[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.809 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net deze oplader besteld: http://www.pixmania.nl/nl...pixmania/usb-oplader.html
Had er genoeg van om mijn computer aan te zetten als mijn iPod verse stroom nodig had, en die officiële Apple dingen zijn te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo een USB2.0 HUB halen, dan kan ik én pompen én laden via netstroom :)

/edit: Ik heb nu GoPod geinstalleerd, en als ik het volume lekker hard zet, gaat mijn linker oortje "trillen". Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:50

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

@hoedje: ik moest meteen denken aan dat pdfje uit de startpost maar daar staat dus niet precies in wat voor LCD monitortje het is.

Daarnaast: kan iemand hier wat over zeggen:
Hierbij nog een extra ervaring. 2 topics geleden heb ik ooit wel eens geroepen dat door gopod te gebruiken ook de bass beter werd. Dat wil zeggen dat de bass meer aanwezig was en dat er niet zo'n laf bassje op de achtergrond te horen was. Toendertijd waren veel mensen dit met me eens.

Sinds ik 1.1 heb geinstalleerd en hem heb geuncapped heb ik eigenlijk niet meer die goeie bass terug gehad. Ik realiseerde me dit pas vanmiddag met een of ander slecht happy harcore nummertje wat voorbij kwam zeilen.

Ik heb toen wat andere nummers geprobeerd en het klonk echt slechter qua bass. Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? De ultieme test is misschien de oude firmware er nog eens op te zetten maar ik wil liever eerst van jullie horen wat jullie ervaringen hiermee zijn voordat ik dit eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 10:06:
Ik ga zo een USB2.0 HUB halen, dan kan ik én pompen én laden via netstroom :)

/edit: Ik heb nu GoPod geinstalleerd, en als ik het volume lekker hard zet, gaat mijn linker oortje "trillen". Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb een Belkin 7-poorts gekocht. Deze en hij bevalt uitstekend! Zeer relaxt die 2 USB aansluitingen aan de bovenkant...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Is het trouwens niet vreemd dat het clickwheel geen verlichting heeft?
De 2g mini's hadden dat wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heeft iemaand toevallig de "Artwizz ScratchStopper voor iPod met video" al geprobeerd. Op de apple site staat:
De ScratchStopper-set voor de iPod bevat 2 kwaliteitsfolies waarmee je de voor- en achterkant van je iPod tegen krassen kunt beschermen. Beide folies zijn voorzien van een verharde coating, zijn onzichtbaar als ze aangebracht zijn en ze laten geen lijmresten achter als je ze weer weghaalt. Iedere folie vervult op zichzelf een belangrijke rol bij het beschermen van de iPod en samen bieden zij een beschermingslaag die ervoor zorgt dat je iPod er ook op de lange duur fantastisch uit blijft zien.

bla bla en meer dus.
Het lijkt dus op de invisible shield zoals het er uit ziet. Maar ik zou niet weten of het een beetje de zelfde kwaliteit is... (wat je wel zou verwachten natuurlijk van iets wat ze in de apple store zelf verkopen). Ik ben namelijk van plan ook een iPod te kopen (iPod video 30gb), en wil dan meteen een goede bescherming. En heb dit liever dan iets uit Amerika als het van dezelfde kwaliteit zou zijn.

De link naar het product op de apple site:
http://store.apple.com/Ap...D?mco=8ECBBB92&nplm=TG138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldieLox schreef op maandag 30 januari 2006 @ 15:26:
[...]

Ik heb een Belkin 7-poorts gekocht. Deze en hij bevalt uitstekend! Zeer relaxt die 2 USB aansluitingen aan de bovenkant...
€ 45,90 vs €4,99.... en dat terwijl ik een simpele 4 poorts USB-hub wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rockbox op de iPod!

Althans ze zijn er mee bezig :)
Dit ziet er veelbelovend uit voor iPod bezitters, zo konden wel eens heel erg leuke features toegevoegd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:27
RoD schreef op maandag 30 januari 2006 @ 23:02:
Rockbox op de iPod!

Althans ze zijn er mee bezig :)
Dit ziet er veelbelovend uit voor iPod bezitters, zo konden wel eens heel erg leuke features toegevoegd kunnen worden.
inderdaad zou wel leuk worden, op de irivers hebben ze het al zeer mooi gemaakt hopelijk lukt dat dus ook op de iPod!, misschien ook wel verwisselbare theme's enzo? zou wel leuk zijn:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil iPod linux op de 5G. Momenteel ondersteunen ze alleen maar de 3G :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
ik heb nu iets vaags... heb gewoon lekker zitten luisteren naar muziek, wil ik m uitzetten gaat de iPod niet uit...voor de rest werkt alles gewoon goed. Als ik m verbind met de pc ziet ie m gewoon, koppel ik m daarna los(eerst verwijderen met itunes) dan wilt ie alsnog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 12:17:
klopt het dat je gratis oordopjes kan aanvragen bij apple, hoorde iemand in de bus die nu al 5 oordopjes had hij moet elke keer zijn serial nr. opgeven en dan oorzaak en dan krijg je nieuwe thuis gestuurd..
Dankzij acties zoals deze persoon en meerdere in dit topic is voortaan zelf bij de gewone oordopjes het retoursturen ervan verplicht, en dit betekent dat je CC gegevens nodig hebt om het via de website of via de telefoon te doen.

Helaasch, maar de slechten hebben het voor de goede verpest

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ze zijn toch nog steeds gratis?
En ik vind het prima dat ze dit eindelijk hebben aangepast.

[ Voor 50% gewijzigd door Marco op 31-01-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

suspect schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:45:
Is het trouwens niet vreemd dat het clickwheel geen verlichting heeft?
De 2g mini's hadden dat wel. :?
Die hadden dat ook niet ;)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

suspect schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:02:
Ze zijn toch nog steeds gratis?
En ik vind het prima dat ze dit eindelijk hebben aangepast.
ik niet echt.. een creditcard is nou niet iets wat elke nederlander heeft.. fijn dat elke amerikaan er 3 op zak heeft en de gemiddelde UK'er ook.. maar de hollandse consument word het weer moeilijk gemaakt omdat sommige mensen zich niet kunnen inhouden...

oh well..

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
De 2e generatie had het zeker wel, maar de 1e niet.
En met verlichting bedoel ik alleen maar de icoontjes op het clickwheel, het is dus niet zo dat er een schijnwerper in zit... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Marco op 31-01-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb ze eind vorige week besteld en net binnen, maar ik hoefde niet de oude terug te sturen. Voordat iedereen over de zeik gaat: mijnes waren wel kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

klopt, die regel is redelijk nieuw, maar ik denk ik meld het even voordat mensen zichzelf belachelijk gaan maken op de helplijn

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
Weet iemand waar ik voordelig een 30 gieg model kan bestellen met wat langere garantie dan het standaard apple-jaar? (zoals bv bij Progress.nl maar daar zijn ze niet voorradig. :( )

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kan vaak bij Dixons wel. Daar kun je vaak extra garantie bijkopen. Overigens zijn ze je eigenlijk verplicht standaard 2 jaar te geven, maar daar luisteren de meeste winkels niet naar. Alhoewel je er wettelijk gezien recht op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&D, maar ik heb niet voor de extra garantie gekozen. Dat is allemaal onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hmm, ik zit met een probleempje en zou graag jullie mening willen hebben hierover :)

Ik heb dus afgelopen zondag een Invisible Shield gekregen. Was 'k heel blij mee, eindelijk van dat etuitje af. Voor ik hem er op ging doen, wou ik nog één kras op het beeldscherm weghebben, die toch wel behoorlijk stoorde. Mijn moeder raade staalfix aan. Vroeg me al af of dat wel slim was, maar er stond toch echt op dat het ook voor glas was. Ik mn iPod bewerkt, weg kras. Mooi, dacht ik, een paar kleintjes erbij, maar dat vond ik niet zoveel uitmaken, de grote was immers weg :). Daarna heb ik dat Invisible Shield er op gedaan, m.b.v. de handleiding die er op de site staat. Ik heb, zoals hier werd aangeraden, als application solution gewoon water met zeep (Dreft) gebruikt. Eerst het middelste dingetje, ging nog prima. De voorkant was iets moeilijker en de achterkant een regelrecht drama. Gelukkig zit de achterkant nu wel naar mijn tevredenheid.

Ik vond alleen dat de voorkant nog niet helemaal lekker zat. In de hoeken zaten nog wat luchtbelletjes, en hij zat ook niet helemaal recht. Op de site stond dat je hem er ook weer gewoon af kunt halen, dus ik heb dat gedaan en daarna weer erop gedaan. Nu bleef er in het midden een lucht (of zeep)-belletje zitten... Nouja, er stond nergens dat het aantal keer erafhalen gelimiteerd was. Waarom dus niet ? Zo is het eventjes doorgegaan en na een keer of 4 eraf gehaald te hebben begonnen de problemen. Het plastic van het Invisible Shield was aangetast. Hij was helemaal vies geworden en dit kon ik niet, door af te spoelen in water, wegkrijgen.

Niet zo'n groot probleem zou je zeggen, je claimt een nieuwe (of desnoods koop je een nieuwe) en je doet die erop. Echter, mijn iPod zelf is óók aangetast. Hij zit aan de voorkant vól met krasjes die je weliswaar alleen in fel licht ziet, maar ze zitten er. Meer dus dan toen ik hem net had bewerkt met staalfix.

Dus nu zit ik, depressief omdat ik hem altijd netjes behandelde (hij zat áltijd in het etuitje) en er nu alsnog veel krasjes op zitten, met een probleem. Ik zou hem graag vervangen, maar de garantie van Apple geldt denk ik (vrij waarschijnlijk zelfs) niet voor krasjes. Nu zijn het geen krasjes veroorzaakt door onzorgvuldigheid, maar door iets wat hem zou moeten beschermen tegen krasjes (de wereld op zn kop 8)7). Jammere is weer dat dit beschermding van 3rd party is (en dus niet van Apple), hoewel ik nergens op de site van het Shield zie staan dat het gebruiken van het Shield voor eigen risico is en eventuele schade aan de iPod niet vergoed wordt of zoiets.

Dus, nu wil ik graag jullie mening: kom ik in aanmerking voor een nieuwe iPod of heb ik gewoon pech en zal ik het met deze moeten doen (en hopen dat hij zo snel mogelijk kapot gaat :+) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als jij er met het aanbrengen van een Invisible Shield krassen op gemaakt hebt, heeft dat niks met het functioneren van de iPod te maken. Bovendien is het dan ook nog je eigen schuld, want het is gekomen door jou toedoen. Dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

RoD schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 22:23:
Als jij er met het aanbrengen van een Invisible Shield krassen op gemaakt hebt, heeft dat niks met het functioneren van de iPod te maken. Bovendien is het dan ook nog je eigen schuld, want het is gekomen door jou toedoen. Dus geen garantie.
Daar zit inderdaad wat in, alleen ik denk persoonlijk niet dat het gebeurd is bij het er op aanbrengen, maar bij het er af halen. Op de site staat dat dat gewoon kan, maar als er dan krasjes op worden gemaakt.. Het is natuurlijk nog steeds door eigen toedoen (ik haalde dat ding er immers zelf af), maar dat deed ik zo voorzichtig mogelijk. Bovendien ging het ook vrij lastig, was niet zo 1-2-3 gebeurd...

Maar wat je zegt is natuurlijk wel waar, uiteindelijk zitten die krassen er door eigen toedoen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook maar een Powered USB 2.0 hub in huis gehaald, maar het is me niet helemaal duidelijk of ie loopt te laden. Nadat ik de computer uit heb gezet blijft het batterijtje + bliksem nog even knipperen, en dan gaat de iPod slapen, maar als ik de volgende ochtend kijk dan zie ik niet dat grote batterij icoon. Ik weet ook niet of ie geladen heeft, omdat ik de accu nog vrij vol zat van de FireWire lader. Hoor ik iets te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 02:52:
Ik heb ook maar een Powered USB 2.0 hub in huis gehaald, maar het is me niet helemaal duidelijk of ie loopt te laden. Nadat ik de computer uit heb gezet blijft het batterijtje + bliksem nog even knipperen, en dan gaat de iPod slapen, maar als ik de volgende ochtend kijk dan zie ik niet dat grote batterij icoon. Ik weet ook niet of ie geladen heeft, omdat ik de accu nog vrij vol zat van de FireWire lader. Hoor ik iets te zien?
Als je iPod vol is, dan hoor je gewoon het accu-logo te zien.
Maar vermoedelijk wordt die hub geschakeld door je pc, dus als die uitstaat dan staat de hub ook uit.
Je kan het beste een oude USB 1.0 hub halen, want die worden meestal niet geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

suspect schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 15:39:
[...]

De 2e generatie had het zeker wel, maar de 1e niet.
En met verlichting bedoel ik alleen maar de icoontjes op het clickwheel, het is dus niet zo dat er een schijnwerper in zit... ;)
@Suspect:

Heb hier nu een mini G2 voor me liggen en niks wat er ook maar in dat clickwheel oplicht...
Heb je er maybe ene pic van?

@De rest en Co:

Morge kan ik als het goed is mijn Zwarte Video 30gig bij de Dixons wegvissen.
Apple kwam zijn mooie jasje vandaag al langsbrengen met een enorme vrachtwagen:

Afbeeldingslocatie: http://www.theipodpro.com/images/products/agent18/video/sm_video1.jpg

De Agent 18 VideoShield die vanaf afg. maandag in de NL Apple store te bestellen was.
Een polycarbonaat "shell" met een deels gefroste voor en achterkant. Kijken hoe deze het uithoud, hij ziet er wel vet uit.

Ander Piccie:

Afbeeldingslocatie: http://www.collegeslackers.com/post/agent18/agent18-1_t.jpg

Hou u op de hoogte.

[ Voor 3% gewijzigd door Henning op 01-02-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Nog meer beschermingen-nieuws :)

Ik heb vandaag mij maar eens een iSkin Evo3 aangeschaft. 30GB-versie, transparant wit. €35 bij de Dixons :o (ik had genoeg van het wachten op de Apple-store)
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/portables/1/0/G/4/iskinevo3.jpg

Hij bevalt goed, degelijke skin! Slechts één minpuntje: de haakse mini-jackplug van mijn Sennheiser MX-500 oordopjes floept nu iets te gemakkelijk uit de socket... da's een beetje balen. Maar, niet getreurd, daar verzinnen we nog wel wat op... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 01-02-2006 19:01 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Heb ik idd ook last van. Ik ga ’m misschien iets uitvijlen/-boren/-snijden.
Maar op zich, als ik ’m goed vastdruk heb ik er niet echt problemen mee.

EDIT: Ook gewoon te koop bij coolblue.nl btw.
Voor de luie mensen -> voor 16.00u besteld = volgende dag bij je thuisbezorgd.

[ Voor 30% gewijzigd door Ken. op 01-02-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
ik heb een vraag mensne die zon sticker erop hebben zitten gooien die hem dan gewoon in hun zak of zijn die dingen niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Invisible Shield schijnt door een heleboel mensen als heel betrouwbaar gezien te worden. Dan kun je je iPod dus idd gewoon met je sleutels in je zak doen :)
Sowieso heb je bij de Invisible Shield een levenslange garantie (dus krassen op je sticker? Geen nood, verwijderen, opsturen en je krijgt een nieuwe), dus op de sticker hoef je niet zuinig te zijn.
Ook heb ik nog nergens gehoord van mensen waarbij krassen door de stickers heen zijn gekomen (van geen enkel merk, overigens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook benieuwd naar die folie dingen, maar heeft iemand al de "Artwizz ScratchStopper voor iPod met video" al geprobeerd? Op de apple site staat:
De ScratchStopper-set voor de iPod bevat 2 kwaliteitsfolies waarmee je de voor- en achterkant van je iPod tegen krassen kunt beschermen. Beide folies zijn voorzien van een verharde coating, zijn onzichtbaar als ze aangebracht zijn en ze laten geen lijmresten achter als je ze weer weghaalt. Iedere folie vervult op zichzelf een belangrijke rol bij het beschermen van de iPod en samen bieden zij een beschermingslaag die ervoor zorgt dat je iPod er ook op de lange duur fantastisch uit blijft zien.

bla bla en meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:49:
Ik ben ook benieuwd naar die folie dingen, maar heeft iemand al de "Artwizz ScratchStopper voor iPod met video" al geprobeerd? Op de apple site staat:

[...]

Is geloof ik wel eens langsgekomen, maar omdat hij alleen de voor- en achterkant beschermt niet echt aangeraden omdat de zijkant dan alsnog vatbaar is voor krassen.

Heb er inderdaad ook nog nooit van gehoord dat er krassen door de sticker van het Invisible Shield heen gaan, maar als je voelt hoe stevig dat ding is, dan kan ik me ook bijna niet voorstellen dat het er doorheen kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Een iPod met je sleutels in één zak stoppen is - met wat voor bescherming dan ook - bepaald geen goed idee... :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de griffin technology iFM dockconnector ergens gespot?
de "oude" iFM is wel bij mediamarkt te krijgen, maar die werkt niet op de 5g

en heb geen zin om 35 dollar aan verzondkosten te betalen als ik em online bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar de eerste (oude1.0) firmware te vinden is. Ik wil nl. upgraden naar 1.1, maar als het me niet bevalt wil ik ook terug kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

gewoon de gehele map iPod in Program files zippen en klaar. Dan heb je de oude firmware nog steeds. Ik had na het installen van 1.1 nog steeds (en nu nog) de mogelijkheid om de oude erop te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standaard hoesje wat er wordt bijgeleverd is bij mij vies. Kun je 'm gewoon in de wasmachine gooien? Iemand al wat geprobeerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met bovenstaande actie update je toch niet de firmware??? eerder de itunes versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alsnog krassen, ondanks ik altijd het witte hoesje erom heb gelaten. Kan ik hem nu terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:43:
Ik heb alsnog krassen, ondanks ik altijd het witte hoesje erom heb gelaten. Kan ik hem nu terugsturen?
als ie in je broekzak zit kan er altijd wat korreltjes zand ofzo tussen komen, en gaan schuren. Ik heb de mijne(een zwarte) sinds zaterdag en er zitten ook al kleine krasjes op. Maar wat is de point van iedereen met die krasjes? de krasjes geven aan dat je het apparaat gebruikt(behalve de dikke krassen natuurlijk :P )Als je een krasloze ipod wilt moet je m meteen in de kast zetten en nooit meer aanraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

hellboy123 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:18:
[...]

als ie in je broekzak zit kan er altijd wat korreltjes zand ofzo tussen komen, en gaan schuren. Ik heb de mijne(een zwarte) sinds zaterdag en er zitten ook al kleine krasjes op. Maar wat is de point van iedereen met die krasjes? de krasjes geven aan dat je het apparaat gebruikt(behalve de dikke krassen natuurlijk :P )Als je een krasloze ipod wilt moet je m meteen in de kast zetten en nooit meer aanraken...
Dat is al vaker gezegd, maar ik heb nu twee krasjes op het beeldscherm zitten die héél irritant zijn als het backlight aan is. Kan dus niet meer op een normale manier video's kijken, omdat die krassen dwars over het beelscherm lopen... Maar de vraag van DesertStorm is inderdaad interessant: kun je hem terugsturen als je hem áltijd in het beschermhoesje hebt laten zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:13:
Weet iemand waar de eerste (oude1.0) firmware te vinden is. Ik wil nl. upgraden naar 1.1, maar als het me niet bevalt wil ik ook terug kunnen.
Op je iPod CD.
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:40:
Het standaard hoesje wat er wordt bijgeleverd is bij mij vies. Kun je 'm gewoon in de wasmachine gooien? Iemand al wat geprobeerd? :)
Ja, maar doe em in een sok o.i.d., want dan blijft er niets van over (dat was ik trouwens een keer niet zelf B) ).
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:43:
Lol, it never hurts to try :+ .
hellboy123 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:18:
[...]

Of een invible shield kopen, met alle gevolgen van dien :X

Btw, mijn gerepareerde iPod is weer terug onderweg naar huis, nu nog een vervangende invible shield regelen en ik ben weer een happy iPodder :7 .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
weet iemand die nieuwe oortjes heeft aangevraagd of je dan een creditcard moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit overigens nog steeds met de vraag waar het menuitem "TV-Shows" op mijn iPod zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-04 13:02
mmmm ik heb vandaag een vervangende iPod terug gekregen...
alleen, ik hoor de ruis nog steeds. Zal het dan toch aan mij/m'n oordopjes liggen?

Ik heb hem iig gelijk in mijn nieuwe iSkin gedaan. Mooi dingetje, iPod wordt alleen wel een stuk dikker. Hier wat foto's van mijn 30GB:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/f1ferrari/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/f1ferrari/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/f1ferrari/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar.... gadverdamme. In mijn opinie ziet het er niet uit. Wobellig, niet strak, en niet eens symetrisch. Dit gaat mijn bescherming worden:

Afbeeldingslocatie: http://image.inkfrog.com/pix/kgm_sports/iPodAluminum_black_001.jpg

Er zit zelfs een beltclip op :)

7 pounds / 10,50 euro inclusief shipping & handling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Waar ga je die kopen? Als ik bij KGM store kijk,kom ik heel blij op een veiling terecht...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een eBay veiling dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is die beltclip removable? Als dat zo is dan lijkt het me een leuk dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
ja die heb ik ook weggehaald.....
de iskin zat nog niet helemaal goed......ik verander de fotoos in een paar minuutjes

edit: gedaan

[ Voor 9% gewijzigd door robvleeuwen op 02-02-2006 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, zo ziet het er al een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Zou een stuk van dat brede tape ook werken op je beeldschermpje?
Volgens mij beschermt dat aardig...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-08 08:25
Ik heb toch mn twijfels aan dat silicone ding. Heb er zelf 1 op mijn 4G ipod, en hij heeft nou een zo'n hele rand zitten van die cirkel achterop waar normaal je beltclip zit. Deze krijg ik er dus niet mooi meer vanaf. Zelfs niet met van die speciale iKlear doekjes. En er komt heel snel stof onder de silicone band.

Het grootste nadeel vind ik nog wel het moeilijke in je zak stoppen omdat hij vrij stroef is.

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

robvleeuwen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:58:
ja die heb ik ook weggehaald.....
de iskin zat nog niet helemaal goed......ik verander de fotoos in een paar minuutjes

edit: gedaan
Dat was eigenlijk @ Desertstorm bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 dagen geleden vroeg hellboy of er meer mensen zijn die hun ipod niet handmatig uit kunnen krijgen...mij lukt dat ook niet. Doen wij wat fout?(we moeten de menuknop toch 3 seconden in blijven drukken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:29:
2 dagen geleden vroeg hellboy of er meer mensen zijn die hun ipod niet handmatig uit kunnen krijgen...mij lukt dat ook niet. Doen wij wat fout?(we moeten de menuknop toch 3 seconden in blijven drukken?)
de play knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Nee, om de iPod uit te zetten moet je de play/pause knop 3 seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woehaha ik heb hem nu zeker een maand, en nog nooit goed uitgezet (rtfm rene!...ik schaam me), bedankt jongens.
Verder heb ik inmiddels de firmware geupdate en m'n video files doen het nog prima. Ik codeer divx etc. met imtoo mpeg encoder, dat is tot nu toe de enige die bij mij werkt.
Na de firmware upgrade heb ik gopod opgestart en die beweerde dat hij weer gecapped was; dus weer even ge-uncapped. Blijkbaar zet de firmware de cap op het geluidsvolume weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

robvleeuwen schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:04:
mmmm ik heb vandaag een vervangende iPod terug gekregen...
alleen, ik hoor de ruis nog steeds. Zal het dan toch aan mij/m'n oordopjes liggen?

Ik heb hem iig gelijk in mijn nieuwe iSkin gedaan. Mooi dingetje, iPod wordt alleen wel een stuk dikker. Hier wat foto's van mijn 30GB:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eej.. iSkin buddy :p

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.com/img/IMG_4776-copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:41:
Nee, om de iPod uit te zetten moet je de play/pause knop 3 seconden ingedrukt houden.
Ook dat lukt vaak niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook sites waarop films voor de ipod te downloaden zijn?

Ik heb trouwens sinds kort deze

Prima hoesje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ook niet als je het langer doet ? Ik heb ook wel eens dat hij het niet doet inderdaad, gewoon een paar keer achter elkaar proberen :)
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:30:
Zijn er ook sites waarop films voor de ipod te downloaden zijn?

Prima hoesje!
Ik weet er wel een, maar ben bang dat dat tegen de policy is. Anders kun je ze ook nog kopen via iTunes (bij MusicStore)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScottB schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:34:
[...]

Ook niet als je het langer doet ? Ik heb ook wel eens dat hij het niet doet inderdaad, gewoon een paar keer achter elkaar proberen :)

[...]

Ik weet er wel een, maar ben bang dat dat tegen de policy is. Anders kun je ze ook nog kopen via iTunes (bij MusicStore)
kun je mailen?

Sites met trailers, legale filmpjes en teken films zijn er trouwens ook wel, maar ik ben die link kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:18:
[...]

Dat was eigenlijk @ Desertstorm bedoeld :)
* Aluminum Case in Black Color for iPod 5G Video 30/60GB
* Detachable Belt Clip
* Free High Quality Screen Guard x 1
Jep!

Ik verwacht overigens niet veel van mijn doosje, maar het is meer zodat ik hem in mijn tas kan stoppen zonder dat hij "indeukt". Voor normaal gebruik blijf ik het standaard iPod hoesje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik neem morgen een ipod van iemand over, alleen heeft hij geen aankoopbewijs meer van de ipod.
De ipod is helemaal nieuw.

Kan ik de ipod dan nog steeds registreren op apple.nl voor een jaar lang garantie? Kan ik er ook zo'n 2 jaartjes extra voor bestellen?

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal nieuw en geen aankoopbewijs......Gestolen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nee, gewonnen :P

www.tri-state.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Is het niet verstandig om een apart TS te beginnen spec. voor de skins? Er zijn namelijk zeer verschillende skins, verschillende prijzen, verschillende kwaliteiten.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:
Is het niet verstandig om een apart TS te beginnen spec. voor de skins? Er zijn namelijk zeer verschillende skins, verschillende prijzen, verschillende kwaliteiten.... :Y)
ja idd ik zie ook door de bomen het bos niet meer

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mijn iPod sluit nu wel gewoon af ;) Maaaar ik zit nu met het volgende probleem, als ik lekker een nummer zit te luisteren(vooral bij een nummer van metallica) gaan de oordopjes kraken. Ik meteen de oordopjes op een andere speler proberen, dan is het weg. Ook als ik andere dopjes op de iPod aansluit hoor ik het weer kraken. Ik wil dus een vervangend model, want dit is niets aan. Maar kan ik nu het beste terug gaan naar de mediamarkt(waar ik m afgelopen zaterdag heb gekocht) of garantie aanvragen bij apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bel op naar de mediamarkt en vraag of ze hem zo omruilen. Dus je metteen een nieuwe meegeven uit de winkel. Doen ze dat niet, dan moet je de Apple site gebruiken want dat is dan veel sneller!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoedje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 14:00:
Bel op naar de mediamarkt en vraag of ze hem zo omruilen. Dus je metteen een nieuwe meegeven uit de winkel. Doen ze dat niet, dan moet je de Apple site gebruiken want dat is dan veel sneller!
oke bedankt voor de info! ik ga vanavond maar even naar de stad, en als ze m niet omruilen regel ik het via apple!

zijn er trouwens nog andere mensen die last hebben gehad van het kraken tijdens de muziek?

[ Voor 11% gewijzigd door hellboy123 op 03-02-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Hoor je het echt kraken, of is het een vervormde bass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
suspect schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:19:
Hoor je het echt kraken, of is het een vervormde bass?
de drum slagen zijn niet helder en kraken. Maakt niet uit op welke EQ instelling(heb m vooral op rock staan) ik het heb staan, hij doet het altijd en bij meerdere oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
En met de EQ uit, dat de iPod EQ vrij brak is, is inmiddels toch wel bekend... of is het soms een MP3'tje met een lage bitrate (dat gecombineerd met de EQ) zorgt namelijk voor echt brak geluid, bij hoge bitrates is de EQ nog wel te pruimen...

[ Voor 52% gewijzigd door Hoedje op 03-02-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hoedje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:37:
En met de EQ uit, dat de iPod EQ vrij brak is, is inmiddels toch wel bekend... of is het soms een MP3'tje met een lage bitrate (dat gecombineerd met de EQ) zorgt namelijk voor echt brak geluid, bij hoge bitrates is de EQ nog wel te pruimen...
het licht echt aan de iPod, op mn andere mp3 speler doet het nummer het gewoon goed. En ja ook met de EQ uit doet ie t. En dan vooral het linker kanaal. En de bitrate is gewoon variabel(weet verder niet hoe iTunes dat convert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turrrbothijs
vast een hele simpele vraag maar hoe zie hoe ver die is op geladen, want ik zie hem wel knipperen maar niet hoe ver die is, en hoe doe je hem nou helemaal uit want als ik play ingedrukt hou gaat wel uit maar volgens mij niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 17:00:
[...]

het licht echt aan de iPod, op mn andere mp3 speler doet het nummer het gewoon goed. En ja ook met de EQ uit doet ie t. En dan vooral het linker kanaal. En de bitrate is gewoon variabel(weet verder niet hoe iTunes dat convert)
Het kan ook aan de oordopjes liggen, ik had het ook met een sony hoofdtelefoon. Dan zit dat plastic membraantje een beetje los, of is die gescheurd, probeer de iPod eens aan te sluiten op je stereo of een andere hoofdtelefoon. (Vooral de stereo omdat boxen veeeel minder snel gaan kraken van een bas overload of last krijgen van scheurtjes in membraantjes :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:25:
[...]

Het kan ook aan de oordopjes liggen, ik had het ook met een sony hoofdtelefoon. Dan zit dat plastic membraantje een beetje los, of is die gescheurd, probeer de iPod eens aan te sluiten op je stereo of een andere hoofdtelefoon. (Vooral de stereo omdat boxen veeeel minder snel gaan kraken van een bas overload of last krijgen van scheurtjes in membraantjes :))
ik heb m omgeruild, ze moesten wel eerst kijken of er krasjes opzaten :| daarom moet hij het eerst overleggen... maar toen toch een nieuwe meegekregen. Hij is nu weer muziek aan t overpompen, dus ik zal straks wel even posten of ik het met deze is opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Is er iemand die de iPod Radio Remote al heeft ?

Ik heb namelijk twee vragen hierover: Is de ontvangst goed en kun je ook radio luisteren door gewoon je normale oordopjes in de iPod te doen en de remote aansluiten (maar daar de oordopjes dus niet in doen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik haat hoesjes/ skins/ cases om een iPod.
Je verprutst het mooie design, hij wordt (vaak) een stuk groter en de functionaliteit gaat achteruit (moeilijker werkende clickwheels etc).

Een iPod is in mijn ogen een gebruiksartikel dat gemaakt is om mee te nemen en te gebruiken, hier horen krasjes nu eenmaal bij.

Just my € 0,02

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gesproken helemaal mee eens ware het niet dat ik ook wel eens videootjes kijk op de ipod en juist dan gaan me krassen (op het schermgedeelte) snel iriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Vraagje:

Is er een manier om de iPod video (60GB) meer kracht te laten geven aan je koptelefoon? Ik heb een Sennheiser HD-280 Pro en die heeft een weerstand van 64Ohm :| ... Klinkt fantastisch met een echte versterker erbij, maar met de iPod verterker mis je een hoop bas en klank... Is er een manier om dat goed te laten klinken?

edit:
Kan me trouwens niks schelen als het ten koste gaat van de batterijduur. Ik kan hem toch opladen :p

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 04-02-2006 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvleeuwen
Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 21:38:
Normaal gesproken helemaal mee eens ware het niet dat ik ook wel eens videootjes kijk op de ipod en juist dan gaan me krassen (op het schermgedeelte) snel iriteren
en ik vind het clickwheel juist beter werken met mijn iSkin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
masser120 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:47:
Vraagje:

Is er een manier om de iPod video (60GB) meer kracht te laten geven aan je koptelefoon? Ik heb een Sennheiser HD-280 Pro en die heeft een weerstand van 64Ohm :| ... Klinkt fantastisch met een echte versterker erbij, maar met de iPod verterker mis je een hoop bas en klank... Is er een manier om dat goed te laten klinken?

edit:
Kan me trouwens niks schelen als het ten koste gaat van de batterijduur. Ik kan hem toch opladen :p
Die weerstand valt nog wel mee, de iPod zou dat juist zeer goed moeten kunnen. Bass deficiency treedt alleen op bij in-ears en oordopjes (koptelefoons met lage weerstand). Maar goed deze Senheiser is sowieso al wat plat. Heb je GoPod al geprobeerd? Anders zou ik je aanraden om een line-out adapter te kopen en mocht dat nog niet genoeg zijn een koptelefoonversterker aan de line-out... (kijk op http://www.head-fi.org voor een versterker die goed tussen de iPod en de HD280 kan).

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 04-02-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn aluminium doosje binnen!

Mijn iPod word er niet eens zo heel erg veel groter op (wel wat dikker), maar hij voelt nu vele malen robuster aan. Het enige nadeel is dat ondanks de belt-clip removable is, er nog wel een knop op het apparaat zit. Ik zit nog even te twijvelen of ik deze eraf dremel, want het zit niet echt comfortable in je broekzak.

Hieronder heb ik wat foto's staan in vergelijking met een 20gb iPod G4:
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0872.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0873.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0874.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0876.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.buyshit.nl/fok/iPod/Thumbnails/IMG_0877.JPG

Ik heb de screenprotector er nog niet op gedaan, daar zal ik straks ook nog foto's van maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Wat nieuws over de Agent 18 VideoShield!

Eerst een impressie:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/jansenklomp14/ipod2.jpg

iPod in natuurlijke omgeving

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/jansenklomp14/ipod3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/jansenklomp14/ipod1.jpg

Idee van de krasjes, alleen onder niet gebruikelijke hoek dus zichtbaar.

Pro's:

* Mooi!
* Goed stevig (voelt ook lekker aan)
* glad (zeer fijn als je hem net zoals ik in de broekzak hebt)
* Beschermd (ja daarvoor hebben we hem toch (A))

Con's:

* De scherm oppervlakte wat niet gefrost is krast behoorlijk snel, wel minder snel als het scherm van de iPod (daar had ik met het stofverwijderen met een zachte doek al een licht kras is :( :( )

De krassen zijn alleen niet dusdanig irritant (zijn van die hele lichte krasjes) dat het film kijken enzo gehinderd word, maar mischien moet dat nog komen. (en als dat gebeurt gaat ik denk ik ook terug)

Hoe zit dit eigenlijk met die iskin, is dat wel krasvast ??

@MASSER 120:

Ik heb hier een programma genaamd: ipod wizard

Hiermee kun je je iPod uncappen (in iedergavel de andere ipod's op de Video moet ik het nog proberen) en dan gaan ze even hard als hun amerikaase collega's = snoeihard. ik durfde mijn mini niet meer op 60 % te zetten zonder koppijn te krijgen.

Ik zal het zo ff proberen op de Video.

Edit:

even geprobeerd of de volumehack het deed: nee, daar word nog aan gewerkt

Edit2:

Pics toegevoegd

[ Voor 46% gewijzigd door Henning op 04-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voor die volume-cap moet je goPod gebruiken.
En krassen op mijn iSkin ? Dan moet je wel hele gekke dingen doen (mes ofzo)
robvleeuwen schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 11:50:
[...]

en ik vind het clickwheel juist beter werken met mijn iSkin.
Heb ik ook inderdaad.
Zonder iSkin vind ik ’m net een tikje te gevoelig.
Met de iSkin erop is ’ie pre_cies goed.
Had ik ook eerst zo mijn twijfels over namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Ken. op 04-02-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Laatst online: 25-08 13:08
Ik heb op eBay een dock kit gekocht voor de iPod Video. Het is zo'n setje van TFCDeco met dock, audio connectors, usb cable en afstandsbediening van zo'n 59 euro incl verzending.
Ik weet niet of er hier nog iemand is met deze set maar ik krijg een ontzettende (statische?) ruis als ik het volume op de ab niet helemaal open zet.
Ik heb dit zowel op mijn stereoset alswel op een andere stereo en ook op de 2-1 audioboxen van de notebook.

Ik heb nu spijt als haren op mijn hoofd voor mijn Hollandse zuinigheid omdat ik geen originele dock heb gekocht.

Iemand anders die dit herkend?

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, de orignele dock-kit is 99 euro. Zuinigheid wil ik het amper meer noemen, want het verschil is wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Hoedje schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 12:47:
[...]

Die weerstand valt nog wel mee, de iPod zou dat juist zeer goed moeten kunnen. Bass deficiency treedt alleen op bij in-ears en oordopjes (koptelefoons met lage weerstand). Maar goed deze Senheiser is sowieso al wat plat. Heb je GoPod al geprobeerd? Anders zou ik je aanraden om een line-out adapter te kopen en mocht dat nog niet genoeg zijn een koptelefoonversterker aan de line-out... (kijk op http://www.head-fi.org voor een versterker die goed tussen de iPod en de HD280 kan).
Helaas, dat goPod zorgt wel voor een harder geluid, maar geen extra kracht... Dus geen extra bass...
Hoe dan wel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
Verwijderd schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:49:
Sja, de orignele dock-kit is 99 euro. Zuinigheid wil ik het amper meer noemen, want het verschil is wel erg groot.
Inderdaad, je kunt het ook gewoon stom noemen........maar ik hou af en toe wel van een gokje en ik heb toch al heel wat koopjes op eBay gehaald. Dit keer ging het dus mis, daarom post ik het hier ook: KOOP GEEN DOCK OP EBAY VAN TFCDECO, want het zijn prutsers.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.....

[ Voor 5% gewijzigd door BarnOwl op 04-02-2006 23:21 ]

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
masser120 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 16:50:
[...]

Helaas, dat goPod zorgt wel voor een harder geluid, maar geen extra kracht... Dus geen extra bass...
Hoe dan wel??
Hoe staan je EQ settings? Al eens "meer laag" geprobeerd? Ik gebruik ook GoPod icm een Shure E4 en heb nergens last van.......

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
BarnOwl schreef op zondag 05 februari 2006 @ 11:20:
[...]

Hoe staan je EQ settings? Al eens "meer laag" geprobeerd? Ik gebruik ook GoPod icm een Shure E4 en heb nergens last van.......
Ik heb die al lang gebruikt, maar dat maakt niet zoveel verschil... Ook R&B en Rock horen meer bass te geven, maar zoveel merk ik daar niet van, tenzij ik hem aansluit op een versterker. Is er dan echt geen manier om een hoofdtelefoon met 64ohm mooi bas te laten weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een universal dock gekocht om m'n iPod in de auto te kunnen neerzetten aangezien er nog (steeds) geen dock is van Dension voor de iPod Video. Maar als ik de dock aansluit op de Ice-link en de iPod in de dock zet, springt de iPod niet in de 'car' mode en krijg ik dus geen geluid. Bummer. De iPod wordt overigens wel bijgeladen en het schermpje gaat aan, maar de Dension software komt niet op. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Anders breng ik de dock terug, want echt handig vind ik dit ding niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Past de shure e2c op de Agent 18 ? had namelijk zo een 3 pack met van die hoesjes gekocht bij machouse maar daar kon ik mijn shures niet op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 14:51
gaat de ipod gewoon supersnel weer aan?

als ik de play knop 3 sec. ingedrukt houd dan zie ik niks meer op 't scherm. druk op de aanknop dan is hij in een flits weer aan...

hoort dat zo of is hier iets mis? ipod v1.1 staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Hebben jullie ook het probleem dat de waarde van Used: en Free: onderaan in iTunes niet hetzelfde is als op de iPod->Instellingen->Info zelf?

iTunes geeft aan: Used: 14,51 GB en Free: 41,18 GB, terwijl de iPod aangeeft Bechikbaar: 48,2 GB. Ik heb firmware v1.1 en het aantal nummers wat iTunes en de iPod aangeven is wel hetzelfde. Volgens mij was met firmware v1.0 het wel goed. Iig heeft iTunes het bij het rechte eind en de iPod is dus verkeerd.

Iemand een idee? (of is dit al bekend...)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.