UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.864 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

CasGas

.

Mijn zwager heeft vandaag zijn UPC lijntje opgeleverd gekregen met een Cisco EPC 3208 modem erbij. Volgens hem kan die opeens niet meer VPN'n naar kantoor toe.. Er kwam geen VPN error nummer naar voren volgens hem..

Dus ik even zoeken maar ik kan nergens vinden wat er wel en niet ondersteund word op dat modem, iemand die kan beamen of VPN wel of niet werkt?

Ik weet niet hoe VPN bij hem word opgebouwd dus ik vraag het eerst maar even hier :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit momenteel bij mijn ouders, zij hebben een nieuwe Thomson modem/router TWG870U gekregen van UPC bij hun AiO abbootje. Ze hebben zeer recentlijk een externe router gekocht. (Sitecom WL309)

Ik dacht dat de bridge modus van de modem uit of aan moest staan zodat de router gebruikt kan worden. Dit verhaal gaat op voor de Ziggo modem/router maar ik kan nergens uitsluitsel vinden of uitleg wat te doen als men een externe router wil gebruiken bij de UPCmodem/router. Voordat men op het geniale idee komt om UPC te bellen, iedereen aan mijn kant hierzo is doof....

Ik heb de hele inhoud van de doos waarin de thomson en andere spulletjes kwamen doorgespit en alles wat er viel te lezen gelezen, daar ben ik ook niet wijzer van geworden.

Deze topic heb ik nu voor de helft op de trefwoord router doorgelezen en misschien staat wat ik zoek niet eens in dit topic.

Iemand?

Edit: Heb betere trefwoorden kunnen gebruiken zoals bridge en thomson 870. Zoals ik het nu begrijp kan deze 870 helemaal niet onderweg met externe routers omdat hij doodeenvoudig geen bridge ondersteund.

Als ik het fout heb begrepen/gelezen aarzel niet om mij nog ff te corrigeren...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
CasGas schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:59:
Mijn zwager heeft vandaag zijn UPC lijntje opgeleverd gekregen met een Cisco EPC 3208 modem erbij. Volgens hem kan die opeens niet meer VPN'n naar kantoor toe.. Er kwam geen VPN error nummer naar voren volgens hem..

Dus ik even zoeken maar ik kan nergens vinden wat er wel en niet ondersteund word op dat modem, iemand die kan beamen of VPN wel of niet werkt?

Ik weet niet hoe VPN bij hem word opgebouwd dus ik vraag het eerst maar even hier :)
Ik denk niet dat het modem er wat mee te maken heeft ;) ik denk dat je eerder in zijn router moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
hhoekstra schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Ik denk niet dat het modem er wat mee te maken heeft ;) ik denk dat je eerder in zijn router moet zoeken.
zijn modem is vermoedelijk ook de router... UPC vind het nodig om bij een zakelijke lijn de gebruiker nog altijd op te zadelen met een (imho) brakke router. Heerlijk 1 vast IP adres, op een simpel routerding.....

Kun je niet ergens in dat ding vpn passthrough enablen?

En anders upgraden naar een /29, dan wordt je modem modem-only en kun je zelf een (fatsoenlijke) router erachter knuppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Hallo,

Ik overweeg de overstap naar UPC. Op het forum van UPC lees je uiteraard alleen geklaag en wat niet goed gaat, terwijl ik hier (gelukkig) ook goede signalen tegenkom. Hoe is de service en kwaliteit van UPC door de bank genomen?

grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Door de bank genomen: Zakelijk: Niet aan beginnen Particulier: Als het eenmaal draait, prima te doen. Problemen voornamelijk als iets misgaat en migraties, dan duurt het lang en gaat er veel zaken mis. Als het dan weer op de rails is, heb je een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 15:22:
Ik zit momenteel bij mijn ouders, zij hebben een nieuwe Thomson modem/router TWG870U gekregen van UPC bij hun AiO abbootje. Ze hebben zeer recentlijk een externe router gekocht. (Sitecom WL309)

Ik dacht dat de bridge modus van de modem uit of aan moest staan zodat de router gebruikt kan worden. Dit verhaal gaat op voor de Ziggo modem/router maar ik kan nergens uitsluitsel vinden of uitleg wat te doen als men een externe router wil gebruiken bij de UPCmodem/router. Voordat men op het geniale idee komt om UPC te bellen, iedereen aan mijn kant hierzo is doof....

Ik heb de hele inhoud van de doos waarin de thomson en andere spulletjes kwamen doorgespit en alles wat er viel te lezen gelezen, daar ben ik ook niet wijzer van geworden.

Deze topic heb ik nu voor de helft op de trefwoord router doorgelezen en misschien staat wat ik zoek niet eens in dit topic.

Iemand?

Edit: Heb betere trefwoorden kunnen gebruiken zoals bridge en thomson 870. Zoals ik het nu begrijp kan deze 870 helemaal niet onderweg met externe routers omdat hij doodeenvoudig geen bridge ondersteund.

Als ik het fout heb begrepen/gelezen aarzel niet om mij nog ff te corrigeren...
Ik zou zeggen, kijk ook hier eens even: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905

Misschien dat je daar wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:10:
[...]

Ik zou zeggen, kijk ook hier eens even: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905

Misschien dat je daar wat aan hebt. :)
Helaas ben ik alweer thuis. Heb hem helemaal gelezen, wel interessant. Iets voor de startpost? Ff overleggen met mijn ouders. Ze hadden zich min of meer al bij neergelegd dat ze de recente aankoop moesten verkopen of terugbrengen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:21:
[...]

Helaas ben ik alweer thuis. Heb hem helemaal gelezen, wel interessant. Iets voor de startpost? Ff overleggen met mijn ouders. Ze hadden zich min of meer al bij neergelegd dat ze de recente aankoop moesten verkopen of terugbrengen.
Dan heb je al meer gelezen dan mij in ider geval, verder dan de startpost in dat topic ben ik nog niet gekomen. :p

Scheelt misschien ook wel dat ik zelf aan een of andere crappy adsl modem/router hang. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ho wacht, ik doelde alleen op de startpost, die heb ik helemaal gelezen. :') Nogal wat stappen. Ik moet nog ff googlen wat een accespoint inhoudt en ik vermoed dat dat een extender is? Als dat draadloos is is dat ideaal. dan staat de thomson beneden en de Sitecom boven zodat overal goed bereik is zonder gaatjes te boren.

@Na mailwisseling met winkel zeggen ze toe dat de goederen terug mogen worden gebracht (zijn 3 weken geleden gekocht en die modem is pas sinds 1 week er). Bij deze dus opgelost. Ze zijn tevreden met de thomson en diens bereik.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik wil de UPC alles in 1 pakket van 50 mb nemen..
Nu vraag ik mij af of ik hier goed aan doe?
Nadat ik hier allemaal verhalen lees over dat het internet niet altijd even goed presteert..

Via google kwamen er ook al een hoop geklaag topics naar boven over het internet, savonds na 11en schijnt het wel goed te werken maar overdag schijnt het langzamer te zijn?

Ik woon in Purmerend, ik lees nooit klachten van mensen die bij amsterdam in de buurt wonen..

Hopelijk kan iemand mij helpen, voordat ik er weer een jaar aan vast zit..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
Wij zijn op de zaak sinds kort overgestapt van KPN ADSL zakelijk naar UPC Zakelijk Fiber Power 25

Bij KPN hadden we nooit problemen, sinds we bij UPC zitten hebben we vaak problemen met internet.
Vooral dat de verbinding soms een korte tijd wegvalt, is vooral duidelijk te zien als ik een groot bestand aan het downloaden ben via FTP, hij pauzeert dan even en gaat dan weer verder.
Als dat gebeurt zie ik ook op pingplotter dat er packet-loss optreed.

Ik heb een pingplotter test gedaan, hierin staat een stuk waarin gewoon geinternet word, een stuk waar gedownload word en een stuk waar geupload word:

Afbeeldingslocatie: http://edwinbos.com/upc-internetverbinding.jpg

Er is duidelijk te zien dat we veel packet-loss hebben.

Wat raden jullie me aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Edwinboss op 26-10-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Edwinboss schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:22:
Wij zijn op de zaak sinds kort overgestapt van KPN ADSL zakelijk naar UPC Zakelijk Fiber Power 25

Bij KPN hadden we nooit problemen, sinds we bij UPC zitten hebben we vaak problemen met internet.
Vooral dat de verbinding soms een korte tijd wegvalt, is vooral duidelijk te zien als ik een groot bestand aan het downloaden ben via FTP, hij pauzeert dan even en gaat dan weer verder.
Als dat gebeurt zie ik ook op pingplotter dat er packet-loss optreed.

Ik heb een pingplotter test gedaan, hierin staat een stuk waarin gewoon geinternet word, een stuk waar gedownload word en een stuk waar geupload word:

[afbeelding]

Er is duidelijk te zien dat we veel packet-loss hebben.

Wat raden jullie me aan?
Terug naar KPN ADSL gaan en een Glas petitie tekenen. Heb zelf nu ruim een jaar UPC 25MB maar ik wacht met smacht totdat m'n glasaansluiting opgeleverd wordt.
UPC is leuk voor de gemiddelde gebruiker maar kampt (voor mijn persoon) met teveel instabiliteit in de lijn.
Heb inmiddels al 5 monteurs over de vloer gehad en heb 3 modems versleten (heb nu de Cisco), ik zit 20 meter bij de wijkkast vandaan maar het probleem zit 'm in de infra van UPC en NIET in mijn lijn. (ook volgens de monteurs die daar gemiddeld gezien meestal wel eerlijk over zijn).
Gelukkig heb ik de good old ADSL verbinding aangehouden (afgelopen 3 jaar 1 of 2 keer down geweest) als ik 20ct had gekregen voor elke keer dat ik het UPC modem heb moeten resetten dan had ik al een buitenhuisje in Spanje gehad 8)

[ Voor 8% gewijzigd door NIK0 op 26-10-2011 17:24 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
Hmm had al zo'n bruin vermoeden, gelukkig hebben we ook nog de ADSL-lijn nog.

Thx voor je antwoord in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 23:14
Ik zie dat er meer mensen niet echt tevreden zijn over UPC...

Ikzelf zit nu al 3 maanden met een instabiele connectie (sinds de komt van de TWG870 die bij het Alles in een pakket met 50mbit kwam). Doordeweeks haal ik zo'n 20mbit op speedtest.net en een 60 ping ±40 jitter op pingtest.net. De weekenden kom ik uit op zo´n 5mbit!!!! 100+ping en een constante packet-loss tussen de 1 en 30%. Gek genoeg is de upload wel aardig stabiel en blijft die tussen 1.5 en 2.5 mbit liggen.

Zie hier het beste resultaat van dit weekend:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1563983152.png

Hopelijk wordt het vanavond wat stabieler, aangezien ik BF3 wil spelen :-(

Contract duurt nog ongeveer 9 maanden, maar ik verwacht dat het met dit soort resultaten snel beëindigt kan worden. (en ja, monteur is al langsgeweest en de mensen van de technische afdeling lijken er niet zoveel verstand van te hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door RJ89 op 30-10-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

RJ89 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 18:59:
Ik zie dat er meer mensen niet echt tevreden zijn over UPC...
Wat haal je hier?:
http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb met upc zelf de volle 60/6 Mbit.
De rest van internet dus zo een beetje alle sites (speedtest.net 21 Mbit, usenet server 3.5 Mbit (normaal volle snelheid) is trager dan anders.
Hebben anderen hier ook/geen last van?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:15
Upc speedtest == speedtest.net ;-) misschien een andere server. Probeer op speedstest eens een test te doen op haarlem (krijg ik volle snelheid)

Usenet == Eweka toevallig ? die heeft al langer problemen i.c.m. met UPC dus ook niet zo raar.

@RJ89: weet je zeker dat de bekabeling allemaal goed is aangesloten. Komt vaak voor dat door brakke bekabeling je een *** verbinding krijgt ;)

[ Voor 23% gewijzigd door hhoekstra op 30-10-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

hhoekstra schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:50:
Upc speedtest == speedtest.net ;-) misschien een andere server. Probeer op speedstest eens een test te doen op haarlem (krijg ik volle snelheid)

Usenet == Eweka toevallig ? die heeft al langer problemen i.c.m. met UPC dus ook niet zo raar.

@RJ89: weet je zeker dat de bekabeling allemaal goed is aangesloten. Komt vaak voor dat door brakke bekabeling je een *** verbinding krijgt ;)
Nee niet eweka, maar 1 waar ik normaal alle snelheid heb die de 60 mbit kan bieden
De test op speedtest.net is 21 Mbit, en op upc test zelf 60 Mbit.

Bekabeling moet dus goed zijn, want 60/6 bij upc <-> ikzelf.
En sinds een uur of 4 vandaag, voorheen 100%

"grappig" rotterdam op speedtest.net 41 Mbit down. Van alles rond amsterdam en rotterdam is utrecht met 45 Mbit down de snelste.
Ping is 20 a 25 ms, was altijd 4 a 8 ms.

Pingen naar www.upc.nl [213.46.242.101] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.46.242.101: bytes=32 tijd=9 ms TTL=59
Antwoord van 213.46.242.101: bytes=32 tijd=27 ms TTL=59
Antwoord van 213.46.242.101: bytes=32 tijd=28 ms TTL=59
Antwoord van 213.46.242.101: bytes=32 tijd=9 ms TTL=59

Ping-statistieken voor 213.46.242.101:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

[ Voor 34% gewijzigd door notsonewbie op 30-10-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ89
Soortgelijke resultaten. :-(
hhoekstra schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:50:
[...]

Ja, alle kabels van het punt waar de kabel het huis binnen komt zijn al vervangen + de splitter. Verder staat de centrale box 20 meter verder in de straat. Hier zitten 2 andere huishoudens op en die zijn allemaal doorgemeten.

De TWG870 modem/router is ook al een keer vervangen en levert geen verschil. Kennelijk is het niet mogelijk voor UPC om een test te doen met een andere modem en router combinatie, om die uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden een familielid zich liet verleiden tot digitaal bellen via UPC. Ik merkte toen dat daarmee gelijk een (langzame) internettoegang was gerealiseerd. Je hebt dan weliswaar geen email-adres, maar voor iemand die alleen een paar sites bezoekt en email (bij derde) gebruikt was het voldoende.

Weet iemand of dit tegenwoordig nog steeds zo gaat? Dus alleen bellen (10 euro per maand) bestellen en dan ook gelijk op internet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

RJ89 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:13:

De TWG870 modem/router is ook al een keer vervangen en levert geen verschil. Kennelijk is het niet mogelijk voor UPC om een test te doen met een andere modem en router combinatie, om die uit te sluiten.
Dan is het toch feitelijk getest? Andere modem, geen verschil...
FiscBiker schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 23:53:
Ik kan me herinneren dat een paar jaar geleden een familielid zich liet verleiden tot digitaal bellen via UPC. Ik merkte toen dat daarmee gelijk een (langzame) internettoegang was gerealiseerd. Je hebt dan weliswaar geen email-adres, maar voor iemand die alleen een paar sites bezoekt en email (bij derde) gebruikt was het voldoende.

Weet iemand of dit tegenwoordig nog steeds zo gaat? Dus alleen bellen (10 euro per maand) bestellen en dan ook gelijk op internet zitten?
Geen idee, zou wel makkelijk zijn natuurlijk. :p
Aangezien telefonie in principe gewoon voip is, is dat trouwens nog niet eens zo heel ver gezocht denk ik.
Alhoewel de modem zelf wel een andere instelling doorkrijgt voor zover ik weet met of zonder voip (niet snelheid gerelateerd dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ89
crizyz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 04:24:
[...]

Dan is het toch feitelijk getest? Andere modem, geen verschil...
[...]
Het was niet uit mijn post op te maken, maar het was weer vervangen door hetzelfde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04
De laatste dagen ben ik sinds de introductie van BF3 weer online aan het gamen. Wat mij opvalt is dat het 's avonds gewoon een groot drama wordt. Overdag geen enkel probleem (getest afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag). Maar 's avonds vanaf een uurtje of 5-6 zeer hoge ping, packetloss etc. Het is gewoon niet te doen. Ik merkte dit ook al met het spelen van de BF3 beta, wat alweer een maand geleden was. Downloaden via usenet gaat echter wel gewoon snel, de 60 mbit haal ik zonder problemen. Heeft het zin om dit bij UPC te melden, of is dat tevergeefs? (Postcode 2013, in Haarlem). Ik overweeg om over te stappen naar 50mb van Tele2, of Telefort, als dat stabieler zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:43

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

ik weet niet waar mijn problemen liggen, maar als ik 3 torrents aan het downloaden ben, dan valt de internetverbinding van het hele huis eruit!
ik heb een UPC abbo voor 60MB downloadsnelheid
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1565963919.png
het enige wat in dit geval helpt is iedere keer de router (standaard router met UPC meegeleverd gekregen, Thomson, type ?)
aan en uit zetten via het knopje voor de powerage...
ik heb postcode 6652, maar weten jullie wat hier aan te doen valt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:56
ruudonline schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:24:
De laatste dagen ben ik sinds de introductie van BF3 weer online aan het gamen. Wat mij opvalt is dat het 's avonds gewoon een groot drama wordt. Overdag geen enkel probleem (getest afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag). Maar 's avonds vanaf een uurtje of 5-6 zeer hoge ping, packetloss etc. Het is gewoon niet te doen. Ik merkte dit ook al met het spelen van de BF3 beta, wat alweer een maand geleden was. Downloaden via usenet gaat echter wel gewoon snel, de 60 mbit haal ik zonder problemen. Heeft het zin om dit bij UPC te melden, of is dat tevergeefs? (Postcode 2013, in Haarlem). Ik overweeg om over te stappen naar 50mb van Tele2, of Telefort, als dat stabieler zou zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v5kPb.png
Hier een soortgelijk iets, zo ziet elke dag er uit. 's Nachts is het prima gamen, maar wanneer ik er tijd voor heb ('s avonds) heb ik een hoge ping, meestal toch wel de hoogste van alle verbonden spelers. Dit is al sinds lange tijd zo en bij meerdere aansluitingen hier in het dorp (Silvolde, 7064), buurdorp hier 2 km vandaan heeft geen problemen!

Snelheid is hier ook prima, alleen de ping is belabberd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Laatst online: 21:04
Vanavond is echt drama. Mag erg blij zijn dat ik dit bericht nog kan posten. Inmiddels 24 uur ping plotter gedraaid en eigenlijk de gehele dag veel packetloss, maar vanaf een uur of 6 vanavond een duidelijke toename. De router geeft ook veel fouten, ik heb echt geen idee wat er aan de hand is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kn2vZl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/W61Pvl.png

Hier wordt je niet vrolijk van....

[ Voor 14% gewijzigd door ruudonline op 31-10-2011 22:33 . Reden: nog een pingplotter plaatje toegevoegd van zojuist: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

pouletkuif schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:04:
ik weet niet waar mijn problemen liggen, maar als ik 3 torrents aan het downloaden ben, dan valt de internetverbinding van het hele huis eruit!
ik heb een UPC abbo voor 60MB downloadsnelheid
[afbeelding]
het enige wat in dit geval helpt is iedere keer de router (standaard router met UPC meegeleverd gekregen, Thomson, type ?)
aan en uit zetten via het knopje voor de powerage...
ik heb postcode 6652, maar weten jullie wat hier aan te doen valt??
Ik gok dat de router het aantal simultaneous connecties niet aankan (waar Torrents ontzettend goed in zijn). Ik weet niet of je torrentprogramma hier nog op kan inspelen, maar probeer het maximale aantal connecties te verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MeltedForest schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:22:
[...]

Ik gok dat de router het aantal simultaneous connecties niet aankan (waar Torrents ontzettend goed in zijn). Ik weet niet of je torrentprogramma hier nog op kan inspelen, maar probeer het maximale aantal connecties te verminderen.
Wat ook kan is dat hij z'n upload niet gecapped heeft in de torrent app. Als je de upload volledig plattrekt dan krijg je dit ja, want dan kunnen de TCP ACKs er niet meer doorkomen. Zorg altijd dat je een upload cap instelt die significant lager is dan de upload van je verbinding. Ik stel doorgaans 50% in. Dan heb ik nergens last van.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Situatie

Een aantal maanden geleden zijn wij over gestapt op de kabel bij UPC. Aangezien er geen kabel was hebben monteurs, van/via UPC, een nieuwe aansluiting gemaakt. Dit heeft het enige tijd gedaan tot ik niet zo lang geleden (+- drie weken) merkte dat ik mijn Software niet kon updaten.

Probleem

Alhoewel ik tijdens het gewoon browsen en streamen geen problemen ervaar, heb ik tijdens het downloaden van grotere bestanden, e.g. software updates en ROM's voor Android apparaten van Filehosts constant te maken met niet kloppende checksums.

Ondernomen stappen

-Herhaaldelijk het modem herstart.
-Goede vrienden geworden met de klantenservice en op hun aanraden het modem vaker herstart.
-Geprobeerd op alle mogelijke momenten, 's ochtends, 's middags, 's avonds en zelfs 's nachts.
-Bedraad en draadloos direct op het modem en via de router aangesloten met: Windows Desktop, 2 Windows Laptops, iMac, 2 Macbooks, 2 Android Telefoons, Android Tablet, iPod touch.
-UPC monteur over de vloer gehad, die na signaalmetingen het modem heeft vervangen.

NB Hoewel de UPC monteur verkeerde waarden kreeg, kreeg zijn medewerker bij de servicedesk goede waarden.

De snelheiden via speedtest zijn wel goed, ik heb een 60 Mb abonnement en krijg 59.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1567245407.png

Dit zijn de signaalwaarden die mijn DOCSIS 3.0 modem (hardware versie 1.1 software versie STBA.01.38) me geeft:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/27703769/Signaalwaarden.png

De klantenservice heeft het opgegeven en heeft me verteld dat ik moet bellen met Apple, Microsoft, Samsung, Asus en HTC omdat mijn apparaten niet goed zijn ingesteld. Bij mijn moeder heb ik dit probleem op geen van mijn apparaten en ga er dus vanuit dat deze juist zijn ingesteld. Jullie zijn dus mijn laatste hoop.

Ik hoop dat ik mijn probleem duidelijk heb geformuleerd, maar als je nog extra informatie wil hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
Als je Torrents gaat downloaden, dan gebruiken die de volledige bandbreedte. dan blijft er dus niets over voor het normale internetgebruik, beter is om dan de max download van je torrent programma op 90% te zetten, dan blijft er 10% over om normaal te internetten, en dat is dan weer meer dan genoeg

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Djampire schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:47:
Als je Torrents gaat downloaden, dan gebruiken die de volledige bandbreedte. dan blijft er dus niets over voor het normale internetgebruik, beter is om dan de max download van je torrent programma op 90% te zetten, dan blijft er 10% over om normaal te internetten, en dat is dan weer meer dan genoeg
Onzin. Een beetje modem / router geeft WWW verkeer voorrang op alles. Daarnaast gebruiken Torrents vrijwel nooit de volledige bandbreedte en is er dus altijd ruimte over. Daarnaast, al zou je update voor je Android met 1kbps gaan, dan nog hoor je 'complete' files binnen te krijgen. En geen halve brokken met kapotte checksums.

Heb je het op meerdere PC's geprobeerd?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:52:
[...]

Onzin. Een beetje modem / router geeft WWW verkeer voorrang op alles. Daarnaast gebruiken Torrents vrijwel nooit de volledige bandbreedte en is er dus altijd ruimte over.
QoS kun je op high-end routers instellen, maar weinigen hebben het standaard aan. Torrents trekken wel degelijk als je niets instelt de upload plat waardoor je verbinding instort voor TCP-verkeer. Het beste cap je dat in je torrent client.

Maar...
Daarnaast, al zou je update voor je Android met 1kbps gaan, dan nog hoor je 'complete' files binnen te krijgen. En geen halve brokken met kapotte checksums.

Heb je het op meerdere PC's geprobeerd?
Idd. Ook al trek je de verbinding plat, wat je binnen krijgt hoort te kloppen. Bovendien haal je geen 59//5.9Mb/s als je torrents hebt draaien. Dat is hier niet het probleem.

Kun je op packet-niveau zien wat er mis gaat? Wireshark kan je daarbij helpen. Dit zou te maken kunnen hebben met MTU/fragmentationproblemen, maar voordat je die beerput opentrekt is het geen overbodige luxe om OS problemen uit te sluiten. Zeker Win7 behandelt veerschillende netwerken anders waardoor het prima mogelijk is dat het ergens anders goed gaat en bij jou niet maar toch aan je SW ligt.

Als je geen andere PC hebt, boot eens van LiveCD, dan weet je of OS er iets mee te maken heeft of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik zit er sterk aan te denken om van Xs4all over te stappen naar UPC. Niet omdat ik ontevreden ben over Xs4all, in tegestelling. Het werkt altijd en ik weet dat dat van UPC niet zo is. Echter ik kan hier niet meer dan 8 mbit halen met XS4all en dat begin ik toch traag te vinden. Bovendien wil ik graag digitale tv met hd bij UPC en dan krijg je internet er zowat gratis bij.

Momenteel heb ik mn xs4all modem-router (fritzbox) en daaraan een router (WRT54) en een switch. Dit werkt perfect en ik haal gewoon alle snelheden en heb prima ping.

Echter hier lees ik dat er je met de UPC modems (thompsons) niet zomaar een andere router er achter kan hangen, omdat deze niet als bridge kan werken. Dit snap ik niet. Ik heb al een uur zitten lezen maar ik begrijp niet waarom je niet 2 routers achter elkaar kunt hangen... mijn huidige modem-router is dus ook een router en die van upc volgensmij ook, dus ik begrijp niet waar het mis gaat. Ik heb niks bijzonders ingesteld op mijn huidige setup, volgensmij zelfs pas nog gereset omdat ik mn wachtwoord niet meer wist, er aan gehangen en het werkt.

Verder vroeg ik me af of iemand toevallig weet of je ook kunt kiezen voor alleen een CI+ module en geen kastje van UPC voor digitale tv, of dat je die perse moet nemen en dan ook voor 4 euro pm nog die CI+ module? Bij voorbaat dank :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
FireFoz schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:08:
Ik zit er sterk aan te denken om van Xs4all over te stappen naar UPC. Niet omdat ik ontevreden ben over Xs4all, in tegestelling. Het werkt altijd en ik weet dat dat van UPC niet zo is. Echter ik kan hier niet meer dan 8 mbit halen met XS4all en dat begin ik toch traag te vinden. Bovendien wil ik graag digitale tv met hd bij UPC en dan krijg je internet er zowat gratis bij.

Momenteel heb ik mn xs4all modem-router (fritzbox) en daaraan een router (WRT54) en een switch. Dit werkt perfect en ik haal gewoon alle snelheden en heb prima ping.
Die spullen moeten vervangen worden. Het Fritz-geval omdat het een DSL-modem is uiteraard, de WRT54G omdat het de snelheden niet aankan (beste rev WRT54G kon iets van 45Mb/s WAN-LAN routeren, de v5 hooguit 2/3 daarvan, en dat is bedraad, draadloos kom je niet boven de 24Mb/s er vlak naast en rond de 12Mb/s elders).
Echter hier lees ik dat er je met de UPC modems (thompsons) niet zomaar een andere router er achter kan hangen, omdat deze niet als bridge kan werken. Dit snap ik niet. Ik heb al een uur zitten lezen maar ik begrijp niet waarom je niet 2 routers achter elkaar kunt hangen... mijn huidige modem-router is dus ook een router en die van upc volgensmij ook, dus ik begrijp niet waar het mis gaat. Ik heb niks bijzonders ingesteld op mijn huidige setup, volgensmij zelfs pas nog gereset omdat ik mn wachtwoord niet meer wist, er aan gehangen en het werkt.
Hamvraag bij je huidige setup is of de Fritz als bridge of router ingesteld is. Als het een bridge is doet het geen nat en dan is je setup logisch. Doet het nat, dan heb je nu al een onverstandige setup. Zolang de DHCP servers in de twee routers niet op dezelfde subnet ingesteld staan kan dat werken (zij het met onnodige latency) voor uitgaand verkeer, maar als je binnenkomende verbindingen verwacht heb je feest met multiple port forwards...

De mensen die zeggen dat twee nat routers achter elkaar niet kunnen werken snappen er weinig van, maar dat maakt het nog niet handig :o

Als je een eigen router wilt gebruiken, zorg dan gewoon voor modem zonder router als je UPc aanvraagt. Hoe je dat doet heb ik al zo vaak geroepen hier. Doe even de moeite de in-topic search te gebruiken...
Verder vroeg ik me af of iemand toevallig weet of je ook kunt kiezen voor alleen een CI+ module en geen kastje van UPC voor digitale tv, of dat je die perse moet nemen en dan ook voor 4 euro pm nog die CI+ module? Bij voorbaat dank :)
Ahum: UPC Digital TV - Deel 6

TV is hier offtopic en off-subforum.

Verder nog stukje advies: tegenwoordig zijn de meeste mensen redelijk tevreden met hun UPC-verbinding, maar zoals je geheid al gelexen hebt kan het soms best zwaar tegenvallen.

- zorg dat je je DSL pas opzegt nadat UPC goed blijkt te werken. Valt het tegen? DSL alsnog houden en UPC de deur uit. Ja, je betaalt dan allicht een maandje dubbel, maar beter dat dan het alternatief als je pech hebt.
- kabel is een shared medium. Dat heeft nadelen maar ook voordelen: evt buren met UPC hebben vrijwel exact dezelfde verbinding die jij overweegt. Als zij goede ervaringen hebben op technisch vlak is het zeer waarschijnlijk dat jij die ook gaat hebben, hebben zij continu gedonder, dan is 8Mb/s nog niet zo slecht ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 10:03
Ik ben pas overgestapt van adsl (met Fritzbox 7270) naar upc. Ben naar de upc-winkel gegaan en heb daar alles meegekregen:
om een modem zonder router-faciliteit gevraagd en gekregen, de CiscoEPC-3208.
Daar de Fritzbox achter gehangen, na de internet toegang in de FB even anders ingesteld te hebben. Je sluit poort 1 van de FB dan aan op de Cisco. Alle telefonie etc blijft gewoon werken op de FB.
Werkt perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
AtRi schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:28:
Ik ben pas overgestapt van adsl (met Fritzbox 7270) naar upc. Ben naar de upc-winkel gegaan en heb daar alles meegekregen:
om een modem zonder router-faciliteit gevraagd en gekregen, de CiscoEPC-3208.
Daar de Fritzbox achter gehangen, na de internet toegang in de FB even anders ingesteld te hebben. Je sluit poort 1 van de FB dan aan op de Cisco. Alle telefonie etc blijft gewoon werken op de FB.
Werkt perfekt.
Jij beschrijft een Fritzbox ethernetrouter, FireFoz heeft het over een ADSL modem/router. Dat is even wat anders. Bovendien blijft de vraag of z'n apparatuur de snelheid aankan. Als het daadwerkelijk jaren zo staat is de kans klein dat het >50Mb/s kan routeren...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb een eigen Cisco router (cisco 1841, van mezelf) achter het Cisco docsismodem (van UPC) staan. Werkt over het algemeen feilloos.

Maar sinds een weekje of 2 heb ik regelmatig problemen. Mijn cisco router staat uiteraard als DHCP client, maar ik heb het idee dat er wat fout gaat met DHCP tussen mijn router en de servers van UPC.

Zijn er meer UPC klanten met soortgelijke problemen? Zijn de DHCP servers overbelast of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Bedankt voor de antwoorden, ik ga straks ook wel even naar de UPC winkel. Ik heb een Fritzbox 7170, wel wat anders dan die van AtRi dus. Ik ben van plan om te beginnen met de 25 mbit aangezien dat al snel zat is voor mij. Ik zal mijn xs4all lijn aanhouden totdat UPC goed werkt, ik moet namelijk wel altijd een internetverbinding hebben. Gelukkig woont er hier iemand op 800 meter afstand en die heeft nooit problemen, dus ik ga er van uit dat het wel ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
dion_b schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:34:
[...]

Jij beschrijft een Fritzbox ethernetrouter, FireFoz heeft het over een ADSL modem/router. Dat is even wat anders. Bovendien blijft de vraag of z'n apparatuur de snelheid aankan. Als het daadwerkelijk jaren zo staat is de kans klein dat het >50Mb/s kan routeren...
Je hebt het daar al vaker over gehad maar het is toch echt waar: je kan een FB-adslmodem heel eenvoudig omzetten naar een router met voip etc. De snelheden zullen inderdaad per type verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
@Firefoz: 25 mbit zal de 7170 wel aankunnen, draadloos net niet natuurlijk, maar voorlopig kan je vooruit.
Voor mij was het vooral handig omdat ik 4 voip-providers gebruik, daar hoefde ik verder niets voor te doen.
Alleen 2 vinkjes veranderen in de FB, even een kabel inprikken, alles opnieuw opstarten en klaar.
De FB is nog geen 5 min offline geweest. :)
Het enige nadeel is dat je een lanpoort minder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog dubben met de bereik en snelheid van een WiFirouter. Las vandaag in het nieuws dat er een WiFi router verkocht wordt voor 129 euro met 2,5 KM bereik.

Dan kan je heel makkelijk de allerduurste snelste abbo nemen en die delen met de hele straat of wijk. :P

http://www.nu.nl/gadgets/...oft-bereik-van-25-km.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
AtRi schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:04:
[...]

Je hebt het daar al vaker over gehad maar het is toch echt waar: je kan een FB-adslmodem heel eenvoudig omzetten naar een router met voip etc. De snelheden zullen inderdaad per type verschillen.
Dan is zo'n Fritzbox een redelijke uitzondering, met de meeste DSL modem/routers gaat het slechts lastig of gewoon niet met de standaard-firmware (heb hier op m'n backup DSL-lijntje een Tele2geval waar je het iig kunt vergeten....)
FireFoz schreef op woensdag 02 november 2011 @ 13:04:
Bedankt voor de antwoorden, ik ga straks ook wel even naar de UPC winkel. Ik heb een Fritzbox 7170, wel wat anders dan die van AtRi dus. Ik ben van plan om te beginnen met de 25 mbit aangezien dat al snel zat is voor mij. Ik zal mijn xs4all lijn aanhouden totdat UPC goed werkt, ik moet namelijk wel altijd een internetverbinding hebben. Gelukkig woont er hier iemand op 800 meter afstand en die heeft nooit problemen, dus ik ga er van uit dat het wel ok is.
800m vind ik niet direct om de hoek, maar eea hangt af van hoe stedelijk je woont. HIier 800m verderop is zo'n 50k mensen verderop en binnen de grachtengordel, dat zegt erg weinig, maar op het platteland kan 800m nog een vrij directe buurman zijn (ook netwerktechnisch)

Verkoopt UPC nog 25Mb/s? Ik zie alleen reclame voor 50Mb/s en hoger tegenwoordig...

Of je WiFi veel gebruikt of niet lijkt me de hamvraag. 25Mb/s haal je bedraad akkicht, maar met WiFi-g ga je zelfs onder perfecte omstandigheden geen 25Mb/s halen en doorgaans niet eens de helft daarvan. Ik zou anno 2011 bijna 2012 niets aanraden wat niet simultaneous dual-band WiFi-n aankan, al hangt dat laatste ook af van locatie, in mijn woonkamer detecteer ik 47 2.4GHz netwerken, dan is 5GHz allerminst overbodige luxe...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 00:46
Ik heb dan ook maar de stap genomen en heb ook EPC3208 modem. Wat is het default wachtwoord voor deze machientjes?

Ook wil ik telnet / ssh om eventueel de machine in bridged mode te zetten (mits dat kan), iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik woon in een klein dorp met in totaal 4000 mensen, ik gok het er op dat het hier net zo goed werkt :p ik ben vandaag in de winkel geweest en heb een Cisco modem gevraagd en gekregen. Ze zeiden dat internet wss morgen werkt. Natuurlijk eigenwijs meteen geprobeerd maar het werkt idd nog niet :p

Mocht upc stabiel werken en mocht ik upgraden dan koop ik nog wel een nieuwe router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:14:
Mocht iemand nog dubben met de bereik en snelheid van een WiFirouter. Las vandaag in het nieuws dat er een WiFi router verkocht wordt voor 129 euro met 2,5 KM bereik.

Dan kan je heel makkelijk de allerduurste snelste abbo nemen en die delen met de hele straat of wijk. :P

http://www.nu.nl/gadgets/...oft-bereik-van-25-km.html
Lol, de link doet anders vermoeden :P

@FireFoz : het kan idd een paar uren duren voordat die online komt. Moet morgen wel online staan :)

[ Voor 9% gewijzigd door GGS_206 op 02-11-2011 20:41 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Hier een kleine update :)

Om 21:00 werkte het zowaar al! Om 16:45 de winkel uit en om 21:00 internet; best snel.

Ik heb direct achter het modem de WRT54G linksys aangesloten omdat ik eerst wou kijken of dat lukte, omdat ik zo ook mn xs4all internet online kan houden als backup. In eerste instantie lukte dat niet maar na een reset van de router werkt het prima.

Ik download nu met 3 mb/s dus haal gewoon het maximale uit de lijn. Overal werkt het, snel, dus prima :) Ben er tot nu to wel tevreden mee, en je merkt het echt wel met gewoon browsen zeg, dat had ik niet (zo veel) verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Bij mij werkte het al een uur nadat ik de winkel uit liep. ;)
Mooi dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xelnaha schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:33:
Ik heb dan ook maar de stap genomen en heb ook EPC3208 modem. Wat is het default wachtwoord voor deze machientjes?

Ook wil ik telnet / ssh om eventueel de machine in bridged mode te zetten (mits dat kan), iemand hier ervaring mee?
Ding staat al in bridged mode, het is een modem puur en simpel. Valt ook niets in te stellen.
FireFoz schreef op donderdag 03 november 2011 @ 00:12:
Hier een kleine update :)

Om 21:00 werkte het zowaar al! Om 16:45 de winkel uit en om 21:00 internet; best snel.

Ik heb direct achter het modem de WRT54G linksys aangesloten omdat ik eerst wou kijken of dat lukte, omdat ik zo ook mn xs4all internet online kan houden als backup. In eerste instantie lukte dat niet maar na een reset van de router werkt het prima.

Ik download nu met 3 mb/s dus haal gewoon het maximale uit de lijn. Overal werkt het, snel, dus prima :) Ben er tot nu to wel tevreden mee, en je merkt het echt wel met gewoon browsen zeg, dat had ik niet (zo veel) verwacht.
Volgens mij heb je ofwel een probleem met je shift-toets danwel werkt je verbinding waardeloos...

Met 25Mb/s hoor je... 25Mb/s te halen. 3mb/s is welgeteld zo'n 1/3000000000 daarvan :o
(tip: M=Mega, m=milli, B=Byte, b=bit)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Met 25Mb/s hoor je... 25Mb/s te halen. 3mb/s is welgeteld zo'n 1/3000000000 daarvan :o
Dit is voor het eerst dat ik van een millibit hoor. Altijd in veronderstelling geweest dat een bit de kleinste eenheid van data grootte uitdrukking.

Waar worden millibits voor gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
dion_b schreef op donderdag 03 november 2011 @ 01:03:
[...]

Ding staat al in bridged mode, het is een modem puur en simpel. Valt ook niets in te stellen.

[...]

Volgens mij heb je ofwel een probleem met je shift-toets danwel werkt je verbinding waardeloos...

3 MB/s dan ;)
Ik poste het bericht via mn telefoon, vandaar dat het typen niet al te best ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Gister avond in een keer geen internet meer, krijg ik een leuk ip (192.168.100.1).....
Nu gelukkig wel weer een geldig ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Dat is het LAN adres van je kabelmodem, is mij ook wel is gebeurd.
Als je router het ondersteunt kun je daar ook naar toe gaan in je browser, kun je wat signaal waardes en dergelijke uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Phoenix_the_II schreef op donderdag 03 november 2011 @ 01:49:
[...]

Dit is voor het eerst dat ik van een millibit hoor. Altijd in veronderstelling geweest dat een bit de kleinste eenheid van data grootte uitdrukking.

Waar worden millibits voor gebruikt? :)
Nergens voor, maar een kleine 'm' is de gebruikelijke wetenschappelijke afkorting voor "mili" (10-3), terwijl de hoofdletter 'M' afkorting is voor "mega" (106). In de IT wereld worden beide versies vaak door elkaar heen gebruikt, maar om verwarring te vermijden zou je eigenlijk alleen de hoofdletter moeten gebruiken. Dus Mb en niet mb :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, in het weekend een vriend proberen te helpen met negatieve machten terwijl ik dat nooit heb gehad op school. Mijn uitkomsten klopten niet met wat google rekenmachine zegt. Ik heb daar zo over zitten piekeren en nu langzaam aan ben ik het een beetje aan het vergeten en kom jij weer met negatieve machten Species5618.

Grmbl.... :P

Wie hier goed in is kan mij eventueel via PM antwoord geven. Zou het erg waarderen. :)

offtopic:
Voorbeeld 104= 10x10x10x10=10.000

en dat klopt ook gewoon.

Voorbeeld 10-4= 10:10:10:10= 0,01

Maar ik hoorde dat 104 geen 0.01 is maar 0.001. Hier snap ik echt niets van? De rekenmethode zou moeten kloppen? Wie kan mij verlossen? Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30

Sabbi

je denkt aan mij.

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:52:
spoiler:
Voorbeeld 104= 10x10x10x10=10.000

en dat klopt ook gewoon.

Voorbeeld 10-4= 10:10:10:10= 0,01

Maar ik hoorde dat 104 geen 0.01 is maar 0.001. Hier snap ik echt niets van? De rekenmethode zou moeten kloppen? Wie kan mij verlossen? Wat doe ik verkeerd?
offtopic:
Negatieve machten werken niet zo.
X^-Y = 1/X^Y dus
10^-4 is niet 10:10:10:10 maar 1/10*10*10*10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kecnme
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10-2023
Downloaden met Megaupload gaat héél traag, meerdere links geprobeerd en allemaal snelheden van < 100 kb/s. Torrents bijvoorbeeld doen het wel gewoon goed.

Hiervoor had ik een Telfort internet abonnement, toen deed Megaupload het wel gewoon goed.
Sinds een maand heb ik een alles-in-één pakket met 50 Mb/s internet.

Weet iemand misschien hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

DjVe

Hatsaflats!

kecnme schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:02:
Downloaden met Megaupload gaat héél traag, meerdere links geprobeerd en allemaal snelheden van < 100 kb/s. Torrents bijvoorbeeld doen het wel gewoon goed.

Hiervoor had ik een Telfort internet abonnement, toen deed Megaupload het wel gewoon goed.
Sinds een maand heb ik een alles-in-één pakket met 50 Mb/s internet.

Weet iemand misschien hoe dit komt?
Je hebt gelijk! Ik heb een premium account en kom ook niet boven de 100kbps. Dan is ook te verklaren waarom de icefilms plugin op mijn ATV2 niet vooruit te branden is :S

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 03-11-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:13:
[...]

offtopic:
Negatieve machten werken niet zo.
X^-Y = 1/X^Y dus
10^-4 is niet 10:10:10:10 maar 1/10*10*10*10
offtopic:
Aha, zo zit het dus in elkaar. Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25
De laatste tijd savonds erg veel packetloss. Modem restarts helpen daarbij niet. Heeft het zin UPC voor zoiets te bellen? Of is dit gewoon inherent aan hun netwerk?
Of misschien een betere vraag: Heeft er iemand wel eens gebeld over een slechte verbinding waarbij daadwerlijk het probleem werd opgelost door UPC?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
pingkiller schreef op zondag 06 november 2011 @ 22:20:
De laatste tijd savonds erg veel packetloss. Modem restarts helpen daarbij niet. Heeft het zin UPC voor zoiets te bellen? Of is dit gewoon inherent aan hun netwerk?
Of misschien een betere vraag: Heeft er iemand wel eens gebeld over een slechte verbinding waarbij daadwerlijk het probleem werd opgelost door UPC?
Hier ook sinds een paar weken... (Eindhoven, Woensel-West, FP120 abbo)

Voorheen heb ik nooit problemen gehad, maar tegenwoordig is het drama.

Streaming media buffert steeds, random time-outs bij het surfen. Speedtest.net geeft hele rare resultaten, van volle snelheid tot minder dan 1 Mbit up/down, ook willekeurig.
Online gamen is drama, flinke lagspikes, en random word ik van de server gekickt. (World of Warcraft)

Van mij mag dit gedonder stoppen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reactie, onderhand alweer een aantal dagen geleden. Ik heb nu weer een monteur over de vloer gehad die het kastje in de wijk heeft uitgelezen en wat stekkertjes heeft vervangen, daar was alles prima. Maar toen hij in huis de door de BAM aangelegde aansluiting controleerde kreeg hij een schok, het probleem ligt dus waarschijnlijk bij de BAM die een verkeerde las hebben gemaakt o.i.d. Tot mijn grote vreugd heb ik nu dus weer een nieuwe klantenservice waar ik vriendjes mee kan worden.

Hebben jullie een idee wat er tussen het wijkkastje en mijn aansluiting zit dat die schok kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik weet het niet en mijn internet werkt goed,maar ik kreeg laatst ook Wen schok van de kabel :? dacht eik dat dat normaal was :p voelde niet als 220 maar toch zeer onprettig gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FireFoz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 00:47:
Ik weet het niet en mijn internet werkt goed,maar ik kreeg laatst ook Wen schok van de kabel :? dacht eik dat dat normaal was :p voelde niet als 220 maar toch zeer onprettig gevoel
+ 1, hier staat er ook stroompje op de kabel, niets spannends en volgens een UPC monteur normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:46:
Dank voor de reactie, onderhand alweer een aantal dagen geleden. Ik heb nu weer een monteur over de vloer gehad die het kastje in de wijk heeft uitgelezen en wat stekkertjes heeft vervangen, daar was alles prima. Maar toen hij in huis de door de BAM aangelegde aansluiting controleerde kreeg hij een schok, het probleem ligt dus waarschijnlijk bij de BAM die een verkeerde las hebben gemaakt o.i.d. Tot mijn grote vreugd heb ik nu dus weer een nieuwe klantenservice waar ik vriendjes mee kan worden.

Hebben jullie een idee wat er tussen het wijkkastje en mijn aansluiting zit dat die schok kan veroorzaken?
Dat je afentoe een schok krijg is vrij normaal(zit tog 25v op dacht ik), hier ook vaak genoeg gehad en vooral als je perongelijk iets anders van metaal aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik ben overgestapt naar een FP60 abbo omdat ik eigenlijk wel behoorlijk verzadigd ben qua downloads en relatief weinig meer aan usenet hang. ;)

Sinds de overstap is mijn lijn s'avonds wel stukken stabieler qua snelheid en ping.
Ik dacht dat het afstand/bandbreedte verhaal (adsl) niet opging voor coax? Of heb ik het hier mis?
Als ik hierop google kom ik alleen sites over adsl tegen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
Ik heb de laatste maanden wel vrij regelmatig dat mijn UPC internet modem er uit ligt.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik ook alweer in het modem terecht kan komen voor waardes.
/edit gevonden. Uiteraard in de startpost.

De waardes etc komen eraan. Met mijn stomme kop klikte ik even op alle pagina's en zo ook de laatste waardoor ik nu niet meer op de website kan komen van het modem.

Downstream
Freq/Power:316.000 MHz4 dBmV
Signal to Noise Ratio:37 dB
Upstream
Freq/Power:36.000 MHz39 dBmV
Channel Type:DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate:5120 kSym/sec
Modulation:QAM16

11/9/2011 11:18 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/9/2011 11:18 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/10/2011 2:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/10/2011 8:04 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

Volgens mij is de laatste toch wel interessant. Broadcast Maintenance Request.

[ Voor 93% gewijzigd door Arunia op 10-11-2011 08:23 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Richub schreef op woensdag 09 november 2011 @ 02:10:
Ik ben overgestapt naar een FP60 abbo omdat ik eigenlijk wel behoorlijk verzadigd ben qua downloads en relatief weinig meer aan usenet hang. ;)

Sinds de overstap is mijn lijn s'avonds wel stukken stabieler qua snelheid en ping.
Ik dacht dat het afstand/bandbreedte verhaal (adsl) niet opging voor coax? Of heb ik het hier mis?
Afstand heeft er niets mee te maken, waarom denk je dat de overstap die je noemt erop wijst dat afstand uit zou maken? Het is niet alsof je opeens dichterbij verhuist bent 8)7

Oslik blyat! Oslik!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Arunia schreef op donderdag 10 november 2011 @ 07:58:
Ik heb de laatste maanden wel vrij regelmatig dat mijn UPC internet modem er uit ligt.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik ook alweer in het modem terecht kan komen voor waardes.
/edit gevonden. Uiteraard in de startpost.

De waardes etc komen eraan. Met mijn stomme kop klikte ik even op alle pagina's en zo ook de laatste waardoor ik nu niet meer op de website kan komen van het modem.

Downstream
Freq/Power:316.000 MHz4 dBmV
Signal to Noise Ratio:37 dB
Upstream
Freq/Power:36.000 MHz39 dBmV
Channel Type:DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate:5120 kSym/sec
Modulation:QAM16

11/9/2011 11:18 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
11/10/2011 2:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
11/10/2011 8:04 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

Volgens mij is de laatste toch wel interessant. Broadcast Maintenance Request.
Hmmm, bij mij klapt de laatste weken het modem ook vaak eruit. Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik nog niet in het modem gekeken heb. Ik vermoed vergelijkbare meldingen, wij wonen namelijk in dezelfde regio

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ik heb een 50 MB pakket alles in 1 pakket van UPC genomen.
Nu vroeg ik me af: komt het in de praktijk nog vaak voor dat je op bijv. drukke avonden niet je max. snelheid haalt ? hoeveel gbit kan er over de lijn tot de centrale, moet best veel zijn met die grote abonnementen ?

• Odysseus253
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 19:33

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:14:
Nu vroeg ik me af: komt het in de praktijk nog vaak voor dat je op bijv. drukke avonden niet je max. snelheid haalt ? hoeveel gbit kan er over de lijn tot de centrale, moet best veel zijn met die grote abonnementen ?
Is dat uberhaupt mogelijk? Niet je maximale snelheid halen door drukte op de wijkcentrale? Daar heb ik nog nooit last van gehad!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:14:
Ja, komt in de praktijk voor. Kijk maar naar wat mensen in dit topic posten. Komt ook voor dat mensen er geen last van hebben. Zie daarvoor andere posts hier :z

In welke categorie jij gaat vallen kan niemand je hier van tevoren vertellen. Wat je buren ervaren is daarentegen wel een goede indicatie - het is een shared medium, als het bij hen krap is, zal het dat bij jou zeker ook zijn. Als zij nooit vertraging ervaren is de kans groot dat jij dat ook niet gaat ervaren.

Verder denk ik niet dat je de vraag stelt die je bedoelt mbt hoeveel gb (wat zijn dat? bedoel je niet Gb?) over de lijn tot de centrale kunnen. Letterlijk genomen vraag je hoe het met de upload zit. Dat verschilt nogal, maar is bij kabel - een inherent asymmetrisch medium - beperkt. Waarschijnlijk bedoel je de downstream. Momenteel zitten de meeste modems op 6 of 8 downstreamkanalen tegelijk. Paar plekken moeten het nog doen met 4 kanalen (bij mij bijvoorbeeld :'( ). Zie Wikipedia: DOCSIS , per 8MHz 256QAM EuroDOCSISkanaal kan zo'n 50Mb/s throughput gerealiseerd worden. Vier daarvan is 200Mb/s, zes 300Mb/s, 8 400Mb/s. Die wordt dan gedeeld met een netwerksegment. Exact hoeveel modems er op een segment zitten en hoe de verdeling is, weet alleen UPC. Dat laatste is veel relevanter dan hoeveel kanalen je hebt. Ik heb liever in m'n eentje 200Mb/s dan dat ik met meerdere mensen 400Mb/s moet delen :P
Odysseus253 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:29:
[...]

Is dat uberhaupt mogelijk? Niet je maximale snelheid halen door drukte op de wijkcentrale? Daar heb ik nog nooit last van gehad!
Ho ff, hij heeft het niet over wijkcentrale, dat maak jij ervan. Een wijkcentrale is een passief apparaat, het gaat om de drukte op een segment, waar meerdere wijkcentrales op kunnen zitten. Maar goed, jij bent een van de gelukkigen. Ondanks 'slechts' 4 kanalen valt het bij mij ook goed mee (19u-21u haal ik soms 90 van de 120Mb/s), maar er zijn mensen met veel slechtere ervaringen. Laten wel voor gpser hopen dat hij bij jou op het segment zit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 10-11-2011 13:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_E
  • Laatst online: 03-06 19:36
Richub schreef op woensdag 09 november 2011 @ 02:10:

De snelheid van het netwerk over de kabel is afhankelijk van de netwerk activiteiten in de straat. Zie het als een trechter, je deelt de capaciteit met de straat.

Glasvezel heeft de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
dion_b schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:53:
[...]

Afstand heeft er niets mee te maken, waarom denk je dat de overstap die je noemt erop wijst dat afstand uit zou maken? Het is niet alsof je opeens dichterbij verhuist bent 8)7
Waarom die 8)7 ?

Ik heb sinds de FP120 --> FP60 overstap een veel stabielere verbinding in de piekuren. Is mijn vraag daarover dan zo raar? Het verschil in stabiliteit is te groot om alleen maar toeval te zijn. Of om alleen via netwerkactiviteit te verklaren, zoals Michael_E hierboven zegt.

Sorry dat ik niet alles over kabelinternet weet. Ik dacht dat GoT ervoor was om vragen te kunnen stellen. Als zelfs een mod dan met 8)7 smileys begint te gooien, waar gaat GoT dan heen?

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 11-11-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10
Ik heb zo snel geen verklaring voor jouw stabielere verbinding. Misschien trok jouw router de hogere snelheid niet zo goed.
Afstand is inderdaad niet zo van invloed bij kabelinternet, maar het gebruik van goede bekabeling en splitters enzo is wel heel erg belangrijk.

De term 'wijkcentrale' is niet echt van toepassing bij kabelinternet. In de ene regio zitten er 3 dorpen op 1 segment, en in de andere regio zit er n deel van n wijk op 1 segment. Dat hangt allemaal af van de drukte (en de kosten om het netwerk te segmenteren). Op 1 segment zitten tot enkele 100-en modems. Dat lijkt veel, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat dat prima gaat zonder dat de snelheid er onder lijdt.

Mocht een segment erg druk worden, dan worden er meer frequentiebanden aan toegekend indien mogelijk. zo niet, dan wordt het segment gesplitst en krijgt dit nieuwe segment een eigen 'kabelrouter'.

[ Voor 12% gewijzigd door FatalError op 11-11-2011 10:45 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Kijk, zo kan het dus ook. :)
Bedankt voor je antwoord.

Mijn router is een Linksys WRT320n (met de laatste firmware), die zou een FP120 lijn makkelijk moeten kunnen routeren.

Daarbij komt nog dat ik ook problemen had als ik alleen maar youtube filpjes zat te kijken en bij uitzending gemist streams. Dan gebruik je dus maar 1% of minder van je lijn.

Hoe dan ook, ik ben weer tevreden over mijn UPC lijn. :)

Verwijderd

Heb het UPC alles in 1-pakket genomen waarbij een Sitecom wireless router zit.
Nu komt het nog weleens voor dat het internetsignaal van de router wegvalt en we deze moeten resetten voordat er weer draadloos internet is. Is dit een probleem v.d. sitecom router of zijn er problemen tussen het modem en de router ?

• Richub
Ik heb geen ervaring met die Sitecom routers die je van UPC krijgt, maar ik en mijn collega's hier (pc reparatie werkplaats) hebben het standaard over Shitcom als we Sitecom bedoelen.

Dat geeft aan welk vertrouwen we in Sitecom hebben...

We hadden continu dropouts en disconnects hier in het netwerk, deze verdwenen meteen toen we de Sitecom router in ons netwerk vervingen door een Linksys. Zelfs de losse 8-poorts switch van Sitecom die we gebruikten moesten we vervangen omdat die er continu uitvloog als we veel data over het netwerk pompten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 10:19:
Heb het UPC alles in 1-pakket genomen waarbij een Sitecom wireless router zit.
Nu komt het nog weleens voor dat het internetsignaal van de router wegvalt en we deze moeten resetten voordat er weer draadloos internet is. Is dit een probleem v.d. sitecom router of zijn er problemen tussen het modem en de router ?
Met ^^
Sitecom staat ook niet echt hoog aangeschreven bij mij.

Verder, valt internet weg (router<->modem probleem) of draadloos (router probleem)? En heb je de modem wel op het wan poortje van de router zitten? :p

En even een ander puntje tussendoor, als het mogelijk is om je te beroepen op wet kopen op afstand mbt die router zou ik dat doen (geen idee of die bij jou bij het pakket hoorde of dat je die router als aparte optie erbij hebt). Hoe denk je namelijk dat de garantieafhandeling is mocht je problemen hebben met die router? ;) Dan wil je liever een router hebben waarbij je garantie via minder logge systemen kan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ik ben door de bank genomen redelijk tevreden over UPC internet (over Digitale TV ben ik wat minder te spreken), maar ik merk toch dat ik de laatste tijd mijn irritatie behoorlijk toeneemt door een heel irritant probleem waar je niet snel de helpdesk voor belt: Time-Outs. Alles uiteraard keurig gelogd. Stuk voor stuk allemaal: No Ranging Response received - T3 time-out.

Heerlijk aan het gamen, midden in een clanmatch en dan keihard uit de game gegooid worden omdat je weer eens een time out krijgt. Nu al zo'n 2 maanden lang, 3, 4 keer per week ben ik 's avonds aan de beurt voor stuk of 20 time-out. Superirritant.

Meer mensen last van in Noord Holland ?

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Laatst online: 30-01-2024
TStick schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:26:
Nu al zo'n 2 maanden lang, 3, 4 keer per week ben ik 's avonds aan de beurt voor stuk of 20 time-out. Superirritant.

Meer mensen last van in Noord Holland ?
Ja heel herkenbaar. Ik heb er ook al maandenlang last van. Ik heb pingplotter draaien en zie tientallen keren per week 100% packetloss gedurende enkele seconden en soms uitval van een paar minuten. Er is in augustus 5x een monteur geweest. Is dus nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik kan vanaf mijn UPC verbinding niet meer bij bepaalde website in het buitenland.

Bijvoorbeeld naar www.psx-scene.com
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/t8b3gk.jpg
Voor mij onbereikbaar.

Vanaf mijn VPS:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nygv8l.jpg
en dat gaat prima. Het lijkt dus de route van telia te liggen,terwijl het goedkopere leaseweb wel goed gaat.
Hebben meer mensen hier last van?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat probleem is bekend bij UPC, alleen willen ze graag nog wel weten waar het probleem precies ligt. Dat weten ze volgens mij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Google's DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) of OpenDNS helpt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Laatst online: 06-08 14:31
Volgens mij duiden T3 timeouts op brakke lijnen er tussen wijkcentrale en modem, of wijkcentrale en UPC's datacenter. Dat vermoed ik ten minste omdat ik ook SYNC en timing errors krijg. Een andere DNS gaat dan niet helpen.

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
MeltedForest schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:07:
Google's DNS (8.8.8.8 / 8.8.4.4) of OpenDNS helpt niet?
DNS werkt prima, zowel de DNS server van mijn VPS en die van UPC weten waar de we website woont. De route ernaar toe, die is verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Laatst online: 23:41
Internet sites blijven het niet doen voorbeeld http://www.mmo-champion.com/ http://www.linkedin.com/ en ga zo maar door. Dit is nu dag 2 al. Ik use 8.8.8.8 - 8.8.4.4 als dns (google public dns)

[ Voor 15% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 20-11-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Ik heb exact het zelfde probleem als hierboven beschreven. Jaren een zeer stabiele en snelle verbinding gehad maar nu zijn sommige sites nu totaal onberijdbaar zoals de bovenstaande (LinkedIn), minecraftforum.net en waarschijnlijk andere. Ook YouTube filmpjes laden niet meer door (zowel op desktop als op een iPhone via wifi) en moet deze tig keer per filmpje herladen om het helemaal te kunnen zien.

Het is lastig te zeggen wanneer het precies begonnen is. Enkele weken geleden was er een dag waarop het modem steeds zijn verbinding verloor en er was volgens de UPC storing pagina toen ook een "bekend probleem". Nadat het internet weer was gestabiliseerd had ik ook in mindere mate last van dit probleem. Afgelopen weekend weer zo'n zelfde dag, internet om de haverklap er uit en probleem bekent op de storings site maar sindsdien werken sommige sites en oa YouTube niet meer (goed).

Hebben we (mensen met dit probleem) overeenkomsten? Zelfde regio (Noord-Holland)? Zelfde modem (Thompson TWG870)?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyzor op 21-11-2011 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Weet iemand wat de username en password van de telnet sessie naar de thomson 870 zou moeten zijn?

Mijn Wake-On-Lan werkt prima, maar na een korte periode (10 minuten) lijkt de ARP cache te worden geleegt. Mijn pakketje komt niet meer aan....

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Er loop over het "sommige sites laden niet" ook een topic op het Chello forum. Het lijkt er op dat de mensen het dit probleem allemaal een IP uit de 31.151.xxx.xxx range hebben. Kunnen Tweakers met dit zelfde probleem dit bevestigen?

EDIT:
Op het Chelloo forum heeft gebruiker "bjornhij" van de helpdesk te horen gekregen dat er een zgn escalatieticket open staat, met het nummer #21213. Ze zijn op zoek naar meer voorbeelden van mensen die problemen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Cyzor op 21-11-2011 12:50 . Reden: escalatieticket ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Korte vraag over ip adressen; ik heb sinds kort een 60/6 connectie, geen problemen. Achter het Cisco modem heb ik een D-Link 655 staan, portforwarding ingesteld, alles werkt naar behoren.

Wat ik mij afvroeg is hoe het gaat als UPC besluit om het modem te rebooten/patchen en hij komt terug met een nieuw IP adres; heeft de D-Link dat zelf direct door? Bij initiele installatie heb ik geen wizard oid hoeven gebruiken, de 655 vondt automatisch het IP adres van de modem.

Heeft iemand hier ervaring mee? De reden voor mijn vraag is vrij simpel; ik heb een script dat eens per dag mijn ip adres opvraagt en een wijziging hierin doormailt. Nu is dat natuurlijk wat zinloos als de router niet ook doorheeft dat er een nieuw IP is. (Naja, het niet arriveren van de mail is natuurlijk ook een indicatie...)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als ik je verhaal goed begrijp: je router ziet het nieuwe ip per direct. Zolang hij dat niet doet, heb je doorgaans überhaupt geen internetverbinding namelijk. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Rarz schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:10:
Wat ik mij afvroeg is hoe het gaat als UPC besluit om het modem te rebooten/patchen en hij komt terug met een nieuw IP adres; heeft de D-Link dat zelf direct door? Bij initiele installatie heb ik geen wizard oid hoeven gebruiken, de 655 vondt automatisch het IP adres van de modem.
[..]
Je router verkrijgt via DHCP een IP van je modem, en na een reboot en/of software-update of iets dergelijks zou het dan in theorie (en in 99% van de gevallen dus ook in de praktijk ;) ) gewoon meteen weer moeten werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Dank! Precies wat ik wilde weten. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Cyzor schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:09:
Er loop over het "sommige sites laden niet" ook een topic op het Chello forum. Het lijkt er op dat de mensen het dit probleem allemaal een IP uit de 31.151.xxx.xxx range hebben. Kunnen Tweakers met dit zelfde probleem dit bevestigen?
nope, ik heb een ip uit de 213. reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
Een UPC medewerker heeft het probleem, atans voor de 31.151 adressen, bevestigd op het Chelloo forum.
Klanten met een ip adres wat begint met 31.151 kunnen problemen ondervinden met het laden van websites. (Waaronder www.linkedin.com)

We doen ons best het probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Excuses het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ligt bij iemand anders internet eruit?

Postcodegebied 5624 krijg ik ip-adres 192.168.100.10 of 11 van het modem. Heb al gereset en een andere PC aangesloten. TV werkt wel. Zit in de wacht van de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
Hulkiedulkie schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:26:

Postcodegebied 5624 krijg ik ip-adres 192.168.100.10 of 11 van het modem. Heb al gereset en een andere PC aangesloten. TV werkt wel. Zit in de wacht van de helpdesk.
Ja bij mij ook. Om 19:51 of zoviel het internet uit. ook postcode 5624. De downstream heeft bij mij een sterkte van 0 dBmV. De website van UPC geeft geen melding van storing.
Ook ik heb de helpdesk gebeld halfuur geleden. Komt er zo'n stem: "Het is momenteel erg druk, wachtijd bedraagt meer dan 15 minuten". Toen maar opgehangen, en mijn telefoon aan de laptop geknoopt.

edit: spelfouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staringgg
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hulkiedulkie schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:26:

Ook ik heb storing hier.. Postcode 5621, dus in de buurt(?).. Ik hoop dat het snel afgelopen is hier. Mss lokale storing?

Gewoon doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Regio Eindhoven is (misschien was ondertussen) een storing ja. ;)
Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.