[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.350 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopiek schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:21:
[...]

ze weten vast niet dat een MBP zo recent is...
"Hey gaaf, heb jij zo'n nieuwe Macbook??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bartvb schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:50:
:) Dat weten ze dus wel. Als je uit de rij wordt gepikt heb je gewoon pech, ze kunnen ook probleemloos de serienummers natrekken om te checken of dat apparaat in de US is verkocht of niet. Voor mij niet zo boeiend aangezien ik die BTW toch weer terug kan vragen maar er vanuit gaan dat de douane achtelijk is is niet verstandig :) Maar idd, de pakkans is niet zo heel groot, meestal kan je gewoon doorlopen.

Maar goed, een retourtje NY voor een US toetsenbord gaat me net iets te ver ;)
Je kan ook gewoon aan die indeling wennen. Is een stuk handiger ;) Ik was ook de 'normale' VS indeling gewend toen ik in juni 2004 een iBook kocht. Binnen een paar dagen was ik redelijk gewend aan de voor mij toch wat ongewone indeling van de iBook. Nu heb ik een 12" PB met diezelfde 'ongewone' indeling, alsmede 2 Apple toetsenborden met diezelfde indeling en ik zou eigenlijk niet anders mee hoeven. Ik ben gewend geraakt aan de 'nieuwe' indeling en ik moet zeggen dat zo'n verticale enter echt niet zo vervelend is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Ik kan natuurlijk ook gewoon wennen aan de interface van Windows of KDE maar daar word ik ook niet blijer van. Ik heb weinig zin in me aanpassen aan een Apple dat in zijn wijsheid heeft besloten dat ik geen VS toetsenbord nodig heb (terwijl die toetsenborden voor 97% van de PCs in Nederland liggen). En ik zit me eigenlijk vooral te ergeren aan de onbeschofte manier waarop hun verkoopmederwerkers omgaan met de klanten van Apple :/

Maar goed, ik ga eerst afwachten tot de eerste mensen die MacBook binnen hebben, ik heb het niet zo op rev. A machines. Dan maar eens kijken of ik dat ding via een vriend van me in de VS kan laten versturen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:39:
Bush, slecht nieuws voor je :P annulering dan ;)

PS draait nu goed bij mij, ik werk er ook prof. mee (ook Flash) en sinds ik 1.5GB heb is de vertraging minimaal op mijn iMac.
Ik moet Virtual PC kunnen draaien vanwege Visio. Zodra die uit is, plus een 12" versie, koop ik er wel één :) 15.4" vind ik toch wat onhandig. De reso is mij niet groot genoeg om lekker in Flash/Photoshop te kunnen werken, daar wil ik toch wel 1600*1200 voor hebben. En zo'n 15.4" laptop de hele dag op school mee sleuren is ook niet echt fijn zeg maar.

Ik ga voor 12"MBP + 20" Samsung TFT :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

bartvb schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:48:
Ik kan natuurlijk ook gewoon wennen aan de interface van Windows of KDE maar daar word ik ook niet blijer van. Ik heb weinig zin in me aanpassen aan een Apple dat in zijn wijsheid heeft besloten dat ik geen VS toetsenbord nodig heb (terwijl die toetsenborden voor 97% van de PCs in Nederland liggen). En ik zit me eigenlijk vooral te ergeren aan de onbeschofte manier waarop hun verkoopmederwerkers omgaan met de klanten van Apple :/

Maar goed, ik ga eerst afwachten tot de eerste mensen die MacBook binnen hebben, ik heb het niet zo op rev. A machines. Dan maar eens kijken of ik dat ding via een vriend van me in de VS kan laten versturen ofzo.
Je zou ook net als mij gewoon een bluetooth keyboard er bij kunnen nemen, is iig beter voor je handen...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
jopiek: da's echt verre van relaxed in de trein of op de bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

bartvb schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:51:
jopiek: da's echt verre van relaxed in de trein of op de bank :P
Ja, en RSI krijgen is ook verre van relaxt ;), uhhh hebben nog minder, dan kun je niet anders... ik heb sowieso mijn Wacom daarom ook altijd met draadje er aan hangen...

[ Voor 23% gewijzigd door jopiek op 13-02-2006 18:06 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic; maar ik denk dat jullie mij hierop wel antwoord kunnen geven.

Ik heb nog nooit gewerkt met apples / mac os. Nu wil ik toch een x met apple werken omdat het er zeer gelikt uitziet en het mij een interessant en goed besturingssysteem lijkt. Nou ga ik naar een andere school en wil ik graag een mooi laptopje om werkstukken mee te maken, msn, foto's enz.. Ik weet dat deze laptop een overkill is maar waarvoor gebruiken jullie deze laptop? *lijkt me geen games. Video/Audio bewerking? En wat is jullie reden om te werken met deze prachtige apple systemen
?

apple noob 8)
*mijn vader heeft trouwens wel een G5 power pc in de studio staan voor Final Cut Pro en Pro tools. Maar daarvoor is toch ook niet alleen een apple voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel, ik ga deze week mijn MacBook Pro bestellen (tegelijkertijd mijn ontmaagding) en ga hem vooral gebruiken voor programma's als PhotoShop, InDesign, basis videobewerking, ...
Dus webdesign, print en video.
(Ga er wel extra geheugen in steken anders gaat rosetta zweten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik koop nog even geen MacBook Pro, en wel om de volgende redenen:

1) Mijn 12" PB 1.33GHz doet het nog (al is gamen niet echt geweldig te noemen met een FX5200)
2) Ik vind de MBP niet echt een mooi ding. De PowerBook G4 is echt veel mooier, en dat verschil zit hem in kleine details.
3) Ik vind de MBP veel te duur. Goed je krijgt er veel voor terug, maar ik heb op dit moment geen 2300 euro over (sleeve en RAM meegerekend) voor een nieuwe laptop.

Als de nieuwe iBook (of MacBook?) een degelijke videochip krijgt (x700 minimaal), standaard Superdrive, mini-DVI en geluid in, met een mooi jasje en een leuke prijs, dan wordt dat mijn nieuwe laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Whieee schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:26:
Ik koop nog even geen MacBook Pro, en wel om de volgende redenen:

2) Ik vind de MBP niet echt een mooi ding. De PowerBook G4 is echt veel mooier, en dat verschil zit hem in kleine details.
- Dunner
- Geen vents meer aan de zijkant

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is de iSight cam, die er wat mij betreft niet per se op had gemoeten, al is het wel een echte Apple-feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Blaxje schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:29:
[...]

- Dunner
- Geen vents meer aan de zijkant

Het enige nadeel wat ik me kan bedenken is de iSight cam, die er wat mij betreft niet per se op had gemoeten, al is het wel een echte Apple-feature.
vents waren stoer, bovendien zitten nu zowel in als out aan de achterkant... je zuigt dus warme lucht aan. Niet ideaal als je het mij vraagt. Dunner, tja leuk maar van die 3mm minder dik wordt ik niet heel erg enthousiast. Dunner was niet echt nodig. Verder zit de Superdrive niet uitgelijnd met schermslot en het IR-oog, wat ik dus wel een tikje jammer vind. De iSight had van mij niet gehoeven, zeker niet omdat nu de 'lijst' om het scherm aan de bovenkant lelijk breed is; bovendien heb ik niet zoveel behoefte aan een builtin iSight. Verder vind ik het trackpad veel te groot. De kans dat ik er nu per ongeluk op zit met mijn handpalm is vrij groot.

Let wel: dit zijn voor mij argumenten, voor een ander wellicht niet. Maar zolang ik zelf moet betalen voor mijn Apple notebook, tellen mijn argumenten mee ;) (lees: als je me een MacBook Pro cadeau wilt doen ga ik je niet tegenhouden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Hij is sneller dan de G4 dus dat is voor mij het belangrijkste, ik koop hem eerst voor de functionaliteit, daarna voor hoe het er uit ziet (is ook belangrijk), die kleine details zijn voor mij geen enkel punt... Ik verwacht dat die van mij morgen opgestuurd gaat worden... Staat nog steeds op 15 feb nl.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

jopiek schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 08:44:
Hij is sneller dan de G4 dus dat is voor mij het belangrijkste, ik koop hem eerst voor de functionaliteit, daarna voor hoe het er uit ziet (is ook belangrijk), die kleine details zijn voor mij geen enkel punt... Ik verwacht dat die van mij morgen opgestuurd gaat worden... Staat nog steeds op 15 feb nl.
Natuurlijk koop je hem eerst voor de functionaliteit, maar als je kritisch kijkt lever je op een aantal vlakken zelfs aan functionaliteit in: slechtere superdrive, lagere resolutie, geen FW800, TV-out enkel via een convertor, geen PCMCIA (voor de ExpressCard-slots zijn nog nauwelijks kaarten). Dat gecombineerd met het eerder genoemde niet zo praktische koelingsontwerp zorgen ervoor dat ik me toch wel even achter de oren krab. Goed hij is sneller, en hij heeft een betere videochip, maar je moet wel het een en ander inleveren, en dan is het uiterlijk ook nog niet echt super...

* Whieee wacht rustig de volgende Apple portables af; zij het een 12 of 13" MBP, zij het een iBook opvolger met mooie specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Whieee schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:22:
[...]

Natuurlijk koop je hem eerst voor de functionaliteit, maar als je kritisch kijkt lever je op een aantal vlakken zelfs aan functionaliteit in: slechtere superdrive, lagere resolutie, geen FW800, TV-out enkel via een convertor, geen PCMCIA (voor de ExpressCard-slots zijn nog nauwelijks kaarten). Dat gecombineerd met het eerder genoemde niet zo praktische koelingsontwerp zorgen ervoor dat ik me toch wel even achter de oren krab. Goed hij is sneller, en hij heeft een betere videochip, maar je moet wel het een en ander inleveren, en dan is het uiterlijk ook nog niet echt super...

* Whieee wacht rustig de volgende Apple portables af; zij het een 12 of 13" MBP, zij het een iBook opvolger met mooie specs :)
Maar als je de geruchten mag geloven, zit er helemaal geen FireWire meer op de iBook, etc. etc. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, maar ik heb het gewoon nodig voor mijn studie / werk dus is de keuze voor een MBP sneller gemaakt. Daarnaast is mijn huidige laptop bijna 4 jaar oud dus afgeschreven.

Over de superdrive: daarom heb ik thuis ook nog een DVD-brander liggen (en tegenwoordig koop je externe dual layer branders voor bijna niets meer)
FireWire 800, tsja, jammer dat het er niet meer opzit, maar heb het ook nog nooit gebruikt dus zal het niet missen.
Resolutie, zoals gezegd werk ik op een oude laptop (waar 1024x 768 max is, dus ben sowieso blij met de hogere resolutie die ik al krijg, en dat ik daardoor 60 pixelrijen mis in vergelijking met de G4 dat zal ik niet zozeer missen)
Koeling is het enige waar ik me een beetje zorgen over maak, maar Apple kennende zal dit wel goed zitten.

Ieder zijn eigen ding toch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple is al uit met upgrades voor de MacBook Pro!
Mensen die recentelijk de MacBook Pro hebben gekocht hebben maar kort op de eerste rang gezeten. Apple is vandaag namelijk met twee nieuwe versies uitgekomen van de MacBook Pro. Er is nu een 1,83GHz en een 2,00GHz uitkomen, ook biedt Apple nu de mogelijkheid om de 2,00GHz-versie uit te breiden tot 2,16GHz voor ongeveer € 300,-. Voor de rest (dus ook de prijzen) zijn hetzelfde gebleven.
MacosX.nl

@jopiek:
niet zo snel! ....

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:57:
Apple is al uit met upgrades voor de MacBook Pro!
Kun je meer specifiek zijn?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is raar want als ik de link volg die op de site staat naar de apple store zie ik maar de 2 modellen die al bestonden.

Ik zie niets staat van die 2GHz dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In de amerikaanse store kun je het zien, beide modellen hebben een gratis speedbump gekregen en als optie kun je zelfs een 2.16GHz Core Duo krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 15:06:
Dat is raar want als ik de link volg die op de site staat naar de apple store zie ik maar de 2 modellen die al bestonden.

Ik zie niets staat van die 2GHz dingen
USA store wel.

beginnend bij een 1.83Ghz MacBook Pro voor 1999$ en de andere MacBook Pro 2Ghz (kan ook 2.16Ghz) vanaf 2499$

It's even faster than we thought.

Je wordt dus NIET genaaid, maar je krijgt gewoon een snellere computer als je bestelt hebt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Qorne op 14-02-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relaxt een update, maargoed ik vraag me af hoeveel het zal schelen.
Mijn verzenddatum is 28 feb....2 weken!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

@ youneedstyle
de mijne ook.....

wel heel erg professioneel van Apple om een speedbump te geven voordat er geshipped wordt.Bij een andere fabrikant zouden ze dit dus echt niet doen !, dan noemen ze het (xxxx)i of (xxxx)W etc. etc. en dan kan je zo €100,00 extra ervoor betalen (kijk naar Nokia met zijn 6230(i) etc. telefoons)

Overigens net gebeld met de Apple Store (after sales support) en daar wisten ze er nog niets vanaf, maar die mevrouw die ik aan de lijn kreeg, kreeg op het moment van bellen met mij een briefje onder haar neus hierover. Maar ze kon niet met zekerheid zeggen dat ze geupgrade werden voordat ze geshipped worden (alhoewel ze erbij opmerkte dat als het in USA het geval is, hier ook naar alle zekerheid).

Nu voor de zekerheid maar even kijken of 1 dezer dagen mijn bestelling en de Apple Store wordt geupdate...

[ Voor 45% gewijzigd door Red op 14-02-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Red schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 16:50:
@ youneedstyle
de mijne ook.....

wel heel erg professioneel van Apple om een speedbump te geven voordat er geshipped wordt.Bij een andere fabrikant zouden ze dit dus echt niet doen !, dan noemen ze het (xxxx)i of (xxxx)W etc. etc. en dan kan je zo €100,00 extra ervoor betalen (kijk naar Nokia met zijn 6230(i) etc. telefoons)

Overigens net gebeld met de Apple Store (after sales support) en daar wisten ze er nog niets vanaf, maar die mevrouw die ik aan de lijn kreeg, kreeg op het moment van bellen met mij een briefje onder haar neus hierover. Maar ze kon niet met zekerheid zeggen dat ze geupgrade werden voordat ze geshipped worden (alhoewel ze erbij opmerkte dat als het in USA het geval is, hier ook naar alle zekerheid).

Nu voor de zekerheid maar even kijken of 1 dezer dagen mijn bestelling en de Apple Store wordt geupdate...
Die van mij wordt morgen verzonden volgens de status, ik vraag me dus af of het een 2 Ghz gaat worden, staat nog gewoon op 1.67, maar we wachten wel af, ben hier ook tevreden mee.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Red schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:59:
[...]

Maar als je de geruchten mag geloven, zit er helemaal geen FireWire meer op de iBook, etc. etc. Niet dat het mij wat uitmaakt hoor, maar ik heb het gewoon nodig voor mijn studie / werk dus is de keuze voor een MBP sneller gemaakt. Daarnaast is mijn huidige laptop bijna 4 jaar oud dus afgeschreven.
Toch snap ik die geruchten niet. Voor zover ik weet is FireWire de enige manier om een digitale videocamera op je computer aan te sluiten (met het gros van de consumentencamera's). Als ze die functie weg zouden laten zou dat wel ineens het 'digital hub' idee grof verstoren. Het lijkt mij dat FireWire gewoon blijft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

jopiek schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:42:
[...]

Die van mij wordt morgen verzonden volgens de status, ik vraag me dus af of het een 2 Ghz gaat worden, staat nog gewoon op 1.67, maar we wachten wel af, ben hier ook tevreden mee.
Het zal dan altijd nog de 1,83Ghz worden, gezien het feit de 1.67 geupgrade wordt....want de 2Ghz komt in de plaats van de 1,83....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als ze nu die 1.67 in een 12" versie doen dan verruil ik de mijne meteen. Ik hoop echt dat Apple dit keer sneller andere formaten gaat leveren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Heel erg tof van Apple om dit te doen. Hopelijk wordt m'n bestelling binnenkort geupdate. Deze omschakeling maakt ook een hoop van de vertraging duidelijk. Apple en Intel waren nog niet zeker over de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
jopiek; ik neem aan dat ze de nieuwe config op gaan sturen anders gaan er veel mensen hun laptop terugsturen wat ze een berg geld kost en wat veel pissige klanten en onverkoopbare macbooks oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit weer ff op de apple site (alweer!!!), maar nu vraag ik me af, of ze alleen het geheugen updaten ofdat de 1.67 versie helemaal vervangen wordt door de 1.83 versie....

en nog iets...de apple store NL zegt inderdaad nog niets over deze upgrade, maar als we kijken naar specs (what's inside: http://www.apple.com/nl/macbookpro/whatsinside.html) dan zien we daar staan:
Processor en geheugen
Intel

* 1,83-GHz of 2,0-GHz of Intel Core Duo-processor, 2 MB gedeelde L2-cache op de chip, die werkt op de volledige processorsnelheid (2.16GHz processor nu standaard verkrijgbaar op een 2.0GHz model)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:59:
Ik zit weer ff op de apple site (alweer!!!), maar nu vraag ik me af, of ze alleen het geheugen updaten ofdat de 1.67 versie helemaal vervangen wordt door de 1.83 versie....

en nog iets...de apple store NL zegt inderdaad nog niets over deze upgrade, maar als we kijken naar specs (what's inside: http://www.apple.com/nl/macbookpro/whatsinside.html) dan zien we daar staan:

[...]
1. Nee, enkel de CPU krijgt een update, van 1,67 naar 1,83 en van 1,83 naar 2,0 (2,16 optioneel tegen betaling)

2. Waarschijnlijk is Apple Nederland bezig met pagina updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Inmiddels zijn de Apple NL pagina's al wel geupdate, maar de Store (en automagisch denk ik) de bestellingen nog niet. Nou ja, ik wacht wel af wat er over 2 weken komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij ook nog 10 dagen. Maar vind het wel tof dat ik ook een update krijg. Maakt het lange wachten toch wel een beetje goed. Nu alleen nog maar hopen dat ze dit niet te vaak gaan doen, want dan zou ik me wel genaaid voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

bartvb schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:51:
jopiek; ik neem aan dat ze de nieuwe config op gaan sturen anders gaan er veel mensen hun laptop terugsturen wat ze een berg geld kost en wat veel pissige klanten en onverkoopbare macbooks oplevert.
Ik heb gekozen voor de 1,6, dus als ik een 1,6 krijg dan zou ik dat billijk vinden, maar uiteraard kick ik op een 1,8 en dat voor geen enkele meerprijs... Beter gratis upgrade dan iets anders ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Volgens mij zijn er amper tot geen 1,6'jes gemaakt. Vandaar ook het lange wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Volgens mij nog helemaal niet, want anders waren die volgens mij ook allang geshipped......

Had mijn 1.6 namelijk besteld op het moment dat ze gepresenteerd werden (10 januari) en mijn levertijd was ook gewoon deze week / volgende week

[ Voor 45% gewijzigd door Red op 14-02-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Red schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:00:
Volgens mij nog helemaal niet, want anders waren die volgens mij ook allang geshipped......

Had mijn 1.6 namelijk besteld op het moment dat ze gepresenteerd werden (10 januari) en mijn levertijd was ook gewoon deze week / volgende week
Well, zie de Frontpage, ziet er naar uit dat we dus gewoon een 1.8 krijgen...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Dat zeg ik al de hele tijd toch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Red schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:30:
Dat zeg ik al de hele tijd toch :Y)
yup, maar had fp nog niet gezien

update: zat dit toch ff in m'n mailbox ;) helaas is nu de verzenddatum wel opgeschoven naar Feb 28, 2006 terwijl dat daarstraks nog morgen was.

Geachte klant,

Vandaag heeft Apple bekendgemaakt dat deze week de levering van start gaat van de nieuwe 15,4-inch MacBook Pro met Intel Core Duo-processor, ingebouwde iSight, Front Row met Apple Remote en nog veel meer. De Het MacBook Pro is zeer enthousiast ontvangen en we werken er hard aan om de bestelde systemen zo snel mogelijk te leveren.

Maar dat is nog niet alles. Sinds uw bestelling hebben we alle configuraties uit de MacBook Pro-serie voorzien van een snellere processor, variërend van 1,83 GHz tot 2,16 GHz. We hebben de 1,67-GHz processor in uw X dan ook gratis vervangen door een exemplaar van 1,83 GHz. We verwachten uw bijgewerkte bestelling op uiterlijk 28 februari 2006 te kunnen verzenden

Meer informatie over de recente upgrades van de MacBook Pro-serie vindt u op http://www.apple.com/nl/macbookpro..

Uw bijgewerkte bestelling zal uiterlijk 15 februari in onze systemen worden weergegeven. Ga naar http://store.apple.com/Ap...rderStatusSelfService=yes voor de meest recente informatie over uw bijgewerkte bestelling. Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat informatie waarmee u uw bestelling kunt traceren.

Wij stellen het zeer op prijs dat u voor de Apple Store hebt gekozen

Met vriendelijke groet

Het Apple Store-team

[ Voor 84% gewijzigd door jopiek op 14-02-2006 22:09 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Heb het zelfde gehad (alleen krijg ik een 2.0 nu) Baal er wel een beetje van...

Als hij morgen verstuurd zou worden zou ik hem in de vakantie gehad hebben.
Had ik dan er mee kunnen klooien voor dat school weer begint.
Dat, en mijn huidige huur laptop ben ik de 18e kwijt en kan ik niet meer verlengen.
Zit dus minimaal een week zonder pc op school...

Niet tof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20

vooghel

Cunning linguist

jopiek schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:06:
[...]

yup, maar had fp nog niet gezien

update: zat dit toch ff in m'n mailbox ;) helaas is nu de verzenddatum wel opgeschoven naar Feb 28, 2006 terwijl dat daarstraks nog morgen was.

[...]
Ja, ik heb precies hetzelfde. Leuk dat ze die upgrade doen, alleen jammer dat het dan toch weer 2 weken lager gaat duren. Vooral jammer dat het de dag voor de geplande verzending pas bekend gemaakt wordt.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die mail nog niet gehad, maar ik heb m dan ook begin feb besteld, en de verzenddatum stond al vanaf het begin op 28 feb...

let's wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

inmiddels duurt het bij mij zelfs een maand langer, 14 maart staat er nu, liever een minder snelle CPU en eerder geleverd, maar goed... Ben er niet erg blij mee aangezien deze laptop aan een vriend verkocht is en ik het ding binnen twee weken kwijt ben. Nou ja, zijn de Pro-apps iig meteen verkrijgbaar hoop ik.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Nu de euforie enzo weg is heb ik mijn mailtje nog eens goed bestudeerd...

Er staat inderdaad:

We hebben de 1,83-GHz processor in uw MacBook Pro dan ook gratis vervangen door een exemplaar van 2,0 GHz. We verwachten uw bijgewerkte bestelling op uiterlijk 28 februari 2006 te kunnen verzenden.

Maar, later in het mailtje staat:

Als u een wijziging wilt aanbrengen in uw bijgewerkte MacBook Pro-bestelling, zijn we u graag van dienst. We zijn telefonisch bereikbaar op 0800 0200 570 (op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur. Sommige wijzigingsaanvragen kunnen een enigszins latere levering tot gevolg hebben. Als we 18 februari niets van u hebben vernomen, sturen we u een MacBook Pro met 2,0-GHz Intel Core Duo.

(of interperteer ik dit nou fout?)

--- Edit ---

Ik zit trouwens nog steeds op de 28e

[ Voor 8% gewijzigd door Namu op 15-02-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme man,
mijn verzenddatum is nu van 28 feb naar 8 maart gegaan!
Dat maakt me dus alles behalve blij...

hoe zit het bij jullie (die m ook besteld hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:43:
Verdomme man,
Dat maakt me dus alles behalve blij...

hoe zit het bij jullie (die m ook besteld hebben)
Mijn verzenddatum stond ook op feb 28 en is idd naar de 8ste maart gegaan. :'(
Ik heb nog geen mail gehad maar die verwacht ik vandaag. Bij product staat nog steeds "
MBPRO 15/1.67 CTO".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ik heb hem via een Apple Center besteld en kan de status helaas niet volgen, maar verwacht hem ook pas de eerste week van maart.

Dit stond trouwens in het Belgische persbericht, maar niet in het Nederlandse:
De 2,0 GHz MacBook Pro is in de Verenigde Staten leverbaar vanaf deze week en het instapmodel vanaf volgende week. In Europa wordt de MacBook Pro verwacht vanaf einde februari.
Mocht dit waar zijn ben ik toch zwaar teleurgesteld in Apple! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hij een week later komt? Kom eens onder die steen vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie zeuren wel een beetje hoor jeetje :+ krijgen ze gratis een snelheidsverhoging gaan ze nog klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Jullie begrijpen mij verkeerd denk ik. Natuurlijk ben ik zeer tevreden over de upgrades, en wachten moest ik zowiezo nog even. Het zit mij gewoon (een beetje) dwars dat Apple de VS belangrijker vindt dan de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch logisch?? Daar hebben ze véél meer klanten. Kijk eens naar releases van bv. spelconsoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

en volgende week = eind februari.. dus we lopen maar 1 weekje achter.. gut gut gut wat vervelend.

dit soort dingen KAn je gewoon verwachten als je preordered. nu heeft apple een redelijke naam kwa het aanhouden van releasedates, maar toch, zeker bij zo'n populair product kan je gewoon verwachten dat een preorder vertraging oplevert

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Nu is het dus ook best mogelijk dat de 1.67 Core Duo in de te verwachten Intel iBook gaat komen, i.p.v de 1.67 Single Core. Hij blijft hierdoor qua specificaties onder de MacBook Pro, en wordt toch snel genoeg om op te kunnen werken. Wellicht met een minder snelle videokaart en ook op andere gebieden wat beperktere specs om de prijs wat toegankelijker te houden.

Edit:
Ik zie net dat AppleInsider hetzelfde idee heeft :P

[ Voor 15% gewijzigd door vooghel op 15-02-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:43:
What? Hij staat nu op 22 maart, dat kan echt niet...ik krijg er gewoon een MAAND aangenaaid!
Ik zit erover om die gasten gewoon te gaan mailen, een maand....daar had ik dus totaal niet op gerekend.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

http://www.apple.com/macbookpro/
wat dachten ze hier nou bij apple...weet je wat. bijna zwart op zwart...dat leest lekker weg....:(

http://www.apple.com/macbookpro/gallery/index1.html
en daar gewoon in html de images gerized.....gaat lekker daar bij apple

[ Voor 33% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-02-2006 13:35 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

bonzz.netninja schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 13:34:
http://www.apple.com/macbookpro/
wat dachten ze hier nou bij apple...weet je wat. bijna zwart op zwart...dat leest lekker weg....:(
Mjah, schande. Die site is kennelijk alleen voor mensen die hun monitor een beetje fatsoenlijk hebben gekalibreerd.
http://www.apple.com/macbookpro/gallery/index1.html
en daar gewoon in html de images gerized.....gaat lekker daar bij apple
Doen ze al jaren. :). Vind het in dit geval niet zo bezwaarlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Nietzman op 15-02-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:46:
[...]

What? Hij staat nu op 22 maart, dat kan echt niet...ik krijg er gewoon een MAAND aangenaaid!
Ik zit erover om die gasten gewoon te gaan mailen, een maand....daar had ik dus totaal niet op gerekend.
Er is nog hoop, ik stond tussentijds op 14 maart (eerste datum was vandaag) en nu inmiddels weer op 28 februari. Er is wellicht kans dat het dus een dynamisch systeem is of zo?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Jullie dachten toch ook echt niet dat die MacBook Pro's klaar waren op de dag van de voorstelling op MacWorld? Er waren enkel een paar presale modellen. Reden? Intel kan zo snel niet zoveel chips bakken. De iMac's zijn eerst aan de beurt gekomen en ondertussen is Intel verder blijven innoveren zodat de MacBooks nu een snellere processor hebben. Verder is de verzenddatum onder voorbehoud en kan je hier niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

eur0fighter schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:00:
Jullie dachten toch ook echt niet dat die MacBook Pro's klaar waren op de dag van de voorstelling op MacWorld? Er waren enkel een paar presale modellen. Reden? Intel kan zo snel niet zoveel chips bakken. De iMac's zijn eerst aan de beurt gekomen en ondertussen is Intel verder blijven innoveren zodat de MacBooks nu een snellere processor hebben. Verder is de verzenddatum onder voorbehoud en kan je hier niet over klagen.
Innoveren? Produceren! Het zijn nl. exact dezelfde als nu al in de iMacs gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Het is nog niet eens zo van intel kan niet zoveel produceren, Apple krijgt niet alle CPUs die gemaakt worden.
Dat zou wat zijn Dell,Acer,HP ga zo maar door zijn al jaren klant bij Intel, en nu zou een nieuwe klant ineens alle CPUs krijgen?

Als vendor maak je een afspraak en koop en x aantal procent van de productie. Als Apple 500.000dual core CPUs gekocht heeft voor een bepaalde periode en ze verkopen meer, dan krijgen ze die niet zomaar geleverd als de vraag hoog is.

Steve kennende koopt die altijd zeeer voorzichtig in met als resultaat dat ze waarschijnlijk niet eens zoveel CPUs hebben :')

Zelfde geldt voor het productie process bij Asustek, die gaan niet ff meer ruimte inrichten omdat Apple ineens meer verkoopt. daar gaat altijd een paar maand overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
eur0fighter schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:00:
Even herhalen wat de anderen zeiden misschien maar innoveren is er niet aan te pas gekomen, deze processoren zijn al begin januari door Intel geintroduceert (en zaten idd al in de iMac). Ook was er altijd gezegd dat er pas in februari verscheept werd en kregen de meesten ook een est. shipping van 15 februari.
Meesten van ons zijn gewoon een beetje lastig (gewoon het wachten beu) omdat ze nooit duidelijk waren over het releaseplan (en nu nog niet), er is nergens iemand die al een echte bevestiging heeft gekregen over de correcte datum dat hij zijn MacBook zal krijgen.
En als er weer mensen zijn die vinden dat ik maar aan het zeuren ben: ik ben zelf altijd er van uitgegaan dat ik hem pas begin maart zou krijgen, dus ik zit (nog) niet te panikeren. Maar ik kan begrijpen dat sommige andere mensen niet het met deze onduidelijkheid eens kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat ze inderdaad een update doen. Zat gister helemaal te watertanden, en kon niet wachten. Maar lees nu net dat ze dus ook later geleverd worden. Ik kijk dus op mijn bestelstatus, en zie dus dit. Vind het echter wel wat jammer dat ze daardoor later komen. Maar geduld is maar een schone zaak denk ik dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.raydesign.nl/got/bestelling_2.jpg

Mijn vorige was:

Afbeeldingslocatie: http://www.raydesign.nl/got/levering.jpg

edit:

En ja hoor. Nog geen dag later. Mijn bestelstatus staat nu op 8 maart. Hopen dat het morgen dan misschien eind februari word.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wednesday, February 15, 2006
The Mac OS X 10.4.5 Update released yesterday fixes some issues with Apple's Front Row software running on Intel iMacs. Meanwhile, the company's first Intel-based notebook computers are already arriving in retail stores across the country.
Bron: AppleInsider

Misschien arriveren ze tóch iets sneller dan verwacht??

• Blaxje
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:14:
[...]
Bron: AppleInsider

Misschien arriveren ze tóch iets sneller dan verwacht??
De levering zal ook wel meevallen. In mijn mail staat duidelijk het volgende:
We verwachten uw bijgewerkte bestelling op uiterlijk 8 maart 2006 te kunnen verzenden
Zal best 'ns eerder kunnen komen dus.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hopelijk komen ze snel met een MacBook Pro met DL dvd brander, dan bestel ik um :)

Verwijderd

Mijn verzenddatum is nu ook van 22 maart naar 15 maart gegaan...
als dat zo door gaat...

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

alienfruit schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 01:01:
Hopelijk komen ze snel met een MacBook Pro met DL dvd brander, dan bestel ik um :)
waar staat dat ze enkellaags zijn dan? volgens mij zijn alle branders die nu worden gemaakt dual laags en + en - capablie, dus volgens mij zijn de drives in de macbook pro gewoon dual layer....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:18:
Mijn verzenddatum is nu ook van 22 maart naar 15 maart gegaan...
als dat zo door gaat...
Yeah we zijn al bij 7 maart!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
HJR schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:11:
[...]

waar staat dat ze enkellaags zijn dan? volgens mij zijn alle branders die nu worden gemaakt dual laags en + en - capablie, dus volgens mij zijn de drives in de macbook pro gewoon dual layer....
Dat zijn ze dus niet, ze zijn enkellaags dat is ook een van de punten dat je tov powerbook er achteruit op gaat.

• alienfruit

alienfruit

Staat niet bij de specs alleen dat ie DL kan lezen...

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:47
Ik heb net even gebeld met de Apple Store (NL) en volgens hen draait de MacBook Pro GEEN dual-channel bij 2x dezelfde dimm!

1,5GB geheugen moet dus gewoon kunnen.

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Stiekem hoop ik nog op een 12" variant... maar als die niet komt dan wijk ik wel uit naar de 15". Een ibook zie ik niet echt zitten tov de looks van een macbook pro :)

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:27:
[...]

Staat niet bij de specs alleen dat ie DL kan lezen...
Dit is wat de specs manual over de macbook pro te zeggen heeft (op de mac site te downloaden als pdf)
SuperDrive
The SuperDrive built into MacBook Pro reads and writes to a variety of DVD and CD
media, including DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R, and CD-RW discs. It works
with the integrated iLife applications to give you the easiest way to create high-quality
CD and DVD content. Use iDVD to organize your work and create a digital portfolio
on DVD. Or burn your movies to a disc that can be played in almost any consumer
DVD player.

• Bigs
  • Niet online
Ik zit echt te twijfelen.. heb nu een 12" Powerbook. 15" is qua schermoppervlak wel beter, maar de 12" is zo heerlijk compact. Ik kan ook gewoon een 20" iMac kopen voor het betere Photoshop werk en m'n Powerbook erbij houden voor mijn schoolwerk (daar kan mijn G4'tje namelijk nog best mee vooruit).

Verwijderd

Ik denk dat Apple de macbooks alleen maar een beetje heeft "geupgrade" omdat ze op dit moment voor de vrij hoge prijs die je nu moet betalen geowned worden door bijvoorbeelde Acer TM 8200 serie

Daar heb je voor dezelfde prijs (of goedkoper):

2GB intern geheugen
120 GB 5400 rpm
Snellere dvd speler/brander
ATI Mobility™ Radeon® X1600 met standaard 256MB ----> of 512MB met gedeeld geheugen
Bluetooth VoIP phone
87W 9-cell Li-ion battery
1.3 megapixel CMOS webcam die je kan draaien
15.4" WSXGA+ colour TFT LCD 1680 x 1050 pixel resolution

Ik wilde eerst ook een Macbook pro bestellen, maar het enige voordeel dat het systeem op dit moment heeft voor mij is het OS.

Beetje jammer dat het ook zo lang duurt voordat je er eentje hebt. Die Acer notebooks kun je zo ophalen in de betere winkels.

Ik wacht wel ff totdat ze Mac OS X Tiger ook op de Acer kunnen draaien. Dat heb ik al het goede van het OS en de betere systeem configuratie van de Acer.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:47:
Ik wacht wel ff totdat ze Mac OS X Tiger ook op de Acer kunnen draaien. Dat heb ik al het goede van het OS en de betere systeem configuratie van de Acer.
Dat kan alweer heel lang, maar is niet legaal en vind maar eens leuke audio en netwerk drivers ;) Legaal zal OSX wel nooit uitkomen voor de PC.

• bartvb
Bigs; is het geen idee om gewoon een fatsoenlijke extra monitor te kopen? Ik gebruik mijn 12" PB samen met mijn Dell 2405FPW voor alles dat ik doe, bevalt prima. Niet super snel maar wel erg goed te doen.

• Bigs
  • Niet online
Ik heb een 21" CRT waar ik nog best tevreden mee ben. Maarja het hele aan- en afsluiten is me eigenlijk al teveel moeite :P Maarja ik zou idd een mooi cinema display kunnen kopen voor bij m'n Macbook, dan heb ik in principe geen iMac nodig, das waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:47:
Ik denk dat Apple de macbooks alleen maar een beetje heeft "geupgrade" omdat ze op dit moment voor de vrij hoge prijs die je nu moet betalen geowned worden door bijvoorbeelde Acer TM 8200 serie

Daar heb je voor dezelfde prijs (of goedkoper):

2GB intern geheugen
120 GB 5400 rpm
Snellere dvd speler/brander
ATI Mobility™ Radeon® X1600 met standaard 256MB ----> of 512MB met gedeeld geheugen
Bluetooth VoIP phone
87W 9-cell Li-ion battery
1.3 megapixel CMOS webcam die je kan draaien
15.4" WSXGA+ colour TFT LCD 1680 x 1050 pixel resolution

Ik wilde eerst ook een Macbook pro bestellen, maar het enige voordeel dat het systeem op dit moment heeft voor mij is het OS.

Beetje jammer dat het ook zo lang duurt voordat je er eentje hebt. Die Acer notebooks kun je zo ophalen in de betere winkels.

Je hebt dan dus geen Dual-Link DVI, geen backlit keyboard, geen digital line in, geen 24bits/96kHz audio (voor zover ik kan vinden), geen OSX en niet het ontwerp en de alu behuizing van de MacBook Pro. Je hebt weliswaar een betere webcam, (lekker nuttig :? ) en een hogere resolutie (helderheid?), een DL DVD brander (hij is niet sneller dan die van de MBP, doet alleen wel DL) en een stunning geweldige cardreader... Verder blijkt uit veel online reviews van de TM 8200 dat het geluid niet bijster goed is, en er zijn nogal wat klachten over een slecht functionerende Ethernetaansluiting.

Dus: definieer 'geowned'. Als je slim bent verdiep je je iets meer in de materie voor je achter de megahertz- en gigabytegeilheid aan gaat rennen en vervolgens met elke release van OSX mag gaan klooien om deze werkend te krijgen.

Moraal van het verhaal: veel Gigahertz en Gigabyte maken nog geen goede computer, en als je het gemak van OSX wilt, moet je een Mac kopen. Punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 00:13:
[...]

Je hebt dan dus geen Dual-Link DVI, geen backlit keyboard, geen digital line in, geen 24bits/96kHz audio (voor zover ik kan vinden), geen OSX en niet het ontwerp en de alu behuizing van de MacBook Pro. Je hebt weliswaar een betere webcam, (lekker nuttig :? ) en een hogere resolutie (helderheid?), een DL DVD brander (hij is niet sneller dan die van de MBP, doet alleen wel DL) en een stunning geweldige cardreader... Verder blijkt uit veel online reviews van de TM 8200 dat het geluid niet bijster goed is, en er zijn nogal wat klachten over een slecht functionerende Ethernetaansluiting.

Dus: definieer 'geowned'. Als je slim bent verdiep je je iets meer in de materie voor je achter de megahertz- en gigabytegeilheid aan gaat rennen en vervolgens met elke release van OSX mag gaan klooien om deze werkend te krijgen.

Moraal van het verhaal: veel Gigahertz en Gigabyte maken nog geen goede computer, en als je het gemak van OSX wilt, moet je een Mac kopen. Punt :)
Andere conclusie: een mac koop je voor OSX en niet voor de hardware. Voor goedkopere, snellere hardware, ben je beter af met een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan de laatste conclusie:
apple zet je keihard af (want die andere laptop is hardwarematig wel degelijk veel meer waar voor je geld). Maar als je met OS X wilt werken kun je niet anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:10:
apple zet je keihard af (want die andere laptop is hardwarematig wel degelijk veel meer waar voor je geld). Maar als je met OS X wilt werken kun je niet anders :+
Apple doet net zo min aan afzetterij als een B&O. Je koopt een alles-in-1 oplossing die er gelikt uitziet. Als je daar het geld voor over hebt dan moet je het kopen en anders niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

idd, het zou toch van de zotten zijn als alle bedrijven dingen gaan verkopen met de productieprijs.. dat is niet zo heel erg verstandig

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:10:
Heb je daadwerkelijk de vergelijking gelezen?

Wat biedt de Acer meer dan de Apple:
*hogere resolutie beeldscherm
*betere webcam (nu nog de verbinding om 1,3Mpixel beeld door te sturen. MSN ondersteunt geen H.264)
*cardreader
*dual layer support in de brander

Wat biedt de Apple meer dan de Acer:
*de behuizing is dunner en lichter (bijna een halve kilo)
*dual-link DVI aansluiting (op de Acer kan ik dus geen TFT scherm digitaal aansluiten)
*digitale geluidsingang (waar de Acer het moet doen met een analoge ingang)
*24bits/96KHz audio (waar de Acer het met 16bits en 44.1/48KHz moet doen)
*backlit keyboard (misschien een pats-feature, maar dat is een webcam in mijn ogen ook)
*Mac OSX

Voor mij als gitarist met een Apple Cinema Display en OSX, is die Acer dus echt een no-go. Het geluid is minder goed, er is geen digitale ingang, en geen DVI aansluiting voor mijn scherm. Bovendien draait er (zonder te klooien) geen OSX op.

Als je wil gamen, je Windows geen probleem vindt, je geen extern scherm aan wil sluiten, je enkel dual layer DVD's gaat bakken en je graag je ingebouwde webcam als crappy digicam wilt gebruiken, doe je aan de Acer geen miskoop. Wil je OSX, goed geluid, licht ontwerp en DVI, dan is de MacBook Pro een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
prototype schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:00:
Stiekem hoop ik nog op een 12" variant... maar als die niet komt dan wijk ik wel uit naar de 15". Een ibook zie ik niet echt zitten tov de looks van een macbook pro :)
Hey madnerd ;)
Ik ga juist van 12" powerbook naar 15" macbook.
Draagbaarheid ga ik wel achteruit maar kan mobiel niet wennen aan 1024x768, tegen over 1920x1200 thuis.

Mochten ze de 12" ook met een hogere reso uitbrengen dan zou ik wel weer gaan twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
Whieee schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:32:
[...]
*dual-link DVI aansluiting (op de Acer kan ik dus geen TFT scherm digitaal aansluiten)
ho ho ho, ff wachten. dit klopt namelijk niet ;)

de acer 8200 beschikt over een dvi-d poort. hiermee kan je dus gewoon een tft digitaal aansluiten hoor. dvi is namelijk digitaal. het enige dat je wel moet missen ten opzichte van een dual-link dvi uitgang is dat je geen 30" scherm op volledige resolutie kunt aansturen.

maargoed ik kan verder nergens zien of de dvi aansluiting van de acer single-link of dual-link is. dvi-d kan namelijk net zo goed single link of dual link zijn. ik ga er echter gewoon vanuit dat het een dual-link aansluiting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
bolleh schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:41:
[...]

ho ho ho, ff wachten. dit klopt namelijk niet ;)

de acer 8200 beschikt over een dvi-d poort. hiermee kan je dus gewoon een tft digitaal aansluiten hoor. dvi is namelijk digitaal. het enige dat je wel moet missen ten opzichte van een dual-link dvi uitgang is dat je geen 30" scherm op volledige resolutie kunt aansturen.

maargoed ik kan verder nergens zien of de dvi aansluiting van de acer single-link of dual-link is. dvi-d kan namelijk net zo goed single link of dual link zijn. ik ga er echter gewoon vanuit dat het een dual-link aansluiting is.
Hoezo ga je er van uit dat hij dual-link is? Dual-link vind je in de PC wereld tot nu toe alleen in echte high-end kaarten. Als het niet vermeld wordt kun je er dus vanuit gaan dat het gewoon single-link DVI is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
Bigs schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:24:
[...]

Hoezo ga je er van uit dat hij dual-link is? Dual-link vind je in de PC wereld tot nu toe alleen in echte high-end kaarten. Als het niet vermeld wordt kun je er dus vanuit gaan dat het gewoon single-link DVI is.
omdat het volgens mij niks extra's kost en deze laptop toch wel de allerlaatste snufjes heeft. maargoed daar ging het ff niet over. er wordt namelijk gezegd dat deze acer geen dvi of wat dan ook heeft en dat klopt dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

GUZA schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 15:18:
[...]

Dat zijn ze dus niet, ze zijn enkellaags dat is ook een van de punten dat je tov powerbook er achteruit op gaat.
misschien dat de dual layer functionaliteit er met een nieuwe firmware op te zetten is want volgens mij worden de enkel layers echt niet meer gemaakt..... eerste superdrive tibooks konden ook via een firmware hack van 1x speed naar 2x speed branden.... afwachten op de gebruikte drive inside dus.... dan kunnen we pas meer zeggen

[ Voor 8% gewijzigd door HJR op 17-02-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 11-09 08:28
Om weer eens op het eeuwige toetsenbordverhaal terug te komen: net heb ik naar apple gebeld vanwege creditcard-blaat (foutje bij interpay ofzo), heb ik meteen gevraagd naar of 't toetsenbord is om te wisselen naar een vs-toetsenbord. Die man aan de telefoon heeft me verzekerd dat het mogelijk is om een MBP met VS-toetsenbord te bestellen. Dan moet je alleen niet via de site bestellen maar telefonisch. Wil ik 't omswitchen, dan moet ik m'n huidige order cancellen en opnieuw bestellen. Nadeel is dan dat ik opnieuw achteraan de lijst kom te staan.. Lekker is dat, kan ik 3 weken langer gaan wachten alleen vanwege een toetsenbordje en een rare administratieve handeling.. ik weet niet echt of ik dat er voor over heb. Hoewel ik tijd zat heb eigenlijk, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Christoph schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:15:
[...]

Hey madnerd ;)
Ik ga juist van 12" powerbook naar 15" macbook.
Draagbaarheid ga ik wel achteruit maar kan mobiel niet wennen aan 1024x768, tegen over 1920x1200 thuis.

Mochten ze de 12" ook met een hogere reso uitbrengen dan zou ik wel weer gaan twijfelen.
Ey thermo ;)

hmmmm, tjah, 'k heb eigenlijk alleen die notebook nodig voor office en IDE's. Voor laatstgenoemde heb je opzich veel schermruimte nodig, maar ach, 1024x768 will suffice. Bovendien code ik vooral zonder 'sleur en pleur' IDE's... dus tjah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Vandaag teruggebeld door iemand van de Apple Developer Connection (de VS afdeling) en zij konden me niet helpen :/ Ze gingen er van uit dat de NL tak wel iets kan regelen, anders konden zij de laptop in de VS af laten leveren waarna ik hem kan forwarden naar NL. Alleen stond hij er niet bij stil dat bestellen met een CC inhoud dat de laptop ook afgeleverd moet worden in het land waar de CC afgegeven is, dan zou ik dus iemand in de VS moeten vinden die even 2000 euro voor wil schieten of die ik vertrouw met 2000 euro. Op zich moet dat wel lukken maar het wordt allemaal redelijk omslachtig zo. Daarnaast is het versturen van zo'n doos ook niet echt goedkoop. Zeker als je geen 4 weken wil wachten...

Maar goed. Eerst de NL afdeling dus maar eens contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-08 21:43
Het is natuurlijk speculeren wat ik doe, maar voor powerbooks kunnen de service providers als het goed is verschillende keyboards bestellen. Misschien dat het dalijk ook kan voor de mbp's, maar dan moet je weer betalen voor het keyboard en de kosten om hem erin te zetten. Ik zou dus idd nog even proberen te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag zouden er enkele de eerste moeten gaan ontvangen right??? Ik ben even heel benieuwd naar de ervaringen!! (batterijtijd etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:32:
[...]

Wat biedt de Acer meer dan de Apple:
*hogere resolutie beeldscherm
*betere webcam (nu nog de verbinding om 1,3Mpixel beeld door te sturen. MSN ondersteunt geen H.264)
*cardreader
*dual layer support in de brander

Wat biedt de Apple meer dan de Acer:
*de behuizing is dunner en lichter (bijna een halve kilo)
*digitale geluidsingang (waar de Acer het moet doen met een analoge ingang)
*24bits/96KHz audio (waar de Acer het met 16bits en 44.1/48KHz moet doen)
*backlit keyboard (misschien een pats-feature, maar dat is een webcam in mijn ogen ook)
*Mac OSX

Voor mij als gitarist met een Apple Cinema Display en OSX, is die Acer dus echt een no-go. Het geluid is minder goed, er is geen digitale ingang, en geen DVI aansluiting voor mijn scherm. Bovendien draait er (zonder te klooien) geen OSX op.

Als je wil gamen, je Windows geen probleem vindt, je geen extern scherm aan wil sluiten, je enkel dual layer DVD's gaat bakken en je graag je ingebouwde webcam als crappy digicam wilt gebruiken, doe je aan de Acer geen miskoop. Wil je OSX, goed geluid, licht ontwerp en DVI, dan is de MacBook Pro een betere optie.
Vergeet dan ook niet erbij te vertellen dat de Acer:

- 120GB heeft ipv 100GB
- 2GB ipv 1GB
- meer geheugen op de videokaart
- Weldegelijk een dvi aansluiting (mijn Dell 24" kan er makkelijk aangehangen worden)
- carbon fiber achterkant van het lcd scherm
- VoIP phone
- En de accu heeft veel meer inhoud

Die ben je even vergeten in je lijstje O-)

Maar ik wilde hier ook geen Apples met peren gaan vergelijken.

Ik wilde alleen een statement maken dat de verhogingen van de processoren ten opzichte van de prijs wel nodig was.
Ten opzichte van de "meeste" hardware die erin zit verliezen ze het al ruim van de concurrentie (als je al van concurrentie kan spreken) en ze zijn nog maar net bezig met het uitleveren van de bestellingen.

Ik had gewoon meer verwacht van deze Apple. Hij valt me vooral tegen met de scherm resolutie, kleinere HD en veel minder intern geheugen en de waarschijnlijk lage accuduur.

Ik had gewoon hogere verwachtingen voor dat prijskaartje die ze eraan hangen. Thats all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Waarom is er toch áltijd weer die onterechte discussie over de prijs van Apple's hardware?

Je vergelijkt puur de hardware, dat kun je dus niet doen. Apple heeft een veel mooier design, een stukje exclusiviteit (status!) en niet te vergeten OS X!

Of dit opweegt tegen de mindere specificaties in de hardware is voor iedereen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Afbeeldingslocatie: http://www.namu.nl/images/mbpverzonden.PNG

Hij is verzonden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik kijk voorlopig nog eventjes de kat uit de boom, overigens zuigen de speakers van de Powerbook -- tril geluid als je Mozart afspeelt 8)7 Straks komen ze met wat nieuws als Apple jarig is... wat ik wel verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 18-02-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes, houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
alienfruit schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 14:42:
Ik kijk voorlopig nog eventjes de kat uit de boom, overigens zuigen de speakers van de Powerbook -- tril geluid als je Mozart afspeelt 8)7 Straks komen ze met wat nieuws als Apple jarig is... wat ik wel verwacht.
Alle laptop speakers zuigen imho.
Thuis gooi ik er lekker m'n boxjes op (de MacBook heeft digital out).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Om even terug te komen op de discussie over Apple vs Acer.
Je kan een Apple niet met Acer vergelijken,
Acer is een budgetmerk uit het A-segment, terwijl Apple een exclusievere fabrikant is.
Apple valt meer te vergelijken met Sony.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.