[PC] Crysis Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.029 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
hehe de graphics zijn idd om van te kwijlen.
volgens mij zit het met de gameplay ook wel goed hoor, kijkend naar hoe vet Far Cry was (vond ik dan).
ik kan iig niet wachten tot het uit is! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
toen ik css aan het spelen was zij iemand dat er een cs achtige mod voor crysis zou uit komen. klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

dragon9114 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 21:31:
toen ik css aan het spelen was zij iemand dat er een cs achtige mod voor crysis zou uit komen. klopt dit ?
Dat kan je nu lang nog niet weten hoor :)

Het kan wel zijn dat er plannen voor zijn, maar we weten nog niks over de mod mogelijkheden e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nieuwe screens: http://incrysis.com/crysi...func=viewcategory&catid=1

Ik vind dat de kleuren er erg realistisch uitzien bij de gangen in dat schip. Misschien komt het door de complexere belichting. Je zou bijna zeggen dat het gerenderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:24:

Ik vind dat de kleuren er erg realistisch uitzien bij de gangen in dat schip. Misschien komt het door de complexere belichting. Je zou bijna zeggen dat het gerenderd is.
Bij dit soort screenshots heb ik altijd zo het idee dat het opgepimpt is met photoshop ofzo :/ Ik zie dat wel bij meerdere games. Die plaatjes gebruiken ze ook op hoesjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:24:

Das het hele punt, het IS gerenderd, maar dan door de videokaart ipv je proc. Doordat de videokaarten steeds beter worden gaan de beelden langzaam naar de qualiteit van renderers uit 3dpaketten toe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:16:
[...]

Neem maar van mij aan van niet :)

[...]

Op de xbox360 is dat ook niet zo'n hele vreemde keuze, aangezien je alleen naar de 10 MB EDram kunt schrijven maar niet van kunt lezen. Bij post processing heb je natuurlijk een seriële schakeling van effecten, die steeds de output van het vorige effect als input hebben. Dit betekent dat je elke keer de backbuffer moet resolven (e.g. de GPU aan het werk zetten om de buffer te kopieren naar main mem, de CPU kan er zelf niet bij), zodat je dat stuk mem weer als texture in kunt stellen voor het volgende effect. En op de Xbox360 staat de frontbuffer (het plaatje dat momenteel weergegeven wordt) ook in main mem itt op de PC waar het in videomem staat, waardoor het best lonend kan zijn er gewoon een CPU core voor in te zetten.

Ik ben nu zelf overigens bezig met de xbox360 renderer voor onze upcoming games, aangezien TR:L net pas afgerond is en we dus nog in de prille beginfase zitten is optimalisatie nog niet aan de orde, maar 't is zeker iets wat het onderzoeken waard is :)

[...]
Bedankt voor de toelichting, ik moest er inderdaad later aan denken dat op de Xbox 360 het geheugen gedeeld wordt door de CPU/GPU (die 512 mb toch?), en dat dat bij de PC niet het geval is. Hum ik lees hier op wikipedia dat ál het verkeer via de gpu van de cpu naar de main mem gaat...
Kom op, 'dwingen' over te stappen? Tenzij je Halo3 wilt spelen op je PC zou ik me daar niet alteveel zorgen over maken. Als gamedeveloper ben je knap stom als je je game op DX10 target. DX10 vereist namelijk a) nieuwe hardware en b) een nieuw OS. Hoewel de hardcore gamer snel genoeg overstag zal gaan, blijft de gemiddelde gamer gewoon hangen bij z'n systeempje dat nog wel een jaartje of 2 mee moet kunnen gaan. Een dx10 only game verkoopt dus voor geen meter, en met de alsmaar toenemende ontwikkelkosten van games zal geen enkele salesdepartment dat risico willen nemen. Conclusie: dx9 games die op XP draaien zullen er voorlopig nog wel zijn.
Ik moet toegeven dat je Half-Life 2/Call of Duty 2 nog steeds met DirectX 7 mode kan spelen, dus er is inderdaad nog een behoorlijke backward compatability. Maar om het meeste uit je hardware te halen moet je wel DX10 gaan gebruiken (unified shaders bv.). Het zou onlogisch zijn om als je nieuwe hardware koopt (ik doel op dx10 ready) windows XP/2000 te gaan gebruiken met DX9. (Voor hoe lang dat nog mogelijk blijft iig, want Ati/Nvidia moeten zelf backward compatability schrijven in de drivers.)

En de 'gephotoshoppedheid' (is dat een nieuw woord?) van de screens valt best wel mee imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 16:49

SilentSimon

Have you been hopped?

Als je dit spel gaat spelen met een VR-bril dan ga je volgens mij dood omdat je hersens niet anders weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
SilentSimon schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:58:
Als je dit spel gaat spelen met een VR-bril dan ga je volgens mij dood omdat je hersens niet anders weten :+
hahaha dat kunnen we maar beter niet doen he :P

maakt crysis gebruik van die nieuwe berekeningen kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik denk dat je daar rustig van uit mag gaan dattie die gaat ondersteunen ja.
Evenals een quad SLI 7999GTPro+++ en een quadCF X2355XTX++ (beide volledig DX10 compatible natuurlijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
ik heb nu net die hd demos gekenen. het ziet er erg goed uit.
hebben jullie dat ook dat het stukje op het vliegdek schip heel erg op war of the worlds lijkt :P

best vet _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
t ziet er heel mooi uit...maar als ik die demo zie, dan blijven een aantal dingen nog steeds hetzelfde...ben benieuwd of je misschien eens een keer je eigen benen kunt zien 8)7 en je eigen handen, ipv een klein pistooltje dat is niet echt realistisch...
en het benen door de muren en rechtop liggen op trappen zoals bij BF2 is vooral niet mooi. denk dat ze daar hier wel wat aan gedaan hebben lijkt me. ik denk dat ik deze toch wel ga kopen i.c.m. een nieuwe videokaart :+
ik had ook liever gezien dat het een game was die op deze tijd gebaseerd is, ipv futuristische dingen, dat spreekt me laatste tijd minder aan. maar ik ben ook benieuwd naar een BF 3, als die al ooit gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang dit maar geen 2e stalker wordt vind ik het prima. natuurlijk heeft de game wel wat minpuntjes (al zou ik ze eerder puntjes van verbetering noemen, want echt slechte punten kan ik nog niet echt ontdekken), maar als je gewoon even naar het geheel kijkt (gameplay, grafisch ed), moet dit wel gewoon nu al een van de beste games zijn die er aan zit te komen. feit blijft, ik kijk er met zeer veel smacht op te wachten.

edit: helaas ligt de timing van crysis een beetje vervelend vind ik. de game komt uit net voor DX10 echt geintroduceert wordt. en zal dus zowel prima met DX10 alswel (hopelijk ook) 9 overweg kunnen (??). Nadeel is dan wel weer dat erg veel mensen (in ieder geval ik) de nieuwe dx10 videokaarten even een poosje uit de boom kijken en wss dan pas een 2e generatie kaart kopen.. ergens herfst/eind 2007. tot die tijd zullen die mensen (en dus ik ook) helaas niet echt in staat zijn dat ding op volle toeren te draaien op de kaartjes van nu.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 19:59
Thrills33ka schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:43:
t ziet er heel mooi uit...maar als ik die demo zie, dan blijven een aantal dingen nog steeds hetzelfde...ben benieuwd of je misschien eens een keer je eigen benen kunt zien 8)7 en je eigen handen, ipv een klein pistooltje dat is niet echt realistisch...
en het benen door de muren en rechtop liggen op trappen zoals bij BF2 is vooral niet mooi. denk dat ze daar hier wel wat aan gedaan hebben lijkt me. ik denk dat ik deze toch wel ga kopen i.c.m. een nieuwe videokaart :+
ik had ook liever gezien dat het een game was die op deze tijd gebaseerd is, ipv futuristische dingen, dat spreekt me laatste tijd minder aan. maar ik ben ook benieuwd naar een BF 3, als die al ooit gaat komen
Daar zat ik laatst ook over na te denken. Als je het echt realistisch wil maken is het ook leuk om je wapen en je hoofd in het spel afzonderlijk van elkaar te bewegen. Bijvoorbeeld ik beweeg mijn hoofd om naar links te kijken maar mijn wapen wijst vooruit. In real life kijk je naar jezelf of je armen of je benen zichtbaar zijn voor anderen, ben ik wel goed verstopt? Dat lijkt me niet erg moeilijk om te maken.

Het door muren en recht op trappen liggen vind ik wel bijdragen aan het spelplezier. Stel je ligt in een huis en er komt iemand naar binnen. Je kan niet zijn richting uit draaien omdat je tegen de muur aan ligt. Dan moet je eerst naar voren bewegen voordat je zijn richting op kan draaien. Die tijd die je daarvoor nodig hebt kost je je kop.

Je zou er voor kunnen kiezen om dan alleen zijn bovenlichaam te laten draaien. Dat kan immers in het echt ook. Je benen kunnen dan in dezelfde positie blijven liggen. Maar dan sta je voor de keuze of hij maar beperkt kan draaien ofdat hij 360 graden rond kan draaien. Als hij zich helemaal omdraait (360) moeten die benen op een gegeven moment ook mee bewegen/onder het lichaam door draaien. Daar komen nog allemaal andere complexe situaties bij kijken. Wat als iemand bijvoorbeeld onder een auto ligt en wil gaan draaien of op een trap ligt? Een menselijk lichaam is erg complex en flexibel, dat is moeilijk in animaties uit te drukken. Je kan natuurlijk pogingen doen zoals realistisch vallen, (battlefield 2) Maar je blijft altijd met zoveel omgevingsfactoren zitten dat het nooit helemaal realistisch wordt. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Zou leuk zijn, maar denk wel dat dat ten koste v/d besturing gaat...

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

HawVer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:28:
[...]

Daar zat ik laatst ook over na te denken. Als je het echt realistisch wil maken is het ook leuk om je wapen en je hoofd in het spel afzonderlijk van elkaar te bewegen. Bijvoorbeeld ik beweeg mijn hoofd om naar links te kijken maar mijn wapen wijst vooruit. In real life kijk je naar jezelf of je armen of je benen zichtbaar zijn voor anderen, ben ik wel goed verstopt? Dat lijkt me niet erg moeilijk om te maken.

Het door muren en recht op trappen liggen vind ik wel bijdragen aan het spelplezier. Stel je ligt in een huis en er komt iemand naar binnen. Je kan niet zijn richting uit draaien omdat je tegen de muur aan ligt. Dan moet je eerst naar voren bewegen voordat je zijn richting op kan draaien. Die tijd die je daarvoor nodig hebt kost je je kop.

Je zou er voor kunnen kiezen om dan alleen zijn bovenlichaam te laten draaien. Dat kan immers in het echt ook. Je benen kunnen dan in dezelfde positie blijven liggen. Maar dan sta je voor de keuze of hij maar beperkt kan draaien ofdat hij 360 graden rond kan draaien. Als hij zich helemaal omdraait (360) moeten die benen op een gegeven moment ook mee bewegen/onder het lichaam door draaien. Daar komen nog allemaal andere complexe situaties bij kijken. Wat als iemand bijvoorbeeld onder een auto ligt en wil gaan draaien of op een trap ligt? Een menselijk lichaam is erg complex en flexibel, dat is moeilijk in animaties uit te drukken. Je kan natuurlijk pogingen doen zoals realistisch vallen, (battlefield 2) Maar je blijft altijd met zoveel omgevingsfactoren zitten dat het nooit helemaal realistisch wordt. :)
Voor zulk realisme kun je beter in het leger gaan en dan vechten in RL. Dan heb je alle physics die je kunt bedenken, geen lage FPS en ook nog geen lag. Jammer dat er in RL geen respawn points zijn... :+

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, het ziet er allemaal heel ruig uit enzo maar ik vrees dat we op releasedate hetzelfde commentaar krijgen als bij Far Cry, namelijk dat de game veel te zwaar is voor de average PC.

Ik heb zelf niet de traagste PC in huis maar ik voorzie al wel problemen op 1280x 1024 met alles op medium, bij Far Cry was dit ook het geval op mijn vorige PC. Het zorgde bij mij voor veel frustraties over een nieuw goed spel wat simpelweg voor de normale PC bezitter niet volwaardig speelbaar is bij grote open gebieden door de belachelijke graphics voor de PC's in die tijd. Hoop dat ze niet weer in deze valkuil vallen want ik vrees dat er veel mensen afhaken als ze het spel alleen vloeiend kunnen spelen op b.v. 800 x 600 en alles op low...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:35:
Hmm, het ziet er allemaal heel ruig uit enzo maar ik vrees dat we op releasedate hetzelfde commentaar krijgen als bij Far Cry, namelijk dat de game veel te zwaar is voor de average PC.

Ik heb zelf niet de traagste PC in huis maar ik voorzie al wel problemen op 1280x 1024 met alles op medium, bij Far Cry was dit ook het geval op mijn vorige PC. Het zorgde bij mij voor veel frustraties over een nieuw goed spel wat simpelweg voor de normale PC bezitter niet volwaardig speelbaar is bij grote open gebieden door de belachelijke graphics voor de PC's in die tijd. Hoop dat ze niet weer in deze valkuil vallen want ik vrees dat er veel mensen afhaken als ze het spel alleen vloeiend kunnen spelen op b.v. 800 x 600 en alles op low...
Het is jammer dat de hardware zo achterblijft op de mogelijkheden die de software bieden. De mogelijkheden zijn er wel maar ook onbetaalbaar. Het scheelt dat er altijd een markt openblijft voor het gemiddelde game platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HawVer schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:28:
Dit is al een tijdje in games hoor. Ghost Recon (die eerste) had het ook als je plat op de grond lag. Binnen een bepaalde fov kon je vrij draaien, maar daarbuiten kost het tijd omdat ie echt z'n lichaam mee moet bewegen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:51:
[...]

Dit is al een tijdje in games hoor. Ghost Recon (die eerste) had het ook als je plat op de grond lag. Binnen een bepaalde fov kon je vrij draaien, maar daarbuiten kost het tijd omdat ie echt z'n lichaam mee moet bewegen.
Joint operations had dat ook al en die is volgens mij nog ouder! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met "die eerste" doelde ik op de eerste Ghost Recon game, niet op de eerste game die deze feature had ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je doet het gewoon als de opkomende Armed Assault, bestuur je lichaam met je WASD + muis zoals normaal maar gebruik Track-IR om je hoofd onafhankelijk van je lichaam te bewegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb Far Cry op 1280x1024 op mijn AMD 1.3GHz machientje met nog SDR! Ram en een Asus FX5200 (ok, wel alles op medium) uitgespeeld, en heel veel last had ik niet van de performance. Vond ik wel erg netjes :D. Hopelijk programmeren ze Crysis ook zo goed.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik heb gezocht naar geruchten over de systeemeisen van Crysis, even kijken of het echt slikken was of niet. :P Heb wel wat interessante nieuwsberichten gevonden. :)

Bron: Evilgamerz
Far Cry kende destijds al niet al te lage systeemeisen. Crysis zal nog hogere vereisten bezitten. Zo zou een AMD Athlon 64 CPU al tot de minimale eisen behoren. De ontwikkelaar zou de onderstaande informatie bekend gemaakt hebben. De minimale eisen zijn als volgt:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

De echte veeleisende gamers zullen echter een betere PC moeten bezitten die neerkomt op de volgende minimale vereisten:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Bron: Techheaven
So here are the recommended system specifications:

CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive : DVD
Software: DX10 with Windows Vista

[ Voor 5% gewijzigd door D. Ninjai op 02-07-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
D. Ninjai schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:44:
Ik heb gezocht naar geruchten over de systeemeisen van Crysis, even kijken of het echt slikken was of niet. :P Heb wel wat interessante nieuwsberichten gevonden. :)

Bron: Evilgamerz
Far Cry kende destijds al niet al te lage systeemeisen. Crysis zal nog hogere vereisten bezitten. Zo zou een AMD Athlon 64 CPU al tot de minimale eisen behoren. De ontwikkelaar zou de onderstaande informatie bekend gemaakt hebben. De minimale eisen zijn als volgt:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

De echte veeleisende gamers zullen echter een betere PC moeten bezitten die neerkomt op de volgende minimale vereisten:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Bron: Techheaven
So here are the recommended system specifications:

Optical Drive : DVD
Ik kan de meeste games nog op high spelen, maar bij Crysis zit ik nog nieteens op het minimum met m'n PC :? Lijkt me bullshit dit...

[ Voor 3% gewijzigd door babbaloerie op 02-07-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvind die systeemeisen toch goed meevallen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

De systeemeisen zijn best wel oke gelukkig.

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

babba schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:40:
[...]

Ik kan de meeste games nog op high spelen, maar bij Crysis zit ik nog nieteens op het minimum met m'n PC :? Lijkt me bullshit dit...
Lijkt me zeker geen bullshit en de min. specs. vallen imo alleszins mee, zeker als je bedenkt dat de game pas over een half jaar uitkomt......... :o

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 02-07-2006 17:47 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komen er ook veel mods voor crysis. Farcry had toch ook veel mods?

Far cry was een van mijn lieveling spellen dus dit gaat ook wel goed komen.

Ik vind die screenshots trouwens nog verre van realistisch. Ik kan zo het onderscheid maken:P Maar dit is al een stap dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Ooow relaxt, had echt zware eisen verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Sarcastisch bedoeld hoop ik :/

Ik zit hier op minimum :(
Amd 64 3000+
1 gig ram
7600GT
Ramen xp

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

We zijn in ieder geval ongeveer hetzelfde kwijt voor nieuwe hardware, ik vind het dus wel meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind de systeemeisen ook meevallen tbh :) alleen mn proc upgraden + extra geheugen erbij als die uit is en ik zou hem goed moet kunnen draaien imho :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dat spel al eens bekeken?
die systeemeisen vallen echt goed mee hoor.
tegen dan is 2 gig pc met dual core enzo al normaal.
Je wil zo'n spel toch niet op high gaan spelen met je 9800 pro he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

[...]

Dan kan je echt niet BF2/oblivion/...... op high spelen.(of met een resolutie van 640x480 misschien maar niet op 1280x1024 :P )

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
mad_max234 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:49:
[...]

Dan kan je echt niet BF2/oblivion/...... op high spelen.(of met een resolutie van 640x480 misschien maar niet op 1280x1024 :P )
Nou oblivion heb ik niet geprobeerd, maar bijvoorbeeld Prey kan ik soepel draaien met alles op Full.

Specs op dit moment:

P4 2,66Ghz, 533Mhz FSB
1GB Ram PC2700
Radeon 9800Pro (op stock speeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:39:
Tuurlijk heb ik dit spel bekeken, ik ben de topicstarter :P

Maar ik ga begin volgend jaar een compleet nieuwe PC kopen. Met een Core 2 Duo enz. alles erop en d'ran :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 21:39:
Ik geef je copmleet gelijk, dit spel is ook reden nummer 1 dat ik tegen het eind van dit jaar mijn P4 3Ghz en 9800pro ga vervangen ( voor een Core 2 Duo met next-gen graka oid).

edit: wat hierboven gezegt wordt dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 23:10

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:41:
[...]

Ik geef je copmleet gelijk, dit spel is ook reden nummer 1 dat ik tegen het eind van dit jaar mijn P4 3Ghz en 9800pro ga vervangen ( voor een Core 2 Duo met next-gen graka oid).

edit: wat hierboven gezegt wordt dus.
offtopic:
Wat een prachtig icoon, heerlijk simpel, lekkere kleuren en herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat ik wel hoop is dat de eerste generatie DX10 kaarten een beetje snel is. Niet dat die kaarten moeite hebben met al het eye-candy dat DX10 te bieden heeft.

Verder vind ik de specs ook best netjes voor zo'n zwaar grafisch spel.

Als ik de HD filmpjes zo zag is het echt een grote stap vooruit kwa graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

IK ben ook erg toe aan een nieuw systeem en ik denk dat ik maar ff doorspaar tot de DX10 kaartjes er zijn.
Natuurlijk ook nieuw proc., ram etc.....
Kost wel wat, maar als ik het wil doen dan wel goed.

Aangezien de sysspecs voor dit spel voor mij aardig hoog liggen dan heb ik dat wel er voor over.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:48:
Wat ik wel hoop is dat de eerste generatie DX10 kaarten een beetje snel is. Niet dat die kaarten moeite hebben met al het eye-candy dat DX10 te bieden heeft.

Verder vind ik de specs ook best netjes voor zo'n zwaar grafisch spel.

Als ik de HD filmpjes zo zag is het echt een grote stap vooruit kwa graphics.
En gameplay, ik heb het niet echt gevolgd, mar enigste wat ik zie gaat over de zware systeemeisen / mooie grapische gedeelte. Als ze het weer zo afzagen met "monstertjes" vink beetje bal. Eerste paar levels an farcry zijn goed daarna... mja, ut gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ok gezien hoe het spel eruit ziet zijn de systeemeisen te doen. Maar ik zie niet zo gauw dat ze hier een miljoenenpubliek mee gaan trekken, toch iets meer voor de hardcore gamer denk ik. Ach tenminste weer een goede reden om me pc weer wat te upgraden. 1 gig ram erbij, proc wat overclocken en ready to go >:)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over 1 jaar heeft de meerderheid van de gamers wel een systeem dat aan de eisen voldoet.
Het zijn best aardige eisen maar als je kijkt hoe hard het gaat met nieuwe GPU's en CPU's zijn er genoeg mensen die daar aan kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technicality schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:47:
[...]

offtopic:
Wat een prachtig icoon, heerlijk simpel, lekkere kleuren en herkenbaar
offtopic:
Is dit nou sarcastisch bedoelt? zo niet, dan voel ik mij vereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:41
[...]

En toch kan dit wel eens heel goed kloppen. Zóveel mooier dan andere games is dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Nieuwe screenshots vrijgegeven :)

Bron: http://www.gamer.nl/doc/33277

Ziet er weer ubersfeervol uit :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door PcManiaxx op 03-07-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcManiaxx schreef op maandag 03 juli 2006 @ 17:47:
Nieuwe screenshots vrijgegeven :)

Bron: http://www.gamer.nl/doc/33277

Ziet er weer ubersfeervol uit :Y)
Bij die twee linker heb ik echt het gevoel alsof de screenshots uit een film komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Sfeerplaatjes. Ik denk dat ze aardig bijgewerkt zijn met photoshop. Linksboven heeft teveel blur voor een screenshot. Desondanks wel mooie plaatjes!

[ Voor 13% gewijzigd door HawVer op 03-07-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
waarom motten er nou van die verrekte kut aliens inzitten :(

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Dutchzilla schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:27:
In far cry vond ik de afwisseling soldaten/monsters wel aardig geslaagd, als je enige vijanden verschillende typen soldaten zijn lijkt me ook saai. Kan je net zo goed bf2 spelen.
Schrok me bij die monsters ook telkens een ongeluk wanneer ze op je af kwamen springen, bij de soldaten had ik dit helemaal niet.
Dus ik hoop dat dit in crysis ook zo goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Dutchzilla schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 01:27:
Zie ook het voordeel dat Crytek zijn fantasie geheel los kan laten gaan in plaats van beperkingen van de mensen dus wie weet gaan ze dit keer iets heel cool mee doen.

Zelf vond ik de Trigens in Far Cry erg taai, één klap en ik was gelijk mijn hele armor en de helft van mijn health kwijt... was echt flink doorbijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18
kijk het is dan gelukkig niet 100% rare gemuteerde aliens en zo.

maar gezien de graphics hadden ze er best een terroristische shooter van kunnen maken.
maar gelukkig is het geen doom of quake sfeer.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Hier zie je pas hoe realistisch het is })

Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c107/Hasjkikker/ed523ffc741a61874ba4e6cd3fad7bd4_co.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
PcManiaxx schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:25:

[afbeelding]
Heb je de topic al doorgelezen? Is al een paar keer voorbij gekomen :>

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moet dat plaatje nog 5x gepost worden, dan zien mensen pas écht hoe realistisch het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 18:17

SG

SG surft naar info hardewaren

PcManiaxx schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:25:

...Pictures...
Je ziet dat het grass te homogeen is. De Natuur heeft toch wel 'n wat veelzijdigere verschijning van grass. Maar ziet er wel goed uit. Uiteindelijk moet de gameplay ook in orde zijn.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
kijk eens, een vergelijking met een foto, boh gek, wat realistisch:
Afbeeldingslocatie: http://i26.photobucket.com/albums/c107/Hasjkikker/ed523ffc741a61874ba4e6cd3fad7bd4_co.jpg
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Alsem schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:48:
kijk eens, een vergelijking met een foto, boh gek, wat realistisch:
[afbeelding]
;)
OMG kijk eens boven :| Dit is al tig keer langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

CyberAmp schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:27:
OMG kijk eens boven :| Dit is al tig keer langsgekomen.
Wat jij quote was overduidelijk een grapje, zie ook de " ;) " onder het plaatje :P

Neemt niet weg dat het een indrukwekkende vergelijking is! :) Ik zie dit spel met groot enthousiasme tegemoet ;) Als het een beetje Far Cry achtig wordt zal het vele uren vermaak met zich mee brengen! :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Okyah schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:35:
[...]
Wat jij quote was overduidelijk een grapje, zie ook de " ;) " onder het plaatje :P

Neemt niet weg dat het een indrukwekkende vergelijking is! :) Ik zie dit spel met groot enthousiasme tegemoet ;) Als het een beetje Far Cry achtig wordt zal het vele uren vermaak met zich mee brengen! :)
:| ---> :+ ;)

Edit: behalve het gras, dat doet pijn aan me ogen...zo onnatuurlijk ieuww :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberamp op 05-07-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
CyberAmp schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:57:
[...]
behalve het gras, dat doet pijn aan me ogen...zo onnatuurlijk ieuww :)
Ja dat klopt idd wel, maar wat wil je dan? Dat ze elk grassprietje/onkruid anders gaan renderen en aparte bewegingen mee gaan geven? Zou wel extreem vet zijn though :P Maar denk niet echt dat dit erin gaat zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door XNightmare op 07-07-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen zich ene beetje laat opnaaien door de systemspecs.
ALs ze BF2 goed hadden geprogrammeerd had je het met een nieuwe PC met 7600GT en 1 GIG RAM op High 1280*1024 kunnen spelen.
Ik doe dit op Medium en een paar High.
Meestal zit er visueel niet al te veel verschil tussen High en Medium.

Ik draai sinds eind juni mijn eigen PC =
P4 D 930
7600GT 2x DVI
1024 MB RAM DDR2/533
160 GB SATA 2 HD
17'inch DVI monitor
DVI-kabel
Moet tot 2008 toch geen probleem zijn.
Van 1 van mijn cores (BF2 is niet DualCore) gebruikt BF2 slechts 50%, dus al dat gehype over die Core 2 vindt ik ook een beetje overbodig voor gamers en gewone consumenten.
Voor mensen met zeer zware nieuwste rekenprogramma's is het wel een optie, voor de rest is het gewoon nerd-showing off.

Nog een vraagje, wordt di net zo'n game als ETQW en BF2? dus grote MP slagvelden, met allerlei voertuigen? hopelijk wel, want dat genre, laten we zeggen War Games, is zo vet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:45:
Moet tot 2008 toch geen probleem zijn.
Mwa... maak daar maar 2007 van ofzo : Het gaat steeds harder met games kwa "Jij moet en zal een zo duur mogelijk systeem kopen om mij te spelen en anders kan je het schudden" mentaliteit :|
Van 1 van mijn cores (BF2 is niet DualCore) gebruikt BF2 slechts 50%, dus al dat gehype over die Core 2 vindt ik ook een beetje overbodig voor gamers en gewone consumenten.
Voor mensen met zeer zware nieuwste rekenprogramma's is het wel een optie, voor de rest is het gewoon nerd-showing off.
Zet hem eens op 1 Core en dan zie je dat die gewoon 100% pakt ;)
Dual Core is bij Quake III en IV wel handig opzich. Verder voor Photoshop/Premiere en andere foto en video bewerkingsprogramma's ook wel handig.
Programma's om 3D dingen mee te renderen zijn meestal ook wel SMP Enabled om het effe netjes te zeggen :)
Nog een vraagje, wordt di net zo'n game als ETQW en BF2? dus grote MP slagvelden, met allerlei voertuigen? hopelijk wel, want dat genre, laten we zeggen War Games, is zo vet.
Hopelijk geen 4 vs. 4 zoals bij de vorige :+ :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 12:06:
[...]

Mwa... maak daar maar 2007 van ofzo : Het gaat steeds harder met games kwa "Jij moet en zal een zo duur mogelijk systeem kopen om mij te spelen en anders kan je het schudden" mentaliteit :|

[...]

Zet hem eens op 1 Core en dan zie je dat die gewoon 100% pakt ;)
Dual Core is bij Quake III en IV wel handig opzich. Verder voor Photoshop/Premiere en andere foto en video bewerkingsprogramma's ook wel handig.
Programma's om 3D dingen mee te renderen zijn meestal ook wel SMP Enabled om het effe netjes te zeggen :)

[...]

Hopelijk geen 4 vs. 4 zoals bij de vorige :+ :X
Nope van 1 core 44%, heb het nagekeken.
Toen ik Heavyload draaide en hij er 2 GB doorheen pompte terwijl ik 1 GB RAM heb, kwam hij max op 66%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat gras: ik weet nog zo niet of dat wel zo moeilijk is. Ik kan me herinneren dat er een game was (vraag me alleen niet welke) waar in geen 2 bomen gelijk waren. Hoe moeilijk kan het tegenwoordig nog zijn om vegetatie random te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:28:
Over dat gras: ik weet nog zo niet of dat wel zo moeilijk is. Ik kan me herinneren dat er een game was (vraag me alleen niet welke) waar in geen 2 bomen gelijk waren. Hoe moeilijk kan het tegenwoordig nog zijn om vegetatie random te genereren?
Als ik zie wat ze met de FarCry engine al bereikt hebben dan vond ik dat al een knap staaltje werk. En gezien de impressie die ik daarvan heb gekregen dan heb ik er wel een gerust hart bij dat ze de volgende engine alleen maar beter maken, zei het al dan niet dat ondertussen de nieuwe hardware steeds meer mogelijk maakt. En over de grassprietjes en de bomen ? Ach, ik geloof wel dat het snor zit, als er ook maar eens wat vogeltjes in zitten :P

Kan niet wachten tot het spel uit komt, een reden te meer om te wachten op de eerste DX10 kaarten en quad core cpu's. Straks kan geen film hier meer tegen op. Hoop wel alleen dat ze nu eens een degelijke MP erin zetten want dat was wel slecht geregeld in FarCry, slechte mappen en een slechte netcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:43:
En over de grassprietjes en de bomen ? Ach, ik geloof wel dat het snor zit, als er ook maar eens wat vogeltjes in zitten :P
Doe maar niet :

Dan gaan er mensen vogeltjes afknallen en dat wordt weer opgemerkt door een of andere dierenvrienden club in Amerika en dan worden de Crysis developers aangeklaagd en helemaal leeggezogen :/

Maar het is wel vaag dat gras in BF2 opzich sinds er een custom map is die meer en mooier gras heeft dan welke default map van BF2 ook 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

nero355 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:12:
[...]

Doe maar niet :

Dan gaan er mensen vogeltjes afknallen en dat wordt weer opgemerkt door een of andere dierenvrienden club in Amerika en dan worden de Crysis developers aangeklaagd en helemaal leeggezogen :/
Ik neem aan dat je een gapje maakt of moeite hebt met logisch nadenken :P. Of denk je echt dat dat zo werkt daar? Op welke grond wordt je dan aangeklaagd? En waarom is nintendo nooit aangeklaagd (duck hunt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in far cry liepen ook zo van die varkens rond , die kon je gerust neerknallen hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Heeft iemand toevallig enig idee wanneer er iets van een Demo-versie of zo uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

JvS schreef op zondag 23 juli 2006 @ 15:47:
Ik neem aan dat je een gapje maakt of moeite hebt met logisch nadenken :P. Of denk je echt dat dat zo werkt daar? Op welke grond wordt je dan aangeklaagd? En waarom is nintendo nooit aangeklaagd (duck hunt).
Gebaseerd op nipple texture in Tombraider en de GTA SA Hot Coffee Mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hele andere situatie (en ook totaal niet leeggezogen en amper dood gesue'd), dat is stiekem een sex onderdeel in een spel doen, waardoor de rating in principe niet meer klopt (en dat in preuts amerika).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Handige info site over Crysis: http://www.crysis-online.com/

Sommige onderdelen zijn nog in constructie maar de algemene info is aanwezig.

[ Voor 13% gewijzigd door D. Ninjai op 23-07-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

Fuelke

Forza Ferrari

Off-topic geleuter over "kijk eens hoe mijn systeem is" weggehaald

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:43:
[...]

Als ik zie wat ze met de FarCry engine al bereikt hebben dan vond ik dat al een knap staaltje werk.
Idd, game vond ik niet zoveel aan eigenlijk (behalve de open spelwereld en het begin met de mercenaries)

Maar de engine was blijkbaar 'enorm goed geprogrammeerd' (wat ik me daar ook bij moet voorstellen, want ik kan nog geen pagina html schrijven ;) )

Maar ik baseer mij op wat ik ervaar. Far cry was prima speelbaar op een mid end systeempje van toen. (neem 9800 pro en je kon het goed draaien op 1280*1024, wat nog altijd de meest gebruikte resolutie is, laat ons dat niet vergeten)

Het draaide gewoon lichter. Idem geldt voor half life. Aan wat ligt dat? Ik weet het niet, betere programmeer skills? Dunno, want ik ken er niets van, maar het valt toch op dat sommige games op dezelfde of mindere hardware heel smooth en vlot en gewoon speelbaar draaien, terwijl andere op mid settings hoekig draaien op droomhardware (zonder dat zich dat dan nog vertaalt in veel betere visuals.)

Denk aan fear. Toen het uitkwam was het voor iedereen een slideshow, of je moest het extreem laag zetten, wat dan alle beetje grafische eye candy overboord gooide. Denk nu aan Ghost recon,...

Om te vergelijken, waar half life 2 goed op draait, en visueel nog mooi is, moet fear helemaal gedowntuned worden, waardoor het lelijker draait als half life 2...

Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het met crysis wel goed komt qua specs. Een high end pc van deze periode, of een mid end (degelijk game systeem) van dan zal het wel prima kunnen spelen. (wat heb je als uitgever ook aan een game dat niemand kan spelen)

Maar het schoolvoorbeeld blijft half life, toch al redelijk oud van technologie, en ziet er nog altijd echt goed uit. Het moet zeker niet onderdoen voor games die later verschenen in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Je hebt gelijk, het probleem is nu naar mijn idee dat de ontwikkelingen zo snel gaan dat het niet te doen is zo vaak je systeem aan te passen, is gewoon te duur. Zeker als men zegt een socket nog wel ff te gebruiken, en een jaar later toch deruit te gooien, heuj, moet je meteen je hele systeem vervangen.
Een AMD 64 3000+ gaat nu bijna niet meer mee, er zijn games die toch echt sneller en dan ook nog eens dual core willen hebben, en van wat er aan komt aan next gen stuff is dat bijna allemaal zo.
Je leuke gf7 serie kaartje gaat niet zo lang meer mee, behalve enkele uber modellen, ik wacht wel op de DX10 stuff, en dan maar kijken hoe lang de rest van de pc het houdt.
Het gaat gewoon te snel, de technieken gaan te snel, maar er is een grens aan hoe vaak de gemiddelde gebruiker/gamer wil en kan vervangen, en dat zal de business wel gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 19:47

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb liever dat developers 1 goeie engine maken of overkopen en dan daar vervolgens verschillende op bouwen. De eindgebruiker merkt toch vrij weinig van de gebruikte engine.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabiballetje schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:57:
Je hebt gelijk, het probleem is nu naar mijn idee dat de ontwikkelingen zo snel gaan dat het niet te doen is zo vaak je systeem aan te passen, is gewoon te duur. Zeker als men zegt een socket nog wel ff te gebruiken, en een jaar later toch deruit te gooien, heuj, moet je meteen je hele systeem vervangen.
Een AMD 64 3000+ gaat nu bijna niet meer mee, er zijn games die toch echt sneller en dan ook nog eens dual core willen hebben, en van wat er aan komt aan next gen stuff is dat bijna allemaal zo.
Je leuke gf7 serie kaartje gaat niet zo lang meer mee, behalve enkele uber modellen, ik wacht wel op de DX10 stuff, en dan maar kijken hoe lang de rest van de pc het houdt.
Het gaat gewoon te snel, de technieken gaan te snel, maar er is een grens aan hoe vaak de gemiddelde gebruiker/gamer wil en kan vervangen, en dat zal de business wel gaan merken.
Jep, daarokm weiger ik ook mee te doen aan de Vista/DX10 hype.
Ik heb in Juni 2006 een volledige PC met 7600Gt gekocht, en ben niet zo'n gamer, ik blijf gewoon lekker hierop spelen tot misschien DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:38
ik zal miss nu wel een vage gast zijn maar tog, vroeger speelde je nog mario ofso of op de snes.. toen had je LOL, nu met die spellen he het is gewoon allemaal zo realistisch het is eerder om bang van te worden, dan er lol van hebben. Ok het is tof dat het er zo mooi uit ziet, maarja denk je vaak ik heb lol als je zoiets speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgnuwat schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 06:23:
ik zal miss nu wel een vage gast zijn maar tog, vroeger speelde je nog mario ofso of op de snes.. toen had je LOL, nu met die spellen he het is gewoon allemaal zo realistisch het is eerder om bang van te worden, dan er lol van hebben. Ok het is tof dat het er zo mooi uit ziet, maarja denk je vaak ik heb lol als je zoiets speelt?
Ik vindt ook dat er een grens tussen games en realisme moet blijven.
DIe grens is nog niet bereikt , maar Crysis gaat erheen.
Anders kunnen dit ongewenste effecten hebben.
Stel je voor dat mensen een spel spelen dat zo realistisch is, en daardoor het net als militairen nachtmerries krijgen of trauma''s.
Als die grens wordt behaald moeten ze gewoon op andere punten gana verbeteren.

Hoop trouwens wel dat er in ETQW en Crysis bloed zit, kan iemand dat bevestigen? Crysis zit het volgens die video in, maar ETQW? (beetje offtopic, maar toch de grote tegenstander van Crysis, dus wel belangrijk)

ETQW en Crysis overeenkomsten =
-Day/Night cycle realtime
-Bewegende lucht
-Sterk verbeterde graphics ten opzichte van huidige games.
-ALiens vs Humans
-???Mogelijk gezien het uitstel tot 2007 van ETQW, worden beide spellen DX10 compatible????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel wat meevallen denk ik. Tuurlijk kan je de 'gore' realistisch maken, eerste probleem zal zijn voor de uitgever dat de leeftijd rating waarschijnlijk naar de max. moet wat dan al een groot publiek uitsluit. En tweede probleem zullen er een groep mensen zijn die niet van dat soort gore houden. Nu kan ik opzich best tegen een stootje kwa gore betreft maar echte harde horror films met alles tot in detail zie je mij niet kijken, niet dat ik zal overgeven oid maar het 'plaatje' zal nog dagen in mijn hoofd rondspoken van walging wat voor zieke gedachten mensen eigenlijk hebben en wat in theorie best mogelijk zou kunnen zijn :X

En de spellen die ik ken met 'bloed' (al is het huidige beschikbare content nauwelijks realistisch of angstaanjagend) hebben meestal wel een check om het uit te zetten, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Call of Duty 2 was naar mijn beleving tot nu de beste oorlogsgame, maar dat ik er traumas aan over heb gehouden nee niet echt. Het mist vooral het angstgevoel van daadwerkelijk in de omgeving te zijn. De geuren en de rondsuizende kogels bijvoorbeeld. Ook een echte kogel in je lichaam krijgen en dan met 'die angst' door moeten gaan in het spel dat je er nog 1 kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 08:45:
Zal wel wat meevallen denk ik. Tuurlijk kan je de 'gore' realistisch maken, eerste probleem zal zijn voor de uitgever dat de leeftijd rating waarschijnlijk naar de max. moet wat dan al een groot publiek uitsluit. En tweede probleem zullen er een groep mensen zijn die niet van dat soort gore houden. Nu kan ik opzich best tegen een stootje kwa gore betreft maar echte harde horror films met alles tot in detail zie je mij niet kijken, niet dat ik zal overgeven oid maar het 'plaatje' zal nog dagen in mijn hoofd rondspoken van walging wat voor zieke gedachten mensen eigenlijk hebben en wat in theorie best mogelijk zou kunnen zijn :X

En de spellen die ik ken met 'bloed' (al is het huidige beschikbare content nauwelijks realistisch of angstaanjagend) hebben meestal wel een check om het uit te zetten, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Call of Duty 2 was naar mijn beleving tot nu de beste oorlogsgame, maar dat ik er traumas aan over heb gehouden nee niet echt. Het mist vooral het angstgevoel van daadwerkelijk in de omgeving te zijn. De geuren en de rondsuizende kogels bijvoorbeeld. Ook een echte kogel in je lichaam krijgen en dan met 'die angst' door moeten gaan in het spel dat je er nog 1 kan krijgen ;)
jha mar met Crysis en ETQW gaan we wel naar die realistische beelden.
Waarom geven ze niet gewoon een 18+ versie en een normale TEEN versie uit? kleine aanpassing en zorgt voor veel meer realisame.In Crysis zit het, maar of het in de tegenstaner ETQW zit wil ik graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:29:
[...]

jha mar met Crysis en ETQW gaan we wel naar die realistische beelden.
Waarom geven ze niet gewoon een 18+ versie en een normale TEEN versie uit? kleine aanpassing en zorgt voor veel meer realisame.In Crysis zit het, maar of het in de tegenstaner ETQW zit wil ik graag weten.
Ligt er maar net hoe de ontwikkelaar het maakt. Ik bedoel er zijn ook films en tv series waar mensen doodgeschoten worden zonder de 'gore' te zien. Vaak wel wat bloed enzo en soms nog een tikkie 'erger' door bijvoorbeeld het lijk met kogelgat en bloed etc te laten zien, maar echt een kapotte hoofd d.m.v. een kogel bijvoorbeeld zul je niet snel zien in de gemiddelde hollywood productie.

Dus stel dat jij dan nu je favoriete tv-serie of film de hoofdrol speelt in de vorm van een game met dezelfde 'echtheid' van beelden, dat is toch niet echt iets om je zorgen over te maken?

Soldier of Fortune 2 is naar mijn weten tot nu toe de game waarin de meeste 'gore' in voorkomt waarin enigzins wat realisme/echtheid zit. Dit heeft mij persoonlijk niet geschokt omdat ik makkelijk kon zien dat het maar wat pixels waren bij wijze van spreken. Maar op een engine als die van Crysis weet ik nog zo net niet of ik dat dan wel wil zien. Maar again dat ligt dus aan de developer en ben er niet bang voor dat het een probleem zal worden in de toekomst. Wellicht dat er een label gaat komen die waarschuwd dat de game 'horror' content bevat wat imo dan wel weer een goede zaak zou zijn (en dan bedoel ik niet die zielige 16+ 18+ stickertjes die er al opgeplakt worden zodra er een tiet te zien is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 12:46
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:08:
[...]
Ik bedoel er zijn ook films en tv series waar mensen doodgeschoten worden zonder de 'gore' te zien. Vaak wel wat bloed enzo en soms nog een tikkie 'erger' door bijvoorbeeld het lijk met kogelgat en bloed etc te laten zien, maar echt een kapotte hoofd d.m.v. een kogel bijvoorbeeld zul je niet snel zien in de gemiddelde hollywood productie.

Dus stel dat jij dan nu je favoriete tv-serie of film de hoofdrol speelt in de vorm van een game met dezelfde 'echtheid' van beelden, dat is toch niet echt iets om je zorgen over te maken?
A-Team pwned!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb informatie gevonden wat de systeem eisen zijn vor dit alleraardigste spelletje. Dit is officieel bekend gemaakt door Crytek

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)
RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements

Dit is misschien wel handig om in de startpost te vermelden. Teven betekent dit, dat we nu gedwongen om een systeem aan te schaffen gebaseerd op een Intel Conroe CPU en last but not least natuurlijk een DX10 vid. kaart en Windows Vista.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:59:
Ik heb informatie gevonden wat de systeem eisen zijn vor dit alleraardigste spelletje.

Minimum Requirements

Recommended Requirements

Dit is misschien wel handig om in de startpost te vermelden. Teven betekent dit, dat we nu gedwongen om een systeem aan te schaffen gebaseerd op een Intel Conroe CPU en last but not least natuurlijk een DX10 vid. kaart en Windows Vista.
Euhm nee hoor, lees eens je eigen post.
En ja om alles goed te laten lopen misschien een DX10 als je alles vol wilt en dus Vista.
Maar zeker geen Core 2 duo, de huidge Dual Cores zijn way overpowered voor games ( bij mij gebruikt mijn 930 slechts 60% van zijn capaciteit van 1 Core (dus heb nog een core) bij BF2, en dan te bedenken dat BF2 enorm inefficient is, dus die Core 2 is in het begin alleen nuttig voor mensen die zware teken of rekenprogramma's gebruiken ( en zelfs dan kun je nog overweg met je 930 hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:08:
[...]

Ligt er maar net hoe de ontwikkelaar het maakt. Ik bedoel er zijn ook films en tv series waar mensen doodgeschoten worden zonder de 'gore' te zien. Vaak wel wat bloed enzo en soms nog een tikkie 'erger' door bijvoorbeeld het lijk met kogelgat en bloed etc te laten zien, maar echt een kapotte hoofd d.m.v. een kogel bijvoorbeeld zul je niet snel zien in de gemiddelde hollywood productie.

Soldier of Fortune 2 is naar mijn weten tot nu toe de game waarin de meeste 'gore' in voorkomt waarin enigzins wat realisme/echtheid zit. Dit heeft mij persoonlijk niet geschokt omdat ik makkelijk kon zien dat het maar wat pixels waren bij wijze van spreken. Maar op een engine als die van Crysis weet ik nog zo net niet of ik dat dan wel wil zien. Maar again dat ligt dus aan de developer en ben er niet bang voor dat het een probleem zal worden in de toekomst. Wellicht dat er een label gaat komen die waarschuwd dat de game 'horror' content bevat wat imo dan wel weer een goede zaak zou zijn (en dan bedoel ik niet die zielige 16+ 18+ stickertjes die er al opgeplakt worden zodra er een tiet te zien is).
Ja, SOF2 owned hard, hele lichaamsdelen eraf schieten, maar het was wel duidelijk nep. Met Crysis gaat dat dus anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:11:
[...]

Ja, SOF2 owned hard, hele lichaamsdelen eraf schieten, maar het was wel duidelijk nep. Met Crysis gaat dat dus anders zijn.
hoop dat er toch veel gore inzit. hopelijk ook groffe taal net als kingpin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
jaaoie17 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:24:
[...]

hoop dat er toch veel gore inzit. hopelijk ook groffe taal net als kingpin.
Kingpin was enorm overdreven qua grove taal, in elke zin kwam 5 keer het woord Fuck voor, en dan overdrijf ik nieteens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babba schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 16:51:
[...]

Kingpin was enorm overdreven qua grove taal, in elke zin kwam 5 keer het woord Fuck voor, en dan overdrijf ik nieteens :/
Zoiets als die "Assault" uit dat BF2 flimpje.

"Likes to use the "F" word alot, and hates snipers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
Wie heeft er nou geen lichaam bewerkt met z'n knife in SOF2? :9 En dat het er nu wat meer realistisch gaat uitzien boeit mij niet, het blijven een hoop pixels hoor... Als je er in een film van gaat walgen kan ik nog meer begrijpen door de echtheid van de personages etc. Maar in een topfilm als saving private ryan zag je ook wel eens een man waarvan z'n buikinhoud naast hem lag en niet veel mensen hebben daar iets over gezegd, waarschijnlijk omdat mensen maar al te goed beseffen dat het ook wel degelijk zo
was. En uhm, als je er nu echt niet tegen kan? Enable gore: NO :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:59:
Ik heb informatie gevonden wat de systeem eisen zijn vor dit alleraardigste spelletje. Dit is officieel bekend gemaakt door Crytek

Minimum Requirements

Recommended Requirements

Ben ik effe blij dat ik een x1600xt heb besteld om te wachten op dx10 kaarten ipv gelijk een x1900 te kopen :D

Specs nieuwe pc @ signature :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade! schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:22:
Wie heeft er nou geen lichaam bewerkt met z'n knife in SOF2? :9 En dat het er nu wat meer realistisch gaat uitzien boeit mij niet, het blijven een hoop pixels hoor... Als je er in een film van gaat walgen kan ik nog meer begrijpen door de echtheid van de personages etc. Maar in een topfilm als saving private ryan zag je ook wel eens een man waarvan z'n buikinhoud naast hem lag en niet veel mensen hebben daar iets over gezegd, waarschijnlijk omdat mensen maar al te goed beseffen dat het ook wel degelijk zo
was. En uhm, als je er nu echt niet tegen kan? Enable gore: NO :)
Weet je wat ranzig was? een plaatje op BF2S.com van een Irakese opstandeling die een M95 kogel door zijn hoofd had gehad (in het echte leven dus he, niet in BF2) Nou, ik eet nooit meer Filet American.
Zijn hoofd was door midden gesplits tot aan zijn neus en alles lag eruit, door 1 kogel.
Maar nu even ontopic, kan iemand bevestigen aan de hand van filmpjes of wat dan ook dat de tegenstander van Crysis, genaamd Enemy Territory : Quake Wars, ook bloed heeft? bij Crysis kon je het zien in de filmpjes.

Heb trouwens mijn PC gisteren geupgraded, zie systemspecs, met 2 GB kan je BF2 zo veel beter draaien, gewoon 7600GT en 2 GB RAM met Intel D930 3,0 Ghz= 100 FPS op BF2 als je alles op High hebt, 4x AA, 1280*1024. 7600GT is dus echt een kaart die in de subtop van de High-end kaarten ligt, eerst met alles hetzelfde maar met 1 GB = alles medium, 2x aa op 1280*1024 = lage Fps en zeker op Warlord.
Een aanrader, en 2GB maakt zoveel verschil, echt iedereen die nog twijfelt = gewoon doen.
Dat ene stukje RAM maakt meer verschil dan een hele nieuwe processor voor gamers(Core 2 aftrek topics).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:17
Nieuwe ubergeile screenshots
http://incrysis.com/crysi...&task=view&id=87&Itemid=2
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/7665/0607261qf6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/5918/06072610rl5.jpg

Maar toch ben ik sceptisch. Doom 3 zag er ook supermooi uit op screenshots, maar bleek in het echt toch een veel hardere belichting te hebben. Ook Oblivion had haar probleem dat de schaduw van voorwerpen te veel performance eisten, dus in de final versie is dat er helemaal uitgesloopt.

Edit:
mirror /
http://img207.imageshack.us/img207/7665/0607261qf6.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/8296/0607262ur5.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/6474/0607263rc2.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/9635/0607264gs0.jpg
http://img207.imageshack.us/img207/5637/0607265vb7.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/7424/0607266us0.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/4067/0607267mz8.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/3325/0607268lu4.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/9647/0607269dt7.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/5918/06072610rl5.jpg
http://img487.imageshack.us/img487/599/06072611xq0.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/8498/06072612qa9.jpg
http://img87.imageshack.us/img87/3209/06072613rs8.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/8617/06072614ap6.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/7545/06072615pw0.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/3886/06072616ap5.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/3473/06072617bv1.jpg
http://img81.imageshack.us/img81/4936/06072618gg9.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/1479/06072619vq2.jpg
http://img80.imageshack.us/img80/3447/06072620je9.jpg
http://img205.imageshack.us/img205/8776/06072621od2.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Zeus op 26-07-2006 15:18 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

screens zijn al overal weggehaald. Heeft iemand ze toevallig opgeslagen?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26
Vuurvoske schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:49:
screens zijn al overal weggehaald. Heeft iemand ze toevallig opgeslagen?
idd kloote ! ik wil ze zien.

http://futuremark.com/for...php?p=166102&postcount=10

zolang het duurt

[ Voor 17% gewijzigd door darkphoenix op 26-07-2006 17:34 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

games.fok.nl heeft hun nieuwspost ook al verwijderd vol met nieuwe screenshots. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Hier zijn ze nog te bewonderen :)

Sommige screens zien er echt waanzinning goed uit zeg. Té goed zelfs, heb het idee dat ze achteraf opgeknapt zijn.

[ Voor 121% gewijzigd door Mitt3nz op 26-07-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Zal natuurlijk wel beetje opgepoetst zijn maar neem maar van mij aan dat 90% daarvan ingame is. :P
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.