[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.812 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Brimme schreef op zondag 05 februari 2006 @ 21:31:
Past de shure e2c op de Agent 18 ? had namelijk zo een 3 pack met van die hoesjes gekocht bij machouse maar daar kon ik mijn shures niet op aansluiten.
Kun je eens opmeten dat de doorsnede van die stekker is ??

(http://blog.so-net.ne.jp/...latTwinDolphin/201697.jpg kan ik niet echt goed zien hoe dik hij is....)

Mijn sennehieser hd212pro stekker is 9 mm en die past goed... een stekker van 10 mm doorsnede gaat denk ik ook nog wel passen.

Het polycarbonaat is ong 2 a 2.5 mm dik/hoog.

(als je in de buurt van leeuwarden woont kun je het een keer testen ;))
gaat de ipod gewoon supersnel weer aan?

als ik de play knop 3 sec. ingedrukt houd dan zie ik niks meer op 't scherm. druk op de aanknop dan is hij in een flits weer aan...

hoort dat zo of is hier iets mis? ipod v1.1 staat erop.
Das hybernate denk ik zo :)
Dit is bij iPod Video en iPod mini ook zo...

[ Voor 38% gewijzigd door Henning op 05-02-2006 22:48 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
is hybernate dan ook uit of niet echt?

hoe zetten jullie je ipod video (5g) dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Podcasts _/-\o_

Ik heb het net pas ontdekt :D

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de Agent18 icm de Shure E3c. Het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Carnagy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 23:05:
is hybernate dan ook uit of niet echt?

hoe zetten jullie je ipod video (5g) dan uit?
Euh... ik heb mijn Video nog niet lang genoeg om dat te weten bij mij mini is het zo:

Als ik lang op play dus druk gaat ie in hybernate.
Dus als je dan weer op play druk is het in 1 keer klaar.

Als ik hem een bepaalde tijd laat in hybernate liggen... denk dat het 2 dagen ofzo is, gaat ie uit.
Als ik hem dan weer opstart komt er bij het opstarten eerst een Apple logo enzo en duurt het een eeuwigheid.

Hoop dat het bij de video ook zo is, want hybernate is wel relaxt als hem elke dag een paar keer aan en uit zet net zoals ik. Maar het is minder als je de Video een week niet gebruikt en dan wilt gebruiken en er achter komt dat de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
werkt inderdaad precies hetzelfde op de 5g (video)

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ welke podcasts luister je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
wat gebruiken jullie als album art toevoeger?

iart is shareware en dus niet echt bruikbaar mits je ervoor wilt betalen.

Itunes importer doet 't een en ander fout... (pakt single art)

nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iTunes Art Importer :)

Eerst selecteer je alle tracks van het album, dan druk je iets van "zoek" in, en laat hij een lijst zien van alle gevonden albums. Je klikt het album, je klikt op iets als "importeren", en het zit erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:33
Zo ... diotav heeft sinds gisteren ook een iPod Video! Ditmaal in het wit en de 30 GB versie. Ik heb geen 60 GB aan muziek dus vandaar. Ook heb ik de witte genomen omdat mijn zwarte iPod Nano één grote ramp was door de krassen en vegen. Gelukkig is die inmiddels verkocht... O ja, heb er meteen ook een AV Connection Kit bij aangeschaft zodat ik een oplader, remote en universal dock heb. Me is blij!

:)

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Gefeliciteerd ;)

(heb zelf voor de 30 gig gekozen omdat het platte ontwerp me erugg aansprak, met die agent 18 case erom heen past ie nog steeds normaal in da kontzak op de fiets ;).. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Verwijderd schreef op maandag 06 februari 2006 @ 21:27:
iTunes Art Importer :)

Eerst selecteer je alle tracks van het album, dan druk je iets van "zoek" in, en laat hij een lijst zien van alle gevonden albums. Je klikt het album, je klikt op iets als "importeren", en het zit erin.
ik zag de albumart niet meteen op m'n ipod :( klopt dat. Ik heb hem net even ontkoppeld en weer aangekoppeld en nu is hij aan 't updaten, maar er was niks te zien. Staat dit automatisch aan in m'n ipod of moet ik dat ergens aanzetten?

Doet hij dat(updaten/synchronsieren) trouwens elke keer? Hij doet namelijk wel 2 seconden over elk nummer. er staat dan voor dat vinkje zo'n soort cirkeltje. aangezien er alleen albumart is toegevoegd is er verder niet veer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merry77776
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2006
oh,

zit dat allemaal in de AV connection kit?
en wat is de prijs ervan?

Die oplader, heeft ie wel een Europese stekker?
Want op de verpakking staat alleen een Amerikaanse stekker. Daar heb ik geen behoefte aan.
diotav schreef op maandag 06 februari 2006 @ 22:58:
Zo ... diotav heeft sinds gisteren ook een iPod Video! Ditmaal in het wit en de 30 GB versie. Ik heb geen 60 GB aan muziek dus vandaar. Ook heb ik de witte genomen omdat mijn zwarte iPod Nano één grote ramp was door de krassen en vegen. Gelukkig is die inmiddels verkocht... O ja, heb er meteen ook een AV Connection Kit bij aangeschaft zodat ik een oplader, remote en universal dock heb. Me is blij!

:)

[ Voor 11% gewijzigd door merry77776 op 06-02-2006 23:59 ]

Mac gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AV Connection kit? Zo uit mijn bolle hoofd:

- AV-Dock
- AV-Kabels
- Remote
- USB-Cable

Als je ook maar 1 ding niet nodig hebt raad ik je aan alles los te kopen, want het scheelt maar 6 euro :)

Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0886.JPG

En dit is mijn "lunchbox" bescherming nadat ik met de dremel de beltclip eraf gehaald heb. Het was nog een geklooi, maar hij is nu perfect :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2006 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
In de AV Connection Kit zitten:

- AV-cable
- USB-cable
- Lichtnetadapter
- 3 stekkers
- Universal Dock
- Remote
- Dockadapters

€ 99,-

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje aan de mensen die een invisibleSHIELD op hun ipod hebben geplakt :*)

Ik lees dat de shield nat moet maken en dan op de ipod moet plakken. Komt erop deze manier dan geen water in de ingangen van de ipod? En hoe gaat dat met de voorkant, met name de clickweel, ik zou zeggen dat er dan (een beetje) water in de ipod stroomt rond de clickweel?

Heb gisteren een invisibleSHIELD besteld, ben benieuwd wanneer hij er is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:22:
Vraagje aan de mensen die een invisibleSHIELD op hun ipod hebben geplakt :*)

Ik lees dat de shield nat moet maken en dan op de ipod moet plakken. Komt erop deze manier dan geen water in de ingangen van de ipod? En hoe gaat dat met de voorkant, met name de clickweel, ik zou zeggen dat er dan (een beetje) water in de ipod stroomt rond de clickweel?

Heb gisteren een invisibleSHIELD besteld, ben benieuwd wanneer hij er is. :*)
Daar was ik ook "bang" voor, maar dat bleek achteraf mee te vallen. Als je het Shield er op zet, dan moet je met een creditcard oid de lucht eronder uit halen. Het water dat hierbij ook uitkomt, kun je gewoon met een doekje weghalen.

Maar hij hoeft ook niet kletsnat te zijn he, gewoon een beetje vochtig. De meeste vocht zal ook gewoon opdrogen onder het Shield :)

Neem er trouwens flink wat tijd voor, het is echt een pokkeklus. Er staat trouwens op de site dat als hij niet goed zit, je hem er gewoon vanaf kunt halen en opnieuw kunt bevestigen. Dat klopt, maar hoe vaker je hem er af haalt, hoe aangetaster (dof, vies) hij raakt. Dus probeer hem zoveel mogelijk in één keer goed er op te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb het zelf met Glassex gedaan, en dat gaat vrij goed.
Gewoon even sproeien, en dan goed afslaan zodat alle overtollige vloeistof eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

suspect schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:11:
Ik heb het zelf met Glassex gedaan, en dat gaat vrij goed.
Gewoon even sproeien, en dan goed afslaan zodat alle overtollige vloeistof eraf gaat.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat Glassex het plastic aantast omdat daar alcohol in zit. Heb je daar niks van gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Ook ik heb sinds gister een iPod Video 30 GB. (Wit)
Het lijkt wel een rage te zijn als ik het hierboven zo lees.

Anyway, ik liep tegen 1 probleempje aan.
Gister dat ding even aan de PC gehangen, alles liep gelijk perfect.
Albumplaatjes etc was ook geen probleem.
Toen kwamen we bij het video gedeelte uit.

Ik heb een aflevering van CSI op m'n HDD staan, deze heb ik overgezet naar mpeg4 via Videora.
Alleen, dit programma maakt een 4:3 vid van, terwijl het orgineel een 16:9 vid is.
Hoe stel ik het zo in, dat deze toch als 16:9 word weergegeven?

Tevens zit er een sync foutje in. Na een minuut of 25 loopt het geluid voor op het beeld.

Als iemand hier een oplossing voor heeft, zou ik erg dankbaar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
ScottB schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:57:
[...]

Ik dacht hier gelezen te hebben dat Glassex het plastic aantast omdat daar alcohol in zit. Heb je daar niks van gemerkt ?
Volgens mij niet, op de amerikaanse fora wordt veel gesproken over Windex, en dat is precies hetzelfde. Daarnaast schijnt de vloeistof die InvisibleShield zelf meeleverd ook een soort Windex te zijn.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 08:53:
[...]

Daar was ik ook "bang" voor, maar dat bleek achteraf mee te vallen. Als je het Shield er op zet, dan moet je met een creditcard oid de lucht eronder uit halen. Het water dat hierbij ook uitkomt, kun je gewoon met een doekje weghalen.

Maar hij hoeft ook niet kletsnat te zijn he, gewoon een beetje vochtig. De meeste vocht zal ook gewoon opdrogen onder het Shield :)

Neem er trouwens flink wat tijd voor, het is echt een pokkeklus. Er staat trouwens op de site dat als hij niet goed zit, je hem er gewoon vanaf kunt halen en opnieuw kunt bevestigen. Dat klopt, maar hoe vaker je hem er af haalt, hoe aangetaster (dof, vies) hij raakt. Dus probeer hem zoveel mogelijk in één keer goed er op te doen :)
Hmm, bedankt voor de tip :*) heb nu al zin om dat ding erop te gaan plakken ;)
Btw, is het echt aan te raden de badkamer helemaal vochtig te laten worden, of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me heeft lekker geen screenprotector *D

Zolang ik nog video kijken douw ik hem gewoon mijn sleutels in mijn broekzak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb nog wat moeite met het importeren van video bestanden.

ik inporteer een bestand maar krijg uiteindelijk niks te zien. er gebeurt niks... Wil dit zeggen dat het bestand niet ondersteund wordt?

het zijn gewone WMP bestanden. ik probeer ze nu te converteren naar mpeg4 via videora. kijken of dat wel lukt...
zijn videopodcasts hetzelfde als gewone podcasts? je download een deel, kijkt het later. koppelt je ipod aan je pc en download het deel wat er op volgt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ze naar .mov of .mp4 converteren, anders krijg je ze niet in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Ik gebruik op aanraden via een ander forum 'PSP Video Express'.
Werkte gelijk perfect, ook in 16:9 beeldformaat.

Voor alsnog is er geen syncfout gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 11:35:
[...]

Volgens mij niet, op de amerikaanse fora wordt veel gesproken over Windex, en dat is precies hetzelfde. Daarnaast schijnt de vloeistof die InvisibleShield zelf meeleverd ook een soort Windex te zijn.
Ik dacht zelfs dat jij dat had gezegd, maar goed, daar zal ik me wel in vergist hebben dan :+ Ik heb trouwens helemaal geen vloeistof meegekregen toen ik hem kreeg, of had 'k dat er los bij moeten bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Neehoor... /me Hoedje was die jongen die door twee keer een invisible shield te "monteren" z'n iPod kapot maakte. (Goed dat is een verondersteld causaal verband, ik weet het niet zeker ;)).

Ik wacht nu nog op m'n tweede replacement Invisible Shield, iPod is inmiddels gerepareerd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

FuzzyFocus schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:20:
Hebben jullie ook het probleem dat de waarde van Used: en Free: onderaan in iTunes niet hetzelfde is als op de iPod->Instellingen->Info zelf?

iTunes geeft aan: Used: 14,51 GB en Free: 41,18 GB, terwijl de iPod aangeeft Bechikbaar: 48,2 GB. Ik heb firmware v1.1 en het aantal nummers wat iTunes en de iPod aangeven is wel hetzelfde. Volgens mij was met firmware v1.0 het wel goed. Iig heeft iTunes het bij het rechte eind en de iPod is dus verkeerd.

Iemand een idee? (of is dit al bekend...)
Meneer de topic starter/moderator _/-\o_ is misschien U O-) dit probleem bekend, of staat ie alleen bij mij een verkeerde 8)7 waarde aan te geven ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Hoedje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 17:00:
Neehoor... /me Hoedje was die jongen die door twee keer een invisible shield te "monteren" z'n iPod kapot maakte. (Goed dat is een verondersteld causaal verband, ik weet het niet zeker ;)).

Ik wacht nu nog op m'n tweede replacement Invisible Shield, iPod is inmiddels gerepareerd.
Wat is er dan met je 1e replacement gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

[Toch maar ff weggehaald]

Andere manier:

Gebruik eens het woord iPod in de search van een goede torrent site, genoeg te vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door Henning op 07-02-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PowerFreak schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:44:
Ik weet niet of ik het hier mag zeggen:

maar via xxxx kun je leuke torrents vinden van amerikaanse series die al kant en klaar voor de iPod zijn inc. CSI en Southpark etc etc.

De files zijn eerst al bekeken en getest en ik vind de kwaliteit zeeeeeer oke :)

Andere manier:

Gebruik het voor iPod in de search van een goede torrent site, genoeg te vinden.
Volgens mij is dat nogal illegaal.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 07-02-2006 22:59 . Reden: website maar even weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik weet dat het niet het goede topic is alleen hier wordt er wel vaak gereageerd en een goed forum van de 4g ipod kan ik niet vinden.
ik heb vandaag mijn ipod maar eens up gedate alleen nou zij die dus, sluit uw ipod aan op het net stroom om de nieuwe firmware te laten werken. en er staat zo`n logotje in het scherm van een stopcontact en zo`n voedings adapter...
het probleem is dus dat ik geen net stroom adapter heb!!!

kan het ook anders?

het gaat dus om een 4e generatie ipod, die met het clickweel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
lijkt me geen verschil maken of die aan de pc hangt of aan lichtnet van beide krijgt die stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt dus wel uit, je hebt toch echt die stroomadapter nodig. Anders kun je hem net zo goed weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:47:
hey,
ik weet dat het niet het goede topic is alleen hier wordt er wel vaak gereageerd en een goed forum van de 4g ipod kan ik niet vinden.
ik heb vandaag mijn ipod maar eens up gedate alleen nou zij die dus, sluit uw ipod aan op het net stroom om de nieuwe firmware te laten werken. en er staat zo`n logotje in het scherm van een stopcontact en zo`n voedings adapter...
het probleem is dus dat ik geen net stroom adapter heb!!!

kan het ook anders?

het gaat dus om een 4e generatie ipod, die met het clickweel
Het is hierboven al gezegd. Maar het is een heel ander verhaal, met de 5G (en nano etc). Bij de 4G heb je dus wel een stroomadapter nodig. Maar dan vraag ik me toch af hoe je dat doet, er werd namelijk bij de 4G altijd een stroomadapter meegeleverd. Dus hoe kun je die niet hebben }) ....
suspect schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:48:
[...]

Wat is er dan met je 1e replacement gebeurt?
Lang verhaal, maar een korte samenvatting:
1) iPod, harde schijf met uitroepteken en dus was de harde schijf kapot
2) Invisible Shield besteld omdat ik nu toch een krasvrije iPod zou hebben
3) Invisible Shield en RMA'd iPod waren binnen --> installatie ging goed, maar ik had een kras en de hoekjes van de voorkant bleven niet goed zitten 8)7 . Goed was een productiefout.
4) Replacement (1) invisible Shield besteld. Dat ging prima. Kwam binnen, ik heb de oude eraf gehaald en de nieuwe gemonteerd. Top, geen lijmresten o.i.d. De invisible shield zag er geweldig uit. Maar SCHRIK, de iPod deed het niet meer.
5) iPod vervanging binnen gekregen. Invisible Shield (repl. 2) heb ik ook binnengekregen. Morgen beiden bevestigen, dat wordt spannend :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Hoedje schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:58:
[...]

Het is hierboven al gezegd. Maar het is een heel ander verhaal, met de 5G (en nano etc). Bij de 4G heb je dus wel een stroomadapter nodig. Maar dan vraag ik me toch af hoe je dat doet, er werd namelijk bij de 4G altijd een stroomadapter meegeleverd. Dus hoe kun je die niet hebben }) ....

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was iets fout gegaan net :P

maar ik heb dus geen stroom adapter want ik heb em 2e hands gekocht...en die jongen wou hem houden voor zn 5g.
dus ik haal vanmiddag wel even een nieuwe op bij de mediamarkt. maakt het niet uit van wat voor merk het is??? en kan je trouwens ook een usb hub gebruiken met voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
RoD schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:46:
[...]

Volgens mij is dat nogal illegaal.
Gelukkig heb ik de link nog doorgekregen! :P

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Daar.
Nou Canaria bedankt dat je mijn topic gesloten hebt, voordat ik zelfs de kans kreeg om het uit te leggen. Ik doe maar wat me verteld wordt te doen (forum etiquette), maar wel erg irritant hoor... beetje meer geduld zou niet slecht zijn.

Maar goed. Ik heb dus een iPod 30Gb (Black) via mijn Quad G5 heb ik wat video's gedownload die al iPopd ready waren, en een paar anderen heb ik via ffmpegx omgezet naar MP4/H.264-iPod formaatje.

Het leek het allemaal te doen. In iTunes en op de iPod.
Ik moest op een gegeven moment naar huis en had nog een paar bestanden nodig. Dus ik dacht "Weet je wat, ik zet ze wel even op de iPod". Volgens mij had ik dat niet moeten doen. Mijn nummers speelden niet meer af, maar hij ging van het ene naar het andere nummer, en de video's speelden niet meer.

Dus heb ik de bestanden er weer vanaf gehaald. Maar de video willen nog steed niet afspelen. Het blijft een tijdje zwart en dan srping ie weer terug naar het menu.

Dus ik het videootje er weer afgehaald. En er weer opgezet.... maar dit hielp ook niet.
Is het een setting probleem of zo? Ik snap er werkelijk niets meer van.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dat is wel een gek probleem, heb je de iPod al gereset. Middelste knop en play/pause ingedrukt houden.

Dus wat er gebeurt is dat je nummers en video's op je iPod had staan. Dat werkte perfect. Maar nadat je ook wat gewone bestanden op de iPod had gezet, deed de iPod het niet meer goed. Hmm, maf, ik heb nog niemand hierover gehoord. Je zou de firmware kunnen updaten, ik weet niet of je 1.1 er al op hebt staan?

Ik ben bang dat de enige oplossing (als resetten niet werkt en firmware updaten ook niet) toch restoren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
ik heb even de 3 topics doorgelezen, en tot de voorlopige conclusie gekomen dat je zonder usb de iPod video alleen kunt opladen met die adapter van 30 euro? :(

Is er inmiddels al een 3rdparty adapter? Ik vind 30 euro toch wel beetje veel. Usb hub werkt niet, ik had zo'n oplader die je in het stopcontact duwt en er gelijk een usb port aan vindt geprobeerd, ook niets.

Help me (/us) out :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 18:49:
ik heb even de 3 topics doorgelezen, en tot de voorlopige conclusie gekomen dat je zonder usb de iPod video alleen kunt opladen met die adapter van 30 euro? :(

Is er inmiddels al een 3rdparty adapter? Ik vind 30 euro toch wel beetje veel. Usb hub werkt niet, ik had zo'n oplader die je in het stopcontact duwt en er gelijk een usb port aan vindt geprobeerd, ook niets.

Help me (/us) out :D
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...me=STRK%3AMEWA%3APIC&rd=1

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

De Mediamarkt in Leeuwarden heeft ook ee lading van de cheap-ass 3trd party usb laders liggen, dus ik denk dat dat andere Mediamarkten ook wel hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Kan een ipod video waar een invisible shield op zit ook nog in een cradle/docking station? Of komt ie dan klem te zitten?

/edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 08-02-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Jawel hoor. Het materiaal is erg dun (.008 inches) en bedekt de connector niet. Geen probleem dus.

Nog wat opmerkingen over de startpost:
-De harddisks in de iPod (Toshiba MK3008GAL en MK6008GAH) zijn niet perpendiculair. Gewoon opgezet volgens het 'ouderwetse' principe.
-De review van DAPreview mag er wat mij betreft ook wel tussen.

[ Voor 63% gewijzigd door Piggen op 08-02-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

PowerFreak schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:50:
De Mediamarkt in Leeuwarden heeft ook ee lading van de cheap-ass 3trd party usb laders liggen, dus ik denk dat dat andere Mediamarkten ook wel hebben :)
Dan ga ik morgen ook maar eens bij een MM kijken.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
Mr.Graveheart schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:32:
[...]

Dan ga ik morgen ook maar eens bij een MM kijken.
Bedankt.
True, hebben ze. Die heb ik geproibeerd, werkt niet

edit; die ebay link is voor de nano... de video schijnt de enige te zijn die het alleen doet op zo'n adapter van apple, volgens de mediamarkt medewerker dan. Eerlijk gezegd geloof ik em wel :(

[ Voor 29% gewijzigd door Matthijs op 09-02-2006 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
@mr.graveheart: Over die usb-poweradapter:

Ik heb deze, kost €11,22 , doet het gewoon met de Video:
http://www.macstuff.nl/product_info.php?products_id=2131

[ Voor 75% gewijzigd door BarnOwl op 09-02-2006 08:58 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Carnagy schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:02:
gaat de ipod gewoon supersnel weer aan?

als ik de play knop 3 sec. ingedrukt houd dan zie ik niks meer op 't scherm. druk op de aanknop dan is hij in een flits weer aan...

hoort dat zo of is hier iets mis? ipod v1.1 staat erop.
dat hoort, hij gaat in standby als je dat doet, zodat hij speciaal voor jou weer snelactief is :+ . Hij gaat pas (helemaal) uit na 1 a 3 dgn standby (dacht ik)

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
blmp schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:02:
[...]

dat hoort, hij gaat in standby als je dat doet, zodat hij speciaal voor jou weer snelactief is :+ . Hij gaat pas (helemaal) uit na 1 a 3 dgn standby (dacht ik)
Hij gaat nooit helemaal uit, tenminste dat is niet de bedoeling. Hij gaat in slaapstand, dus dan zie je het Apple logo'tje als je hem weer aan doet. Als je hem 12 of 16 uur niet gebruikt. De slaapstand is nodig omdat de klok en een paar andere dingen (alarm etc.) gewoon doorlopen. Standbystand is handig omdat je dan inderdaad snel weer kunt luisteren...
MPmad schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:10:
Jawel hoor. Het materiaal is erg dun (.008 inches) en bedekt de connector niet. Geen probleem dus.

Nog wat opmerkingen over de startpost:
-De harddisks in de iPod (Toshiba MK3008GAL en MK6008GAH) zijn niet perpendiculair. Gewoon opgezet volgens het 'ouderwetse' principe.
-De review van DAPreview mag er wat mij betreft ook wel tussen.
Goeie! Ik zal het even aanpassen. Aangepast!

Eindelijk heb ik een werkende iPod met Invisible Shield. Helemaal top _/-\o_

Tot slot, ook ik kan bevestigen dat er iPod zijn met een ruisprobleem. Ik heb de iPod van een vriend gehoord en die had veel meer achtergrondruis als die van mij. Die van mij heeft het heel (heel!) licht, als je geen muziek luistert. Maar bij hem was het vrij erg. Dus dit even in aanvulling op andere mensen die er last van hadden en hem hebben omgeruild. En als tip voor de mensen die er last van hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb nu 1 mp3 van een gesproken boek op m'n ipod staan maar hij staat gewoon tussen m'n mp3's en niet tussen mijn gesproken boeken...

iemand die hier wat tips voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Carnagy schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:03:
ik heb nu 1 mp3 van een gesproken boek op m'n ipod staan maar hij staat gewoon tussen m'n mp3's en niet tussen mijn gesproken boeken...

iemand die hier wat tips voor heeft?
is al meerdere malen besproken in het forum. maar je dient de mp3 te converten naar een m4a bestand via itunes oid. daarna dien je de m4a te renamen naar een m4b bestand. dit is hetzelfde type bestand maar doordat de extensie een m4b is, ziet de ipod (en itunes) dat het een audiobook is en dat de file bookmarkable is (betekend dat als je op stop drukt en later diezelfde file weer wilt afspelen je verder kunt gaan op het punt waarop je was gebleven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En werkt dat ook met tv-programma's ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:54:
Huh, wat en hoe bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:54:
In iTunes kan je instellen of het op hetzelfde punt moet doorgaan of niet.

Voor Win: Rechtermuisknop > Info tonen > ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 16:01:
[...]

Huh, wat en hoe bedoel je dan?
Ik mis op mijn iPod het menutje "TV-Programma's", ik kan ze op geen enkele manier benaderen. Is hier ook zo'n truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Arrg... Dit is stom! Ik heb 2x iPod invisible shield 60GB besteld. Op de rekening staat ook keurig 2x 60GB. De levertijd was korter dan verwacht. Alleen: ik open de envelop en wat vind ik? 2x iPod 30GB! :( Wat een stommiteit... Nou maar hopen dat de 30GB en de 60GB eigenlijk 'stiekem' gelijk zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door masser120 op 09-02-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
masser120 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:41:
Arrg... Dit is stom! Ik heb 2x iPod invisible shield 60GB besteld. Op de rekening staat ook keurig 2x 60GB. De levertijd was korter dan verwacht. Alleen: ik open de envelop en wat vind ik? 2x iPod 30GB! :( Wat een stommiteit... Nou maar hopen dat de 30GB en de 60GB eigenlijk 'stiekem' gelijk zijn.
De 30GB is dunner ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:24:
[...]

Ik mis op mijn iPod het menutje "TV-Programma's", ik kan ze op geen enkele manier benaderen. Is hier ook zo'n truukje voor?
Het trucje is je tv-programma's kopen via de ITMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze al op DVD, en daarnaast zijn ze in Nederland toch nog niet te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik heb zelf niet een ipod ( k heb een h340 met rockbox, dus voor mij nog niet aantrekkelijk genoeg, at, hoe plat hij is :P ) maargoe, ik zag dit net op engadget:

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/02/video_ipod_mockup.jpg

Als dit uitkomt met 80 G ( of 40 G met ogg ) dan ben ik echt verkocht, zeker als er nog wifi bij komt, oeeeh :) :).

offtopic:
Ik wou t ff laten zien, om daar nou een heel topic voor te openen :).

BTW, henning ik miss een ipod ;) :Y)

Edit:
Nog meer PS creaties:

Afbeeldingslocatie: http://www.ff00aa.com/images/2006/02/20060209-195638.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fd05.de/gagahaDAV/iPodvideoweb.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Possstema op 10-02-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

ik geloof ook weinig van de nieuwe ipod video met touchscreen clickweel. de 5g is namelijk net uit en als je dan meteen een nieuwe uitbrengt, zal de verkoop echt wel tegen gaan vallen.

het eerste plaatje is ook een fotosoep van een oude ipod behuizing (kijk naar afgeronde hoeken) en de onderste in het zwart is helemaal duidelijk een fotosoep, wel van de 5g, dat dan weer wel en de layout op het scherm is echt een copy & paste van front row. ik knutsel het onderste plaatje in 5 min in elkaar..... :)

verder moet apple eerst wat aan die krasbestendigheid doen, want ze krassen nu al als je er naar kijkt. als je dan over het scherm gaat scrollen, zal het er na een week al helemaal niet meer uit zien van de krassen. invisible shields zullen wel blijven werken, maar apple moet gewoon wat aan de krasbestendigheid doen anders gaan ze echt nat.

[ Voor 9% gewijzigd door HJR op 10-02-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Ik zeg toch, meer PS ( Photoshop ) creaties, het zijn nl alle 3 gewoon een creatie op basis van het gerucht. En de reden waarom het een front row copy&paste is is omdat dat ook een gerucht is dat de interface daarop lijkt. ;)

Btw, ik hoop idd dat deze niet zo krasgevoelig is.

[ Voor 35% gewijzigd door Possstema op 10-02-2006 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ik denk dat zo'n iPod pas uitkomt in 2007. Clickheel op touchscreen Ik denk dat er in 2006 geen nieuwe iPod zal worden geïntroduceerd. Hoogstens dat de prijzen verlaagd worden. Dit aangezien de iPod video toch nog wel even een tijdje mee zal gaan bij consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk dus wel dat er zo'n nieuwe iPod uitkomt. En daarvoor zijn twee scenario's. Het eerste is dat er een iPod komt die er zo uitziet als hierboven in het voorjaar, maar boven de huidige iPod lijn komt en dan dus ook veel meer gaat kosten, prijzen van 499 en 599 vind ik wel reeel in het begin. Maar Apple weet ook dat ze daarmee een markt bedienen die er niet is. Dus is het logischer als ze gewoon in oktober (lees: najaar) met een iPod komen die een volledig scherm heeft, met touchscreen/wheel overlay en ook bluetooth/wifi ondersteunt...

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 10-02-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:24:
[...]
Op iLounge gisteren een stuk daarover, ik hoop wel dat je een Mac hebt (ik geloof dat je er één wilde kopen ;)).
Q: I’ve noticed that in the latest version of iTunes, you can tag videos as TV shows as well as movies and music videos. However, they do not show up under TV shows on the iPod because the “Show” and “Season” tags are blank, and still uneditable. Is there any way to tag these?

- Danny

A: Unfortunately, from what we know to be available at the time of this writing, you’re out of luck if you’re on Windows.

However, on the Mac, there is a solution that seems to work wonderfully. Lostify, a graphical user interface for the command-line utility called AtomicParsley, allows you to set nearly any video-related field on any MP4 video in your iTunes library.

After installing Lostify, its usage is simple. Copy the file out of the iTunes library, drag it onto the Lostify icon, enter the data you’d like (Show, Season, Episode number, etc.), and add the modified version of the file into iTunes’ library. After synchronizing with the iPod, these modified files properly make use of the iPod’s TV Shows multi-level navigation system. Lately, we’ve been using Lostify even for some items that aren’t TV Shows, simply because we like the additional levels of hierarchy that are only possible in that menu on the iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

they do not show up under TV shows on the iPod
Ik heb niet eens het menu TV-Shows.. (laat staan een Mac ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:58:
[...]

Ik heb niet eens het menu TV-Shows.. (laat staan een Mac ;) )
Heb ik ook niet hoor, volgens mij krijg je die pas als je tvshows hebt, en dat is in NL wat moeilijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig, wat een BS. Dus doordat ze niet te koop zijn heb ik dat menu niet? Ik heb ze gewoon op DVD liggen hier.

Iemand een hack gevonden of een amerikaanse firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:39:
Jemig, wat een BS. Dus doordat ze niet te koop zijn heb ik dat menu niet? Ik heb ze gewoon op DVD liggen hier.

Iemand een hack gevonden of een amerikaanse firmware?
Nope, je krijgt het menu waarschijnlijk pas als je shows hebt met die tag (die goed is ingevuld, dus alleen tvshow is te weinig!

Je kunt overigens prima playlists maken van je TVshows, dat werkt prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 10-02-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het menu "Muziek-video's" wél, ondanks dat ik geen muziekvideo's heb.

Op de nederlandstalige website van Apple zie ik dus duidelijk "TV-Shows" in het menu staan, ik zit er dan ook serieus aan te denken een report in te dienen bij Apple.

Ja, het kan ook prima als ik hem onder films zet, maar dat is een omweg. Ik heb mijn iPod gekocht als verlenging van iTunes, en omdat ik alles perfect hebt georganiseerd. Dan had ik net zo goed bij wijze van een Archos Gmini 402 kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een onzin, dat je daarvoor een klacht report gaat indienen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hetzelfde als een auto kopen waar gratis airco in zit, om er thuis achter te komen dat die airco er weldegelijk inzit, maar hij alleen geactiveerd is op de Amerikaanse modellen. Omdat het daar wat warmer is.

Bullshit, het is mogelijk, volgens de NL website van Apple schijnt het te kunnen, en dat ik dan door Apple word tegengehouden vind ik walgelijk.

Het komt een beetje over zo van:
"Ja kijk jongetje, we zouden het prima kunnen activeren, maar we hebben het express dicht gegooid omdat we toch geen geld aan je kunnen verdienen. Kijk die 329 is natuurlijk lullig, maar hey, wij moeten ook brood verdienen"

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt niet echt, het is net als bij de audioboeken die moet je ook kopen om in het audioboeken menu te zetten tenzij je ze aanpast, en zo is het ook met de tv programma's dus je moet je niet aanstellen want je kunt net zo makkelijk een playlist maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn auto voorbeeld zou ik die airco prima kunnen activeren door de computer anders te programmeren, maar het gaat hier om het principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijk appels (hihi) met peren vergelijken, maar dat heb je zelf ook wel door, dit is gewoon mierenneuken op mijn iPod zit ook de optie audio opnames, aangezien ik die niet heb of kan maken met mijn iPod ga ik ook niet zeuren dat ik het niet aan kan zetten. TV shows zijn shows die je koopt in de ITMS en niet die je zelf opslaat of illegaal download. wil je die wel makkelijk benaderen dan moet je een playlist of desnoods een smart playlist aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Je voorbeeld klopt niet omdat het hier op Amerikaanse modellen ook niet werkt. Overigens vind ik het een beetje ver gaan om Apple meteen te bashen. Al ben ik het met je eens, dat het makkelijker zou zijn als Apple het aan de user over zou laten of die het wil wijzigen of niet. Maar goed...

Je hebt waarschijnlijk meer aan een oplossing:

Download evt: http://atomicparsley.sourceforge.net/
Download evt: http://www.ascentive.com/...html?dllname=COMDLG32.OCX
Download sowieso GUI + atomic parsley: http://rapidshare.de/files/11730481/ipodTvShow.zip.html

Et voila, je kunt de tags schrijven en de files evt. opnieuw importeren. Het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
masser120 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:41:
Jeeh! Goede service! :) Ze hebben zojuist de goede versie opgestuurd! Nou maar wachten... Het enige wat ik moet doen is deze verkeerde versie terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merry77776
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-05-2006
hmm, dan denk ik dat ik toch wat items los moet gaan kopen.

want via de postbank folder krijg je een gratis AV kabel als je een ipod 30g of 60g koopt.
Ik heb alleen een lichtnet adapter, USB kabel en universal dock nodig.

remote hoef ik niet.

Helaas past de agent18 (die ik reeds gekocht heb) niet in de Belkin backup battery pack. Die heb ik gekocht omdat 2 uur batterij voor een videofilm onderweg niet genoeg is.

Wat is de beste dunne bescherming buiten de agent18??
diotav schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 00:40:
In de AV Connection Kit zitten:

- AV-cable
- USB-cable
- Lichtnetadapter
- 3 stekkers
- Universal Dock
- Remote
- Dockadapters

€ 99,-

Mac gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Hallo allemaal Ik heb net een Ipod Nano gekocht. 8)
Ik heb na veel zoeken en proberen er eindelijk liedjes opgekregen.
Nou wil ik ze afspelen maar het eenigste wattie doet is door mijn afspeel lijst bladeren.
Als hij dan uit eindelijk bij het laatste nummer is zit ik ineens weer in het hoofdmenu. :?
Weet iemand raad met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb sinds deze week een iPod Video 60 Gb. Black. Maar ik heb een probleem: wanneer ik nummers via iTunes op de iPod zet en vervolgens kijk op mijn iPod, zie ik geen artiesten, tenminste daar staan de titels van de nummers. Hetzelfde is het geval bij albums, ook hier staan de titels van de nummers en niet de titel van het album.

Ik heb al gebeld met Apple en ze zeggen dat het aan de ID3-tags kan liggen, maar ik heb alle versies al een keer geprobeerd en op mijn iPod gezet, maar ik hou nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

P.S. ik heb de nieuwste versie van iTunes en de iPod is up to date (versie 1.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:40:
Beste mensen,

Ik heb sinds deze week een iPod Video 60 Gb. Black. Maar ik heb een probleem: wanneer ik nummers via iTunes op de iPod zet en vervolgens kijk op mijn iPod, zie ik geen artiesten, tenminste daar staan de titels van de nummers. Hetzelfde is het geval bij albums, ook hier staan de titels van de nummers en niet de titel van het album.

Ik heb al gebeld met Apple en ze zeggen dat het aan de ID3-tags kan liggen, maar ik heb alle versies al een keer geprobeerd en op mijn iPod gezet, maar ik hou nog steeds hetzelfde probleem.

Weet je zeker dat je er niet één album hebt opgezet met één dezelfde artiest? :7 Dan doet hij dit inderdaad ja.
Hoe zie je het in iTunes? Zie je daar wel telkens de artiesten en albums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masser120 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:50:
[...]

Weet je zeker dat je er niet één album hebt opgezet met één dezelfde artiest? :7 Dan doet hij dit inderdaad ja.
Hoe zie je het in iTunes? Zie je daar wel telkens de artiesten en albums?
Ja, daar staat het wel helemaal goed. Als ik er dan ook nog nummers op zet van andere artiesten heb ik hetzelfde probleem. Het is echt frusterend als je hier al een paar uur met zit te stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Haeg schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:18:
Hallo allemaal Ik heb net een Ipod Nano gekocht. 8)
Ik heb na veel zoeken en proberen er eindelijk liedjes opgekregen.
Nou wil ik ze afspelen maar het eenigste wattie doet is door mijn afspeel lijst bladeren.
Als hij dan uit eindelijk bij het laatste nummer is zit ik ineens weer in het hoofdmenu. :?
Weet iemand raad met dit probleem?
/me Hoedje kijkt eens naar topictitel: iPod 5G ervaringen...

Neehoor, wees welkom vreemdeling! Ik heb alleen geen idee wat nu het probleem is/ wat het niet doet B) . Probeer het duidelijk uit te leggen en we kunnen proberen je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 17:40:
Beste mensen,

Hmm, dat klinkt niet zo goed. Het lijkt mij inderdaad dat er iets fout zit bij de ID3 tags. Staat in iTunes wel alles goed. Dus staat alles onder de juiste kopjes? En wat gebeurt er als je in iTunes navigeert met behulp van het bovenste gedeelte (klapt uit als je op bladeren drukt).

Heb je al geprobeerd om de tags met een ander programma na te kijken, zoals uit de TS:
[quote]Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.[]/]
Nu ik daar toch mee bezig ben. Hoe zijn de nummers die je nu hebt getagged? Met welk programma is dat gedaan? Of zijn het gedownloade nummers?

Heb je al geprobeerd de iPod te resetten, middelste knop en play-pause knop ingedrukt houden totdat het applelogo (wit) op zwarte achtergrond komt. En heb je al geprobeerd te restoren, dat doe je met behulp van de updater.

Verkeerde knop, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Hoedje schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:29:
[...]

Hmm, dat klinkt niet zo goed. Het lijkt mij inderdaad dat er iets fout zit bij de ID3 tags. Staat in iTunes wel alles goed. Dus staat alles onder de juiste kopjes? En wat gebeurt er als je in iTunes navigeert met behulp van het bovenste gedeelte (klapt uit als je op bladeren drukt).

Heb je al geprobeerd om de tags met een ander programma na te kijken, zoals uit de TS:
Waarom zie ik nummers dubbel of niet op de iPod :?
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.[]/]
Nu ik daar toch mee bezig ben. Hoe zijn de nummers die je nu hebt getagged? Met welk programma is dat gedaan? Of zijn het gedownloade nummers?

Heb je al geprobeerd de iPod te resetten, middelste knop en play-pause knop ingedrukt houden totdat het applelogo (wit) op zwarte achtergrond komt. En heb je al geprobeerd te restoren, dat doe je met behulp van de updater.

Verkeerde knop, maar goed...
Yep, alles staat in iTunes onder de juiste kopjes. Wat je daarna zei: 'En wat gebeurt er als je in iTunes navigeert met behulp van het bovenste gedeelte (klapt uit als je op bladeren drukt).' snap ik niet echt.

Ik heb nog niet naar dat stuk gekeken. Zal even kijken hoe dat dan met dat programma in z'n werk gaat.

De nummers die ik wil overzetten zijn gewoon gedownload of van een cd geript.

Ik heb de iPod al een keer gereset en gerestoret, maar niets mocht helpen.

Het is toch eigenlijk vreemd dat ie het niet direct goed doet zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Ik heb sinds kort 3 dode pixels, 2 witte, die vallen niet zo op als je kijkt onder een bepaalde hoek, en 1 zwarte die je altijd ziet, maar wegvalt bij films die ik niet pan&scan. het is klote, maar ik denk niet dat ik mijn iPod ervoor naar Apple ga opsturen zolang het er niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 18:53:
Yep, alles staat in iTunes onder de juiste kopjes. Wat je daarna zei: 'En wat gebeurt er als je in iTunes navigeert met behulp van het bovenste gedeelte (klapt uit als je op bladeren drukt).' snap ik niet echt.

Ik heb nog niet naar dat stuk gekeken. Zal even kijken hoe dat dan met dat programma in z'n werk gaat.

De nummers die ik wil overzetten zijn gewoon gedownload of van een cd geript.

Ik heb de iPod al een keer gereset en gerestoret, maar niets mocht helpen.

Het is toch eigenlijk vreemd dat ie het niet direct goed doet zeg maar?
Hmm, maf. Maar over het bladeren. Je opent iTunes en dan heb je rechtsbovenin onder het kruisje een knop bladeren (knop zelf is een soort van oog), druk daar is op. Kun je dan goed door je nummers navigeren?

En probeer is een originele CD (of kopie van origineel :)) te rippen met iTunes. iTunes zoekt dan zelf de juiste ID3 informatie erbij. Dus ik ben benieuwd of het dan wel werkt op de iPod.
Blaise schreef op zondag 12 februari 2006 @ 02:42:
Ik heb sinds kort 3 dode pixels, 2 witte, die vallen niet zo op als je kijkt onder een bepaalde hoek, en 1 zwarte die je altijd ziet, maar wegvalt bij films die ik niet pan&scan. het is klote, maar ik denk niet dat ik mijn iPod ervoor naar Apple ga opsturen zolang het er niet meer worden.
Waarom niet, het valt onder de garantie! Een dood pixeltje zou ik helemaal niet erg vinden. Maar drie is wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:12:
[...]

Hmm, maf. Maar over het bladeren. Je opent iTunes en dan heb je rechtsbovenin onder het kruisje een knop bladeren (knop zelf is een soort van oog), druk daar is op. Kun je dan goed door je nummers navigeren?

En probeer is een originele CD (of kopie van origineel :)) te rippen met iTunes. iTunes zoekt dan zelf de juiste ID3 informatie erbij. Dus ik ben benieuwd of het dan wel werkt op de iPod.

[...]

Waarom niet, het valt onder de garantie! Een dood pixeltje zou ik helemaal niet erg vinden. Maar drie is wel erg veel.
Wanneer ik ga navigeren d.m.v. bladeren staan er gewoon artiesten, etc.. Ik heb al een cd met iTunes geript en deze geeft dus gewoon verkeerd weer op mijn iPod. Moet ik misschien een bepaalde versie van die ID3 hebben of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 11:49:
[...]

Wanneer ik ga navigeren d.m.v. bladeren staan er gewoon artiesten, etc.. Ik heb al een cd met iTunes geript en deze geeft dus gewoon verkeerd weer op mijn iPod. Moet ik misschien een bepaalde versie van die ID3 hebben of zo?
Dit is echt een maf probleem. Maar ik kan eigenlijk alleen maar denken dat het dan toch aan je iPod ligt of aan de index (library file), maar dat zou na het restoren gefixed moeten worden, tenzij de fout bij iTunes zit, hmm. Wat gebeurt er trouwens als je met Ehpod muziek op je iPod zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas116
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-03-2015
Ik heb pas nieuwe firmeware erop gezet en dat hij ging formateren, nu staat er nog maar "Capaciteit: 27,8 GB"

Waar zijn die ander 2,2 GB ?

« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bas116 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:45:
Ik heb pas nieuwe firmeware erop gezet en dat hij ging formateren, nu staat er nog maar "Capaciteit: 27,8 GB"

Waar zijn die ander 2,2 GB ?
Zie de Apple site, alle harddisks/spelers/etc. op de markt drukken het aantal GB's uit in tientallen, niet in machten van 2. Maw:

((((30000000000)/1024)/1024)/1024) = 27,9 GB. Dat jij 27.8 hebt komt omdat de schijf qua bytes ook niet exact die 30*10^9 zal zijn.

Conclusie: Als je dus een HDD van een bepaalde waarde koopt, heb je nooit ook die waarde als opslagruimte, maar per definitie minder (tenminste, vrijwel alle makers doen dit)

edit:

Van de Apple site:
1. 1GB = 1 miljard bytes; geformatteerde capaciteit ligt lager

[ Voor 26% gewijzigd door oli4100 op 12-02-2006 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Ik heb gemerkt dat bijna iedereen hier een Invisible Shield koopt om de iPod te beschermen.

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met de zCover ISA. Zie de Apple Store voor meer info.

Het voordeel van bovengenoemde cover is het feit dat er een riemclipje aan bevestigd kan worden. Wanneer ik dus ga hardlopen of als het lekker weer is, kan ik gewoon heel erg simpel dmv de zCover ISA mijn iPod aan mijn riem hangen. Tevens kun je de "clipper" weer simpel verwijderen.

De zCover ISA is maar 0.6 mm dik. Je ziet het wel beter maar de iPod is zeker zo goed beschermd.

Iemand hier ervaringen mee?

[ Voor 11% gewijzigd door T-RaX op 13-02-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
w00t

kom er zojuist achter dat mn favoriete dj van dit moment, david guetta, een podcast heeft _/-\o_

downloadde al maanden lang zijn wekelijkse radio uitzending op de franse radio FG maar blijkt dus dat hij deze al sinds december als podcasts aanbied, voorzien van die handige markers _/-\o_

zag nooit echt het nut in van podcasts, nu nog steeds niet qua praat rotzooi enzow maargoed, dr is er weer een podcaster bij :Y)

heb mn ipod video nu ongeveer een maand en merk overigens dat de batterij nu een stuk langer meegaat :) was in het begin een beetje bezorgd aangezien ik 16 uur zeker niet haalde, maar was en ben toch erg tevreden met mn 2e ipod tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist getest; Belkin reserve batterij voor i-pod.
Ik heb een film van 1uur 23 minuten af laten spelen, en hierna steeds herhaald met een volle lading 4 x 2500 mAh AA GP batterijen. (Uiteraard met backlight aan en de audio op een comfortabel luisterniveau) Dit lukte 7 maal volledig en daarna nog een 1/2 uur: 9 uur 40 minuten dus.
Na veel verhalen gelezen te hebben over heet worden en zelfs smelten van de unit heb ik hier absoluut geen problemen mee gehad. De zuignappen pakken uitstekend op het invissible shield.
Het ding is alleen wat aan de dure kant (€34 of 38 bij Salland automatisering) voor zo'n stukkie plastiek. Leuk speeltje voor op vakantie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Het lijkt nu wel zeker dat er een speler van Apple met touchbediening komt. Apple heeft namelijk het volgende gepatenteerd:

"A user interface method is disclosed. The method includes detecting a touch and then determining a user interface mode when a touch is detected. The method further includes activating one or more GUI elements based on the user interface mode and in response to the detected touch."

Eigenlijk van de gekke dat je daar tegenwoordig patent op kunt krijgen, maar het is niet anders.

Bron: http://www.dapreview.net/comment.php?comment.news.2956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
* masser120 is blij dat zijn iPod Video 60GB zojuist twee drummers + twee 300Watt boxen overleefd heeft! Hij leeft nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
MPmad schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:53:
Het lijkt nu wel zeker dat er een speler van Apple met touchbediening komt. Apple heeft namelijk het volgende gepatenteerd:

"A user interface method is disclosed. The method includes detecting a touch and then determining a user interface mode when a touch is detected. The method further includes activating one or more GUI elements based on the user interface mode and in response to the detected touch."

Eigenlijk van de gekke dat je daar tegenwoordig patent op kunt krijgen, maar het is niet anders.

Het komt er dus gewoon op neer dat het indrukken van een plek op het scherm wat resulteert in een actie op het scherm gepantenteerd is? :? Alsof dat iets nieuws is :/ Belachelijk zeg.

Opzich wel leuk dat er dan een nieuwe speler komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MPmad schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:53:

Dit zou ook kunnen worden gebruikt voor een soort van tabletPC, een minicomputer met touchscreen, die je gewoon met de vingers kunt bedienen (denk aan ongeveer minority report). Nedermind, als je op het linkje klikt komt hetzelfde.
RoD schreef op maandag 13 februari 2006 @ 17:00:
[...]
Het komt er dus gewoon op neer dat het indrukken van een plek op het scherm wat resulteert in een actie op het scherm gepantenteerd is? :? Alsof dat iets nieuws is :/ Belachelijk zeg.

Opzich wel leuk dat er dan een nieuwe speler komt.
Heb je de plaatjes al gezien? Het komt er op neer dat je acties kan maken als je nu ook met je iPod kunt doen, maar je ziet ook echter de interfacebesturingselementen op het scherm. Dus je gaat niet alleen met je vinger over het scherm, maar je ziet ook een scrollwiel. Ik ken geen apparaat, wat dat ook doet.

Overigens om het over belachelijke patenten te hebben, Creative kan daar ook wat van, *kuch* UI *kuch* }) :+

/me Hoedje vindt al die patenten ook onzin, dit gaat natuurlijk veel te ver, het is één ding om je intellectuele eigendom te beschermen, het is iets anders om elk bedenkseltje te kunnen patenteren,

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 13-02-2006 17:07 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.