[PC] Crysis Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
PcManiaxx schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:32:
Zal natuurlijk wel beetje opgepoetst zijn maar neem maar van mij aan dat 90% daarvan ingame is. :P
Dat zal best, maar die 10% kan net die extra feel geven waardoor het spel er realistischer uitziet dan als je het straks voor je neus hebt. Ik heb dat ook vaak met pre-release screenshots, helemaal ophypen over geweldig ze eruit zien, heb je eenmaal het spel voor je en zelfs op de hoogste setting krijg ik het niet zo mooi. Beetje lame marketing strategie.
Bij sommige screenshots heb ik echt het idee dat ik naar concept art zit te kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door DeepSeven op 26-07-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Inderdaad. Ik ben pas overtuigd als ik dergelijke graphics realtime zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26
Mitt3nz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:45:
ik ben wel aardig overtuigd dat het niet gaat tegenvallen mits je een super pc heb.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 18:42

Vuurvoske

Nunquam cede!

darkphoenix schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:14:
[...]

ik ben wel aardig overtuigd dat het niet gaat tegenvallen mits je een super pc heb.
Vaak bij zou ik bij zon uitsprakak zeggen van het zal allemaal wel meevallen. Maar de jochies bij crytek maken ook daadwerkelijk waar wat ze beloven. Dus denk idd dat je hier wel een flink beestje voor nodig gaat hebben :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Wel, hun vorige systeemeisen klopten (met een 9800pro kon je farcry vlotjes draaien op hoge settings) dus ik zou niet weten waarom het deze keer anders zal zijn...

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Mitt3nz schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:45:
Dan moet je de ingame filmpjes bekijken! 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Wootism op 27-07-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:14

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:09:
En ja om alles goed te laten lopen misschien een DX10 als je alles vol wilt en dus Vista.
Maar zeker geen Core 2 duo, de huidge Dual Cores zijn way overpowered voor games ( bij mij gebruikt mijn 930 slechts 60% van zijn capaciteit van 1 Core (dus heb nog een core) bij BF2, en dan te bedenken dat BF2 enorm inefficient is, dus die Core 2 is in het begin alleen nuttig voor mensen die zware teken of rekenprogramma's gebruiken ( en zelfs dan kun je nog overweg met je 930 hoor)
Fear of zo had zelfs genoeg aan een cellie van 6 maanden geleden.

Maar dat zegt geen ruk over Crysis. Crysis is weer een hardware over de top pushende Game.
Gezien Dual Core toch wel degenlijk als target platform reeds aanwezig is en toch al een redelijk deel van de publik zoiets heeft.

Zal de engine toch wel SMP en dus Dual core ondersteunen. En Features zoals CPU SMP: PhysX en AI tot een hoger niveau pushen dan ooit van te voren gebruikt is op 'n CPU.

Zal me niks verbazen als deze game wel 'n Core 2 goed kan gebruiken.

Maar dat is afwachten wat de CPU schalings benches gaan aan tonen als die uit is.

Zo kreeg quake 4 ook een aanzienlijke boost van SMP omdat toevallig wat mee rCPU afhankelijke games zijn niet Puur vooral GPU. Dat ook maar meer evenredig. Tov Fear.

Wat hadden die toch een sloot AI er in kunnen proppen.

Gezien ze DC als recommended aangeven is deze game 'n SMP enaled game.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
Renegade! schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:33:
Wel, hun vorige systeemeisen klopten (met een 9800pro kon je farcry vlotjes draaien op hoge settings) dus ik zou niet weten waarom het deze keer anders zal zijn...
Ik heb farcry ook op een 9800pro gedraait en dat ging wel met echt hoge resoluties wel stroef maar ja het zag er wel mooi uit!
Nu draai ik 1920x1200 en AMD content pakketje erop en HDR en is toch weer even wat beter.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 maanden geleden ook een upgrade gedaan en ben eigenlijk niet tevreden . Nu ik de recommended specs zie ben ik zelfs bang dat Crysis niet echt lekker zal draaien op gemiddeld bijv. , maar dat zijn alleen maar speculaties . Wat geen speculaties zijn is dat ik zelfs met mijn huidige specs FarCry niet laltijd vlekkeloos loopt als ik alles op High heb staan met AA ook op high.
Had toch wel verwacht dat je met mijn specs van games van 2 jaar terug vlekkeloos te kunnen laten lopen . Ben er nu wel achter dat dit een altijd terugkomende droom .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 01:46:
[...]

Idd, game vond ik niet zoveel aan eigenlijk (behalve de open spelwereld en het begin met de mercenaries)

Maar de engine was blijkbaar 'enorm goed geprogrammeerd' (wat ik me daar ook bij moet voorstellen, want ik kan nog geen pagina html schrijven ;) )

Maar ik baseer mij op wat ik ervaar. Far cry was prima speelbaar op een mid end systeempje van toen. (neem 9800 pro en je kon het goed draaien op 1280*1024, wat nog altijd de meest gebruikte resolutie is, laat ons dat niet vergeten)

Het draaide gewoon lichter. Idem geldt voor half life. Aan wat ligt dat? Ik weet het niet, betere programmeer skills? Dunno, want ik ken er niets van, maar het valt toch op dat sommige games op dezelfde of mindere hardware heel smooth en vlot en gewoon speelbaar draaien, terwijl andere op mid settings hoekig draaien op droomhardware (zonder dat zich dat dan nog vertaalt in veel betere visuals.)

Denk aan fear. Toen het uitkwam was het voor iedereen een slideshow, of je moest het extreem laag zetten, wat dan alle beetje grafische eye candy overboord gooide. Denk nu aan Ghost recon,...

Om te vergelijken, waar half life 2 goed op draait, en visueel nog mooi is, moet fear helemaal gedowntuned worden, waardoor het lelijker draait als half life 2...

Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het met crysis wel goed komt qua specs. Een high end pc van deze periode, of een mid end (degelijk game systeem) van dan zal het wel prima kunnen spelen. (wat heb je als uitgever ook aan een game dat niemand kan spelen)

Maar het schoolvoorbeeld blijft half life, toch al redelijk oud van technologie, en ziet er nog altijd echt goed uit. Het moet zeker niet onderdoen voor games die later verschenen in elk geval
Ik sluit me hier eigenlijk volledig bij aan..

Ja ok het heeft DX10 nodig, so what? dat wilt heus niet zeggen dat je persee een DX10 kaart MOET hebben als je bijv. net een geforce 7950 GX2 hebt gekocht met de laatste AMD processor en 2048 mb aan werk geheugen zit je nog echt wel goed hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:08:
Maar dat zegt geen ruk over Crysis. Crysis is weer een hardware over de top pushende Game.
Gezien Dual Core toch wel degenlijk als target platform reeds aanwezig is en toch al een redelijk deel van de publik zoiets heeft.
Waarom heb je voor de PC versie vaak belachelijk dure hardware nodig terwijl een console port soms evengoed is terwijl het in vergelijk 'oudere' hardware is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
"Crysis will feature out-of-the-box 32-bit, 64-bit, DirectX 9, DirectX 10, and multithreading support,"

van gamespot.com
http://www.gamespot.com/p...sis/news.html?sid=6154899

Ben heel blij met het multithreading support >:)
dat daar eens wat mee gebeurt.

[ Voor 17% gewijzigd door darkphoenix op 30-07-2006 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:34
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:48:
[...]

Heb trouwens mijn PC gisteren geupgraded, zie systemspecs, met 2 GB kan je BF2 zo veel beter draaien, gewoon 7600GT en 2 GB RAM met Intel D930 3,0 Ghz= 100 FPS op BF2 als je alles op High hebt, 4x AA, 1280*1024. 7600GT is dus echt een kaart die in de subtop van de High-end kaarten ligt, eerst met alles hetzelfde maar met 1 GB = alles medium, 2x aa op 1280*1024 = lage Fps en zeker op Warlord.
Een aanrader, en 2GB maakt zoveel verschil, echt iedereen die nog twijfelt = gewoon doen.
Dat ene stukje RAM maakt meer verschil dan een hele nieuwe processor voor gamers(Core 2 aftrek topics).
Wat is het nut dat wij in dit topic weten dat jij je pc geupgrade hebt? Dat BF2 beter draait met meer geheugen is al langer geweten. Zijn al enkele topics over... En de 7600gt is en blijft een mid end kaart. Een zeer degelijk stuk hardware voor een goede prijs, dat wel.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:15:
[...]
Waarom heb je voor de PC versie vaak belachelijk dure hardware nodig terwijl een console port soms evengoed is terwijl het in vergelijk 'oudere' hardware is ?
Omdat ze bij een console port zodanig optimaliseren zodat het perfect op die hardware draait. Bij een console hoeven ze geen rekening te houden met al de verschillende hardware die bijv voor de pc op de markt is en ondersteund moet worden. Het draait een dedicated besturingssysteem dat weinig resources inneemt en de developers hebben meestal goede en gedetailleerde informatie over de console.

Als het spel eerst op de console uitkomt en dan pas op de pc, dan wordt het dikwijls nog eens slecht geport naar pc. Kijk maar naar halo 1. Je had best wel een krachtig systeem nodig terwijl een xbox 1 maar een 733Mhz P3 heeft met een grafische chip die tussen de geforce 3 en 4 lag.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

testje...

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
EA heeft afgelopen zaterdag vier nieuwe screenshots gereleased van Crysis.
Ze zijn te bekijken op de volgende site: GamersHell.com - Crysis Image Gallery

Een voorproefje ( :9~ ):

Afbeeldingslocatie: http://img392.imageshack.us/img392/5219/219001fullzx3.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FragileM64 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:34:
Omdat ze bij een console port zodanig optimaliseren zodat het perfect op die hardware draait. Bij een console hoeven ze geen rekening te houden met al de verschillende hardware die bijv voor de pc op de markt is en ondersteund moet worden. Het draait een dedicated besturingssysteem dat weinig resources inneemt en de developers hebben meestal goede en gedetailleerde informatie over de console.

Als het spel eerst op de console uitkomt en dan pas op de pc, dan wordt het dikwijls nog eens slecht geport naar pc. Kijk maar naar halo 1. Je had best wel een krachtig systeem nodig terwijl een xbox 1 maar een 733Mhz P3 heeft met een grafische chip die tussen de geforce 3 en 4 lag.
Ik weet waarom het zo is, en het is net daarom dat ik er me vragen bij stel.

Mij ontgaat de logica dat mensen pc's van 2000+ euro aanschaffen om games te spelen die op (veel) goedkopere consoles minstens evengoed of beter draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Mij ontgaat de logica dat mensen pc's van 2000+ euro aanschaffen om games te spelen die op (veel) goedkopere consoles minstens evengoed of beter draaien...
Dat kan diverse redenen hebben, zoals:
• De één vind Gamen met een muis en toetsenbord combinatie fijner dan met een controller.
• Men wil liever alles op zijn hoogst kunnen spelen en, grafisch gezien, het beste uit de game engine halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 31-07-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Goed luitjes, tot zover de console versus pc-bashmodus, nu weer terug naar Crysis, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Jejking schreef op maandag 31 juli 2006 @ 21:22:
Goed luitjes, tot zover de console versus pc-bashmodus, nu weer terug naar Crysis, ok? ;)
Ja daar was een leuk topic over, heftige discussies maar het was afgesloten met duidelijke eindgedachten over dit vraagstuk. Zeker nu terugkijkend ook inderdaad geen nut om daarop weer in te gaan .

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

FragileM64 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:34:
Dit komt ook, naast het niet kunnen doen van hele specifieke optimalisaties, doordat de traditionele werking van de APIs (zowel OGL als D3D) een lange weg van applicatie naar driver nodig hebben. Hierdoor is het geven van heel veel kleine draw commando's vrijwel uit den boze en moet je zoveel mogelijk proberen te batchen. D3D10 gaat hier verandering in brengen omdat de driver dan in userspace draait (en er dus geen dure contextswitches nodig zijn), naast het feit dat je sowieso al veel meer werk kunt outsourcen naar de GPU zelf.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
.oisyn schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:47:
[...]

Dit komt ook, naast het niet kunnen doen van hele specifieke optimalisaties, doordat de traditionele werking van de APIs (zowel OGL als D3D) een lange weg van applicatie naar driver nodig hebben. Hierdoor is het geven van heel veel kleine draw commando's vrijwel uit den boze en moet je zoveel mogelijk proberen te batchen. D3D10 gaat hier verandering in brengen omdat de driver dan in userspace draait (en er dus geen dure contextswitches nodig zijn), naast het feit dat je sowieso al veel meer werk kunt outsourcen naar de GPU zelf.
nog 2 gameplay trailers:

http://www.fragland.be/news.php?id=14762

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Yonix schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:09:

[afbeelding]
EA?! Was Ubisoft niet het bedrijf dat zich NIET over liet nemen door EA?!

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Z-Dragon schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:32:
[...]
EA?! Was Ubisoft niet het bedrijf dat zich NIET over liet nemen door EA?!
Ubisoft (de uitgever van Far Cry) is nog geen onderdeel van EA, maar zo te zien werken de makers van het spel (Crytek) nu wel met/voor EA.
http://www.electronicarts.nl/games/8450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crytek werkt nu voor EA. Ubisoft heeft nog altijd de rechten op Far Cry, maar omdat het verhaal achter Crysis niets temaken heeft met dat achter Far Cry, is er geen probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 14:02 . Reden: Crytec -> Crytek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Ik hoop dat Ubisoft het gaat uitbrengen, want die doen niet aan Starforce :x

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Laatst online: 01:12
EA (tot dus ver, afkloppen) ook niet. Het is alleen dat er achter EA spellen altijd zulke matige support zit terwijl de initiële release meestal ook niet veel soeps is...

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Een console blijft maar een paar maanden highend graphics leveren. Een pc ook maar die kun je daarna weer upgraden. En tot op heden zijn gameconsoles belabberd voor FPS en Strategie games. De bediening met een muis en toetsenbord kan een controller niet evenaren. Over pakweg 2 a 3 maandjes produceerd mijn pc veel mooiere graphics dan je console met inmiddels verouderde specs. Met andere woorden. Ik speel over 3 maandjes games die jouw gameconsole never nooit niet zou kunnen draaien. Bovendien is het niet of of. Ik heb ook alle consoles. Maar op een console ben ik na een paar maanden wel uitgekeken.

Game consoles zijn ontwikkeld met het oog op kinderen. En daarbij is rekening gehouden met het budget dat kinderen hebben. Ik kan me wat meer permiteren maar stel daar dus wel wat hogere eisen aan. Eisen waaraan alleen de PC voldoet. Allemaal punten die meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Seth_Chaos schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:59:
[...]

Een console blijft maar een paar maanden highend graphics leveren. Een pc ook maar die kun je daarna weer upgraden. En tot op heden zijn gameconsoles belabberd voor FPS en Strategie games. De bediening met een muis en toetsenbord kan een controller niet evenaren. Over pakweg 2 a 3 maandjes produceerd mijn pc veel mooiere graphics dan je console met inmiddels verouderde specs. Met andere woorden. Ik speel over 3 maandjes games die jouw gameconsole never nooit niet zou kunnen draaien. Bovendien is het niet of of. Ik heb ook alle consoles. Maar op een console ben ik na een paar maanden wel uitgekeken.

Game consoles zijn ontwikkeld met het oog op kinderen. En daarbij is rekening gehouden met het budget dat kinderen hebben. Ik kan me wat meer permiteren maar stel daar dus wel wat hogere eisen aan. Eisen waaraan alleen de PC voldoet. Allemaal punten die meespelen.
Budget heeft er niks mee te maken. Consoles worden bijna altijd (ruim) onder de kostprijs verkocht, en beschikken wel degelijk over de nieuwste snufjes. Het echte geld wordt verdiend met de games, die nota bene duurder zijn dan hun pc tegenhangers :Y)

Maargoed, ik wacht ook met smart op dit spel! Ik ga begin volgend jaar een nieuwe bak kopen, en daar komt deze echt wel bij :)
Farcry was een erg mooi spel, alleen haperde het verhaal wat, maar dat is inmiddels wel bekend.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:03:
Ik hoop dat Ubisoft het gaat uitbrengen, want die doen niet aan Starforce :x
het is omgekeerd , Ubisoft doet net wel aan starforce .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 17:12:
[...]

het is omgekeerd , Ubisoft doet net wel aan starforce .
Nee, Ubisoft doet niet meer aan starforce.

Bron: http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dacht al, kom is onder die steen vandaan voordat je ergens over meepraat ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over pakweg 2 a 3 maandjes produceerd mijn pc veel mooiere graphics dan je console met inmiddels verouderde specs.
There's more to it dan pure processing power. Als programmeur ben je op een console veel vrijer en kun je dingen doen die de API op de PC niet toestaat. Zo kun je met de huidige stand van zaken op de X360 en de PS3 gewoon je z-buffer uitlezen. Op de PC gaat dat niet lukken, daar heb je een extra rendering pass voor nodig die je dieptewaarden in een normale color buffer schrijven. Naast het probleem van de extra lagen aan software waar ik het een paar posts terug over had kun je dezelfde visuele effecten met minder bewerkingen werkend krijgen op een console. Van die 2 a 3 maandjes waar jij het over hebt zijn er dus in de werkelijkheid een stuk meer.
En ja, natuurlijk haalt de PC het uiteindelijk wel in, maar wat ik wil aangeven is dat het kunnen upgraden er automatisch voor zorgt dat je niet het onderste uit de kan kunt halen zoals dat op de console kan.
Game consoles zijn ontwikkeld met het oog op kinderen.
Hahaha, lol, je hebt wel humor. Misschien moet je je eens meer verdiepen in de afzetmarkt van de gameindustrie voor je met dat soort opmerkingen komt ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Yonix schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:09:

[afbeelding]
Modbreak:Als je zelf al weet dat je taalgebruik niet kan, waarom post je het dan :? |:(
Let in het vervolg op je taalgebruik en tel even tot 10 voordat je iets post :{

[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 03-08-2006 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
2 woorden voor je: firefox en offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reageer dan gewoon niet en maak een TR aan ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Crash op 03-08-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
vosss schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 02:26:
[...]

[modbreak]Als je zelf al weet dat je taalgebruik niet kan, waarom post je het dan :? |:(
Let in het vervolg op je taalgebruik en tel even tot 10 voordat je iets post :{[/]
Omdat heel mn pc alle internet vensters dicht knalde en ik net met iets belangrijks bezig was wat absoluut niet zomaar mocht vastlopen. Dáárom.

Anyway, die link deugt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk eerder dat jouw PC niet deugt. Nergens last van hier (IE6, firewall geeft ook geen warnings)

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 03-08-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
.....

Edit: Excuses darkphoenix :)

[ Voor 91% gewijzigd door Yonix op 05-08-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
Onder het motto: ''Beter laat dan nooit.''

Afgelopen maandag (31 - 07 - 2006) heeft EA twee nieuwe gameplay filmpjes gereleased van Crysis.
De filmpjes zijn van hoge kwaliteit, elk ongeveer 54 seconden lang.

Crysis Gameplay Movies (45 - 50 Mb)

Jammer genoeg was het al gepost. nou jammer..... beter nog een keer dan nooit meer

[ Voor 46% gewijzigd door darkphoenix op 05-08-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw HD-filmpje waarin de CEO van Crytec en een designer geinterviewd worden. Echt veel nieuws wordt er niet verteld, maar je kan wel even een ingame stukje zien wanneer Jake in die ijskoepel binnenwandelt. Het filmpje duurt ongeveer 5min en is 250mb groot.

http://www4.incrysis.com/...gamespot_interview_HD.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
[...]

Sorry hoor maar als je denkt weet je er toch niet veel vanaf. 3 maanden?? Never nooit. Die games van de xbox360 bijv, zijn bij lange na niet op zn mooist, en over 3 maanden een spel dat dit ding niet kan draaien??? Think again, herinner je je doom 3, iedereen had er een geforce 6800 voor nodig bla bla. Husakee xbox draait doom 3 op volle snelheid met vergelijkebare graphics. Ik weet het vrij zeker dat deze game wel op een console komt en dan zal je t wel zien. Misschieen een gedowntunde versie maar het zal zeker niet slecht lopen en slecht uitzien. Game consoles zijn ontwikkeld met het oog op kinderen? Think AGAIN, kindertjes hebben geen geld, alleen hun ouders die eens in het half jaar een spel voor hun kopen. Volwassen mensen met een baan kopen soms meerder spelletjes per maand.En op een console uitgekeken kan gewoon niet het is qua leukheid van games bijna gelijk(sommige unique console games zelfs beter)(halo2) Er komen altijd weer orginele console games uit. En daarbij het is leuk om niet alleen console of pc te gaan , maar gewoon console as afwisseling te houden, of met vrienden kan ik je zeggen is een console 10x zo leuk.(marioparty, mariokart , halo2 bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Crysis komt alleen op de PC uit hoor luitjes. :)

offtopic:
De console-graphics zijn zo ernstig pixelig van dichtbij, grote titels en geen AA. Bweh niks voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
CyberAmp schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:13:
Crysis komt alleen op de PC uit hoor luitjes. :)

offtopic:
De console-graphics zijn zo ernstig pixelig van dichtbij, grote titels en geen AA. Bweh niks voor mij
Jaja vast wel net als Farcy was eerst ook alleen maar hele lange tijd alleen voor pc.
Wedde dat hij een keer op console komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reconhell schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

Jaja vast wel net als Farcy was eerst ook alleen maar hele lange tijd alleen voor pc.
Inderdaad, ze zijn er nu niet mee bezig, maar waarschijnlijk gaat dat nog wel komen. Ik denk dat er wel genoeg potentiële kopers zijn voor een console versie. Bijvoorbeeld mensen met een minder krachtige computer.
In een interview met de ceo van crytek werd er gevraagd of er een console versie ging komen, aan zijn reactie zag je dat hij voorlopig niets kon zeggen, maar dat er wel plannen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

pc en xbox360 code ligt zowieso dicht bij elkaar. Hetzelfde is altijd het geval met grand theft auto. Eerst voor de ps2 en xbox ,2 tot 3 maanden later voor de pc.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VultureX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Wat is mij nu afvraag: hoe kunnen ze nou een DirectX10 spel maken, als er nog geen 1 videokaart bestaat die directX10 ondersteund?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
Sommige zeggen: dx10 emuleren op dx9 kaarten, andere zeggen dat ze misschien al dx 10 kaarten hebben van de grote chipsetmakers om dat spel te kunnen maken. Maar volgens mij weet niemand het echt zeker, het 1e lijkt mij wel het meest logisch.
Correct me if I'm wrong trouwens:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Laatst online: 13-08 14:34
magic word: emulation :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VultureX
kun je dan wel alles eruit halen wat erin zit, als je DirectX10 emuleert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Laatst online: 14-10-2023
lijkt me niet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VultureX
nee, dan verwacht ik dat Crysis nog wel zal worden uitgesteld... Tenzij ze bij de ontwikkeling eerder DirectX10 capable videokaarten kunnen bemachtigen...
Het lijkt me niet dat je een DirectX 10 spel af kunt maken, voordat de echte directX10 videokaarten echt bestaan...

[ Voor 27% gewijzigd door VultureX op 20-08-2006 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectX10 wordt geëmuleert en ja ze kunnen er alles uithalen waar dan wel met 2 x 7900GTX (sli) en een monstercpu ook, daarmee draaide crysis @ E3 (zijn filmjes van gepost als ik mij niet vergis).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal denk ik net zo worden als met ATI en de Half Life 2 coupons (alhoewel dat flink is misgegaan :P ). Eerste DirectX 10 kaarten samen met Crysis (of andersom :+ ) als marketingstruukje (ze zitten misschien wel op elkaar te wachten, tijd zal het leren :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VultureX schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 22:05:
Wat is mij nu afvraag: hoe kunnen ze nou een DirectX10 spel maken, als er nog geen 1 videokaart bestaat die directX10 ondersteund?! :o
Uit het interview met Crytek door ExtremeTech:
ExtremeTech: It seems like nobody has actual DX10 hardware yet. Are you doing most of your work in the DX10 reference rasterizer? Simply making more complex shaders along a DX9 code path? "Render to spec" work in a program like 3ds Max or Maya? Exactly what methods are you using to do DX10 development at this point?

Yerli: If there is no hardware, you have to use the software emulation, and because of its performance, it's no pleasure to work with. On the other hand, buggy alpha hardware can be really painful. We cannot develop techniques solely for DX9 or DX10, so we implement, create, and tweak the level with DX9 and adjust the code afterwards for DX10. We cannot comment though under which DX10 development conditions we are working, since it would infringe NDAs.
Hier kun je de rest lezen:
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1989808,00.asp

Verwijderd

Er is nieuwe media beschikbaar:
Day-Night Cycle
River Sequence
Soft Particles
Volumetric Lightning

Crysis Multiplayer filmpjes van GC2006:
filmpje1
filmpje2
filmpje3
filmpje4

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ook een fijne site met veel info : http://incrysis.com

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Reconhell schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 18:21:
[...]

De consoleversie van Far Cry was een heel andere game dan de PC-versie. Volgens mij ook met een andere engine als ik het goed heb.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
babba schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:00:
[...]

De consoleversie van Far Cry was een heel andere game dan de PC-versie. Volgens mij ook met een andere engine als ik het goed heb.
Maar ja, die moest ook op een gewone Xbox draaien, zo'n spannend systeem is dat ook weer niet. Ik denk dat Crysis een goede kans heeft om 1 op1 geport te worden naar een XBox360 of PS3.

• Visgek82
  • Nu online
Reconhell schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:31:
[...]

Sorry hoor maar als je denkt weet je er toch niet veel vanaf. 3 maanden?? Never nooit. Die games van de xbox360 bijv, zijn bij lange na niet op zn mooist, en over 3 maanden een spel dat dit ding niet kan draaien??? Think again, herinner je je doom 3, iedereen had er een geforce 6800 voor nodig bla bla. Husakee xbox draait doom 3 op volle snelheid met vergelijkebare graphics. Ik weet het vrij zeker dat deze game wel op een console komt en dan zal je t wel zien. Misschieen een gedowntunde versie maar het zal zeker niet slecht lopen en slecht uitzien. Game consoles zijn ontwikkeld met het oog op kinderen? Think AGAIN, kindertjes hebben geen geld, alleen hun ouders die eens in het half jaar een spel voor hun kopen. Volwassen mensen met een baan kopen soms meerder spelletjes per maand.En op een console uitgekeken kan gewoon niet het is qua leukheid van games bijna gelijk(sommige unique console games zelfs beter)(halo2) Er komen altijd weer orginele console games uit. En daarbij het is leuk om niet alleen console of pc te gaan , maar gewoon console as afwisseling te houden, of met vrienden kan ik je zeggen is een console 10x zo leuk.(marioparty, mariokart , halo2 bijv)
Sorry, maar op de PC zag Doom III er toch echt veel en veel beter uit. er zat op de XBOX gewoon vele minder detail in de textures en polygonen. en de resolutie is natuurlijk lager. En dat je een 6800 ervoor nodig hebt is ook onzin, doom 3 draaide al zeer redelijk op mijn Radeon 9700 Pro, wat al niet eens een Nvidia was.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:07
...

[ Voor 95% gewijzigd door D. Ninjai op 25-08-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 07:07
Holy shit what mooi! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Topsite dat incrysis.com zeg :P

Mooi nieuw SP filmpje: http://www4.incrysis.com/incrysis_dot_com_gv_060827.zip

alleen vindt ik het altijd jammer dat in dit soort filmpjes toch wel een hoop verraden wordt over wat je gaat tegenkomen in de game.

Mss ga ik dit soort filmpjes niet meer kijken zodat ik meer verrast zal worden als de game echt uit is.... :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Visgek24 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:51:
[...]

Sorry, maar op de PC zag Doom III er toch echt veel en veel beter uit. er zat op de XBOX gewoon vele minder detail in de textures en polygonen. en de resolutie is natuurlijk lager. En dat je een 6800 ervoor nodig hebt is ook onzin, doom 3 draaide al zeer redelijk op mijn Radeon 9700 Pro, wat al niet eens een Nvidia was.
Met alle respect, maar een Xbox 1 heeft natuurlijk gewoon een Gforce3 achtige videokaart, terwijleen Radeon 9700pro twee generaties verder is. Precies de generaties waarin extreem veel vooruitgang geboekt werd in videokwaliteit én snelheid.

In een PS3 en in een XB360 zitten gewoon zeer up to date grafische kaarten, die in principe een heel eind mee moeten kunnen komen met de PC. Ik verwacht dat een PS3 en een xb360 wel goed lopende beelden als deze filmpjes kunnen neerzetten (daar is niet perse dx10 voor nodig).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 25-07 19:11
Ik zag ook op ATI-site wat meer info:

http://www.ati.com/gitg/promotions/crytek/

ook een soort interactief filmpje hoe crysis is opgezet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, dat is gewoon een oude demo die nog gebruik maakt van de cryengine 1. Deze werd na de release van Far Cry uitgebracht en er zat wat reklame voor Ati in (scène waarin vrouw in string op zeescooter wegvoer :9 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiepeks
  • Laatst online: 25-07 19:11
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:58:
Euh, dat is gewoon een oude demo die nog gebruik maakt van de cryengine 1. Deze werd na de release van Far Cry uitgebracht en er zat wat reklame voor Ati in (scène waarin vrouw in string op zeescooter wegvoer :9 ).
eehm, oeps. Zal iets beter opletten... ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Iedereen die hier over een console zit te zeuren:
Bernd Diemer, senior game designer van Crytek, heeft op de Games Convention Leipzig uitgelegd dat de next-generation consoles niet in staat zijn om Crysis te runnen, omdat de consoles over te weinig computational power beschikken.

Nochthans werd het al reeds bevestigd dat het zowel de huidige als de volgende DirectX versie zal ondersteunen. Toch blijft Crytek voet bij stuk houden door te zeggen dat het enkel DirectX 10 zal zijn die de game in zijn ware aard naar voren zal doen brengen, omdat het pas met deze versie (die enkel met Windows Vista zal worden meegegeven) is dat er meer effecten zullen kunnen tevoorschijn getoverd worden op het scherm met minder rekenwerk voor de hardware.

En net daar wringt het schoentje, want Diemer zegt, kort samengevat, het volgende: "next generation consoles like the Xbox 360 and the PlayStation 3 do not offer the sufficient power". De kans dat we dus een Xbox360 of PS3 versie zullen zien van de game, slinkt wederom met het horen van dit nieuws.
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=23857

;)
Wat is mij nu afvraag: hoe kunnen ze nou een DirectX10 spel maken, als er nog geen 1 videokaart bestaat die directX10 ondersteund?!
DX10 kaarten worden eind dit jaar / begin volgend jaar verwacht. Crysis zal ook niet het enige DX10 game zijn, Stalker en Supreme Commander zullen ook DX10 features ingebouwd hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door XWB op 29-08-2006 12:44 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik geloof daar helemaal niets van. Die nieuwe consoles hebben ongeveer evenveel "computable power" als een huidige game machine met een stevige processor en een recente videokaart. Daar zal je niet crysis op kunnen spelen met al die pracht die je in de demo's ziet, maar ik ga er vanuit dat het op die PC's wel speelbaar zal zijn, met goede graphics.

De consoles hoeven het ook maar met 720 beeldlijnen in 720x1280 te renderen, terwijl het op een PC vaak met 1024 of zelfs 1200 beeldlijnen wordt gerenderd. Dat geeft wel lekker wat ruimte voor de consoles om het spel ook mooi weer te geven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Als je die link volgt staan er heel wat reacties. 99% onzinnig wel maar dit staat er ook tussen:
Enkele feiten.

Midden volgend jaar zal MS Direct-X 10 beschikbaar maken voor de 360.
Dus in feite zou dan Crysis in zijn huidige vorm volledig compatibel
met de 360 moeten zijn, alleen zullen ze een oplossing voor de mem
allocatie moeten vinden. Maar dat mag in wezen geen probleem zijn.

Crytek is een beetje uit zen nek aan het lullen inclus zwaar aan foute
marketing aan het doen voor het PC-Platform.

De Crysis engine in zijn huidige vorm is niet bruikbaar voor consoles
aangezien de huidige Crytek engine enkel en alleen geoptimaliseerd is
voor het PC-Platform.

Nu zoals sommige hier aangehaald hebben is dat Crysis voor 99%
zekerheid naar de Next-Gen consoles zal komen. Enkel en alleen maar om
volgende reden dat de afzet markt op de console markt tientalle malen
groter is in vergelijking met de PC-Markt.

Alleen momenteel nog niet. Aangezien de 360 nog geen jaar uit is en de
PS3 nog steeds niet in de rekken ligt.

Dus zal naar alle waarschijnlijkheid wat economisch 200% verantwoord
is, het zou idioot zijn het niet te doen, dat de Crysis engine
herschreven wordt of deels geoptimaliseerd wordt voor beide next-gen
platformen. Crytek kan gewoonweg die markt niet links laten liggen.
Dat is economisch gewoon niet logisch. Dus mensen vrees niet het komt
sowieso naar de consoles.

BTW. Al dat fanboy gelul is nergens voor nodig. Het PC-platform is niet vergelijkbaar met consoles.
Ze hebben tijdens de ontwikkeling nooit naar de consoles gekeken en gebruiken nu als excuus dat de consoles niet krachtig genoeg zijn ?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm in een glas water lijkt me. Het punt in gewoon dat de next-gen consoles geen DX10 ondersteunen en dus Crysis nooit met DX10 effecten zullen kunnen draaien. Dat wist iedereen al. Ga er maar vanuit dat ze wel genoeg kracht hebben om zo'n spel in DX9 te renderen.

Edit:
Midden volgend jaar zal MS Direct-X 10 beschikbaar maken voor de 360.
Dat is dus waarschijnlijk alleen softwarematig, hardwarematig blijft het DX9 en dus is dit enkel gedaan om compatibiliteit van pc games die naar xbox 360 worden geport te verzekeren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 14:32:
Storm in een glas water lijkt me. Het punt in gewoon dat de next-gen consoles geen DX10 ondersteunen en dus Crysis nooit met DX10 effecten zullen kunnen draaien. Dat wist iedereen al. Ga er maar vanuit dat ze wel genoeg kracht hebben om zo'n spel in DX9 te renderen.

Edit:

[...]

Dat is dus waarschijnlijk alleen softwarematig, hardwarematig blijft het DX9 en dus is dit enkel gedaan om compatibiliteit van pc games die naar xbox 360 worden geport te verzekeren.
DX10 is geen tover worod oid hoor.

Dat dx10 iets sneller is dan 9, komt omdat er minder gepolled wordt aan de videokaart of bepaalde features er wel of niet zijn. (dat deed dx9 heeel veel), alles MOET er gewoon zijn.

Verder gebruiken consoles zowiezo geen directX, directX geeft onder het restrictieve windows directe acces aan de video hardware. (en mogelijk weat tussenfuncties die ingewikkelde effecten naar simpelere functies op de videochip vertalen.

Op die paar functies na heb je dus niks aan directX op een console.

Daarnaast programmeer je op consoles meestal in OpenGL, of direct op de videokaart.
Dat de cry engine daar niet op gebouwd is, tjah, eigen schuld.

OpenGL kan de zelfde graphics genereren als dx10, maar heeft er andere commands voor nodig.
(het verschilt viel iig met dx9 reuze mee), als dx 10 zo veel anders is, kunnen ze deze nieuwe features natuurlijk ook prima op de console in kwestie inbouwen. En het snelheids voordeel (het niet pollen naar hardware functies) is ook niet nodig op een console lijkt mij, want je weet hoe dan ook welke hardware je onder handen hebt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder gebruiken consoles zowiezo geen directX, directX geeft onder het restrictieve windows directe acces aan de video hardware. (en mogelijk weat tussenfuncties die ingewikkelde effecten naar simpelere functies op de videochip vertalen.
offtopic:
Akkoord dat programmeurs misschien niet rechtstreeks DirectX gebruiken, maar het programmeerplatform van de Xbox360 is XNA en dat steunt toch op DirectX, of niet?
Daarnaast programmeer je op consoles meestal in OpenGL, of direct op de videokaart.
Dat de cry engine daar niet op gebouwd is, tjah, eigen schuld.
offtopic:
Ben je daar zeker van? Het is dan best wel grappig dat OpenGl wordt gebruikt op een MS console.

En de reactie van een woordvoerder van Ati:
Xbox360 cannot run DX10, and confirmed what I said earlier about the extended functionality. The Xbox360 has unique features including memory export that can enable DX10-class functionality such as stream-out. From what we're hearing, Crysis will support DX9 with some sort of use for DX10 features. It's likely that those DX10 visuals can be replicated on the Xbox 360, but it can't be properly called DX10.
Crysis dan toch met deels DX10 effecten op Xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Bart_NL schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:14:
Maar ja, die moest ook op een gewone Xbox draaien, zo'n spannend systeem is dat ook weer niet. Ik denk dat Crysis een goede kans heeft om 1 op1 geport te worden naar een XBox360 of PS3.
PS3 lijkt met zeer onwaarschijnlijk, aangezien die GPU en zeker de CPU totaal anders zijn dan wat er in een PC zit... Om de CELL processor optimaal te gebruiken moet de code echt herschreven worden...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MeMoRy schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:09:
[...]

PS3 lijkt met zeer onwaarschijnlijk, aangezien die GPU en zeker de CPU totaal anders zijn dan wat er in een PC zit... Om de CELL processor optimaal te gebruiken moet de code echt herschreven worden...
Die 3-core PPC CPU in the xbox360 is anders ook niet echt 'common' onder PC's ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
JvS schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:24:
[...]

Met alle respect, maar een Xbox 1 heeft natuurlijk gewoon een Gforce3 achtige videokaart, terwijleen Radeon 9700pro twee generaties verder is. Precies de generaties waarin extreem veel vooruitgang geboekt werd in videokwaliteit én snelheid.

In een PS3 en in een XB360 zitten gewoon zeer up to date grafische kaarten, die in principe een heel eind mee moeten kunnen komen met de PC. Ik verwacht dat een PS3 en een xb360 wel goed lopende beelden als deze filmpjes kunnen neerzetten (daar is niet perse dx10 voor nodig).
Wel als je engine gebaseerd is op dx10. De instructie sets die bij de GPU's ontbreken kun je op zijn best softwarematig renderen maar even mooi zal het met software matig renderen nooit worden, daarvoor ontbreekt het aan voldoende computing power. Ze zouden de engine kunnen herschrijven/aanpassen zodat de game geport kan worden naar de console. Dat kan al gauw een jaar in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:44

killercow

eth0

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:36:
[...]

offtopic:
Akkoord dat programmeurs misschien niet rechtstreeks DirectX gebruiken, maar het programmeerplatform van de Xbox360 is XNA en dat steunt toch op DirectX, of niet?
Ja, XNA is een tussenlaag, die dus enkele DX effecten beschikbaar maakt, zodat het programmeren van de GPU in de console op het programmeren van de GPU in DX9/DX10 lijkt.

Er hoeft echter geen speciale access verkregen te worden (wat windows je normaal niet biedt, en waar dx dus op windows voor is bedoeld).

Steunt dus niet op, levert de zelfde aanspreekpunten.
offtopic:
Ben je daar zeker van? Het is dan best wel grappig dat OpenGl wordt gebruikt op een MS console.

En de reactie van een woordvoerder van Ati:
De xbox 360 gebruikt uiteraard geen OpenGL, zou het wel prima kunnen lijkt mij.
Crysis dan toch met deels DX10 effecten op Xbox360.
XNA vertaalt de DirectX achtige call (kleurtjes die faden van X naar Y) net als directX naar de gpu commands die er nodig zijn om die dingen te tekenen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

http://incrysis.com/
New Interview - Crysis release confirmed Q4! *O*

Gametrailers have posted an Interview with Cevat Yerli and Bernd Djerner. In this video they explain how they were originally going to showcase singleplayer levels at GC, and that three months ago they didn't really have any multiplayer built.

Djerner also confirms that the game will be shipping at the end of the year!
Interview with Cevat Yerli and Bernd Djerner

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een kort filmpje van hoe Crysis er zou moeten uitzien onder DX10:
http://www3.incrysis.com/...t_DX10_Crysis_footage.zip

WOW :9~

Er is ook bevestigd dat Crysis zowel op E3 als op GC volledig onder DX9 draaide. Er waren namelijk geruchten dat DX10 werd geëmuleerd, dat is dus niet het geval.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Dit spel gaat denk ik nooit op mijn laptoppie draaien :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:10:
Er is ook bevestigd dat Crysis zowel op E3 als op GC volledig onder DX9 draaide. Er waren namelijk geruchten dat DX10 werd geëmuleerd, dat is dus niet het geval.
Ik had ook niks anders verwacht aangezien er nog geen DX10 hardware is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Seth_Chaos schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:28:
[...]

Wel als je engine gebaseerd is op dx10. De instructie sets die bij de GPU's ontbreken kun je op zijn best softwarematig renderen maar even mooi zal het met software matig renderen nooit worden, daarvoor ontbreekt het aan voldoende computing power. Ze zouden de engine kunnen herschrijven/aanpassen zodat de game geport kan worden naar de console. Dat kan al gauw een jaar in beslag nemen.
PS3 specs ken ik nog niet zo goed, maar de shadermodel van de X360 komt heel erg overheen met wat DX10 exposed. Die is al in staat extern geheugen te accessen (reads en writes) vanuit zowel vertex en pixelshaders. Het enige belangrijke wat je niet hebt zijn texture views. De geometry shaders zijn goed te implementeren in software door de callback mogelijkheden die je op de X360 hebt.

Hét grote voordeel van DX10 tov DX9 is de veel dunnere abstractielaag. En guess what, op de consoles is die laag zo goed als niet aanwezig.

En een enige porten gaat wel wat sneller dan in een jaar hoor ;). Onze DX9 engine naar de X360 porten heeft ons ook maar 2 maanden gekost. En kom niet aanzetten met het argument dat dat is omdat het DX9 was en de X360 dat dus volledig ondersteunt - de platformspecifieke optimalisaties zijn zo anders dat je toch wel andere approaches neemt om bepaalde dingen aan te pakken. Het kan snel omdat je van generiek naar specifiek gaat, een engine porten van console naar PC zal waarschijnlijk veel meer voeten in aard hebben.

Is dit trouwens weer zo'n reactie waar je totaal niet meer naar omkijkt of kom je tzt nog eens terug op de reacties die je erop gekregen hebt?
killercow schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:51:
Dat eerste is onzin, de gamecube en ps2 hebben hun eigen libraries, de xbox en x360 ondersteunen een variant van resp. D3D8 en D3D9. De PS3 is de eerste console waar OpenGL ES voor gebruikt kan worden. Maar op allemaal is het idd mogelijk om direct met de hardware te interfacen, wat weer een hoop kan schelen.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 30-08-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:10:
Hier een kort filmpje van hoe Crysis er zou moeten uitzien onder DX10:
http://www3.incrysis.com/...t_DX10_Crysis_footage.zip

WOW :9~

Wowie! * Jejking kwijlt bij de gedachte alleen al
Zeer nice, als ik me niet vergis is dat vuur gerandommed zeg maar, volgens mij is DX10 zó uitgebreid dat er veel met random gedaan kan worden, net als random bomen :)

Edit: dat einde van het filmpje: Evolved. Inderdaad: DX10 -> evolutie, geen revolutie. Toch leuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jejking op 30-08-2006 23:08 ]

Verwijderd

Tja, an sich is dat DX10 natuurlijk een onwijs mooie ontwikkeling getuige het feit dat er minder rekenkracht nodig is voor mooiere graphics. M.a.w, mensen kunnen ook gewoon een mid-range DX10 kaart kopen en Crysis als nog met hogere settings kan spelen.

Het grootste nadeel van deze game is dat het door Microsoft wordt neergezet als een "omg, het is een Vista, game, only, ultimate koop nu een WGA licencie, made by Microsoft! Buy Microsoft"-spel. Behoorlijk irritant, die commercie die om dit prachtige spel heen hangt.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik vind het allemaal best. Het zal wel.

Far Cry was ook cool toen. Het is nu een flutgame met een morsdode community, Voor zover ik weet. Laat maar komen, 1x single player uitspelen en shift-del. Nee, als er een cool multiplayer-iets gaat leven dan hoor ik het wel.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• SG

SG

Crysis komt er ook voor DX9 dus kan gerunt worden op 'n XP game rig of vista zonder DX10 kaart. Maar met DX9 hardware.
Als Crytek hun game port. Zal het niet 1 op 1 port worden maar de spel gedown scaled worden.
'N console heeft schrikbarend minder resources als in Video en system mem ook al is het volgens UMA model.

Andersom kan 'n Port van Xbox2 naar PC uitgebouwed worden.

PC halen al de 512 voor video en 2GB voor sysmem. Dan is een wat geheugen vretende OS totaal geen probleem.

Porten houd in slinken. Kwa memory runtime maar ook dus content. En aangezien dit nagenoeg verplicht is om te doen is het een kwestie van Port budged en Port team die dat gaat doen. Of het puur 'n slink job word of er nog specifiek geoptimaliseerd wordt. En of de game gepolished wordt voor 'n betere gameplay die meer bij dat platform past.

Gezien de grote van die afzet markt wordt daar wel voor geinvesteerd. Dus Console Crysis dat die er komt die kans is zeer groot.

De Xbox Xenos en xenon zijn al van 'n tijdje geleden. R600 is 'n Pure DX10 afgelijde houd in dat die Xen.. geen Dx10 hardware hoefd te zijn. 'n DX10 API voor Xbox hoefd niet gelijk te zijn aan die van PC. Maar kan dus aangepast worden aan die Fix hardware wat die Xbox360 is.
Ja unified shaders hebben ze gemeen. Maar dat is geen moetje voor DX10.

Dus Ik vind crysis toch meer geloofwaardiger klinken.
1 ) Xbox360 GPU is Dx9/10 hybride.
2 ) DX10 geen Device cap dus elke DX10 kaart moet alles ondersteunen. Het verschil zal zijn in de kracht van de hardware implementatie voor elke feature.
3 ) PS3 GPU is nieuwer. DX10 hardware? Maar Sony heeft niks van doen met DirectX En de Driver model implementatie. geen idee hoe het daar mee zit. Dus DX10'ish met de handrem aan.
4 ) Console chips zijn zuinige GPU implementatie. Waar PC modellen 'n veelvoud aan Implementatie kunnen verstoken. de 20Watt chip vs 80 wAtt.
5 ) De geometrie shader klinken cool. De eerste implementatie is te zwak om alle nieuwe mogelijkheden toe te passen aangezien de power er nog niet is. Maar dat kan met 'n refresh of nextgen core natuurlijk veranderen.

De Xen.. van de Xbox doet me denken aan die Matrox Pharhilia 'n Dx8/9 Hybride.
Maar dan 'n midrange uivoering.
XNA is de particulieren indy game devjes uivoering van 'n game lib.
Het vervangt dus niet MSVSnet 2005 en gelicenceerde game engines.

Dx10 brengt nieuwe grafische features me maar vooral ook 'n efficentere driver model wat de hardware call overhead drastisch reduceerd.

Dit kan Dx9L en DX10 voor Xbox ook gebruiken. Alleen worden dan met minder hardware maar meer geemuleerde features dus minder dan de voledige DX10.

Plus High-end GPU voor PC zijn 'n stuk groter dan die van de Xbox en van 'n nieuwere generatie volledig DX10.

Yep ben aan het denken voor 'n zware Vista64 DX10 gamerig update

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Hacku schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 19:24:
[...]
Ik had ook niks anders verwacht aangezien er nog geen DX10 hardware is.
Ja, op E3 zou de demo zogezegd op 2 7900GTX'en hebben gedraaid, die DX10 emuleerden. Waarschijnlijk is dit gerucht ontstaan doordat de framerate nog niet top was en er vrij veel last was van clipping. Op een duitse tv-zender is er nu echter een interview geweest met Crytek, waarin ze dezelfde demo showden. Alles liep veel soepeler en er waren ook geen framedrops meer te bemerken. Dit toont aan dat de demo op E3 en GC nog niet echt geoptimaliseerd was.

Video1:
Afbeeldingslocatie: http://www3.incrysis.com/images/060831-sb-9.jpg
The first video introduces Cevat and Bernd. They talk over the main features including the Nano Suit where they demonstrate how increasing your strength can take a tree down. You'll start
Crysis with two Nano Suit abilities and as you progress through the game you'll acquire more. The next feature they demonstrate is the weapon upgrade. All weapons, except the two alien weapons will be upgradeable. Cevat also mentions that the next gen consoles will be able to support some graphical features but not all....could this be hint of things to come?
Video2:
Afbeeldingslocatie: http://www3.incrysis.com/images/060831-sb-3.jpg
Cevat jokes that there are more graphical features a single tree or face than in the entire FarCry game. He goes on saying that Crysis will not use the physiX card and that one of the reasons for not supporting GPU+PPU was due to the cost for potential customers. There will be a total of 12-18 levels in Crysis also.
Video3:
Afbeeldingslocatie: http://www3.incrysis.com/images/060831-sb-1.jpg
Cevat talks about DirectX 10 and that they have DirectX 10 hardware to test the game on but were unable to bring it to GC. The sandbox tool and also a C++ SDK are talked about briefly with some shots provided. Also a new AI engine has been built with six times as many people working on it that that of FarCry. Cevat finishes by confirmed that EA will not be purchasing Crytek in the near future.
Een vertaling kan je hier vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 13:18 ]

• SG

SG

Zo PC only. :) De game die console player naar 'n PC doet verlangen. :)
De killer app voor PC?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:13:
[...]

Ja, op E3 zou de demo zogezegd op 2 7900GTX'en hebben gedraaid, die DX10 emuleerden. Waarschijnlijk is dit gerucht ontstaan doordat de framerate nog niet top was en er vrij veel last was van clipping. Op een duitse tv-zender is er nu echter een interview geweest met Crytek, waarin ze dezelfde demo showden. Alles liep veel soepeler en er waren ook geen framedrops meer te bemerken. Dit toont aan dat de demo op E3 en GC nog niet echt geoptimaliseerd was.

Video1:
[afbeelding]

[...]

Video2:
[afbeelding]

[...]

Video3:
[afbeelding]

[...]

Een vertaling kan je hier vinden.
Leuk, die video's... Alleen kan ik ze niet afspelen omdat de "bestandsindeling van het .wmv bestand niet standaard is" ofzo.. Heb gewoon alle codecs geinstalleerd.. Of heb ik hier een speciale codec voor nodig?

Verwijderd

Met VLC player zijn ze wel af te spelen: Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dat is ene slechte zaak. hoort normaal op elke Speler voor die meukt te draaien. Weer 'n extra progje voor het zelfde te doen.

Maar het zijn pruizen gelukkig gan ik dat nog wel volgen.

Die Lead programmer is wel open voor PPU alleen ziet ie het liever geintergreerd. tja het mag niks kosten. Mischien toch 'n evrdwaalde nederlander:)
De CEO vind ik meer marketing praat hij verspreekt zich. Hij noemnd Ageia competition.
Tja ze hebben al 'n inhouse Physics engine. and dat ga je niet down marketen. zeker de Ceo niet.
De Leadprogrammer heeft meer oog voor het beste voor games en is dus open voor PPU.
Maar ja ze zijn al de inhouse weg in geslagen en dat gooi je niet effe overboard. Plus diep in de game engine geintergreerd.
GPU hebben 'n plusje voor worden ook enigzins gebruikt. Omdat GPU common hadrware is.

Ze kietelen Hardware zoals het nou is tot het uiterste en voorbij dat,maar staan niet zo open voor nieuwe dedicated hardware.
'N keuze die Dev's natuurlijk ook maken.

en er komen wat add-on's aan

KillerNic Bigfoot
PPU Ageia's
AIS1 AISeek

Nou iig ga ik voor vista, boost Dx9 titles ook met het beter Driver model.
Voor Crysis is 'n vette CPU en GPU wel aan te raden. Zo'n semi high-end core 2 plus zo'n Dx10 kaart. aTI R600

Plus 'n E-ATX mobo met 'n sloot Uitbreiding sloten voor concurerende games die well voldoende addon kaarten supporten. En daarvoor heb je de juiste sloten voor nodig. Met ruimte voor airflow.
Aangezien Crysis niet d eenigste game zal zijn die ik ga spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.incrysis.com/

Kwam deze site tegen. Staan weer een paar lekkere niewe pics :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:44:
http://www.incrysis.com/

Kwam deze site tegen. Staan weer een paar lekkere niewe pics :9~
Ik denk dat de artistieke kant van het spel goed zit. Tuurlijk kunnen we tegenwoordig prachtige 3d modellen maken en mbv effecten nog realistischer maken. Ik ben meer benieuwd naar de engine performance. Als ik met >>30fps dit kan toveren op mijn schermpje word ik ook pas echt happy. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Trouwens ook wel leuk om te weten dat mensen met een ATi Radeon 7500/8500/92x0 en nVidia GeForce 3/4/5 ook nog vooruit kunnen met Crysis:
Renderer: integrates indoor and outdoor technology seamlessly. Offers rendering support for DirectX 8/9/10, Xbox360, PS3
640x480, Ultralow Detail O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Laatst online: 20:24
Jejking schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:58:
Trouwens ook wel leuk om te weten dat mensen met een ATi Radeon 7500/8500/92x0 en nVidia GeForce 3/4/5 ook nog vooruit kunnen met Crysis:

[...]

640x480, Ultralow Detail O-)
Ik lees hier toch echt iets anders, je moet minimaal een Geforce 6600 hebben en dat is toch echt een directx 9 kaart.

Edit:
Wie is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm heb ik net geluk met m'n 6600GT >:)

Wil binnenkort toch 'n nieuw systeem aanschaffen en dit spel lijkt me 'n hele leuke beginner :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1992
  • Laatst online: 20:24
Er is weer een niewe trailer: Crysis Official Movie 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde filmpje kun je downloaden in wmv of mov formaat hier: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=2509 In-Depth Featurette
Oct 23, 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potverdorie, zeg, dat ziet er lekker uit! Die bladeren alleen al... Ik kan niet wachten tot ik een nieuwe Vista/DX10 computer heb! Ben toch wel errug benieuwd hoe veel verschil DX10 gaat maken...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
http://youtube.com/watch?v=QL5lkZvkRXQ

_/-\o_ waarom is het spel nog niet uit! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19