[showcase] Budapest April 2006

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Heb nog niet zo lang (maandje of 2) de Nikon D50 - ik ben een beginner ;)
Ben net anderhalve week terug uit Budapest, heb er een hele berg foto's geschoten. Erg mooie stad dus zeker een aanrader :)

Graag jullie commentaar op onderstaande foto's - kan er vast veel van leren :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/1.jpg
1
Bedelaar op een van de vele bruggen.
Geschoten met Nikon 70-300G

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/2.jpg
2
Lastig, met twee honden :)
Ook geschoten met 70-300G

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/3.jpg
3
Drie oude dametjes van de zon aan het genieten
Wederom 70-300G

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/4.jpg
4
Water stond ietsjes te hoog ;)
Wederom 70-300G

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/5.jpg
5
Het wel-bekende truucje - Budapest by night. Hier zie je ook goed hoe hoog het water stond (zie verkeersborden)
Geschoten met Nikon 50mm 1.8D (uiteraard op statief)

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/6.jpg
6
Operagebouw Budapest
Geschoten met Sigma 24-70mm f/3.5-5.6 ASP HF

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/7.jpg
7
Lijkt erg op Parijs. Gebouwen (mits goed onderhouden) zien er erg mooi uit door de hele stad.
Ook met Sigma 24-70 geschoten

Afbeeldingslocatie: http://www.diederik.biz/budapest/8.jpg
8
Hero's square
Wederom Sigma 24-70

Dat waren ze dan, wees lief voor me - heb m'n camera pas net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56

Zoefff

❤ 

Niks geen testcase. Dit mag van mij het predikaat 'showcase' dragen. Titelfix dus :P

Hele fijne platen. Nummer 1, #2 en #3 vind ik echt heerlijk zo van straat getrokken. #6 prachtig vol detail, en #7 is net een schilderij. Ga zo door :)

[ Voor 48% gewijzigd door Zoefff op 21-04-2006 19:02 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ik ben een beginner ;)
Je maakt een grapje, ik vind ze heerlijk ;) Waarom zou een beginner geen fijne shots kunnen maken, met welke cam dan ook? :) Zoefff heeft em even aangepast naar showcase, dus dan zie je al hoe we erover denken :)

Per foto:

1 het witte vlak links valt nogal fel op: misschien de man verticaal neerzetten (portretstand) :)
2 heerlijk straatshot, leuke situatie ;)
3 "Ik seg je toch annie, ik had die vent al eerder gesien en toen sie die tegen me.."
4 dat water! goed getimed ;)
5 nice nachtshot
6 prachtig! :*)
7 hmm strakke gevels hoor :)
8 ook mooi

Ik vind ze strak :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om weer eens iets van Budapest te zien, ik ben er afgelopen zomer geweest. De foto's die je van mensen gemaakt hebt vind ik wel leuk, maar net niet helemaal af. De kleuren zijn wat aan de fletse kant, en ik denk dat er met ps nog wel wat te verbeteren is.
Het trucje van de lange sluitertijd 's avonds is altijd leuk, maar let er dan wel op dat je camera recht staat, de foto lijkt nu naar rechts te kantelen.
Het heldenplein ben ik ook geweest, en van dit soort locaties vind ik het altijd mooier als ze helemaal op de foto staan. Nu wordt er op een niet zo flatteuze manier een groot deel van het geheel afgesneden. (deze foto heb ik daar gemaakt: http://www.xs4all.nl/~jaap5/foto/overig/heldenplein.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Mooie foto's! Niet echt veel op aan te merken, maar waar ik eigenlijk voor post, hoe bevalt je 70-300?? Ik wil namelijk die zelf ook gaan kopen. Zo'n gebruikerservaring is toch altijd interresant om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Strakke foto's haal je uit die 70-300G. Zeker bij de #2 zou ik denken dat hij met een dure lens was genomen. #1 en #4 vind ik ook mooi.
#8 had ik liever iets meer gezien van wat er onder zit.
Niettemin mooie case!

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zeer mooie plaatjes. Ik ben er nog nooit geweest maar het nodigt zeker uit om er een keer te gaan kijken.

Ik zou alleen wel aan je kadrering gaan werken. Dus de uitsnede van je voorwerpen.

Op foto 1 was ik een stukje naar links gaan staan zodat er meer brug te zien was en had ik de camera iets naar beneden gekanteld zodat ik meer been zou zien.
Van foto 2 vind ik het echt zonde dat je de lichte hond niet helemaal ziet. Het meisje had iets naar boven gemogen, en de foto was iets ruimer net iets beter geweest.
Met de uitsnede van foto 3 is niets mis. Ik had de dames misschien iets lager in het kader gezet, maar het is in principe niet nodig.
Foto 4 is top.
Aan foto 5 vind ik de zwarte lucht aan de bovenkant zonde. Ik had liever iets meer ruimte aan de onderkant gezien zodat het effect nog beter zichtbaar was geweest. Dus iets meer weg.
Foto 6 is ook niks mis mee.
Kwa kadrering is foto 7 ook ok. Vind allen de 'flare' (invallend zonlicht) niet mooi.
En van Hero's Square had ik meer van de onderkant van het monument willen zien. Dus wederom iets ruimer en een kleine 'tilt' naar beneden.

Voor de rest vind ik het bijzonder goed gekozen plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Hmm.. Geen onaardige shoot, maar om nou te zeggen dat het niets dan lof is?

1 - Ik had hem mooier gevonden als hij wat minder licht was. Ik snap dat het superweer was, maar die man heeft wat triests, iets donkers. Iets hoger contrast en idd misschien portret afmeting zouden hem goed doen.

2 - De mooiste :) Nee, eerlijk is eerlijk, heerlijke timing met die honden. Mooie DOF ook, en mooie sprekende kleuren. Deze foto hield mij echt vast.

3 - Mooie compositie. Geeft echt zo'n ouderen hangplek idee, wat Remy zegt dus. Het kan aan mij liggen, maar ik vind hem wat vaagjes. Misschien door de resize naar 600px? Hij is nu niet echt mooi scherp naar mijn idee.

4 - Ok, mooi bord, goed te zien dat het water hoog stond. Volgende...
waarmee ik dus maar wil zeggen dat deze mij niet echt boeide

5 - Zoals je zelf al zegt: dit zie je wel vaker. Desalwelteplus een mooie capture, het standpunt is in ieder geval niet saai :). Maar als je er niet bij had gezegd dat ook hier het water hoog stond en te zien was, was het me niet 123 opgevallen. Als dat wat duidelijker te zien was geweest, had het echt wat toegevoegd.

6 - Goed belicht en alles, maar het lijkt net alsof je die in een opwelling hebt gemaakt door een zwaai te maken met je camera :? Wat heb je hier precies geprobeerd op de foto te zetten? Behalve de lamp die daar hangt staat eigenlijk niets er helemaal op. Vind ik jammer.

7 - Beetje overbelicht vanaf linksboven. Het was imho leuker/mooier geweest als de hele foto de kleur en helderheid van laten we zeggen rechtsonder had gehad. Compositie en perspectief vind ik wel super :)

8 - Luchten kunnen zo mooi zijn :). Jammer dat je niet ook de standbeelden onderaan hebt kunnen meenemen. Misschien was dit niet mogelijk doordat portretstand niet mooi was (dan vallen de twee zijflanken weg natuurlijk) of dat je niet verder achteruit kon, maar nu is het jammer dat de voet mist zeg maar. Verder wel mooi scherp.

Ik mag misschien een beetje uit de toon vallen bij al het andere commentaar, maar ik vind het toch een leuke serie :). Moet eerst zelf maar eens zo schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Even snel wt commentaar. Erg goede serie, je hebt weten te bereiken dat deze stad ook op mijn verlanglijstje staat. Dan heb je het als fotograaf goed gedaan want je hebt de sfeer van de stad kunnen overbrengen!

Hoe was de ellende daar met die overstroomde rivier trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:28
Ik ga even zo brutaal zijn om commentaar te geven want ik vind dat er nogal wat aan de verbeteren valt:

#1 Overbelicht links, de voeten van de vrouw (?) zijn afgesneden.
#2 Zelfde verhaal als hierboven: de halve hond is afgesneden en je mist de voeten.
#3 Niks op aan te merken.
#4 Leuk snapshot maar hij staat wel erg in het midden.
#5 Ik heb het gevoel dat de horizon scheef staat maar zeker weten doe ik het niet.
#6 Niks op aan te merken.
#7 Rare uitsnede weer geen "horizon". Ik vind het echt een snapshot. De draad die er doorheen loopt is ook hinderlijk
#8 Je hebt wel een hele rare uitsnede beneden weer half een standbeeld afgescheden

Over het algemeen is het een super serie (zeker als je een beginner bent) maar ik ben het niet met Remy en Zoefff eens. Er valt nogal wat te verbeteren maar goed ik hoop dat je van me commentaar iets kunt leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoefff schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 19:01:
Niks geen testcase. Dit mag van mij het predikaat 'showcase' dragen. Titelfix dus :P
Eigenlijk ben ik het hier heel behoorlijk niet mee eens: vijf en zes zijn erg mooi en leuk, maar de rest kan me niet bekoren:

1. Nogal overbelicht in je onderwerp waardoor detail verloren gaat, en ik niet echt kan zien wat er gaande is.
2. Hond midden in de kop afgekapt, erg zonde. Wat ruimer genomen was hij leuk geweest.
3. Lekker ruimtelijk, maar wat weinig contrast, wel een leuk straatbeeld
4. Wel leuk, maar nogal dull zo: als je bijvoorbeeld meer water had gepakt, dan was hij een stuk ruimtelijk geweest. Het water staat hier hoog, maar het had ook een bord hier in de sloot kunnen wezen, daarom vind ik hem inhoudelijk niet erg boeiend.
5. Lekker nachtbeeld, leuk!
6. Lekker abstract, iets meer naar boven genomen had hem helemaal afgemaakt, maar een erg leuke plaat! :)
7. Hier kan ik echt weinig mee: contrastloos, kleurloos en compositioneel niet zo spannend. Valt een beetje uit de toon in de reeks ook.
8. Afgekapte beelden en een stuk lucht, misschien dat je niet ruimer kon nemen, maar ik had hem niet geplaatst om heel eerlijk te zijn :)

Er zitten een tweetal aardige foto's tussen, maar ik vind dit persoonlijk geen showcase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43
Bedankt voor alle reacties :)

@Heaget : Nikon 70-300 bevalt me prima voor het geld. Er zijn natuurlijk betere lenzen, maar in deze prijsklasse vind ik dat ie 't goed doet! Of de Tamrom / Sigma 70-300's beter zijn - geen idee, maar ik vind 't zeker geen miskoop.

@Januszjes : Budapest is zeker een aanrader. Vluchten er naartoe zijn tegenwoordig spotgoedkoop met SkyEurope en Wizzair (retourtje was 48 euro inclusief toen ik boekte). Ook prijzen in de stad zelf zijn goed. De overlast van de overstroming viel wel mee voor zover ik kon zien (vergeleken met de beelden op het nieuws van Bulgarije/Tsjechië etc, alleen de wegen direct naast de Donau waren overstroomd.

Heb nog >500 meer foto's, zal kijken of ik nog een paar leuke kan vinden en toevoegen. Nogmaals bedankt voor al het commentaar O-)
Pagina: 1