[PC] Crysis Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 6.985 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

PainkillA schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:32:
is het niet zo dat de fps op vista 64 nog crappier zijn dan de 32 bit versie die in vergelijking met XP ook weer crap zijn in de meeste games?
Nope daartussen zit nauwelijks verschil en als het er al is merk je het wrs toch niet :).

Alleen één vraagje, zullen we weer ontopic gaan? :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:43

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nieuwe video's, komen direct van de E3 af :). Ziet er vet uit.

http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vids_1.html

Maar wat ik niet begrijp is, dat ze nu allemaal zitten te zeuren, over de huidige high-end kaarten. Dat het allemaal niet lekker zou lopen. Maar hoe wordt Crysis nou getest dan? Want een nog betere kaart dan de 8800 of de 2900xt is niet. Hoe doen ze dat? Op de videos enzo loopt het toch perfect.

[ Voor 55% gewijzigd door Splinter Cell op 15-07-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Splinter Cell schreef op zondag 15 juli 2007 @ 14:46:
Nieuwe video's, komen direct van de E3 af :). Ziet er vet uit.

http://media.pc.ign.com/media/694/694190/vids_1.html

Maar wat ik niet begrijp is, dat ze nu allemaal zitten te zeuren, over de huidige high-end kaarten. Dat het allemaal niet lekker zou lopen. Maar hoe wordt Crysis nou getest dan? Want een nog betere kaart dan de 8800 of de 2900xt is niet. Hoe doen ze dat? Op de videos enzo loopt het toch perfect.
Een 8800 moet genoeg zijn om Crysis op Ultra te kunnen spelen, dat komt omdat Crysis vanaf het begin is ontwikkeld met DirectX 10 in het achterhoofd.

Dat de huidige DirectX 10 games het zo slecht doen komt omdat het eigenlijk DirectX 9 games zijn die ff snel gepatched zijn naar DirectX10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dat dacht ik zelf ook al. Wat gepatchte rommel, met een Directx 10 sausje erover heen. Een hoop bugs etc erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
babbaloerie schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:27:
[...]

Een 8800 moet genoeg zijn om Crysis op Ultra te kunnen spelen, dat komt omdat Crysis vanaf het begin is ontwikkeld met DirectX 10 in het achterhoofd.

Dat de huidige DirectX 10 games het zo slecht doen komt omdat het eigenlijk DirectX 9 games zijn die ff snel gepatched zijn naar DirectX10.
Ik heb mijn twijfels of een enkele 8800 voldoende is om op ultra high te spelen en dan is altijd nog de vraag op welke resolutie dat zal zijn. Ik heb naar die nieuwe E3 filmpjes zitten kijken en viel me op dat het niet altijd even goed liep. En ik vrees dat ze daar wel een 8800GTX in SLI hebben draaien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Topicstarter
Jorick schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Ik heb mijn twijfels of een enkele 8800 voldoende is om op ultra high te spelen en dan is altijd nog de vraag op welke resolutie dat zal zijn. Ik heb naar die nieuwe E3 filmpjes zitten kijken en viel me op dat het niet altijd even goed liep. En ik vrees dat ze daar wel een 8800GTX in SLI hebben draaien :'(
Vergeet niet dat het nog steeds een pre-beta is :)

[ Voor 22% gewijzigd door babbaloerie op 16-07-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik denk toch wel dat je met een videokaart van de volgende generatie het pas op ultra high met goede framerate kan gaan spellen. Bijna alle spellen die een nieuwe graphishe revolutie ontkennen lopen gewoon voor de huidige videokaarten.

Moet verder goed te spelen zijn maar ik zal monster reso + ultra high settings verwachten met een 8800

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55
klein beetje offtopic maar ik speel de beta van world in coflict wat ook een drx10 game is op 1920x1200 en alles op de max wat maar te max-en is. alleen 8xcsaa en de frame rates ijn echt heel hoog maar voor hoe het eruitziet is het het helemaal waard.
Nu is crysis een fps shooter dus ligt het wat anders maar visuals voor hoge frame rate(mits het acceptable is)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170843

Jorick schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:46:
[...]

Ik denk wel dat het mogelijk is.
Op de E3 werd Cryis gespeeld en gepresenteerd op systemen met een enkele 8800GTX (geen ultra). Daarnaast werd de game ook nog eens gespeeld op monsters van TFT's (24" en groter). Op die TFT's moet je, als je het hele beeld gevuld wilt hebben, op zeer hoge resoluties spelen.
Volgens mij kun je de game dus wel zeker op ultra high spelen met een enkele 8800GTX.

Over Crysis op maximaal draaien gesproken:
Crytek heeft een tijd terug al bekend gemaakt dat er op dit moment geen systeem bestaat dat Crysis op het uiterste kan draaien, ze hebben hiervoor zelfs de code aangepast zodat ze in de toekomst patches kunnen uitbrengen waardoor Crysis nog beter, sneller en mooier word dan het spel is op de release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb een filmpje gezien waar Crysis draaide op een enkele 8800 GTX, 2 Gb ram, een Quad core processor op 45 Nm op Windows XP! en op een hele grote monitor van minimaal 22 of 24", dus één GTX gaat het echt wel redden hoor op 1680x1280 ;), hoe hebben ze anders de game kunnen creeéren?

Hier is dat filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-CD-mJMB7Lw

[ Voor 9% gewijzigd door rickyy op 18-07-2007 23:18 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:26

rCk

Iedereen word eigenlijk beetje gehypnotiseerd omdat ze niet uberframes hebben in hedendaagse DX9 spellen met hun 8800'en, ik heb dit ook. Omdat het allemaal eigenlijk, brakspelletjes zijn. vb TDU ofzo. Daar is die framerate gewoon nog bij niemand 200 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
rCk schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:14:
Iedereen word eigenlijk beetje gehypnotiseerd omdat ze niet uberframes hebben in hedendaagse DX9 spellen met hun 8800'en, ik heb dit ook. Omdat het allemaal eigenlijk, brakspelletjes zijn. vb TDU ofzo. Daar is die framerate gewoon nog bij niemand 200 geweest.
De waarheid is dat ik erg benieuwd ben naar deze game, mede dankzij: de ervaringen met Far Cry, de grafische eigenschappen van het spel en de gameplay eigenschappen.
Echter heb ik geen zin om op dit moment € 350 ,- tot € 500+ uit te gaan geven aan een DirectX 10 videokaart (AMD ATi 2000 reeks, nVidia 8000 reeks), welke volgens reviews niet zo fantastisch goed presteren in DirectX 10 games - dankzij het feit dat ze deel uitmaken van de eerste batch.

Natuurlijk schaf ik het spel meteen aan zodra het gelanceerd is, maar dan kan ik niet meteen genieten van de DirectX 10 mogelijkheden.
Dan wacht ik toch liever nog even op een videokaart die mij Crysis kan laten spelen in al zijn glorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Hier is dat filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-CD-mJMB7Lw dat hij op één GTX draaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:26

rCk

^
Op windows xp, zag je al hoe het eruit zag op XP dan?
Dat is nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Niet online

Fox

Yonix schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:25:
[...]

De waarheid is dat ik erg benieuwd ben naar deze game, mede dankzij: de ervaringen met Far Cry, de grafische eigenschappen van het spel en de gameplay eigenschappen.
Echter heb ik geen zin om op dit moment € 350 ,- tot € 500+ uit te gaan geven aan een DirectX 10 videokaart (AMD ATi 2000 reeks, nVidia 8000 reeks), welke volgens reviews niet zo fantastisch goed presteren in DirectX 10 games - dankzij het feit dat ze deel uitmaken van de eerste batch.

Natuurlijk schaf ik het spel meteen aan zodra het gelanceerd is, maar dan kan ik niet meteen genieten van de DirectX 10 mogelijkheden.
Dan wacht ik toch liever nog even op een videokaart die mij Crysis kan laten spelen in al zijn glorie.
Op die DirectX 10 reviews kan weinig gebaseerd worden.
Deze reviews werden gemaakt op spellen die gepatched zijn naar DirectX 10, maar in tegenstelling tot die spellen is Crysis geheel DirectX 10, dan zal er pas meer duidelijkheid komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Drivers en software op elkaar afstemmen kost zowieso al bijzonder veel tijd... Maar het verschil tussen een niet geoptimaliseerde DX10 driver en een (voor het spel) geoptimaliseerde driver is enorm. Waar ze dat vandaan toveren mag joost weten, maar reken er op dat hetzelfde voor Crysis ook staat te gebeuren.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

Ja dat is gewoon slaped on DX10!
Ten eerste zal 'n after release support team kleiner zijn dan de full team die tot release tijd de game produceerde. Die dX10 Feature Patch is vaak 'n 6 maanden projecje wat ook geld kost.
Met DX9 code base als fundament. Dat wordt vaak omgezet naar dX10 en uitgebreid om DX10 visuals te krijgen.

Er is dus 'n gedeelte van die krappe tijd beschikbaar voor optimaliseren en dat is ook maar 'n klein deeltje.

Crysis is een langdurige Classe AAA title die veel tijd heeft gehad om 'n full DX10 Game engine te ontwikkelen en ook veel tijd heeft kunnen spenderen aan optimaliseren van de engine maar ook content. De verhoudingen is dan al snell 'n maandje of 2 vs ruim 'n jaar. Aan optimaliseren

Korte Produkties met inhouse game engine kunnen met veel lagere graphics veel hogere Specs hebben. Omdat de tijd voor intensief optimaliseren er niet in zit. Dan 'n Langdurige klasse AAA title die de dubbele tijd neemd. Waarvan in verhouding een een veel groter deel aan Q&A en optimisen is besteed.

'n reden om geen keiharde conslusies te trekken van huidge G80 en R600 kan geen DX10 games aan. Wat sommige review beweren.

Wat betreft game prestaties Vista en 64bit.

XP en Vista gebruiken andere Driver code. Vista driver model is nieuw anders en dus op dit moment lopen de Drivers nog ver achter op XP.
Daarnaast lopen DX9 games op de DX9.0L API voor vsita.
Wat 'n DX9 wrapper is voor Vista
daarnaast zijn de meeste Dx9 games 32 bit. en draaien dus in 64 OS in WoW mode.
Ook weer emulatie.

Kan dus zijn dat met Crysis het duurt even eer het komt.
En ATI Vista know how en maandelijkse driver release Performance steeds beter wordt ook die van nV aangezien hun op XP drivers voor hun high-end voorlopen maar op Vista nog achter lopen. Dat was punt één. Drivers.
Twee Crysis is native dX10 dus met Vista OS in gedachte gemaakt. Géén WoW native.
Dus hopelijk twee code bases 64 en 32 zodat het native onder Vista 64 draaied.

Dat zijn veel punten tov die Dx10 port en slapon crap en de vele Dx9 titels.

Daarnaast Crytech zelf beweerd met 'n 8800GTS draai je met ultra settings.

Ik trek iig geen keiharde conclusie van 'n paar DX10 Tech demo Coj 'n fast port Lost planet. En dX10 slapedon CoH.

dat is gewoon te weinig.

Ik wacht eerst 'n paar Full dX10 games af.

Ove r64bit. Dat levert grotere Adress space op.
Houd in dat Win normaal onder 32 bit 2GB voor OS reserveerd en 2GB voor Apps.
Apps kunnen dus max 2GB benaderen. Maar d'r is 'n truckje voor.

Vista 64 en xP64 bieden aan apps memory gebruik groter dan 2GB aan.
Daarnaast zullen alle pointers ook twee maal zo groot zijn dus 'n game zal meer Mem gebruiken als er pointers gebruik zijn en dat zijn er veel.

Als 2GB genoeg is voor XP 32 dan zou ik voor 64 4GB nemen heeft Crysis in 64bit ook de ruimte.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
rCk schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 01:56:
^
Op windows xp, zag je al hoe het eruit zag op XP dan?
Dat is nice!
bedankt! Kijk maar aan het eind van dat filmpje ;)
ik zag het niet maar ik las het.

[ Voor 8% gewijzigd door rickyy op 19-07-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 13:52
ik snap eerlijk niet zo waar die zorgen vandaan komen "of crysis wel draait" op systemen minder de duurste en snelste hardware...

denk na jongens !!!! de developer snijt zich niet graag in de vingers om een game te maken die alleen maar geschikt is voor een handvol uber-machines

volgens mij word crysis gemaakt met op het oog: 2 jaar terug en 2 jaar vooruit.
het gros van de systemen zijn middenmoters. wil je een beetje aardige verkoopcijfers halen dan moet de game geschikt zijn voor de middenmoot.
het hangt ook helemaal af van je scherm-resolutie
wat voor nut heeft het om 2 8800's in SLI te zetten op een enkel 17inch scherm.....

geloof me crysis zal zeer goed speelbaar zijn op een middenmoot cpu e6600 of iets dergelijks en een enkele 8600 videokaart als je een 17 of 19 inch scherm hebt
ga je 22 inch, 24 inch , 27 inch of groter gaat gamen
ja.. dan , dan word het pas nadenken.... dan zit je inderdaad in het topsegment al of niet in SLI of crossfire...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
dit is een forum en daar hoort speculatie bij. maar voor nu zie ik het wel tot wanneer die uit komt.
en wanneer komt de nieuwe familie van nvidia uit eigenlijk? de 9000 series? ...tot een beetje speculatie.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 07:18

SG

SG surft naar info hardewaren

murky123 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:30:
ik snap eerlijk niet zo waar die zorgen vandaan komen "of crysis wel draait" op systemen minder de duurste en snelste hardware...
Die komen van COJ en LP DX10 benchreviews en conclusies daarover. Alsof het defacto standaard zal worden. en mensen schrikken van die FPS die gehaald worden door 8800GTS.

Maar zoals vaker gezegd niet representatief voor crysis en de gemiddelde Dx10 games in aantocht.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
nee precies het is zeer zeker niet representatief voor crysis of andere DX10 titels.....
het zal een beetje afwachten zijn wat het geheel gaat brengen in real life
maar we moeten met z'n alle niet zo "angstig" zijn om de roep voor hele hoge systeem eisen voor DX10 strakjes..

als je voor je zelf rekening wilt houden met DX10 dan moet je iets verder nadenken over je systeem dan de gemiddelde dummie (lees consument)
ga iets aan de bovenkant van een gemiddeld systeem zitten qua hardware in graka, mobo, ram..

klein scherm : lage systeem eisen
middel scherm : midelmatige systeem eisen
groot scherm : hoge systeem eisen
uber scherm : tja je raad het al..

dit is mijn mening maar hoor...geniet vooral van je keuze als je hem gemaakt hebt m.b.t. je rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
darkphoenix schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:46:
dit is een forum en daar hoort speculatie bij. maar voor nu zie ik het wel tot wanneer die uit komt.
en wanneer komt de nieuwe familie van nvidia uit eigenlijk? de 9000 series? ...tot een beetje speculatie.
dat meen je niet: :P je wilt nu al een nieuwe kaart van Nvidia ??? een 9000 serie.. hahaha
kom op man.. wat heb je nu zoal reeds gedaan in DX10 met je kaart? in SLI? op Vista?
de 8800 serie gaat de geschiedenis in als aller eerste DX10 capable graka ever...
reken maar dat ik mijn 2 kaarten tot het uiterste zal gebruiken voor alles wat ik kan verzinnen..
en in lengte van dagen.....

daar moet je over 20 jaar kunnen praten met weemoed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
ja ja ja ik ben van nature een ongeduldig persoon. maar verder erg aardig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

scorpie

Supra Addict

murky123 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:11:
[...]

dat meen je niet: :P je wilt nu al een nieuwe kaart van Nvidia ??? een 9000 serie.. hahaha
kom op man.. wat heb je nu zoal reeds gedaan in DX10 met je kaart? in SLI? op Vista?
de 8800 serie gaat de geschiedenis in als aller eerste DX10 capable graka ever...
reken maar dat ik mijn 2 kaarten tot het uiterste zal gebruiken voor alles wat ik kan verzinnen..
en in lengte van dagen.....

daar moet je over 20 jaar kunnen praten met weemoed _/-\o_
beetje overdreven lijkt me, het is niet hetzelfde als de invoer van kleurentelevisie, of de allereerste Nintendo ofzo...

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:27
scorpie schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 04:06:
[...]

beetje overdreven lijkt me, het is niet hetzelfde als de invoer van kleurentelevisie, of de allereerste Nintendo ofzo...
Precies ja. Ik vond het ook niet zo'n gekke vraag. Ben er zelf ook wel benieuwd naar, maar wat ik er van weet, is dat er in november iets zou moeten (kunnen?!) komen van de kant van NV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:30

scorpie

Supra Addict

Ja, ze zouden dan wat op de markt _kunnen_ brengen ja, maar of ze dat doen is natuurlijk niet zeker. Ik bedoel, je snijdt jezelf alleen maar in de vingers wanneer je een nieuw, superieur product op de markt brengt, waarvan de voorganger nog nieteens al z'n mogelijkheden heeft kunnen tonen. Er zijn nog bar weinig dx 10 only titles (maar ik kan het mishebben, volg het laatste game nieuws niet zo over het algemeen), en om dan al een nieuwe dx 10 kaart op de markt te brengen lijkt me dan niet zo heel zinvol. Laat de mensen eerst maar eens zien waartoe hun huidige kaarten toe in staat zijn. Wanneer de concurrentie eindelijk op het niveau is, en / of wanneer de games zwaarder en zwaarder worden, kunnen ze zo een nieuwe kaart op de markt zetten omdat ze nu 'op hun dooie akkertje' (niet natuurlijk..) hebben kunnen doorontwikkelen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

murky123 schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 13:30:

denk na jongens !!!! de developer snijt zich niet graag in de vingers om een game te maken die alleen maar geschikt is voor een handvol uber-machines

volgens mij word crysis gemaakt met op het oog: 2 jaar terug en 2 jaar vooruit.
het gros van de systemen zijn middenmoters. wil je een beetje aardige verkoopcijfers halen dan moet de game geschikt zijn voor de middenmoot.
het hangt ook helemaal af van je scherm-resolutie
wat voor nut heeft het om 2 8800's in SLI te zetten op een enkel 17inch scherm.....

geloof me crysis zal zeer goed speelbaar zijn op een middenmoot cpu e6600 of iets dergelijks en een enkele 8600 videokaart als je een 17 of 19 inch scherm hebt
ga je 22 inch, 24 inch , 27 inch of groter gaat gamen
ja.. dan , dan word het pas nadenken.... dan zit je inderdaad in het topsegment al of niet in SLI of crossfire...
Er zijn zat games die eigenlijk meer eisen als de hardware nu toelaat. Neem bijvoorbeeld Oblivion. Als je dat op een deftige 22 inch breedbeeld monitor wilt spelen met AA op 2x of 4x dan heb je al een E6600 die boven de 3Ghz is geklokt en een SLI opstelling met 2 x een 8800 GTX nodig.
Ik speel Oblivion met alles op maximum op 1680 x 1050 met AA op 2 en een 20 tal plugins en mods.
Ik haal in de beboste gebieden met moeite 20fps en ik heb een E6600 op 3,4 Ghz plus een 8800 GTX

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Damn ik kan echt niet wachten op mijn nieuwe PC en Crysis.

Ik ga er een E6750 en 8800GTX in hangen, ik neem aan dat dat wel het beste is op het moment? :P Speel op een 17", dus 1280x1024.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 24-07-2007 07:30 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 17:22
Kain_niaK schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 01:33:
[...]

Er zijn zat games die eigenlijk meer eisen als de hardware nu toelaat. Neem bijvoorbeeld Oblivion. Als je dat op een deftige 22 inch breedbeeld monitor wilt spelen met AA op 2x of 4x dan heb je al een E6600 die boven de 3Ghz is geklokt en een SLI opstelling met 2 x een 8800 GTX nodig.
Ik speel Oblivion met alles op maximum op 1680 x 1050 met AA op 2 en een 20 tal plugins en mods.
Ik haal in de beboste gebieden met moeite 20fps en ik heb een E6600 op 3,4 Ghz plus een 8800 GTX
Ja maar zo kan je in principe elk spel onmogelijk draaiend maken zolang je het beeld maar groot genoeg maakt. Vroeger waren 17inch schermen de standaard. Het lijkt wel of er bij elke generatie DirectX ook het beeldscherm een slag groter moet worden voor de consument en ik denk niet dat de videokaart dat kan bijbenen. Als je op een 17inh monitor speelt met de resoluties die daar op kunnen dan kan je oblivion spelen als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

[...]

En heb je toevallig nog texture packs etc installed? Want met Qarl's enzo... tja dan kan je het nog zwaarder maken maar is niet goed om te vergelijken, het zit immers niet in de game zelf.
Vergeet niet dat in games de cpu minder snel een bottleneck is dan de gpu. 3Dmark06 bijv. lust de cpu rauw en op 3.6Ghz zul je al gauw veel punten erbij krijgen. In oblivion zal je niet zo'n grote sprong zien in performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Angeloonie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:29:

Ik ga er een E6750 en 8800GTX in hangen, ik neem aan dat dat wel het beste is op het moment? :P Speel op een 17", dus 1280x1024.
/me Denkt aan een quad core en een 8800Ultra? :?

Alleen wel iets duurder :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005

Format-C

Tracing Rays

MensionXL schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:17:
[...]

/me Denkt aan een quad core en een 8800Ultra? :?

Alleen wel iets duurder :P
En je merkt er niks van in games. Een Dual core is vaak sneller dan een Quad, en een GTX is overklokbaar naar Ultra niveau.. ;) Echter kosten de Quadjes geen drol meer, dus die zou ik liever halen dan een Dual Core. :) Een Ultra is gewoon weggegooid geld imho. :)

Ech, tegen de tijd dat Crysis er is, is er misschien al wel weer iets snellers en beters. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 24-07-2007 12:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
RappieRappie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:50:
[...]

Ech, tegen de tijd dat Crysis er is, is er misschien al wel weer iets snellers en beters. :)
je doet alsof het nog zo ver weg is is nog maar max 2 maanden ofzo dus zo lang duurt het niet meer ;) tenminste als alle dingen wat word rondgegooid waar blijkt te zijn en zo niet verliezen ze heleboel vertrouwens.

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005

Format-C

Tracing Rays

Hopen dat het niet zo'n tegenvaller als STALKER wordt dan maar.

Maar dat zal wel niet denk ik. :9~

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207146

Crysis blijkt goed te draaien op een 8700M GT. Mensen met een 8800 zullen zich precies niet te veel zorgen moeten maken.

http://www.dignews.com/preview.php?story_id=24171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Anoniem: 207146 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:17:
Crysis blijkt goed te draaien op een 8700M GT. Mensen met een 8800 zullen zich precies niet te veel zorgen moeten maken.

http://www.dignews.com/preview.php?story_id=24171
Mooi nieuws! bedankt voor de kink! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
[...]

oblivion. de code is ook slecht geschreven.. veel memory leaks......
je hebt gelijk, ben het met je eens.. maar eigenlijk zit het probleem op een rommelig geschreven code voor oblivion..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:53
[...]

Dat ligt niet aan het spel maar aan jou. Ik draai het spel met een 3700+ @2.75 GHz en een 7950gt @ 600/1560 en ik draai het op maximale instellingen met 4096x4096 LOD textures en een hoop andere mod's. Daarbij heb ik nog 8xQ gamma correct MSAA en 16x AF. Toch loopt alles soepel, alleen wanneer er wat mannetjes achter me aan rennen begint het een beetje te laggen.

Je moet alles gewoon goed afstellen, je oblivion.ini aanpassen zodat ie meer in het geheugen laadt en meerdere threads gebruikt. Ook shadermodel 3.0 activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Angeloonie schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:29:

De E6750 schijnt een goede overklokker te zijn en in combi met een 8800GTX op een 17 inch schermpje heb je meer dan genoeg spierballen voor crysis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

leonpwner1 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:04:
[...]

Dat ligt niet aan het spel maar aan jou. Ik draai het spel met een 3700+ @2.75 GHz en een 7950gt @ 600/1560 en ik draai het op maximale instellingen met 4096x4096 LOD textures en een hoop andere mod's. Daarbij heb ik nog 8xQ gamma correct MSAA en 16x AF. Toch loopt alles soepel, alleen wanneer er wat mannetjes achter me aan rennen begint het een beetje te laggen.

Je moet alles gewoon goed afstellen, je oblivion.ini aanpassen zodat ie meer in het geheugen laadt en meerdere threads gebruikt. Ook shadermodel 3.0 activeren.
Knappe gast... op 640x480 waarschijnlijk? :+

Niet om vervelend te doen, maar weet je zéker dat je 8xQ MSAA aan hebt staan? 8xAA op nVidia's GF7 dropt gigántisch in prestatie, dus ik twijfel wel of je ook daadwerkelijk 8xAA hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Jejking schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Nee, 1280x1024. Wel iets minder pixels dan op 1650x1050 dus, maar zo veel scheelt dat nou ook weer niet.
[...]

Niet om vervelend te doen, maar weet je zéker dat je 8xQ MSAA aan hebt staan? 8xAA op nVidia's GF7 dropt gigántisch in prestatie, dus ik twijfel wel of je ook daadwerkelijk 8xAA hebt :?
Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/6348/forcewarexj6.jpg

Dat is dus 8x MSAA met gamma correction. Ik heb dat zo in elk spel, en nergens heb ik ergens last van. FSX draait met de meeste dingen op high samen met 8x MSAA en dat gaat lekker, BF2 doet het lekker op highest, medieval 2 op highest, STALKER op highest, World in conflict, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104819

[...]

Hij heeft geen HDR aan icm AA, dat verklaart een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Anoniem: 104819 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:49:
[...]

Hij heeft geen HDR aan icm AA, dat verklaart een hoop ;)
Ah daar had ik niet aan gedacht. Ik doe idd highest van alles, met 8x AA en 16x AF, maar zonder HDR. Maar wel vreemd dat Kain maar 2x AA gebruikt en het toch onspeeldbaar vindt met een 8800GTX, dan doet ie toch iets niet goed :?

Anyways, dit begint een Oblivion thread te worden, laten we maar stoppen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 24-07-2007 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
idd crysis weer graag :X (spuit 11)
klinkt goed nog 2 maanden wachten.
ik zat te denken om een cpu upgrade the doen maar dan moet ik ook gelijk moederboard en alles doen en toen ik zag dat ik voor me cpu toen 600 had betaald en moederboard 180 en geheugen 450. dacht ik van hmmmmm me 8800gtx overclock ik maar een beetje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

l0lz0r

[ Voor 99% gewijzigd door MensionXL op 24-07-2007 22:12 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
interesant nieuwspost op fok.nl over de releasedatum

http://games.fok.nl/news.php?newsid=19369

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit echt klopt zeker gezien het feit dat het alleen de nederlandse pagina is waar dit op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Waarscheinlijk gaat het over anderhalfe maand gebeuren :D :)
Ik kan echt niet wachte. ik ben t meest ongeduldig over hoe t gaat draaien op een 8800GTS 320 Mb :P

@Darkphoenix, ben jij ook van gamersnet? Zoja wij hadden daar nog een discusie over Intel Amd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:35

Pinjataaa

Hit me!

Kaasje123 schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:35:
interesant nieuwspost op fok.nl over de releasedatum

http://games.fok.nl/news.php?newsid=19369

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit echt klopt zeker gezien het feit dat het alleen de nederlandse pagina is waar dit op staat.
Dat wist ik al, zie ook BOL.com
http://www.nl.bol.com/is-..._OWNER_ID=1&lgl_Section=1

DVD-ROM | Full version | Engelse versie
Releasedatum: 14.09.2007
EAN: 5030946052646

[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 27-07-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
rickyy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:41:

@Darkphoenix, ben jij ook van gamersnet? Zoja wij hadden daar nog een discusie over Intel Amd :P
hmm nee jammer genoeg niet! :)
maar wil best erover hebben hoor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
rickyy schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:41:

Ik kan echt niet wachte. ik ben t meest ongeduldig over hoe t gaat draaien op een 8800GTS 320 Mb :P
Dan zit je in hetzelfde schuitje all ik maar ik denk niet dat het een groot probleem zal zijn. Zolang de resolutie naar verhouding laag blijft (ik speel zelf op 1152x864) dan zal het prima draaien denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Pinjataaa schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 15:44:
[...]

Dat wist ik al, zie ook BOL.com

DVD-ROM | Full version | Engelse versie
Releasedatum: 14.09.2007
EAN: 5030946052646
Bol.com heeft het altijd bij het juiste eind, met release datums :D. Laat maar komen die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 11:52
Iemand nog wat kunnen vinden over wanneer de Demo beschikbaar zal zijn? Ik iig niet... :/
Ben ook benieuwd naar hoe het bij mij gaat draaien onder Vista x64... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
masterant schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 18:56:
Iemand nog wat kunnen vinden over wanneer de Demo beschikbaar zal zijn? Ik iig niet... :/
Ben ook benieuwd naar hoe het bij mij gaat draaien onder Vista x64... :?
dat is meestal een week van te voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

leonpwner1 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:55:
[...]

Ah daar had ik niet aan gedacht. Ik doe idd highest van alles, met 8x AA en 16x AF, maar zonder HDR. Maar wel vreemd dat Kain maar 2x AA gebruikt en het toch onspeeldbaar vindt met een 8800GTX, dan doet ie toch iets niet goed :?

Anyways, dit begint een Oblivion thread te worden, laten we maar stoppen :P
Ik heb HDR aan staan en voor de rest alles op maximum. De ini file is volledig getweakt maar is getweakt op maximum detail en niet op performace (behalve natuurlijk de instellingen zoals het aantal threads en zo). Ik heb een 3tal texture replacement mods waaronder Quarl. Ik heb dus echt alles op maximum met Vsync aan en ik speel op 1680 x 1050. In de dungeons en zo heb ik gewoon 60 fps (met v sync kan het ook niet hoger) en als ik gewoon aan het wandelen ben tussen de 30 en de 45. Alleen op sommige plaatsten als ik met mijn paard rij en waar veel bebossing is.... gaan mijn frames naar onder de 20 en soms zelfs naar onder de 12 *slik*.

Ik wil een game kunnen spelen met alles op maximum zonder me zorgen te moeten maken over de impact op de performance . Maar goed, ivb met Oblivion... ik ga het een keer opnieuw installeren met minder zware mods en zonder Quarls texture pack. Ik heb ook streamline en zo geprobeert maar dat werkt ook niet. Het vervelende aan een breedbeeld monitor is dat het er niet uit ziet als je op non native resoluties speelt.

Dat is het laatste wat ik er over wil zeggen. Terug naar Crysis.

Als het een beetje goed geprogrammeerd wordt met optimaal gebruik van meerdere cores dan zie ik het wel zitten. Farcry indertijd was nog best te doen. Ik kon het redelijk spelen op 1152 x 864 met bijna alles op maximum op een AMD 2600 en een X850 XT PE. (en met redelijk bedoel ik dat ik toch af en toe drops onder de 30 had)

Als Crysis er is heb ik waarschijnlijk een E6850 (als ik een batch vind die goed overclockt) en een tweede 8800 GTX. (al is de kans waarschijnlijk klein dat nvidia tegen die tijd al een nieuwe kaart heeft zodat de 8800 gtx in prijs daalt)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Laatst online: 09:35

Pinjataaa

Hit me!

Splinter Cell schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Bol.com heeft het altijd bij het juiste eind, met release datums :D. Laat maar komen die hap.
Klopt! En ze weten het ook altijd heel vroeg van te voren :o
Ik ben ook benieuwd naar dit spel, maar wacht toch liever op de demo :D Deed ik gelukkig ook bij stalker :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
er is weer nieuws!!

een nieuw interview met gamesport en een officiele trailer...
GameSpot: Far Cry was Crytek's first game and must have been a learning experience in many ways. What are some of the key lessons that you took from Far Cry and are applying to Crysis?

Cevat Yerli: In terms of gameplay, [the important lessons were] the accessibility and difficulty. That was exposed in Far Cry through the difficulty of the artificial intelligence, but also the lack of quick-save functionality. Production wise, it was all about learning to focus, albeit still going wide and ensuring the story is core to the development effort. We also wanted to make sure that community development began earlier, and multiplayer had to receive a more-substantial focus.

GS: It's been said that you guys didn't like how the introduction of the Trigen mutants changed the pace of that game. It went from its open-ended gameplay to a typical shooter. How do you avoid that situation with Crysis and its aliens?

CY: In Far Cry, the mutants received too little development time; something we were able to focus more on this time around. Their AI code was not on par with the human AI. Their "counter" reactions were not as smart--they just rushed toward you--and that turned Far Cry into a reactive shooter once they entered the game. Prior to the mutants, Far Cry was all about outsmarting your enemy, and it was essential to really think before taking action. That design principle, which we dubbed "veni-vidi-vici," is core in our encounter design. Assess before you engage. Read [the enemies'] weakness. In Crysis, utilizing the nanosuit in any combat situation will be the player's first choice in making a nonlinear experience versus intelligent alien enemies with advanced AI.

GS: There are players out there who don't like, or perhaps don't "get," open-ended gameplay experiences. They felt sort of lost in the previous game. Has this factored into the design process of Crysis in any way? How will the new game better cater to people who prefer a more-linear experience?

CY: We do, in fact, have more ways we lead, more reminders, more tools to funnel the experience, but at the same time, we increased the options the player has to express his own intelligent tactics. This is done through the nanosuit, through a customizable weapons system that has meaningful tactical differences, through a more-open level design, and enemies that react more intelligently. Put the unparalleled depth of interactivity into the mix and you always get a new experience while essentially not getting lost. We firmly believe that a game [that is] fun through your own smart choices is always better than a game that [holds your hand].

GS: What are some of the lessons that you've learned while developing Crysis? This is such an ambitious game that there are obviously new things that you've discovered.

CY: Any way you look at it, Crysis is gigantic, starting from its wide array of new "firsts" in the industry to innovation, production values, ambitious goals. A [principle] that is inherent in Crytek's philosophy and culture [is] to push the boundaries in any area important to a genre. That is what we learned: that our philosophy and culture makes our production efficiency difficult. Let's see what happens next!

GS: How much of the original design of Crysis has survived at this point? Have you had to drop features? Have you added new ones that you didn't expect?

CY: In fact, overall, it evened out. We had to some scenes and features here and there, but we revised, reviewed, and added quite a few new elements. Of course, [these were not] not core to the gameplay but good additions. We refined a lot of interface work to streamline the game.

GS: Let's get to the E3 demo, which had the first level of the game on display. You have to get from one side of a bay to the other. Could you discuss the different ways to approach this and the type of strategy that you can employ?

CY: There are a hundred ways you could play that section. You could take an action route, going over the left side down to the jamming device, roof jumping, and shooting down your enemies. Or you could take a more stealthy approach, sneak in without killing anyone, deactivate the GPS, and bypass your enemies completely unseen. You can hang back at the top of the approach with a silencer and surgically pick off the few guards in the area. You can even see if a jeep comes and drive it into the jammer itself. We have never seen any two people approach this small section the same way.

GS: We've heard that if you throw an enemy soldier into the deep water of the bay, the sharks will get him. That's pretty impressive. Is this just a sample of the emergent gameplay in Crysis? Are there things that happen in the game that you didn't expect or foresee?

CY: There are quite a few emergent gameplay examples we have been surprised with, but the most important thing is that you as a gamer have a lot of opportunities to explore. And as long you smile [and enjoy the fact] that your tactic worked out, we will be happy. A fun example that happened to me was when I shot a guy in his legs and he fell over, [which was] the typical response. I thought he was dead. I was walking away then all of a sudden, the guy stood up and shot at me. As he shot me, when I turned, I was so shocked that I aimed a bit higher, hitting a barrel on the roof, which then collapsed on him and took him out. I did not mean to shoot the barrel at all--it was pure coincidence--but it got me the same result.

GS: What sort of hardware was the E3 demo running on? How's the battle to optimize the game going? Are you still sticking with the general rule that Crysis will run on two-year old hardware, albeit at lower visual settings?

CY: At E3, we were running on a [GeForce] 8800 video card and a dual-core Intel [CPU]with 4 gigabytes of RAM at very high settings. Not the highest, though! Most of the time, it was running smoothly.

Yes, we [are] progressing very well on optimization, and we will achieve our goal. Two-to-three-year-old rigs will run Crysis well, with lower visual settings still competing with the best games of two-to-three years ago.

GS: Where's the game at currently in development? Will Crysis ship this year? Can you get any more specific than that?

CY: Yes, we will ship this year. In fact, we will announce the ship date very, very soon.

GS: Finally, is there anything that you'd like to add about Crysis? The lessons learned from Far Cry or E3?

CY: Nothing--just really that we want to send out a big "thank you" for the support and patience to our fans and also a big "sorry!" for taking so long. The wait will be worth it, we promise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 17:14

PcManiaxx

ondertitel duh

aeroxtaxi schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 19:10:
er is weer nieuws!!

[...]
4GB een 8800 en nog geen eens op highest settings? Lekker dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

PcManiaxx schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:28:
[...]

4GB een 8800 en nog geen eens op highest settings? Lekker dan :X
Maar je weet niet wat voor C2D en hoe hoog geclocked die was, ook weet je niet wat voor een 8800 kan net zo goed een GTS 320MB als een GTX zijn :) Verder vond ik het er nog steeds super uitzien dus daar maak ik me niet druk over :)

[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 28-07-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

er is weer nieuws!!

[...]
Woow, mooi hoor! Kan niet wachten *O* !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
psychoclown schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:57:
[...]

Maar je weet niet wat voor C2D en hoe hoog geclocked die was, ook weet je niet wat voor een 8800 kan net zo goed een GTS 320MB als een GTX zijn :) Verder vond ik het er nog steeds super uitzien dus daar maak ik me niet druk over :)
Ja je denkt toch echt niet dat het een C2d lager dan de E6600 en lager dan een Geforce 8800 GTX was he? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Kaasje123 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:39:
[...]

Ja je denkt toch echt niet dat het een C2d lager dan de E6600 en lager dan een Geforce 8800 GTX was he? :z
De 8800 weet ik zo net nog niet maar qua cpu dacht ik ook aan een E6600 maar die C2D's clocken als een gek dus daar hoef je als tweaker (met C2D) geen zorgen over te maken, immers 3Ghz is geen uitzondering (voor geen enkele C2D) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
bovendien zal de demo van de E3 niet helemaal geoptimaliseerd zijn, vandaar dat ze een high-end systeem hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

aeroxtaxi schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:55:
bovendien zal de demo van de E3 niet helemaal geoptimaliseerd zijn, vandaar dat ze een high-end systeem hebben gebruikt.
Precies je weet toch niet alles en er spelen meer factoren mee dan alleen de specs. Final version zal sowieso beter geoptimaliseerd zijn en drivers doen ook een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
psychoclown schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 22:57:
[...]

Precies je weet toch niet alles en er spelen meer factoren mee dan alleen de specs. Final version zal sowieso beter geoptimaliseerd zijn en drivers doen ook een hoop :)
hopen dat (in mijn geval) nvidia ook zijn best doet om crysis zo vloeiend mogelijk te laten lopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Er is een nieuwe trailer
http://www.crysis-online....0Crysis%20Trailer%201.mp4

Hij is echt gaaf. Een van de mooiste trailers die ik heb gezien O+ :)

Note, rechtermuisknop, en dan doel opslaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rickyy op 29-07-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
er is weer nieuws!!

[...]
Ehh ik dacht dat de trailer die ik stuurde nieuw was :X Blijkbaar niet ;( :P Maar hij blijft echt heel gaaf :)

Edit;

@ de reacties onder ''aeroxtaxi ''
We hebben allemaal wel E3trailers gezien. Mij is opgevallen dat ze niet zomaar schermen gebruikte maar ik denk toch wel een 22 Inch " Scherm met een hoge resolutie. En heel missn wat AA, ( somige mensen hebben liever hoge reso en wat AA dan full settings ingame). Daarbij komt ook nog dat ze nog steeds aan het optimaliseren zijn. Ik ben al blij als ik het met highest settings op een reso van 1024x800 kan spelen :D Ik heb liever full settings in dit spel dan een hogere reso met AA. Dan maar een beetje blokjes :P

[ Voor 41% gewijzigd door rickyy op 29-07-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rickyy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:53:
Er is een nieuwe trailer
http://www.crysis-online....0Crysis%20Trailer%201.mp4

Hij is echt gaaf. Een van de mooiste trailers die ik heb gezien O+ :)

Note, rechtermuisknop, en dan doel opslaan.
Even een linkje naar het filmpje (20mb) dat je gewoon kan aanklikken: klikkerdeklik
:)

[ Voor 51% gewijzigd door Fietsbel op 29-07-2007 11:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
zat te denken om me pc te verkopen en een nieuwe q-core te nemen maar blijf er toch bij dat een dikke gpu het best is voor performance. dus met de 9800 ga ik pas verder en dan maar 4gig blijkbaar.
ben ook benieuwd wat die amd q-core dan doen.
crycis word uber geil alleen al vanwege dat het zo mooi is(voor mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
darkphoenix schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:07:
zat te denken om me pc te verkopen en een nieuwe q-core te nemen maar blijf er toch bij dat een dikke gpu het best is voor performance. dus met de 9800 ga ik pas verder en dan maar 4gig blijkbaar.
ben ook benieuwd wat die amd q-core dan doen.
crycis word uber geil alleen al vanwege dat het zo mooi is(voor mij)
Ik denk dat het slim is je systeem te verkopen net een (paar) we(e)k(en), voor de 9800 GTS/GTX komen, en dan schaf je daarna weer een nieuw systeem aan met een 9800 GTX/GTX en een quad core, en maak je niet eens zo heel veel verlies omdat alles dan alweer wat goedkoper is geworden :)

Edit;

Ik vind het wel grappig; Ik keek gister naar een paar oude trailers van crysis. ( eentje in het jungle, en hij een mens besnipten in een uitkijk toren, en daarna een band lekschoot. )
Dat er veel veranderd is, namelijk, de Cruiser ( hoe je het ook schrijft, dat ding waar je mee richt ), die was vierkant, nu driehoekig net als in battlefield 2142. De map is anders. Als je van je nanoshuit veranderd van spacialiteit, werd dat met letters aangegeven, nu met kleine tekentjes. De kleuren zijn wat anders. ( mooier eerlijk gezegt, maar dat kan aan de ''time of date'' liggen ). Dat het stotterde en nu niet meer :P. Dat er nog wel wat rendering problemen waren, zoals nog niet ales was HDR, ik zag in de verte niks bewegen, en sommige dingen van dicht bij ook niet. Sommige dingen verdwenen of veranderde ineens etc. Nu niet meer :D
En nog wel wat meer. Nu is het gelukkig veel afgemaakter :)

[ Voor 38% gewijzigd door rickyy op 29-07-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
de 9800gtx komt ' pas' in november uit en crysis 13 september. Als je voor de 9800gtx gaat moet je wel veel geduld hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
aeroxtaxi schreef op zondag 29 juli 2007 @ 12:20:
de 9800gtx komt ' pas' in november uit en crysis 13 september. Als je voor de 9800gtx gaat moet je wel veel geduld hebben :D
hmmm tja dat is wel zo...
idd

en rickyy jij hebt ook gelijk! kan beter nog ff wachten aangzien mij huidge pc toch alles max trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
rickyy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:56:

Ik ben al blij als ik het met highest settings op een reso van 1024x800 kan spelen :D Ik heb liever full settings in dit spel dan een hogere reso met AA. Dan maar een beetje blokjes :P
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Die trailer had aerotaxi gisteravond ook al gepost maar wel nice filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
zit toch nog ff met een vraagje......

draai nu vista 32bit home premium.. met 2 GB RAM..

doe niet veel, heb Nod32 draaien in de achtergrond.. de sidebar aan gevuld met 4 gadets..
een virtual drive, IE7
alles snoept toch ongeveer 740MB ram weg dan doe je eigenlijk nog nix.
behale dan alle eyecandy van vista aan en een beetje surfen en webradio luisteren..

hoeveel ram zal crysis weg snoepen? dan loopt het met 2GB wel een beetje vol dacht ik zo..
zou het nodig zijn om dan weer 2GB ram van het zelfde erbij te prikken (wetende dat vista 32bit maar 3G ziet)
of gewoon een ander plankie van 1G erbij?
om wat meer ram te creeren voor crysis.. of zou het overbodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
murky123 schreef:

snoept nu toch ongeveer 740MB ram weg..

hoeveel ram zal crysis weg snoepen?
klik :) Systeemeisen voor Crysis bekend

met 2 gig heb je denk ik wel genoeg... (maar 3 of 4 in 64bits) zal lekkerder draaien denk ik.

(heb zelf in xp eerst 2gb gehad, kitje van 2x 1 erbij gekocht. maar omdat xp maar max 3.3 ziet dus maar 1tje bij geprikt en straks als Vista Service pack 1 uitkomt naar 64 bits en 4 gig in totaal.) maar van 2 naar 3 merk je zeer zeker! (had ik zelf ook nie gedacht) alles is net wat sneller.. en soepelder

[ Voor 36% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 17:32 ]

A world without gadgets is no world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ja, man, over sterk verouderde bronnen gesproken ... juli 2006.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Laatst online: 02-06 15:29
Volgens mij heeft nvidia een goede deal gesloten; Crysis komt pas in november en raad eens wat er nog meer in november komt....

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Bol.com is de enige met die releasdate, play.com e.a. hebben allemaal 15.09.2007. En de meest doorslaggevende: de site van EA zelf ook.

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 29-07-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 21:52
minimum Processor: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz

Der staat intel 2.8 daar bedoelen ze de core 2 duo's toch niet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Jaapoes schreef:
Volgens mij heeft nvidia een goede deal gesloten; Crysis komt pas in november en raad eens wat er nog meer in november komt....
een hele mooie kaart... genaamd "de 9800GTX" (en GTS) _/-\o_
jaaoie17 schreef:
minimum Processor: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Der staat intel 2.8 daar bedoelen ze de core 2 duo's toch niet mee?
Welnee ;) dat zou wel heel erg overdreven zijn.. nee het is een single core cpu wat ze met die 2.8 bedoelen :)
mieJas schreef:
over sterk verouderde bronnen gesproken ... juli 2006.
Ja dus ? :) het zijn system specs geen releasedate!

nog een linkje speciaal voor jou

[ Voor 56% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

psychoclown schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 20:57:
[...]

En jij denkt ook nog dat Crysis CPU-gelimiteerd is? 8)7

Graphics horsepower, dat heb je nodig daar. Een dualcore is er snel zat voor. OC-en zal weinig uitmaken, misschien 5-10%, maar meer ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauSS
Jejking schreef:
[...]
Graphics horsepower, dat heb je nodig daar.
Ben het wel met Jejking eens! een mooie 9800GTX/S zou hier prima op z'n plaats zijn :)
(denk ook wel dat je het met een 8800GTS prima kunt spelen hoor.)
Snap niet dat veel mensen vaak in paniek raken! als ze systeemeisen zien,..(gewoon wachten tot de eerste benchmarks) ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MauSS op 29-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 14:48
denk dat een quadcore wel aardig wat gaat uitmaken in vergelijking met dual core. Niet 100% van de fps die je ziet is van je videokaart. Een heel groot gedeelte is altijd nog AI, physics scripting etc. En die release van november is serieus? Zou toch september zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162433

Crysis is vertraagd tot 15-11-2007 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 162433 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:36:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Sowieso vind ik het best wel lachwekkend hoe iedereen zo panisch doet over de systeemeisen van de game. Reken maar als een een DualCore processor hebt met een leuke snelle videokaart dat het dan geen probleem moet zijn om deze game soepel te kunnen draaien. Je kan ook tot volgend jaar wachten, dan zijn er nog snellere processors en GPU's :P

Ben wel benieuwd naar de gehele verhaallijn van deze game... Komt nogal vaag over uit de trailers enzovoort... Ben erg benieuwd :)

[ Voor 16% gewijzigd door SideSwipe op 29-07-2007 20:43 ]

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
PainkillA schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:30:
denk dat een quadcore wel aardig wat gaat uitmaken in vergelijking met dual core. Niet 100% van de fps die je ziet is van je videokaart. Een heel groot gedeelte is altijd nog AI, physics scripting etc. En die release van november is serieus? Zou toch september zijn?
Hoeft niet; moet het spel wel multi-cores ondersteunen, anders heb je maar gebruik van 2 cores:) (1 door windows, 1 door het spel).

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Laatst online: 14:48
SideSwipe schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:43:
Sowieso vind ik het best wel lachwekkend hoe iedereen zo panisch doet over de systeemeisen van de game. Reken maar als een een DualCore processor hebt met een leuke snelle videokaart dat het dan geen probleem moet zijn om deze game soepel te kunnen draaien. Je kan ook tot volgend jaar wachten, dan zijn er nog snellere processors en GPU's :P

Ben wel benieuwd naar de gehele verhaallijn van deze game... Komt nogal vaag over uit de trailers enzovoort... Ben erg benieuwd :)
Weet wel dat die bevrore jungle erg bruut gat worden en dat de alien machines beetje war of the world achtig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:48

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mja... Maar hoe en wat... Zeer interessant :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
waar bazeer je dat op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Jejking schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:51:
[...]

En jij denkt ook nog dat Crysis CPU-gelimiteerd is? 8)7

Graphics horsepower, dat heb je nodig daar. Een dualcore is er snel zat voor. OC-en zal weinig uitmaken, misschien 5-10%, maar meer ook niet ;)
Eerlijk gezegd denk ik wel dat crysis zal profiteren van multicore en natuurlijk is sneller beter ook al de performancewinst 5-10% met het overclocken van de cpu het is en blijft een winst.
Maar zoals bijna altijd zal de gpu natuurlijk de meeste performance uitmaken :)
MauSS schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:30:
[...]

Ben het wel met Jejking eens! een mooie 9800GTX/S zou hier prima op z'n plaats zijn :)
(denk ook wel dat je het met een 8800GTS prima kunt spelen hoor.)
Snap niet dat veel mensen vaak in paniek raken! als ze systeemeisen zien,..(gewoon wachten tot de eerste benchmarks) ;)
En het zijn nog niet eens de definitieve systeemeisen :O

[ Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2007 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Wordt waar gezegd en door wie?

Anyway ik word een beetje moe hiervan. Ik wou dat ze eens met een demo kwamen ofzo... Al is het maar een beta dat is tegenwoordig ook helemaal in zo lijkt het dus kom eens op Crytek. Wij willen weten hoe het draait. Aan interviews en geruchten hebben we niks en ook niet aan inschatingen wat voor systemen er waarschijnlijk gebruikt zijn op de E3 zonder de echte specificaties daarvan duidelijk te maken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
murky123 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:20:

doe niet veel, heb Nod32 draaien in de achtergrond.. de sidebar aan gevuld met 4 gadets..
een virtual drive, IE7
alles snoept toch ongeveer 740MB ram weg dan doe je eigenlijk nog nix.
[...]
Vergeet niet dat Vista zich anders gedraagd dan vorige versies van Windows: juist omdat je PC niks staat te doen gebruikt 'ie lekker veel geheugen, zodra een applicatie het echt nodig heeft worden de overbodige dingen naar de swapfile toe gestuurd zodat je programma van het veel snellere werkgeheugen kan profiteren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo dames, een nieuw deeltje want deze is al ruim over de 1000 posts :)

[PC] Crysis # deel 2

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 09-07 21:17
Hacku schreef op zondag 29 juli 2007 @ 22:02:
Zo dames, een nieuw deeltje want deze is al ruim over de 1000 posts :)

[PC] Crysis # deel 2
moet je de oude natuurlijk wel eerst even sluiten he |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja, ik kan zomaar een topic sluiten zeker |:( 8)7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Rafe schreef op zondag 29 juli 2007 @ 21:58:
[...]

Vergeet niet dat Vista zich anders gedraagd dan vorige versies van Windows: juist omdat je PC niks staat te doen gebruikt 'ie lekker veel geheugen, zodra een applicatie het echt nodig heeft worden de overbodige dingen naar de swapfile toe gestuurd zodat je programma van het veel snellere werkgeheugen kan profiteren ;).
is die swapfile nog op een bepaalde manier te optimaliseren. of stelt Vista alles zelf in zodra die je RAM detecteert

waarom is dat eigenlijk, ik heb het ondertussen ook ergens anders gelezen dat vista veel verbruikt tijdens idle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

murky123 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:03:
[...]

is die swapfile nog op een bepaalde manier te optimaliseren. of stelt Vista alles zelf in zodra die je RAM detecteert

waarom is dat eigenlijk, ik heb het ondertussen ook ergens anders gelezen dat vista veel verbruikt tijdens idle...
Waarom dat is legt hij net uit, Superfetch heet het.

Btw mss kan een mod hier een slotje op doen? O+

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 30-07-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.