Met storing bedoel ik de rode streepjes op mijn ping plotter grafiek:
Op dat moment kan ik geen websites inladen,hapert online gamen en verlies ik soms de verbinding met de server en kan tijdens een telefoon gesprek de andere kant mij niet horen(andersom wel).
DTV weet ik weinig van, heb begrepen dat het vooral voor interactieve meuk was. Zou kunnen dat je buurman elke 30 minuten exact een interactieve dienst start, maar lijkt me sterk dat dat zo regelmatig zou zijn.
Die interval duurt niet telkens precies 30 minuten, het varieert tussen de 10 en de 45 minuten, het ging nog tot laat in de nacht door en ik denk niet dat mijn buren zo vaak en lang tv kijken en zappen

.
Heb je nou zelf gekeken naar dingen in huis die elke 30 minuten aanspringen? Het is voor het eerst in tijden flink koud, het zou zomaar verwarming (of omgekeerd koelkast) kunnen zijn.
Als UPC een monteur stuurt en hij vindt dat het iets van jezelf is ga je een paar tientjes voorrijkosten moeten betalen. Lijkt me handig om dat te voorkomen

Ik heb dit probleem al sinds ik UPC internet heb, dus al een paar maanden.
Er staat ook geen zware apparaten in de buurt van het modem, alleen een router, laptop en televisie en ouderwets ptt vox 120 telefoon.
En boven het AOP zit nog een radiator van de CV, maar ik denk niet dat een radiator voor storing kan zorgen.
Btw: UPC gaf aan dat een monteur gratis is, in dit geval.
Er komt maandag een speciale monteur van de special care afdeling langs, een paar weken terug was er een gewone monteur langs geweest die alles heeft doorgemeten.
Verkeerd bij wie?
De EPC3925 is sowieso een ander type apparaat, een modem met ingebouwde router, terwijl de 3208/3212 gewoon modem-only zijn.
Hoe definieer je trouwens "vinden va uplink kanaal"? Lees je dat uit uit de modem GUI? Meet je hoe lang het duurt voor je online bent?
Het modem bij ziggo was een ubee, ik heb dit gemeten door naar het uplink lampje te kijken, deze knippert veel langer bij ziggo dan bij upc.
Inmiddels is de storing weer weg, en dan zal het wel weer voor een paar dagen/weken goed werken en dan komt de storing waarschijnlijk weer terug net als eerst.
Ik heb er dus gelukkig niet constant last van, en met gewoon web surfen heb je er ook bijna geen last van.
[
Voor 12% gewijzigd door
Gijs007 op 20-10-2011 14:01
]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T