hmm.. dus je kan de TWG870 wel alleen als modem gebruiken?.. Hoe sluit je dit dan aan?.. Doe je het modem dan in de WAN poort van je eigen router? Dit gaat toch niet werken, of wel? Want de twg 870 heeft al een NAT, die niet uitgeschakeld kan worden. Ik snap niet zo wat het voordeel is van een DMZ in dit geval. En je moet toch wel de DHCP server van de twg870 gebruiken, want anders krijg je geen DNS server informatie voor je aangesloten apparatuur. Of zie ik dit verkeerd?Cloud schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:45:
[...]
Die DMZ bedoelde ik dan in het specifiek voor jouw server die bereikbaar moet zijn. Een andere mogelijkheid, en dat heb ik thuis hier gedaan, is gewoon alle firewall shizzle uitschakelen op de TWG870 en een eigen router in de DMZ mikken (bij gebrek aan bridge).Dan heb je één firewall te beheren en je kunt zelf kiezen welke router je erachter plaatst.
[...]
Dat is inderdaad, afhankelijk van je netwerksituatie, een nadeel ja. Daarom gebruik ik dus ook de TWG niet als router, maar alleen als modem.Al heb ik overigens die specifieke functionaliteit zelf niet nodig.
Dat je de NAT niet uit kunt schakelen klopt inderdaad. Wat ik zelf doe om een modem te 'simuleren' is dus alle filtering/firewall toestanden op de TWG870 uitzetten, en een DMZ host kiezen; stel 192.168.100.111. Of die DMZ na het uitschakelen van alle filtering op de TWG nodig is, weet ik niet; maar ik wil een zo clean als mogelijke verbinding naar mijn router. 
Het modem sluit ik nog steeds op de WAN poort aan van mijn eigen router. De router geef ik dan een vast ip adres (diezelfde 192.168.100.111) en de DNS servers vul ik toch altijd zelf in met mijn eigen keuzes. Maar ook die zou je zo van je TWG over kunnen nemen. Op deze manier worden alle verbindingen vrijwel (of geheel?) ongefilterd doorgegeven naar je router en gebruik je de TWG dus effectief als modem. Feit blijft natuurlijk wel dat je router het externe ip niet zal zien, dus het lijkt wel wat gek.
Het modem sluit ik nog steeds op de WAN poort aan van mijn eigen router. De router geef ik dan een vast ip adres (diezelfde 192.168.100.111) en de DNS servers vul ik toch altijd zelf in met mijn eigen keuzes. Maar ook die zou je zo van je TWG over kunnen nemen. Op deze manier worden alle verbindingen vrijwel (of geheel?) ongefilterd doorgegeven naar je router en gebruik je de TWG dus effectief als modem. Feit blijft natuurlijk wel dat je router het externe ip niet zal zien, dus het lijkt wel wat gek.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Nog steeds, sinds een aantal dagen continu wegvallende verbinding, vooral 's avonds lijkt het.crizyz schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:38:
Regio Eindhoven is (misschien was ondertussen) een storing ja.
Bedankt, Cloud.. Ik ga het proberen.Cloud schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:49:
Dat je de NAT niet uit kunt schakelen klopt inderdaad. Wat ik zelf doe om een modem te 'simuleren' is dus alle filtering/firewall toestanden op de TWG870 uitzetten, en een DMZ host kiezen; stel 192.168.100.111. Of die DMZ na het uitschakelen van alle filtering op de TWG nodig is, weet ik niet; maar ik wil een zo clean als mogelijke verbinding naar mijn router.
update: helaas werkt het niet met mijn router. (Linksys WRT610).. bij WAN IP adres krijg ik alleen maar nullen. Als ik de DHCP van de TWG aanzet, krijg ik 127.0.0.1.. Of gebruik jij static IP ipv. DHCP bij de WAN settings van je router?
update2: De TWG moest op een ander subnet dan de router. Dus heb ik de router op 192.168.1.x en de TWG op 192.168.100.x gezet.. en nu werkt het wel!
update3: DMZ op de TWG is wel nodig, anders werkt port-forwarding niet op de router.
[ Voor 16% gewijzigd door BuckyBoy op 24-11-2011 00:12 ]
Verwijderd
84.116.134.85
Als ik een tracert doe. Maakt niet uit waar. Zie ik altijd zo'n 84.x.x.x IP. Dit IP komt bij vele sites altijd in Australië uit.
Toch als ik op een whois site kijk zie ik toch Amsterdam staan. Kunnen jullie mij dit uitleggen hoe dit zit?
Als ik een tracert doe. Maakt niet uit waar. Zie ik altijd zo'n 84.x.x.x IP. Dit IP komt bij vele sites altijd in Australië uit.
Toch als ik op een whois site kijk zie ik toch Amsterdam staan. Kunnen jullie mij dit uitleggen hoe dit zit?
Beetje late reactie van mijn kant, maar mooi dat je het werkend hebt gekregen! Dat van het subnet ben ik helemaal vergeten te vermelden inderdaad. Whoops. Dus inderdaad even resumerend:BuckyBoy schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:28:
[...]
Bedankt, Cloud.. Ik ga het proberen.
update: helaas werkt het niet met mijn router. (Linksys WRT610).. bij WAN IP adres krijg ik alleen maar nullen. Als ik de DHCP van de TWG aanzet, krijg ik 127.0.0.1.. Of gebruik jij static IP ipv. DHCP bij de WAN settings van je router?
update2: De TWG moest op een ander subnet dan de router. Dus heb ik de router op 192.168.1.x en de TWG op 192.168.100.x gezet.. en nu werkt het wel!
update3: DMZ op de TWG is wel nodig, anders werkt port-forwarding niet op de router.
- Static IP in plaats van DHCP in mijn router, yes!
- De DHCP van de router een ander subnet en ip-address range uit laten delen, yes!
Ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal. Maar als ik een tracert doe naar 84.116.134.85 dan kom ik gewoon op een server in Nederland (of in elk geval direct aan aorta.net) terecht.Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:15:
84.116.134.85
[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 25-11-2011 14:20 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Ik doe ook geen tracert naar 84.116.134.85 maar naar www.tweakers.net bijvoorbeeld. 84.116.134.85 is een IP dat ertussen zit. Dit IP staan bij alle IP lookups in Australië.
http://whatismyipaddress.com/ip/84.116.134.85
Tracert naar 84.116.134.85 gaat inderdaad eerst via aorta.net. Alles binnen Nederland. Dan komt het op een 84.x.x.x IP en dan weer terug.
http://imageshack.us/photo/my-images/607/clipboard01ft.jpg/
Vraag me af of dat wel klopt.
http://whatismyipaddress.com/ip/84.116.134.85
Tracert naar 84.116.134.85 gaat inderdaad eerst via aorta.net. Alles binnen Nederland. Dan komt het op een 84.x.x.x IP en dan weer terug.
http://imageshack.us/photo/my-images/607/clipboard01ft.jpg/
Vraag me af of dat wel klopt.
Oostenrijk is wat anders dan Australië, dat laatste ligt iets verder weg 
Overigens heb ik vaak last van het probleem dat er af en toe 1 packet niet doorkomt... als ik een ping -t op bijv. google.nl doe is er om de zoveel packets 1 time-out. Is daar nog vanaf te komen?
Overigens heb ik vaak last van het probleem dat er af en toe 1 packet niet doorkomt... als ik een ping -t op bijv. google.nl doe is er om de zoveel packets 1 time-out. Is daar nog vanaf te komen?
Ik heb hetzelfde probleem als nlPure, mijn internet is sinds een week of twee ontzettend langzaam en heel onregelmatig. Ook zijn de pings constant 80+, en daar word ik bij het BF3 spelen goed gek van.
Bij de tracer krijg ik ook dat hij naar 84.x.x.x IP gaat, oftewel Oostenrijk. Is hier voor mij nog wat aan te doen, of moet UPC dit repareren? Ik zal binnenkort maar even contact met ze opnemen dan.
Bij de tracer krijg ik ook dat hij naar 84.x.x.x IP gaat, oftewel Oostenrijk. Is hier voor mij nog wat aan te doen, of moet UPC dit repareren? Ik zal binnenkort maar even contact met ze opnemen dan.
Verwijderd
Vroeger had ik nog weleens een wegvallende verbinding door UPC,
maar tegenwoordig ligt dit meestal aan m'n router die is vastgelopen.
maar tegenwoordig ligt dit meestal aan m'n router die is vastgelopen.
Ik zie nu ook dat als ik die tracerts uitvoer ik ook langs van die 84.x.x.x adressen kom. Ik heb echter absoluut geen last van een trage verbinding. Die ip's hebben een lage response tijd net als alle andere adressen in de tracert. Waarom de packets daar langs lopen kan alleen UPC vertellen natuurlijk. Maar ik zie het op dit moment niet als een probleem eigenlijk 
edit:
@hieronder: zoiets vermoedde ik al inderdaad.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 28-11-2011 16:24 ]
Dat is altijd al zo geweest (of in ieder geval regelmatig), in oostenrijk, waar UPC ook actief is, zal wel een groot datacenter staan dat afhankelijk van de load ook ons dataverkeer afhandelt. Hoe dan ook, dit viel mij 2 jaar geleden al op en is dus niet iets nieuwsCloud schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:10:
Ik zie nu ook dat als ik die tracerts uitvoer ik ook langs van die 84.x.x.x adressen kom. Ik heb echter absoluut geen last van een trage verbinding. Die ip's hebben een lage response tijd net als alle andere adressen in de tracert. Waarom de packets daar langs lopen kan alleen UPC vertellen natuurlijk. Maar ik zie het op dit moment niet als een probleem eigenlijk
Vandaag is het weer triest gesteld met de zogenaamde 60mb/6mb verbinding:
UPC heeft eindelijk toegegeven dat er capaciteitsproblemen zijn in Lelystad. Maar oplossen...ho maar, voorlopig.
en wel betalen...voor iets wat je niet krijgt.

UPC heeft eindelijk toegegeven dat er capaciteitsproblemen zijn in Lelystad. Maar oplossen...ho maar, voorlopig.

Laatste tijd ook in Hellevoetsluis rond dit tijdstipehtweak schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:49:
Vandaag is het weer triest gesteld met de zogenaamde 60mb/6mb verbinding:
[afbeelding]![]()
UPC heeft eindelijk toegegeven dat er capaciteitsproblemen zijn in Lelystad. Maar oplossen...ho maar, voorlopig.en wel betalen...voor iets wat je niet krijgt.
never mind,
spuit 11 hiero, al het verkeer genat op dmz interface.... *schaam*
spuit 11 hiero, al het verkeer genat op dmz interface.... *schaam*
[ Voor 87% gewijzigd door xelnaha op 29-11-2011 11:31 . Reden: spuit 11 actie ]
Afgelopen donderdag heb ik mijn abonnementen geupgrade 30 mbit naar 50 mbit (met wifi) tv met hd genomen TV werkt prima geen problemen decoder verwisselen en gaan
internet is weer een ander verhaal ik had donderdag avond nog geen zin om het modem om te wisselen dat vond ik wel een mooi klusje voor de zondag. In de ochtend vol goede moed aan de slag en was met 15 min klaar kabels omhangen modem weghalen en toen begon het gedonder. Modem komt niet online... ik bellen antwoord ja dat kan 4 uur duren voor die online komt als dat nog niet het geval is dan het modem resetten en 20 min wachten..
Na mooi niet werken dus ik hang 20 min later weer aan de telefoon het werkt nog steeds niet ow dan ga ik even kijken.... nee kan er ook niks mee we sturen een monteur.
Monteur is gisteren geweest is anderhalf uur bezig geweest, nieuw modem geplaatst en die werkte monteur weg 2 uur later poef geen internet meer zucht.
Monteur komt vandaag nog een keer langs ben benieuwd wat het deze keer is. zal toch niet weer een modem zijn ?
internet is weer een ander verhaal ik had donderdag avond nog geen zin om het modem om te wisselen dat vond ik wel een mooi klusje voor de zondag. In de ochtend vol goede moed aan de slag en was met 15 min klaar kabels omhangen modem weghalen en toen begon het gedonder. Modem komt niet online... ik bellen antwoord ja dat kan 4 uur duren voor die online komt als dat nog niet het geval is dan het modem resetten en 20 min wachten..
Na mooi niet werken dus ik hang 20 min later weer aan de telefoon het werkt nog steeds niet ow dan ga ik even kijken.... nee kan er ook niks mee we sturen een monteur.
Monteur is gisteren geweest is anderhalf uur bezig geweest, nieuw modem geplaatst en die werkte monteur weg 2 uur later poef geen internet meer zucht.
Monteur komt vandaag nog een keer langs ben benieuwd wat het deze keer is. zal toch niet weer een modem zijn ?
Hoe verder de dag vordert, destemeer het instort.
Vanochtend vroeg zat ik nog op 56mb/5,5mb en nu al weer fors gezakt:

En UPC maar volhouden dat het niet uitmaakt hoeveel mensen er online zijn...
Vanochtend vroeg zat ik nog op 56mb/5,5mb en nu al weer fors gezakt:

En UPC maar volhouden dat het niet uitmaakt hoeveel mensen er online zijn...

Nieuw dieptepunt:

En dat noemen ze een 60mb verbinding, het is gewoon een ADSL pijpje...

En dat noemen ze een 60mb verbinding, het is gewoon een ADSL pijpje...

Naarmate de avond vordert, wordt het beroerder:

Bij mij leeft zwaar het idee dat UPC 's avonds het verkeer gewoon niet aankan.
Ik kan er de klok op gelijkzetten hier in haarlem (postcode 2011).
Vanaf 19:00 gaan de pings omhoog van +/- 20 gemiddeld naar 120 gemiddeld.
Snelheid zelf is prima, maar ja als je een potje BF3 wil doen heb je daar niks aan.
Vanaf +/- 22:30 gaan mensen slapen en word het dus ook beter.
Ik ben er klaar mee en ga het een tijdje bij Tele 2 proberen.....
Ik kan er de klok op gelijkzetten hier in haarlem (postcode 2011).
Vanaf 19:00 gaan de pings omhoog van +/- 20 gemiddeld naar 120 gemiddeld.
Snelheid zelf is prima, maar ja als je een potje BF3 wil doen heb je daar niks aan.
Vanaf +/- 22:30 gaan mensen slapen en word het dus ook beter.
Ik ben er klaar mee en ga het een tijdje bij Tele 2 proberen.....
Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."
Mensen even een vraagje, geen idee of dat hier kan, kon niet echt een ander topic vinden.
Ik heb momenteel een online abonnement en wil overstappen naar UPC, als ik mijn klant nummer moet invullen bij de overstap service dan accepteert hij mijn klant-nummer niet (begint met een W, ivm dat het origineel een wanadoo abonnement was). Iemand hier ervaring mee, voordat ik de klanten service bel ?
Ik heb momenteel een online abonnement en wil overstappen naar UPC, als ik mijn klant nummer moet invullen bij de overstap service dan accepteert hij mijn klant-nummer niet (begint met een W, ivm dat het origineel een wanadoo abonnement was). Iemand hier ervaring mee, voordat ik de klanten service bel ?
[ Voor 3% gewijzigd door Eboman op 29-11-2011 22:12 ]
Signature
"Overstapservice" is bij alle providers een rampEboman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:12:
Mensen even een vraagje, geen idee of dat hier kan, kon niet echt een ander topic vinden.
Weet niet exact hoe het met Online/Wanadoo geregeld is, maar heb wel ervaring met XS4All. Blijkt dat daar dus met "klantnummer" iets anders bedoeld werd dan wat op factuur verschijnt. Daar moest je contact opnemen met de XS4All klantenservice om dat nummer (schriftelijk) te laten toezenden, die kon je dan weer in zo'n overstapserviceformulier invullen...
Mijn advies:
Niet doen!
Twee redenen:
1) rompslomp van overstapservice is groter dan gewoon zelf regelen.
2) bij zo'n overstapservice heb je geen overlap tussen providers. Daarmee voorkom je mooi dubbel betalen, keerzijde is dat je dus ook niet meer makkelijk terug kunt als je niet tevreden bent met je nieuwe provider.
Verreweg de meeste mensen hebben goede ervaringen met UPC, maar als je problemen hebt, dan blijkt het vaak erg moeilijk om ze opgelost te krijgen (zie vele ervaringen hierboven). Als je zo pech hebt wil je er niet aan vastzitten...
Als je 'los' UPC aanvraagt kun je je sowieso binnen 7 dagen bedenken zonder dat je ergens aan vast zit. Maak daar gebruik van! Is alles netjes in orde, dan kun je vervolgens je DSL opzeggen (als het alleen om internet gaat) of je telefoonnumer laten porteren en dan opzeggen (als het ook om telefonie gaat).
Het kost je in het slechtste geval twee maanden 'dubbel' kosten, maar je hebt de zekerheid dat je het netjes kunt beoordelen en de beste kunt kiezen. IMHO is dat die extra kosten dubbel en dwars waard
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Even een vraagje, ik krijg de afgelopen dagen steeds vaker time-outs van de mailserver van UPC, 's avonds gaat het stukken beter. Heeft iemand van jullie daar ook last van?
Zou het kunnen dat UPC het bedrijfsleven overdag voorrang geeft?
Zou het kunnen dat UPC het bedrijfsleven overdag voorrang geeft?
Heb jij daar last van? Goh, dan ben je echt de enige...Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:08:
Even een vraagje, ik krijg de afgelopen dagen steeds vaker time-outs van de mailserver van UPC, 's avonds gaat het stukken beter. Heeft iemand van jullie daar ook last van?

Kijk maar eens op het UPC forum... en huiver.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39121.970
Verwijderd
Zo! Goeiemorgen! Ik had niets gezien bij storingen en omdat bij mij de mail nog wel binnenkomt, zij het met haperingen, had ik het idee dat het ergens aan 1 servertje lag. Maar dit is redelijk schandalig voor zo'n grote provider......ehtweak schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:57:
[...]
Heb jij daar last van? Goh, dan ben je echt de enige...![]()
Kijk maar eens op het UPC forum... en huiver.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39121.970
UPC heeft een bizar gevoel voor humor:
Algemeen
Geen meldingen bekend.
Televisie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Digitale TV. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Starttijd: 30 november 2011 - 18:15
Verwachte eindtijd: onbekend
- - -
Internet
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
- - -
Telefonie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Eerst zeggen dat er in het algemeen geen storingen zijn, maar vervolgens bij alle subdiensten een storing vermelden...
Het is dat ik nog een backup ADSL lijn heb, maar anders...
Ik had vanochtend geen enkele verbinding (geen telefonie, geen D-TV, geen internet). Modem gereboot. kwam er slechts 1 download channel terug en geen IP adres (DHCP waiting response)
Wat is er toch aan de hand bij dit stelletje prutsers?
Algemeen
Geen meldingen bekend.
Televisie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Digitale TV. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
- - -
Internet
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
- - -
Telefonie
Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.
Eerst zeggen dat er in het algemeen geen storingen zijn, maar vervolgens bij alle subdiensten een storing vermelden...

Het is dat ik nog een backup ADSL lijn heb, maar anders...
Ik had vanochtend geen enkele verbinding (geen telefonie, geen D-TV, geen internet). Modem gereboot. kwam er slechts 1 download channel terug en geen IP adres (DHCP waiting response)
Wat is er toch aan de hand bij dit stelletje prutsers?
Ik vanochtend nergens last van, had gewoon internet (tv niet aangehad)! (1339)
In Z.O Brabant (Waalre) vanochtend ook storing. Geen internet en telefonie. Volgens de website zou er niets aan de hand moeten zijn...
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of ligt het aan ons?
UPDATE: na een storingen van ruim 10 uur doet hij het weer...
[ Voor 33% gewijzigd door RickOnline op 01-12-2011 08:53 ]
De monteur is uiteindelijk toch niet langs gekomen de verbinding kwam weer online en kijken het nu even aan
tot nu toe nog geen problemen gehad met de vebinding
tot nu toe nog geen problemen gehad met de vebinding
Ik heb ook uitval gehad (Eindhoven) hoewel het alleen vannacht was.RickOnline schreef op donderdag 01 december 2011 @ 08:11:
In Z.O Brabant (Waalre) vanochtend ook storing. Geen internet en telefonie. Volgens de website zou er niets aan de hand moeten zijn...
Sinds de vorige storing (stukje terug in dit topic) valt af en toe de verbinding weg of reboot het modem spontaan. Ik kijk nog even de kat uit de boom, hopelijk dat het vanzelf voorbij gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door Hulkiedulkie op 01-12-2011 17:17 ]
Mijn (Eindhoven) 60 / 6 Mb verbinding is de laatste tijd ook onstabiel. DHCP onderhandelingen gaan dan goed maar vervolgens kan ik niet eens het UPC gateway adres pingenCAFC1905 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 16:27:
[...] Nog steeds, sinds een aantal dagen continu wegvallende verbinding, vooral 's avonds lijkt het.
Na allerlei geprul met modem en router herstarten en dhcp lease weghalen / opnieuw aanvragen werkt het dan weer. Soms de hele avond, soms een half uur.
Ik heb een 60/6M + telefonie abbo met 2 modems: een Cisco voor de 60/6Mb en een Thomson voor telefonie. Op de telefonie modem/router is nog eens 256k/64k internet beschikbaar. Die gebruik ik dan maar als backup.
Ik moet mijn eigen Cisco router eens zo zien te configureren dat dat omschakelen automatisch gaat.
(iemand een artikeltje daarover?)
Ik ga binnenkort een jaartje naar het buitenland en wilde daarom alleen de aansluiting laten liggen (TV/radio) en de rest opzeggen. Krijg je dus vrolijk te horen dat omdat ik nog een contract heb lopen ik op dat moment alleen alles op mag zeggen of alles moet laten zoals het is. 1 of 2 diensten in de lucht houden en de rest opzeggen kan volgens hun gewoon niet.....
Ach ja, dan zijn we nu iig van UPC af, als ik weer een aansluiting nodig heb zoek ik wel weer iets anders
Als het eenmaal werkt gaat het meestal wel goed, maar zodra er ook maar iets aangepast moet worden is het maar een zooitje daar.
Ach ja, dan zijn we nu iig van UPC af, als ik weer een aansluiting nodig heb zoek ik wel weer iets anders
Als het eenmaal werkt gaat het meestal wel goed, maar zodra er ook maar iets aangepast moet worden is het maar een zooitje daar.
[removed]
Verwijderd
De overstapservice is eigenlijk alleen handig als je een overstap DSL-DSL doet en je geen vrij aderpaar hebt. Dan moet je wel, wil je niet 3 weken geen internet hebben. In elk ander geval altijd zelf telefonisch opzeggen met een overlap van een paar weken.dion_b schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:54:
[...]
"Overstapservice" is bij alle providers een ramp
Weet niet exact hoe het met Online/Wanadoo geregeld is, maar heb wel ervaring met XS4All. Blijkt dat daar dus met "klantnummer" iets anders bedoeld werd dan wat op factuur verschijnt.
Verder is er altijd een contractnummer nodig. Dit nummer is bewust iets heel anders dan het klantnummer over het algemeen en vaak alleen te vinden bij je contractgegevens op de website van de betreffende provider. Dit nummer geef je dan alleen uit bij overstap en vormt dus een verificatie op het moment dat je nieuwe ISP aanklopt bij je oude.
Nou lekker dan zit er een check in dat klanten nummer wat geen hoofdletters toestaat, laat er nou een hoofdletter in mijn klantencode zitten. Had steeds gekopieerd en geplakt, nu geprobeerd met de hand en toe was het goed (met een kleine letter dus)..Eboman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:12:
Signature
Verwijderd
Dat is dus gewoon knullig formulieren bouwen van UPC. In ieder geval klopt het inderdaad dat de benodigde code bij Online met een w begint dus het zou goed moeten gaan. Ook al zou ik nog steeds adviseren om geen overstapservice te gebruiken en zelf op te zeggen met overlap voor extra zekerheid.Eboman schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:27:
[...]
Nou lekker dan zit er een check in dat klanten nummer wat geen hoofdletters toestaat, laat er nou een hoofdletter in mijn klantencode zitten. Had steeds gekopieerd en geplakt, nu geprobeerd met de hand en toe was het goed (met een kleine letter dus)..
Verwijderd
Iemand anders in NB ook last van een storing??
Sinds gister werkt TV en internet niet meer, de website van UPC kan ik niet bereiken en bij de helpdesk sta ik langer dan 10 min in de wacht. (Wat een kut menu trouwens.. sloom.. 5 keer.. uw postcode is niet ontvangen.. lekker geld trekken ja!).
De rekeningen zijn toch echt netjes betaald. Weet van andere mensen dat ze ook te makkelijk en te graag even de schakelaar omzetten..
Sinds gister werkt TV en internet niet meer, de website van UPC kan ik niet bereiken en bij de helpdesk sta ik langer dan 10 min in de wacht. (Wat een kut menu trouwens.. sloom.. 5 keer.. uw postcode is niet ontvangen.. lekker geld trekken ja!).
De rekeningen zijn toch echt netjes betaald. Weet van andere mensen dat ze ook te makkelijk en te graag even de schakelaar omzetten..
Verwijderd
Ik ben van XS4all overgestapt naar Telfort en van Telfort naar UPC.
Alle keren met de overstap service. Als je inlogt op de site van je provider staat er ergens een overstap nummer die je moet gebruiken. Nooit problemen met gehad.
Alle keren met de overstap service. Als je inlogt op de site van je provider staat er ergens een overstap nummer die je moet gebruiken. Nooit problemen met gehad.

Diep triest, betaal voor 60 mbit down en 6 up(of 8, weet niet zeker even)
Enigste online in netwerk. Tenzij er indringers zijn maar kan er niks van vinden in de router.
Hetzelfde verhaal als hierboven, alleen dan nog ff iets erger (met 30mbit abbo), sinds vanochtend is het internet niet meer vooruit te branden, zelfs de FP van tweakers heeft tijd nodig om te laden.

(Rotterdam)
Inmiddels al gechecked zonder/met router, andere machines, etc. Mocht echter niet baten, meer dan 0.5mbit downstream heb ik er niet uitgekregen.

(Rotterdam)
Inmiddels al gechecked zonder/met router, andere machines, etc. Mocht echter niet baten, meer dan 0.5mbit downstream heb ik er niet uitgekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 02-12-2011 14:08 ]
Pentaxiaan
Zelfde probleem in Nijmegen, kan geen DNS vinden, hoge ping, langzame download.
Laatst een kaartje in de bus gehad van UPC. Zoals jullie weten gaan veel tarieven omhoog. Ook het tarief van de 10 Mbit/s aansluiting gaat omhoog, terwijl UPC dat type internetaansluiting niet eens meer aanbiedt.
10 Mbit/s kost nu (2011) nog €20,45. Dat wordt volgend jaar (2012) €22,95 per maand, maar de snelheid gaat niet omhoog.
Een prijsstijging van €2,50 op het oude bedrag van €20,45 is een verhoging van dik 12%
Ik vind deze prijsstijging bizar, omdat de snelheid gelijk blijft en UPC het type verbinding niet eens meer actief als product aanbiedt op hun site. Is dat uberhaupt wel toegestaan? Om de prijs voor huidige abonnees zo te verhogen, terwijl er niks aan het product verandert en dit product ook niet meer toegankelijk is voor nieuwe abonnees?
De reden die de callcenter medewerker me gaf, was om de prijs "gelijk te trekken met de overige abonnementen", LOL.... over drogredenen gesproken.
Ter verduidelijking, mijn huidige productpakket bij UPC waar ik gewoon zeer tevreden over ben en het liefst zo min mogelijk veranderingen in heb:
- Verplichte Analoge kabel TV en Radio
- 10 Mbit/s kabelinternet
10 Mbit/s kost nu (2011) nog €20,45. Dat wordt volgend jaar (2012) €22,95 per maand, maar de snelheid gaat niet omhoog.
Een prijsstijging van €2,50 op het oude bedrag van €20,45 is een verhoging van dik 12%
Ik vind deze prijsstijging bizar, omdat de snelheid gelijk blijft en UPC het type verbinding niet eens meer actief als product aanbiedt op hun site. Is dat uberhaupt wel toegestaan? Om de prijs voor huidige abonnees zo te verhogen, terwijl er niks aan het product verandert en dit product ook niet meer toegankelijk is voor nieuwe abonnees?
De reden die de callcenter medewerker me gaf, was om de prijs "gelijk te trekken met de overige abonnementen", LOL.... over drogredenen gesproken.
Ter verduidelijking, mijn huidige productpakket bij UPC waar ik gewoon zeer tevreden over ben en het liefst zo min mogelijk veranderingen in heb:
- Verplichte Analoge kabel TV en Radio
- 10 Mbit/s kabelinternet
Verwijderd
Ja dat is een tactiek die alle providers toepassen. Oude abonnementen uitfaseren door ze onvoordeliger te maken ten opzichte van de huidige producten. Zie bijvoorbeeld de tariefsverhoging dit jaar van de niet meer leverbare Go-abonnementen bij XS4ALL.
Het alternatief is namelijk het afschaffen van de bestaande abonnemenen waarbij houders dus moeten kiezen tussen of omhoog gaan in prijs en snelheid, of overstappen.
Met deze geleidelijke verhogingen verkleint UPC de kans dat mensen overstappen naar een andere provider in vergelijking met de kans dat men overstapt op een gunstiger UPC-abonnement.
EDIT: en natuurlijk mag UPC de voorwaarden/prijzen van bestaande abonnementen aanpassen, hoe kunnen ze anders bijvoorbeeld ook inflatiecorrecties toepassen en dergelijke. Zolang ze maar expliciet de mogelijkheid geven om het contract te beëindigen als je niet akkoord gaat.
Het alternatief is namelijk het afschaffen van de bestaande abonnemenen waarbij houders dus moeten kiezen tussen of omhoog gaan in prijs en snelheid, of overstappen.
Met deze geleidelijke verhogingen verkleint UPC de kans dat mensen overstappen naar een andere provider in vergelijking met de kans dat men overstapt op een gunstiger UPC-abonnement.
EDIT: en natuurlijk mag UPC de voorwaarden/prijzen van bestaande abonnementen aanpassen, hoe kunnen ze anders bijvoorbeeld ook inflatiecorrecties toepassen en dergelijke. Zolang ze maar expliciet de mogelijkheid geven om het contract te beëindigen als je niet akkoord gaat.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2011 17:12 ]
UPC 60 mbit is sinds vanochtend erg traag (Rotterdam), 0,5 mbit download en 6 mbit upload. UPC gebeld, maken ze een "werkbon" aan en dan belt iemand terug ergens tussen komende maandag en anderhalve week van nu. Is dat normaal, anderhalve week?
Stewie! schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 20:34:
UPC 60 mbit is sinds vanochtend erg traag (Rotterdam), 0,5 mbit download en 6 mbit upload. UPC gebeld, maken ze een "werkbon" aan en dan belt iemand terug ergens tussen komende maandag en anderhalve week van nu. Is dat normaal, anderhalve week?

Same here (Kralingen), sinds een aantal weken vooral 's avonds trage snelheden.
Same here in Ridderkerk naar een server in rotterdam

Zijn er hier meerdere tweakers die gebruik maken van een VPS oid bij OVH? Ik heb daar een VPS, maar haal echt bagger snelheden (max 1.8MB/s met een 120Mbps abonnement) vanaf OVH naar UPC. Heb het inmiddels aangemeld bij Webcare van UPC, maar het lijkt op een routeringsprobleem.
Wanneer ik de UPC route vergelijk met bijvoorbeeld een XMSnet heeft XMSnet een ontzettend snelle en korte route via de AMS-IX en UPC via GlobalCrossing.
Dit is bijvoorbeeld een ping en traceroute tussen XMSnet en OVH
en dit UPC:
Wanneer ik de UPC route vergelijk met bijvoorbeeld een XMSnet heeft XMSnet een ontzettend snelle en korte route via de AMS-IX en UPC via GlobalCrossing.
code:
1
2
3
4
| 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=1 ttl=58 time=7.93 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=2 ttl=58 time=7.73 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=3 ttl=58 time=7.67 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=4 ttl=58 time=7.79 ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1 x-121-92.ftth.xms.internl.net (92.254.121.x) 0.391 ms 0.338 ms 0.341 ms 2 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.218 ms 2.200 ms 2.250 ms 3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.306 ms 2.240 ms 2.253 ms 4 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 2.639 ms 2.601 ms 2.706 ms 5 rbx-g1-a9.fr.eu (94.23.122.70) 8.207 ms 8.142 ms 8.353 ms 6 vss-6b-6k.fr.eu (91.121.215.176) 13.192 ms 55.939 ms vss-6a-6k.fr.eu (91.121.215.172) 9.805 ms 7 ks3875xx.kimsufi.com (176.31.249.xx) 9.806 ms 18.527 ms 18.306 ms |
en dit UPC:
code:
1
2
3
4
5
| 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=4 ttl=56 time=40.0 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=5 ttl=56 time=38.6 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=6 ttl=56 time=27.0 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=7 ttl=56 time=54.9 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=8 ttl=56 time=35.7 ms |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1 10.15.147.x (10.15.147.x) 37.053 ms 37.009 ms 36.964 ms 2 p60237.net.upc.nl (212.142.60.237) 38.937 ms 39.387 ms 39.228 ms 3 nl-ams05a-rd2-ae-50-2369.aorta.net (84.116.244.77) 44.066 ms 44.046 ms 44.011 ms 4 84.116.136.14 (84.116.136.14) 43.974 ms nl-ams04a-ri2-xe-8-1-0.aorta.net (84.116.134.73) 44.253 ms 84.116.136.18 (84.116.136.18) 43.880 ms 5 208.178.58.193 (208.178.58.193) 47.954 ms te7-1-10G.ar2.AMS1.gblx.net (64.212.107.49) 47.121 ms 208.178.58.193 (208.178.58.193) 47.878 ms 6 ams-5-6k.nl.eu (94.23.122.133) 21.536 ms 24.304 ms * 7 rbx-g2-a9.fr.eu (91.121.131.169) 28.685 ms 30.542 ms 30.480 ms 8 vss-6b-6k.fr.eu (91.121.215.178) 29.655 ms * vss-6a-6k.fr.eu (91.121.215.174) 29.648 ms 9 ks3875xx.kimsufi.com (176.31.249.xx) 29.551 ms 29.845 ms 29.456 ms |
Ook Kralingen, ze hadden onderhoud op donderdag en het is nog steeds enorm traag.CaDje schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:09:
[...]
[afbeelding]
Same here (Kralingen), sinds een aantal weken vooral 's avonds trage snelheden.
Dat komt door netwerk congestie bij UPC.B2 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:11:
Zijn er hier meerdere tweakers die gebruik maken van een VPS oid bij OVH? Ik heb daar een VPS, maar haal echt bagger snelheden (max 1.8MB/s met een 120Mbps abonnement) vanaf OVH naar UPC. Heb het inmiddels aangemeld bij Webcare van UPC, maar het lijkt op een routeringsprobleem.
code:
1 2 3 4 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=1 ttl=58 time=7.93 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=2 ttl=58 time=7.73 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=3 ttl=58 time=7.67 ms 64 bytes from r2d2 (92.254.121.x): icmp_seq=4 ttl=58 time=7.79 ms
code:
1 2 3 4 5 6 7 1 x-121-92.ftth.xms.internl.net (92.254.121.x) 0.391 ms 0.338 ms 0.341 ms 2 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.218 ms 2.200 ms 2.250 ms 3 vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net (217.149.196.45) 2.306 ms 2.240 ms 2.253 ms 4 amsix.routers.ovh.net (195.69.145.231) 2.639 ms 2.601 ms 2.706 ms 5 rbx-g1-a9.fr.eu (94.23.122.70) 8.207 ms 8.142 ms 8.353 ms 6 vss-6b-6k.fr.eu (91.121.215.176) 13.192 ms 55.939 ms vss-6a-6k.fr.eu (91.121.215.172) 9.805 ms 7 ks3875xx.kimsufi.com (176.31.249.xx) 9.806 ms 18.527 ms 18.306 ms
en dit UPC:
code:
1 2 3 4 5 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=4 ttl=56 time=40.0 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=5 ttl=56 time=38.6 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=6 ttl=56 time=27.0 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=7 ttl=56 time=54.9 ms 64 bytes from c3po (80.57.125.x): icmp_seq=8 ttl=56 time=35.7 ms
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1 10.15.147.x (10.15.147.x) 37.053 ms 37.009 ms 36.964 ms 2 p60237.net.upc.nl (212.142.60.237) 38.937 ms 39.387 ms 39.228 ms 3 nl-ams05a-rd2-ae-50-2369.aorta.net (84.116.244.77) 44.066 ms 44.046 ms 44.011 ms 4 84.116.136.14 (84.116.136.14) 43.974 ms nl-ams04a-ri2-xe-8-1-0.aorta.net (84.116.134.73) 44.253 ms 84.116.136.18 (84.116.136.18) 43.880 ms 5 208.178.58.193 (208.178.58.193) 47.954 ms te7-1-10G.ar2.AMS1.gblx.net (64.212.107.49) 47.121 ms 208.178.58.193 (208.178.58.193) 47.878 ms 6 ams-5-6k.nl.eu (94.23.122.133) 21.536 ms 24.304 ms * 7 rbx-g2-a9.fr.eu (91.121.131.169) 28.685 ms 30.542 ms 30.480 ms 8 vss-6b-6k.fr.eu (91.121.215.178) 29.655 ms * vss-6a-6k.fr.eu (91.121.215.174) 29.648 ms 9 ks3875xx.kimsufi.com (176.31.249.xx) 29.551 ms 29.845 ms 29.456 ms
UPC is van mening dat OVH aan UPC moet betalen voor het gebruik van hun netwerk. Zo niet, dan wordt een tragere verbinding gebruikt al dan niet met een omweg.
UPC wordt elke maand door de kabel klanten betaald voor de internet toegang van bijvoorbeeld 60 of 120 megabit maar dit is geen obstakel om jouw verbinding indirect af te knijpen. Zij vinden dat jij met jouw VPS bij OVH hun netwerk vervuilt. Jij betaald OVH en jij betaald UPC. Als je ook OVH extra betaald zodat zij UPC kunnen betalen, dan betaal je UPC dus dubbel voor jouw internettoegang. Je betaald voor verzenden en ontvangen en dat is hun uiteindelijke doel.
OVH werkt natuurlijk niet mee aan "afpersing" ("of flink betalen of slechtere verbindingen", dit gaat recht tegen het open internet in) en stuurt het verkeer over de voor hen goedkoopste alternatieve connectie. Het zou voor alle partijen goedkoper zijn om een private peer op te zetten in bijvoorbeeld Amsterdam, London en Frankfurt, waarbij OVH betaald voor transport naar de UPC netwerk kernen en UPvX daarna naar de gebruiker thuis. Vooral met deze hoeveelheden verkeer goed betaalbaar. Echter wilt UPC dat niet en verkopen ze paid peering tegen een hogere prijs dan transit (global crossing bijvoorbeeld). OVH bespaart zo op kosten en UPC doet dan weer wat terug door die transit lijnen met grote regelmaat vol te hebben zitten en daardoor heb jij als UPC klant weer een trage verbinding.
Voor UPC is dit een spel met de betalende klant als speelbal. Zij voelen zich niet verantwoordelijk om jou een goede connectie te bieden als ze de schuld kunnen schuiven op een ander. Je kan bij OVH de publieke weathermap zien, daar zie meteen als er congestie is. Bel de UPC helpdesk eens, dan hoor je kletsverhalen over OVH en dat zij te klein zijn, geen verbinding op de AMSIX hebben, dat jouw website bezoeken het netwerk van UPC teveel belast, dat soort leugentjes.
In de VS is comcast de partij met deze strategie. Het spel wordt over de rug van de betalende kabelklant gespeeld. Als je er meer over wilt lezen kan je de peering playbook kopen of de horror verhalen op de IT sites lezen, chelloo.com etc.
Sneldheid kan overigens wisselen met elke route wissel en de trage verbinding kan dus zo opgelost worden maar het probleem kan net zo goed enkele malen per jaar terugkomen.
Hmz, lekker verhaal. Heb het verhaal bij UPC webcare neergelegd, en gevraagd om hun reactie. Mochten ze ontkennende reactie geven maak ik er meer werk van. Doordat ik betrokken ben bij het Glasvezel in Apeldoorn heb ik al genoeg pers-contacten op gedaan om dit soort praktijken eens goed aan te kaarten in de media.Stewie! schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:20:
Dat komt door netwerk congestie bij UPC.
UPC is van mening dat OVH aan UPC moet betalen voor het gebruik van hun netwerk. Zo niet, dan wordt een tragere verbinding gebruikt al dan niet met een omweg.
UPC wordt elke maand door de kabel klanten betaald voor de internet toegang van bijvoorbeeld 60 of 120 megabit maar dit is geen obstakel om jouw verbinding indirect af te knijpen. Zij vinden dat jij met jouw VPS bij OVH hun netwerk vervuilt. Jij betaald OVH en jij betaald UPC. Als je ook OVH extra betaald zodat zij UPC kunnen betalen, dan betaal je UPC dus dubbel voor jouw internettoegang. Je betaald voor verzenden en ontvangen en dat is hun uiteindelijke doel.
OVH werkt natuurlijk niet mee aan "afpersing" ("of flink betalen of slechtere verbindingen", dit gaat recht tegen het open internet in) en stuurt het verkeer over de voor hen goedkoopste alternatieve connectie. Het zou voor alle partijen goedkoper zijn om een private peer op te zetten in bijvoorbeeld Amsterdam, London en Frankfurt, waarbij OVH betaald voor transport naar de UPC netwerk kernen en UPvX daarna naar de gebruiker thuis. Vooral met deze hoeveelheden verkeer goed betaalbaar. Echter wilt UPC dat niet en verkopen ze paid peering tegen een hogere prijs dan transit (global crossing bijvoorbeeld). OVH bespaart zo op kosten en UPC doet dan weer wat terug door die transit lijnen met grote regelmaat vol te hebben zitten en daardoor heb jij als UPC klant weer een trage verbinding.
Voor UPC is dit een spel met de betalende klant als speelbal. Zij voelen zich niet verantwoordelijk om jou een goede connectie te bieden als ze de schuld kunnen schuiven op een ander. Je kan bij OVH de publieke weathermap zien, daar zie meteen als er congestie is. Bel de UPC helpdesk eens, dan hoor je kletsverhalen over OVH en dat zij te klein zijn, geen verbinding op de AMSIX hebben, dat jouw website bezoeken het netwerk van UPC teveel belast, dat soort leugentjes.
In de VS is comcast de partij met deze strategie. Het spel wordt over de rug van de betalende kabelklant gespeeld. Als je er meer over wilt lezen kan je de peering playbook kopen of de horror verhalen op de IT sites lezen, chelloo.com etc.
Sneldheid kan overigens wisselen met elke route wissel en de trage verbinding kan dus zo opgelost worden maar het probleem kan net zo goed enkele malen per jaar terugkomen.
Lijkt mij ook een prima voorbeeld van UPC praktijken waarom inwoners van Apeldoorn zouden moeten overstappen op glasvezel
De recorder was niet in orde, ik heb deze bij de UPC winkel omgeruild voor een nieuwe (nu een zwarte), bij deze maakte de ventilator ook herrie, dus vandaag weer terug.wortelsoft schreef op zondag 25 september 2011 @ 08:04:
Is het normaal dat de SD HD recorder onzettend warm wordt en dat de ventilator daarbij op de hoogste stand herrie begint te maken? Het is een Thomson DCI62UPC.
Ik heb de recorder nu een maand en het wordt steeds erger. Het stoort me behoorlijk dat je in stillere stukken film de fan boven alles uit hoort.
Nu eindelijk wel een goede gekregen (weer een zwarte). Ik heb het idee dat het soms ook gebruikte apparatuur is.
Lekker dan:
http://status.antagonist.nl/issue/301
Netwerk verbindingsproblemen
Omschrijving
04-12-2011
11:02 De problemen lijken binnen het UPC netwerk te zitten. Helaas kunnen wij er niks aan doen om dit op te lossen. Mocht je ook problemen hebben het met bereiken van sites die bij ons staan, en je zit niet bij UPC, dan ontvangen wij hier graag bericht over.
04-12-2011
10:39 Op het moment hebben een of meerdere ISP moeite met het bereiken van ons netwerk. We zijn dit aan het onderzoeken, zodat we hier stappen op kunnen ondernemen om dit te verhelpen.
Excuses voor het ongemak
http://status.antagonist.nl/issue/301
Netwerk verbindingsproblemen
Omschrijving
04-12-2011
11:02 De problemen lijken binnen het UPC netwerk te zitten. Helaas kunnen wij er niks aan doen om dit op te lossen. Mocht je ook problemen hebben het met bereiken van sites die bij ons staan, en je zit niet bij UPC, dan ontvangen wij hier graag bericht over.
04-12-2011
10:39 Op het moment hebben een of meerdere ISP moeite met het bereiken van ons netwerk. We zijn dit aan het onderzoeken, zodat we hier stappen op kunnen ondernemen om dit te verhelpen.
Excuses voor het ongemak
Gelukkig heb ik nog een backup ADSL verbinding. Om aan te geven waar de verschillen zitten heb ik eens even wat tracert's samengesteld. Eerst via de UPC verbinding en vervolgens via de Xs4all DSL verbinding:
[vanaf UPC aansluiting]
C:\Users\Admin>tracert www.xs4all.nl
Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:
1 9 ms 14 ms 46 ms 10.15.223.1
2 9 ms 9 ms 9 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 29 ms 28 ms 27 ms 84.116.244.9
4 72 ms 12 ms 14 ms 84-116-131-9.aorta.net [84.116.131.9]
5 13 ms 13 ms 14 ms 0.ge-0-3-3.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.7.241]
6 29 ms 21 ms 13 ms 0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.5.13]
7 17 ms 14 ms 25 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.
[vanaf Xs4All aansluiting]
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 21 ms 20 ms 20 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 20 ms 20 ms 21 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 20 ms 20 ms 19 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.
[Vanaf UPC aansluiting]
C:\Users\Admin>tracert www.lelystadwilglasvezel.nl
Tracing route to www.lelystadwilglasvezel.nl [195.211.73.84]
1 32 ms 17 ms 10 ms 10.15.223.1
2 12 ms 9 ms 26 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 10 ms 40 ms 22 ms 84.116.244.9
4 11 ms 23 ms 13 ms nl-ams04a-ri2-xe-9-2-0.aorta.net [84.116.130.174
]
5 25 ms 18 ms 20 ms 208.178.58.193
6 * 25 ms * HIGHWIND-NETWORK-GROUP.GigabitEthernet3-34.ar1.F
RA4.gblx.net [67.17.162.242]
7 * * * Request timed out.
8 * * 29 ms 1-1.r2.am.hwng.net [69.16.191.122]
9 * * 67 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
10 * 30 ms * ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
11 33 ms * * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 102 ms 38 ms * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
16 34 ms 32 ms * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
17 * * * Request timed out.
18 * 63 ms 32 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
3 20 ms 20 ms 30 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 21 ms 20 ms 20 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 30 ms 24 ms 24 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
6 24 ms 23 ms 23 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
7 24 ms 24 ms 24 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
Duidelijk is te zien hoe de route via DSL veel directer verloopt. En de verbinding via UPC hapert.
Nu de oplossing nog...
[vanaf UPC aansluiting]
1 9 ms 14 ms 46 ms 10.15.223.1
2 9 ms 9 ms 9 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 29 ms 28 ms 27 ms 84.116.244.9
4 72 ms 12 ms 14 ms 84-116-131-9.aorta.net [84.116.131.9]
5 13 ms 13 ms 14 ms 0.ge-0-3-3.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.7.241]
6 29 ms 21 ms 13 ms 0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.5.13]
7 17 ms 14 ms 25 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.
3 20 ms 20 ms 21 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 20 ms 20 ms 19 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.
[Vanaf UPC aansluiting]
1 32 ms 17 ms 10 ms 10.15.223.1
2 12 ms 9 ms 26 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 10 ms 40 ms 22 ms 84.116.244.9
4 11 ms 23 ms 13 ms nl-ams04a-ri2-xe-9-2-0.aorta.net [84.116.130.174
]
5 25 ms 18 ms 20 ms 208.178.58.193
6 * 25 ms * HIGHWIND-NETWORK-GROUP.GigabitEthernet3-34.ar1.F
RA4.gblx.net [67.17.162.242]
7 * * * Request timed out.
8 * * 29 ms 1-1.r2.am.hwng.net [69.16.191.122]
9 * * 67 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
10 * 30 ms * ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
11 33 ms * * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 102 ms 38 ms * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
16 34 ms 32 ms * s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
17 * * * Request timed out.
18 * 63 ms 32 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
3 20 ms 20 ms 30 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 21 ms 20 ms 20 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 30 ms 24 ms 24 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
6 24 ms 23 ms 23 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
7 24 ms 24 ms 24 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
Duidelijk is te zien hoe de route via DSL veel directer verloopt. En de verbinding via UPC hapert.
Nu de oplossing nog...
Hier in Nijmegen ook dikke problemen..ben benieuwd of dit berichtje er wel doorheen komt.
@hierboven, Ook last van lage snelheden?
Hier in Rotterdam kan ik nog steeds genieten van een downloadsnelheid van een whopping 0.40Mbit.
Lekker met 50kB/s updates en torrents binnenslingeren, waarna de rest van het internet onbruikbaar is.
Het is dat de latency nog redelijk normaal is (zodra er niets aan het updaten/downloaden is), anders kan ik beter m'n telefoon gaan gebruiken voor internet-toegang.
Hier in Rotterdam kan ik nog steeds genieten van een downloadsnelheid van een whopping 0.40Mbit.
Lekker met 50kB/s updates en torrents binnenslingeren, waarna de rest van het internet onbruikbaar is.

Het is dat de latency nog redelijk normaal is (zodra er niets aan het updaten/downloaden is), anders kan ik beter m'n telefoon gaan gebruiken voor internet-toegang.
[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 04-12-2011 13:24 ]
Pentaxiaan
Als je eens ipv alleen te ranten zou aangeven exact wat er fout gaat (hoe zijn pingtijden, is er bij jou ook sprake van rare routering) en je situatie (wat voor UPC modem, evt router, bedraad of draadloos aangesloten PC) kunnen we je misschien helpen.SirNobax schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:21:
@hierboven, Ook last van lage snelheden?
Lekker met 50kB/s updates en torrents binnenslingeren, waarna de rest van het internet onbruikbaar is.![]()
Met zo weinig info als dit kan niemand iets. En als jij in R'dam woont en degene boven je in Nijmegen zit is de vergelijking bovendien even zinnig als in een kelder zitten en iemand in Nijmegen vragen hoe het weer is daar en denken dat dat voor jou relevant is...
Oslik blyat! Oslik!
Het lijkt erop dat (in dit geval antagonist) geheel via transits gestuurd wordt. Als ik een traceroute doe vanaf mn UPC lijntje gaat ie via Level3, in jouw geval via HighWinds (en als ik t zo zie lijkt t via Frankrijk)ehtweak schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:38:
Gelukkig heb ik nog een backup ADSL verbinding. Om aan te geven waar de verschillen zitten heb ik eens even wat tracert's samengesteld. Eerst via de UPC verbinding en vervolgens via de Xs4all DSL verbinding:
....
Nu de oplossing nog...
Als ik vanaf mn werk een tracert doe ga ik direct het introweb(/previder) netwerk op (waar dat ip onder valt) (hebben een directe peering met Introweb)
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 04-12-2011 13:51 ]
Staat iets verder boven gewoon hoor (hence the "nog steeds"), vond het zelf niet zo nuttig om mijzelf te quoten, maar vooruit dan maar.dion_b schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:42:
[...]
Als je eens ipv alleen te ranten zou aangeven exact wat er fout gaat (hoe zijn pingtijden, is er bij jou ook sprake van rare routering) en je situatie (wat voor UPC modem, evt router, bedraad of draadloos aangesloten PC) kunnen we je misschien helpen.
Ondertussen door het mac-adres van de router te veranderen een ander IP gekregen en de modem de hele nacht uitgelaten, maar ook dat heeft niets geholpen.SirNobax schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:06:
Hetzelfde verhaal als hierboven, alleen dan nog ff iets erger (met 30mbit abbo), sinds vanochtend is het internet niet meer vooruit te branden, zelfs de FP van tweakers heeft tijd nodig om te laden.![]()
(Rotterdam)
Geen idee, misschien routing issues van UPC zelf, misschien ook onzin, maar ben daar verder ook niet in thuis. Vroeg het eerder om te zien of het uberhaupt hetzelfde probleem kon zijn.En als jij in R'dam woont en degene boven je in Nijmegen zit is de vergelijking bovendien even zinnig als in een kelder zitten en iemand in Nijmegen vragen hoe het weer is daar en denken dat dat voor jou relevant is...
Vanavond gooi ik er ook wel een traceroute tegenaan, ben momenteel op een andere lokatie.
[ Voor 21% gewijzigd door SirNobax op 04-12-2011 14:06 ]
Pentaxiaan
Sirnobax, er zijn meerrrde tweakers die last hebben van de 0,5 megabit download in Rotterdam. De latency loopt meteen op binnen het UPC netwerk door de zeer beperkte capaciteit maar dat zie je alleen als dje de 0,5 megabit verkeer haalt.
@ehtweak: je kan beter even de trace naar antagonist laten zien. De traceroutes die je nu post laten alleen zien hoe vervelend UPCs peering strategie is en hoe ze hiermee hun betalende klanten bewust een hak zetten.
@ehtweak: je kan beter even de trace naar antagonist laten zien. De traceroutes die je nu post laten alleen zien hoe vervelend UPCs peering strategie is en hoe ze hiermee hun betalende klanten bewust een hak zetten.
[ Voor 25% gewijzigd door Stewie! op 04-12-2011 17:27 ]
Die tracert naar www.lelystadwilglasvezel.nl is een tracert naar hosting van antagonist.Stewie! schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:23:
@ehtweak: je kan beter even de trace naar antagonist laten zien.
Of bedoel je wat anders?
ps: inmiddels schijnt het probleem verholpen te zijn. Alleen geen idee wat er aangepast is.
Inmiddels weer teruggeschakeld van de DSL (Xs4All) naar kabel (UPC)
Xs4all 17:41h:
3 20 ms 20 ms 19 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 20 ms 20 ms 25 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 21 ms 21 ms 24 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
6 24 ms 23 ms 24 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
7 23 ms 24 ms 24 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
C:\Users\Admin>
C:\Users\Admin>tracert www.upc.nl
Tracing route to www.upc.nl [213.46.242.101]
1 <1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 20 ms 27 ms 20 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 20 ms 20 ms 19 ms 1314.ae3.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.133]
4 21 ms 20 ms 20 ms 0.so-1-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
5 21 ms 20 ms 20 ms upc.xs4all.net [194.109.7.242]
6 22 ms 21 ms 20 ms nl-ams03a-mc1-te-8-2.aorta.net [213.46.161.46]
7 23 ms 21 ms 22 ms 213.46.242.101
Trace complete.
UPC 17:48h:
1 13 ms 23 ms 23 ms 10.15.223.1
2 26 ms 32 ms 21 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 31 ms 42 ms 17 ms 84.116.244.9
4 14 ms 9 ms 26 ms 84-116-131-9.aorta.net [84.116.131.9]
5 10 ms 15 ms 37 ms 4.68.62.205
6 22 ms 9 ms 8 ms gi1-7.bg1.am1.eu.equinix.net [212.72.40.62]
7 45 ms 23 ms 25 ms ve169.br8.as16243.net [94.103.18.2]
8 20 ms 21 ms 22 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
9 19 ms 30 ms 22 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
1 30 ms 10 ms 7 ms 10.15.223.1
2 18 ms 13 ms 12 ms p60097.net.upc.nl [212.142.60.97]
3 16 ms 24 ms 18 ms nl-ams05a-rd2-ae-90-2363.aorta.net [84.116.244.5
3]
4 20 ms 16 ms 53 ms nl-ams03a-mc1-gi-5-1.aorta.net [213.46.161.194]
5 21 ms 31 ms 27 ms 213.46.242.101
Trace complete.
Xs4all 17:41h:
3 20 ms 20 ms 19 ms 1414.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.129]
4 20 ms 20 ms 25 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
5 21 ms 21 ms 24 ms ve5.l3c-am1-1.as16243.net [195.69.144.245]
6 24 ms 23 ms 24 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
7 23 ms 24 ms 24 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
C:\Users\Admin>
1 <1 ms 1 ms 1 ms 192.168.178.1
2 20 ms 27 ms 20 ms lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 20 ms 20 ms 19 ms 1314.ae3.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.133]
4 21 ms 20 ms 20 ms 0.so-1-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
5 21 ms 20 ms 20 ms upc.xs4all.net [194.109.7.242]
6 22 ms 21 ms 20 ms nl-ams03a-mc1-te-8-2.aorta.net [213.46.161.46]
7 23 ms 21 ms 22 ms 213.46.242.101
Trace complete.
UPC 17:48h:
1 13 ms 23 ms 23 ms 10.15.223.1
2 26 ms 32 ms 21 ms p59097.net.upc.nl [212.142.59.97]
3 31 ms 42 ms 17 ms 84.116.244.9
4 14 ms 9 ms 26 ms 84-116-131-9.aorta.net [84.116.131.9]
5 10 ms 15 ms 37 ms 4.68.62.205
6 22 ms 9 ms 8 ms gi1-7.bg1.am1.eu.equinix.net [212.72.40.62]
7 45 ms 23 ms 25 ms ve169.br8.as16243.net [94.103.18.2]
8 20 ms 21 ms 22 ms ge-1-6.cr1.ens1.nl.as51696.net [87.249.109.94]
9 19 ms 30 ms 22 ms s85.webhostingserver.nl [195.211.73.84]
Trace complete.
1 30 ms 10 ms 7 ms 10.15.223.1
2 18 ms 13 ms 12 ms p60097.net.upc.nl [212.142.60.97]
3 16 ms 24 ms 18 ms nl-ams05a-rd2-ae-90-2363.aorta.net [84.116.244.5
3]
4 20 ms 16 ms 53 ms nl-ams03a-mc1-gi-5-1.aorta.net [213.46.161.194]
5 21 ms 31 ms 27 ms 213.46.242.101
Trace complete.
Gaat lekker vanavond.

Server in Naaldwijk geeft ie aan, normaal is dit rotterdam.
Kan dit er mee te maken hebben dat mn verbinding zo ontzettend langzaam is?
Zojuist even contact opgenomen met een kennis van me, die woont een dorp verder ~6km en die heeft geen problemen.
Verder na een tracert naar www.upc.nl komt er het volgende uit:
1 2 ms 1 ms 1 ms DD-WRT [192.168.1.1]
2 411 ms 406 ms 446 ms 10.15.183.129
3 504 ms 490 ms 478 ms p60201.net.upc.nl [212.142.60.201]
4 518 ms 420 ms 526 ms nl-ams05a-rd2-ae-20-2365.aorta.net [84.116.244.61]
5 479 ms 458 ms 360 ms nl-ams03a-mc1-gi-5-1.aorta.net [213.46.161.194]
6 556 ms 496 ms 545 ms 213.46.242.101
De trace is voltooid.
Ik ben absoluut geen expert in dit soort dingen, maar is er hier iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Zojuist even contact opgenomen met een kennis van me, die woont een dorp verder ~6km en die heeft geen problemen.
Verder na een tracert naar www.upc.nl komt er het volgende uit:
De trace is voltooid.
Ik ben absoluut geen expert in dit soort dingen, maar is er hier iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik lees nog steeds niet welk modem je hebt of meer inspanning van jouw kant dan een enkele speedtest uit te voeren...SirNobax schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:50:
[...]
Staat iets verder boven gewoon hoor (hence the "nog steeds"), vond het zelf niet zo nuttig om mijzelf te quoten, maar vooruit dan maar.
OK, dat maakt het minder waarschijnlijk dat het een routeringsprobleem is. Allicht relevant om aan te geven welk IP adressen het zijn/waren (als je geen volledig IP wilt geven kun je iig wel de /24 aangeven)[...]
Ondertussen door het mac-adres van de router te veranderen een ander IP gekregen en de modem de hele nacht uitgelaten, maar ook dat heeft niets geholpen.
Het feit dat je met twee verschillende IPs hetzelfde hebt wijst erop dat het waarschijnlijk geen routeringsprobleem is (tenzij beide IPs in dezelfde /24 netwerk zitten), maar om dat na te gaan zou je dus ook moeten weten of jouw IP in vergelijkbare range zit als die van een ander.[...]
Geen idee, misschien routing issues van UPC zelf, misschien ook onzin, maar ben daar verder ook niet in thuis. Vroeg het eerder om te zien of het uberhaupt hetzelfde probleem kon zijn.
Ik zit iig momenteel in 77.251.241.0/24 en heb zeker niet last van waar jij last van hebt (zojuist speedtest gedaan, 85Mb/s gehaald terwijl m'n vriendin tegelijkertijd aan het downloaden was)
Allicht handig om op die andere locatie een traceroute te doen, dat te vergelijken met als je thuis bent. Moet je trouwens wel IP-adres weten van de speedtestserver waar je die resultaten haalt.Vanavond gooi ik er ook wel een traceroute tegenaan, ben momenteel op een andere lokatie.
Ik twijfel er wel aan of hier sprake is van routeringsprobleem, je DS bandbreedte is om te huilen, maar latency van 13ms is prima te noemen... Het is waarschijnlijk ook geen administratief probleem bij UPC, je upload is goed genoeg dat je modem vermoedelijk wel op de juiste snelheid ingesteld is. Linksom of rechtsom is dit een technisch probleem, maar ik zou niet zo 1-2-3 kunnen aangeven waar het zou liggen als je daadwerkelijk zonder router met verschillende PCs getest zou hebben. Beetje lagere snelheden in de avonduren bij UPC is niet zo vreemd, maar als het echt dramatisch wordt zie je meestal upload en latency ook de pijp uit gaan - en daar is hier geen sprake van. Dit is dus niet 'gewoon' drukte op het netwerk oid.
Nope, sterker nog, de Naaldwijk server is in de regel een van de beste op Speedtest.net, een stuk stabieler dan die van Rotterdam. Je weet hopelijk toch wel dat je zelf een server kunt kiezen - in geval van twijfel kun je gewoon met Rotterdam testen en vergelijken. Jouw verbinding zelf is nooit trager dan het snelste wat je meet bij verschillende speedtests.Franko P. schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:36:
Gaat lekker vanavond.
[afbeelding]
Om dat te vergelijken zou je moeten weten of je in dezelfde IP range zit en/of in hetzelfde netwerk van UPC. Tenzij je dat weet kun je niets zeggen op basis van wat een ander haalt.Zojuist even contact opgenomen met een kennis van me, die woont een dorp verder ~6km en die heeft geen problemen.
Gaat vrij duidelijk mis in de hop tussen je router (die DD-WRT draait) en UPC's netwerkVerder na een tracert naar www.upc.nl komt er het volgende uit:
De trace is voltooid.
Jouw probleem is in ieder geval totaal anders als die van SirNoBax, jij hebt gewoon last van een verbinding die barstensvol zit. Dat kan bij UPC liggen of het kan liggen aan uploads vanaf je eigen netwerk. PC rechtstreeks op modem aansluiten en zorgen dat je geen P2P programma's draaiend hebt en nog een keer meten. Gaat dat goed, dan moet je vinden wie achter jouw router zit te uploaden en moet je dat aanpakken. Gaat het op exact dezelfde manier fout, dan is het aannemelijk dat het bij UPC ligt. Helpdesk bellen is in die gevallen zelden zinnig, maar per email of chat heb je betere kans op iemand die er wat mee kan (al is het alleen maar omdat je je tracerts e.d. dan erin kunt pasten ipv over de telefoon moet gaan oplezen...)
[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 04-12-2011 19:47 ]
Oslik blyat! Oslik!
Mijn Rotterdam resultaat is matig (wel 5ms ping maar download maar de helft van naaldwijk) mijn naaldwijk resultaat is:

Daar mag het dus niet aan liggen.
Kijk vanaf andere pc, gooi router er tussenuit, trace eens naar andere adressen dan alleen UPC.nl
Reset je modem en je router, heb je ook telefonie en werkt dat wel naar behoren zonder vertragingen?

Daar mag het dus niet aan liggen.
Kijk vanaf andere pc, gooi router er tussenuit, trace eens naar andere adressen dan alleen UPC.nl
Reset je modem en je router, heb je ook telefonie en werkt dat wel naar behoren zonder vertragingen?
[ Voor 13% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 04-12-2011 19:46 ]
Ik zal even de situatie hier uitleggen:dion_b schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:39:
Gaat vrij duidelijk mis in de hop tussen je router (die DD-WRT draait) en UPC's netwerk
Jouw probleem is in ieder geval totaal anders als die van SirNoBax, jij hebt gewoon last van een verbinding die barstensvol zit. Dat kan bij UPC liggen of het kan liggen aan uploads vanaf je eigen netwerk. PC rechtstreeks op modem aansluiten en zorgen dat je geen P2P programma's draaiend hebt en nog een keer meten. Gaat dat goed, dan moet je vinden wie achter jouw router zit te uploaden en moet je dat aanpakken. Gaat het op exact dezelfde manier fout, dan is het aannemelijk dat het bij UPC ligt. Helpdesk bellen is in die gevallen zelden zinnig, maar per email of chat heb je betere kans op iemand die er wat mee kan (al is het alleen maar omdat je je tracerts e.d. dan erin kunt pasten ipv over de telefoon moet gaan oplezen...)
Heb de volgende configuratie van netwerk:
Upc modem (thompsonCisco) -> router (linksys met ddwrt firmware erop) -> draadloze verbinding naar deze laptop vanwaar ik normaal gesproken werk.
Verder hangt er bedraad aan mn router:
PS3 (staat uit)
Synology Diskstation, deze staat aan en doet verder niets, download station staat uit
Vaste pc (staat uit)
Het valt me op dat als ik speedtest laat lopen deze heel erg op en neer springt.
Ook heb ik zojuist even getest maar dan mn laptop bedraad aangesloten en wireless dus uit. Ook dit maakt geen verschil.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
OK, maar sluit eens een PC (evt die laptop) gewoon eens rechtstreeks op de modem aan...
(doorgaans moet je modem ook even resetten voor je een ander apparaat erop aansluit)
Trouwens, welke Thomson heb je? Een van de oude ED2 modems zonder ingebouwde router (TCM390 of TCM420 iirc) danwel een van de nieuwere met ingebouwde router (TWG850 of TWG870)? In dat laatste geval zit je hier router achter een router te draaien wat ook niet zo denderend is, al zou dat in beginsel wat je ervaart niet moeten veroorzaken.
(doorgaans moet je modem ook even resetten voor je een ander apparaat erop aansluit)
Trouwens, welke Thomson heb je? Een van de oude ED2 modems zonder ingebouwde router (TCM390 of TCM420 iirc) danwel een van de nieuwere met ingebouwde router (TWG850 of TWG870)? In dat laatste geval zit je hier router achter een router te draaien wat ook niet zo denderend is, al zou dat in beginsel wat je ervaart niet moeten veroorzaken.
Oslik blyat! Oslik!
Excuses, ik heb me vergist. Ik zit hier achter een Cisco modem, model:EPC3208
(thompson had ik vroeger toen ik nog een adsl verbinding had, vandaar de verwarring)
Anyway, modem uitgezet, netwerkkabel rechtstreeks naar mn laptop en dus mn router buitenspel gezet.
Wifi uitgezet op mn laptop.
Modem opnieuw gestart, heb verbinding en speedtest weer eens laten lopen.
1 keer een uitschieter gehad naar 6 Mb/s maar nu zit ik alweer rond de 1 a 1.5 Mb/s.
Overigens had ik die uitschieter ook toen ik nog draadloos werkte, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Zou dit dan toch betekenen dat ik op een volle verbinding zit?
EDIT: kan ik daar zelf nog iets aan veranderen mocht dit zo zijn? Ik heb normaal een 25Mbit verbinding, nu dus maximaal ¼ deel daar van.
(thompson had ik vroeger toen ik nog een adsl verbinding had, vandaar de verwarring)
Anyway, modem uitgezet, netwerkkabel rechtstreeks naar mn laptop en dus mn router buitenspel gezet.
Wifi uitgezet op mn laptop.
Modem opnieuw gestart, heb verbinding en speedtest weer eens laten lopen.
1 keer een uitschieter gehad naar 6 Mb/s maar nu zit ik alweer rond de 1 a 1.5 Mb/s.
Overigens had ik die uitschieter ook toen ik nog draadloos werkte, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.
Zou dit dan toch betekenen dat ik op een volle verbinding zit?
EDIT: kan ik daar zelf nog iets aan veranderen mocht dit zo zijn? Ik heb normaal een 25Mbit verbinding, nu dus maximaal ¼ deel daar van.
[ Voor 10% gewijzigd door Franko P. op 04-12-2011 20:32 . Reden: info toegevoegd ]
Inmiddels thuis.
Even het lijstje afgaan:
Modem:
Cisco EPC3212
/24 IP blokken getest:
178.84.0.0
77.249.69.0
62.195.228.0
62.163.196.0
Tracert resultaten: (upc.nl google.nl tweakers.net)
Met router - 62.163.196.0 blok
PC aan modem - 62.195.228.0 blok
(op pastebin gejopt om het topic niet ermee te vervuilen)
Huidige stand van zaken:

Sidenotes: Met verschillende pc's getest, zowel bekabeld als wireless, met en zonder router. Modem meerdere malen van lichtnet afgehaald. Getest zonder downloads of andere pc's in het netwerk.
De snelheid is dus sinds vrijdagochtend (ook overdag, 's avonds en in de nacht) niet hoger geweest dan 1Mbit downstream. Latencies en upload waren steeds in orde (1.5Mbit up is maximum van abbo).
Valt er nog meer te testen van mijn kant? (uiteraard komt bovenstaande data ook in een mailtje richting UPC)
Even het lijstje afgaan:
Modem:
Cisco EPC3212
/24 IP blokken getest:
178.84.0.0
77.249.69.0
62.195.228.0
62.163.196.0
Tracert resultaten: (upc.nl google.nl tweakers.net)
Met router - 62.163.196.0 blok
PC aan modem - 62.195.228.0 blok
(op pastebin gejopt om het topic niet ermee te vervuilen)
Huidige stand van zaken:

Sidenotes: Met verschillende pc's getest, zowel bekabeld als wireless, met en zonder router. Modem meerdere malen van lichtnet afgehaald. Getest zonder downloads of andere pc's in het netwerk.
De snelheid is dus sinds vrijdagochtend (ook overdag, 's avonds en in de nacht) niet hoger geweest dan 1Mbit downstream. Latencies en upload waren steeds in orde (1.5Mbit up is maximum van abbo).
Valt er nog meer te testen van mijn kant? (uiteraard komt bovenstaande data ook in een mailtje richting UPC)
Pentaxiaan
Je zit alweer fout. Zijn probleem kan precies hetzelfde zijn als mijn probleem. Jij trekt te simpel geen verband tussen latency en bandwidth. Wat hier aan de hand is dat de bandbreedte die UPC geeft te beperkt is. Als je al een website laadt, tweakers.net, upc.nl, dan vliegt de latency door de congestie al omhoog. Hier heb je normaal geen last van want niemand geruikt een 0,5 mbit verbinding meer.dion_b schreef op zondag 04 december 2011 @ 19:39:
[...]
[...]
Gaat vrij duidelijk mis in de hop tussen je router (die DD-WRT draait) en UPC's netwerk
Jouw probleem is in ieder geval totaal anders als die van SirNoBax, jij hebt gewoon last van een verbinding die barstensvol zit. Dat kan bij UPC liggen of het kan liggen aan uploads vanaf je eigen netwerk. PC rechtstreeks op modem aansluiten en zorgen dat je geen P2P programma's draaiend hebt en nog een keer meten.
De routering en ip range heeft er ditmaal niets mee te maken, er is al aangetoond dat een andere range dezelfde bandbreedte issues heeft. Helaas zelf ook last van en UPC helpdesk is van het bedenkelijke niveau. "wacht maar tien dagen af".
Wie heeft het over jouw probleem?Stewie! schreef op zondag 04 december 2011 @ 23:32:
[...]
Je zit alweer fout. Zijn probleem kan precies hetzelfde zijn als mijn probleem.
Lees je eens in over hoe TCP werkt, in het bijzonder de ACK messages voordat je zo hoog van de toren blaast...Jij trekt te simpel geen verband tussen latency en bandwidth. Wat hier aan de hand is dat de bandbreedte die UPC geeft te beperkt is. Als je al een website laadt, tweakers.net, upc.nl, dan vliegt de latency door de congestie al omhoog. Hier heb je normaal geen last van want niemand geruikt een 0,5 mbit verbinding meer.
Het effect van te weinig bandbreedte in down- en upstream is daardoor volstrekt anders. Als je te weinig bandbreedte hebt in de downstream voor de gewenste downstream transfer, dan gaat de transfer door met de beschikbare bandbreedte, maar zonder impact op latency. Potentieel zou SirNoBax hier last van kunnen hebben, ware het niet dat het erg onwaarschijnlijk is dat er zo idioot veel drukte zou zijn in de downstream en totaal geen congestie in de upstream. Bovendien zou je bij grote drukte ook grote instabiliteit verwachten (zoals anderen hier die wel die klassieke avonddip meemaken steevast beschrijven), en daar is geen sprake van bij SirNoBax, hij beschijft een consequent storingsbeeld. Dat is geen drukte/capaciteitsprobleem/beperkte bandbreedte. Ik pretendeer niet te weten wat het wel is, maar kan vrij stellig onderbouwen wat het iig niet is.
Als de upstream daarentegen vol zit bij een downstream transfer, dan komen de TCP ACKs niet meer tijdig door. Dit betekent dat de downstreamsnelheid instort, want de zendende computer krijgt geen bevestiging dat data aangekomen is waardoor hij gaat wachten met meer te verzenden, en dat de latency omhoog gaat omdat alles dus in de file staat. Ook zul je uitschieters zien naar boven en beneden. Dat klinkt verdacht als waar Franko P. last van heeft, lage download, lage upload en hoge ping. Wat er aan de hand is, is daar duidelijk, enige vraag is waar het gebeurt.
Op basis van Franko's beschrijving van wat hij gedaan heeft lijkt het er sterk op dat daar wel sprake is van problemen bij UPC. Daar rest dus niets anders dan UPC ervan op de hoogte te stellen, zoals ik trouwens al aanraadde in zijn geval

Deze twee gevallen zijn trouwens schoolvoorbeeld van waarom je niet gelijk bij snelheidsproblemen alles over een kam moet scheren. Zonder nuance geen oplossingen. En het verschil tussen upstream en downstream is een vrij basic nuance...
Als je op dezelfde manier omgaat met helpdeskers van UPC als je hier omgaat met medetweakers die willen helpen ipv jou alleen na te praten lijkt het me zeer aannemelijk dat ze je gewoon in je sop gaar laten koken...De routering en ip range heeft er ditmaal niets mee te maken, er is al aangetoond dat een andere range dezelfde bandbreedte issues heeft. Helaas zelf ook last van en UPC helpdesk is van het bedenkelijke niveau. "wacht maar tien dagen af".
Als je het allemaal zo goed weet is het opvallend dat je jezelf weer pijnigt met een eerstelijnshelpdesk te bellen waarvan vrij algemeen bekend is dat ze niet goed toegerust zijn om dit soort probleem aan te pakken. Probeer voor de grap eens iets online (chat, mail, of gewoon een DM naar hun webcare op chelloo.com). Maar doe vooral jezelf een plezier en laat je vooringenomenheid achterwege en geef gewoon uitgebreide, duidelijke en harde informatie. Dan heb je tenminste een kans dat een competent persoon aan de andere kant iets voor je kan doen
Oslik blyat! Oslik!
Zo, na een weekendje met ISDN-snelheden gestoeid mogen hebben, lijkt het deze ochtend erop dat alles weer werkt zoals het hoort. (heb verder niets gedaan, ook nog hetzelfde ip als gisteren)

Zal de sint wel voor hebben gezorgd.

[ Voor 13% gewijzigd door SirNobax op 05-12-2011 09:54 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
Iemand een ideetje waarom de ping met bijv. een cisco of motorola modem hoger ligt dan bij het oude upc lancity netwerk ? Vroeger had ik een ping van 2 a 3 ms via het lancity netwerk nu is dat "veel hoger" met 7 a 8 ms naar willekeurige nederlandse sites. Daar en tegen is de internetverbinding wel sneller en stabieler zonder veel packetloss.
Hamvraag is nu wat het vanavond doet. Als het rond 20u-21u nog steeds goed is (of in ieder geval niet <1Mb/s) is capaciteit als oorzaak echt 100% uitgesloten. Zit je dan weer terug op die snelheden, dan lijkt het er toch op dat er een extreme probleem is in de downstream, maar dat zou echt extreem moeten zijn - een DOCSIS 3 modem als de jouwe zal op minimaal 4 downstreams tegelijk staan, wat minimaal 180Mb/s totale bandbreedte zou zijn. Om dan op 0.24Mb/s uit te komen betekent dat 99.8% van die bandbreedte volcontinu stabiel in gebruik zou moeten zijn geweest. Beste argument daartegen is de upload. Alles wat je downloadt (iig bij TCP) moet ook in upload een ontvangstbevestiging krijgen. Exact wat de ratio down:up is hangt af van een aantal factoren (vooral TCP Receive window), maar het is zeldzaam dat het hoger is dan 25:1. Je zou daarom verwachten dat je upload er ook onder te lijden zou hebben gehad, en dat was duidelijk niet het geval...SirNobax schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:50:
Zo, na een weekendje met ISDN-snelheden gestoeid mogen hebben, lijkt het deze ochtend erop dat alles weer werkt zoals het hoort. (heb verder niets gedaan, ook nog hetzelfde ip als gisteren)
[afbeelding]
Oslik blyat! Oslik!
Jep hier ook weer opgelost. Ik gok dat de technische medewerkers maandagochtend het gefixed hebben.SirNobax schreef op maandag 05 december 2011 @ 09:50:
[afbeelding]

Het probleem was alleen in de downstream. Upstream was dus leeg/ongebruikt en er werd ook geen 99,8% van 180 megabit downstream gebruikt.dion_b schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:08:
[...]
Hamvraag is nu wat het vanavond doet. Als het rond 20u-21u nog steeds goed is (of in ieder geval niet <1Mb/s) is capaciteit als oorzaak echt 100% uitgesloten. Zit je dan weer terug op die snelheden, dan lijkt het er toch op dat er een extreme probleem is in de downstream, maar dat zou echt extreem moeten zijn - een DOCSIS 3 modem als de jouwe zal op minimaal 4 downstreams tegelijk staan, wat minimaal 180Mb/s totale bandbreedte zou zijn. Om dan op 0.24Mb/s uit te komen betekent dat 99.8% van die bandbreedte volcontinu stabiel in gebruik zou moeten zijn geweest. Beste argument daartegen is de upload. Alles wat je downloadt (iig bij TCP) moet ook in upload een ontvangstbevestiging krijgen. Exact wat de ratio down:up is hangt af van een aantal factoren (vooral TCP Receive window), maar het is zeldzaam dat het hoger is dan 25:1. Je zou daarom verwachten dat je upload er ook onder te lijden zou hebben gehad, en dat was duidelijk niet het geval...
Theoretisch dit dat, ligt het probleem niet gewoon veel simpeler? De hele reactie over TCP en ack is leuk Dion inclusief de aanmoedigingen tussendoor. Het bleek dus gewoon een afgeknepen verbinding te zijn, oftwel beperkte bandbreedte (0,5 megabit) die beschikbaar was.dion_b schreef op maandag 05 december 2011 @ 00:07:
[...]
Lees je eens in [...]
voordat je zo hoog van de toren blaast...
[...]
Dat is geen drukte/capaciteitsprobleem/beperkte bandbreedte. [...]
[...]
Als je op dezelfde manier omgaat met helpdeskers van UPC [...]
lijkt het me zeer aannemelijk dat ze je gewoon in je sop gaar laten koken...
Als je het allemaal zo goed weet [...]
Maar doe vooral jezelf een plezier en laat je vooringenomenheid achterwege
Meer mensen zonder Internet op het moment?
Internet
Starttijd: 05 december 2011 - 14:57
Internet
Starttijd: 05 december 2011 - 14:57
Hoe "weet" je in vredesnaam zo stellig wat het was zonder dat je zelf iets gedaan hebt en zonder dat UPC jou exact verteld heeft wat et probleem was.Stewie! schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:24:
[...]
Jep hier ook weer opgelost. Ik gok dat de technische medewerkers maandagochtend het gefixed hebben.
[afbeelding]
[...]
Het probleem was alleen in de downstream. Upstream was dus leeg/ongebruikt en er werd ook geen 99,8% van 180 megabit downstream gebruikt.
[...]
Theoretisch dit dat, ligt het probleem niet gewoon veel simpeler? De hele reactie over TCP en ack is leuk Dion inclusief de aanmoedigingen tussendoor. Het bleek dus gewoon een afgeknepen verbinding te zijn, oftwel beperkte bandbreedte (0,5 megabit) die beschikbaar was.
En leg eens uit waarom UPC jou specifiek zou "afknijpen" maar mij en tig anderen niet...
Zo 'simpel' is het blijkbaar niet. Dat jij het theoretische niet snapt is geen reden om te doen alsof het er niet toe doet

Oslik blyat! Oslik!
Tja, zodra je een regionaal probleem uit gaat leggen met een TCP en docsis verhaal... plus de vele minachtende opmerkingen, dan kom je eerder over als iemand die ooit iets hierover heeft gelezen en zo simpele problemen veel te moeilijk probeert te maken. En dan die houding erbij. Een echte ITer
Hier rond Arnhem is de snelheid 0,5 mbit
Zal het wel aan me modem liggen. heb hem al paar keer gereset
Snelheid is nog steeds in orde. Dus tja, wat het nou was, .... waarschijnlijk zullen we het nooit wetendion_b schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:08:
[...]
Hamvraag is nu wat het vanavond doet. Als het rond 20u-21u nog steeds goed is (of in ieder geval niet <1Mb/s) is capaciteit als oorzaak echt 100% uitgesloten.

Pentaxiaan
Verwijderd
hier in amsterdam al 3 dagen drama. Vrijdag geen internet, zaterdag geen internet, zondag in de avond langzaam aan weer verbinding.
Vandaag overdag leek alles weer normaal maar nu in de avond is de verbinding echt heel slecht, pagina's laden soms wel soms niet en een youtube filmpje kijken kun je vergeten.
Bij upc helpdesk was de wachttijd zo lang dat ik het morgen ochtend wel weer probeer. Modem al 10 keer gereset, op alle 3 de pc's hier in huis hetzelfde probleem
Volg deze discussie vol belangstelling dus als mensen iets te horen krijgen van upc hoor ik dit ook graag.
Vandaag overdag leek alles weer normaal maar nu in de avond is de verbinding echt heel slecht, pagina's laden soms wel soms niet en een youtube filmpje kijken kun je vergeten.
Bij upc helpdesk was de wachttijd zo lang dat ik het morgen ochtend wel weer probeer. Modem al 10 keer gereset, op alle 3 de pc's hier in huis hetzelfde probleem
Volg deze discussie vol belangstelling dus als mensen iets te horen krijgen van upc hoor ik dit ook graag.
Ben (gelukkig) helemaal geen ITer. Mbt die minachtende opmerkingen: het zal je opvallen dat ik die houding niet jegens anderen die wel gewoon moeite doen inneem. Waarom wel tov jij: lees je eigen posts eens. Dat je ideeen hebt over je eigen verbinding, prima, maar je helpt niemand door diezelfde ideeen tegen iedereen te roepen die iets met snelheid heeft, zonder de moeite te nemen om te checken of het exacte storingsbeeld (en dus vermoedelijk achterliggende oorzaak) wel vergelijkbaar is.Stewie! schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:15:
Tja, zodra je een regionaal probleem uit gaat leggen met een TCP en docsis verhaal... plus de vele minachtende opmerkingen, dan kom je eerder over als iemand die ooit iets hierover heeft gelezen en zo simpele problemen veel te moeilijk probeert te maken. En dan die houding erbij. Een echte ITer
Verder gaat het hier gewoon over TCP streams over DOCSIS, dat is nogal eigen aan kabelinternet. Als je het inhoudelijk oneens bent met m'n uitspraken, ga dan daarover in discussie. Ik ben vrij zeker van m'n zaak, maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. Het enige wat jij doet is steeds maar roepen dat ik het fout heb omdat ik het te moeilijk maak, je onderbouwt werkelijk niets wat je zegt. Hoe moet iemand dat anders lezen dan dat je het gewoon zelf niet snapt maar toch heilig overtuigd bent van je gelijk?
In ieder geval heeft capaciteit er (zoals ik al uit het storingsbeeld opmaakte) niets mee te maken. Denk trouwes dat het een config foutje danwel een bug in een van de DOCSIS componenten is, en het zou me niet verbazen als dit voorbeeld van hetzelfde is:SirNobax schreef op maandag 05 december 2011 @ 21:08:
[...]
Snelheid is nog steeds in orde. Dus tja, wat het nou was, .... waarschijnlijk zullen we het nooit weten.
Geef eens wat meer info en we kunnen allicht iets hierover roepen, zie posts hierboven...kevin1000 schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:06:
Hier rond Arnhem is de snelheid 0,5 mbit
Oslik blyat! Oslik!
Ik woon ook in Rotterdam, Kralingen (UPC 120mb) en had de afgelopen paar dagen ook een verschrikkelijke internetsnelheid. Hing zo rond de 0,4 mb/s download en een net zo waardeloze uploadsnelheid. Sinds (volgens mij) maandag is het weer normaal. Hoop niet dat dit vaker zo gaat, want ik irriteer me er enorm aan als ik niet eens een simpel filmpje youtube kan kijken...

[ Voor 12% gewijzigd door nWo_Riot op 06-12-2011 03:28 ]
Verwijderd
Ik heb nu ook problemen met mijn UPC internet , het is bijna niet te doen zo.
Ik ben nu aan het tetheren via mijn telefoon en dat is nog sneller momenteel dan mijn UPC verbinding nu is.
Ik heb een 30mb/3mb abonnement.
Meer mensen met deze problemen?
Ik ben nu aan het tetheren via mijn telefoon en dat is nog sneller momenteel dan mijn UPC verbinding nu is.
Ik heb een 30mb/3mb abonnement.
Meer mensen met deze problemen?
Voor mensen die continu problemen hebben, is het wellicht raadzaam zich op de lijst van probleemgebieden te laten plaatsen. Wellicht kan het UPC webcare team dan iets doen.
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0
Mij hebben ze ook beloofd actie te ondernemen, alleen tot nu toe....
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39547.0
Mij hebben ze ook beloofd actie te ondernemen, alleen tot nu toe....

Hier in Sumar gaat het ook niet helemaal lekker. Als dikke stront door een trechter

Modem en router al gereset. Afwachten maar, zal ergens wel een kinkje in de kabel zitten.

Modem en router al gereset. Afwachten maar, zal ergens wel een kinkje in de kabel zitten.
The ramblings of an idiot
In Eastermar werkt internet nog redelijk :-)McBoom schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:54:
Hier in Sumar gaat het ook niet helemaal lekker. Als dikke stront door een trechter![]()
[afbeelding]
Hier in apeldoorn vanochtend al 2x een storing gehad (verbinding valt weg, lampjes ook.. 10 min later doet hij het weer)
Voor de verandering binnen 4 minuten al iemand aan de lijn bij UPC en gelukkig vernomen dat het een regionale storing was en niet weer iets bij mijn modem/upc lijn zelf. Wat een opluchting
Voor de verandering binnen 4 minuten al iemand aan de lijn bij UPC en gelukkig vernomen dat het een regionale storing was en niet weer iets bij mijn modem/upc lijn zelf. Wat een opluchting
[ Voor 44% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2011 11:14 ]
Definieer "alles" dan...Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:59:
Alles werkt langzaam hier.
Speedtest geeft echter wat anders aan :
[afbeelding]
Erg vreemd dit.
Gaat het om downloads, of om hoe snel webpagina's openen. In dat laatste geval, check even of het niet aan DNS ligt. Dat kun je doen door in een comand prompt eerst een URL (bijv www.tweakers.net) te pingen. Op basis van je speedtest verwacht ik dat dat snel zal gaan. Vervolgens dezelfde URL met nslookup resolven. Als dat even snel gaat als pingen is DNS vrijgesproken, als dat veel langer duurt is DNS de schuldige. Je krijgt van nslookup ook te zien welke DNS server je gebruikt. Post die hier als je niet weet wat je daaraan kunt zien, maar je kunt anders gelijk een andere DNS server (bijv Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4) instellen als DNS oorzaak is.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Het werkt inmiddels alweer naar behoren , het lag aan de UPC zelf wat ik al dacht.dion_b schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:52:
[...]
Definieer "alles" dan...
Gaat het om downloads, of om hoe snel webpagina's openen. In dat laatste geval, check even of het niet aan DNS ligt. Dat kun je doen door in een comand prompt eerst een URL (bijv www.tweakers.net) te pingen. Op basis van je speedtest verwacht ik dat dat snel zal gaan. Vervolgens dezelfde URL met nslookup resolven. Als dat even snel gaat als pingen is DNS vrijgesproken, als dat veel langer duurt is DNS de schuldige. Je krijgt van nslookup ook te zien welke DNS server je gebruikt. Post die hier als je niet weet wat je daaraan kunt zien, maar je kunt anders gelijk een andere DNS server (bijv Google, 8.8.8.8 en 8.8.4.4) instellen als DNS oorzaak is.
Ze proberen altijd de schuld bij jezelf te leggen , terwijl hun fout zitten.
Zo is het altijd al geweest als er een storing was hier bij mij.
Wat was je storing danVerwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:01:
[...]
Het werkt inmiddels alweer naar behoren , het lag aan de UPC zelf wat ik al dacht.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Doe jij nu niet precies hetzelfde?Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:01:
[...]
Het werkt inmiddels alweer naar behoren , het lag aan de UPC zelf wat ik al dacht.
Ik wil hier toch even op inhaken. Afgelopen zondag had ik ook last van een zeer trage verbinding, dit is een pagina terug nog te lezen als ik me niet vergis.dion_b schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:08:
[...]
Hamvraag is nu wat het vanavond doet. Als het rond 20u-21u nog steeds goed is (of in ieder geval niet <1Mb/s) is capaciteit als oorzaak echt 100% uitgesloten. Zit je dan weer terug op die snelheden, dan lijkt het er toch op dat er een extreme probleem is in de downstream, maar dat zou echt extreem moeten zijn - een DOCSIS 3 modem als de jouwe zal op minimaal 4 downstreams tegelijk staan, wat minimaal 180Mb/s totale bandbreedte zou zijn. Om dan op 0.24Mb/s uit te komen betekent dat 99.8% van die bandbreedte volcontinu stabiel in gebruik zou moeten zijn geweest. Beste argument daartegen is de upload. Alles wat je downloadt (iig bij TCP) moet ook in upload een ontvangstbevestiging krijgen. Exact wat de ratio down:up is hangt af van een aantal factoren (vooral TCP Receive window), maar het is zeldzaam dat het hoger is dan 25:1. Je zou daarom verwachten dat je upload er ook onder te lijden zou hebben gehad, en dat was duidelijk niet het geval...
Nu doordeweeks in de avond uren is mijn download snelheid weliswaar een stuk beter, 24Mbit maar het valt me wel op dat als ik speedtest laat lopen deze snelheid erg fluctueert. Voorheen liep het wijzertje op naar een stabiele 24.5Mbit en bleef daar vast hangen.
Nu springt deze op en neer tussen de 24.5 en de 19. Ping is ook vrij hoog, rond de 20 a 25.
Upload zit rond de 1.5Mbit.
Ik heb sterk de indruk dat in de weekenden mijn verbinding weer inzakt, afgelopen weekend was wel heel dramatisch, maar ik kan me herinneren dat ik een aantal weken terug ook last had van een hoop lag tijdens het gamen.
Mocht ik dit weekend weer een flink stuk langzamer zitten dan ga ik er eens een telefoontje aan wagen.
Nog 1 ding, ik heb via een vriend van me die electricien is een antenne versterker aangeschaft die retour geschikt is. Voorzien van kabelkeur want blijkbaar gaan ze dat weer in het leven roepen vanaf volgend jaar.
Zou dit nu nog veel verschil maken in stabiliteit?
Dit topic is gesloten.