UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
En ja hoor, Het ligt er weer eens uit. Precies om 00:00 zit nu op 3g. Nijmgn pc 6537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 13:01:
[...]

Het werkt inmiddels alweer naar behoren , het lag aan de UPC zelf wat ik al dacht.
Ze proberen altijd de schuld bij jezelf te leggen , terwijl hun fout zitten.

Zo is het altijd al geweest als er een storing was hier bij mij.
Er was een storing bij jou maar het lag aan UPC, zij probeerden de schuld bij jou te leggen terwijl zij fout zaten...

Wat voor contact heb jij met UPC gehad sinds gisteren dat je dit allemaal constateert? Kan goed kloppen, maar als een ander er wat aan wil hebben zul je een stuk duidelijker moeten zijn :o
Franko P. schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:30:
[...]

Ik wil hier toch even op inhaken. Afgelopen zondag had ik ook last van een zeer trage verbinding, dit is een pagina terug nog te lezen als ik me niet vergis.

Nu doordeweeks in de avond uren is mijn download snelheid weliswaar een stuk beter, 24Mbit maar het valt me wel op dat als ik speedtest laat lopen deze snelheid erg fluctueert. Voorheen liep het wijzertje op naar een stabiele 24.5Mbit en bleef daar vast hangen.
Nu springt deze op en neer tussen de 24.5 en de 19. Ping is ook vrij hoog, rond de 20 a 25.
Upload zit rond de 1.5Mbit.

Ik heb sterk de indruk dat in de weekenden mijn verbinding weer inzakt, afgelopen weekend was wel heel dramatisch, maar ik kan me herinneren dat ik een aantal weken terug ook last had van een hoop lag tijdens het gamen.
Wat je nu ervaart is iets anders dan wat je in het weekend ervaarde. Toen zat de upstream vol waardoor je ping de lucht in schoot en zowel up als downstream instortte. Dat was geheid ook oorzaak van lag bij het gamen. Een licht schommelende download bij goede upload en redelijke ping is 'gewoon' de reguliere avonddrukte in de downstream. Niet 100% netjes, maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs gekoppeld te zijn aan de echte ellende die je had in de upstream (behalve dat er overduidelijk veel mensen in de buurt zijn die hun verbinding flink gebruiken ;) ).
Mocht ik dit weekend weer een flink stuk langzamer zitten dan ga ik er eens een telefoontje aan wagen.
Doe dat nou niet :o

Zoals ik en een paar anderen al meermaals geroepen hebben, de helpdesk is zelden de beste manier om snelheidsproblemen aan te kaarten. Contacteer UPC's webcare (via DM op chelloo.com), dat werkt stukken beter.
Nog 1 ding, ik heb via een vriend van me die electricien is een antenne versterker aangeschaft die retour geschikt is. Voorzien van kabelkeur want blijkbaar gaan ze dat weer in het leven roepen vanaf volgend jaar.
Zou dit nu nog veel verschil maken in stabiliteit?
Ja en nee - als je instabiliteit zou hebben tgv slecht signaal op de kabel dan kan het helpen, maar nee, dat is niet waar jij last van hebt, dus in jouw geval helpt het niets voor je internetverbinding.

Kabelkeur bestaat trouwens al een jaartje, dat is niet iets nieuws voor volgend jaar ofzo. Het is geen rocket science, gewoon een sticker die aangeeft dat apparatuur (mits goed aangesloten...) werkt in zowel up- als downstream en ook voldoende afschermt tegen instraling (Digitenne/T-DAB).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hab afgelopen nacht 3x gehad dat mijn modem offline ging en na een reset werkte het weer. normaal nooit last van, en mijn wifi probleem is inmiddels al lang verholpen (als in UTP kabel getrokken) ging offline in 30 min pauzes erg irritant

btw woon in apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde gewoon dat het aan de UPC lag en niet aan mij.
De UPC probeerde wel te zeggen dat het aan mij lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat doen ze, omdat het ook vaak zo is. ;) Het helpt als je een beetje ingelezen overkomt aan de telefoon heb ik gemerkt. Geef door dat je de modemstatus pagina bekeken hebt, geef aan waar de verbinding op blijft hangen. Geef (net als hier) aan wat je allemaal geprobeerd hebt. Je modem 10 minuutjes van de stroom, router er tussenuit halen, bekijk het opzetten van de verbinding (refresh de statuspagina tijdens het opstarten). Probeer het ook daadwerkelijk allemaal en geef dat door.

Als je zorgvuldig dat telefoongesprek in gaat, is mijn ervaring dat de helpdesk absoluut niet met bullshit oplossingen aan komt zetten. Webcare is overigens ook heel goed. :) Uiteindelijk is het ook een kwestie van een beetje mazzel hebben, want niet iedere helpdesker heeft even veel kennis.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik heb UPC internet 25 Mbits/s

Ik haal draadloos echter nooit meer dan 5mbits/s... Heb nu dus sinds kort alles draadloos en zo wel op mijn 2 laptops als mijn desktop met een Sitecom Wireless-N PCI Adapter WL-320 en kom gewoon niet boven de 5 mbits/sec uit.

Zou dit aan mijn router kunnen liggen? Het is nogsteeds die oude Netgear wireless router WPN 824 v2.

Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Er zijn genoeg andere opties natuurlijk. Als je wifi wilt blijven gebruiken zou ik gewoon op zoek gaan naar een goede wifi-N router. Ruim snel genoeg om die 25 Mbit te halen met nog wat over voor de toekomst. Hij wordt hier wel vaker voorgesteld, maar ik doe het nog maar een keer: pricewatch: Netgear WNDR3700 Simultaneous Dual-Band is een erg goede. :)

Hangt natuurlijk allemaal wel wat af van je thuissituatie qua locatie van router en pc's, maar dat hou je altijd bij wifi.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Dat snap ik. Maar ik wil gewoon weten OF het probleem mijn router is. Dadelijk koop ik een nieuwe router en heb ik nogsteeds maar 5 Mbits/s.... Zou het kunnen dat mijn router gewoon zo verouderd is dat ie simpelweg niet sneller kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dan moet je dat gewoon testen :z

Begin met te kijken wat je bedraad haalt direct op de modem. Als dat fout is maakt de rest niet meer uit.
Als het op de modem goed is, kijken wat je bedraad op de WPN824v2 haalt. Als dat fout is heeft het niets met WiFi te maken.

Is het overal bedraad goed, dan zit je probleem in WiFi. De WPN824v2 is een WiFi-g apparaat. WiFi-g kan onder ideale omstandigheden max 24Mb/s throughput geven (die "54" is onzin), maar omstandigheden zijn zelden ideaal. Voor WiFi-g is 11Mb/s een realistische gemiddelde.

Jij haalt beduidend minder dan 11Mb/s, dat kan verschillende oorzaken hebben. Eerst en vooral de locatie van de router. Staat dat ding in de meterkast, midden tussen kabels en metalen buizen? Probeer het eens buiten de meterkast. Ook kan het zijn dat de verschillende PCs tegelijk gebruik maken van het netwerk en die 11Mb/s daardoor gedeeld wordt. Tenslotte kan het gewoon afstand en muren tussen AP en NIC zijn.

Dat allemaal gezegd, vaste PCs verdienen vaste verbindingen. Met WiFi heb je nooit garanties. Een WiFi-n router geeft in de regel tussen de 40 en 60Mb/s, wat genoeg zou moeten zijn voor je huidige internetverbinding (al is het erg weinig voor LAN-verbndingen). Ik zou zeker de desktop permanent bedraad aansluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb de laatste weken ook weer dat mijn modem dagelijks minimaal 1 keer reboot uit het niets. Meestal is dit ergens rond 21.00 's avonds en 's nachts nog een keer.
Daarbij is de laatste dagen de snelheid ook nog eens een stuk gezakt naar zo'n 35mbit van de 60 die ik hoor te hebben.
En om nou weer tig keer thuis te blijven voor een monteur... Nee dank je.
UPC is aan mij een klant kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Gisteren 2x geen verbinding gehad, en vandaag helaas weer.. upc geeft aan dat het weer een regionale storing is. Toch best knap 2 dagen achter elkaar :(

Zo ziet het er nu uit :
Afbeeldingslocatie: http://jasperbosch.nl/upc/7dec1433.png

Regio apeldoorn

[ Voor 21% gewijzigd door Workaholic op 07-12-2011 14:43 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Hmm bleek dat ik maar 5 mbits rechtsreeks uit de modem krijg. 20 min met UPC aan de tel gehangen en het e.e.a. geprobeerd. Moet toch een monteur aan te pas komen... Grmbl #*$&@(*. Gaat mn vrije dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
Hier in Eindhoven (5621) kan mijn modem geen verbinding krijgen... DS ledje op mijn Cisco EPC3000 knippert alleen.
Als ik op upc.nl bij meldingen op postcode kijk geven ze aan dat er geen storing is. Onderhoud misschien?

Zit nu op mijn iPad via 3G te internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Ik had daarnet hetzelfde probleem, ook in Eindhoven. Nu werkt het spontaan weer. Het loopt al een tijdje niet helemaal lekker.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulkiedulkie op 08-12-2011 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Normaal heb ik zo goed als nooit problemen, vandaar dat ik het hier meldde.

Modem status is BPI_INIT, betekend dat dat hij dan geen response van UPC zelf krijgt? Zoja, dan lijkt het op een storing of onderhoud bij UPC.

Edit:

Hier ligt het nog steeds plat, en geen enkele melding op de site van UPC. :/

Ben al ruim een uur op zoek naar mijn USB wifi stick om via het netwerk van de buren online te gaan, maar die heeft blijkbaar pootjes gekregen... :(

[ Voor 36% gewijzigd door Richub op 08-12-2011 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 14:28

CaDje

Framedrops for life

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1636410558.png

Lijkt erop dat het in Rotterdam (Kralingen) weer goed is. Sinds gister avond loopt alles weer lekker vlot.

Ik houd de vinger op de pols....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in de omgeving Doetinchem ook alles weer goed :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1636423362.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, hier niet. :?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1636540399.png
Het is en blijft beroerd. Volgens het contract wat ik heb met UPC zou dit een 60Mb/6Mb verbinding moeten zijn... :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
Richub schreef op donderdag 08 december 2011 @ 03:58:
Modem status is BPI_INIT, betekend dat dat hij dan geen response van UPC zelf krijgt? Zoja, dan lijkt het op een storing of
Waarschijnlijk inderdaad een storing bij UPC. Hier (Veldhoven) ging vanacht rond kwart over 11 de boel plat met dezelfde status. Ook digitale TV deed het op veel kanalen niet meer goed, maar vanmorgen werkt alles weer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
Op analoge TV sneeuwde het ook behoorlijk (en inderdaad internet down).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nou krijg ik binnenkort Wireless van UPC omdat ik geupgrade ben naar Royaal. Ik vraag me nu eigenlijk af wat ik krijg. Een wirelesss modem, of een wireless router? Ik neem aan een router, want anders zijn de mogelijkheden nogal beperkt. Heeft iemand het al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter

Modem status is BPI_INIT, betekend dat dat hij dan geen response van UPC zelf krijgt? Zoja, dan lijkt het op een storing of onderhoud bij UPC.
redwing schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:44:
[...]

Waarschijnlijk inderdaad een storing bij UPC. Hier (Veldhoven) ging vanacht rond kwart over 11 de boel plat met dezelfde status. Ook digitale TV deed het op veel kanalen niet meer goed, maar vanmorgen werkt alles weer.
BPI_INIT betekent dat het downstreamsignaal gevonden is, er een upstreamkanaal toegekend is en dat de modem probeert om een beveiligde verbinding te krijgen (BPI is de DOCSIS-beveiliging, beetje zoals WPA bij WiFi). Normaliter moet dat binnen een fractie van een seconde op orde zijn. Als dat niet zo is twee mogelijkheden:

1) modem in kwestie is niet bekend in de systemen van UPC, of die systemen werken niet goed.
2) zodanige signaalproblemen dat de beveiligingssleutel verminkt aankomt.

Bij 1 gaat het ofwel om een modem dat nooit gewerkt heeft, danwel om een storing die tienduizenden tegelijk treft, dat lijkt hier geen van beide van toepassing. Met het verhaal over ook nog problemen met DTV is het duidelijk: ruis in de downstream, en niet zo'n klein beetje ook :o

Of jullie beide last hadden van hetzelfde probleem, laat staan of dat dezelfde storing was, is met zo weinig informatie niet te zeggen.
Edit:

Allicht is het geen grote storing en is het daarom nog niet bekend. Ik zou contact opnemen met hen.
Rev! schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:11:
Nou krijg ik binnenkort Wireless van UPC omdat ik geupgrade ben naar Royaal. Ik vraag me nu eigenlijk af wat ik krijg. Een wirelesss modem, of een wireless router? Ik neem aan een router, want anders zijn de mogelijkheden nogal beperkt. Heeft iemand het al?
Eea hangt nogal af van wat voor modem je nu hebt, lijkt me. Heb je hier niet naar gevraagd bij de upgrade, aangezien je er belang bij lijkt te hebben?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, hier ligt internet er nog steeds uit. :(

Als ik naar de signaalwaardes in het modem kijk zie ik dezelfde goede waardes die ik al tijden heb.

Ik ga dalijk maar eens proberen te bellen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:17:

Eea hangt nogal af van wat voor modem je nu hebt, lijkt me. Heb je hier niet naar gevraagd bij de upgrade, aangezien je er belang bij lijkt te hebben?
Nee stom genoeg vergeten, ik heb nu een Cisco modem en die zou dan vervangen worden door dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Edit:

Er ging gisteravond rond 23:15 plotsklaps een kabelversterker gedeeltelijk kapot of zo.

Mijn modems konden geen downstream signaal meer vinden, en mijn analoge TV beeld was ruiserig geworden op vrijwel alle zenders. (pc=5625).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Bij het telefoongesprek kwam de helpdesker tot de conclusie dat mijn Cisco EPC3000 modem waarschijnlijk kapot is.

Als de vorige poster gelijk heeft is er wel degelijk iets bij UPC aan de hand.

Volgende week komt hier een monteur. Ik hoop echt dat het niet mijn modem is, want daar ben ik erg tevreden over.
We zullen wel zien. Ik kan iig nog meeliften op het netwerk van de buren, dus echt zonder zit ik niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
joopv schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:56:
[...]

Er ging gisteravond rond 23:15 plotsklaps een kabelversterker gedeeltelijk kapot of zo.

Mijn modems konden geen downstream signaal meer vinden, en mijn analoge TV beeld was ruiserig geworden op vrijwel alle zenders. (pc=5625).
Yup, zoiets. Digitale TV deed het op sommige kanalen wel (slecht) en op andere kanalen helemaal niet. Analoog was op de meeste kanalen ook slecht. Het leek mij inderdaad ook een versterker oid die kapot ging. Het ziet er nl. precies hetzelfde uit als ik hier mijn versterker voor boven uit zet :+

Vanmorgen was alles wel weer gefixed dus hoe lang de storing geduurt heeft weet ik niet.

Oh ja, ik heb gisteravond ook nog even bij de buren ingelogd en die hadden hetzelfde probleem. Verder hoorde ik hetzelfde van andere mensen die hier in de buurt wonen.

dion_b, bedankt voor de uitleg, altijd handig om te weten wat de LEDjes nu precies betekenen.

[ Voor 14% gewijzigd door redwing op 08-12-2011 22:29 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Workaholic schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:27:
Gisteren 2x geen verbinding gehad, en vandaag helaas weer.. upc geeft aan dat het weer een regionale storing is. Toch best knap 2 dagen achter elkaar :(

Zo ziet het er nu uit :
[afbeelding]

Regio apeldoorn
als je terug las had ik hetzelfde ook apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brik schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:21:
Dat snap ik. Maar ik wil gewoon weten OF het probleem mijn router is. Dadelijk koop ik een nieuwe router en heb ik nogsteeds maar 5 Mbits/s.... Zou het kunnen dat mijn router gewoon zo verouderd is dat ie simpelweg niet sneller kan?
nieuw(st)e firmware?
(harde) reset?
kanalen/frequenties veranderd?
bereik?
router al ergens anders getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik ben het echt zat. Iedere dag krijg ik 's avonds tussen 10:00-03:00 steevast uitval van mijn internetverbinding.
Dit duurt 1min tot 3 uur lang , het lijkt wel alsof de hele verbinding wordt gereset.

Iemand anders in Nijmegen dit probleem? wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
n0elite schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:01:
Ik ben het echt zat. Iedere dag krijg ik 's avonds tussen 10:00-03:00 steevast uitval van mijn internetverbinding.
Dit duurt 1min tot 3 uur lang , het lijkt wel alsof de hele verbinding wordt gereset.

Iemand anders in Nijmegen dit probleem? wat zou het kunnen zijn?
Sluit je kabelmodem eens rechtstreeks met een korte coaxkabel op het AOP aan, zonder splitter of wat dan ook.

(AOP = abbonnee overname punt, waar de UPC coaxkabel uit de grond je huis binnenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalsium
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-04-2024
Sinds kort ben ik overgestapt op UPC en heb de Cisco EPC3925 gekregen.

Op mijn vaste computer werkt internet met een Sitecom USB dongle goed, echter het lukt me niet om verbinding te krijgen met mijn tablet (ASUS transformer). Hij ziet de modem wel, signaal is redelijk maar de verbinding komt maar niet tot stand.

Kan dit te maken hebben met de frequentie van 5ghz vs 2.4ghz (ik weet dat de ASUS alleen 2.4ghz aankan). Maar indien dit het geval zou zijn, zou de ASUS mijn modem helemaal niet moeten zien lijkt me (of zie ik dat verkeerd?).

Stel dat het inderdaad aan de frequentie ligt, kan ik deze dan terugzetten naar 2.4ghz? Voor zover ik het begrijp heeft de frequentie weinig met de overdrachtssnelheid te maken maar meer met de stabiliteit van de verbinding.

Of is het mogelijk mijn oude router (een Sitecom waar alles mee werkte) achter de modem te plaatsen? Een monteur die is geweest zei dat de sitecom router dan in bridge mode zou moeten staan, maar als ik zoek op internet lees ik dat dit niet mogelijk is? Wat gebeurt er precies als ik de sitecom router gewoon aansluit op de cisco modem, heeft dit gevolgen voor de snelheid/stabiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Even een vraag waar waar wellicht in de afgelopen 139 pagina's a eens een keer antwoord op is gegeven, excuses daarvoor..

Goed:

is het mogelijk om op 1 bestaande UPC aansluiting een 2e modem te plaatsen?
Situatie: 1 huis, meerdere appartementen, doch heeft 1 appartement op dit moment een aansluiting. Coax is wel voor alle appartementen aangesloten, dus iedereen kan analoog kijken, en maar 1 appartement kan (op dit moment) van alles gebruik maken (internet, telefonie, digitale TV).

Ideaal zou dus zijn om een nieuw modem te plaatsen in een ander appartement zodat deze ook gebruik kan maken van alle diensten.

Is dit niet mogelijk, weet iemand of dit voor UPC te realiseren is, dus volledig nieuwe aansluitingen maken?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:07:
Even een vraag waar waar wellicht in de afgelopen 139 pagina's a eens een keer antwoord op is gegeven, excuses daarvoor..

Goed:

Situatie: 1 huis, meerdere appartementen, doch heeft 1 appartement op dit moment een aansluiting. Coax is wel voor alle appartementen aangesloten, dus iedereen kan analoog kijken, en maar 1 appartement kan (op dit moment) van alles gebruik maken (internet, telefonie, digitale TV).

Ideaal zou dus zijn om een nieuw modem te plaatsen in een ander appartement zodat deze ook gebruik kan maken van alle diensten.

Is dit niet mogelijk, weet iemand of dit voor UPC te realiseren is, dus volledig nieuwe aansluitingen maken?
volgens mij doet UPC er wel moeilijk over, maar het kan wel. ik heb op kamers gewoond en daar waren 2 UPC modems op 1 aansluiting ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Even klagen over hoe ouderwets sommige dingen bij UPC zijn.

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen. Heel simpel...

Maar wacht, ik moet dit bij UPC doen. Het bedrijf dat technisch (volgens hun) vooruitstrevend is, maar administratief nog net werkt als de overheid.

Ik moet ik eerst een formulier uitprinten. Dat invullen.
Daarnaast moet ook een kopie van een bankafschrift erbij. Maar dat heb je natuurlijk niet, omdat tegenwoordig iedereen aan internetbankieren doet.
Oftewel, je moet een screenshot maken. Dat in Photoshop weer gaan editten, omdat je sommige dingen niet wilt laten zien. Oftewel, je kan dus gewoon die hele bankafschrift eigenlijk photoshoppen. Wat betekend dat een kopie van een bankafschrift totaal nutteloos maakt.
Dat moet je dan weer in een envelop doen en een postzegel kopen, wat ik al een paar jaar niet meer heb gedaan.
En dat weer naar de brievenbus brengen.

Hoe bedoel je we leven in 1990...

[ Voor 15% gewijzigd door DNA_Saint op 09-12-2011 12:02 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor de liefhebbers Mijn Fractuur online werkt al een tijdje niet... Grote storing waarbij je je betaling dus niet kan accorderen, maar dat is bekend :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik weet mijn password niet meer voor Mijn Factuur Online, en mijn antwoord op me geheime vraag ook niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Rev! schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:41:
[...]

Nee stom genoeg vergeten, ik heb nu een Cisco modem en die zou dan vervangen worden door dit ding.
UPC heeft meerdere Cisco modems he ;)

Als het vervangen gaat worden is het vermoedelijk een van de oudere types (EPC3000, EPC3212 of EPC3208) die vervangen gaat worden door een modem/routercombi (EPC3925).

Mogelijk kun je die omzetting ongedaan maken als je belt, maar dan heb je geen WiFi van UPC meer. Als je nu een EPC3000 hebt zou ik dat afraden, dat ding kan maar 4 downstreamkanalen tegelijk aan. De andere twee zijn daarentegen qua kabelmodemspecs identiek aan die EPC3925, dan zou ik je aanraden om het af te bellen en zelf een WiFi-router erbij te zoeken. Kost wat, maar dan heb je de flexibiliteit die je wilt. Die EPC3925 is niet slecht voor een modem/router, maar het blijft (zeker met de settings die UPC meegeeft) gericht op de grootste gemene deler en niet op de power user die exact weet wat hij wel en niet wil.
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:07:
Tip: in-topic search. Helpt echt ;)
Goed:

Technisch is het perfect mogelijk, kabel is een gedeeld medium, dus het is niet anders dan dat een van je buren er een modem bij ging plaatsen. Administratief... geen idee, dat zou je UPC moeten vragen, en ergens denk ik dat dat lastig gaat zijn als jullie echt zelfde adres hebben.

Pragmatisch en geheid goedkoper:
  • Internet: spreek af dat jullie samen een zwaardere abo nemen, hang vervolgens router met QoS achter de bestaande modem en deel het binnenhuis, ethernetkabel naar andere twee appartementen.
  • Telefonie: neem een abo bij een SIP-provider, desgewenst met een ATA op je netwerkverbinding als je ouderwetse PSTN handsets wil aansluiten.
  • Digitale televisie: UPC staat meerdere DTV boxen op een adres toe, gewoon nog twee aanvragen. Let op dat het wel op dezelfde naam moet staan als de eerste box, dus dat moet de buurman met aansluiting aanvragen.
Geen zin daarin? Een aparte huisaansluiting is te realiseren, maar kosten kunnen fors oplopen (meerdere honderden EUR in het gunstigste geval).
DNA_Saint schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:57:
Even klagen over hoe ouderwets sommige dingen bij UPC zijn.

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen. Heel simpel...

Maar wacht, ik moet dit bij UPC doen. Het bedrijf dat technisch (volgens hun) vooruitstrevend is, maar administratief nog net werkt als de overheid.

Ik moet ik eerst een formulier uitprinten. Dat invullen.
Daarnaast moet ook een kopie van een bankafschrift erbij. Maar dat heb je natuurlijk niet, omdat tegenwoordig iedereen aan internetbankieren doet.
Oftewel, je moet een screenshot maken. Dat in Photoshop weer gaan editten, omdat je sommige dingen niet wilt laten zien. Oftewel, je kan dus gewoon die hele bankafschrift eigenlijk photoshoppen. Wat betekend dat een kopie van een bankafschrift totaal nutteloos maakt.
Dat moet je dan weer in een envelop doen en een postzegel kopen, wat ik al een paar jaar niet meer heb gedaan.
En dat weer naar de brievenbus brengen.

Hoe bedoel je we leven in 1990...
Stel je voor dat het anders kon...

1) als jij willekeurig welk rekeningnr op kon geven zou je doodleuk iemand anders voor jouw shit kunnen laten betalen.
2) als willekeurig welke persoon die jouw naam en klantnr wist jouw rekeningnr kon wijzigen zou hij het in iets anders kunnen wijzigen, waarna jouw lijn zou worden afgesloten als er niet vanaf dat andere nr betaad kon worden :o

Dat gezegd, het gedoe met niet meer bestaande afschriften moeten uitprinten is echt krankzinnig, maar goed, dat is niet uniek aan UPC, dat is gewoon juridisch NL die geen fatsoenlijk alternatief bedacht heeft |:(

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 09-12-2011 18:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 08:55
dion_b schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:04:
[...]

Technisch is het perfect mogelijk, kabel is een gedeeld medium, dus het is niet anders dan dat een van je buren er een modem bij ging plaatsen. Administratief... geen idee, dat zou je UPC moeten vragen, en ergens denk ik dat dat lastig gaat zijn als jullie echt zelfde adres hebben.

Pragmatisch en geheid goedkoper:
  • Internet: spreek af dat jullie samen een zwaardere abo nemen, hang vervolgens router met QoS achter de bestaande modem en deel het binnenhuis, ethernetkabel naar andere twee appartementen.
  • Telefonie: neem een abo bij een SIP-provider, desgewenst met een ATA op je netwerkverbinding als je ouderwetse PSTN handsets wil aansluiten.
  • Digitale televisie: UPC staat meerdere DTV boxen op een adres toe, gewoon nog twee aanvragen. Let op dat het wel op dezelfde naam moet staan als de eerste box, dus dat moet de buurman met aansluiting aanvragen.
Geen zin daarin? Een aparte huisaansluiting is te realiseren, maar kosten kunnen fors oplopen (meerdere honderden EUR in het gunstigste geval).

[...]
Thanks,

dat zijn idd opties, ware het niet dat de eigenaar waarschijnlijk geen nieuwe kabels wil trekken (ethernet). Wireless is niet echt een optie, door oa (vermoedelijk dan) de vloerverwarming is het bereik erg minimaal.
Powerline zou nog een optie kunnen zijn.

Daar ik zelf glasvezel gebruik en geen ervaring heb met kabel: de 2e box voor de DTV: wordt deze met een ethernetkabel aangesloten, of via de coax. In dat laatste geval is dat dus geen probleem aangezien deze bekabeling er al ligt.

uiteindelijk denk ik dat het toch een nieuwe aansluiting gaat worden, aangezien UPC maar (als ik het goed heb) maximaal 1 extra STB per adres verstrekt. Laten er nu 4 appartementen gerealiseerd zijn.... (oeps..foutje...niet aan gedacht.) (in navolging hiervan: "nee telefoonaansluiting is er niet aangezien iedereen toch mobiel belt tegenwoordig".... 8)7 , dus KPN is ook geen optie... )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas... hier in Rotterdam Kralingen dik drama de gehele dag. Zeer traag, soms zelfs geen verbinding.

Heb er een telefoontje aan gewaagd en er komt vrijdag een monteur langs. Niet dat het iets zal oplossen, maar hopelijk kan hij iets meer vertellen. De klantenservice medewerker had geen flauw idee wat het probleem kon zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 19:44:
[...]

Thanks,

dat zijn idd opties, ware het niet dat de eigenaar waarschijnlijk geen nieuwe kabels wil trekken (ethernet). Wireless is niet echt een optie, door oa (vermoedelijk dan) de vloerverwarming is het bereik erg minimaal.
Powerline zou nog een optie kunnen zijn.

Daar ik zelf glasvezel gebruik en geen ervaring heb met kabel: de 2e box voor de DTV: wordt deze met een ethernetkabel aangesloten, of via de coax. In dat laatste geval is dat dus geen probleem aangezien deze bekabeling er al ligt.

uiteindelijk denk ik dat het toch een nieuwe aansluiting gaat worden, aangezien UPC maar (als ik het goed heb) maximaal 1 extra STB per adres verstrekt. Laten er nu 4 appartementen gerealiseerd zijn.... (oeps..foutje...niet aan gedacht.) (in navolging hiervan: "nee telefoonaansluiting is er niet aangezien iedereen toch mobiel belt tegenwoordig".... 8)7 , dus KPN is ook geen optie... )
Klinkt alsof de verhuurder in de categorie "huisjesmelker" valt :'(

Zijn dit echte zelfstandige woningen met eigen voordeur of betreft het onzelfstandige woningen. In het eerste
dion_b schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 01:12:
[...]

Klinkt alsof de verhuurder in de categorie "huisjesmelker" valt :'(

Zijn dit echte zelfstandige woningen met eigen voordeur of betreft het onzelfstandige woningen. In het eerste geval kunnen jullie gewoon zelf de kabels trekken, in dat laatste geval niet, maar dan vraag ik me sterk af of je niet veel teveel voor die "appartementen" betaalt, zoek eens op woningwaarderingsstelsel...
geval kunnen jullie gewoon zelf de kabels trekken, in dat laatste geval niet, maar dan vraag ik me sterk af of je niet veel teveel voor die "appartementen" betaalt, zoek eens op woningwaarderingsstelsel...
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 00:08:
Helaas... hier in Rotterdam Kralingen dik drama de gehele dag. Zeer traag, soms zelfs geen verbinding.

Heb er een telefoontje aan gewaagd en er komt vrijdag een monteur langs. Niet dat het iets zal oplossen, maar hopelijk kan hij iets meer vertellen. De klantenservice medewerker had geen flauw idee wat het probleem kon zijn...
Misscien kunnen wij wel iets roepen, maar dan zul je toch echt wat meer info moeten geven.

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 10-12-2011 01:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

dion_b schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:04:

[...]

Stel je voor dat het anders kon...

1) als jij willekeurig welk rekeningnr op kon geven zou je doodleuk iemand anders voor jouw shit kunnen laten betalen.
2) als willekeurig welke persoon die jouw naam en klantnr wist jouw rekeningnr kon wijzigen zou hij het in iets anders kunnen wijzigen, waarna jouw lijn zou worden afgesloten als er niet vanaf dat andere nr betaad kon worden :o

Dat gezegd, het gedoe met niet meer bestaande afschriften moeten uitprinten is echt krankzinnig, maar goed, dat is niet uniek aan UPC, dat is gewoon juridisch NL die geen fatsoenlijk alternatief bedacht heeft |:(
uuuuh...paypal doet het anders wel perfect.
1) UPC maakt 2 kleine transacties naar jou. Jij vult op de website in hoeveel er is overgemaakt.
BAM, alles is gechecked.
2) UPC geeft jou een unieke code, jij maakt 1 cent over met als betalingskenmerk die code. Het systeem controleert dat en alles is gechecked.

Daarnaast, als ik een nieuwe klant ben. Dan kan alles ineens wel via het internet of telefoon.
Dan kan ik ook een willekeurig rekeningnummer opgeven.
Een beetje raar vind je niet?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Nou, begint lekker. :P

Van de week telefonisch UPC aangevraagd omdat de glasvezelaansluiting helaas uitblijft. In het verleden geen onaardige ervaringen met UPC gehad, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Blijkt dat mijn mailadres verkeerd is genoteerd (telefonisch aangevraagd). Ik zou hier een bevestiging op krijgen en dan kon ik reageren dat ik een normaal modem wil i.p.v. een Wifi modem.

Zie ik nu een gemist pakketzegeltje liggen, maar geen bevestiging per mail. Mailadres bleek verkeerd... Ik gebeld; kan het pakket weigeren aan de deur, dan bellen en dan pas kunnen ze het goede modem sturen.

Daarnaast nog even met mijn vriendin gechecked, die wilde toch graag een PVR, dus ook de STB moet terug. Dat is overigens mijn eigen "fout", dus daar kan ik wel mee leven.

We wachten even af hoe dit af loopt. Want een wifi modem/router wil ik echt niet hebben. Stomme dichtgetimmerde meuk. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
Ik heb nog een vraag! Geen idee of iemand van jullie daar antwoord op kan geven. Ik heb in Oktober mijn abonnement laten veranderen, dus nog voor de prijswijziging.. Ik kan in principe nu nog voor 01/01/2012 mijn abonnement opzeggen..

Echter... heb ik enkele dagen geleden mijn pakket weer laten uitbreiden met een extra CI++ module.. Na wat rekenen hier en daar ben ik mogelijk ergens anders toch goedkoper uit, mede omdat het 120mbit abonnement toch niet zo fervent gebruikt wordt hier..

Is het nu nog steeds mogelijk om mijn abonnement voor 1 Januari op te zeggen? Of ben ik hiermee dan ook akkoord gegaan met de prijswijziging?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Steephh schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:40:
Ik heb nog een vraag! Geen idee of iemand van jullie daar antwoord op kan geven. Ik heb in Oktober mijn abonnement laten veranderen, dus nog voor de prijswijziging.. Ik kan in principe nu nog voor 01/01/2012 mijn abonnement opzeggen..

Echter... heb ik enkele dagen geleden mijn pakket weer laten uitbreiden met een extra CI++ module.. Na wat rekenen hier en daar ben ik mogelijk ergens anders toch goedkoper uit, mede omdat het 120mbit abonnement toch niet zo fervent gebruikt wordt hier..

Is het nu nog steeds mogelijk om mijn abonnement voor 1 Januari op te zeggen? Of ben ik hiermee dan ook akkoord gegaan met de prijswijziging?
Als je iets duidelijker bent in wàt je precies hebt verandert in oktober valt daar misschien ook wat meer over te zeggen.

Normaal gezien ben je namelijk een nieuwe periode van 12 maanden aangegaan tenzij dit iets van extra zenders betreft (maandelijks opzegbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Beste Mensen,

Wat is jullie ervaring met Port Forwarding en de Cisco EPC3925? Ik heb via de web interface bij "Port Range Forwarding" poort 80 aangemaakt die geforward word naar mijn Webserver.

Security optie "Block Anonymous Internet Requests" en www.markpj.nl is te pingen. Dan zou je toch zeggen met een Port Forward moet mijn Webserver benaderbaar zijn, maar helaas...

Intern op het netwerk is mijn Webserver netjes te bereiken en krijg je de Apache test website netjes te zien.

Ben al weer uren aan het zoeken naar een oplossing, dus ik ben wel benieuwd wat jullie ervaring is.

PS: Heb een 50mbit all-in-one abo, speedtest.net result 36.44Mbps Down, en 2.53Mbps Up ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DutchPlayer op 11-12-2011 22:43 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat is "www.markpj.nl"? Als dat je site is, heb je iig een DNSprobleem- Google's DNS servers kennen het niet.

Wees wat dat betreft wat duidelijker: heb je alleen op URL proberen te verbinden of ook op IP? Geef anders je IP (niet zeuren over privacy, als (D)DNS doet wat het moet en je host de site thuis weet iedereen die een nslookup voor de site doet je IP)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinboss
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-06 21:15
Misschien wel even handig om nog even te melden hier.

Afgelopen vrijdag hadden we op de zaak ineens geen internet meer. We hebben UPC zakelijk Fiber Power.
Ik meteen bellen, wat bleek nu: Hadden ze op afstand een firmware-update gedaan op de modem/router waardoor ook het IP werd veranderd.

Omdat we er een eigen router achter hadden hangen klopte het WAN-IP natuurlijk opeens niet meer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
dion_b schreef op maandag 12 december 2011 @ 00:38:
Wat is "www.markpj.nl"? Als dat je site is, heb je iig een DNSprobleem- Google's DNS servers kennen het niet.

Wees wat dat betreft wat duidelijker: heb je alleen op URL proberen te verbinden of ook op IP? Geef anders je IP (niet zeuren over privacy, als (D)DNS doet wat het moet en je host de site thuis weet iedereen die een nslookup voor de site doet je IP)
Nou www.markpj.nl is mijn domein naam, waarvoor ik thuis een Webserver heb staan op poort 80. Als ik www.markpj.nl ping krijg ik antwoord en das het antwoord van mijn router. Hiermee kan ik toch wel zeggen dat DNS goed werkt.

Wat ik aangeef, ik heb poort 80 ingesteld in de router om te forwarden naar mijn Webserver. Webserver firewall even uitgezet zodat die niet voor problemen kan zorgen, Apache test website krijgen we nie te zien.

Poort 80 getest via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ die meld dat de poort "Closed" is dus logisch dat ik mijn Apache test webiste niet te zien krijg.

Vandaar mijn vraag wat jullie ervaringen zijn met "Port Forwarding" icm met het EPC9325 modem/router van UPC. Ik krijg het niet voor elkaar blijkbaar, UPC helpdesk kon mij ook niet verder helpen met het advies om contact op te nemen met Cisco...

[ Voor 5% gewijzigd door DutchPlayer op 12-12-2011 12:27 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Heb je ook vanaf extern geprobeerd te pingen naar je www adres?
Voor zover ik begrijp lijkt het inderdaad op een dns probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Kreeg laatst te horen in de reggefiber winkel in de stad dat de tarieven werden verhoogd, en we hierdoor kosteloos UPC konden opzeggen.
Weet iemand of dit klopt? Want zit ondertussen te springen om over te stappen naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Geen idee, niks over gehoord maar lijkt me sterk dat UPC dat laat gebeuren.
De hogere tarieven zullen dan waarschijnlijk voor alle nieuwe abo's of verlengingen gaan gelden lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Fonta op 12-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Ah, heb het al gevonden!
Op Chelloo.com staat het in het nieuwsstukje.
Even langs de reggefiber winkel dan maar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Fonta schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:29:
Heb je ook vanaf extern geprobeerd te pingen naar je www adres?
Voor zover ik begrijp lijkt het inderdaad op een dns probleem...
Wat ik al aangaf, mijn www.markpj.nl is te pingen vanuit bijv mijn werk. Ik krijg netjes reply van mijn modem/router, dat houd in dat Komto.eu mijn hosting provider het domein www.markpj.nl correct routeert naar mijn extern ip van het UPC modem/router.

Maar als de portforwarding niet goed werkt/helemaal niet werkt dan is het logisch dat de pagina niet geladen word met browsen naar www.markpj.nl en naar mijn mening geen DNS probleem.

Laat me de vraag anders stellen, mensen met een EPC3925 UPC modem, werkt Port Forwarding goed, zo ja welke poorten heb je geforward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DutchPlayer schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:32:
[...]

Wat ik al aangaf, mijn www.markpj.nl is te pingen vanuit bijv mijn werk. Ik krijg netjes reply van mijn modem/router, dat houd in dat Komto.eu mijn hosting provider het domein www.markpj.nl correct routeert naar mijn extern ip van het UPC modem/router.

Maar als de portforwarding niet goed werkt/helemaal niet werkt dan is het logisch dat de pagina niet geladen word met browsen naar www.markpj.nl en naar mijn mening geen DNS probleem.

Laat me de vraag anders stellen, mensen met een EPC3925 UPC modem, werkt Port Forwarding goed, zo ja welke poorten heb je geforward?
Is het nou zo moeilijk om gewoon IP te geven ipv vragen erover te negeren omdat jij het niet nodig vindt :?

Als je het zo goed weet heb je onze hulp blijkbaar niet nodig... misschien heb je gelijk dat iets fout gaat met port forwarden, maar zonder alle tussenstappen die je steeds nalaat te melden hebben wij totaal niet genoeg info om dat zomaar aan te nemen :o

Google's DNS servers kennen markpj.nl nog steeds niet, maar heb voor de grap even UPC's servers gebruikt voor een nslookup en dan vind ik 24.132.124.97.

Klopt dat?

In ieder geval heb je bij sommige DNS servers nog een DNS probleem. Verder is dat IP een dynamisch IP adres. Klopt het dat je daarvandaan wilt hosten?

Vervolgens kan ik dat adres wel pingen, maar telnetten naar port 80 werkt niet. Dat zou een probleem kunnen zijn met port forwarden, of met de firewall in je router of server.

Ik zou sowieso alle firewall opties uitzetten in de router en dan nogmaals proberen. Als dat ook niet werkt, geef eens exact aan welk IP je server intern heeft, welke private range je router uitdeelt en exact wat je in die forward range ingevuld hebt. Want wat je - onnauwkeurig - beschrijft zou gewoon moeten werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Bedankt voor je reply!

Ik vroeg eigenlijk wat de ervaringen waren met het Port Forwarden en de Cisco EPC3925. Maar vind het heel aardig dat jij wilt helpen met het annalyseren van het probleem.

Zoals je aangeeft wat mijn vast ip adres is, klopt! Het ip adres van mijn Cisco EPC3925 is 24.132.124.97 .

Hoe zit mijn thuis netwerk verder in elkaar, aan de EPC3925 zit aangesloten op poort 2 de Webserver en een 3Com 8 poorts Switch op LAN poort 1. Via wireless zijn aangesloten 1 laptop en 2 mobiele telefoons and That's it!

Ik maak gebruik van standaard IP range die de EPC3925 uitrolt, 192.168.1.1 is het interne adres van de EPC3925, DHCP range werkt vanaf 192.168.1.10 t/m 192.168.1.128. Mijn webserver heb ik geconfigureerd op vast ip adres 192.168.1.100 met een tweede netwerk kaart die als vast ip adres 192.168.1.101 heeft.

Mijn Apache2 server luistert op het ip adres 192.168.1.100:80 dit werkt ook binnen mijn interne netwerk, daar zijn dus geen problemen mee.

Via de web interface van de EPC3925 heb ik onder het kopje "Applications & Gaming" het tabblad "Port Range Fowarding" naar voren gehaald en daar 2 regels toegevoegd,

Start 80 End 80 Protocol TCP IP Address 192.168.1.00 Enable aangevinkt, dit zelfde heb ik voor poort 443 gedaan, settings opgeslagen!

Verder heb ik bij mijn hosting bedrijf de verwijzing van www.markpj.nl aangepast, oude ip naar het nieuwe ip van UPC.

Onder het kopje security in de web interface heb ik "Block Anonymous Internet Requests" uitgezet waardoor de EPC3925 reply geeft als je www.markpj.nl pingt.

Helaas werkt mijn port forward nog steeds niet vreemd genoeg...Mevrouw van de UPC helpdesk gaf aan dat als ik kan internetten dat poort 80 open staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Meer mensen in de buurt van maas en waal problemen met de snelheid van de verbinding?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1644705329.png

[Edit]
Ik heb iets te vroeg geroepen. Een simpele reset deed het al verhelpen.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1644941264.png

[ Voor 33% gewijzigd door Rickxbox op 12-12-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben op zoek naar gebruikerservaring van UPC in Rotterdam (prinsenland).
Hoe loopt het internet? En digitale tv?
Ik heb nu tele2 maar daar word ik niet blij van, ik woon te ver van de centrale.
Heb uiteraard de zoekfunctie gebruikt, en wat gelezen naar dan lees je slechts de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:20
Wat zijn de inloggegevens voor de Cisco EPC3212 ? Login en password zijn mij onbekend. In de handleiding staat er ook niks over. Of mogen eindgebruikers deze niet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 09:28
crizyz schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:03:
[...]

Als je iets duidelijker bent in wàt je precies hebt verandert in oktober valt daar misschien ook wat meer over te zeggen.

Normaal gezien ben je namelijk een nieuwe periode van 12 maanden aangegaan tenzij dit iets van extra zenders betreft (maandelijks opzegbaar).
Thanks, maar inmiddels niet meer nodig. Ik ben gebleven bij UPC (ik kon wel opzeggen), maar ik heb een mooie aanbieding gekregen.. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DutchPlayer schreef op maandag 12 december 2011 @ 18:15:
[...]

Helaas werkt mijn port forward nog steeds niet vreemd genoeg...Mevrouw van de UPC helpdesk gaf aan dat als ik kan internetten dat poort 80 open staat ;)
|:(

* dion_b mompelt iets over verschil binnenkomende en uitgaande poorten...

Als je tot morgen geduld hebt kan ik allicht nog wat roepen, ik moet dan zelf een webservertje inrichten die achter een EPC3925 hangt bij een kennis ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
dion_b schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:48:
[...]

|:(

* dion_b mompelt iets over verschil binnenkomende en uitgaande poorten...

Als je tot morgen geduld hebt kan ik allicht nog wat roepen, ik moet dan zelf een webservertje inrichten die achter een EPC3925 hangt bij een kennis ;)
Ik heb geduld, ben zeer benieuwd naar wat je bevindingen zijn en of je het allemaal netjes werkend krijgt zonder problemen. Keep us posted, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
vj_slof schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:43:
Wat zijn de inloggegevens voor de Cisco EPC3212 ? Login en password zijn mij onbekend. In de handleiding staat er ook niks over. Of mogen eindgebruikers deze niet weten?
Blanko laten en op login klikken dan krijg je de optie om username en password te configureren. Oops lees weer niet goed, zo werkt het bij de EPC3925, maar misschien bij jou ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchPlayer op 13-12-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:20
DutchPlayer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:05:
[...]

Blanko laten en op login klikken dan krijg je de optie om username en password te configureren. Oops lees weer niet goed, zo werkt het bij de EPC3925, maar misschien bij jou ook wel.
okee bedankt. nu leeg gelaten en dan lukt het wel. Maar ziet er naar uit dat dit niet de administrator functies beschikbaar stelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
vj_slof schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:46:
[...]

okee bedankt. nu leeg gelaten en dan lukt het wel. Maar ziet er naar uit dat dit niet de administrator functies beschikbaar stelt...
Wat verwacht je dan? Jouw modem draait gewoon in bridged mode, dus het routeert niets en valt er ook niets in te stellen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Probleem gevonden, bij mij werkt het nu de port forward 80. Vreemd genoeg luistert mijn SLES11 webserver niet goed blijkbaar. Gisteren IIS op Windows Server geinstalleerd, port forward voor het ip adres aangemaakt, poort check uitgevoerd en de poort stond open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DutchPlayer schreef op woensdag 14 december 2011 @ 14:44:
Probleem gevonden, bij mij werkt het nu de port forward 80. Vreemd genoeg luistert mijn SLES11 webserver niet goed blijkbaar. Gisteren IIS op Windows Server geinstalleerd, port forward voor het ip adres aangemaakt, poort check uitgevoerd en de poort stond open.
Waarschijnlijk dus een probleem in de firewall van SLES11 :z

Gokje: je hebt waarschijlijk de local IP range maar niet de gateway IP in ALLOW rules opgenomen oid.

Heb zojuist even gekeken in de EPC3925 waar ik het over had, regel staat exact zoals jij het beschreef en het werkt op port 80 voor HTTP prima (ook op aantal non-standaard poorten trouwens). Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je geen vinkje had staan bij "Enable", maar dat was het zo te horen niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
dion_b schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:07:
[...]

Waarschijnlijk dus een probleem in de firewall van SLES11 :z

Gokje: je hebt waarschijlijk de local IP range maar niet de gateway IP in ALLOW rules opgenomen oid.

Heb zojuist even gekeken in de EPC3925 waar ik het over had, regel staat exact zoals jij het beschreef en het werkt op port 80 voor HTTP prima (ook op aantal non-standaard poorten trouwens). Enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je geen vinkje had staan bij "Enable", maar dat was het zo te horen niet.
Nou ik ben bang dat het probleem wat complexer is ivm dat ik steeds getest had met de Yast Firewall uitgeschakeld, logischer wijs zou je dan zeggen dat het zou moeten werken...Helaas ben ik nog geen linux guru dus we gaan wel weer zoeken.

Iedergeval bedankt voor je reply en het mee denken!

Verwijderd

Heeft hier verder vrij weinig mee te maken, maar een paar maanden geleden is er een UPC monteur langs geweest om onze digitale TV te repareren. Gelukt allemaal, hebben wel een versterker van 50 euro aan moeten schaffen, maar goed. Ik wees hem dus naar onze modem die in de hoek van onze huiskamer staat (aangesloten op een UPC huiskamersplitter). Hij zei dat we het verkeerd aan hadden gesloten en dat ie op de groene kabel in de meterkast moet. Volgens meerdere vrienden die ook UPC gebruiken hebben hun hem ook allemaal in de woonkamer staan, maar ik vraag me toch af hoeveel het uiteindelijk zal helpen als ik hem verplaats? Ik gebruik al jaren draadloos internet maar ik wil binnekort toch gewoon bekabeld omdat draadloos niet echt optimaal is voor gamen. Voordat ik iemand een gat in het plafond laat boren lijkt het me toch verstandig om dit eerst te weten te komen.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:20:
Heeft hier verder vrij weinig mee te maken, maar een paar maanden geleden is er een UPC monteur langs geweest om onze digitale TV te repareren. Gelukt allemaal, hebben wel een versterker van 50 euro aan moeten schaffen, maar goed. Ik wees hem dus naar onze modem die in de hoek van onze huiskamer staat (aangesloten op een UPC huiskamersplitter). Hij zei dat we het verkeerd aan hadden gesloten en dat ie op de groene kabel in de meterkast moet. Volgens meerdere vrienden die ook UPC gebruiken hebben hun hem ook allemaal in de woonkamer staan, maar ik vraag me toch af hoeveel het uiteindelijk zal helpen als ik hem verplaats? Ik gebruik al jaren draadloos internet maar ik wil binnekort toch gewoon bekabeld omdat draadloos niet echt optimaal is voor gamen. Voordat ik iemand een gat in het plafond laat boren lijkt het me toch verstandig om dit eerst te weten te komen.
Wat voor kabel is dat dan in de woonkamer? Heb je een kabel gelegd van de meterkast naar de woonkamer ofzo?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:20:
Ik game al jaren probleemloos via WIFI.
Vooral Call of Duty games in de multiplayer.

Verwijderd

Erulezz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 18:33:
[...]

Wat voor kabel is dat dan in de woonkamer? Heb je een kabel gelegd van de meterkast naar de woonkamer ofzo?
Nee, mijn groene kabel komt in de meterkast binnen. Vanuit onze versterker in de meterkast waar de 'hoofd' groene kabel in zit, gaat er nog een andere naar boven. Ik neem aan dat die uiteindelijk in de woonkamer, waar mijn splitter nu zit, uitkomt.

• Erulezz
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:08:
[...]

Nee, mijn groene kabel komt in de meterkast binnen. Vanuit onze versterker in de meterkast waar de 'hoofd' groene kabel in zit, gaat er nog een andere naar boven. Ik neem aan dat die uiteindelijk in de woonkamer, waar mijn splitter nu zit, uitkomt.
Het is aan te raden om je modem zo dicht mogelijk bij het punt te plaatsen waar de kabel je huis in komt. Wat zijn je modem down- en upstream waardes momenteel? ( Cisco = 192.168.100.1 )

Verwijderd

Erulezz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:29:
[...]

Het is aan te raden om je modem zo dicht mogelijk bij het punt te plaatsen waar de kabel je huis in komt. Wat zijn je modem down- en upstream waardes momenteel? ( Cisco = 192.168.100.1 )
Downstream Channels

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.2 dBmV 40.4 dB
Channel 2: 10.1 dBmV 41.0 dB
Channel 3: 9.9 dBmV 41.1 dB
Channel 4: 9.6 dBmV 41.0 dB
Channel 5: 9.1 dBmV 40.7 dB
Channel 6: 9.1 dBmV 40.4 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 36.2 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Al ruim een maand is mijn internet erg slecht; zeer hoge en onregelmatige pingtijden, sloom etc.
Zoals bijvoorbeeld nu; ik kan nieteens normaal een Youtube filmpje kijken zonder dat ie elke 5 seconden moet bufferen. Al zo'n 10x mijn router gereset, twee keer een volledige virus scan met Malwarebytes en Avira op alle 3 de computers in huis, maar niets helpt. Eigenlijk is mijn internet pas 2 weken echt sloom, daar voor was het vooral de hoge en onregelmatige pingtijden waar ik last van had, wat nu nog steeds niet opgelost is. Soms is het goed voor een half uurtje, dan een paar uur lang echt dramatisch. 24 download en 1.5 upload op Speedtest.net, klopt allemaal. Soms is het ineens 8-11 maar echt een verschil merk ik niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2011 21:38 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als ik die waardes zie vraag ik me af waarom je een versterker geplaatst hebt (gekregen)...

Ideale waarde voor de power level is 0dBmV, streefwaarde is tussen de -6 en +6dBmV, al blijft de modem doorgaans van -15 tot +15dBmV prima online. Jouw signaal is met +9.1 tot +10.1 eigenlijk te sterk :o

De versterkers die UPC plaatste in het verleden versterkten 7dBmV, waar een tweewegsplitter zo'n 3.5dBmV dempt, een driewegsplitter 6.4dBmV en een vierwegsplitter zo'n 8dB. Even ervan uitgaande dat je drie coaxaansluitingen in huis hebt zou je dus 13.4dB minder hebben op de modem als je geen versterker maar een (goede) splitter had gehad. Daarmee zou je uitkomen rond de -3.8dBmV, wat perfect is, beter dan wat je nu hebt zelfs. Al zou je een vierde aansluiting nodig hebben, het zou met -5.4dBmV nog steeds beter dan de huidge +9.6dBmV zijn.
Bovendien is de upstream power level te laag, dat kan ruisgevoeligheid opleveren. Dat zou echt minimaal 40 en liefst 45dBmV moeten zijn. In de upstream versterkt of dempt de versterker niet, terwijl een splitter wel dempt. Met 8dBmV meer demping zou hij dus op 44.2dBmV uitkomen.

Al met al denk ik dat waarschijnlijk terecht datgene wat je eerder in de meterkast had hangen vervangen is (dat zal oorzaak geweest zijn van slecht (D)TV), maar dat een goede splitter even goed gewerkt zou hebben als de versterker.

Dat gezegd hebbende, gezien deze signaalniveaux is er een simpele oplossing die zelfs geen nieuwe apparatuur nodig heeft als je de ongebruikte restanten van je installatiepakket nog ergens hebt liggen.

1) in dat pakket zat ook een 2-weg splitter. Monteer die in de meterkast tussen overnamepunt en de versterker. Je verliest zo 3.5dB op je TV, maar met de waardes die je hierboven post is dat alleen maar goed.
2) verplaats je modem naar de meterkast en sluit die aan op de tweede uitgang van de 2-weg splitter.

Ik verwacht dat je zo uitkomt op de -1dBmV downstream en 40dBmV upstream. Dat zijn echt ideale waardes :)

Je kunt bovenstaande negeren en de modem laten staan waar hij nu staat. In de downstream is het signaal iets te sterk, maar offline zal hij er nooit door vliegen. Doordat hij in de upstream zo zwak uitzendt kan het zijn dat als er ruisproblemen zijn jouw modem eerder offline vliegt dan die van de buren, maar ook daar gaat het niet wereldschokkend uitmaken. Het is niet verwonderlijk dat het op deze manier prima gewerkt heeft tot nu toe ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie Dion. Mijn internet heeft voor langere tijd idd prima gewerkt, alleen sinds een maand is het weer (al aan aantal keer eerder gebeurt) raak. Ik heb foto's gemaakt van beide aansluitingen, ik weet niet of de kabels wel op goede volgorde in de versterker zitten aangezien m'n vader dat heeft gedaan. Volgensmij zit er ook nog verschil in sterkte per aansluiting.

Modem met woonkamersplitter, ongeveer een halve meter naar rechts en anderhalve meter omhoog staat mijn router in een kast

http://i.imgur.com/ZKewu.jpg

Meterkast

http://i.imgur.com/QjLmF.jpg

Oh en ik had het fout, onze digitale TV deed het wel. Alleen on-demand 99% van de tijd niet, daarom kwam die monteur dus en hebben wij die versterker geplaatst.

• Erulezz
Ik denk als je het modem plaatst in de meterkast direct op de splitter dat dan veel problemen over zijn en je waardes veel beter zijn.

Wat je kan doen is tijdelijk het even uitproberen en kijken wat je signaalwaardes dan zijn.

Verwijderd

Erulezz schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:15:
Ik denk als je het modem plaatst in de meterkast direct op de splitter dat dan veel problemen over zijn en je waardes veel beter zijn.

Wat je kan doen is tijdelijk het even uitproberen en kijken wat je signaalwaardes dan zijn.
Als ik de coaxkabel (modem) uit de woonkamersplitter haal, werkt mijn TV/radio dan nog wel? Die zitten namelijk in dezelfde splitter. Zou ook niet weten wat er dan met mijn huistelefoon moet gebeuren, volgensmij zat die voorheen op de aansluiting ernaast, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:19:
[...]

Als ik de coaxkabel (modem) uit de woonkamersplitter haal, werkt mijn TV/radio dan nog wel? Die zitten namelijk in dezelfde splitter. Zou ook niet weten wat er dan met mijn huistelefoon moet gebeuren, volgensmij zat die voorheen op de aansluiting ernaast, maar dat weet ik niet zeker.
Het gaat er om dat je modem niet achter je versterker zou moeten zitten. Hij zou m.b.v. de meegeleverde splitter zo direct mogelijk op het huisaansluit punt moeten zitten.

Als je vervolgens de rest van je huisinstallatie (inclusief versterker) op de andere poort van de meegeleverde splitter aansluit doet TV en radio het gewoon weer.

Ik zie volgens mij nog een los stuk grijze telefoonkabel in je meterkast zitten dus met de telefoon komt het ook wel goed.

Het lijkt er trouwens op dat je in de woonkamer half afgeschermde plastic coax-connectors gebruikt. Das geen goed idee en roept de vraag op of de rest van je huisinstallatie wel op orde is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulkiedulkie op 16-12-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:11:
Bedankt voor je reactie Dion. Mijn internet heeft voor langere tijd idd prima gewerkt, alleen sinds een maand is het weer (al aan aantal keer eerder gebeurt) raak.
Beschrijf exact wat er "raak" is. Zoals gezegd, de signaalwaardes die je hier post zijn vooral te sterk in de downstream en te zwak in de upstream, maar dat zou niet gelijk tot problemen moeten leiden. Ik vermoed dus dat er iets anders aan de hand is.
Ik heb foto's gemaakt van beide aansluitingen, ik weet niet of de kabels wel op goede volgorde in de versterker zitten aangezien m'n vader dat heeft gedaan. Volgensmij zit er ook nog verschil in sterkte per aansluiting.
Hmm, andere type versterker dan wat ik kende, maar het is op de foto duidelijk genoeg, de groene kabel komt binnen op "in" en je drie aansluitingen zitten op 0dB, +2dB en +4.5dB. Kan bijna niet anders dan dat de kabel naar de modem op +4.5dB zit.

Wat ik hierboven schreef over de tweewegsplitter tussen overnamepunt en versterker hangen gaat perfect in deze opstelling.
Oh en ik had het fout, onze digitale TV deed het wel. Alleen on-demand 99% van de tijd niet, daarom kwam die monteur dus en hebben wij die versterker geplaatst.
Duidelijk. Wat er eerder zat was niet retourgeschikt. Terecht dat dat vervangen werd, maar een gewone retourgeschikte splitter zou allicht prima gewerkt hebben. Je hoogste versterking is nu 4.5dBmV, met een splitter zou het 9dB lager uitkomen, wat dus prima zou zijn, nog steeds eerder iets te hoog dan iets te laag.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 22:19:
[...]

Als ik de coaxkabel (modem) uit de woonkamersplitter haal, werkt mijn TV/radio dan nog wel? Die zitten namelijk in dezelfde splitter
Met de gare connectoren die ik daar zie is het een wonder dat ze nu enigszins werken. Dergelijke connectoren laten storingsbronnen zoals Digitenne-signalen binnen op je coax. Goede kans dat dat ruis/strepen geeft op meerdere analoge kanalen en/of bij vlagen blokkerig beeld op meerdere DTV kanalen :o

Zorg voor volledig metalen connectoren die goed afschermen. Spul van Tratec en Hirschmann kun je iha blind vertrouwen, en het prijsverschil tussen dit en goed is hooguit een euro per connector. Zie trouwens ook www.kabelkeur.nl
Zou ook niet weten wat er dan met mijn huistelefoon moet gebeuren, volgensmij zat die voorheen op de aansluiting ernaast, maar dat weet ik niet zeker.
Is het een DECT-toestel? Zo ja boeit het weinig, DECT gaat in de regel gewoon door muren heen, dus basisstation kan vrolijk in/bij de meterkast staan terwijl jullie gewoon in de woonkamer bellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:51:
[...]

Beschrijf exact wat er "raak" is. Zoals gezegd, de signaalwaardes die je hier post zijn vooral te sterk in de downstream en te zwak in de upstream, maar dat zou niet gelijk tot problemen moeten leiden. Ik vermoed dus dat er iets anders aan de hand is.

[...]

Hmm, andere type versterker dan wat ik kende, maar het is op de foto duidelijk genoeg, de groene kabel komt binnen op "in" en je drie aansluitingen zitten op 0dB, +2dB en +4.5dB. Kan bijna niet anders dan dat de kabel naar de modem op +4.5dB zit.

Wat ik hierboven schreef over de tweewegsplitter tussen overnamepunt en versterker hangen gaat perfect in deze opstelling.

[...]

Duidelijk. Wat er eerder zat was niet retourgeschikt. Terecht dat dat vervangen werd, maar een gewone retourgeschikte splitter zou allicht prima gewerkt hebben. Je hoogste versterking is nu 4.5dBmV, met een splitter zou het 9dB lager uitkomen, wat dus prima zou zijn, nog steeds eerder iets te hoog dan iets te laag.

[...]

Met de gare connectoren die ik daar zie is het een wonder dat ze nu enigszins werken. Dergelijke connectoren laten storingsbronnen zoals Digitenne-signalen binnen op je coax. Goede kans dat dat ruis/strepen geeft op meerdere analoge kanalen en/of bij vlagen blokkerig beeld op meerdere DTV kanalen :o

Zorg voor volledig metalen connectoren die goed afschermen. Spul van Tratec en Hirschmann kun je iha blind vertrouwen, en het prijsverschil tussen dit en goed is hooguit een euro per connector. Zie trouwens ook www.kabelkeur.nl

[...]

Is het een DECT-toestel? Zo ja boeit het weinig, DECT gaat in de regel gewoon door muren heen, dus basisstation kan vrolijk in/bij de meterkast staan terwijl jullie gewoon in de woonkamer bellen.
Met overnamepunt neem ik aan dat je bedoelt dat ik een splitter plaats tussen mijn groene kabel en de versterker? Dan 1 coax via splitter naar modem, en welke kabel dan naar de versterker zelf (vanuit de splitter)?

Over de connectoren, ik had geen idee dat je die kon vervangen zonder de hele kabel eruit te moeten trekken. Ik zal er naar kijken, bedankt.

Ik heb geen idee wat een DECT-toestel is, maar aangezien er een kabel vanuit de telefoon naar mijn modem loopt vraag ik me af of die twee wel gescheiden kunnen. Ik wil natuurlijk niet mijn telefoon in de meterkast hebben staan :P
Hey liefste verplaats ik gewoon de modem naar de meterkast met die splitter ertussen, en laat ik de rest staan zoals het staat. Of dat mogelijk is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 03:25:
[...]

Met overnamepunt neem ik aan dat je bedoelt dat ik een splitter plaats tussen mijn groene kabel en de versterker? Dan 1 coax via splitter naar modem, en welke kabel dan naar de versterker zelf (vanuit de splitter)?
De splitter en kabel die je bij je UPC installatiepakket kreeg maar niet gebruikte toen je de boel in de woonkamer plaatste ;)
Over de connectoren, ik had geen idee dat je die kon vervangen zonder de hele kabel eruit te moeten trekken. Ik zal er naar kijken, bedankt.
Het zijn de kleine dingen als dit die enorm kunnen schelen.
Ik heb geen idee wat een DECT-toestel is, maar aangezien er een kabel vanuit de telefoon naar mijn modem loopt vraag ik me af of die twee wel gescheiden kunnen. Ik wil natuurlijk niet mijn telefoon in de meterkast hebben staan :P
DECT=digitaal draadloos toestel. Vrijwel zeker is dat wat je hebt als ik die foto zo zie. Grap is juist dat het draadloos is - je hoeft je telefoon niet op dezelfde plek te bewaren als het basisstation (alleen nodig als de accu bijna leeg is).
Hey liefste verplaats ik gewoon de modem naar de meterkast met die splitter ertussen, en laat ik de rest staan zoals het staat. Of dat mogelijk is weet ik niet.
Ik ook niet zeker, maar het lijkt er wel op. In je foto van de meterkast zie ik een telefoonkabel (grijs geval onder de versterker), erg goede kans dat die aangesloten is op de warboel in je eerste foto die voor telefoniecontactdoos moet doorgaan. Lijkt erop alsof Beun de Haas flink heeft huisgehouden in je woonkamer, barslechte afwerking van coax en telefonie.... Als dat klopt en de verbinding met de contactdoos ondanks gebrek aan afwerking nog werkt kun je de modem in de meterkast hangen en het basisstation van je DECT-toestel in de woonkamer laten.

De vraag is vervolgens wat je met je router moet doen. Als daar nu dingen bedraad aan hangen zul je linksom of rechtsom ethernetkabel van de meterkast naar woonkamer moeten trekken. Zo niet kun je de router gewoon in de meterkast plaatsen. Als je toch van plan bent om dingen bedraad aan te sluiten maar dat nog niet gedaan hebt zou ik sterk aanraden om de router in de meterkast te plaatsen, dat is een veel logischere verdeelplek voor je bekabeling dan ergens achter je TV.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59

martjah

Appel

Zijn er meer mensen die last hebben van een storing sinds gister middag ?

het enige wat ik op de upc site vind: storing internet 15:43, verwachtte eindtijd onbekend.
Chelloo staat verder ook geen info op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

martjah schreef op maandag 19 december 2011 @ 08:55:
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing sinds gister middag ?

het enige wat ik op de upc site vind: storing internet 15:43, verwachtte eindtijd onbekend.
Chelloo staat verder ook geen info op.
Heb ik ook, na een zwaar weekend. Zet er even bij waar je woont, dat is makelijker ipv even in de glazenbol kijken.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:59

martjah

Appel

Die glazen bollen zijn niet meer zoals vroeger.

Ik woon in Budel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:43

RvL

Het lijkt erop dat in postcodegebied 6538 de DNS servers eruit liggen. Pagina's laden niet of anders zeer traag.

Zojuist de DNS servers van OpenDNS in de DHCP server van m'n router toegevoegd en nu werkt het weer een stuk beter.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb nu sinds vrijdag het Cisco wireless router, en hij werkt prima op 1 ding na. Als je verbind via wireless duurt het even voordat je kan internetten omdat alles timed-out. Bekend probleem? Ik heb nu de google DNS servers ingesteld om te kijken of dat het oplost.

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 3.1 dBmV 38.1 dB
Channel 2: 3.2 dBmV 37.8 dB
Channel 3: 3.2 dBmV 37.7 dB
Channel 4: 2.2 dBmV 37.3 dB
Channel 5: 1.7 dBmV 37.1 dB
Channel 6: 2.2 dBmV 37.2 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Dit zijn mijn waardes btw, zou het hier nog iets mee kunnen samen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nee, je hebt het over een probleem dat alleen wireless optreedt en dan nog alleen vlak na verbinden. Dat gaat zeker niet liggen aan signaalwaardes die niet verder niets te maken hebben met wat je WiFi doet.

Sowieso, dat zijn perfecte waardes, zowel up als down nagenoeg ideale power levels en prima SNR down :)

Als er al iets mis zou zijn met signaal zou je het ook anders merken - bij lichte problemen zou je packetloss ervaren (continu willekeurige timeouts en traagheid door TCP resends), bij zware problemen zou je zo goed als geen verkeer hebben of je modem zou offline gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluiten jullie het kabelmodem bij de meterkast aan of in de huiskamer ? Ik heb namelijk ook de mogelijk het kabelmodem te splitten in de meterkast, echter weet ik niet of dit echt veel verschil maakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:55

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:08:
Sluiten jullie het kabelmodem bij de meterkast aan of in de huiskamer ? Ik heb namelijk ook de mogelijk het kabelmodem te splitten in de meterkast, echter weet ik niet of dit echt veel verschil maakt..
Ik heb hem in de woonkamer hangen, maar ik gebruik wel goed aansluitmateriaal. Scheelt qua snelheid niets, maar het draadloze bereik is gewoon veel beter in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:29
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:08:
Zo dicht mogelijk bij de grondkabel, in de meterkast dus.

Hoe minder COAX, hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 15:38:
Nee, je hebt het over een probleem dat alleen wireless optreedt en dan nog alleen vlak na verbinden. Dat gaat zeker niet liggen aan signaalwaardes die niet verder niets te maken hebben met wat je WiFi doet.

Sowieso, dat zijn perfecte waardes, zowel up als down nagenoeg ideale power levels en prima SNR down :)

Als er al iets mis zou zijn met signaal zou je het ook anders merken - bij lichte problemen zou je packetloss ervaren (continu willekeurige timeouts en traagheid door TCP resends), bij zware problemen zou je zo goed als geen verkeer hebben of je modem zou offline gaan.
Ok. Maar niemand anders met dit probleem? Ik kan nu eerst 3-4min wachten tot internet werkt, erg irritant. Google DNS servers instellen maakt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Jordy van e schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:02:
[...]

Ik heb hem in de woonkamer hangen, maar ik gebruik wel goed aansluitmateriaal. Scheelt qua snelheid niets, maar het draadloze bereik is gewoon veel beter in de woonkamer.
Zolang je een aparte router hebt kan je de modem(+router) prima in de meterkast hangen toch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chim0 schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:38:
[...]

Zo dicht mogelijk bij de grondkabel, in de meterkast dus.

Hoe minder COAX, hoe beter!
Was dat maar zo simpel...

Die grondkabel komt in nieuwbouw standaard in de meterkast uit, maar bij oudere gebouwen kan het in de woonkamer of zelfs ergens anders zitten. Vuistregel is dat het vanaf ongeveer 1980 standaard in de meterkast zit, maar er zijn altijd uitzonderingen. Gewoon de instructies volgen die bij de modem geleverd worden en bij de eerste aansluitpunt aansluiten waar dan ook dat moge zijn.
Rev! schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 18:56:
[...]

Ok. Maar niemand anders met dit probleem? Ik kan nu eerst 3-4min wachten tot internet werkt, erg irritant. Google DNS servers instellen maakt ook niks uit.
Definieer je probleem eens wat strakker. Je focust op DNS, maar is er bijv al IP connectiviteit?

Doe eens normaal troubleshooten, dus ping localhost, ping local IP, ping gateway IP, ping voorbij gateway (bijv Google DNS servers - 8.8.8.8) en als dat goed gaat nslookup. En deel die resultaten met ons. Als we weten waar het fout gaat kunnen we allicht suggesties doen. Of iemand anders er overigens last van heeft lijkt me wel het minst relevante, tenzij je een koffieclub wilt vormen ofzo :+

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 21-12-2011 10:01 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik ben er al achter, standaard staat er een optie aan in de firewall wat dit veroorzaakt, ik weet zo niet uit mijn hoofd niet meer hoe het het, maar het is de laatste optie.. Die uitgevinkt en nu nergens meer last van

deze optie dus: IP flood detection

[ Voor 8% gewijzigd door Rev! op 23-12-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Hulkiedulkie schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:38:
[...]

Het gaat er om dat je modem niet achter je versterker zou moeten zitten. Hij zou m.b.v. de meegeleverde splitter zo direct mogelijk op het huisaansluit punt moeten zitten.
Ik verslik me zojuist in mn koffie toen ik dit las.
Sta op het punt om mijn hele kabelaansluiting grondig aan te pakken, en vanaf het aop alles opnieuw op te bouwen.

Wat ik dus van plan ben, en mij ook is aangeraden om te doen:

AOP -> Retourgeschikte versterker

Vanaf de versterker krijg ik dan 4 aansluitingen, 1 voor mn modem, 1 voor digitale tv beneden, 1 voor televisie boven en de 4e word dan afgedopt.

Dit is dus niet verstandig begrijp ik?
Een extra splitter er tussen geeft toch ook weer een bepaalde weerstand?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

Franko P. schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 12:16:
[...]

Ik verslik me zojuist in mn koffie toen ik dit las.
Sta op het punt om mijn hele kabelaansluiting grondig aan te pakken, en vanaf het aop alles opnieuw op te bouwen.

Wat ik dus van plan ben, en mij ook is aangeraden om te doen:

AOP -> Retourgeschikte versterker

Vanaf de versterker krijg ik dan 4 aansluitingen, 1 voor mn modem, 1 voor digitale tv beneden, 1 voor televisie boven en de 4e word dan afgedopt.

Dit is dus niet verstandig begrijp ik?
Een extra splitter er tussen geeft toch ook weer een bepaalde weerstand?
Heb je dit gelezen staat op de site van UPC

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat is de rna 752 versterker ofzoiets waarschijnlijk. Een van de versterkers waarmee dat wel zonder problemen zou moeten kunnen in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Deze versterker komt er in: http://www.hirschmann-mul...ctdatabase_consument.aspx
EDIT: ga naar CAI versterkers, en dan de GHV41MX
Zojuist eens over gebeld, maar er wordt me verzekerd dat dit goed zou moeten werken.

Zometeen ff gereedschap pakken en aan de gang. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Franko P. op 24-12-2011 13:19 . Reden: info toegevoegd ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Franko P. schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:18:
Deze versterker komt er in: http://www.hirschmann-mul...ctdatabase_consument.aspx
EDIT: ga naar CAI versterkers, en dan de GHV41MX
Zojuist eens over gebeld, maar er wordt me verzekerd dat dit goed zou moeten werken.

Zometeen ff gereedschap pakken en aan de gang. :P
Lol, ik krijg gewoon een algemene pagina.

Ik bedoelde deze. :p
Pagina: 1 ... 70 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.