[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hm, dan is het toch iets anders dan ik dacht. Vraag me wel af wat de features van dat ding worden. Lijkt me toch niet dat je met je Video iPod op een lekker helder scherm vieze vingervlekken wilt krijgen. Vraag me ook af wat voor type schermen ze er dan in gaan zetten. Ben er erg benieuwd naar.

Dat patent van Creative ook belachelijk ja :P Maargoed, dat systeem gebruikt toch iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod 5G is 1 grote krassen en vinger bende maar door het heldere scherm merk ik daar niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
RoD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:12:
Hm, dan is het toch iets anders dan ik dacht. Vraag me wel af wat de features van dat ding worden. Lijkt me toch niet dat je met je Video iPod op een lekker helder scherm vieze vingervlekken wilt krijgen. Vraag me ook af wat voor type schermen ze er dan in gaan zetten. Ben er erg benieuwd naar.
Daarom hebben ze eerst een krassende generatie uitgebracht, dan gaat iig niemand meer over vingerafdrukken zeuren :D. Ik heb zelf een M500 (Orange SPV), die heeft ook een groot touchscreen en ik moet zeggen dat dat 100% meevalt qua stevigheid. Sinds ik hem heb (3/4 jaar nu) zit ie altijd in m'n broekzak, zonder hoesje o.i.d. Geen enkele beschadiging en hij werkt nog perfect. Je ziet vingerafdrukken nauwelijks, zeker niet als het scherm aan is!

Ik ben overigens benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken...

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 13-02-2006 17:31 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:24:
Mijn iPod 5G is 1 grote krassen en vinger bende maar door het heldere scherm merk ik daar niks van.
Mocht je het toch weg willen halen: koop bij een GSM-winkel een polish om krassen weg te halen. Werkt erg goed, haalt bijna alle krasjes weg, inclusief veel "haarkrasjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merry77776
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2006
zo'n ding had ik ook al gekocht. Nu nog de ipod.

Wel fijn te lezen dat de duur 9 uur film is. De verpakking geeft 6 uur video aan.
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:58:
Zojuist getest; Belkin reserve batterij voor i-pod.
Ik heb een film van 1uur 23 minuten af laten spelen, en hierna steeds herhaald met een volle lading 4 x 2500 mAh AA GP batterijen. (Uiteraard met backlight aan en de audio op een comfortabel luisterniveau) Dit lukte 7 maal volledig en daarna nog een 1/2 uur: 9 uur 40 minuten dus.
Na veel verhalen gelezen te hebben over heet worden en zelfs smelten van de unit heb ik hier absoluut geen problemen mee gehad. De zuignappen pakken uitstekend op het invissible shield.
Het ding is alleen wat aan de dure kant (€34 of 38 bij Salland automatisering) voor zo'n stukkie plastiek. Leuk speeltje voor op vakantie etc.

Mac gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

Voor de dock-behoeftigen: kijk voor de grap eens op speurders.nl. Daar heb ik 2 docks gekocht voor €10,- inclusief verzendkosten. Reden? De verkoper had de 20GB kapjes erop gedaan terwijl hij een 40GB had (niet dat je die kapjes er gewoon met een schroevendraaier afkrijgt ofzo...). Maar goed, 2 splinternieuwe docks voor €10,- dus :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ ik koop er wel eentje van je voor 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:31:
[...]

Daarom hebben ze eerst een krassende generatie uitgebracht, dan gaat iig niemand meer over vingerafdrukken zeuren :D. Ik heb zelf een M500 (Orange SPV), die heeft ook een groot touchscreen en ik moet zeggen dat dat 100% meevalt qua stevigheid. Sinds ik hem heb (3/4 jaar nu) zit ie altijd in m'n broekzak, zonder hoesje o.i.d. Geen enkele beschadiging en hij werkt nog perfect. Je ziet vingerafdrukken nauwelijks, zeker niet als het scherm aan is!

Ik ben overigens benieuwd hoe ze dit gaan uitwerken...
Ik ook. Wordt wel weer wat nieuws op DAP gebied. (Al is het tegenwoordig al meer dan gewoon een DAP :P ) Ben ook benieuwd of er nog meer features toegevoegd gaan worden. Hopelijk komt Apple nu wél (weer) eens met wat innovatiefs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence, maar er zijn al zat touchscreen PMP's hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:04:
No offence, maar er zijn al zat touchscreen PMP's hoor :)
Mjah, maar die zijn vaak lomp, en missen veel dingen. Ik heb persoonlijk nog geen goeie PMP met touchscreen gezien. Maargoed, dit gaat offtopic.
Overigens weet ik niet of Apple het beter gaat doen, maar ik denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Srry, btje offtopic O-)

indd, de iaudio is al een mooie PMP maar te lomp en geen touch ( maakt me niet eens veel uit )

Mijn ideale mp3 / pmp speler:
  • Zo groot al apple g5 nu
  • 1 groot scherm, geen knoppen aan bovenkant
  • touchscreen
  • OGG + FLAC !!!!
  • xvid, divx
  • 640 * XXX ( 480 of 16:9 achtig )
  • Aan te sluiten op TV
  • krasbestendig !!
  • met ogg 40GB + zonder ogg 80GB+
Uber features:
  • Wifi met mp3 streaming en browser :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Possstema op 14-02-2006 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:40:
Beste mensen,

Ik heb sinds deze week een iPod Video 60 Gb. Black. Maar ik heb een probleem: wanneer ik nummers via iTunes op de iPod zet en vervolgens kijk op mijn iPod, zie ik geen artiesten, tenminste daar staan de titels van de nummers. Hetzelfde is het geval bij albums, ook hier staan de titels van de nummers en niet de titel van het album.

Ik heb al gebeld met Apple en ze zeggen dat het aan de ID3-tags kan liggen, maar ik heb alle versies al een keer geprobeerd en op mijn iPod gezet, maar ik hou nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

P.S. ik heb de nieuwste versie van iTunes en de iPod is up to date (versie 1.1)
ik had een soortgelijk iets met mn mini, ik had een album erop gezet maar hij kwam niet bij artietsen of albums te staan, alleen bij nummers.
in iTunes staan ze wel, moet je rechtermuisknop(als je windows heb, voor mac weet ik het niet) en dan info, bij info kun je dan de naam de artiest en het album invullen, als het goed is dan zet ie ze dan wel goed in je iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:33
Ik bezit nu ook al 1,5 week een iPod 30GB en zit met 2 dode pixels die niet zichtbaar zijn onder een bepaalde hoek. Ik ben bang dat als ik hem terugstuur het lang duurt voordat m'n iPod terug is en daar ga ik dan flink van balen! Iemand ervaring hiermee?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Tja, ik zou liever een week op een nieuwe iPod wachten, dan me de rest van de iPod's levensduur me doodergeren aan 2 dode pixels.

Up to you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Als je het zo bekijkt wel ... maar ik hoor dat het 3 weken kan duren! :?

[ Voor 11% gewijzigd door diotav op 14-02-2006 22:04 ]

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
diotav schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:03:
Als je het zo bekijkt wel ... maar ik hoor dat het 3 weken kan duren! :?
Ja als je het via de winkel doet. Via Apple duurt het hooguit een week (en geloof me ik heb ervaring :X ). Overigens ook andere in het forum melden dat het heel snel gaat.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarnOwl schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:49:
@mr.graveheart: Over die usb-poweradapter:

Ik heb deze, kost €11,22 , doet het gewoon met de Video:
http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=2131
Hij werkt misschien wel, maar dat zegt niet dat het goed is voor je ipod. Het kan zijn dat die er een andere hoeveelheid vermogen/ampere doorheen jaagt, waardoor je batterij op lange termijn beschadigd raakt of eerder slijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Hoedje schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:07:
[...]

Ja als je het via de winkel doet. Via Apple duurt het hooguit een week (en geloof me ik heb ervaring :X ). Overigens ook andere in het forum melden dat het heel snel gaat.
Oké ... zojuist de stap gezet. Ontvang ergens deze week een doosje + instructies. Gaat vrij makkelijk via de site.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een 5G 30GB, heb de mijne bij de dixons gekocht, ik had 1 dode pixel (werd blauw als het beeld zwart moest zijn) en heb vandaag een hele nieuwe(!) gekregen. Echt een te goede service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:12:
Heb ook een 5G 30GB, heb de mijne bij de dixons gekocht, ik had 1 dode pixel (werd blauw als het beeld zwart moest zijn) en heb vandaag een hele nieuwe(!) gekregen. Echt een te goede service
Lucky you ... ;)
Hoelang heb je er in totaal op moeten wachten?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 minuten :)

Ik heb de speler in apeldoorn gekocht, en ik woon in den haag (was op bezoek, kon het niet meer houden), maar ik was vannochtend eerst naar de apple store hierzo gegaan, en die zeiden, "ja het is maar 1 pixel, hiervoor krijg je geen nieuwe, ik kan em hooguit opsturen" Ik maar in de trein gestapt en bij de dixons in A'doorn liet ik het zien en kreeg ik een nieuwe. Ik ben hier wel dubbel blij mee, nou weet ik dat als je em in het originele hoesje houd dat hij krast. Nu komt ie niet buiten voordat de infissebel sjielt erop zit. Of heeft iemand dat orginele plasticfolietje van apple al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Ik heb inmiddels mijn iPod terug (na 4 weken :/ ), ik had het aan de MediaMarkt gegeven.
Ik had namelijk last van ruis, ook als ik mijn iPod uitdoe, gaat de ruis verder. Ik heb dit al met meerdere oordopjes getest.

Nu is hij terug van reparatie: RUIS zit er NOG!

Kan ik nu een nieuwe claimen? :X

4 Weken weg, en nog niet opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Chuckiej schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:57:
Ik heb inmiddels mijn iPod terug (na 4 weken :/ ), ik had het aan de MediaMarkt gegeven.
Ik had namelijk last van ruis, ook als ik mijn iPod uitdoe, gaat de ruis verder. Ik heb dit al met meerdere oordopjes getest.

Nu is hij terug van reparatie: RUIS zit er NOG!

Kan ik nu een nieuwe claimen? :X

4 Weken weg, en nog niet opgelost 8)7
Hoedje schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:07:
[...]
Dat is niet zo leuk, wat voor oordopjes gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Hoedje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:03:
[...]

[...]

Dat is niet zo leuk, wat voor oordopjes gebruik je?
Shure e3c -> heel veel ruis te horen
iPod standaard dopjes -> redelijk veel ruis te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Chuckiej schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:22:
[...]

Shure e3c -> heel veel ruis te horen
iPod standaard dopjes -> redelijk veel ruis te horen
Idd, dan ben je slachtoffer van een ruisexemplaar. Je moet er rekening mee houden dat je met de E3c toch wel hele lichte ruis zal blijven horen (zoals bij elke speler), maar met de iPod oordopjes mag dat natuurlijk niet. Maar probeer hem om te ruilen via Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Hoedje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 18:29:
[...]

Idd, dan ben je slachtoffer van een ruisexemplaar. Je moet er rekening mee houden dat je met de E3c toch wel hele lichte ruis zal blijven horen (zoals bij elke speler), maar met de iPod oordopjes mag dat natuurlijk niet. Maar probeer hem om te ruilen via Apple.
Dus ik kan gewoon naar de AppleCenter gaan en zeggen: Kan ik mijn iPod inwisselen? Want deze bevat "ruis"

Of

Zal ik BOOS :( naar de MediaMarkt gaan en daar claimen dat ik een nieuwe wil omdat hij bij de laatste reparatie de ruis niet is verholpen :P

Wat zouden jullie doen? :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door OfferedPoet op 15-02-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Laatst online: 28-08 21:43
Zoals hoedje al zei even aanmelden ter reparatie via http://depot.info.apple.com/ipod/ of naar een Apple Center gaan. Ik neem aan dat er nu nog garantie opzit? Anders krijg je namelijk een rekening op de mat :P. Het ergste wat er kan gebeuren met garantie is dat je hem weer terug krijgt, zonder dat het probleem verholpen is.

Verder hoor ik wel vaker dat de MediaMarkt lastig doet met het innemen van iPod's.
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:03:
...
Ik heb de speler in apeldoorn gekocht, en ik woon in den haag (was op bezoek, kon het niet meer houden), maar ik was vannochtend eerst naar de apple store hierzo gegaan, en die zeiden, "ja het is maar 1 pixel, hiervoor krijg je geen nieuwe, ik kan em hooguit opsturen"
...
Naar welke center was je gegaan? Die in de passage of naast de garage/kerk? Apple is zelf niet echt duidelijk over de policy:
If you suspect your display contains a high number of pixel anomalies, take your Apple product to an Apple Authorized Service Provider for closer examination. There may be a charge for the evaluation.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 00:03:
2 minuten :)

Ik heb de speler in apeldoorn gekocht, en ik woon in den haag (was op bezoek, kon het niet meer houden), maar ik was vannochtend eerst naar de apple store hierzo gegaan, en die zeiden, "ja het is maar 1 pixel, hiervoor krijg je geen nieuwe, ik kan em hooguit opsturen" Ik maar in de trein gestapt en bij de dixons in A'doorn liet ik het zien en kreeg ik een nieuwe. Ik ben hier wel dubbel blij mee, nou weet ik dat als je em in het originele hoesje houd dat hij krast. Nu komt ie niet buiten voordat de infissebel sjielt erop zit. Of heeft iemand dat orginele plasticfolietje van apple al geprobeert?
Die had ik gemist. Goed even één ding uitleggen, in principe doen ze in Nederland niet aan garantieverlenen in de Apple Shop voor alle Apple producten. Dat is alleen in Amerika, daar heb je de zogeheten Genius corner. Je maakt een afspraak en on the spot wordt gekeken of het gemaakt kan worden, of het omgeruild moet worden (zoals bij iPods) of opgestuurd moet worden (kapotte powermac). Dit zijn voorbeelden, het zal niet precies zo werken.

Anyway, dat leidt tot veel misverstanden omdat die er in Nederland dus niet zijn. Dus als je naar de Apple Store gaat, terwijl je hem daar niet hebt gekocht, zullen ze al gauw zeggen stuur maar op (zelfs al heb je hem daar gekocht). Geloof me, die ene pixel valt onder de garantie als je hem aanmeldt bij Apple.nl/support (sterker nog pixeldefecten hebben zelfs een speciale keuze in het dropdown menutje).

Goed, het is een beetje lang verhaal weer geworden, kortom:

Garantie op je iPod claim je door naar http://depot.info.apple.com/ipod/ te gaan en de instructies te volgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 15-02-2006 19:37 ]

Verwijderd

justincase schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:21:
Zoals hoedje al zei even aanmelden ter reparatie via http://depot.info.apple.com/ipod/ of naar een Apple Center gaan. Ik neem aan dat er nu nog garantie opzit? Anders krijg je namelijk een rekening op de mat :P. Het ergste wat er kan gebeuren met garantie is dat je hem weer terug krijgt, zonder dat het probleem verholpen is.

Verder hoor ik wel vaker dat de MediaMarkt lastig doet met het innemen van iPod's.

[...]

Naar welke center was je gegaan? Die in de passage of naast de garage/kerk? Apple is zelf niet echt duidelijk over de policy:

[...]

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194
In de passage. Ik had van de verkoper van de dixons begrepen dat je bij elke apple store terecht zou kunnen als je em aanmeld op internet

• diotav
Zojuist is er een mannetje langsgekomen van UPS om m'n iPod mee te nemen. Nu hopen dat ik hem snel weer terug heb. Het is namelijk dodelijk saai in het OV zonder muziek!

dion.dev

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Possstema schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 01:16:
Srry, btje offtopic O-)

indd, de iaudio is al een mooie PMP maar te lomp en geen touch ( maakt me niet eens veel uit )

Mijn ideale mp3 / pmp speler:
  • Zo groot al apple g5 nu
  • 1 groot scherm, geen knoppen aan bovenkant
  • touchscreen
  • OGG + FLAC !!!!
  • xvid, divx
  • 640 * XXX ( 480 of 16:9 achtig )
  • Aan te sluiten op TV
  • krasbestendig !!
  • met ogg 40GB + zonder ogg 80GB+
Uber features:
  • Wifi met mp3 streaming en browser :9~
Even dat je het weet:
De iPod video bevat al een 640 * xxx resolutie. De apple site zegt dat de iPod MPEG4 tot 480x480 ondersteunt. Dat zijn in het totaal 230.400 pixels. Laat het nou net zo zijn dat een resolutie van 640*360 ook 230.400 pixels zijn. Dat is ook 16:9. En voor 2.35:1 ondersteunt de iPod een resolutie van 720*306 (ook 720*320, maar dat is geen 2.35:1). Dat is effectief bijna DVD resolutie! Het ziet er op de TV dan best strak uit!

• RoD
  • Niet online

RoD

Euh, ik neem aan dat je hiermee de tv output bedoelt? Aangezien het scherm van de iPod 320x240 is. Of heb ik nou wat gemist.

Verwijderd

De output van de iPod is ook 320*240, een kwart van dvd-kwaliteit dus.

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 16:17:
De output van de iPod is ook 320*240, een kwart van dvd-kwaliteit dus.
RoD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:47:
Euh, ik neem aan dat je hiermee de tv output bedoelt? Aangezien het scherm van de iPod 320x240 is. Of heb ik nou wat gemist.
Jullie hebben het allebei fout.

Gelukkig heeft Masser120 dit een keer uitvoerig beschreven (link staat overigens in de TS):
masser120 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:26:
Ik post hem nog maar even een keer (was de laatste post in het vorige topic)

Als er iemand is die de ideale resoluties wil weten om films op tv af te kunnen draaien, gebruik in videora de volgende settings:

Die rare resoluties ondersteunt de iPod video, omdat hij 230400 pixels kan verwerken (480*480=230400) en dus kan hij dit ook op een andere verhouding aan.

Film 4:3
Bitrate video: 1200 kbps
Bitrate audio: 160 kbps
Resolutie: 540x405
Aantal fps: input (meestal dus 25fps, soms ook 30 als het NTSC is i.p.v. PAL)

Film 16:9
Resolutie: 640x360

Film 2.35:1
Resolutie: 720x306 (Praktisch hetzelfde als DVD!)
Trimmen resolutie verticaal boven: 72 pix
Trimmen resolutie verticaal onder: 72 pix

Film 4:3 geïnterlinieerd
Geïnterlinieerd = praktisch 50fps in 25fps. Eerst worden alle even lijnen getoond en daarna de oneven lijnen (of andersom). Daardoor ziet het eruit als 50fps. Dit komt vaak voor bij TV series en ook bij je eigen videocamera. Dus dit is praktisch voor series en home video's. Op de iPod wordt het dan niet als 50fps getoond, maar wel op de TV. Hiervoor moet de verticale resolutie namelijk hetzelfde zijn als dat van de gewone TV, dus 400x576

Resolutie: 400x576

Dan heb je per minuut 10MB nodig. Met een 60GB iPod kan je dan ongeveer 30 tot 45 films (600uur) kwijt. Ruim voldoende voor als je op vakantie bent!

Helaas geen ondertiteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi al die termen en cijfers. Verklaar dan waarom het beeld op mijn TV er zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img147.imagevenue.com/loc24/th_2a9ca_IMG_0901.JPG
En waarom het er in iTunes zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://img136.imagevenue.com/loc168/th_ada55_saw.jpg

Zie ook hoe blokkig het beeld op mijn TV is, terwijl iTunes dit heel mooi upscaled. Dit filmpje is van dezelfde bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 09:00:
Heel mooi al die termen en cijfers. Verklaar dan waarom het beeld op mijn TV er zo uitziet:
[afbeelding]
En waarom het er in iTunes zo uitziet:
[afbeelding]

Zie ook hoe blokkig het beeld op mijn TV is, terwijl iTunes dit heel mooi upscaled. Dit filmpje is van dezelfde bron.
Mijn punt was gewoon dat je het fout had, de iPod kan wel meer dan 320*240 output leveren, je moet het dan wel goed rippen, juiste formaat etc., ik heb niets gezegd over upscalen.

Er zijn duizend-en-een-redenen voor te verzinnen dat je brak beeld hebt op je TV 8)7 . Brakke TV, brakke instelling van de TV, kleiner beeldscherm, venstertje etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakke TV? Loewe Xelos 55.Brakke instelling? Dit ding is top gecalibreerd. Venstertje? Nopes.

Die blokken zijn ook zichtbaar op de iPod, waar ik uit op kan maken dat de iPod het brak encodeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dit is toch echt een geval brakke TV hoor. De TV staat veel te helder. Dan zie je idd al die blokken van de H264 encodering. Die gaat er nl. vanuit dat je bepaalde dingen niet ziet, maar als je dan het signaal zo veel lichter maakt, zie je het wel weer. Zet de TV eens wat minder helder/contrast en zet evt. kleurverzadigings instelling op neutraal oid.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad een erg brakke tv, veel te helder. wat zonoskar ook al zegt dus. Keertje een nieuwe tv kopen misschien? een wat betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met de "zCover ISA" voor ipod 5G? Ik heb tot nu toe een ipod mini gehad met iskin en dat is redelijk goed bevallen. Ben voornamelijk benieuwd naar het stuk dat voor het scherm zit en het clickwheel-gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:17:
Dit is toch echt een geval brakke TV hoor. De TV staat veel te helder. Dan zie je idd al die blokken van de H264 encodering. Die gaat er nl. vanuit dat je bepaalde dingen niet ziet, maar als je dan het signaal zo veel lichter maakt, zie je het wel weer. Zet de TV eens wat minder helder/contrast en zet evt. kleurverzadigings instelling op neutraal oid.
Dus ik moet het resultaat van een brakke codec maar verbergen door mijn TV wat minder helder te zetten? Dat is imho nogal scheef beredeneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

naahh wat minder helder...... het lijkt wel of ik naar een telesync zit te kijken. het wit is echt overbelicht. kortom je kleuren en contrast staan echt way verkeerd.... als ik het zo zie, hoe kan je dan zeggen dat je kleuren goed zijn ingesteld? ik denk dat je brightness iets naar beneden mag (zwart is grijs ipv zwart, maar ook weer niet lichtgrijs zoals dat bij de meeste mensen staat ingesteld). je kleuren zijn wel veel sterk (=hue en saturation instellingen, naar beneden ermee) soms is dit alleen in te stellen met de setting kleur.... verder staat je contrast way way way veel te hoog (dit veroorzaakt het overbelichte wit)....

succes!

en je tv is niet brak, want die loewes zijn erg goed (ik heb zelf ook een loewe btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu moet ik zeggen dat het dan ook weldegelijk door mijn camera komt (2.0 megapixel :{ ) , maar ik vind hem echt niet te helder hoor. Op het iPod scherm heb ik ook van die ranzige H624 blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Een paar berichten terug heb ik al aangegeven dat m'n iPod afgelopen donderdag meegenomen is voor reparatie. Nu zie ik op de site "Product replacement pending (17-Feb-2006)" staan ... hij is dus al bij stap 3. Mag ik hieruit opmaken dat hij aankomende week weer terug is? En dat ik een nieuwe krijg?

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je moet even kijken bij help (als je ingelogd bent bij de Apple support site waar je dus ook de status kan zien). Daar staan ze allemaal uitgelegd. Maar volgens mij betekent dit dat inderdaad het probleem is vastgesteld en dat een vervangende iPod nog moet worden opgestuurd (niet zo gek, het is immers weekend). Dus ik neem aan dat ze begin volgende week em zullen opsturen en je dus volgende week een vervangende iPod zal ontvangen...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 18-02-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
een vraagje: Ik heb geprobeerd om m'n ipod op tv te laten 'uitzenden' met behulp van een tv kabel die bij mijn canon Powershot A80 zat.

Ik kreeg wel geluid maar geen beeld. Dat veranderde niet?

Ligt het aan de kabel en is die gewoon niet geschikt of is er iets in de video-instellingen fout?

op m'n ipod zie ik het filmpje wel gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Carnagy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:22:
een vraagje: Ik heb geprobeerd om m'n ipod op tv te laten 'uitzenden' met behulp van een tv kabel die bij mijn canon Powershot A80 zat.

Ligt het aan de kabel en is die gewoon niet geschikt of is er iets in de video-instellingen fout?

Die kabel is niet geschikt, want die heeft maar twee i.p.v. drie tulpjes. Je moet een vier-polige minijack plug aan de ene kant en drie tulpjes aan de andere kant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:22:

Stop het rode plugje in het gele gaatje van de tv, en het gele plugje in het rode gaatje van de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Hoedje schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:25:
[...]

Die kabel is niet geschikt, want die heeft maar twee i.p.v. drie tulpjes. Je moet een vier-polige minijack plug aan de ene kant en drie tulpjes aan de andere kant hebben.
Ik heb idd maar een 2 tulp kabeltje: een zwarte en een gele. Jammer :) Had gehoopt dat dit wel zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje. Om de hoeveel jaar/maanden verschijnt er een nieuwe ipod?

Dit ivm de aanschaf van een 5g ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 20:05:
Ff een vraagje. Om de hoeveel jaar/maanden verschijnt er een nieuwe ipod?

Dit ivm de aanschaf van een 5g ipod.
+- een jaar dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kortom: zit geen vast systeem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPod color: Juni
iPod video: Oktober.

Trek dat door en je komt uit op ongeveer april. Maar dat zal wel erg onrealistisch zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

April hoeft niet onrealistisch te zijn, 1 april 30 jarig bestaan van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Als je kijkt naar de geschiedenis dan duurt het steeds ongeveer 3/4 jaar tot 1 jaar. De color heeft ook een jaar bestaan. Hij werd alleen uitgebracht boven de "gewone" iPod als topmodel en later, na 3/4 jaar, werd ie het "gewone" model.

Kortom, volgens mij is dit model iPod er zeker nog tot oktober/november. Er komt hooguit een model boven in april...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Hoedje schreef op zondag 19 februari 2006 @ 10:17:
Als je kijkt naar de geschiedenis dan duurt het steeds ongeveer 3/4 jaar tot 1 jaar. De color heeft ook een jaar bestaan. Hij werd alleen uitgebracht boven de "gewone" iPod als topmodel en later, na 3/4 jaar, werd ie het "gewone" model.

Kortom, volgens mij is dit model iPod er zeker nog tot oktober/november. Er komt hooguit een model boven in april...
Een 80GB versie in April ja.

Waarom zou iPod deze zeer goed verkopende iPod al in oktober willen vervangen? Ik bedoel: het is voor hun economisch beter om de prijs wat te laten zakken, zodat ze nóg meer verkopen!
Ik heb zelf ook net een iPod video gekocht en van mij hoeft deze niet meteen in oktober al worden opgevolgd.

Ik geloof (en hoop) dat de volgende iPod pas in oktober 2007/2008 uitkomt. Die is dan meteen de perfecte iPod met HighDef ondersteuning in H.264, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

highdef op een ipod? LoL.

HD kijken op een scherm van 5cm? Ik denk dat je aan het dromen bent.
Zelfs al zou je het willen outputen naar een HDTV gaat een ipod dat nooit aankunnen.
En zeker geen goede kwailteit leveren.

Ik snap het hele video verhaal trouwens niet voor ipod! Zijn jullie allemaal zo veel onderweg dat je geen tijd meer hebt om een film/videoclip op een rustige manier thuis op TV/Monitor te bekijken?

Trouwens vraag ik me af wanneer ereens iets gedaan wordt aan die klote manier van werken op de Ipod! Als je ARTIST neemt gaat hij alle artiesten die hij vindt op je IPOD alphabetisch rangschikken. Maar daar heb ik geen ZAK aan. Want elke klote groep die op een compilatie cd staat (waar ik niets mee te maken heb) staat er ook tussen. Ipod heeft dringend een gewone Directory 'name' structuur nodig!
Zoals een Iriver werkt bv. Tenzij dat bij de G5 is opgelost nu? Ik heb een G4 dacht ik..

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

multipasser schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:11:

Zelfs al zou je het willen outputen naar een HDTV gaat een ipod dat nooit aankunnen.

Ik snap het hele video verhaal trouwens niet voor ipod! Zijn jullie allemaal zo veel onderweg dat je geen tijd meer hebt om een film/videoclip op een rustige manier thuis op TV/Monitor te bekijken?

Trouwens vraag ik me af wanneer ereens iets gedaan wordt aan die klote manier van werken op de Ipod! Als je ARTIST neemt gaat hij alle artiesten die hij vindt op je IPOD alphabetisch rangschikken. Maar daar heb ik geen ZAK aan. Want elke klote groep die op een compilatie cd staat (waar ik niets mee te maken heb) staat er ook tussen. Ipod heeft dringend een gewone Directory 'name' structuur nodig!
Zoals een Iriver werkt bv. Tenzij dat bij de G5 is opgelost nu? Ik heb een G4 dacht ik..
Waarom heb jij dan een iPod gekocht en geen iRiver ;) ? Dat van de compilatie CD's is idd onhandig.
Ik vind het opzoeken van een nummer op een iPod op een van de makkelijkste manieren gaan, hoewel meer spelers het op dezelfde manier doen.
Maar ff een stukje film bekijken in de trein of laten zien aan vrienden is hardstikke leuk, en je bent niet verplicht het te gebruiken. Het is eerder een leuke extra, en handig als je een kabel hebt zadat je em op de TV kunt aansluiten en daar je film oid kunt laten zien. :9

Er is btw wel ander firmware te verkrijgen voor iPod's (en ik geloof ook iRivers, maar dat werkt via iPod- linux oid.) Daarmee kun je geloof ik bijna alles aanpassen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Als je even aanvinkt dat het om een compilatie-cd gaat, dan zie je die artiesten toch niet meer in de lijst staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suspect schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:36:
Als je even aanvinkt dat het om een compilatie-cd gaat, dan zie je die artiesten toch niet meer in de lijst staan?
Die staan er dan nog gewoon in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

alleen krijg je dan bij het album wel alle artiesten die tot dat album behoren

[ Voor 12% gewijzigd door GSL op 19-02-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zat een rare kras in mijn Invisible Shield, dus had ik een nieuwe gevraagd. Ik haal net de oude eraf, en dan ziet hij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/mwolfs/images/iPod/DSC01021-thumb.jpg

Geen lijmresten, zeiden ze... Weet iemand hoe je dit weg kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Gebruik in iedergeval geen aceton zoals ik heb gedaan met m'n Nano. De hele zwarte laag was uitgelopen. Met een sopje moet het lukken.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Jij draait het om. Omdat we "zoveel" onderweg zijn, is het leuk om een videootje te bekijken, dat heeft niks te maken met dat we geentijd heben om hem op een tv of monitor te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diotav schreef op zondag 19 februari 2006 @ 14:34:
Gebruik in iedergeval geen aceton zoals ik heb gedaan met m'n Nano. De hele zwarte laag was uitgelopen. Met een sopje moet het lukken.
Ik krijg het er niet af met een sopje... Maar het is ook best wel hard, en ik ben bang dat ik dan weer de iPod zelf kras (wat volgens mij al gebeurd is }:O ).

voor de duidelijkheid, het zijn dus wel lijmresten...

Ik zie mezelf al aankomen bij de Dixons... Gelukkig heb ik de aanvullende garantie, valt dit daaronder?

EDIT: Terpentine werkt erg goed, het ging heel snel weg. Nu nog de krassen eruit... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt bij het afsluiten van de garantie toch een aantal voorwaarden gekregen? Sla die er eens op na zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

GSL schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:27:
[...]

Er is btw wel ander firmware te verkrijgen voor iPod's (en ik geloof ook iRivers, maar dat werkt via iPod- linux oid.) Daarmee kun je geloof ik bijna alles aanpassen..
Een update? Wat kan je meer en is het veilig?

BTW gebruiken jullie iTunes of een ander programma voor te syncen met ipod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Dude, d u d e !

Niet bashen in het iPod topic he :+

Voor compilaties moet je ook gewoon de optie compilaties gebruiken. Je kunt zo netjes al je verzamel albums rangschikken zonder dat ze (ook) onder al die artiesten komen te staan. Dat werkt perfect. En anders probeer je gewoon rockbox voor de iPod, dan kun je ook navigeren met directory structuur... mogelijkheden genoeg dus!
suspect schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:36:
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:42:
[...]
Die staan er dan nog gewoon in hoor.
Bij mij niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120

Wedden dat een iPod in de toekomst HDTV aan kan? Al duurt het misschien dan geen 2 jaar, dan wel 5 jaar, maar het gaat gebeuren. Chips worden ook steeds krachtiger, of dacht je dat ze telkens dezelfde chip gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1920 * 1080 is véél. Daar heb je een GPU nodig van minstens 80 watt. Dat krijg je onmogelijk voor elkaar met een iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

tuurijk. Mensen weten niet waar ze over spreken.
Ookal gaan ze mpeg4 gebruiken om de bestanden klein te houden. Heeft mpeg4 meer cpu nodig om te decoden. Vraag me af wrom je hdtv nodig hebt op een ipod! Is full Pal widescreen niet genoeg? Dat zie ik zeker binnen 2 jaar mogelijk.

@Jippie: Dat is geen bash maar de waarheid. Zoveel miljoenen users en zo iets basic als dirs laten zien zit er niet in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je hebt gewoon een dedicated chip nodig en dat is echt geen processor of GPU van minstens 80 wat. De huidige iPod chip kan al bijna DVD resolutie decoderen, en chips voor HD resolutie zitten al in LCD en plasma TV's. Dus dat kan prima in een iPod (die is nu alleen nog te groot en te duur). Maar als je dus een chip hebt die speciaal is gemaakt is voor het decoderen van HD bestanden, kun je dat zelfs met een apparaatje als een iPod doen. Maar het grote probleem zit em in opslagruimte. Een film in HD resolutie is gewoon groot en een harde schijf in een iPod is toch relatief klein...

Tot slot vraag ik me ook wel af, wat het nut is van HD resolutie, zoals al is gezegd, is dat gewoon veelsteveel voor een 2,5 - 5 inch schermpje. Komop dat is ontwikkeld voor huiskamer TV's van rond de 30 inch. Je zou dat hooguit handig kunnen vinden voor marketing doeleinden en wellicht de amerikaanse/japanse markt, waar het percentage HD (ready) TV's vrij hoog is. Dus dan zou er een HDMI aansluiting o.i.d. op moeten zitten.

Neehoor, voor de nabije toekomst zie ik eerder een iPod met een breedbeeldscherm wat de volledige voorkant beslaat en een (veel hogere) resolutie dan nu heeft. Op termijn is HD resolutie output zeker mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
wat zijn de manieren om een invisibleshield te betalen? Ik heb geen credit card dus dat is geen optie, maar ik kan echt nergens op de website vinden hoe ik wel kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik zeg alleen dat er VROEG OF LAAT wel HD in zit. Al is het over 20 jaar...

P.S. Wat is die iPod kieskeurig zeg. Ik heb een serie al wel 5 keer op verschillende manieren geëncodeerd en nog pakt hij hem niet! Terwijl hij dat bij andere series wel doet...

[ Voor 53% gewijzigd door masser120 op 19-02-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carnagy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 21:05:
wat zijn de manieren om een invisibleshield te betalen? Ik heb geen credit card dus dat is geen optie, maar ik kan echt nergens op de website vinden hoe ik wel kan betalen.
Je kan een PayPal account openen zonder creditcard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Rockbox, wasda?
In watvoor soort structuur ga jij het rangschikken dan? En gebruik anders playlists, met iTunes zo gemaakt. Anapod vraagt zelfs of er een playlist moet worden gemaakt aan de hand van mappenstructuur.

[ Voor 43% gewijzigd door MichielPH op 19-02-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

MichielPH schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:15:
Rockbox, wasda?

[...]
In watvoor soort structuur ga jij het rangschikken dan? En gebruik anders playlists, met iTunes zo gemaakt. Anapod vraagt zelfs of er een playlist moet worden gemaakt aan de hand van mappenstructuur.
De snelste manier is een directory structuur zoals op je HD gerangschikt van A-Z.
Als je op de ipod in Album mode zet weet je toch niet wat je ziet man! Het is niet dat je elk album naam van buiten kent right! En rangschik je op artiest zit al die compilatie brul ertussen. Dat bedoel ik. Playlisten maken gaat maar is niet echt handig en omslachtig.

Waarom kan kan je niet gewoon dit in je list zien!:
Abba - Gold
Frans Bauer - Blabla
Madonna - Ray of Light
Madonna - Confessions on...
Various - DJ Tiesto blabla

Duidelijker kan toch niet. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verlengde daarvan: Waarom kunnen wew anno 2006 nog steeds directory structuren zien. Dat is toch iets interns. Het compleet niet interessant het is iets voor het systeem.

Zo ik ode ook maar eens mee met de 5g hype, heb er ook maar eentje besteld. Wel met zo'n radio remote ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
multipasser schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:51:
En rangschik je op artiest zit al die compilatie brul ertussen.
Dat is dan echt jouw kronkel dat je die niet wegkrijgt.
Playlisten maken gaat maar is niet echt handig en omslachtig.
Handiger dan op de iPod kan niet met deze minimale invoermiddelen. Wil je veel verschillende nummers, gebruik dan gewoon iTunes. Dan sleep je ze zo naar een playlist toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.

Ik wacht even tot april, kijken of ze een jubileum editie launchen.
Ik hoop dat de batterijduur bij die langer is. Dat is namelijk het enige waar ik nog een beetje mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

multipasser schreef op maandag 20 februari 2006 @ 00:51:
[...]

Waarom kan kan je niet gewoon dit in je list zien!:
Abba - Gold
Frans Bauer - Blabla
Madonna - Ray of Light
Madonna - Confessions on...
Various - DJ Tiesto blabla

Duidelijker kan toch niet. Just my 2 cents.
Dat kan ook :)
Ik heb in mijn tags bij album gewoon [artist] - [album titel] staan :) geeft hetzelfde effect

Ik vind het maar raar dat mensen allemaal een directory-structuur willen zien.. Tags zijn zoveel sneller.. je moet ze alleen goed invullen :)

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Spikey schreef op maandag 20 februari 2006 @ 22:52:
[...]

Dat kan ook :)
Ik heb in mijn tags bij album gewoon [artist] - [album titel] staan :) geeft hetzelfde effect

Ik vind het maar raar dat mensen allemaal een directory-structuur willen zien.. Tags zijn zoveel sneller.. je moet ze alleen goed invullen :)
En jij noemt die manier goed ingevuld? LoL
Ik ga 800 cd's niet retaggen omdat apple beslist het niet zo te listen.
Om daarna allemaal opnieuw .sfv's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

multipasser schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 00:51:
[...]

En jij noemt die manier goed ingevuld? LoL
Ik ga 800 cd's niet retaggen omdat apple beslist het niet zo te listen.
Om daarna allemaal opnieuw .sfv's te maken.
Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar met een programmaatje als Tag & Rename gaat dat heel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik hoop dat we nu de discussie over het bladeren op de iPod achter ons kunnen laten. Ik snap niet wat multipasser probeert te bereiken. Eerst vindt hij het niet goed hoe verzamelingen worden weergegeven. Dan ineens is het hele navigeren niet goed. Dan komt de aap uit de mouw, hij wil het liefst navigeren met mapjes (directory structuur)... er is veel mogelijk maar dat kan dus helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

om dan meteen maar een schot in de juiste richting te geven: zoals de meesten van jullie weten had de iPod het: 'ik skip een nummer want het heeft een grote tag' probleem. Ik blijf dit probleem houden. Dus wat dacht ik? Laten we dit eens testen!

Misschien zijn mijn tags gewoon belachelijk groot! Of mijn iPod werkt gewoon niet lekker!

Ik heb een mp3tje van het wilhelmus (copyright vrij), met daarin een redelijk grote tag. Heel de tekst van het wilhelmus staat erin plus de zogenaamde 'coat of arms' als album art. Ik heb net bij mij zelf getest en hij slaat inderdaad dit nummer over als ik bij dit nummer begin af te spelen.

Dus hier is het nummer te vinden en dan aan jullie de vraag of jullie het op jullie iPod willen zetten en hier willen posten wat er gebeurd.
offtopic:
Beetje irritant, die 45 sec wachten maar ik heb op het moment nergens andere webspace

Waarschijnlijk hebben jullie niet veel meer nummers van marnix van st aldegonde :P zoek het nummer dan ook via het sub menuutje nummers in plaats van artiesten. Ik weet namelijk niet of het uitmaakt of er direct een nummer erna staat zodat hij die gaat spelen of dat het betreffende nummer alleen in de lijst staat!

Ik hoop dat jullie mee willen werken want ik begin het langzaamaan wel vervelend te vinden dat de iPod systematisch nummers skipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Waarom stop je een songtekst in een tag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Om nog even te terug te komen op de reparatie van mijn iPod. Zojuist is de UPS koerier langsgekomen met een gloednieuwe iPod. Binnen 4 werkdagen ... dat noem ik service! :Y)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ zodat je deze kan lezen op je iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een iskin evo3 aangeschaft?

Zo ja, hoe bevalt die?

Maakt die de ipod een stuk dikker een breder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:42:
^^ zodat je deze kan lezen op je iPod?
Heb je ook nummers met iets kleinere tags :P. Ik had namelijk ook last van het overslaan van een nummer etc. Maar ik heb nu (sinds 1.1) nergens meer last van. Ik heb het nog geen één keer gehad sinds de update.

Ik gebruik een laptop als hoofdcomputer, en die heeft maar 60 gb harde schijf ruimte dus ik dacht slim te zijn door al m'n muziek op een netwerkschijf te zetten (op een andere computer). Dat is dus niet slim :X . Ik heb maar een Wifi B netwerk. En dat gaat traag, heel erg traag... Binnenkort komt de IPB starterskit aan met G router, dus ik hoop dat het met dan beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ hahaha lol, maar je hebt het dus ook niet kunnen proberen met dat wilhelmus mp3tje?

en ik dus wel. Met 1.1 of niet maakt bij mij geen zak uit. De iPod zelf is wel iets sneller geworden maar nummers met grote tags worden nog steeds geskipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Arrggg! Ik word helemaal ziek van die stomme videocompatabiliteit van Apple iPod.
Gebruik ik Xilisoft iPod converter of Videora, dan pakt hij mijn films gewoon niet! Wat kan hier echt aan doen? Ik converteer ze gewoon naar MPEG4. Het grappige is, dat hij het vroeger wel deed, voordat ik een update deed naar firmware 1.1 :(
Ook hapert hij bij sommige wel werkende films op MPEG4... Dan stopt hij ineens en wacht dan een tijdje, vervolgens gaat hij verder zonder geluid. :( WTF kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:30:
Arrggg! Ik word helemaal ziek van die stomme videocompatabiliteit van Apple iPod.
Gebruik ik Xilisoft iPod converter of Videora, dan pakt hij mijn films gewoon niet! Wat kan hier echt aan doen? Ik converteer ze gewoon naar MPEG4. Het grappige is, dat hij het vroeger wel deed, voordat ik een update deed naar firmware 1.1 :(
Ook hapert hij bij sommige wel werkende films op MPEG4... Dan stopt hij ineens en wacht dan een tijdje, vervolgens gaat hij verder zonder geluid. :( WTF kan ik hier aan doen?
Vandaag voor het eerst een filmpje op mijn iPod 60gb gezet met iMovie. Meteen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:14:
Heeft iemand al een iskin evo3 aangeschaft?

Zo ja, hoe bevalt die?

Maakt die de ipod een stuk dikker een breder?
1 ja
2 opzich goed, kan alleen geen films meer op me tv kijken zonder de iskin eraf te halen en me koptelefoon valt er sneller uit en dat flapje voor de connector is irritant.
3 jep, breder valt mee maar toch wel een stuk dikker.....heleboel bladzijdes terug staan de fotoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robvleeuwen schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:09:
[...]

1 ja
2 opzich goed, kan alleen geen films meer op me tv kijken zonder de iskin eraf te halen en me koptelefoon valt er sneller uit en dat flapje voor de connector is irritant.
3 jep, breder valt mee maar toch wel een stuk dikker.....heleboel bladzijdes terug staan de fotoos.
Tnx heb de foto's gevonden.

Ik wil binnenkort namelijk de ipod aanschaffen en ik wil ook graag dat die krasvrij blijft, vandaar dat deze mij aansprak. Ik heb sennheiser oordopjes met een rechte connector. Heb jij ook een rechte connector?
Dat die echt een stukje dikker wordt vind ik wel minder. Deze ipod spreekt mij juist aan door z'n dikte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand deze cases al ns gezien? Ze worden er al wel creatiever mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Heeft iemand dit gezien?
Op dinsdag 28 februari zal er een special event van Apple plaatsvinden, waar "some fun new products" geïntroduceerd zullen worden. Verschillende websites, waaronder de vaak betrouwbare Apple-geruchtensite Think Secret, maakten vanmiddag bekend dat er uitnodigingen daarvoor verstuurd zijn naar speciale gasten. Het special event zal plaatsvinden in het conferentiecentrum van Apple in Cupertino.

De uitnodigingen zijn per e-mail verstuurd. Zoals hieronder te zien is, staat er een iCal-scheurkalender op die opengeslagen is op 28 februari. Het begint om 18:00 uur Nederlandse tijd.

Afbeeldingslocatie: http://www.thinksecret.com/archives/appleinvite2006feb2.jpg

Er is geen betrouwbare informatie over wat voor producten Apple uit zal brengen. Het is echter aannemelijk dat er nog meer Macs met processoren van Intel zullen komen. Ook zijn er geruchten over een Video-iPod met een nog groter scherm. Verwacht wordt dat eventuele echt grote vernieuwingen uitgesteld zullen worden tot 1 april, omdat dan de dertigste verjaardag van Apple is.

bron: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2231
Hmm fun new products en iCal icoon... Betekend dit iets zoals een touchscreen ipod met ical erop ofzo? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

toch niet nu al een nieuwe ipod video? :( net vanmiddag mijn 30 g :Y) :) ig gehaald

Hmm, 1 hot pixel :/ :X 8)7 |:( ;(

[ Voor 21% gewijzigd door shag-me op 22-02-2006 21:35 ]

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
ARRRG!! Ik word echt ZWAAR ziek van dat encoden naar iPod Video!

- Ik heb hier een DVD van the Blues Brothers liggen en ik heb ImTOO DVD Ripper Platinum.
- De output instellingen zijn:
* Resolutie 640x340 (16:9 DVD, met een beetje knippen)
* Bitrate: 1200kbits
* Audio: 160kbits

Encodeer ik slechts 2 minuten van de film, dan doet deze het WEL op de iPod. Encodeer ik echter de hele film, doet hij het NIET!! WTF is going on? Vertel het me!
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.