Ineens werkte het niet meer.
Daarna ook niet meer vanzelf, ook niet na alles uit gehad te hebben een poos.
- wat wil je in de modem doen? Er valt inderdaad niets in te stellen want het staat vast in bridge mode.
Ok dus dat gokte ik goed.
- de modem heeft zoals je eigen plaatje laat zien zeven LEDs. Welke knippert amber?
Dus modem led op de router blijft amber knipperen, de router heeft een led die laat zien, of de router, met het modem verbonden is. Knippert die led oranje dan kan je wel vergeten om via utp of wifi door de router heen het modem te kunnen benaderen, dus ook internet wordt niet van modem door router aangeboden lokaal dan.
Wat doen de rest? En wat is trouwens de status in die "etalage"? - dat kun je daar wel uitlezen.
EIgenlijk alleen maar verbinding waardes.
Zoals gezegd, pc recht op modem en het werkt, maar router op modem en router ziet modem niet meer, niet op speciale modem poort van de router en niet op alternatief, poort 4, als de router als accespoint dient.
- je zet je router vast op 192.168.100.2. Waarom? Je hoort via DHCP een publiek IP toegekend te krijgen. Als je een vast IP instelt gaat het zeker niet werken...
UPC moden heeft geen dhcp toch, bridge, 1 poort uit? DHCP stond altijd aan, zodat alle draad en wifi laptop/tablet/pc's hier een ip kregen. Niet invullen is trouwens toch geen optie, dan kan je niet meer via de webbrowser in je router menu komen....(?)
- je kloont volop MAC adressen. Waarom?
Dat was een test, omdat google diverse plekken liet zien waar men het heeft over een upc-/-mac adres koppeling die kennelijk telt voor wel of geen verbinding krijgen, en als je wisselt (Stel je hebt alleen 1 utp kabel, geen wifi en 2 laptops, dan moet eerst de stroom 30 seconden van het modem.
Zie nota bene de topicstart van dit topic. Je hoeft dat al sinds 2006 niet meer te doen bij UPC. Wat je wel moet doen is je modem resetten iedere keer dat je er een andere MAC op aansluit. Heb je dat wel steeds gedaan?
Nee, ik las : 30 seconden uit doen, resetten staat er niet bij, ik zou niet weten hoe ook. Vanuit het menu kan het niet en een resetknop (of gaatje) is op mijn modem niet aanwezig.
Tips:
1) als modem online is (eerste vier LEDs constant groen, melding op de status), voor de zekerheid resetten,
Dat doe ik niet meer, heb ik ooit in het begin gedaan. Precies zoals de manual zegt -> dan kan je de boel in de war schoppen en alleen upc kan dat dan oplossen aan hun kant. Dat modem bleek overigens defect en ik kreeg een andere indertijd.
wachten tot het weer online is en dan een router/PC/wat dan ook aansluiten met DHCP aan. Het zou moeten werken. Zo niet, focus daarop, kijk welk IP je via DHCP toegewezen krijgt, kijk of je naar buiten kunt pingen naar IP, dan naar FQDN - gewoon normale IP troubleshooting.
Daar heb ik niet voldoende kennis van, van ip trouble shooting.
Ik weet: modem op pc met draad = internet. gegevens overnemen die ik dan zie, in router, helpt niet.
(Dus in router wel/niet dhcp aan gehad en wel/niet statisch of dynamisch ip adres)
2) als modem niet online is heeft het geen enkele zin met apparatuur aan de ethernetkant van de modem te klooien. Controleer of de coaxkabels niet los/beschadigd zijn. Als je dat uitgesloten hebt (indien mogelijk met andere coaxkabel, en sowieso zonder overbodige splitters tussen plek waar coax je huis binnenkomt en modem), UPC informeren dat het niet werkt en verzoeken om oplossing.
Modem en internet werken, echter met router er bij, dan niet meer en dat zal upc verder worst zijn.
[
Voor 6% gewijzigd door
notsonewbie op 18-09-2011 13:50
]
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)