Hmm, ik zit met een probleempje en zou graag jullie mening willen hebben hierover
Ik heb dus afgelopen zondag een Invisible Shield gekregen. Was 'k heel blij mee, eindelijk van dat etuitje af. Voor ik hem er op ging doen, wou ik nog één kras op het beeldscherm weghebben, die toch wel behoorlijk stoorde. Mijn moeder raade staalfix aan. Vroeg me al af of dat wel slim was, maar er stond toch echt op dat het ook voor glas was. Ik mn iPod bewerkt, weg kras. Mooi, dacht ik, een paar kleintjes erbij, maar dat vond ik niet zoveel uitmaken, de grote was immers weg

. Daarna heb ik dat Invisible Shield er op gedaan, m.b.v. de handleiding die er op de site staat. Ik heb, zoals hier werd aangeraden, als application solution gewoon water met zeep (Dreft) gebruikt. Eerst het middelste dingetje, ging nog prima. De voorkant was iets moeilijker en de achterkant een regelrecht drama. Gelukkig zit de achterkant nu wel naar mijn tevredenheid.
Ik vond alleen dat de voorkant nog niet helemaal lekker zat. In de hoeken zaten nog wat luchtbelletjes, en hij zat ook niet helemaal recht. Op de site stond dat je hem er ook weer gewoon af kunt halen, dus ik heb dat gedaan en daarna weer erop gedaan. Nu bleef er in het midden een lucht (of zeep)-belletje zitten... Nouja, er stond nergens dat het aantal keer erafhalen gelimiteerd was. Waarom dus niet ? Zo is het eventjes doorgegaan en na een keer of 4 eraf gehaald te hebben begonnen de problemen. Het plastic van het Invisible Shield was aangetast. Hij was helemaal vies geworden en dit kon ik niet, door af te spoelen in water, wegkrijgen.
Niet zo'n groot probleem zou je zeggen, je claimt een nieuwe (of desnoods koop je een nieuwe) en je doet die erop. Echter, mijn iPod zelf is óók aangetast. Hij zit aan de voorkant vól met krasjes die je weliswaar alleen in fel licht ziet, maar ze zitten er. Meer dus dan toen ik hem net had bewerkt met staalfix.
Dus nu zit ik, depressief omdat ik hem altijd netjes behandelde (hij zat áltijd in het etuitje) en er nu alsnog veel krasjes op zitten, met een probleem. Ik zou hem graag vervangen, maar de garantie van Apple geldt denk ik (vrij waarschijnlijk zelfs) niet voor krasjes. Nu zijn het geen krasjes veroorzaakt door onzorgvuldigheid, maar door iets wat hem zou moeten beschermen tegen krasjes (de wereld op zn kop

). Jammere is weer dat dit beschermding van 3rd party is (en dus niet van Apple), hoewel ik nergens op de site van het Shield zie staan dat het gebruiken van het Shield voor eigen risico is en eventuele schade aan de iPod niet vergoed wordt of zoiets.
Dus, nu wil ik graag jullie mening: kom ik in aanmerking voor een nieuwe iPod of heb ik gewoon pech en zal ik het met deze moeten doen (en hopen dat hij zo snel mogelijk kapot gaat

) ?