederom, zou je niet wat dieper troubleshooten voordat je iets nieuws gaat kopen. Voor hetzelfde geld is het gewoon een setting. Zie deze review van de E1000: link, hij doet WAN-LAN 89Mb/s dus voldoet het voor jouw eisen.

Als je niet de moeite neemt om het werkelijke probleem te achterhalen en iets nieuws koopt loop je risico dat je gewoon met nieuwe hardeware tegen hetzelfde loopt :o

Wederom, wat voor UPC modem heb je?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:04:
WAN != WLAN :o

WAN=Wide Area Netwerk, oftewel internetverbinding!

Wat hij aangeeft is dat een WRT54G(L) geen 60Mb/s kan routeren.

Maar wederom, zou je niet wat dieper troubleshooten voordat je iets nieuws gaat kopen. Voor hetzelfde geld is het gewoon een setting. Zie deze review van de E1000: link, hij doet WAN-LAN 89Mb/s dus voldoet het voor jouw eisen.

Als je niet de moeite neemt om het werkelijke probleem te achterhalen en iets nieuws koopt loop je risico dat je gewoon met nieuwe hardeware tegen hetzelfde loopt :o

Wederom, wat voor UPC modem heb je?
Zoals ik al eerder zei gaat het niet om de ''snelheid'' dat voor problemen zorgt, maar enkel en alleen het feit dat ik niet met ''iedereen'' kan connecten als ik een uitnodiging stuur via de lobby's, en de ''onzichtbare lag'' dat je merkt tijdens het spelen van een wedstrijd. De router werkt gewoon goed, alleen niet met de ps3. En de settings staan zoals ze horen te staan. Standaard configuratie met UPNP.

Dit is de UPC modem, EPC3212.
Afbeeldingslocatie: http://www.klonex.com.pl/media/images/produkty/CISCO-EPC/EPC3212-front.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 15:40 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou eerst eens verder troubleshooten zoals dion_b ook al opmerkt. Probeer uit te vissen wat het ip-adres is van de Fifa server waarop je speelt en ga handmatig pingen/tracen. Zo kun je misschien uitzoeken waar die 'lag' vandaan komt, maar zelf lijkt het mij stug dat het uit het router voortkomt.

Heb je echt geen last meer van die 'lag' als je het router er nu weer tussenuit haalt?

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of dat je na een downgrade je huidige mediabox kan behouden? Ben van plan om HDTV op te zeggen, maar moet ik dan perse ook de HD Mediabox terugsturen en vervangen met een normaal kastje dat ik dan weer krijg? Of kan ik gewoon deze houden? :)

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:46:
Ik zou eerst eens verder troubleshooten zoals dion_b ook al opmerkt. Probeer uit te vissen wat het ip-adres is van de Fifa server waarop je speelt en ga handmatig pingen/tracen. Zo kun je misschien uitzoeken waar die 'lag' vandaan komt, maar zelf lijkt het mij stug dat het uit het router voortkomt.

Heb je echt geen last meer van die 'lag' als je het router er nu weer tussenuit haalt?
Nope, dan werkt het perfect. Als ik mijn PS3 rechtstreeks op de modem aansluit heb ik nergens last van en ook geen ''voelbare lag''.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 17:39 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:37:
[...]
Zoals ik al eerder zei gaat het niet om de ''snelheid'' dat voor problemen zorgt, maar enkel en alleen het feit dat ik niet met ''iedereen'' kan connecten als ik een uitnodiging stuur via de lobby's, en de ''onzichtbare lag'' dat je merkt tijdens het spelen van een wedstrijd.
Het gaat je nu niet om de snelheid, maar met een krakkemikkige oude WRT54G(L) gaat dat dus wel het probleem worden. Niets tegen de WRT54G verder, het was in z'n tijd een van de beste routers op de markt, maar die tijd was lang geleden.
De router werkt gewoon goed, alleen niet met de ps3. En de settings staan zoals ze horen te staan. Standaard configuratie met UPNP.

Dit is de UPC modem, EPC3212.
[afbeelding]
OK, rechttoe-rechtaan modem zonder router erin. Zou prima moeten samenwerken met iedere ethernet router. Hoogstwaarschijnlijk dus geen onderdeel van het probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:38:
[...]

Nope, dan werkt het perfect. Als ik mijn PS3 rechtstreeks op de modem aansluit heb ik nergens last van en ook geen ''voelbare lag''.
Dan ligt het duidelijk aan de router, maar zoals gezegd, dit is een prima low-end router, hij kan het wel aan.

Check de firewall settings, "WAN Blocking" en "IP flood detection" kunnen dit soort symptoom veroorzaken: als ze aan staan even uitzetten en kijken wat dat doet.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

-

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 00:37 ]

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Yep die heb ik ook.
Afbeeldingslocatie: http://www.klonex.com.pl/media/images/produkty/CISCO-EPC/EPC3212-front.jpg
Er was een storing, maar router (belkin N1) kwam niet meer 'op het modem'
Het modem menu is slechts een etalage , je kan er niets doen.(?)
Standaard inlogs als admin, user, wel niet password of naam e.d., geen menu's.
Modem en router tijdens eten 3 kwartier van de stroom gehad ook.

Het ip nummer van het modem is 192.168.100.1
In mijn router kan ik die weer op 192.168.100.2 zetten. Daar werkt, menu gewijze alles.
Ik heb de router al gereset ook, dus naar fabriek waarden. Voorheen gebruikte ik ook de router-firewall, die uitzetten mocht echter ook niet baten. MAC adres van pc klonen, geen effect. (PC direct op modem werkt wel maar dan dus geen wifi/draad netwerk meer.)

2 gele utp (1 zat bij het upc modem) kabeltjes op de modem poort en router modem poort en poort 4 gehad, maar nee, hij pakt niet meer de info (upc gateway, dns e.d.) over, dus modem led op router blijft amber knipperen, geen internet.

Overigens ik heb nu ook mijn pc MAC in de router gestopt, kan dat of zit het dan elkaar in de weg? Dit deed ik omdat er een button voor is 'clone pc mac' en dan hoeft niet telkens bij wisselen het modem 30 seconden van de stroom af om mac-/-ip koppeling te verliezen.

Tips iemand?

[ Voor 16% gewijzigd door notsonewbie op 17-09-2011 23:12 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja. Even diep inademen ;)

Je roept van alles, maar het is niet echt coherent...

- er was een storing, nu niet meer? Waarom impliceer je dat het voorbij is als blijkbaar je internetverbinding nog niet werkt?
- wat wil je in de modem doen? Er valt inderdaad niets in te stellen want het staat vast in bridge mode.
- de modem heeft zoals je eigen plaatje laat zien zeven LEDs. Welke knippert amber? Wat doen de rest? En wat is trouwens de status in die "etalage"? - dat kun je daar wel uitlezen.
- je zet je router vast op 192.168.100.2. Waarom? Je hoort via DHCP een publiek IP toegekend te krijgen. Als je een vast IP instelt gaat het zeker niet werken...
- je kloont volop MAC adressen. Waarom? Zie nota bene de topicstart van dit topic. Je hoeft dat al sinds 2006 niet meer te doen bij UPC. Wat je wel moet doen is je modem resetten iedere keer dat je er een andere MAC op aansluit. Heb je dat wel steeds gedaan?

Tips:
1) als modem online is (eerste vier LEDs constant groen, melding op de status), voor de zekerheid resetten, wachten tot het weer online is en dan een router/PC/wat dan ook aansluiten met DHCP aan. Het zou moeten werken. Zo niet, focus daarop, kijk welk IP je via DHCP toegewezen krijgt, kijk of je naar buiten kunt pingen naar IP, dan naar FQDN - gewoon normale IP troubleshooting.
2) als modem niet online is heeft het geen enkele zin met apparatuur aan de ethernetkant van de modem te klooien. Controleer of de coaxkabels niet los/beschadigd zijn. Als je dat uitgesloten hebt (indien mogelijk met andere coaxkabel, en sowieso zonder overbodige splitters tussen plek waar coax je huis binnenkomt en modem), UPC informeren dat het niet werkt en verzoeken om oplossing.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

dion_b schreef op zondag 18 september 2011 @ 01:04:

- er was een storing, nu niet meer? Waarom impliceer je dat het voorbij is als blijkbaar je internetverbinding nog niet werkt?
Ineens werkte het niet meer.
Daarna ook niet meer vanzelf, ook niet na alles uit gehad te hebben een poos.
- wat wil je in de modem doen? Er valt inderdaad niets in te stellen want het staat vast in bridge mode.
Ok dus dat gokte ik goed.
- de modem heeft zoals je eigen plaatje laat zien zeven LEDs. Welke knippert amber?
Dus modem led op de router blijft amber knipperen, de router heeft een led die laat zien, of de router, met het modem verbonden is. Knippert die led oranje dan kan je wel vergeten om via utp of wifi door de router heen het modem te kunnen benaderen, dus ook internet wordt niet van modem door router aangeboden lokaal dan.
Wat doen de rest? En wat is trouwens de status in die "etalage"? - dat kun je daar wel uitlezen.
EIgenlijk alleen maar verbinding waardes.
Zoals gezegd, pc recht op modem en het werkt, maar router op modem en router ziet modem niet meer, niet op speciale modem poort van de router en niet op alternatief, poort 4, als de router als accespoint dient.
- je zet je router vast op 192.168.100.2. Waarom? Je hoort via DHCP een publiek IP toegekend te krijgen. Als je een vast IP instelt gaat het zeker niet werken...
UPC moden heeft geen dhcp toch, bridge, 1 poort uit? DHCP stond altijd aan, zodat alle draad en wifi laptop/tablet/pc's hier een ip kregen. Niet invullen is trouwens toch geen optie, dan kan je niet meer via de webbrowser in je router menu komen....(?)
- je kloont volop MAC adressen. Waarom?
Dat was een test, omdat google diverse plekken liet zien waar men het heeft over een upc-/-mac adres koppeling die kennelijk telt voor wel of geen verbinding krijgen, en als je wisselt (Stel je hebt alleen 1 utp kabel, geen wifi en 2 laptops, dan moet eerst de stroom 30 seconden van het modem.
Zie nota bene de topicstart van dit topic. Je hoeft dat al sinds 2006 niet meer te doen bij UPC. Wat je wel moet doen is je modem resetten iedere keer dat je er een andere MAC op aansluit. Heb je dat wel steeds gedaan?
Nee, ik las : 30 seconden uit doen, resetten staat er niet bij, ik zou niet weten hoe ook. Vanuit het menu kan het niet en een resetknop (of gaatje) is op mijn modem niet aanwezig.
Tips:
1) als modem online is (eerste vier LEDs constant groen, melding op de status), voor de zekerheid resetten,
Dat doe ik niet meer, heb ik ooit in het begin gedaan. Precies zoals de manual zegt -> dan kan je de boel in de war schoppen en alleen upc kan dat dan oplossen aan hun kant. Dat modem bleek overigens defect en ik kreeg een andere indertijd.
wachten tot het weer online is en dan een router/PC/wat dan ook aansluiten met DHCP aan. Het zou moeten werken. Zo niet, focus daarop, kijk welk IP je via DHCP toegewezen krijgt, kijk of je naar buiten kunt pingen naar IP, dan naar FQDN - gewoon normale IP troubleshooting.
Daar heb ik niet voldoende kennis van, van ip trouble shooting.
Ik weet: modem op pc met draad = internet. gegevens overnemen die ik dan zie, in router, helpt niet.
(Dus in router wel/niet dhcp aan gehad en wel/niet statisch of dynamisch ip adres)
2) als modem niet online is heeft het geen enkele zin met apparatuur aan de ethernetkant van de modem te klooien. Controleer of de coaxkabels niet los/beschadigd zijn. Als je dat uitgesloten hebt (indien mogelijk met andere coaxkabel, en sowieso zonder overbodige splitters tussen plek waar coax je huis binnenkomt en modem), UPC informeren dat het niet werkt en verzoeken om oplossing.
Modem en internet werken, echter met router er bij, dan niet meer en dat zal upc verder worst zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door notsonewbie op 18-09-2011 13:50 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Update: ik kan terwijl modem en router aanstaan de pc kabel uit de router en modem halen en die dan in het modem doen. Er knippert her en der wat, en voila internet op die ene bekabeld aangesloten pc.

Op de router kom ik ook na modem reset niet voorbij de knipperende 'modem led'(op de router zit die) , ik kan dus niet door de router heen het modem menu in, waar dat rechtstreeks aangesloten (pc > modem) wel lukt.

De router van belkin, de N1, kent 2 speciale utp poorten, een is geel en heet "modem", de ander is poort 4, die is voor accespoint aansluiting of een pc.
Hierdoor weet ik nu zeker dat ik hem altijd op de modem poort had, de kabel naar het upc modem toe.
Want daarnaast zitten 2 bekabelde pc's en een ATA voor voip telefonie + de utp kabel naar een philips flat tv.
Dus 5 poorten, 4 'switch' utp poorten waarvan 1 dubbelt voor accesspoint mode, en 1 poort specifiek voor router>modem aansluiting.

Wat ik na meer dan een jaar vlekkeloos werkende router hebbende niet meer weet, moet in de router gekozen worden voor dynamische WAN aansluiting, of iets statisch met naam en wachtwoord voor upc.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Meer mensen waarbij veel sites niet of slecht bereikbaar zijn? Sites als ad.nl, nu.nl en buienradar.nl doen het bv niet.

edit: Hm na het bekende modem-router-pc opnieuw opstarten gebeuren werkt het weer normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door Hertog_Martin op 18-09-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Update 2 :
Ik heb hier een samsung tab 7 inch en een asus transformer.
Wanneer ik de router reset, ook 'verder' reset naar fabrieksinstellingen, via wifi wordt deze wEl gevonden, maar de boodschap bij willen verbinden is "ip adres ophalen/verkrijgen' en dat "eindeloos".
Update: doe ik dan een losse kabel in poort 4 of de modem poort (op de router) maar nergens op aangesloten verder) dAn kan ik wel verbinden via wifi !

[ Voor 21% gewijzigd door notsonewbie op 18-09-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet je even wat meer geduld hebben. Van de week ook even wat moeten kloten omdat ik een nieuwe router aan moest sluiten. Me modem uitgezet en toen me router aangesloten. Het duurde een 20 minuten voor ik weer online kon. Je router heeft een Mac-adres en dat moet even opgepikt worden.

In principe dus, even je Cisco [spanning eraf] uitzetten. Weer aanzetten na een minuut of 5 en wachten tot dat de lampjes weer groen en stabiel zijn. Je router staat nog steeds uit. Verbindt de Cisco met de router. Wan==>Wan en verbindt de router [LAN] met je pc. Router aan zetten en wachten totdat je weer netwerkverbinding hebt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:01:
Misschien moet je even wat meer geduld hebben. Van de week ook even wat moeten kloten omdat ik een nieuwe router aan moest sluiten. Me modem uitgezet en toen me router aangesloten. Het duurde een 20 minuten voor ik weer online kon. Je router heeft een Mac-adres en dat moet even opgepikt worden.
Ga ik doen. :aat ik hem 1, 2 , 3 kwartier knipperen dat 'modem ledje' op de router.

Echter hoe kan dit, router knippert en kan modem niet vinden.
Ik koppel pc kabel van router los, modem kabel los, pc kabel in modem en blam internet binnen 1 minuut....
Komt dat dus omdat upc of het (reeds lang uitgestaan en wat resets) modem nOg steeds het pc mac adres kent?
Overigens heeft de router het zelfde mac adres als de pc...

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 18-09-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees me wijziging op mijn post nog even, en je bent aan het kloten geweest met MAC-klonen begreep ik. Reset je router naar fabrieksinstellingen.

Je had de WRT54GL Router?! Hoe je die weer op fabrieksinstellingen kan krijgen, lees je hier.

http://technicallyeasy.ne...-wrt54gl-wireless-router/

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:13:
Lees me wijziging op mijn post nog even, en je bent aan het kloten geweest met MAC-klonen begreep ik. Reset je router naar fabrieksinstellingen.
Nee geen WRenz. router maar een belkin N1 , die met 3 antennes van 2 jaar oud of zo.
Hij is al gereset naar factory. 1 x reset is gewone reset, en 10 seconden reset induwen en dan los is factory reset. MAC staat in de router ook weer uniek (van sticker onderkant afgekeken) , dus niet meer pc mac gekloond.
En dat 'lang' uitzetten is dus ook van toepssing op modem <-> router herkenbaarheid?
Want ik kan het modem menu wel rechtstreeks van 1 pc benaderen met 1 kabel, niet de router er tussen.
Echter "de router ziet het modem niet", ik kan niet via de router het modem menu in.
Dus nog afgezien van geen-internet, pc (of tablet) > router en dan modem menu in, = no go.
Maakt het ip van de router nog uit? modem is namelijk 192.168.100.1 , router is af fabriek 192.168.2.1
Dat zou ook gewoon zo moeten werken, zonder in de router diens ip 192.168.100.xxx te maken?

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 18-09-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Executor16 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:29:
Weet iemand of dat je na een downgrade je huidige mediabox kan behouden? Ben van plan om HDTV op te zeggen, maar moet ik dan perse ook de HD Mediabox terugsturen en vervangen met een normaal kastje dat ik dan weer krijg? Of kan ik gewoon deze houden? :)
Ik ben vorige week van HD / DVR naar Digital gegaan. Mijn Cisco is omgeruild voor een Pace mediabox. Zodra jij je nieuwe mediabox krijg en aanmeld moet je de HD box terug sturen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:30:
[...]

Nee geen WRenz. router maar een belkin N1 , die met 3 antennes van 2 jaar oud of zo.
Hij is al gereset naar factory. 1 x reset is gewone reset, en 10 seconden reset induwen en dan los is factory reset. MAC staat in de router ook weer uniek (van sticker onderkant afgekeken) , dus niet meer pc mac gekloond.
En dat 'lang' uitzetten is dus ook van toepssing op modem <-> router herkenbaarheid?
Want ik kan het modem menu wel rechtstreeks van 1 pc benaderen met 1 kabel, niet de router er tussen.
Echter "de router ziet het modem niet", ik kan niet via de router het modem menu in.
Dus nog afgezien van geen-internet, pc (of tablet) > router en dan modem menu in, = no go.
Maakt het ip van de router nog uit? modem is namelijk 192.168.100.1 , router is af fabriek 192.168.2.1
Dat zou ook gewoon zo moeten werken, zonder in de router diens ip 192.168.100.xxx te maken?
Maak het jezelf nu niet moeilijk.

Heb je de modem uitgezet en aangezet zodat de lampjes weer groen zijn?
Router factory-reset?
Alle bedrading tussen modem en router en pc losgekoppeld?
Staat de router na de factory-reset uit?

Sluit de modem aan op je router. WAN naar WAN
Sluit de pc aan op je router LAN naar LAN
Zet de router aan, en ga even koffie drinken.

Soms duurt het gewoon lang voor alles up en running is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Allemaal heel erg bedankt. Snelle reacties, met meer kennis hieromtrent dan ik heb zag ik al vlot.
Ik schrijf de router af.
Als er geen (0) kabel in zit, kom ik er niet op met wifi.
De software die ik vond, van het modem, op cd, heeft een soort install/test programma, die vond het modem niet. (ook niet na reset, factory reset, uit....)
Modem en router zien elkaar na half uur nog niet.
Internet icoon op router heeft al 2 dagen niet geknippert met welke settings dan ook.

Wat ik ook deed, wanneer, kwa volgorde.... resets of niet... als ik dan de pc kabel in het modem doe, in 1 minuut online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Deze week komt UPC in Beuningen met voorlichtings/informatiedagen omdat er hier een onderzoek is gestart of het haalbaar is om een glasvezelproject te starten.
UPC geeft aan dat ze met aanbiedingen komen.

Wat kan ik verwachten als mijn vriendin en ik toch besluiten om bij UPC te blijven? Meer pakket voor hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Van het upc forum:
Steek de kabel die van je modem komt een keer in een LAN-poort ipv de WAN-poort. Je gebruikt dan je router als switch.

Echter de cisco staat in bridge als ik het goed heb, toch kan dit werken? en werkt dan de wifi nog wel?

Ik probeerde het nog niet, ivm dat ik niet weet of het iets stuk kan maken.

Is bijv. deze router geschikt om achter een '1 poortige' upc cisco modem te planten? :
http://www.bol.com/nl/p/c...03004010214763/index.html

[ Voor 27% gewijzigd door notsonewbie op 19-09-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

notsonewbie schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:39:
Van het upc forum:
Steek de kabel die van je modem komt een keer in een LAN-poort ipv de WAN-poort. Je gebruikt dan je router als switch.

Echter de cisco staat in bridge als ik het goed heb, toch kan dit werken? en werkt dan de wifi nog wel?

Is bijv. deze router geschikt om achter een '1 poortige' upc cisco modem te planten? :
Koop gewoon een Netgear, prima spul. Geen gezeik out off the box gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notsonewbie schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:39:
Van het upc forum:

Die ondersteund geen 1Gbps! Zou in een wat duurder segment gaan zitten. De Netgear 3700 of de D-Link DIR-655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Vandaag ben ik overgestapt van xs4all naar UPC maar tot mijn grote spijt werkt Spotnet niet meer
met mijn nieuwe instellingen van UPC en bittorent is ontzettend traag. Hoe kan dit en wat kan ik doen om
dit te voorkomen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:56:
Hallo,

Vandaag ben ik overgestapt van xs4all naar UPC maar tot mijn grote spijt werkt Spotnet niet meer
met mijn nieuwe instellingen van UPC en bittorent is ontzettend traag. Hoe kan dit en wat kan ik doen om
dit te voorkomen.
Heb je een lage snelheid abonnement die ook voor je tv, die dan aanstaat, signaal levert, dus bijv. 25 Mbit en digitale tv?
Achter je modem nog een oude router? de boel via wifi ?
Welke snelheid had je van xs4all ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:54:

Die ondersteund geen 1Gbps! Zou in een wat duurder segment gaan zitten. De Netgear 3700 of de D-Link DIR-655.
Gigabit hoeft niet, hier liggen nog oude kabels en 100 Mbit is snel zat. Op upc zag ik 2 merken die ze ondersteunen, sitecom en inderdaad netgear.
Van een sitecom wifi router vond ik veel blije mensen die meldden: "inpluggen en ik had verbinding met upc"
Die heb ik net besteld en die is morgen in huis. (Zegt de webshop.. :) )
Want wat is dit &%^zeg, 1 pc op 1 modem terwijl we hier 2 laptops 2 pc's en 2 tablets hebben....
Een 'rij' voor de pc heeft ook wel weer wat, ouderwets 'ruzie' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik een abonnement van 50 mb en bij xs4all had ik 10 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Laatst online: 06:49
notsonewbie schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:11:
[...]

Gigabit hoeft niet, hier liggen nog oude kabels en 100 Mbit is snel zat. Op upc zag ik 2 merken die ze ondersteunen, sitecom en inderdaad netgear.
Van een sitecom wifi router vond ik veel blije mensen die meldden: "inpluggen en ik had verbinding met upc"
Die heb ik net besteld en die is morgen in huis. (Zegt de webshop.. :) )
Want wat is dit &%^zeg, 1 pc op 1 modem terwijl we hier 2 laptops 2 pc's en 2 tablets hebben....
Een 'rij' voor de pc heeft ook wel weer wat, ouderwets 'ruzie' :)
Tip, TP-link 1043
Werkt als een trein voor nog geen 50 euro.
En 300n.

Edit, al besteld zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Laatst online: 16-09 17:50

MikeWazowski

Look into my eye

wielracer schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:16:
Deze week komt UPC in Beuningen met voorlichtings/informatiedagen omdat er hier een onderzoek is gestart of het haalbaar is om een glasvezelproject te starten.
UPC geeft aan dat ze met aanbiedingen komen.

Wat kan ik verwachten als mijn vriendin en ik toch besluiten om bij UPC te blijven? Meer pakket voor hetzelfde geld?
Omdat ze in Almere ook druk doende zijn met glasvezel (niet via UPC), was er bij ons een UPC-aanbieding dat ik nu voor 1 jaar lang 10 euro korting op het maandtarief krijg. Ze adverteren met 15 euro korting, in de praktijk is dat 10 euro omdat je normaal ook al 5 euro korting krijgt als je niet de juiste mediabox hebt bij een nieuw abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Sinds gisteren geen internet meer (Spijkenisse).
Maar net nog even getest. Wanneer ik de kabel die naar de router gaat direct in mijn pc inplug, dan werkt het wel. Router is een WRT320N met dd-wrt laatste.

Router al een tijd eraf gehad, modem al de halve dag ontkoppeld. Maar geen soelaas.
Kan overigens niets vinden in de router zelf wat problemen geeft, ook niks gewijzigd etc.

Alles eruit getrokken voor een halve dag en daarna werkt het ineens weer normaal. Vaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 21-09-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 01:57
sinds tijdje hebt ik las van dat de gateway unreachable is.
ik moet soms op renew drukken dan doet alles het weer en soms duurt het lang

mijn router U.S. Robotics Broadband Router (Model # 8003 , 1.04 13 )

weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

coob schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:41:
Tip, TP-link 1043
Edit, al besteld zie ik.
Ja, een sitecom wl366
Die zit i.t.t. tot de vorige belkin niet ook op 192.168.1.x zoals het modem, waar deze ook niet werkte op een ander adres.
Maar deze ging gewoon heel eigenwijs op 192.168.0.1 & zelfstandig als access point, maar wel netwerk, draadloos en wired.

Het was letterlijk > modem uit, router uit. Ethernet kabel tussen de 2 'modem' poorten op router en modem.
Modem aan ff wachten op 4 stabiele modem LED's, router aan, binnen 30 seconden was ie er qua router LED's die dat dan aangeven > internet.
PC aan, ja internet. Inloggen op menu van router , wpa2 key aangepast, inlog password, tablets via wifi, laptops, werkte ook direct, en klaar was klara.

Edit en update: 21-9-2011 de wifi transmit power kan worden ingesteld! staat nu op 25% en dan nog op 1 en 2e verdieping connectie-snelheid bruto met 240 en 200 Mbps.

[ Voor 14% gewijzigd door notsonewbie op 21-09-2011 12:37 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

darkmushy1995 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:33:
sinds tijdje hebt ik las van dat de gateway unreachable is.
Check hier aub eens: http://pingtest.net/ dat doet meer dan alleen pingen, zoals packets meten, ruis e.d.
Veel packet loss / ruis daar ?

[ Voor 22% gewijzigd door notsonewbie op 21-09-2011 12:25 ]

• Mikkie001
  • Laatst online: 15:34

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Omgeving Rotterdam, in ieder geval sinds zaterdag veel websites die niet geladen kunnen worden. Soms na een refresh wel. Modem en router diverse mailen uit gehad, maar zonder verbetering.
Maandag een ticket bij UPC aangemaakt, gisteren nog een mailbericht er achteraan gestuurd. Nog 0 reactie...
Het betaalde 0900-nummer heeft een wachttijd van meer dan 10 minuten....

Op een ander forum een tip gelezen: andere DNS server instellen. Op dit moment heb ik de DNS servers van google ingesteld: 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Voor mij is dit de oplossing, hopelijk help ik anderen door dit te posten.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Mikkie001 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:10:
Omgeving Rotterdam, in ieder geval sinds zaterdag veel websites die niet geladen kunnen worden. Soms na een refresh wel. Modem en router diverse mailen uit gehad, maar zonder verbetering.
Hier (ook Rotterdam) hetzelfde probleem. Het gaat inderdaad fout met de DNS, op sommige momenten SERVFAIL'ed het op meer dan zo'n 80% van de queries. Een andere DNS instellen heeft trouwens geen zin, want schijnbaar forwarden ze dat toch naar hun eigen DNS. Het zou nog wel het proberen waard zijn om deze eens proberen te gebruiken: http://www.upc.nl/upclive...ervice/2096/20962834.html.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Wed Sep 21 19:22:31 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 43910
Wed Sep 21 19:22:36 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 43569
Wed Sep 21 19:22:41 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 24743
Wed Sep 21 19:22:46 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 26958
Wed Sep 21 19:22:51 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 63691
Wed Sep 21 19:22:56 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 49931
Wed Sep 21 19:23:01 CEST 2011
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 49775

Het zijn trouwens echt momenten, vooral in de avonduren.

• Unbreukable
  • Laatst online: 16-09 15:40
Hier, Lelystad, hetzelfde verhaal. Veel websites niet bereikbaar, geen verbinding met iTunes Store etc.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nou hier Ridderkerk (naast Rotterdam) niets aan de hand ;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1495692625.png

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:37
PowerSp00n schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:50:
[...]

Hier (ook Rotterdam) hetzelfde probleem. Het gaat inderdaad fout met de DNS, op sommige momenten SERVFAIL'ed het op meer dan zo'n 80% van de queries. Een andere DNS instellen heeft trouwens geen zin, want schijnbaar forwarden ze dat toch naar hun eigen DNS. Het zou nog wel het proberen waard zijn om deze eens proberen te gebruiken: http://www.upc.nl/upclive...ervice/2096/20962834.html.

Het zijn trouwens echt momenten, vooral in de avonduren.
Met Google Namebench (handige open source tool om de snelste DNS te vinden) kwam ik erachter dat de Google DNS servers veel sneller respons geven dan die van UPC. Ook in de praktijk ervaar ik dat met gewijzigde DNS instellingen veel sites veel sneller laden dan met de default UPC instelling.

Jij schrijft hierboven dan dit echter 0,0 uit zou moeten maken. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb hier eigenlijk nog nooit eerder van gehoord...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is dat ook gewoon niet waar. Ik gebruik hier zelf OpenDNS dns servers en als ik dat niet goed geconfigureerd heb (en dus bijv. typo correction / zoekmachine aan staat) krijg ik toch echt OpenDNS pagina's te zien en niet UPC. Daarnaast toen er een keer problemen waren met de bereikbaarheid van de DNS servers van UPC, kon ik gewoon surfen.

• Arunia
  • Nu online
Ik heb ook af en toe hetzelfde probleem dat pagina's niet meteen geladen worden. Dit vanuit Spijkenisse, dus ook omgeving R'dam.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Pierre61 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 07:56:
Nou hier Ridderkerk (naast Rotterdam) niets aan de hand ;
Het heeft dan ook niets met snelheid (of stabiele verbinding) te maken, het gaat puur om de UPC DNS die het laat afweten.
Cloud schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:09:
Volgens mij is dat ook gewoon niet waar. Ik gebruik hier zelf OpenDNS dns servers en als ik dat niet goed geconfigureerd heb (en dus bijv. typo correction / zoekmachine aan staat) krijg ik toch echt OpenDNS pagina's te zien en niet UPC. Daarnaast toen er een keer problemen waren met de bereikbaarheid van de DNS servers van UPC, kon ik gewoon surfen.
Het is (hier) toch echt waar, ik ben (was?) ook OpenDNS gebruiker maar de OpenDNS pagina's zie ik nooit meer. Neem de volgende query op een eigen DNS server die niet authoritative is voor dit domein (duh) en ook geen recursive queries accepteert:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
~ $ dig @94.75.205.173 twitter.com

; <<>> DiG 9.7.3 <<>> @94.75.205.173 twitter.com
; (1 server found)
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 46711
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 3, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;twitter.com.           IN  A

;; ANSWER SECTION:
twitter.com.        14  IN  A   199.59.148.82
twitter.com.        14  IN  A   199.59.149.230
twitter.com.        14  IN  A   199.59.149.198

;; Query time: 21 msec
;; SERVER: 94.75.205.173#53(94.75.205.173)
;; WHEN: Thu Sep 22 10:52:03 2011
;; MSG SIZE  rcvd: 77

De query komt niet eens aan op de DNS server. Terwijl je toch echt het volgende verwacht (van buiten UPC):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$ dig @94.75.205.173 twitter.com

; <<>> DiG 9.3.6-P1-RedHat-9.3.6-16.P1.el5 <<>> @94.75.205.173 twitter.com
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: SERVFAIL, id: 19314
;; flags: qr rd; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;twitter.com.           IN  A

;; Query time: 3 msec
;; SERVER: 94.75.205.173#53(94.75.205.173)
;; WHEN: Thu Sep 22 10:55:19 2011
;; MSG SIZE  rcvd: 29

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen idee waar dat aan ligt, maar hier werkt het gewoon:

C:\Users\Cloud>nslookup - 10.10.10.1
Default Server:  UnKnown
Address:  10.10.10.1

> tvrage.cm
Server:  UnKnown
Address:  10.10.10.1

*** UnKnown can't find tvrage.cm: Non-existent domain
>
C:\Users\Cloud>nslookup - 208.67.220.123
Default Server:  resolver2-fs.opendns.com
Address:  208.67.220.123

> tvrage.cm
Server:  resolver2-fs.opendns.com
Address:  208.67.220.123

Non-authoritative answer:
Name:    tvrage.cm
Address:  67.215.77.132

Hier zie je dat de .cm typo correction van OpenDNS gewoon functioneert. Tevens als ik naar foute addressen navigeer krijg ik gewoon de help pagina van OpenDNS te zien als ik dat wil. Dat alle requests afgevangen worden door UPC lijkt mij dus een beetje onwaarschijnlijk.

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik ben sinds korte tijd aan het overwegen om sneller internet te nemen via UPC. Nu deel ik samen met de buren wireless internet, de prestaties hiervan vallen echter erg tegen. Op dit moment woon ik via woningbouwvereniging 'de key'. Op de locatie waar ik woon zit binnen de huurprijs ook het UPC Kabel TV en Radio (a € 17,05 per maand) abonnement verwerkt. Ik heb dus ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor een andere provider dan UPC.

Nu ben ik naar de UPC winkel geweest om mij te oriënteren en ben ik het volgende te weten gekomen. Volgens de verkoper was het voor mij het goedkoopst om het volgende abonnement af te sluiten. Het 3-in-1 pakket van 60Mb internet, bellen en DTV a €40 per maand voor het eerste jaar. Hier gaat echter natuurlijk de via de huur betaalde basis van af en kom ik op €22,95 per maand.

De verkoper waarschuwde dat deze aanbieding gold tot 30 oktober 2011 omdat er dan nieuwe komen. Zijn er hier toevallig mensen die weten wat ik kan verwachte van aanbiedingen hierna? Ik neem aan dat er niet gigantische verschillen zullen zijn tussen oude en nieuwe korting structuren.

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks behoefte heb aan digitale tv en al helemaal niet aan telefoon. Is dit echt de beste mogelijkheid die ik heb?

Daarnaast vroeg ik me af of ik er ergens achter kan komen of ik op een hoofdlijn zit van de kabel of dat op de plek waar ik woon mijn kabel gesplitst is met iedereen in de flat. Ik kan me voorstellen dat ik dan vaak niet de optimale snelheid zal halen.

Laatste puntje: ik ben bang om met UPC in zee te gaan omdat ik er eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over heb gehoord, je vast zit aan een star jaar contract en de klantenservice geld kost.

(Bij mijn ouders altijd bij XS4ALL gezeten waar ik altijd zeer tevreden was behalve natuurlijk de snelheid/prijs verhouding)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
laminaatplaat schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:04:
Ik ben sinds korte tijd aan het overwegen om sneller internet te nemen via UPC. Nu deel ik samen met de buren wireless internet, de prestaties hiervan vallen echter erg tegen. Op dit moment woon ik via woningbouwvereniging 'de key'. Op de locatie waar ik woon zit binnen de huurprijs ook het UPC Kabel TV en Radio (a € 17,05 per maand) abonnement verwerkt. Ik heb dus ook niet de mogelijkheid om te kiezen voor een andere provider dan UPC.

Je kunt prima Digitenne, satelliet of zo'n ranzige TV-over-DSL nemen etc. Maar goed, daar moet je voor bijbetalen, Het *kan* wel.
Nu ben ik naar de UPC winkel geweest om mij te oriënteren en ben ik het volgende te weten gekomen. Volgens de verkoper was het voor mij het goedkoopst om het volgende abonnement af te sluiten. Het 3-in-1 pakket van 60Mb internet, bellen en DTV a €40 per maand voor het eerste jaar. Hier gaat echter natuurlijk de via de huur betaalde basis van af en kom ik op €22,95 per maand.

De verkoper waarschuwde dat deze aanbieding gold tot 30 oktober 2011 omdat er dan nieuwe komen. Zijn er hier toevallig mensen die weten wat ik kan verwachte van aanbiedingen hierna? Ik neem aan dat er niet gigantische verschillen zullen zijn tussen oude en nieuwe korting structuren.
Als mensen dat weten mogen ze het geheid niet vertellen. Maar kijk gewoon naar het verleden, er is altijd wel een of andere aanbieding. Ik zou gewoon besluiten op moment dat jij iets wilt en je niet laten haasten. Je kunt ook gewoon overstappen naar andere abo als er straks iets interessanter komt.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nauwelijks behoefte heb aan digitale tv en al helemaal niet aan telefoon. Is dit echt de beste mogelijkheid die ik heb?
Dat ken ik, ik heb ook alleen telefonie omdat de combo incl telefonie goedkoper was dan zonder 8)7.

Op www.upc.nl staat wat mogelijk is en dat lijkt hun verhaal te bevestigen, behalve dan dat het 50Mb, niet 60Mb betreft dat je voor die EUR 39-EUR 17.05=EUR 21.95 krijgt, als ik het zo reken. Voor dat geld heb je geen snellere losse meuk. Niemand verplicht je om de DTV en analoge telefonie ook te gebruiken.
Daarnaast vroeg ik me af of ik er ergens achter kan komen of ik op een hoofdlijn zit van de kabel of dat op de plek waar ik woon mijn kabel gesplitst is met iedereen in de flat. Ik kan me voorstellen dat ik dan vaak niet de optimale snelheid zal halen.

Waar haal je dat vandaan? Ja, iedereen deelt dezelfde capaciteit, maar dat staat helemaal los van hoe gesplitst een kabel is of niet.
Laatste puntje: ik ben bang om met UPC in zee te gaan omdat ik er eigenlijk alleen maar negatieve verhalen over heb gehoord, je vast zit aan een star jaar contract en de klantenservice geld kost.

(Bij mijn ouders altijd bij XS4ALL gezeten waar ik altijd zeer tevreden was behalve natuurlijk de snelheid/prijs verhouding)
Daar noem je ook een extreem geval. Je betaalt daar fors voor veel service, en die kreeg je ook (laatste tijd hoor ik er meer verdeelde verhalen over).

Star contract is simpel: wettelijk mag een provider je maar voor een jaar vastzetten, en van UPC mag je ook up- en downgraden. Klantenservice kost altijd geld, bij UPC kost het jou EUR 0.10/min, wat betekent dat ze zelf ws het tienvoudige bij moeten leggen (klantenservice kost gemiddeld EUR 1.10/minuut). Maar email en chat is gratis. Ik zou die dan ook aanraden, vooral chat lijkt best goed te gaan.

Oslik blyat! Oslik!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:40:
[...]

En de problemen zijn weer terug :( Nieuwe modem en wederom weer timeouts op de zondag middag. Dit lijkt echt op het ouderwetse chello probleem waarbij er te veel mensen tegelijk online waren in de "spitsuren". Het enige verschil is dat het nu niet alleen langzaam is maar ook gewoon onbetrouwbaar is :(

[afbeelding]

Pingtijden zijn relatief stabiel en laag, alleen die vervelende timeouts. Valt overigens geen potje mee te gamen en het surfen is soms ook gewoon traag vanwege die lelijke timeouts :(
Problemen zijn eindelijk opgelost. Ze hebben blijkbaar ergens hier in de buurt wat vervangen want we hebben weer een ping onder de 20ms.. en geen timeouts meer.

Mooi! Maar nu wil UPC maar 35 euro vergoeden voor 1,5 maand geen of onbruikbare internet, 20 euro aan telefoonkosten, een dag vrij voor een monteur (terwijl het nit aan de modem lag!) en de nodige uurtjes aan troubleshooting, screenshots etc omdat men mij niet wou geloven..

Belachelijk! Boze mail terug verzonden in de hoop dat ze wel met ee nserieus aanbod komen want dit is met een abbo van 70 euro per maand onacceptabel!

Mijn V&A

Pagina: 1 ... 66 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.