UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een versterker is voor zover ik weet, cq. wat men mij vertelde, vaak echt onnodig. Als er een slecht signaal binnenkomt ga je dat signaal versterken oftewel nóg slechter maken.

Wat het effect is op telefonie en internet weet ik niet. Wat ik wel heb kunnen vaststellen is dat bij het analoge TV-signaal, de beeldkwaliteit alleen maar beroerder werd.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

crizyz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:28:
[...]

Lol, ik krijg gewoon een algemene pagina.

Ik bedoelde deze. :p
Ik heb deze gekocht: http://www.vanvoordeelmar...ersterker-4-voudige-r.htm

Had mn bericht nog ge edit maar heb je denk ik niet gezien. ;)
Guardian Angel schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 13:57:
Een versterker is voor zover ik weet, cq. wat men mij vertelde, vaak echt onnodig. Als er een slecht signaal binnenkomt ga je dat signaal versterken oftewel nóg slechter maken.

Wat het effect is op telefonie en internet weet ik niet. Wat ik wel heb kunnen vaststellen is dat bij het analoge TV-signaal, de beeldkwaliteit alleen maar beroerder werd.
Ik zal het zo weten, ga er nu aan beginnen. Ik post hier nog wel wat mn bevindingen zijn.

EDIT:
Alles aangesloten, netjes met fatsoenlijk aansluitmateriaal.
Signaal sterkte van digitale televisie is nu ~75%, signaal kwaliteit staat vast op 100%, flink verbeterd tov voorheen.
On demand werkt nog steeds niet, ondanks dat er maar 1 meter kabel zit tussen mn aop en de mediabox.

Internet werkt goed, alleen niet via de versterker. Heb even contact opgenomen met een deskundige en die gaat as dinsdag contact opnemen met Hirschmann, dit zou namelijk niet moeten kunnen.

Analoge televisie boven is super kwaliteit, dus daar heb ik veel winst behaald.

Al met al ben ik tevreden, het is even wachten op een reactie van Hirschmann mbt internet via hun versterker, en ik zal toch echt contact op moeten gaan nemen met upc, aangezien mijn bekabeling nu 100% zeker goed is en on demand nog steeds niet werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Franko P. op 24-12-2011 16:55 . Reden: Bevindingen gepost ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 22:36
upc versus router. lees tips&trucs december. daar staat veel in hoe van een wan poort op oa de fritsbox een lan poort kan worden gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

mag upc je jaar abbo zomaar met een jaar stilzwijgend verlengen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
racoon schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:38:
mag upc je jaar abbo zomaar met een jaar stilzwijgend verlengen?
Nee, je abo is gewoon per maand opzegbaar na het eerst jaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Franko P. schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 14:06:
[...]

Ik heb deze gekocht: http://www.vanvoordeelmar...ersterker-4-voudige-r.htm

Had mn bericht nog ge edit maar heb je denk ik niet gezien. ;)

[...]

Ik zal het zo weten, ga er nu aan beginnen. Ik post hier nog wel wat mn bevindingen zijn.

EDIT:
Alles aangesloten, netjes met fatsoenlijk aansluitmateriaal.
Signaal sterkte van digitale televisie is nu ~75%, signaal kwaliteit staat vast op 100%, flink verbeterd tov voorheen.
On demand werkt nog steeds niet, ondanks dat er maar 1 meter kabel zit tussen mn aop en de mediabox.

Internet werkt goed, alleen niet via de versterker. Heb even contact opgenomen met een deskundige en die gaat as dinsdag contact opnemen met Hirschmann, dit zou namelijk niet moeten kunnen.

Analoge televisie boven is super kwaliteit, dus daar heb ik veel winst behaald.

Al met al ben ik tevreden, het is even wachten op een reactie van Hirschmann mbt internet via hun versterker, en ik zal toch echt contact op moeten gaan nemen met upc, aangezien mijn bekabeling nu 100% zeker goed is en on demand nog steeds niet werkt.
Meten is weten, een signaal kan ook TE sterk zijn.

Internet kan prima werken achter een retourgeschikte versterker. Wat zijn nu je signaalwaardes van je modem en is de versterker goed ingesteld? Bij sommige versterkers moet je (actieve) retourband afzonderlijk inschakelen.
Maar ook dan is het nog altijd opletten, een superlage retourband is natuurlijk mooi, maar te laag is niet beter: signaal/ruis is dan vaak beroerder doordat het verschil vrij laag is. Ideaal is een upstream van 40-45dbmv

Het kan nu ook zijn dat je downstream gewoon veel te hoog je modem inkomt doordat ie achter een versterker hangt. Een DATA uitgang op een AOP heeft vaak 10db demping op de downstream en laat de upstream gewoon door (naja, 1db verlies ofzo).

Ik heb zelf mn modem ook achter een versterker zetten, maar moest de downstream wel 10db dempen, terwijl de upstream prima was. Ik zit nu op 7dBmV down, 41 dBmV upstream.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 24-12-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

dion_b schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:39:
[...]

Nee, je abo is gewoon per maand opzegbaar na het eerst jaar.
Met 1 grote maar (en dat zeggen ze vaak tussen neus en lippen door). Elke wijziging op je contract houdt in dat je contract opnieuw voor een jaar ingaat :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

DJSmiley schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:45:
[...]

Meten is weten, een signaal kan ook TE sterk zijn.

Internet kan prima werken achter een retourgeschikte versterker. Wat zijn nu je signaalwaardes van je modem en is de versterker goed ingesteld? Bij sommige versterkers moet je (actieve) retourband afzonderlijk inschakelen.
Maar ook dan is het nog altijd opletten, een superlage retourband is natuurlijk mooi, maar te laag is niet beter: signaal/ruis is dan vaak beroerder doordat het verschil vrij laag is. Ideaal is een upstream van 40-45dbmv

Het kan nu ook zijn dat je downstream gewoon veel te hoog je modem inkomt doordat ie achter een versterker hangt. Een DATA uitgang op een AOP heeft vaak 10db demping op de downstream en laat de upstream gewoon door (naja, 1db verlies ofzo).

Ik heb zelf mn modem ook achter een versterker zetten, maar moest de downstream wel 10db dempen, terwijl de upstream prima was. Ik zit nu op 7dBmV down, 41 dBmV upstream.
Ik heb nog niet gemeten, heb aansluiting 1 met de laagste versterking gebruikt voor het modem, zoals ook aangegeven door de fabrikant.
Na het aanzetten van het modem gaan normaal de 4 ledjes voorop 1 voor 1 knipperen en dan branden.
Nu bleef hij hangen bij US, deze bleef knipperen. Power en DS branden wel continu.

In ieder geval bedankt voor je uitleg, ik neem dit mee bij het meten. :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

BtM909 schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 17:48:
[...]

Met 1 grote maar (en dat zeggen ze vaak tussen neus en lippen door). Elke wijziging op je contract houdt in dat je contract opnieuw voor een jaar ingaat :)
Bij elke wijziging in de context van topic? Ja.
Bij èlke wijziging? Nee.

Extra zenderpaketten zijn maandelijks opzegbaar, als je iets aan snelheid van internet of basis tv pakket verandert zit je er inderdaad voor 12 maanden aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Heb al wat gegoogeld maar kom erg oude berichten tegen... Nog maar eens de aloude vraag...

Staat 25 inkomend aan? Oftewel, kan je makkelijk je eigen mailserver draaien bij UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crizyz schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 20:23:
[...]

Bij elke wijziging in de context van topic? Ja.
Bij èlke wijziging? Nee.

Extra zenderpaketten zijn maandelijks opzegbaar, als je iets aan snelheid van internet of basis tv pakket verandert zit je er inderdaad voor 12 maanden aan vast.
Ik zie toch wijziging van 't contract. De extra zenderpakketten worden verkocht als add-on services en veranderen het contract niet.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de meeste versterkers kun je de sterkte hoger of lager zetten, dan is t een beetje spelen totdat je een goed resultaat ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Okay, vraagje :). Wij zijn vandaag geswitched van 30/3 naar 50/2,5 voor een iets lagere prijs. Hier zat ook een gratis WiFi-modem bij: de Cisco EPC3925. Momenteel zitten we op de WLAN/routerloze versie van deze Cisco (EPC3212). Nu blijkt het tot mijn verbazing NIET mogelijk om dit ding gewoon in bridge mode te zetten en heel het routing/NAT/WLAN-gebeuren uit te schakelen. DMZ is mogelijk maar niet fijn en technisch inferieur aan een echte modem. Het is wat mij betreft geen optie mijn eigen router niet langer te gebruiken (dual band, dual radio 802.11N met erg goede wireless performance).

Nu had ik daarover even met UPC gebeld en het was geen probleem om ons huidig modem te behouden, maar ik wil voordat ik de nieuwe modemrouter retour afzender stuur, wel even vragen of jullie nog nadelen zien aan het behouden van mijn huidige modem.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
HarmoniousVibe schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:44:
Okay, vraagje :). Wij zijn vandaag geswitched van 30/3 naar 50/2,5 voor een iets lagere prijs. Hier zat ook een gratis WiFi-modem bij: de Cisco EPC3925. Momenteel zitten we op de WLAN/routerloze versie van deze Cisco (EPC3212). Nu blijkt het tot mijn verbazing NIET mogelijk om dit ding gewoon in bridge mode te zetten en heel het routing/NAT/WLAN-gebeuren uit te schakelen. DMZ is mogelijk maar niet fijn en technisch inferieur aan een echte modem. Het is wat mij betreft geen optie mijn eigen router niet langer te gebruiken (dual band, dual radio 802.11N met erg goede wireless performance).

Nu had ik daarover even met UPC gebeld en het was geen probleem om ons huidig modem te behouden, maar ik wil voordat ik de nieuwe modemrouter retour afzender stuur, wel even vragen of jullie nog nadelen zien aan het behouden van mijn huidige modem.
De EPC3212 werkt prima met die snelheden. Heb hem zelf met 60/6. Zou gewoon je huidige houden als je je eigen router wilt gebruiken.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Nou laat ik eens onze situatie schetsen.
Ik en mijn vriendin hebben 2 a 2.5 weken geleden door gegeven dat we gaan verhuizen, dit is goed door gekomen bij UPC.
We wilden dus dat vrijdag als het signaal word overgezet er ook even een monteur langs komt om alles goed aan te sluiten, in ons oude appartement zit nog de apperatuur vast in de meterkast( ik bedoel dan niet het modem) maar aangezien wij niet wisten( was niet duidelijk gemaakt uit correspondentie via mail/brieven) of wij alles uit het appartement moesten mee nemen ja of nee en of men dit zelf bij ons er uit haalt via een monteur ja of nee belde ze naar UPC.

Mijn vriendin heeft eerst 9 min en 40 sec in de wacht gestaan en daarna 45min moeten bellen en 5 mensen binnen upc gesproken en iedereen verbond haar maar door, we hebben alle afdelingen wel gehad denk ik want ze wisten geen oplossing op het probleem en bleven maar leek wel van een blaadje aflezen wat bij haar nogal frustraties opwekte en we snappen dat standaard call center medewerkers wellicht weinig opties hebben maar een leidinggevende spreken kon ook niet en dus voelde het zo dat men niet outside the box of in oplossingen dacht of dit wilde doen en dat is vervelend als je al best lang klant bent.

Wij zijn nu al bijna 6 jaar klant bij UPC en blijkbaar was het zo dat ook al zijn we zo lang klant dat er geen monteur langs kon komen want deze kon niet ingeplanned worden omdat we op ons nieuwe adres niet als klant staan ingeschreven?
Dit laat het systeem van UPC blijkbaar niet toe , dit is iets wat wij als zeer vreemd ervaren, de ene medewerker gaf aan haal alles zelf maar uit de meterkast dan sturen we over +-2 weken wel een monteur langs op jullie nieuwe adres, de ander gaf aan dat mag je zelf niet doen en die monteur inplannen zou aangezien jullie al lang klant zijn geen probleem moeten zijn.

Oftewel veel tegenstrijdige reacties van verschillende medewerkers, afijn.. na 45min en veel belkosten en verschillende mensen kan het blijkbaar gewoon weg niet.. hebben meer mensen dit mee gemaakt en hier ervaringen mee?
Ik heb dit nog nooit mee gemaakt eerlijk gezegd en het service niveau vinden wij dan ook bedroevend in deze case.
We vragen ons ook echt af hoe het nu exact zit.. wellicht dat de mensen dit hier weten.
We zullen nu dus enkele weken geen gebruik kunnen maken van de diensten maar wel moeten betalen..
En even duidelijk, we kunnen echt wel zelf een mediabox etc aansluiten maar dit gaat ons toch wel wat verder dan dat..

Ik vraag me sowieso af of dit bij andere providers ook zo gaat.. of dat dit ook op een makkelijkere/meer service gerichte manier kan of dat dit over het algemeen op deze manier te werk gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 03-01-2012 19:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 09:35
Ik zou alles gewoon eruit halen en meenemen maar misschien kun je een foto nemen van de situatie, dan is het makkelijker te beoordelen. En als tweaker laat je toch geen monteur langskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

he niet iedereen over 1 kam scheren he,ik weet enorm veel van pc's af( wat bij elkaar past/prijs prestatie verhoudingen etc) maar heb 2 linkse handen.. of nee 2 linkse voeten en geen enklel inzicht wat dat betreft lol.. ;)!mijn vriendin idem dito, en het gaat ons er meer om dat je mag verwachten dat UPC wel service verleent en duidelijkheid schetst en dat gebeurd gewoon niet.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Als je eens iets duidelijker maakt over welke apparatuur je het nu precies hebt. Kan er misschien ook eerder iets gezegd worden over wat te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ben het ook helemaal met je eens wat betreft UPC, je mag best wat service verwachten maar dat gaat soms moeilijk. Voor de betere service kun je het best bij een UPC Service Center langsgaan, daar hebben ze wel verstand van zaken.
(En dat van tweaker was natuurlijk cynisch bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

crizyz schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:59:
Als je eens iets duidelijker maakt over welke apparatuur je het nu precies hebt. Kan er misschien ook eerder iets gezegd worden over wat te doen. :)
Klein wit kastje waar catv isolator op staat( en waar allerlei bedrading in zit en naar boven en onder doorloopt),+modem en router maar die kunnen we zo los halen zo te zien
Het gaat ons buiten dit ook meer om het gehele beeld wat wij schetsen, is dit de normale gang van zaken wat wij mogen verwachten van upc? want ik vind het bizar voor woorden eerlijk gezegd..
crispo schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:01:
Ben het ook helemaal met je eens wat betreft UPC, je mag best wat service verwachten maar dat gaat soms moeilijk. Voor de betere service kun je het best bij een UPC Service Center langsgaan, daar hebben ze wel verstand van zaken.
(En dat van tweaker was natuurlijk cynisch bedoeld)
Weet ik dat je het cynischbedoelde ;)
Tja service of geen service.. ik denk dat het net is wie je te spreken krijgt, een jaar terug was er ook iets totaal mis gegaan en werd het direct opgelost, het kan dus wel maar je moet maar net die persoon treffen die outside the box kan/wil/mag denken.

[ Voor 51% gewijzigd door pino85 op 03-01-2012 15:13 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Bij UPC wel ja, op chelloo.com staan genoeg klachten over de service. Ik heb zelf eigenlijk geen negatief oordeel maar het scheelt als je er zelf iets van af weet. Maar wil je het bij een klacht houden of wil je ook geholpen worden (want met een klacht kan ik natuurlijk niks)?
Het witte kastje waar je het over hebt, als deze vastzit gewoon en er ongeveer zo uitziet, lekker laten zitten. Voor de rest neem je gewoon alles mee dat je los kan halen zonder schroevendraaier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dat kastje is het inderdaad.. maar als we dat moeten laten zitten hoe krijgen we dan ooit een signaal op het nieuwe adres?
Zal dan alsnog een monteur voor moeten komen neem ik aan..
Want daar zit gewoon geen enkele upc apparatuur, en men gaf ons aan dat deze er uit moest worden gehaald |:(
En de ander weer dat dit twijfel achtig was of niet zou moeten etc..
Dus ja, ik wacht even wat andere reacties af en heb upc maar gemailed want dat bellen kost ons te veel geld en kwa duidelijkheid heeft het ons niets gebracht.

[ Voor 121% gewijzigd door pino85 op 03-01-2012 15:39 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Maar er is wel kabel op je nieuwe adres? Want zolang er ergens een coax kabel uit de grond/muur komt is het geen groot probleem tv/radio/internet te krijgen. Kun je beschrijven hoe de nieuwe situatie er uit ziet?

edit: komt er een monteur langs op je nieuwe adres of wíl je dat er eentje komt? Want als er eentje langskomt zal die vast wel genoeg spullen meenemen om het een en ander aan te sluiten.

[ Voor 71% gewijzigd door crispo op 03-01-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Er ligt gelukkig wel ergens in het huis coax, en de monteur tja kost ons blijkbaar weer 49 euro of 39 euro( weet zo niet exact wat) en dat is iets dan proberen we het wel eerst zelf..

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Je betaalt ook al belachelijk veel voor de zogenaamde 'verhuiskosten' en daar krijg je eigenlijk niks voor terug (is alleen maar administratief). Wat je beter had kunnen doen (ja te laat, sorry) was opzeggen en op je nieuwe adres opnieuw aanmelden. Weet niet wat voor abonnement je hebt maar ze hebben vaak best goeie aanbiedingen waardoor je misschien ook nog goedkoper uit bent. En je had nieuwste spullen (modem/router/mediabox) gekregen. Ik zou zeggen, als je in de buurt woont van een UPC winkel (zie hier), ga daar even langs en zorg dat ze je helpen.

Hier trouwens nog een topic over je probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1145882. Je moet dus even goed kijken wat je in je nieuwe huis hebt liggen, als dat alleen een groene kabel is die uit de muur komt, moet je daar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tja we zitten aan een contract vast dus uitkopen zou de enige optie zijn als we wilden opzeggen.
Wat mijn vriendin alsnog wil overwegen omdat ze hier nogal geïrriteerd door is hoe alles verloopt bedoel ik dan maar goed dat trekt wellicht ook weer bij.
We wonen zo'n 15km straks van Eindhoven vandaan dus wellicht is dat nog idd een betere optie om daar het probleem even voor te leggen.
kwa aanbieding hebben we niets te klagen dat zit gewoon goed.
Er komt in de woonkamer een groene kabel uit de muur.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat kastje dat een paar post geleden een plaatje van voorbij kwam leek op een AOP (Abonnee OvernamePunt), maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als dat het inderdaad is màg je daar zelfs niet aan gaan zitten te klooien.

Als er in de woonkamer een groene kabel uit de muur komt zonder wandcontactdoos (WCD) dit ook even aangeven bij UPC. In principe wordt hier namelijk een andere monteur op afgestuurd dan een installatiemonteur. Als een installatiemonteur komt en vaststelt dat hij niks heeft om het op aan te sluiten gaat hij met een beetje pech weer weg zonder iets aan te sluiten (hij kan dan immers ook niet testen of alles werkt of niet). Die laatste zal trouwens 49,- kosten, tenzij je alleen digitale tv afneemt, dan is het 39,-. Normaal gezien heb je bij een verhuizing ook recht op de installatiegarantie, wat betekent dat je deze 49,- euro ook kan declareren erna. Kan ook zijn dat deze uberhaupt niet in rekening wordt gebracht, hangt er een beetje vanaf (verandert nogal eens).

Over dat mailen, dat is je goed recht, maar verwacht er niet te veel van. Mijn ervaring is dat het via de telefoon veel sneller op is gelost. En ja, je kunt altijd pech hebben met de persoon die je aan de lijn krijgt. Willen besparen op de telefoonkosten is een van de slechtste dingen die je kan doen denk ik, als telefonist merk je het namelijk wel als een klant daardoor geïrriteerd raakt en ga je het gesprek sneller af willen ronden, waardoor je vaak minder goed op het probleem zelf ingaat. Je kunt beter 20 minuten langer bellen dan nog 3x 20 minuten te moeten bellen. ;)

Kijk ook even voor de zekerheid of er geen aansluitpunt in de meterkast is. In principe is het zo groene kabel=upc kabel, maar er zijn altijd uitzonderingen. Zou dus lullig zijn als je er vanuit gaat dat je AOP in de woonkamer zit terwijl deze door een vroegere bewoner zelf door is gelust met een groene kabel vanaf de meterkast.

Edit: oh, en als je je onvrede wil uiten, maak duidelijk dat het naar upc gericht is, niet op de persoon zelf spelen. Op die manier voorkom je dat je minder goed geholpen wordt. Iemand van de technische dienst bijvoorbeeld kan er weinig mee dat jij het niet eens bent met de gang van zaken, behalve je eventueel doorverbinden naar klachten oid. Met andere woorden, houd het technische probleem zo veel mogelijk gescheiden van jouw eventuele probleem met de regeltjes van upc zelf.

Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door crizyz op 03-01-2012 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Hebben we zeker wat aan, ik snap ook dat bepaalde personen niets kunnen doen echter kan ik gewoon weg niet begrijpen dat je van het kastje naar de muur word gestuurd en weer terug... doorverbinden is logisch maar 5 a 6 x? blijkbaar is het moeilijk ook voor de medewerker(s) om de juiste afdeling/persoon te vinden die ons duidelijk te woord kon staan en stellen wij 2 extreem moeilijkee vragen waarvan het antwoord niet bekend is en men daarom maar wat roept, anders zouden de medewerkers wel op 1 lijn zitten?

Je zou misschien kunnen of mogen verwachten dat ze na die lange tijd een gesprek te hebben gehad wellicht dan zeggen weet u wat ik ga het even rond vragen we bellen u later vandaag of morgen even terug met hoe het nu exact zit, ze hebben immers al onze gegevens.( mailen kan ook natuurlijk)
Dit is helaas niet gebeurd, maar daarmee kom je de klant toch wat meer tegemoet en hierdoor word het probleem alvast uit handen genomen als dat wel was gebeurd, want zeg nu zelf bijna een uur bellen wat denk je dat dat extra kost als je met gsm belt omdat er nog geen vaste telefonie is aangesloten.
Je hebt wel gelijk dat bellen wellicht beter is dan mailen echter als het wederom van het kastje naar de muur gestuur is, wat hebben we daar dan aan? kost gewoon geld en levert niets op( tot nu toe dan) wellicht is het morgen anders..
We zullen morgen als we weer in het huis zijn nog eens goed kijken maar de meer technische mensen in de familie zagen geen aansluiting daar zitten, dus to be continued.

Overigens als het klopt wat je zegt en je mag er niet aan gaan zitten waarom men bij UPC ons dat aan geeft dan is mij niet echt duidelijk, al waren de reacties verschillend dus dat geeft gewoon weg verwarring bij ons en het zou gewoon foutieve informatie zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 03-01-2012 19:15 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBlokkertje
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 22:23
In Haarlem totale Blackout wat betreft UPC. Hele straat zit zonder inet dit tv en analoog. Gaat in ieder geval om kleine houtstraat postcodes 2011DH en 2011DS. Liep net langs een UPC kastje en daar lag de front Panel van af. Hoop monteur aan de slag geweest of toch vuurwerk :'s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

pino85 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:16:
Mijn vriendin heeft eerst 9 min en 40 sec in de wacht gestaan en daarna 45min moeten bellen en 5 mensen binnen upc gesproken en iedereen verbond haar maar door....

afijn.. na 45min en veel belkosten......
Dan bel je toch voortaan hun gratis nummer 1200.

Dit werkt alleen voor UPC-abonnees en vanaf de eigen vaste telefoon of die van een andere UPC-abonnee. En ja, dit is nieuw per 1.1.2012.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Dit werkt alleen voor UPC-abonnees en vanaf de eigen vaste telefoon of die van een andere UPC-abonnee. En ja, dit is nieuw per 1.1.2012.
Als ik bel alleen voor zakelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CBlokkertje schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:55:
In Haarlem totale Blackout wat betreft UPC. Hele straat zit zonder inet dit tv en analoog. Gaat in ieder geval om kleine houtstraat postcodes 2011DH en 2011DS. Liep net langs een UPC kastje en daar lag de front Panel van af. Hoop monteur aan de slag geweest of toch vuurwerk :'s.
Als zelfs analoog eruit ligt dan moet er wel serieus wat gebeurd zijn ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Fatal Mind schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:23:
[...]
Als ik bel alleen voor zakelijk ?
Ik neem aan voor alle abonnees, privé én zakelijk.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Guardian Angel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:04:
[...]

Zijn we nu ook achter gekomen dat dit kan.. alleen is telefonie al afgesloten lol..
Nou ja morgen maar bij de moeder van mijn vriendin proberen.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Niet online
Guardian Angel schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:37:
[...]

Ik neem aan voor alle abonnees, privé én zakelijk.
Ik krijg alleen maar keuze menu 1: Als u zakelijke klant ben, blah blah

Vreemd. misschien nog een work in progress ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40
@pino85: ik snap je frustratie, maar als je aan de telefoon net zoveel informatie geeft als hier op het forum dan begrijp ik wel enigszins waarom je niet verder komt. Je schrijft namelijk wel veel, maar harde bruikbare data zit er vrijwel niet tussen.

Een foto van je oude en nieuwe situatie zou hier bijvoorbeeld al enorm helpen.

Als je ergens signaal hebt dan is het vrij eenvoudig om in elk geval te testen of alles werkt. In mijn ervaring heb je de meeste rommel ook helemaal niet nodig. (Later kun je het altijd nog fatsoeneren.)

Verhuis je binnen dezelfde stad? Dan werkt met wat mazzel je modem direct na verhuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 03-01-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
ik heb nu al meer als een week last van dat mijn verbinding elke 30 minutens (+/- 5min maar meestal vrij precies) er 3 keer achter elkaar even uit is (modem geeft on-line aan, maar krijg ping timeuits.)
eerst 1 of 2 time-outs, dan 2, en dan 2 of 3. elke keer met ongeveer 6-7 goede pings ertussen.

zeker die laatste is minder want dat is precies lang genoeg om uit de battlefield3 server gegooid te worden... :(

modem reset, server reset, server eruit rechtstreeks aan de computer, andere coax ect allemaal geen enkel effect. digitale tv en bellen (andere modem) doen het prima

UPC gebeld zaterdag, en aankomende zaterdag komt er een monteur.
maar nu sprak ik een mede stagiaire hier die in de buurt woont, en die had het zelfde gemerkt.
dan heeft bij mij de modem vervangen niet zo veel zin, en heb geen zin om tot zaterdag te wachten als het toch geen zin heeft.

dus ik vroeg me af zijn er meer mensen die er last van hebben toevallig in noord-eindhoven/woensel west?
ik heb al een constante ping gedaan met pingpotter (naar upc.nl) waarop je de timeouts kan zien elke 30 min die kan ik nog toevoegen aan de post als ik weer thuis ben.
dan ga ook even kijken of ik er achter kan komen waar de verbinding stopt. (bij mijn modem, of verder in het chello upc netwerk)

edit: de eerste hop na mijn server is al onbereikbaar dan. dus modem of modem verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/v.verheijen/connectie-issues.png

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 04-01-2012 19:50 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Countess schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:54:
ik heb nu al meer als een week last van dat mijn verbinding elke 30 minutens (+/- 5min maar meestal vrij precies) er 3 keer achter elkaar even uit is (modem geeft on-line aan, maar krijg ping timeuits.)
eerst 1 of 2 time-outs, dan 2, en dan 2 of 3. elke keer met ongeveer 6-7 goede pings ertussen.
[..]

dus ik vroeg me af zijn er meer mensen die er last van hebben toevallig in noord-eindhoven/woensel west?
[..]
Redelijk Noord hier (Vaartbroek / Heesterakker), maar geen last van bovenstaand probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Rukapul schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 23:00:
@pino85: ik snap je frustratie, maar als je aan de telefoon net zoveel informatie geeft als hier op het forum dan begrijp ik wel enigszins waarom je niet verder komt. Je schrijft namelijk wel veel, maar harde bruikbare data zit er vrijwel niet tussen.

Een foto van je oude en nieuwe situatie zou hier bijvoorbeeld al enorm helpen.

Als je ergens signaal hebt dan is het vrij eenvoudig om in elk geval te testen of alles werkt. In mijn ervaring heb je de meeste rommel ook helemaal niet nodig. (Later kun je het altijd nog fatsoeneren.)

Verhuis je binnen dezelfde stad? Dan werkt met wat mazzel je modem direct na verhuizing.
We hebben al een elektricien in de kennis kring de situatie uitgelegd, deze loopt alles na dus wat dat betreft word het wel opgelost, althans daar gaan we van uit.
En aan de telefoon, ik heb niet gebeld dat heeft mijn vriendin gedaan en ze heeft harde data gegeven.

Mijn vriendin heeft alles het zelfde uitgelegd en bij UPC begreep men wel degelijk wat de situatie was en men gaf dit ook aan richting haar, alleen kon men geen duidelijk antwoord geven omdat de call center medewerkers het niet zeker wisten vandaar 5x het heen en weer geschakel tussen afdelingen, dus of het moeilijk te begrijpen is? ik denk van niet alleen sprak men elkaar wel tegen omdat de kennis gewoon ontbrak, op het chelloo forum begreep men het ook direct wat het probleem was en ik heb een webcare medewerker benaderd en we zullen wel zien wat hij/zei gaat aan geven, de reacties zijn nu iig vooral laat dat apparaat in je oude woning zitten en de meerderheid van de upc medewerkers geven het tegen over gestelde aan.
Morgen kan mijn vriendin bij haar ouders nog 1x bellen en dan vragen of ze iemand te spreken kan krijgen die wat meer verstand heeft van dit soort zaken dan de personen die je als eerste lijn te spreken krijgt.
Foto's maken kan nu helaas niet en kon ook niet, met de verhuizing is de camera helaas gesneuveld.. en onze gsm's zijn nog oldskool dus daar schiet niemand iets mee op .

PS: Ik snap wel dat er veel instaat maar het dat ook meer op emoties gebaseerd is en dat komt ook omdat de frustraties op moment van schrijven een beetje hoogtij vierden dus vandaar dat er niet veel * harde data* instond, nu is het wat gezakt en dienen we gewoon ons contract uit en stappen dan over naar onsbrabant net.
Ik laat nog wel weten hoe het nu exact zat en of we het apparaat er nu uit moesten halen /laten zitten of wat de bedoeling was.

[ Voor 57% gewijzigd door pino85 op 04-01-2012 19:44 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ik heb al 4 maande problemen met de verbinding, ik kan zelden langer dan 30 minuten aaneengesloten internetten zonder dat de verbinding weg valt. De verbinding met de router blijft altijd goed dus het zal niet daar aan liggen.
Ze hebbend e modem wel een keer vervangen, maar als daar het probleem nooit gezeten heeft was dat nogal nutteloos (dat kon ik ze zo ook wel vertellen).

Als ik uTorrent aanzet met 20 verbindingen stopt hij er sowieso mee (voorheen 100 verbindingen probleemloos). Maar als ik dat uitlaat net zo goed problemen, skype aanzetten geeft al problemen...

Bellen lijkt weinig zin te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thruhge
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-08-2021
Hallo Bender, Countess

Ik heb er ook last van sinds eind november en heb al heel telefoontjes gepleegd met UPC.
Het is een collectief probleem bij UPC. In de regio Arnhem wordt het als collectieve storing aangegeven als je je postcode intypt.

Kijk eens op het forum van UPC: http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=6584&tstart=0

Daar zie je een heleboel van dit soort meldingen, join the club zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
het laatste bericht in die thread die vandaag gepost is geeft wat hoop
Re: Om de 10 a 20 minuten valt internet even weg (100 procent packetloss)
Geplaatst: 5-jan-2012 12:52 reactie op: bambam1979 reactie op: bambam1979
Heb zojuist maar weer eens gebeld. Ze erkennen dat het een probleem is waar meerdere mensen last van hebben en ze zijn 'dicht bij het oplossen' van het probleem. Ik moest ze nog 24 uur geven.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nou ik heb goed nieuws, via chelloo forum had ik ook een topic geopend en een webcare medewerker benaderd( gisteren) hij heeft vandaag gebeld en we hebben uiterlijk Dinsdag weer internet etc op de nieuwe woning omdat hij morgen een monteur in gaat plannen met spoed.
Het apparaat in de meterkast moeten we er idd niet uit halen, hij gaf ook aan dat er paar fouten gemaakt zijn vanaf hun kant en gaat nadat alles werkt kijken hoe hij ons financieel tegemoet kan komen.
Het hele proces zal hij persoonlijk in de gaten houden, we zijn dus content hoe men dit alesnog heeft opgelost, een pluim voor deze webcare medewerker.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Webcare is altijd dik in orde. Tot nu toe twee keer mee te maken gehad en alles is vlot geregeld en ze komen hun afspraken ook echt na. Werd zelfs naderhand nog eens gebeld om te vragen hoe het nu ging en of alle problemen echt voorbij waren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

He Cloud,

Ja dat is zeker zo, dat webcare team verdient gewoon een compliment wat mij betreft, alleen het is anderzijds jammer dat het niet gewoon op te lossen is met de mensen die je daadwerkelijk te spreken krijgt als je naar upc belt en dat het via deze wegen moet maar ik ben blij dat ze zo snel actie hebben ondernomen.
Binnen 10 min nadat ik contact had gelegd met de medewerker werd mijn vriendin al gebeld, nou daar stonden we wel even van te kijken.
De webcare medewerker gaat ons ook nog bellen nadat alles achter de rug is heeft hij aan gegeven.
Dus onze frustraties etc zijn nu wel zo goed als weg genomen en alles is eindelijk duidelijk.
Hij gaf ook aan dat men Intern deze case nog eens helemaal gaat nalopen, want dit had blijkbaar zo makkelijk allemaal verkomen kunnen worden.
1 ding is zeker, mocht er ooit nog iets zijn nemen we contact via webcare op, dat is en goedkoper en onze ervaring tot nu toe dan beter kwa hulpverlening en sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 05-01-2012 18:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nog even een korte update:

De webcare medewerker belde vandaag om te vertellen dat de monteur alles vandaag al komt aansluiten en niet pas maandag of dinsdag, nou helemaal toppie dus, problemen opgelost!

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 06-01-2012 11:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Cloud schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:49:
Dat je de NAT niet uit kunt schakelen klopt inderdaad. Wat ik zelf doe om een modem te 'simuleren' is dus alle filtering/firewall toestanden op de TWG870 uitzetten, en een DMZ host kiezen; stel 192.168.100.111. Of die DMZ na het uitschakelen van alle filtering op de TWG nodig is, weet ik niet; maar ik wil een zo clean als mogelijke verbinding naar mijn router. :)

Het modem sluit ik nog steeds op de WAN poort aan van mijn eigen router. De router geef ik dan een vast ip adres (diezelfde 192.168.100.111) en de DNS servers vul ik toch altijd zelf in met mijn eigen keuzes. Maar ook die zou je zo van je TWG over kunnen nemen. Op deze manier worden alle verbindingen vrijwel (of geheel?) ongefilterd doorgegeven naar je router en gebruik je de TWG dus effectief als modem. Feit blijft natuurlijk wel dat je router het externe ip niet zal zien, dus het lijkt wel wat gek. :)
Beetje late reactie, maar alsnog bedankt voor deze howto. :)

Ik heb gisteren ook een Thomson TWG870U gekregen, maar deze modem kan niet overweg met PC's die je een vast IP hebt gegeven. Deze krijgen dan geen werkende internetverbinding. :(
Is ook een bekend probleem met deze modem, btw

Met jouw howto kan ik gewoon mijn Linksys WRT320n router blijven gebruiken en dus ook al mijn PC's een vast IP geven, en port forwarding werkt gewoon zoals het hoort.
Je moet wel de Thomson en Linksys elk een ander subnet geven als je deze configuratie gaat gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 07-01-2012 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Zou je modem proberen om te ruilen voor een Cisco EPC3212 (niet de EPC3925!!). Deze heeft slechts één ethernetpoort, geen WLAN en draait dus sowieso in bridge mode.

Ook een tip voor de rest: als je in wilt gaan op een abo met gratis WiFi, maar je wilt wel je eigen modem behouden, vraag dan expliciet om de EPC3212 ipv de EPC3925. Overigens heb ik niet het idee dat de router- en WiFi-functionaliteit van de EPC3925 slecht is, maar als je je eigen apparaat wilt blijven gebruiken moet je geen modem hebben waarbij de router niet uit kan.

Overigens weet ik niet hoe snel die EPC3212 is. Hij gaat in ieder geval tot 60Mbit, maar het is mogelijk dat je voor 90/120Mbit een ander modem nodig hebt (waar wellicht geen routerloos alternatief voor wordt geleverd helaas).

Ik vind het ontzettend jammer dat er niet gewoon een vinkje kan worden ingebakken waarmee je de router- en AP-functionaliteit kunt uitzetten. Dan is het probleem ook opgelost. Hij kan standaard gewoon aan staan (dat is wel handig voor ADSL-overstappers), maar geef mensen op z'n minst de keuze om hem uit te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-01-2012 07:19 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
HarmoniousVibe schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 07:13:
Zou je modem proberen om te ruilen voor een Cisco EPC3212 (niet de EPC3925!!). Deze heeft slechts één ethernetpoort, geen WLAN en draait dus sowieso in bridge mode.

Overigens weet ik niet hoe snel die EPC3212 is. Hij gaat in ieder geval tot 60Mbit, maar het is mogelijk dat je voor 90/120Mbit een ander modem nodig hebt (waar wellicht geen routerloos alternatief voor wordt geleverd helaas).
Gewoon bellen en vragen of je kan omruilen voor een 3212 en zeggen dat de Thomson niet goed werkt (ik had het via de webcare dienst geregeld op de chelloo forum).

De 3212 wordt ook geleverd bij 120Mbit abo's, volgens specs zal de 8 downstream kanalen snelheden tot 340Mbps aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ah ok, waar wordt die Thompson dan voor geleverd? Of hebben ze gewoon een aantal type modems parallel lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Laatst online: 02-12-2024
Upc heeft dat altijd, ze leveren van tijd tot tijd andere batches modems. In dit geval denk ik om hun alles in 1 pakket aantrekkelijker te maken leveren ze de Thompson met wifi. Maar het kan zo zijn dat ze de 3212 niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
Wat zijn de ervaringen van upc internet 50mb/s (+ digitale tv) en het gebruik icm draadloos internet. Zit in een huur appartement en hier hebben ze geen netwerkkabels/verbindingspunten gelegd. Ik geloof dat ik nu verplicht een draadloze usb-wifi ontvanger aan mijn pc (geen laptop) moet koppelen.
Kan ik een stabiele 50 mb/s (downl.) dan nog halen of kan ik beter voor het 25 mb/s-abbo gaan omdat ik de 50 mb/s te nimmer nooit zal halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Wat betreft de tip om mijn modem te ruilen voor een Cisco: Alles werkt nou prima, ook portforwarden, dus ik laat het maar even zo.

Mocht ik ooit problemen krijgen, dan weet ik nu om welke Cisco ik moet vragen. ;)
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
ze hebben bij mijn dus vanochtend de modem omgeruild (of eigenlijk 2 modems... internet en telefonie zitten nu weer op 1 apparaat. cisco 3212)

de monteur zei meestal ben je binnen een half uur tot een uur weer on-line... 3 uur later, niet online.

maar het kan 24uur duren zegt hij...
maar nu krijg ik dus enkel een 10.15.x.x adres van mijn modem (ook na reset). kan dat kloppen of kan ik er al vanuit gaan dat ze iets fout hebben gedaan en ik moet gaan bellen?
want volgens mij zijn die 10. adressen enkel voor de media-boxen.

edit: hij doet het. modem wat langer van de stroom gehad en weer ingestoken en hu heb ik een normaal IP en kan weer zonder telefoon op internet. ga nu pingplotter aanzetten om te kijken of het geholpen heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Countess op 07-01-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

B2

wa' seggie?

Ik heb al een tijdje last van trage verbindingen tussen mijn VPS bij OVH en UPC. Dit heb ik aangekaart bij UPC, een tijd lang niks gehoord, maar gisteren kreeg ik onderstaande reactie.
OVH heeft geen directe peering relatie met UPCNL, zoals veel andere services dat wel hebben. OVH routeert het verkeer naar UPCNL via routes die ook voor ander verkeer gebruikt wordt, waardoor je niet altijd de snelheden behaalt die je in dit geval via XMS wel behaalt. Door zowel het management als de operatie is bevestigd dat er géén netwerkmanagement wordt toegepast door UPC, de snelheden kunnen daar dus niet onder lijden.
UPC legt de schuld bij OVH neer, OVH heeft trage routes. Feitelijk ligt het probleem bij UPC, zij willen namelijk dat OVH betaald voor het data verkeer wat UPC klanten genereren.
UPC wordt elke maand door de kabel klanten betaald voor de internet toegang van bijvoorbeeld 60 of 120 megabit maar dit is geen obstakel om jouw verbinding indirect af te knijpen. Zij vinden dat klanten met een VPS bij OVH hun netwerk vervuilt. Ik betaal OVH en ik betaald UPC. Als ik ook OVH extra zou moeten betalen zodat zij UPC kunnen betalen, dan betaal ik UPC dus dubbel voor mijn internetverkeer. Ik zou voor verzenden en ontvangen moeten betalen, dat is hun uiteindelijke doel.

OVH werkt natuurlijk niet mee aan "afpersing" ("of flink betalen of slechtere verbindingen", dit gaat recht tegen het open internet in) en stuurt het verkeer over de voor hen goedkoopste alternatieve connectie. Het zou voor alle partijen goedkoper zijn om een private peer op te zetten in bijvoorbeeld Amsterdam, London en Frankfurt, waarbij OVH betaald voor transport naar de UPC netwerk kernen en UPC daarna naar de gebruiker thuis. Vooral met deze hoeveelheden verkeer goed betaalbaar. Echter wil UPC dat niet en verkopen ze paid peering tegen een hogere prijs dan transit (global crossing bijvoorbeeld). OVH bespaart zo op kosten en UPC doet dan weer wat terug door die transit lijnen met grote regelmaat vol te hebben zitten en daardoor heb ik als UPC klant weer een trage verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 14:38:
ze hebben bij mijn dus vanochtend de modem omgeruild (of eigenlijk 2 modems... internet en telefonie zitten nu weer op 1 apparaat. cisco 3212)

de monteur zei meestal ben je binnen een half uur tot een uur weer on-line... 3 uur later, niet online.

maar het kan 24uur duren zegt hij...
maar nu krijg ik dus enkel een 10.15.x.x adres van mijn modem (ook na reset). kan dat kloppen of kan ik er al vanuit gaan dat ze iets fout hebben gedaan en ik moet gaan bellen?
want volgens mij zijn die 10. adressen enkel voor de media-boxen.

edit: hij doet het. modem wat langer van de stroom gehad en weer ingestoken en hu heb ik een normaal IP en kan weer zonder telefoon op internet. ga nu pingplotter aanzetten om te kijken of het geholpen heeft.
Countess,

Ik zag je reactie in de thread in tweakers.net en ik heb exact hetzelfde probleem. (verbinding elke 30 minuten ongeveer 5 minuten eruit)

ben al 1 maand bezig om dit opgelost te krijgen.

treed bij mij zowel op in Windows XP, Windows 7, vaste UTP of WIFI, kale install zonder apps het maakt niets uit. Dus denk ik dat het wel bij UPC moet liggen.

Ik zag dat jij een nieuwe cisco 3212 modem hebt gekregen, heeft dit het probleem opgelost?
en zo ja, hoe heb je dit aangepakt met UPC want ik krijg telkens de standaard reply en hoor daarna niks. Zelfs als ik pingplotter plaatjes en ping -t meestuur.

alvast bedankt,

Toine Beunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
hoi toine

ik heb gebeld (als je telefonie van upc hebt: 1200 is gratis), en dit was de eerste suggestie nadat ik had uitgelegd dat ik alle standaard stappen zelf al had ondernomen:
heb de modem gerest, server/router gereset, computer opnieuw opgestart
modem rechtstreeks aan computer gehangen.
en uitgelegd dat alle computers (3 + server) hier op het zelfde moment de zelfde problemen hebben.

maar de nieuwe modem en plaatsen van een klant overname punt (monteur zei dat hier een filter in zit dat ik dus miste) heeft niet geholpen :'(
sta op het punt weer te bellen.

mijn verbinding is niet 5 minuten helemaal weg trouwens. hij is elke keer een seconde of 5 tot 10 weg, 3 keer achter elkaar, en dat elk half uur. precies genoeg om gekickt te worden uit Battlefield3... enorm frustrerend.
maar verder lijkt het wel aardig overeen te komen.

mag ik vragen in welk postcode gebied je zit? in Arnhem zijn ook meerdere mensen met het zelfde probleem, maar zelf zit ik in Eindhoven.
er is een thread over op forum.upclive.nl... maar dat forum is down op het moment.
op chelloo.nl is er ook een thread over. daar hadden mensen het er over dat ze weer 2 dagen geduld moesten hebben, ze hadden al eerder gehoord dat ze nog 1 dag geduld moesten hebben...

ze lijken er aan bezig te zijn dus... maar weten nog niet echt wat het is lijkt het.

edit:
heb gebeld, hij heeft het signaal geboost zegt hij, en als het nog gebeurt mag ik de nieuwe modem terugzetten naar fabrieksinstellingen.
als het niet helpt. moet ik terug bellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Countess op 11-01-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:17:
hoi toine

ik heb gebeld (als je telefonie van upc hebt: 1200 is gratis), en dit was de eerste suggestie nadat ik had uitgelegd dat ik alle standaard stappen zelf al had ondernomen:
heb de modem gerest, server/router gereset, computer opnieuw opgestart
modem rechtstreeks aan computer gehangen.
en uitgelegd dat alle computers (3 + server) hier op het zelfde moment de zelfde problemen hebben.

maar de nieuwe modem en plaatsen van een klant overname punt (monteur zei dat hier een filter in zit dat ik dus miste) heeft niet geholpen :'(
sta op het punt weer te bellen.

mijn verbinding is niet 5 minuten helemaal weg trouwens. hij is elke keer een seconde of 5 tot 10 weg, 3 keer achter elkaar, en dat elk half uur. precies genoeg om gekickt te worden uit Battlefield3... enorm frustrerend.
maar verder lijkt het wel aardig overeen te komen.

mag ik vragen in welk postcode gebied je zit? in Arnhem zijn ook meerdere mensen met het zelfde probleem, maar zelf zit ik in Eindhoven.
er is een thread over op forum.upclive.nl... maar dat forum is down op het moment.
op chelloo.nl is er ook een thread over. daar hadden mensen het er over dat ze weer 2 dagen geduld moesten hebben, ze hadden al eerder gehoord dat ze nog 1 dag geduld moesten hebben...

ze lijken er aan bezig te zijn dus... maar weten nog niet echt wat het is lijkt het.

edit:
heb gebeld, hij heeft het signaal geboost zegt hij, en als het nog gebeurt mag ik de nieuwe modem terugzetten naar fabrieksinstellingen.
als het niet helpt. moet ik terug bellen.
Jammer te horen dat de modem uitwisselen niet heeft gewerkt.

Ik zit in amsterdam noord.

Ik ga nu vannacht een "schone" pingplotter graph maken op 3 machines.
-1 Windows XP op laptop via WIFI met een clean install en 0 applications.
-mijn windows 7 machine met UTP kabel direct op modem.
-Mijn HTPC met windows XP direct aan de modem in safe mode.

Echter het patroon is bijna exact hetzelfde! allen is mijn rode gedeelte wat meer continu (wellicht omdat hij afkapt bij >501 ms en dan een rode balk weergeeft.

Het treed op alle PC's tegelijk op en is als "clockwork" ALTIJD

1) na een eerste losse pingpiek van 1000+ ms waarna de pingtijd snel afneemt naar 100% ping lost.ik zie tijdens dit gebeuren ook de hops
P1129.net.upc.nl
nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net
nl-ams03a-mc1-gi-5-1.aorta.net
chaotisch naar 100% ping lost gaan (> 501 ms) en
2) Daarna in de 3 tot 4 minuten bijna continu 100% ping lost met soms even een tussenpoze net als bij jou maar dan minder lang.vervolgens
3) dan even "destination unreachable" (modem resets?)
4) daarna herstellen alle hops zich van 100%->70%->20%->0% en gaat de ping naar 10-20 ms terug voor 25 minuten.

Het lijkt erop dat downloads (bittorrent) tegelijkertijd (terwijl ping 100% lost) blijven functioneren. !

Ik ga denk ik een technician laten komen. Ik heb geen zin in ellenlange discussies of mailsessies met een helpdesk. Ik ben ICT professional en dit moet ergens in het netwerk of de modem liggen denk ik omdat het op meerdere verschillende PC's met verschillende OSén precies gelijk optreed.

Maar ik houd je op de hoogte als ik meer weet!!!

bedankt voor je reply.

Vervolgens ga ik bellen naar UPC.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:35:
[...]
Het lijkt erop dat downloads (bittorrent) tegelijkertijd (terwijl ping 100% lost) blijven functioneren. !
ik kan andere mensen op skype ook nog gewoon horen. ik hoor ze zelfs commentaar geven over dat ik weer weg ben.
het lijkt dus aan de upload te liggen, of hun ontvangst van mijn upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:01:
[...]

ik kan andere mensen op skype ook nog gewoon horen. ik hoor ze zelfs commentaar geven over dat ik weer weg ben.
het lijkt dus aan de upload te liggen, of hun ontvangst van mijn upload.
Ik heb gisteravond op 3 machines pingplotter gedraaid.

en ben er achter gekomen dat als ik mijn WIndows 7 systeem aan had (vol doorgeboot) dat ik het probleem dan ook had op 2 andere pc's die windows XP draaide.

Echter nadat ik het windows 7 systeem in safe mode had geboot deden alle systemen het goed en trad het probleem zich niet meer op (8 uur lang achter elkaar GEEN enkele ping lost!).

Het lijkt dus toch aan Windows 7 of 1 van de services/programma's op mijn Windows 7 systeem te liggen OF een combinatie van Windows 7 en de modem.

Mijn vraag "heb jij ook een Windows 7 64 bit Home edition systeem?"

Ik ga nu eerst een WindowsXP driver zoeken voor mijn ethernet chip op mijn windows 7 systeem.. eens kijken of dat helpt. wordt vervolgd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Meer mensen last van hoge pings @ UPC internet?

Mijn normale gemiddelde naar www.eweka.nl is 11 ms. De laatste dagen is mijn gemiddelde makkelijk meer dan 100 opeens :(. Dit merkte ik op in League of Legends waar mijn ping altijd 27/28 is, en nu ineens 100+.

Regio Barendrecht (vlakbij Rotterdam). 60/6 abbo met EPC3212 modem. Een modem reboot lijkt het te verhelpen/verminderen, maar het is niet de eerste keer de afgelopen dagen dat dit nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door BDHowner op 12-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort hebben we hier ook UPC, nu alleen nog met een cabeltje omdat we de draadloze modem nog moeten krijgen maar na ongeveer een week zonder een enkel probleem gaat het nu ineens helemaal fout.

Ik ben de enige op het netwerk met mijn pc, de rest van het huis (studentenhuis) zit nog op de oude ADSL aansluiting totdat we de draadloze modem krijgen. Nu staat er een Cisco EPC3208 en die heeft het de eerste week prima gedaan maar de laatste dagen waren er momenten dat het internet ineens wegviel en vandaag was het echt een ramp. Het begon begin van de middag, mijn internet viel constant weg, één minuut internet, en één minuut weer weg.
Soms komt het internet vanzelf terug maar bijna altijd moet ik naar het netwerkcentrum en mbv Windows netwerkdetectie het internet weer aan de praat krijgen.
Als het probleem is "opgelost" krijg ik de volgende melding: LAN-verbinding heeft geen geldige IP-configuratie.

Als ik naar cmd ga en ipconfig intik krijg ik 9/10 keer als standaardgateway (waarmee ik dus in de modem zou kunnen komen) 24.132.112.1. Dit werkt echter niet en dit adres is niet beschikbaar. Heel soms krijg ik 192.168.100.1 en hiermee kan ik WEL in de modem komen. Alles wat ik dan krijg is dit.
Model: Cisco EPC3208
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: 233943616
MAC Address: 60:2a:d0:c1:85:1e
Bootloader Revision: 2.3.1_R3
Current Software Revision: EPC3208-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 0.4 dBmV 39.2 dB
Channel 2: 0.7 dBmV 40.3 dB
Channel 3: 0.5 dBmV 39.9 dB
Channel 4: 0.4 dBmV 39.2 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.5 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Gegevens over het moment dat het internet wegvalt kan ik niet krijgen want het lijkt er op (als ik de status van de router bekijk) dat hij dan nog wel aangesloten zit op internet maar dat het netwerk wegvalt al weet ik dit niet zeker.

Ik heb vanmiddag nog met UPC gebeld en kreeg ik te horen dat het aan de netwerkkaart van me pc ligt.
dus ik heb begin van de avond het met de laptop van een huisgenoot geprobeerd (met kabeltje aangesloten, draadloos netwerk uitgeschakeld) en deze gaf dezelfde foutmelding. Toen ik hiermee naar de modem zelf ben gelopen zodat ik gelijk de status hiervan in de gaten kon houden (modem staat niet op mijn kamer) bleef het probleem en veranderde er niets aan de status van de modem.

De tweede optie was een monteur sturen maar als deze niets vind kost het voorrijkosten en is er nog niets opgelost. De problemen zijn echt heel random. Begin van de middag had ik enorme problemen en viel het constant weg. later in de middag was er niets aan de hand. Tegen 7 uur begon het weer langzaam maar de problemen gingen weer snel weg. Ik had een stream aangezet zodat ik het gelijk zou merken wanneer het internet weg zou vallen en nu zijn de problemen weer anderhalf uur aan de gang.

Hier heb ik een screenshot van mijn Utorrent waar het heel duidelijk te zien is dat het internet veel wegvalt.
Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/6636/knipselrs.jpg

Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad, weet waar het aan kan liggen of een manier weet om te onderzoeken waar het probleem ligt?

Edit: precies nadat ik dit bericht post is het gestopt met wegvallen. Dat is dus wat ik bedoel met de randomnes. Het is echt niet te voorspellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Je hebt dus één PC die direct op het modem is aangesloten? Als het goed is krijg je dan een publiek IP en de gateway moet dat 24.x.x.1 IP zijn. Je modem is namelijk geen router! Als je ook 192.168.x.x als IP of als gateway krijgt toebedeeld is er iets mis.

Het hebben van een publiek IP zou overigens geen belemmering mogen zijn om de web-interface van het modem te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, ik heb één pc (eerst ging het via twee switches, waar overigens geen actieve apparaten op staan die ik ertussenuit gehaald heb toen de problemen begonnen) die nu du direct is aangesloten op de modem

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8420/knipselvs.jpg
Dit is het resultaat van ipconfig in cmd. Heel soms staat er dus als standaardgateway 192.168.100.1 (waarmee ik dus in de modem kan komen)
als er problemen zijn (dus het internet valt weg) dan staat er bijna overal medium ontkoppeld en vrijwel geen info (niet zo gek aangezien hij geen verbinding heeft waar hij informatie van kan halen)
Als het internet echter wegvalt is het voor mij ook onmogelijk om via 192.168.100.1 in de modem te komen terwijl de modem aangeeft dat hij nog gewoon online is. Het netwerk valt dan dus weg?

Sinds mijn post is het internet weer helemaal stabiel en heb ik geen problemen meer gekregen. Wat kan zulk random gedrag verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:12

Zillion01

Obey your screen!

Nou ik kreeg vorige week ongevraagd een draadloos modem router (Thomson / Technicolor TWG870) toegestuurd, ter vervanging van de Cisco EPC3212 voor mijn 60mbit verbinding.

Wat een waardeloos ding zeg. Ondanks dat ik ports had geopend en later de Firewall e.d. maar echt helemaal uitgezet had blokte het apparaat toch ports waardoor bijv. mijn Ventrilo server onbereikbaar was. Ook was de upload speed minder en het duurde langer voordat de max download speed behaald werd. Met het downloaden op Usenet werd vaak de max speed helemaal niet gehaald, maar zo'n 25% eronder. Draadloos ook een ramp. Tussen 11 en 25 mbit download speed op een iMac.

Gelukkig had ik het oude Cisco modem nog niet retour gestuurd en deze is na een telefoontje weer geactiveerd :)

Nu haal ik ook draadloos weer met de Linksys WRT320N router 50mbit+.

Dus ik zou iig nooit voor die TWG870 gaan als je de keuze hebt..

[ Voor 12% gewijzigd door Zillion01 op 13-01-2012 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 14:23
Zillion01 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:20:

Dus ik zou iig nooit voor die TWG870 gaan als je de keuze hebt..
Ik heb hem ook gehad i.c.m. een 60mbps verbinding maar niks van de problemen die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

chim0 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:39:
[...]

Ik heb hem ook gehad i.c.m. een 60mbps verbinding maar niks van de problemen die je noemt.
Hmmja ik lees inderdaad wisselende ervaringen over de TWG870. Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb gisteren ook het draadloze cisco modem gekregen (ondanks dat ik had aangegeven geen nieuw modem te willen ontvangen, Upc administratie is echt drama, maar goed) maar ik ken nergens een mogelijkheid vinden om instellingen aan te passen.

Ik zal er vast heel simpel overheen gekeken hebben hoor maar weet iemand waar ik dit kan doen?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Zillion01 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:42:
[...]

Hmmja ik lees inderdaad wisselende ervaringen over de TWG870. Ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben.
Dan ligt het toch echt aan de gebruiker want ik heb poorten open gehad (torrents), draadloos met beveiliging WPA2 geprobeerd en werkte allemaal perfect.

Volgens mij is er bij jou op de computer iets wat de boel tegenhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 20:32:
[...]

Ik heb gisteravond op 3 machines pingplotter gedraaid.

en ben er achter gekomen dat als ik mijn WIndows 7 systeem aan had (vol doorgeboot) dat ik het probleem dan ook had op 2 andere pc's die windows XP draaide.

Echter nadat ik het windows 7 systeem in safe mode had geboot deden alle systemen het goed en trad het probleem zich niet meer op (8 uur lang achter elkaar GEEN enkele ping lost!).

Het lijkt dus toch aan Windows 7 of 1 van de services/programma's op mijn Windows 7 systeem te liggen OF een combinatie van Windows 7 en de modem.

Mijn vraag "heb jij ook een Windows 7 64 bit Home edition systeem?"

Ik ga nu eerst een WindowsXP driver zoeken voor mijn ethernet chip op mijn windows 7 systeem.. eens kijken of dat helpt. wordt vervolgd.......
gister heeft UPC een update uitgevoerd. dus het kan goed zijn dat het daar aan ligt.
ik heb de problemen nog steeds, ook als enkel de XP computer aan staat.
maar bij andere lijkt het wel opgelost te zijn.

http://forum.upclive.nl/t...D=6584&tstart=0&start=100 (zie comment jordy-upc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Countess schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:33:
[...]

gister heeft UPC een update uitgevoerd. dus het kan goed zijn dat het daar aan ligt.
ik heb de problemen nog steeds, ook als enkel de XP computer aan staat.
maar bij andere lijkt het wel opgelost te zijn.

http://forum.upclive.nl/t...D=6584&tstart=0&start=100 (zie comment jordy-upc)
Ik heb het tool "Colasoft Capsa 7 Free" gebruikt om de packets en de matrix te bekijken op het moment dat het probleem zich voordoet.

Vervolgens heb ik :
- IPv6 gedisabled
- windows update gediabled
- AVGupdate gedisabled
- Apple update gedisabled
- Curse client (update) gedisabled

Het probleem is nu OOK IN WINDOWS 7 (volledig geboot) opgelost! En al mijn systemen lopen weer als een zonnetje.

Ik verdenk zelf de combinatie AVG en CURSE CLIENT (in windows 7) omdat ik Curse als laatste had uitgezet nadat ik in de packet analyzer (matrix tab) had gezien dat deze problemen gaf.

Ik ben na een maand zoeken en leren eindelijk van het ping-lost probleem af...

Ik ben benieuwd of bovenstaande zaken ook voor jou helpen

ps. vanaf 12:55 13-1-2012 geen pingproblemen meer, echter het kan toevallig een samenloop van omstandigheden zijn met de geboden oplossing door UPC welke aangehaald is in jou link.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01

Zillion01

Obey your screen!

chim0 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:16:
[...]

Dan ligt het toch echt aan de gebruiker want ik heb poorten open gehad (torrents), draadloos met beveiliging WPA2 geprobeerd en werkte allemaal perfect.

Volgens mij is er bij jou op de computer iets wat de boel tegenhoudt.
Torrent port kreeg ik ook open, echter Ventrilo (3784) deed het echt niet wat ik ook probeerde. Echter Cisco modem meteen alles weer goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vannacht en vandaag heel de dag mijn pc laten draaien, ik kom net thuis en ik zie dat de verbinding al meer als 10 uur down is (Utorrent)

Na een reset van de modem doet alles het weer. Hier heb ik nog een screenshot van ipconfig op het moment van de storing (als hij wel netwerk pakt maar geen internet geloof ik)

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/7920/knipsel2d.jpg

hier staat dus 192.168.100.1 ipv van de gebruikelijke gateway

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:27:
Ik heb vannacht en vandaag heel de dag mijn pc laten draaien, ik kom net thuis en ik zie dat de verbinding al meer als 10 uur down is (Utorrent)

Na een reset van de modem doet alles het weer. Hier heb ik nog een screenshot van ipconfig op het moment van de storing (als hij wel netwerk pakt maar geen internet geloof ik)

[afbeelding]

hier staat dus 192.168.100.1 ipv van de gebruikelijke gateway
Gaar. Het lijkt erop dat het modem zo af en toen zin krijgt om toch te proberen de router uit te hangen. Probeer eens een Linux Live-CD om uit te sluiten dat het een probleem met Windows is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu met de helpdesk aan de lijn. Hij vond de power lvl's aan de lage kant. Word nu zo geregeld dat ik de draadloze modem bij een UPC winkel ga halen (in de buurt) en dat er dan een monteur komt om alles aan te sluiten en door te meten (daar hadden we als nieuwe upc klanten blijkbaar nog recht op) dus dan ga ik er van uit dat het goed komt.

Ik had problemen in mijn pc eigenlijk wel uitgesloten aangezien hij het op een laptop van me huisgenoot ook niet goed deed en hij het voor de problemen dik een week perfect gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ozothebozo schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:05:
Wat zijn de ervaringen van upc internet 50mb/s (+ digitale tv) en het gebruik icm draadloos internet. Zit in een huur appartement en hier hebben ze geen netwerkkabels/verbindingspunten gelegd. Ik geloof dat ik nu verplicht een draadloze usb-wifi ontvanger aan mijn pc (geen laptop) moet koppelen.
Kan ik een stabiele 50 mb/s (downl.) dan nog halen of kan ik beter voor het 25 mb/s-abbo gaan omdat ik de 50 mb/s te nimmer nooit zal halen?
Ik gebruik mijn internetverbinding altijd draadloos op mijn laptop en heb 50 Mbit van UPC. Downloads halen ca 5.9 MB/sec via wireless maximaal, dit is dus in de buurt van de maximale 50 die ze aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ligt helemaal aan de aparatuur die je gebruikt, of er veel interferentie en obstakels zijn en hoe ver je uberhaupt van het AP verwijderd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Zillion01 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:10:
[...]

Torrent port kreeg ik ook open, echter Ventrilo (3784) deed het echt niet wat ik ook probeerde. Echter Cisco modem meteen alles weer goed en snel.
Moet ook gewoon werken dus zal wel een instelling zijn ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:32:
[...]

Gaar. Het lijkt erop dat het modem zo af en toen zin krijgt om toch te proberen de router uit te hangen. Probeer eens een Linux Live-CD om uit te sluiten dat het een probleem met Windows is.
Niet echt, op het moment dat je de coax uit de modem trekt zal die precies hetzelfde doen. :)

Zou dus heel goed kunnen zijn dat de modem zijn signaal niet lekker kan verwerken om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vanmiddag een router gehaald bij de UPC winkel en het ziet er naar uit dat dat alle problemen heeft opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StupidMonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:47
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:12:
[...]

Ik zit in Elst (Gld) en de lijn fluctueert hier. Dat is door een monteur ook vastgesteld. Alleen is het wel vrij lastig, het ene moment doet de lijn het gewoon een lange tijd goed en dan valt het Internet en telefoonverkeer weg voor een tig aantal seconden of zelfs meer dan een minuut. Er valt geen peil te trekken op deze storing. Ik heb er wel erg veel last van. Tijdens online spelen etc. Ik hoop dat UPC snel de zaak oplost.

Edit: Waarschijnlijk opgelost (hoop ik). De hoofdkabel in de meterkast was bagger aangesloten. Bij de minste geringste beweging signaal verlies. Waarschijnlijk door een frequentie wijziging kreeg ik er veel vaker last van, volgens de monteur. Ik moet zeggen het internetten gaat nu wel als een tierelier...

Edit: Twee uur later en € 6,- aan de helpdesk verspeeld + € onbetaalbaar aan humeur kosten. UPC hopeloos.
3 mensen in de straat die hetzelfde probleem ervaren en UPC behandeld iedereen als individueel probleem.
Wellicht komt er snel een oplossing maar voortdurend met helpdesken aan de lijn te hangen en dagdelen thuis te wachten op monteurs komen me nu inmiddels wel de strot uit. Op het moment is de verbinding hopeloos, ik mag blij zijn als dit wordt 'gepost'.!
Hoe staat het hiermee, ik ga namelijk ook verhuizen naar Elst (oude gedeelte welteverstaan) en aangezien upc toch wel een mooi pakket aanbied overweeg ik toch om over te stappen en mijn huidige verbinding niet mee te nemen. En zijn er hier nog meer mensen met upc ervaring in Elst (gld)?

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen is mijn internetsnelheid niet meer wat het was. De weken/maanden hiervoor downloadde ik standaard via nieuwsgroepen met 3,3 mb per seconde, nu is dat nog maar 1,1 mb per seconde. Ik heb al de router gereset, in de veronderstelling dat het hier misschien aan zou (hebben) kunnen liggen.. Tevergeefs.

Wel heb ik vorige week het programma NetLimiter geïnstalleerd, om de maximale downloadsnelheid van bepaalde programma's aan te geven (2,5 mb per sec. bij nieuwsgroepen, om downloadsnelheid voor online gamen over te houden). Dit programma heb ik (na alle beperkingen die ik aan programma's op had gelegd op te hebben geheven) weer weggegooid.

UPC's speedtest geeft het volgende aan:

Download snelheid: 9.58 Mbps
Upload snelheid: 2.42 Mbps

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zijn ze aan de server aan het werken of onaangekondigd abbonementen gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58
Is het mogelijk om de Cisco EPC3000 en de Arris TM602B/220 om te wisselen voor de Cisco EPC3212? Zo ja, hoe? De klantenservice kon me verder niet helpen. Ze moesten zich houden aan het 'protocol' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:34:
Sinds enkele dagen is mijn internetsnelheid niet meer wat het was. De weken/maanden hiervoor downloadde ik standaard via nieuwsgroepen met 3,3 mb per seconde, nu is dat nog maar 1,1 mb per seconde. Ik heb al de router gereset, in de veronderstelling dat het hier misschien aan zou (hebben) kunnen liggen.. Tevergeefs.

Wel heb ik vorige week het programma NetLimiter geïnstalleerd, om de maximale downloadsnelheid van bepaalde programma's aan te geven (2,5 mb per sec. bij nieuwsgroepen, om downloadsnelheid voor online gamen over te houden). Dit programma heb ik (na alle beperkingen die ik aan programma's op had gelegd op te hebben geheven) weer weggegooid.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zijn ze aan de server aan het werken of onaangekondigd abbonementen gedowngrade?
Heb hier precies hetzelfde. Downloads zijn trager geworden en zelfs een simpele stream afspelen gaat als stierenstront door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Mijn 60/6 UPC lijn is nogal instabiel kwa ping tijden en packet loss maar de download/upload snelheid is wel prima in orde.

Onze UPC lijn komt binnen op de AOP

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3521/5696355192_b3c9675e6d_m.jpg

Vervolgens gaat hij naar de Tratec FRA-752/N

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4929078335_bbc209b96c_z.jpg

Op de 1e poort zit het modem aangesloten (dus geen versterking) met nieuwe coax kabel van ongeveer 60cm.

En dit zijn mijn modem waardes (Cisco EPC3212)
Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/lang.png

Ik heb nog een andere korte kabel geprobeerd met het volgende resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/kort.png

Draai ik vervolgens een speedtestje,
Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/speedtest.png

Tot dus ver gaat alles prima alle waardes zijn goed en ik heb een constante/stabiele download/upload snelheid de gehele dag.

Wat mijn probleem is is dat mijn ping tijden en packetloss beroerd is waardoor er niet mee te gamen valt.

Een voorbeeld:

C:\Users\Danny>tracert quake.xs4all.nl

Tracing route to quake.xs4all.nl [194.109.69.75]
over a maximum of 30 hops:

1 21 ms 8 ms 37 ms dhcp-077-249-102-001.chello.nl [77.249.102.1]
2 84 ms 20 ms 57 ms p52069.net.upc.nl [212.142.52.69]
3 10 ms 12 ms 9 ms p7129.net.upc.nl [212.142.7.129]
4 43 ms 80 ms 22 ms nl-ams05a-rd2-ae-40-2367.aorta.net [84.116.244.69]
5 16 ms 40 ms 58 ms 84.116.134.101
6 21 ms 18 ms 231 ms 0.ge-0-3-3.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.7.241]
7 21 ms 27 ms 15 ms 0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
8 13 ms 37 ms 42 ms te5-4.swcolo2.1d12.xs4all.net [194.109.12.6]
9 134 ms 15 ms 101 ms quake.xs4all.nl [194.109.69.75]

Trace complete.

Ping statistics for 194.109.69.75:
Packets: Sent = 82, Received = 82, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 104ms, Average = 29ms

Ping springt alle kanten op maar er wordt vreemd genoeg geen packet loss aangegeven.
Maar als ik in-game kijkt heb ik enorm veel packet loss. Ping varieert van 30 tot 60 en de pl van 15 tot 25

Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/in-game.png

En nu met me adsl lijn: en strake stabiele ping van 26 met 0 pl.

Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/in-game2.png

Waar moet ik nu zoeken of wat moet ik veranderen om dit te verhelpen?
-edit- Alles is natuurlijk bedraad op gigabit netwerk aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

De 1e poort is de ingang van je versterker, daar heb je je modem toch niet op aangesloten?
Ik zie bij je versterker poort 2, 3 en 4 in gebruik.

Wat je ook zou kunnen proberen is het modem rechtstreeks op je AOP aansluiten, kijken of het dan opgelost is.

[ Voor 28% gewijzigd door Franko P. op 15-01-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 14-09 22:59
Franko P. schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:24:
De 1e poort is de ingang van je versterker, daar heb je je modem toch niet op aangesloten?
Ik zie bij je versterker poort 2, 3 en 4 in gebruik.

Wat je ook zou kunnen proberen is het modem rechtstreeks op je AOP aansluiten, kijken of het dan opgelost is.
Signaalwaardes zijn heel netjes, direct op het AOP zal niets uitmaken, tenzij die versterker niet lekker is.

Ik gok dat ie idd niet op poort 1 zit,maar op een versterkte poort. Dat verklaart ook die 5dbmv downstream. Al is dat nog ruim binnen de limiet overigens. Ik gok dat als ie op de 0db poort zit de signaalwaardes helemaal netjes zijn in de downstream.

Upstream is wel wat aan de lage kant. Op zich goed, dan hoeft je modem bijna geen moeite te doen om door te komen, maar de storingsgevoeligheid wordt wel iets hoger (immers, je signaal is relatief 'zacht' tov eventuele storingen/instraling van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Sorry, het plaatje heb ik van chelloo forum gejat :)

Dit is niet mijn aansluiting, ik heb het modem op de 1e en 2de poort gehad er zat niet zo heel veel verschil in kwa waardes alleen in de downstream channel zijn de power levels verhoogt naar 6/6.5 dBmV met de lange kabel. En zal dus nog hoger zijn met de korte kabel. Wat ik gelezen is de waarde het best is tussen -6 and +6 dus zonder versterker is beter lijkt me.

De upstream level blijft rond de 40/41 dBmV

Het zijn allemaal nieuwe hoge kwaliteit kabels en hirshman connectors die gebruikt zijn dus daar zal het ook niet aanliggen.

Ik kan wel gewoon de gehele dag fullspeed downloaden van nieuwsgroepen zonder dips/drops/disconnects.
Het is puur ping / pl

[ Voor 21% gewijzigd door koekkoek op 15-01-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Alleen bij dit spel ? Het zou natuurlijk kunnen dat UPC een mindere route heeft naar de gameservers dan je adsl aansluiting.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Nee bij alle spellen en naar verschillende servers in nl/de/dk/se/be/uk

Een mindere routing kan ik begrijpen maar niet deze ontzettend variërende ping en packet loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco brinkman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 10:34:

hier heb ik ook last van, upc gemailt. de oplossing is er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn wijk komt KPN met 500 mbps up/down glasvezel, nu heb ik net UPC dus dat is een beetje jammer betreft het internet gedeelte.. heeft UPC ook zoiets in de planning ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:21

nrg

Ik heb sinds vandaag ineens een vreemd probleem met m'n UPC Fiber 60 abo: alle connecties op andere poorten dan poort 80 (HTTP) hebben een enorm lange connectietijd. Met andere woorden: surfen gaat prima, maar mail ophalen/verzenden, SSH connecties, online gamen etc. duren een eeuwigheid. Vaak time-outen de connecties ook.

Heb de modem/router (Thomson) uit- en aangezet en m'n laptop opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Ook op andere computers via deze verbinding.

Iemand dit ooit meegemaakt :?

[ Voor 4% gewijzigd door nrg op 17-01-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Ik heb sinds vanochtend een vaag probleem dat ik geen connecties meer kan ontvangen vanaf buiten. Er staat een OpenVPN Client op m'n werk welke op poort 443 naar huis verbind, maar dit werkt dus niet meer.

- Router (port forwarding) nagekeken, etc, maar ik kan niets vinden.
- Ik kan direct naar de server op m'n thuis-LAN telnetten op poort 443
- Ik kan m'n thuis-IP pingen vanaf m'n werk

Ik zie in het binnenkomende log van de router niet eens een poging vanaf de client op m'n werk :?

Iemand anders toevallig eenzelfde probleem sinds vanacht/vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nrg schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:13:
Ik heb sinds vandaag ineens een vreemd probleem met m'n UPC Fiber 60 abo: alle connecties op andere poorten dan poort 80 (HTTP) hebben een enorm lange connectietijd. Met andere woorden: surfen gaat prima, maar mail ophalen/verzenden, SSH connecties, online gamen etc. duren een eeuwigheid. Vaak time-outen de connecties ook.

Heb de modem/router (Thomson) uit- en aangezet en m'n laptop opnieuw opgestart maar het probleem blijft. Ook op andere computers via deze verbinding.

Iemand dit ooit meegemaakt :?
Hier ook! Sinds afgelopen zondag middag is er niet meer te werken met de verbinding. Surfen gaat over het algemeen inderdaad wel redelijk maar ssh, ftp en email gaan zo traag dat er niet mee te werken valt. Ftp is zo erg dat mijn programma er 12 uur over heeft gedaan om een map te uploaden die normaal 20 minuten duurt met 2,5 up.

Heb vanavond mijn modem moeten resetten naar fabrieksinstellingen, aangeraden door de helpdesk, maar dit heeft niets geholpen. Morgen dus weer terugbellen naar ze. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik heb zelf geen UPC meer, maar toevallig op werk een aantal totaal verschillende klanten thuis met UPC Fiber Power (25, 60, 120) die sinds dit weekend of vlak ervoor ook problemen hebben. Zij kunnen prima internetten, maar vooral het opzetten van VPN (maakt niet uit of dit OpenVPN, PPTP, of IPSec is) gaat niet lekker.

VPN kan opgezet worden, maar traffic door de tunnel lijkt heel moeizaam te gaan. Ping gaat, maar wel met packetloss. Je bent in ieder geval niet de enige, ik vraag me af of dit toeval is of dat er nog veel meer mensen last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 14-09 22:44
Bij UPC Zakelijk 25 1IP krijg je EPC3925 zoals reeds bekend. Onder het tabblad VPN kun je VPN Tunnel instellen, maar is dit nou ook een server? Zodat je er met Cisco VPN Client naartoe kan verbinden, of is het een client in de EPC zodat je geen software nodig hebt? Lijkt erop dat het wel een server is.
Werkt het IPsec passthrough nog steeds niet? Achteraf gezien misschien beter die 5IP variant dan kunnen nemen zodat er geen NAT op zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Jim423 op 19-01-2012 19:38 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaan ze woensdag langskomen. Van 2 medewerkers de bevestiging gekregen dat hun geen storingen in de kabels gezien hebben. Ben benieuwd. Internet wordt nu wel steeds slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik zit ook sinds een aantal dagen met problemen met m'n UPC Fiberpower verbinding. Gewoon internetverkeer gaat nog oké. De torrents die ik aan zet zijn echter niet vooruit te branden. Ze halen maximaal ongeveer 50/60 kbps. Als er p2p verkeer is is de rest van de verbinding ook niet vooruit te branden. Internet wordt traag en ook m'n ping in bijvoorbeeld Star Wars The Old Republic schiet omhoog.

Heb router en modem al gereset, dat heeft geen nut helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Je hebt geen probleem met je verbinding, je creëert em zelf.
Alles werkt behalve torrents? Waar denk je dat het probleem dan ligt? Tip: zoek het in de hoeveelheid verbindingen die je aangaat. Dat geeft vaak problemen. Evt ook zorgen dat je de upload niet voltrekt.
Pagina: 1 ... 71 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.