Goed. Even een review over me laptop. Ik laat de oehs en ahs er even buiten want die zijn wel bekend bij iedereen omdat dat juist de dingen zijn die Apple wel verteld heeft.
Algemeen.
De laptop is gewoon erg fijn om mee te werken, het breekbeeld is geweldig en de toetsverlichting is ook tof... Ik zat in de trein net met me laptop te werken toen de lichten uit gingen, meteen schoot de toetsverlichting aan... erg tof.
Batterij.
Voorlopig (nu na 2x me batterij kalibreren volgens de Apple handleiding) is me batterij tijd slecht. 2 a 2:30 uur met een volle accu naar leeg. Ik draai op 3 na hoogste brightness en zat niet te gamen. Alleen gesurft en voor de rest niets. (om dus te testen hoelang hij het vol houd.)
Hitte.
Hij wordt bloed heet aan de achterkant en onderkant. Vooral aan de linkerkant, bij de power adapter input. Dit geld voor zowel op batterij of aan netstroom.
Games.
De videokaart is geweldig. Ik heb een UB versie van ut2k4 zitten spelen op maximale resolutie met met alle graphics gemaxed draaide het als een trein. Warme is dan wel weer een “probleem” maar dat was te verwachten.
Geluid
De boxen in de MBP vind ik uitstekend. Er komt erg goed geluid uit en ze kunnen ook best hard. (ruimte vullend hard, niet oorverdovend hard)
Airport
In vergelijking met m’n 4 jaar oude g3 iBook heeft de mbp een beter/krachtiger bereik. Maar dit vind ik geen echt vergelijkings materiaal… dus kan ik er niet veel over zeggen.
Rosetta.
Kan ik kort over zijn. Het werkt aardig. Met standaard software merk ik geen verschil als met een stuk software dat UB is.
Ander.
1 ding wat ik wel opviel wat ik wel op me iBook heb/had was de mogelijkheid om zelf in te stellen in welke mode (netstroom / batterij) je de cpu wou laten lopen… Op snel, normaal of langzaam (zoiets). Dit kan ik niet terug vinden. Ook vind ik zelf dat de 3 energie standen op me MBP kwa stroom verbruik allemaal op elkaar lijken. Ze zijn alle 3 op binnen 2 a 2 en half uur.
Dit vind ik zo’n beetje de hoogte punten van me laptop die nog niet / genoeg bekend waren volgens mij. Als ik wat over het hoofd zie, meld het even zodat ik daar ook commentaar over kan geven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Namu op 22-02-2006 23:44
]