Thanks voor het linkje.Anoniem: 63942 schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 23:17:
[...]
Ik gebruik hem niet voor fotografie langs een circuit of wielerwedstrijd, vaak heb ik wel de tijd om m'n foto te nemen.
Voorbeeld
Als de lens moet focussen van 1.8m naar oneindig is het best wel een lange draai, maar van bijvoorbeeld 7m naar oneindig valt best mee. Dus als je óf de tijd hebt óf de afstand tot verschillende onderwerpen wisselt niet zoveel, maakt het allemaal niet zoveel uit.
Maar ik kan me best voorstellen dat voor snelle portretjes van kinderen (die nooit echt de moeite nemen om stil te blijven staan/zitten) af-s/hsm wel lekker is.Maar zo ver ben ik nog niet, m'n vriendin en ik hebben nog geen plannen... we houden het voorlopig bij oefenen
In principe koop ik een lens voor de lange termijn, omdat ik wel het idee heb dat fotografie iets blijvends is voor mijzelf als hobby. Aangezien ik binnen een aantal jaren toch kids voorzie, wil ik toch graag een lens kopen die hierop voorbereid is
Gisteren zat ik weer te surfen naar wat informatie en ervaringen over xx-200 2.8 lenzen en kwam toen ook op iemand die aangaf dat ie de 70-200 VR ook vrij veel voor bijv. bruiloften gebruikt en dat de VR wel degelijk van pas komt bij bijvoorbeeld een slecht verlichte kerk, waarbij je subject toch redelijk stil zit, maar de movement voornamelijk wordt veroorzaakt door je eigen trillingen op 200mm.
Ik heb zelf geen VR-lenzen (wil wel op korte termijn ook de 18-200 VR kopen), maar wel bekend met het feit dat VR in principe NIET kan compenseren voor bewegingen van je onderwerp, maar alleen je eigen handbewegingen.
Hoe zijn jullie ervaringen eigenlijk (m.b.t. met VR) op het gebied van onderwerpen die beperte bewegingen vertonen (portretten van mensen, bruiloften, kids, etc)?