[iPod] iPod 5G Ervaringen & Discussie Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 7.804 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant leesvoer ;) over geluidsniveaus

Naja.. 130dB zal vast ook wel schromelijk overdreven zijn. Geloof niet dat mijn AKG-doppen dat redden iig. Verder denk ik dat er maar weinig mensen zijn die daar echt naar KUNNEN luisteren :)
/me zal binnenkort eens proberen om met de geluidsmeter te kijken wat de outputlevel van een iPod met en zonder goPod doen.
Verder zijn er diverse "soorten" decibels. dB(A) is voor het menselijk gehoor het enige interessante eigenlijk, omdat je daarmee kunt kijken wat je trommelvliezen te verwerken krijgen... Net zo goed als dat de "elke 3dB is dubbel volume"-uitspraak nonsens is: Elke 3dB extra is een verdubbeling van de geluidsdruk, wat nog niet wil zeggen dat jij het geluid ook 2 keer zo luid waar zult nemen.
Maar goed, binnenkort eens proberen een onderzoekje te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de standaard oordoppen. Ik heb vrij veel last van ruis in me oordoppen. Nu zit ik er die nano wel gewoon garantie, maar vallen de oordoppen hier ook onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:59:
Hoe zit het eigenlijk met de garantie op de standaard oordoppen. Ik heb vrij veel last van ruis in me oordoppen. Nu zit ik er die nano wel gewoon garantie, maar vallen de oordoppen hier ook onder?
ik dacht 3 maanden

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 25-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:16:
Verder zijn er diverse "soorten" decibels. dB(A) is voor het menselijk gehoor het enige interessante eigenlijk, omdat je daarmee kunt kijken wat je trommelvliezen te verwerken krijgen... Net zo goed als dat de "elke 3dB is dubbel volume"-uitspraak nonsens is: Elke 3dB extra is een verdubbeling van de geluidsdruk, wat nog niet wil zeggen dat jij het geluid ook 2 keer zo luid waar zult nemen.
Maar goed, binnenkort eens proberen een onderzoekje te doen :)
Inderdaad, tet is ook eigenlijk niet in het algemeen te zeggen hoeveel db eruit de iPod komt. Het hangt namelijk puur af van de oordopjes/koptelefoon die eraan hangt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPod 5G is kut had ik maar een nano :r

Want dan was hij al klaar met synchroniseren :D :D

/edit: 18:17, en alles (18,5gb) staat erop! Het leek wel een eeuwigheid ;(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil films met ondertiteling op mn ipod zetten, maar dat lukt mij niet, ik weet wel dat dit met AutoGK moet kunnen maar dat lukt mij gewoon niet :S iemand een guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:06:
ik wil films met ondertiteling op mn ipod zetten, maar dat lukt mij niet, ik weet wel dat dit met AutoGK moet kunnen maar dat lukt mij gewoon niet :S iemand een guide?
Tadaa http://www.duken.nl/content/section/4/50/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk is bij deze site hier kan je em gratis verdienen!

*SPAM*

[ Voor 52% gewijzigd door dawuss op 25-01-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0000t Vet!! ik ga het ook proberen.. Niet geschoten is altijd mis huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIET KLIKKEN.

Het is zo'n referrer / piramydespel :{

/edit: Morgen maar eens even mooie oordopjes halen, die standaard oordopjes hebben.. .geen bass.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07-2024
hoe compatible is die nieuwe g5 60 gieg met mijn oude gear? Ik heb hier nog zo'n dockingstation, een oplader, een autolader en een dockingstation met boxen van Altec Lansing.. Kan ik die gewoon blijven gebruiken als ik een nieuwe koop? :)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:39:
kijk is bij deze site hier kan je em gratis verdienen!
Is niet gratis, je moet sowieso wel íets betalen. Bovendien moet je ook nog die 18 mensen zoeken :)

Tis trouwens geen piramidespel ofzo, maar die mensen krijgen gewoon pieken voor alle mensen die zij doorverwijzen naar partners als Dell, Staatsloterij ed.

[ Voor 75% gewijzigd door oli4100 op 25-01-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb vorige maand ongeveer 100 nummers op m'n iPod gezet mbv Anapod.
Naja leuk en aardig allemaal, daar kon je ook 'n afbeelding aan toevoegen, naja ook leuk.

Maar nu vind ik die afbeelding niet leuk meer, dus nummers van m'n iPod afgegooid en uit Anapod verwijderd. Naja vandaag 120 nummers erop gezet (dus 20 nieuwe nummers) waar ik op dezelfde manier als vorige x 'n afbeelding aan heb toegewezen.

Probleempje: Bij die ''oude'' 100 nummers zie ik nog steeds dat oude plaatje terwijl ik bij die 'nieuwe' 20 wel de afbeelding zie die ik ook wil zien. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij alle 120 nummers m'n nieuwe afbeelding zie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet alleen niet pcies wat je me daarmee duidelijk wilt maken:S, ik wil het op mijn ipod met ondertiteling kunnen afspelen, dus moet het er in converteren als het ware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
VirtualDub kan dit icm een plugin. Programma+plugin+manual is wel te vinden met Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 19:11:
[...]

[...]

ik weet alleen niet pcies wat je me daarmee duidelijk wilt maken:S, ik wil het op mijn ipod met ondertiteling kunnen afspelen, dus moet het er in converteren als het ware.
Dan klik je op gedownloade films afspelen, dan kom je uit op: http://www.duken.nl/content/category/4/105/50/ Hier staat er wel wat over in

Oftewel, je gaat het film eerst converten* zodat hij subs heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door OfferedPoet op 25-01-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
HenkyDoodle schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:56:
hoe compatible is die nieuwe g5 60 gieg met mijn oude gear? Ik heb hier nog zo'n dockingstation, een oplader, een autolader en een dockingstation met boxen van Altec Lansing.. Kan ik die gewoon blijven gebruiken als ik een nieuwe koop? :)
sorry dat ik mezelf quote, maar ik moet dit ff weten.. Wil morgen een ipod halen, vandaar. :)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
HenkyDoodle schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:32:
[...]

sorry dat ik mezelf quote, maar ik moet dit ff weten.. Wil morgen een ipod halen, vandaar. :)
Er zit bij de iPod een soort adapter voor de Dock waardoor dit model er ook in past, dus dat is gewoon een kwestie van dat 'vormpje' verwisselen.
Hoe het zit met die andere dingen zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laudit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:06:
Gebruik PSP Video Express! Ffdshow moet je geinstalleerd hebben om er subtitles bij te krijgen. Wanneer PSP Video Express de video convert neemt hij automatisch je subtitle mee mits je het .srt bestand dezelfde naam geeft als het .avi bestand en ze allebei in dezelfde map staan.

Voorbeeld:
Henk.avi
Henk.srt

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker, ik heb mijn iPod geupdate, komt hij niet meer in iTunes. En die handleiding is wel erggggg beknopt. Papierbezuiniging zeker :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
HenkyDoodle schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:32:
[...]

Wat Suspect zegt is i.v.m. de nieuwe universal dock (ing standaard). Dit is heel wat anders. Of de gear compatible is hangt helemaal af van voor welke iPod het oorspronkelijk was...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Hoedje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:44:
[...]

Wat Suspect zegt is i.v.m. de nieuwe universal dock (ing standaard). Dit is heel wat anders. Of de gear compatible is hangt helemaal af van voor welke iPod het oorspronkelijk was...
Dat was voor een nu kaduke ipod 20 gieg 3g.. Denk je dat zal gaan werken? Anders zit ik met die Altec in mijn maag.

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ik denk dat dat niet gaat werken, waarschijnlijk moet je dan gaan voor een 30 gb. Die is dunner dan de 3G 20 gb. De 60 gb is iets dikker. Maar wellicht past het niet. Probleem is alleen dat de 5G ook iets breder is... Je kunt voor de zekerheid het beste even hier kijken.

[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 25-01-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkyDoodle
Hoedje schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 20:55:
Ik denk dat dat niet gaat werken, waarschijnlijk moet je dan gaan voor een 30 gb. Die is dunner dan de 3G 20 gb. De 60 gb is iets dikker. Maar wellicht past het niet. Probleem is alleen dat de 5G ook iets breder is... Je kunt voor de zekerheid het beste even hier kijken.
thanks, zal ik ff doen! :)

HT-addict in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:16:
Interessant leesvoer ;) over geluidsniveaus

Net zo goed als dat de "elke 3dB is dubbel volume"-uitspraak nonsens is: Elke 3dB extra is een verdubbeling van de geluidsdruk, wat nog niet wil zeggen dat jij het geluid ook 2 keer zo luid waar zult nemen.
:)
Bij een toename van 3dB is de geluidsintensiteit 2x zo groot. => 10log(Intensiteit/10^-12)= aantal dB. Geluidsintensiteit is het vermogen per m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Het valt me trouwens op dat het click-geluidje, als je bv aan het scrollen bent, vrij zacht is ten opzichte van mijn iPod mini.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie overigens ook niet de mogelijkheid om het klikgeluidje, net als de 4g, alleen over je koptelefoon te doen. Of zie ik hier wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hij is inderdaad zachter (suspect) en die optie zit er niet meer op (DS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Woehoeoe, mijn shield zit er op. :)
Wat een klote werk.
Helaas zit het scrollwheel-stickertje niet helemaal netjes gecentreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Wat doen de opties 'Compilaties weergeven' en 'Geluid controleren' eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Als je 'geluid controleren' op 'ja' zet, dan kan je in iTunes per nummer andere EQ-settings instellen, en dan wordt de EQ-setting van je iPod overruled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MichielPH schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:10:
Wat doen de opties 'Compilaties weergeven' en 'Geluid controleren' eigenlijk?
Met compilaties kun je verzamelcd's samenstellen. Dus als je in iTunes een Hitzone (o.i.d.) toevoegd, dan krijg je normaal gesproken bij elke artiest zo'n album te zien met één nummer. Nu kun je dat omzeilen door er een compilatie van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Jah geluidscontrole ben ik ook wel benieuwd na. Ik heb m geprobeerd, maar merk niet wat het nou precies doet...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
eXistenZ_NL schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:56:
Jah geluidscontrole ben ik ook wel benieuwd na. Ik heb m geprobeerd, maar merk niet wat het nou precies doet...
Geluidscontrole normalized al je bestanden. Eik doet iTunes dat. Als je dan geluidscontrole aanzet op je iPod dan is het volume van alle bestanden gelijk (in theorie), in praktijk worden zo'n beetje alle nummers zachter...

@Suspect, dat van de eq instellingen i.c.m. geluidscontrole klopt volgens mij niet. De EQ instellingen van iTunes worden namelijk helemaal niet transferred naar je iPod.

en idd, even in de handleiding gekeken:
U kunt in iTunes instellen dat het volume van nummers automatisch wordt aangepast,
zodat alle nummers met hetzelfde volume worden afgespeeld. De volume-instellingen
van iTunes kunt u ook op de iPod gebruiken.

iTunes instellen op het afspelen van nummers met hetzelfde geluidsniveau
1 Mac: open iTunes en kies 'iTunes' > 'Voorkeuren'.
Windows: open iTunes en kies 'Bewerken' > 'Voorkeuren'.
2 Klik op 'Audio' en schakel het aankruisvak 'Geluidscontrole' in.

Op de iPod instellen dat de iTunes-instellingen voor het volume worden
gebruikt
m Kies 'Instellingen' > 'Geluidscontrole'.

Als u de optie 'Geluidscontrole' niet in iTunes hebt ingeschakeld, heeft het activeren
van de optie 'Geluidscontrole' op de iPod geen invloed op het volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Hoedje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 09:05:
[...]

Met compilaties kun je verzamelcd's samenstellen. Dus als je in iTunes een Hitzone (o.i.d.) toevoegd, dan krijg je normaal gesproken bij elke artiest zo'n album te zien met één nummer. Nu kun je dat omzeilen door er een compilatie van te maken.
Betekent dat de artiesten niet in de lijst wordt weergegeven, alleen het album?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, je krijgt dan een "artiest" verzamelingen of compilaties oid.

/me Hoedje heeft zelf geen verzamel CD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Apple schrijft:
U kunt instellen dat de iPod een menuonderdeel 'Compilaties' weergeeft in het menu
'Muziek'. Een compilatie is een album met een verzameling verschillende nummers,
zoals de soundtrack van een film of een album met de grootste hits. U kunt 'Muziek' >
'Compilaties' kiezen om de compilaties te bekijken.
* MichielPH heeft een teringhekel aan al die artiesten met 1 of 2 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Hoedje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:05:
@Suspect, dat van de eq instellingen i.c.m. geluidscontrole klopt volgens mij niet. De EQ instellingen van iTunes worden namelijk helemaal niet transferred naar je iPod.
Hmmm, vreemd.
Geen idee hoe ik bij die nutteloze informatie komt.

Overigens valt het me op dat als je op 1 van de knoppen drukken, dat het piepje soms een beetje krakkemikkig klinkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen die oordopjes kopen, ik had de senheisser mx550 van de apple site besteld. Zwart bij zwart is wel zo mooi, en aangezien ik niet van in-ear hou was de keuze snel gemaakt.
En dit mocht ook nog van Senheisser zijn, maar ow my god wat een bagger oordopjes zijn het, zien der zelf uit als oordoppen van 10 euri, echt bagger.
Dus bespaar je zelf het geld, en kijk niet naar deze oordoppen.

Helaas maar weer de sony ex mdr e71 gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:17:
Even voor de mensen die oordopjes kopen, ik had de senheisser mx550 van de apple site besteld. Zwart bij zwart is wel zo mooi, en aangezien ik niet van in-ear hou was de keuze snel gemaakt.
En dit mocht ook nog van Senheisser zijn, maar ow my god wat een bagger oordopjes zijn het, zien der zelf uit als oordoppen van 10 euri, echt bagger.
Dus bespaar je zelf het geld, en kijk niet naar deze oordoppen.

Helaas maar weer de sony ex mdr e71 gebruiken..
beetje offtopic, mja O-)

Ik had ook de Sennheiser MX550 en de Sony Ex-Mdr E71 (+ Heel wat andere oordopjes :P o.a. sony mdr888 en de shure e3c)

Maar hoelang heb je ze al laten inspelen?

want imo vind ik de MX550 beter klinken dan de sony's.

[ Voor 3% gewijzigd door OfferedPoet op 26-01-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hoedje schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 10:11:
Nee, je krijgt dan een "artiest" verzamelingen of compilaties oid.

/me Hoedje heeft zelf geen verzamel CD's...
Heb het ook eens aangezet, maar als ik naar Muziek > Compilaties ga, is die lijst leeg. Ik heb toch echt verzamelabums.. Of begrijp ik nu het idee verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Misschien dat iTunes een kenmerk veranderd? Ik had ook een lege lijst en toch een aantal Tour of Duty albums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Sinds gister doe ik aan podcasts _o_ maar waarom:
- komen de podcasts tussen de albums in?
- kan je videopodcasts ook openen bij de audiopodcasts terwijl dit niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Arrg... ik heb de iPod pas 3 weken en het scherm zit nu al vol krasjes, terwijl ik hem heel zachthandig gebruikt heb. Voordat ik een beschermhoesje koop, is het een slim idee om het scherm te polijsten of gaat het dan zwaar verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen gelijk maar even mijn screenproctector + iPod doosje bestellen :o
eXistenZ_NL schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 16:21:
Sinds gister doe ik aan podcasts _o_ maar waarom:
- komen de podcasts tussen de albums in?
- kan je videopodcasts ook openen bij de audiopodcasts terwijl dit niet goed werkt?
Ja, videopodcasts staan tussen je muziekalbums.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook mijn vervangende iPod opgehaald vandaag. Hulde aan Apple CS. Geen ruis meer :) iTunes is weer lekker aan het overpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 19:18:
[...]

Ja, videopodcasts staan tussen je muziekalbums.
Duh, maar waarom... Tis gewoon lam...
masser120 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 18:45:
Arrg... ik heb de iPod pas 3 weken en het scherm zit nu al vol krasjes, terwijl ik hem heel zachthandig gebruikt heb. Voordat ik een beschermhoesje koop, is het een slim idee om het scherm te polijsten of gaat het dan zwaar verkeerd?
Met hem. Hoe pakt dit uit?

[ Voor 23% gewijzigd door _eXistenZ_ op 26-01-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hierbij nog een extra ervaring. 2 topics geleden heb ik ooit wel eens geroepen dat door gopod te gebruiken ook de bass beter werd. Dat wil zeggen dat de bass meer aanwezig was en dat er niet zo'n laf bassje op de achtergrond te horen was. Toendertijd waren veel mensen dit met me eens.

Sinds ik 1.1 heb geinstalleerd en hem heb geuncapped heb ik eigenlijk niet meer die goeie bass terug gehad. Ik realiseerde me dit pas vanmiddag met een of ander slecht happy harcore nummertje wat voorbij kwam zeilen.

Ik heb toen wat andere nummers geprobeerd en het klonk echt slechter qua bass. Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? De ultieme test is misschien de oude firmware er nog eens op te zetten maar ik wil liever eerst van jullie horen wat jullie ervaringen hiermee zijn voordat ik dit eens ga proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door LtMarx op 27-01-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
jeej mijn iPod is weer gefixed. Die dude van de mediacentre heeft em geresetted en de firmware geupdate. Volgens hem zou ie het weer moeten doen.
Dat doet ie ook, alleen ik kan er geen muziek meer op zetten of afhalen, er staat een slotje onder in mijn beeld.
En ik kan de iPod niet meer software matig uit laten werpen. Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Reset em nog een keer, zet de firmware er nog een keer opnieuw op? Werkt het op een andere pc wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:18
RoD schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:47:
Reset em nog een keer, zet de firmware er nog een keer opnieuw op? Werkt het op een andere pc wel?
Neej nog niet op een andere pc geprobeerd. En ik heb geen zin om met de instellingen of firmware te gaan kloten. Daarvoor hebben ze apple service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:50:
[...]

Neej nog niet op een andere pc geprobeerd. En ik heb geen zin om met de instellingen of firmware te gaan kloten. Daarvoor hebben ze apple service..
je kloot niet met de firmwire. Je kunt 'm gewoon herstellen met de updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Heb het ook eens aangezet, maar als ik naar Muziek > Compilaties ga, is die lijst leeg. Ik heb toch echt verzamelabums.. Of begrijp ik nu het idee verkeerd ?
Uhm, staan die CDs dan ook aangemerkt als verzamel albums? Dat is het vinkje "compilation". Da's wel nodig natuurlijk :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2022
De menu knop op de remote doet niets.... dat klopt hé ?
Voel me trouwens best wel genaait door Apple... 30 euro voor een stukje plastic met 5 knopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Noxa schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 09:50:
[...]

Dat is gewoon basic hoor. Eventjes je firmware flashen kan iedereen. Of je moet wel heel erg willen dat Apple je handje vasthoudt :X
Vind het trouwens gek dat ze dat doen. Als je er nieuwe firmware op wil kun je em gewoon opsturen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

cailin_coilleach schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 13:44:
[...]

Uhm, staan die CDs dan ook aangemerkt als verzamel albums? Dat is het vinkje "compilation". Da's wel nodig natuurlijk :)
8)7 Dat had 'k niet gedaan nee.. Nu doet-ie het inderdaad wel, alleen echt voordeel zie ik er niet in. Of ik nou naar Albums > _Naam cd_ ga, of Compilaties > _Naam cd_ :)

edit: Ow, wacht, er verandert meer. In de artiestenlijst staan de artiesten waarvan je alleen een nummer hebt die op zo'n verzamelalbum staan, niet meer bij. Wat ik dan alleen niet begrijp, als je van een artiest een nummer hebt die deel uit maakt van zo'n verzameling en ook nog wat andere nummers, je de artiest wel in de lijst hebt staan, maar dat er dan vervolgens alleen het nummer van die verzameling staat.. Dus stel ik heb twee nummers van artiest X: Y en Z. Y behoort tot een verzamling, Z niet. Als ik dan naar Artiesten ga, staat alleen nummer Y daar :?

[ Voor 43% gewijzigd door Scott op 27-01-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:35
Het voordeel is dat al die artiesten op die verzamel CD's niet meer apart onder Artiest > Naam komen te staan. Dat geeft een grote rommel, al die personen met maar een of twee nummers. Persoonlijk vind ik het het _heel_ erg jammer dat die optie nooit beschikbaar is gemaakt voor de 3G iPod...

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 27-01-2006 15:11 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is wel een leuk idee voor de video functie
nu nog meer nederlanders

http://www.poddater.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Ik heb 3 weken geleden een video ipod gekocht, zwart 60 gig. Ik heb zelf een pc, en firmware 1.1 erop gezet. Ik dacht leuk! ff een southpark aflevering (divx) converten (met videora) en kijken maar! Helaas bemerkte ik dat na 20 seconden het beeld stil kwam te staan en na een aantal seconden verder gaat zonder geluid. Dit kon 'verholpen' worden door handmatig ff voor of achteruit te spoelen, maar dit was natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb toen videora ge uninstalled, en opnieuw geinstalleerd, maar ook dit bracht geen oplossing. (ik heb overigens verschillende afleveringen geconvert, maar bij allemaal treed die vervelende pauze op) Vervolgens heb ik apple gebeld, ipod opgehaald en vandaag de nieuwe ontvangen. Ik natuurlijjk blij, en opnieuw de gewraakte aflevering erop gezet als test.... En weer gebeurde hetzelfde. Het beeld bevriest een paar seconden, waarna het verder gaat met afspelen zonder geluid.

Toen dacht ik misschien is het omdat ik van divx naar mpeg4 omzet. Ik een dvd pakken een aflevering rippen met dvd decrypter. En vervolgens omgezet met videora. En ook hier bevriest ie....

Even voor de duidelijkheid: het is dus al de tweede ipod waar hetzelfde probleem bij optreed. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

Alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Het zal dan dus wel niet aan de iPod liggen. Heb je het ook als je de mpeg-4 gewoon op je computer bekijkt ? Als het dan ook zo is, dan ligt het aan het filmpje. Probeer dan eens een andere converter (er staan er een aantal in de topicstart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik het filmpje gewoon op de computer bekijk doet ie het prima. Ik heb het filmpje ook naar iemand anders met een ipod video gestuurd, en daar doet ie het prima.

Dat is idd informatie die ik erbij had moet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:33:
als ik het filmpje gewoon op de computer bekijk doet ie het prima. Ik heb het filmpje ook naar iemand anders met een ipod video gestuurd, en daar doet ie het prima.

Dat is idd informatie die ik erbij had moet posten.
Dus je hebteen filmpje dat het op jouw iPod('s) niet doet, maar op die van een vriend wel ? Da's gek ja, heeft die vriend ook de 60 GB uitvoering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:18:
:'(

Ik heb 3 weken geleden een video ipod gekocht, zwart 60 gig. Ik heb zelf een pc, en firmware 1.1 erop gezet. Ik dacht leuk! ff een southpark aflevering (divx) converten (met videora) en kijken maar! Helaas bemerkte ik dat na 20 seconden het beeld stil kwam te staan en na een aantal seconden verder gaat zonder geluid. Dit kon 'verholpen' worden door handmatig ff voor of achteruit te spoelen, maar dit was natuurlijk niet de bedoeling.
Ik heb toen videora ge uninstalled, en opnieuw geinstalleerd, maar ook dit bracht geen oplossing. (ik heb overigens verschillende afleveringen geconvert, maar bij allemaal treed die vervelende pauze op) Vervolgens heb ik apple gebeld, ipod opgehaald en vandaag de nieuwe ontvangen. Ik natuurlijjk blij, en opnieuw de gewraakte aflevering erop gezet als test.... En weer gebeurde hetzelfde. Het beeld bevriest een paar seconden, waarna het verder gaat met afspelen zonder geluid.

Toen dacht ik misschien is het omdat ik van divx naar mpeg4 omzet. Ik een dvd pakken een aflevering rippen met dvd decrypter. En vervolgens omgezet met videora. En ook hier bevriest ie....

Even voor de duidelijkheid: het is dus al de tweede ipod waar hetzelfde probleem bij optreed. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Of iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

Alvast bedankt
Het antwoord is heel simpel gebruik niet videora. Videora schrijft een "andere tag" aan het einde van het filmpje, daardoor kunnen sommigen decoders, zoals bijv. in de iPod flippen. Videora geeft bij veel mensen problemen, ook bijv. dat het geluid na een tijdje niet meer synchroon loopt. Maar het probleem wat jij noemt (zeker i.c.m. firmware 1.1) is ook zeker bekend.

Je kunt filmpjes ook omzetten met bijv. Nero Recode, dat werkt waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk bedankt. ik heb em inderdaad teruggezet naar 1.0 en dan doet ie het gewoon. Crappy apple, ze beginnen een beetje op valve te lijken met updates die dingen stuk maken ipv fixen.

Ik ben iig eindelijk blij met mijn video ipod! Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:47:
Hartelijk bedankt. ik heb em inderdaad teruggezet naar 1.0 en dan doet ie het gewoon. Crappy apple, ze beginnen een beetje op valve te lijken met updates die dingen stuk maken ipv fixen.

Ik ben iig eindelijk blij met mijn video ipod! Thx!
Dat ben ik met je eens, maar dit probleem is dus alleen op 60 gb iPods en alleen met video's die encode zijn met videora... dus je kunt er omheen door een andere encoder te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.radtech.us/Products/ClearCal.aspx
kwam deze tegen op t internet.....niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Wat ik me door dat comilatiesgebeuren afvroeg:
Is het ook mogelijk dat de artiest waarmee hij sorteert en de artiest die wordt weergeven van elkaar verschillen?

Als je deze 2 nummers hebt:
Di-Rect - Inside your Head
Di-rect ft. wibi - Blind for you
Dat ze onder de lijsten beiden onder Di-rect vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 16:23
Je kan toch ipv bij de artiest, in de naam van het liedje ft. zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 10-09 11:31
Is er een mogelijkheid om iTunes albums aan te laten maken? Ik heb voor 30GB op de computer staan alleen zou ik graag zien dat ik in het linker scherm al mijn albums kan zien. Is er een mogelijkheid om dit door iTunes zelf te laten doen of moet ik dit gaan doen door middel van allemaal afspeel lijsten aan te maken? Dit zou ik ook graag zien bij de artiesten. Dit vond ik bij WMP een plus punt dat hij dat zelf deed alleen kwam het toch weer regelmatig voor dat er dubbele albums in stonden ondanks dat de tags goed waren ingevuld. Hebben jullie hier een oplossing voor want ik kom er zelf niet echt meer uit.

edit:
ik weet dat bij biblotheek kun je de zoekbalk aanzetten en daar staan alle artiesten, albums en genres maar daar doet zich ook meteen het volgende probleem zich voor, om de een of andere vage reden pakt iTunes niet al mijn nummers. Zo is er een album waavan hij 1 nummer wel herkent en de rest niet, ondanks dat dit album toch met het zelfde programma en tegelijkertijd van mijn cd is geript

[ Voor 27% gewijzigd door Dagg op 28-01-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dagg schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:56:
Is er een mogelijkheid om iTunes albums aan te laten maken? Ik heb voor 30GB op de computer staan alleen zou ik graag zien dat ik in het linker scherm al mijn albums kan zien. Is er een mogelijkheid om dit door iTunes zelf te laten doen of moet ik dit gaan doen door middel van allemaal afspeel lijsten aan te maken? Dit zou ik ook graag zien bij de artiesten. Dit vond ik bij WMP een plus punt dat hij dat zelf deed alleen kwam het toch weer regelmatig voor dat er dubbele albums in stonden ondanks dat de tags goed waren ingevuld. Hebben jullie hier een oplossing voor want ik kom er zelf niet echt meer uit.

edit:
ik weet dat bij biblotheek kun je de zoekbalk aanzetten en daar staan alle artiesten, albums en genres maar daar doet zich ook meteen het volgende probleem zich voor, om de een of andere vage reden pakt iTunes niet al mijn nummers. Zo is er een album waavan hij 1 nummer wel herkent en de rest niet, ondanks dat dit album toch met het zelfde programma en tegelijkertijd van mijn cd is geript
1) Je kan met een programmaatje allemaal playlists aan gaan maken, die sleep je dan in het linkerscherm. Maar eigenlijk is niet de bedoeling van iTunes, zo werkt het lastig en omslachtig, daarnaast betwijfel ik of die dan de nummers wel goed pakt.

2) De nummers goed taggen. Zeer waarschijnlijk missen er enkele tags en daardoor pakt die de nummers niet goed. Het zal even een klooie werkje zijn om alles goed te krijgen. Maar dan staat de muziek ook meteen goed op je iPod. Daarnaast kun je dan alle functies van iTunes gebruiken, zoals ratings, smart playlists etc. En nogmaals het is een keer een gedoe, maar daar heb je wel heel lang plezier van.

Je kunt bij bewerken --> voorkeuren het vinkje uitzetten bij genre tonen, dan krijg je een lijst met artiesten en albums (dat is al dichterbij wat je wilt hebben).

De tweede stap is taggen.
iTunes en ook de iPod zijn volledig afhankelijk van de ID3 tags, als deze niet goed zijn. Dan kun je het wel schudden. Je kunt met iTunes deze tags aanpassen, maar dat gaat niet altijd even makkelijk. Een krachtig, gratis, alternatief is MP3 tag tools 1.2.
Je kunt ook tag en rename gebruiken, dat is een betaald programma maar het werkt nog veel beter dan bovenstaand alternatief.

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 10-09 11:31
Ik heb ff lekker zitten kijken of er niks fout was, en dat was ook zo. Het probleem was dat de kb snelheid te hoog was uiteindelijk, 320 kan iTunes niet aan dus (heb er iig niet naar gekeken of dit klopte) en heb de nummer naar 192 gehaald en nu doet hij het wel. Maar goed, probleem opgelost en iig bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Kan iemand met een universal dock de afmetingen posten hier. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan niets vinden over de afmetingen van dat ding. Ik heb een Dension Ice-link kabel in de auto, maar voor de iPod Video was er nog geen cradle, dus ik dacht dat ik misschien van de universal dock een cradle kon maken. Hoe sluit je de USB kabel aan op die dock? Van achter of van opzij?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

zonoskar schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:27:
Kan iemand met een universal dock de afmetingen posten hier. Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar ik kan niets vinden over de afmetingen van dat ding. Ik heb een Dension Ice-link kabel in de auto, maar voor de iPod Video was er nog geen cradle, dus ik dacht dat ik misschien van de universal dock een cradle kon maken. Hoe sluit je de USB kabel aan op die dock? Van achter of van opzij?
Hij is 5,5 cm lang, 8 cm breed en 2 cm hoog. De aansluiting zit aan de achterkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:59:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dit probleem is dus alleen op 60 gb iPods en alleen met video's die encode zijn met videora... dus je kunt er omheen door een andere encoder te gebruiken.
dat klopt niet
ik convert video's uitsluitend met nero recode
en die geven dezelfde problemen op 60gb versie met firmware 1.1

begreep dat het probleem er niet is bij de 30gb versie met firmware 1.1

goed klote dus, want ik wil de remote FM van apple aanschaffen, waar ik 1.1 voor nodig heb :(
hopen dat 1.2 snel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke Probleem ,

Mijn zusje is dolbij met der nieuwe iPod (3 weken ofzo) totdat op een gegeven moment er in 1 uur heel wat erge krassen op het scherm kwamen.
Ik heb het dan over zwaar hinderlijke ik kan me beeldscherm nauwelijks meer lezen krassen.
Hij zat niet in de zak met iets anders maar dit is niet echt normaal meer.

Ik heb al geprobeerd wat weg te krijgen doormiddel van trucs op oudere forums hier op GoT.
Tandpasta anybody? :X

Nou dit helpte niet tot het werd erger.
Kan je hiervoor garantie claimen of is er een andere manier?

Ik kan natuurlijk ook proberen naar een mobiel winkel te gaan of ze heft scherm kunnen fixen met die middeltjes van ze, al vraag ik me af in hoeverre dit werkt.

Als je de iPod onder een bepaalde hoek ziet zie je duidelijk vrij diepe duidelijke krassen.

Anybody got an idea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
Originally posted by tmeader
Well, I have found a solution of sorts it seems. The only caveat is that you will need Quicktime Pro to solve the issue (however, the key here is that you don't have to ENCODE with Quicktime Pro, thus it's much MUCH faster), also the videos will have to have been encoded in MPG4 format with whatever you used (Videora, etc), not H.264.

So, the solution is:

1) Open up the Videora created .mp4 file in Quicktime Pro
2) Select File->Export
3) Select "Movie to MPEG-4" beside "Export:", then click the OPtions button
4) Select "Video" and make sure that the "Video Format" is set to "Pass through"
5) Do the same for "Audio", then hit OK
6) Save the file

Basically what this does is rewrites the MPEG-4 "container" that the video is stored in. It seems that the iPod with the 1.1 firmware has a problem with the container as created by Videora and other programs. By simply rewriting the container, the videos play fine. This process can take up to a minute or two depending on the size of the file, but still MUCH faster than straight-up encoding via Quicktime Pro.

I've tried this so far with 4 files that I was unable to play without the pausing/sound drop-out bug cropping up. Since doing this, all 4 have played totally fine all the way through.

Hope this helps someone else.
Al mijn video files werken nu weer goed op m'n ipod video met versie 1.1 :9~

[ Voor 18% gewijzigd door VirusInside op 28-01-2006 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:18:
Oke Probleem ,

Mijn zusje is dolbij met der nieuwe iPod (3 weken ofzo) totdat op een gegeven moment er in 1 uur heel wat erge krassen op het scherm kwamen.
Ik heb het dan over zwaar hinderlijke ik kan me beeldscherm nauwelijks meer lezen krassen.

Ik heb al geprobeerd wat weg te krijgen doormiddel van trucs op oudere forums hier op GoT.

Ik kan natuurlijk ook proberen naar een mobiel winkel te gaan of ze heft scherm kunnen fixen met die middeltjes van ze, al vraag ik me af in hoeverre dit werkt.

Als je de iPod onder een bepaalde hoek ziet zie je duidelijk vrij diepe duidelijke krassen.

Anybody got an idea?
claimen bij apple over die krassen gaat niet. het is een bekend probleem dat ipods 5g en nanos snel krassen. de het lichte krasjes (die je onder een bepaalde hoek kunt zien), krijg je niet weg. de grovere krassen gaan prima weg met brasso (koperpoets) gebruik een hele zachte poetsdoek en geen katoenen tshirt ofzo.

zodra je hem gepolijst hebt, invisible shield eroverheen plakken en je bent beschermd. dit is denk ik de beste oplossing. ervaringen met invisible shield zijn in dit topic zat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
VirusInside schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:34:
[...]

Al mijn video files werken nu weer goed op m'n ipod video met versie 1.1 :9~
Ik denk dat dit nuttig is voor veel mensen, die gaat naar de startpost :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:18:
Oke Probleem ,

Anybody got an idea?
Ik ga zelf het volgende doen (ik heb ook last van krasjes, maar niet zo veel).

- Koop op internet het zogenaamd 'iPod invisible shield'. Deze kost 13dollar op Trendy Geek. Een betere versie is degene hier, deze sluit je hele iPod af (behalve dan de uitgangen voor geluid en dock) Deze kost echter wel 25dollar. Voor een review van dit laatste product: klik hier

- Koop één of ander pollijstmiddel, speciaal gemaakt voor schermpjes. Zo bestaat er een iCleaner. Neem zoiets als dat.

- Zodra je het pakketje met de iPod invisible shield binnen hebt gekregen, moet je het scherm polijsten. Als je de hele iPod polijst, doe dat niet op het klikwieltje. Je moet het polijstmiddel op elke plaats ongeveer twee minuten uitwrijven.

- Zet dan de iPod invisible shield erop.

- Geniet van je krasvrije iPod!

LET OP: Je kan maar een beperkt aantal keren je iPod polijsten, anders is het hele beschermlaagje van de iPod naar de knoppen!

[ Voor 7% gewijzigd door masser120 op 29-01-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
masser120 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 10:30:
[...]
Koop op internet het zogenaamd 'iPod invisible shield'. Deze kost 13dollar op Trendy Geek. Voor een review van dit product: klik hier
Dat is niet de invisible shield. De "echte" komt met een lifetime replacement guarantee. Ik weet niet of de bovenstaande beter of slechter is. De "echte" is duurder, maar het verzenden is gratis en je hebt dus eerdergenoemde voordelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 29-01-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke , Werken andere polijst middeltjes ook of moet ik echt een product speciaal voor schermpjes nemen?
En hoeveel zal een mobiel winkel vragen voor het polijsten van je aparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben nu de iPod behandeld met Brasso, maar het werkt voor geen meter.
Ik had het goed ingesmeerd en verdeeld. Ook heb ik het flesje geschud voor het insmeren
5 minuten laten intrekken en afgeveegd.
Alle krassen zitten er nog op, een paar kleintjes zie je minder erg maar voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hier nog meer drama, mijn iPod doet het weer niet meer...

@JimBrands: je doet het ook fout :). Je moet een 100 % katoenen doek nemen, of zo'n microvezel doek. Die krassen namelijk niet. Dan neem je een klein beetje brasso. Daarmee maak je zachtjes (!) poetsende bewegingen, door lichte druk uit te oefenen en rondjes te draaien. Dit doe je ongeveer 2 minuten, en gedurende die tijd zet je steeds iets meer druk. Dat laat je een minuutje ofzo intrekken. Daarna poets je het weer uit door met dezelfde doek maar dan natuurlijk een schoon stuk, ook weer zachtjes draaiende bewegingen te maken.

Maar brasso is eigenlijk voor koper gemaakt en niet voor plastic (het werkt dus eigenlijk alleen op de achterkant). Ga gewoon langs een telefoonwinkel en vraag wat ze daar hebben om de display van een mobiele telefoon te fixen, dan kun je daarmee je iPod maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:33:
Hier nog meer drama, mijn iPod doet het weer niet meer...

@JimBrands: je doet het ook fout :). Je moet een 100 % katoenen doek nemen, of zo'n microvezel doek. Die krassen namelijk niet. Dan neem je een klein beetje brasso. Daarmee maak je zachtjes (!) poetsende bewegingen, door lichte druk uit te oefenen en rondjes te draaien. Dit doe je ongeveer 2 minuten, en gedurende die tijd zet je steeds iets meer druk. Dat laat je een minuutje ofzo intrekken. Daarna poets je het weer uit door met dezelfde doek maar dan natuurlijk een schoon stuk, ook weer zachtjes draaiende bewegingen te maken.

Maar brasso is eigenlijk voor koper gemaakt en niet voor plastic (het werkt dus eigenlijk alleen op de achterkant). Ga gewoon langs een telefoonwinkel en vraag wat ze daar hebben om de display van een mobiele telefoon te fixen, dan kun je daarmee je iPod maken...
Overal op internet zeggen toch echt dat het ook op het scherm moet werken.
Maar als ik het minder lang doet is het effect toch alleen nog kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jah, maar als je te lang wacht krijg je het er niet meer vanaf. Maar ik kreeg het idee dat je het erop had gesmeert (lees: verdeelt) en daarna gewoon eraf had gehaald, zonder te poetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat had je helemaal fout, ik heb goed gepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
_/-\o_

Je kan op www.theinvisibleshield.com ook met Paypal betalen.
Om Paypal op te waarderen heb je geen Credit Card nodig!
Je hebt alleen een bankrekening nodig (met geld erop ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:52:
Nee dat had je helemaal fout, ik heb goed gepoetst.
In dat geval excuus, maar dat is ook vervelend. Want dan zal Brasso iig niet je krassenprobleem kunnen oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirusInside
http://www.bestskinsever.com/
Die heb ik ipv theinvisibleshield gekocht en het werkt goed.
9 dollar plus verzendkosten ipv 25 dollar die je voor theinvisibleshield moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
Er zijn meerdere programma's om albumhoezen op te zoeken, zijn er ook programma's om lyrics mee op te laten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Net heb ik ook The Invisible Shield gekregen. Ik heb de installatie guide (videootje) gezien en daar hebben ze het over een Application Solution. Zou die erbij moeten zitten of dien ik dit er nog bij aan te schaffen ? En waar moet ik dan aan denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarnOwl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 13:08
ScottB schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:21:
Net heb ik ook The Invisible Shield gekregen. Ik heb de installatie guide (videootje) gezien en daar hebben ze het over een Application Solution. Zou die erbij moeten zitten of dien ik dit er nog bij aan te schaffen ? En waar moet ik dan aan denken ?
Gewoon een sopje met wat afwasmiddel, dat gebruiken professionele "letteraars" ook. Als je middelen gebruikt met alcohol er in zoals Glassex e.d. tast dat de hechting aan.

Je kunt ook gewoon schoon water gebruiken, maar een beetje zeep erin verlaagd de oppervalktespanning, zodat je shield er beter op straktrekt en je kunt het natte shield nog enige tijd verschuiven tot het naar je zin is.

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
MichielPH schreef op zondag 29 januari 2006 @ 15:24:
Er zijn meerdere programma's om albumhoezen op te zoeken, zijn er ook programma's om lyrics mee op te laten zoeken?
Uit de TS:
iArt is helaas niet gratis, maar kost $10,-. Dit programma biedt ondersteuning voor het zoeken naar album art, per album en zoekt bij Google en Amazon. Het vindt dan ook vrijwel altijd een match. Daarnaast kun je hier ook de lyrics mee zoeken. Ook dit programma werkt volautomatisch.
Volgens mij zijn er geen gratis alternatieven. Nouja, je kunt middels een widget etc. het ook doen, maar dat werkt alleen tijdens het afspelen van de nummers, bij zou dat dan 8 dagen en iets meer dan 12 uur duren. Dat vind ik iets te lang ;) .
ScottB schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:21:
De solution krijg je alleen als je via UPS besteld, het past anders niet echt in de envelop :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:33
Waar kan je snel en goedkoop een invisible shield krijgen voor je iPod? Zijn er Nederlandse distributeurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Vandaag in het bijna-lente-zonnetje viel me op dat, onder een bepaalde hoek, er een enorme oliekleurige vlek op m'n scherm zit.. Middenonder.. Is dit normaal, of moet ik gaan vrezen voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Onder een bepaalde hoek? Dat kan best. Dit soort schermpjes heeft vaak een beperkte kijkhoek voordat het beeld niet meer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:18:
Hmm. Vandaag in het bijna-lente-zonnetje viel me op dat, onder een bepaalde hoek, er een enorme oliekleurige vlek op m'n scherm zit.. Middenonder.. Is dit normaal, of moet ik gaan vrezen voor problemen?
Dat heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Goed dat je dit zegt, heb ik ook namelijk en weet ik dat het niet alleen bij mij is :+

Wat een priegelwerk is dat Invisible Shield zeg. De voorkant gaat nog wel, maar de achterkant is echt irritant. Die hoekjes blijven maar niet goed zitten en zijn moeilijk te plaatsen :| Klopt het trouwens dat niet de héle iPod wordt beschermd, achterop zit bij mij nu in elke hoek een ministukje dat niet wordt beschermd (niet boeiend ofzo, zo klein is het), doordat het nét niet goed aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
RoD schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:20:
Onder een bepaalde hoek? Dat kan best. Dit soort schermpjes heeft vaak een beperkte kijkhoek voordat het beeld niet meer goed is.
Nee dat is weer wat anders.
Neehoor, dat is helemaal normaal. Het is een beetje regenboogachtige/olievlek effect. Ik weet niet waar het doorkomt. Maar het heeft te maken met het plastic wat op/voor het schermpje zit. Deze "feature" bestaat al sinds de allereerste iPod. Maar het is volstrekt normaal.
Hidde schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:09:
Waar kan je snel en goedkoop een invisible shield krijgen voor je iPod? Zijn er Nederlandse distributeurs?
Verzenden is gratis, er zijn (nog) geen nederlandse distributeurs.

Btw, heeft iemand een idee hoe de schermpjes heten die ze in de iPod gebruiken. Het mooie van het schermpje vind ik namelijk dat je het ook kan lezen als de backlight uit is. Terwijl vrijwel geen andere speler dat ook biedt. Degenen met OLED schermpje, Philips en Sony, daar zie je nix op als de backlight uit is, de X5 zie je ook niets. Maar ook bij normale TFT schermen zie je vrijwel niets als de backlight uit is. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Staat op Apple.com: Helder TFT-scherm van 6,35 cm, 320 x 240 pixels

Mja, normaal gesproken geven idd niet zo'n heldere beeld als er geen gebruik wordt gemaakt van backlight.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.