[MacBook Pro] Discussietopic en Mini-FAQ Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 7.349 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

markclausing schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:51:
[...]

Zo was de nintendo64 toch echt voorzien van een 32bits processor, maar konden de marketing-jongens er 64 achter plakken, omdat de FSB 64 bits was. De consument zag alleen maar een groter getalletje dan de Sega Dreamcast en we weten allemaal wat er met Sega is gebeurd en welke console nou eigenlijk stiekem de betere was.
offtopic:
De Nintendo 64 was samen met de Playstation en de Sega Saturn op de markt, de Playstation werd gemarket als een 32-bits console en verkocht beter. De Sega Saturn was gewoon crap omdat hij niet gebouwd was voor 3D terwijl dat juist populair werd, maar ook de constructie van het apparaat en veel spellen waren van bedenkelijke kwaliteit. De Sega Dreamcast was de eerste console van de daarop volgende generatie en werdt gemarket als de eerste 128-bits spelcomputer, maar verkocht niet goed genoeg, mede door het succes van de Playstation II.

[ Voor 26% gewijzigd door Johnny op 21-01-2006 17:04 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WFG schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 16:40:
Ik heb op mijn intel iMac gewoon mijn hp printer kunnen aansluiten en deze werkte ook meteen. Dus ik denk dat je je over de drivers niet zon zorgen hoeft te maken.
Dan beschikt Mac OS over jouw printerdrivers, die van mij zitten er niet bij, Dat heb ik nagekeken op de site van Apple. Airport is zeker geen optie, de printer is vrij groot (All-in-one) en wil ik in mijn kamer hebben staan. Bovendien heb ik al een wifi router, beetje geldverspilling om er nog eentje te kopen louter en alleen omdat er geen drivers voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 17:10:
[...]

Dan beschikt Mac OS over jouw printerdrivers, die van mij zitten er niet bij, Dat heb ik nagekeken op de site van Apple. Airport is zeker geen optie, de printer is vrij groot (All-in-one) en wil ik in mijn kamer hebben staan. Bovendien heb ik al een wifi router, beetje geldverspilling om er nog eentje te kopen louter en alleen omdat er geen drivers voor zijn.
Dan maar gewoon rustig wachten :7 Handig hoor, een MBP met allerlei draadloze features en dan moet je er nog wel een printer indrukken, ik bedoel tablet en zo die ik gebruik zijn ook niet draadloos, maar een printer wil je toch ook vanaf meerdere pc's gebruiken, dus ook als de MBP eventjes niet in de buurt is?

[ Voor 22% gewijzigd door jopiek op 21-01-2006 17:49 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, wat een moeite om er een usb kabel uit te trekken zeg :D, en ik heb ook een externe schijf die via dezelfde hub loopt, dus dan maakthet helemaal niets meer uit.

Printen hoef ik echt niet draadloos te doen, er vergeet niet dat er ook een scanner op zit en dat gaat niet via airport werken.

En de Windows computer in de keuken is aangesloten op mijn oude printer, dus dat is ook niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 21:31:
Nou, wat een moeite om er een usb kabel uit te trekken zeg :D, en ik heb ook een externe schijf die via dezelfde hub loopt, dus dan maakthet helemaal niets meer uit.

Printen hoef ik echt niet draadloos te doen, er vergeet niet dat er ook een scanner op zit en dat gaat niet via airport werken.

En de Windows computer in de keuken is aangesloten op mijn oude printer, dus dat is ook niet nodig.
Ok, als je het idd samen met andere apparaten doet dan is het voor te stellen. Oohw ja, een scanner, ik heb nog een ouwe scsi scanner staan die perfect werkt. Wilde onze mediaserver eigenlijk inruilen voor een mac mini, maar dat zal dan wel niet meer lukken. Toch denk ik dat jou gebruik niet echt doorsnee is. De meeste mensen hebben toch ook wel een wat vastere camputer en daarnaast dan een laptop. Wij hebben iig een mediaserver en daar om heen een aantal laptops (en normale server maar dat is natuurlijk erg specifiek).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik vraag mij echt of of Adobe gaat wachten tot CS3. Aperture en Quark, toch wel 2 concurrenten, gaan zo rond maart universal. Als Adobe dan pas in 2007 uitkomt met hun universal applicatie...

Ik hoop dat adobe inziet dat ze sneller moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand de levertijd van de nieuwe macbookpro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple weet het zelf nog niet volgens mij, de mijne staat op 15febals mogelijke verzenddatum, mar dat is bij iedereen zo...

Ik weet wel dat als je nu besteld dat je dan aardig lang kan gaan wachten, Apple heeft meer bestellingen ontvangen dan aanvankelijk werd gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:38:
Apple weet het zelf nog niet volgens mij, de mijne staat op 15febals mogelijke verzenddatum, mar dat is bij iedereen zo...

Ik weet wel dat als je nu besteld dat je dan aardig lang kan gaan wachten, Apple heeft meer bestellingen ontvangen dan aanvankelijk werd gedacht.
En dat komt van inside informanten?

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 13:43:
weet iemand de levertijd van de nieuwe macbookpro?
Heb hem gister (25-01-2006) besteld, en er staat nu bij meestal verzendklaar nu toch duidelijk 24 Februari.

Afbeeldingslocatie: http://raydesign.nl/got/levering.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 09:09

Namu

Silver Wings Of Morning

Mwa, ik heb dus op dag 1 m'n macbook besteld en ik sta op 15 feb.

Afbeeldingslocatie: http://www.namu.nl/images/bestelstatus-macbook.png

[ Voor 9% gewijzigd door Namu op 26-01-2006 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Heb hem wel besteld op de 1e dag, alleen nog niet betaald. Betekent dat ik dan ook 15 februari lichting ben, of moet ik achteraan sluiten in de rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Red schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:03:
Heb hem wel besteld op de 1e dag, alleen nog niet betaald. Betekent dat ik dan ook 15 februari lichting ben, of moet ik achteraan sluiten in de rij...
Een bestelling is pas volledig na betaling denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb 'm gewoon per credit card besteld. alleen is nu dus wel redelijk te verwachten dat Apple aan zijn termijn kan voldoen, anders heeft het geen nut de nieuwste orders een latere datum te geven...

maar goed we wachten af, nog 3 weken...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Nog even een paar vlugge vraagjes:

- De 512Mb RAM die er standaard inzit, is die er zelf uit te halen? Maw is het nog mogelijk om hem zelf later naar 2Gb uit te breiden?
- Ik heb een beperkt budget (op dit moment) maar zit toch te twijfelen over het einddoel:
  • 1.5Gb RAM met een 7200RPM hd << Voordeel: snellere hd, kan goedkoop ram zelf bijsteken
  • 2Gb RAM met een 5400RPM hd << Voordeel: Dual Channel RAM wordt zo wel benut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga voor de snelle hardeschijf, dat geeft het grootste verschil (512mb extra ook, maar niet zoveel). Daarnaast kun je er altijd zelf nog geheugen bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:45:
Ga voor de snelle hardeschijf, dat geeft het grootste verschil (512mb extra ook, maar niet zoveel). Daarnaast kun je er altijd zelf nog geheugen bijplaatsen.
Vandaar ook mijn eerste vraag: als die standaard 512Mb niet eruit te halen is dan is 1.5Gb het maximum. Ik heb evenwel geen ervaring met OSX, dus als iemand mij vertelt dat 1.5Gb meer dan voldoende is dan heb ik mijn keuze wel gemaakt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Kiff schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:55:
[...]

Vandaar ook mijn eerste vraag: als die standaard 512Mb niet eruit te halen is dan is 1.5Gb het maximum. Ik heb evenwel geen ervaring met OSX, dus als iemand mij vertelt dat 1.5Gb meer dan voldoende is dan heb ik mijn keuze wel gemaakt denk ik.
1.5GB is voldoende, tenzij je echt zware apps gaat gebruiken, en snelheid echt nodig hebt.
mijn PowerBook G4 heeft 1.25GB en dat is voor Photoshop Lightroom en iTunes Mail, div Safari pages iCal en Adressbook voldoende voor een snellemachine.

Mijn ervaring is dat intel macs beter met geheugen beheer omgaan (waarom dat komt weet ik niet, maar heb net mijn intel mac binnen)
En 512MB is zelfs al snel, (beter als de iMac G5 met 512MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je photoshop en flash 8 pro opo je intel mac staan? Draait het een beetje ok onder rosetta?

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat de prestaties van deze apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:47:
Heb je photoshop en flash 8 pro opo je intel mac staan? Draait het een beetje ok onder rosetta?

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat de prestaties van deze apps zijn.
Photoshop CS2 staat er op, en is matig... mijn PB 1.33Ghz met weleens waar 1.25GB is sneller in PS.
Ik heb nog niet echt gephotoshopt, maar heb net snel even een foto van mijn EOS350 ingeladen (duurt 10sec) croppen>opslaan als JPGtje op 80%kwaliteit dit gaat niet echt snel.

Ik wil best wat berekeningen uitvoeren en ff een soort van "benchmarkje" maken, heb er nu maar 512MB ram inzitten hou daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin maart ga ik er ook 1 kopen :). eerst mijn macmini zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 19:32:
Begin maart ga ik er ook 1 kopen :). eerst mijn macmini zien te verkopen.
Dat is dan je tweede switch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:57:
[...]

Photoshop CS2 staat er op, en is matig... mijn PB 1.33Ghz met weleens waar 1.25GB is sneller in PS.
Ik heb nog niet echt gephotoshopt, maar heb net snel even een foto van mijn EOS350 ingeladen (duurt 10sec) croppen>opslaan als JPGtje op 80%kwaliteit dit gaat niet echt snel.

Ik wil best wat berekeningen uitvoeren en ff een soort van "benchmarkje" maken, heb er nu maar 512MB ram inzitten hou daar rekening mee!
Geheugen schijnt veel uit te maken met Rosetta, 1GB of meer schijnt erg goed voor de snelheid te zijn. Ik lees nl. verschillende verhalen, de één zegt dathet zeer traag is, de ander zegt dat het goed loopt... Maar wat de één snel vind kan de ander natuurlijk okee vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:45:
Maakt een 7200rmp hdd veel verschil qua snelheid dan t.o.v. een 5400rpm hdd in laptops, als de rest van de specs gelijk blijven?

Zo ja dan is een snellere harde schijf wel de moeite waard.
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:45:
[...]

Maakt een 7200rmp hdd veel verschil qua snelheid dan t.o.v. een 5400rpm hdd in laptops, als de rest van de specs gelijk blijven?

Zo ja dan is een snellere harde schijf wel de moeite waard.
iemand?
Wat ga je er allemaal mee doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
  • Laatst online: 11-09 08:28
om op die levertijden terug te komen: ik heb zondag 15 januari besteld, bij mij staat er 15 februari als leverdatum. Het zal dus lijkt me zijn hoe eerder je bestelt, hoe eerder geleverd (maar dat zullen de meesten al wel doorhebben denk ik). Trouwens heb ik 't Mac OS in Engels opgegeven als taal, nu staat er (kom ik net achter) in de orderstatus: BkLit Keyboard/Mac OS-ZH
Als ik de dingetjes van anderen hier zie staat er Mac OS-N, de N van Nederlands neem ik aan. Waar staat dat ZH dan in godsnaam voor? Zuid-Hollands? Zeer Heftig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

mtbrainz schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:29:
om op die levertijden terug te komen: ik heb zondag 15 januari besteld, bij mij staat er 15 februari als leverdatum. Het zal dus lijkt me zijn hoe eerder je bestelt, hoe eerder geleverd (maar dat zullen de meesten al wel doorhebben denk ik). Trouwens heb ik 't Mac OS in Engels opgegeven als taal, nu staat er (kom ik net achter) in de orderstatus: BkLit Keyboard/Mac OS-ZH
Als ik de dingetjes van anderen hier zie staat er Mac OS-N, de N van Nederlands neem ik aan. Waar staat dat ZH dan in godsnaam voor? Zuid-Hollands? Zeer Heftig?
Jij krijgt een Engelse toetsenbord, (met grotere enter toets :P ) en iets andere indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

http://www.advance-studios.com/weblog/

Daar staat mijn filmpje, over Photoshop CS2 hoe snel dat gaat op een iMac 2Ghz Core Duo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 20:53:
[...]

Wat ga je er allemaal mee doen??
Bedoeling is photoshop,finalcut pro, flash en natuurlijk office, mail en surfen.

Maar voor wat voor doeleinden is 7200rpm noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

GUZA schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:55:
[...]

Bedoeling is photoshop,finalcut pro, flash en natuurlijk office, mail en surfen.

Maar voor wat voor doeleinden is 7200rpm noodzakelijk?
Alleen voor Final Cut Pro kan ik me een snelle HDD voorstellen de rest van de apps. gebruiken meer geheugen, ipv hdd last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
damn dat is inderdaad traag... dat is bijna een minuut lang nodig om CS2 op te starten...dat is echt zwaar slecht.
ben benieuwd hoe het gaat worden met de universal binary.

toch maar ff een tijd afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opstarten is zeer traag idd, maar dat was al bekend. Verder vond ik het geheel niet supertraag. Ik gebruik photoshop niet zo super veel, en zal ook niet vaak high res foto's gaan aanpassen. Ik vraag mij af wat 512MB extra doet :) Rosetta vreet zelf ook al behoorlijk wat geheugen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Idd, en Rosetta cachet ook bepaalde instructies, dus het opstarten duurt lang, maar na verloop van tijd zou het sneller moeten gaan werken. Maar ik weet natuurlijk niet in hoeverre zoiets bij Photoshop nut heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
Qorne schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 21:54:
[...]

Jij krijgt een Engelse toetsenbord, (met grotere enter toets :P ) en iets andere indeling.
Hm, ik vraag me af of ik dat wel wil. Ik had zo stellig de indruk dat het 'Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS (int'l English)' stond voor VS-internationaal (windows-denkend)
Ik moet gewoon een vs-toetsenbord met Engelse Mac OS hebben. Had ik dan de 'Toetsenbord met backlightverlichting (lokaal) & Mac OS (int'l English)' moeten hebben? Ik was bang dat ik dan een toetsenbord met NL-layout zou krijgen.. lekker slim van mij dan weer |:(

[ Voor 9% gewijzigd door mtbrainz op 28-01-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 17:57

HJR

mtbrainz schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:05:
[...]

Hm, ik vraag me af of ik dat wel wil. Ik had zo stellig de indruk dat het 'Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS (int'l English)' stond voor VS-internationaal (windows-denkend)
Ik moet gewoon een vs-toetsenbord met Engelse Mac OS hebben. Had ik dan de 'Toetsenbord met backlightverlichting (lokaal) & Mac OS (int'l English)' moeten hebben? Ik was bang dat ik dan een toetsenbord met NL-layout zou krijgen.. lekker slim van mij dan weer |:(
nee je hebt het juist goed gedaan! het engelse toetsenbord is een toetsenbord met een liggende entertoets en een iets andere indeling (= vs indeling) een lokaal toetsenbord is een nederlands toetsenbord.

plaatje van powerbook met nl toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.helux.nl/picture_library/DSC00195_1.jpg

plaatje van powerbook met vs toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.helux.nl/picture_library/17_powerbook2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
ach kijk aan, die onderste komt me idd een stuk vertrouwder voor dan die bovenste :)
dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

mtbrainz schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 10:18:
ach kijk aan, die onderste komt me idd een stuk vertrouwder voor dan die bovenste :)
dank :)
Mijn broertje heeft de NL indeling. Boeit toch niks. Ik gebruik er trouwens een Bluetooth Keyboard bij... Ik heb volgens mij ook gewoon een NL MBP besteld.

Er staat in mijn bestelling: "BkLit Keyboard/Mac OS-N"

[ Voor 8% gewijzigd door jopiek op 28-01-2006 13:02 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
de verschillen zijn idd maar minimaal. Volgens mij is die nl-layout zelfs niet eens de officiele nl-layout. Bij mijn weten zit er op een officiele nl-layout de " (dubbele quotes) boven de 2 en geen @.
Maar goed, die tilde zit er wel op een onlogische plek dus ik vind 't verder niet erg dat ik die andere krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
De int'l English keyboard is anders dan een US keyboard! Ik dacht toen ik mijn eerste iBook bestelde ook dat dat hetzelfde was, maar dat bleek niet het geval. Hier in Nederland is een US-keyboard layout niet leverbaar om de een of andere reden. Uiteindelijk heb ik een bedragje van Apple terug gekregen als genoegdoening voor de onduidelijkheid.

De int'l English layout is vrijwel dezelfde als de NL layout, alleen staat er geen € tekentje gedrukt ofzo. Dus ook met een staande ipv liggende return toets. De exacte verschillen weet ik niet meer precies aangezien ik momenteel met geïmporteerde toetsenborden werk, welke ik een stuk prettiger vind...

zie ook PowerBook Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
leuk topic, ik zal alleen heel blind zijn maar ik zie daarin niet staan wat er dan verschillend is tussen een US- en Engels keyboard. Als 't alleen geen euro-tekentje is zal me dat verder een worst wezen, die gebruik ik toch nooit (ik tik eerlijk gezegd altijd EUR in). Als de stickertjes dan 't enige verschil zijn is dat gewoon jammer maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De c't 3/2006 schat trouwens dat een 60Wh accu een MacBook Pro een werkduur van ongeveer 4 uur zou moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

begintmeta schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 23:30:
De c't 3/2006 schat trouwens dat een 60Wh accu een MacBook Pro een werkduur van ongeveer 4 uur zou moeten geven
Als je naar andere notebooks kijken met de zelfde specs halen die ongeveer ook ±4u.
Wij hebben geen last van de USB bug in windows ;) :D })
( nieuws: USB-bug in Windows verkort accuduur Centrino Duo )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Qorne schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:58:
[...]

Als je naar andere notebooks kijken met de zelfde specs halen die ongeveer ook ±4u.
Wij hebben geen last van de USB bug in windows ;) :D })
( nieuws: USB-bug in Windows verkort accuduur Centrino Duo )
Hehe ;) }) leveren Apple, dan kan ik dit ding er uit gooien ;)

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54
Kiff schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:40:

• 2Gb RAM met een 5400RPM hd << Voordeel: Dual Channel RAM wordt zo wel benut
[/list]
ALS het supported was wel ja ;)
Overigens is een iMac met een Intel kut als je gewone kantooraps draait zoals bijvoorbeeld Office met daarnaast nog een pakket om orders mee te maken en dan ook nog is een stukje software om prijzen op te zoeken bij je leveranciers.
Zit 1GB geheugen in die machines maar het is niet om vooruit te branden!
Denk goed dus nog even goed na voordat je er een koopt (iMac of MacBook Pro) als je veel sotware wilt draaien wat er nog niet geschikt voor is...

Dat hele Rosetta is in mijn beleving dus niks (inclusief de andere mensen in het bedrijf die hier mee moeten werken) Laat staan met Pro apps!

[ Voor 61% gewijzigd door Uberprutser op 29-01-2006 18:27 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro apps draaien sowieso niet op rosetta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:17:
Pro apps draaien sowieso niet op rosetta
Bron?

Zover ik gezien heb draaien de meeste pro-aps (al het adobe spul enzo) gewoon via rosetta hoor. Alleen wat langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Namu schreef op zondag 29 januari 2006 @ 19:23:
[...]

Bron?

Zover ik gezien heb draaien de meeste pro-aps (al het adobe spul enzo) gewoon via rosetta hoor. Alleen wat langzaam.
Onder Pro-aps worden de professionele producten van Apple zelf verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Final Cut Pro enzo dus, en die draaien idd nog niet op de Intel Macs. Volgens mij komen rond maart de Universal Binaries daarvan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

De nieuwe reeks Adobe programma's zijn niet gelauncht voor de mactel, dus Audition 2, After Effects 7, Encore DVD x, en Premiere Pro 2 zijn allemaal nog niet een universal binary. Voorlopig ook nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Maar die komen er uiteindelijk wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
GUZA schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:44:
Maar die komen er uiteindelijk wel toch?
-1 nutteloos...
Lijkt mij wel, anders zaten we nu nog steeds met Windows 3.11

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namu

Namu

Silver Wings Of Morning

Ballebek schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:12:
[...]

-1 nutteloos...
Lijkt mij wel, anders zaten we nu nog steeds met Windows 3.11
*kuch*

Di's apple talk. We zaten dus nog allemaal met OS 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonicKnight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 13:53
Kiff schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:40:
Nog even een paar vlugge vraagjes:

- De 512Mb RAM die er standaard inzit, is die er zelf uit te halen? Maw is het nog mogelijk om hem zelf later naar 2Gb uit te breiden?
[...]
[/list]
Deze quote gaat over een oud 15" PowerBook-model, maar hetzelfde zal wel gelden voor de MacBook Pro.
512MB PC2700 333MHz DDR SDRAM, expandable to 2GB.
There are two SODIMM slots. One is occupied by a removable 512MB module, the other is available. To achieve maximum memory, the original chip MUST be replaced.

MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:03:
Ik heb hem ook op dag 1 besteld, gister betaald. Maar je moet achteraan sluiten. :'( Bij mij staat de leverdatum op 24 februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 16:39:
[...]

Ik heb hem ook op dag 1 besteld, gister betaald. Maar je moet achteraan sluiten. :'( Bij mij staat de leverdatum op 24 februari.
Ja, dat had je kunnen weten en 't is niet meer dan logisch waarom neem je ook geen creditcard, zo duur is dat niet en dan wordt het pas er afgehaald als hij verzonden wordt (en duurt nog langer voordat je het op je rekening eraf hebt).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had ik beter kunnen doen. Ach ja, die 10 dagen langer wachten overleef ik wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Ik heb hem zaterdag eindelijk besteld (1.67Ghz versie met 7200 hd), maar ga hem zodadelijk annuleren omdat ik hem iets goedkoper via een lokale Apple Dealer kan krijgen. Deze annulatie is toch kosteloos neem ik aan? (Betaling gebeurt pas bij verschepen van het toestel meen ik vernomen te hebben)

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

En even voor de zekerheid, ik heb het nagevraagd en de standaard 512Mb RAM is inderdaad verwijderbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Kiff schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 14:17:
Zou iemand dit kunnen bevestigen?
Ja, ik heb ook een keer een bestelling van een Mac Mini gecanceld omdat ik 'm sneller via een Apple shop kon krijgen. Was geen probleem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zonder betaling doet Apple helemaal niets met je bestelling.
Als je met kredietkaart bestelt wordt er eerst afgeschreven
en gaat daarna de leveringsprocedure pas lopen. Bij voor-
uitbetaling is een bestelling pas een bestelling zodra jouw
centjes bij de Apple Store in het spaarbig zitten.

;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Gluten Parody schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 18:24:
Zonder betaling doet Apple helemaal niets met je bestelling.
Als je met kredietkaart bestelt wordt er eerst afgeschreven
en gaat daarna de leveringsprocedure pas lopen. Bij voor-
uitbetaling is een bestelling pas een bestelling zodra jouw
centjes bij de Apple Store in het spaarbig zitten.

;)
Dat jok je allemaal, er wordt afgeschreven op het moment dat er verzonden wordt, zo gaat dat bij Apple en ook bij andere computerboeren en bedrijven als Amazon.com, alleen wordt de creditcard op limiet etc. gecontroleerd zodat ze garantie hebben dat ze het af kunnen halen. Als het bij jou anders is heb jij een afwijkende regeling, ik heb MasterCard en dit is niet de eerste keer dat ik er ervaring mee heb.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Ik ga misschien ook een MacBook Pro kopen.
Ik ben Windows zo beu als koude pap.
Ik zou een MacBook Pro niet gebruiken om te photoshoppen,
maar als je weet dat ik vorig jaar een Acer Ferrari 3200 notebook gekocht heb twv 2000 EUR omdat die de beste grafische kaart van het moment bevatte, dan kan ik denk ik beter een Apple kopen.
Heb even met een intel iMac zitten spelen in een Apple center en OSX bevalt me enorm.
Spelletjes speel ik niet op World of Warcraft (en andere Blizzard spelletjes) na. En laat die nu net ook op OSX werken :)

Ik weet alleen niet of de 500 euro's verschil tussen de 2 versies het waard zijn :s
Iemand die me zou kunnen vertellen wat het verschil in prestaties zou kunnen zijn?
  • 80GB ipv 100GB harde schijf (valt wel te upgraden bij aankoop)
  • 512 ipv 1024 mb ram (maar ik zou voor de goedkoopste upgraden naar 2X512 en de duurste downgraden naar 2X512 ivm dual channel)
  • 1,67ghz ipv 1,83 ghz processor (echt zo veel verschil?)
  • meer geheugen op de grafische kaart van de duurste (Is ook dit zo enorm belangrijk?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

om te beginnen: als je geen games speelt, waarom heb je dan die Acer gekocht vanwege de videokaart :? Verder kunnen we natuurlijk nooit met een goed advies komen als we niet weten wat je er mee wil gaan doen...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Whieee schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:28:
om te beginnen: als je geen games speelt, waarom heb je dan die Acer gekocht vanwege de videokaart :? Verder kunnen we natuurlijk nooit met een goed advies komen als we niet weten wat je er mee wil gaan doen...
Het enige spel dat dat ik speel is World of Warcraft en deze heeft toch een degelijke videokaart nodig (daarom dat ik die Acer in de eerste plaats gekocht heb), ik kan natuurlijk een iMac kopen, maar ik wil ook mobiel blijven.

En voor de rest zal de MacBook Pro dienen om dvd's te bekijken, internetten, muziek te luisteren, foto's op te slaan, en eventueel zelf een paar filpjes maken.
Velen zullen misschien zeggen 'overkill' maar dan was die Acer dat ook.
Probleem is dat als je een laptop met een goede GraKa wil, je al direct in de duurdere prijsklasses zit.
Ik merk bijvoorbeeld met m'n Acer dat als ik WoW speel, en er komen veel andere spelers samen zoals in de grote steden, dat ik enorm veel last heb van haperingen en dat m'n fps daalt van gemiddeld 30-40fps naar 1-10fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je een bestaande order nog kan aanpassen? Ik krijg net een mail van Apple met een kortingscode twv €35.

Edit: laat maar, ik lees net in de voorwaarden dat deze korting niet van toepassing is op de onderwijsstore, en daar krijg ik heel wat meer korting dan €35 :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
eur0fighter schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:45:
[...]

Ik merk bijvoorbeeld met m'n Acer dat als ik WoW speel, en er komen veel andere spelers samen zoals in de grote steden, dat ik enorm veel last heb van haperingen en dat m'n fps daalt van gemiddeld 30-40fps naar 1-10fps.
Denk je dat een MacBook je spellen soepeler speelt? Als ik het zo lees zou ik eerder voor een goedkopere laptop gaan om die vervolgens flink te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Blaxje schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 20:17:
[...]

Denk je dat een MacBook je spellen soepeler speelt? Als ik het zo lees zou ik eerder voor een goedkopere laptop gaan om die vervolgens flink te upgraden.
Probleem met laptops is dat die pipos alles vastsolderen aan het moederbord. Dus kan je niet zomaar ff upgraden. Verder is het belangrijker dat de laptop relatief lang meegaat op batterij als het nodig is en dat ie geen uberkabaal maakt. Zo denk ik niet dat ik een goedkopere laptop kan nemen. Heb er een paar vastgehad en die zijn rommel.
Daarom wilde ik weten van de mensen hier of de 2 versies macbooks een enorm verschil in prestatie zullen geven in bvb World of Warcraft. Als ik er alleen maar mee zou gamen zou ik wel een high end desktop samenstellen :)

[ Voor 16% gewijzigd door memento__mori op 01-02-2006 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
jopiek schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Mijn broertje heeft de NL indeling. Boeit toch niks. Ik gebruik er trouwens een Bluetooth Keyboard bij... Ik heb volgens mij ook gewoon een NL MBP besteld.

Er staat in mijn bestelling: "BkLit Keyboard/Mac OS-N"
Even ter verduidelijking, standaard staat in de Apple NL Store geselecteerd: "Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS". Is dit de lokale (NL) versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.macfixit.com/article.php?story=20060202084209740

Slecht nieuws dus, misschien dat ik dan toch maar wacht. Heb geen zin om een jaar lang op G4 snelheid te werken met Adobe CS2 en Macromedia Studio. Bovendien kan ik ook eig. niet zonder een windows emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Volgende week moet ie binnenkomen bij mij, jammergenoeg ben ik dan net met vakantie maar gelukkig heb ik collega's die de hele doos aan stront gaan scheuren en hem goed verzorgen...
Maar ja, op zich ben ik op dit moment blijer met eindelijk weer is warme voeten en handen te krijgen zodat ik bij terugkomst weer fatsoenlijk kan typen :+
Het is ook zoon straf om nu op het strand te liggen met 25 a 30 graden 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Uberprutser op 02-02-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Ballebek schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 21:12:
Volgende week moet ie binnenkomen bij mij, jammergenoeg ben ik dan net met vakantie maar gelukkig heb ik collega's die de hele doos aan stront gaan scheuren en hem goed verzorgen...
Maar ja, op zich ben ik op dit moment blijer met eindelijk weer is warme voeten en handen te krijgen zodat ik bij terugkomst weer fatsoenlijk kan typen :+
Het is ook zoon straf om nu op het strand te liggen met 25 a 30 graden 8)7
Hoe kan die van jou al volgende week binnenkomen als ze pas vanaf 15feb verscheept worden?

Ik heb de mijne opnieuw besteld trouwens, dit keer in een lokaal Apple Center. Helaas zal het nu iets langer gaan duren, maar het was iets goedkoper en ze leveren een goede (betere?) service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Blaxje schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:59:
[...]

Even ter verduidelijking, standaard staat in de Apple NL Store geselecteerd: "Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS". Is dit de lokale (NL) versie?
Ik koop via de onderwijsstore, dus heb geen idee eigenlijk. Toetsenbord is als het goed is VS Internationaal, Mac OS is gewoon NL.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
jopiek schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 09:33:
[...]

Ik koop via de onderwijsstore, dus heb geen idee eigenlijk. Toetsenbord is als het goed is VS Internationaal, Mac OS is gewoon NL.
Ik koop 'm ook via de onderwijswebsite van Apple, maar ik wilde even zekerheid hebben welk toetsenbord ik precies moest kopen. Ik heb het liefste de VS versie met de Nederlandse Mac OS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Blaxje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:00:
[...]

Ik koop 'm ook via de onderwijswebsite van Apple, maar ik wilde even zekerheid hebben welk toetsenbord ik precies moest kopen. Ik heb het liefste de VS versie met de Nederlandse Mac OS X.
Vziw: de VS versie kun je niet krijgen (op een gangbare manier) wel de Engels-internationale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
begintmeta schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:11:
[...]

Vziw: de VS versie kun je niet krijgen (op een gangbare manier) wel de Engels-internationale.
Heeft deze de liggende entertoets en tilde-toets linksbovenin? Ik vind het nog steeds zeer matig uitgelegd op de Apple website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik kreeg vanmorgen in Utrecht te horen dat ze over 2 a 3 weken de MacBook Pro in de store hebben staan.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Vraagje over het intern geheugen:
Is het beter om 2x 512 te nemen ivm dualchannel of 1x512 en 1x 1gb dus samen 1,5gb geheugen?
Of zeggen jullie van doe gelijk 2x 1gb? En is dit geen overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
GUZA schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 15:58:
Vraagje over het intern geheugen:
Is het beter om 2x 512 te nemen ivm dualchannel of 1x512 en 1x 1gb dus samen 1,5gb geheugen?
Of zeggen jullie van doe gelijk 2x 1gb? En is dit geen overkill?
Wat ik ga doen; 1x1gb en later (na een maandje of 2) nog een gb erbij prikken.

*En inmiddels gedaan; MacBook Pro besteld!*

[ Voor 6% gewijzigd door Blaxje op 03-02-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Apple updates MacBook Pro lead times

It appears that Apple will soon begin shipping its first batch of MacBook Pro professional laptops, which, according to estimates provided to customers, should start arriving in the US within the next two weeks.

Overnight, the Mac maker quietly updated lead times on its online store for the MacBook Pro from shipping in "February" to "3-4 weeks." This suggests that Apple is unlikely to meet overall world-wide demand for the laptops within its current quarter, as stated by company executives last month. However, it also implies that that Apple has aligned demand and is currently confident that it can begin shipping new MacBook Pro orders placed today by this time next month.
bron: AppleInsider http://www.appleinsider.com/article.php?id=1519

Zijn er al mensen die hem de 15e verwachten en dus nu al op verzonden staan ??? De mijn komt de 28e hoop ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Blaxje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 16:06:
[...]

Wat ik ga doen; 1x1gb en later (na een maandje of 2) nog een gb erbij prikken.

*En inmiddels gedaan; MacBook Pro besteld!*
Dus 2GB is wel aan te raden :P
Maar dan kan je toch beter over 2 maanden 2x 1Gb kopen dan ben je voordeliger uit dan nu.(natuurlijk de oude 512 houd je dan over, mjah toch blijft het goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oude 512 kun je dan nog prima verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:49
maarja dan zit je wel 2 maanden met 512 mb als je hem nu al hebt besteld...toch ook niet echt wenselijk ;)

hoop nog steeds dat er een kleiner model komt, 13" breedbeeld met macbook pro design zou te gek zijn. moet hij dan wel dezelfde x1600 videokaart hebben, zou jammer zijn als ze de kleinste weer een slome videokaart meegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30

vooghel

Cunning linguist

Red schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:50:
[...]

bron: AppleInsider http://www.appleinsider.com/article.php?id=1519

Zijn er al mensen die hem de 15e verwachten en dus nu al op verzonden staan ??? De mijn komt de 28e hoop ik....
Voor zover ik weet staat de 'Verwachte verzenddatum' van de bestelde MacBooks (waaronder de mijne :)) op 15 februari, niet de ontvangstdatum.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

ik zie dat er bij ons zelfs bestellingen zijn die pas begin maart worden uitgeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

vooghel schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 08:31:
[...]

Voor zover ik weet staat de 'Verwachte verzenddatum' van de bestelde MacBooks (waaronder de mijne :)) op 15 februari, niet de ontvangstdatum.
Duurt idd meestal een ruime week of zo voordat hij dan bij je komt. Dus eind februari als je hem op 15 feb hebt staan (zoals ik ook). Leuke is wel dat als ze hem eenmaal gaan verzenden het mooi te traceren is (loopt wel een beetje achter soms maar goed).

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtbrainz
ik had bij mijn bestelling 2x512mb ram geselecteerd, achteraf denk ik dat 't misschien toch beter zou zijn om 1x512 te laten en dan zelf een 1gb dimm ergens vandaan te halen. Heb ik 1.5gb ipv 1 (dat de intel-imac met 1.5 zo loopt laat mij er vanuit gaan dat de mbp dat ook wel gaat happen) voor amper meerprijs. De dual channel zal dan vast geen effect hebben, maar zal dat echt zo'n magische boost geven?
Nu ik zo rondkijk bij de leverancier zie ik bij kingston een CL5.0 op de 667mhz sodimms. Is 667 echt allemaal CL5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Het lijkt er op dat de verzenddata definitief zijn, een aantal mensen schijnen nu "2 of 3 weken" als levertijd te hebben, bij mij staat nog steeds 15 Februari.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red

Red

Blue

Dus dan heb je hem halverwege / eind volgende week als het goed is. Ben heel erg benieuwd, de mijne die staat nog steeds op 28 Februari, terwijl hij eerst ook op 15 Februari stond :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne vorige week toch maar geannuleerd, photoshop en flash zijn te belangrijk voor mij, net als Virtual PC.

Bovendien ga ik voor het 12" model als die eenmaal uit is, dan koop ik er een 20" TFT los bij. Kan ik hem makkelijk mee naar school nemen en heb ik thuis een groot beelschem tot mijn beschikking.

Tot die tijd laat ik het geld lekker op mijn rekening staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 13:54:
Ik heb de mijne vorige week toch maar geannuleerd, photoshop en flash zijn te belangrijk voor mij, net als Virtual PC.

Bovendien ga ik voor het 12" model als die eenmaal uit is, dan koop ik er een 20" TFT los bij. Kan ik hem makkelijk mee naar school nemen en heb ik thuis een groot beelschem tot mijn beschikking.

Tot die tijd laat ik het geld lekker op mijn rekening staan :P
Virtual PC zit er snel aan te komen geloof ik, voor Photoshop kun je nog wel ff wachten, de laatste berichten waren juni 2007 dacht ik.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Bush, slecht nieuws voor je :P annulering dan ;)

PS draait nu goed bij mij, ik werk er ook prof. mee (ook Flash) en sinds ik 1.5GB heb is de vertraging minimaal op mijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Qorne schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 22:39:
Bush, slecht nieuws voor je :P annulering dan ;)

PS draait nu goed bij mij, ik werk er ook prof. mee (ook Flash) en sinds ik 1.5GB heb is de vertraging minimaal op mijn iMac.
Als in Rosetta werkt dan dus prima?!

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

jopiek schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:06:
[...]

Als in Rosetta werkt dan dus prima?!
JA!, morgen maak ik even een nieuw filmpje, kan je goed vergelijken met me oude filmpje.
van CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Qorne schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:23:
[...]

JA!, morgen maak ik even een nieuw filmpje, kan je goed vergelijken met me oude filmpje.
van CS
Dat is in ieder geval handig om te weten, ik maak zo nu en dan een still of zo voor final cut pro. Alleen Final Cut Pro hoe dat op Rosetta draait? Ik moet maar even tot Maart wachten voor de universal denk ik.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
jopiek schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:42:
[...]

Dat is in ieder geval handig om te weten, ik maak zo nu en dan een still of zo voor final cut pro. Alleen Final Cut Pro hoe dat op Rosetta draait? Ik moet maar even tot Maart wachten voor de universal denk ik.
Zo ver weg is dat niet meer toch? :)

Fijn om te weten dat niet iedereen zo negatief is over Adobe producten i.c.m. Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Blaxje schreef op zondag 12 februari 2006 @ 12:44:
[...]

Zo ver weg is dat niet meer toch? :)

Fijn om te weten dat niet iedereen zo negatief is over Adobe producten i.c.m. Rosetta.
nee, voordat de MBP geleverd wordt, maar ja, het kan nog wel even duren natuurlijk voordat de Full Feature Demo te verkrijgen is ;) Helaas is het schip met geld leeg aan de MBP zelf... Maar idd blijkbaar zit ook Rosetta netjes in elkaar...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
Blaxje schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:44:
[...]
Heeft deze de liggende entertoets en tilde-toets linksbovenin? Ik vind het nog steeds zeer matig uitgelegd op de Apple website.
Het wordt helemaal niet uitgelegd op de Apple site. Heb mijn 12" PowerBook besteld met dat international toetsenbord en ging er van uit dat dat dan de normaal gangbare VS indeling zou zijn, maar nee. Heb nu zo'n gaar toetsenbord met verticale enter, slashes op de verkeerde plaats, tilde verkeerd, etc. Niet handig :(

Heb tot nu toe twee manieren gevonden om zo'n VS toetsenbord te scoren. Optie 1 is een ticket naar NY boeken, laptop kopen en terugvliegen. Alleen kan je dan dus geen gebruik maken van b.v. ADC of onderwijskorting en moet je met een beetje pech BTW betalen bij aankomst in NL. Andere optie is dat gare international ding bestellen en dan via een servicepoint het KB om laten wisselen. De servicepoints kunnen losse laptop toetsenborden bestellen, ook de VS indeling, aangezien je je laptop wereldwijd kan laten repareren. Volgensmij was zo'n los toetsenbord iets in de buurt van de 80 euro ofzo?

Heb al een paar mensen bij Apple Europe gesproken maar het is gewoon onmogelijk om in Europa een VS toetsenbord te regelen via de normale wegen. Ze hebben iets van 60 verschillende toetsenborden maar VS zit daar niet bij. Stelletje prutsers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bij je bestelling had je gewoon het origineel aangevinkte toetsenbord moeten houden, dat is namelijk een algemeen (US) toetsenbord, ook in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Aaargh!
Wat een klote bedrijf is het ook. Bel de verkoop lijn, krijg weer zo'n half nederlands sprekende gast aan de lijn (waar toveren ze die vandaan zeg?). Vraag wat de verschillen nou zijn 'een aantal toetsen zijn anders'. Ja, DUH. Het gaat over twee toetsenborden. Vage opmerking van hem over wat tekens boven de cijfers en wat toetsen bij de enter in de buurt. Na wat vragen van mij blijken ze allemaal dezelfde gare vertikale enter toets te hebben. 'Kunnen jullie ook de VS indeling leveren?', 'Nee, niet direct via ons'. 'Indirect dan?', 'Nee, niet dat ik weet'. 'Dus de machines inclusief toetsenbord worden in dezelfde fabriek gemaakt maar een laptop die naar NL wordt verscheept kan geen VS toetsenbord mee krijgen?', 'Inderdaad'. 'Enig idee hoe ik dan aan een VS toetsenbord kom?', 'Nee'. 'Enig idee wie me hier verder mee zou kunnen helpen?', 'Nee'.

WTF is dat nou zeg? Hoe onbehulpzaam kun je zijn? Hij zou me op z'n minst door kunnen sturen naar een dealer ofzo. Bah. Tot nu toe echt 0 goede ervaringen gehad met de service gerichtheid van Apple.

*grmbl* Kan niet eens vinden waar ik een klacht kan indienen :(

[ Voor 11% gewijzigd door bartvb op 13-02-2006 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

bartvb schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:08:
Aaargh!
Wat een klote bedrijf is het ook. Bel de verkoop lijn, krijg weer zo'n half nederlands sprekende gast aan de lijn (waar toveren ze die vandaan zeg?). Vraag wat de verschillen nou zijn 'een aantal toetsen zijn anders'. Ja, DUH. Het gaat over twee toetsenborden. Vage opmerking van hem over wat tekens boven de cijfers en wat toetsen bij de enter in de buurt. Na wat vragen van mij blijken ze allemaal dezelfde gare vertikale enter toets te hebben. 'Kunnen jullie ook de VS indeling leveren?', 'Nee, niet direct via ons'. 'Indirect dan?', 'Nee, niet dat ik weet'. 'Dus de machines inclusief toetsenbord worden in dezelfde fabriek gemaakt maar een laptop die naar NL wordt verscheept kan geen VS toetsenbord mee krijgen?', 'Inderdaad'. 'Enig idee hoe ik dan aan een VS toetsenbord kom?', 'Nee'. 'Enig idee wie me hier verder mee zou kunnen helpen?', 'Nee'.

WTF is dat nou zeg? Hoe onbehulpzaam kun je zijn? Hij zou me op z'n minst door kunnen sturen naar een dealer ofzo. Bah. Tot nu toe echt 0 goede ervaringen gehad met de service gerichtheid van Apple.

*grmbl* Kan niet eens vinden waar ik een klacht kan indienen :(
B.t.w. betalen bij aankomst in NL zal wel meevallen, je neemt een brakke laptoptas mee en stop het ding vol met bestanden en dan zeg je dat je het ding al tijden hebt, ze weten vast niet dat een MBP zo recent is...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
:) Dat weten ze dus wel. Als je uit de rij wordt gepikt heb je gewoon pech, ze kunnen ook probleemloos de serienummers natrekken om te checken of dat apparaat in de US is verkocht of niet. Voor mij niet zo boeiend aangezien ik die BTW toch weer terug kan vragen maar er vanuit gaan dat de douane achtelijk is is niet verstandig :) Maar idd, de pakkans is niet zo heel groot, meestal kan je gewoon doorlopen.

Maar goed, een retourtje NY voor een US toetsenbord gaat me net iets te ver ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier berichten te plaatsen over de levertijd van de Book, hiervoor bestaat een apart topic in APL.