[Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.649 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Source schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:44:
Als je puur naar de Conroe Architectuur gaat kijken, dan vindt ik het niet denderend. Haal daar het grote cache uit, en haal het 65nm voordeel weg dan blijft er ook niet meer veel van over, denk je wel?
Prefetching, memory disambiguation en op fusing in ieder geval.
Als het inderdaad niks is, dan zou AMD het met 65 nm natuurlijk makkelijk moeten kunnen bijbenen.
Gaat dit om winst of puur om marktaandeel?
Direct of indirect zal het altijd om winst gaan lijkt me. Het zal een lange termijn plan zijn.

Maar waarom is AMD nou eigenlijk zo laat met 65 nm productie?

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-08-2006 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

strandbal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:17:
[afbeelding]

Meerdere software lijkt dit te bevestigen, en ik krijg het ook met geen mogelijkheid aan de praat met welke AMD driver dan ook. Deze Sempron ondersteunt GEEN Cool 'n Quiet... :(
Toch gek, die Manila is F2 en AMD is (i.t.t. Intel) niet zo flauw om alles uit te schakelen bij de budgetmodellen.

Volgens de specs zou het moeten werken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 15:07
Iemand die hier antwoord op weet:
Intel Yonah Performance Preview - Part I: The Exclusive First Look at Yonah
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2627

Intel Core Duo (Yonah) Performance Preview - Part II
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2648

Hieruit blijkt dat Yonah (Core Duo) op ongeveer hetzelfde niveau presteert tov Athlon 64 X2 waarbij de AMD het overall wint.
continue to see that the Core Duo can offer, clock for clock, overall performance identical to that of AMD's Athlon 64 X2 - without the use of an on-die memory controller. The only remaining exception at this point appears to be 3D games, where the Athlon 64 X2 continues to do quite well, most likely due to its on-die memory controller.
Mobile CPU Wars: Core 2 Duo vs. Core Duo
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2808

Daaruit blijkt dat het verschil tussen de 10 en de 15% is tussen de Core Duo (Yonah) en de Core II Duo (Merom). Ok, geloof ik graag. Maar dit zou dus betekenen als de Athlon 64 iets sneller is dan Yohan, dat de Merom ongeveer 6 tot 12% sneller zou moeten zijn, niet?

Nu vraag ik mij af, waarom is de desktop versie, Conroe, dan clock vs clock zoveel 20 tot 30%sneller vs AMD X2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 9449 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:25:
Toch gek, die Manila is F2 en AMD is (i.t.t. Intel) niet zo flauw om alles uit te schakelen bij de budgetmodellen.

Volgens de specs zou het moeten werken dus...
Volgens deze site is CnQ op het laagste model uitgeschakeld. Andere sites spreken dit weer tegen. Het maakt het er niet duidelijker op in ieder geval. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 17:47

Apoca

Array Technology Industry

Vandaag mijn X2 4600 nog mooi binnen gekregen, kan ik der weer ff vooruit. Beetje jammer om de gehele 939 setup weg te doen en dan allemaal nieuwe shit te halen, dan maar een andere cpu. Is goedkoper dan geheel nieuw.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
The Source schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:05:
Nu vraag ik mij af, waarom is de desktop versie, Conroe, dan clock vs clock zoveel 20 tot 30%sneller vs AMD X2 ?
De FSB van Merom is (nu) 667 mhz terwijl Conroe een FSB van 800 mhz heeft. Dat kan een deel verklaren.
Ook is het volgens mij tot 20%, niet 20 tot 30% sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-08-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar 4x4 en of we hiervoor willekeurige X2's kunnen gebruiken.

Dit zou toch wel een enorme stunt zijn. Alleen moet AMD dan wel zorgen dat het voor mensen die een server nodig hebben geen optie is om i.p.v. Opteron voor 4x4 te gaan i.c.m. X2.

Anders snijden ze zichzelf wel erg in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 13:23
The Source schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:05:
Iemand die hier antwoord op weet:
Intel Yonah Performance Preview - Part I: The Exclusive First Look at Yonah
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2627

Intel Core Duo (Yonah) Performance Preview - Part II
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2648

Hieruit blijkt dat Yonah (Core Duo) op ongeveer hetzelfde niveau presteert tov Athlon 64 X2 waarbij de AMD het overall wint.

[...]

Mobile CPU Wars: Core 2 Duo vs. Core Duo
http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2808

Daaruit blijkt dat het verschil tussen de 10 en de 15% is tussen de Core Duo (Yonah) en de Core II Duo (Merom). Ok, geloof ik graag. Maar dit zou dus betekenen als de Athlon 64 iets sneller is dan Yohan, dat de Merom ongeveer 6 tot 12% sneller zou moeten zijn, niet?

Idd. Ik zag die revieuw gister ook. Het lijkt haast wel zo te zijn dat intel wat dingen heeft aangepast. Of het laptop geheugen nekt de peformance van de Core 2 Duo. Je zag namelijk dat de C2D wel erg goed opschaald met geheugen snelheden die toenamen. Bij AM2 was dit wel meer maar toch...

Maar Intel zijn sterkte van de C2D zit em in de mogelijkheden om informatie in de cache te laden. De giga bandbrete naar de cache toe. En de Prefetchers + de SSE units.

De intel heeft 3 prefetchers waar AMD er 1 heeft. ( Intel heeft er eigenlijk 5. twee voor instructies 1 voor data en 2 voor de cache als ik me niet vergis, AMD heeft er een die zowel instructies of data doet )

De SSE units van Intel zijn 2x128 Bit TOV 2x64 Bit van AMD. Dus ook hier is de Intel veel sterker. En de Cache is een verhaald appart.

Dus tot de K8L zal AMD langzamer zijn dan intel. Maar ik blijf bij AMD tot de K8L er is. Want Intel is imo niet zo'n netjes bedrijf en daar houd ik niet van.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:25:
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar 4x4 en of we hiervoor willekeurige X2's kunnen gebruiken.

Dit zou toch wel een enorme stunt zijn. Alleen moet AMD dan wel zorgen dat het voor mensen die een server nodig hebben geen optie is om i.p.v. Opteron voor 4x4 te gaan i.c.m. X2.

Anders snijden ze zichzelf wel erg in de vingers.
4x4 is voorlopig meer een marketing stunt dan een concreet platform. Het is op het allerlaatste moment snel verzonnen, getest op haalbaarheid en aangekondigd. Ik durf te wedden dat de live demo laatste gewoon een Opteron systeem was.

Ik heb gehoord dat 4x4 geintroduceert zal worden tegelijkertijd met de launch van de Opteron 1xxx cpu op AM2. Aangezien de Opteron 1xx serie in mijn ogen altijd een redelijk nuteloos product is geweest is zal naar ik vermoed dit het nieuwe 4x4 platform worden. Opteron 1xx heeft in het verleden hetzelfde meegemaakt als de FX, het begon op socket 940 en is daarna naar socket 939 (unbuf dimms) verhuisd. Daar de Opteron 1xx in het verleden naast de FX cpu een beetje erbij hing, afgezien van de tijd dat het een prijsvoordeel had en populair was bij powerusers denk, is het nu de cpu bij uitstek om er het 4x4 platform van te maken. Dus om je vraag te beantwoorden denk ik dat het enkel een bepaalde high-end cpu range zal betreffen.

4x4 is in mijn orgen hetzelfde als de FX en als de Intel Extreme edition. Het zal een zal iets voor de echte nerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Source schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:50:
[...]

4x4 is voorlopig meer een marketing stunt dan een concreet platform. Het is op het allerlaatste moment snel verzonnen, getest op haalbaarheid en aangekondigd. Ik durf te wedden dat de live demo laatste gewoon een Opteron systeem was.

Ik heb gehoord dat 4x4 geintroduceert zal worden tegelijkertijd met de launch van de Opteron 1xxx cpu op AM2. Aangezien de Opteron 1xx serie in mijn ogen altijd een redelijk nuteloos product is geweest is zal naar ik vermoed dit het nieuwe 4x4 platform worden. Opteron 1xx heeft in het verleden hetzelfde meegemaakt als de FX, het begon op socket 940 en is daarna naar socket 939 (unbuf dimms) verhuisd. Daar de Opteron 1xx in het verleden naast de FX cpu een beetje erbij hing, afgezien van de tijd dat het een prijsvoordeel had en populair was bij powerusers denk, is het nu de cpu bij uitstek om er het 4x4 platform van te maken. Dus om je vraag te beantwoorden denk ik dat het enkel een bepaalde high-end cpu range zal betreffen.

4x4 is in mijn orgen hetzelfde als de FX en als de Intel Extreme edition. Het zal een zal iets voor de echte nerd worden.
Dat is wel jammer. Echter heb je 2 HT lanes nodig en volgens mij hebben A64 cpu's die niet. Alleen de Opterons. 4x4 was interessant geweest als je daar voor 600 euro 2 cpu's op kon prikken. En dan dus voor niet al te veel geld quad core kon hebben. Moederborden zullen wel tegen de 300 aan zitten. Maar dan is het nog te doen.

Als er alleen maar cpu's van 600+ euro per stuk op kunnen is het al niet echt interessant meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Astennu schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:42:
[...]
Dus tot de K8L zal AMD langzamer zijn dan intel. Maar ik blijf bij AMD tot de K8L er is. Want Intel is imo niet zo'n netjes bedrijf en daar houd ik niet van.
snap de ophef niet zo die jij maakt over intel, wil geen flamewar starten maar ik zag je ook al er zo over uitvallen in het ati topic.
Uiteindelijk moet je toch gewoon doen wat jou portomonee het minste schaad.
Intel zijn nou eenmaal geen sinterklazen tegenover AMD (logisch toch? het is hun grote vijand, zo werkt dat nou 1maal in het bedrijfsleven), maar dat kan AMD net zo goed doen, alleen kwa instructiesets loopt intel nou 1maal wat voor, dat heeft ook met software ontwikkelaars te maken (die willen graag op sse bouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123571

duncanvdlinden schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
[...]

snap de ophef niet zo die jij maakt over intel, wil geen flamewar starten maar ik zag je ook al er zo over uitvallen in het ati topic.
Intel zijn nou eenmaal geen sinterklazen tegenover AMD (logisch toch? het is hun grote vijand, zo werkt dat nou 1maal in het bedrijfsleven), maar dat kan AMD net zo goed doen, alleen kwa instructiesets loopt intel nou 1maal wat voor, dat heeft ook met software ontwikkelaars te maken (die willen graag op sse bouwen).
Ik heb zelf ook altijd het liefste AMD, maar dit keer ben toch voor de E6600 :9 gegaan, je moet gewoon kijken naar prestaties en dit keer wint Intel (vrij) ruim.
Opzich heb ik het ook niet zo op Intel, omdat het vroeger zo was dat op het moment dat je Intel zei tegen een verkoper je bij wijze van spreken al 100eu armer was.
Met de introductie van de "Core" serie, zijn ze in vele opzichten vooruit gegaan.

Mja das mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, fanboys heb je en hou je :) Moeten ze helemaal zelf weten :+

En nu weer ontopic verder over de AMD CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
duncanvdlinden schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 12:19:
[...]

Ik zou zeggen zoek de redenen maar eens op die ik in het ATi topic ook gegeven heb. Ik doe dat niet zo maar omdat ik fan boy ben of zo. Zit wel iets meer logica achter.

Ik ben trouwens benieuwd naar het stroom verbruik van de 0.065u cpu's. AMD kan met de huidige 0.09u al snelle en zeer zuinige cpu's maken.

Ik denk ook dat het tijd wordt dat ze C&Q aanpassen. Want di schakeld volgens mij terrug naar 0.9v en het laagste dat mogelijk is is 0.08v. Ik heb zelf op me laptop via clockgen een 0.08v profile gemaakt. Maar ik zou nog wel lager willen. En ik gok dat de nieuwe 0.065u daar geen probleem mee zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 14:29

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Anoniem: 125106 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 10:37:
Nu we het toch hebben over "oude cpu erafhalen, nieuwe er in prikken", hoe gaat dat eigenlijk juist in zijn werk?
Ik heb momenteel een venice met een Zalman 7000-AlCu.
Moet ik die er gewoon uithalen, en dan de koeler en cpu proper maken met alcohol, en dan gewoon de nieuwe cpu inklikken, en opnieuwe koelpasta tussen de beide doen?
Ik neem aan dat de Zalman 7000-AlCu geschikt is voor een X2 DualCore?
Zoals ik een pagina of wat terug schreef: Mijn 7000AlCu was op 7V ruim voldoende voor de Venice 3000+, maar moet voluit blazen om mn nieuwe 4600+ onder de 60C te houden. Ik denk dat je er niet verkeerd aan doet om te kijken naar een nieuwe koeler. Mijn oog is (net als dat van velen) gevallen op de Arctic Freezer 64 Pro.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_fool schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

Zoals ik een pagina of wat terug schreef: Mijn 7000AlCu was op 7V ruim voldoende voor de Venice 3000+, maar moet voluit blazen om mn nieuwe 4600+ onder de 60C te houden. Ik denk dat je er niet verkeerd aan doet om te kijken naar een nieuwe koeler. Mijn oog is (net als dat van velen) gevallen op de Arctic Freezer 64 Pro.
Goede Keuze heb em ook ( Evenals de Zalman 9500 ) zij is net zo goed als de zalman 9500 zelfs iets beter. Is VEEEEEL stiller en is de helft van de prijs :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Voor de mensen met een dual moederbord voor de Opterons.
Welke Opteron hebben jullie en waarom ?
De 240 is redelijkbetaalbaar. Loont het de moeite om een 248 te kopen ? Scheelt die kloksnelheid veel in performance? Dus van 1,6 naar 2 Ghz

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kain_niaK schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:14:
Voor de mensen met een dual moederbord voor de Opterons.
Welke Opteron hebben jullie en waarom ?
De 240 is redelijkbetaalbaar. Loont het de moeite om een 248 te kopen ? Scheelt die kloksnelheid veel in performance? Dus van 1,6 naar 2 Ghz
Ik zou minmaal toch een 2ghz 246 nemen, de 248's zijn 2,2ghz, anders is je single thread snelheid ook zo laag.

Koop je nu nog een dual opteron? Is het niet slimmer om een dualcore te kopen? Of wil je naar quad of heb je pci-x nodig?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zou ook eerder naar een dual core opteron gaan. Ik weet niet of die veel duurder dan dan singel core. Maar bij desktops is het zekers de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:24:
Ik zou ook eerder naar een dual core opteron gaan. Ik weet niet of die veel duurder dan dan singel core. Maar bij desktops is het zekers de moeite waard.
Je bedoeld dat een dualcore socket 939 opteron wat beter is dan een dualcore socket 939 athlon x2?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gladiool schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:30:
[...]

Je bedoeld dat een dualcore socket 939 opteron wat beter is dan een dualcore socket 939 athlon x2?
Neeh neeh.

Hij owu toch een cpu hebben voor S940 ? Ik weet niet hoe het daar met de prijzen zit. Maar een 2x een singel core S939 is na genoeg even duur als een Dual core S939.

Mischien zijn die verschillen bij S940 meer. Dus bv singel core = 100 euro dual core cpu 300.

Bij S939 is dat ongeveer 100 euro voor SC en 200 voor DC. Ik noem maar iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ah zo. Als hij al een socket 940 mobo heeft dan moet ie inderdaad een 940 hebben :)

Alleen 1 opteron 248 is 216 euro(dus 2 432 euro), terwijl een 275 650 euro is...

Ik zit ook al een tijdje te azen op 2 275's om m'n 248's te vervangen, maar die prijs vind ik toch nog wat evil. Ik wil eigenlijk geen lagere dualcore omdat ik anders te veel singlethreaded performance inlever..

[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 04-08-2006 16:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gladiool schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:23:
Ah zo. Als hij al een socket 940 mobo heeft dan moet ie inderdaad een 940 hebben :)

Alleen 1 opteron 248 is 216 euro(dus 2 432 euro), terwijl een 275 650 euro is...

Ik zit ook al een tijdje te azen op 2 275's om m'n 248's te vervangen, maar die prijs vind ik toch nog wat evil. Ik wil eigenlijk geen lagere dualcore omdat ik anders te veel singlethreaded performance inlever..
True. En als je een server hebt ga je niet overclocken :D want ze kunnen makkelijk sneller.

Maar vind 650 euro duur voor een 2.2 GHz cpu. Mja het is een 2xx daar zal het wel aan liggen. Maar de prijs verschillen van A64 singel naar dual core zijn gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:22:
[...]

True. En als je een server hebt ga je niet overclocken :D want ze kunnen makkelijk sneller.

Maar vind 650 euro duur voor een 2.2 GHz cpu. Mja het is een 2xx daar zal het wel aan liggen. Maar de prijs verschillen van A64 singel naar dual core zijn gunstiger.
Tja wat is duur. Ik gebruik ze semi proffesioneel, voor cad/3d is het eigenlijk niet zo veel, maar voor mij nog wel :).

Daarom, als je nu een nieuwe machine gaan kopen, zijn er eigenlijk nog maar 2 redenen om een dual socket bord te kopen, je wilt quad, of je hebt pci-x nodig. Ik wil quad, maar m'n bankrekening nog niet....

Anders is een dualcore proc een stuk goedkoper, geen REG geheugen, geen duur mobo, geen dure procs.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
gladiool schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:37:
[...]

Tja wat is duur. Ik gebruik ze semi proffesioneel, voor cad/3d is het eigenlijk niet zo veel, maar voor mij nog wel :).

Daarom, als je nu een nieuwe machine gaan kopen, zijn er eigenlijk nog maar 2 redenen om een dual socket bord te kopen, je wilt quad, of je hebt pci-x nodig. Ik wil quad, maar m'n bankrekening nog niet....

Anders is een dualcore proc een stuk goedkoper, geen REG geheugen, geen duur mobo, geen dure procs.
Dus 4x4 is straks iets voor jou. Maar goed. Mischien gaan die prijzen ook nog wel iets omlaag. Ik heb gehoord dat de socket F al een prijs daling gaat krijgen en die is nog niet eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 08:14

BOUBOU

668:The Neighbour of the Beast

Die 17 dollar prijsverlaging is nou niet echt iets om voor warm te lopen :)
nieuws: AMD verlaagt prijs van nog uit te komen Socket F-Opterons

Of bedoel je een andere prijsverlaging?

[ Voor 9% gewijzigd door BOUBOU op 04-08-2006 21:03 ]

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
_fool schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:54:
[...]

Ik heb zojuist mijn nieuwe 4600+ X2 s939 Manchester gehaald. Koeling is een ZalmanCNPS7000B-Cu. Wanneer ik 2 instanties van Prime95 draai, 1 op elke core, dan zit mijn temperatuur rond de 55-56°C (ik veronderstel dat die wel nog een tweetal graden kan dalen, hij zit er pas op met een vers laagje Artic SIlver) met de Zalman op 12V.

Idle met CnQ haalt hij mooi 33°C met de Zalman op 7V.

Iemand die ervaring heeft met de stock-koeler? Ik kan hem even niet installeren, hiervoor zou ik mijn mobo moeten losmaken en heb daar momenteel geen tijd voor (examens). Koelt die beter en stiller? Of ben ik al genoodzaakt van weer een nieuwe koeling te gaan halen?

edit:
Moederbord is een MSI K8N Neo2 Bios 1.C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

needless to say schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

Ik heb zojuist mijn nieuwe 4600+ X2 s939 Manchester gehaald. Koeling is een ZalmanCNPS7000B-Cu. Wanneer ik 2 instanties van Prime95 draai, 1 op elke core, dan zit mijn temperatuur rond de 55-56°C (ik veronderstel dat die wel nog een tweetal graden kan dalen, hij zit er pas op met een vers laagje Artic SIlver) met de Zalman op 12V.

Iemand die ervaring heeft met de stock-koeler? Ik kan hem even niet installeren, hiervoor zou ik mijn mobo moeten losmaken en heb daar momenteel geen tijd voor (examens). Koelt die beter en stiller? Of ben ik al genoodzaakt van weer een nieuwe koeling te gaan halen?

edit:
Ik vind 55 graden wel veel, voor die koeler op dat voltage?
Mijn 7000-AlCu draait op laagste voltage, op mijn redelijk overclockte venice (3000+ @ 2430mhz) en ik kom amper boven de 40 graden uit (stressed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
ik heb nu net Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x besteld en ik vroeg me af of je het verschil zou merken tussen pc5300 667mhz en pc6400 800mhz met een am2 amd 4200+ x2 ?
zit hier veel verschil tussen qua performance? als je het bijna niet merkt dan hou ik het gewoon zo maar anders bestel ik mischien 800mhz ram

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me eerlijk gezegd niet. Je hebt het met 667 MHz al over een bandbreedte van 10,6 GB/s (terwijl s939 nog 6,4 had). Bovendien wordt altijd van AMD gezegd dat ze meer hebben aan een lage latency dan aan een hoge bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
BOUBOU schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:02:
Die 17 dollar prijsverlaging is nou niet echt iets om voor warm te lopen :)
nieuws: AMD verlaagt prijs van nog uit te komen Socket F-Opterons

Of bedoel je een andere prijsverlaging?
Die stelt inderdaad niet zo heel veel voor, maar om de zoveel tijd krijgen ook de opterons een "dropje"

In tegenstelling tot het MP platform wat op een gegeven moment door z'n bandbreedte-gebrek zwaar begon achter te lopen, heb ik het idee dat veel mensen nog erg tevreden zijn met hun opteron systeem, en niet zo nodig hoeven te upgraden. Des te jammer is het dat de 290 vast de laatste socket 940 proc zal zijn, en dat er dus ook geen quad cores voor komen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 13:43:
Ik denk ook dat het tijd wordt dat ze C&Q aanpassen. Want di schakeld volgens mij terrug naar 0.9v en het laagste dat mogelijk is is 0.08v. Ik heb zelf op me laptop via clockgen een 0.08v profile gemaakt. Maar ik zou nog wel lager willen. En ik gok dat de nieuwe 0.065u daar geen probleem mee zullen hebben.
0,08 V? Waarom geloof ik daar niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:23:
Interdaad. Trannies hebben toch mindstens 0,7 volt nodig om te overleven.

Het zal dus wel 0,8 V zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
OlafvdSpek schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 01:23:
[...]

Oops een komma foutje. Moet idd 0.8v zijn.
Anoniem: 125106 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

Mijn 7000-AlCu draait op laagste voltage, op mijn redelijk overclockte venice (3000+ @ 2430mhz) en ik kom amper boven de 40 graden uit (stressed).
We hebben het hier wel over een Dual core op 2.4 Ghz VS een Singel core op 2.4 GHz. Die Zalman coolers zijn gewoon oud aan het worden. Een Artic Freezer 64 Pro coolt em makkelijk naar 45c met 7v fan speed en bijde cores stressed. En dan is i veel stiller dan die zalman cooler. Want die Artics zijn echt gemaakt om stil te zijn.

Ik zou het echt een keer proberen dingen kosten niets en presteren echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 20:44
Ik zit er ook aan te denken om die Artic Freezer 64 Pro te nemen. Maar heb dan een paar vragen:

1. Ik heb de Asus A8N32-SLI Deluxe, en krijg binnenkort 2x1GB Corsair XMS XPERT 3200, dat is dus met die display en leds. Als ik dan de artic freezer op me cpu doet, raak ik dan een memory slot kwijt?

2. Ik heb geprobeer mijn 4400+ over te clocken naar 2.6 GHz, met speedfan heb ik de temperaturen bijgehouden. CPU -> 53-54, Core ging richting 68 graden, en toen was ik maar gestopt met primen (na zo'n 10-15 mins). Geldt de MaxTCase voor de core, of voor de CPU? Op 2.4 GHz, bleef de core rond 54 graden hangen en de CPU rond de 51 graden.

3. Heeft er iemand ervaringen met de Zalman 9500 EN de artic freezer? Zo ja, wat zijn de verschillen, qua performance. Van de zalman weet ik dat je geen memory slot voor moet opofferen (ivm met display op me ram).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dinh schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:13:
Ik zit er ook aan te denken om die Artic Freezer 64 Pro te nemen. Maar heb dan een paar vragen:

1. Ik heb de Asus A8N32-SLI Deluxe, en krijg binnenkort 2x1GB Corsair XMS XPERT 3200, dat is dus met die display en leds. Als ik dan de artic freezer op me cpu doet, raak ik dan een memory slot kwijt?
Nee, geheugenbankjes passen er gewoon onder.

2. Ik heb geprobeer mijn 4400+ over te clocken naar 2.6 GHz, met speedfan heb ik de temperaturen bijgehouden. CPU -> 53-54, Core ging richting 68 graden, en toen was ik maar gestopt met primen (na zo'n 10-15 mins). Geldt de MaxTCase voor de core, of voor de CPU? Op 2.4 GHz, bleef de core rond 54 graden hangen en de CPU rond de 51 graden.
MaxTCase kijkt naar de processor, niet de core dus. Vertrouw alleen niet op MaxTCase, kijk gewoon ff op de AMD site wat hij hebben kan.
3. Heeft er iemand ervaringen met de Zalman 9500 EN de artic freezer? Zo ja, wat zijn de verschillen, qua performance. Van de zalman weet ik dat je geen memory slot voor moet opofferen (ivm met display op me ram).
Ik heb geen ervaring met beide, maar de Freezer schijnt de boel toch zeker wel een aantal graden lager te houden.

Display op je ram? Een heatspreader? Met gewoon RAM hoef je iig géén bankje op te offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
needless to say schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:25:
[...]

edit:
Ok, ik kon het niet houden. Vanmorgen dan toch zelf de stock-cooler geïnstalleerd. Direct ook gezien dat ik bij de installatie van de Zalman mijn backplate omgekeerd gemonteerd had. Ik weet niet of dit een invloed heeft op de koelprestaties, in elke geval was hij losser dan hij had moeten zijn. (de moeren waren in de mountingholes geraakt ipv tegen de backplate)

@Load koelt de stock-koeler een klein beetje beter als de Zalman, 1 à 2 graden verschil. Hij is wel stiller. Daarentegen is mijn case temp wel gevoelig hoger (40°C ipv 33°C met de Zalman).

@Idle met CnQ haalt de processor 35-40°C, wat hoger is dan de Zalman (33°C). Ook hier is de case-temperatuur hoger: 35-36°C tov <=30°C met de Zalman. Ook is hij idle een tikkeltje luider als de Zalman.

Tjah, ik ben dus niet echt super overtuigd va die stock-koeler. Blijkbaar deed mijn Zalman het nog zo slecht niet. Ik vraag mij nu af of die Zalman beter zou koelen als ik nu die backplate beter zou installeren. Maar nu ga ik de boel wel niet meer ombouwen, het heeft mij al genoeg tijd gekost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 14:51

V3g3ta

Fueled by Games!

De stock cooler is niet slecht..

Maar je temps zijn wel hoog.. Ik heb mijn 4800+ op 2580mhz geclocked nu en haal een mooie 32 graden met een Scythe Katana CU.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de Zalman 9500 en de Artic Freezer 64 Pro. De Freezer is 2c cooler dan de Zalman en maakt de helft van de herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 20:44
@The_Zeroorez
1. Met display, bedoelde ik ook echt display :) (zie hieronder). En uiteraard een heatspreader...
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/0000011800113986.jpg

2. Ik vertrouw ook niet alleen op MaxTCase. Ik vroeg het alleen af. En de temperaturen die jullie hier noemen, zijn ook allemaal van de CPU, en niet van de core?

3. Dat dacht ik ook al, dat de koeler een stuk stiller is, had ik begrepen, en dat zal ik toch heel fijn vinden. Maar heb het niet direct nodig, ben namelijk mijn kast (thermaltake tsunami silver) een beetje aan het modden.

---------------------------------

De stock koeler doet het zeker niet slecht. Idle: 32-33 graden. Stress: 44-45 graden (niet overclocked). Vraag me af, als je nou die fan verwisseld met een 80mm fan van artic cooling. Zal dat qua performance wat schelen? Ik denk dat qua geluid wel water beter zal zijn. Eigenlijk wel jammer van de freezer 64 pro, dat ik dan een ram slot moet missen. Op zich kan ik dan gewoon een andere slot gaan gebruiken (Bank 2 & bank 4). Maakt dat eigenlijk nog wat uit, in welke bank je je geheugen doet? (Uiteraard nog steeds in dual channel).
Wat betreft die zalman 9500, die laat ik dan wel liggen, dan maar ff doorsparen en voor de Bigwater 745 gaan.

Kan niet wachten tot me nieuwe RAM (die bovenstaande foto dus, maar dan 2x 1 gig), dan maar eens proberen de 2.6 te halen, met de airco aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 07-04 23:30
Oke,

Ik ben de weg even kwijt.

Ik moet een nieuw mobo kopen (w.s. de Abit KN9 Ultra :) )

Echter moet hier dus ook een "nieuwe" AM2 cpu bij.

Ik kan kiezen:

AMD Athlon™ 64 X2 3800+
Bulk , OPGA, "Brisbane"2000 MHz2000 MHz2x 128 KB 2x 512 KB € 149,-

AMD Athlon™ 64 X2 3800+
Boxed, OPGA, "Windsor"2000 MHz2000 MHz2x 128 KB 2x 512 KB € 159,-

De brisbane is toch de beter overclockende?
Ik kom er igg ff niet uit op de alternate.nl site, want bij beide staat 1.3Volt

Ik denk, ik meld het maar even, want als die brisbane beter overclockt is het best een leuke deal :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 06-08-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
De Windsor is een 1MB chip waarvan de helft van het cache uitgeschakelt is, de Brisbane is een "echte" 512kb chip (= kleinere core). Ik denk dat het weinig uitmaakt voor het overklokken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Met wat potloden zou misschien die extra cache aan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Kan niet, en heel waarschijnlijk is die cache toch defect (AMD schakelt het defecte cache van de 1MB chips uit en verkoopt ze als 512kb chips).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 07-04 23:30
TheZeroorez schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:21:
Met wat potloden zou misschien die extra cache aan kunnen?
Dat kon vroeger op de Thorton :) (heb hier nog een Thorton 2400+ @ Barton xxxx+ draaien :) )

Maar met de IHS op een A64 zal dat moeilijk gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die IHS is vrij gemakkelijk weg te slopenhalen, en ook het re-attachen gaat prima :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Toch maar opletten dat je de core niet sloopt :p Maar volgens mij kan het echt niet, AMD schakelt het cache uit in de core zelf en niet via enkele bridges.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:35
zijn er hier ook nog mensen die bij amd blijven nu de conroe er is?
zo ja, wat is jou reden hiervoor?

betere omschrijving, zijn er nu ook mensen die overstappen op socket am2, ondanks dat ze weten dat de conroe veel sneller is?

[ Voor 32% gewijzigd door __xeno__ op 06-08-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
__xeno__ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:09:
Ja.
M'n 3700+ is pas enkele maanden oud en nog goed genoeg.
(ben 3 weken op vakantie geweest :P)
Dat neemt niets weg van het feit dat het nog op deze pagina staat, en je het gewoon had kunnen (moeten) lezen voordat je dit vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2016
Anoniem: 125106 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 22:54:
[...]

Je hebt het hier toch over een totaal andere cpu? Appels en Peren...

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Hacku schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:37:
Toch maar opletten dat je de core niet sloopt :p Maar volgens mij kan het echt niet, AMD schakelt het cache uit in de core zelf en niet via enkele bridges.
Alle zaken worden in de core geregeld. Daarom is een Opteron 1xx op S939 niet gelijk aan een Athlon FX-serie. Dit terwijl de core het zelfde is. Alleeen AMD heeft bij een de multipleier vrijgegegeven en bij de ander niet, resultaat de CPU is 3x zo duur. Maar ze klokken allebij zeer goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
__xeno__ schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 20:09:

betere omschrijving, zijn er nu ook mensen die overstappen op socket am2, ondanks dat ze weten dat de conroe veel sneller is?
Jep Ik ben er een van :). Reden heb ik ook wel eens gepost. Maar korte beschrijving. Intel's monepolistiese gedrag vind ik maar niets. Daarom blijf ik bij AMD.

AM2 5000+ @ 3.0 GHz is snel genoeg tot aan de K8L die ook op AM2 mobo's zou gaan passen. Dus dat is de rede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik ben afgelopen zaterdag overgestapt op een AM2 4600+. (qua prijs vergelijkbaar met de E6400).

Waarschijnlijk is de E6400 wel wat sneller, maar de directe beschikbaarheid, het aanwezig zijn van een voor mij perfect moederbord (ASUS M2N-E, die over het algemeen wat goedkoper is dan een vergelijkbaar model voor de Core 2 Duo) en mijn sympathie voor AMD waren voor mij de redenen toch voor het AM2 platform te kiezen.

offtopic:
ik heb dus mijn principes, maar tot op een zekere hoogte: ik heb namelijk wel een Dell 6400, met T2300 (Core Duo) aangeschaft. Dit omdat AMD met niets deze prijs/prestatie-verhouding maar enigszins kon (kan?) benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
geenstijl schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 10:06:
Ik ben afgelopen zaterdag overgestapt op een AM2 4600+. (qua prijs vergelijkbaar met de E6400).

Waarschijnlijk is de E6400 wel wat sneller, maar de directe beschikbaarheid, het aanwezig zijn van een voor mij perfect moederbord (ASUS M2N-E, die over het algemeen wat goedkoper is dan een vergelijkbaar model voor de Core 2 Duo) en mijn sympathie voor AMD waren voor mij de redenen toch voor het AM2 platform te kiezen.

offtopic:
ik heb dus mijn principes, maar tot op een zekere hoogte: ik heb namelijk wel een Dell 6400, met T2300 (Core Duo) aangeschaft. Dit omdat AMD met niets deze prijs/prestatie-verhouding maar enigszins kon (kan?) benaderen.
Bij de laptops is het idd wat anders. Er zijn gewoon nog niet genoeg merken met Turion X2 cpu's. De Prestatie zal wat lager liggen. Vooral omdat goed geheugen voor de AMD belangrijk is. En dat is bij laptops een heel stuk minder snel. En de timings zijn hoger.

Maar ik denk dat de prijzen straks wel in de buurd of onder die van de Core 2 Duo komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 14:03
Ik wilde ook een kleine upgrade doen... gezien ik een 3800+ op 939 heb wilde ik het mobo laten voor wat het is en alleen de proc vervangen.

maar is dan naar een 4400 of 4600 toe wel een upgrade? In de benches zie ik met gamen en andere dingen eigenlijk dezelfde prestaties. Nu snap ik dat het vooral om het multitasken gaat maar als ik upgrade wil ik niet alleen daar in upgraden.

Wat is verstandig, nu nog een 4600 ofzo halen en daarmee mijn mobo een laatste dienst bewijzen of nog een klein jaartje wachten en dan met mobo en al een grotere upgrade doen?

Ik heb verder trouwens een 7800gtx en 2gb intern geheugen voor het geval dat daar de bottleneck zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolJuul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 19:38
Iemand nog wat vernomen van Euromaxi trouwens betreffende de 4800+?

Heb in de tussentijd al verschillende malen contact met ze opgenomen maar krijg steeds te horen dat ze zelf nog zitten te wachten op reactie van de leverancier.

Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in, maar wil toch nog even afwachten gezien ik er niet zo'n haast mee heb verder...

(ook de 205BW monitor die ik besteld heb laat nog even op zich wachten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 17:53

aal

zit in hetzelfde schuitje, alleen bij salland en gaat het over een 5000+.
12 dagen geleden besteld, en nog absoluut geen duidelijkheid over wanneer ik hem kan verwachten.

* aal hoopt dat het niet AL te lang meer gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Heb daarstraks mailtje naar Euromaxi gestuurd. Ik annuleer mijn bestelling en ga ergens anders een 4600+ kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87137

aal schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:07:
zit in hetzelfde schuitje, alleen bij salland en gaat het over een 5000+.
12 dagen geleden besteld, en nog absoluut geen duidelijkheid over wanneer ik hem kan verwachten.

* aal hoopt dat het niet AL te lang meer gaat duren
Ik ook de 5000 besteld bij azerty. Levertijd nog steeds onbekend. De E6600 conroe krijgen ze volop binnen terwijl ik nog zit te wachten op de X2 5000 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Had ook maar gekozen voor een 5000+, vooral omdat socket AM2 moederborden wat volwassener zijn dan de conroe moederborden (ging ik van uit iig). Heb nl. wat slechte ervaringen gehad met rev 1 moederborden. En omdat ik verwachtte dat de beschikbaarheid van die conroe's tamelijk beperkt zou zijn na de launch en de kans dat ik een beetje snel een AMD zou krijgen stukken groter zou zijn.

Maar ik zie zojuist dat bij friesland computers (zie pricewatch) de 5000+ op 09-08-06 verwacht wordt.

Nu maar hopen dat ze tegen die tijd ook bij andere shops binnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu beetje te denken om te zeggen dan maar geen x2 5000 geef me maar een x2 4600 heb ik hem tenminste binnen 2 dagen :S Maar eigenlijk wil ik dit ook weer niet.
Kutzooi me vakantie is zo voorbij 24 augustus en nog geen nieuwe pc :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 87137 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 17:31:
Ik zit nu beetje te denken om te zeggen dan maar geen x2 5000 geef me maar een x2 4600 heb ik hem tenminste binnen 2 dagen :S Maar eigenlijk wil ik dit ook weer niet.
Kutzooi me vakantie is zo voorbij 24 augustus en nog geen nieuwe pc :S
Same here. Ik wil een 5000+ met een DFI CFX-3200 M2R-G maar die komt pas september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gevraagd of ze processor am2 x2 5000 willen veranderen in de am2 x2 4600 die wel leverbaar is vanaf de leverancier. Ik kan niet langer wachten dus binnen paar dagen heb ik me systeem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anoniem: 87137 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:34:
Ik heb gevraagd of ze processor am2 x2 5000 willen veranderen in de am2 x2 4600 die wel leverbaar is vanaf de leverancier. Ik kan niet langer wachten dus binnen paar dagen heb ik me systeem binnen.
Dan clock je die 4600+ Toch op naar een 5000+ :). Ik denk niet dat het verschil echt merkbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

ohjee, ook maar overstag gegaan. na wat rond gekeken te hebben op het internet en ik nergens een shop met de 5000+ op voorraad kon vinden werd ik er ietwat moedeloos van.

Dus toch maar een 4600+ besteld en van het extra geld (ongeveer) er nog maar een hitachi 250GB HD bijgehaald.

Die 200 Mhz moeten wel te overbruggen zijn lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aal schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:19:
ohjee, ook maar overstag gegaan. na wat rond gekeken te hebben op het internet en ik nergens een shop met de 5000+ op voorraad kon vinden werd ik er ietwat moedeloos van.

Dus toch maar een 4600+ besteld en van het extra geld (ongeveer) er nog maar een hitachi 250GB HD bijgehaald.

Die 200 Mhz moeten wel te overbruggen zijn lijkt me zo.
Same as me duurde me te lang voor die x2 5000. Dus donderdag/vrijdag kan ik genieten van me nieuwe systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 17:47

Apoca

Array Technology Industry

Dus als ik het goed begrijp laten mensen hier bij de aankoop van een nieuw systeem, de socket AM2 schieten alleen omdat ze langer dan 1 a 2 weken moeten wachten op een cpu :?

Dit is toch de meest onlogische actie die je kunt uithalen, tenzij je bijvoorbeeld dingen wil meenemen van je "oude" pc zoals DDR1 OC geheugen ofzo.

Kijk ik snap ook wel dat niet iedereen zijn pc doet upgraden, maar koop je nu een socket 939 mobo dan weet je zeker dat je over een jaar niks meer te upgraden hebt op cpu gebied. Nu wil ik niet zeggen dat een AM2 dan wel een Intel socket voor zekerheid zal staan op het gebied van de duur dat een socket mee gaat, maar hier zal over een jaar zeker een nieuwe cpu voor uitkomen die ook op jou mobo zal passen dan.

Kan best dat er dan weer een nieuwe socket aan zit te komen, maar je kunt wel je systeem weer verlengen met een levensjaar :)

[ Voor 68% gewijzigd door Apoca op 08-08-2006 20:16 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aal

aal

Apoca schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 20:02:
Dus als ik het goed begrijp laten mensen hier bij de aankoop van een nieuw systeem, de socket AM2 schieten alleen omdat ze langer dan 1 a 2 weken moeten wachten op een cpu :?

Dit is toch de meest onlogische actie die je kunt uithalen, tenzij je bijvoorbeeld dingen wil meenemen van je "oude" pc zoals DDR1 OC geheugen ofzo.

Kijk ik snap ook wel dat niet iedereen zijn pc doet upgraden, maar koop je nu een socket 939 mobo dan weet je zeker dat je over een jaar niks meer te upgraden hebt op cpu gebied. Nu wil ik niet zeggen dat een AM2 dan wel een Intel socket voor zekerheid zal staan op het gebied van de duur dat een socket mee gaat, maar hier zal over een jaar zeker een nieuwe cpu voor uitkomen die ook op jou mobo zal passen dan.

Kan best dat er dan weer een nieuwe socket aan zit te komen, maar je kunt wel je systeem weer verlengen met een levensjaar :)
Heh, ik heb wel een socket AM2 4600+ besteld natuurlijk. Zou anders een beetje jammer zijn aangezien mijn huidige pc AGP en P-ATA heeft en ik inmiddels een pci-express videokaart klaar heb liggen en ook 2 S-ATA hd's.
Het is alleen nogal jammer dat het er de schijn van heeft dat de 5000+ nogal een paper launch was. Of ze gaan allemaal naar systeembouwers als HP en dell oid...

[ Voor 6% gewijzigd door aal op 08-08-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
cooljuul schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:40:
Heb jij ondertussen je bestelling geannuleerd?
Ik heb ze verzocht het overgemaakte bedrag terug te boeken maar ze reageren niet. Dat terwijl ze op normale vragen wel tijdig reageerden. Ik heb mijn annulering gisterenmiddag verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
^
Moet je even bellen, ik had ook wat problemen met Euromaxi. Maar via de telefoon is alles opgelost.

Ik moet helaas nog een weekje wachten op mijn 3800+ X2 tray ;)

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wellicht een domme vraag, maar na het lezen van deze review op TechReport zat ik toch nog met een vraag.

In de lijst op pagina 1 zie ik staan:
A. Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient Small Form Factor
B. Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient

Is het enige verschil tussen deze twee de TDP? Of zit er nog verschil in core-size?

• The Source
Jejking schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:17:
Wellicht een domme vraag, maar na het lezen van deze review op TechReport zat ik toch nog met een vraag.

In de lijst op pagina 1 zie ik staan:
A. Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient Small Form Factor
B. Athlon 64 X2 3800+ Energy Efficient

Is het enige verschil tussen deze twee de TDP? Of zit er nog verschil in core-size?
http://www.amdcompare.com...ls.aspx?opn=ADD3800IAT5CU
http://www.amdcompare.com...ls.aspx?opn=ADO3800IAA5CU
http://www.amdcompare.com...ls.aspx?opn=ADA3800IAA5CU

Lekker handig; http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/Default.aspx

Anoniem: 170583

[quote]cooljuul schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 14:40:

Heb in de tussentijd al verschillende malen contact met ze opgenomen maar krijg steeds te horen dat ze zelf nog zitten te wachten op reactie van de leverancier.

Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in, maar wil toch nog even afwachten gezien ik er niet zo'n haast mee heb verder...

Hier hetzelfde.......
Ik heb al een paar keer gebeld maar ik krijg steeds de zelfde bs.
Het lijkt wel of ze daar de antwoorden hebben ingestudeerd `de leverancier`!!
Maar het fatsoen om jij als klant een mailtje te sturen is teveel gevraagd.
En wat ze meteen erna doen is je iets verkopen wat je totaal niet wilt maar wel wat ze op voorraad hebben, schijnbaar komen ze er niet vanaf ofzo.
Ze mogen van mij die 4800+ ergens heel diep indouwen daar waar de zon niet schijnt. :( >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 170583 op 10-08-2006 01:29 ]

• CoolJuul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 19:38
Tja, ik heb de hoop opgegeven nu. Als andere winkels 'm al twee weken geleden niet meer konden krijgen waarom zou het Euromaxi dan wel lukken? Nu zelfs nog!

De 4600+ hebben ze niet op hun website vermeld staan, volgens een e-mailtje dat ik als reactie terugkreeg lieten ze wel doorschemeren deze toch nog binnen te krijgen. Maar wanneer dat was natuurlijk onbekend. :(

Dus ik ga m'n heil ergens anders zoeken. Een 4000+ SC heb ik ook nog even overwogen maar Euromaxi heeft ook deze niet. Dus laat maar...

Wellicht dat Euromaxi er ook niets aan kan doen, maar geef de klant wat meer houvast (ik moet ze de hele tijd achterna lopen). In ieder geval geen valse hoop geven waar het nu op lijkt. Het zit er dik in dat ze heel wat 4800+ orders nog open hebben staan en ze hadden gehoopt (of hopen nog steeds) hieraan te kunnen voldoen.

Maar goed, ik ga voor een 4600+ nu. Alternate heeft de 4800+ wel nog daadwerkelijk op voorraad maar vind het die 349,- euro ook niet echt waard gezien dat de 4600+ 100 euro goedkoper is. Het performance verschil is relatief klein.

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Yes!Op de valreep nog een X2 4400+ met toledo core kunnen scoren, nieuw op ebay voor 146 Britse Pond (inclusief verzending+verzekering)Inmiddels draait hij op 2600mhz en ben ik heel blij :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60281

Van paar shops de bevestiging gekregen dat de AMD 5000+ niet eerder dan 2e week september verwacht mag worden. Vandaag order gecancelled en 4600+ gekocht. Koop volgend jaar wel een quadcore. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0p
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 14:00
cooljuul schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 01:56:
Tja, ik heb de hoop opgegeven nu. Als andere winkels 'm al twee weken geleden niet meer konden krijgen waarom zou het Euromaxi dan wel lukken? Nu zelfs nog!

De 4600+ hebben ze niet op hun website vermeld staan, volgens een e-mailtje dat ik als reactie terugkreeg lieten ze wel doorschemeren deze toch nog binnen te krijgen. Maar wanneer dat was natuurlijk onbekend. :(

Maar goed, ik ga voor een 4600+ nu. Alternate heeft de 4800+ wel nog daadwerkelijk op voorraad maar vind het die 349,- euro ook niet echt waard gezien dat de 4600+ 100 euro goedkoper is. Het performance verschil is relatief klein.
Nog een tip voor diegenen die nog een 4600+ X2 voor socket 939 willen scoren. Bij Azerty woensdagavond om 23:46 gevraagd of ze hem op voorraad hadden. Om 23:50! Kreeg ik een mailtje dat de leverancier er nog 6 op voorraad hadden. Dus meteen besteld, om 23:59 de orderbevestiging binnen, daarnaa meteen betaald. Vrijdagmiddag 13:31 reeds een mail dat de bestelling was verzonden, en dat ik hem dus morgenochtend in bezit zal hebben :D . Tuut tuut, dat is snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU

BOUBOU

Anoniem: 60281 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:35:
Van paar shops de bevestiging gekregen dat de AMD 5000+ niet eerder dan 2e week september verwacht mag worden. Vandaag order gecancelled en 4600+ gekocht. Koop volgend jaar wel een quadcore. :(
Ik heb een 5000+ bij Euromaxi in bestelling staan, zat deze shop daar ook tussen?

edit:
Ik zie net dat ze de status van de 5000+ veranderd hebben in de "N" van nieuw product, hij staat in pre-order :?
Bij Euromaxi moet je ook niks kopen, die gasten doen niks dan slechte service verlenen of eigenlijk GEEN.
Ze roepen maar wat door de telefoon
Via de mail is het al niet anders heb ik al in de gaten |:(

[ Voor 30% gewijzigd door BOUBOU op 12-08-2006 01:47 ]

server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170583

BOUBOU schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:40:
[...]

Ik heb een 5000+ bij Euromaxi in bestelling staan, zat deze shop daar ook tussen?

edit:
Ik zie net dat ze de status van de 5000+ veranderd hebben in de "N" van nieuw product, hij staat in pre-order :?
Bij Euromaxi moet je ook niks kopen, die gasten doen niks dan slechte service verlenen of eigenlijk GEEN.
Ze roepen maar wat door de telefoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar hebben wij de Shopsurvey voor :) En nu weer ontopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30

gjs

Scoobydoobydoo

Is de 3500+ AM2 35w al ergens gesignaleerd ? Ik bedoel dus de OEM: ADD3500IAA4CN (35W).
Ben van plan een servertje (24/7) te bouwen met deze cpu. Ik vind alleen de boxed versies terug en die zijn volgens mijn nog allemaal 62w.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU

BOUBOU

Is dit niet wat je zoekt?

3800+ 35watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 16:30

gjs

Scoobydoobydoo

Nope dat is een X2. De prijzen van een 3500+ liggen rond de 85 euro, een X2 3800+ is wel weer bijna het dubbele, dat is mij even te duur voor een servertje, en die duocore heb ik daar ook niet echt nodig.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PringleMaster
  • Laatst online: 19-05 10:38

PringleMaster

A.K.A. Delta

Ik heb bij Laptopplein nog een order staan voor een x2 4400 s939, dus ik houd de status regelmatig in de gaten (ook al weet ik dat deze proc zo goed als EOL is).
Vandaag nog eens gekeken op de site en tot mijn verbazing zie ik dat ze er 17 op voorraad hebben.

Ben benieuwd of dit wel klopt aangezien mijn proc nog niet verzonden is. Staat nog steeds op in behandeling. Morgen maar eens belletje plegen :).

edit:

Het valt mij op dat op diverse sites ook het aantal van 17 staat.
Zouden ze allen op dezelfde distribiteur zijn aangesloten ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door PringleMaster op 13-08-2006 22:13 ]

kaasz | specs | i kick ass for the lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
needless to say schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:56:
[...]

Ok, ik kon het niet houden. Vanmorgen dan toch zelf de stock-cooler geïnstalleerd. Direct ook gezien dat ik bij de installatie van de Zalman mijn backplate omgekeerd gemonteerd had. Ik weet niet of dit een invloed heeft op de koelprestaties, in elke geval was hij losser dan hij had moeten zijn. (de moeren waren in de mountingholes geraakt ipv tegen de backplate)

@Load koelt de stock-koeler een klein beetje beter als de Zalman, 1 à 2 graden verschil. Hij is wel stiller. Daarentegen is mijn case temp wel gevoelig hoger (40°C ipv 33°C met de Zalman).

@Idle met CnQ haalt de processor 35-40°C, wat hoger is dan de Zalman (33°C). Ook hier is de case-temperatuur hoger: 35-36°C tov <=30°C met de Zalman. Ook is hij idle een tikkeltje luider als de Zalman.

Tjah, ik ben dus niet echt super overtuigd va die stock-koeler. Blijkbaar deed mijn Zalman het nog zo slecht niet. Ik vraag mij nu af of die Zalman beter zou koelen als ik nu die backplate beter zou installeren. Maar nu ga ik de boel wel niet meer ombouwen, het heeft mij al genoeg tijd gekost :p
Ik heb me weer eens niet kunnen inhouden :p en heb de Arctic Cooler Pro 64 gekocht. Meteen ook gemerkt dat bij het installeren van de stock-koeler ik blijkbaar de polariteit van mijn intake-fan omgewisseld had, waardoor hij koude lucht wegzoog ipv inblaasde. Met de Arctic haal ik idle (ambient temperatuur is ondertussen wel wat gedaald wegens slecht weer) 32° op de CPU en 30 case. @Load is de CPU 45° en de case 42° met casefans op lowspeed en CPU-fan op 12V. Best wel een verbetering tov zowel de Zalman als de stock-koeler (de hoge casetemp @idle bij de stock-koeler was wegens de casefan die dus wegblaasde ipv naar binnen blies). Wanneeer ik nu mijn casefans op 12V zet (zoals ik gedaan had bij de Zalman en de stock-koeler), dan komt de CPU niet boven de 43° en de case 37-38°.

Best wel tevreden nu dus :). Die Arctic is een goede koeler, en zeker voor zijn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoStra
  • Laatst online: 22-05-2016
Frenkovic schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:48:
Ik wilde ook een kleine upgrade doen... gezien ik een 3800+ op 939 heb wilde ik het mobo laten voor wat het is en alleen de proc vervangen.

maar is dan naar een 4400 of 4600 toe wel een upgrade? In de benches zie ik met gamen en andere dingen eigenlijk dezelfde prestaties. Nu snap ik dat het vooral om het multitasken gaat maar als ik upgrade wil ik niet alleen daar in upgraden.

Wat is verstandig, nu nog een 4600 ofzo halen en daarmee mijn mobo een laatste dienst bewijzen of nog een klein jaartje wachten en dan met mobo en al een grotere upgrade doen?

Ik heb verder trouwens een 7800gtx en 2gb intern geheugen voor het geval dat daar de bottleneck zou zitten.
Ik ging van een A64@2700Mhz naar een X2@5000+. Met games merk ik geen verschil, maar in windows zeker wel. Het loopt allemaal net ff wat lekkerder als je met veel programma's aan het multitasken bent. Je merkt dat hij gewoon een extra cpu heeft. Voor bepaalde dingen moest je 'vroeger' wachten, maar nu niet meer. Minder irritante lags, betekend niet dat ze compleet weg zijn. Aanrader dus!

Canon 5d MKIII en mkII met grip , Canon 16-35 II 2.8, 24-70 2.8L, 35mm 1.4, 50mm 1.4, 85mm 1.8, 100mm macro 2.8, 70-200mm 4.0L, 70-200 2.8IS II, - http://www.pimhendriksen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOUBOU

BOUBOU

gjs schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 13:30:
[...]

Nope dat is een X2. De prijzen van een 3500+ liggen rond de 85 euro, een X2 3800+ is wel weer bijna het dubbele, dat is mij even te duur voor een servertje, en die duocore heb ik daar ook niet echt nodig.
Die prijs van € 85,- waar heb je die vandaan?
Ik zie de processor namelijk staan bij Salland, daar kost hij € 158,-. 3500+ 35watt
Dit ligt meer in de lijn van de andere AMD processors met een laag TDP.
De x2 3800+ 35watt kost immers ook nog een 40 euro meer dan het 89watt model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zijn er eigenlijk benchmarks die het energieverbruik vergelijken tussen gewone en EE en SFF versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

OlafvdSpek schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:39:
Zijn er eigenlijk benchmarks die het energieverbruik vergelijken tussen gewone en EE en SFF versies?
Op de frontpage stond dit artikel waarin ze verwezen naar een artikel op xbitlabs.com. De conclusie was dat de A64 processors met een TDP van 65W ongeveer 25% minder verbruiken dan de '85W-versie' en de processors met een TDP van 35W verbruiken 55% minder dan de '85W-versie'. Dit alles 'stressed'.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
_the_crow_ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 17:00:
[...]
Op de frontpage stond dit artikel waarin ze verwezen naar een artikel op xbitlabs.com. De conclusie was dat de A64 processors met een TDP van 65W ongeveer 25% minder verbruiken dan de '85W-versie' en de processors met een TDP van 35W verbruiken 55% minder dan de '85W-versie'. Dit alles 'stressed'.
Onder 3DMark06 is het verschil 75 W, dat is best veel. Idle is het verschil echter maar 9 W (beide total system power).
Voor de 35 W versie hebben ze wel een CPU genomen met een lagere kloksnelheid (2,0 in plaats van 2,4 ghz).

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-08-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160821

Dat maakt volgens mij weinig uit....procede en vCore zijn volgen mij belangrijker factoren dan de kloksnelheid, kijk maar in de tabel bij die andere AMD CPU's...

Verders gebruiken een Ferrari en een Suziki Swift Diesel precies evenveel brandstof wanneer ze stil staan, naarmate ze harder gaan rijden wordt het verschil groter.... ;)

Eea is natuurlijk errug afhankelijk van wat je met je comp doet.....
Wel goed op energieverbruik te letten, want kan een hoop geld sparen en is goed voor milieu. Let ook op het rendament van de voeding en de HDD's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 160821 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:22:
Dat maakt volgens mij weinig uit....procede en vCore zijn volgen mij belangrijker factoren dan de kloksnelheid, kijk maar in de tabel bij die andere AMD CPU's...
Als er meer clockcycles per seconde moeten komen, dan kost dat meer stroom. En bij dezelfde vCore, resulteert dat dus in een hoger vermogen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
_the_crow_ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:39:
[...]
Als er meer clockcycles per seconde moeten komen, dan kost dat meer stroom. En bij dezelfde vCore, resulteert dat dus in een hoger vermogen. ;)
True alleen het verschil is veel minder groot. Als je je v-core 0,5 omlaag doet is dat goed meetbaar. Maar 100 MHz meer is nouwelijks meer. Natuurlijk is het wel meer maar het valt op zig wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Astennu schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:38:
True alleen het verschil is veel minder groot. Als je je v-core 0,5 omlaag doet is dat goed meetbaar. Maar 100 MHz meer is nouwelijks meer. Natuurlijk is het wel meer maar het valt op zig wel mee.
Nee, ik verwacht inderdaad ook geen colossale verschillen. Maar het ging meer om het principe.
Het is trouwens 400MHz meer. Wat wel 20% meer is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:38:
20% hogere klokfrequentie is 20% meer energieverbruik. Mits het voltage niet omhoog hoeft natuurlijk en dat is erg onwaarschijnlijk, aangezien er volgens mij geen Athlon X2 2,4 ghz is op 35 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Anoniem: 160821 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:22:
Verders gebruiken een Ferrari en een Suziki Swift Diesel precies evenveel brandstof wanneer ze stil staan, naarmate ze harder gaan rijden wordt het verschil groter.... ;)
Als ze stationair draaien? Ik geloof er niks van. :)
En een internet/office PC brengt erg veel tijd door in low-frequenty/voltage mode (CnQ) volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OlafvdSpek schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 22:11:
20% hogere klokfrequentie is 20% meer energieverbruik.
Dat gaat dus harder dan lineair. Doordat de capacitatieve werking van o.a. stroomgeleidende metaalsporen toeneemt met de frequentie gaan de flanken van de signalen langer duren (van 0 naar 1 en omgekeerd). Dit zijn de momenten waarop een transistor een weerstand heeft van 0 < R < oneindig (en dus dissipeert). En omdat er 20% meer van die (langere) overgangsmomenten zijn, zal het door de processor opgenomen vermogen veel sterker dan lineair met de kloksnelheid toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Nu we hier toch die stroom-specialisten hebben....

Bij load verbruikt een processor steeds meer als idle, zelf met CnQ uitgeschakeld. Nu, hoe zit het wanneer je maar 1 van je beide cores 100% belast (bvb met UD). Verbruik je significant minder als wanneer je beide cores 100% belast? En signifiacant meer als idle?

Ik heb geen wattage-meter dus kan het zelf niet uitmeten. Iemand die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Uiteraard ligt het verbruik lager.
Er wordt enkel stroom verbruikt door transistoren die schakelen, indien een cpu kern idle is zal slechts een deel van de transistoren schakelen waardoor het verbruik lager komt te liggen.

Asrock 939Dual-SATA2, M1695 PCI-e/AGP

Kan iemand mij vertellen of dit een goed mobo is?
Ik heb al reviews gelezen waar men zegt dat deze evengoed oc als een nforce4 en reviews die beweren dat de plank een stuk minder goed overclocked.

Ik wil een moederbord met native agp ondersteuning voor mijn 6800GT agp (2 maand oud).
Ik zou volgende maand een 3800+ manchester halen als upgrade.
Ik kies voor s939 omdat ik atm een XP systeem heb met ddr400 LL (en de 6800 agp), vandaar. :)
Suggesties en ervaringen zijn welkom.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor "Welke moet ik nemen?" vragen dien je een afzonderlijk topic te starten. Maar niet vóórdat je PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? hebt doorgenomen

Voor "Basic Vraagjes" die zeer weinig tot totaal niks aan de discussie bijdragen (zoals "Op welke snelheid loopt de A64 3000+?", "Welke stepping heeft de Venice?", "Welke CPU moet ik nemen?", "Wat is beter, Venice, San Diego of Manchester?", etcetera) word je ook dringend verzocht om jezelf eerst in de basics te verdiepen door o.a. de topicstart van dit topic én de PMG FAQ - Processors rustig en aandachtig te doornemen.

Dank jullie wel